Ok, maar wat ik wil weten...hoe snel is mijn internet op die 5G chip ?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De mooiste die ik ben tegengekomen:
Het virus is door China en de VS verspreid in opdracht van Bill Gates, omdat Bill Gates veel geld aan het WHO doneert. Het vaccin heeft een chip en daarnaast schakelt het je kritisch denkvermogen uit, waardoor je volgzamer bent. Eenmaal vaccin toegedient zit er een nanochip in, welke zich hecht aan je hersenstam om te bepalen wat je gemoedstoestand is. Als die negatief is word je geflagged en mag je niet de straat op, want dan vorm je een gevaar voor anderen. Daarom is 5G nodig, om accuraat die sensordata uit te lezen. Allemaal onderdeel van de Bilderberg en Rothschild NWO plannen.
I shit you not, dat was echt een epistel wat ik voorbij heb zien komen.
/BNW off
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het virus is door China en de VS verspreid in opdracht van Bill Gates, omdat Bill Gates veel geld aan het WHO doneert. Het vaccin heeft een chip en daarnaast schakelt het je kritisch denkvermogen uit, waardoor je volgzamer bent. Eenmaal vaccin toegedient zit er een nanochip in, welke zich hecht aan je hersenstam om te bepalen wat je gemoedstoestand is. Als die negatief is word je geflagged en mag je niet de straat op, want dan vorm je een gevaar voor anderen. Daarom is 5G nodig, om accuraat die sensordata uit te lezen. Allemaal onderdeel van de Bilderberg en Rothschild NWO plannen.
/BNW off
Ja. Is het snel genoeg om moodswings te veroorzaken?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, maar wat ik wil weten...hoe snel is mijn internet op die 5G chip ?
Ik kan begrijpen dat als iemand die onzin spreid er mensen in gaan geloven want het klinkt natuurlijk best engquote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
/BNW off
4gbit theoretisch, dus meer dan genoeg om Netflix direct op je netvlies te streamen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik las deze posting van @chratnox en kreeg ineens een harde piep in mijn rechteroor. Toeval?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Brandende vragen, toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja. Is het snel genoeg om moodswings te veroorzaken?
Ok, ik ga Bill bellen want zo'n chip wil ik nu meteen. En Bill ook, vermoed ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
4gbit theoretisch, dus meer dan genoeg om Netflix direct op je netvlies te streamen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las deze posting van @:chratnox en kreeg ineens een harde piep in mijn rechteroor. Toeval?
Nope... sinitus. Maar geen zorgen, dat hoort bij een gewoon griepje!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las deze posting van @:chratnox en kreeg ineens een harde piep in mijn rechteroor. Toeval?
Slaap zequote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Slaap lekker allemaal!
Morgen weer een frisse start in deze bijzondere wereld.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Slaap lekker allemaal!
Morgen weer een frisse start in deze bijzondere wereld.
Het meest komische vind ik die aanhechting op je Hersenstam die kritisch denken uitschakelt. Het probleem is alleen dat je denk vermogen niet in je hersenstam zit daar zitten alleen maar de basale reflexen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat mensen houvast zoeken maar af en toe denk ik echt wel "Volgens mij hebben jullie al een chip die kritisch nadenken uitschakelt".quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het meest komische vind ik die aanhechting op je Hersenstam die kritisch denken uitschakelt. Het probleem is alleen dat je denk vermogen niet in je hersenstam zit daar zitten alleen maar de basale reflexen.
Of die chip heeft meer denkvermogen dan hun eigen grote chip. Maar er bestaat gewoon helaas een hoop onzin over vaccins.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat mensen houvast zoeken maar af en toe denk ik echt wel "Volgens mij hebben jullie al een chip die kritisch nadenken uitschakelt".
Hierin komt iets voor wat ik me laatst afvroeg. Je ziet ook mensen lopen met zo'n doorzichtig spatschermpje op hun hoofd. Zou met de mondkapjesplicht dit wel toegestaan zijn?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Goede computersimulatie vanuit Japan over de rol van humidity in de verspreiding van aerosolen binnen.
https://www.google.com/am(...)le/amp/idUSKBN26Z0PI
Dan mag elke topsportcompetitie dus doorgaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Drugsbeleid was eerder en de Eredivisie vrouwen is niet meer dan terecht dat dat doorgaat.
Yep, is van vanavond.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:14 schreef Minimunt het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8000631_aa255e44
Is deze hier al gepost. Weet niet of het waar is en dit filmpje ook daadwerkelijk nu opgenomen is maarja...
Geen idee. Waarom zou je dat willen weten?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:13 schreef Molo het volgende:
Waar kun je een antistoffentest laten doen als simpele ziel?
Tja slecht, maar kan je het ze nog kwalijk nemen na het maandenlange gefaal van de overheid?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:14 schreef Minimunt het volgende:
Is deze hier al gepost. Weet niet of het waar is en dit filmpje ook daadwerkelijk nu opgenomen is maarja...
Ik ben bang dat dit clubje mensen er niet pas na het maandenlange gefaal mee begonnen is...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja slecht, maar kan je het ze nog kwalijk nemen na het maandenlange gefaal van de overheid?
Geen idee. Sowieso 1276 Covid volgens Nice. Daarnaast natuurlijk alle andere zorg. Of die IC bedden ook onder de 12.500 vallen weet ik niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar zit wel een verschilletje tussen...
En hoeveel daarvan zijn nu bezet?
Vermoeden doorgemaakte besmetting. Benieuwd of dat vermoeden kloptquote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Geen idee. Waarom zou je dat willen weten?
Ik begrijp die redenatie niet. De overheid faalt, dus hoeven wij ons nergens aan te houden? En waarom is dat logisch?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja slecht, maar kan je het ze nog kwalijk nemen na het maandenlange gefaal van de overheid?
Ligt eraan hoelang geleden die vermoedelijke besmetting was. Als het langer dan 3 maanden is ga je geen antilichaam meer vinden. Plus als nog maakt niet iedereen antilichamen aan. Dat betekent trouwens niet of je wel of niet immuun bent.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Vermoeden doorgemaakte besmetting. Benieuwd of dat vermoeden klopt![]()
Zegt natuurlijk wel wat over mogelijke immuniteit
Hmm... en dat met een stuk minder capaciteit dan in maart.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Al deze grafiek zo ziet, zitten we nu op de ziekenhuisbelasting de helft van ergste moment in maart.
Cerascreen.nl biedt er o.a. een aan. Ik heb daar laatst een vitamine D-test gedaan, ging hartstikke makkelijkquote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:13 schreef Molo het volgende:
Waar kun je een antistoffentest laten doen als simpele ziel?
Half februariquote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoelang geleden die vermoedelijke besmetting was. Als het langer dan 3 maanden is ga je geen antilichaam meer vinden. Plus als nog maakt niet iedereen antilichamen aan. Dat betekent trouwens niet of je wel of niet immuun bent.
Omdat gemiddeld genomen antilichamen na 2 maanden uit het bloed zijn verdwenen en na 3 maanden bij zo wat iedereen. Als je van alle infecties die je ooit gehad hebt de antilichamen in je bloed zou houden wordt je bloed veel te stroperig. Dus dan verliest je bloed ook zijn functie weer. Daarom zit er ook een soort van geheugen in je immuunsysteem die dat wel herkent. Dus mocht je het virus weer tegen komen dan worden die antilichamen meteen opnieuw geproduceerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Half februari
En waarom zou je dat niet meer vinden?
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:41 schreef vosss het volgende:
Omdat die er waarschijnlijk niet meer zijn
Ja is ook weer zoquote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Omdat gemiddeld genomen antilichamen na 2 maanden uit het bloed zijn verdwenen en na 3 maanden bij zo wat iedereen. Als je van alle infecties die je ooit gehad hebt de antilichamen in je bloed zou houden wordt je bloed veel te stroperig. Dus dan verliest je bloed ook zijn functie weer. Daarom zit er ook een soort van geheugen in je immuunsysteem die dat wel herkent. Dus mocht je het virus weer tegen komen dan worden die antilichamen meteen opnieuw geproduceerd.
Omdat afweerstoffen heel snel afgebroken worden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Half februari
En waarom zou je dat niet meer vinden?
Ja maar carnaval!!!!!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Omdat afweerstoffen heel snel afgebroken worden.
Wat niet wil zeggen dat je niet immuun kan zijn, eventueel kunnen de T-cellen dat nog wat langer vasthouden. Maar hoelang weet niemand. Dus zou toch vooral 1,5m aan blijven houden als ik jou was!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Dat is lang niet altijd haalbaar. Ik poog het wel overal zo veel als mogelijk, maar bijvoorbeeld als ik met Jimmy aan de wandel ben dan is dat (afhankelijk van wie ik tegen komquote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:42 schreef Mammietje het volgende:
Dus zou toch vooral 1,5m aan blijven houden als ik jou was!
Dat vier je toch in kleine groepjes, dus dat maakt niet uit. Onbegrijpelijk besluit dan ook om dat af te schaffenquote:
Dat kan redelijk lang hoor. Maar wat we niet weten is of mensen dan nog wel besmettelijk zijn terwijl ze geen symptomen hebben. Dan heb ik het wel over gezonde mensen. Wat je de laatste tijd hier veel in media ziet zijn toch wel uitzonderingen die wel klachten hebben. Als toppunt was die vrouw die overleden was terwijl ze een week daarvoor een chemokuur had gehad.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Omdat afweerstoffen heel snel afgebroken worden.
Wat niet wil zeggen dat je niet immuun kan zijn, eventueel kunnen de T-cellen dat nog wat langer vasthouden. Maar hoelang weet niemand. Dus zou toch vooral 1,5m aan blijven houden als ik jou was!
Weet iemand daar meer van?quote:Het ministerie van Volksgezondheid heeft in de afgelopen maanden veel te weinig ziekenhuisopnames van coronapatiënten gemeld. Hierdoor is het ministerie overgestapt naar een nieuwe bron voor de aantallen dagelijkse ziekenhuisopnames.
Data interpreterenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:59 schreef vosss het volgende:
Op de blog van nu.nl van vandaag lees ik de volgende passage:
[..]
Weet iemand daar meer van?
We hadden het er een tijdje geleden al over dat de cijfers op het dashboard een stuk lager zijn dan wat LCPS en NICE melden qua ziekenhuisopnames. Blijkbaar kwamen die cijfers van het RIVM, die ze bij de GGD ophaalden. Omdat zij het echter al druk genoeg hebben, liepen die cijfers onwijs achter.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:59 schreef vosss het volgende:
Op de blog van nu.nl van vandaag lees ik de volgende passage:
[..]
Weet iemand daar meer van?
Ow dat is wel redelijk kansloosquote:Op donderdag 15 oktober 2020 01:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
We hadden het er een tijdje geleden al over dat de cijfers op het dashboard een stuk lager zijn dan wat LCPS en NICE melden qua ziekenhuisopnames. Blijkbaar kwamen die cijfers van het RIVM, die ze bij de GGD ophaalden. Omdat zij het echter al druk genoeg hebben, liepen die cijfers onwijs achter.
Nu toont het dashboard direct de cijfers van LCPS en NICE, waardoor ze meer overeen komen met de werkelijkheid.
Denk het niet. Ze hebben net 6 miljoen mensen getest in Qingdao omdat er 3 corona gevallen waren ontdekt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:32 schreef vosss het volgende:
Hoe gaat het tegenwoordig eigenlijk in Wuhan en de rest van China? Ik lees er maar weinig meer over op Nederlandse websites.
Zitten die ook met een tweede golf? Iemand?
Zijn daar concrete cijfers van of baseert Wilders die hele theorie op 1 genied in Amsterdam?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 01:55 schreef leolinedance het volgende:
Het 'debat' van Wilders over dat het merendeel van de coronapatienten op IC's in grote steden een niet-westerse migratieafkomst heeft was tenenkrommend. Hoe al die al die andere partijen het onderwerp zó kunnen verdraaien en Wilders als racist neerzetten is echt ongekend. Er is er niet één die het probleem daadwerkelijk heeft onderkend
Nee, kijk anders zelf even:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Zijn daar concrete cijfers van of baseert Wilders die hele theorie op 1 genied in Amsterdam?
Hoe Wilders van die gegevens gebruik maakt is pas tenenkrommend.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 01:55 schreef leolinedance het volgende:
Het 'debat' van Wilders over dat het merendeel van de coronapatienten op IC's in grote steden een niet-westerse migratieafkomst heeft was tenenkrommend. Hoe al die al die andere partijen het onderwerp zó kunnen verdraaien en Wilders als racist neerzetten is echt ongekend. Er is er niet één die het probleem daadwerkelijk heeft onderkend
Is dit een serieuze vraag?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Zijn daar concrete cijfers van of baseert Wilders die hele theorie op 1 genied in Amsterdam?
In plaats van het probleem oplossen wordt er alleen maar commentaar gegeven op het melden ervan. Dit kan toch niet? Moeten we het maar in de doofpot stoppen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hoe Wilders van die gegevens gebruik maakt is pas tenenkrommend.
Hoe moet het probleem opgelost worden dan volgens jou?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In plaats van het probleem oplossen wordt er alleen maar commentaar gegeven op het melden ervan. Dit kan toch niet? Moeten we het maar in de doofpot stoppen?
Ja natuurlijk, volgens jou niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hoe moet het probleem opgelost worden dan volgens jou?
Ik vraag hoe. Volgens mij is er namelijk helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, volgens jou niet?
Je aan de opgelegde regels houden heeft weinig zin want ze pakken je toch wel als horecagebruiker zal de gedachte wel zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp die redenatie niet. De overheid faalt, dus hoeven wij ons nergens aan te houden? En waarom is dat logisch?
Het lijkt er wel op dat er een probleem is met de ontvangst van de communicatie over maatregelen bij bepaalde groepen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik vraag hoe. Volgens mij is er namelijk helemaal geen probleem.
Het is helemaal niet zo duidelijk wat de oorzaak is, maar goed dat jij alvast je oordeel geveld hebt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat er een probleem is met de ontvangst van de communicatie over maatregelen bij bepaalde groepen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.
Ik ben nu in de veertig en ik herinner me nog duidelijk van toen ik 8-9 of misschien wel jonger was, dat mijn moeder als vrijwilliger taallessen gaf bij Turkse mensen thuis. Nu zijn we ruim dertig jaar verder en nog geen meter opgeschoten? Daar word ik wel verdrietig van.
Los van Corona vind ik het al een probleem dat er überhaupt mensen zijn die permanent in Nederland verblijven en de taal niet of nauwelijks spreken. Expats die tijdelijk zijn snap ik dan nog wel. Ben ik zelf ook en heb ook nooit Arabisch geleerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo duidelijk wat de oorzaak is, maar goed dat jij alvast je oordeel geveld hebt.
Ok, maar je hebt ook geen beeld van het probleem, je zegt gewoon heel gemakzuchtig dat er in 40 jaaar niks veranderd is zonder dat je weet of dat zo is. Het heeft ook al niets meer met corona te maken zo te lezen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Los van Corona vind ik het al een probleem dat er überhaupt mensen zijn die permanent in Nederland verblijven en de taal niet of nauwelijks spreken. Expats die tijdelijk zijn snap ik dan nog wel. Ben ik zelf ook en heb ook nooit Arabisch geleerd.
De maatregelen die ik voorstel hebben verder ook niets discriminerends vind ik.
Meer beelden vanuit de ziekenhuizen. Laat mensen aan het woord die het maar net hebben overleefd bij de eerste golf. Breng weer een aflevering van Front Berichten etc.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:20 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik bijvoorbeeld niet snap, is dat ik nog nergens in het openbare leven (in de stad, op stations, in de trein, op TV) reclames heb gezien van de overheid met instructies over handen wassen, instructies over het gebruik van mondkapjes, uitleg van het nut van afstand houden, uitleg hoe je in je elleboog moet hoesten en niesen, etc.
Dat zou volgens mij toch een goed effect hebben.
GGD meldt iemand pas als opgenomen in ziekenhuis na telefonisch contact met die patiënt begreep ik eerder. Er even vanuit gaande dat die patiënt in goed genoege conditie is om de telefoon op te nemen en te zeggen: Ik lig in het ziekenhuis, groetjes, kan dit al een tijdje duren. Als die patiënt niet opneemt kan het natuurlijk helemaal lang duren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dan weet je nog niet eens hoe de GGD die gegevens ophaalde.![]()
Dat heb ik voorbij zien komen van de Deen en Hoogvliet vooralsnog, dus die kans is best groot ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:52 schreef MakkieR het volgende:
Als er na 20 uur geen alcohol meer verkocht mag worden. Gaan de supermarkten en winkels dan gewoon om 20 uur dicht. Eerlijk gezegd denk ik dat dit de beste oplossing is. Gewoon weer terug naar de oude openingstijden zonder koopavond. Dan heb je de handhaving ook niet nodig gezien de winkels dan dicht zijn.
In elk land zie je dit beeld. Mensen in arme wijken eindigen door socio economische omstandigheden eerder op de IC. Dat los je niet zomaar op.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, volgens jou niet?
Een doofpot zelfs. Door geesten zoals blijft Wilders zijn haat verkondigen. Als je problemen wilt oplossen, begin daar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 02:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In plaats van het probleem oplossen wordt er alleen maar commentaar gegeven op het melden ervan. Dit kan toch niet? Moeten we het maar in de doofpot stoppen?
Precies! En daarom is Wilders dus polariserend ongenuanceerd aan het haatzaaien met zijn Mo en Fatima hebben schijt aan alles dus geen zorg voor Henk en Ingrid.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:39 schreef Tinkepink het volgende:
Het probleem van de oververtegenwoordiging van zieken uit niet-westerse landen is volgens mij meerledig (en dan ligt het nog genuanceerder dan ik nu beschrijf, want deze punten gaan zeker niet voor iedereen op)
1. Veel mensen uit deze groep werken in een contactberoep, dus meer kans op besmetting
2. De (groot)-familie is erg belang, dus een grote groep contacten die elkaar regelmatig ziet en weinig afstand houdt
3. Kleine woningen
4. Vitamine d-gebrek
5. Relatief veel achterliggende kwalen als diabetes en hartziekten
6. Een deel verstaat onvoldoende nederlands om de boodschap te begrijpen of is zelfs in het geheel niet aangehaakt bij Nederlandse media
7. En dan heb je het deel dat moedwillig de regels niet opvolgt, maar op dat vlak lijkt men prima geïntegreerd met de rest van Nederland (zeg ik vanuit Duitsland)
Ik snap ook niet echt hoe het gebracht wordt en waarom het op die manier gebracht wordt. Als niet-Westerse allochtonen daadwerkelijk oververtegenwoordigd zijn op de intensive cares, dan is de reden van die opname hetgene wat uitgezocht moet worden. Is er inderdaad een verschil zoals Vitamine D? Zijn ze de taal niet machtig? Of werken ze vaak in beroepen waar het lastiger is om je aan de regels te houden? Of wat is de reden?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Precies! En daarom is Wilders dus polariserend ongenuanceerd aan het haatzaaien met zijn Mo en Fatima hebben schijt aan alles dus geen zorg voor Henk en Ingrid.
Zoals gewoonlijk heeft hij ergens een punt betreft het probleem maar wordt het door zijn lompe manier van communiceren niet zo benaderd als het zou moeten.
Namelijk, hoe voorkom je grote bedmettingen onder allochtonen.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze tweet ook niet eerlijk is, want geconfronteerd met dit grafiekje en de vraag wat Wilders vond van dat deel van zijn achterban dat de anderhalve meter niet opvolgt, zei hij dat hij dat niet oké vindt en dat hij vindt dat iedereen zich aan die anderhalve meter moet houden. Ook zijn achterban.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een doofpot zelfs. Door geesten zoals blijft Wilders zijn haat verkondigen. Als je problemen wilt oplossen, begin daar.
[ twitter ]
Ik zie dat niet mo en faat het probleem zijn maar gekke Geert himself of gaat dat in de doofpot?[ twitter ]
Dat is veel... en meer dan 8000 cases vandaag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 06:17 schreef asco het volgende:
Gisteren 255 ziekenhuisopnames in België.
https://www.hln.be/dossie(...)eek-eerder~afaea20b/
Mensen die deze bullshit voor waar aannemen hebben sowieso weinig denkvermogenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het meest komische vind ik die aanhechting op je Hersenstam die kritisch denken uitschakelt. Het probleem is alleen dat je denk vermogen niet in je hersenstam zit daar zitten alleen maar de basale reflexen.
Moeilijk hé, zelf verantwoording nemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:52 schreef MakkieR het volgende:
Als er na 20 uur geen alcohol meer verkocht mag worden. Gaan de supermarkten en winkels dan gewoon om 20 uur dicht. Eerlijk gezegd denk ik dat dit de beste oplossing is. Gewoon weer terug naar de oude openingstijden zonder koopavond. Dan heb je de handhaving ook niet nodig gezien de winkels dan dicht zijn.
We hebben de afgelopen maanden, helaas, kunnen zien dat dat idd moeilijk is voor veel mensen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:45 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Moeilijk hé, zelf verantwoording nemen.
DIT IS EEN KEIHARDE KLAP IN HET GEZICHT VAN ALLE ZORGMEDEWERKERS!!!1quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:14 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben mijn eigen intelligentie steeds meer gaan waarderen de afgelopen tijdquote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen maanden, helaas, kunnen zien dat dat idd moeilijk is voor veel mensen.
Dit land zet zichzelf zo ontzettend voor joker. Schijnt door meerdere landen niet zo goed ontvangen te zijn, de beelden van dit feestje.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
DIT IS EEN KEIHARDE KLAP IN HET GEZICHT VAN ALLE ZORGMEDEWERKERS!!!1
Het is triest maar om nu te doen alsof dat alleen in NL gebeurt?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:50 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dit land zet zichzelf zo ontzettend voor joker. Schijnt door meerdere landen niet zo goed ontvangen te zijn, de beelden van dit feestje.
Vraag is vast al duizend keer gesteld maar ik heb hem nog niet voorbij zien komen: zijn dit allen mensen die in het ziekenhuis liggen vanwege Covid? Of zijn het ook mensen met andere problemen die daarnaast positief getest zijn op Covid? De tekst bij de grafiek doet het laatste vermoeden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Al deze grafiek zo ziet, zitten we nu op de ziekenhuisbelasting de helft van ergste moment in maart.
Bron?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:50 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dit land zet zichzelf zo ontzettend voor joker. Schijnt door meerdere landen niet zo goed ontvangen te zijn, de beelden van dit feestje.
Hoe denk je dat de Guardia Civil op zo'n feestje gereageerd zou hebben?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is triest maar om nu te doen alsof dat alleen in NL gebeurt?
https://www.telegraaf.nl/(...)ag-zorgen-voor-ophefquote:
Mensen laten zich na 7 maanden een beetje gaan. Is het goed? Nee. Begrijpelijk..? Enigzins.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:50 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nee, bljikbaar is er geen probleem. Er liggen zoveel allochtonen op de IC omdat ze in een klein huisje wonen en schijnbaar werken ze allemaal in de zorg.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 01:55 schreef leolinedance het volgende:
Heb je ook een oplossing voor dat probleem dan behalve "Buitenlanders stom" en "Alle buitenlanders terug naar het buitenland"?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:56 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Nee, bljikbaar is er geen probleem. Er liggen zoveel allochtonen op de IC omdat ze in een klein huisje wonen en schijnbaar werken ze allemaal in de zorg.
Nou nee niet Televaag, maar waar in deze artikelen buitenom een informerende tweet van de Beeb wordt gesuggereerd dat het niet goed ontvangen wordt in andere landen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ag-zorgen-voor-ophef
En om te voorkomen dat er gelijk geroepen wordt televaag:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-den-haag-stil.html
Jij gaat me nu beelden laten zien van Guardia Civil die ingrijpt op een feestje?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de Guardia Civil op zo'n feestje gereageerd zou hebben?
Nederland is over het algemeen ook een groot tokkie land. Vol arrogante, egoïstische en eigenwijze mensen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:50 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ah oké Twitter-ophef. Zou schokkender zijn als er een krantenkop was met 'Vandaag géén ophef op Twitter'.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ag-zorgen-voor-ophef
En om te voorkomen dat er gelijk geroepen wordt televaag:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-den-haag-stil.html
Dat gaat wel heel hard ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:00 schreef Pleun2011 het volgende:
België +8200 besmettingen. Gaat nog slechter dan hier.
Of ze doen al een half jaar niks anders en nemen het er meteen nog van van wetende dat het er voorlopig niet in zit.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mensen laten zich na 7 maanden een beetje gaan. Is het goed? Nee. Begrijpelijk..? Enigzins.
Ach, hier zijn we weer een paar maanden van af.
Ik ga dit niet verder toelichten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee niet Televaag, maar waar in deze artikelen buitenom een informerende tweet van de Beeb wordt gesuggereerd dat het niet goed ontvangen wordt in andere landen?
wordt allemaal weer opgeblazen, Nederland slechtste jongetje van de klas bla bla bla, interesseert niemand wat maar wijzen is nu eenmaal leuk en leidt afquote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee niet Televaag, maar waar in deze artikelen buitenom een informerende tweet van de Beeb wordt gesuggereerd dat het niet goed ontvangen wordt in andere landen?
Hier wordt het goede gedrag van andere landen erg overschat.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:50 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik heb het debat gezien, en in OP1 werd er ook nog op ingegaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 01:55 schreef leolinedance het volgende:
Hadden die de maatregelen niet versoepeld juistquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:00 schreef Pleun2011 het volgende:
België +8200 besmettingen. Gaat nog slechter dan hier.
Ik kan wel wat afleiding gebruiken. Het is al een paar dagen druk in mijn hoofd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:02 schreef Tarado het volgende:
interesseert niemand wat maar wijzen is nu eenmaal leuk en leidt af
Ik denk dat je best mag kijken of je alle doelgroepen bereikt. Jongeren is al een helse opgave en buitenlanders lukt al 50 jaar nagenoeg niet erg goed. In extrema is de taal niet sprekende, en misschien zelfs slecht kunnen lezen in het algemeen, Turkse vrouw die niets anders ziet dan de Turkse staatsomroep via de schotel kijkt altijd al een probleem geweest om contact mee te krijgen. Daar is niets nieuws aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je ook een oplossing voor dat probleem dan behalve "Buitenlanders stom" en "Alle buitenlanders terug naar het buitenland"?
Dat dacht ik dus ook ja. Paar weken terug toen het hier ineens flink begon op te lopen. Gingen de Belgjes even versoepelen op dat moment.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hadden die de maatregelen niet versoepeld juist
Schijnt erg slecht ontvangen te zijn in Nederland.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:05 schreef Vasilevski het volgende:
Liverpool gisteren voor het sluiten van de kroegen:
Ophef, slechtste jongetje van de klas!11 Nou ja misschien is het dat men dit van Engeland verwacht.
Nee dat dacht ik al want je riep maar wat.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:02 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik ga dit niet verder toelichten.
Stemmen in je hoofd?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan wel wat afleiding gebruiken. Het is al een paar dagen druk in mijn hoofd.
Nou ja ze wijzen dus niet eens. Althans, niet in die artikelen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt allemaal weer opgeblazen, Nederland slechtste jongetje van de klas bla bla bla, interesseert niemand wat maar wijzen is nu eenmaal leuk en leidt af
Er is echt wel wat veranderd. Nee, niet alles gaat goed, maar jonge Turken en Marokkanen spreken gewoon Nederlands hoor. Ja, een oude Marokkaanse knar van 75+, die zal lastig te bereiken zijn met het Nederlands.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat er een probleem is met de ontvangst van de communicatie over maatregelen bij bepaalde groepen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.
Wat ik dan voor zou stellen is tweeledig:
1 op korte termijn aanpassingen in de communicatie strategie. Uitvinden welke groepen en die gericht bombarderen met informatie in een taal die ze wel machtig zijn. Organisaties zoals bijv culturele of religieuze instellingen benaderen om te helpen de juiste informatie te verspreiden.
2 op langere termijn, moet wat mij betreft iedereen die in Nederland permanent wil verblijven de taal beheersen. Dus moet er een programma en budget komen om die mensen op te sporen en taallessen te geven.
Ik ben nu in de veertig en ik herinner me nog duidelijk van toen ik 8-9 of misschien wel jonger was, dat mijn moeder als vrijwilliger taallessen gaf bij Turkse mensen thuis. Nu zijn we ruim dertig jaar verder en nog geen meter opgeschoten? Daar word ik wel verdrietig van.
Een zorgverlener kan pas na afsluiten van een dbc factureren aan de zkv.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:50 schreef chratnox het volgende:
Wat ik niet snap is waarom bestaande systemen niet gebruikt worden. Ziekenhuizen factureren aan zorgverzekeringen voor de zorg die gedaan wordt, het lijkt me niet heel lastig om tegen een ziekenhuis te zeggen: Joehoe, zorg dat je je facturen gelijk verstuurd, op de eerste ziekenhuisdag.
Lijstjes met patiënten over en weer mailen gaat hem AVG-technisch echt niet worden.quote:GGD krijgt van zorgverzekering een lijst met patiënten waar de code voor ziekenhuisbed op de factuur staat, en de GGD matcht dit met hun gegevens.
Heb je mijn post wel gelezen? En een contact beroep is niet per definitie zorg. Ook als winkelmedewerker, havenarbeider, fabriek medewerker, schoonmaker, in de kassen kan je niet thuiswerken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:56 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Nee, bljikbaar is er geen probleem. Er liggen zoveel allochtonen op de IC omdat ze in een klein huisje wonen en schijnbaar werken ze allemaal in de zorg.
Allemaal leuk en aardig, die vraagtekens in die tweet is precies waarom Wilders een hele gehaaide vent is. Maar wat hij daar wel letterlijk zegt is dat Mohammed en Fatima zich niet aan de regels houden en daardoor op de IC terecht komen. Nu zullen er best Fatima's en Mohammed's zijn die er inderdaad lak aan hebben, net zoals vele Henk en Ingrid's dat hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb het debat gezien, en in OP1 werd er ook nog op ingegaan.
Hij stelde een vraag, en werd door ieder ander kamerlid meteen de grond aangeveegd, er was niemand die er ook maar een poging tot deed om meer informatie te verzamelen.
Ik ben geen fan van Wilders, en zijn manier van communiceren, maar bijvoorbeeld in zijn tweet gebruikte volgens de discussie bij OP1 heel veel vraagtekens, om maar aan te geven dat hij het zich afvroeg of het echt zo was.
Als het daadwerkelijk zo is, en dat heeft de IC baas van Amsterdams UMC min of bevestigt in zijn podcast en de pers, dat meer dan de helft op de IC in Amsterdam (en andere grote steden) van niet westerse achtergrond is, moet daar ook goed naar gekeken worden lijkt mij, los van het feit of Wilders wellicht de vraagstelling onhandig heeft gedaan.
Als we een communicatieprobleem bij de niet westerse bewoners hebben we wellicht een groter probleem dan wat we niet met een lockdown kunnen oplossen.
Het is ook niet voor niets dat bijvoorbeeld Moskee bazen in Amsterdam en Rotterdam zeggen dat ze niet zonder meer dicht kunnen gaan omdat ze ook een communicatie en informatiekanaal zijn voor hun achterban.
Dat gezegd hebbende, een hele goedemorgen
Nederlands spreken en de Nederlandse media ook volgen gaat niet altijd samenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:10 schreef skrn het volgende:
[..]
Er is echt wel wat veranderd. Nee, niet alles gaat goed, maar jonge Turken en Marokkanen spreken gewoon Nederlands hoor. Ja, een oude Marokkaanse knar van 75+, die zal lastig te bereiken zijn met het Nederlands.
Wilders zegt het een beetje hard maar raakt wel de kern, het kan niet zo zijn dat mensen besmet omdat ze de taal niet sprekenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:10 schreef skrn het volgende:
[..]
Er is echt wel wat veranderd. Nee, niet alles gaat goed, maar jonge Turken en Marokkanen spreken gewoon Nederlands hoor. Ja, een oude Marokkaanse knar van 75+, die zal lastig te bereiken zijn met het Nederlands.
Sowieso, interesseert mij het wat ze in andere landen doen, interesseert mij het wat ze in andere landen denken over Nederland? Nee. Met al die reisrestricties kom ik er voorlopig toch niet, dat 'buitenland'.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mijn god, ik heb het hier niet over zelf verantwoording nemen, ik heb het over het logische gevolg. De kranten staan er nu al vol mee dat supermarkten deze last van handhaving niet wil dragen. het logische gevolg is dat de winkels om 18 uur dicht gaan en werkend Nederland mag zijn boodschappen voortaan op zaterdag gaan doen. Met deur beleid uiteraard. Een dikke vinger naar de Nederlandse Bevolking.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:45 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Moeilijk hé, zelf verantwoording nemen.
Maar het is helemaal niet duidelijk dat dat 'de kern' is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wilders zegt het een beetje hard maar raakt wel de kern, het kan niet zo zijn dat mensen besmet omdat ze de taal niet spreken
Volgens zijn tweet wel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wilders zegt het een beetje hard maar raakt wel de kern, het kan niet zo zijn dat mensen besmet omdat ze de taal niet spreken
Daar ben ik het ook gewoon mee eens, maar ALS we in die groepen gewoon een probleem hebben, en die discussie werd direct onder geschoffeld door de andere kamerleden, moeten we daar naar mijn mening echt wat mee. Niet doen alsof het er niet is, want het werd afgehamerd, en we gingen door tot de orde van de dag, alsof er niets aan de hand is/was.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, die vraagtekens in die tweet is precies waarom Wilders een hele gehaaide vent is. Maar wat hij daar wel letterlijk zegt is dat Mohammed en Fatima zich niet aan de regels houden en daardoor op de IC terecht komen. Nu zullen er best Fatima's en Mohammed's zijn die er inderdaad lak aan hebben, net zoals vele Henk en Ingrid's dat hebben.
Dit is geen kwestie van ras maar van het feit hoe hoog je op de sociale ladder staat: inkomen, woonsituatie, werksituatie. Het zijn juist lageropgeleiden die op de IC terecht komen (of het nu Mohammed of Henk is) omdat ze vaak in slechtere omstandigheden wonen, met relatief veel gezinsleden onder één dak, minder gezond leven en dat ze werk hebben in een fabriek, de zorg of dienstverlening dat niet vanachter een laptop kan worden uitgevoerd.
Wilders weet dat dondersgoed, maar spint het op de lakse houding van Mohammed en Fatima om zo zijn stemvee aan te spreken. Stemvee dat zelf volgens een peiling van EenVandaag zich het minst aan de regels houdt (1 op de 3), samen met de aanhang van FvD (ik meen zelfs 2 van de 3)
Nee, gewoon gedachtes.quote:
de taal niet spreken is geen excuus om niet te weten wat je wel en niet moet doenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het is helemaal niet duidelijk dat dat 'de kern' is.
Waarom zou ik?quote:
Amen. Ik leef al maanden als vrijgezel als een soort van kluizenaar, werk alleen maar thuis, ga alleen bij een vaste groep vrienden op bezoek, die hetzelfde doen (soort van bubbel), dus ik herken mij zelf zeker in jouw gevoel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:18 schreef Lurf het volgende:
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van het "we hebben het aan onszelf te danken" verhaal. Ik eet geen vleermuizen, reis niet de halve wereld rond en vier geen carnaval. Ik werk al sinds maart thuis en hou me aan de basisregels en ga, ook sinds de versoepelingen, bewust voorzichtig om met sociale contacten. Ik steun de lokale middenstand. En alles met het idee dat, met een beetje terughoudendheid, je de ruimte creëert om redelijk normaal door te kunnen gaan op de gebieden die er toe doen. En vervolgens wordt die ruimte rücksichtslos ingepikt door yolo-types die menen dat ongeremd feesten een grondrecht is en word ik nog wat verder gemuilkorfd. Hoezo dan "onszelf"? Ik voel me niet aangesproken. Wel misbruikt.
Nou nee, en ik stop nu want zullie doen ut ook, ben ik niet zo van. Maar daar hou jij je erg hardnekkig aan vast.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee dat dacht ik al want je riep maar wat.
Waar haal je die 18 uur weer vandaan?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Mijn god, ik heb het hier niet over zelf verantwoording nemen, ik heb het over het logische gevolg. De kranten staan er nu al vol mee dat supermarkten deze last van handhaving niet wil dragen. het logische gevolg is dat de winkels om 18 uur dicht gaan en werkend Nederland mag zijn boodschappen voortaan op zaterdag gaan doen. Met deur beleid uiteraard. Een dikke vinger naar de Nederlandse Bevolking.
Omzet heeft de supermarkt toch wel als je nu om 20 uur je boodschappen doet of op zaterdag, eten heeft de Nederlander nodig. De supermarkt heeft ons dan bij de ballen.
Omdat er in het weekend geen blikje bier meer te krijgen is als iedereen hamstert, tenzij je geen alcohol drinkt.quote:
Ok, en de relevantie hiervan is?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
de taal niet spreken is geen excuus om niet te weten wat je wel en niet moet doen
Als dat alcoholverbod er komt (waar ik niet van uit ga) dan krijgen de supermarkten het ook zwaar. Omzet technisch gezien. Kan je wel eerder dicht want scheelt een slok op een borrel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Mijn god, ik heb het hier niet over zelf verantwoording nemen, ik heb het over het logische gevolg. De kranten staan er nu al vol mee dat supermarkten deze last van handhaving niet wil dragen. het logische gevolg is dat de winkels om 18 uur dicht gaan en werkend Nederland mag zijn boodschappen voortaan op zaterdag gaan doen. Met deur beleid uiteraard. Een dikke vinger naar de Nederlandse Bevolking.
Omzet heeft de supermarkt toch wel als je nu om 20 uur je boodschappen doet of op zaterdag, eten heeft de Nederlander nodig. De supermarkt heeft ons dan bij de ballen.
Volgens mij heb ik wel wat opmerkingen van Marijnissen en Asscher gehoord die wel degelijk de sociale achtergrond als belangrijkste reden aangaven en niet het ras. Maar ik ben het met je eens dat Wilders vaak op de verkeerde manier wordt aangepakt. Pechtold was daar wel een meester in.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook gewoon mee eens, maar ALS we in die groepen gewoon een probleem hebben, en die discussie werd direct onder geschoffeld door de andere kamerleden, moeten we daar naar mijn mening echt wat mee. Niet doen alsof het er niet is, want het werd afgehamerd, en we gingen door tot de orde van de dag, alsof er niets aan de hand is/was.
Het had ze gesierd dat ze hadden gezegd naar de kwestie te gaan laten kijken, maar nee.
Nah.quote:
Maar niemand zegt dat we er niet naar moeten kijken. Het is alleen zo dat roepen dat het de schuld is van de buitenlanders iets anders is dan er naar kijken. Sowieso is het een denkfout om ter plekke een oplossing voor de situatie te verzinnen, aangezien helemaal niet duidelijk is wat precies de oorzaken zijn - zoals al door meerdere mensen hier aangegeven, is er een hele trits factoren die een rol kunnen spelen en die leiden tot de oververtegenwoordiging. Dat ga je niet in de TK met een groep ongeïnformeerden eventjes oplossen, daar moet je onderzoek naar doen en aan de hand van dat onderzoek moet je je maatregelen/beleid aanpassen. De Tweede Kamer moet daar vooral zo min mogelijk in betrokken zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook gewoon mee eens, maar ALS we in die groepen gewoon een probleem hebben, en die discussie werd direct onder geschoffeld door de andere kamerleden, moeten we daar naar mijn mening echt wat mee.
Ik heb ook elke keer het gevoel dat de verkeerde maatregelen genomen worden. Het helpt volgens mij veel meer als je mensen verbied te verplaatsten. Mensen uit Amsterdam hebben niks te zoeken in Friesland en gooi de landsgrenzen dicht. En doe iets aan het vliegverkeer zoals Ryanair vanochtend op het nieuws. Alleen vliegen voor vrachtvervoer en voor de rest is niemand welkom op het vliegveld. Als mensen zich niet verplaatsen kan Corona zich ook niet verspreiden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Amen. Ik leef al maanden als vrijgezel als een soort van kluizenaar, werk alleen maar thuis, ga alleen bij een vaste groep vrienden op bezoek, die hetzelfde doen (soort van bubbel), dus ik herken mij zelf zeker in jouw gevoel.
nergens voor nodig, ten eerste kan ik zonder alcohol, ten 2de als ik het echt "nodig" heb kan ik het gewoon laten bezorgen.quote:
Maar tegelijkertijd houden we in dezelfde 2e kamer wel een hele dag discussie over mondkapjesquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar niemand zegt dat we er niet naar moeten kijken. Het is alleen zo dat roepen dat het de schuld is van de buitenlanders iets anders is dan er naar kijken. Sowieso is het een denkfout om ter plekke een oplossing voor de situatie te verzinnen, aangezien helemaal niet duidelijk is wat precies de oorzaken zijn - zoals al door meerdere mensen hier aangegeven, is er een hele trits factoren die een rol kunnen spelen en die leiden tot de oververtegenwoordiging. Dat ga je niet in de TK met een groep ongeïnformeerden eventjes oplossen, daar moet je onderzoek naar doen en aan de hand van dat onderzoek moet je je maatregelen/beleid aanpassen. De Tweede Kamer moet daar vooral zo min mogelijk in betrokken zijn.
Moonshine smokkelen met een oude Amerikaanse V8 classic carquote:
Waarom zou je na 18 uur willen werken, de omzet krijg je ook als je om 18 uur dicht bent. Mensen komen dan gewoon eerder, gezien men moet...eten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waar haal je die 18 uur weer vandaan?
Oehquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moonshine smokkelen met een oude Amerikaanse V8 classic car
Wat tinkepink op de vorige pagina zegt ligt dichter bij de waarheid dan het haatzaaiende geroeptoeter van Wilders.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
de taal niet spreken is geen excuus om niet te weten wat je wel en niet moet doen
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:39 schreef Tinkepink het volgende:
Het probleem van de oververtegenwoordiging van zieken uit niet-westerse landen is volgens mij meerledig (en dan ligt het nog genuanceerder dan ik nu beschrijf, want deze punten gaan zeker niet voor iedereen op)
1. Veel mensen uit deze groep werken in een contactberoep, dus meer kans op besmetting
2. De (groot)-familie is erg belang, dus een grote groep contacten die elkaar regelmatig ziet en weinig afstand houdt
3. Kleine woningen
4. Vitamine d-gebrek
5. Relatief veel achterliggende kwalen als diabetes en hartziekten
6. Een deel verstaat onvoldoende nederlands om de boodschap te begrijpen of is zelfs in het geheel niet aangehaakt bij Nederlandse media
7. En dan heb je het deel dat moedwillig de regels niet opvolgt, maar op dat vlak lijkt men prima geïntegreerd met de rest van Nederland (zeg ik vanuit Duitsland)
https://www.trinkgut.de/aktuelle-angebote/?p=1quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moonshine smokkelen met een oude Amerikaanse V8 classic car
Vast nog wel wat te krijgen in het weekend. Je moet alleen even rekening houden met het tijdstip.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Omdat er in het weekend geen blikje bier meer te krijgen is als iedereen hamstert, tenzij je geen alcohol drinkt.
Nee, ik ook niet en als je nou eens zou lezen zou je zien dat ik dat dan ook niet zeg. Ik vraag alleen om een bron dat het in andere landen niet zo goed ontvangen wordt, zoals je suggereerde. Dat blijkt niet uit die artikelen die je gaf.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:21 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nou nee, en ik stop nu want zullie doen ut ook, ben ik niet zo van. Maar daar hou jij je erg hardnekkig aan vast.
Hadden de supermarkten niet de grootste omzetten ooit gedraaid? ik meende dat gelezen te hebben, ik kan me vergissen. Maar volgens mij heeft de supermarkt juist geen last van corona omdat het een vitaal beroep is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:23 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Als dat alcoholverbod er komt (waar ik niet van uit ga) dan krijgen de supermarkten het ook zwaar. Omzet technisch gezien. Kan je wel eerder dicht want scheelt een slok op een borrel.
Ja die boeren goed ja. Maar zonder alcohol verkoop gok ik dat dat toch stukken minder gaat zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:30 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hadden de supermarkten niet de grootste omzetten ooit gedraaid? ik meende dat gelezen te hebben, ik kan me vergissen. Maar volgens mij heeft de supermarkt juist geen last van corona omdat het een vitaal beroep is.
Wat voor reactie had je dan gewild dat er kwam?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook gewoon mee eens, maar ALS we in die groepen gewoon een probleem hebben, en die discussie werd direct onder geschoffeld door de andere kamerleden, moeten we daar naar mijn mening echt wat mee. Niet doen alsof het er niet is, want het werd afgehamerd, en we gingen door tot de orde van de dag, alsof er niets aan de hand is/was.
Het had ze gesierd dat ze hadden gezegd naar de kwestie te gaan laten kijken, maar nee.
Maar dan gaat dat nog steeds prettiger met een 6,7 liter Hemi V8quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
https://www.trinkgut.de/aktuelle-angebote/?p=1
Zullen het ook wel goed doen met Kerst. Als die cijfers niet zakken zullen we het massaal thuis vieren gezien de restaurants dicht zijn en dan gaan mensen massaal inkopen doen. Of je moet al restaurant nu alvast een plan schrijven dat je voor je regio een soort speciaal kerstafhaal iets organiseert gezien niet iedereen zin heeft (of de kennis) om met Kerst iets speciaals op te tafel te zetten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:30 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hadden de supermarkten niet de grootste omzetten ooit gedraaid? ik meende dat gelezen te hebben, ik kan me vergissen. Maar volgens mij heeft de supermarkt juist geen last van corona omdat het een vitaal beroep is.
Supermarkten hebben in maart zoveel geld gemaakt dat ze doodleuk ook nog eens de prijzen verhoogd hebben. Die hebben hun jaaromzet allang binnen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:30 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb het nagekeken en omdat ik toch echt een verwijzing die kant op heb gezien ben ik gaan kijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet en als je nou eens zou lezen zou je zien dat ik dat dan ook niet zeg. Ik vraag alleen om een bron dat het in andere landen niet zo goed ontvangen wordt, zoals je suggereerde. Dat blijkt niet uit die artikelen die je gaf.
mee eens maar erquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar dan gaat dat nog steeds prettiger met een 6,7 liter Hemi V8dan met een 1,4 liter 4 pitter
dat instructies in alle talen zouden moeten omdat mensen die geen NL spreken de ernst er niet van zouden inzien gewoon onzin isquote:
Ah check, om er vervolgens in het artikel niet op terug te komen behalve dat tweetje van die BBC-correspondent. Dus toch Televaagquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:35 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik heb het nagekeken en omdat ik toch echt een verwijzing die kant op heb gezien ben ik gaan kijken.
Op de hoofdpagina van de Telegraaf staat de verwijzing naar het buitenland in de kop.
In het stuk inderdaad niet. Ik hoop dat ik het zo goed heb toegelicht.
Inderdaad, dus als het aan de supermarkt ligt en zij moeten handhaven dan kunnen ze doodleuk de winkel om 18 uur sluiten zonder dat ze in geld problemen komen. Immers handhaving kost ook geld als het de spuigaten uitloopt. Wil je die paar uren dan wel open zijn voor de raddraaiers die het voor een ander verpest. Als ik een supermarkt eigenaar was, dan was ik er heel snel klaar mee als het alcoholverbod na 20 uur voor problemen zorgt. Winkel dicht om 18 uur, mijn geld is binnen en jullie zoeken het maar uit... simpel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Supermarkten hebben in maart zoveel geld gemaakt dat ze doodleuk ook nog eens de prijzen verhoogd hebben. Die hebben hun jaaromzet allang binnen.
Ja, want iedereen ziet de ernst er wel van in toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat instructies in alle talen zouden moeten omdat mensen die geen NL spreken de ernst er niet van zouden inzien gewoon onzin is
zeker, kijk naar dat feestje in den haag gister....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, want iedereen ziet de ernst er wel van in toch?
Tja, journalistiek.... Wil nog wel zeggen, ik weet niet welk land het slechtste jongetje van de klas is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah check, om er vervolgens in het artikel niet op terug te komen behalve dat tweetje van die BBC-correspondent. Dus toch Televaag.
Hoe kom je daar nou bij?quote:
Ik weet het ook niet en vind het ook niet zo relevant. Ieder land zijn eigen problemen, in geen enkel land is het hosanna.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Tja, journalistiek.... Wil nog wel zeggen, ik weet niet welk land het slechtste jongetje van de klas is.
Er zijn zo veel plekken in en buiten Europa waar het rommelig en chaotisch verloopt.
Denk dat we allemaal behoefte hebben aan berichten die daadwerkelijk een verbetering in deze situatie laten zien.
Maar die zijn er helaas niet of nauwelijks.....
kijk even in het posiviteits topic, die weten altijd wel een lichtpuntje te vinden in de cijfers.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Tja, journalistiek.... Wil nog wel zeggen, ik weet niet welk land het slechtste jongetje van de klas is.
Er zijn zo veel plekken in en buiten Europa waar het rommelig en chaotisch verloopt.
Denk dat we allemaal behoefte hebben aan berichten die daadwerkelijk een verbetering in deze situatie laten zien.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Is gewoon te koop tot 20:00 uur 's avonds.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:21 schreef MakkieR het volgende:
Omdat er in het weekend geen blikje bier meer te krijgen is als iedereen hamstert
In ieder land heb je dit soort voorbeelden, recent nog in de UK rondom sluiten van de pubs maar ook een paar maanden in het voorbeeldige Duitslandquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat is echt een goede topicreeks. Onze hoop in donkere bange dagenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk even in het posiviteits topic, die weten altijd wel een lichtpuntje te vinden in de cijfers.
volgens mij heeft dat vaccin nog bijna niemand.....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat ze al een vaccin hebben in Rusland....
het staat alleen veraf van de realiteit.....soort van Trump topicquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is echt een goede topicreeks. Onze hoop in donkere bange dagen
Ik vond dat nieuwsbericht echt drama om drama als je begrijpt wat ik bedoel. Een feestje om 22 uur geëindigd in het altijd zo bruisende en drukke Den Haag nou nou nou, wat een ramp. Het viel me juist mee dat het feest om 22 uur was geëindigd. Ik had eerder verwacht dat er allerlei rellen waren ontstaan midden in de nacht. Maar iedereen was netjes naar huis gegaan. Dus waarvoor al die commotie. Als politiek Den haag zich hier echt zo aan ergert, dan hadden ze de horeca gewoon per direct moeten sluiten, zoals met de eerste lockdown.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat dachten we ook met toiletpapier.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Is gewoon te koop tot 20:00 uur 's avonds.
Je hebt de beelden gezien en er viel je niets op?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vond dat nieuwsbericht echt drama om drama als je begrijpt wat ik bedoel. Een feestje om 22 uur geëindigd in het altijd zo bruisende en drukke Den Haag nou nou nou, wat een ramp. Het viel me juist mee dat het feest om 22 uur was geëindigd. Ik had eerder verwacht dat er allerlei rellen waren ontstaan midden in de nacht. Maar iedereen was netjes naar huis gegaan. Dus waarvoor al die commotie. Als politiek Den haag zich hier echt zo aan ergert, dan hadden ze de horeca gewoon per direct moeten sluiten, zoals met de eerste lockdown.
En dat was gewoon in overvloed te koop. Althans bij ons.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat dachten we ook met toiletpapier.
omdat daar gewoon alle basis regels werden geschonden....zelfs in het buitenland zijn we nu in het nieuws met onze cijfers en dat feestje.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vond dat nieuwsbericht echt drama om drama als je begrijpt wat ik bedoel. Een feestje om 22 uur geëindigd in het altijd zo bruisende en drukke Den Haag nou nou nou, wat een ramp. Het viel me juist mee dat het feest om 22 uur was geëindigd. Ik had eerder verwacht dat er allerlei rellen waren ontstaan midden in de nacht. Maar iedereen was netjes naar huis gegaan. Dus waarvoor al die commotie. Als politiek Den haag zich hier echt zo aan ergert, dan hadden ze de horeca gewoon per direct moeten sluiten, zoals met de eerste lockdown.
Precies. Dit is geen tweedimensionaal zwart-wit verhaal maar een enorme puzzel waarvan we de randjes net hebben gelegd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:25 schreef Predator40 het volgende:
ik heb trouwens geen Fatima en Mohammed gezien in die feesttent filmpjes van gister
Ik heb het gezien, daar was geen ontkomen aan. Maar wat ik zag was Den Haag zoals altijd, een drukke bruisende stad, volgens mij waren de rellen tot het minimum gebleven in Haagse maatstaven. En vanavond zijn die feesttenten er niet meer, dus we hebben het hier over een laatste avond even lekker los.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hebt de beelden gezien en er viel je niets op?
Ach ja, en 'het buitenland' is hier 'in het nieuws' met hun feestjes, zoals in Liverpool.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat daar gewoon alle basis regels werden geschonden....zelfs in het buitenland zijn we nu in het nieuws met onze cijfers en dat feestje.
ik hoop dat de organisator een flinke douw krijgt
Even lekker losquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb het gezien, daar was geen ontkomen aan. Maar wat ik zag was Den Haag zoals altijd, een drukke bruisende stad, volgens mij waren de rellen tot het minimum gebleven in Haagse maatstaven. En vanavond zijn die feesttenten er niet meer, dus we hebben het hier over een laatste avond even lekker los.
overmorgen heeft niemand het er meer over...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach ja, en 'het buitenland' is hier 'in het nieuws' met hun feestjes, zoals in Liverpool.
Het is niet zo relevant wat het buitenland vindt. Het is vooral tekenend voor hoe een deel van de bevolking niet meewerkt, maar zelfs actief tegenwerkt. Daar doe je weinig aan.
een laatste avond even lekker los......en dat is dus helemaal fout als je even logisch nadenkt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb het gezien, daar was geen ontkomen aan. Maar wat ik zag was Den Haag zoals altijd, een drukke bruisende stad, volgens mij waren de rellen tot het minimum gebleven in Haagse maatstaven. En vanavond zijn die feesttenten er niet meer, dus we hebben het hier over een laatste avond even lekker los.
Yes!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:54 schreef Benny het volgende:
Ik heb weer een mobiliteitsupdate in mijn mail. Is daar behoefte naar?
ben benieuwd!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:54 schreef Benny het volgende:
Ik heb weer een mobiliteitsupdate in mijn mail. Is daar behoefte naar?
Topic met cijfers en statistieken staat veraf van de realiteit.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het staat alleen veraf van de realiteit.....soort van Trump topic
"it magically disappears"""
Een laatste avond even lekker los doe je voor de vastentijd aanbreekt ofzo. Of de vakantie is afgelopen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zag ook een restaurant gratis tosties weggeven waar het ook druk was..omdat gratis. Daar zaten ze ook veel te dicht op elkaar en zo kun je blijven zeiken. Uiteindelijk heeft de horeca zijn laatste avond ieder op zijn eigen manier gevierd. Je kunt er blij mee zijn of niet maar uiteindelijk zijn we het overmorgen weer vergeten.quote:
Waar ga je ze voor bekeuren?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:56 schreef Confetti het volgende:
Weer geen boetes bij dat feest in Den Haag. Maar wel trots vertellen dat ze het feest hebben 'stilgelegd'.
Met zulke laffe politie hoef je geen verbetering verwachten
Voglende week pas, als de eerste weer getest moeten worden en wellicht ziek worden. En dan een week of twee later de andere die ziek worden en misschien wel moeten worden opgenomen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
overmorgen heeft niemand het er meer over...
vind jijquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Topic met cijfers en statistieken staat veraf van de realiteit.
Prima kronkel weer.
als er boetes opstonden was dit niet gebeurd en gebeuren er heel veel van zulke feestjes niet,quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:56 schreef Confetti het volgende:
Weer geen boetes bij dat feest in Den Haag. Maar wel trots vertellen dat ze het feest hebben 'stilgelegd'.
Met zulke laffe politie hoef je geen verbetering verwachten
Onzin. Boetes stoppen idioten niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als er boetes opstonden was dit niet gebeurd en gebeuren er heel veel van zulke feestjes niet,
maargoed, kan allemaal niet.
vrijblijvend faal beleid
daar zit ook weer wat in......quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Onzin. Boetes stoppen idioten niet.
Als je het zo beredeneert dan kun je elke zorginstelling ook wel dichtgooien, het besmettingsgevaar is daar groter dan in de horeca. We moeten gewoon accepteren dat je besmet kan worden hoe goed je bedoelingen ook zijn. Als kruiswijk al besmet is met alle maatregelen rondom Jumbo Visma, wie is er dan wel veilig.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voglende week pas, als de eerste weer getest moeten worden en wellicht ziek worden. En dan een week of twee later de andere die ziek worden en misschien wel moeten worden opgenomen.
En natuurlijk is dit geen zekerheid, het kan best loslopen en geen nare gevolgen hebben, maar het kan ook wel zo gaan. En dát is de reden waarom dat feestje niet kon.
fietsen die gasten niet in een peleton ( dus erg dicht op elkaar ) uren achter elkaar met een verhoogde ademhaling ( dus meer virusdeeltjes )quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert dan kun je elke zorginstelling ook wel dichtgooien, het besmettingsgevaar is daar groter dan in de horeca. We moeten gewoon accepteren dat je besmet kan worden hoe goed je bedoelingen ook zijn. Als kruiswijk al besmet is met alle maatregelen rondom Jumbo Visma, wie is er dan wel veilig.
Je weet niet hoe Kruijswijk is besmet. Er zijn 17 motoragenten met corona uit de Giro vertrokken. Bleken in dezelfde hotels als TJV te zitten. En naar het schijnt lekker te feesten iedere avond. Hee kijk nou, feesten en corona. Da's gek he?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert dan kun je elke zorginstelling ook wel dichtgooien, het besmettingsgevaar is daar groter dan in de horeca. We moeten gewoon accepteren dat je besmet kan worden hoe goed je bedoelingen ook zijn. Als kruiswijk al besmet is met alle maatregelen rondom Jumbo Visma, wie is er dan wel veilig.
In een bubbel die in de Tour strikt werd nageleefd (en dus geen enkel positief geval) en in de Giro wat minder.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fietsen die gasten niet in een peleton ( dus erg dicht op elkaar ) uren achter elkaar met een verhoogde ademhaling ( dus meer virusdeeltjes )
niet te vergelijken dus
Domme vent, misschien had hij het debat moeten luisteren ipv dit soort onzin uitkramen. Brrr engnekquote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een doofpot zelfs. Door geesten zoals blijft Wilders zijn haat verkondigen. Als je problemen wilt oplossen, begin daar.
[ twitter ]
Ik zie dat niet mo en faat het probleem zijn maar gekke Geert himself of gaat dat in de doofpot?[ twitter ]
(Late reactie)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou dat niet theoretisch gunstig kunnen zijn? 1 of 2 ziekenhuizen alleen Covid patiënten, andere patiënten alleen niet Covid patiënten. Hoef je minder na te denken over isolatie van patiënten enzo, aangezien alle patiënten dat dan hebben. Of is dat te simplistisch gedacht? (Zoek alleen de silver lining hè)
quote:De Nederlandse Federatie van Kankerpatiënten (NFK) wil dat het Rode Kruis en Defensie worden ingezet om speciale coronaziekenhuizen op te zetten. Zo moet worden voorkomen dat de reguliere zorg wordt afgeschaald.
het gaat ook echt alleen maar over de moslims bij Geert, ben het nu wel kotsbeuquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Domme vent, misschien had hij het debat moeten luisteren ipv dit soort onzin uitkramen. Brrr engnek
Niemand is 'veilig'. Iedereen kan besmet raken. Niet iedereen wordt ziek, maar je weet het niet van tevoren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Er staan boetes op.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als er boetes opstonden was dit niet gebeurd en gebeuren er heel veel van zulke feestjes niet,
maargoed, kan allemaal niet.
vrijblijvend faal beleid
Helaas niet 'Weet je zeker dat je deze bagger wil posten?'.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
kun jij wel lezen? wat staat er onder "voordat je reageert"
https://nos.nl/artikel/23(...)mettingscijfers.htmlquote:Bondskanselier Merkel en de premiers van de deelstaten kwamen gisteren na urenlang overleg nieuwe maatregelen overeen. In coronabrandhaarden worden de regels voor mondkapjes aangescherpt en ook moet de horeca om 23.00 uur sluiten. Verder worden evenementen daar beperkt tot honderd personen en bij privéfeestjes mogen niet meer dan tien mensen zijn.
Je verwacht het niet he.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)mettingscijfers.html
Wat apart, Duitsland komt met vergelijkbare ('nietszeggende') maatregelen als in Nederland geprobeerd is toen we in een vergelijkbare situatie zaten een tijdje terug.
Maar het 'uurtje de kroeg eerder dicht' in Duitsland moet ik zeker anders interpreteren?
Viel me ook al op ja - zouden ze echt dezelfde fout gaan maken?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat apart, Duitsland komt met vergelijkbare ('nietszeggende') maatregelen als in Nederland geprobeerd is toen we in een vergelijkbare situatie zaten een tijdje terug.
Maar het 'uurtje de kroeg eerder dicht' in Duitsland moet ik zeker anders interpreteren?
Luister het debat eens zou ik zeggen. Het zijn notabene niet eens zijn eigen woorden, hij geeft door wat het hoofd van de intensive care van het VUmc heeft gezegd, tevens hoogleraar intensivecaregeneeskunde.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat ook echt alleen maar over de moslims bij Geert, ben het nu wel kotsbeu
Slappe maatregelen! Zachte heelmeesters! Geen urgentie om het virus uit te stampen! Gaslighting! Stiekem groepsimmuniteit als strategie!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou het dan toch betekenen dat alle (Europese) regeringsleiders zeer terughoudend zijn om strenge maatregelen af te kondigen vanwege de maatschappelijke impact? En dat je niet lichtzinnig even sterk inperkende maatregelen implementeert, want 'het moet maar even'.quote:
Alleen zie ik andere manieren om het virus te bestrijden en dat is het verplaatsen of mobiliseren te verbieden. Als wij ons niet verplaatsen dan kan een virus zich niet verspreiden. Dus een Amsterdammer moet gewoon in Amsterdam blijven. Gooi de vliegvelden dicht, alleen goederen vervoer is toegestaan en buitenlanders zijn niet meer welkom. Elke Nederlander die toch probeert zijn regio te ontvluchten kun je makkelijk opsporen via kenteken en daarna ID kaart. komt dat niet overeen met de plaats of regio waar je woont, dan krijg je een dikke boete. Dit hadden we dus allang voor de zomervakantie moeten doen, maar ja achteraf...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niemand is 'veilig'. Iedereen kan besmet raken. Niet iedereen wordt ziek, maar je weet het niet van tevoren.
En omdat niemand 'veilig' is, zijn er allerlei maatregelen. Als je je daaraan houdt, wordt de kans al kleiner dat je besmet raakt en als gevolg daarvan ook anderen kunt besmettten.
Op zich geen hogere wiskunde.
Eens, maar wat ik er wel storend aan vind is dat het een tweet is van meneer Segers, die er geen probleem in ziet om kerken vol te stoppen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat ook echt alleen maar over de moslims bij Geert, ben het nu wel kotsbeu
De nieuwe maatregelen gingen gisteren pas om 22u in...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
Gisteren kreeg ik gewoon bier mee om 20:05 dus ze kijken gelukkig niet zo nauw met die regels bij de Appie.
op de man spelen is niet handig maat, dan word ik alleen maar fanatieker.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Helaas niet 'Weet je zeker dat je deze bagger wil posten?'.
Ging pas om 22 uur in gisterenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
Gisteren kreeg ik gewoon bier mee om 20:05 dus ze kijken gelukkig niet zo nauw met die regels bij de Appie.
Ojaquote:
Volgens mij verwar je Nederland met China.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Alleen zie ik andere manieren om het virus te bestrijden en dat is het verplaatsen of mobiliseren te verbieden. Als wij ons niet verplaatsen dan kan een virus zich niet verspreiden. Dus een Amsterdammer moet gewoon in Amsterdam blijven. Gooi de vliegvelden dicht, alleen goederen vervoer is toegestaan en buitenlanders zijn niet meer welkom. Elke Nederlander die toch probeert zijn regio te ontvluchten kun je makkelijk opsporen via kenteken en daarna ID kaart. komt dat niet overeen met de plaats of regio waar je woont, dan krijg je een dikke boete. Dit hadden we dus allang voor de zomervakantie moeten doen, maar ja achteraf...
Gelijk een boete natuurlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:14 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze doen als je een paar minuten te laat bent.
Een ziekenhuis informeert de huisarts toch dat er een ziekenhuisopname plaats heeft gevonden? Zij zetten het in het patiëntendossier en de huisarts krijgt er melding van etc?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Een zorgverlener kan pas na afsluiten van een dbc factureren aan de zkv.
[..]
Lijstjes met patiënten over en weer mailen gaat hem AVG-technisch echt niet worden.
Ik vrees er ook voor ja..quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:15 schreef Momo het volgende:
Arme caissières van de Jumbo en AH vanavond die wel na 8 uur open blijven...
Deen sluit daarom om 20u, terwijl AH en Lidl (?) dit niet doen. Krijg je een hoop discussie denk ik tussen 16 jarige kassamedewerkers en verstokte bierzuipers.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
Is voor sommige Nederlands misschien een draconische maatregel, maar als je hiermee de horeca en de rest open kunt houden?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je Nederland met China.
Daar dacht ik ook al aan. Daar zullen supers denk ik wel rekening mee moeten houden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deen sluit daarom om 20u, terwijl AH en Lidl (?) dit niet doen. Krijg je een hoop discussie denk ik tussen 16 jarige kassamedewerkers en verstokte bierzuipers.
heb je een bron naar de boetes die erop staan dan ???quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:07 schreef
VoMy het volgende:
[..]
Er staan boetes op.
Dat heeft het verschil dus ook niet gemaakt.
Neem aan dat ze gewoon beveiliging neer zetten of al hebben, ook om de rest van de maatregelen een beetje in de hand te houden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deen sluit daarom om 20u, terwijl AH en Lidl (?) dit niet doen. Krijg je een hoop discussie denk ik tussen 16 jarige kassamedewerkers en verstokte bierzuipers.
Niet voor sommige Nederlanders, voor alle Nederlanders.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is voor sommige Nederlands misschien een draconische maatregel, maar als je hiermee de horeca en de rest open kunt houden?
Ik verwacht ook wel van die viruswaanzin die dit bewust gaan proberen en dan filmen vanavond. "HALLO KASSAMEISJE WE LEVEN IN EEN DICTATUUR EN DAAR DOE JIJ AAN MEE"quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee maar het enige wat je van handhaving hoorde waren verontwaardigde verhalen "Mijn zoon van 14 kwam toevallig iemand tegen in het park en toen werden ze alle dertig bekeurd!" en veel te weinig massale dingen die uit elkaar werden gehaald. En als het dan gebeurde kreeg je dus van die jankverhalen "Ja het was maar een kinderfeestjuh".quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er staan boetes op.
Dat heeft het verschil dus ook niet gemaakt.
Maar even he. Je hebt hier doorgaans een vrij uitgesproken mening over hoe het allemaal moet en wat er allemaal fout gaat, maar vervolgens ben je blij als de Appie niet zo nauw naar de maatregelen kijkt als het om je bier gaat?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Oja
Godverdomme wat dom.
Dus eigenlijk alle vrijheden in NL afschaffen zodat de horeca en de rest open kunnen blijven? Vrij veel horecamedewerkers wonen ook niet in de stad/dorp waar ze werken, dus daar zit wel een praktisch probleem.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is voor sommige Nederlands misschien een draconische maatregel, maar als je hiermee de horeca en de rest open kunt houden?
dat is natuurlijk gewoon cherry picking wat wilders hier doet, heeft hij het al over het feestje in den haag gehad met 99% nederlanders ?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Luister het debat eens zou ik zeggen. Het zijn notabene niet eens zijn eigen woorden, hij geeft door wat het hoofd van de intensive care van het VUmc heeft gezegd, tevens hoogleraar intensivecaregeneeskunde.
En dan gaan mensen beginnen over die 1.5m maatregel waar Wilders inderdaad sceptisch over is.
IN DE BUITENLUCHT!!
Mijn hemel, wat lopen er toch veel achterlijken rond
Echt, je ziet het ze zo doen...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel van die viruswaanzin die dit bewust gaan proberen en dan filmen vanavond. "HALLO KASSAMEISJE WE LEVEN IN EEN DICTATUUR EN DAAR DOE JIJ AAN MEE"
Geert zijn opmerkingen over Fatima vond ik dom. Maar dit pakt hij gelukkig wel goed op als voorbeeld voor zijn achterban.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[ twitter ]
Hadden ze hem dat niet gisteren kunnen vertellen? Dat had ons een hoop bagger bespaart tijdens het debat...
het is ook een regel die er niet voor gaat zorgen dat het aantal besmettingen omlaag gaan.....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
Maar dit is toch niet veel beter waar we nu in zitten? Gedeeltelijke lockdown of een verplaatsingsverbod wat heb je liever.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet voor sommige Nederlanders, voor alle Nederlanders.
Vergeet je even dat echt heel veel mensen niet in hun woonplaats werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Alleen zie ik andere manieren om het virus te bestrijden en dat is het verplaatsen of mobiliseren te verbieden. Als wij ons niet verplaatsen dan kan een virus zich niet verspreiden. Dus een Amsterdammer moet gewoon in Amsterdam blijven. Gooi de vliegvelden dicht, alleen goederen vervoer is toegestaan en buitenlanders zijn niet meer welkom. Elke Nederlander die toch probeert zijn regio te ontvluchten kun je makkelijk opsporen via kenteken en daarna ID kaart. komt dat niet overeen met de plaats of regio waar je woont, dan krijg je een dikke boete. Dit hadden we dus allang voor de zomervakantie moeten doen, maar ja achteraf...
Ik heb even gemist waarom dit plaatsvindt, heb jij enig idee?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar hebben ze nog een onafhankelijk openbaar ministerie. Zoiets is in Nederland onmogelijk.
Gisteren kreeg ik van de AH een mail dat als je je boodschappen laat bezorgen in een tijdvak dat tot na 20.00 uur duurt ze geen alcohol meer leveren. Dus als je bestelt voor het tijdvak 18.00-21.00 uur kun je geen alcohol bestellen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Oja
Godverdomme wat dom.
Een gedeeltelijke lockdown. Mijn leven speelt zich niet binnen de spreekwoordelijke stadsmuren af... En wat als je in één of ander klein gehucht woont?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar dit is toch niet veel beter waar we nu in zitten? Gedeeltelijke lockdown of een verplaatsingsverbod wat heb je liever.
Met een goede reden mag jij je verplaatsen uiteraard. ik bedoel het grote gros Nederlanders dat niks te zoeken heeft ergens anders. Is eigenlijk niet anders dan een lockdown waar we nu op af stormen. ook daar mag jij je niet verplaatsen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk alle vrijheden in NL afschaffen zodat de horeca en de rest open kunnen blijven? Vrij veel horecamedewerkers wonen ook niet in de stad/dorp waar ze werken, dus daar zit wel een praktisch probleem.
Ik hoop dat het niet alleen voor sommige Nederlanders een draconische maatregel is, maar voor alle. Nederland is te klein om mobiliteit te verbieden, en (gelukkig) is dat iets wat we hier niet kennen.
En de andere tijdslots waarin je wel alcohol kunt bestellen duurder maken voor de klant. WIN WIN!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gisteren kreeg ik van de AH een mail dat als je je boodschappen laat bezorgen in een tijdvak dat tot na 20.00 uur duurt ze geen alcohol meer leveren. Dus als je bestelt voor het tijdvak 18.00-21.00 uur kun je geen alcohol bestellen.
Nee, want Henk & Ingrid volgen braaf de regels terwijl de egoistische Fatima en Mohammed toch geen alcohol mogen drinken. Dus er is niets aan de handquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:15 schreef Momo het volgende:
Arme caissières van de Jumbo en AH vanavond die wel na 8 uur open blijven...
Gewoon niet meegeven en klaar. We hebben het ook weer niet over een artikel wat nodig is voor je levensonderhoud. Dan is het jammer en volgende keer wat eerder zijn, ook al was je nu misschien te laat door file oid. Als je wel door het lint gaat omdat je die fles wijn niet mee krijgt zou ik mezelf de vraag stellen wat voor leven je dan hebt als je gehele geluk en welzijn van die fles op die avond afhangt. Dan moet je toch best een k*tleven hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Oja
Godverdomme wat dom.
Daar was een onderzoek ingesteld naar het handelen van bewindslieden tijdens de eerste golf. Lijkt mij ook niet meer dan terecht dat het OM even gaat onderzoeken of er geen sprake is geweest van nalatigheid. In Italie is Conte ondervraagd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb even gemist waarom dit plaatsvindt, heb jij enig idee?
Todat de lijken in de straat liggen zal zoiets in Nederland altijd een beroep op het gezonde verstand blijven. Ik zie hier geen regels komen als 'max. X km van je huis' of 'binnen je eigen stad blijven'. Daar kleven gewoon veel te veel pragmatische nadelen aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:22 schreef MakkieR het volgende:
Is eigenlijk niet anders dan een lockdown waar we nu op af stormen. ook daar mag jij je niet verplaatsen.
Daar ga je dan met je bezorgbundel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gisteren kreeg ik van de AH een mail dat als je je boodschappen laat bezorgen in een tijdvak dat tot na 20.00 uur duurt ze geen alcohol meer leveren. Dus als je bestelt voor het tijdvak 18.00-21.00 uur kun je geen alcohol bestellen.
Daarom zeg ik ook regio, werk is natuurlijk een goede reden om te mogen verplaatsen. ik heb het meer over als je geen geldige reden hebt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet je even dat echt heel veel mensen niet in hun woonplaats werken.
Maar waarom zou je alcohol gaan hamsteren? Je kunt gewoon iedere dag de hele dag alcohol kopen in de supermarkt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Omdat er in het weekend geen blikje bier meer te krijgen is als iedereen hamstert, tenzij je geen alcohol drinkt.
Dan is de regio wat groter met tenminste een grote stad in de buurt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een gedeeltelijke lockdown. Mijn leven speelt zich niet binnen de spreekwoordelijke stadsmuren af... En wat als je in één of ander klein gehucht woont?
Denk dat ze beter hun moeite kunnen steken in de site stabiel te maken, die ligt er echt om de haverklap uit of werkt gewoon nauwelijksquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de andere tijdslots waarin je wel alcohol kunt bestellen duurder maken voor de klant. WIN WIN!
omdat het gewoon een fop maatregel isquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar even he. Je hebt hier doorgaans een vrij uitgesproken mening over hoe het allemaal moet en wat er allemaal fout gaat, maar vervolgens ben je blij als de Appie niet zo nauw naar de maatregelen kijkt als het om je bier gaat?
En dan al die Amsterdammers in een party tent feest vieren, want ze zijn in Amsterdam en verplaatsen zich verder niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waarom zou je pleepapier gaan hamsteren? Het is een stom psychologisch effect dat bij vermeende verwachte schaarste in werking treedt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:25 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maar waarom zou je alcohol gaan hamsteren? Je kunt gewoon iedere dag de hele dag alcohol kopen in de supermarkt.
bestel je een tijdvak eerder en gelijk wat meer, probleem opgelostquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb inhoudelijk sterkere reacties van je gelezen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want Henk & Ingrid volgen braaf de regels terwijl de egoistische Fatima en Mohammed toch geen alcohol mogen drinken. Dus er is niets aan de hand.
Het gaat niemand iets aan waarom ik me verplaats. Als ik me ergens heen verplaats en daarbij geen gevaar oplever, is dat aan mij en aan niemand anders. Ik kan wel naar mn werk moeten omdat er wat mis is, naar mn oma die in het ziekenhuis ligt of wat dan ook. Irrelevant. Wat ik een goede reden vind vind jij misschien geen goede reden, maar daarom hebben we die vrijheid, omdat je dat zelf kunt bepalen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Met een goede reden mag jij je verplaatsen uiteraard. ik bedoel het grote gros Nederlanders dat niks te zoeken heeft ergens anders. Is eigenlijk niet anders dan een lockdown waar we nu op af stormen. ook daar mag jij je niet verplaatsen.
Precies.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is ook een regel die er niet voor gaat zorgen dat het aantal besmettingen omlaag gaan.....
weer een fopmaatregel.
voor een verjaardag ga je toch ook niet pas na 20:00 je drank halen ? of moet het vers zijn ofzo ?
Is Nederland ook te klein voor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Todat de lijken in de straat liggen zal zoiets in Nederland altijd een beroep op het gezonde verstand blijven. Ik zie hier geen regels komen als 'max. X km van je huis' of 'binnen je eigen stad blijven'. Daar kleven gewoon veel te veel pragmatische nadelen aan.
Ik heb familie die in zo'n busje rijd.. wat doe je dan als je vertraging hebt en je tijdslot niet haalt en na 20u aanbelt?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ga je dan met je bezorgbundel.
Beter lossen ze dat op en passen ze die tijdvakken aan tot 20:00 of bezorgen ze alcoholbestellingen voor 20:00
ik nietquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik heb inhoudelijk sterkere reacties van je gelezen.
Als je werk hebt buiten Amsterdam dan mag je natuurlijk wel verplaatsen, maar anders kun je prima in Amsterdam blijven. Alles wat je nodig hebt, kun je daar wel vinden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan al die Amsterdammers in een party tent feest vieren, want ze zijn in Amsterdam en verplaatsen zich verder niet?
Okay en dan nu de praktijk voor de rest van Nederland: die werkt in hordes in andere plaatsen dan hun woonplaats.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je werk hebt buiten Amsterdam dan mag je natuurlijk wel verplaatsen, maar anders kun je prima in Amsterdam blijven. Alles wat je nodig hebt, kun je daar wel vinden.
Klopt. Die zaten met de hele familie couscous te eten 3 hoog achter op 40m2quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:25 schreef Predator40 het volgende:
ik heb trouwens geen Fatima en Mohammed gezien in die feesttent filmpjes van gister
Het lijkt me totaal onhoudbaar, en totaal onwenselijk. Het aantal inwoners in Amsterdam is zo'n 850.000, terwijl Oude Pekela bijvoorbeeld 7500 inwoners heeft. Die kun je niet over één kam scheren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je werk hebt buiten Amsterdam dan mag je natuurlijk wel verplaatsen, maar anders kun je prima in Amsterdam blijven. Alles wat je nodig hebt, kun je daar wel vinden.
Hoezo fopmaatregel? Het zal enigszins helpen de impulsieve zuipfeestjes achter de voordeur tegen te gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat het gewoon een fop maatregel is
Maar zo heeft iedereen wel zijn of haar eigen regio. Want behoort iemand die in Purmerend woont ook tot regio Amsterdam? En tot regio Alkmaar? Of is het een eigen regio? En behoort Weesp ook tot Amsterdam? En Naarden? En Bussum? En Hilversum? Waar ligt de grens?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is de regio wat groter met tenminste een grote stad in de buurt.
Te klein weet ik niet. Als je de regel 'max. 1 km van je huis' instelt maakt het natuurlijk niet uit hoe groot je land is.quote:
die gaan nu echt wel gewoon drank inslaan voor 20:00.....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo fopmaatregel? Het zal enigszins helpen de impulsieve zuipfeestjes achter de voordeur tegen te gaan.
Jongeren zijn niet zo van de planning.
Wij stonden vroeger ook wekelijks de hoofdprijs te betalen bij de avondwinkel of snel 1 voor 9 de winkel in op vrijdag.
Maar toen wisten we nog niets over de gevolgen van een lockdown.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waarom zou je pleepapier gaan hamsteren? Het is een stom psychologisch effect dat bij vermeende verwachte schaarste in werking treedt.
Ik blijf dat een naïeve gedachte vinden. De jeugd past zich echt wel snel aan en zal zeker eerder in gaan slaan. Het is te hopen dat het gros van de ouders hun kinderen terecht gaat wijzen..quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo fopmaatregel? Het zal enigszins helpen de impulsieve zuipfeestjes achter de voordeur tegen te gaan.
Jongeren zijn niet zo van de planning.
Wij stonden vroeger ook wekelijks de hoofdprijs te betalen bij de avondwinkel of snel 1 voor 9 de winkel in op vrijdag.
Gelukkig hebben we die op één of andere kaart duidelijk ingekleurd ooit in het verleden. Dat lijkt me best een mooie grens. Als we nou eens een systemen met kleurcodes hadden welke grens je wel en niet over mochtquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar zo heeft iedereen wel zijn of haar eigen regio. Want behoort iemand die in Purmerend woont ook tot regio Amsterdam? En tot regio Alkmaar? Of is het een eigen regio? En behoort Weesp ook tot Amsterdam? En Naarden? En Bussum? En Hilversum? Waar ligt de grens?
Zoals je dit beredeneert, zo beredeneert een feestganger zijn intenties ook. Het gaat niemand wat aan of ik ga feesten of niet. Het komt dus neer op hoever wil je gaan om de corona te bestrijden. En volgens mij controleren ze al in Frankrijk met de avondklok de mensen op straat. Dus ik vind een verplaatsingsverbod nog niet eens zo ver gezocht als je ziet wat politie en handhaving nu al aan het doen is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat niemand iets aan waarom ik me verplaats. Als ik me ergens heen verplaats en daarbij geen gevaar oplever, is dat aan mij en aan niemand anders. Ik kan wel naar mn werk moeten omdat er wat mis is, naar mn oma die in het ziekenhuis ligt of wat dan ook. Irrelevant. Wat ik een goede reden vind vind jij misschien geen goede reden, maar daarom hebben we die vrijheid, omdat je dat zelf kunt bepalen.
Een harde lockdown zoals je in andere landen ziet zie ik hier echt niet gebeuren. Misschien dat je tussen bepaalde tijden je huis niet uit mag oid, maar dat is 't wel.
En daarbij, wat wil je ermee oplossen? Het is nou niet alsof de politie/BOA's de middelen hebben om te controleren, dus de mensen die het willen doen het toch wel. Het enige dat je bereikt is de mensen die wel hun best doen nog een keer te pakken.
Hopen dat er geen oetlul open doet die zijn frustratie uit op een bezorger. Maar schijnbaar snappen mensen dat niet. Toen ik bij de HEMA werkte als 16 jarige Momo als vakkenvuller ben ik ooit verrot gescholden door een klant omdat de roze handdoeken in de aanbieding op waren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb familie die in zo'n busje rijd.. wat doe je dan als je vertraging hebt en je tijdslot niet haalt en na 20u aanbelt?zo veel praktische nadelen aan deze maatregel.
Tuurlijk een deel komt er toch wel aan maar het zal wel enigszins helpen. Zaterdag stond er hier ook nog een rij bij de avondwinkel. Het impulsief feesten afteren wordt toch minder zo.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die gaan nu echt wel gewoon drank inslaan voor 20:00.....
Ik vind dat een hele fatalistische gedachte. En als je die redenering doortrekt maakt het geen zak uit welke regel je instelt, want 'ze gaan toch wel zuipen'. Oftewel, als je deze redenatie volgt ('ze gaan toch wel feesten') kun je net zo goed gelijk een lockdown instellen met het leger in de straten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik blijf dat een naïeve gedachte vinden. De jeugd past zich echt wel snel aan en zal zeker eerder in gaan slaan. Het is te hopen dat het gros van de ouders hun kinderen terecht gaat wijzen..
Hoever wil jij gaan? Want als je dit oké vind, vind je het ook oké dat ze binnen komen kijken of er niet meer mensen dan je gezin binnen zit? En of je niet in de afgelopen week meer dan één keer boodschappen bent wezen doen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zoals je dit beredeneert, zo beredeneert een feestganger zijn intenties ook. Het gaat niemand wat aan of ik ga feesten of niet. Het komt dus neer op hoever wil je gaan om de corona te bestrijden. En volgens mij controleren ze al in Frankrijk met de avondklok de mensen op straat. Dus ik vind een verplaatsingsverbod nog niet eens zo ver gezocht als je ziet wat politie en handhaving nu al aan het doen is.
Ik denk ook dat het een klein beetje helpt maar. Maarja alle beetjes helpen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik blijf dat een naïeve gedachte vinden. De jeugd past zich echt wel snel aan en zal zeker eerder in gaan slaan. Het is te hopen dat het gros van de ouders hun kinderen terecht gaat wijzen..
Totaal onzinnig inderdaad.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat het gewoon een fop maatregel is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |