abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195651280
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is ook een regel die er niet voor gaat zorgen dat het aantal besmettingen omlaag gaan.....
weer een fopmaatregel.

voor een verjaardag ga je toch ook niet pas na 20:00 je drank halen ? of moet het vers zijn ofzo ?
Precies.
Het hele idee was volgens mij dat als de kroegen dicht gaan jongeren niet op straat verder gaan zuipen of voor overlast zorgen bij supermarkten zoals o.a. in Utrecht. Maar de horeca is een maand dicht, dus wtf.
blablablabla
pi_195651282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Todat de lijken in de straat liggen zal zoiets in Nederland altijd een beroep op het gezonde verstand blijven. Ik zie hier geen regels komen als 'max. X km van je huis' of 'binnen je eigen stad blijven'. Daar kleven gewoon veel te veel pragmatische nadelen aan.
Is Nederland ook te klein voor.
pi_195651283
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar ga je dan met je bezorgbundel.
Beter lossen ze dat op en passen ze die tijdvakken aan tot 20:00 of bezorgen ze alcoholbestellingen voor 20:00
Ik heb familie die in zo'n busje rijd.. wat doe je dan als je vertraging hebt en je tijdslot niet haalt en na 20u aanbelt? :') zo veel praktische nadelen aan deze maatregel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195651286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik heb inhoudelijk sterkere reacties van je gelezen.
ik niet :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195651289
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dan al die Amsterdammers in een party tent feest vieren, want ze zijn in Amsterdam en verplaatsen zich verder niet?
Als je werk hebt buiten Amsterdam dan mag je natuurlijk wel verplaatsen, maar anders kun je prima in Amsterdam blijven. Alles wat je nodig hebt, kun je daar wel vinden.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:30:31 #281
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195651304
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je werk hebt buiten Amsterdam dan mag je natuurlijk wel verplaatsen, maar anders kun je prima in Amsterdam blijven. Alles wat je nodig hebt, kun je daar wel vinden.
Okay en dan nu de praktijk voor de rest van Nederland: die werkt in hordes in andere plaatsen dan hun woonplaats.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:30:55 #282
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195651309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:25 schreef Predator40 het volgende:
ik heb trouwens geen Fatima en Mohammed gezien in die feesttent filmpjes van gister :{
Klopt. Die zaten met de hele familie couscous te eten 3 hoog achter op 40m2
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195651311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het lijkt me totaal onhoudbaar, en totaal onwenselijk. Het aantal inwoners in Amsterdam is zo'n 850.000, terwijl Oude Pekela bijvoorbeeld 7500 inwoners heeft. Die kun je niet over één kam scheren.
pi_195651313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

omdat het gewoon een fop maatregel is
Hoezo fopmaatregel? Het zal enigszins helpen de impulsieve zuipfeestjes achter de voordeur tegen te gaan.
Jongeren zijn niet zo van de planning.

Wij stonden vroeger ook wekelijks de hoofdprijs te betalen bij de avondwinkel of snel 1 voor 9 de winkel in op vrijdag.
pi_195651314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dan is de regio wat groter met tenminste een grote stad in de buurt.
Maar zo heeft iedereen wel zijn of haar eigen regio. Want behoort iemand die in Purmerend woont ook tot regio Amsterdam? En tot regio Alkmaar? Of is het een eigen regio? En behoort Weesp ook tot Amsterdam? En Naarden? En Bussum? En Hilversum? Waar ligt de grens?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195651323
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Is Nederland ook te klein voor.
Te klein weet ik niet. Als je de regel 'max. 1 km van je huis' instelt maakt het natuurlijk niet uit hoe groot je land is.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195651325
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoezo fopmaatregel? Het zal enigszins helpen de impulsieve zuipfeestjes achter de voordeur tegen te gaan.

Wij stonden vroeger ook wekelijks de hoofdprijs te betalen bij de avondwinkel of snel 1 voor 9 de winkel in op vrijdag.
die gaan nu echt wel gewoon drank inslaan voor 20:00.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:32:07 #288
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195651327
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Waarom zou je pleepapier gaan hamsteren? Het is een stom psychologisch effect dat bij vermeende verwachte schaarste in werking treedt.
Maar toen wisten we nog niets over de gevolgen van een lockdown.
Nu weten we dat tijdens de eerste golf alle horeca ook dicht was en er bij lange na geen schaarste ontstond in alcoholische producten.
pi_195651328
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik blijf dat een naïeve gedachte vinden. De jeugd past zich echt wel snel aan en zal zeker eerder in gaan slaan. Het is te hopen dat het gros van de ouders hun kinderen terecht gaat wijzen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195651337
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar zo heeft iedereen wel zijn of haar eigen regio. Want behoort iemand die in Purmerend woont ook tot regio Amsterdam? En tot regio Alkmaar? Of is het een eigen regio? En behoort Weesp ook tot Amsterdam? En Naarden? En Bussum? En Hilversum? Waar ligt de grens?
Gelukkig hebben we die op één of andere kaart duidelijk ingekleurd ooit in het verleden. Dat lijkt me best een mooie grens. Als we nou eens een systemen met kleurcodes hadden welke grens je wel en niet over mocht :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 10:33:23 ]
pi_195651344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het gaat niemand iets aan waarom ik me verplaats. Als ik me ergens heen verplaats en daarbij geen gevaar oplever, is dat aan mij en aan niemand anders. Ik kan wel naar mn werk moeten omdat er wat mis is, naar mn oma die in het ziekenhuis ligt of wat dan ook. Irrelevant. Wat ik een goede reden vind vind jij misschien geen goede reden, maar daarom hebben we die vrijheid, omdat je dat zelf kunt bepalen.

Een harde lockdown zoals je in andere landen ziet zie ik hier echt niet gebeuren. Misschien dat je tussen bepaalde tijden je huis niet uit mag oid, maar dat is 't wel.

En daarbij, wat wil je ermee oplossen? Het is nou niet alsof de politie/BOA's de middelen hebben om te controleren, dus de mensen die het willen doen het toch wel. Het enige dat je bereikt is de mensen die wel hun best doen nog een keer te pakken.
Zoals je dit beredeneert, zo beredeneert een feestganger zijn intenties ook. Het gaat niemand wat aan of ik ga feesten of niet. Het komt dus neer op hoever wil je gaan om de corona te bestrijden. En volgens mij controleren ze al in Frankrijk met de avondklok de mensen op straat. Dus ik vind een verplaatsingsverbod nog niet eens zo ver gezocht als je ziet wat politie en handhaving nu al aan het doen is.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:33:57 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195651350
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb familie die in zo'n busje rijd.. wat doe je dan als je vertraging hebt en je tijdslot niet haalt en na 20u aanbelt? :') zo veel praktische nadelen aan deze maatregel.
Hopen dat er geen oetlul open doet die zijn frustratie uit op een bezorger. Maar schijnbaar snappen mensen dat niet. Toen ik bij de HEMA werkte als 16 jarige Momo als vakkenvuller ben ik ooit verrot gescholden door een klant omdat de roze handdoeken in de aanbieding op waren.
pi_195651355
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die gaan nu echt wel gewoon drank inslaan voor 20:00.....
Tuurlijk een deel komt er toch wel aan maar het zal wel enigszins helpen. Zaterdag stond er hier ook nog een rij bij de avondwinkel. Het impulsief feesten afteren wordt toch minder zo.
pi_195651360
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik blijf dat een naïeve gedachte vinden. De jeugd past zich echt wel snel aan en zal zeker eerder in gaan slaan. Het is te hopen dat het gros van de ouders hun kinderen terecht gaat wijzen..
Ik vind dat een hele fatalistische gedachte. En als je die redenering doortrekt maakt het geen zak uit welke regel je instelt, want 'ze gaan toch wel zuipen'. Oftewel, als je deze redenatie volgt ('ze gaan toch wel feesten') kun je net zo goed gelijk een lockdown instellen met het leger in de straten.
pi_195651366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zoals je dit beredeneert, zo beredeneert een feestganger zijn intenties ook. Het gaat niemand wat aan of ik ga feesten of niet. Het komt dus neer op hoever wil je gaan om de corona te bestrijden. En volgens mij controleren ze al in Frankrijk met de avondklok de mensen op straat. Dus ik vind een verplaatsingsverbod nog niet eens zo ver gezocht als je ziet wat politie en handhaving nu al aan het doen is.
Hoever wil jij gaan? Want als je dit oké vind, vind je het ook oké dat ze binnen komen kijken of er niet meer mensen dan je gezin binnen zit? En of je niet in de afgelopen week meer dan één keer boodschappen bent wezen doen?

Je vrijheid inperken kan een tijdelijke maatregel zijn, en dat doe je door of de bron of de bestemming aan te pakken. De bron aanpakken is lastig, dus sluit je de bestemming. Alles daartussenin is naar mijn mening een no-go.
pi_195651376
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het een klein beetje helpt maar. Maarja alle beetjes helpen.
Ouders die zuipfeestjes faciliteren mogen ook a aangesproken worden.
pi_195651385
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

omdat het gewoon een fop maatregel is
Totaal onzinnig inderdaad.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')