ik heb dat best veel gespeeld ja.quote:
Ik ook! Die laatste smiley is overbodig wat mij betreft.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:59 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb wel ontzettend veel zin in het maken van een Top 2000 stemlijstje. Daar ga ik altijd echt even voor zitten
Ja, dat wel altijd inderdaad. Ik speel trouwens wel altijd alleen, zelden tegen de computer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
ik heb dat best veel gespeeld ja.Maar het opbouwen van een heel netwerk is zoooo veeeel werk joh.
En dan ben je opeens 10 ingame jaren verder.
En is datquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:03 schreef Guanabana het volgende:
Net Spetters gekeken van Paul Verhoeven. Nog nooit zoveel piemels gezien.
Jaa, het moet echt even goed worden want het moet zowel een representatie worden van goede muziek, alsook van wat ik in het afgelopen jaar veel heb geluisterd, maar het moet ook reëel zijn dat het in de Top 2000 zou kunnen verschijnenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:00 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Ik ook! Die laatste smiley is overbodig wat mij betreft.
Jaquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
ik heb dat best veel gespeeld ja.Maar het opbouwen van een heel netwerk is zoooo veeeel werk joh.
(ook omdat ik altijd dan de verschillende lijnen aan elkaar wil knopen, als een echt netwerk.
) En dan ben je opeens 10 ingame jaren verder, terwijl je net alleen twee spoortjes van Schubbekutteveen naar Hoogrottemispel hebt aangelegd.
Als ik het zo inschat is de titel verkeerd gekozen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:03 schreef Guanabana het volgende:
Net Spetters gekeken van Paul Verhoeven. Nog nooit zoveel piemels gezien.
Sterker nog, ik moet altijd héél vroeg beginnen, want anders krijg ik keuzestress aan het einde en lever ik vaak helemaal niks inquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:00 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Ik ook! Die laatste smiley is overbodig wat mij betreft.
Ben je al begonnen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Sterker nog, ik moet altijd héél vroeg beginnen, want anders krijg ik keuzestress aan het einde en lever ik vaak helemaal niks in
Dat is wel slim ja!quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:13 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik probeer de kieslijsten voor de Top 2000 altijd thematisch te maken, dat beperkt de keuze in ieder geval alvast een beetje
Laatste jaren doe ik telkens een decennium, dit jaar zijn de 80s aan de beurt!
Jazekerquote:
Ik neem de kans dat iets de Top 2000 daadwerkelijk kan halen wél mee, maar niet altijd. Bij echt grote favorieten waarvan ik weet dat ze er niet in komen, nomineer ik die toch. Het blijft uiteindelijk toch een persoonlijk lijstje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat is wel slim ja!
Mijn muziekkeuze met indierock en -folk dingetjes en zo valt voor een groot gedeelte toch al buiten Top 2000-bereik, dat maakt het selecteren wel iets makkelijker.
Ik heb meestal ook wel dat meeste liedjes ook nog wel een kans moeten maken om in de lijst te komen. Heb wel een jaar gehad waarbij ik echt puur op mijn persoonlijke grootste favorieten selecteerde, maar dan wist ik eigenlijk al dat twee derde niet in de lijst kwam.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik neem de kans dat iets de Top 2000 daadwerkelijk kan halen wél mee, maar niet altijd. Bij echt grote favorieten waarvan ik weet dat ze er niet in komen, nomineer ik die toch. Het blijft uiteindelijk toch een persoonlijk lijstje.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:23 schreef Redefine het volgende:
Ik maak mijn lijstje eigenlijk pas zodra je kunt stemmen en dan ben ik vaak wel in een halfuur klaar.
Maar ja ik maak dan ook mijn eigen top 2000, dus dan heb ik mijn lijst eigenlijk al klaar
Het is veel werk. Maar wel heel leuk om te doen. En dan vooral leuk om er playlists van te maken en dan alles af te spelen van 2000 naar 1quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat sinds er mensen massaal 35 keer Bløf of 35 keer Coldplay op hun lijstje zetten, ik ook een heel stuk sneller klaar ben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:23 schreef Redefine het volgende:
Ik maak mijn lijstje eigenlijk pas zodra je kunt stemmen en dan ben ik vaak wel in een halfuur klaar.
Maar ja ik maak dan ook mijn eigen top 2000, dus dan heb ik mijn lijst eigenlijk al klaar
Wie staat er op 2000?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is veel werk. Maar wel heel leuk om te doen. En dan vooral leuk om er playlists van te maken en dan alles af te spelen van 2000 naar 1
Nu speelt het bij mij ook wel meer dat meer dan de helft wel kans maakt om in de lijst te komen, of al vaker redelijk save staatquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb meestal ook wel dat meeste liedjes ook nog wel een kans moeten maken om in de lijst te komen. Heb wel een jaar gehad waarbij ik echt puur op mijn persoonlijke grootste favorieten selecteerde, maar dan wist ik eigenlijk al dat twee derde niet in de lijst kwam.
Daarna wel iets meer gemengd.
Hopelijk niet de afhaal snackbar?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef Fred_B het volgende:
Alle horeca dicht is blijkbaar het plan trouwens
Toch wel nog afhaal hè.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef Fred_B het volgende:
Dat vind ik wel het grootste nadeel ja. Ik vind dat persoonlijk dat je maximaal één liedje per artiest zou mogen selecteren. Dat zou de lijst ook ten goede komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat sinds er mensen massaal 35 keer Bløf of 35 keer Coldplay op hun lijstje zetten, ik ook een heel stuk sneller klaar ben.
En terecht!quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Cee het volgende:
TFP en ik allebei simultaan in paniek om de afhaal.
Oh jee, dat wordtquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef Fred_B het volgende:
Leuk dat Pierre de lijst toch nog gehaald heeftquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Eh, eh... eh... heel moeilijk dit, eh...
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:20 schreef koffieleuk het volgende:
Jij ongelofelijke heldin.SPOILER: KINK stemlijstjes playlistOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mede mogelijk gemaakt door @:BillDauterive @:Cee @:Fred_B @:Hamlapjes @:ijs_beer @:Redefine @:usagi414 et moi!Ga ik morgen tijdens het werk lekker naar luisteren.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hopelijk niet de afhaal snackbar?
Vorige keer wel, dus ik vermoed van wel.quote:
2000 Islands in the Stream - Kenny Rogers & Dolly Parton (1980)quote:
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Staat al jaren altijd op m'n lijstje
Save it till the morning after zingt Duran Duran (Save a Prayer) nu bij mijquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:29 schreef Cee het volgende:
[..]
Jij ongelofelijke heldin.Ga ik morgen tijdens het werk lekker naar luisteren.
Daar klotst het geld kennelijk tegen de plinten dan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor mijn benedenburen hoop ik wel, die bestellen vrijwel elke dag iets en koken nooit zelf
Ah, prima plaat. Als ik ooit een Top 2000 maak, zou die best ook eens in die regionen kunnen scoren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
2000 Islands in the Stream - Kenny Rogers & Dolly Parton (1980)
De 1980 staat voor de positie het jaar ervoor![]()
De onderste drie (1998 - 2000) zijn overigens alle samenwerkingen
Anders kunnen ze altijd nog eten gaan serveren in de sportschool.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:31 schreef Cee het volgende:
Bovenal hoop ik dat de sluiting niet zo lang gaat duren als de eerste keer, voor de ondernemers.
Ik doe ook altijd hooguit 1 nummer per artiest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het grootste nadeel ja. Ik vind dat persoonlijk dat je maximaal één liedje per artiest zou mogen selecteren. Dat zou de lijst ook ten goede komen.
Dan heb je ook niet dat elke scheet van de Beatles erin staat.
En je hebt dan ook niet meer mensen die 35 keer Bruce Springsteen invullen. Nou vind ik The Boss een geweldige artiest, maar dat mag ook best wat minder.
Geniet ervan alvast!quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:29 schreef Cee het volgende:
[..]
Jij ongelofelijke heldin.Ga ik morgen tijdens het werk lekker naar luisteren.
Ik vraag me echt af of ik de 2000 nummers zou reddenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
2000 Islands in the Stream - Kenny Rogers & Dolly Parton (1980)
De 1980 staat voor de positie het jaar ervoor![]()
De onderste drie (1998 - 2000) zijn overigens alle samenwerkingen
Ze hebben ook 3 auto's terwijl ze met 2 zijn dus ik denk het welquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:31 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Daar klotst het geld kennelijk tegen de plinten dan.
Overigens de overige twee samenwerkingen onderin:quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ah, prima plaat. Als ik ooit een Top 2000 maak, zou die best ook eens in die regionen kunnen scoren.
Die had ik netquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Save it till the morning after zingt Duran Duran (Save a Prayer) nu bij mij
Die vind ik alletwee wel tofquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Overigens de overige twee samenwerkingen onderin:
1999 The Saints Are Coming - U2 & Greenday (X)
1998 Tonight - David Bowie & Tina Turner (952)
De allereerste is dat gelijk bij mijquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef Meke het volgende:
Ik vind het wel zielig voor mensen die na 2000 geboren zijn. Zij zullen nooit het genot kennen van kijken welk nummer jouw geboortejaar is![]()
Gaafquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb hem live zien / horen spelen in Ahoy
Broodje Wellnessbal en Bacardio-apparaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Anders kunnen ze altijd nog eten gaan serveren in de sportschool.
Zo moeilijk is dat toch niet? Of je nummer 2000 nog geweldig vindt is dan wel een tweede.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of ik de 2000 nummers zou redden
Ja jij zit nog net op het randjequote:Op maandag 12 oktober 2020 22:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
De allereerste is dat gelijk bij mij
Was ook gelijk de laatste keer dat hij in Nederland heeft gespeeldquote:
Oh ik heb juist nu al zin om het dan extra huiselijk en knus te maken. Meer dan andere jaren eigenlijk. Waarschijnlijk ben ik op zoek naar iets om aan vast te klampen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef Cee het volgende:
Heb altijd wel zin in de Top 2000, gecombineerd met de feestdagen maar ik kijk nu juist nog meer uit naar de Top 2000 maar ben wel huiverig voor de feestdagen. Zat vandaag al te bedenken dat ik dit jaar niet eens zin heb om een boom te zetten.
COOKIESquote:
IMPRISONING MEquote:
Nou ja, jij bent ook wat jonger dat maakt al een verschil, en nee is niet als flauw grapje bedoeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of ik de 2000 nummers zou redden
2000 nummers uitkiezen is inderdaad niet zo moeilijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat toch niet? Of je nummer 2000 nog geweldig vindt is dan wel een tweede.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Staat al jaren altijd op m'n lijstje
Ja, die kant kan het ook wel op gaan bij mij, ligt er denk ik net ook een beetje aan hoe de stand van zaken hier in het land is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oh ik heb juist nu al zin om het dan extra huiselijk en knus te maken. Meer dan andere jaren eigenlijk. Waarschijnlijk ben ik op zoek naar iets om aan vast te klampen.![]()
Ik denk dat ik ook wel een aardig eind zal komen. Mijn meestgeluisterde "main" Spotify lijst heeft 1280 nummers, dus ik al zeker een top 1500 wel kunnen maken. Best een uitdaging om een keer te proberen ook welquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja, jij bent ook wat jonger dat maakt al een verschil, en nee is niet als flauw grapje bedoeld.
Verder is het bij mij ook zo gegroeid. Twintig jaar geleden maakten mijn broer en ik afzonderlijk al onze eigen top 100. Waarbij we beiden dan al een database aan muziek hadden samengesteld waaruit wij dan die lijst maakten.
Die database heb ik met de jaren uitgebreid, waarbij dan vaak ook nog de jaarlijkse Top 200, Stubru, en Kink lijstjes afstruin voor wat nieuwe nummers (niet per se recent). En verder dan nog uitbreiden via Spotify aanraders etc.
Dus dan kom ik al tot een flinke database en genoeg nummers om uit te kiezen.
Ik pas die regel voor mezelf al toe; met uitzondering dat ik soms wel iemand één keer als solo-artiest doe en één keer als deel van een grotere act.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het grootste nadeel ja. Ik vind dat persoonlijk dat je maximaal één liedje per artiest zou mogen selecteren. Dat zou de lijst ook ten goede komen.
Dan heb je ook niet dat elke scheet van de Beatles erin staat.
En je hebt dan ook niet meer mensen die 35 keer Bruce Springsteen invullen. Nou vind ik The Boss een geweldige artiest, maar dat mag ook best wat minder.
ABSOLUTE HORRORquote:
Ja de feestdagen wordt wel afwachten zoquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef Cee het volgende:
Heb altijd wel zin in de Top 2000, gecombineerd met de feestdagen maar ik kijk nu juist nog meer uit naar de Top 2000 maar ben wel huiverig voor de feestdagen. Zat vandaag al te bedenken dat ik dit jaar niet eens zin heb om een boom te zetten.
Je kunt ook kleiner beginnen hequote:Op maandag 12 oktober 2020 22:40 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook wel een aardig eind zal komen. Mijn meestgeluisterde "main" Spotify lijst heeft 1280 nummers, dus ik al zeker een top 1500 wel kunnen maken. Best een uitdaging om een keer te proberen ook wel
En dan straks óók nog eens het einde van de wereld moeten meemaken, het zit ze ook niet mee allemaalquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef Meke het volgende:
Ik vind het wel zielig voor mensen die na 2000 geboren zijn. Zij zullen nooit het genot kennen van kijken welk nummer jouw geboortejaar is![]()
Ik doe dat zelf ook al jaren. Maar ook weer hetzelfde wat jij zegt. Al mocht dat in de lijstjes met striktere regels ook al wel. Meerdere samenwerkingen etc. Of solo en met band etc.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik pas die regel voor mezelf al toe; met uitzondering dat ik soms wel iemand één keer als solo-artiest doe en één keer als deel van een grotere act.
Het maakt het ook extra leuk omdat je dan ook moet nadenken over welk liedje je van een act je op dat moment nou eigenlijk echt het beste vindt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik doe dat zelf ook al jaren. Maar ook weer hetzelfde wat jij zegt. Al mocht dat in de lijstjes met striktere regels ook al wel. Meerdere samenwerkingen etc. Of solo en met band etc.
Ah, door jou is Last Goodbye eruit gevlogen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Jeff Buckley dit jaar ook maar eens stemmen, vorig jaar vergeten
Laten we hopen op wat beter dan nu, maar ik vrees wel het ergste eigenlijk, nu we zo de donkere koude dagen ingaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja, die kant kan het ook wel op gaan bij mij, ligt er denk ik net ook een beetje aan hoe de stand van zaken hier in het land is.
Heb al zo lang als ik hier woon me afgevraagd hoe mooi het vuurwerk vanaf hier er uit zou zien met Oudejaarsavond, maar ik ben tot nu toe nog nooit thuis geweest, altijd uitgenodigd bij vrienden of familie in het durp. Vorig jaar wilde ik écht eens thuisblijven maar weer kwam het er niet van. Denk dat ik dit jaar eindelijk m’n ‘zin’ krijg.
Die stond er in 2018 al niet meer inquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ah, door jou is Last Goodbye eruit gevlogen?
Zolang ze maar een goeie oplossing vinden voor de All You Need is Love Kerstspecial, het enige moment in het jaar dat ik mezelf toesta om als een licht dementerende huisvrouw te snotteren (van binnen dan natuurlijk) bij lieve dingen op TV.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Laten we hopen op wat beter dan nu, maar ik vrees wel het ergste eigenlijk, nu we zo de donkere koude dagen ingaan.
Heh gatver, wat een geklooi gaat December worden.
Dat zeker. Of dat je het ene jaar wat anders wil kiezen, maar wel van dezelfde artiest. Queen, Led Zepelin, AC/DC etc staan er elk jaar in bij mij, maar dan met verschillende nummers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Het maakt het ook extra leuk omdat je dan ook moet nadenken over welk liedje je van een act je op dat moment nou eigenlijk echt het beste vindt.
En dat kan een jaar later natuurlijk ook gewoon verschillend zijn.
Oops. Ik dacht me echt te herinneren dat die er vorig jaar net uitgegooid was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die stond er in 2018 al niet meer in
Dit kan echt nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Jeff Buckley dit jaar ook maar eens stemmen, vorig jaar vergeten
Ter compensatie stem ik dit jaar Jeff Buckley én Crowded House.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oops. Ik dacht me echt te herinneren dat die er vorig jaar net uitgegooid was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |