Hoezo economie plat? Vanaf middelbare school leeftijd en hogeschool/uni kunnen mensen gewoon thuis studeren.. alleen basisschool niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Scholen dicht betekent economie plat. Het kabinet is er alles aan gelegen om dat te voorkomen.
Wellicht dat als Rutte in een persconferentie eens heel erg duidelijk zegt dat dat een mogelijkheid is als mensen zich niet aan regel cq dringende adviezen houden, dat het dan eens door dringt bij die groep mensen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:10 schreef Elan het volgende: [..] Straks krijgen we nog strengere maatregelen dan in maart
![]()
Dat heeft-ie al heel vaak gezegd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht dat als Rutte in een persconferentie eens heel erg duidelijk zegt dat dat een mogelijkheid is als mensen zich niet aan regel cq dringende adviezen houden, dat het dan eens door dringt bij die groep mensen.
Ik betwijfel of dreigementen het beoogde effect gaan hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht dat als Rutte in een persconferentie eens heel erg duidelijk zegt dat dat een mogelijkheid is als mensen zich niet aan regel cq dringende adviezen houden, dat het dan eens door dringt bij die groep mensen.
Hmm ja deels eens.. maar als het de komende weken niet wil lukken onder de 1 te komen qua reproductiegetal, wat moet je dan doen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Strengere maatregels gaat mensen niet motiveren.
Dat werkt elkaar enorm in de hand ja, ik ben echt bang voor een hele strenge lockdown. Die intelligente lockdown werkte eigenlijk alleen omdat mensen zich aan het begin als een stel brave schapen gedroegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarmee het aantal mensen dat zich eraan houdt alleen maar nog lager wordt.
Ik weet wel zeker van niet, eigenlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dreigementen het beoogde effect gaan hebben.
Vorige week stond hier ook de vertraging op de weg bij. Nu niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:16 schreef Benny het volgende:
Mobiliteitscijfers rondom coronatijd - Week 39/40
• Autoverkeer is 8% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 47% minder, vorige week 5%)
• Gebruik OV met 47% afgenomen t.o.v. 2019 (maximaal was dit 87% minder, vorige week 48%)
• Fietsen neemt toe: trips: +18%, kilometers: +59% (vorige week, resp. 32% en 94% ivm mooie weer)
• Lopen neemt toe: trips: +1%, kilometers: +14%
• Verkeer naar Duitsland en Belgie neemt af, circa 20% t.o.v. 2019
• Verkeer naar horecabestemming steeg in september met 1136% (juli 603%, augustus 1064%) t.o.v. week 10
• Passanten in winkelstraat is 57% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 80%, vorige week 39%)
• Het aantal verkeersongevallen is t.o.v. 2019 met 17% gedaald, het aantal gewonden met 14%
• Op een gemiddelde werkdag gaan nog steeds zo’n 25 tot 30% minder mensen naar het werk
Volgende week donderdag nieuwe cijfers, waarin de nieuwste maatregelen waarschijnlijk zichtbaar(der) zijn
Ik zet mij 11-jarige havo-leerlingen niet graag een hele dag alleen thuis.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoezo economie plat? Vanaf middelbare school leeftijd en hogeschool/uni kunnen mensen gewoon thuis studeren.. alleen basisschool niet.
Naast de economische gevolgen zijn de sociale gevolgen voor de kinderen van een schoolsluiting ook enorm.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zet mij 11-jarige havo-leerlingen niet graag een hele dag alleen thuis.
Het gaat voor veel mensen echt een probleem opleveren en dat zal de economie echt geen goed doen. Economie plat is wat overdreven natuurlijk maar rooskleurig ziet het er dan niet echt uit.
Het lijkt me verstandig om dat te doen inderdaad. Maar of ze het ook echt doen weet ik niet. Gisteren zat Sanne Wallis-de Vries nog een heel pleidooi te houden op TV dat mensen vooral het theater weer in moetenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca, bioscopen en theaters dicht lijken me een reële optie voor eind Oktober.
Laten we dat als laatste doen aub.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sport (in club verband) in het geheel
De laatste had 6,5 miljoen kijkers, dat is wel serieus veel, hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef roos94 het volgende:
Sowieso worden al die persconferenties nu toch ook veel minder bekeken dan in maart
Hier vrees ik (persoonlijk) ook wel voor. Niet zo zeer vanwege het sporten, maar de verplaatsingen (in auto's) van de vele mensen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mensen wel heel hard gaat raken, als dat zo is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mee eens. En Gommers pakt dit inderdaad ook echt top aan. Hij weet dat hier mogelijkheden liggen om een miljoen kinderen te bereiken. Door zijn manier van Famke benaderen staat zij ook daadwerkelijk open voor extra uitleg, dat zie ik niet veel publieke corona figuren zo doen (zoals Gommers doet bedoel ik). Nogmaals, respect!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij ook respect voor Famke Louise die als enige daadwerkelijk wat doet in plaats van een simpele # deponeren. De rest trok de keutel in en verdween weer in de anonimiteit.
Die Rwaarde gaat sowieso niet onder de 1 komen de eerste maanden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm ja deels eens.. maar als het de komende weken niet wil lukken onder de 1 te komen qua reproductiegetal, wat moet je dan doen?
Accepteren dat corona er is en doorgaan met het leven. Je kunt niet nog heel lang op deze manier verder. Een lockdown brengt alleen maar meer woede naar boven, tot een moment dat mensen het niet meer pikken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm ja deels eens.. maar als het de komende weken niet wil lukken onder de 1 te komen qua reproductiegetal, wat moet je dan doen?
In plaats van over elkaar heen buitelen wie de strengste en meest ontwrichtende maatregelen kan verzinnen, zouden onze beleidsmakers er goed aan doen om eens te verzinnen wat ervoor nodig is dat onze maatschappij dit nog voor langere tijd vol gaat houden. Dat besef ontbreekt nogal, en er wordt totaal niet nagedacht over de langere termijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat werkt elkaar enorm in de hand ja, ik ben echt bang voor een hele strenge lockdown. Die intelligente lockdown werkte eigenlijk alleen omdat mensen zich aan het begin als een stel brave schapen gedroegen.
Als kennelijk 1 op de 6 volkomen schijt heeft is er het risico dat we worden opgesloten zoals bevolkingen in andere landen, mocht het donkerste scenario zich voor doen.
Zo mee eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij ook respect voor Famke Louise die als enige daadwerkelijk wat doet in plaats van een simpele # deponeren. De rest trok de keutel in en verdween weer in de anonimiteit.
Stop toch eens met deze onzin. Het klinkt wellicht leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wat ga je dan doen met al die duizenden zieken en doden? Langs de weg leggen ofzo?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Accepteren dat corona er is en doorgaan met het leven. Je kunt niet nog heel lang op deze manier verder. Een lockdown brengt alleen maar meer woede naar boven, tot een moment dat mensen het niet meer pikken.
Als er iets duidelijk is geworden in de afgelopen maanden, dan is het wel dat de sociale effecten van de maatregelen totaal ondergeschikt geacht worden aan de gevolgen van corona. Als je er alleen al over begint dan word je automatisch gediskwalificeerd van de discussie als zijnde viruswaanzinnige, of iets dergelijks.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mensen wel heel hard gaat raken, als dat zo is.
Ik ben de eerste die loopt te kankeren over dit kabinet, maar dat proberen ze toch ook?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In plaats van over elkaar heen buitelen wie de strengste en meest ontwrichtende maatregelen kan verzinnen, zouden onze beleidsmakers er goed aan doen om eens te verzinnen wat ervoor nodig is dat onze maatschappij dit nog voor langere tijd vol gaat houden. Dat besef ontbreekt nogal, en er wordt totaal niet nagedacht over de langere termijn.
Sorry, maar een lockdown is geen oplossing. Dan houden we geen economie meer over. Dan is de remedie erger dan de kwaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stop toch eens met deze onzin. Het klinkt wellicht leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wat ga je dan doen met al die duizenden zieken en doden? Langs de weg leggen ofzo?
De gezondheidszorg kan 'accepteren' simpelweg niet aan. Dat werkt niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
A
[..]
Accepteren dat corona er is en doorgaan met het leven. Je kunt niet nog heel lang op deze manier verder. Een lockdown brengt alleen maar meer woede naar boven, tot een moment dat mensen het niet meer pikken.
ik loop naar de sportschool, ze gaan wel een mondkapjesplicht doen voor als je binnenkomt tot het sporten, bij het sporten zelf hoef je het mondkapje niet op.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier vrees ik (persoonlijk) ook wel voor. Niet zo zeer vanwege het sporten, maar de verplaatsingen (in auto's) van de vele mensen.
Kerst-decoratie.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stop toch eens met deze onzin. Het klinkt wellicht leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wat ga je dan doen met al die duizenden zieken en doden? Langs de weg leggen ofzo?
Ik heb het in mijn voorbeeld over teamsporten (voetbal, hockey) met uit en thuis waarbij sommige competities het hele land doorkruisen..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik loop naar de sportschool, ze gaan wel een mondkapjesplicht doen voor als je binnenkomt tot het sporten, bij het sporten zelf hoef je het mondkapje niet op.
Genot.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik loop naar de sportschool, ze gaan wel een mondkapjesplicht doen voor als je binnenkomt tot het sporten, bij het sporten zelf hoef je het mondkapje niet op.
oh god daar hebben we de trumpiaanse uitspraak weer hoor....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sorry, maar een lockdown is geen oplossing. Dan houden we geen economie meer over. Dan is de remedie erger dan de kwaal.
We zitten voorlopig nog lang niet aan het aantal doden per dag dat we in maart/april hadden.
Als niemand meer door een dokter geholpen kan worden omdat alle ziekenhuizen zijn overspoeld is dat ook niet bepaald goed voor de economie, he.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sorry, maar een lockdown is geen oplossing. Dan houden we geen economie meer over. Dan is de remedie erger dan de kwaal.
Nee, omdat er allerlei maatregelen actief zijn. Jij stelt voor om alles maar op z'n beloop te laten, dus je kunt er dan wel vanuit gaan dat het aantal gevallen nog veel verder explodeert dan het nu al doet.quote:We zitten voorlopig nog lang niet aan het aantal doden per dag dat we in maart/april hadden.
Hoe ga je overvolle ziekenhuizen en het stoppen van reguliere zorg oplossen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We zitten voorlopig nog lang niet aan het aantal doden per dag dat we in maart/april hadden.
Goed punt...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vorige week stond hier ook de vertraging op de weg bij. Nu niet?
Ik zou direct mijn abonnement bij een dergelijke sportschool opzeggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat valt toch reuze mee, het gros is regionaalquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het in mijn voorbeeld over teamsporten (voetbal, hockey) met uit en thuis waarbij sommige competities het hele land doorkruisen..
Een compleet lam gelegde zorg is helemaal geen oplossing.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Want? Sportscholen proberen er ook alles aan te doen om open te blijven binnen de richtlijnen. Ze zijn al behoorlijk hard getroffen het afgelopen half jaar..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou direct mijn abonnement bij een dergelijke sportschool opzeggen.
Dat slaat natuurlijk nergens op.
ik vind die limiet van 500 op IC wel laagquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe ga je overvolle ziekenhuizen en het stoppen van reguliere zorg oplossen?
waarom?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stel alleen voor om geen lockdown te doen. Dus niet de horeca, culturele instellingen en verenigingen te sluiten. Ik zeg niet, geef de boel helemaal vrij.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als niemand meer door een dokter geholpen kan worden omdat alle ziekenhuizen zijn overspoeld is dat ook niet bepaald goed voor de economie, he.
[..]
Nee, omdat er allerlei maatregelen actief zijn. Jij stelt voor om alles maar op z'n beloop te laten, dus je kunt er dan wel vanuit gaan dat het aantal gevallen nog veel verder explodeert dan het nu al doet.
Wat voor limiet is dat precies?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind die limiet van 500 op IC wel laag
Dat proberen we dan ook te voorkomen nu.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Regionaal betekent alsnog langer dan de befaamde 15 minuten in 1 auto zitten. Clubs adviseren niet voor niks mondkapjes te dragen in de auto, maar niemand die er zich aan houdt natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat valt toch reuze mee, het gros is regionaal
dat heb ik dus een paar maanden geleden al gedaan na die zielige mails van hun dat ze open wilde en dat ze aan de regels konden voldoen en dat ze boos waren etc.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daarbij, al zouden we een maand in mega super strikte lockdown gaan waar iedereen 100% binnenblijft, grenzen dicht, geen boot/vliegtuig ons land in en over een maand is het virus volledig weg.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Man, man man.....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Daarbij, al zouden we een maand in mega super strikte lockdown gaan waar iedereen 100% binnenblijft, grenzen dicht, geen boot/vliegtuig ons land in en over een maand is het virus volledig weg.
één verdwaalde Duitser die ons land binnenkomt en iemand besmet en het feest begint opnieuw
Goede mop trouwens:
Een Duitser loopt een café binnen en zegt tegen de barman "Gib mir etwas zu trinken bitte"
Zegt die barman "Möchten sie eine Corona?"
"Nein danke", zegt die Duitser snel, "Corona hab ich schön"![]()
![]()
doe groene lijn was toch weer stijgende de afgelopen weken, toch weer een teken dat er minder thuis werd gewerkt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef Benny het volgende:
[..]
Goed punt...
De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een licht dalende lijn. Vorige jaar was er in die tijd juist een stijging te zien. Daarmee is het verschil ten opzichte van vorig jaar ongeveer 67% lager. Was vorige week 60%
Edit:
Nu met afbeelding:
[ afbeelding ]
Groene lijn is 2020, paarse 2019
Mee eens, maar is het haalbaar?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat proberen we dan ook te voorkomen nu.
hier in Amsterdam zijn er toch veel die het allemaal op de fiets doenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Regionaal betekent alsnog langer dan de befaamde 15 minuten in 1 auto zitten. Clubs adviseren niet voor niks mondkapjes te dragen in de auto, maar niemand die er zich aan houdt natuurlijk.
De RIVM richtlijnen schrijven geen mondkapjes voorquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Sportscholen proberen er ook alles aan te doen om open te blijven binnen de richtlijnen. Ze zijn al behoorlijk hard getroffen het afgelopen half jaar..
Yes. Dat was inderdaad goed zichtbaar. Vandaar ook weer de nadrukkelijke roep om meer thuis te werken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doe groene lijn was toch weer stijgende de afgelopen weken, toch weer een teken dat er minder thuis werd gewerkt.
Amsterdam =/= Nederlandquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier in Amsterdam zijn er toch veel die het allemaal op de fiets doen
of die richtlijnen heilig zijn, vooral binnen in een sportschool, en in de richtlijnen word nog steeds geen rekening gehouden met ventilatie en/of aerosolen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Sportscholen proberen er ook alles aan te doen om open te blijven binnen de richtlijnen. Ze zijn al behoorlijk hard getroffen het afgelopen half jaar..
Of superverspreiders.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of die richtlijnen heilig zijn, vooral binnen in een sportschool, en in de richtlijnen word nog steeds geen rekening gehouden met ventilatie en/of aerosolen.
Waarom zou dat ook moeten?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of die richtlijnen heilig zijn, vooral binnen in een sportschool, en in de richtlijnen word nog steeds geen rekening gehouden met ventilatie en/of aerosolen.
iedereen werkloos is wel een hele bonte uitspraak hoorquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik stel alleen voor om geen lockdown te doen. Dus niet de horeca, culturele instellingen en verenigingen te sluiten. Ik zeg niet, geef de boel helemaal vrij.
Maar jij hebt liever dat iedereen volgend jaar, inclusief jezelf, werkloos is, omdat de economie vakkundig naar de klote wordt geholpen. En dan?
Geen idee, dat zal moeten blijkenquote:
Je moet anticiperen niet achter de feiten aanlopen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen idee, dat zal moeten blijken. Het heeft echt geen enkele zin nu al te speculeren over wat er na 20 oktober gaat gebeuren.
Ja, om het aantal besmettingen omlaag te brengen, denk ik.quote:
Dat is in elk geval wat verstandiger dan je initieel overkwam.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik zeg niet, geef de boel helemaal vrij.
Ik heb liever dat er met korte (!) hevige maatregelen het aantal besmettingen drastisch omlaag wordt gebracht. Als het vervolgens laag is, kunnen de meeste dingen gewoon open. Als er dan vervolgens het testen en BCO goed wordt gedaan, kun je snel lokale brandhaarden opsporen en daar ingrijpen om te voorkomen dat weer oplaait.quote:Maar jij hebt liever dat iedereen volgend jaar, inclusief jezelf, werkloos is, omdat de economie vakkundig naar de klote wordt geholpen. En dan?
omdat aerosolen een grote rol spelenquote:
Met een goed testbeleid en BCO zou die ene Duitser geen probleem hoeven zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Daarbij, al zouden we een maand in mega super strikte lockdown gaan waar iedereen 100% binnenblijft, grenzen dicht, geen boot/vliegtuig ons land in en over een maand is het virus volledig weg.
één verdwaalde Duitser die ons land binnenkomt en iemand besmet en het feest begint opnieuw
Goede mop trouwens:
Een Duitser loopt een café binnen en zegt tegen de barman "Gib mir etwas zu trinken bitte"
Zegt die barman "Möchten sie eine Corona?"
"Nein danke", zegt die Duitser snel, "Corona hab ich schön"![]()
![]()
dat betekent toch niet dat de sportscholen daar individueel niets mee doenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Die lichte stijgingen/dalingen zeggen me niet zo veel, drie stevige ongelukken en je hebt alweer een stijging te pakken. Het blijft me verwonderen dat met 5-8% minder verkeer zo'n kloof kan ontstaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef Benny het volgende:
[..]
Goed punt...
De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een licht dalende lijn. Vorige jaar was er in die tijd juist een stijging te zien. Daarmee is het verschil ten opzichte van vorig jaar ongeveer 67% lager. Was vorige week 60%
Edit:
Nu met afbeelding:
[ afbeelding ]
Groene lijn is 2020, paarse 2019
en een goed quarantaine beleid....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Met een goed testbeleid en BCO zou die ene Duitser geen probleem hoeven zijn.
Overigens heeft mijn sportschool wel degelijk de ventilatiesystemen aangepast/geupgradequote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik moet vrij weinig hoor wat dit betreft.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet anticiperen niet achter de feiten aanlopen.
Als je accepteert dat covid-19 er is, met alle kennis die we nu hebben, dan leef je door op een manier die we ons op dit moment kunnen veroorloven.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
A
[..]
Ik vind het interessant, want het kabinet heeft niet voor niets voor 3 weken gekozen. Rutte zei maandag: "Ik had liever voor 2 weken gegaan, maar na overleg hebben we toch voor 3 weken gekozen omdat ons dat meer tijd geeft om het effect van de maatregelen te zien.."quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen idee, dat zal moeten blijken. Het heeft echt geen enkele zin nu al te speculeren over wat er na 20 oktober gaat gebeuren.
quarantainebeleid is wel goed alleen 0,0 toezicht of handhaving in de vorm van verplichtingen. Het is zoals met alles hier volledig vrijblijvend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en een goed quarantaine beleid....
ja je kan er ook voor kiezen om dat niet te doen, maar dan zetten we in juli volgend jaar nog over die maatregelen te discussieren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik moet vrij weinig hoor wat dit betreft.
Inderdaad. Iedereen dagelijks nabellen na een positieve test om te vragen hoe het gaat met de quarantaine zou geen gek idee zijn, bijvoorbeeld. Natuurlijk is daar nu geen capaciteit voor, maar als het zou lukken om het aantal besmettingen omlaag te brengen, zou het wel kunnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en een goed quarantaine beleid....
Weet je het zeker?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Overigens heeft mijn sportschool wel degelijk de ventilatiesystemen aangepast/geupgrade
Klopt. Loopt ook gelijk met het aantal ongelukken dat gebeurt. Feit is wel dat het een stuk rustiger is op de weg. Vraag is dan ook wel wat de invloed van de 100 km/u-regel hierin is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die lichte stijgingen/dalingen zeggen me niet zo veel, drie stevige ongelukken en je hebt alweer een stijging te pakken. Het blijft me verwonderen dat met 5-8% minder verkeer zo'n kloof kan ontstaan.
dus er is amper een beleid, nooit geweest ookquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
quarantainebeleid is wel goed alleen 0,0 toezicht of handhaving in de vorm van verplichtingen. Het is zoals met alles hier volledig vrijblijvend.
En zo zie je maar weer hoe lastig het is. De één kiest liever voor A, de ander voor B. En ze zullen er samen toch eentje moeten kiezen (of compromissen naar C) want zo werkt het nu eenmaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het interessant, want het kabinet heeft niet voor niets voor 3 weken gekozen. Rutte zei maandag: "Ik had liever voor 2 weken gegaan, maar na overleg hebben we toch voor 3 weken gekozen omdat ons dat meer tijd geeft om het effect van de maatregelen te zien.."
Over 2 weken deze tijd zullen ze toch ook wel aan de cijfers kunnen zien/berekenen wat er gaande is en hun conclusies moeten trekken voor de periode na 20 oktober. Nogmaals, we hopen allemaal natuurlijk op een stabilisering/daling van de cijfers.
In algemene zin. Jij zit (godzijdank) waarschijnlijk niet in de regering of tot andere groeperingen die zich met besluitvorming bezighouden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik moet vrij weinig hoor wat dit betreft.
Dan kun je je beter bezig houden met effectieve maatregelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, om het aantal besmettingen omlaag te brengen, denk ik.
Hahahahahaha.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat aerosolen een grote rol spelen
Ja, er hebben 2 weken lang bedrijven gestaan om nieuwe zaken te installeren en aan te passen.quote:
de mijne ook en nu ook weer minder mensen per uur, ik voel me er veiliger dan in de Appiequote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Overigens heeft mijn sportschool wel degelijk de ventilatiesystemen aangepast/geupgrade
Niemand van ons hier zou dat denk ik ambiëren, het is continu balanceren tussen duivelse dilemma's.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
In algemene zin. Jij zit (godzijdank) waarschijnlijk niet in de regering of tot andere groeperingen die zich met besluitvorming bezighouden.
Laat ik gokken: als het blijft stijgen, dan moeten we door (want het tij keert niet), en als het stabiliseert of daalt dan moeten we door (want het werkt).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het interessant, want het kabinet heeft niet voor niets voor 3 weken gekozen. Rutte zei maandag: "Ik had liever voor 2 weken gegaan, maar na overleg hebben we toch voor 3 weken gekozen omdat ons dat meer tijd geeft om het effect van de maatregelen te zien.."
Over 2 weken deze tijd zullen ze toch ook wel aan de cijfers kunnen zien/berekenen wat er gaande is en hun conclusies moeten trekken voor de periode na 20 oktober. Nogmaals, we hopen allemaal natuurlijk op een stabilisering/daling van de cijfers.
Het heeft ook geen zin om effectieve maatregelen te nemen, als de meeste mensen er gewoon schijt aan hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kun je je beter bezig houden met effectieve maatregelen.
[..]
Hahahahahaha.
Wat ik niet zo goed snap, is hoe je hier elke dag kunt reageren en daar schijnbaar niets van op lijkt te steken.
Bij mij ook al vraag ik het me af wat er gedaan zou moeten zijn, niemand die dat komt controleren en er zijn geen wettelijke richtlijnen dus het kan zomaar een zoethoudertje zijn om geen leden kwijt te raken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
de mijne ook en nu ook weer minder mensen per uur, ik voel me er veiliger dan in de Appie
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
BREEK: Dringend advies voor mondkapjes op middelbare scholen
Ik beschouw godzijdank in deze als een compliment.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
In algemene zin. Jij zit (godzijdank) waarschijnlijk niet in de regering of tot andere groeperingen die zich met besluitvorming bezighouden.
Walgelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
wat ik niet zo goed snap dat jij het elke keer weer persoonlijk maakt als je het er niet mee eens bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kun je je beter bezig houden met effectieve maatregelen.
[..]
Hahahahahaha.
Wat ik niet zo goed snap, is hoe je hier elke dag kunt reageren en daar schijnbaar niets van op lijkt te steken.
Het beperken van het aantal mensen in de sportschool is niet iets waar mensen gemakkelijk schijt aan kunnen hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het heeft ook geen zin om effectieve maatregelen te nemen, als de meeste mensen er gewoon schijt aan hebben.
Inderdaad, verplicht dan de 1,5 meter.quote:
De gangen of ook in de klas?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is nu toch al beperkt?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het beperken van het aantal mensen in de sportschool is niet iets waar mensen gemakkelijk schijt aan kunnen hebben.
Alleen de gangen en aula.quote:
ja dat gaat natuurlijk totaal niet werken he.......en we krijgen opeens wel heel veel "adviezen"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft precies even veel zin. Namelijk geen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Inderdaad, verplicht dan de 1,5 meter.
En vooral die laatste is volslagen zinloos, aangezien je in de aula bent om te...quote:
Lekker hoor, de hele dag zo´n mondkapje op.quote:
Ja, maar het komt van het kabinet dus walgelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:39 schreef Tijn het volgende:
Liever mondkapjes op middelbare scholen dan dat ze dichtgaan, toch?
Dan heb ik mij misschien verkeerd uitgedrukt. Maar persoonlijk geloof ik niet dat een lockdown gaat helpen. Mensen die dat willen, zoeken elkaar toch wel op. Houden feestjes. Dat valt niet te controleren. En het ondergraaft nog meer de wil van mensen om aan de maatregelen mee te werken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is in elk geval wat verstandiger dan je initieel overkwam.
[..]
Ik heb liever dat er met korte (!) hevige maatregelen het aantal besmettingen drastisch omlaag wordt gebracht. Als het vervolgens laag is, kunnen de meeste dingen gewoon open. Als er dan vervolgens het testen en BCO goed wordt gedaan, kun je snel lokale brandhaarden opsporen en daar ingrijpen om te voorkomen dat weer oplaait.
ik weet niet hoe dat zit qua controle maar daar moet je de maatregelen niet voor nemen, het gaat om veilig sporten, nou ja zo veilig mogelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij mij ook al vraag ik het me af wat er gedaan zou moeten zijn, niemand die dat komt controleren en er zijn geen wettelijke richtlijnen dus het kan zomaar een zoethoudertje zijn om geen leden kwijt te raken.
Nee, omdat iedereen op elkaar duikt om maar zo streng mogelijke maatregelen voor te stellen, ook als ze totaal geen zin hebben. Het gaat niet om het effect, het gaat om de beeldvorming. En als dat ten koste van de sociale ontwikkeling van 2 miljoen kinderen gaat, dan is dat maar zo. Een kleine prijs in de Heilige Strijd tegen het coronavirus.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
We gaan dus uit pure wanhoop nu onze kinderen maar muilkorven omdat we maandenlang faalbeleid hebben gehanteerd. Bedankt Rutte.
We hadden sowieso NOOIT zonder het nieuwe OMT advies aan het advies voor mondkapjes moeten beginnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
We gaan dus uit pure wanhoop nu onze kinderen maar muilkorven omdat we maandenlang faalbeleid hebben gehanteerd. Bedankt Rutte.
HOelang zullen die maatregelen gelden?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lekker hoor, de hele dag zo´n mondkapje op.
Hoewel het niet werkt, geeft het wel een gevoel van saamhorigheid en en veiligheid.
Tot in de eeuwigheid, want eenmaal ingevoerd...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOelang zullen die maatregelen gelden?
Nou dat snap ik niet ik hoef vanaf waar ik woon maar tien kilometer te rijden voor een test-straat, en het duurt twee dagen voordat je aan de beurt bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan heb ik mij misschien verkeerd uitgedrukt. Maar persoonlijk geloof ik niet dat een lockdown gaat helpen. Mensen die dat willen, zoeken elkaar toch wel op. Houden feestjes. Dat valt niet te controleren. En het ondergraaft nog meer de wil van mensen om aan de maatregelen mee te werken.
Heb ik dan dé oplossing? Nee. Die heeft niemand helaas. Maar ik vind dat er wel goed naar de balans restricties/economie moet worden gekeken. Als we alles blijven sluiten, hebben we geen horeca, dierentuin, culturele instelling of vereniging meer over.
En ja, ik hoop dat ze het testen snel op orde krijgen. Dat is een zeer belangrijke factor om de bevolking mee te krijgen. Nu moeten mensen lang wachten of zelfs 100 km (!) rijden voor een test. Dan denken mensen snel, fuck it, dan maar niet. Maar in plaats van dat focust de politiek zich op een nutteloze mondkapjesmaatregel. Pure sympboolpolitiek die geen ene fuck helpt.
Onder het motto 'better safe than sorry' zullen we hier de rest van het schooljaar wel aan vastzitten. Debiel gedoe.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOelang zullen die maatregelen gelden?
Lazer nou eens op met die valse dilemma's.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Natalie het volgende:
Zo'n beperking is het dragen van een mondkapje toch ook weer niet? Lijkt me een klein offer.
Ze kunnen ook de middelbare scholen weer sluiten. Als dat is wat men liever heeft. Maar dat betwijfel ik.
's Is niet of ze je vragen om je smartphone in te leveren
Nee joh, is gewoon de toekomst.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onder het motto 'better safe than sorry' zullen we hier de rest van het schooljaar wel aan vastzitten. Debiel gedoe.
Dat ben ik met je eens maar die 'krachtige' maatregelen worden alleen maar bedacht omdat ze inmiddels de regie volledig kwijt zijn. Door eigen toedoen en toen er ingegrepen moest worden volledig passief te zijn. Als je dit in juni had voorgesteld zou je door iedereen zijn uitgelachen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, omdat iedereen op elkaar duikt om maar zo streng mogelijke maatregelen voor te stellen, ook als ze totaal geen zin hebben. Het gaat niet om het effect, het gaat om de beeldvorming. En als dat ten koste van de sociale ontwikkeling van 2 miljoen kinderen gaat, dan is dat maar zo. Een kleine prijs in de Heilige Strijd tegen het coronavirus.
Dat zou helemaal rampzalig zijn. Een smartphone is een eerste levensbehoefte tegenwoordigquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Natalie het volgende:
Zo'n beperking is het dragen van een mondkapje toch ook weer niet? Lijkt me een klein offer.
Ze kunnen ook de middelbare scholen weer sluiten. Als dat is wat men liever heeft. Maar dat betwijfel ik.
's Is niet of ze je vragen om je smartphone in te leveren
Dan heb je geluk. Op Twitter en ook hier lees ik hele andere verhalen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat snap ik niet ik hoef vanaf waar ik woon maar tien kilometer te rijden voor een test-straat, en het duurt twee dagen voordat je aan de beurt bent.
Ik vind dat zo'n onzin. Alsof we hier in 2040 nog steeds met mondkapjes rondlopen omdat dat ooit is ingevoerd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tot in de eeuwigheid, want eenmaal ingevoerd...
Ik woon in Brabant, ook nog.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan heb je geluk. Op Twitter en ook hier lees ik hele andere verhalen.
Ja daar ben ik ook bang voor. Waar ik nog banger voor ben (maar minder waarschijnlijk) dat we straks experts krijgen die melden dat er positieve bijverschijnselen zijn omdat andere virussen ook minder circuleren. En dat het derhalve verstandig is om ook ná corona mondkapjes te gebruiken waar veel mensen bijeen zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onder het motto 'better safe than sorry' zullen we hier de rest van het schooljaar wel aan vastzitten. Debiel gedoe.
Ja, wat nou? De hele tijd die 'ja maar anders moeten de scholen dicht!!! etc' als rechtvaardiging van de meest absurde maatregelen zijn schijtvermoeiend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Hou het een beetje netjes, aub[/modbreak]
Precies ik snap werkelijk niet dat het kabinet zo draaide.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
mondkapjes werken niet, schijnveiligheid
gister:
mondkapjes dringend advies in openbare ruimtes
vandaag:
mondkapjes advies in middelbare scholen
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
zo maak je je echt geloofwaardig ook
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
gister:
vandaag:
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
Volgens mij was Nederland ongeveer het laatste land waar de mondkapjes nog niet verplicht waren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
gister:
vandaag:
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
Nee, zo werkt het dus niet. Voor de duizendste keer: Als jij vindt dat aerosolen een grote rol spelen (en je ook doorhebt over welke aerosolen je praat), dan moet jij met een onderzoek komen dat aerosolen een grote rol spelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat ik niet zo goed snap dat jij het elke keer weer persoonlijk maakt als je het er niet mee eens bent.
geef mij eens peer reviewed bronnen ( dus niet het RIVM ) waaruit blijkt dat aerosolen geen rol spelen in plaats weer persoonlijk te worden.
Alsof het iets van gister en vandaag is. Kom op nou mensenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies ik snap werkelijk niet dat het kabinet zo draaide.
OMT wil er nog steeds niet aan.
Bron: NOS liveblogquote:Gisteren pleitte premier Rutte er in de Tweede Kamer nog voor om de richtlijnen voor het dragen van mondkapjes in publieke binnenruimtes niet op scholen in te voeren
omdat jaap in het OMT zit.....en jaap wilt zijn fouten niet toegeven,quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het OMT buitenspel is gezet omdat ze de tweede golf niet hebben weten te voorkomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van Rutte hoeft het ook al niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En toch laten de grafieken globaal genomen in elk land (met of zonde rmondkapjes) dezelfde trend zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij was Nederland ongeveer het laatste land waar de mondkapjes nog niet verplicht waren.
en "gezond verstand"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Elan het volgende:
[..]
En je dan beroepen op "voortschrijdend inzicht" . Echt een blijk van complete incompetentie![]()
Een ding, geen VVD meer in maart
Hoe onduidelijk wil je het hebben... Ene dag roep je het een, andere dag het ander. En dan gek opkijken dat men het niet meer begrijptquote:
OMT geeft advies, is geen beslisorgaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het OMT buitenspel is gezet omdat ze de tweede golf niet hebben weten te voorkomen.
Waarom niet, gelijk voorbereid voor het volgende virus toch.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n onzin. Alsof we hier in 2040 nog steeds met mondkapjes rondlopen omdat dat ooit is ingevoerd.
Bizarre conclusie. Thuisonderwijs gaat ten koste van de sociale ontwikkeling. (O)pa en (O)ma verliezen aan corona omdat je lekker aan het superspreaden bent op school gaat ten koste van de sociale ontwikkeling. Een mondkapje dragen nauwelijks.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, omdat iedereen op elkaar duikt om maar zo streng mogelijke maatregelen voor te stellen, ook als ze totaal geen zin hebben. Het gaat niet om het effect, het gaat om de beeldvorming. En als dat ten koste van de sociale ontwikkeling van 2 miljoen kinderen gaat, dan is dat maar zo. Een kleine prijs in de Heilige Strijd tegen het coronavirus.
Dat klopt volgens mij niet.quote:
Schrijf maar vast in je agenda dat drie weken voor de verkiezingen het publiek weer wordt toegelaten in de voetbalstadions.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
maart is nog ver weg, laat dat maar aan Mark over
Gladder dan een aal in een emmer snot omschreef iemand hem ooit, klopt wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me ook serieus af, dat als we een andere pemier zouden hebben gehad, het dan beter was gegaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het werd verdorie eens tijd dat ze daar naar gaan kijken, dit gaat al weken rond over de rest van de wereld.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef Za het volgende:
Kritiek op PCR test:
Concentraties van virusdeeltjes (virale lading) tussen twee RT-qPCR-positief gediagnosticeerde monsters kunnen bovendien meer dan 1 miljoen keer verschillen. Toch worden deze monsters als statistisch gelijkwaardig beschouwd, daar rapportering uitsluitend gebeurt op basis van kwalitatieve (positieve of negatieve) classificatie en niet op basis van meer genuanceerde kwantitatieve Ct-waarden . In de uitslagen voor de RT-qPCR-test wordt geen toelichting gegeven hoe een positieve of negatieve classificatie tot stand is gekomen; positief of negatief voor de verschillende probes op het E-gen en RdRp-gen.
De coronatest kan geenszins uitsluiten dat andere virussen of bacteriën (mede) de oorzaak kunnen zijn van de ziektesymptomen van de geteste persoon
Onder ideale omstandigheden suggereren de data van de RT-qPCR-test een hoge specificiteit (98 -100 %). De specificiteit verwijst naar het vermogen van de test om negatieve gevallen correct te detecteren. De sensitiviteit verwijst naar het vermogen om positieve gevallen correct te detecteren; deze varieert tussen de 63 en 78%. Omdat laboratoria verschillende testen en extractie methoden gebruiken en niet alle laboratoria Ct-waardes rapporteren, wordt naar de overheid en de patiënt enkel het resultaat (positief of negatief) gecommuniceerd. In het licht van bovenstaande problemen is het duidelijk dat dit problematisch is en dat het beter is te streven naar een algemeen algoritme dat door verschillende laboratoria gebruikt kan worden voor een meer genuanceerde kwantitatieve interpretatie [18].
https://www.hpdetijd.nl/2(...)et-testbeleid-faalt/
Ik zie het probleem niet. Het zal de situatie in ieder geval niet erger maken als mensen een mondkapje dragen. Dat het niet alles oplossend is dat weten we wel. Maar als je er ook maar 1 besmetting mee kan voorkomen dan heb je al gewonnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En toch laten de grafieken globaal genomen in elk land (met of zonde rmondkapjes) dezelfde trend zien.
Idd... stel je voor dat we niet meer kunnen appenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat zou helemaal rampzalig zijn. Een smartphone is een eerste levensbehoefte tegenwoordig
Dat is de bedoeling, ja. Maar ik heb niet het idee dat het meer zo functioneert. Eergisteren schreef de Volkskrant hier nog wat over: https://www.volkskrant.nl(...)r-politiek~b2eddc16/quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
OMT geeft advies, is geen beslisorgaan.
quote:Het Outbreak Management Team (OMT), wetenschappelijk adviesorgaan van het kabinet, voelt zich buitenspel gezet door Den Haag. Veel leden wilden verder gaan dan het kabinet in het tegengaan van het virus. ‘Maar we moesten tekenen bij het kruisje.’
...
Maandagochtend werd het adviesteam, in wat een van de aanwezigen een ‘vreselijk overleg’ noemt, geconfronteerd met een kant-en-klaaradvies. ‘De politieke wil voor meer maatregelen was er gewoon niet.’ Dat is tegen het zere been van veel leden, zeggen de wetenschappers die erbij waren. ‘Het OMT is achter het Catshuis gezet’, vindt een van hen, verwijzend naar de plek waar het kabinet zondag bijeenkwam en het maatregelenpakket voorbereidde. Een ander: ‘Het was een vooraf vastgesteld pakket, en dat voelde niet goed. Ik vind dat we onafhankelijk advies moeten kunnen geven.’
Smartphone wordt straks ook verplicht, ivm met tracing-app.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Idd... stel je voor dat we niet meer kunnen appen
wie neemt nog de lift, dat doe je toch alleen als je niet kan lopenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet.
Rutte zei dat hij, in reactie op Jetten, niet mondkapjes wou invoeren als alternatief voor de anderhalve meter. Als voorbeeld gaf Jetten bijv. dat je een lift maar met 2 of soms 3 personen in mag, en of dat met een mondkapje dan niet met meer zou kunnen. Antwoord Rutte was daarop nee, onverstandig.
Ik snap dat het emotioneel is maar uitvallen tegen mensen hier help niet echt en werkt verstorend voor iedereen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, wat nou? De hele tijd die 'ja maar anders moeten de scholen dicht!!! etc' als rechtvaardiging van de meest absurde maatregelen zijn schijtvermoeiend.
Dan kan je beter meteen een chip implanteren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Smartphone wordt straks ook verplicht, ivm met tracing-app.
Welnee. Het is over de hele wereld foute boel. Misschien had hij eerder strengere maatregelen moeten nemen, maar ook dan hadden we nog een pandemie gehad.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vraag me ook serieus af, dat als we een andere pemier zouden hebben gehad, het dan beter was gegaan.
De positieve effecten van zo'n muilkorf staan niet in verhouding tot het ongemak en discomfort.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Het zal de situatie in ieder geval niet erger maken als mensen een mondkapje dragen. Dat het niet alles oplossend is dat weten we wel. Maar als je er ook maar 1 besmetting mee kan voorkomen dan heb je al gewonnen.
als ik dat zooitje zie denk ik dat we heel blij met hem moeten zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vraag me ook serieus af, dat als we een andere pemier zouden hebben gehad, het dan beter was gegaan.
Indien daar al sprake van zou zijn zijn er nog wel wat dingen waar aanzienlijk meer winst valt te halen. Sneltesten beschikbaar maken, verplichte quarantaine, een functionerend BCO, voldoende testcapaciteit.... Om maar wat 'details' te noemen....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Bizarre conclusie. Thuisonderwijs gaat ten koste van de sociale ontwikkeling. (O)pa en (O)ma verliezen aan corona omdat je lekker aan het superspreaden bent op school gaat ten koste van de sociale ontwikkeling. Een mondkapje dragen nauwelijks.
Voor de rest gaat het natuurlijk om het effect. We proberen nu andermaal Duitsland te kopieren in beleid. En da's wel nodig, want zij doen het heel veel beter.
Dat zou wel hilarisch zijn aangezien het de regering is geweest die van de zomer het overleg met het OMT heeft opgeschort en de tweede golf nog amper onderweg is en prima gekeerd kan worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het OMT buitenspel is gezet omdat ze de tweede golf niet hebben weten te voorkomen.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Idd... stel je voor dat we niet meer kunnen appen
Liever gooien ze de staldeuren dicht dan volgend op een positieve test een analyse naar de huisarts te mailen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef _serial_ het volgende:
Het werd verdorie eens tijd dat ze daar naar gaan kijken, dit gaat al weken rond over de rest van de wereld.
In 't buitenland zitten ze zich al maanden af te vragen waar Nederland toch mee bezig is door ze níet verplicht te stellen, idd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij was Nederland ongeveer het laatste land waar de mondkapjes nog niet verplicht waren.
Stapje bij stapje, je kan niet gelijk overspringen naar de chip.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan kan je beter meteen een chip implanteren.
Want? Nu is het geen totale chaos?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ik dat zooitje zie denk ik dat we heel blij met hem moeten zijn
Ik neem sowieso nooit de lift (claustrofobie).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie neemt nog de lift, dat doe je toch alleen als je niet kan lopen
Ja en in het buitenland gaat het dus niet beter of slechter dan hier. Wat precies een argument tegen verplichtstelling is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
In 't buitenland zitten ze zich al maanden af te vragen waar Nederland toch mee bezig is door ze níet verplicht te stellen, idd.
Precies. Ik snap het gejank over die mondkapjes niet. Het werd hoog tijd!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
In 't buitenland zitten ze zich al maanden af te vragen waar Nederland toch mee bezig is door ze níet verplicht te stellen, idd.
Ik weet niet of daar aanzienlijk meer winst te behalen valt, want het mondkapje werkt preventief tegen verspreiding en je kunt pas testen als men al enige dagen besmettelijk is. Maar dat er nog meer dingen gedaan kunnen worden is natuurlijk geen argument om een concreet punt niet te doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
Indien daar al sprake van zou zijn zijn er nog wel wat dingen waar aanzienlijk meer winst valt te halen. Sneltesten beschikbaar maken, verplichte quarantaine, een functionerend BCO, voldoende testcapaciteit.... Om maar wat 'details' te noemen....
Ik zou nu ook echt niet op zo een knopje van de lift gaan drukken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik neem sowieso nooit de lift (claustrofobie).
Zo moest ik een paar weken terug ergens op de 11e verdieping van een flat zijn![]()
Dat zijn veel trappen
Alleen de deelstaat Noordrein-Westfalen heeft al 6000 IC-bedden beschikbaar, terwijl heel Nederland het met minder dan 1200 moet doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Indien daar al sprake van zou zijn zijn er nog wel wat dingen waar aanzienlijk meer winst valt te halen. Sneltesten beschikbaar maken, verplichte quarantaine, een functionerend BCO, voldoende testcapaciteit.... Om maar wat 'details' te noemen....
ja wat zitten zij zich dat af te vragenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is toch verboden om te dicht bij andere mensen te komen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:52 schreef mazaru het volgende:
[..]Daar moet je toch niet aan denken? Moet je straks nog naar mensen toelopen om wat af te spreken!
Hoezo wordt het hoog tijd om een maatregel in te voeren die niet voor significante verschillen gaat zorgen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Precies. Ik snap het gejank over die mondkapjes niet. Het werd hoog tijd!
De tweede golf is niet amper onderweg, hij is in full swing. We zijn verder als toen vorige keer de volledige lockdown werd afgekondigd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zou wel hilarisch zijn aangezien het de regering is geweest die van de zomer het overleg met het OMT heeft opgeschort en de tweede golf nog amper onderweg is en prima gekeerd kan worden.
Las het ja, wtf zou dat gen zijn? Je ziet wel veel van die typische mannen met baartjes die heel erg ziek worden.quote:
je zal toch eens wat over hebben voor anderen ....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De positieve effecten van zo'n muilkorf staan niet in verhouding tot het ongemak en discomfort.
jij kan niet praten met mensen op 1,5 m afstand?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is toch verboden om te dicht bij andere mensen te komen?
Die kinderen zijn tenminste al goed opgevoed, alles met je smartphone
Wat betreft het aantal IC opnames zitten we toch nog niet in de tweede golf?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
De tweede golf is niet amper onderweg, hij is in full swing. We zijn verder als toen vorige keer de volledige lockdown werd afgekondigd.
Eat shit, one million flies can't be wrong.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik laat mij niet muilkorven omdat iemand anders vadsig is, rookt, en sporten kut vindt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je zal toch eens wat over hebben voor anderen ....
"Typische mannen met baartjes"..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Las het ja, wtf zou dat gen zijn? Je ziet wel veel van die typische mannen met baartjes die heel erg ziek worden.
RIP Sinterklaasquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Las het ja, wtf zou dat gen zijn? Je ziet wel veel van die typische mannen met baartjes die heel erg ziek worden.
Hoe kom je hier nou weer bij?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:
Hoezo wordt het hoog tijd om een maatregel in te voeren die niet voor significante verschillen gaat zorgen?
Zelfs al maakt het maar een klein verschil dan is het nog de moeite waard.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoezo wordt het hoog tijd om een maatregel in te voeren die niet voor significante verschillen gaat zorgen?
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik laat mij niet muilkorven omdat iemand anders vadsig is, rookt, en sporten kut vindt.
Ok beetje debiel uitgedrukt maar ik bedoelde dit verhaal dat in april al bekend was....quote:
Full swing? Kijk naar de besmettingscijfers + opnamecijfers. Waar dat in de eerste golf dag op dag enorm toenam, gaat dat nu niet het geval zijn omdat de verspreiding veel minder snel gaat. Dit is echt prima te managen allemaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
De tweede golf is niet amper onderweg, hij is in full swing. We zijn verder als toen vorige keer de volledige lockdown werd afgekondigd.
Owh jah, dat is ook helemaal niet generaliserend, dat scheelt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik laat mij niet muilkorven omdat iemand anders vadsig is, rookt, en sporten kut vindt.
totale chaos vind ik weer wat overdreven en de hele paniek ook, ik ken zelf niemand die het ook maar gehad heeft, m'n kinderen kennen zo'n 30 leeftijdsgenoten (mid 20) die het gehad hebben waarvan geen enkele er echt ziek van is geweest.quote:
hoog tijd voor bronnen om zulke uitspraken te onderbouwenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
zijn we ook weer van die hipsters met haatbaarden afquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat er wereldwijd geen onderscheid te maken is tussen de landen die met mondkapjesplicht werken en de landen zonder. In de VS, daar hebben ontzettend veel staten een mondkapjesplicht ingevoerd en je herkend ze niet tussen de andere staten qua verspreiding. In Frankrijk hebben ze al verplichtingen sinds augustus, het is niet terug te zien in de toename van het aantal besmettingen.quote:
Stoere taal knul.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk niet. Ik denk dat dat virus in december al in Nederland was en dat het aantal besmettingen in maart al veel hoger lag. Ik heb gelezen dat er geschat wordt dat er in maart al zo'n 270.000 mensen besmet waren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Liggen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En vooral die laatste is volslagen zinloos, aangezien je in de aula bent om te...
je kan niet zomaar landen met elkaar vergelijken en dan zeggen dat ze totaal niet werken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat er wereldwijd geen onderscheid te maken is tussen de landen die met mondkapjesplicht werken en de landen zonder. In de VS, daar hebben ontzettend veel staten een mondkapjesplicht ingevoerd en je herkend ze niet tussen de andere staten qua verspreiding. In Frankrijk hebben ze al verplichtingen sinds augustus, het is niet terug te zien in de toename van het aantal besmettingen.
Jij noemt het prima te managen. Feit is echter dat verschillende ziekenhuizen de reguliere zorg al weer af aan het schalen zijn in verband met capaciteitsproblemen.quote:
Het is echt bizar dat je hier niet mag zeggen dat je het maar een griepje vindt (niet mijn mening overigens) maar aan de andere kant is terminologie als 'totale chaos' en 'totale lockdown tot kerst' gewoon gemeengoed.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Full swing? Kijk naar de besmettingscijfers + opnamecijfers. Waar dat in de eerste golf dag op dag enorm toenam, gaat dat nu niet het geval zijn omdat de verspreiding veel minder snel gaat. Dit is echt prima te managen allemaal.
Nee vergelijken mag alleen met Duitsland.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je kan niet zomaar landen met elkaar vergelijken en dan zeggen dat ze totaal niet werken.
Gisteren 163 personen op de IC.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat betreft het aantal IC opnames zitten we toch nog niet in de tweede golf?
Early face mask policies curbed COVID-19’s spread, according to 198-country analysisquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat er wereldwijd geen onderscheid te maken is tussen de landen die met mondkapjesplicht werken en de landen zonder. In de VS, daar hebben ontzettend veel staten een mondkapjesplicht ingevoerd en je herkend ze niet tussen de andere staten qua verspreiding. In Frankrijk hebben ze al verplichtingen sinds augustus, het is niet terug te zien in de toename van het aantal besmettingen.
We staan waarschijnlijk aan de vooravond van een nieuwe lockdown, het kabinet schittert in incompetentie door gebrekkige besluitvorming en slechte communicatie waardoor we ook nog eens een aanzienlijk deel van de bevolking krijgen die de maatregelen naast zich neerlegt. BCO en testcapaciteit is niet op orde, we steggelen over mondkapjes en de oppositie kan geen vuist maken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
totale chaos vind ik weer wat overdreven en de hele paniek ook, ik ken zelf niemand die het ook maar gehad heeft, m'n kinderen kennen zo'n 30 leeftijdsgenoten (mid 20) die het gehad hebben waarvan geen enkele er echt ziek van is geweest.
Eerder hoop ongezonde mensen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
wat een klootzakken lopen er toch op deze wereld rond
Dan zou ik daar verdrietig om zijn. Maar de reden is duidelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Stoere taal knul.
Als jouw opa/oma/ouders besmet raken door iemand die net zo "stoer" was als jou en vervolgens overlijden.... ben je dan nog altijd net zo "stoer"?
Bedoel je de RIVM-cijfers, die via de GGD worden gecontroleerd en daardoor enorm achterlopen? NICE meldt 542 ziekenhuisopnames de afgelopen week en 99 IC-opnames. Dat gaat wel echt hard zo, hoor. Er is no way dat de ziekenhuizen er plek voor hebben als dit soort aantallen nog een paar weken zo doorgaan. Niet zonder de reguliere zorg weer stop te zetten in elk geval.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Full swing? Kijk naar de besmettingscijfers + opnamecijfers. Waar dat in de eerste golf dag op dag enorm toenam, gaat dat nu niet het geval zijn omdat de verspreiding veel minder snel gaat. Dit is echt prima te managen allemaal.
als je zo egocentrisch bent is dat naar mijn mening ook niet gezond maargoedquote:
Elk land zit min of meer in hetzelfde schuitje he. De betere landen lopen hooguit op ons achter.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
We staan waarschijnlijk aan de vooravond van een nieuwe lockdown, het kabinet schittert in incompetentie door gebrekkige besluitvorming en slechte communicatie waardoor we ook nog eens een aanzienlijk deel van de bevolking krijgen die de maatregelen naast zich neerlegt. BCO en testcapaciteit is niet op orde, we steggelen over mondkapjes en de oppositie kan geen vuist maken.
In drie maanden van volledige controle over het virus naar deze situatie vind ik toch wel aardig voldoen aan totale chaos.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Misschien kan er nog even herhaald worden wat het kabinet allemaal fout gedaan zou hebben de afgelopen maanden. Kan er overheen gelezen hebben, maar dat wordt hier weinig benoemd.
die volledige controle is er nooit geweestquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
We staan waarschijnlijk aan de vooravond van een nieuwe lockdown, het kabinet schittert in incompetentie door gebrekkige besluitvorming en slechte communicatie waardoor we ook nog eens een aanzienlijk deel van de bevolking krijgen die de maatregelen naast zich neerlegt. BCO en testcapaciteit is niet op orde, we steggelen over mondkapjes en de oppositie kan geen vuist maken.
In drie maanden van volledige controle over het virus naar deze situatie vind ik toch wel aardig voldoen aan totale chaos.
Okee, dank je dan zitten we inderdaad gewoon totaal in de tweede golf.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gisteren 163 personen op de IC.
Op 17 maart zaten we op 135 personen en 18 maart op 177.
dan moet je zitten neem ik aan?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
De discussie en onenigheid die ik hier lees en voel is denk ik wel exemplarisch voor de huidige tendens in Nederland. De cohesie is weg en daardoor zullen we achter de feiten aan blijven lopen voorlopig.
Zaterdag nog maar een keer naar een borrelcafé zolang het nog kan
De huidige situatie is niet veelbelovend maar de ziekenhuizen zijn echt niet vies van inspelen op dit soort situaties. Een paar jaar terug hadden we duizenden extra opnames en honderden extra IC-bedden bezet door een stevige griepgolf.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij noemt het prima te managen. Feit is echter dat verschillende ziekenhuizen de reguliere zorg al weer af aan het schalen zijn in verband met capaciteitsproblemen.
Ik noem dat niet bepaald prima te managen als dat het gevolg is.
Helemaal niet elk land. Zelfs een fucking Bulgarije heeft zijn shit beter voor elkaar. Dat ik dit ooit nog uit m'n strot zou krijgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Elk land zit min of meer in hetzelfde schuitje he. De betere landen lopen hooguit op ons achter.
Aanvulling:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee, dank je dan zitten we inderdaad gewoon totaal in de tweede golf.
Ik was nog in ontkenning, denk ik.
Nee we zitten veel verder.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat betreft het aantal IC opnames zitten we toch nog niet in de tweede golf?
Hebben ook nog steeds restricties, puur omdat het anders oplaait.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Helemaal niet elk land. Zelfs een fucking Bulgarije heeft zijn shit beter voor elkaar. Dat ik dit ooit nog uit m'n strot zou krijgen.
@:Dven
Is hetzelfde als 'totale chaos'.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Nu nog "het is maar een griepje" roepen. Dan ben je echt geen knip voor de neus waard
Serieus vanavond?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:07 schreef Benny het volgende:
Hoe laat begint vanavond het jaaroverzicht 2020 van de NOS? Voor dit jaar moeten ze wel ruim de tijd nemen natuurlijk, past niet even in een avondje
Toen de besmettingen dagelijks in de tientallen lagen en er voldoende getest kon worden (tot eind juni) was daar toch aardig sprake van.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
die volledige controle is er nooit geweest
Dat is het dan ook niet. Maar wat vandaag nog prima te managen kan zijn door wat reguliere zorg links en rechts te schrappen kan over een week zomaar heel anders zijn natuurlijkquote:
ONgezond leven leidt er toe dat mensen covid niet kunnen handelen. Daarom zouden maatregelen nodig zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ongezond leven is niet per se besmettelijk, covid wel.
niks, ik vroeg het me alleen af, vrijdag een diner wat we hebben vervroegd van 19:30 naar 18uur om te onthaastenquote:
of juist een marathon uitzending tot 31 decemberquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat word een 5 minuten programma "2020 was kut. The End"
quote:
Er is volgens mij geen land ter wereld zonder restricties, het probleem bij ons is een "R" van 1.3 en een overheid die geen vuist kan of wil maken, die twee factoren gecombineerd gaan je nog maandenlang neuken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hebben ook nog steeds restricties, puur omdat het anders oplaait.
ja, je zal je "minimaal" moeten aanpassen voor anderen......je bent niet alleen op deze wereld he.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag.
Maar voor mij hoeft niemand een mondkapje te dragen.
Wat ik egoïstisch vind is dat je ontzettend ongezond leeft, en bij de minst of geringste griep verwacht dat anderen zich aanpassen.
Genoeg ouderen die gezond geleeft hebben maar die door leeftijd het virus niet meer aankunnen. Of mensen die gezond zijn en daardoor niet overlijden, maar wel in het ziekenhuis belanden of lang uit de running blijven door langdurige klachten. Dat moet je ook niet willen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ONgezond leven leidt er toe dat mensen covid niet kunnen handelen. Daarom zouden maatregelen nodig zijn.
Het is echt niet zo dat slechts ongezonde mensen (als in: mensen die roken, obesitas hebben) COVID krijgen en dat niet overleven. Wel hebben de meeste mensen onderliggende kwalen, maar dat is wat anders dan ongezond leven (en dus zelf veroorzaakt).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ONgezond leven leidt er toe dat mensen covid niet kunnen handelen. Daarom zouden maatregelen nodig zijn.
Nou dat is onwaar. Mensen die COPD hebben zitten al in een risico-groep zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen veranderen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, ik weet het niet hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is volgens mij geen land ter wereld zonder restricties, het probleem bij ons is een "R" van 1.3 en een overheid die geen vuist kan of wil maken, die twee factoren gecombineerd gaan je nog maandenlang neuken.
En een week er na de belasting verhogingen worden aangekondigd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schrijf maar vast in je agenda dat drie weken voor de verkiezingen het publiek weer wordt toegelaten in de voetbalstadions.
Volgens mij was er in april nieuws dat rokers juist een veel lager risico liepen. Dat is niet aan de grote klok gehangen en ik weet niet of er vervolgonderzoek is geweest, maar misschien wordt het tijd voor een dringend advies om te gaan roken als laatste middel om dat killervirus af te wenden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In Italië gaat het nu dan ook een stuk beter (als een van de uitzonderingen in Europa) dan bij ons.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, ik weet het niet hoor.
Genoeg grappen te maken over het huidige beleid van het kabinet, maar anderzijds zijn wij vergeleken met andere landen relatief ''vrij''. En dat laatste is mij ook wel wat waard.
Italie dat strengere regels heeft, denkt na om de noodtoestand te verlengen tot 1 januari.
Dat werd later weer ontkracht meen ik mij te heugen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij was er in april nieuws dat rokers juist een veel lager risico liepen. Dat is niet aan de grote klok gehangen en ik weet niet of er vervolgonderzoek is geweest, maar misschien wordt het tijd voor een dringend advies om te gaan roken als laatste middel om dat killervirus af te wenden.
Er zijn ook enkele gezonde jonge mensen die flink geraakt worden door dit virus, maar statistisch gezien is dat echt een nihil percentage. We anderen externe invloeden nemen wij toch ook niet zulke majeure maatregelen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is echt niet zo dat slechts ongezonde mensen (als in: mensen die roken, obesitas hebben) COVID krijgen en dat niet overleven. Wel hebben de meeste mensen onderliggende kwalen, maar dat is wat anders dan ongezond leven (en dus zelf veroorzaakt).
Dat wil ook nietquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Genoeg ouderen die gezond geleeft hebben maar die door leeftijd het virus niet meer aankunnen. Of mensen die gezond zijn en daardoor niet overlijden, maar wel in het ziekenhuis belanden of lang uit de running blijven door langdurige klachten. Dat moet je ook niet willen.
beetje verder denken is erg moeilijk ......quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat is onwaar. Mensen die COPD hebben zitten al in een risico-groep zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen veranderen.
Bijvoorbeeld.
Waar zijn 2.1 en 2.0?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelukkig maar, moest erom lachen
COPD is overwegend long-emfyseem. Daar zijn vele decennia aan ro... aan voorbijgegaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat is onwaar. Mensen die COPD hebben zitten al in een risico-groep zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen veranderen.
Bijvoorbeeld.
uh nee, domme uitspraakquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
COPD is overwegend long-emfyseem. Daar zijn vele decennia aan ro... aan voorbijgegaan.
Heb je dat hele rijtje risico-groepen op de site van het RIVM al doorgelezen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
COPD is overwegend long-emfyseem. Daar zijn vele decennia aan ro... aan voorbijgegaan.
Italië heeft soortgelijke maatregelen als hier, restaurants en kroegen zijn 'gewoon' open net als de scholen. Zoek de verschillen:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, ik weet het niet hoor.
Genoeg grappen te maken over het huidige beleid van het kabinet, maar anderzijds zijn wij vergeleken met andere landen relatief ''vrij''. En dat laatste is mij ook wel wat waard.
Italie dat strengere regels heeft, denkt na om de noodtoestand te verlengen tot 1 januari.
jezus, kijk die lijn van nederland, maar nee hoor ze waren niet te laat met ingrijpenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Italië heeft soortgelijke maatregelen als hier, restaurants en kroegen zijn 'gewoon' open net als de scholen. Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
Nee hoor, ken je feiten.quote:
Wat doen de italianen anders dan?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Italië heeft soortgelijke maatregelen als hier, restaurants en kroegen zijn 'gewoon' open net als de scholen. Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wel overal mondkapjes gok ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.mst.nl/p/aandoeningen/longemfyseem/quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]je bewijst weer eens als een kip zonder kop te posten hier.
Italie heeft een ander testbeleid toch? Triage door huisarts en die beslist over wel/niet testen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tegengesproken althans, een ontkrachting ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat werd later weer ontkracht meen ik mij te heugen.
Goh, net als in maart. Ik zie nog wel meer overeenkomsten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:19 schreef Tourniquet het volgende:
Voor degenen die het gemist hebben, hier leggen 2 Red Team leden aan de Tweede Kamer uit waarom we begin augustus al hadden moeten ingrijpen in Amsterdam. De signaalwaardes werden toen al overschreden, maar er werd niets gedaan. Omdat er sprake is van exponentiële groei, is het zaak om al een aantal verdubbelingen vóórdat je het mis ziet gaan in te grijpen, want dan kun je later (= nu) af met veel minder ingrijpende maatregelen. Helaas was het narratief toen vooral: we moeten waakzaam zijn, maar de ziekenhuizen zijn nog leeg. Een verkeerd signaal naar de bevolking.
Is laatst al gepost. Maar nog maar een keer.quote:
9 punten. voor de troll aktiequote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.mst.nl/p/aandoeningen/longemfyseem/
Dit gaat nog meer scheve gezichten opleveren binnen het OMT.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:19 schreef Tourniquet het volgende:
Voor degenen die het gemist hebben, hier leggen 2 Red Team leden aan de Tweede Kamer uit waarom we begin augustus al hadden moeten ingrijpen in Amsterdam. De signaalwaardes werden toen al overschreden, maar er werd niets gedaan. Omdat er sprake is van exponentiële groei, is het zaak om al een aantal verdubbelingen vóórdat je het mis ziet gaan in te grijpen, want dan kun je later (= nu) af met veel minder ingrijpende maatregelen. Helaas was het narratief toen vooral: we moeten waakzaam zijn, maar de ziekenhuizen zijn nog leeg. Een verkeerd signaal naar de bevolking.
Lol. Een bron lezen is nog te moeilijk voor je?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
9 punten. voor de troll aktie
Maar die missen dus mogelijk ook positieve gevallen omdat ze minder cq gerichter testen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Is laatst al gepost. Maar nog maar een keer.
https://www.volkskrant.nl(...)-mis-hoezo~b53acfcd/
Met name een deugdelijk BCO en gericht testen. En zeer strenge controle op de naleving van de regels voor de horeca.
quote:Na een positief testresultaat wordt iedereen in de nabije omgeving van de patiënt verplicht opgespoord en getest. Als blijkt dat er in de omgeving van zo’n patiënt meer besmettingen zijn, hebben lokale overheden de bevoegdheid een gebouw, een werkplaats of zelfs een hele wijk tijdelijk af te sluiten. Dat gebeurt geregeld. In 101 van de in totaal 107 Italiaanse provincies zijn inmiddels dergelijke mini-lockdowns afgekondigd. Wat het aantal besmettingen bovendien extra klein houdt, aldus Crisanti, is dat de quarantaine in Italië nog altijd veertien dagen bedraagt, terwijl veel andere landen die periode terugbrachten tot tien of zelfs zeven dagen.
We moeten hier echt beter gaan filteren aan de voordeur van de teststraat, zo blijft je testcapaciteit beter beschikbaar, test je niet onnodig, en kan je BCO het ook beter aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Is laatst al gepost. Maar nog maar een keer.
https://www.volkskrant.nl(...)-mis-hoezo~b53acfcd/
Met name een deugdelijk BCO en gericht testen. En zeer strenge controle op de naleving van de regels voor de horeca.
Dat zou je inderdaad wel denken maar blijkbaar werkt het in de praktijk beter dan het voor elk kuchje en snotneus testen zoals wij hier doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar die missen dus mogelijk ook positieve gevallen omdat ze minder cq gerichter testen.
Deze bevoegdheden zijn in Nederland ook beschikbaar (behalve wellicht afsluiten van wijken).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:24 schreef Elan het volgende:
Dit is ook een mooie, voor wie denkt dat Nederland te klein is voor lokale ingrepen:
[..]
Dat kunt je niet baseren op het aantal positieve gevallen natuurlijk als ze anders testen. Hooguit op basis van het aantal mensen in ziekenhuis en op IC.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad wel denken maar blijkbaar werkt het in de praktijk beter dan het voor elk kuchje en snotneus testen zoals wij hier doen.
Blijkbaar slagen ze er middels tussenkomst van een dokter in om gewone verkoudheidjes pre-testfase te onderscheiden van Corona.
Hoe zit het eigenlijk met die geweldige voorspellende rioolwater waardes?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:19 schreef Tourniquet het volgende:
Voor degenen die het gemist hebben, hier leggen 2 Red Team leden aan de Tweede Kamer uit waarom we begin augustus al hadden moeten ingrijpen in Amsterdam. De signaalwaardes werden toen al overschreden, maar er werd niets gedaan.
Hoezo niet, als je een arts een pre-onderzoek laat doen voordat je een test mag aanvragen, en die arts constateert dat je maar zeurt, dan scheelt dat al capaciteit in de teststraat.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kunt je niet baseren op het aantal positieve gevallen natuurlijk als ze anders testen. Hooguit op basis van het aantal mensen in ziekenhuis en op IC.
Maar het is dus niet aan te voeren als reden waarom het daar beter zou gaan dan hier.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoezo niet, als je een arts een pre-onderzoek laat doen voordat je een test mag aanvragen, en die arts constateert dat je maar zeurt, dan scheelt dat al capaciteit in de teststraat.
Dat hoeft niet te betekenen dat je dan gevallen gaat missen.
Die bangmakerij komt me eerder de strot uit. Nee het is geen griep. Maar is het echt zo dodelijk als dat de maatregelen en taal vanuit de politiek moeten doen vermoeden? Onder de niet-risicogroepen is het wel uitzieken en doorgaan.quote:
Waarschijnlijk zorgt (naast capaciteitsproblemen an sig) het voor een veel grotere testbereidheid. Er zijn hier mensen die al voor de zevende keer getest moeten worden, als dat je elke keer 5 dagen kost kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon naar buiten gaat, hoe onverstandig dat ook moge zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kunt je niet baseren op het aantal positieve gevallen natuurlijk als ze anders testen. Hooguit op basis van het aantal mensen in ziekenhuis en op IC.
Begin maar eens met die symptomenlijst voor een test zwaarder te maken. Dat niet elk kuchje en elke snotneus meteen een test moet hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We moeten hier echt beter gaan filteren aan de voordeur van de teststraat, zo blijft je testcapaciteit beter beschikbaar, test je niet onnodig, en kan je BCO het ook beter aan.
Daarnaast treuzelen we met onredelijke bezwaren bij het invoeren van de Corona app, die niemand natuurlijk meer gaat installeren
En voeren we een mondkapjes advies in.
Nee we hebben nog een hele lange saaie winter te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |