Inderdaad, verplicht dan de 1,5 meter.quote:
De gangen of ook in de klas?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
BREEK: Dringend advies voor mondkapjes op middelbare scholen
Dat is nu toch al beperkt?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het beperken van het aantal mensen in de sportschool is niet iets waar mensen gemakkelijk schijt aan kunnen hebben.
Alleen de gangen en aula.quote:
ja dat gaat natuurlijk totaal niet werken he.......en we krijgen opeens wel heel veel "adviezen"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
BREEK: Dringend advies voor mondkapjes op middelbare scholen
Heeft precies even veel zin. Namelijk geen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Inderdaad, verplicht dan de 1,5 meter.
En vooral die laatste is volslagen zinloos, aangezien je in de aula bent om te...quote:
Lekker hoor, de hele dag zo´n mondkapje op.quote:
Ja, maar het komt van het kabinet dus walgelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:39 schreef Tijn het volgende:
Liever mondkapjes op middelbare scholen dan dat ze dichtgaan, toch?
Dan heb ik mij misschien verkeerd uitgedrukt. Maar persoonlijk geloof ik niet dat een lockdown gaat helpen. Mensen die dat willen, zoeken elkaar toch wel op. Houden feestjes. Dat valt niet te controleren. En het ondergraaft nog meer de wil van mensen om aan de maatregelen mee te werken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is in elk geval wat verstandiger dan je initieel overkwam.
[..]
Ik heb liever dat er met korte (!) hevige maatregelen het aantal besmettingen drastisch omlaag wordt gebracht. Als het vervolgens laag is, kunnen de meeste dingen gewoon open. Als er dan vervolgens het testen en BCO goed wordt gedaan, kun je snel lokale brandhaarden opsporen en daar ingrijpen om te voorkomen dat weer oplaait.
ik weet niet hoe dat zit qua controle maar daar moet je de maatregelen niet voor nemen, het gaat om veilig sporten, nou ja zo veilig mogelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij mij ook al vraag ik het me af wat er gedaan zou moeten zijn, niemand die dat komt controleren en er zijn geen wettelijke richtlijnen dus het kan zomaar een zoethoudertje zijn om geen leden kwijt te raken.
Nee, omdat iedereen op elkaar duikt om maar zo streng mogelijke maatregelen voor te stellen, ook als ze totaal geen zin hebben. Het gaat niet om het effect, het gaat om de beeldvorming. En als dat ten koste van de sociale ontwikkeling van 2 miljoen kinderen gaat, dan is dat maar zo. Een kleine prijs in de Heilige Strijd tegen het coronavirus.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
We gaan dus uit pure wanhoop nu onze kinderen maar muilkorven omdat we maandenlang faalbeleid hebben gehanteerd. Bedankt Rutte.
We hadden sowieso NOOIT zonder het nieuwe OMT advies aan het advies voor mondkapjes moeten beginnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
We gaan dus uit pure wanhoop nu onze kinderen maar muilkorven omdat we maandenlang faalbeleid hebben gehanteerd. Bedankt Rutte.
HOelang zullen die maatregelen gelden?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lekker hoor, de hele dag zo´n mondkapje op.
Hoewel het niet werkt, geeft het wel een gevoel van saamhorigheid en en veiligheid.
Tot in de eeuwigheid, want eenmaal ingevoerd...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOelang zullen die maatregelen gelden?
Nou dat snap ik niet ik hoef vanaf waar ik woon maar tien kilometer te rijden voor een test-straat, en het duurt twee dagen voordat je aan de beurt bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan heb ik mij misschien verkeerd uitgedrukt. Maar persoonlijk geloof ik niet dat een lockdown gaat helpen. Mensen die dat willen, zoeken elkaar toch wel op. Houden feestjes. Dat valt niet te controleren. En het ondergraaft nog meer de wil van mensen om aan de maatregelen mee te werken.
Heb ik dan dé oplossing? Nee. Die heeft niemand helaas. Maar ik vind dat er wel goed naar de balans restricties/economie moet worden gekeken. Als we alles blijven sluiten, hebben we geen horeca, dierentuin, culturele instelling of vereniging meer over.
En ja, ik hoop dat ze het testen snel op orde krijgen. Dat is een zeer belangrijke factor om de bevolking mee te krijgen. Nu moeten mensen lang wachten of zelfs 100 km (!) rijden voor een test. Dan denken mensen snel, fuck it, dan maar niet. Maar in plaats van dat focust de politiek zich op een nutteloze mondkapjesmaatregel. Pure sympboolpolitiek die geen ene fuck helpt.
Onder het motto 'better safe than sorry' zullen we hier de rest van het schooljaar wel aan vastzitten. Debiel gedoe.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOelang zullen die maatregelen gelden?
Lazer nou eens op met die valse dilemma's.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Natalie het volgende:
Zo'n beperking is het dragen van een mondkapje toch ook weer niet? Lijkt me een klein offer.
Ze kunnen ook de middelbare scholen weer sluiten. Als dat is wat men liever heeft. Maar dat betwijfel ik.
's Is niet of ze je vragen om je smartphone in te leveren
Nee joh, is gewoon de toekomst.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onder het motto 'better safe than sorry' zullen we hier de rest van het schooljaar wel aan vastzitten. Debiel gedoe.
Dat ben ik met je eens maar die 'krachtige' maatregelen worden alleen maar bedacht omdat ze inmiddels de regie volledig kwijt zijn. Door eigen toedoen en toen er ingegrepen moest worden volledig passief te zijn. Als je dit in juni had voorgesteld zou je door iedereen zijn uitgelachen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, omdat iedereen op elkaar duikt om maar zo streng mogelijke maatregelen voor te stellen, ook als ze totaal geen zin hebben. Het gaat niet om het effect, het gaat om de beeldvorming. En als dat ten koste van de sociale ontwikkeling van 2 miljoen kinderen gaat, dan is dat maar zo. Een kleine prijs in de Heilige Strijd tegen het coronavirus.
Dat zou helemaal rampzalig zijn. Een smartphone is een eerste levensbehoefte tegenwoordigquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Natalie het volgende:
Zo'n beperking is het dragen van een mondkapje toch ook weer niet? Lijkt me een klein offer.
Ze kunnen ook de middelbare scholen weer sluiten. Als dat is wat men liever heeft. Maar dat betwijfel ik.
's Is niet of ze je vragen om je smartphone in te leveren
Dan heb je geluk. Op Twitter en ook hier lees ik hele andere verhalen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat snap ik niet ik hoef vanaf waar ik woon maar tien kilometer te rijden voor een test-straat, en het duurt twee dagen voordat je aan de beurt bent.
Ik vind dat zo'n onzin. Alsof we hier in 2040 nog steeds met mondkapjes rondlopen omdat dat ooit is ingevoerd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tot in de eeuwigheid, want eenmaal ingevoerd...
Ik woon in Brabant, ook nog.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan heb je geluk. Op Twitter en ook hier lees ik hele andere verhalen.
Ja daar ben ik ook bang voor. Waar ik nog banger voor ben (maar minder waarschijnlijk) dat we straks experts krijgen die melden dat er positieve bijverschijnselen zijn omdat andere virussen ook minder circuleren. En dat het derhalve verstandig is om ook ná corona mondkapjes te gebruiken waar veel mensen bijeen zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onder het motto 'better safe than sorry' zullen we hier de rest van het schooljaar wel aan vastzitten. Debiel gedoe.
Ja, wat nou? De hele tijd die 'ja maar anders moeten de scholen dicht!!! etc' als rechtvaardiging van de meest absurde maatregelen zijn schijtvermoeiend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Hou het een beetje netjes, aub[/modbreak]
Precies ik snap werkelijk niet dat het kabinet zo draaide.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
mondkapjes werken niet, schijnveiligheid
gister:
mondkapjes dringend advies in openbare ruimtes
vandaag:
mondkapjes advies in middelbare scholen
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
zo maak je je echt geloofwaardig ook
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
gister:
vandaag:
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
Volgens mij was Nederland ongeveer het laatste land waar de mondkapjes nog niet verplicht waren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
gister:
vandaag:
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
Nee, zo werkt het dus niet. Voor de duizendste keer: Als jij vindt dat aerosolen een grote rol spelen (en je ook doorhebt over welke aerosolen je praat), dan moet jij met een onderzoek komen dat aerosolen een grote rol spelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat ik niet zo goed snap dat jij het elke keer weer persoonlijk maakt als je het er niet mee eens bent.
geef mij eens peer reviewed bronnen ( dus niet het RIVM ) waaruit blijkt dat aerosolen geen rol spelen in plaats weer persoonlijk te worden.
Alsof het iets van gister en vandaag is. Kom op nou mensenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies ik snap werkelijk niet dat het kabinet zo draaide.
OMT wil er nog steeds niet aan.
Bron: NOS liveblogquote:Gisteren pleitte premier Rutte er in de Tweede Kamer nog voor om de richtlijnen voor het dragen van mondkapjes in publieke binnenruimtes niet op scholen in te voeren
omdat jaap in het OMT zit.....en jaap wilt zijn fouten niet toegeven,quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het OMT buitenspel is gezet omdat ze de tweede golf niet hebben weten te voorkomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van Rutte hoeft het ook al niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En toch laten de grafieken globaal genomen in elk land (met of zonde rmondkapjes) dezelfde trend zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij was Nederland ongeveer het laatste land waar de mondkapjes nog niet verplicht waren.
en "gezond verstand"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Elan het volgende:
[..]
En je dan beroepen op "voortschrijdend inzicht" . Echt een blijk van complete incompetentie![]()
Een ding, geen VVD meer in maart
Hoe onduidelijk wil je het hebben... Ene dag roep je het een, andere dag het ander. En dan gek opkijken dat men het niet meer begrijptquote:
OMT geeft advies, is geen beslisorgaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het OMT buitenspel is gezet omdat ze de tweede golf niet hebben weten te voorkomen.
Waarom niet, gelijk voorbereid voor het volgende virus toch.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n onzin. Alsof we hier in 2040 nog steeds met mondkapjes rondlopen omdat dat ooit is ingevoerd.
Bizarre conclusie. Thuisonderwijs gaat ten koste van de sociale ontwikkeling. (O)pa en (O)ma verliezen aan corona omdat je lekker aan het superspreaden bent op school gaat ten koste van de sociale ontwikkeling. Een mondkapje dragen nauwelijks.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, omdat iedereen op elkaar duikt om maar zo streng mogelijke maatregelen voor te stellen, ook als ze totaal geen zin hebben. Het gaat niet om het effect, het gaat om de beeldvorming. En als dat ten koste van de sociale ontwikkeling van 2 miljoen kinderen gaat, dan is dat maar zo. Een kleine prijs in de Heilige Strijd tegen het coronavirus.
Dat klopt volgens mij niet.quote:
Schrijf maar vast in je agenda dat drie weken voor de verkiezingen het publiek weer wordt toegelaten in de voetbalstadions.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
maart is nog ver weg, laat dat maar aan Mark over
Gladder dan een aal in een emmer snot omschreef iemand hem ooit, klopt wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me ook serieus af, dat als we een andere pemier zouden hebben gehad, het dan beter was gegaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het werd verdorie eens tijd dat ze daar naar gaan kijken, dit gaat al weken rond over de rest van de wereld.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef Za het volgende:
Kritiek op PCR test:
Concentraties van virusdeeltjes (virale lading) tussen twee RT-qPCR-positief gediagnosticeerde monsters kunnen bovendien meer dan 1 miljoen keer verschillen. Toch worden deze monsters als statistisch gelijkwaardig beschouwd, daar rapportering uitsluitend gebeurt op basis van kwalitatieve (positieve of negatieve) classificatie en niet op basis van meer genuanceerde kwantitatieve Ct-waarden . In de uitslagen voor de RT-qPCR-test wordt geen toelichting gegeven hoe een positieve of negatieve classificatie tot stand is gekomen; positief of negatief voor de verschillende probes op het E-gen en RdRp-gen.
De coronatest kan geenszins uitsluiten dat andere virussen of bacteriën (mede) de oorzaak kunnen zijn van de ziektesymptomen van de geteste persoon
Onder ideale omstandigheden suggereren de data van de RT-qPCR-test een hoge specificiteit (98 -100 %). De specificiteit verwijst naar het vermogen van de test om negatieve gevallen correct te detecteren. De sensitiviteit verwijst naar het vermogen om positieve gevallen correct te detecteren; deze varieert tussen de 63 en 78%. Omdat laboratoria verschillende testen en extractie methoden gebruiken en niet alle laboratoria Ct-waardes rapporteren, wordt naar de overheid en de patiënt enkel het resultaat (positief of negatief) gecommuniceerd. In het licht van bovenstaande problemen is het duidelijk dat dit problematisch is en dat het beter is te streven naar een algemeen algoritme dat door verschillende laboratoria gebruikt kan worden voor een meer genuanceerde kwantitatieve interpretatie [18].
https://www.hpdetijd.nl/2(...)et-testbeleid-faalt/
Ik zie het probleem niet. Het zal de situatie in ieder geval niet erger maken als mensen een mondkapje dragen. Dat het niet alles oplossend is dat weten we wel. Maar als je er ook maar 1 besmetting mee kan voorkomen dan heb je al gewonnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En toch laten de grafieken globaal genomen in elk land (met of zonde rmondkapjes) dezelfde trend zien.
Idd... stel je voor dat we niet meer kunnen appenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat zou helemaal rampzalig zijn. Een smartphone is een eerste levensbehoefte tegenwoordig
Dat is de bedoeling, ja. Maar ik heb niet het idee dat het meer zo functioneert. Eergisteren schreef de Volkskrant hier nog wat over: https://www.volkskrant.nl(...)r-politiek~b2eddc16/quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
OMT geeft advies, is geen beslisorgaan.
quote:Het Outbreak Management Team (OMT), wetenschappelijk adviesorgaan van het kabinet, voelt zich buitenspel gezet door Den Haag. Veel leden wilden verder gaan dan het kabinet in het tegengaan van het virus. ‘Maar we moesten tekenen bij het kruisje.’
...
Maandagochtend werd het adviesteam, in wat een van de aanwezigen een ‘vreselijk overleg’ noemt, geconfronteerd met een kant-en-klaaradvies. ‘De politieke wil voor meer maatregelen was er gewoon niet.’ Dat is tegen het zere been van veel leden, zeggen de wetenschappers die erbij waren. ‘Het OMT is achter het Catshuis gezet’, vindt een van hen, verwijzend naar de plek waar het kabinet zondag bijeenkwam en het maatregelenpakket voorbereidde. Een ander: ‘Het was een vooraf vastgesteld pakket, en dat voelde niet goed. Ik vind dat we onafhankelijk advies moeten kunnen geven.’
Smartphone wordt straks ook verplicht, ivm met tracing-app.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Idd... stel je voor dat we niet meer kunnen appen
wie neemt nog de lift, dat doe je toch alleen als je niet kan lopenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet.
Rutte zei dat hij, in reactie op Jetten, niet mondkapjes wou invoeren als alternatief voor de anderhalve meter. Als voorbeeld gaf Jetten bijv. dat je een lift maar met 2 of soms 3 personen in mag, en of dat met een mondkapje dan niet met meer zou kunnen. Antwoord Rutte was daarop nee, onverstandig.
Ik snap dat het emotioneel is maar uitvallen tegen mensen hier help niet echt en werkt verstorend voor iedereen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, wat nou? De hele tijd die 'ja maar anders moeten de scholen dicht!!! etc' als rechtvaardiging van de meest absurde maatregelen zijn schijtvermoeiend.
Dan kan je beter meteen een chip implanteren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Smartphone wordt straks ook verplicht, ivm met tracing-app.
Welnee. Het is over de hele wereld foute boel. Misschien had hij eerder strengere maatregelen moeten nemen, maar ook dan hadden we nog een pandemie gehad.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vraag me ook serieus af, dat als we een andere pemier zouden hebben gehad, het dan beter was gegaan.
De positieve effecten van zo'n muilkorf staan niet in verhouding tot het ongemak en discomfort.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Het zal de situatie in ieder geval niet erger maken als mensen een mondkapje dragen. Dat het niet alles oplossend is dat weten we wel. Maar als je er ook maar 1 besmetting mee kan voorkomen dan heb je al gewonnen.
als ik dat zooitje zie denk ik dat we heel blij met hem moeten zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vraag me ook serieus af, dat als we een andere pemier zouden hebben gehad, het dan beter was gegaan.
Indien daar al sprake van zou zijn zijn er nog wel wat dingen waar aanzienlijk meer winst valt te halen. Sneltesten beschikbaar maken, verplichte quarantaine, een functionerend BCO, voldoende testcapaciteit.... Om maar wat 'details' te noemen....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Bizarre conclusie. Thuisonderwijs gaat ten koste van de sociale ontwikkeling. (O)pa en (O)ma verliezen aan corona omdat je lekker aan het superspreaden bent op school gaat ten koste van de sociale ontwikkeling. Een mondkapje dragen nauwelijks.
Voor de rest gaat het natuurlijk om het effect. We proberen nu andermaal Duitsland te kopieren in beleid. En da's wel nodig, want zij doen het heel veel beter.
Dat zou wel hilarisch zijn aangezien het de regering is geweest die van de zomer het overleg met het OMT heeft opgeschort en de tweede golf nog amper onderweg is en prima gekeerd kan worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het OMT buitenspel is gezet omdat ze de tweede golf niet hebben weten te voorkomen.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Idd... stel je voor dat we niet meer kunnen appen
Liever gooien ze de staldeuren dicht dan volgend op een positieve test een analyse naar de huisarts te mailen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef _serial_ het volgende:
Het werd verdorie eens tijd dat ze daar naar gaan kijken, dit gaat al weken rond over de rest van de wereld.
In 't buitenland zitten ze zich al maanden af te vragen waar Nederland toch mee bezig is door ze níet verplicht te stellen, idd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij was Nederland ongeveer het laatste land waar de mondkapjes nog niet verplicht waren.
Stapje bij stapje, je kan niet gelijk overspringen naar de chip.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan kan je beter meteen een chip implanteren.
Want? Nu is het geen totale chaos?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ik dat zooitje zie denk ik dat we heel blij met hem moeten zijn
Ik neem sowieso nooit de lift (claustrofobie).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie neemt nog de lift, dat doe je toch alleen als je niet kan lopen
Ja en in het buitenland gaat het dus niet beter of slechter dan hier. Wat precies een argument tegen verplichtstelling is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
In 't buitenland zitten ze zich al maanden af te vragen waar Nederland toch mee bezig is door ze níet verplicht te stellen, idd.
Precies. Ik snap het gejank over die mondkapjes niet. Het werd hoog tijd!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
In 't buitenland zitten ze zich al maanden af te vragen waar Nederland toch mee bezig is door ze níet verplicht te stellen, idd.
Ik weet niet of daar aanzienlijk meer winst te behalen valt, want het mondkapje werkt preventief tegen verspreiding en je kunt pas testen als men al enige dagen besmettelijk is. Maar dat er nog meer dingen gedaan kunnen worden is natuurlijk geen argument om een concreet punt niet te doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
Indien daar al sprake van zou zijn zijn er nog wel wat dingen waar aanzienlijk meer winst valt te halen. Sneltesten beschikbaar maken, verplichte quarantaine, een functionerend BCO, voldoende testcapaciteit.... Om maar wat 'details' te noemen....
Ik zou nu ook echt niet op zo een knopje van de lift gaan drukken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik neem sowieso nooit de lift (claustrofobie).
Zo moest ik een paar weken terug ergens op de 11e verdieping van een flat zijn![]()
Dat zijn veel trappen
Alleen de deelstaat Noordrein-Westfalen heeft al 6000 IC-bedden beschikbaar, terwijl heel Nederland het met minder dan 1200 moet doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Indien daar al sprake van zou zijn zijn er nog wel wat dingen waar aanzienlijk meer winst valt te halen. Sneltesten beschikbaar maken, verplichte quarantaine, een functionerend BCO, voldoende testcapaciteit.... Om maar wat 'details' te noemen....
ja wat zitten zij zich dat af te vragenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is toch verboden om te dicht bij andere mensen te komen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:52 schreef mazaru het volgende:
[..]Daar moet je toch niet aan denken? Moet je straks nog naar mensen toelopen om wat af te spreken!
Hoezo wordt het hoog tijd om een maatregel in te voeren die niet voor significante verschillen gaat zorgen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Precies. Ik snap het gejank over die mondkapjes niet. Het werd hoog tijd!
De tweede golf is niet amper onderweg, hij is in full swing. We zijn verder als toen vorige keer de volledige lockdown werd afgekondigd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zou wel hilarisch zijn aangezien het de regering is geweest die van de zomer het overleg met het OMT heeft opgeschort en de tweede golf nog amper onderweg is en prima gekeerd kan worden.
Las het ja, wtf zou dat gen zijn? Je ziet wel veel van die typische mannen met baartjes die heel erg ziek worden.quote:
je zal toch eens wat over hebben voor anderen ....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De positieve effecten van zo'n muilkorf staan niet in verhouding tot het ongemak en discomfort.
jij kan niet praten met mensen op 1,5 m afstand?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is toch verboden om te dicht bij andere mensen te komen?
Die kinderen zijn tenminste al goed opgevoed, alles met je smartphone
Wat betreft het aantal IC opnames zitten we toch nog niet in de tweede golf?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
De tweede golf is niet amper onderweg, hij is in full swing. We zijn verder als toen vorige keer de volledige lockdown werd afgekondigd.
Eat shit, one million flies can't be wrong.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik laat mij niet muilkorven omdat iemand anders vadsig is, rookt, en sporten kut vindt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je zal toch eens wat over hebben voor anderen ....
"Typische mannen met baartjes"..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Las het ja, wtf zou dat gen zijn? Je ziet wel veel van die typische mannen met baartjes die heel erg ziek worden.
RIP Sinterklaasquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Las het ja, wtf zou dat gen zijn? Je ziet wel veel van die typische mannen met baartjes die heel erg ziek worden.
Hoe kom je hier nou weer bij?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:
Hoezo wordt het hoog tijd om een maatregel in te voeren die niet voor significante verschillen gaat zorgen?
Zelfs al maakt het maar een klein verschil dan is het nog de moeite waard.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoezo wordt het hoog tijd om een maatregel in te voeren die niet voor significante verschillen gaat zorgen?
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik laat mij niet muilkorven omdat iemand anders vadsig is, rookt, en sporten kut vindt.
Ok beetje debiel uitgedrukt maar ik bedoelde dit verhaal dat in april al bekend was....quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |