Dat ben ik met je eens maar die 'krachtige' maatregelen worden alleen maar bedacht omdat ze inmiddels de regie volledig kwijt zijn. Door eigen toedoen en toen er ingegrepen moest worden volledig passief te zijn. Als je dit in juni had voorgesteld zou je door iedereen zijn uitgelachen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, omdat iedereen op elkaar duikt om maar zo streng mogelijke maatregelen voor te stellen, ook als ze totaal geen zin hebben. Het gaat niet om het effect, het gaat om de beeldvorming. En als dat ten koste van de sociale ontwikkeling van 2 miljoen kinderen gaat, dan is dat maar zo. Een kleine prijs in de Heilige Strijd tegen het coronavirus.
Dat zou helemaal rampzalig zijn. Een smartphone is een eerste levensbehoefte tegenwoordigquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Natalie het volgende:
Zo'n beperking is het dragen van een mondkapje toch ook weer niet? Lijkt me een klein offer.
Ze kunnen ook de middelbare scholen weer sluiten. Als dat is wat men liever heeft. Maar dat betwijfel ik.
's Is niet of ze je vragen om je smartphone in te leveren
Dan heb je geluk. Op Twitter en ook hier lees ik hele andere verhalen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat snap ik niet ik hoef vanaf waar ik woon maar tien kilometer te rijden voor een test-straat, en het duurt twee dagen voordat je aan de beurt bent.
Ik vind dat zo'n onzin. Alsof we hier in 2040 nog steeds met mondkapjes rondlopen omdat dat ooit is ingevoerd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tot in de eeuwigheid, want eenmaal ingevoerd...
Ik woon in Brabant, ook nog.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan heb je geluk. Op Twitter en ook hier lees ik hele andere verhalen.
Ja daar ben ik ook bang voor. Waar ik nog banger voor ben (maar minder waarschijnlijk) dat we straks experts krijgen die melden dat er positieve bijverschijnselen zijn omdat andere virussen ook minder circuleren. En dat het derhalve verstandig is om ook ná corona mondkapjes te gebruiken waar veel mensen bijeen zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onder het motto 'better safe than sorry' zullen we hier de rest van het schooljaar wel aan vastzitten. Debiel gedoe.
Ja, wat nou? De hele tijd die 'ja maar anders moeten de scholen dicht!!! etc' als rechtvaardiging van de meest absurde maatregelen zijn schijtvermoeiend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Hou het een beetje netjes, aub[/modbreak]
Precies ik snap werkelijk niet dat het kabinet zo draaide.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
mondkapjes werken niet, schijnveiligheid
gister:
mondkapjes dringend advies in openbare ruimtes
vandaag:
mondkapjes advies in middelbare scholen
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
zo maak je je echt geloofwaardig ook
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
gister:
vandaag:
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
Volgens mij was Nederland ongeveer het laatste land waar de mondkapjes nog niet verplicht waren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
6 maanden geleden:
gister:
vandaag:
over 3 weken:
mondkapjes verplicht
Nee, zo werkt het dus niet. Voor de duizendste keer: Als jij vindt dat aerosolen een grote rol spelen (en je ook doorhebt over welke aerosolen je praat), dan moet jij met een onderzoek komen dat aerosolen een grote rol spelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat ik niet zo goed snap dat jij het elke keer weer persoonlijk maakt als je het er niet mee eens bent.
geef mij eens peer reviewed bronnen ( dus niet het RIVM ) waaruit blijkt dat aerosolen geen rol spelen in plaats weer persoonlijk te worden.
Alsof het iets van gister en vandaag is. Kom op nou mensenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies ik snap werkelijk niet dat het kabinet zo draaide.
OMT wil er nog steeds niet aan.
Bron: NOS liveblogquote:Gisteren pleitte premier Rutte er in de Tweede Kamer nog voor om de richtlijnen voor het dragen van mondkapjes in publieke binnenruimtes niet op scholen in te voeren
omdat jaap in het OMT zit.....en jaap wilt zijn fouten niet toegeven,quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het OMT buitenspel is gezet omdat ze de tweede golf niet hebben weten te voorkomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van Rutte hoeft het ook al niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En toch laten de grafieken globaal genomen in elk land (met of zonde rmondkapjes) dezelfde trend zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij was Nederland ongeveer het laatste land waar de mondkapjes nog niet verplicht waren.
en "gezond verstand"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Elan het volgende:
[..]
En je dan beroepen op "voortschrijdend inzicht" . Echt een blijk van complete incompetentie![]()
Een ding, geen VVD meer in maart
Hoe onduidelijk wil je het hebben... Ene dag roep je het een, andere dag het ander. En dan gek opkijken dat men het niet meer begrijptquote:
OMT geeft advies, is geen beslisorgaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het OMT buitenspel is gezet omdat ze de tweede golf niet hebben weten te voorkomen.
Waarom niet, gelijk voorbereid voor het volgende virus toch.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n onzin. Alsof we hier in 2040 nog steeds met mondkapjes rondlopen omdat dat ooit is ingevoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |