Er is volgens mij geen land ter wereld zonder restricties, het probleem bij ons is een "R" van 1.3 en een overheid die geen vuist kan of wil maken, die twee factoren gecombineerd gaan je nog maandenlang neuken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hebben ook nog steeds restricties, puur omdat het anders oplaait.
ja, je zal je "minimaal" moeten aanpassen voor anderen......je bent niet alleen op deze wereld he.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag.
Maar voor mij hoeft niemand een mondkapje te dragen.
Wat ik egoïstisch vind is dat je ontzettend ongezond leeft, en bij de minst of geringste griep verwacht dat anderen zich aanpassen.
Genoeg ouderen die gezond geleeft hebben maar die door leeftijd het virus niet meer aankunnen. Of mensen die gezond zijn en daardoor niet overlijden, maar wel in het ziekenhuis belanden of lang uit de running blijven door langdurige klachten. Dat moet je ook niet willen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ONgezond leven leidt er toe dat mensen covid niet kunnen handelen. Daarom zouden maatregelen nodig zijn.
Het is echt niet zo dat slechts ongezonde mensen (als in: mensen die roken, obesitas hebben) COVID krijgen en dat niet overleven. Wel hebben de meeste mensen onderliggende kwalen, maar dat is wat anders dan ongezond leven (en dus zelf veroorzaakt).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ONgezond leven leidt er toe dat mensen covid niet kunnen handelen. Daarom zouden maatregelen nodig zijn.
Nou dat is onwaar. Mensen die COPD hebben zitten al in een risico-groep zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen veranderen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, ik weet het niet hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is volgens mij geen land ter wereld zonder restricties, het probleem bij ons is een "R" van 1.3 en een overheid die geen vuist kan of wil maken, die twee factoren gecombineerd gaan je nog maandenlang neuken.
En een week er na de belasting verhogingen worden aangekondigd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schrijf maar vast in je agenda dat drie weken voor de verkiezingen het publiek weer wordt toegelaten in de voetbalstadions.
Volgens mij was er in april nieuws dat rokers juist een veel lager risico liepen. Dat is niet aan de grote klok gehangen en ik weet niet of er vervolgonderzoek is geweest, maar misschien wordt het tijd voor een dringend advies om te gaan roken als laatste middel om dat killervirus af te wenden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik laat mij niet muilkorven omdat iemand anders vadsig is, rookt, en sporten kut vindt.
In Italië gaat het nu dan ook een stuk beter (als een van de uitzonderingen in Europa) dan bij ons.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, ik weet het niet hoor.
Genoeg grappen te maken over het huidige beleid van het kabinet, maar anderzijds zijn wij vergeleken met andere landen relatief ''vrij''. En dat laatste is mij ook wel wat waard.
Italie dat strengere regels heeft, denkt na om de noodtoestand te verlengen tot 1 januari.
Dat werd later weer ontkracht meen ik mij te heugen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij was er in april nieuws dat rokers juist een veel lager risico liepen. Dat is niet aan de grote klok gehangen en ik weet niet of er vervolgonderzoek is geweest, maar misschien wordt het tijd voor een dringend advies om te gaan roken als laatste middel om dat killervirus af te wenden.
Er zijn ook enkele gezonde jonge mensen die flink geraakt worden door dit virus, maar statistisch gezien is dat echt een nihil percentage. We anderen externe invloeden nemen wij toch ook niet zulke majeure maatregelen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is echt niet zo dat slechts ongezonde mensen (als in: mensen die roken, obesitas hebben) COVID krijgen en dat niet overleven. Wel hebben de meeste mensen onderliggende kwalen, maar dat is wat anders dan ongezond leven (en dus zelf veroorzaakt).
Dat wil ook nietquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Genoeg ouderen die gezond geleeft hebben maar die door leeftijd het virus niet meer aankunnen. Of mensen die gezond zijn en daardoor niet overlijden, maar wel in het ziekenhuis belanden of lang uit de running blijven door langdurige klachten. Dat moet je ook niet willen.
beetje verder denken is erg moeilijk ......quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat is onwaar. Mensen die COPD hebben zitten al in een risico-groep zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen veranderen.
Bijvoorbeeld.
Waar zijn 2.1 en 2.0?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelukkig maar, moest erom lachen
COPD is overwegend long-emfyseem. Daar zijn vele decennia aan ro... aan voorbijgegaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat is onwaar. Mensen die COPD hebben zitten al in een risico-groep zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen veranderen.
Bijvoorbeeld.
uh nee, domme uitspraakquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
COPD is overwegend long-emfyseem. Daar zijn vele decennia aan ro... aan voorbijgegaan.
Heb je dat hele rijtje risico-groepen op de site van het RIVM al doorgelezen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
COPD is overwegend long-emfyseem. Daar zijn vele decennia aan ro... aan voorbijgegaan.
Italië heeft soortgelijke maatregelen als hier, restaurants en kroegen zijn 'gewoon' open net als de scholen. Zoek de verschillen:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, ik weet het niet hoor.
Genoeg grappen te maken over het huidige beleid van het kabinet, maar anderzijds zijn wij vergeleken met andere landen relatief ''vrij''. En dat laatste is mij ook wel wat waard.
Italie dat strengere regels heeft, denkt na om de noodtoestand te verlengen tot 1 januari.
jezus, kijk die lijn van nederland, maar nee hoor ze waren niet te laat met ingrijpenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Italië heeft soortgelijke maatregelen als hier, restaurants en kroegen zijn 'gewoon' open net als de scholen. Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
Nee hoor, ken je feiten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |