abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:22:08 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195361587
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:19 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk dat dat mensen wel heel hard gaat raken, als dat zo is.
Als er iets duidelijk is geworden in de afgelopen maanden, dan is het wel dat de sociale effecten van de maatregelen totaal ondergeschikt geacht worden aan de gevolgen van corona. Als je er alleen al over begint dan word je automatisch gediskwalificeerd van de discussie als zijnde viruswaanzinnige, of iets dergelijks.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195361595
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In plaats van over elkaar heen buitelen wie de strengste en meest ontwrichtende maatregelen kan verzinnen, zouden onze beleidsmakers er goed aan doen om eens te verzinnen wat ervoor nodig is dat onze maatschappij dit nog voor langere tijd vol gaat houden. Dat besef ontbreekt nogal, en er wordt totaal niet nagedacht over de langere termijn.
Ik ben de eerste die loopt te kankeren over dit kabinet, maar dat proberen ze toch ook?
Beleid maken waarbij je iedereen betrekt en niemand tegen je in het harnas jaagt is alleen amper te doen als die "R" zo hoog blijft en de druk op de zorg blijft toenemen...
blablablabla
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:23:11 #29
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195361609
quote:
13s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Stop toch eens met deze onzin. Het klinkt wellicht leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wat ga je dan doen met al die duizenden zieken en doden? Langs de weg leggen ofzo?
Sorry, maar een lockdown is geen oplossing. Dan houden we geen economie meer over. Dan is de remedie erger dan de kwaal.

We zitten voorlopig nog lang niet aan het aantal doden per dag dat we in maart/april hadden.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195361616
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
A
[..]

Accepteren dat corona er is en doorgaan met het leven. Je kunt niet nog heel lang op deze manier verder. Een lockdown brengt alleen maar meer woede naar boven, tot een moment dat mensen het niet meer pikken.
De gezondheidszorg kan 'accepteren' simpelweg niet aan. Dat werkt niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:23:34 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195361618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier vrees ik (persoonlijk) ook wel voor. Niet zo zeer vanwege het sporten, maar de verplaatsingen (in auto's) van de vele mensen.
ik loop naar de sportschool, ze gaan wel een mondkapjesplicht doen voor als je binnenkomt tot het sporten, bij het sporten zelf hoef je het mondkapje niet op.
pi_195361628
quote:
13s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Stop toch eens met deze onzin. Het klinkt wellicht leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wat ga je dan doen met al die duizenden zieken en doden? Langs de weg leggen ofzo?
Kerst-decoratie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195361632
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik loop naar de sportschool, ze gaan wel een mondkapjesplicht doen voor als je binnenkomt tot het sporten, bij het sporten zelf hoef je het mondkapje niet op.
Ik heb het in mijn voorbeeld over teamsporten (voetbal, hockey) met uit en thuis waarbij sommige competities het hele land doorkruisen..
pi_195361634
quote:

[..]

Genot.
Hier helemaal geen mondkapjesplicht vooralsnog.
blablablabla
pi_195361635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Sorry, maar een lockdown is geen oplossing. Dan houden we geen economie meer over. Dan is de remedie erger dan de kwaal.

We zitten voorlopig nog lang niet aan het aantal doden per dag dat we in maart/april hadden.
oh god daar hebben we de trumpiaanse uitspraak weer hoor....
maar wat is de oplossing dan, dat is de grote vraag
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:24:46 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195361639
quote:

[..]

Als niemand meer door een dokter geholpen kan worden omdat alle ziekenhuizen zijn overspoeld is dat ook niet bepaald goed voor de economie, he.

quote:
Nee, omdat er allerlei maatregelen actief zijn. Jij stelt voor om alles maar op z'n beloop te laten, dus je kunt er dan wel vanuit gaan dat het aantal gevallen nog veel verder explodeert dan het nu al doet.
pi_195361641
quote:

[..]

Hoe ga je overvolle ziekenhuizen en het stoppen van reguliere zorg oplossen?
pi_195361642
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vorige week stond hier ook de vertraging op de weg bij. Nu niet?
Goed punt...
De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een licht dalende lijn. Vorige jaar was er in die tijd juist een stijging te zien. Daarmee is het verschil ten opzichte van vorig jaar ongeveer 67% lager. Was vorige week 60%

Edit:
Nu met afbeelding:

Groene lijn is 2020, paarse 2019
pi_195361651
quote:

[..]

Ik zou direct mijn abonnement bij een dergelijke sportschool opzeggen.
Dat slaat natuurlijk nergens op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:26:20 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195361659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb het in mijn voorbeeld over teamsporten (voetbal, hockey) met uit en thuis waarbij sommige competities het hele land doorkruisen..
dat valt toch reuze mee, het gros is regionaal
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:26:26 #41
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_195361662
quote:

[..]

Een compleet lam gelegde zorg is helemaal geen oplossing.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_195361663
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Want? Sportscholen proberen er ook alles aan te doen om open te blijven binnen de richtlijnen. Ze zijn al behoorlijk hard getroffen het afgelopen half jaar..
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:26:57 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195361671
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoe ga je overvolle ziekenhuizen en het stoppen van reguliere zorg oplossen?
ik vind die limiet van 500 op IC wel laag
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:27:18 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195361675
quote:

[..]

waarom?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:27:24 #45
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195361676
quote:
13s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als niemand meer door een dokter geholpen kan worden omdat alle ziekenhuizen zijn overspoeld is dat ook niet bepaald goed voor de economie, he.
[..]

Nee, omdat er allerlei maatregelen actief zijn. Jij stelt voor om alles maar op z'n beloop te laten, dus je kunt er dan wel vanuit gaan dat het aantal gevallen nog veel verder explodeert dan het nu al doet.
Ik stel alleen voor om geen lockdown te doen. Dus niet de horeca, culturele instellingen en verenigingen te sluiten. Ik zeg niet, geef de boel helemaal vrij.

Maar jij hebt liever dat iedereen volgend jaar, inclusief jezelf, werkloos is, omdat de economie vakkundig naar de klote wordt geholpen. En dan?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195361677
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind die limiet van 500 op IC wel laag
Wat voor limiet is dat precies?
pi_195361683
quote:

[..]

Dat proberen we dan ook te voorkomen nu.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195361684
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat valt toch reuze mee, het gros is regionaal
Regionaal betekent alsnog langer dan de befaamde 15 minuten in 1 auto zitten. Clubs adviseren niet voor niks mondkapjes te dragen in de auto, maar niemand die er zich aan houdt natuurlijk.
pi_195361685
quote:

[..]

dat heb ik dus een paar maanden geleden al gedaan na die zielige mails van hun dat ze open wilde en dat ze aan de regels konden voldoen en dat ze boos waren etc.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:28:00 #50
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195361686
quote:

[..]

Daarbij, al zouden we een maand in mega super strikte lockdown gaan waar iedereen 100% binnenblijft, grenzen dicht, geen boot/vliegtuig ons land in en over een maand is het virus volledig weg.

één verdwaalde Duitser die ons land binnenkomt en iemand besmet en het feest begint opnieuw

Goede mop trouwens:
Een Duitser loopt een café binnen en zegt tegen de barman "Gib mir etwas zu trinken bitte"
Zegt die barman "Möchten sie eine Corona?"
"Nein danke", zegt die Duitser snel, "Corona hab ich schön"

_O- :D :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')