Hoezo economie plat? Vanaf middelbare school leeftijd en hogeschool/uni kunnen mensen gewoon thuis studeren.. alleen basisschool niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Scholen dicht betekent economie plat. Het kabinet is er alles aan gelegen om dat te voorkomen.
Wellicht dat als Rutte in een persconferentie eens heel erg duidelijk zegt dat dat een mogelijkheid is als mensen zich niet aan regel cq dringende adviezen houden, dat het dan eens door dringt bij die groep mensen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:10 schreef Elan het volgende: [..] Straks krijgen we nog strengere maatregelen dan in maart
![]()
Dat heeft-ie al heel vaak gezegd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht dat als Rutte in een persconferentie eens heel erg duidelijk zegt dat dat een mogelijkheid is als mensen zich niet aan regel cq dringende adviezen houden, dat het dan eens door dringt bij die groep mensen.
Ik betwijfel of dreigementen het beoogde effect gaan hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht dat als Rutte in een persconferentie eens heel erg duidelijk zegt dat dat een mogelijkheid is als mensen zich niet aan regel cq dringende adviezen houden, dat het dan eens door dringt bij die groep mensen.
Hmm ja deels eens.. maar als het de komende weken niet wil lukken onder de 1 te komen qua reproductiegetal, wat moet je dan doen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Strengere maatregels gaat mensen niet motiveren.
Dat werkt elkaar enorm in de hand ja, ik ben echt bang voor een hele strenge lockdown. Die intelligente lockdown werkte eigenlijk alleen omdat mensen zich aan het begin als een stel brave schapen gedroegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarmee het aantal mensen dat zich eraan houdt alleen maar nog lager wordt.
Ik weet wel zeker van niet, eigenlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dreigementen het beoogde effect gaan hebben.
Vorige week stond hier ook de vertraging op de weg bij. Nu niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:16 schreef Benny het volgende:
Mobiliteitscijfers rondom coronatijd - Week 39/40
• Autoverkeer is 8% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 47% minder, vorige week 5%)
• Gebruik OV met 47% afgenomen t.o.v. 2019 (maximaal was dit 87% minder, vorige week 48%)
• Fietsen neemt toe: trips: +18%, kilometers: +59% (vorige week, resp. 32% en 94% ivm mooie weer)
• Lopen neemt toe: trips: +1%, kilometers: +14%
• Verkeer naar Duitsland en Belgie neemt af, circa 20% t.o.v. 2019
• Verkeer naar horecabestemming steeg in september met 1136% (juli 603%, augustus 1064%) t.o.v. week 10
• Passanten in winkelstraat is 57% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 80%, vorige week 39%)
• Het aantal verkeersongevallen is t.o.v. 2019 met 17% gedaald, het aantal gewonden met 14%
• Op een gemiddelde werkdag gaan nog steeds zo’n 25 tot 30% minder mensen naar het werk
Volgende week donderdag nieuwe cijfers, waarin de nieuwste maatregelen waarschijnlijk zichtbaar(der) zijn
Ik zet mij 11-jarige havo-leerlingen niet graag een hele dag alleen thuis.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoezo economie plat? Vanaf middelbare school leeftijd en hogeschool/uni kunnen mensen gewoon thuis studeren.. alleen basisschool niet.
Naast de economische gevolgen zijn de sociale gevolgen voor de kinderen van een schoolsluiting ook enorm.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zet mij 11-jarige havo-leerlingen niet graag een hele dag alleen thuis.
Het gaat voor veel mensen echt een probleem opleveren en dat zal de economie echt geen goed doen. Economie plat is wat overdreven natuurlijk maar rooskleurig ziet het er dan niet echt uit.
Het lijkt me verstandig om dat te doen inderdaad. Maar of ze het ook echt doen weet ik niet. Gisteren zat Sanne Wallis-de Vries nog een heel pleidooi te houden op TV dat mensen vooral het theater weer in moetenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca, bioscopen en theaters dicht lijken me een reële optie voor eind Oktober.
Laten we dat als laatste doen aub.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sport (in club verband) in het geheel
De laatste had 6,5 miljoen kijkers, dat is wel serieus veel, hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef roos94 het volgende:
Sowieso worden al die persconferenties nu toch ook veel minder bekeken dan in maart
Hier vrees ik (persoonlijk) ook wel voor. Niet zo zeer vanwege het sporten, maar de verplaatsingen (in auto's) van de vele mensen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mensen wel heel hard gaat raken, als dat zo is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mee eens. En Gommers pakt dit inderdaad ook echt top aan. Hij weet dat hier mogelijkheden liggen om een miljoen kinderen te bereiken. Door zijn manier van Famke benaderen staat zij ook daadwerkelijk open voor extra uitleg, dat zie ik niet veel publieke corona figuren zo doen (zoals Gommers doet bedoel ik). Nogmaals, respect!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij ook respect voor Famke Louise die als enige daadwerkelijk wat doet in plaats van een simpele # deponeren. De rest trok de keutel in en verdween weer in de anonimiteit.
Die Rwaarde gaat sowieso niet onder de 1 komen de eerste maanden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm ja deels eens.. maar als het de komende weken niet wil lukken onder de 1 te komen qua reproductiegetal, wat moet je dan doen?
Accepteren dat corona er is en doorgaan met het leven. Je kunt niet nog heel lang op deze manier verder. Een lockdown brengt alleen maar meer woede naar boven, tot een moment dat mensen het niet meer pikken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm ja deels eens.. maar als het de komende weken niet wil lukken onder de 1 te komen qua reproductiegetal, wat moet je dan doen?
In plaats van over elkaar heen buitelen wie de strengste en meest ontwrichtende maatregelen kan verzinnen, zouden onze beleidsmakers er goed aan doen om eens te verzinnen wat ervoor nodig is dat onze maatschappij dit nog voor langere tijd vol gaat houden. Dat besef ontbreekt nogal, en er wordt totaal niet nagedacht over de langere termijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat werkt elkaar enorm in de hand ja, ik ben echt bang voor een hele strenge lockdown. Die intelligente lockdown werkte eigenlijk alleen omdat mensen zich aan het begin als een stel brave schapen gedroegen.
Als kennelijk 1 op de 6 volkomen schijt heeft is er het risico dat we worden opgesloten zoals bevolkingen in andere landen, mocht het donkerste scenario zich voor doen.
Zo mee eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij ook respect voor Famke Louise die als enige daadwerkelijk wat doet in plaats van een simpele # deponeren. De rest trok de keutel in en verdween weer in de anonimiteit.
Stop toch eens met deze onzin. Het klinkt wellicht leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wat ga je dan doen met al die duizenden zieken en doden? Langs de weg leggen ofzo?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Accepteren dat corona er is en doorgaan met het leven. Je kunt niet nog heel lang op deze manier verder. Een lockdown brengt alleen maar meer woede naar boven, tot een moment dat mensen het niet meer pikken.
Als er iets duidelijk is geworden in de afgelopen maanden, dan is het wel dat de sociale effecten van de maatregelen totaal ondergeschikt geacht worden aan de gevolgen van corona. Als je er alleen al over begint dan word je automatisch gediskwalificeerd van de discussie als zijnde viruswaanzinnige, of iets dergelijks.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mensen wel heel hard gaat raken, als dat zo is.
Ik ben de eerste die loopt te kankeren over dit kabinet, maar dat proberen ze toch ook?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In plaats van over elkaar heen buitelen wie de strengste en meest ontwrichtende maatregelen kan verzinnen, zouden onze beleidsmakers er goed aan doen om eens te verzinnen wat ervoor nodig is dat onze maatschappij dit nog voor langere tijd vol gaat houden. Dat besef ontbreekt nogal, en er wordt totaal niet nagedacht over de langere termijn.
Sorry, maar een lockdown is geen oplossing. Dan houden we geen economie meer over. Dan is de remedie erger dan de kwaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stop toch eens met deze onzin. Het klinkt wellicht leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wat ga je dan doen met al die duizenden zieken en doden? Langs de weg leggen ofzo?
De gezondheidszorg kan 'accepteren' simpelweg niet aan. Dat werkt niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
A
[..]
Accepteren dat corona er is en doorgaan met het leven. Je kunt niet nog heel lang op deze manier verder. Een lockdown brengt alleen maar meer woede naar boven, tot een moment dat mensen het niet meer pikken.
ik loop naar de sportschool, ze gaan wel een mondkapjesplicht doen voor als je binnenkomt tot het sporten, bij het sporten zelf hoef je het mondkapje niet op.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier vrees ik (persoonlijk) ook wel voor. Niet zo zeer vanwege het sporten, maar de verplaatsingen (in auto's) van de vele mensen.
Kerst-decoratie.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stop toch eens met deze onzin. Het klinkt wellicht leuk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wat ga je dan doen met al die duizenden zieken en doden? Langs de weg leggen ofzo?
Ik heb het in mijn voorbeeld over teamsporten (voetbal, hockey) met uit en thuis waarbij sommige competities het hele land doorkruisen..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik loop naar de sportschool, ze gaan wel een mondkapjesplicht doen voor als je binnenkomt tot het sporten, bij het sporten zelf hoef je het mondkapje niet op.
Genot.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik loop naar de sportschool, ze gaan wel een mondkapjesplicht doen voor als je binnenkomt tot het sporten, bij het sporten zelf hoef je het mondkapje niet op.
oh god daar hebben we de trumpiaanse uitspraak weer hoor....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sorry, maar een lockdown is geen oplossing. Dan houden we geen economie meer over. Dan is de remedie erger dan de kwaal.
We zitten voorlopig nog lang niet aan het aantal doden per dag dat we in maart/april hadden.
Als niemand meer door een dokter geholpen kan worden omdat alle ziekenhuizen zijn overspoeld is dat ook niet bepaald goed voor de economie, he.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sorry, maar een lockdown is geen oplossing. Dan houden we geen economie meer over. Dan is de remedie erger dan de kwaal.
Nee, omdat er allerlei maatregelen actief zijn. Jij stelt voor om alles maar op z'n beloop te laten, dus je kunt er dan wel vanuit gaan dat het aantal gevallen nog veel verder explodeert dan het nu al doet.quote:We zitten voorlopig nog lang niet aan het aantal doden per dag dat we in maart/april hadden.
Hoe ga je overvolle ziekenhuizen en het stoppen van reguliere zorg oplossen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We zitten voorlopig nog lang niet aan het aantal doden per dag dat we in maart/april hadden.
Goed punt...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vorige week stond hier ook de vertraging op de weg bij. Nu niet?
Ik zou direct mijn abonnement bij een dergelijke sportschool opzeggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat valt toch reuze mee, het gros is regionaalquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het in mijn voorbeeld over teamsporten (voetbal, hockey) met uit en thuis waarbij sommige competities het hele land doorkruisen..
Een compleet lam gelegde zorg is helemaal geen oplossing.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Want? Sportscholen proberen er ook alles aan te doen om open te blijven binnen de richtlijnen. Ze zijn al behoorlijk hard getroffen het afgelopen half jaar..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou direct mijn abonnement bij een dergelijke sportschool opzeggen.
Dat slaat natuurlijk nergens op.
ik vind die limiet van 500 op IC wel laagquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe ga je overvolle ziekenhuizen en het stoppen van reguliere zorg oplossen?
waarom?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stel alleen voor om geen lockdown te doen. Dus niet de horeca, culturele instellingen en verenigingen te sluiten. Ik zeg niet, geef de boel helemaal vrij.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als niemand meer door een dokter geholpen kan worden omdat alle ziekenhuizen zijn overspoeld is dat ook niet bepaald goed voor de economie, he.
[..]
Nee, omdat er allerlei maatregelen actief zijn. Jij stelt voor om alles maar op z'n beloop te laten, dus je kunt er dan wel vanuit gaan dat het aantal gevallen nog veel verder explodeert dan het nu al doet.
Wat voor limiet is dat precies?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind die limiet van 500 op IC wel laag
Dat proberen we dan ook te voorkomen nu.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Regionaal betekent alsnog langer dan de befaamde 15 minuten in 1 auto zitten. Clubs adviseren niet voor niks mondkapjes te dragen in de auto, maar niemand die er zich aan houdt natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat valt toch reuze mee, het gros is regionaal
dat heb ik dus een paar maanden geleden al gedaan na die zielige mails van hun dat ze open wilde en dat ze aan de regels konden voldoen en dat ze boos waren etc.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daarbij, al zouden we een maand in mega super strikte lockdown gaan waar iedereen 100% binnenblijft, grenzen dicht, geen boot/vliegtuig ons land in en over een maand is het virus volledig weg.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Man, man man.....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Daarbij, al zouden we een maand in mega super strikte lockdown gaan waar iedereen 100% binnenblijft, grenzen dicht, geen boot/vliegtuig ons land in en over een maand is het virus volledig weg.
één verdwaalde Duitser die ons land binnenkomt en iemand besmet en het feest begint opnieuw
Goede mop trouwens:
Een Duitser loopt een café binnen en zegt tegen de barman "Gib mir etwas zu trinken bitte"
Zegt die barman "Möchten sie eine Corona?"
"Nein danke", zegt die Duitser snel, "Corona hab ich schön"![]()
![]()
doe groene lijn was toch weer stijgende de afgelopen weken, toch weer een teken dat er minder thuis werd gewerkt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef Benny het volgende:
[..]
Goed punt...
De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een licht dalende lijn. Vorige jaar was er in die tijd juist een stijging te zien. Daarmee is het verschil ten opzichte van vorig jaar ongeveer 67% lager. Was vorige week 60%
Edit:
Nu met afbeelding:
[ afbeelding ]
Groene lijn is 2020, paarse 2019
Mee eens, maar is het haalbaar?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat proberen we dan ook te voorkomen nu.
hier in Amsterdam zijn er toch veel die het allemaal op de fiets doenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Regionaal betekent alsnog langer dan de befaamde 15 minuten in 1 auto zitten. Clubs adviseren niet voor niks mondkapjes te dragen in de auto, maar niemand die er zich aan houdt natuurlijk.
De RIVM richtlijnen schrijven geen mondkapjes voorquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Sportscholen proberen er ook alles aan te doen om open te blijven binnen de richtlijnen. Ze zijn al behoorlijk hard getroffen het afgelopen half jaar..
Yes. Dat was inderdaad goed zichtbaar. Vandaar ook weer de nadrukkelijke roep om meer thuis te werken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doe groene lijn was toch weer stijgende de afgelopen weken, toch weer een teken dat er minder thuis werd gewerkt.
Amsterdam =/= Nederlandquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier in Amsterdam zijn er toch veel die het allemaal op de fiets doen
of die richtlijnen heilig zijn, vooral binnen in een sportschool, en in de richtlijnen word nog steeds geen rekening gehouden met ventilatie en/of aerosolen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Sportscholen proberen er ook alles aan te doen om open te blijven binnen de richtlijnen. Ze zijn al behoorlijk hard getroffen het afgelopen half jaar..
Of superverspreiders.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of die richtlijnen heilig zijn, vooral binnen in een sportschool, en in de richtlijnen word nog steeds geen rekening gehouden met ventilatie en/of aerosolen.
Waarom zou dat ook moeten?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of die richtlijnen heilig zijn, vooral binnen in een sportschool, en in de richtlijnen word nog steeds geen rekening gehouden met ventilatie en/of aerosolen.
iedereen werkloos is wel een hele bonte uitspraak hoorquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik stel alleen voor om geen lockdown te doen. Dus niet de horeca, culturele instellingen en verenigingen te sluiten. Ik zeg niet, geef de boel helemaal vrij.
Maar jij hebt liever dat iedereen volgend jaar, inclusief jezelf, werkloos is, omdat de economie vakkundig naar de klote wordt geholpen. En dan?
Geen idee, dat zal moeten blijkenquote:
Je moet anticiperen niet achter de feiten aanlopen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen idee, dat zal moeten blijken. Het heeft echt geen enkele zin nu al te speculeren over wat er na 20 oktober gaat gebeuren.
Ja, om het aantal besmettingen omlaag te brengen, denk ik.quote:
Dat is in elk geval wat verstandiger dan je initieel overkwam.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik zeg niet, geef de boel helemaal vrij.
Ik heb liever dat er met korte (!) hevige maatregelen het aantal besmettingen drastisch omlaag wordt gebracht. Als het vervolgens laag is, kunnen de meeste dingen gewoon open. Als er dan vervolgens het testen en BCO goed wordt gedaan, kun je snel lokale brandhaarden opsporen en daar ingrijpen om te voorkomen dat weer oplaait.quote:Maar jij hebt liever dat iedereen volgend jaar, inclusief jezelf, werkloos is, omdat de economie vakkundig naar de klote wordt geholpen. En dan?
omdat aerosolen een grote rol spelenquote:
Met een goed testbeleid en BCO zou die ene Duitser geen probleem hoeven zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Daarbij, al zouden we een maand in mega super strikte lockdown gaan waar iedereen 100% binnenblijft, grenzen dicht, geen boot/vliegtuig ons land in en over een maand is het virus volledig weg.
één verdwaalde Duitser die ons land binnenkomt en iemand besmet en het feest begint opnieuw
Goede mop trouwens:
Een Duitser loopt een café binnen en zegt tegen de barman "Gib mir etwas zu trinken bitte"
Zegt die barman "Möchten sie eine Corona?"
"Nein danke", zegt die Duitser snel, "Corona hab ich schön"![]()
![]()
dat betekent toch niet dat de sportscholen daar individueel niets mee doenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Die lichte stijgingen/dalingen zeggen me niet zo veel, drie stevige ongelukken en je hebt alweer een stijging te pakken. Het blijft me verwonderen dat met 5-8% minder verkeer zo'n kloof kan ontstaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef Benny het volgende:
[..]
Goed punt...
De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een licht dalende lijn. Vorige jaar was er in die tijd juist een stijging te zien. Daarmee is het verschil ten opzichte van vorig jaar ongeveer 67% lager. Was vorige week 60%
Edit:
Nu met afbeelding:
[ afbeelding ]
Groene lijn is 2020, paarse 2019
en een goed quarantaine beleid....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Met een goed testbeleid en BCO zou die ene Duitser geen probleem hoeven zijn.
Overigens heeft mijn sportschool wel degelijk de ventilatiesystemen aangepast/geupgradequote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik moet vrij weinig hoor wat dit betreft.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet anticiperen niet achter de feiten aanlopen.
Als je accepteert dat covid-19 er is, met alle kennis die we nu hebben, dan leef je door op een manier die we ons op dit moment kunnen veroorloven.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
A
[..]
Ik vind het interessant, want het kabinet heeft niet voor niets voor 3 weken gekozen. Rutte zei maandag: "Ik had liever voor 2 weken gegaan, maar na overleg hebben we toch voor 3 weken gekozen omdat ons dat meer tijd geeft om het effect van de maatregelen te zien.."quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen idee, dat zal moeten blijken. Het heeft echt geen enkele zin nu al te speculeren over wat er na 20 oktober gaat gebeuren.
quarantainebeleid is wel goed alleen 0,0 toezicht of handhaving in de vorm van verplichtingen. Het is zoals met alles hier volledig vrijblijvend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en een goed quarantaine beleid....
ja je kan er ook voor kiezen om dat niet te doen, maar dan zetten we in juli volgend jaar nog over die maatregelen te discussieren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik moet vrij weinig hoor wat dit betreft.
Inderdaad. Iedereen dagelijks nabellen na een positieve test om te vragen hoe het gaat met de quarantaine zou geen gek idee zijn, bijvoorbeeld. Natuurlijk is daar nu geen capaciteit voor, maar als het zou lukken om het aantal besmettingen omlaag te brengen, zou het wel kunnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en een goed quarantaine beleid....
Weet je het zeker?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Overigens heeft mijn sportschool wel degelijk de ventilatiesystemen aangepast/geupgrade
Klopt. Loopt ook gelijk met het aantal ongelukken dat gebeurt. Feit is wel dat het een stuk rustiger is op de weg. Vraag is dan ook wel wat de invloed van de 100 km/u-regel hierin is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die lichte stijgingen/dalingen zeggen me niet zo veel, drie stevige ongelukken en je hebt alweer een stijging te pakken. Het blijft me verwonderen dat met 5-8% minder verkeer zo'n kloof kan ontstaan.
dus er is amper een beleid, nooit geweest ookquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
quarantainebeleid is wel goed alleen 0,0 toezicht of handhaving in de vorm van verplichtingen. Het is zoals met alles hier volledig vrijblijvend.
En zo zie je maar weer hoe lastig het is. De één kiest liever voor A, de ander voor B. En ze zullen er samen toch eentje moeten kiezen (of compromissen naar C) want zo werkt het nu eenmaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het interessant, want het kabinet heeft niet voor niets voor 3 weken gekozen. Rutte zei maandag: "Ik had liever voor 2 weken gegaan, maar na overleg hebben we toch voor 3 weken gekozen omdat ons dat meer tijd geeft om het effect van de maatregelen te zien.."
Over 2 weken deze tijd zullen ze toch ook wel aan de cijfers kunnen zien/berekenen wat er gaande is en hun conclusies moeten trekken voor de periode na 20 oktober. Nogmaals, we hopen allemaal natuurlijk op een stabilisering/daling van de cijfers.
In algemene zin. Jij zit (godzijdank) waarschijnlijk niet in de regering of tot andere groeperingen die zich met besluitvorming bezighouden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik moet vrij weinig hoor wat dit betreft.
Dan kun je je beter bezig houden met effectieve maatregelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, om het aantal besmettingen omlaag te brengen, denk ik.
Hahahahahaha.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat aerosolen een grote rol spelen
Ja, er hebben 2 weken lang bedrijven gestaan om nieuwe zaken te installeren en aan te passen.quote:
de mijne ook en nu ook weer minder mensen per uur, ik voel me er veiliger dan in de Appiequote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Overigens heeft mijn sportschool wel degelijk de ventilatiesystemen aangepast/geupgrade
Niemand van ons hier zou dat denk ik ambiëren, het is continu balanceren tussen duivelse dilemma's.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
In algemene zin. Jij zit (godzijdank) waarschijnlijk niet in de regering of tot andere groeperingen die zich met besluitvorming bezighouden.
Laat ik gokken: als het blijft stijgen, dan moeten we door (want het tij keert niet), en als het stabiliseert of daalt dan moeten we door (want het werkt).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het interessant, want het kabinet heeft niet voor niets voor 3 weken gekozen. Rutte zei maandag: "Ik had liever voor 2 weken gegaan, maar na overleg hebben we toch voor 3 weken gekozen omdat ons dat meer tijd geeft om het effect van de maatregelen te zien.."
Over 2 weken deze tijd zullen ze toch ook wel aan de cijfers kunnen zien/berekenen wat er gaande is en hun conclusies moeten trekken voor de periode na 20 oktober. Nogmaals, we hopen allemaal natuurlijk op een stabilisering/daling van de cijfers.
Het heeft ook geen zin om effectieve maatregelen te nemen, als de meeste mensen er gewoon schijt aan hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kun je je beter bezig houden met effectieve maatregelen.
[..]
Hahahahahaha.
Wat ik niet zo goed snap, is hoe je hier elke dag kunt reageren en daar schijnbaar niets van op lijkt te steken.
Bij mij ook al vraag ik het me af wat er gedaan zou moeten zijn, niemand die dat komt controleren en er zijn geen wettelijke richtlijnen dus het kan zomaar een zoethoudertje zijn om geen leden kwijt te raken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
de mijne ook en nu ook weer minder mensen per uur, ik voel me er veiliger dan in de Appie
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
BREEK: Dringend advies voor mondkapjes op middelbare scholen
Ik beschouw godzijdank in deze als een compliment.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
In algemene zin. Jij zit (godzijdank) waarschijnlijk niet in de regering of tot andere groeperingen die zich met besluitvorming bezighouden.
Walgelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
BREEK: Dringend advies voor mondkapjes op middelbare scholen
wat ik niet zo goed snap dat jij het elke keer weer persoonlijk maakt als je het er niet mee eens bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kun je je beter bezig houden met effectieve maatregelen.
[..]
Hahahahahaha.
Wat ik niet zo goed snap, is hoe je hier elke dag kunt reageren en daar schijnbaar niets van op lijkt te steken.
Het beperken van het aantal mensen in de sportschool is niet iets waar mensen gemakkelijk schijt aan kunnen hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het heeft ook geen zin om effectieve maatregelen te nemen, als de meeste mensen er gewoon schijt aan hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |