abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195342077
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
pi_195342081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:39 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Kan ie zich weer uit de grindbak laten duwen door de marshalls (GP van Europa 2007)
Komen de snollebollekes optreden?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 30 september 2020 @ 12:41:06 #3
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195342089
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:37 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

komt puur door de schaarste

je kan moeilijk mondkapjes verplicht stellen als je de inwoners hierin niet kunt voorzien
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik vind het mooi hoe jij alle op- en aanmerkingen over landen met mondmaskers die slecht scoren weet te negeren en alleen maar de hele tijd naar Duitsland wil wijzen omdat dat land het wel goed doet. Want ja, alle andere landen die dezelfde maatregelen als Duitsland hebben en toch last hebben van een tweede golf passen natuurlijk slechter in je straatje.
Lol, er zijn maar een beperkt aantal Europese landen die dezelfde maatregelen hebben als Duitsland
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195342090
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:40 schreef RipCity het volgende:

[..]

Komen de snollebollekes optreden?
Dat is voor Zandvoort volgend jaar :{w
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 30 september 2020 @ 12:42:03 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342103
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

_O- Ik heb je "We laten ons niet muilkorven" vandaag nog niet gezien >:)
Ik mag hopen dat iedereen dat toch inmiddels wel goed in z'n oren heeft geknoopt! :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195342161
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Loooool. Lieg toch niet joh.
Ik moet wel zeggen dat het me echt opviel dat men in Duitsland in juni wel wat minder afstand leek te houden dan in Nederland. Stoelen op de terrassen werden gezellig bijgeschoven en in winkelstraten hield men aanzienlijk minder afstand dan ik in Nederland gewend was.
Al is dit volledig anekdotisch bewijs natuurlijk. Gevoelsmatig leek het allemaal net wat gemakzuchtiger.
blablablabla
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 12:46:12 #7
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195342174
Waarom zou je iets niet doen als het makkelijk wel kan en bewezen kan helpen ook al is het geen wondermiddel? @VoMy Wat is je grootste probleem?
  woensdag 30 september 2020 @ 12:48:05 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342212
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:46 schreef Slobeend het volgende:
Waarom zou je iets niet doen als het makkelijk wel kan en bewezen kan helpen ook al is het geen wondermiddel? @:vomy Wat is je grootste probleem?
Nouja, het ergste wat je kan overkomen is natuurlijk wel dat je zo af en toe met wat bedekking voor je mond loopt. Dat is een véél te grote prijs die betaald moet worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195342229
Kom net uit supermarkt. Het is wel aandoenlijk, oude mensen die buiten een karretje pakken met hun handen, om 'm vervolgens binnen pas grondig te ontsmetten.

Het besef is er dus wel weer meer, merk ik, alleen is de uitvoering nog niet je van het.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 12:49:57 ]
  woensdag 30 september 2020 @ 12:49:12 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342233
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat het me echt opviel dat men in Duitsland in juni wel wat minder afstand leek te houden dan in Nederland. Stoelen op de terrassen werden gezellig bijgeschoven en in winkelstraten hield men aanzienlijk minder afstand dan ik in Nederland gewend was.
Al is dit volledig anekdotisch bewijs natuurlijk. Gevoelsmatig leek het allemaal net wat gemakzuchtiger.
Nouja, ik zie het nut van buiten continu maar meters van iedereen vandaan te blijven ook niet echt moet ik zeggen.
  woensdag 30 september 2020 @ 12:49:39 #11
473584 Gretzl
pi_195342242
Klaver:
quote:
'Het virus is voor een groot deel teruggekomen door de mensen die terugkeerden van vakantie'
Wat een bullshitverhaal is dit. Er zijn meerdere duidelijke redenen aan te geven waarom het kabinet er niet in is geslaagd om de tweede golf te voorkomen. Die + 2 maanden van toenemende cijfers zijn echt niet te wijten aan vakantiegangers.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195342260
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, het ergste wat je kan overkomen is natuurlijk wel dat je zo af en toe met wat bedekking voor je mond loopt. Dat is een véél te grote prijs die betaald moet worden.
Ik denk dat het de meeste mensen niet gaat om het mondkapje. Het gaat naar mijn idee meer om het 'gemak' waarmee de grondwet daarvoor opzij gezet wordt. Het zet een precedent waar veel mensen niet blij mee zijn.

Op plekken waar ik me niet op mijn gemak voel en plekken waar het verplicht is draag ik nu ook een mondkapje. Het verplicht maken ervan is gewoon momenteel niet mogelijk naar wat ik vanuit allerlei kanten begrijp.
  woensdag 30 september 2020 @ 12:50:37 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195342267
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, ik zie het nut van buiten continu maar meters van iedereen vandaan te blijven ook niet echt moet ik zeggen.
Dat doen mensen ook niet vanwege de pandemie, hoor :+
  woensdag 30 september 2020 @ 12:51:49 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342289
Blijft komisch.... dat het virus wordt platgeslagen met mondkapjes dragen, wat voor mij tot een symbool is verworden hoe men zaken aanpakt.
Mondkapjes die nergens serieus in een model een plaats heeft maar dat, terecht, wel tastbaarder is dan vage gedragingen.

Wanneer nodig zal ik mijn visnetjesding met passende tegenzin dragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195342320
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat het de meeste mensen niet gaat om het mondkapje. Het gaat naar mijn idee meer om het 'gemak' waarmee de grondwet daarvoor opzij gezet wordt. Het zet een precedent waar veel mensen niet blij mee zijn.

Op plekken waar ik me niet op mijn gemak voel en plekken waar het verplicht is draag ik nu ook een mondkapje. Het verplicht maken ervan is gewoon momenteel niet mogelijk naar wat ik vanuit allerlei kanten begrijp.
En dat is maar goed ook dat er een grondwet is. Anders zaten we allang opgesloten in huis
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195342323
quote:

[..]

Hier zit ik ook mee. Prima zo'n maatregel, maar wat is de volgende maatregel die de grondwet overrulet
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_195342330
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja alleen dit was op een binnen terras in het Allee-Center in Essen. Er werd ook amper gewerkt met spatschermen en overal betaalden ze met contanten (aantal plekken kon je zelfs niet pinnen).

Maar goed die Duitsers hebben hun shit uitstekend op orde natuurlijk, het is ook geen klacht verder het viel op dat ze dan wel mondkapjes dragen maar andere dingen weer lichtvoetiger op lijken te pakken...
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 12:55:20 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342358
quote:

[..]

Goed, naar ik meen gaat morgen de coronawet er doorheen komen dus in principe is het dan dus geen probleem meer :)
pi_195342370
Er moet blijkbaar volgens de kamer een politieke keuze gemaakt worden over mondkapjes, het maakt verder niet uit of het van enig bewijsbaar nut is.

Komen er soms verkiezingen aan?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195342373
quote:
Waarom zou je iets niet doen als het makkelijk wel kan en bewezen kan helpen ook al is het geen wondermiddel? @:vomy Wat is je grootste probleem?
Dat geldt wel voor meer maatregelen natuurlijk. Voor mij zou het gelijk staan aan de boel op slot gooien. Als ik de keuze heb tussen winkel of online zou ik bij mondkapjesplicht sneller kiezen voor online (of thuis lekker eten/drinken ipv horeca). In Belgie in juli gesluierd gegaan. Prima als het moet maar als je een alternatief zonder hebt...
  woensdag 30 september 2020 @ 12:57:20 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja alleen dit was op een binnen terras in het Allee-Center in Essen. Er werd ook amper gewerkt met spatschermen en overal betaalden ze met contanten (aantal plekken kon je zelfs niet pinnen).

Maar goed die Duitsers hebben hun shit uitstekend op orde natuurlijk, het is ook geen klacht verder het viel op dat ze dan wel mondkapjes dragen maar andere dingen weer lichtvoetiger op lijken te pakken...
Nouja, over het contante betalen en dergelijke, ik blijf het vreemd vinden dat men hier zo tegen een briefje of muntje aan te raken is maar het vervolgens wel prima is om besmettelijke mensen de hele boel onder te hoesten, schreeuwen, spetteren, niesen, zingen of wat dan ook is.
pi_195342401
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Goed, naar ik meen gaat morgen de coronawet er doorheen komen dus in principe is het dan dus geen probleem meer :)
Zolang er door de tweede kamer getoetst moet worden of maatregelen proportioneel en zinvol zijn (zoals ze erin wilden hebben) kan ik me er voor een tijdelijke wet best in vinden. Als Hugo de Jonge het in zn eentje mag gaan beslissen zijn we klaar.

Hoge mate van BNW, maar ieder jaar is er wel een griepgolf waar je beter af zou zijn met mondkapjes. Iedere 10 jaar oid is er gemiddeld een pandemie, daar komt het ook wel goed uit. Animal Farm in the making.
  woensdag 30 september 2020 @ 12:58:00 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342414
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is volstrekt begrijpelijk gedrag, mensen zijn geen afwegende wezens maar handelen prioriserend die zich vooral richt op één handeling. Ik draag een mondkapje en daarmee is het dan klaar wat je overal kunt waarnemen (zelfs in landen waar het usance is).

Het mondkapje is niet functioneel maar veranderd het gedrag en is daarmee een voorwerp dat je niet kunt toestaan. De wetten daarvoor zijn er niet voor niks.
pi_195342425
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, over het contante betalen en dergelijke, ik blijf het vreemd vinden dat men hier zo tegen een briefje of muntje aan te raken is maar het vervolgens wel prima is om besmettelijke mensen de hele boel onder te hoesten, schreeuwen, spetteren, niesen, zingen of wat dan ook is.
Uiteraard maar het een sluit het ander niet uit. In een ideale situatie pak je als je weet dat er een risico aan zit beide aan natuurlijk.
blablablabla
pi_195342440
quote:

[..]

tuurlijk is dat wel mogelijk, zolang een meerderheid van de 2de kamer daar maar akkoord mee is... in Nederland toetsen wij niet aan de grondwet dus dat heeft er verder niet zoveel mee te maken.
pi_195342450
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tuurlijk is dat wel mogelijk, zolang een meerderheid van de 2de kamer daar maar akkoord mee is... in Nederland toetsen wij niet aan de grondwet dus dat heeft er verder niet zoveel mee te maken.
Een wet moet nadat ie door de tweede kamer is toch door de eerste kamer, waar getoetst wordt of ie niet in strijd is met de grondwet?
pi_195342463
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En de Eerste Kamer zit er voor Jan Lul? ;)
pi_195342465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zolang er door de tweede kamer getoetst moet worden of maatregelen proportioneel en zinvol zijn (zoals ze erin wilden hebben) kan ik me er voor een tijdelijke wet best in vinden. Als Hugo de Jonge het in zn eentje mag gaan beslissen zijn we klaar.

Hoge mate van BNW, maar ieder jaar is er wel een griepgolf waar je beter af zou zijn met mondkapjes. Iedere 10 jaar oid is er gemiddeld een pandemie, daar komt het ook wel goed uit. Animal Farm in the making.
de coronawet moet aangenomen worden door een meerderheid van beide kamers... er is nooit sprake van geweest dat Hugo de Jonge zelf wetten kan bedenken en invoeren.
pi_195342477
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een wet moet nadat ie door de tweede kamer is toch door de eerste kamer, waar getoetst wordt of ie niet in strijd is met de grondwet?
dat is niet de rol van de eerste kamer... de raad van state als adviseur zou dat nog kunnen doen, maar dan gaat het slechts om een advies.
pi_195342481
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:02 schreef alpeko het volgende:

[..]

En de Eerste Kamer zit er voor Jan Lul? ;)
Dat zijn ook geen juristen maar politici.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:03:35 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:

Zou er niets op tegen hebben wanneer mensen wat meer bewust omgaan met ziektes. Een voorname reden waarom ik 's winters zelden met het OV reis is omdat ik geen zin heb om de hele dag tussen bikkelharde mensen met hart voor de zaak te zitten die continu hun bagger aan het verspreiden zijn.

Maar goed, ik denk dat we het er allemaal ook wel over eens zijn dat we met iets anders te maken hebben dan het standaard griepplaagje. En ik ben hoe dan ook blij dat ik nog wel gewoon 's avonds en 's nachts op het terras kan zitten alhoewel ik als tegenprestatie die paar keer dat ik in een winkel loop even een mondkapje opzet, waar ik toch al maaaaandenlang aan gewend ben, net als de rest van de mensen.
pi_195342496
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is volstrekt begrijpelijk gedrag, mensen zijn geen afwegende wezens maar handelen prioriserend die zich vooral richt op één handeling. Ik draag een mondkapje en daarmee is het dan klaar wat je overal kunt waarnemen (zelfs in landen waar het usance is).

Het mondkapje is niet functioneel maar veranderd het gedrag en is daarmee een voorwerp dat je niet kunt toestaan. De wetten daarvoor zijn er niet voor niks.
Dat zou prima kunnen wat je zegt! Zou daar wel een keer een degelijk onderzoek over willen zien. Als blijkt dat mensen in de binnenruimte weer minder afstand gaan houden is het natuurlijk water naar de zee dragen zo'n mondkapjesplicht :|W
blablablabla
pi_195342515
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

de coronawet moet aangenomen worden door een meerderheid van beide kamers... er is nooit sprake van geweest dat Hugo de Jonge zelf wetten kan bedenken en invoeren.
Nee, zo bedoel ik het niet. Onderdeel van de coronawet was eerst dat additionele maatregelen door Minister van Volksgezondheid besloten konden worden, dat is één van de dingen waartegen geageerd werd.

Er is toen door bijna de hele tweede kamer gezegd: Doe dat niet, laat het vooraf door de tweede kamer toetsen, dat zij het ermee eens moeten zijn.

Het gaat dus niet om nieuwe wetten maken, maar om maatregelen in die coronawet.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:05:31 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195342519
quote:
Waarom zou je boetes gaan uitdelen voor het niet handhaven van een symboolmaatregel? Bovendien verlegt het het accent van coronawetgeving met als doel om het aantal besmettingen terug te dringen, naar coronawetgeving met als doel om te doen alsof je het aantal besmettingen terug dringt omdat mensen graag willen dat er 'iets' gedaan wordt.
Wat is er mis met het huidige pakket maatregelen? Waarom moet daar nog iets bij komen? Waarom is er 1 specifieke maatregel waar zo overdreven veel aandacht voor gegenereerd wordt? Alleen maar omdat het voor sommigen intuïtief logisch aanvoelt? Er zijn 15 persco's geweest met opschalende en afschalende maatregelen, en elke keer is er een groep die zich ontzettend druk maakt om 'mondkapjes'.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:06:28 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195342531
We kijken ons nu een beetje blind op die mondkapjes, maar Jaap van Dissel had het gisteren ook over het feit dat er in scholen steeds meer clusters ontstaan omdat kinderen het toch wel degelijk doorgeven.

Gaan we de scholen ook weer sluiten of...?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 30 september 2020 @ 13:08:32 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342566
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:06 schreef DustPuppy het volgende:
We kijken ons nu een beetje blind op die mondkapjes, maar Jaap van Dissel had het gisteren ook over het feit dat er in scholen steeds meer clusters ontstaan omdat kinderen het toch wel degelijk doorgeven.

Natuurlijk gaat dat rond op scholen. Hier is het percentage klassen dat inmiddels in quarantaine is alweer gestegen naar 0.7%

Scholen zijn 15 dagen geopend :')
pi_195342569
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Zou er niets op tegen hebben wanneer mensen wat meer bewust omgaan met ziektes. Een voorname reden waarom ik 's winters zelden met het OV reis is omdat ik geen zin heb om de hele dag tussen bikkelharde mensen met hart voor de zaak te zitten die continu hun bagger aan het verspreiden zijn.

Maar goed, ik denk dat we het er allemaal ook wel over eens zijn dat we met iets anders te maken hebben dan het standaard griepplaagje. En ik ben hoe dan ook blij dat ik nog wel gewoon 's avonds en 's nachts op het terras kan zitten alhoewel ik als tegenprestatie die paar keer dat ik in een winkel loop even een mondkapje opzet, waar ik toch al maaaaandenlang aan gewend ben, net als de rest van de mensen.
Ik zou daar ook niet op tegen zijn, ik ben iedere winter wel even flink ziek, in veel gevallen binnen een week nadat er iemand op kantoor de longen uit zn lijf zat te hoesten. Als dit mij in de toekomst meer mogelijkheden biedt om wanneer ik denk dat het zinvol is thuis te werken sta ik het toe te juichen, direct. Misschien veel mensen die een wat uitzichtlozere (is dat een woord?) situatie hebben de mogelijkheid bieden om bij griep/verkoudheid even een dag of 2 dagen thuis te zitten, maar dan niet direct inkomen kwijt raken.

Voor mij is het ook geen probleem een mondkapje te dragen waar dat nodig is.
  Miss 200.000.000! woensdag 30 september 2020 @ 13:08:48 #38
367000 roos94
pi_195342574
quote:

Dat gaat nooit meer gebeuren.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:09:08 #39
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195342580
Snap die plotselinge fascinatie voor mondkapjes niet. Het helpt nauwelijks, maar de politici doen graag aan symboolpolitiek. Waarschijnlijk om hun eigen falen tot nu toe te verdoezelen.

Laat ze eerst eens de testcapaciteit op orde krijgen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195342585
Het is dat ik niks heb met zijn (vrijwel enige) speerpunt maar in dit debat is Wilders wel de enige die scherp is.
pi_195342588
quote:

Ik las dat ook ja, scholen worden een steeds grotere bron van zorgen. Ben heel benieuwd of ze ook daar bijvoorbeeld mondkapjes willen doorvoeren straks.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195342595
ik vind die leeftijdscategorieën in het dashboard eigenlijk nergens op slaan...

je hebt 0-20... okee maar een kleuter van 5 heeft een heel ander leven dan een student van 19...

dan heb je 20-40... okee maar een student van 21 heeft een heel ander leven dan een moeder van 39

dan heb je 40-60... hier is niet heel veel op aan te merken...

dan heb je 60-80... een werkend persoon van 60 heeft een heel ander leven dan een gepensioneerde van 72...

Waarom niet iets als:

0-12 (basisschool)
12-18 (middelbare)
18-25 (studenten)
25-45 (jong werkenden)
45-67 (werkenden)
67 en ouder... (gepensioneerden)

Dat zou al wat transparanter zijn naar mijn mening.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:10:21 #43
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195342600
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:08 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dat gaat nooit meer gebeuren.
Want...?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 30 september 2020 @ 13:10:34 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342602
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou daar ook niet op tegen zijn, ik ben iedere winter wel even flink ziek, in veel gevallen binnen een week nadat er iemand op kantoor de longen uit zn lijf zat te hoesten. Als dit mij in de toekomst meer mogelijkheden biedt om wanneer ik denk dat het zinvol is thuis te werken sta ik het toe te juichen, direct. Misschien veel mensen die een wat uitzichtlozere (is dat een woord?) situatie hebben de mogelijkheid bieden om bij griep/verkoudheid even een dag of 2 dagen thuis te zitten, maar dan niet direct inkomen kwijt raken.

Voor mij is het ook geen probleem een mondkapje te dragen waar dat nodig is.
Standaard thuiswerken bij alles dat meer is dan een kleine verkoudheid zou sowieso een vast gegeven moeten zijn.

Maar goed, hoe vaak je wel niet collega's hebt die halverwege de dag toch maar vertrekken omdat de keelpijn of koorts te erg wordt :')

"Bedankt dat je toch de moeite hebt genomen om langs te komen en waarschijnlijk een x-aantal collega's te besmetten, ga nu maar lekker thuis uitzieken!" :W
pi_195342610
Waarom steeds dat geklaag dat het eerder had gemoeten? Niets zo tijdsverspillend als dat.
pi_195342615
Het is en blijft een circusact van Mark en Hugo. In Duitsland wordt in de aanpak ook vol ingezet op ventilatie en luchtbehandeling, waar nog steeds niets mee wordt gedaan in Nederland.

Om het draagvlak voor maatregelen te vergroten ga je bepaalde groepen wegzetten als boosdoener, en wordt de burger als een klein kind toegesproken. Opzouten met deze clowns, doe iets aan de besmettingen die binnen plaatsvinden, en neem je verantwoordelijkheid voor het negeren van de rol van aerosolen, en stop met het afschuiven van verantwoordelijkheid, gebrek aan visie, en daadkracht.

Mondkapjes en een avondklok zijn paniekvoetbal, en dat gaat echt geen oplossing vormen.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:11:33 #47
473584 Gretzl
pi_195342620
quote:
"Het is net al genoemd, Duitsland en Ierland werken met een heel helder framework aan maatregelen. Mensen weten waar ze aan toe zijn"
Goede passage van 50 plus.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:11:53 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342625
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:55 schreef _serial_ het volgende:
Er moet blijkbaar volgens de kamer een politieke keuze gemaakt worden over mondkapjes, het maakt verder niet uit of het van enig bewijsbaar nut is.

Komen er soms verkiezingen aan?
Het is de bekende maatschappelijk druk die schaamteloos ingaat tegen die van redelijkheid.
Onvoorstelbaar ook dat democratisch gekozen partijen en Kamerleden pleiten voor openlijke onderdrukking omdat het (wat dan?) helpt.

De hele Hammer-Dance aanpak berust op een theorie van e.o.a. gedragskundige en de idee-fixe van een zooi virologen die gesponsord worden door BigPharma. Ze nemen niet eens mee de moeite om met eigen ideeën te komen.

Zoals eerder, voor mijn part drukken ze dat symbool van kapjes door, het ding zelf maakt mij echt geen drol uit.
Ik draag ook een helm en in de winter daaronder een bivak. Ik zou alleen graag willen zien dat men dan ook bereid is om van een principe weg terug te (kunnen) komen. Ik vrees dat wanneer dit eenmaal is verankert is in een wet, het verwordt tot standaardinstrument van kijk mij eens deugen. Niemand weet dan nog waarom maar iedereen doet het om het moet.

Het is ronduit zot dat repressieve maatregelen worden genomen die de persoonlijk vrijheidskeuze direct aantast. Dat woord tijdelijk negeer ik dan maar want daar kan ik niets mee.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 13:11:54 #49
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195342627
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou je boetes gaan uitdelen voor het niet handhaven van een symboolmaatregel? Bovendien verlegt het het accent van coronawetgeving met als doel om het aantal besmettingen terug te dringen, naar coronawetgeving met als doel om te doen alsof je het aantal besmettingen terug dringt omdat mensen graag willen dat er 'iets' gedaan wordt.
Wat is er mis met het huidige pakket maatregelen? Waarom moet daar nog iets bij komen? Waarom is er 1 specifieke maatregel waar zo overdreven veel aandacht voor gegenereerd wordt? Alleen maar omdat het voor sommigen intuïtief logisch aanvoelt? Er zijn 15 persco's geweest met opschalende en afschalende maatregelen, en elke keer is er een groep die zich ontzettend druk maakt om 'mondkapjes'.
Duidelijk maar 'symboolmaatregel', tja, dat zijn jouw woorden. We verschillen behoorlijk van mening, dat kan.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:12:59 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195342647
Verder wel mee eens dat op vakantie gaan voor Nederlanders dit najaar geen optie zou moeten zijn. Nergens voor nodig om de nog pure gebieden te besmetten 8-)
  woensdag 30 september 2020 @ 13:13:01 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195342648
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:10 schreef Nielsch het volgende:
ik vind die leeftijdscategorieën in het dashboard eigenlijk nergens op slaan...

je hebt 0-20... okee maar een kleuter van 5 heeft een heel ander leven dan een student van 19...

dan heb je 20-40... okee maar een student van 21 heeft een heel ander leven dan een moeder van 39

dan heb je 40-60... hier is niet heel veel op aan te merken...

dan heb je 60-80... een werkend persoon van 60 heeft een heel ander leven dan een gepensioneerde van 72...

Waarom niet iets als:

0-12 (basisschool)
12-18 (middelbare)
18-25 (studenten)
25-45 (jong werkenden)
45-67 (werkenden)
67 en ouder... (gepensioneerden)

Dat zou al wat transparanter zijn naar mijn mening.
RIVM splits in een weekverslag in 10-jaarsgroepen.
pi_195342650
We zijn aan het soebatten over mondkapjes in de openbare ruimte, maar ondertussen hebben we niet genoeg testcapaciteit, falend BCO en laten we de woonzorgcentra zwemmen in onzekerheid over te nemen voorzorgsmaatregelen echt ongelofelijk.
pi_195342656
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

RIVM splits in een weekverslag in 10-jaarsgroepen.
5
pi_195342666
Ik begrijp steeds minder van die constante roep om het mondkapje overal te verplichten. Je hebt nu letterlijk de vrijheid om een mondkapje te gebruiken... wel of niet. Het is een grondrecht. Nu is er al een hele tijd een roep om dat grondrecht maar even te niet te doen.

Doe een mondkapje op als je je daar veilig(er) bij voelt, of niet. Ga niet ieder ander mens daartoe verplichten. Ik zie regelmatig mensen roepen om het te verplichten, maar lopen vervolgens zelf over de koppen in de supermarkt zonder mondkapje. Hoe scheef wil je het hebben?

Ik ben volledig voor maatregelen nemen. Op sommige vlakken mag het inderdaad iets duidelijker en/of strikter. Maar het nut van het mondkapje is alleszins bewezen. Er zijn netzoveel voors, als tegens. Voor elke voor is een tegen en vice versa.

We vieren dit jaar 75 jaar vrijheid, maar er is dit jaar een groep die duidelijk niet doorheeft wat dat 'vrijheid' betekent.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 13:14:32 #55
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195342672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef _serial_ het volgende:
We zijn aan het soebatten over mondkapjes in de openbare ruimte, maar ondertussen hebben we niet genoeg testcapaciteit, falend BCO en laten we de woonzorgcentra zwemmen in onzekerheid over te nemen voorzorgsmaatregelen echt ongelofelijk.
En staan leraren onbeschermd voor de klas.
pi_195342677
quote:
Maar meer zetels voor de VVD. Dit land is al een tijdje af.
pi_195342680
quote:
Het voelt ondertussen alsof deze discussie bedoelt is om af te leiden van de echte issues, beetje als een goochelaar. Het zou moeten gaan over dat we morgen op 1350 IC-bedden zouden moeten zitten en volgende maand 1700, maar die is er niet. Over de testcapaciteit die niet op orde is en hoe dat opgelost wordt. Over het 'klaar hebben' als het nodig is van de nood-IC opvang locaties zoals Ahoy, weet ik 't wat meer.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 13:18:18 #58
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195342719
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het voelt ondertussen alsof deze discussie bedoelt is om af te leiden van de echte issues, beetje als een goochelaar. Het zou moeten gaan over dat we morgen op 1350 IC-bedden zouden moeten zitten en volgende maand 1700, maar die is er niet. Over de testcapaciteit die niet op orde is en hoe dat opgelost wordt. Over het 'klaar hebben' als het nodig is van de nood-IC opvang locaties zoals Ahoy, weet ik 't wat meer.
Het gaat ook de hele tijd over het testbeleid hoor, bijvoorbeeld in het debat nu.
pi_195342721
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef iBenny het volgende:
Ik begrijp steeds minder van die constante roep om het mondkapje overal te verplichten. Je hebt nu letterlijk de vrijheid om een mondkapje te gebruiken... wel of niet. Het is een grondrecht. Nu is er al een hele tijd een roep om dat grondrecht maar even te niet te doen.

Doe een mondkapje op als je je daar veilig(er) bij voelt, of niet. Ga niet ieder ander mens daartoe verplichten. Ik zie regelmatig mensen roepen om het te verplichten, maar lopen vervolgens zelf over de koppen in de supermarkt zonder mondkapje. Hoe scheef wil je het hebben?

Ik ben volledig voor maatregelen nemen. Op sommige vlakken mag het inderdaad iets duidelijker en/of strikter. Maar het nut van het mondkapje is alleszins bewezen. Er zijn netzoveel voors, als tegens. Voor elke voor is een tegen en vice versa.

We vieren dit jaar 75 jaar vrijheid, maar er is dit jaar een groep die duidelijk niet doorheeft wat dat 'vrijheid' betekent.
Niet medische mondkapjes werken alleen als iedereen ze draagt, omdat ze vooral de ander beschermen.
pi_195342733
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:12 schreef Dven het volgende:
Verder wel mee eens dat op vakantie gaan voor Nederlanders dit najaar geen optie zou moeten zijn. Nergens voor nodig om de nog pure gebieden te besmetten 8-)
Geen idee waar je nu op doelt maar in Bulgarije testte de afgelopen 24u 6% positief. Toch ook geen topscore of wel?

[ Bericht 13% gewijzigd door alpeko op 30-09-2020 13:24:42 ]
pi_195342736
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]

En staan leraren onbeschermd voor de klas.
Het echte probleem is ventilatie; wanneer je dat niet goed regelt, dan is een mondkapje een lapmiddel. En voor structurele actie, zoals ventilatie, hoeven we geen heftige wetten door te voeren.
pi_195342742
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef iBenny het volgende:
En dat zijn waarschijnlijk de mensen die als ze een boete krijgen of worden aangesproken op het niet (correct) dragen van hun verplichte mondkapje, gelijk een grote bek opzetten tegen een handhaver.

Tja, eigen schuld, Karen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:19:11 #63
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195342745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar ja, dat is allemaal moeilijk. Ze gaan liever voor een makkelijke schijnoplossing, om zich vervolgens op de borst te kloppen over hoe daadkrachtig ze het kabinet hebben overtuigd om een mondkapjesplicht op te tuigen.
Murray Walker
pi_195342761
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Niet medische mondkapjes werken alleen als iedereen ze draagt, omdat ze vooral de ander beschermen.
Niet om het persoonlijk te maken, maar... Lees mijn post nog eens. En denk dan nog eens na over wat je zegt.
pi_195342803
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het echte probleem is ventilatie; wanneer je dat niet goed regelt, dan is een mondkapje een lapmiddel. En voor structurele actie, zoals ventilatie, hoeven we geen heftige wetten door te voeren.
Maar ik heb eigenlijk nog niemand over die ventilatie gehoord. Jij wel?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:22:50 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342810
quote:
Dat is ook het zotte. soebatten over een schijnmaatregel terwijl je vol op moeten gaan inzetten dat mensen zelf kunnen gaan testen, mijn part met een lage betrouwbaarheid van 85%. De rest kan met meer zekerheid naar de GGD. veder maak het mogelijk dat mensen met minimale consequenties zelf hun quarantaine kunnen doen (betaal ze desnoods voor hun "verloren" tijd voor het vaderland).
//--//
Ook, herhaal ik nog maar eens, maak alles tot een advies waarbij mensen die een geschetst "fatsoen" overtreden, dat ook kan herstellen en dat kwetsbaren duidelijke mogelijkheden hebben om zichzelf te kunnen beschermen. Kortom, focus je op de gevolgen en de doelgroepen ipv als een doorgeslagen waanzinnige, het levensgevaarlijk virus als heilig doel uit te gaan roeien.

Als laatste, waar is het is het lange termijnplan tot er (g)een vaccin is, een plan B zonder en een plan C met vaccin.
Ook voor mensen die dat al of niet dan tot zich (kunnen) nemen. Wat moeten/kunnen mensen doen die levensgevaarlijk een injectie krijgen en wat betekent dit voor de mensen die dat maar toch, even niet willen doen. Worden dat paria's in de ogen van kruisridders ?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:23:14 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195342815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dit is niet waar.
pi_195342824
quote:

[..]

5
Afhankelijk van de tabel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195342834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is niet waar.
In China is in het begin van de pandemie bijna een hele flat besmet geraakt door verkeerde ventilatie ( wat verspreiding van virussen betreft)

Staat in dit topic, maar is wel eventjes zoeken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:25:29 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195342854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

In China is in het begin van de pandemie bijna een hele flat besmet geraakt door verkeerde ventilatie ( wat verspreiding van virussen betreft)

Ok. En de andere miljoenen besmettingen, hoe verklaar je die?
pi_195342860
quote:

[..]

Doel je dan weer op die ene persoon die een andere besmet heeft in de lift en vervolgens via allerlei huisfeesten een cluster van tientallen mensen startte?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195342893
quote:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid... Het is een flat. Hoe weten we zeker dat het door de ventilatie komt? Niet bijvoorbeeld doordat iemand lekker heeft lopen hoesten en niezen in de lift of z'n handen niet heeft gewassen en de voordeur van de flat heeft aangeraakt, voordat tig anderen dat deden.

Er wonen honderden mensen onder 1 dak. Er kunnen zoveel redenen zijn.
pi_195342911
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is niet waar.
Goh, waarom zet men in Duitsland daar wel op in? Ga je ontkennen dat aerosolen het probleem zijn?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:30:56 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342960
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

dat is vooral wanneer er geen andere regels gelden.

Het is ronduit kinderachtige desinformatie niet duidelijk te maken dat het bij afstandhouden en thuisblijven bij symptomen, geen reet uitmaakt of ieder een mondkapje draagt.

Van Dissel ik vat samen: "Per/week bepaart het op de huidige regels & situatie; 1 besmettingsgeval per 200.000 mensen".
Dat is 85 besmettingen per week waarbij een besmetting bij lange na niet eindig op de IC. Dat is dus letterlijk margewerk. Hiervoor dan heel Nederland achter een kapje dwingen is zottigheid.
Je moet je verstand gebruiken dat het totale waanzin is om daarvoor 17 miljoen mensen, waarvan zelfs 3 miljoen kinderen worden uitgezonderd, aan een kapje te helpen.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:31:51 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar ik heb eigenlijk nog niemand over die ventilatie gehoord. Jij wel?
Te moeilijk, staat ook niet in het Hammer-Dance model dat nu ommarmt wordt als doel.
pi_195342991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:27 schreef drexciya het volgende:

[..]

Goh, waarom zet men in Duitsland daar wel op in? Ga je ontkennen dat aerosolen het probleem zijn?
Ja en ik niet alleen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:34:41 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343011
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:27 schreef iBenny het volgende:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid... Het is een flat. Hoe weten we zeker dat het door de ventilatie komt? Niet bijvoorbeeld doordat iemand lekker heeft lopen hoesten en niezen in de lift of z'n handen niet heeft gewassen en de voordeur van de flat heeft aangeraakt, voordat tig anderen dat deden.

Er wonen honderden mensen onder 1 dak. Er kunnen zoveel redenen zijn.
Ik denk dat je niemand tegen de schenen van persoonlijke vrijheden schopt wanneer de ventilatie flink wordt verbeterd. Dit is letterlijk een baat het niet, schaadt het - buiten kosten - zeker niet.
Als het helpt is dit het zeker (ook) wel.
pi_195343012
quote:

[..]

Het probleem? Dat lijkt mij sterk. Onderdeel ervan mogelijk wel, ja.
pi_195343023
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:30 schreef Vallon het volgende:
Van Dissel ik vat samen: "Per/week bepaart het op de huidige regels & situatie; 1 besmettingsgeval per 200.000 mensen".
Dit was ook wel rijkelijk overdreven. Bovendien gaat het uit van perfecte compliance van de overige maatregelen. De vraag is wat je dan doet: mondkapjes ('want ze houden zich toch niet aan de maatregelen') of geen mondkapjes ('want anders gaan nog minder mensen zich aan de maatregelen houden').
  woensdag 30 september 2020 @ 13:35:55 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195343030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is sowieso het ding: er is niet een oorzaak van besmetting en er is ook niet een maatregel die het verschil maakt.
pi_195343034
https://nos.nl/artikel/23(...)elijk-ingrijpen.html

quote:
Hij vindt dat er gezocht moet worden naar een pakket aan "slimme maatregelen, die veel potentieel hebben, relatief weinig kosten en vrijwel zeker weinig nadelen hebben. Hij noemt bijvoorbeeld het dragen van een mond- en neuskapje, goed ventileren en het gebruik van een corona-app.
Ben ik nou de enige die 'en het gebruik van een corona-app' opvat als 'verplicht het gebruik van de corona-app'?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:37:50 #82
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195343058
quote:

[..]

Goh, waarom zet men in Duitsland daar wel op in?

Dit is een hele vage uitspraak. Kun je dit kwantificeren voordat ik erop reageer?
quote:
Ga je ontkennen dat aerosolen het probleem zijn?
Als jij met aerosolen bedoelt datgene waar Maurice de Hond telkens naar verwijst, dan ontken ik dat lachend ja.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:39:05 #83
473584 Gretzl
pi_195343083
Goed stuk in NRC over de hoorzitting van vanochtend

quote:
Kritische wetenschappers in de Kamer: kabinet was en is te laat

Het kabinet was te laat met ingrijpen bij de tweede golf en neemt nog altijd te weinig maatregelen om de corona-uitbraak snel af te remmen. Daarvoor waarschuwden kritische wetenschappers woensdagochtend in de Tweede Kamer. Snelheid is geboden, stelde Wim Schellekens, voormalig hoofdinspecteur van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. ,,We zijn in deze epidemiebestrijding continu te laat, omdat we pas maatregelen nemen als de burger ziet dat het uit de hand loopt."

Schellekens is een van de initiatiefnemers van het Red Team, een collectief van gezondheidswetenschappers en andere deskundigen dat zich heeft opgeworpen als tegenhanger van het Outbreak Management Team (OMT) dat het kabinet officieel van medisch advies voorziet over de corona-aanpak. OMT-voorzitter Jaap van Dissel spreekt wekelijks met de Tweede Kamer.

Het Red Team, vertegenwoordigd door Schellekens en wiskundige Bert Slagter, was woensdag voor het eerst te gast, voorafgaand aan een Kamerdebat over de coronastrategie. Eerder voelde de coalitie nog weinig voor zo'n gesprek, maar ook daar was de belangstelling nu groot.

,,Wat hebben we in vredesnaam... wat is er misgegaan?" zei Tweede Kamerlid Joba van den Berg (CDA) onthutst. Volgens Schellekens en Slagter heeft Nederland aan het begin van de zomer kansen laten liggen om een heropleving van het virus in te dammen. Ze verwezen, net als Van Dissel een dag eerder had gedaan, veelvuldig naar de strategie van The Hammer and the Dance: die voorschrijft dat het virus eerst rigoureus, als met een botte hamerslag, moet worden teruggedrongen, waarna kleinschalige, fijnmazige maatregelen ervoor moeten zorgen dat een nieuwe golf wordt voorkomen.

Die hamerslag was bij de eerste golf geslaagd, zei Slagter. Begin juli was het aantal besmettingen geminimaliseerd en stond Nederland er beter voor dan Duitsland. Daarna ging het mis: eind juli was het aantal besmettingen in Amsterdam en Rotterdam alweer fors opgelopen. Daarna volgden andere regio's. Dat leidde tot voor kort niet tot aangescherpte maatregelen. ,,Onze dance, moeten wij constateren, is niet succesvol."

Lees ook: Lees meer over het Red Team: Woord van het RIVM is niet meer heilig in Den Haag

Nu de tweede golf begonnen is, redeneerden de twee Red Team-leden, moet het kabinet twee dingen doen. Eerst is een nieuwe ,,kordate klap" nodig, zei Slagter, ,,zodat je in het gebied komt waar je weer kunt gaan indammen". De huidige doelstelling van het kabinet - terug naar een reproductiegetal van 0,9 - is volgens het Red Team niet ambitieus genoeg om het aantal besmettingen snel terug te dringen.

Daarna is het volgens de wetenschappers van belang om maatregelen op te stellen die automatisch ingaan als bepaalde signaalwaarden op het coronadashboard worden overschreden. Nu wacht het kabinet na zulke overschrijdingen vaak te lang voordat het nieuwe maatregelen treft, aldus Slagter. ,,Een dans betekent niet dat je elke week weer moet reageren op je danspartner, maar dat je van tevoren de choreografie uitschrijft."

Een deel van de Tweede Kamer vroeg zich af of een mondkapjesplicht kon bijdragen aan de aanpak van het virus. Dat was geen heilige graal, benadrukten de Red Team-leden, maar kon zeker helpen. Schellekens: ,,De signaalwaarde daarvan is zo groot en de toegevoegde waarde is aangetoond. Laten we die gewoon toevoegen."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-is-te-laat-a4014166
pi_195343120
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

dat is vooral wanneer er geen andere regels gelden.

Het is ronduit kinderachtige desinformatie niet duidelijk te maken dat het bij afstandhouden en thuisblijven bij symptomen, geen reet uitmaakt of ieder een mondkapje draagt.

Dat is 85 besmettingen per week waarbij een besmetting bij lange na niet eindig op de IC. Dat is dus letterlijk margewerk. Hiervoor dan heel Nederland achter een kapje dwingen is zottigheid.
Je moet je verstand gebruiken dat het totale waanzin is om daarvoor 17 miljoen mensen, waarvan zelfs 3 miljoen kinderen worden uitgezonderd, aan een kapje te helpen.
Net als die avondklok, kantines sluiten, winkelkarren ontsmetten, is enkel voor het beeld "we doen wat".

Als iedereen met mondkappen rondloopt ziet het er ernstig uit, in het begin dan. Je kan letterlijk zien dat men wat doet, boeiend dat het 0 zin heeft.

Hier in Zwitserland ben ik na een maand alweer zo gewend dat ik niet anders ken. Kap op, broodje bestellen, kap af opeten, na de plee kap op, koffie drinken kap af.

In de bouwmarkt hebben de medewerkers een kap met het logo van het bedrijf op hun smoel, gratis reclame. Tel uit je winst.
pi_195343168
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk dat je niemand tegen de schenen van persoonlijke vrijheden schopt wanneer de ventilatie flink wordt verbeterd. Dit is letterlijk een baat het niet, schaadt het - buiten kosten - zeker niet.
Als het helpt is dit het zeker (ook) wel.
Oh ja, dat klopt. Mee eens. Maar dat zegt nog weinig over hoe dat allemaal is besmet

De huizen in Nederland zijn trouwens tegenwoordig ook te goed geissoleerd
  woensdag 30 september 2020 @ 13:45:16 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343199
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Net als die avondklok, kantines sluiten, winkelkarren ontsmetten, is enkel voor het beeld "we doen wat".

Als iedereen met mondkappen rondloopt ziet het er ernstig uit, in het begin dan. Je kan letterlijk zien dat men wat doet, boeiend dat het 0 zin heeft.

Hier in Zwitserland ben ik na een maand alweer zo gewend dat ik niet anders ken. Kap op, broodje bestellen, kap af opeten, na de plee kap op, koffie drinken kap af.

In de bouwmarkt hebben de medewerkers een kap met het logo van het bedrijf op hun smoel, gratis reclame. Tel uit je winst.
Die strenge regels bij amateursportclubs vind ik wel echt kut. Dan nog liever mondkapjes.

Ken ook mensen met een 'rugzakje' voor wie hun vrijwilligerswerk bij de voetbalclub echt een integraal onderdeel is van hun leven. Die hebben vaak bijna niks anders. In het voorjaar al twee maanden door het putje en nu we net zijn begonnen alweer. Maar ja dat is niet meetbaar in dagelijkse cijfers. Triest wel.
pi_195343209
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:36 schreef Scrummie het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)elijk-ingrijpen.html
[..]

Ben ik nou de enige die 'en het gebruik van een corona-app' opvat als 'verplicht het gebruik van de corona-app'?
Ik in ieder geval niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195343223
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:45 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik in ieder geval niet.
Wat is dan het verschil met nu?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:46:51 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit was ook wel rijkelijk overdreven. Bovendien gaat het uit van perfecte compliance van de overige maatregelen. De vraag is wat je dan doet: mondkapjes ('want ze houden zich toch niet aan de maatregelen') of geen mondkapjes ('want anders gaan nog minder mensen zich aan de maatregelen houden').
Mondkapjes zijn een politiek (gedrags)instrument, ik hoop echt dat dit zo wordt gezien en we niet hoeven te spreken over enige serieuze onderbouwing.

En nee, dat Dissel-getal gaat niet eens uit van perfecte compliance maar het was een educated guess van wetenschap die nog in voordeel van voorstanders is gemaakt. Zelfs als je de getallen verdubbelt of halveert, is en blijft het zottigheid.

Er is niet maar dan ook niets substantieels te vinden dat aangeeft dat monddoekjes significant van invloed zijn mits anders gedragsregels ook worden nageleefd. Het zijn niet eens mondkapjes maar smerige lapjes die soms de mond bedekken om aan te geven dat dragers deugen.

Als mondkapjes serieus zouden helpen zou je beter iedereen moeten verplichten om een N95 outfit te laten dragen dat wel aantoonbaar werkt, probleem ook opgelost toch ? Of wordt het dan eng ?
En nee dat is niet doorslaan maar vooral de inhoudelijke non-discussie van uiterlijk vertoon, dood te slaan.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:47:18 #91
473584 Gretzl
pi_195343238
Alleen met containment krijgen we corona onder controle, beste Azarkan _O-
  woensdag 30 september 2020 @ 13:48:01 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343244
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Staan we hier straks in de benzinepomp om de hoek: max 4 klanten binnen, 1,5 meter uit elkaar, 1-richtingsverkeer in/uitgaan, shopmedewerker achter een glazen wand en dan nog een mondkapje. Wat een poppenkast :')

Waarom niet meteen iedereen in een Hazmat.
pi_195343257
quote:
Ik zie niet veel meer dan de afgelopen weken al langsgekomen is.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:49:32 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195343267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Staan we hier straks in de benzinepomp om de hoek: max 4 klanten binnen, 1,5 meter uit elkaar, 1-richtingsverkeer in/uitgaan, shopmedewerker achter een glazen wand en dan nog een mondkapje. Wat een poppenkast :')
Goed toch juist? Beter dan elkaar schaapachtig aankijken en je afvragen waarom het aantal besmettingen maar blijft stijgen.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:49:34 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343268
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:47 schreef Gretzl het volgende:
Alleen met containment krijgen we corona onder controle, beste Azarkan _O-
Azarkan is een slechte act.
pi_195343271
Met die mondkappen versta je elkaar ook vaak slechter dus ga je automatisch dichter bij elkaar staan.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:50:53 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343284
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Goed toch juist? Beter dan elkaar schaapachtig aankijken en je afvragen waarom het aantal besmettingen maar blijft stijgen.
Tuurlijk niet, dit is gewoon overkill.

Van die 5 regels kunnen er moeiteloos minstens 3 af voor hetzelfde eindresultaat.

Edit: dan was ik het handen ontsmetten en verplicht pinnen nog vergeten.
pi_195343285
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Met die mondkappen versta je elkaar ook vaak slechter dus ga je automatisch dichter bij elkaar staan.
Dan doe jij je gehoorapparaat maar in.
pi_195343287
quote:
Langer dan 3 weken klachten heet hier al 'langdurige' klachten.

Ik vind die cijfers van de huisartsenpraktijk een stuk representatiever. Dat zou dan iets van 2.5% zijn.
I'll give you something to do
pi_195343289
Azarkan is wel een hele verbetering tov die eerdere idioten van Denk.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:51:49 #101
473584 Gretzl
pi_195343296
quote:
Helaas nog altijd tienduizenden mensen te veel :{

Jammer dat het (niet-geheel kloppende) frame dat COVID-19 vooral ouderen en mensen met onderliggende klachten treft nog steeds wordt gepredikt in Nederland. Soms zou je wensen dat de schadelijke impact van corona op het menselijke lichaam nog wat duidelijker was, zodat er meer urgentiebesef was geweest bij het kabinet om direct voor indammen te kiezen.
pi_195343303
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jep vertel dat maar bij de risicogroep oudjes.
pi_195343315
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:51 schreef galantis het volgende:

[..]

Langer dan 3 weken klachten heet hier al 'langdurige' klachten.

Ik vind die cijfers van de huisartsenpraktijk een stuk representatiever. Dat zou dan iets van 2.5% zijn.
Ben vooral geïnteresseerd naar het aantal mensen met chronische klachten ipv langdurige. Daar zijn nog nauwelijks statistieken van.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:53:42 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343318
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep vertel dat maar bij de risicogroep oudjes.
Die sluiten we gewoon tot minstens 1 januari op toch?
pi_195343333
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die sluiten we gewoon tot minstens 1 januari op toch?
Oja was ik vergeten. :) Dan is alles goed.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:54:54 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343338
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Niet te vergeten dat de non-verbale communicatie, gillend achteruit rent.
Zelfs doven ondervinden flink nadeel wat buiten Irma op een schavot zetten, kennelijk ineens niet van belang is voor de deugers.

Sommigen vinden dat (mondkapje) weer fijn omdat men dan niet meer kan zien wat iemand non-verbaal mimiceert.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:55:02 #107
473584 Gretzl
pi_195343340
Krol pleit voor het aftreden van Hugo de Jonge. Heel goed, ben ik ook al maanden voor. Zelfs Bruno Bruins had het waarschijnlijk beter gedaan als coronaminister :P
  woensdag 30 september 2020 @ 13:55:44 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343350
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:55 schreef Gretzl het volgende:
Krol pleit voor het aftreden van Hugo de Jonge. Heel goed, ben ik ook al maanden voor. Zelfs Bruno Bruins had het waarschijnlijk beter gedaan als coronaminister :P
Hoe is het eigenlijk met Bruins?
pi_195343351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:51 schreef Gretzl het volgende:
Jammer dat het (niet-geheel kloppende) frame dat COVID-19 vooral ouderen en mensen met onderliggende klachten treft nog steeds wordt gepredikt in Nederland.
Dit frame klopt gewoon hoor. De crux zit 'm in het woordje "vooral".
pi_195343367
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:36 schreef Scrummie het volgende:

slimme maatregelen
Wat wanneer op gegeven moment blijkt dat geen enkele maatregel ook maar van enige invloed is op het aantal positieve testen?

Denk jij dat er een kans bestaat dat we over een à twee maanden misschien tot deze conclusie komen?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:57:01 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343375
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik snap je adrem gezegde maar je snapt hopelijk dat je dit niet serieus kan stellen.
Dat een ander zich maar moet aanpassen omdat iemand dat dan beter uitkomt.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:57:07 #112
473584 Gretzl
pi_195343376
Henk Krol:
quote:
'De experts van het C19 Red Team bevestigden vanochtend in de Tweede Kamer dat minister Hugo de Jonge álle signalen van de aanstormende tweede golf mistte.'
Exact.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:57:10 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195343377
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:51 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Helaas nog altijd tienduizenden mensen te veel :{

Jammer dat het (niet-geheel kloppende) frame dat COVID-19 vooral ouderen en mensen met onderliggende klachten treft nog steeds wordt gepredikt in Nederland. Soms zou je wensen dat de schadelijke impact van corona op het menselijke lichaam nog wat duidelijker was, zodat er meer urgentiebesef was geweest bij het kabinet om direct voor indammen te kiezen.
niet geheel is dus voor 95%?
pi_195343402
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:57 schreef Vallon het volgende:
Dit is vrijwel de kern van iedere samenleving, maar oké.
pi_195343407
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet te vergeten dat de non-verbale communicatie, gillend achteruit rent.
Zelfs doven ondervinden flink nadeel wat buiten Irma op een schavot zetten, kennelijk ineens niet van belang is voor de deugers.

Sommigen vinden dat (mondkapje) weer fijn omdat men dan niet meer kan zien wat iemand non-verbaal mimiceert.
Er zijn mondkapjes ontwikkeld met een doorzichtig voorkomen, zodat liplezen nog steeds kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195343430
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:56 schreef Za het volgende:

[..]

Wat wanneer op gegeven moment blijkt dat geen enkele maatregel ook maar van enige invloed is op het aantal positieve testen?

Denk jij dat er een kans bestaat dat we over een à twee maanden misschien tot deze conclusie komen?
Nee, dat denk ik niet.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:02:05 #117
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195343442
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met Bruins?
Die is inmiddels interim-directeur van de HTM

Bron
Murray Walker
pi_195343448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik snap je adrem gezegde maar je snapt hopelijk dat je dit niet serieus kan stellen.
Zal er de volgende keer wel /s achter zetten.
pi_195343452
Die mondkapjesplicht gaat er komen dus. Vraag is of het een besluit à la de scholen sluiten wordt.

Ik denk dat het wel mee zal vallen.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:04:06 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Die mondkapjesplicht gaat er komen dus. Vraag is of het een besluit à la de scholen sluiten wordt.

Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Ik ben vooral benieuwd of ze in de wirwar van maatregelen nog een keer gaan evalueren wat nu effectief is en wat niet.

Maar ik vrees het ergste.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:04:47 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195343491
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of ze in de wirwar van maatregelen nog een keer gaan evalueren wat nu effectief is en wat niet.

Maar ik vrees het ergste.
Nee, het gaat er nu vooral om dat er iets gedaan wordt, want waarom zou je daar tegen zijn, het kan geen kwaad toch?
pi_195343525
Mondkapjesplicht zou ik serieus ruk vinden.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:08:09 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343551
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, het gaat er nu vooral om dat er iets gedaan wordt, want waarom zou je daar tegen zijn, het kan geen kwaad toch?
Vooral hun eigen punten van falen verbloemen door weer 'daadkracht' te tonen.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:08:18 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:06 schreef Questular het volgende:
Was in Duitsland onlangs en daar is het al heel lang. Na 1 dag ben je er zo aan gewend dat het niet meer boeit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195343586
quote:
Als je het over buiten proportionele maatregelen praat is dat er zeker een ja.

Zorg liever dat je bepaalde randzaken snel op orde krijgt.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:10:20 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vooral hun eigen punten van falen verbloemen door weer 'daadkracht' te tonen.
Beter laat dan nooit toch? Ik had ook liever gehad dat ze in maart al mondkapjes hadden verplicht, zoals Zuid-Korea. Die zijn nu vrijwel van het virus af en kunnen gewoon door met het leven. Hebben niet eens een complete landelijke lockdown gehad. (allleen in de stad waar het zo uit de hand liep)
  woensdag 30 september 2020 @ 14:10:27 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343591
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is vrijwel de kern van iedere samenleving, maar oké.
Generalistisch tegeltjeskul om een behoefte aan onderdrukking te verhullen.
Degene die een regel wil of stelt moet die rechtvaardigen zonder daarbij groepen bewust weg te zetten.

Maar goed, het zijn tegenstellingen die zich op een totaal verschillend doel afspelen en niet te verenigen zijn.
1) Voorstanders die mondkapjes willen omdat zij dat willen, ongeacht de reden en wie het last bezorgt.
2) Tegenstanders die niet overtuigd zijn dat mondkapjes helpt in & bij de aanpak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 30-09-2020 14:19:22 ]
pi_195343598
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit toch? Ik had ook liever gehad dat ze in maart al mondkapjes hadden verplicht, zoals Zuid-Korea. Die zijn nu vrijwel van het virus af en kunnen gewoon door met het leven.
Dat ligt niet aan de mondkapjes.
pi_195343600
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mondkapjes moeten vooral juist gedragen worden; dan kan het een toegevoegde waarde hebben wellicht. Probleem is alleen dat er aardig wat mensen zijn die denken dat ze met mondkapje opeens weer binnen die 1,5 meter mogen komen. Of hun kapje verkeerd dragen/er aan frunniken en dan zonder reiniging gewoon andere dingen aanraken bv.

Verder wat WheeledWarrior zegt. Ze hebben zelf hun zaakjes niet op orde, dus dan nemen ze siermaatregelen om het idee te geven dat ze daadkrachtig bezig zijn. Ze hadden zich beter kunnen richten op het testbeleid. Daar valt de meeste winst te behalen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 14:11:40 ]
pi_195343610
quote:
18s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Generalistisch tegeltjeskul om een behoefte aan onderdrukking te verhullen.
Degene die een regel wil stelt moet die rechtvaardigen zonder daarbij groepen bewust weg te zetten.

Maar goed, het zijn tegenstellingen die zich op een totaal verschillend doel afspelen en niet te verenigen zijn.
1) Voorstanders die mondkapjes willen omdat zij dat willen, ongeacht de reden en wie het last bezorgt.
2) Tegenstanders die niet overtuigd zijn dat mondkapjes helpt in & bij de aanpak.
Op het moment dat er duidelijke tegenstellingen zijn, dan moet je de discussie dus voor eens en voor altijd stoppen.
pi_195343625
quote:
18s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Vallon het volgende:
Over generalistische kul gesproken...
pi_195343635
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een maatregel die in bijna elk Europees land al geldt en deels in Nederland vind ik niet buitenproportioneel. Daarnaast ben je er binnen een dag al aan gewend.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:12:56 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343640
quote:

[..]

Dat ligt niet aan de mondkapjes.
Niet alleen natuurlijk. maar de overheid heeft daar direct gratis mondkapjes verstrekt aan elke burger. Samen met ontsmetten van drukke plekken en afstand houden. Maar cafe's gingen niet dicht, etc.

Belangrijkste is natuurlijk dat ze direct heel veel zijn gaan testen. Dat is idd het beste middel volgens mij.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:13:59 #134
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195343650
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit toch? Ik had ook liever gehad dat ze in maart al mondkapjes hadden verplicht, zoals Zuid-Korea. Die zijn nu vrijwel van het virus af en kunnen gewoon door met het leven. Hebben niet eens een complete landelijke lockdown gehad. (allleen in de stad waar het zo uit de hand liep)
Zuid-Korea ligt geografisch totaal anders dan Nederland, dat helpt met het buiten de deur houden van het coronavirus.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:14:51 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zuid-Korea ligt geografisch totaal anders dan Nederland, dat helpt met het buiten de deur houden van het coronavirus.
Das zeker waar. Maar het ging wel flink rond en toch is het snel de kop in gedrukt. Maar de mentaliteit van mensen is natuurlijk ook anders daar.
pi_195343669
quote:
Ik ook. Het zorgt er straks alleen maar voor dat mensen minder afstand houden, want ze hebben toch een mondkapje op.
pi_195343674
quote:

[..]

Ik denk dat de compliance in Zuid-Korea een stuk hoger is dan hier. Ze hebben daar al vaker ervaringen gehad met pandemieën en hebben dus zowel een goede infrastructuur als een bevolking die weet hoe ze zich moet gedragen i.c.m. die infrastructuur.
pi_195343675
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Was in Duitsland onlangs en daar is het al heel lang. Na 1 dag ben je er zo aan gewend dat het niet meer boeit.
In heel Spanje is een mondkapjesplicht sinds half juli, ook lokale lockdowns bv in de regio Madrid al 12 dagen, en het aantal positieve testen loopt nog steeds op, percentage positief getest daar 20%.
pi_195343689
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op het moment dat er duidelijke tegenstellingen zijn, dan moet je de discussie dus voor eens en voor altijd stoppen.
Met die logica kun je alle maatregelen wel afschaffen.
pi_195343697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:15 schreef Za het volgende:

[..]

In heel Spanje is een mondkapjesplicht sinds half juli, ook lokale lockdowns bv in de regio Madrid al 12 dagen, en het aantal positieve testen loopt nog steeds op, percentage positief getest daar 20%.
In Italië is al heel lang een mondkapjesplicht. Die doen het nu met Duitsland het beste in Europa.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:17:06 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195343704
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:14 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik ook. Het zorgt er straks alleen maar voor dat mensen minder afstand houden, want ze hebben toch een mondkapje op.
Ben benieuwd naar studies die aantonen of mensen juist voorzichtiger zijn met mondkapje of niet. Denk dat mensen in het begin voorzichtiger zijn maar daarna er meer aan wennen.
pi_195343715
Mondkapjes goed gebruiken doet bijna niemand, is ook aardig prijzig.
pi_195343727
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:16 schreef Jaeger85 het volgende:

In Italië is al heel lang een mondkapjesplicht. Die doen het nu met Duitsland het beste in Europa.
Dat is waar.

In Zweden doen ze het weer een stuk beter dan in Italië geheel zonder mondkapjes.
pi_195343731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:14 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Er zijn ook studies namelijk die het tegendeel aantonen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)pje-gedragsonderzoek
  woensdag 30 september 2020 @ 14:18:16 #145
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195343735
twitter
pi_195343736
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 3302
Totaal: 120845 (+3294 ivm -8 corr.)

Opgenomen: 48
Totaal: 12758

Opgenomen op IC*: 27
Huidig: 164
Totaal: 3311
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 13
Totaal: 6406
  woensdag 30 september 2020 @ 14:18:25 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343738
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn mondkapjes ontwikkeld met een doorzichtig voorkomen, zodat liplezen nog steeds kan.
Suc6 dat is nog verder van een totaal-niet-niet-nergens-medisch werkend. In Frankrijk zie je zelfs plastic gevallen die transparant afdekken om daarmee te voldoen aan de wet (om de wet).

De zg. dovenkapjes die er zijn, zijn vooral zelfbouwsels. Bedenk ook maar hoe je dat transparante gedeelte veilig schoonhoudt, laat staan wat die kosten. Niet medisch mondkapjes zijn niet voor niets 3-laags om daarmee nog enige werking te hebben tegen in en uitgaande verspreiding van druppels.

Toegegeven dat de definitie in de discussie niet aangeeft wat een mondkapje, anders dan dat die de neus en mond moet bedekken, is. De reden dat ik mijn nylon visnetje gebruik, prima maar niet omdat ik daarmee mijzelf of een ander help. Ik draag het om niet in discussie te hoeven komen met doorgeslagen malloten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 30-09-2020 14:31:07 ]
  woensdag 30 september 2020 @ 14:18:43 #148
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343743
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:17 schreef Steven_Stil het volgende:
Das ook weer waar. Je moet eigenlijk ook een pamflet sturen naar mensen hoe je ze moet gebruiken. Of TV spotjes.
pi_195343744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:18 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is waar.

In Zweden doen ze het weer een stuk beter dan in Italië geheel zonder mondkapjes.
In Zweden houden ze zich goed aan de afstandsregels.
pi_195343748
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar studies die aantonen of mensen juist voorzichtiger zijn met mondkapje of niet. Denk dat mensen in het begin voorzichtiger zijn maar daarna er meer aan wennen.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Als ik nu iemand met een mondkapje zie, houd ik automatisch iets meer afstand, omdat diegene misschien wel ziek is of een zwakke gezondheid oid heeft. Als iedereen een mondkapje draagt, dan schrik je er ook niet meer van en houd je na een tijdje ook geen extra afstand meer.
pi_195343752

* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)

Gemeentes met +10 of meer besmettingen
+377 Amsterdam
+259 Rotterdam
+249 Den Haag
+124 Utrecht
+63 Groningen
+52 Delft
+50 Nijmegen
+45 Amersfoort
+42 Haarlemmermeer
+41 Haarlem
+39 Leeuwarden
+35 Almere
+30 Zaanstad
+30 Dordrecht
+30 Schiedam
+30 Westland
+27 Amstelveen
+27 Leiden
+26 Zoetermeer
+25 's-Hertogenbosch
+25 Leidschendam-Voorburg
+24 Breda
+22 Eindhoven
+20 Hengelo
+20 Pijnacker-Nootdorp
+20 Hoeksche Waard
+19 Tilburg
+19 Lansingerland
+19 Gooise Meren
+19 Vijfheerenlanden
+18 Alkmaar
+18 Vlaardingen
+18 Bergen op Zoom
+18 Roosendaal
+18 Krimpenerwaard
+17 Bergen (NH.)
+17 Capelle aan den IJssel
+17 Gouda
+17 Ridderkerk
+17 Helmond
+17 Venlo
+16 Langedijk
+16 Alphen aan den Rijn
+15 Rijswijk
+14 Almelo
+14 Apeldoorn
+14 Ede
+14 Zeist
+14 Edam-Volendam
+14 Stichtse Vecht
+14 Nissewaard
+13 Enschede
+13 Houten
+13 Heemstede
+13 Purmerend
+13 Barendrecht
+13 Woerden
+13 Súdwest-Fryslân
+12 Nijkerk
+12 Maassluis
+12 Meierijstad
+11 Emmen
+11 Arnhem
+11 Nieuwegein
+11 Hof van Twente
+10 Aalsmeer
+10 Hilversum
+10 Alblasserdam
+10 Hellevoetsluis
+10 Hendrik-Ido-Ambacht
+10 Albrandswaard
+10 Rucphen
+10 Bladel
+10 Berkelland

Er zijn 42 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 55 gemeentes met 1 bemsetting
Er zijn 44 gemeentes met 2 besmettingen
Er zijn 84 gemeentes met 3-5 besmettingen
Er zijn 57 gemeentes met 6-9 besmettingen
  woensdag 30 september 2020 @ 14:19:24 #152
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343753
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:

* bewezen of verdacht

Ah daar is de 10% stijging weer...
pi_195343764
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:

* bewezen of verdacht

Weet je wat ik nou zou willen zien aan data? Per patiënt, anoniem uiteraard, die op de IC komt precies kunnen zien wanneer hij of zij opgenomen is, en wanneer hij er weer vanaf gaat.

Dan kan je wat zeggen over die ligduur, of die nou echt afneemt ten opzichte van maart, etc. Maar die data zal wel niet publiekelijk zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:20:10 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343765
quote:

[..]

Voer dan mondkapjes in maar kap met de rest van die poppenkast, zoals looproutes in winkels en vakken waar je niet mag gaan staan.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:21:10 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195343780
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou zou willen zien aan data? Per patiënt, anoniem uiteraard, die op de IC komt precies kunnen zien wanneer hij of zij opgenomen is, en wanneer hij er weer vanaf gaat.

Dan kan je wat zeggen over die ligduur, of die nou echt afneemt ten opzichte van maart, etc. Maar die data zal wel niet publiekelijk zijn.
Er is een ligduur grafiek op de stichting NICE website he
pi_195343781
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:

In Zweden houden ze zich goed aan de afstandsregels.
Ik ben er niet bij.

Misschien is het allemaal wel om het even, dat begin ik steeds meer te denken.

Misschien is het arrogant te denken dat je met maatregelen en het manipuleren van normaal menselijk gedrag een virus kunt beteugelen.
pi_195343789
quote:

[..]

Eens, dat wil ik ook zien.
Maar die informatie is staatsgeheim

Want dan gaan mensen conclusies trekken dat het wellicht allemaal wel meevalt.
pi_195343797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Ik ben er niet bij.

Misschien is het allemaal wel om het even, dat begin ik steeds meer te denken.

Misschien is het arrogant te denken dat je met maatregelen en het manipuleren van normaal menselijk gedrag een virus kunt beteugelen.
Ik heb familie en vrienden daar die mij dit vertellen. Anekdotisch bewijs I know.
pi_195343799
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voer dan mondkapjes in maar kap met de rest van die poppenkast, zoals looproutes in winkels en vakken waar je niet mag gaan staan.
Als ik dan toch een mondkapje op moet, dan ook per direct weer festivals en alles open.
pi_195343801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Er is een ligduur grafiek op de stichting NICE website he
Ja, maar dat is niet wat ik bedoel.
pi_195343817
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:19 schreef _serial_ het volgende:

* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)

Hoopte op een stagnering of afname :(
  woensdag 30 september 2020 @ 14:23:11 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343822
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En dan? Ben wel benieuwd wat je uiteindelijke idee is dan hierbij.
pi_195343824
quote:

[..]

Jammer dat we daar zo gesloten in zijn.

Niet geheel vergelijkbaar, maar Singapore had dat in het begin zo mooi. Je kon per besmette patiënt zien vanuit welke cluster hij kwam, hoe ernstig de klachten waren, aan welke andere patiënten hij/zij direct gelinkt was. Echt heel tof.
pi_195343828
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:22 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Woensdag is z'n typische dag met inhalen van registraties.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:23:36 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195343836
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
De cijfers zijn al een week lang minder alarmerend dan in de weken daarvoor.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:23:45 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195343838
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet wat ik bedoel.
Ja het zou al nuttig kunnen zijn om de eerste en tweede golf te splitsen daarin. Liggen mensen nu minder lang op een IC, overlijden ze minder vaak, hoe is de leeftijdsverdeling verschillend?
pi_195343840
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:17 schreef Steven_Stil het volgende:
De Bijenkorf deelt ze uit aan klanten. Diegene die dat doet, pakt ze met zijn blote handen en geeft ze vervolgens aan de klant.... /facepalm
know'm sayin?
word? word.
pi_195343844
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Woensdag 30 september

Dinsdag 29 september
Opgenomen op IC*: 25
Huidig: 153

Een totale toename van 11.

Ik geloof niet dat er over een week 1100 liggen zoals voorspeld door de experts.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:24:26 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343847
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jammer dat we daar zo gesloten in zijn.

Niet geheel vergelijkbaar, maar Singapore had dat in het begin zo mooi. Je kon per besmette patiënt zien vanuit welke cluster hij kwam, hoe ernstig de klachten waren, aan welke andere patiënten hij/zij direct gelinkt was. Echt heel tof.
Ja heel tof, maar hier op FOK! roept iedereen altijd over privacy (ook mbt tot de app), en opeens moet alles weer openbaar zijn. Het is het 1 of het ander.

Ik bedoel, we kunnen ook met z'n alle verplicht een app gebruiken met digiD zodat we precies weten wie, waar en hoelang ziek is.Maar volgens mij wil je dat niet.

Komt nu een beetje over als
Overheid waarborgt privacy > het is geheim, het is een conspiracy!
Overheid wil alles vastleggen en openbaar maken > Ze pakken onze privacy af, conspiracy!
  woensdag 30 september 2020 @ 14:24:27 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343848
quote:

[..]

Als ik dan toch een mondkapje op moet, dan ook per direct weer festivals en alles open.
Nee, want zo goed werken ze dan natuurlijk ook weer niet ineens...
pi_195343851
quote:

[..]

Er staat niet bij hoeveel mensen inmiddels weer negatief zijn en niet meer besmettelijk
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 14:24:35 #172
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195343852
quote:

[..]

Gaat er voorlopig niet komen hoor, zal eind vd week ws boven de 4000 per dag liggen. En ALS de huidige maatregelen effect hebben ga je in de week daarna hopelijk een lichte afname zien...
  woensdag 30 september 2020 @ 14:24:35 #173
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195343853
pi_195343854
quote:

[..]

Dat zou wel een heeeel snel effect van de nieuwe maatregelen zijn :+
  woensdag 30 september 2020 @ 14:25:07 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195343858
pi_195343859
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je dit leest vraag je je toch af hoe in hemelsnaam.

https://www.bndestem.nl/b(...)met-corona~aa3b0e37/

Wellicht toch zo'n zogenaamde superverspreider die extreme hoeveelheden virusmateriaal heeft uitgestoten.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 14:25:14 #177
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195343860
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:24 schreef Za het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er over een week 1100 liggen zoals voorspeld door de experts.
Dit zegt ook niemand. Medio oktober 400 werd gister aan gedacht.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:25:20 #178
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195343864
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Mijn ervaring in Italië was dat mensen nog steeds gewoon afstand hielden. Uiteraard is mijn weekje ervaring niet representatief voor de hele pandemie :P maar ik had echt niet het idee dat mensen zich daardoor minder aan de afstand gingen houden. Je vergeet juist minder makkelijk dat je afstand moet houden omdat je overal die mondkapjes ziet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_195343867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil met nu?
Hoe bedoel je? De corona app onzin gaat nooit echt van de grond komen en zal al helemaal niet verplicht worden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 30 september 2020 @ 14:25:44 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195343872

Trend is nog steeds redelijk lineair omhoog qua besmettingen
pi_195343875
quote:

[..]

Woensdag 30 september

Dinsdag 29 september

Ze hadden het toch over 400-500 over 2 weken? Waar haal jij nou weer die 1100 vandaan..
  Public Relations / Redactie Film woensdag 30 september 2020 @ 14:26:35 #182
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195343879
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zou wel een heeeel snel effect van de nieuwe maatregelen zijn :+
Er zijn 1,5 week terug ook al maatregelen genomen in de drukke steden. Die hebben dus niet geholpen.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:26:39 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343881
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:19 schreef _serial_ het volgende:

* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)

Gemeentes met +10 of meer besmettingen
+377 Amsterdam
+259 Rotterdam
+249 Den Haag
+124 Utrecht
+63 Groningen
+52 Delft
+50 Nijmegen
+45 Amersfoort
+42 Haarlemmermeer
+41 Haarlem
+39 Leeuwarden
+35 Almere
+30 Zaanstad
+30 Dordrecht
+30 Schiedam
+30 Westland
+27 Amstelveen
+27 Leiden
+26 Zoetermeer
+25 's-Hertogenbosch
+25 Leidschendam-Voorburg
+24 Breda
+22 Eindhoven
+20 Hengelo
+20 Pijnacker-Nootdorp
+20 Hoeksche Waard
+19 Tilburg
+19 Lansingerland
+19 Gooise Meren
+19 Vijfheerenlanden
+18 Alkmaar
+18 Vlaardingen
+18 Bergen op Zoom
+18 Roosendaal
+18 Krimpenerwaard
+17 Bergen (NH.)
+17 Capelle aan den IJssel
+17 Gouda
+17 Ridderkerk
+17 Helmond
+17 Venlo
+16 Langedijk
+16 Alphen aan den Rijn
+15 Rijswijk
+14 Almelo
+14 Apeldoorn
+14 Ede
+14 Zeist
+14 Edam-Volendam
+14 Stichtse Vecht
+14 Nissewaard
+13 Enschede
+13 Houten
+13 Heemstede
+13 Purmerend
+13 Barendrecht
+13 Woerden
+13 Súdwest-Fryslân
+12 Nijkerk
+12 Maassluis
+12 Meierijstad
+11 Emmen
+11 Arnhem
+11 Nieuwegein
+11 Hof van Twente
+10 Aalsmeer
+10 Hilversum
+10 Alblasserdam
+10 Hellevoetsluis
+10 Hendrik-Ido-Ambacht
+10 Albrandswaard
+10 Rucphen
+10 Bladel
+10 Berkelland

Er zijn 42 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 55 gemeentes met 1 bemsetting
Er zijn 44 gemeentes met 2 besmettingen
Er zijn 84 gemeentes met 3-5 besmettingen
Er zijn 57 gemeentes met 6-9 besmettingen
Gaat nog steeds lekker in Amsterdam.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:26:59 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195343887
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ze hadden het toch over 400-500 over 2 weken? Waar haal jij nou weer die 1100 vandaan..
Denk dat ie doelt op 'situatie zoals in maart over 6 weken'. Zoiets zei rutte geloof ik. Maar 6 weken is best ver nog.
pi_195343889
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:25 schreef Arizona het volgende:

[..]

Mijn ervaring in Italië was dat mensen nog steeds gewoon afstand hielden. Uiteraard is mijn weekje ervaring niet representatief voor de hele pandemie :P maar ik had echt niet het idee dat mensen zich daardoor minder aan de afstand gingen houden. Je vergeet juist minder makkelijk dat je afstand moet houden omdat je overal die mondkapjes ziet.
Nu zie je ook op elke winkel een bord met "houd 1,5 meter afstand". Op de grond zijn dingen geplakt met "houd afstand". Daar let ook niemand meer op.
Nou is een mondkapje wel iets duidelijker, maar daar wen je toch ook zo aan? :)
pi_195343891
quote:

[..]

Woensdag 30 september

Dinsdag 29 september

Ik geloof niet dat er over een week 1100 liggen zoals voorspelt door de experts.
Die 1100 is volgens mij wel + normale IC bezetting. he. Dus zeg maar 400-450 COVID.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:27:35 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195343894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De R neemt dus al af.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:27:49 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343895
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef alpeko het volgende:

[..]

Geen idee waar je nu op doelt maar in Bulgarije testte de afgelopen 24u 6% positief. Toch ook geen topscore of wel?

Met nog geen 6% en een totaal van nog geen 300 besmette personen terwijl de testcapaciteit verre van bereikt is, gaat het vooralsnog prima in vergelijking met zo ongeveer de rest van Europa dus maak jij je daar vooral maar geen zorgen om :)
pi_195343899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je dit leest vraag je je toch af hoe in hemelsnaam.

https://www.bndestem.nl/b(...)met-corona~aa3b0e37/

Wellicht toch zo'n zogenaamde superverspreider die extreme hoeveelheden virusmateriaal heeft uitgestoten.
Als je dit soort gevallen ertussen hebt zitten. En de R zit rond de 1,3. Dan moet je toch vrachten besmette mensen hebben die op hun beurt slechts 0 of 1 iemand anders aansteken.
pi_195343904
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef Randier het volgende:

[..]

Die 1100 is volgens mij wel + normale IC bezetting. he. Dus zeg maar 400-450 COVID.
Za goochelt graag met cijfers, heel irritant.
pi_195343906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:26 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Er zijn 1,5 week terug ook al maatregelen genomen in de drukke steden. Die hebben dus niet geholpen.
Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die dat wel hadden verwacht.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:28:13 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195343908
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Nu zie je ook op elke winkel een bord met "houd 1,5 meter afstand". Op de grond zijn dingen geplakt met "houd afstand". Daar let ook niemand meer op.
Zou fijn zijn als de kapjesplicht gewoon weer wordt afgeschaald op het moment dat de cijfers daar aanleiding toe geven.

Ben dan ook wel eens benieuwd - na periode van gewenning - hoeveel mensen hem nog vrijwillig blijven dragen.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:28:26 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343913
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

De R neemt dus al af.
Nee, je werkt continu rond het maximumtestcapaciteit.

Waarom vergeten zoveel mensen dat voor het gemak?
pi_195343917
Belabberde opnamecijfers wederom :r

Sterkte voor al die mensen die door die nachtmerrie moeten..
  woensdag 30 september 2020 @ 14:29:22 #195
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195343924
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Vind ik lastig te zeggen na een weekje mondkapjeservaring :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_195343931
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, je werkt continu rond het maximumtestcapaciteit.

Waarom vergeten zoveel mensen dat voor het gemak?
Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen :') .
  woensdag 30 september 2020 @ 14:30:08 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Afzien van mondkapjes zal ivm gezichtverlies idd niet gebeuren, dus dan maar doen.
En eens dat het dan daarin zal blijven dooretteren.... de reden dat ik ook een mondkapje in mijn broekzak heb.

Hopelijk kunnen we ons hierna gaan richten op de zaken die er wel toedoen en veel belangrijker zijn dan met boerka of mondkapje iemands gedrag te beïnvloeden. Degene die make-up gebruiken kunnen iig op de helft van hun smink besparen.
Voordeel is wel weer dat mensen zich veilig voelen en mij en anderen met mondkapje niet meer als bedreiging zien. Bijkomend voordeel, afstandhouden op drukkere plaatsen is minder noodzakelijk.

Hoe het moet men mensen die een serieus "astma" probleem hebben of door aan motorisch (of verstandelijk) gebrek geen masker kunnen opzetten, maakt voorstanders niet uit. Triest dat we onder druk van een meerderheid idiotie bedrijven.
pi_195343940
73% van alle gemeenten inmiddels code rood :o
pi_195343945
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja heel tof, maar hier op FOK! roept iedereen altijd over privacy (ook mbt tot de app), en opeens moet alles weer openbaar zijn. Het is het 1 of het ander.

Ik bedoel, we kunnen ook met z'n alle verplicht een app gebruiken met digiD zodat we precies weten wie, waar en hoelang ziek is.Maar volgens mij wil je dat niet.

Komt nu een beetje over als
Overheid waarborgt privacy > het is geheim, het is een conspiracy!
Overheid wil alles vastleggen en openbaar maken > Ze pakken onze privacy af, conspiracy!
Je kan dat soort data prima anonimiseren hoor.
pi_195343954
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen :') .
Heel vroeg de deur uit en brood mee :D
Leipe shit ouwe
  woensdag 30 september 2020 @ 14:31:11 #201
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343958
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:30 schreef Vallon het volgende:

Hoe het moet men mensen die een serieus "astma" probleem hebben of door aan motorisch (of verstandelijk) gebrek geen masker kunnen opzetten, maakt voorstanders niet uit. Triest dat we onder druk van een meerderheid idiotie bedrijven.
Die zijn letterlijk zo goed als overal vrijgesteld van de maskerplicht. Niet naar uitwegen blijven zoeken.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 14:31:28 #202
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195343963
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Als je dit soort gevallen ertussen hebt zitten. En de R zit rond de 1,3. Dan moet je toch vrachten besmette mensen hebben die op hun beurt slechts 0 of 1 iemand anders aansteken.
Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Hoe dan. :{
  woensdag 30 september 2020 @ 14:31:34 #203
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195343964
De Duitse kerstmarkten gaan door, maar mensen mogen niet te dicht op elkaar staan.

Logisch, maar dan moeten er héél veel mensen weg gestuurd worden. Ik ga jaarlijks naar die van Aken, en daar kan je letterlijk over de hoofden lopen. In de rest van het winkelhart trouwens ook. :')

Het scheelt wel als velen door corona toch al ontmoedigd zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:32:29 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343974
quote:

[..]

:') Precies. Daarom een kwalijke zaak dat er nog steeds genoeg mensen zijn die zichzelf en anderen voor de gek houden met "uitstekende cijfers" "DE R IS WEER AAN HET DALEN!!!" en meer van dat soort (moedwillig?) foute informatieverstrekking.
pi_195343980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.

Hoewel die aantallen relatief zijn en waarschijnlijk opgeblazen door de media zijn er dus mensen die in hetzelfde huis wonen van een Corona patiënt, samen slapen en er zelfs seks mee heeft zonder besmet te raken, en de volgende keer is kennelijk je in dezelfde ruimte bevinden al aanleiding voor een massale uitbraak waarbij amper mensen gespaard worden. Die superverspreiders tarten kennelijk de effectiviteit van ongeveer alle maatregelen die we nemen.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 14:32:59 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343984
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:33:28 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343990
Ik wordt verdrietig wanneer ik een NOS presentator op een leeg plein met een mondkpaje overstaanbaar commentaar zie geven over de EU politiek.
pi_195343991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.
pi_195343992
quote:

[..]

Er is vorige week gewoon een rapport verschenen waarin je keurig per maand de ligtijd kon zien. :')

Is ook meermaals gedeeld en besproken hier.
pi_195343995
quote:

[..]

Als je nu aanfietst ben je ruim op tijd :')
  woensdag 30 september 2020 @ 14:34:10 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343999
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Vallon het volgende:
Ik wordt verdrietig
Mijn leraar Nederlands werd hier vroeger altijd enorm verdrietig van.
pi_195344003
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.
Stoelendans gehouden waarschijnlijk.
pi_195344005
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Ouders vinden het ook wel best, maar beginnen nu ook te snotteren.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven? :P

-> R&P :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 14:34:47 ]
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 14:35:23 #214
181272 crew  Noppie2000
pi_195344020
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven? :P

Weg.
pi_195344023
quote:

Laat je allemaal aub testen voor je een boel extra mensen aansteekt!
  woensdag 30 september 2020 @ 14:35:56 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344032
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.
Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.
pi_195344037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Weg.
Te laat
pi_195344038
We gaan wel lekker snel naar die 5000 besmettingen per dag toe zo -O-
Zonder wrijving geen glans
pi_195344040
quote:

Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.
blablablabla
pi_195344041
quote:

[..]

Vorige week werd ik op de site van de GGD vanuit Amsterdam ook naar Den Helder, Woerden en Almere gestuurd.

Tip: je kunt dit oplossen, door verschillende postcodes uit te proberen met invullen. Na een tijdje kreeg ik de optie teststraat Amsterdam Rai.
Leipe shit ouwe
  woensdag 30 september 2020 @ 14:36:32 #221
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344048
quote:

Ik zou deze morgen al vertrokken zijn.
pi_195344055
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:37:15 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344061
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Justin_Case het volgende:
We gaan wel lekker snel naar die 5000 besmettingen per dag toe zo -O-
Als je voorspelling uitkomt heb je de poppen aan het dansen gezien de testcapaciteit die nog steeds zo rond de 30K ligt.
pi_195344063
3300, gaan we deze week de 4000 nog voorbij?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195344064
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

De R neemt dus al af.
Tja, hoe groter het aantal besmettingen, hoe lastiger het is om een hoge R0 te krijgen.
pi_195344065
quote:

[..]

In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
pi_195344066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.
Ja maar de rest wilt nog uit eten en zwemmen enzo.
In het huisje blijven kan nog wel dan ja als je geen contact met andere hebt.

Maar ga wel pleite ja :P .
pi_195344070
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Vallon het volgende:
Ik wordt verdrietig wanneer ik een NOS presentator op een leeg plein met een mondkpaje overstaanbaar commentaar zie geven over de EU politiek.
Wat zal je de hele dag dan verdrietig zijn als je hiervan al verdrietig wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:38:15 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344080
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:

[..]

:') Precies. Daarom een kwalijke zaak dat er nog steeds genoeg mensen zijn die zichzelf en anderen voor de gek houden met "uitstekende cijfers" "DE R IS WEER AAN HET DALEN!!!" en meer van dat soort (moedwillig?) foute informatieverstrekking.
Als jij denkt dat je uit deze cijfers kunt afleiden dat de situatie alleen maar verslechterd mag dat, maar zelf extra besmette personen toevoegen doe je dan toch echt helemaal zelf en is een stuk willekeuriger en moedwilliger dan wat die anderen doen.
pi_195344081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.

Hoewel die aantallen relatief zijn en waarschijnlijk opgeblazen door de media zijn er dus mensen die in hetzelfde huis wonen van een Corona patiënt, samen slapen en er zelfs seks mee heeft zonder besmet te raken, en de volgende keer is kennelijk je in dezelfde ruimte bevinden al aanleiding voor een massale uitbraak waarbij amper mensen gespaard worden. Die superverspreiders tarten kennelijk de effectiviteit van ongeveer alle maatregelen die we nemen.
Ja bijzonder. Met zo'n single case R van 20 moeten alweer heel veel mensen 'compenseren' in besmettingsverspreiding om gemiddeld een beetje fatsoenlijk de R binnen de perken te houden.

Sowieso ben ik altijd wel benieuwd geweest naar de 'histogram' van de individuele R verdeling.
Dus of verspreidt het gros het nauwelijks of niet i.c.m. regelmatige superspreaders. Of heb je juist een meer continue verdeling waar échte uitschieters veel meer uitzondering zijn.
pi_195344086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
Heel goed dat scheelt al wat met binnen zitten qua verse lucht.
blablablabla
pi_195344091
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef Leonos het volgende:

Dat is niet volgens de regels
  woensdag 30 september 2020 @ 14:39:06 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344095
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik bedoel tot naar de lente toe.

quote:
Het stadsbestuur van Rotterdam heeft het plan om de extra grote terrassen voor de horeca in ieder geval tot 1 april volgend jaar toe te staan. Dat zei wethouder Kasmi donderdag tegen de gemeenteraad. Ook wordt er samen met de horeca-ondernemers gekeken wat er mogelijk is qua overkappingen, beschutting en verwarming.
pi_195344103
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Dat is niet volgens de regels
In de auto naar huis gewoon. MOet toch een keer naar huis :P
Uurtje rijden.
pi_195344108
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
Ik had eergisteren tijdens het testen in Almelo een fietser voor me.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:39:40 #236
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344110
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, hoe groter het aantal besmettingen, hoe lastiger het is om een hoge R0 te krijgen.
Nee, je bedoelt juist Reff ;).
pi_195344116
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik bedoel tot naar de lente toe.
[..]

Ja, dit wordt in het hele land opgezet.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:40:06 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344117
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja maar de rest wilt nog uit eten en zwemmen enzo.
In het huisje blijven kan nog wel dan ja als je geen contact met andere hebt.

Iedereen ziek maar lekker uit eten gaan _O_
pi_195344125
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

In de auto naar huis gewoon. MOet toch een keer naar huis :P
Uurtje rijden.
Eerst testen.
pi_195344134
quote:

[..]

Ik vul hem net voor je in met postcode 1011, op de fiets.

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344135
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja bijzonder. Met zo'n single case R van 20 moeten alweer heel veel mensen 'compenseren' in besmettingsverspreiding om gemiddeld een beetje fatsoenlijk de gem. R binnen de perken te houden.

Sowieso ben ik altijd wel benieuwd geweest naar de 'histogram' van de individuele R verdeling.
Dus of verspreidt het gros het nauwelijks of niet i.c.m. regelmatige superspreaders. Of heb je juist een meer continue verdeling waar échte uitschieters veel meer uitzondering zijn.
Ja eens, ze hebben ook onderzoek gedaan die virusdeeltjes bij superverpreiders zijn zoveel makkelijk detecteerbaar. Zelfs als mensen amper klachten hebben kunnen ze ware biologische bommen zijn, ze ademen letterlijk de virusdeeltjes in enorme mate uit.
blablablabla
pi_195344145
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! En dat is nou politieke verantwoordelijkheid nemen, niet over makkelijke bijzaken discussiëren maar over de lastige hoofdzaken. Eigenlijk zijn die niet eens zo lastig: breng de R tot op het niveau van 0,8, maak het testen en het bron- en contactonderzoek op orde, houd De Jonge aan de afspraken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195344157
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Iedereen ziek maar lekker uit eten gaan _O_
En zwemmen, man man hoop maar dat die gozer trolt wat een kansloos verhaal.
blablablabla
pi_195344161
quote:
Jesse Klaver (GroenLinks) wil in eerste instantie geen wettelijke plicht: "Straffen is niet gewenst." Toch denkt hij dat een verplichting een goede stok achter de deur kan zijn.
Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.
pi_195344163
quote:

[..]

Ja. En dat komt dus ook naar voren als ik hem invul. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344176
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.
Gisteravond bij Op1 vond ik hem ook zo onduidelijk hierover.
pi_195344189
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. En dat komt dus ook naar voren als ik hem invul. :)
Vind je dat niet eng dan? Vond het al kut om in zo'n testraat het raam open te draaien... weet jij veel wat er voor je zat, en het is toch half overdekt :{
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 14:43:49 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344192
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jesse Klaver is niet gemaakt voor ingewikkelde dossiers.
pi_195344207
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Vind je dat niet eng dan? Vond het al kut om in zo'n testraat het raam open te draaien... weet jij veel wat er voor je zat, en het is toch half overdekt :{
Echt? Oh. Daar had ik geen last van.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 september 2020 @ 14:45:53 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195344223
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Die zijn letterlijk zo goed als overal vrijgesteld van de maskerplicht. Niet naar uitwegen blijven zoeken.
Benieuwd hoe men dat gaat regelen zonder rechten te schaden dat niemand hoef te weten dat je iets mankeert.
En die asemlijers moeten zich dus impliciet verantwoorden in de supermarkt met een medisch attest ?
Zelfs wanneer je het even benauwd hebt. Suc6 ook met de serieus bedreigende situatie voor mensen die straks allerlei microfibers aan het inademen (zijn ge)gaan of zichzelf zo wat sneller een bacteriële besmetting bezorgen.

Ik zoek niet naar uitwegen, ik draag zelf een prima visnetje maar mijn discussie is kennelijk een compleet andere.
Wat, en dat begrijp ik, moeilijk te begrijpen is. Vooral wanneer iemand acties wil (ver)volgen en weinig zicht heeft op de bijbehorende strategie.

Het gaat mij niet om het voorwerp maar het doel van dat voorwerp en wat het daar daarmee dient.

Een leuke uitweg is dan dat je met 4 draden over je gezicht dat tenminste de neus en mond bedekt, dan voldoet aan de definitie van een niet medisch mondkapje. Nergens kan ik vinden of en aan welke kwaliteitsnorm het geheiligde mondkapje als symbool, moet voldoen. Getuige ook de leuke hipster zelfbouwsels.
pi_195344234
quote:

[..]

Moet er wel plek zijn. :P
pi_195344246
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Echt? Oh. Daar had ik geen last van.
Nouja, het is toch een ontmoetingsplek voor Covid- patiënten en jij loopt daar zonder masker of bescherming dezelfde lucht in te ademen als zij uitademen/hoesten in een semi-open setting.
blablablabla
pi_195344272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Moet er wel plek zijn. :P
En dat is er. Vrijdag.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #897 Zoals het avondklokje thuis tikt..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344279
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef galantis het volgende:
Aan het begin werd de 80-20-regel genoemd, maar geen idee in hoeverre die nog steeds opgaat.

Ik herinner me maanden terug iemand die iets deelde van een DNA-databank waarin je de uitbraak van het virus kon traceren o.b.v. DNA-strings
pi_195344284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De trend is niet (per se) lineair. Dat lijkt maar zo omdat je een krappe periode laat zien en omdat we nu met testcapaciteitproblemen te maken hebben .
  woensdag 30 september 2020 @ 14:48:59 #256
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344285
Lol ja, iedereen strak dood door de microfibers ja.

Raar dat je het zelf al 50 jaar met een sjaal gered hebt zonder heftige longkanker te ontwikkelen.

Manmanman.
pi_195344299
Amsterdam data:

pi_195344308
quote:
Toen ik gisteravond uit nieuwsgierigheid keek waar ik terechtkon was dat alleen maar in Emmeloord en in Goes. Heb toch een stuk of 20 postcodes geprobeerd.
pi_195344315
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Amsterdam data:

[ afbeelding ]
Bijna 25% test positief in Zuid Oost, doen ze het expres daar _O-
blablablabla
pi_195344329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Weinig prettesters. O-)
pi_195344332
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik had eergisteren tijdens het testen in Almelo een fietser voor me.
Ik zag er in Den Helder ook een achte rme staan.
Maar ik neem aan dat deze niet uit Amsterdam kwam :)
  woensdag 30 september 2020 @ 14:52:04 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344341
quote:

[..]

Uitstekend bron en contactonderzoek misschien :'(
pi_195344349
quote:

[..]

Kijk vooral ook naar die enorme stijging in Diemen..
  woensdag 30 september 2020 @ 14:53:01 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344360
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aan het begin werd de 80-20-regel genoemd, maar geen idee in hoeverre die nog steeds opgaat.

Ik herinner me maanden terug iemand die iets deelde van een DNA-databank waarin je de uitbraak van het virus kon traceren o.b.v. DNA-strings
Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.
pi_195344383
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toen ik gisteravond uit nieuwsgierigheid keek waar ik terechtkon was dat alleen maar in Emmeloord en in Goes. Heb toch een stuk of 20 postcodes geprobeerd.
Ik denk dat @Simmertje misschien niet goed aangegeven heeft met de fiets te komen, in dit geval.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Tja, Za en cijfers hè ;)
pi_195344391
Ik las trouwens vandaag een interessant opiniestuk van een leerkracht: Scholen worden de verpleeghuizen van tweede golf

Een aantal passages:

Het lokaal met dertig leerlingen vullen is nog steeds de norm. Ter vergelijking: op een universiteit waar ik twee dagen per week werk, is alleen mijn eerste college fysiek, de rest gaat online. Tijdens dat eerste college moet ik bovendien zestien studenten verdelen over twee lokalen. Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen. Of erger, niemand uit al die bestuurlijke lagen boven mij neemt de moeite het uit te leggen.

Dit kan onmogelijk goed gaan. Middelbare scholen zijn hard op weg in de tweede golf de status te krijgen van de verpleegtehuizen uit de eerste golf. Het virus gaat hard rond in al die slecht geventileerde klassen en gebouwen met veel mensen in kleine ruimtes. Deze problematiek vereist nationale bijsturing.

(...)

Maar minister Slob zwijgt. Hij ziet geen probleem. Daarmee gaat hij steeds meer op dansleraar en virusontkenner Willem Engel lijken.
pi_195344395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.
Maar het maakt natuurlijk wel uit of het voornamelijk incidenten zijn of dat het overal en nergens gebeurt. Als het vooral incidentele, maar grote uitbraken zijn kun je veel effectiever beleid maken door groepsgrootten te beperken.
pi_195344412
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen.
Dan heb je echt niet goed opgelet...
pi_195344423
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?
  woensdag 30 september 2020 @ 14:57:16 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344434
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar het maakt natuurlijk wel uit of het voornamelijk incidenten zijn of dat het overal en nergens gebeurt. Als het vooral incidentele, maar grote uitbraken zijn kun je veel effectiever beleid maken door groepsgrootten te beperken.
Ja en groepsgroottes beperken is intuïtief ook een hele effectieve maatregel. Het aantal mogelijke besmettingspaden in een groep gaat immers met de kwadraat van de grootte, superspreaders of geen superspreaders.
pi_195344436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las trouwens vandaag een interessant opiniestuk van een leerkracht: Scholen worden de verpleeghuizen van tweede golf

Een aantal passages:

Het lokaal met dertig leerlingen vullen is nog steeds de norm. Ter vergelijking: op een universiteit waar ik twee dagen per week werk, is alleen mijn eerste college fysiek, de rest gaat online. Tijdens dat eerste college moet ik bovendien zestien studenten verdelen over twee lokalen. Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen. Of erger, niemand uit al die bestuurlijke lagen boven mij neemt de moeite het uit te leggen.

Dit kan onmogelijk goed gaan. Middelbare scholen zijn hard op weg in de tweede golf de status te krijgen van de verpleegtehuizen uit de eerste golf. Het virus gaat hard rond in al die slecht geventileerde klassen en gebouwen met veel mensen in kleine ruimtes. Deze problematiek vereist nationale bijsturing.

(...)

Maar minister Slob zwijgt. Hij ziet geen probleem. Daarmee gaat hij steeds meer op dansleraar en virusontkenner Willem Engel lijken.

Maak me hier ook echt zorgen om. Nu al 100.000 kinderen die thuis zitten of hebben gezeten vanwege besmetting of symptomen (en in afwachting van een test). Dit is vragen om problemen..
  woensdag 30 september 2020 @ 14:58:57 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?
Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:59:41 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195344472
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef Dven het volgende:
Lol ja, iedereen strak dood door de microfibers ja.

Raar dat je het zelf al 50 jaar met een sjaal gered hebt zonder heftige longkanker te ontwikkelen.

Manmanman.
Nonno-discussie, dat vooral zo is omdat iemand zich een andere situatie dan die van zichzelf, niet kan wil indenken en daarmee ongefundeerd bepaalt wat een ander moet doen/vinden.
//--//
Dat is ook precies hoe de mondkapjes discussie zal gaan zijn. Dragers zijn en geven hun vermeende veiligheid, niet-dragers zijn veroorzakers van alle ellende.
Zonder enig zelfbeschikkingsruimte dat iedereen vooral zelf moet besluiten of die wel of niet een kapje in welke situatie iets draagt.
pi_195344473
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.
Zou het wel een stuk makkelijker maken :')
pi_195344488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maak me hier ook echt zorgen om. Nu al 100.000 kinderen die thuis zitten of hebben gezeten vanwege besmetting of symptomen (en in afwachting van een test). Dit is vragen om problemen..
Ik kan het me zo goed voorstellen. Iedereen moet thuiswerken tenzij het niet anders kan. In de verpleegtehuizen worden allemaal extra voorzorgsmaatregelen getroffen. De auteur van het stuk ziet op televisie een sterk verminderde bemensing van de Tweede Kamer. Op de universiteit waar hij werkt worden allerlei oplossingen gezocht om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen. En dan is het op de middelbare school business as usual.
pi_195344514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

'De' oorzaak niet, maar potentiële oorzaken:
- Mate van afstand
- Mate van luchtcirculatie
- Geluk/pech
- Virale lading
- Mate van uitscheiding (schreeuwen/zoenen/praten/zingen)
- Publiek (jongeren hebben doorgaans minder klachten en zullen minder snel getest worden)
pi_195344526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan het me zo goed voorstellen. Iedereen moet thuiswerken tenzij het niet anders kan. In de verpleegtehuizen worden allemaal extra voorzorgsmaatregelen getroffen. De auteur van het stuk ziet op televisie een sterk verminderde bemensing van de Tweede Kamer. Op de universiteit waar hij werkt worden allerlei oplossingen gezocht om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen. En dan is het op de middelbare school business as usual.
Geeft ook aan hoe belangrijk we de sociaalemotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen vinden.
pi_195344574
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nonno-discussie, dat vooral zo is omdat iemand zich een andere situatie dan die van zichzelf, niet kan wil indenken en daarmee ongefundeerd bepaalt wat een ander moet doen/vinden.
//--//
Dat is ook precies hoe de mondkapjes discussie zal gaan zijn. Dragers zijn en geven hun vermeende veiligheid, niet-dragers zijn veroorzakers van alle ellende.
Zonder enig zelfbeschikkingsruimte dat iedereen vooral zelf moet besluiten of die wel of niet een kapje in welke situatie iets draagt.
Oplossing het fake mondkapje.

pi_195344576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geeft ook aan hoe belangrijk we de sociaalemotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen vinden.
Hij vraagt toch niet om een sluiting? Hij vraagt nota bene om voorzorgsmaatregelen waardoor we juist onderwijs ten behoeve van de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van deze kinderen kunnen waarborgen.
pi_195344616
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

https://nos.nl/video/2348(...)perverspreiders.html

Dit is geen hoogstaand dubbelblind wetenschappelijk onderzoek natuurlijk maar wel zeer interessante materie, die 25% heeft het dus kennelijk in de adem zitten (de zogenaamde superverspreiders) en 75% niet.

Dat zou kunnen verklaren waarom er soms heel veel mensen ziek worden bij contact en soms helemaal niemand, zelfs als je in hetzelfde huis woont.

Verder wel eens met je dat het voor de virusaanpak als totaalconcept niet zo heel relevant is.
blablablabla
pi_195344666
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij vraagt toch niet om een sluiting? Hij vraagt nota bene om voorzorgsmaatregelen waardoor we juist onderwijs ten behoeve van de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van deze kinderen kunnen waarborgen.
Precies dit ja. Laten ze de klassen halveren en de lessen livestreamen. Week erop wissel je van groep.
Leerkrachten die van klaslokaal wisselen i.p.v. de kinderen scheelt ook al veel.
Er lag al voor de vakantie een prima plan klaar die vele malen veiliger oogt dan dit. Die tieners moeten wel afstand houden van de leerkracht, maar dat doen ze thuis uiteraard niet. Dus werk je verspreiding in de hand. Dat loopt niet in lijn met de maatregelen die nu getroffen worden.
pi_195344705
quote:

Ga naar huis man. En waarschuw je ouders zichzelf goed in de gaten te houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Precies dit ja. Laten ze de klassen halveren en de lessen livestreamen. Week erop wissel je van groep.
Leerkrachten die van klaslokaal wisselen i.p.v. de kinderen scheelt ook al veel.
Er lag al voor de vakantie een prima plan klaar die vele malen veiliger oogt dan dit. Die tieners moeten wel afstand houden van de leerkracht, maar dat doen ze thuis uiteraard niet. Dus werk je verspreiding in de hand. Dat loopt niet in lijn met de maatregelen die nu getroffen worden.
Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.
blablablabla
pi_195344831
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.
En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben met thuiswerken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
pi_195344866
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:16:18 #287
473584 Gretzl
pi_195344874
Waarom hebben Mark Rutte, De Jonge en Dissel het nu continu over The Hammer and the Dance , maar was er blijkbaar onvoldoende urgentie om de toonaangevende strategie van Pueyo al in de periode april-september toe te passen? Dit komt niet geloofwaardig over.
pi_195344876
quote:

Zo snel mogelijk wegwezen.
pi_195344888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Gretzl het volgende:
Waarom hebben Mark Rutte, De Jonge en Dissel het nu continu over The Hammer and the Dance , maar was er blijkbaar onvoldoende urgentie om de toonaangevende strategie van Pueyo al in de periode april-september toe te passen? Dit komt niet geloofwaardig over.
Hebben Mark Rutte en De Jonge het daar dan ook over?
  woensdag 30 september 2020 @ 15:17:27 #290
473584 Gretzl
pi_195344899
Rutte die Merkel citeert dat er een dag komt dat alles weer normaal wordt en dan vervolgens over een vaccin of voldoende medicijnen begint :')

Heeft nog steeds niet begrepen dat de grote kans op normale omstandigheden wordt bereikt als zoveel mogelijk landen hun best doen om in te dammen naar nul.
pi_195344902
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben om thuis te werken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.

Constant kinderen aanwezig maken mensen echt overspannen en helpen relaties naar de klote, laat staan als er nog druk bij komt om te presteren vanuit een werkgever..
blablablabla
pi_195344917
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.
Gaan ze gezellig wat klasgenoten uitnodigen
pi_195344920
quote:

[..]

uhh nee, maar ouders moeten in principe ook thuis werken he slimpie
  woensdag 30 september 2020 @ 15:18:54 #294
473584 Gretzl
pi_195344929
quote:
5s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben Mark Rutte en De Jonge het daar dan ook over?
Nou ze zeggen niet letterlijk dat ze volledig kiezen voor de aanbevelingen van Pueyo, maar de hamer en de dans wordt de laatste weken wel heel vaak genoemd. Ik vraag me af waarom dat niet eerder had gekund, Pueyo pleitte juist voor het voorkomen van jojo-lockdowns zoals de Nederlandse en tijdig effectief ingrijpen. Dit is niet meer dansen, dit is een duidelijke tweede golf.
pi_195344930
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben met thuiswerken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
Dat EN er is een mogelijkheid om die kinderen gewoon wel naar school te laten gaan. Is zelfs tijdens de 'lockdown' zo geweest. Mijn buurmeisje heeft geen dag gemist, samen met nog een jongen.
pi_195344942
quote:

[..]

Zeker geen kinderen jij
blablablabla
pi_195344956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.

Constant kinderen aanwezig maken mensen echt overspannen en helpen relaties naar de klote, laat staan als er nog druk bij komt om te presteren vanuit een werkgever..
Dus partners kunnen wel bij elkaar zijn, maar niet met hun kinderen? Ze houden van elkaar maar niet van hun kinderen?

De kinderen zijn niet constant aanwezig. Ze gaan in zo'n situatie immers nog steeds naar school, alleen niet de volledige tijd. Bovendien is er, zoals ik al zei, de mogelijkheid om naar het werk te gaan als het echt nodig is. Ik heb bijvoorbeeld collega's met hectische thuissituaties en die gaan regelmatig naar kantoor.
pi_195344965
Misschien worden we nu ook zo massaal ziek omdat we tijdens de 1e golf geen weerstand meer hebben opgebouwd door de 1.5 meter afstand. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_195344976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

DAt had je dan moeten bedenken voordat je ze nam. Of opvoeden, wil ook nog wel eens helpen. Schijnt een vies woord te zijn tegenwoordig.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:21:19 #300
473584 Gretzl
pi_195344982
Blijft inderdaad schandalig zoals Asscher nu beweert dat het kabinet niet veel eerder (lees: eind juli) heeft ingezet op het voldoende omlaag brengen van de R.
pi_195344989
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:18 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Gaan ze gezellig wat klasgenoten uitnodigen
Nee, want ze hebben les en de leerkracht kan zien of ze aanwezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')