abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2020 @ 13:13:01 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195342648
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:10 schreef Nielsch het volgende:
ik vind die leeftijdscategorieën in het dashboard eigenlijk nergens op slaan...

je hebt 0-20... okee maar een kleuter van 5 heeft een heel ander leven dan een student van 19...

dan heb je 20-40... okee maar een student van 21 heeft een heel ander leven dan een moeder van 39

dan heb je 40-60... hier is niet heel veel op aan te merken...

dan heb je 60-80... een werkend persoon van 60 heeft een heel ander leven dan een gepensioneerde van 72...

Waarom niet iets als:

0-12 (basisschool)
12-18 (middelbare)
18-25 (studenten)
25-45 (jong werkenden)
45-67 (werkenden)
67 en ouder... (gepensioneerden)

Dat zou al wat transparanter zijn naar mijn mening.
RIVM splits in een weekverslag in 10-jaarsgroepen.
Antifa
pi_195342650
We zijn aan het soebatten over mondkapjes in de openbare ruimte, maar ondertussen hebben we niet genoeg testcapaciteit, falend BCO en laten we de woonzorgcentra zwemmen in onzekerheid over te nemen voorzorgsmaatregelen echt ongelofelijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195342656
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

RIVM splits in een weekverslag in 10-jaarsgroepen.
5
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195342666
Ik begrijp steeds minder van die constante roep om het mondkapje overal te verplichten. Je hebt nu letterlijk de vrijheid om een mondkapje te gebruiken... wel of niet. Het is een grondrecht. Nu is er al een hele tijd een roep om dat grondrecht maar even te niet te doen.

Doe een mondkapje op als je je daar veilig(er) bij voelt, of niet. Ga niet ieder ander mens daartoe verplichten. Ik zie regelmatig mensen roepen om het te verplichten, maar lopen vervolgens zelf over de koppen in de supermarkt zonder mondkapje. Hoe scheef wil je het hebben?

Ik ben volledig voor maatregelen nemen. Op sommige vlakken mag het inderdaad iets duidelijker en/of strikter. Maar het nut van het mondkapje is alleszins bewezen. Er zijn netzoveel voors, als tegens. Voor elke voor is een tegen en vice versa.

We vieren dit jaar 75 jaar vrijheid, maar er is dit jaar een groep die duidelijk niet doorheeft wat dat 'vrijheid' betekent.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 13:14:32 #55
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195342672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef _serial_ het volgende:
We zijn aan het soebatten over mondkapjes in de openbare ruimte, maar ondertussen hebben we niet genoeg testcapaciteit, falend BCO en laten we de woonzorgcentra zwemmen in onzekerheid over te nemen voorzorgsmaatregelen echt ongelofelijk.
En staan leraren onbeschermd voor de klas.
pi_195342677
quote:
Maar meer zetels voor de VVD. Dit land is al een tijdje af.
pi_195342680
quote:
Het voelt ondertussen alsof deze discussie bedoelt is om af te leiden van de echte issues, beetje als een goochelaar. Het zou moeten gaan over dat we morgen op 1350 IC-bedden zouden moeten zitten en volgende maand 1700, maar die is er niet. Over de testcapaciteit die niet op orde is en hoe dat opgelost wordt. Over het 'klaar hebben' als het nodig is van de nood-IC opvang locaties zoals Ahoy, weet ik 't wat meer.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 13:18:18 #58
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195342719
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het voelt ondertussen alsof deze discussie bedoelt is om af te leiden van de echte issues, beetje als een goochelaar. Het zou moeten gaan over dat we morgen op 1350 IC-bedden zouden moeten zitten en volgende maand 1700, maar die is er niet. Over de testcapaciteit die niet op orde is en hoe dat opgelost wordt. Over het 'klaar hebben' als het nodig is van de nood-IC opvang locaties zoals Ahoy, weet ik 't wat meer.
Het gaat ook de hele tijd over het testbeleid hoor, bijvoorbeeld in het debat nu.
pi_195342721
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef iBenny het volgende:
Ik begrijp steeds minder van die constante roep om het mondkapje overal te verplichten. Je hebt nu letterlijk de vrijheid om een mondkapje te gebruiken... wel of niet. Het is een grondrecht. Nu is er al een hele tijd een roep om dat grondrecht maar even te niet te doen.

Doe een mondkapje op als je je daar veilig(er) bij voelt, of niet. Ga niet ieder ander mens daartoe verplichten. Ik zie regelmatig mensen roepen om het te verplichten, maar lopen vervolgens zelf over de koppen in de supermarkt zonder mondkapje. Hoe scheef wil je het hebben?

Ik ben volledig voor maatregelen nemen. Op sommige vlakken mag het inderdaad iets duidelijker en/of strikter. Maar het nut van het mondkapje is alleszins bewezen. Er zijn netzoveel voors, als tegens. Voor elke voor is een tegen en vice versa.

We vieren dit jaar 75 jaar vrijheid, maar er is dit jaar een groep die duidelijk niet doorheeft wat dat 'vrijheid' betekent.
Niet medische mondkapjes werken alleen als iedereen ze draagt, omdat ze vooral de ander beschermen.
pi_195342733
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:12 schreef Dven het volgende:
Verder wel mee eens dat op vakantie gaan voor Nederlanders dit najaar geen optie zou moeten zijn. Nergens voor nodig om de nog pure gebieden te besmetten 8-)
Geen idee waar je nu op doelt maar in Bulgarije testte de afgelopen 24u 6% positief. Toch ook geen topscore of wel?

[ Bericht 13% gewijzigd door alpeko op 30-09-2020 13:24:42 ]
pi_195342736
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]

En staan leraren onbeschermd voor de klas.
Het echte probleem is ventilatie; wanneer je dat niet goed regelt, dan is een mondkapje een lapmiddel. En voor structurele actie, zoals ventilatie, hoeven we geen heftige wetten door te voeren.
pi_195342742
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef iBenny het volgende:
En dat zijn waarschijnlijk de mensen die als ze een boete krijgen of worden aangesproken op het niet (correct) dragen van hun verplichte mondkapje, gelijk een grote bek opzetten tegen een handhaver.

Tja, eigen schuld, Karen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:19:11 #63
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195342745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar ja, dat is allemaal moeilijk. Ze gaan liever voor een makkelijke schijnoplossing, om zich vervolgens op de borst te kloppen over hoe daadkrachtig ze het kabinet hebben overtuigd om een mondkapjesplicht op te tuigen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195342761
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Niet medische mondkapjes werken alleen als iedereen ze draagt, omdat ze vooral de ander beschermen.
Niet om het persoonlijk te maken, maar... Lees mijn post nog eens. En denk dan nog eens na over wat je zegt.
pi_195342803
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het echte probleem is ventilatie; wanneer je dat niet goed regelt, dan is een mondkapje een lapmiddel. En voor structurele actie, zoals ventilatie, hoeven we geen heftige wetten door te voeren.
Maar ik heb eigenlijk nog niemand over die ventilatie gehoord. Jij wel?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:22:50 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342810
quote:
Dat is ook het zotte. soebatten over een schijnmaatregel terwijl je vol op moeten gaan inzetten dat mensen zelf kunnen gaan testen, mijn part met een lage betrouwbaarheid van 85%. De rest kan met meer zekerheid naar de GGD. veder maak het mogelijk dat mensen met minimale consequenties zelf hun quarantaine kunnen doen (betaal ze desnoods voor hun "verloren" tijd voor het vaderland).
//--//
Ook, herhaal ik nog maar eens, maak alles tot een advies waarbij mensen die een geschetst "fatsoen" overtreden, dat ook kan herstellen en dat kwetsbaren duidelijke mogelijkheden hebben om zichzelf te kunnen beschermen. Kortom, focus je op de gevolgen en de doelgroepen ipv als een doorgeslagen waanzinnige, het levensgevaarlijk virus als heilig doel uit te gaan roeien.

Als laatste, waar is het is het lange termijnplan tot er (g)een vaccin is, een plan B zonder en een plan C met vaccin.
Ook voor mensen die dat al of niet dan tot zich (kunnen) nemen. Wat moeten/kunnen mensen doen die levensgevaarlijk een injectie krijgen en wat betekent dit voor de mensen die dat maar toch, even niet willen doen. Worden dat paria's in de ogen van kruisridders ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 30 september 2020 @ 13:23:14 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195342815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dit is niet waar.
Antifa
pi_195342824
quote:

[..]

5
Afhankelijk van de tabel.
pi_195342834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is niet waar.
In China is in het begin van de pandemie bijna een hele flat besmet geraakt door verkeerde ventilatie ( wat verspreiding van virussen betreft)

Staat in dit topic, maar is wel eventjes zoeken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:25:29 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195342854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

In China is in het begin van de pandemie bijna een hele flat besmet geraakt door verkeerde ventilatie ( wat verspreiding van virussen betreft)

Ok. En de andere miljoenen besmettingen, hoe verklaar je die?
Antifa
pi_195342860
quote:

[..]

Doel je dan weer op die ene persoon die een andere besmet heeft in de lift en vervolgens via allerlei huisfeesten een cluster van tientallen mensen startte?
pi_195342893
quote:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid... Het is een flat. Hoe weten we zeker dat het door de ventilatie komt? Niet bijvoorbeeld doordat iemand lekker heeft lopen hoesten en niezen in de lift of z'n handen niet heeft gewassen en de voordeur van de flat heeft aangeraakt, voordat tig anderen dat deden.

Er wonen honderden mensen onder 1 dak. Er kunnen zoveel redenen zijn.
pi_195342911
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is niet waar.
Goh, waarom zet men in Duitsland daar wel op in? Ga je ontkennen dat aerosolen het probleem zijn?
  woensdag 30 september 2020 @ 13:30:56 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342960
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

dat is vooral wanneer er geen andere regels gelden.

Het is ronduit kinderachtige desinformatie niet duidelijk te maken dat het bij afstandhouden en thuisblijven bij symptomen, geen reet uitmaakt of ieder een mondkapje draagt.

Van Dissel ik vat samen: "Per/week bepaart het op de huidige regels & situatie; 1 besmettingsgeval per 200.000 mensen".
Dat is 85 besmettingen per week waarbij een besmetting bij lange na niet eindig op de IC. Dat is dus letterlijk margewerk. Hiervoor dan heel Nederland achter een kapje dwingen is zottigheid.
Je moet je verstand gebruiken dat het totale waanzin is om daarvoor 17 miljoen mensen, waarvan zelfs 3 miljoen kinderen worden uitgezonderd, aan een kapje te helpen.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:31:51 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195342976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar ik heb eigenlijk nog niemand over die ventilatie gehoord. Jij wel?
Te moeilijk, staat ook niet in het Hammer-Dance model dat nu ommarmt wordt als doel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')