RIVM splits in een weekverslag in 10-jaarsgroepen.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:10 schreef Nielsch het volgende:
ik vind die leeftijdscategorieën in het dashboard eigenlijk nergens op slaan...
je hebt 0-20... okee maar een kleuter van 5 heeft een heel ander leven dan een student van 19...
dan heb je 20-40... okee maar een student van 21 heeft een heel ander leven dan een moeder van 39
dan heb je 40-60... hier is niet heel veel op aan te merken...
dan heb je 60-80... een werkend persoon van 60 heeft een heel ander leven dan een gepensioneerde van 72...
Waarom niet iets als:
0-12 (basisschool)
12-18 (middelbare)
18-25 (studenten)
25-45 (jong werkenden)
45-67 (werkenden)
67 en ouder... (gepensioneerden)
Dat zou al wat transparanter zijn naar mijn mening.
5quote:Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
RIVM splits in een weekverslag in 10-jaarsgroepen.
En staan leraren onbeschermd voor de klas.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef _serial_ het volgende:
We zijn aan het soebatten over mondkapjes in de openbare ruimte, maar ondertussen hebben we niet genoeg testcapaciteit, falend BCO en laten we de woonzorgcentra zwemmen in onzekerheid over te nemen voorzorgsmaatregelen echt ongelofelijk.
Maar meer zetels voor de VVD. Dit land is al een tijdje af.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef _serial_ het volgende:
We zijn aan het soebatten over mondkapjes in de openbare ruimte, maar ondertussen hebben we niet genoeg testcapaciteit, falend BCO en laten we de woonzorgcentra zwemmen in onzekerheid over te nemen voorzorgsmaatregelen echt ongelofelijk.
Het voelt ondertussen alsof deze discussie bedoelt is om af te leiden van de echte issues, beetje als een goochelaar. Het zou moeten gaan over dat we morgen op 1350 IC-bedden zouden moeten zitten en volgende maand 1700, maar die is er niet. Over de testcapaciteit die niet op orde is en hoe dat opgelost wordt. Over het 'klaar hebben' als het nodig is van de nood-IC opvang locaties zoals Ahoy, weet ik 't wat meer.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef _serial_ het volgende:
Het gaat ook de hele tijd over het testbeleid hoor, bijvoorbeeld in het debat nu.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het voelt ondertussen alsof deze discussie bedoelt is om af te leiden van de echte issues, beetje als een goochelaar. Het zou moeten gaan over dat we morgen op 1350 IC-bedden zouden moeten zitten en volgende maand 1700, maar die is er niet. Over de testcapaciteit die niet op orde is en hoe dat opgelost wordt. Over het 'klaar hebben' als het nodig is van de nood-IC opvang locaties zoals Ahoy, weet ik 't wat meer.
Niet medische mondkapjes werken alleen als iedereen ze draagt, omdat ze vooral de ander beschermen.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef iBenny het volgende:
Ik begrijp steeds minder van die constante roep om het mondkapje overal te verplichten. Je hebt nu letterlijk de vrijheid om een mondkapje te gebruiken... wel of niet. Het is een grondrecht. Nu is er al een hele tijd een roep om dat grondrecht maar even te niet te doen.
Doe een mondkapje op als je je daar veilig(er) bij voelt, of niet. Ga niet ieder ander mens daartoe verplichten. Ik zie regelmatig mensen roepen om het te verplichten, maar lopen vervolgens zelf over de koppen in de supermarkt zonder mondkapje. Hoe scheef wil je het hebben?
Ik ben volledig voor maatregelen nemen. Op sommige vlakken mag het inderdaad iets duidelijker en/of strikter. Maar het nut van het mondkapje is alleszins bewezen. Er zijn netzoveel voors, als tegens. Voor elke voor is een tegen en vice versa.
We vieren dit jaar 75 jaar vrijheid, maar er is dit jaar een groep die duidelijk niet doorheeft wat dat 'vrijheid' betekent.
Geen idee waar je nu op doelt maar in Bulgarije testte de afgelopen 24u 6% positief. Toch ook geen topscore of wel?quote:Op woensdag 30 september 2020 13:12 schreef Dven het volgende:
Verder wel mee eens dat op vakantie gaan voor Nederlanders dit najaar geen optie zou moeten zijn. Nergens voor nodig om de nog pure gebieden te besmetten
Het echte probleem is ventilatie; wanneer je dat niet goed regelt, dan is een mondkapje een lapmiddel. En voor structurele actie, zoals ventilatie, hoeven we geen heftige wetten door te voeren.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En staan leraren onbeschermd voor de klas.
En dat zijn waarschijnlijk de mensen die als ze een boete krijgen of worden aangesproken op het niet (correct) dragen van hun verplichte mondkapje, gelijk een grote bek opzetten tegen een handhaver.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:14 schreef iBenny het volgende:
Doe een mondkapje op als je je daar veilig(er) bij voelt, of niet. Ga niet ieder ander mens daartoe verplichten. Ik zie regelmatig mensen roepen om het te verplichten, maar lopen vervolgens zelf over de koppen in de supermarkt zonder mondkapje. Hoe scheef wil je het hebben?
Maar ja, dat is allemaal moeilijk. Ze gaan liever voor een makkelijke schijnoplossing, om zich vervolgens op de borst te kloppen over hoe daadkrachtig ze het kabinet hebben overtuigd om een mondkapjesplicht op te tuigen.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het voelt ondertussen alsof deze discussie bedoelt is om af te leiden van de echte issues, beetje als een goochelaar. Het zou moeten gaan over dat we morgen op 1350 IC-bedden zouden moeten zitten en volgende maand 1700, maar die is er niet. Over de testcapaciteit die niet op orde is en hoe dat opgelost wordt. Over het 'klaar hebben' als het nodig is van de nood-IC opvang locaties zoals Ahoy, weet ik 't wat meer.
Niet om het persoonlijk te maken, maar... Lees mijn post nog eens. En denk dan nog eens na over wat je zegt.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet medische mondkapjes werken alleen als iedereen ze draagt, omdat ze vooral de ander beschermen.
Maar ik heb eigenlijk nog niemand over die ventilatie gehoord. Jij wel?quote:Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het echte probleem is ventilatie; wanneer je dat niet goed regelt, dan is een mondkapje een lapmiddel. En voor structurele actie, zoals ventilatie, hoeven we geen heftige wetten door te voeren.
Dat is ook het zotte. soebatten over een schijnmaatregel terwijl je vol op moeten gaan inzetten dat mensen zelf kunnen gaan testen, mijn part met een lage betrouwbaarheid van 85%. De rest kan met meer zekerheid naar de GGD. veder maak het mogelijk dat mensen met minimale consequenties zelf hun quarantaine kunnen doen (betaal ze desnoods voor hun "verloren" tijd voor het vaderland).quote:Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef _serial_ het volgende:
Dit is niet waar.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het echte probleem is ventilatie; wanneer je dat niet goed regelt, dan is een mondkapje een lapmiddel. En voor structurele actie, zoals ventilatie, hoeven we geen heftige wetten door te voeren.
In China is in het begin van de pandemie bijna een hele flat besmet geraakt door verkeerde ventilatie ( wat verspreiding van virussen betreft)quote:
Ok. En de andere miljoenen besmettingen, hoe verklaar je die?quote:Op woensdag 30 september 2020 13:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In China is in het begin van de pandemie bijna een hele flat besmet geraakt door verkeerde ventilatie ( wat verspreiding van virussen betreft)
Staat in dit topic, maar is wel eventjes zoeken.
Doel je dan weer op die ene persoon die een andere besmet heeft in de lift en vervolgens via allerlei huisfeesten een cluster van tientallen mensen startte?quote:Op woensdag 30 september 2020 13:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In China is in het begin van de pandemie bijna een hele flat besmet geraakt door verkeerde ventilatie ( wat verspreiding van virussen betreft)
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Het is een flat. Hoe weten we zeker dat het door de ventilatie komt? Niet bijvoorbeeld doordat iemand lekker heeft lopen hoesten en niezen in de lift of z'n handen niet heeft gewassen en de voordeur van de flat heeft aangeraakt, voordat tig anderen dat deden.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Goh, waarom zet men in Duitsland daar wel op in? Ga je ontkennen dat aerosolen het probleem zijn?quote:
dat is vooral wanneer er geen andere regels gelden.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet medische mondkapjes werken alleen als iedereen ze draagt, omdat ze vooral de ander beschermen.
Te moeilijk, staat ook niet in het Hammer-Dance model dat nu ommarmt wordt als doel.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar ik heb eigenlijk nog niemand over die ventilatie gehoord. Jij wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |