Helaas nog altijd tienduizenden mensen te veelquote:Op woensdag 30 september 2020 13:45 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ziek-corona-covid-19
Jep vertel dat maar bij de risicogroep oudjes.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan doe jij je gehoorapparaat maar in.
Ben vooral geïnteresseerd naar het aantal mensen met chronische klachten ipv langdurige. Daar zijn nog nauwelijks statistieken van.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Langer dan 3 weken klachten heet hier al 'langdurige' klachten.
Ik vind die cijfers van de huisartsenpraktijk een stuk representatiever. Dat zou dan iets van 2.5% zijn.
Die sluiten we gewoon tot minstens 1 januari op toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 13:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep vertel dat maar bij de risicogroep oudjes.
Oja was ik vergeten.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die sluiten we gewoon tot minstens 1 januari op toch?
Niet te vergeten dat de non-verbale communicatie, gillend achteruit rent.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Met die mondkappen versta je elkaar ook vaak slechter dus ga je automatisch dichter bij elkaar staan.
Hoe is het eigenlijk met Bruins?quote:Op woensdag 30 september 2020 13:55 schreef Gretzl het volgende:
Krol pleit voor het aftreden van Hugo de Jonge. Heel goed, ben ik ook al maanden voor. Zelfs Bruno Bruins had het waarschijnlijk beter gedaan als coronaminister
Dit frame klopt gewoon hoor. De crux zit 'm in het woordje "vooral".quote:Op woensdag 30 september 2020 13:51 schreef Gretzl het volgende:
Jammer dat het (niet-geheel kloppende) frame dat COVID-19 vooral ouderen en mensen met onderliggende klachten treft nog steeds wordt gepredikt in Nederland.
Wat wanneer op gegeven moment blijkt dat geen enkele maatregel ook maar van enige invloed is op het aantal positieve testen?quote:
Ik snap je adrem gezegde maar je snapt hopelijk dat je dit niet serieus kan stellen.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan doe jij je gehoorapparaat maar in.
Exact.quote:'De experts van het C19 Red Team bevestigden vanochtend in de Tweede Kamer dat minister Hugo de Jonge álle signalen van de aanstormende tweede golf mistte.'
niet geheel is dus voor 95%?quote:Op woensdag 30 september 2020 13:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Helaas nog altijd tienduizenden mensen te veel![]()
Jammer dat het (niet-geheel kloppende) frame dat COVID-19 vooral ouderen en mensen met onderliggende klachten treft nog steeds wordt gepredikt in Nederland. Soms zou je wensen dat de schadelijke impact van corona op het menselijke lichaam nog wat duidelijker was, zodat er meer urgentiebesef was geweest bij het kabinet om direct voor indammen te kiezen.
Dit is vrijwel de kern van iedere samenleving, maar oké.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:57 schreef Vallon het volgende:
Dat een ander zich maar moet aanpassen omdat iemand dat dan beter uitkomt.
Er zijn mondkapjes ontwikkeld met een doorzichtig voorkomen, zodat liplezen nog steeds kan.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat de non-verbale communicatie, gillend achteruit rent.
Zelfs doven ondervinden flink nadeel wat buiten Irma op een schavot zetten, kennelijk ineens niet van belang is voor de deugers.
Sommigen vinden dat (mondkapje) weer fijn omdat men dan niet meer kan zien wat iemand non-verbaal mimiceert.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:56 schreef Za het volgende:
[..]
Wat wanneer op gegeven moment blijkt dat geen enkele maatregel ook maar van enige invloed is op het aantal positieve testen?
Denk jij dat er een kans bestaat dat we over een à twee maanden misschien tot deze conclusie komen?
Die is inmiddels interim-directeur van de HTMquote:Op woensdag 30 september 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met Bruins?
Zal er de volgende keer wel /s achter zetten.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je adrem gezegde maar je snapt hopelijk dat je dit niet serieus kan stellen.
Dat een ander zich maar moet aanpassen omdat iemand dat dan beter uitkomt.
Ik ben vooral benieuwd of ze in de wirwar van maatregelen nog een keer gaan evalueren wat nu effectief is en wat niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Die mondkapjesplicht gaat er komen dus. Vraag is of het een besluit à la de scholen sluiten wordt.
Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Nee, het gaat er nu vooral om dat er iets gedaan wordt, want waarom zou je daar tegen zijn, het kan geen kwaad toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 14:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of ze in de wirwar van maatregelen nog een keer gaan evalueren wat nu effectief is en wat niet.
Maar ik vrees het ergste.
Vooral hun eigen punten van falen verbloemen door weer 'daadkracht' te tonen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het gaat er nu vooral om dat er iets gedaan wordt, want waarom zou je daar tegen zijn, het kan geen kwaad toch?
Was in Duitsland onlangs en daar is het al heel lang. Na 1 dag ben je er zo aan gewend dat het niet meer boeit.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:06 schreef Questular het volgende:
Mondkapjesplicht zou ik serieus ruk vinden.
Als je het over buiten proportionele maatregelen praat is dat er zeker een ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:06 schreef Questular het volgende:
Beter laat dan nooit toch? Ik had ook liever gehad dat ze in maart al mondkapjes hadden verplicht, zoals Zuid-Korea. Die zijn nu vrijwel van het virus af en kunnen gewoon door met het leven. Hebben niet eens een complete landelijke lockdown gehad. (allleen in de stad waar het zo uit de hand liep)quote:Op woensdag 30 september 2020 14:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vooral hun eigen punten van falen verbloemen door weer 'daadkracht' te tonen.
Generalistisch tegeltjeskul om een behoefte aan onderdrukking te verhullen.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is vrijwel de kern van iedere samenleving, maar oké.
Dat ligt niet aan de mondkapjes.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit toch? Ik had ook liever gehad dat ze in maart al mondkapjes hadden verplicht, zoals Zuid-Korea. Die zijn nu vrijwel van het virus af en kunnen gewoon door met het leven.
Mondkapjes moeten vooral juist gedragen worden; dan kan het een toegevoegde waarde hebben wellicht. Probleem is alleen dat er aardig wat mensen zijn die denken dat ze met mondkapje opeens weer binnen die 1,5 meter mogen komen. Of hun kapje verkeerd dragen/er aan frunniken en dan zonder reiniging gewoon andere dingen aanraken bv.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het gaat er nu vooral om dat er iets gedaan wordt, want waarom zou je daar tegen zijn, het kan geen kwaad toch?
Op het moment dat er duidelijke tegenstellingen zijn, dan moet je de discussie dus voor eens en voor altijd stoppen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Generalistisch tegeltjeskul om een behoefte aan onderdrukking te verhullen.
Degene die een regel wil stelt moet die rechtvaardigen zonder daarbij groepen bewust weg te zetten.
Maar goed, het zijn tegenstellingen die zich op een totaal verschillend doel afspelen en niet te verenigen zijn.
1) Voorstanders die mondkapjes willen omdat zij dat willen, ongeacht de reden en wie het last bezorgt.
2) Tegenstanders die niet overtuigd zijn dat mondkapjes helpt in & bij de aanpak.
Over generalistische kul gesproken...quote:Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Vallon het volgende:
1) Voorstanders die mondkapjes willen omdat zij dat willen, ongeacht de reden en wie het last bezorgt.
Een maatregel die in bijna elk Europees land al geldt en deels in Nederland vind ik niet buitenproportioneel. Daarnaast ben je er binnen een dag al aan gewend.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je het over buiten proportionele maatregelen praat is dat er zeker een ja.
Zorg liever dat je bepaalde randzaken snel op orde krijgt.
Niet alleen natuurlijk. maar de overheid heeft daar direct gratis mondkapjes verstrekt aan elke burger. Samen met ontsmetten van drukke plekken en afstand houden. Maar cafe's gingen niet dicht, etc.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de mondkapjes.
Zuid-Korea ligt geografisch totaal anders dan Nederland, dat helpt met het buiten de deur houden van het coronavirus.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit toch? Ik had ook liever gehad dat ze in maart al mondkapjes hadden verplicht, zoals Zuid-Korea. Die zijn nu vrijwel van het virus af en kunnen gewoon door met het leven. Hebben niet eens een complete landelijke lockdown gehad. (allleen in de stad waar het zo uit de hand liep)
Das zeker waar. Maar het ging wel flink rond en toch is het snel de kop in gedrukt. Maar de mentaliteit van mensen is natuurlijk ook anders daar.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zuid-Korea ligt geografisch totaal anders dan Nederland, dat helpt met het buiten de deur houden van het coronavirus.
Ik ook. Het zorgt er straks alleen maar voor dat mensen minder afstand houden, want ze hebben toch een mondkapje op.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:06 schreef Questular het volgende:
Ik denk dat de compliance in Zuid-Korea een stuk hoger is dan hier. Ze hebben daar al vaker ervaringen gehad met pandemieën en hebben dus zowel een goede infrastructuur als een bevolking die weet hoe ze zich moet gedragen i.c.m. die infrastructuur.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit toch? Ik had ook liever gehad dat ze in maart al mondkapjes hadden verplicht, zoals Zuid-Korea. Die zijn nu vrijwel van het virus af en kunnen gewoon door met het leven. Hebben niet eens een complete landelijke lockdown gehad. (allleen in de stad waar het zo uit de hand liep)
In heel Spanje is een mondkapjesplicht sinds half juli, ook lokale lockdowns bv in de regio Madrid al 12 dagen, en het aantal positieve testen loopt nog steeds op, percentage positief getest daar 20%.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Was in Duitsland onlangs en daar is het al heel lang. Na 1 dag ben je er zo aan gewend dat het niet meer boeit.
Met die logica kun je alle maatregelen wel afschaffen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op het moment dat er duidelijke tegenstellingen zijn, dan moet je de discussie dus voor eens en voor altijd stoppen.
In Italië is al heel lang een mondkapjesplicht. Die doen het nu met Duitsland het beste in Europa.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
In heel Spanje is een mondkapjesplicht sinds half juli, ook lokale lockdowns bv in de regio Madrid al 12 dagen, en het aantal positieve testen loopt nog steeds op, percentage positief getest daar 20%.
Ben benieuwd naar studies die aantonen of mensen juist voorzichtiger zijn met mondkapje of niet. Denk dat mensen in het begin voorzichtiger zijn maar daarna er meer aan wennen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ook. Het zorgt er straks alleen maar voor dat mensen minder afstand houden, want ze hebben toch een mondkapje op.
Dat is waar.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:16 schreef Jaeger85 het volgende:
In Italië is al heel lang een mondkapjesplicht. Die doen het nu met Duitsland het beste in Europa.
Is dat wel zo? Er zijn ook studies namelijk die het tegendeel aantonen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ook. Het zorgt er straks alleen maar voor dat mensen minder afstand houden, want ze hebben toch een mondkapje op.
Suc6 dat is nog verder van een totaal-niet-niet-nergens-medisch werkend. In Frankrijk zie je zelfs plastic gevallen die transparant afdekken om daarmee te voldoen aan de wet (om de wet).quote:Op woensdag 30 september 2020 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn mondkapjes ontwikkeld met een doorzichtig voorkomen, zodat liplezen nog steeds kan.
Das ook weer waar. Je moet eigenlijk ook een pamflet sturen naar mensen hoe je ze moet gebruiken. Of TV spotjes.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:17 schreef Steven_Stil het volgende:
Mondkapjes goed gebruiken doet bijna niemand, is ook aardig prijzig.
In Zweden houden ze zich goed aan de afstandsregels.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is waar.
In Zweden doen ze het weer een stuk beter dan in Italië geheel zonder mondkapjes.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar studies die aantonen of mensen juist voorzichtiger zijn met mondkapje of niet. Denk dat mensen in het begin voorzichtiger zijn maar daarna er meer aan wennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |