Signaal functie. Als je een mondkapje ziet dan ben je eerder geneig afstand te houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:31 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Zo opgepropt in het achterzakje en dan volgende dag ,uuh mondkapje ojaa in mn achterzak , grabbel en weer op , gaat echt helpen ..not
Dit schijnt toch ook juist averechts te kunnen werken? Dat als je een mondkapje ziet en denkt oh dan is die afstand niet meer nodig.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Signaal functie. Als je een mondkapje ziet dan ben je eerder geneig afstand te houden.
Eens.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vind het alleen vooral zuur voor de (kleine) horeca-ondernemers die al met heel beperkte marges moesten werken en nu dus eigenlijk dood bloeden. Zonder dat ze steun krijgen van de overheid om overeind te blijven.
Intussen worden de verhuurders van horecapanden nog altijd slapend rijk want die hoeven geen cent in te leveren.
Dat denken sommige mensen ook al zonder mondkapje. Elke bescherming extra is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit schijnt toch ook juist averechts te kunnen werken? Dat als je een mondkapje ziet en denkt oh dan is die afstand niet meer nodig.
Ja, precies. Dus zie daar het probleem. Het is zoals de briten zeggen, "Six of the one, half a dozen of the other"quote:Op woensdag 30 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit schijnt toch ook juist averechts te kunnen werken? Dat als je een mondkapje ziet en denkt oh dan is die afstand niet meer nodig.
Ben je in het buitenland geweest deze zomer? Dan weet je dat het juist mega averechts werkt en het meer 20/30cm afstand is metquote:Op woensdag 30 september 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Signaal functie. Als je een mondkapje ziet dan ben je eerder geneig afstand te houden.
Als we over anderhalve week maar naar de Nürburgring kunnen kijkenquote:Op woensdag 30 september 2020 12:32 schreef vosss het volgende:
[..]
We gaan het zien. Als we niet blind worden dan.
In België hebben ze de mondkapjesregels in Brussel eo recent nog teruggedraaid, dus dat kan wel degelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:32 schreef RipCity het volgende:
Een ding is zeker: als ze het eenmaal invoeren kom je er niet meer vanaf ook. Dus zit je jaar lang aan de mondkapjes.
Nee, ik heb ervoor gekozen geen covid op te lopenquote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ben je in het buitenland geweest deze zomer? Dan weet je dat het juist mega averechts werkt en het meer 20/30cm afstand is met
Mondkapjes
Poldercultuur.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:35 schreef Gretzl het volgende:
Eindelijk is de TK om wat betreft de mondneusmaskers. Wel gek dat zo'n proces in Nederland een maand of 7-8 duurt en in de meeste andere landen veel sneller wordt ingevoerd.
Je moet het mondkapje dan ook niet voor je ogen doen, he?quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Als we over anderhalve week maar naar de Nürburgring kunnen kijken
Loooool. Lieg toch niet joh.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ben je in het buitenland geweest deze zomer? Dan weet je dat het juist mega averechts werkt en het meer 20/30cm afstand is met
Mondkapjes
komt puur door de schaarstequote:Op woensdag 30 september 2020 12:35 schreef Gretzl het volgende:
Eindelijk is de TK om wat betreft de mondneusmaskers. Wel gek dat zo'n proces in Nederland een maand of 7-8 duurt en in de meeste andere landen veel sneller wordt ingevoerd.
Als er eenmaal een mondkapjesplicht is gaat ie sowieso tot na maart blijven denk ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
In België hebben ze de mondkapjesregels in Brussel eo recent nog teruggedraaid, dus dat kan wel degelijk.
Het probleem is alleen dat er een politieke show van gemaakt wordt. De oppositie baalt al een half jaar dat er veel aandacht gaat naar het kabinet en dat ze daar zo weinig tegenover kunnen stellen. Nu hebben ze bedacht dat je best wel een maand lang door kunt zeuren over een specifieke maatregel die heel zichtbaar gaat zijn en die onderbouwd wordt met een 'baat het niet dan schaadt het niet'. Net als dat gedoe rond de zorgsalarissen wordt het steeds meer een gevecht van symboolpolitiek waarbij de burger uiteindelijk beboet wordt als die daar niet in meegaat. Jammer.
In Frankrijk en Spanje misschien. In Duitsland werkt mondkapje + afstand prima. Vooral omdat de mensen gedisciplineerd zijn en elkaar aanspreken als één van de twee zaken niet wordt gehanteerd.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mondkapjes
Het is een complot van de roverheid!quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
Krijgen we ook dan gratis mondkapjes?
Of moeten de vriendjes van de VVD er goed aan verdienen
Ik weet niet of we daar echt nog winst kunnen pakken. Ik denk dat er tal van andere zaken zijn waar we veel meer winst kunnen pakken. Sluit je de horeca dan gaat de jeugd gewoon lekker thuis hun feestjes vieren. Dan kun je een avondklok instellen om dat weer tegen te gaan maar ik betwijfel of die maatregel in proportie staat tot het virus.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Ik wil niet als een zure kut overkomen ten aanzien van horeca, ik bezoek ook graag een restaurant en als er geen corona zou zijn ook de hele avond drinken en voetbal kijken in het café . Probleem is alleen dat dat nog een van de weinige dingen is waar je wellicht nog wat winst kunt pakken momenteel zonder dat mensen écht te lijden krijgen onder maatregelen. Verzorgingshuizen werken vaak al met een mondkapjesplicht en bezoekersaantallen worden al gereduceerd ondanks dat daar (nog) geen landelijke normen voor zijn vanuit de overheid.
Die noodzaak om nu het misschien nog kan iets te realiseren moet echt omhoog.
Weinig kansen voor de Bulls daar denk ik. Hopelijk crashed Lewis een keer flink.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Als we over anderhalve week maar naar de Nürburgring kunnen kijken
Dat is wel waar. Net maand naar Frankrijk/Zwitserland/Duitsland geweest en in Duitsland doen ze het idd wel goed met kapje EN afstand. Maar Frankrijk en België etc was een joke.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:37 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
In Frankrijk en Spanje misschien. In Duitsland werkt mondkapje + afstand prima. Vooral omdat de mensen gedisciplineerd zijn en elkaar aanspreken als één van de twee zaken niet wordt gehanteerd.
quote:Op woensdag 30 september 2020 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is een complot van de roverheid!
Ik vind het mooi hoe jij alle op- en aanmerkingen over landen met mondmaskers die slecht scoren weet te negeren en alleen maar de hele tijd naar Duitsland wil wijzen omdat dat land het wel goed doet. Want ja, alle andere landen die dezelfde maatregelen als Duitsland hebben en toch last hebben van een tweede golf passen natuurlijk slechter in je straatje.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:35 schreef Gretzl het volgende:
Kan ie zich weer uit de grindbak laten duwen door de marshalls (GP van Europa 2007)quote:Op woensdag 30 september 2020 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Weinig kansen voor de Bulls daar denk ik. Hopelijk crashed Lewis een keer flink.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |