Zeker. Ik verwacht nog steeds dat we er dicht tegenaan schurken vrijdag.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik mag jou overmorgen nog quoten als het aantal besmettingen op die vrijdag niet boven de 5000 is.
Ja, want waarom zou je je bezighouden met het coronamaatregelen als je ook dit soort dingen kunt gaan doen?quote:
Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen: als het straatbeeld straks echt gevuld is met mondkapjes gaan mensen er echt wel weer uit. Dat duurt even (een paar weken) voordat het gros van de mensen het gewend is en de schaamte voorbij is, maar het is allemaal veel minder beperkend dan je suggereert.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:18 schreef xFriendx het volgende:
[..]
De bezorgdiensten gaan het druk krijgen. Nu snuffel je misschien voor je plezier nog even bij de boekenzaak. Wil je straks echt een bepaald boek hebben laat je het wel bezorgen ipv voor 1 boek met je mondkapje op in een winkel rond te lopen. Ergens wel het doel behaald van minder contacten uiteraard. Maar de lol van winkelen (fysiek) is er dan wel af. Ik zou zelf alleen de supermarkt denk ik fysiek nog opzoeken.
Dat klopt wel, ja. Ik maak me niet snel zo druk. Wel als het om vrijheidsbeperkende oorlogsmaatregelen gaat trouwensquote:Op woensdag 30 september 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik meen het oprecht, ik ben jaloers op je manier van denken. Als ik je reacties lees heb ik 't idee dat je 't wat makkelijker van je af kunt zetten, maar dat kan ik wellicht mis hebben.
Ik ben iemand die slecht tegen onzekerheid en onduidelijkheid kan, en moet mezelf ook iedere keer dwingen dat te accepteren.
Ja, supermarkt inderdaad. Verder zul je mij niet veel meer zien op openbare plekken binnen. Nu ook al niet trouwens. Totaal geen behoefte aan met die al regeltjes, 0,0 plezier aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:18 schreef xFriendx het volgende:
[..]
De bezorgdiensten gaan het druk krijgen. Nu snuffel je misschien voor je plezier nog even bij de boekenzaak. Wil je straks echt een bepaald boek hebben laat je het wel bezorgen ipv voor 1 boek met je mondkapje op in een winkel rond te lopen. Ergens wel het doel behaald van minder contacten uiteraard. Maar de lol van winkelen (fysiek) is er dan wel af. Ik zou zelf alleen de supermarkt denk ik fysiek nog opzoeken.
Die balkjes zijn een slag in de lucht he, het is slechts ter illustratie hoe je dit op kunt bouwen.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier een overzichtje (ook bekend bij het RIVM):[ afbeelding ]
Van rustig voortkabbelen is imo momenteel nou niet bepaald sprake. Kijk waar we 2 weken geleden stonden, waar we nu staan en waar we misschien over 2 weken staan. Dat kabbelt niet, dat knalt flink omhoog.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de virusverspreiding gewoon rustig voortkabbelt de komende maanden, wat we ook aan regeltjes bedenken.
Het geldt toch alleen binnen? Zodra mensen een stap buiten de winkel zetten gaat ie gewoon af hoor.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen: als het straatbeeld straks echt gevuld is met mondkapjes gaan mensen er echt wel weer uit. Dat duurt even (een paar weken) voordat het gros van de mensen het gewend is en de schaamte voorbij is, maar het is allemaal veel minder beperkend dan je suggereert.
Je bedoelt, sluiten van (bijvoorbeeld) horeca om te voorkomen dat scholen gesloten moeten worden? Dus eigenlijk, als horeca niet gesloten wordt een avondklok?quote:Op woensdag 30 september 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Geestelijk welzijn is ook enorm belangrijk, dat moeten we zeker niet onderschatten. Maar hun het huidige momentum staan we zoals Rutte het omschreef op een t-splitsing. Die "R" waarde moet nu eigenlijk als een gek omlaag gebracht worden de komende drie weken anders kijken we of wel tegen veel strengere maatregelen aan of we gaan feitelijk gewoon weer terug in volledige (intelligente) lockdown.
Hoewel horeca dicht vervelend zou zijn moeten misschien dan de scholen ook wel weer dicht. Dan heb je als thuiswerker met een paar koters een groter probleem.
Laten we niet vergeten dat veel dingen wel kunnen. Je kunt nog sporten, je kunt naar de bieb, culturele instellingen en musea zijn (nog) open, pretparken en dierentuinen zijn open. Vergeet niet, dat was in maart ook allemaal dicht.
Het sluiten van locaties met onvoldoende doorstroming is nu wel heel belangrijk, zeker als ventilatie slechts gedeeltelijk en dan nog op initiatief van de uitbaters onder handen zijn genomen en daar geen controle op is.
Hoe kut dat ook is zouden mensen van even 3 weken geen zuipfeestjes met vrienden en eten afhalen in plaats van in het restaurant eten niet meteen geestelijk te lijden moeten hebben. Zo'n intelligente lockdown zoals we in maart hadden met mogelijk nog een avondklok er bij is vele malen ingrijpender.
Ik denk dat je nu echt alles moet aanpakken wat niet essentieel is.
Eens.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen: als het straatbeeld straks echt gevuld is met mondkapjes gaan mensen er echt wel weer uit. Dat duurt even (een paar weken) voordat het gros van de mensen het gewend is en de schaamte voorbij is, maar het is allemaal veel minder beperkend dan je suggereert.
Buiten hoeven ze toch niet op?quote:Op woensdag 30 september 2020 12:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens.
In Duitsland met zo'n ding gelopen, uurtje is kut. Daarna ben je er aan gewend.
Al moet je niet gaan rennen want dan val je neer en als het 30 graden is buiten is het ook verschrikkelijk, maar dat duurt wel weer even.
Daarom (even buiten beschouwing laten of het op- en afzetten van dat ding nou echt zo goed is) is het best prima als iedereen weet dat, zodra je een winkel binnen stapt, dat ding op moet.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het geldt toch alleen binnen? Zodra mensen een stap buiten de winkel zetten gaat ie gewoon af hoor.
Het is waar dat zo'n schema het moeilijker maakt om op specifieke zaken in te spelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat ze nu doen, alleen treden ze niet in detail. Dat schema van die Ieren laat nul ruimte voor gerichte aanpassingen.
We willen allemaal graag weten waar we aan toe zijn, liever duidelijkheid en strenger dan onzekerheid. Ik denk dat zo'n schema daar in helpt. Of het beter is weet ik niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is waar dat zo'n schema het moeilijker maakt om op specifieke zaken in te spelen.
Maar vergeleken met ons beleid vind ik het wel een stuk duidelijker en dat is ook wat waard. Ik begrijp eigenlijk niks van hoe het hier nu gaat. Mijn regio is nu "niveau 2". Wat betekent dat? Geen idee. Wanneer gaat het naar niveau 1? Of 3? Geen idee. En wat verandert er dan? Geen idee.
Daar had Rutte het nog over toch maandag, aan het begin van die persco?quote:Op woensdag 30 september 2020 12:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is waar dat zo'n schema het moeilijker maakt om op specifieke zaken in te spelen.
Maar vergeleken met ons beleid vind ik het wel een stuk duidelijker en dat is ook wat waard. Ik begrijp eigenlijk niks van hoe het hier nu gaat. Mijn regio is nu "niveau 2". Wat betekent dat? Geen idee. Wanneer gaat het naar niveau 1? Of 3? Geen idee. En wat verandert er dan? Geen idee.
Jaquote:Op woensdag 30 september 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bedoelt, sluiten van (bijvoorbeeld) horeca om te voorkomen dat scholen gesloten moeten worden? Dus eigenlijk, als horeca niet gesloten wordt een avondklok?
Naar mijn idee is het belangrijker de bezoeken bij verzorgingstehuizen een stuk beter onder controle te krijgen, hopelijk middels een sneltest oid. Er werd gewerkt aan een test die binnen 15 minuten uitslag geeft. Dan zou je bij kwetsbare mensen in een verzorgingstehuis zeggen: We testen je, als de uitslag van die test negatief is mag je (nog steeds wel met persoonlijke beschermingsmiddelen) op bezoek.
Ik heb geen flauw idee hoe de komende maanden eruit gaan zien, met het snotterseizoen dat startende is. Ik heb het ook nergens over zuipfeestjes met vrienden, dat is alles behalve wat ik bedoel. In de regio waar ik woon gaan de restaurants tijdens de winter ook door met een terras, met heaters en dat soort dingen. Dan zit je wat meer in de kou vanwege wind, maar het risico daarvan lijkt me echt ontzettend klein.
Zuipfeestjes e.d. ben ik 100% met je eens dat we daarmee moeten kappen.
Nee joh, daarvoor gaat het aantal testen dat uitgevoerd niet genoeg voor omhoog. Zal me al verbazen als het uberhaupt in de buurt van de 4000 komt.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker. Ik verwacht nog steeds dat we er dicht tegenaan schurken vrijdag.
Nee.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Buiten hoeven ze toch niet op?
Zo opgepropt in het achterzakje en dan volgende dag ,uuh mondkapje ojaa in mn achterzak , grabbel en weer op , gaat echt helpen ..notquote:Op woensdag 30 september 2020 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het geldt toch alleen binnen? Zodra mensen een stap buiten de winkel zetten gaat ie gewoon af hoor.
Ik vind het alleen vooral zuur voor de (kleine) horeca-ondernemers die al met heel beperkte marges moesten werken en nu dus eigenlijk dood bloeden. Zonder dat ze steun krijgen van de overheid om overeind te blijven.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Ik wil niet als een zure kut overkomen ten aanzien van horeca, ik bezoek ook graag een restaurant en als er geen corona zou zijn ook de hele avond drinken en voetbal kijken in het café
We gaan het zien. Als we niet blind worden dan.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee joh, daarvoor gaat het aantal testen dat uitgevoerd niet genoeg voor omhoog. Zal me al verbazen als het uberhaupt in de buurt van de 4000 komt.
Z
Ok, ik snap het. Daar moet ik je gelijk in geven. Je komt niet over als een zure kut hoorquote:Op woensdag 30 september 2020 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Ik wil niet als een zure kut overkomen ten aanzien van horeca, ik bezoek ook graag een restaurant en als er geen corona zou zijn ook de hele avond drinken en voetbal kijken in het café . Probleem is alleen dat dat nog een van de weinige dingen is waar je wellicht nog wat winst kunt pakken momenteel zonder dat mensen écht te lijden krijgen onder maatregelen. Verzorgingshuizen werken vaak al met een mondkapjesplicht en bezoekersaantallen worden al gereduceerd ondanks dat daar (nog) geen landelijke normen voor zijn vanuit de overheid.
Die noodzaak om nu het misschien nog kan iets te realiseren moet echt omhoog.
Ja, ach ja je kent mijn mening intussen wel over mondkapjes, over dat ik niet verwacht dat ze überhaupt veel toevoegen op het grote geheel. Dus als mensen er de hele dag aanzitten: be my guest.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee.
Iedereen zit dus de hele dag met zijn coronaklauwen aan z'n mondkapje op af op af op af
Signaal functie. Als je een mondkapje ziet dan ben je eerder geneig afstand te houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:31 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Zo opgepropt in het achterzakje en dan volgende dag ,uuh mondkapje ojaa in mn achterzak , grabbel en weer op , gaat echt helpen ..not
Dit schijnt toch ook juist averechts te kunnen werken? Dat als je een mondkapje ziet en denkt oh dan is die afstand niet meer nodig.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Signaal functie. Als je een mondkapje ziet dan ben je eerder geneig afstand te houden.
Eens.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vind het alleen vooral zuur voor de (kleine) horeca-ondernemers die al met heel beperkte marges moesten werken en nu dus eigenlijk dood bloeden. Zonder dat ze steun krijgen van de overheid om overeind te blijven.
Intussen worden de verhuurders van horecapanden nog altijd slapend rijk want die hoeven geen cent in te leveren.
Dat denken sommige mensen ook al zonder mondkapje. Elke bescherming extra is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit schijnt toch ook juist averechts te kunnen werken? Dat als je een mondkapje ziet en denkt oh dan is die afstand niet meer nodig.
Ja, precies. Dus zie daar het probleem. Het is zoals de briten zeggen, "Six of the one, half a dozen of the other"quote:Op woensdag 30 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit schijnt toch ook juist averechts te kunnen werken? Dat als je een mondkapje ziet en denkt oh dan is die afstand niet meer nodig.
Ben je in het buitenland geweest deze zomer? Dan weet je dat het juist mega averechts werkt en het meer 20/30cm afstand is metquote:Op woensdag 30 september 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Signaal functie. Als je een mondkapje ziet dan ben je eerder geneig afstand te houden.
Als we over anderhalve week maar naar de Nürburgring kunnen kijkenquote:Op woensdag 30 september 2020 12:32 schreef vosss het volgende:
[..]
We gaan het zien. Als we niet blind worden dan.
In België hebben ze de mondkapjesregels in Brussel eo recent nog teruggedraaid, dus dat kan wel degelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:32 schreef RipCity het volgende:
Een ding is zeker: als ze het eenmaal invoeren kom je er niet meer vanaf ook. Dus zit je jaar lang aan de mondkapjes.
Nee, ik heb ervoor gekozen geen covid op te lopenquote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ben je in het buitenland geweest deze zomer? Dan weet je dat het juist mega averechts werkt en het meer 20/30cm afstand is met
Mondkapjes
Poldercultuur.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:35 schreef Gretzl het volgende:
Eindelijk is de TK om wat betreft de mondneusmaskers. Wel gek dat zo'n proces in Nederland een maand of 7-8 duurt en in de meeste andere landen veel sneller wordt ingevoerd.
Je moet het mondkapje dan ook niet voor je ogen doen, he?quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Als we over anderhalve week maar naar de Nürburgring kunnen kijken
Loooool. Lieg toch niet joh.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ben je in het buitenland geweest deze zomer? Dan weet je dat het juist mega averechts werkt en het meer 20/30cm afstand is met
Mondkapjes
komt puur door de schaarstequote:Op woensdag 30 september 2020 12:35 schreef Gretzl het volgende:
Eindelijk is de TK om wat betreft de mondneusmaskers. Wel gek dat zo'n proces in Nederland een maand of 7-8 duurt en in de meeste andere landen veel sneller wordt ingevoerd.
Als er eenmaal een mondkapjesplicht is gaat ie sowieso tot na maart blijven denk ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
In België hebben ze de mondkapjesregels in Brussel eo recent nog teruggedraaid, dus dat kan wel degelijk.
Het probleem is alleen dat er een politieke show van gemaakt wordt. De oppositie baalt al een half jaar dat er veel aandacht gaat naar het kabinet en dat ze daar zo weinig tegenover kunnen stellen. Nu hebben ze bedacht dat je best wel een maand lang door kunt zeuren over een specifieke maatregel die heel zichtbaar gaat zijn en die onderbouwd wordt met een 'baat het niet dan schaadt het niet'. Net als dat gedoe rond de zorgsalarissen wordt het steeds meer een gevecht van symboolpolitiek waarbij de burger uiteindelijk beboet wordt als die daar niet in meegaat. Jammer.
In Frankrijk en Spanje misschien. In Duitsland werkt mondkapje + afstand prima. Vooral omdat de mensen gedisciplineerd zijn en elkaar aanspreken als één van de twee zaken niet wordt gehanteerd.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mondkapjes
Het is een complot van de roverheid!quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
Krijgen we ook dan gratis mondkapjes?
Of moeten de vriendjes van de VVD er goed aan verdienen
Ik weet niet of we daar echt nog winst kunnen pakken. Ik denk dat er tal van andere zaken zijn waar we veel meer winst kunnen pakken. Sluit je de horeca dan gaat de jeugd gewoon lekker thuis hun feestjes vieren. Dan kun je een avondklok instellen om dat weer tegen te gaan maar ik betwijfel of die maatregel in proportie staat tot het virus.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Ik wil niet als een zure kut overkomen ten aanzien van horeca, ik bezoek ook graag een restaurant en als er geen corona zou zijn ook de hele avond drinken en voetbal kijken in het café . Probleem is alleen dat dat nog een van de weinige dingen is waar je wellicht nog wat winst kunt pakken momenteel zonder dat mensen écht te lijden krijgen onder maatregelen. Verzorgingshuizen werken vaak al met een mondkapjesplicht en bezoekersaantallen worden al gereduceerd ondanks dat daar (nog) geen landelijke normen voor zijn vanuit de overheid.
Die noodzaak om nu het misschien nog kan iets te realiseren moet echt omhoog.
Weinig kansen voor de Bulls daar denk ik. Hopelijk crashed Lewis een keer flink.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Als we over anderhalve week maar naar de Nürburgring kunnen kijken
Dat is wel waar. Net maand naar Frankrijk/Zwitserland/Duitsland geweest en in Duitsland doen ze het idd wel goed met kapje EN afstand. Maar Frankrijk en België etc was een joke.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:37 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
In Frankrijk en Spanje misschien. In Duitsland werkt mondkapje + afstand prima. Vooral omdat de mensen gedisciplineerd zijn en elkaar aanspreken als één van de twee zaken niet wordt gehanteerd.
quote:Op woensdag 30 september 2020 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is een complot van de roverheid!
Ik vind het mooi hoe jij alle op- en aanmerkingen over landen met mondmaskers die slecht scoren weet te negeren en alleen maar de hele tijd naar Duitsland wil wijzen omdat dat land het wel goed doet. Want ja, alle andere landen die dezelfde maatregelen als Duitsland hebben en toch last hebben van een tweede golf passen natuurlijk slechter in je straatje.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:35 schreef Gretzl het volgende:
Kan ie zich weer uit de grindbak laten duwen door de marshalls (GP van Europa 2007)quote:Op woensdag 30 september 2020 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Weinig kansen voor de Bulls daar denk ik. Hopelijk crashed Lewis een keer flink.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |