Nee hoor. Die hele verkiezingen gaan uitsluitend over Corona. Dat zullen dit soort dingen te pas en te onpas te voorschijn komen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat tegen die tijd de mensen dit al lang weer vergeten zijn![]()
Maar ik zal ze er graag aan herinneren
Misschien moeten ze ook eens verder kijken dan corona en hun neus lang is.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee hoor. Die hele verkiezingen gaan uitsluitend over Corona. Dat zullen dit soort dingen te pas en te onpas te voorschijn komen.
Dat is direct ook de reden dat ik denk dat de oppositie hem helemaal niet weg wil hebben.
Ik was nog even in de waan dat corona tegen die tijd tot de geschiedenis behoortquote:Op woensdag 2 september 2020 20:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee hoor. Die hele verkiezingen gaan uitsluitend over Corona. Dat zullen dit soort dingen te pas en te onpas te voorschijn komen.
Dat is direct ook de reden dat ik denk dat de oppositie hem helemaal niet weg wil hebben.
Het is dan juist weer op z'n hoogtepunt natuurlijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:00 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik was nog even in de waan dat corona tegen die tijd tot de geschiedenis behoort
Tsjah. Het is natuurlijk gewoon opportunisme ten top allemaal. Helaas trouwens.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten ze ook eens verder kijken dan corona en hun neus lang is.
quote:Grapperhaus zegt dat het vertrouwen in hem zeker een deuk heeft opgelopen, en dat het "uitdeuken" niet eenvoudig zal zijn. "Maar vertrouwen is op meer gebaseerd dan het goede voorbeeld geven." Hij wil het vertrouwen van de boa's terugwinnen door met hen in gesprek te gaan. Grapperhaus denkt dat het hem gaat lukken ieders vertrouwen terug te krijgen.
Echt hequote:Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef MichaelScott het volgende:
Ferd probeert een Rutte'tje, hij kon zich de gebeurtenissen van die dag in eerste instantie niet goed herinneren.
Ik neem de mondkapjes mee!quote:Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Elan het volgende:
Het aanblijven van die man is compleet lachwekkend.
Morgen groot feest bij mij thuis. Fuck corona.
Ja precies.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het is zo duidelijk dat Grapperhaus er niet uitkomt en dat z'n collega's, die hem mogen, hem zullen sparen. Even voor de bühne door het stof laten kruipen en weer door.
En geloofwaardigheid 0,0 voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het is zo duidelijk dat Grapperhaus er niet uitkomt en dat z'n collega's, die hem mogen, hem zullen sparen. Even voor de bühne door het stof laten kruipen en weer door.
Dat is dus precies wat Klaver zegt.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Mij ging je al niet binnenboord houden vriend.. en nu al helemaal niet meer. Pannekoek.
Sterke argumentatie van Klaver inderdaad. Maar ik denk niet dat Grapperhaus zelf opstapt. Hij heeft toch al gezegd dat hij de beslissing over zijn geloofwaardigheid aan anderen overlaat? Hij vindt zichzelf geloofwaardig en hecht er belang aan zijn bijdrage aan lopende dossiers voort te zetten.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:22 schreef Vallon het volgende:
Klaver goed verweer dat Ferd met zijn gedrag een vrijbrief geeft dat de regels niet van belang zijn .. (en hij kan ook zeggen dat Ferd loog maar houdt dat binnensmonds).
Ferd blijf achter zijn betoog staan.
Volgens mij stapt Ferd straks op. Als aangeslagen wild kun je niet blijven. Zeker niet door te weten dat je dan steeds maar weer daar antwoord op moet geven en verantwoording te geven.
Nee, dan ben je een aso die bejaarden vermoord.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:28 schreef Mondkapje het volgende:
Of we gaan gewoon toe naar af en toe een omhelzing en dat het niet erg is. Wat mij betreft kan dat.
Dan is dus de vraag wat dit doet met het beleid en of het Kabinet dit dus mee wil slepen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterke argumentatie van Klaver inderdaad. Maar ik denk niet dat Grapperhaus zelf opstapt. Hij heeft toch al gezegd dat hij de beslissing over zijn geloofwaardigheid aan anderen overlaat? Hij vindt zichzelf geloofwaardig en hecht er belang aan zijn bijdrage aan lopende dossiers voort te zetten.
Al die geïnde boetes ook maar gelijk weer terugstorten dan.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:28 schreef Mondkapje het volgende:
Of we gaan gewoon toe naar af en toe een omhelzing en dat het niet erg is. Wat mij betreft kan dat. Maar dan moet er ook minder streng worden gedaan door het kabinet.
Die zit met een bakkie popcorn te kijken nu.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:33 schreef groenen het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Bruno Bruins?
Wijf op de bek pakken is er niet meer bij, dan teken je iemand anders z'n doodvonnis.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nee, dan ben je een aso die bejaarden vermoord.
Mochten ze op feestjes e.d. worden aangesproken dan weet ik nu al wat het weerwoord gaat zijn. En dat ze daarmee een goed punt hebben ook.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:33 schreef Rlz12 het volgende:
Heerlijke precedent voor de komende weken geschept. Dat belooft wat, zeker met de jongeren die er al maanden klaar mee zijn.
En dat eerste gaat-ie niet doen. Dus wat nu, moet hij dan van jou toch weg?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:39 schreef Breekfast het volgende:
Dus als het kabinet gewoon alle tot nu toe gegeven boetes schrapt, en BOA's op een andere manier gaan handhaven, dan mag hij van mij blijven zitten.
Waarom eigenlijk niet?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:
Ouwehand spot-on idd.. maar Ferd kan dat niet uitverkopen.
Ben benieuwd naar het aankomende weekend. Nog meer klappen voor de idiote anderhalvemeter hopelijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Mochten ze op feestjes e.d. worden aangesproken dan weet ik nu al wat het weerwoord gaat zijn. En dat ze daarmee een goed punt hebben ook.
Dit voorval legt op ietwat ongelukkige wijze de anderhalvemeterillusie bloot.
Hij kan dat prima met een omweg doen aan de rechtsorganisatie.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is niet aan minister van Justitie.
De vraag wordt dan weer, gaat het OM dat willen opvolgen..... wat dat iig buiten zijn invloedsring ligt.quote:Artikel 127ro
Onze Minister kan algemene en bijzondere aanwijzingen geven betreffende de uitoefening van de taken en bevoegdheden van het openbaar ministerie.
Het gaat al weken, zo niet maanden, over de belangrijkste bron van de besmettingen: thuis en in de familiesfeer. Wij worden al die tijd al door de minister-president daar streng over toegesproken. Nu gaat Grapperhaus in zo'n situatie in de fout en is er volop compassie. Daar heb ik moeite mee.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:47 schreef Mondkapje het volgende:
Dat is juist het punt, die man met die 4000 euro boete had ook geen kwade opzet.
Wat is er dit weekend?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:44 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar het aankomende weekend. Nog meer klappen voor de idiote anderhalvemeter hopelijk.
Niks specifieks. Doel meer op alle situaties waarin mensen door de sterke arm der wet gewezen worden op het afstand houden en de te verwachten repliek daarop.quote:
Diegene die hem de steun toegezegd hebben, zijn waarschijnlijk niet de BOA's die de straat op moeten om mensen aan te spreken!quote:Op woensdag 2 september 2020 21:54 schreef Vallon het volgende:
BOA en politiebonden zullen hem als spartelende vis (en ws vooral als mens) hun steun hebben toegezegd dat zij hem niet in de weg zullen zitten.
Reken maar dat deze handreiking daar in die contreien, laat staan burgemeester, ergens in en mee moet worden verzilverd. Ferd zal dat niet zo willen zien maar (lang genoeg meegedraaid in slangenkuilen) zo werkt het wel.
Heeft die wel netjes 1,5 meter afstand gehouden?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:58 schreef Vallon het volgende:
Zou staatssecretaris Ankie Broekers-Knol van Justitie en Veiligheid, die het huwelijk voltrok, nog last krijgen ?
Heeft ook spijt betuigd , loog in feite in commssie door ons actief de waarheid te onthouden maar staat idd nu niet op het schavot.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:59 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Heeft die wel netjes 1,5 meter afstand gehouden?
Hij heeft een selectief geheugen en steeds bezig te windvaan de sturen, zal door de ouderdom komen.quote:bron: nos.nl
Grapperhaus benadrukt dat vanwege de coronaregels de bruiloft expres "in een kleine setting is gevierd", met alleen de gezinnen en een paar goede vrienden en dat het feest om die reden is uitgesteld. Grapperhaus voegt eraan toe dat hij vóór en tijdens de huwelijksdag de mensen er voortdurend op heeft gewezen dat ze afstand moeten houden als ze niet tot hetzelfde huishouden horen en dat ze ook de andere coronaregels moeten respecteren.
Het is daar volgens mij echt niet veel soepeler dan hier momenteel.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:02 schreef Mondkapje het volgende:
Laten we dan nu maar meteen de methode Zweden overnemen.
Nou, ik heb wel met hem te doen. Het is een pijnlijke bedoening.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:57 schreef cobain1994 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een huilebalk..
Enige verschil is geloof ik dat social distancing daar vrijwillig is. Geen boetes dus.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is daar volgens mij echt niet veel soepeler dan hier momenteel.
Is toch wel zwaar kut als iets dat een mooie dag had moeten zijn ontaardt in wat het nu is. Ik snap de emotie volkomen. Ik vind dat mensen wel erg ver gaan met de persoonlijke aanvallen.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik heb wel met hem te doen. Het is een pijnlijke bedoening.
Hier ook invoeren en weer door met normaal leven in plaats van blindstaren op een vaccin.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Enige verschil is geloof ik dat social distancing daar vrijwillig is. Geen boetes dus.
Wanneer het over Grapperhaus gaat : eens maar niet iets wat je niet had kunnen verwachten.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:07 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Is toch wel zwaar kut als iets dat een mooie dag had moeten zijn ontaardt in wat het nu is. Ik snap de emotie volkomen. Ik vind dat mensen wel erg ver gaan met de persoonlijke aanvallen.
Jep. Dat geldt ook voor andere mensen die een bruiloft houden, een besmettingshaard blijken te hebben gecreëerd en vervolgens aan de schandpaal worden genageld.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:07 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Is toch wel zwaar kut als iets dat een mooie dag had moeten zijn ontaardt in wat het nu is. Ik snap de emotie volkomen. Ik vind dat mensen wel erg ver gaan met de persoonlijke aanvallen.
Hij had gewoon niet zo dom moeten zijn en dat feest lekker moeten uitstellen tot na de pandemie. Net als zoveel mensen hebben gedaan.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:07 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hij heeft wel een ruime definitie van huishouden als hij zijn schoonmoeder stond te omhelzen.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij heeft een selectief geheugen en steeds bezig te windvaan de sturen, zal door de ouderdom komen.
Doet nog een Halsemaatje met sociale inkapseling.
Helaas kon en gaat dat niet met begrafenissen waar je potjandorie niet eens, als je er al was, fatsoenlijk je compassie kon betonen. Het zijn twee maten van klasses.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij had gewoon niet zo dom moeten zijn en dat feest lekker moeten uitstellen tot na de pandemie. Net als zoveel mensen hebben gedaan.
Welke begrafenis zonder compassie ben jij de voorbije twee weken geweest als ik vragen mag? Of misbruik je nu het publieke gevoel om jouw standpunt kracht bij te zetten?quote:Op woensdag 2 september 2020 22:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas kon en gaat dat niet met begrafenissen waar je potjandorie niet eens, als je er al was, fatsoenlijk je compassie kon betonen. Het zijn twee maten van klasses.![]()
Het afkopen is geen vervanging van een schuld.
Een 'strafdossier' van niets bedoel je?quote:Op woensdag 2 september 2020 22:22 schreef Vallon het volgende:
Natuurlijk ligt het aantal boetes laag omdat iedereen nu weet dat je een strafdossier krijgt.. kwiebes.
Hoop dat ze hem direct weer terug op het vliegtuig zetten. Levensgevaarlijk om in deze tijden een Braziliaan binnen te halenquote:Op woensdag 2 september 2020 22:15 schreef Dven het volgende:
Één van m'n beste maten heeft vorig jaar Europa moeten verlaten omdat z'n visa verlopen was. Kort voor de crisis begon zat hij in het proces om een nieuwe te krijgen maar dat is overduidelijk tegen wat obstakels aangelopen.
Braziliaan uit Sao Paolo die nu sinds een week terug in Europa is maar wel in Servië dus nog even zien hoe hij de EU in kan. Ze pakken het in ieder geval niet lichtjes aan.
Over twee weken ga je het in de cijfers terugzien ja.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoop dat ze hem direct weer terug op het vliegtuig zetten. Levensgevaarlijk om in deze tijden een Braziliaan binnen te halen
Ik ga dat ook vermoeden, de Kamer is lief en zoals iemand anders hier zei.... goed om straks oppositie op te voeren.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:28 schreef Mammietje het volgende:
Deze man gaat duidelijk niet aftreden en heeft alleen spijt dat hij betrapt is.
Laten we snel naar Hugo gaan nu het stof nog net niet is gaan liggen.
Precies dit ja. Geloofwaardigheid totaal verloren.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:44 schreef Vallon het volgende:
Iets anders dat Grapperhaus 4 maanden lang bij zij (schoon)moeder voor de deur zetten vanwege Corona en dan geen moeite heb om op zijn bruiloft ineens gaat omhelzen met zijn ketsbare (schoon)moeder. Weinig geloofwaardig als kan je dat zo willen beleven. Rutte: speelt de integriteitsvraag (aan Ouwehand) hoe zeker kun jij dat weten....
Net als Mark in het kamerdebat van begin juni toen ie zich niet meer kon herinneren dat ie een toespraak had gehouden over groepsimmuniteitquote:Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef MichaelScott het volgende:
Ferd probeert een Rutte'tje, hij kon zich de gebeurtenissen van die dag in eerste instantie niet goed herinneren.
Het is daar VEEL strenger dan nu momenteel. Max 500 man bij een bijeenkomst misschien binnenkort met zelfde regels als hier.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is daar volgens mij echt niet veel soepeler dan hier momenteel.
De reden overigens dat hij het, net als eerder, nu in dit debat definitief wil afhandelen voordat mensen tijd krijgen er dieper over na te denken.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:26 schreef DonDruiper het volgende:
Rutte is een ras politicus.
Die wordt hier echt niet warm of koud van.
Je kan van m vinden wat je wil, maar verbaal gezien is deze man natuurlijk geniaal.
Een van de grote dompers van deze coronacrisis (en eerdere crises) is inderdaad dat Rutte zich voor pers en publiek vrijwel overal uitlult. Mede daarom is ie al 10 jaar aan de macht. De oppositie en de belangrijke media zijn (blijkbaar) te zwak om door zijn holle woorden te prikken en hem daadwerkelijkheid keihard aan te pakken. Zelfde bij het hele strategievraagstuk en de uitzichtloze situatie waarin we dankzij Ruttes beleid nu in zittenquote:Op woensdag 2 september 2020 23:26 schreef DonDruiper het volgende:
Rutte is een ras politicus.
Die wordt hier echt niet warm of koud van.
Je kan van m vinden wat je wil, maar verbaal gezien is deze man natuurlijk geniaal.
Onzin natuurlijk. Als dat daadwerkelijk beleid is kun je je daar gewoon op beroepen.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:22 schreef Vallon het volgende:
Er is ook geen drieslagsinstructie die enige juridische waarde heeft om te bepalen of een boete wel of niet terecht is.
De rechtspraak en handhaving werkt zo niet. De rechter en OvJ gaat uit dat een boete terecht is gegeven.
Als verweerder kun je je daar niet tegen verweren anders dan aantonen dat de handhavend ambtenaar het feit aantoonbaar onjuist heeft geconsateerd.
Rutte is ineensgeen jurist...... ik ben een eenvoudig historicus.....
en laat de bal gewoon bij Ferd.
Ben benieuwd naar de gastenlijst of bij de bruiloft van Ferd iemand was met een BOA licentie.
Zou dat mischien komen omdat de oppositie ook niets beters in huis heeft? Behalve dan Zeewind Baudet die over een complot in ziet, natuurlijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Een van de grote dompers van deze coronacrisis (en eerdere crises) is inderdaad dat Rutte zich voor pers en publiek vrijwel overal uitlult. Mede daarom is ie al 10 jaar aan de macht. De oppositie en de belangrijke media zijn (blijkbaar) te zwak om door zijn holle woorden te prikken en hem daadwerkelijkheid keihard aan te pakken. Zelfde bij het hele strategievraagstuk en de uitzichtloze situatie waarin we dankzij Ruttes beleid nu in zitten![]()
Nog steeds?quote:Op donderdag 3 september 2020 00:37 schreef Gretzl het volgende:
Wat zit De Jonge maar te raaskallen over de testcapaciteit. Totaal geen zelfkritische blik
Ja, niet de moeite waard om terug te kijken. Lullen als brugman, maar hij zal de laatste zijn om zijn eigen fouten toe te geven...quote:
Ow, terug kijken, dacht dat ze nog in debat waren.quote:Op donderdag 3 september 2020 00:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, niet de moeite waard om terug te kijken. Lullen als brugman, maar hij zal de laatste zijn om zijn eigen fouten toe te geven...
Andere mensen afkatten als je weer een random iemand die niet iedereen kent van twitter er bij haalt. Maar zelf niet eens het verschil weten tussen een motie van afkeuring die is ingediend en een motie van wantrouwen. Tja geen wonder dat veel mensen je niet serieus nemen.quote:Op donderdag 3 september 2020 00:51 schreef Gretzl het volgende:
Motie van wantrouwen![]()
De andere moties van Asscher
Vrijwel elke post van jouw hand in deze reeks bestaat uit geraaskal en gevalletje "beste stuurlui staan aan wal", om het dan vervolgens nog te hebben over een zelfkritische blik. Mooi staaltje ironie wel.quote:Op donderdag 3 september 2020 00:37 schreef Gretzl het volgende:
Wat zit De Jonge maar te raaskallen over de testcapaciteit. Totaal geen zelfkritische blik
En als het dan nog zijn eigen mening was, prima, maar enkel napraten wat enkele tweeps zeggen en bij weerwoord zelden erop ingaan.quote:Op donderdag 3 september 2020 02:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Vrijwel elke post van jouw hand in deze reeks bestaat uit geraaskal en gevalletje "beste stuurlui staan aan wal", om het dan vervolgens nog te hebben over een zelfkritische blik. Mooi staaltje ironie wel.
Nu blijkt dat de cijfers niet kloppen maar daar kom je niet op terug hè? Eerst huilen en als een onheilsprofeet wat verkondigen en dan is er eigenlijk niks aan de hand en dan is er doodse stilte.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De scholen zijn weer begonnen. Berg je maar.
https://www.gelderlander.(...)tie-roepen~a1057595/quote:Bruls: indien nodig ook horecaklant beboeten, cafébaas kan politie roepen
NIJMEGEN - Cafébazen die last hebben van klanten die zich niet aan de coronaregels houden, kunnen politie en gemeentelijke toezichthouders inschakelen. Die zullen ze dan indien nodig beboeten.
Slim van Bruls om te roepen, een paar uur nadat Grapperhaus door de tweede kamer gefileerd is. De geloofwaardigheid straalt er vanaf.quote:Op donderdag 3 september 2020 07:50 schreef hooibaal het volgende:
Bruls komt de horeca-ondernemers tegemoet: bij excessen is hij ook bereid om klanten te gaan beboeten.
[..]
https://www.gelderlander.(...)tie-roepen~a1057595/
Hoezo kloppen de cijfers niet? Dat heb ik gemist?quote:Op donderdag 3 september 2020 07:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu blijkt dat de cijfers niet kloppen maar daar kom je niet op terug hè? Eerst huilen en als een onheilsprofeet wat verkondigen en dan is er eigenlijk niks aan de hand en dan is er doodse stilte.
Waarom doe je dat? Waarom ben je er als de kippen bij als het niet goed gaat maar zwijg je in alle talen als het wel goed gaat?
quote:Op donderdag 3 september 2020 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo kloppen de cijfers niet? Dat heb ik gemist?
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/quote:Het hoge aantal besmettingen dat vandaag door het RIVM werd gemeld (734) - veel hoger dan het gemiddelde aantal meldingen de afgelopen weken - is volgens het RIVM veroorzaakt door 'een kortdurende technische storing' gisteren, meldt de NOS. Hierdoor is een deel van de positieve testen die gisteren hadden moeten worden gemeld, vandaag gemeld.
Maar dan kloppen ze toch, alleen zijn ze een dag vertraagd? Anders zou het gisteren dus 300 meer zijn geweest?quote:Op donderdag 3 september 2020 08:13 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/
Ik hlas gisteren ergens dat het door een fout in de corona app kwam. Ben aan 't zoeken of ik dat terug kan vinden.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan kloppen ze toch, alleen zijn ze een dag vertraagd? Anders zou het gisteren dus 300 meer zijn geweest?
Gemiddeld genomen klopt dat toch niet?quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan kloppen ze toch, alleen zijn ze een dag vertraagd? Anders zou het gisteren dus 300 meer zijn geweest?
Dinsdag waren de weekcijfers, als ik de tekst teruglees lijkt het te lezen als: "Er was incomplete data in de weekcijfers welke we gecorrigeerd hebben in de cijfers van 2 september"quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Correctie cijfers 2 september in aantal positief geteste mensen
Vanwege een eerdere technische storing bij het RIVM ontbreekt een aantal meldingen in de rapportage van 1 september. Deze meldingen zijn opgenomen in de rapportage van 2 september. Hierdoor is het aantal nieuwe positief geteste personen gemeld op 2 september (734) bijna 300 meldingen hoger dan op 1 september (462).
De hoeveelheden kloppen wel, ja. Het leek alleen eergisteren een daling en gisteren een forse piek. In het eggie zijn die cijfers dus uitgesmeerd over die 2 dagen en komt het op beide dagen op een ruime 500 neer, Dus meer voortgang van de cijfers zoals ze waren.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen had een deel op dinsdag en een deel op woensdag moeten worden gemeld.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen klopt dat toch niet?
Zo heb ik het ook begrepen.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De hoeveelheden kloppen wel, ja. Het leek alleen eergisteren een daling en gisteren een forse piek. In het eggie zijn die cijfers dus uitgesmeerd over die 2 dagen en komt het op beide dagen op een ruime 500 neer, Dus meer voortgang van de cijfers zoals ze waren.
Ik heb wat teruggezocht, maar het gaat echt om een technische storing van dinsdag, niet van de hele week, zoals ik het lees.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dinsdag waren de weekcijfers, als ik de tekst teruglees lijkt het te lezen als: "Er was incomplete data in de weekcijfers welke we gecorrigeerd hebben in de cijfers van 2 september"
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoording
[..]
quote:Op donderdag 3 september 2020 08:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De hoeveelheden kloppen wel, ja. Het leek alleen eergisteren een daling en gisteren een forse piek. In het eggie zijn die cijfers dus uitgesmeerd over die 2 dagen en komt het op beide dagen op een ruime 500 neer, Dus meer voortgang van de cijfers zoals ze waren.
Thanks, ik heb het inmiddels ook gezienquote:
Dan zou het de dag ervoor 150 meer zijn geweest.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah oke, dank je. Blijft wel frustrerend dat er minimaal 1 keer per week wel wat mis is met de cijfers. Ik probeer er minder op te letten, maar dat is wel lastig.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb wat teruggezocht, maar het gaat echt om een technische storing van dinsdag, niet van de hele week, zoals ik het lees.
Is dat als zodanig bekend gemaakt?quote:Op donderdag 3 september 2020 08:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan zou het de dag ervoor 150 meer zijn geweest.
Maar zoals gebruikelijk gaat een vraag die aan hooibaal is gericht een zwart gat in.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:31 schreef Noek het volgende:
De cijfers van gisteren waren gewoon niet zo schrikbarend als ze opeens leken, zeker wanneer daarbij de ziekenhuisopnames worden bekeken (ook al volgen die later.) Er was dus niks om je voor te bergen.
Dat is het punt.
Ja, sowieso beter om gewoon naar de weekcijfers te kijken en per week te vergelijken. Dan haal je dit soort fluctuaties er wat meer uit.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat als zodanig bekend gemaakt?
Maar op zich boeit dat natuurlijk niet. Zelfs als zou het de dag ervoor dan 400 meer geweest zijn en gisteren 400 minder. Dan was het alsnog een piek van een dag. Belangrijker is wat de dagen erna doen. Als die weer op hetzelfde stabiele aantal zitten, was er een korte, onbelangrijke piel. Als die stabiel een aantal dagen op rij naar ruim boven de 700 gaan, is er sprake van een toename.
Brulsquote:Op donderdag 3 september 2020 08:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Slim van Bruls om te roepen, een paar uur nadat Grapperhaus door de tweede kamer gefileerd is. De geloofwaardigheid straalt er vanaf.
Klopt! *huilt Ferd-tranenquote:Op donderdag 3 september 2020 08:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar zoals gebruikelijk gaat een vraag die aan hooibaal is gericht een zwart gat in.
Het cijfer was sowieso niet schrikbarend. Cijferfetisjismequote:Op donderdag 3 september 2020 08:31 schreef Noek het volgende:
De cijfers van gisteren waren gewoon niet zo schrikbarend als ze opeens leken, zeker wanneer daarbij de ziekenhuisopnames worden bekeken (ook al volgen die later.) Er was dus niks om je voor te bergen.
Dat is het punt.
Nog steeds amper iets aan de hand in de ziekenhuizen. Dikke prima.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het cijfer was sowieso niet schrikbarend. Cijferfetisjisme
Lul maar, ik zat alweer in een bunker want de scholen zijn weer gestart, dit dat alles.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Helemaal als de focus ligt op positieve tests, maar mensen die zich daar op richten die willen gewoon niet inzien dat er helemaal niks aan de hand is en er misschien wel nooit een tweede golfje komt.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel gelijk de grootste lulhannes van het universum te pakken.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Slim van Bruls om te roepen, een paar uur nadat Grapperhaus door de tweede kamer gefileerd is. De geloofwaardigheid straalt er vanaf.
Letterlijk en figuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel gelijk de grootste lulhannes van het universum te pakken.
We hebben de kantoren nog in het najaar om als troef te gebruiken, mocht er door de opening van de scholen niets gebeuren in de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Helemaal als de focus ligt op positieve tests, maar mensen die zich daar op richten die willen gewoon niet inzien dat er helemaal niks aan de hand is en er misschien wel nooit een tweede golfje komt.
Ondertussen leeft een groot deel grotendeels weer zijn leven en nog blijven de cijfers stabiel laag. In tegenstelling tot enkele landen waar ze opeens driftig gingen slingeren met de ene na de andere absurde maatregel. De scholen zijn de laatste strohalm.
Sowieso nog steeds denken als bestuurder dat je een virus bestrijdt door een paar mensen in een kroeg een bon te gevenquote:Op donderdag 3 september 2020 08:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel gelijk de grootste lulhannes van het universum te pakken.
Exact. Maar Bruls heeft gewoon die aandacht nodig, het idee dat hij macht over andere kan uitoefenen en anderen bang voor 'm zijn vind 'ie volgens mij wel erg lekker hoor.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso nog steeds denken als bestuurder dat je een virus bestrijdt door een paar mensen in een kroeg een bon te geven
Er ligt amper nog een coronapatient op de IC, prima dat ze de dikke excessen ontruimen zoals feesten voor honderden mensen. Maar stop met al die bullshit regeltjes op microniveau zoals waar je wel en niet mag staan in een cafe.
Mwoah, ondanks dat het eigenlijk nergens over gaat was opstappen beter geweest. Zijn geloofwaardigheid en die van de regeltjes is eigenlijk nu wel weg... (niet dat ik een voorstander ben van die regeltjes, maar als je zulk beleid hebt, moet je ook een persoon hebben die het nog geloofwaardig kan brengen).quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef capricia het volgende:
Iedereen tevreden met de uitkomst van vannacht?
Ja, en daarna Sinterklaas, en daarna december waarin iedereen tegelijk gaat shoppen, en dan Kerstmis, en dan Oud en Nieuw, en in januari gaat de piek dan toch echt komen...quote:Op donderdag 3 september 2020 08:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
We hebben de kantoren nog in het najaar om als troef te gebruiken, mocht er door de opening van de scholen niets gebeuren in de ziekenhuizen.
Precies ditquote:Op donderdag 3 september 2020 09:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwoah, ondanks dat het eigenlijk nergens over gaat was opstappen beter geweest. Zijn geloofwaardigheid en die van de regeltjes is eigenlijk nu wel weg... (niet dat ik een voorstander ben van die regeltjes, maar als je zulk beleid hebt, moet je ook een persoon hebben die het nog geloofwaardig kan brengen).
Aan de andere kant, verlaagde boetes en die aantekening die mogelijk verdwijnt is ook wel mooi.
Jij noemt het druk maken. Dat kan.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, en daarna Sinterklaas, en daarna december waarin iedereen tegelijk gaat shoppen, en dan Kerstmis, en dan Oud en Nieuw, en in januari gaat de piek dan toch echt komen...
Er is altijd wel wat om je druk over te maken.
Ik denk dat dit de best mogelijke uitkomst is.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies dit. Perfecte oplossing met mooie uitkomst. Had hem vervangen en alles was gebleven zoals het was met exorbitante boetes. Ook de aantekening gaat nu tegen het licht gehouden worden begreep ik
Ik kan me er wel in vinden.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef capricia het volgende:
Op je muil.quote:Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest
Dat sarcasme vloeit voort uit maandenlang elke dag hier weer dezelfde berichten van enkele types over dat het nu echt mis gaat, wacht maar over 2 weken enz. Echt letterlijk bijna elke dag sinds april hetzelfde gelul van sommige lieden, en ja daar word ik af en toe sarcastisch van.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij noemt het druk maken. Dat kan.
Iemand anders vindt dat er nog zaken zijn die onzeker zijn en vraagt zich af hoe zich dat zal ontwikkelen.
Ik snap echt niet waarom daar zo naar en sarcastisch over moet worden gedaan telkens. Het betekent ook niet dat die personen in paniek zijn, of zelfs hopen op allerlei ellende en een lockdown, zoals hier ook wel wordt gesteld.
Ja. De oppositie was ook niet echt happig om hem weg te sturen. Dat viel mij ook op.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me er wel in vinden.
Zou het erg goed vinden als de aantekening strafblad verdwijnt; vond ik sowieso niet passend.
Maar Grapperhaus functioneert goed op de positie waar hij zit. Ik denk dat ook veel mensen uit de oppositie van mening zijn dat dat zo is en een wissel op dit moment niet echt zien zitten.
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een enkeling dat hier wel erg leuk zou vinden eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij noemt het druk maken. Dat kan.
Iemand anders vindt dat er nog zaken zijn die onzeker zijn en vraagt zich af hoe zich dat zal ontwikkelen.
Ik snap echt niet waarom daar zo naar en sarcastisch over moet worden gedaan telkens. Het betekent ook niet dat die personen in paniek zijn, of zelfs hopen op allerlei ellende en een lockdown, zoals hier ook wel wordt gesteld.
Voor mij hoefde ' ie niet weg.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef capricia het volgende:
Veel mensen zeggen niet "berg je maar" of "wacht maar", maar alleen dat ze zich afvragen hoe het zou gaan.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:10 schreef Noek het volgende:
En dan nog, als die piek komt, dan komt die en daar zal ook gewoon mee gedeald worden.
[..]
Op je muil.
Dus termen als -berg je maar / wacht maar - die zijn alleen maar voor de user zelf, die bergt zich nl al en zit alleen maar af te wachten terwijl de rest gewoon doorleeft en het wel ziet.
'Wacht maar over 2 weken' is toch wel een gevleugelde, dagelijkse, uitspraak hier.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen niet "berg je maar" of "wacht maar", maar alleen dat ze zich afvragen hoe het zou gaan.
En wat als die mensen inderdaad lijden door hun eigen angst? Is het enigszins helpend of zullen ze veranderen door die voortdurende aanvallende manier van reageren? Moeten ze veranderen, omdat anderen vinden dat dat moet?
Dat is dan helemaal op jouw conto, toch?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:15 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een enkeling dat hier wel erg leuk zou vinden eerlijk gezegd.
TR het maar. Als het er zo lollig/trollerig staat.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
'Wacht maar over 2 weken' is toch wel een gevleugelde, dagelijkse, uitspraak hier.
Ja dat mag prima op mijn conto, dat maakt me verder niets uit.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dan helemaal op jouw conto, toch?
Het is nogal wat om mensen daar dan ook van te beschuldigen.
Ik kan me persoonlijke vetes vanuit m'n eigen persoon niet heugenquote:Op donderdag 3 september 2020 09:19 schreef capricia het volgende:
[..]
TR het maar. Als het er zo lollig/trollerig staat.
Help je ons mee het topic leuk te houden.
Liever een TR dan die persoonlijke vetes.
Ja, door Wirelessmouse, als "lollige act".quote:Op donderdag 3 september 2020 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
'Wacht maar over 2 weken' is toch wel een gevleugelde, dagelijkse, uitspraak hier.
Ik voel er niets voor om terug te gaan bladeren, maar ik had het niet over de sarcastische vorm van de uitspraak. Anyway, non-discussie.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, door Wirelessmouse, als "lollige act".
De enige uitspraak die hier nog wel met regelmaat voorbij komt, is niet zozeer "wacht maar over 2 weken", maar wel "Hoe zou het in de herfst gaan, zouden er dan weer meer echte zieken komen?". En aangezien we dat nog niet kunnen weten, is dat een volkomen legitieme vraag. Dat er ook mensen zijn die die vraag niet hebben en zich daar geen zorgen over maken, betekent toch niet dat die niet gesteld mag worden?
Nein. Maar de vraag is meer wat die houding al was denk ikquote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Over naar de orde van de dag.
Vraagje: gaat het aanblijven van Ferd jou veranderen in die 1,5 meter?
Nope.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Fantastisch hoe je altijd voor anderen praat en/of antwoord geeft.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen niet "berg je maar" of "wacht maar", maar alleen dat ze zich afvragen hoe het zou gaan.
En wat als die mensen inderdaad lijden door hun eigen angst? Is het enigszins helpend of zullen ze veranderen door die voortdurende aanvallende manier van reageren? Moeten ze veranderen, omdat anderen vinden dat dat moet?
quote:Op woensdag 2 september 2020 15:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De scholen zijn weer begonnen. Berg je maar.
Ik zal het 2 weken niet meer doen, maar over 2 weken...quote:Op donderdag 3 september 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, door Wirelessmouse, als "lollige act".
De enige uitspraak die hier nog wel met regelmaat voorbij komt, is niet zozeer "wacht maar over 2 weken", maar wel "Hoe zou het in de herfst gaan, zouden er dan weer meer echte zieken komen?". En aangezien we dat nog niet kunnen weten, is dat een volkomen legitieme vraag. Dat er ook mensen zijn die die vraag niet hebben en zich daar geen zorgen over maken, betekent toch niet dat die niet gesteld mag worden?
Kappen daarmee. Aub.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zal het 2 weken niet meer doen, maar over 2 weken...
capricia had gezegd "over tot de orde van de dag".quote:Op donderdag 3 september 2020 09:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Fantastich hoe je altijd voor anderen praat en/of antwoord geeft.
Ik stelde een vraag aan Hooibaal en krijg van jou te horen hoe het in mekaar steekt en daar kan ik niks mee.
Maar goed, lees nog even en zie dat dit geen kont met een afwachtende houding te maken heeft.
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:22 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nein. Maar de vraag is meer wat die houding al was denk ik
Welnee johquote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.
Oh, Capricia zei dat?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
capricia had gezegd "over tot de orde van de dag".
Maar hier telt maar één reactie: hooibaal![]()
Verder zal ik proberen niet meer op je te reageren. Ik was oprecht benieuwd en ging daarop verder. Op een discussieforum. My bad.
Precies. Volgens mij is er hier ook niemand die er een probleem mee heeft dat we dit najaar nog even niet met tienduizenden in de Ziggo Dome staan te hossen.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Zonder alle moderne technologie, ongebreidelde toegang tot informatie en mogelijkheid tot grootschalige communicatie had meer dan 90% niet eens gedacht dat er nog een pandemie gaande was in Nederland. Waren we allang over gegaan tot de orde van de dag en zien wel waar het schip strandt. Wat we misschien ook maar moeten doen.
Mogelijkheid tot thuiswerken, beperken/reguleren van massa-evenementen, ziek blijf je thuis en goed je handen wassen, zijn de enige regels die we dan erin houden voor de zekerheid. Waarvan de laatste twee al voor corona normaal zouden moeten zijn en het thuiswerken had ook allang meer de standaard moeten zijn.
Dat vraag ik me af. Maar kom je nooit achter.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Zonder alle moderne technologie, ongebreidelde toegang tot informatie en mogelijkheid tot grootschalige communicatie had meer dan 90% niet eens gedacht dat er nog een pandemie gaande was in Nederland. Waren we allang over gegaan tot de orde van de dag en zien wel waar het schip strandt. Wat we misschien ook maar moeten doen.
Mogelijkheid tot thuiswerken, beperken/reguleren van massa-evenementen, ziek blijf je thuis en goed je handen wassen, zijn de enige regels die we dan erin houden voor de zekerheid. Waarvan de laatste twee al voor corona normaal zouden moeten zijn en het thuiswerken had ook allang meer de standaard moeten zijn.
De laatste twee sure, en thuiswerken sure, maar op gegeven moment willen we de leuke evenementen ook wel terug natuurlijk. Festivalfans hun lowlands, ik mijn anime conventies, foodies hun food festivals, voetbalfans hun wedstrijden met gewoon normaal publiek, heel veel mensen koningsdag etc.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Ik heb mezelf er iig al lang bij neergelegd, en heb er ook geen last meer van, omdat ze in de praktijk toch niet bestaan ❤quote:Op donderdag 3 september 2020 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?
Ja, en het merendeel van de kantines, maar ook cafés en restaurants doet het voor de bühne. Evenals gemeenten die erop aansturen. Proberen ook voor het zicht te laten zien hoe enorm goed ze bezig zijn. Als puntje bij paaltje komt, is het totaal onuitvoerbaar en is dat overal terug te zien.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij is er hier ook niemand die er een probleem mee heeft dat we dit najaar nog even niet met tienduizenden in de Ziggo Dome staan te hossen.
Maar die kantines en winkels met looplijnen, stickers etc, echt hou op
Wat is volgens jou dan 'het natuuriljk verloop van een virus als je niets doet"?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:47 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, en het merendeel van de kantines, maar ook cafés en restaurants doet het voor de bühne. Evenals gemeenten die erop aansturen. Proberen ook voor het zicht te laten zien hoe enorm goed ze bezig zijn. Als puntje bij paaltje komt, is het totaal onuitvoerbaar en is dat overal terug te zien.
Maar lekker blijven geloven dat het wel de maatregelen moeten zijn die werken. Het is niet alsof een virus een natuurlijk verloop heeft als je weinig tot niks doet...
Dit beschrijft het voor mij ook goed.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee.
Op openbare plekken en bij vreemden hou ik er wel rekening mee, onder familie/vrienden gaat dat iets losser. We gaan niet op elkaars schoot zitten, maar we gaan ook niet panisch elke keer een extra stap opzij zetten.
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?
Dan blijf je lekker energie aan iets wat je toch niet kunt veranderen verspillen. En er een godwin bij halen is altijd een zwaktebod.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.
Ontwikkelen is helaas slechts stap 1, voldoende vaccins produceren is de volgende stap.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:
Er zat gisteren een arts bij Jinek, die leiding geeft aan een flink aantal ziekenhuizen in de VK, en die verwachtte dit jaar al een vaccin dat geproduceerd kan worden en kan worden gegeven. Hij had het zelf als proefpersoon al gehad. In zijn geval het Oxford-vaccin, maar hij vertelde ook dat het bedrijf in Leiden al echt heel ver was met hun vaccin.
Hij klonk heel reeel, dus wellicht gaat het toch sneller?
https://abcnews.go.com/Po(...)rt/story?id=72770704quote:The U.S. and China have both declined to join a 172-country effort to develop, manufacture and equitably distribute a vaccine for COVID-19.
The decision undermines the global effort to collaborate on a vaccine by encouraging others to fend for themselves first, according to public health experts, and risks Americans not getting access to a successful vaccine developed by another country.
Kap aub met vergelijkingen maken met de jaren 30 en 40. Andere tijden en andere achtergronden.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.
Was ook wel verwacht. Amerika 'land of the free' en China 'land of the niet zo free'.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
Gisteren bijvoorbeeld het nieuws dat zowel de VS als China niet deelnemen aan het Covax-initiatief van de WHO.
https://www.cebm.net/covi(...)out-of-the-pandemic/quote:Op donderdag 3 september 2020 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan 'het natuuriljk verloop van een virus als je niets doet"?
Ja, want dat is het enige voorbeeld in de gehele geschiedenis... Laat wel zien hoe beperkt je blik is. Evenals die van een ander usual suspect.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan blijf je lekker energie aan iets wat je toch niet kunt veranderen verspillen. En er een godwin bij halen is altijd een zwaktebod.
Dan nog is wijzen naar het verleden een drogredenatie. En doe maar niet alsof je niet doelde op de nazi's.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:27 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, want dat is het enige voorbeeld in de gehele geschiedenis... Laat wel zien hoe beperkt je blik is. Evenals die van een ander usual suspect.
Nee, doelde ik niet op, maar ik wist al dat jij dat wel zou doen. Verwijzen naar het verleden mag ook al niet meer?quote:Op donderdag 3 september 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan nog is wijzen naar het verleden een drogredenatie. En doe maar niet alsof je niet doelde op de nazi's.
neequote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Ik vind je echt kansloos als dit het zou veranderen voor iemand. Alsof je zo iemand nodig hebt om te beseffen dat afstand houden een vrij eenvoudige maatregel dat een hele grote winst oplevert in de strijd tegen dit virus (groetjes Rutte).quote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Beweren dat alle wetenschap dood en begraven is, maakt je statement niet geloofwaardiger, wat mij betreft.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:25 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
https://www.cebm.net/covi(...)out-of-the-pandemic/
Maar helaas is alle wetenschap voor 2020 dood en begraven. Richtlijnen om toe te passen bij een epidemie of pandemie van de WHO, CDC en EBMC, allemaal over de schutting gegooid voor autoritaire en zeer vrijheidsbeperkende maatregelen wereldwijd.
Was de UK ook al niet uit het schip gesprongen? En Japan kondigde recentelijk trots aan dat ze 500 miljoen (inwonerstal: ongeveer 130 miljoen!) vaccins hadden besteld bij ik geloof 6 fabrikanten om "de olympische spelen volgend jaar te waarborgen, want die moeten koste wat kost doorgaan". Nou hadden ze ook al gezegd dat "de olympische spelen in 2021 zowieso doorgaan onafhankelijk van de situatie" en een aantal experts op hun regeringspaneel vervangne met zakenlieden omdat de experts te veel stampij maakten nu de gevallen in Tokyo weer omhooggdaan, dus ag tja... Japan... *ZUCHT*.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ontwikkelen is helaas slechts stap 1, voldoende vaccins produceren is de volgende stap.
Er is wereldwijd ongetwijfeld genoeg capaciteit om binnen 6-12 maanden een dosis vaccin te produceren voor iedereen. Spannender is of landen en producenten bereid zijn om ontwikkelingen/capaciteit te delen.
Gisteren bijvoorbeeld het nieuws dat zowel de VS als China niet deelnemen aan het Covax-initiatief van de WHO.
[..]
https://abcnews.go.com/Po(...)rt/story?id=72770704
Hoe kom je erbij dat er genoeg capaciteit is? Zijn er dan nu stilstaande fabrieken? En dan ook nog in die extreem korte tijd 7 miljard vaccins maken....quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ontwikkelen is helaas slechts stap 1, voldoende vaccins produceren is de volgende stap.
Er is wereldwijd ongetwijfeld genoeg capaciteit om binnen 6-12 maanden een dosis vaccin te produceren voor iedereen. Spannender is of landen en producenten bereid zijn om ontwikkelingen/capaciteit te delen.
[..]
Daarom produceren pharmaceuten een vaccin 'at risk'. Dit wil zeggen dat ze al aan het produceren zijn voordat het officieel is goedgekeurd of dat de werking er van onomstotelijk is bevestigd.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Ben toch benieuwd naar het percentage van deze test. Dat zou ook een goede indicatie zijn hoe betrouwbaar andere (snel)testen moeten zijn om een enigszins aanvaardbaar alternatief te zijn.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:21 schreef Elan het volgende:
https://www.nu.nl/nucheck(...)r-uitzonderlijk.html
Grapjas.
quote:Op donderdag 3 september 2020 12:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd naar het percentage van deze test. Dat zou ook een goede indicatie zijn hoe betrouwbaar andere (snel)testen moeten zijn om een enigszins aanvaardbaar alternatief te zijn.
Neymar kan straks niet meer voetballen dus?quote:Op donderdag 3 september 2020 12:15 schreef theunderdog het volgende:
https://www.scientificame(...)nt-had-any-symptoms/
Dit is niet best.
Dank voor de tabel, interessant. In dit geval zie ik inderdaad veel testen met echt een hoge betrouwbaarheid. Als je dan opeens van bv. 99,7% naar 97% gaat... 97% klinkt hoog, maar is dus een factor tien keer onnauwkeuriger.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weet niet exact welke merken we hier gebruiken, maar die PCR testen scoren over algemeen belachelijk hoog qua nauwkeurigheid.
Steeds meer aanwijzingen dat ook als je geen of milde symptomen hebt het virus heftige schade kan aanrichten.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:15 schreef theunderdog het volgende:
https://www.scientificame(...)nt-had-any-symptoms/
Dit is niet best.
Misschien wel permanent. Lekker dan...quote:Op donderdag 3 september 2020 12:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Steeds meer aanwijzingen dat ook als je geen of milde symptomen hebt het virus heftige schade kan aanrichten.
Tsja, dat is en blijft een gok. Een begrijpelijke gok, maar het blijft productie van een vaccin wat mogelijk minder goed werkt dan een Amerikaans of Chinees vaccin met een voorlopig geheime receptuur.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom produceren pharmaceuten een vaccin 'at risk'. Dit wil zeggen dat ze al aan het produceren zijn voordat het officieel is goedgekeurd of dat de werking er van onomstotelijk is bevestigd.
Zo is Janssen Pharma (johnson&johnson) eigenlijk al gestart met het produceren van een miljard dosis' van hun genomineerde vaccin.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)vaccin-tegen-corona/
https://www.nu.nl/coronav(...)accin-op-mensen.html
quote:Op donderdag 3 september 2020 11:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er genoeg capaciteit is? Zijn er dan nu stilstaande fabrieken? En dan ook nog in die extreem korte tijd 7 miljard vaccins maken....
https://theconversation.c(...)nd-distribute-144352quote:The first major challenge after a vaccine is developed is to produce enough of it to start vaccination programs. One estimate puts global vaccine production capacity at up to 6.4 billion doses per year, though this is based on single-dose influenza vaccines.
Ja dat lijkt me ook, vraag me af of die monopoliepositie door exclusieve contracten op dit moment nog nadelig is en bijvoorbeeld de testcapaciteit zou ondermijnen. Meen dat hun tests vanwege een speciaal membraamlaagje alleen op door hun gefabriceerde apparatuur gecontroleerd kon worden oid. Waardoor zomaar een extern lab contracteren om je capaciteit uit te breiden niet zomaar mogelijk zou zijn.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dank voor de tabel, interessant. In dit geval zie ik inderdaad veel testen met echt een hoge betrouwbaarheid. Als je dan opeens van bv. 99,7% naar 97% gaat... 97% klinkt hoog, maar is dus een factor tien keer onnauwkeuriger.
Aangezien NL in de clinch lag met Roche zal het wel de derde zijn overigens.
Waarom vind je dat te kort door de bocht? Het soort virus maakt nogal uit zeg je, nou nog beter. Het is een coronavirus, waarvan we weten dat deze sterk seizoensgebonden zijn. Dat wil niet zeggen dat buiten de periode, waarin het virus het meeste rondwaart er niet is, maar in veel mindere mate. Wat ook gewoon terug te zien is in de ontwikkelingen wereldwijd, maar dus al de foutieve aanname gemaakt wordt dat het de maatregelen zijn die hiertoe geleid hebben.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:46 schreef miss_sly het volgende:Beweren dat alle wetenschap dood en begraven is, maakt je statement niet geloofwaardiger, wat mij betreft.Bedankt voor de link. Interessant.Echter vind ik je bewering dat er een "natuurlijk verloop is voor een virus" te kort door de bocht. Het soort virus maakt nogal een verschil. Het HIV-virus is ook niet minder besmettelijk geworden, we hebben alleen betere behandeling ontwikkeld. Om te weten hoe het Coronavirus zich over tijd ontwikkelt, heb je wat meer tijd nodig, en meer omstandigheden/seizoenen dan wat we nu gehad hebben. Tenminste, dat vind ik geen onlogische gedachte. Er is inmiddels meer en meer bekend, en het lijkt erop dat dit niet zo dramatisch is/wordt als men in het begin vreesde, maar helemaal zeker is dat in mijn ogen nog niet.
Wat mij betreft gaan evenementen ook gewoon weer door. Mensen die daar naartoe willen, zijn vrij om te gaan en mensen die niet willen om geen risico te lopen, blijven lekker thuis. Zoals een vrije samenleving hoort te zijn. Maar massa-evenementen zullen gezien worden als grootste broeihaarden, dus dat zou dan de enige concessie zijn.quote:
Jonge mense kunnen ook dood gasn aan de griep of blijvend invalide worden.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En altijd van die losse flodder artikelen, nergens cijfers genoemd.
Zal vast voorkomen dit soort zaken, maar dat is bij elk virus zo, nu het corona is gaat iedereen bibberen.
Dat is wat ik bedoel, maar zojuist werd het gebracht alsof dit iets exclusiefs is voor corona.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jonge mense kunnen ook dood gasn aan de griep of blijvend invalide worden.
Griep kan in het hart komen en dan is het einde oefening, dit gebeurt ook bij jonge mensen en kinderen.
Een vriendin van mij is jaren geleden overleden aan de griep op 19- jarige leeftijd, zonder medische geschiedenis.
Typisch inderdaad bij dit soort artikelen. De langdurige/onbekende schade is trouwens ook een van de laatste strohalmen. Niemand die zich ooit druk maakt over langdurige schade van griep, terwijl dat net zo goed voorkomt. Net zo als de nadruk leggen op hoe erg het is om op de ic te liggen met covid-19. Ja heel erg, maar net alsof het voor corona een pretje was om op de ic te liggen.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En altijd van die losse flodder artikelen, nergens cijfers genoemd.
Zal vast voorkomen dit soort zaken, maar dat is bij elk virus zo, nu het corona is gaat iedereen bibberen.
Zo las ik het nietquote:Op donderdag 3 september 2020 12:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel, maar zojuist werd het gebracht alsof dit iets exclusiefs is voor corona.
Dit soort nare berichten zijn er al maanden (zonder cijfers) en het is ook al lang bekend dat bv. een griep dezelfde gevolgen kan hebben. Door nu te posten dat er "steeds meer aanwijzingen zijn dat corona dit kan veroorzaken" wek je de suggestie dat iets exclusiefs is.quote:
Volgens mij is het bij griep niet zo dat iemand die asymptomatisch is met littekens op zijn hart of longen kan eindigen, in die zin is het wel iets nieuws.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit soort nare berichten zijn er al maanden (zonder cijfers) en het is ook al lang bekend dat bv. een griep dezelfde gevolgen kan hebben. Door nu te posten dat er "steeds meer aanwijzingen zijn dat corona dit kan veroorzaken" wek je de suggestie dat iets exclusiefs is.
Het is anders uitgebreid in het nieuws.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Daarom is het ook ontzettend belangrijk om een goed immuunsysteem te hebben en gezond te leven, zodat je minder vatbaar bent voor virussen. Gek genoeg hoor je hier niet veel over, dit zou de aanpak moeten zijn waarmee we corona bestrijden; en geen lockdowns of social distancing.
Maar in Nederland nog niet zo opgepakt als bijvoorbeeld in de UK met een uitgebreide gezondheidscampagne.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is anders uitgebreid in het nieuws.
NL heeft al jaren een preventiebeleid voor obesitas.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Maar in Nederland nog niet zo opgepakt als bijvoorbeeld in de UK met een uitgebreide gezondheidscampagne.
We gaan zelfs massaal de ventilatie aanpakken. Hoppaquote:Op donderdag 3 september 2020 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Daarom is het ook ontzettend belangrijk om een goed immuunsysteem te hebben en gezond te leven, zodat je minder vatbaar bent voor virussen. Gek genoeg hoor je hier niet veel over, dit zou de aanpak moeten zijn waarmee we corona bestrijden; en geen lockdowns of social distancing.
Wel allemaal betuttelende regels voor de gehele samenleving voor een virus wat nogal selectief is qua slachtoffers, maar eens een keer echt zorg dragen voor een beter welzijn en gezondheid van je burgers ho maar. Dan is individuele verantwoordelijkheid opeens het toverwoord.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Maar in Nederland nog niet zo opgepakt als bijvoorbeeld in de UK met een uitgebreide gezondheidscampagne.
Maar wat is massa dan? Max 5000 mensen tot er een vaccin is? Op een gegeven moment is de pandemie natuurlijk over (vaccin en of medicijnen) en dan kunnen massa evenementen ook weer gewoon, zoals abje Osterhaus maar weer eens iedereen geruststelde op virtuele lowlands (hij verwachtte over een jaar ongeveer, vaccins begin juli toch zeker wel zouden zijn of iets eerder en dan nog paar maanden om genoeg mensen te vaccineren), dus dat is duidelijk, maar tot die tijd zal je toch moeten definiëren wat massa is. 5000 lijkt me wel redelijkquote:Op donderdag 3 september 2020 12:53 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat te kort door de bocht? Het soort virus maakt nogal uit zeg je, nou nog beter. Het is een coronavirus, waarvan we weten dat deze sterk seizoensgebonden zijn. Dat wil niet zeggen dat buiten de periode, waarin het virus het meeste rondwaart er niet is, maar in veel mindere mate. Wat ook gewoon terug te zien is in de ontwikkelingen wereldwijd, maar dus al de foutieve aanname gemaakt wordt dat het de maatregelen zijn die hiertoe geleid hebben.
Echt, in maart zag ik de ontwikkelingen ook met argusogen aan en leek hard ingrijpen mij de enige oplossing. Echter wijst alles erop dat alle modellen de IFR vreselijk overschat hebben, het virus al ver voor februari aanwezig was in Europa, een groot deel asymptomatisch is en überhaupt nooit terug te vinden is. Verder was al voor maart duidelijk dat het virus vooral gevaarlijk was voor ouderen en helemaal voor ouderen met onderliggende aandoeningen. In plaats daarvan gijzelden we een hele samenleving totaal onnodig.
Maar wat we dus nog het meeste dwarszit, is dat alle richtlijnen van instituties wereldwijd nooit, maar dan ook nooit stelden dat we zulke vrijheidsbeperkende en buitenproportionele maatregelen moesten nemen. De nevenschade zou nooit opwegen tegen de voordelen ervan. Wat deden we? Het voorbeeld van China volgen. China dat een vergaande desinformatie campagne uitrolde om het narratief in Europa en met name Italië te beïnvloeden.
[..]
Wat mij betreft gaan evenementen ook gewoon weer door. Mensen die daar naartoe willen, zijn vrij om te gaan en mensen die niet willen om geen risico te lopen, blijven lekker thuis. Zoals een vrije samenleving hoort te zijn. Maar massa-evenementen zullen gezien worden als grootste broeihaarden, dus dat zou dan de enige concessie zijn.
Omdat we dat al jaren doen ja.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Eindelijk geen barstende hoofdpijn en ogen niet open kunnen houden na 5 a 10 minuten in mijn collegezaal zitten (letterlijk; altijd)? Gaat het gebeuren? Waarachtig? Zaag een gat in de muur ofzo (geen ramen; was een server ruimte eerst), er MOET echt frisse lucht daarin!quote:Op donderdag 3 september 2020 13:47 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
We gaan zelfs massaal de ventilatie aanpakken. Hoppa
Het is een opinion-stuk waarin enkele gevallen worden besproken. Totaal nog niet serieus te nemen om iets te zeggen over hartproblemen bij grote groepen Covid-doorlopers met of zonder milde klachten.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Steeds meer aanwijzingen dat ook als je geen of milde symptomen hebt het virus heftige schade kan aanrichten.
Ik denk dat 8 of 9 op de 10 Nederlanders wel een onderliggende kwaal heeft, dus allemaal leuk die utopia gedachte van 'gezond zijn is prio nummer 1', maar helaas gaat dit voor het gros van ons land niet op.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Een ingegroeide teennagel is nu niet echt een onderliggende kwaal te noemen... Je mag denken wat je wilt maar dat hoeft nog niet te kloppen.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat 8 of 9 op de 10 Nederlanders wel een onderliggende kwaal heeft, dus allemaal leuk die utopia gedachte van 'gezond zijn is prio nummer 1', maar helaas gaat dit voor het gros van ons land niet op.
9 van de 10? dat is wel erg overdreven.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat 8 of 9 op de 10 Nederlanders wel een onderliggende kwaal heeft, dus allemaal leuk die utopia gedachte van 'gezond zijn is prio nummer 1', maar helaas gaat dit voor het gros van ons land niet op.
Lijkt mij helemaal niet redelijk om te wachten tot er een vaccin is, maar aangezien die 1,5 meter al heilig is, houdt men een slag om de arm zeker qua evenementen. In dat kader dan maar afwachten hoe de situatie is op 1 januari, maar misschien wel eerder. Als de cijfers zo blijven doorsukkelen, dan is er geen enkele reden om te doen alsof we aan de vooravond staan van een tweede golf als die überhaupt ooit nog komt.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar wat is massa dan? Max 5000 mensen tot er een vaccin is? Op een gegeven moment is de pandemie natuurlijk over (vaccin en of medicijnen) en dan kunnen massa evenementen ook weer gewoon, zoals abje Osterhaus maar weer eens iedereen geruststelde op virtuele lowlands (hij verwachtte over een jaar ongeveer, vaccins begin juli toch zeker wel zouden zijn of iets eerder en dan nog paar maanden om genoeg mensen te vaccineren), dus dat is duidelijk, maar tot die tijd zal je toch moeten definiëren wat massa is. 5000 lijkt me wel redelijkDan kan ook echt bijna alles doorgaan: kermissen, theaters, concerten, beurzen, conventies,.. ik zie alleen het betaald voetbal nu al huilen in m'n hoofd :/
Maar goed wat ik eigenlijk bedoelde is: miljoenen mensen gaan graag naar een event van een of andere soort, en ze voegen super veel toe aan het leven en zijn een geweldige manier om vrienden te maken, dus wanneer zou je iun jouw consessie dat dan ook weer helemaal opengooien? WAnt niemand, ook Rutte nu niet, beweert dat het nooit meer kan, alleen wacht men nu op een vaccin. Mij lijkt dat wel redelijk. Jou ook?
En dan tot die tijd de rest al idd open, met een max aantal bezoekers van 5000 man voor evenementem, zonder achterlijke 1,5m of andere regels die toch niet te handhaven zijn en alles economisch mollen.
En dan een lowlands of zo iets met echt 60.000 man (of een vol voetbalstadium), weer als er een vaccins. Dat lijkt me redelijk
Dat mag je denken, maar dit is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus voor 9 van de 10 Nederlanders is corona technisch gezien fataal? Of zouden ze heel lang in de ziektewet belanden? Best vreemd gezien velen weer vrolijk rondhuppelen. Maar de gevolgen zien we pas over een jaar of 12, zeker?quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zijn wel de meest lichtzinnige dingen die in ziekenhuizen als "comorbiditeit" worden aangemerkt. Daar zitten ook dingen tussen waar mensen prima mee kunnen functioneren. Soms weten ze niet eens dat ze er last van hebben, zoals een hoge bloeddruk.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een ingegroeide teennagel is nu niet echt een onderliggende kwaal te noemen... Je mag denken wat je wilt maar dat hoeft nog niet te kloppen.
Jullie hebben gelijk, maar dan nog even voor de volledigheid:quote:Op donderdag 3 september 2020 14:05 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat mag je denken, maar dit is gewoon niet waar.
https://www.vtv2018.nl/aa(...)f%20drie%20of%20meer.quote:In 2015 had 50 procent van de mensen minimaal één chronische aandoening; in 2040 is dat 54 procent.
Eén op de drie Nederlanders heeft dan twee of meer chronische aandoeningen, en bijna één op de vijf drie of meer.
Ach ja, een column van Ewald van Engelen. Covid-19 is niet meer dan een stevige griep, testen zijn onbetrouwbaar, de Volkskrant is vooringenomen. Da's andere koek dan de gedegen onderzoeksjournalistiek die ik van de Groene gewend ben.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:01 schreef Rlz12 het volgende:
Zojuist weer een goed artikel gelezen over de huidige aanpak en de kwalijke rol van technologiereuzen en de media, mocht je interesse hebben: https://www.groene.nl/artikel/spreekbuis
Nee dat zeg ik helemaal niet. Maar hameren op 'we moeten gezond gaan leven' is gewoon niet zo 1,2,3 de oplossing voor al die mensen die aan een chronische aandoening lijden.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus voor 9 van de 10 Nederlanders is corona technisch gezien fataal? Of zouden ze heel lang in de ziektewet belanden? Best vreemd gezien velen weer vrolijk rondhuppelen. Maar de gevolgen zien we pas over een jaar of 12, zeker?
Bovendien is de helft van alle volwassenen in Nederland ouder dan 50. Dan kun je "gezond leven" wat je wil, maar aan je leeftijd verander je niks.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik helemaal niet. Maar hameren op 'we moeten gezond gaan leven' is gewoon niet zo 1,2,3 de oplossing voor al die mensen die aan een chronische aandoening lijden.
Is een comorbiditeit niet iets anders dan een chronische aandoening?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jullie hebben gelijk, maar dan nog even voor de volledigheid:
[..]
https://www.vtv2018.nl/aa(...)f%20drie%20of%20meer.
We hebben het dan over zo'n 9 miljoen mensen momenteel.
Je hebt het over psychische aandoeningen als ADHD of Autisme? Lijkt me ook chronisch.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is een comorbiditeit niet iets anders dan een chronische aandoening?
De IFR is waarschijnlijk ook die van een stevige griep, PCR-testen zijn redelijk betrouwbaar, maar zeggen niet of iemand daadwerkelijk nog besmettelijk is, die nuance ontbreekt vaak. Gelukkig ben jij niet vooringenomen.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach ja, een column van Ewald van Engelen. Covid-19 is niet meer dan een stevige griep, testen zijn onbetrouwbaar, de Volkskrant is vooringenomen. Da's andere koek dan de gedegen onderzoeksjournalistiek die ik van de Groene gewend ben.
Ik ben zelf geen groot fan van de Volkskrant maar heb de verslaggeving ten aanzien van corona gevolgd. Een erg goed, kritisch stuk was bijvoorbeeld: Waarom het RIVM steeds meer onder vuur ligt
Er zijn inmiddels talloze artikelen verschenen - en ook experts in de media - die uitleggen waarom die testen wel degelijk heel betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:17 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
De IFR is waarschijnlijk ook die van een stevige griep, PCR-testen zijn redelijk betrouwbaar, maar zeggen niet of iemand daadwerkelijk nog besmettelijk is, die nuance ontbreekt vaak.
Bullshit. De verslaggeving is heel behoorlijk goed geweest. Zie het artikel waar ik naar verwees. Denk ook aan het artikel over het onderzoek naar het ventilatiesysteem in een zorginstelling. En een artikel waarin gebreken in het BCO goed naar voren werden gebracht door een Volkskrantmedewerker die zelf corona kreeg. Ik kan een flinke lijst van uitstekende, kritische artikelen maken.quote:De verslaggeving van de Volkskrant is belabberd, zeker in de eerste weken, waarin men geen kritiek durfde te uiten, want dat zou het beleid ondermijnen. Ondertussen is het verworden tot de spreekbuis van astroturfende clubjes als het Red Team en Containment.nu, waarin de conclusie vaststaat en daar bewijs bij gezocht wordt. Net als dat prutartikel van Gretzl, maar dan reageert hij 1x en ontwijkt daarna de discussie, zoals altijd.
Het kan zeker wel een grote bijdrage leveren.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik helemaal niet. Maar hameren op 'we moeten gezond gaan leven' is gewoon niet zo 1,2,3 de oplossing voor al die mensen die aan een chronische aandoening lijden.
Voor volle IC's heb je "maart toestanden" nodig, namelijk 10- duizenden besmettingen per dag, niet zo gek dus dat er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:24 schreef Questular het volgende:
Ik blijf het fascinerend dat de IC zo "leeg" blijft. Hartstikke mooi natuurlijk.
Klopt, maar het is onhaalbaar. Door vergrijzing en andere aspecten (zoals ongezond eten) zal de gezondheid van de gemiddelde Nederlander alleen maar achteruit gaan.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het kan zeker wel een grote bijdrage leveren.
Kom maar op met die lijst. Graag ook inclusief wetenschappelijke onderbouwing. Evenals dat lijstje met experts en artikelen over die testen en dan met name bewijs dat de PCR-test het verschil kan aantoont tussen de aanwezigheid van het virus en daadwerkelijk nog besmettelijk zijn.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels talloze artikelen verschenen - en ook experts in de media - die uitleggen waarom die testen wel degelijk heel betrouwbaar zijn.
[..]
Bullshit. De verslaggeving is heel behoorlijk goed geweest. Zie het artikel waar ik naar verwees. Denk ook aan het artikel over het onderzoek naar het ventilatiesysteem in een zorginstelling. En een artikel waarin gebreken in het BCO goed naar voren werden gebracht door een Volkskrantmedewerker die zelf corona kreeg. Ik kan een flinke lijst van uitstekende, kritische artikelen maken.
En zaken als luchtkwaliteit spelen mee, zeker in de Randstad. Ik ben (licht) astmatisch, als ik naar een plek als Zweden, Ijsland, Noorwegen ga voel ik me direct stukken beter.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar het is onhaalbaar. Door vergrijzing en andere aspecten (zoals ongezond eten) zal de gezondheid van de gemiddelde Nederlander alleen maar achteruit gaan.
Ja, ik denk dat luchtvervuiling een veel grotere invloed op onze gezondheid heeft dan we echt weten. Het zou me niks verbazen als ze zich er in de toekomst over verbazen dat we gewoon in al die uitstoot leefden, net zoals we dat nu doen over bv de loden pijpleidingen die de Romeinen gebruikten.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
En zaken als luchtkwaliteit spelen mee, zeker in de Randstad. Ik ben (licht) astmatisch, als ik naar een plek als Zweden, Ijsland, Noorwegen ga voel ik me direct stukken beter.
In maart lag het aantal besmettingen vele malen hoger dan nu, maar toen werd je alleen getest als je al bijna in een kist naar het ziekenhuis moest. Zelfs gezinsleden van zieke mensen kregen toen geen test.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:24 schreef Questular het volgende:
Ik blijf het fascinerend vinden dat de IC zo "leeg" blijft. Hartstikke mooi natuurlijk.
Klopt. Mijn man kent mensen in de Randstad die tijdens de lockdown ontdekt hebben dat hun kind met astma een veel beter leven had. Zij gaan om die reden nu naar Groningen verhuizen.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
En zaken als luchtkwaliteit spelen mee, zeker in de Randstad. Ik ben (licht) astmatisch, als ik naar een plek als Zweden, Ijsland, Noorwegen ga voel ik me direct stukken beter.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iling-dan-door-rokenquote:Op donderdag 3 september 2020 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat luchtvervuiling een veel grotere invloed op onze gezondheid heeft dan we echt weten. Het zou me niks verbazen als ze zich er in de toekomst over verbazen dat we gewoon in al die uitstoot leefden, net zoals we dat nu doen over bv de loden pijpleidingen die de Romeinen gebruikten.
Je kon het tijdens de lockdown zelfs gewoon zien. Veel meer sterren 's nachts.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat luchtvervuiling een veel grotere invloed op onze gezondheid heeft dan we echt weten. Het zou me niks verbazen als ze zich er in de toekomst over verbazen dat we gewoon in al die uitstoot leefden, net zoals we dat nu doen over bv de loden pijpleidingen die de Romeinen gebruikten.
Zeker, ik heb de lucht nog nooit zo helder hier gezien als in maart.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je kon het tijdens de lockdown zelfs gewoon zien. Veel meer sterren 's nachts.
Over die invloed (en dat die behoorlijk is) is anders genoeg bekend. We doen er alleen veel te weinig mee.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat omdat je anders niet zo vaak naar de lucht kijkt?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, ik heb de lucht nog nooit zo helder hier gezien als in maart.
Het ontzettend kraakheldere diepe blauw viel mij dit jaar toch echt op. Normaal gesproken hangt er zelfs op heldere dagen nog een soort van waas. Voornamelijk veroorzaakt door verwaaiende vliegtuigstrepen.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dat omdat je anders niet zo vaak naar de lucht kijkt?
Ik heb in maart iets vaker naar boven gekeken maar ik zou nu niet kunnen zeggen hoe de lucht er in maart 2019 uit zag.
Wow, dat is nog schokkender dan ik dacht.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:30 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iling-dan-door-roken
https://www.nieuweoogst.n(...)tkwaliteit-en-coronaquote:Op donderdag 3 september 2020 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb in maart iets vaker naar boven gekeken maar ik zou nu niet kunnen zeggen hoe de lucht er in maart 2019 uit zag.
Nope, het viel echt op. Dacht eerst ook dat ik het me verbeelde maar dat was zeker niet zo.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vergrijzing, ofwel ouder worden is een natuurlijk proces waar je inderdaad niets aan kunt doen.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar het is onhaalbaar. Door vergrijzing en andere aspecten (zoals ongezond eten) zal de gezondheid van de gemiddelde Nederlander alleen maar achteruit gaan.
Ja, ik had dezelfde reactie. Thuiswerken had al veel eerder de standaard moeten zijn en vliegen had al decennia geleden veel duurder moeten zijn.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wow, dat is nog schokkender dan ik dacht.
Misschien meteen dan maar eens werk van maken misschien? Meer thuis en in eigen regio werken en minder vliegbewegingen? Lijkt me geen kwaad kunnen. Meteen fileprobleem ook opgelost en onderhoud aan wegen hoeft dan ook minder te kosten.
Ja. Dat viel mij ook op.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nope, het viel echt op. Dacht eerst ook dat ik het me verbeelde maar dat was zeker niet zo.
Ik heb je al drie tegenvoorbeelden gegeven, dat vind ik wel even genoeg. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek gaat bepalen of die artikelen kritisch zijn of niet, dus die eis van je leg ik zonder gewetenswroeging naast me neer.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Kom maar op met die lijst. Graag ook inclusief wetenschappelijke onderbouwing. Evenals dat lijstje met experts en artikelen over die testen en dan met name bewijs dat de PCR-test het verschil kan aantoont tussen de aanwezigheid van het virus en daadwerkelijk nog besmettelijk zijn.
In eigen regio werken hoeft nog niet eens, je moet gewoon de trein stimuleren, zeker nu ze op waterstof beginnen te reiden en klimaatneutraal zijn/worden.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien meteen dan maar eens werk van maken misschien? Meer thuis en in eigen regio werken en minder vliegbewegingen? Lijkt me geen kwaad kunnen. Meteen fileprobleem ook opgelost en onderhoud aan wegen hoeft dan ook minder te kosten.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb de indruk dat bij ons de verkeersdrukte weer ongeveer op het oude niveau zit. En da's best wonderlijk, aangezien er nog steeds veel thuis wordt gewerkt.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Op zich goed artikel. Met één probleem:quote:Op donderdag 3 september 2020 14:01 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Lijkt mij helemaal niet redelijk om te wachten tot er een vaccin is, maar aangezien die 1,5 meter al heilig is, houdt men een slag om de arm zeker qua evenementen. In dat kader dan maar afwachten hoe de situatie is op 1 januari, maar misschien wel eerder. Als de cijfers zo blijven doorsukkelen, dan is er geen enkele reden om te doen alsof we aan de vooravond staan van een tweede golf als die überhaupt ooit nog komt.
Met een zeer selectief virus met een IFR voor mensen onder de 70 die nihil is, is het absurd om te wachten op een vaccin. De maatregelen doen al sinds juni, maar misschien zelfs mei meer kwaad dan goed. Een korte periode van ingrijpende maatregelen is te billijken bij een 'onbekend' virus, maar met de kennis van nu rechtvaardigt niks de huidige vrijheidsbeperkende regels en de collateral damage als gevolg van de maatregelen.
Zojuist weer een goed artikel gelezen over de huidige aanpak en de kwalijke rol van technologiereuzen en de media, mocht je interesse hebben: https://www.groene.nl/artikel/spreekbuis
Als je dat wilt bewerkstelligen, zal het OV toch aanzienlijk klantvriendelijker ingericht moeten worden dan nu. En dan heb ik het niet over een beetje maar over héél veel.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In eigen regio werken hoeft nog niet eens, je moet gewoon de trein stimuleren, zeker nu ze op waterstof beginnen te reiden en klimaatneutraal zijn/worden.
Dus niet "in de regio" maar "uit dat stinkende levensgevaarlijke projectiel-blik".
Je wilt door de trein opgehaald worden?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je dat wilt bewerkstelligen, zal het OV toch aanzienlijk klantvriendelijker ingericht moeten worden dan nu. En dan heb ik het niet over een beetje maar over héél veel.
Zo'n trein haalt je op waar je niet bent en brengt je waar je niet zijn moet. Op gezette tijden tenzij blaadjes, vorst, regen, zon etc.... En al wachtende mag je uren op een tochtig k*tperron wachten. Nope, gaat hem voor het gros niet worden.
Dat er echt iets moet gebeuren aan de belachelijke sponsoring van de luchtvaartindustrie, lijkt me duidelijk. Het is nu gewoon goedkoper om van Eindhoven (via Dublin) naar Amsterdam te vliegen, dan om die reis met de trein te maken. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
minder vliegbewegingen? Lijkt me geen kwaad kunnen.
Dit heeft natuurlijk niks met sponsoring te maken maar met tickets dumpen als marketingstunt.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er echt iets moet gebeuren aan de belachelijke sponsoring van de luchtvaartindustrie, lijkt me duidelijk. Het is nu gewoon goedkoper om van Eindhoven (via Dublin) naar Amsterdam te vliegen, dan om die reis met de trein te maken. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
[ afbeelding ]
Ik weet niet, ik ben 29, heb nooit een seconde behoefte gehad aan rijbewijs, functioneer geweldig, meeste vrienden ook. En ik reis VEEl. Als in: 3 keer per week op een neer naar utrecht voor clubje, deze maand 5 evenemnten verdeeld over 6 verschillende steden van Assen tot Nijmegen en een bos in Brabant tot Rotterdam en amsterdam, elke dag amsterdam door voor werk, bioscoop in den haag, vrienden door hele land, en heel veel meer.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je dat wilt bewerkstelligen, zal het OV toch aanzienlijk klantvriendelijker ingericht moeten worden dan nu. En dan heb ik het niet over een beetje maar over héél veel.
Zo'n trein haalt je op waar je niet bent en brengt je waar je niet zijn moet. Op gezette tijden tenzij blaadjes, vorst, regen, zon etc.... En al wachtende mag je uren op een tochtig k*tperron wachten. Nope, gaat hem voor het gros niet worden.
Eerst stellig roepen dat je genoeg artikelen hebt en dan dit. Ik doel op de wetenschappelijke onderbouwing van jouw artikelen of zit die er niet in? Nog meer anekdotisch bewijs, uitzonderingen die zogenaamd bepalend zijn voor het totaalplaatje, etc. Een besmettingshaard waar asymptomatische verspreiding mogelijk de oorzaak is en vervolgens stellen dat asymptomatische verspreiding een enorm sluimerend gevaar is. Focus op een vliegtuig dat neerstort, terwijl het in verreweg de meeste gevallen goed gaat. We horen nooit over het ontbreken van de rol van asymptomatische verspreiding, omdat we dit bijna nooit weten of überhaupt kunnen aantonen.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb je al drie tegenvoorbeelden gegeven, dat vind ik wel even genoeg. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek gaat bepalen of die artikelen kritisch zijn of niet, dus die eis van je leg ik zonder gewetenswroeging naast me neer.
Dat laatste heb ik niet gezegd, je verdraait mijn woorden. Ewald Engelen schrijft: "De tests zelf zijn zo lek als een mandje en leiden tot een overschatting van het aantal besmettingen." Juist door de nuance in de berichtgeving werd duidelijk dat de PCR-test an sich niet besmettelijkheid aan kan tonen maar dat gezien de context (in Nederland wordt er opgeroepen om alleen te testen bij klachten) de kans heel groot is dat mensen die positief testen ook besmettelijk zijn. De meest basale nieuwsplatforms als nu.nl doen factchecks naar dit soort zaken en berichten daar op een prima manier over.
Jep, het openbaar vervoer in Nederland is goed, vooral in vergelijking met het openbaar vervoer in menig ander land. En toch zou ik niet zonder mijn auto kunnen of willen. Dat begon ongeveer toen ik 29 was en ontdekte dat ik met de auto 40 minuten deed om op mijn nieuwe werkplek te komen en met het openbaar vervoer 80 minuten.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik ben 29, heb nooit een seconde behoefte gehad aan rijbewijs, functioneer geweldig, meeste vrienden ook. En ik reis VEEl. Als in: 3 keer per week op een neer naar utrecht voor clubje, deze maand 5 evenemnten verdeeld over 6 verschillende steden van Assen tot Nijmegen en een bos in Brabant tot Rotterdam en amsterdam, elke dag amsterdam door voor werk, bioscoop in den haag, vrienden door hele land, en heel veel meer.
Ik ben zowat nooit thuis. OV in nederland is misschien niet *perfect*, maar wel echt zeer, zeer, zeer, ZEER adequaat. en veel goedkoper dan het stinkende koekblik.
Plus, in de trein (en zelfs op perron, waar ik nooit meer dan HOOGUIT 20 minuten moet wachten en meestal minder), kan ik wat doen: gamen, manga lezen, anime of series kijken, yaoi lezen, chatten met vrienden, letterlijk zowat alles tegenwoordig met een s20 en een switch lite. Als ik een auto zou hebben moet ik het kreng besturen en is mijn reistijd, al zou hij iets korter zijn, dus 100% verloren tijd, ipv vrije tijd waarin ik zittend op me reet kan doen wat ik leuk vind terwijl iemand (de machinist) me brengt.
Ik weet het wel, en de meeste van mijn vriendenkring ook. Paar hebben een auto, maar meeste moeten er niet aan denken.
De lage prijzen van vliegen hebben alles met sponsoring te maken. Er is no way dat vliegmaatschappijen met de huidige ticketprijzen winst kunnen maken als ze niet met staatssteun in leven worden gehouden.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk niks met sponsoring te maken maar met tickets dumpen als marketingstunt.
maar ja, dat is tegenwoordig met OV dus krappe drie uur die ik kan doen wat ik wil, en met auto ruim anderhalf uur tijd waarin ik moet rijden. Voor meer geld.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, het openbaar vervoer in Nederland is goed, vooral in vergelijking met het openbaar vervoer in menig ander land. En toch zou ik niet zonder mijn auto kunnen of willen. Dat begon ongeveer toen ik 29 was en ontdekte dat ik met de auto 40 minuten deed om op mijn nieuwe werkplek te komen en met het openbaar vervoer 80 minuten.
Artikel ken ik al en niet geheel toevallig dat deze columnist dit kritische geluid laat horen. Veel meer dan enkele columns is het niet.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
Zelfs over de berichtgeving over Zweden had de Volkskrant een kritsch stuk: De berichtgeving over de coronacrisis in Zweden was vooringenomen en selectief
Nummer vier voor de leeslijst van @:rlz12 .
Was de olieprijs ook niet letterlijk negatief paar maanden terug? Dat zal nu wel niet meer, maar nog wel laag toch? Heeft dat er ook niet mee te maken?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lage prijzen van vliegen hebben alles met sponsoring te maken. Er is no way dat vliegmaatschappijen met de huidige ticketprijzen winst kunnen maken als ze niet met staatssteun in leven worden gehouden.
Als je altijd alleen in de auto zit wel ja.. als je een auto deelt met partner/kinderen/familie is het al snel stukken goedkoper.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
maar ja, dat is tegenwoordig met OV dus krappe drie uur die ik kan doen wat ik wil, en met auto ruim anderhalf uur tijd waarin ik moet rijden. Voor meer geld.
Natuurlijk wel interessant om na te gaan wat je eigenlijk met die 40 minuten extra thuis doet. Op je telefoon neuzen?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, het openbaar vervoer in Nederland is goed, vooral in vergelijking met het openbaar vervoer in menig ander land. En toch zou ik niet zonder mijn auto kunnen of willen. Dat begon ongeveer toen ik 29 was en ontdekte dat ik met de auto 40 minuten deed om op mijn nieuwe werkplek te komen en met het openbaar vervoer 80 minuten.
De lage olieprijs zal best meespelen, maar het is van de gekken dat wij accijns moeten betalen om de auto te tanken, maar op kerosine zit helemaal niks.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:56 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Was de olieprijs ook niet letterlijk negatief paar maanden terug? Dat zal nu wel niet meer, maar nog wel laag toch? Heeft dat er ook niet mee te maken?
Degene die nu behoorlijk aan het stunten zijn met prijzen is Ryan Air. Die krijgt geen staatssteun was zelfs een artikel over dat de prijsvechters juist geen staatssteun hebben aangevraagd.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lage prijzen van vliegen hebben alles met sponsoring te maken. Er is no way dat vliegmaatschappijen met de huidige ticketprijzen winst kunnen maken als ze niet met staatssteun in leven worden gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |