abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194853082

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 20:58:05 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_194853114
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:55 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat tegen die tijd de mensen dit al lang weer vergeten zijn :{

Maar ik zal ze er graag aan herinneren
Nee hoor. Die hele verkiezingen gaan uitsluitend over Corona. Dat zullen dit soort dingen te pas en te onpas te voorschijn komen.

Dat is direct ook de reden dat ik denk dat de oppositie hem helemaal niet weg wil hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 2 september 2020 @ 20:58:27 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194853117
Geert maakt haarfijn duidelijk dat je geen minister van Jusititie kunt hebben die als persoon ter discussie staat... in het Koninkrijk der Nederlanden

@OProg: idd... beter aangeschoten wild dan een nieuw jachtterrrein.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  FOK!fotograaf woensdag 2 september 2020 @ 20:58:57 #4
842 Zorro
Z
pi_194853126
"Ik vind dat ik mag blijven want dat corona gedoe is voor mij eigenlijk maar bijzaak."
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194853127
Aftredennnnnn
  woensdag 2 september 2020 @ 20:59:54 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194853144
quote:
80s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:58 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee hoor. Die hele verkiezingen gaan uitsluitend over Corona. Dat zullen dit soort dingen te pas en te onpas te voorschijn komen.

Dat is direct ook de reden dat ik denk dat de oppositie hem helemaal niet weg wil hebben.
Misschien moeten ze ook eens verder kijken dan corona en hun neus lang is.
pi_194853168
Ik mis de vraag wat hij dacht toen hij zijn schoonmoeder omhelsde. Heeft hij 1 moment gedacht dat het verkeerd was? Heeft hij inderdaad handen geschud? Zo ja, hoe was dat mogelijk?
pi_194853171
quote:
80s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:58 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik was nog even in de waan dat corona tegen die tijd tot de geschiedenis behoort ;(
  woensdag 2 september 2020 @ 21:00:56 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194853175
Denk daar eens over na....... zegt wijze papa tegen de pasgetrouwde jongeling.

Ferd in reactie gaat zijn overwinningen melden dat hij erg nodig is. Dat hij voor de mensen in het land nog het e.e.a. uit te leggen heeft, zal hij die fout blijven uitspreken. Ferd wil zelf dat oordeel dus niet trekken. Jammer.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:01:24 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194853191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik was nog even in de waan dat corona tegen die tijd tot de geschiedenis behoort ;(
Het is dan juist weer op z'n hoogtepunt natuurlijk.
pi_194853198
Gek dat de meest logische vragen niet gesteld worden.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:03:32 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_194853233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien moeten ze ook eens verder kijken dan corona en hun neus lang is.
Tsjah. Het is natuurlijk gewoon opportunisme ten top allemaal. Helaas trouwens.

Maar een partij die zelf een onbetrouwbaar iemand op heeft weten te ruimen is moeilijker te pakken dan dit soort situaties. En als er straks ineens een opleving is kan je in de verkiezingen in feite het CDA indirect te schuld van van alles en nogwat geven. In dit geval door het slechte voorbeeld, regels die blijkbaar dusdanig zijn dat ze zelfs voor de minister moeilijk te volgen zijn. En dan heb je als bonus nog Hugo die ook al een flinke lading flatertjes op zijn naam heeft staan. En ik meer dat Ferd dan ook nog eens op de lijst wilde.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 2 september 2020 @ 21:03:54 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194853243
Lillian: Yep, hij loog dat het gedrekt staat.

Ferd: "Het idee gehad het ging wel goed kwam en ik kon er mee wegkomen." De fotos bevestigen dat.
Kortom we hebben een minister die toegeeft dat hij liegt en da kannie. :N \

Uuh uhuh,, ik had niet die beleving en niet zo goed in de gaten......etc.etc.
Ferd: niet snappen dat hij probeerde er mee weg te komen.
pi_194853296
Voer voor psychologen. 'Ik had het van tevoren georganiseerd maar daarna ben ik het vergeten.'
  woensdag 2 september 2020 @ 21:09:30 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194853361
Ach Jezus, hij gaat niet weg, he -O-

quote:
Grapperhaus zegt dat het vertrouwen in hem zeker een deuk heeft opgelopen, en dat het "uitdeuken" niet eenvoudig zal zijn. "Maar vertrouwen is op meer gebaseerd dan het goede voorbeeld geven." Hij wil het vertrouwen van de boa's terugwinnen door met hen in gesprek te gaan. Grapperhaus denkt dat het hem gaat lukken ieders vertrouwen terug te krijgen.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:09:32 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194853362
Ferd probeert een Rutte'tje, hij kon zich de gebeurtenissen van die dag in eerste instantie niet goed herinneren. :D
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 2 september 2020 @ 21:10:38 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194853394
Pffffff.... ik kan mij niet indenken hoe moeilijk dat daar kan zijn. Toegegeven dat ik geen liegende MinJus ben noch als volwassene in de valkuil bent getrapt om bewust te liegen, laat staan dat dan vol te houden.

Moet denken aan een voormalige "vriend" die betrapt in bed, zei tegen zijn vrouw dat hij de lakens vergeten was te verschonen.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:10:56 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194853399
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef MichaelScott het volgende:
Ferd probeert een Rutte'tje, hij kon zich de gebeurtenissen van die dag in eerste instantie niet goed herinneren. :D
Echt he _O- Vorige week getrouwd, maar ik kan me er nu al niks meer van herinneren 8)7
  woensdag 2 september 2020 @ 21:14:13 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194853462
Ik snap hem niet. Ferd kan nimmer, nooit en niet onderbouwen dat daar altijd een drieslag in zit voordat je een strafrechterlijke (artikel 443) boete krijgt.

Ferd lult nu, hij kan gebruik maken van zijn bevoegheid om het OM te verzoeken de aanzeggingen etc. stil te leggen.
pi_194853536
Jemig zeg, hier raak zelfs ik recalcitrant van! Morgen gs ik ook gewoon knuffelen met de schoonmoeder van Grap.
pi_194853607
Oeh... Klaver zegt het goed.
pi_194853626
Het aanblijven van die man is compleet lachwekkend.

Morgen groot feest bij mij thuis. Fuck corona.
blablablabla
pi_194853628
Het is zo duidelijk dat Grapperhaus er niet uitkomt en dat z'n collega's, die hem mogen, hem zullen sparen. Even voor de bühne door het stof laten kruipen en weer door.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194853648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Elan het volgende:
Het aanblijven van die man is compleet lachwekkend.

Morgen groot feest bij mij thuis. Fuck corona.
Ik neem de mondkapjes mee!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 2 september 2020 @ 21:22:09 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194853662
Klaver goed verweer dat Ferd met zijn gedrag een vrijbrief geeft dat de regels niet van belang zijn .. (en hij kan ook zeggen dat Ferd loog maar houdt dat binnensmonds).

Ferd blijf achter zijn betoog staan.
Volgens mij stapt Ferd straks op. Als aangeslagen wild kun je niet blijven. Zeker niet door te weten dat je dan steeds maar weer daar antwoord op moet geven en verantwoording te geven.
pi_194853664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het is zo duidelijk dat Grapperhaus er niet uitkomt en dat z'n collega's, die hem mogen, hem zullen sparen. Even voor de bühne door het stof laten kruipen en weer door.
Ja precies.
pi_194853687
Mij ging je al niet binnenboord houden vriend.. en nu al helemaal niet meer. Pannekoek.
pi_194853708
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
En geloofwaardigheid 0,0 voor de rest van Nederland.
Hoe kan je immers nu boetes uitdelen of klagen over feesten of bijeenkomsten waar geen afstand gehouden wordt?

Klassejustitie
pi_194853709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Mij ging je al niet binnenboord houden vriend.. en nu al helemaal niet meer. Pannekoek.
Dat is dus precies wat Klaver zegt.
pi_194853726
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:22 schreef Vallon het volgende:
Klaver goed verweer dat Ferd met zijn gedrag een vrijbrief geeft dat de regels niet van belang zijn .. (en hij kan ook zeggen dat Ferd loog maar houdt dat binnensmonds).

Ferd blijf achter zijn betoog staan.
Volgens mij stapt Ferd straks op. Als aangeslagen wild kun je niet blijven. Zeker niet door te weten dat je dan steeds maar weer daar antwoord op moet geven en verantwoording te geven.
Sterke argumentatie van Klaver inderdaad. Maar ik denk niet dat Grapperhaus zelf opstapt. Hij heeft toch al gezegd dat hij de beslissing over zijn geloofwaardigheid aan anderen overlaat? Hij vindt zichzelf geloofwaardig en hecht er belang aan zijn bijdrage aan lopende dossiers voort te zetten.
pi_194853785
Of we gaan gewoon toe naar af en toe een omhelzing en dat het niet erg is. Wat mij betreft kan dat. Maar dan moet er ook minder streng worden gedaan door het kabinet.
pi_194853787
Grappie gaat idd zelf niet opstappen. Dan is het aan de coalitie partners om hem te laten vallen en dan zullen ze niet doen.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:29:07 #33
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194853808
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:28 schreef Mondkapje het volgende:
Of we gaan gewoon toe naar af en toe een omhelzing en dat het niet erg is. Wat mij betreft kan dat.
Nee, dan ben je een aso die bejaarden vermoord.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194853825
Het voordeel van zijn aanblijven is dat de kans op boetes nu al helemaal nihil wordt *O*
Tevens af van die zapige preken.

Prima oplossing zo. Was toch alleen op papier nog een werkelijkheid.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:30:00 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194853832
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterke argumentatie van Klaver inderdaad. Maar ik denk niet dat Grapperhaus zelf opstapt. Hij heeft toch al gezegd dat hij de beslissing over zijn geloofwaardigheid aan anderen overlaat? Hij vindt zichzelf geloofwaardig en hecht er belang aan zijn bijdrage aan lopende dossiers voort te zetten.
Dan is dus de vraag wat dit doet met het beleid en of het Kabinet dit dus mee wil slepen.
Dit nog los in de komende tijd dat dit in verkiezingen een hoofdrol gaat krijgen.
Zoals Klaver zegt: het versterkt precies wat we niet moeten willen. De minister heeft een handicap opgelopen om uit te deuken wat onmogelijk zal zijn.

Ik heb het gevoel dat we naar een vooringestudeerde show - met uiterst pijnlijke kanten - zitten te kijken. Je moet niet willen dat je deze "drek" mee moet sleuren. Zoals vaak, de dader heeft vooral spijt dat die is betrapt.

Ferd , we kunnen ook zonder jou doorpakken.
Ferd blijft vergeten dat een strafaantekening altijd een rol speelt of die nu wel of niet op een VOG betrekking heeft. Als "onschuldige" trek je wel die last op je blazoen mee.
pi_194853910
Heerlijke precedent voor de komende weken geschept. Dat belooft wat, zeker met de jongeren die er al maanden klaar mee zijn.
pi_194853923
Hoe gaat het eigenlijk met Bruno Bruins?
- verwijderd door admin -
pi_194853940
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:28 schreef Mondkapje het volgende:
Of we gaan gewoon toe naar af en toe een omhelzing en dat het niet erg is. Wat mij betreft kan dat. Maar dan moet er ook minder streng worden gedaan door het kabinet.
Al die geïnde boetes ook maar gelijk weer terugstorten dan.
pi_194853953
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:33 schreef groenen het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Bruno Bruins?
Die zit met een bakkie popcorn te kijken nu.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:35:37 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194853967
Oei.., niets met de Denk-tank, maar wel scherp. Hoe gaat het OM dat niet intentionele van het oplopen van een boete vaststellen. Ferd poogt de windvaan te wijzigen.

Gaat het aspect van zijn gevordere leeftijd :+ ook inbrengen dat hij het allemaal niet zo goed in dehand had en volgde.
pi_194854051
Ik zou het eerlijk gezegd jammer vinden als Ferd hierdoor moet opstappen. Ik vond hem een hele verbetering ten opzichte van de voorgangers op het ministerie van J&V.

Ja het is dom van hem, het is hypocriet na zijn eigen uitspraken over aso's die zich niet aan de regels houden, en het is niet handig in een functie met een voorbeeldfunctie. Maar waarom moet een minister altijd maar opstappen, ook als hij zijn fout erkend? Weegt dit nou echt zo zwaar dat hij zijn functie niet meer kan uitoefenen?

Ja, het wordt wat lastiger voor het kabinet om na dit incident hard te oordelen over burgers die zich niet aan de regels houden. Maar misschien is dat alleen maar goed. BOA's moeten niet meer automatisch boetes uitdelen, eerst aanspreken/waarschuwen, en de welwillende burger die soms onbewust/per ongeluk in overtreding is met rust laten. Alleen bij moedwillige en grove overtredingen moet je ingrijpen.

Ik denk ook dat Ferd niet moedwillig de regels bij zijn bruiloft heeft laten varen, maar dat toen het eenmaal gebeurde hij niet meer wilde/durfde in te grijpen.

Dus als het kabinet gewoon alle tot nu toe gegeven boetes schrapt, en BOA's op een andere manier gaan handhaven, dan mag hij van mij blijven zitten.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:39:23 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194854054
quote:
12s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:29 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Nee, dan ben je een aso die bejaarden vermoord.
Wijf op de bek pakken is er niet meer bij, dan teken je iemand anders z'n doodvonnis.
pi_194854056
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:33 schreef Rlz12 het volgende:
Heerlijke precedent voor de komende weken geschept. Dat belooft wat, zeker met de jongeren die er al maanden klaar mee zijn.
Mochten ze op feestjes e.d. worden aangesproken dan weet ik nu al wat het weerwoord gaat zijn. En dat ze daarmee een goed punt hebben ook.

Dit voorval legt op ietwat ongelukkige wijze de anderhalvemeterillusie bloot.
I'll give you something to do
  woensdag 2 september 2020 @ 21:40:34 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194854081
Ouwehand spot-on idd.. maar Ferd kan (of beter, wil dat schrappen van boete) schrappen niet uitverkopen.

NB: Hij kan prima op grond van zijn bevoegdheid gebruiken om het OM herziene aanwijzingen geven net als de aanwijzing die hij de Gemeentes gaf om te handhaven. Het wordt ingewikkeld.
pi_194854095
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:39 schreef Breekfast het volgende:

Dus als het kabinet gewoon alle tot nu toe gegeven boetes schrapt, en BOA's op een andere manier gaan handhaven, dan mag hij van mij blijven zitten.
En dat eerste gaat-ie niet doen. Dus wat nu, moet hij dan van jou toch weg?
pi_194854099
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:
Ouwehand spot-on idd.. maar Ferd kan dat niet uitverkopen.
Waarom eigenlijk niet?
pi_194854119
Je kan toch zeggen: iedereen met een schone lei beginnen, boetes gaan niet door?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')