Het is daar VEEL strenger dan nu momenteel. Max 500 man bij een bijeenkomst misschien binnenkort met zelfde regels als hier.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is daar volgens mij echt niet veel soepeler dan hier momenteel.
De reden overigens dat hij het, net als eerder, nu in dit debat definitief wil afhandelen voordat mensen tijd krijgen er dieper over na te denken.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:26 schreef DonDruiper het volgende:
Rutte is een ras politicus.
Die wordt hier echt niet warm of koud van.
Je kan van m vinden wat je wil, maar verbaal gezien is deze man natuurlijk geniaal.
Een van de grote dompers van deze coronacrisis (en eerdere crises) is inderdaad dat Rutte zich voor pers en publiek vrijwel overal uitlult. Mede daarom is ie al 10 jaar aan de macht. De oppositie en de belangrijke media zijn (blijkbaar) te zwak om door zijn holle woorden te prikken en hem daadwerkelijkheid keihard aan te pakken. Zelfde bij het hele strategievraagstuk en de uitzichtloze situatie waarin we dankzij Ruttes beleid nu in zittenquote:Op woensdag 2 september 2020 23:26 schreef DonDruiper het volgende:
Rutte is een ras politicus.
Die wordt hier echt niet warm of koud van.
Je kan van m vinden wat je wil, maar verbaal gezien is deze man natuurlijk geniaal.
Onzin natuurlijk. Als dat daadwerkelijk beleid is kun je je daar gewoon op beroepen.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:22 schreef Vallon het volgende:
Er is ook geen drieslagsinstructie die enige juridische waarde heeft om te bepalen of een boete wel of niet terecht is.
De rechtspraak en handhaving werkt zo niet. De rechter en OvJ gaat uit dat een boete terecht is gegeven.
Als verweerder kun je je daar niet tegen verweren anders dan aantonen dat de handhavend ambtenaar het feit aantoonbaar onjuist heeft geconsateerd.
Rutte is ineensgeen jurist...... ik ben een eenvoudig historicus.....
en laat de bal gewoon bij Ferd.
Ben benieuwd naar de gastenlijst of bij de bruiloft van Ferd iemand was met een BOA licentie.
Zou dat mischien komen omdat de oppositie ook niets beters in huis heeft? Behalve dan Zeewind Baudet die over een complot in ziet, natuurlijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Een van de grote dompers van deze coronacrisis (en eerdere crises) is inderdaad dat Rutte zich voor pers en publiek vrijwel overal uitlult. Mede daarom is ie al 10 jaar aan de macht. De oppositie en de belangrijke media zijn (blijkbaar) te zwak om door zijn holle woorden te prikken en hem daadwerkelijkheid keihard aan te pakken. Zelfde bij het hele strategievraagstuk en de uitzichtloze situatie waarin we dankzij Ruttes beleid nu in zitten![]()
Nog steeds?quote:Op donderdag 3 september 2020 00:37 schreef Gretzl het volgende:
Wat zit De Jonge maar te raaskallen over de testcapaciteit. Totaal geen zelfkritische blik
Ja, niet de moeite waard om terug te kijken. Lullen als brugman, maar hij zal de laatste zijn om zijn eigen fouten toe te geven...quote:
Ow, terug kijken, dacht dat ze nog in debat waren.quote:Op donderdag 3 september 2020 00:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, niet de moeite waard om terug te kijken. Lullen als brugman, maar hij zal de laatste zijn om zijn eigen fouten toe te geven...
Andere mensen afkatten als je weer een random iemand die niet iedereen kent van twitter er bij haalt. Maar zelf niet eens het verschil weten tussen een motie van afkeuring die is ingediend en een motie van wantrouwen. Tja geen wonder dat veel mensen je niet serieus nemen.quote:Op donderdag 3 september 2020 00:51 schreef Gretzl het volgende:
Motie van wantrouwen![]()
De andere moties van Asscher
Vrijwel elke post van jouw hand in deze reeks bestaat uit geraaskal en gevalletje "beste stuurlui staan aan wal", om het dan vervolgens nog te hebben over een zelfkritische blik. Mooi staaltje ironie wel.quote:Op donderdag 3 september 2020 00:37 schreef Gretzl het volgende:
Wat zit De Jonge maar te raaskallen over de testcapaciteit. Totaal geen zelfkritische blik
En als het dan nog zijn eigen mening was, prima, maar enkel napraten wat enkele tweeps zeggen en bij weerwoord zelden erop ingaan.quote:Op donderdag 3 september 2020 02:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Vrijwel elke post van jouw hand in deze reeks bestaat uit geraaskal en gevalletje "beste stuurlui staan aan wal", om het dan vervolgens nog te hebben over een zelfkritische blik. Mooi staaltje ironie wel.
Nu blijkt dat de cijfers niet kloppen maar daar kom je niet op terug hè? Eerst huilen en als een onheilsprofeet wat verkondigen en dan is er eigenlijk niks aan de hand en dan is er doodse stilte.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De scholen zijn weer begonnen. Berg je maar.
https://www.gelderlander.(...)tie-roepen~a1057595/quote:Bruls: indien nodig ook horecaklant beboeten, cafébaas kan politie roepen
NIJMEGEN - Cafébazen die last hebben van klanten die zich niet aan de coronaregels houden, kunnen politie en gemeentelijke toezichthouders inschakelen. Die zullen ze dan indien nodig beboeten.
Slim van Bruls om te roepen, een paar uur nadat Grapperhaus door de tweede kamer gefileerd is. De geloofwaardigheid straalt er vanaf.quote:Op donderdag 3 september 2020 07:50 schreef hooibaal het volgende:
Bruls komt de horeca-ondernemers tegemoet: bij excessen is hij ook bereid om klanten te gaan beboeten.
[..]
https://www.gelderlander.(...)tie-roepen~a1057595/
Hoezo kloppen de cijfers niet? Dat heb ik gemist?quote:Op donderdag 3 september 2020 07:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu blijkt dat de cijfers niet kloppen maar daar kom je niet op terug hè? Eerst huilen en als een onheilsprofeet wat verkondigen en dan is er eigenlijk niks aan de hand en dan is er doodse stilte.
Waarom doe je dat? Waarom ben je er als de kippen bij als het niet goed gaat maar zwijg je in alle talen als het wel goed gaat?
quote:Op donderdag 3 september 2020 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo kloppen de cijfers niet? Dat heb ik gemist?
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/quote:Het hoge aantal besmettingen dat vandaag door het RIVM werd gemeld (734) - veel hoger dan het gemiddelde aantal meldingen de afgelopen weken - is volgens het RIVM veroorzaakt door 'een kortdurende technische storing' gisteren, meldt de NOS. Hierdoor is een deel van de positieve testen die gisteren hadden moeten worden gemeld, vandaag gemeld.
Maar dan kloppen ze toch, alleen zijn ze een dag vertraagd? Anders zou het gisteren dus 300 meer zijn geweest?quote:Op donderdag 3 september 2020 08:13 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/
Ik hlas gisteren ergens dat het door een fout in de corona app kwam. Ben aan 't zoeken of ik dat terug kan vinden.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan kloppen ze toch, alleen zijn ze een dag vertraagd? Anders zou het gisteren dus 300 meer zijn geweest?
Gemiddeld genomen klopt dat toch niet?quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan kloppen ze toch, alleen zijn ze een dag vertraagd? Anders zou het gisteren dus 300 meer zijn geweest?
Dinsdag waren de weekcijfers, als ik de tekst teruglees lijkt het te lezen als: "Er was incomplete data in de weekcijfers welke we gecorrigeerd hebben in de cijfers van 2 september"quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Correctie cijfers 2 september in aantal positief geteste mensen
Vanwege een eerdere technische storing bij het RIVM ontbreekt een aantal meldingen in de rapportage van 1 september. Deze meldingen zijn opgenomen in de rapportage van 2 september. Hierdoor is het aantal nieuwe positief geteste personen gemeld op 2 september (734) bijna 300 meldingen hoger dan op 1 september (462).
De hoeveelheden kloppen wel, ja. Het leek alleen eergisteren een daling en gisteren een forse piek. In het eggie zijn die cijfers dus uitgesmeerd over die 2 dagen en komt het op beide dagen op een ruime 500 neer, Dus meer voortgang van de cijfers zoals ze waren.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen had een deel op dinsdag en een deel op woensdag moeten worden gemeld.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen klopt dat toch niet?
Zo heb ik het ook begrepen.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De hoeveelheden kloppen wel, ja. Het leek alleen eergisteren een daling en gisteren een forse piek. In het eggie zijn die cijfers dus uitgesmeerd over die 2 dagen en komt het op beide dagen op een ruime 500 neer, Dus meer voortgang van de cijfers zoals ze waren.
Ik heb wat teruggezocht, maar het gaat echt om een technische storing van dinsdag, niet van de hele week, zoals ik het lees.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dinsdag waren de weekcijfers, als ik de tekst teruglees lijkt het te lezen als: "Er was incomplete data in de weekcijfers welke we gecorrigeerd hebben in de cijfers van 2 september"
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoording
[..]
quote:Op donderdag 3 september 2020 08:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De hoeveelheden kloppen wel, ja. Het leek alleen eergisteren een daling en gisteren een forse piek. In het eggie zijn die cijfers dus uitgesmeerd over die 2 dagen en komt het op beide dagen op een ruime 500 neer, Dus meer voortgang van de cijfers zoals ze waren.
Thanks, ik heb het inmiddels ook gezienquote:
Dan zou het de dag ervoor 150 meer zijn geweest.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah oke, dank je. Blijft wel frustrerend dat er minimaal 1 keer per week wel wat mis is met de cijfers. Ik probeer er minder op te letten, maar dat is wel lastig.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb wat teruggezocht, maar het gaat echt om een technische storing van dinsdag, niet van de hele week, zoals ik het lees.
Is dat als zodanig bekend gemaakt?quote:Op donderdag 3 september 2020 08:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan zou het de dag ervoor 150 meer zijn geweest.
Maar zoals gebruikelijk gaat een vraag die aan hooibaal is gericht een zwart gat in.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:31 schreef Noek het volgende:
De cijfers van gisteren waren gewoon niet zo schrikbarend als ze opeens leken, zeker wanneer daarbij de ziekenhuisopnames worden bekeken (ook al volgen die later.) Er was dus niks om je voor te bergen.
Dat is het punt.
Ja, sowieso beter om gewoon naar de weekcijfers te kijken en per week te vergelijken. Dan haal je dit soort fluctuaties er wat meer uit.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat als zodanig bekend gemaakt?
Maar op zich boeit dat natuurlijk niet. Zelfs als zou het de dag ervoor dan 400 meer geweest zijn en gisteren 400 minder. Dan was het alsnog een piek van een dag. Belangrijker is wat de dagen erna doen. Als die weer op hetzelfde stabiele aantal zitten, was er een korte, onbelangrijke piel. Als die stabiel een aantal dagen op rij naar ruim boven de 700 gaan, is er sprake van een toename.
Brulsquote:Op donderdag 3 september 2020 08:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Slim van Bruls om te roepen, een paar uur nadat Grapperhaus door de tweede kamer gefileerd is. De geloofwaardigheid straalt er vanaf.
Klopt! *huilt Ferd-tranenquote:Op donderdag 3 september 2020 08:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar zoals gebruikelijk gaat een vraag die aan hooibaal is gericht een zwart gat in.
Het cijfer was sowieso niet schrikbarend. Cijferfetisjismequote:Op donderdag 3 september 2020 08:31 schreef Noek het volgende:
De cijfers van gisteren waren gewoon niet zo schrikbarend als ze opeens leken, zeker wanneer daarbij de ziekenhuisopnames worden bekeken (ook al volgen die later.) Er was dus niks om je voor te bergen.
Dat is het punt.
Nog steeds amper iets aan de hand in de ziekenhuizen. Dikke prima.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het cijfer was sowieso niet schrikbarend. Cijferfetisjisme
Lul maar, ik zat alweer in een bunker want de scholen zijn weer gestart, dit dat alles.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Helemaal als de focus ligt op positieve tests, maar mensen die zich daar op richten die willen gewoon niet inzien dat er helemaal niks aan de hand is en er misschien wel nooit een tweede golfje komt.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel gelijk de grootste lulhannes van het universum te pakken.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Slim van Bruls om te roepen, een paar uur nadat Grapperhaus door de tweede kamer gefileerd is. De geloofwaardigheid straalt er vanaf.
Letterlijk en figuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel gelijk de grootste lulhannes van het universum te pakken.
We hebben de kantoren nog in het najaar om als troef te gebruiken, mocht er door de opening van de scholen niets gebeuren in de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Helemaal als de focus ligt op positieve tests, maar mensen die zich daar op richten die willen gewoon niet inzien dat er helemaal niks aan de hand is en er misschien wel nooit een tweede golfje komt.
Ondertussen leeft een groot deel grotendeels weer zijn leven en nog blijven de cijfers stabiel laag. In tegenstelling tot enkele landen waar ze opeens driftig gingen slingeren met de ene na de andere absurde maatregel. De scholen zijn de laatste strohalm.
Sowieso nog steeds denken als bestuurder dat je een virus bestrijdt door een paar mensen in een kroeg een bon te gevenquote:Op donderdag 3 september 2020 08:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel gelijk de grootste lulhannes van het universum te pakken.
Exact. Maar Bruls heeft gewoon die aandacht nodig, het idee dat hij macht over andere kan uitoefenen en anderen bang voor 'm zijn vind 'ie volgens mij wel erg lekker hoor.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso nog steeds denken als bestuurder dat je een virus bestrijdt door een paar mensen in een kroeg een bon te geven
Er ligt amper nog een coronapatient op de IC, prima dat ze de dikke excessen ontruimen zoals feesten voor honderden mensen. Maar stop met al die bullshit regeltjes op microniveau zoals waar je wel en niet mag staan in een cafe.
Mwoah, ondanks dat het eigenlijk nergens over gaat was opstappen beter geweest. Zijn geloofwaardigheid en die van de regeltjes is eigenlijk nu wel weg... (niet dat ik een voorstander ben van die regeltjes, maar als je zulk beleid hebt, moet je ook een persoon hebben die het nog geloofwaardig kan brengen).quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef capricia het volgende:
Iedereen tevreden met de uitkomst van vannacht?
Ja, en daarna Sinterklaas, en daarna december waarin iedereen tegelijk gaat shoppen, en dan Kerstmis, en dan Oud en Nieuw, en in januari gaat de piek dan toch echt komen...quote:Op donderdag 3 september 2020 08:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
We hebben de kantoren nog in het najaar om als troef te gebruiken, mocht er door de opening van de scholen niets gebeuren in de ziekenhuizen.
Precies ditquote:Op donderdag 3 september 2020 09:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwoah, ondanks dat het eigenlijk nergens over gaat was opstappen beter geweest. Zijn geloofwaardigheid en die van de regeltjes is eigenlijk nu wel weg... (niet dat ik een voorstander ben van die regeltjes, maar als je zulk beleid hebt, moet je ook een persoon hebben die het nog geloofwaardig kan brengen).
Aan de andere kant, verlaagde boetes en die aantekening die mogelijk verdwijnt is ook wel mooi.
Jij noemt het druk maken. Dat kan.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, en daarna Sinterklaas, en daarna december waarin iedereen tegelijk gaat shoppen, en dan Kerstmis, en dan Oud en Nieuw, en in januari gaat de piek dan toch echt komen...
Er is altijd wel wat om je druk over te maken.
Ik denk dat dit de best mogelijke uitkomst is.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies dit. Perfecte oplossing met mooie uitkomst. Had hem vervangen en alles was gebleven zoals het was met exorbitante boetes. Ook de aantekening gaat nu tegen het licht gehouden worden begreep ik
Ik kan me er wel in vinden.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef capricia het volgende:
Op je muil.quote:Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest
Dat sarcasme vloeit voort uit maandenlang elke dag hier weer dezelfde berichten van enkele types over dat het nu echt mis gaat, wacht maar over 2 weken enz. Echt letterlijk bijna elke dag sinds april hetzelfde gelul van sommige lieden, en ja daar word ik af en toe sarcastisch van.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij noemt het druk maken. Dat kan.
Iemand anders vindt dat er nog zaken zijn die onzeker zijn en vraagt zich af hoe zich dat zal ontwikkelen.
Ik snap echt niet waarom daar zo naar en sarcastisch over moet worden gedaan telkens. Het betekent ook niet dat die personen in paniek zijn, of zelfs hopen op allerlei ellende en een lockdown, zoals hier ook wel wordt gesteld.
Ja. De oppositie was ook niet echt happig om hem weg te sturen. Dat viel mij ook op.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me er wel in vinden.
Zou het erg goed vinden als de aantekening strafblad verdwijnt; vond ik sowieso niet passend.
Maar Grapperhaus functioneert goed op de positie waar hij zit. Ik denk dat ook veel mensen uit de oppositie van mening zijn dat dat zo is en een wissel op dit moment niet echt zien zitten.
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een enkeling dat hier wel erg leuk zou vinden eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij noemt het druk maken. Dat kan.
Iemand anders vindt dat er nog zaken zijn die onzeker zijn en vraagt zich af hoe zich dat zal ontwikkelen.
Ik snap echt niet waarom daar zo naar en sarcastisch over moet worden gedaan telkens. Het betekent ook niet dat die personen in paniek zijn, of zelfs hopen op allerlei ellende en een lockdown, zoals hier ook wel wordt gesteld.
Voor mij hoefde ' ie niet weg.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef capricia het volgende:
Veel mensen zeggen niet "berg je maar" of "wacht maar", maar alleen dat ze zich afvragen hoe het zou gaan.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:10 schreef Noek het volgende:
En dan nog, als die piek komt, dan komt die en daar zal ook gewoon mee gedeald worden.
[..]
Op je muil.
Dus termen als -berg je maar / wacht maar - die zijn alleen maar voor de user zelf, die bergt zich nl al en zit alleen maar af te wachten terwijl de rest gewoon doorleeft en het wel ziet.
'Wacht maar over 2 weken' is toch wel een gevleugelde, dagelijkse, uitspraak hier.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen niet "berg je maar" of "wacht maar", maar alleen dat ze zich afvragen hoe het zou gaan.
En wat als die mensen inderdaad lijden door hun eigen angst? Is het enigszins helpend of zullen ze veranderen door die voortdurende aanvallende manier van reageren? Moeten ze veranderen, omdat anderen vinden dat dat moet?
Dat is dan helemaal op jouw conto, toch?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:15 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een enkeling dat hier wel erg leuk zou vinden eerlijk gezegd.
TR het maar. Als het er zo lollig/trollerig staat.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
'Wacht maar over 2 weken' is toch wel een gevleugelde, dagelijkse, uitspraak hier.
Ja dat mag prima op mijn conto, dat maakt me verder niets uit.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dan helemaal op jouw conto, toch?
Het is nogal wat om mensen daar dan ook van te beschuldigen.
Ik kan me persoonlijke vetes vanuit m'n eigen persoon niet heugenquote:Op donderdag 3 september 2020 09:19 schreef capricia het volgende:
[..]
TR het maar. Als het er zo lollig/trollerig staat.
Help je ons mee het topic leuk te houden.
Liever een TR dan die persoonlijke vetes.
Ja, door Wirelessmouse, als "lollige act".quote:Op donderdag 3 september 2020 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
'Wacht maar over 2 weken' is toch wel een gevleugelde, dagelijkse, uitspraak hier.
Ik voel er niets voor om terug te gaan bladeren, maar ik had het niet over de sarcastische vorm van de uitspraak. Anyway, non-discussie.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, door Wirelessmouse, als "lollige act".
De enige uitspraak die hier nog wel met regelmaat voorbij komt, is niet zozeer "wacht maar over 2 weken", maar wel "Hoe zou het in de herfst gaan, zouden er dan weer meer echte zieken komen?". En aangezien we dat nog niet kunnen weten, is dat een volkomen legitieme vraag. Dat er ook mensen zijn die die vraag niet hebben en zich daar geen zorgen over maken, betekent toch niet dat die niet gesteld mag worden?
Nein. Maar de vraag is meer wat die houding al was denk ikquote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Over naar de orde van de dag.
Vraagje: gaat het aanblijven van Ferd jou veranderen in die 1,5 meter?
Nope.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Fantastisch hoe je altijd voor anderen praat en/of antwoord geeft.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen niet "berg je maar" of "wacht maar", maar alleen dat ze zich afvragen hoe het zou gaan.
En wat als die mensen inderdaad lijden door hun eigen angst? Is het enigszins helpend of zullen ze veranderen door die voortdurende aanvallende manier van reageren? Moeten ze veranderen, omdat anderen vinden dat dat moet?
quote:Op woensdag 2 september 2020 15:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De scholen zijn weer begonnen. Berg je maar.
Ik zal het 2 weken niet meer doen, maar over 2 weken...quote:Op donderdag 3 september 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, door Wirelessmouse, als "lollige act".
De enige uitspraak die hier nog wel met regelmaat voorbij komt, is niet zozeer "wacht maar over 2 weken", maar wel "Hoe zou het in de herfst gaan, zouden er dan weer meer echte zieken komen?". En aangezien we dat nog niet kunnen weten, is dat een volkomen legitieme vraag. Dat er ook mensen zijn die die vraag niet hebben en zich daar geen zorgen over maken, betekent toch niet dat die niet gesteld mag worden?
Kappen daarmee. Aub.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zal het 2 weken niet meer doen, maar over 2 weken...
capricia had gezegd "over tot de orde van de dag".quote:Op donderdag 3 september 2020 09:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Fantastich hoe je altijd voor anderen praat en/of antwoord geeft.
Ik stelde een vraag aan Hooibaal en krijg van jou te horen hoe het in mekaar steekt en daar kan ik niks mee.
Maar goed, lees nog even en zie dat dit geen kont met een afwachtende houding te maken heeft.
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:22 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nein. Maar de vraag is meer wat die houding al was denk ik
Welnee johquote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.
Oh, Capricia zei dat?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
capricia had gezegd "over tot de orde van de dag".
Maar hier telt maar één reactie: hooibaal![]()
Verder zal ik proberen niet meer op je te reageren. Ik was oprecht benieuwd en ging daarop verder. Op een discussieforum. My bad.
Precies. Volgens mij is er hier ook niemand die er een probleem mee heeft dat we dit najaar nog even niet met tienduizenden in de Ziggo Dome staan te hossen.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Zonder alle moderne technologie, ongebreidelde toegang tot informatie en mogelijkheid tot grootschalige communicatie had meer dan 90% niet eens gedacht dat er nog een pandemie gaande was in Nederland. Waren we allang over gegaan tot de orde van de dag en zien wel waar het schip strandt. Wat we misschien ook maar moeten doen.
Mogelijkheid tot thuiswerken, beperken/reguleren van massa-evenementen, ziek blijf je thuis en goed je handen wassen, zijn de enige regels die we dan erin houden voor de zekerheid. Waarvan de laatste twee al voor corona normaal zouden moeten zijn en het thuiswerken had ook allang meer de standaard moeten zijn.
Dat vraag ik me af. Maar kom je nooit achter.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Zonder alle moderne technologie, ongebreidelde toegang tot informatie en mogelijkheid tot grootschalige communicatie had meer dan 90% niet eens gedacht dat er nog een pandemie gaande was in Nederland. Waren we allang over gegaan tot de orde van de dag en zien wel waar het schip strandt. Wat we misschien ook maar moeten doen.
Mogelijkheid tot thuiswerken, beperken/reguleren van massa-evenementen, ziek blijf je thuis en goed je handen wassen, zijn de enige regels die we dan erin houden voor de zekerheid. Waarvan de laatste twee al voor corona normaal zouden moeten zijn en het thuiswerken had ook allang meer de standaard moeten zijn.
De laatste twee sure, en thuiswerken sure, maar op gegeven moment willen we de leuke evenementen ook wel terug natuurlijk. Festivalfans hun lowlands, ik mijn anime conventies, foodies hun food festivals, voetbalfans hun wedstrijden met gewoon normaal publiek, heel veel mensen koningsdag etc.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Ik heb mezelf er iig al lang bij neergelegd, en heb er ook geen last meer van, omdat ze in de praktijk toch niet bestaan ❤quote:Op donderdag 3 september 2020 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?
Ja, en het merendeel van de kantines, maar ook cafés en restaurants doet het voor de bühne. Evenals gemeenten die erop aansturen. Proberen ook voor het zicht te laten zien hoe enorm goed ze bezig zijn. Als puntje bij paaltje komt, is het totaal onuitvoerbaar en is dat overal terug te zien.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij is er hier ook niemand die er een probleem mee heeft dat we dit najaar nog even niet met tienduizenden in de Ziggo Dome staan te hossen.
Maar die kantines en winkels met looplijnen, stickers etc, echt hou op
Wat is volgens jou dan 'het natuuriljk verloop van een virus als je niets doet"?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:47 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, en het merendeel van de kantines, maar ook cafés en restaurants doet het voor de bühne. Evenals gemeenten die erop aansturen. Proberen ook voor het zicht te laten zien hoe enorm goed ze bezig zijn. Als puntje bij paaltje komt, is het totaal onuitvoerbaar en is dat overal terug te zien.
Maar lekker blijven geloven dat het wel de maatregelen moeten zijn die werken. Het is niet alsof een virus een natuurlijk verloop heeft als je weinig tot niks doet...
Dit beschrijft het voor mij ook goed.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee.
Op openbare plekken en bij vreemden hou ik er wel rekening mee, onder familie/vrienden gaat dat iets losser. We gaan niet op elkaars schoot zitten, maar we gaan ook niet panisch elke keer een extra stap opzij zetten.
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?
Dan blijf je lekker energie aan iets wat je toch niet kunt veranderen verspillen. En er een godwin bij halen is altijd een zwaktebod.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.
Ontwikkelen is helaas slechts stap 1, voldoende vaccins produceren is de volgende stap.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:
Er zat gisteren een arts bij Jinek, die leiding geeft aan een flink aantal ziekenhuizen in de VK, en die verwachtte dit jaar al een vaccin dat geproduceerd kan worden en kan worden gegeven. Hij had het zelf als proefpersoon al gehad. In zijn geval het Oxford-vaccin, maar hij vertelde ook dat het bedrijf in Leiden al echt heel ver was met hun vaccin.
Hij klonk heel reeel, dus wellicht gaat het toch sneller?
https://abcnews.go.com/Po(...)rt/story?id=72770704quote:The U.S. and China have both declined to join a 172-country effort to develop, manufacture and equitably distribute a vaccine for COVID-19.
The decision undermines the global effort to collaborate on a vaccine by encouraging others to fend for themselves first, according to public health experts, and risks Americans not getting access to a successful vaccine developed by another country.
Kap aub met vergelijkingen maken met de jaren 30 en 40. Andere tijden en andere achtergronden.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.
Was ook wel verwacht. Amerika 'land of the free' en China 'land of the niet zo free'.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
Gisteren bijvoorbeeld het nieuws dat zowel de VS als China niet deelnemen aan het Covax-initiatief van de WHO.
https://www.cebm.net/covi(...)out-of-the-pandemic/quote:Op donderdag 3 september 2020 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan 'het natuuriljk verloop van een virus als je niets doet"?
Ja, want dat is het enige voorbeeld in de gehele geschiedenis... Laat wel zien hoe beperkt je blik is. Evenals die van een ander usual suspect.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan blijf je lekker energie aan iets wat je toch niet kunt veranderen verspillen. En er een godwin bij halen is altijd een zwaktebod.
Dan nog is wijzen naar het verleden een drogredenatie. En doe maar niet alsof je niet doelde op de nazi's.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:27 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, want dat is het enige voorbeeld in de gehele geschiedenis... Laat wel zien hoe beperkt je blik is. Evenals die van een ander usual suspect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |