Nee.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
Over naar de orde van de dag.
Vraagje: gaat het aanblijven van Ferd jou veranderen in die 1,5 meter?
Fantastisch hoe je altijd voor anderen praat en/of antwoord geeft.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen niet "berg je maar" of "wacht maar", maar alleen dat ze zich afvragen hoe het zou gaan.
En wat als die mensen inderdaad lijden door hun eigen angst? Is het enigszins helpend of zullen ze veranderen door die voortdurende aanvallende manier van reageren? Moeten ze veranderen, omdat anderen vinden dat dat moet?
quote:Op woensdag 2 september 2020 15:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De scholen zijn weer begonnen. Berg je maar.
Ik zal het 2 weken niet meer doen, maar over 2 weken...quote:Op donderdag 3 september 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, door Wirelessmouse, als "lollige act".
De enige uitspraak die hier nog wel met regelmaat voorbij komt, is niet zozeer "wacht maar over 2 weken", maar wel "Hoe zou het in de herfst gaan, zouden er dan weer meer echte zieken komen?". En aangezien we dat nog niet kunnen weten, is dat een volkomen legitieme vraag. Dat er ook mensen zijn die die vraag niet hebben en zich daar geen zorgen over maken, betekent toch niet dat die niet gesteld mag worden?
Kappen daarmee. Aub.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zal het 2 weken niet meer doen, maar over 2 weken...
capricia had gezegd "over tot de orde van de dag".quote:Op donderdag 3 september 2020 09:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Fantastich hoe je altijd voor anderen praat en/of antwoord geeft.
Ik stelde een vraag aan Hooibaal en krijg van jou te horen hoe het in mekaar steekt en daar kan ik niks mee.
Maar goed, lees nog even en zie dat dit geen kont met een afwachtende houding te maken heeft.
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:22 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nein. Maar de vraag is meer wat die houding al was denk ik
Welnee johquote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.
Oh, Capricia zei dat?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
capricia had gezegd "over tot de orde van de dag".
Maar hier telt maar één reactie: hooibaal![]()
Verder zal ik proberen niet meer op je te reageren. Ik was oprecht benieuwd en ging daarop verder. Op een discussieforum. My bad.
Precies. Volgens mij is er hier ook niemand die er een probleem mee heeft dat we dit najaar nog even niet met tienduizenden in de Ziggo Dome staan te hossen.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Zonder alle moderne technologie, ongebreidelde toegang tot informatie en mogelijkheid tot grootschalige communicatie had meer dan 90% niet eens gedacht dat er nog een pandemie gaande was in Nederland. Waren we allang over gegaan tot de orde van de dag en zien wel waar het schip strandt. Wat we misschien ook maar moeten doen.
Mogelijkheid tot thuiswerken, beperken/reguleren van massa-evenementen, ziek blijf je thuis en goed je handen wassen, zijn de enige regels die we dan erin houden voor de zekerheid. Waarvan de laatste twee al voor corona normaal zouden moeten zijn en het thuiswerken had ook allang meer de standaard moeten zijn.
Dat vraag ik me af. Maar kom je nooit achter.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het dus bij helemaal niemand wat veranderen.
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Zonder alle moderne technologie, ongebreidelde toegang tot informatie en mogelijkheid tot grootschalige communicatie had meer dan 90% niet eens gedacht dat er nog een pandemie gaande was in Nederland. Waren we allang over gegaan tot de orde van de dag en zien wel waar het schip strandt. Wat we misschien ook maar moeten doen.
Mogelijkheid tot thuiswerken, beperken/reguleren van massa-evenementen, ziek blijf je thuis en goed je handen wassen, zijn de enige regels die we dan erin houden voor de zekerheid. Waarvan de laatste twee al voor corona normaal zouden moeten zijn en het thuiswerken had ook allang meer de standaard moeten zijn.
De laatste twee sure, en thuiswerken sure, maar op gegeven moment willen we de leuke evenementen ook wel terug natuurlijk. Festivalfans hun lowlands, ik mijn anime conventies, foodies hun food festivals, voetbalfans hun wedstrijden met gewoon normaal publiek, heel veel mensen koningsdag etc.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:33 schreef Rlz12 het volgende:
Ik heb mezelf er iig al lang bij neergelegd, en heb er ook geen last meer van, omdat ze in de praktijk toch niet bestaan ❤quote:Op donderdag 3 september 2020 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?
Ja, en het merendeel van de kantines, maar ook cafés en restaurants doet het voor de bühne. Evenals gemeenten die erop aansturen. Proberen ook voor het zicht te laten zien hoe enorm goed ze bezig zijn. Als puntje bij paaltje komt, is het totaal onuitvoerbaar en is dat overal terug te zien.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij is er hier ook niemand die er een probleem mee heeft dat we dit najaar nog even niet met tienduizenden in de Ziggo Dome staan te hossen.
Maar die kantines en winkels met looplijnen, stickers etc, echt hou op
Wat is volgens jou dan 'het natuuriljk verloop van een virus als je niets doet"?quote:Op donderdag 3 september 2020 09:47 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, en het merendeel van de kantines, maar ook cafés en restaurants doet het voor de bühne. Evenals gemeenten die erop aansturen. Proberen ook voor het zicht te laten zien hoe enorm goed ze bezig zijn. Als puntje bij paaltje komt, is het totaal onuitvoerbaar en is dat overal terug te zien.
Maar lekker blijven geloven dat het wel de maatregelen moeten zijn die werken. Het is niet alsof een virus een natuurlijk verloop heeft als je weinig tot niks doet...
Dit beschrijft het voor mij ook goed.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee.
Op openbare plekken en bij vreemden hou ik er wel rekening mee, onder familie/vrienden gaat dat iets losser. We gaan niet op elkaars schoot zitten, maar we gaan ook niet panisch elke keer een extra stap opzij zetten.
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt deze langspeelplaat wel dagelijks herhalen, maar kun je niet beter accepteren dat tot minimaal het voorjaar 2021 er niets gaat veranderen aan de afstandsregels?
Dan blijf je lekker energie aan iets wat je toch niet kunt veranderen verspillen. En er een godwin bij halen is altijd een zwaktebod.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.
Ontwikkelen is helaas slechts stap 1, voldoende vaccins produceren is de volgende stap.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:
Er zat gisteren een arts bij Jinek, die leiding geeft aan een flink aantal ziekenhuizen in de VK, en die verwachtte dit jaar al een vaccin dat geproduceerd kan worden en kan worden gegeven. Hij had het zelf als proefpersoon al gehad. In zijn geval het Oxford-vaccin, maar hij vertelde ook dat het bedrijf in Leiden al echt heel ver was met hun vaccin.
Hij klonk heel reeel, dus wellicht gaat het toch sneller?
https://abcnews.go.com/Po(...)rt/story?id=72770704quote:The U.S. and China have both declined to join a 172-country effort to develop, manufacture and equitably distribute a vaccine for COVID-19.
The decision undermines the global effort to collaborate on a vaccine by encouraging others to fend for themselves first, according to public health experts, and risks Americans not getting access to a successful vaccine developed by another country.
Kap aub met vergelijkingen maken met de jaren 30 en 40. Andere tijden en andere achtergronden.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Het maar accepteren? Nee, nooit. Wat een ongelofelijke flutreden. We hoeven de geschiedenisboeken toch niet weer erbij te pakken om te zien wat voor verschrikkelijke ellende acceptatie kan veroorzaken.
Was ook wel verwacht. Amerika 'land of the free' en China 'land of the niet zo free'.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
Gisteren bijvoorbeeld het nieuws dat zowel de VS als China niet deelnemen aan het Covax-initiatief van de WHO.
https://www.cebm.net/covi(...)out-of-the-pandemic/quote:Op donderdag 3 september 2020 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan 'het natuuriljk verloop van een virus als je niets doet"?
Ja, want dat is het enige voorbeeld in de gehele geschiedenis... Laat wel zien hoe beperkt je blik is. Evenals die van een ander usual suspect.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan blijf je lekker energie aan iets wat je toch niet kunt veranderen verspillen. En er een godwin bij halen is altijd een zwaktebod.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |