https://www.nieuweoogst.n(...)tkwaliteit-en-coronaquote:Op donderdag 3 september 2020 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dat omdat je anders niet zo vaak naar de lucht kijkt?
Ik heb in maart iets vaker naar boven gekeken maar ik zou nu niet kunnen zeggen hoe de lucht er in maart 2019 uit zag.
Nope, het viel echt op. Dacht eerst ook dat ik het me verbeelde maar dat was zeker niet zo.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dat omdat je anders niet zo vaak naar de lucht kijkt?
Ik heb in maart iets vaker naar boven gekeken maar ik zou nu niet kunnen zeggen hoe de lucht er in maart 2019 uit zag.
Vergrijzing, ofwel ouder worden is een natuurlijk proces waar je inderdaad niets aan kunt doen.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar het is onhaalbaar. Door vergrijzing en andere aspecten (zoals ongezond eten) zal de gezondheid van de gemiddelde Nederlander alleen maar achteruit gaan.
Ja, ik had dezelfde reactie. Thuiswerken had al veel eerder de standaard moeten zijn en vliegen had al decennia geleden veel duurder moeten zijn.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wow, dat is nog schokkender dan ik dacht.
Misschien meteen dan maar eens werk van maken misschien? Meer thuis en in eigen regio werken en minder vliegbewegingen? Lijkt me geen kwaad kunnen. Meteen fileprobleem ook opgelost en onderhoud aan wegen hoeft dan ook minder te kosten.
Ja. Dat viel mij ook op.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nope, het viel echt op. Dacht eerst ook dat ik het me verbeelde maar dat was zeker niet zo.
Ik heb je al drie tegenvoorbeelden gegeven, dat vind ik wel even genoeg. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek gaat bepalen of die artikelen kritisch zijn of niet, dus die eis van je leg ik zonder gewetenswroeging naast me neer.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Kom maar op met die lijst. Graag ook inclusief wetenschappelijke onderbouwing. Evenals dat lijstje met experts en artikelen over die testen en dan met name bewijs dat de PCR-test het verschil kan aantoont tussen de aanwezigheid van het virus en daadwerkelijk nog besmettelijk zijn.
In eigen regio werken hoeft nog niet eens, je moet gewoon de trein stimuleren, zeker nu ze op waterstof beginnen te reiden en klimaatneutraal zijn/worden.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien meteen dan maar eens werk van maken misschien? Meer thuis en in eigen regio werken en minder vliegbewegingen? Lijkt me geen kwaad kunnen. Meteen fileprobleem ook opgelost en onderhoud aan wegen hoeft dan ook minder te kosten.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb de indruk dat bij ons de verkeersdrukte weer ongeveer op het oude niveau zit. En da's best wonderlijk, aangezien er nog steeds veel thuis wordt gewerkt.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Op zich goed artikel. Met één probleem:quote:Op donderdag 3 september 2020 14:01 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Lijkt mij helemaal niet redelijk om te wachten tot er een vaccin is, maar aangezien die 1,5 meter al heilig is, houdt men een slag om de arm zeker qua evenementen. In dat kader dan maar afwachten hoe de situatie is op 1 januari, maar misschien wel eerder. Als de cijfers zo blijven doorsukkelen, dan is er geen enkele reden om te doen alsof we aan de vooravond staan van een tweede golf als die überhaupt ooit nog komt.
Met een zeer selectief virus met een IFR voor mensen onder de 70 die nihil is, is het absurd om te wachten op een vaccin. De maatregelen doen al sinds juni, maar misschien zelfs mei meer kwaad dan goed. Een korte periode van ingrijpende maatregelen is te billijken bij een 'onbekend' virus, maar met de kennis van nu rechtvaardigt niks de huidige vrijheidsbeperkende regels en de collateral damage als gevolg van de maatregelen.
Zojuist weer een goed artikel gelezen over de huidige aanpak en de kwalijke rol van technologiereuzen en de media, mocht je interesse hebben: https://www.groene.nl/artikel/spreekbuis
Als je dat wilt bewerkstelligen, zal het OV toch aanzienlijk klantvriendelijker ingericht moeten worden dan nu. En dan heb ik het niet over een beetje maar over héél veel.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In eigen regio werken hoeft nog niet eens, je moet gewoon de trein stimuleren, zeker nu ze op waterstof beginnen te reiden en klimaatneutraal zijn/worden.
Dus niet "in de regio" maar "uit dat stinkende levensgevaarlijke projectiel-blik".
Je wilt door de trein opgehaald worden?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je dat wilt bewerkstelligen, zal het OV toch aanzienlijk klantvriendelijker ingericht moeten worden dan nu. En dan heb ik het niet over een beetje maar over héél veel.
Zo'n trein haalt je op waar je niet bent en brengt je waar je niet zijn moet. Op gezette tijden tenzij blaadjes, vorst, regen, zon etc.... En al wachtende mag je uren op een tochtig k*tperron wachten. Nope, gaat hem voor het gros niet worden.
Dat er echt iets moet gebeuren aan de belachelijke sponsoring van de luchtvaartindustrie, lijkt me duidelijk. Het is nu gewoon goedkoper om van Eindhoven (via Dublin) naar Amsterdam te vliegen, dan om die reis met de trein te maken. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
minder vliegbewegingen? Lijkt me geen kwaad kunnen.
Dit heeft natuurlijk niks met sponsoring te maken maar met tickets dumpen als marketingstunt.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er echt iets moet gebeuren aan de belachelijke sponsoring van de luchtvaartindustrie, lijkt me duidelijk. Het is nu gewoon goedkoper om van Eindhoven (via Dublin) naar Amsterdam te vliegen, dan om die reis met de trein te maken. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
[ afbeelding ]
Ik weet niet, ik ben 29, heb nooit een seconde behoefte gehad aan rijbewijs, functioneer geweldig, meeste vrienden ook. En ik reis VEEl. Als in: 3 keer per week op een neer naar utrecht voor clubje, deze maand 5 evenemnten verdeeld over 6 verschillende steden van Assen tot Nijmegen en een bos in Brabant tot Rotterdam en amsterdam, elke dag amsterdam door voor werk, bioscoop in den haag, vrienden door hele land, en heel veel meer.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je dat wilt bewerkstelligen, zal het OV toch aanzienlijk klantvriendelijker ingericht moeten worden dan nu. En dan heb ik het niet over een beetje maar over héél veel.
Zo'n trein haalt je op waar je niet bent en brengt je waar je niet zijn moet. Op gezette tijden tenzij blaadjes, vorst, regen, zon etc.... En al wachtende mag je uren op een tochtig k*tperron wachten. Nope, gaat hem voor het gros niet worden.
Eerst stellig roepen dat je genoeg artikelen hebt en dan dit. Ik doel op de wetenschappelijke onderbouwing van jouw artikelen of zit die er niet in? Nog meer anekdotisch bewijs, uitzonderingen die zogenaamd bepalend zijn voor het totaalplaatje, etc. Een besmettingshaard waar asymptomatische verspreiding mogelijk de oorzaak is en vervolgens stellen dat asymptomatische verspreiding een enorm sluimerend gevaar is. Focus op een vliegtuig dat neerstort, terwijl het in verreweg de meeste gevallen goed gaat. We horen nooit over het ontbreken van de rol van asymptomatische verspreiding, omdat we dit bijna nooit weten of überhaupt kunnen aantonen.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb je al drie tegenvoorbeelden gegeven, dat vind ik wel even genoeg. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek gaat bepalen of die artikelen kritisch zijn of niet, dus die eis van je leg ik zonder gewetenswroeging naast me neer.
Dat laatste heb ik niet gezegd, je verdraait mijn woorden. Ewald Engelen schrijft: "De tests zelf zijn zo lek als een mandje en leiden tot een overschatting van het aantal besmettingen." Juist door de nuance in de berichtgeving werd duidelijk dat de PCR-test an sich niet besmettelijkheid aan kan tonen maar dat gezien de context (in Nederland wordt er opgeroepen om alleen te testen bij klachten) de kans heel groot is dat mensen die positief testen ook besmettelijk zijn. De meest basale nieuwsplatforms als nu.nl doen factchecks naar dit soort zaken en berichten daar op een prima manier over.
Jep, het openbaar vervoer in Nederland is goed, vooral in vergelijking met het openbaar vervoer in menig ander land. En toch zou ik niet zonder mijn auto kunnen of willen. Dat begon ongeveer toen ik 29 was en ontdekte dat ik met de auto 40 minuten deed om op mijn nieuwe werkplek te komen en met het openbaar vervoer 80 minuten.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik ben 29, heb nooit een seconde behoefte gehad aan rijbewijs, functioneer geweldig, meeste vrienden ook. En ik reis VEEl. Als in: 3 keer per week op een neer naar utrecht voor clubje, deze maand 5 evenemnten verdeeld over 6 verschillende steden van Assen tot Nijmegen en een bos in Brabant tot Rotterdam en amsterdam, elke dag amsterdam door voor werk, bioscoop in den haag, vrienden door hele land, en heel veel meer.
Ik ben zowat nooit thuis. OV in nederland is misschien niet *perfect*, maar wel echt zeer, zeer, zeer, ZEER adequaat. en veel goedkoper dan het stinkende koekblik.
Plus, in de trein (en zelfs op perron, waar ik nooit meer dan HOOGUIT 20 minuten moet wachten en meestal minder), kan ik wat doen: gamen, manga lezen, anime of series kijken, yaoi lezen, chatten met vrienden, letterlijk zowat alles tegenwoordig met een s20 en een switch lite. Als ik een auto zou hebben moet ik het kreng besturen en is mijn reistijd, al zou hij iets korter zijn, dus 100% verloren tijd, ipv vrije tijd waarin ik zittend op me reet kan doen wat ik leuk vind terwijl iemand (de machinist) me brengt.
Ik weet het wel, en de meeste van mijn vriendenkring ook. Paar hebben een auto, maar meeste moeten er niet aan denken.
De lage prijzen van vliegen hebben alles met sponsoring te maken. Er is no way dat vliegmaatschappijen met de huidige ticketprijzen winst kunnen maken als ze niet met staatssteun in leven worden gehouden.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk niks met sponsoring te maken maar met tickets dumpen als marketingstunt.
maar ja, dat is tegenwoordig met OV dus krappe drie uur die ik kan doen wat ik wil, en met auto ruim anderhalf uur tijd waarin ik moet rijden. Voor meer geld.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, het openbaar vervoer in Nederland is goed, vooral in vergelijking met het openbaar vervoer in menig ander land. En toch zou ik niet zonder mijn auto kunnen of willen. Dat begon ongeveer toen ik 29 was en ontdekte dat ik met de auto 40 minuten deed om op mijn nieuwe werkplek te komen en met het openbaar vervoer 80 minuten.
Artikel ken ik al en niet geheel toevallig dat deze columnist dit kritische geluid laat horen. Veel meer dan enkele columns is het niet.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
Zelfs over de berichtgeving over Zweden had de Volkskrant een kritsch stuk: De berichtgeving over de coronacrisis in Zweden was vooringenomen en selectief
Nummer vier voor de leeslijst van @:rlz12 .
Was de olieprijs ook niet letterlijk negatief paar maanden terug? Dat zal nu wel niet meer, maar nog wel laag toch? Heeft dat er ook niet mee te maken?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lage prijzen van vliegen hebben alles met sponsoring te maken. Er is no way dat vliegmaatschappijen met de huidige ticketprijzen winst kunnen maken als ze niet met staatssteun in leven worden gehouden.
Als je altijd alleen in de auto zit wel ja.. als je een auto deelt met partner/kinderen/familie is het al snel stukken goedkoper.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
maar ja, dat is tegenwoordig met OV dus krappe drie uur die ik kan doen wat ik wil, en met auto ruim anderhalf uur tijd waarin ik moet rijden. Voor meer geld.
Natuurlijk wel interessant om na te gaan wat je eigenlijk met die 40 minuten extra thuis doet. Op je telefoon neuzen?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, het openbaar vervoer in Nederland is goed, vooral in vergelijking met het openbaar vervoer in menig ander land. En toch zou ik niet zonder mijn auto kunnen of willen. Dat begon ongeveer toen ik 29 was en ontdekte dat ik met de auto 40 minuten deed om op mijn nieuwe werkplek te komen en met het openbaar vervoer 80 minuten.
De lage olieprijs zal best meespelen, maar het is van de gekken dat wij accijns moeten betalen om de auto te tanken, maar op kerosine zit helemaal niks.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:56 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Was de olieprijs ook niet letterlijk negatief paar maanden terug? Dat zal nu wel niet meer, maar nog wel laag toch? Heeft dat er ook niet mee te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |