Zo las ik het nietquote:Op donderdag 3 september 2020 12:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel, maar zojuist werd het gebracht alsof dit iets exclusiefs is voor corona.
Dit soort nare berichten zijn er al maanden (zonder cijfers) en het is ook al lang bekend dat bv. een griep dezelfde gevolgen kan hebben. Door nu te posten dat er "steeds meer aanwijzingen zijn dat corona dit kan veroorzaken" wek je de suggestie dat iets exclusiefs is.quote:
Volgens mij is het bij griep niet zo dat iemand die asymptomatisch is met littekens op zijn hart of longen kan eindigen, in die zin is het wel iets nieuws.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit soort nare berichten zijn er al maanden (zonder cijfers) en het is ook al lang bekend dat bv. een griep dezelfde gevolgen kan hebben. Door nu te posten dat er "steeds meer aanwijzingen zijn dat corona dit kan veroorzaken" wek je de suggestie dat iets exclusiefs is.
Het is anders uitgebreid in het nieuws.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Daarom is het ook ontzettend belangrijk om een goed immuunsysteem te hebben en gezond te leven, zodat je minder vatbaar bent voor virussen. Gek genoeg hoor je hier niet veel over, dit zou de aanpak moeten zijn waarmee we corona bestrijden; en geen lockdowns of social distancing.
Maar in Nederland nog niet zo opgepakt als bijvoorbeeld in de UK met een uitgebreide gezondheidscampagne.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is anders uitgebreid in het nieuws.
NL heeft al jaren een preventiebeleid voor obesitas.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Maar in Nederland nog niet zo opgepakt als bijvoorbeeld in de UK met een uitgebreide gezondheidscampagne.
We gaan zelfs massaal de ventilatie aanpakken. Hoppaquote:Op donderdag 3 september 2020 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Daarom is het ook ontzettend belangrijk om een goed immuunsysteem te hebben en gezond te leven, zodat je minder vatbaar bent voor virussen. Gek genoeg hoor je hier niet veel over, dit zou de aanpak moeten zijn waarmee we corona bestrijden; en geen lockdowns of social distancing.
Wel allemaal betuttelende regels voor de gehele samenleving voor een virus wat nogal selectief is qua slachtoffers, maar eens een keer echt zorg dragen voor een beter welzijn en gezondheid van je burgers ho maar. Dan is individuele verantwoordelijkheid opeens het toverwoord.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Maar in Nederland nog niet zo opgepakt als bijvoorbeeld in de UK met een uitgebreide gezondheidscampagne.
Maar wat is massa dan? Max 5000 mensen tot er een vaccin is? Op een gegeven moment is de pandemie natuurlijk over (vaccin en of medicijnen) en dan kunnen massa evenementen ook weer gewoon, zoals abje Osterhaus maar weer eens iedereen geruststelde op virtuele lowlands (hij verwachtte over een jaar ongeveer, vaccins begin juli toch zeker wel zouden zijn of iets eerder en dan nog paar maanden om genoeg mensen te vaccineren), dus dat is duidelijk, maar tot die tijd zal je toch moeten definiëren wat massa is. 5000 lijkt me wel redelijkquote:Op donderdag 3 september 2020 12:53 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat te kort door de bocht? Het soort virus maakt nogal uit zeg je, nou nog beter. Het is een coronavirus, waarvan we weten dat deze sterk seizoensgebonden zijn. Dat wil niet zeggen dat buiten de periode, waarin het virus het meeste rondwaart er niet is, maar in veel mindere mate. Wat ook gewoon terug te zien is in de ontwikkelingen wereldwijd, maar dus al de foutieve aanname gemaakt wordt dat het de maatregelen zijn die hiertoe geleid hebben.
Echt, in maart zag ik de ontwikkelingen ook met argusogen aan en leek hard ingrijpen mij de enige oplossing. Echter wijst alles erop dat alle modellen de IFR vreselijk overschat hebben, het virus al ver voor februari aanwezig was in Europa, een groot deel asymptomatisch is en überhaupt nooit terug te vinden is. Verder was al voor maart duidelijk dat het virus vooral gevaarlijk was voor ouderen en helemaal voor ouderen met onderliggende aandoeningen. In plaats daarvan gijzelden we een hele samenleving totaal onnodig.
Maar wat we dus nog het meeste dwarszit, is dat alle richtlijnen van instituties wereldwijd nooit, maar dan ook nooit stelden dat we zulke vrijheidsbeperkende en buitenproportionele maatregelen moesten nemen. De nevenschade zou nooit opwegen tegen de voordelen ervan. Wat deden we? Het voorbeeld van China volgen. China dat een vergaande desinformatie campagne uitrolde om het narratief in Europa en met name Italië te beïnvloeden.
[..]
Wat mij betreft gaan evenementen ook gewoon weer door. Mensen die daar naartoe willen, zijn vrij om te gaan en mensen die niet willen om geen risico te lopen, blijven lekker thuis. Zoals een vrije samenleving hoort te zijn. Maar massa-evenementen zullen gezien worden als grootste broeihaarden, dus dat zou dan de enige concessie zijn.
Omdat we dat al jaren doen ja.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Eindelijk geen barstende hoofdpijn en ogen niet open kunnen houden na 5 a 10 minuten in mijn collegezaal zitten (letterlijk; altijd)? Gaat het gebeuren? Waarachtig? Zaag een gat in de muur ofzo (geen ramen; was een server ruimte eerst), er MOET echt frisse lucht daarin!quote:Op donderdag 3 september 2020 13:47 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
We gaan zelfs massaal de ventilatie aanpakken. Hoppa
Het is een opinion-stuk waarin enkele gevallen worden besproken. Totaal nog niet serieus te nemen om iets te zeggen over hartproblemen bij grote groepen Covid-doorlopers met of zonder milde klachten.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Steeds meer aanwijzingen dat ook als je geen of milde symptomen hebt het virus heftige schade kan aanrichten.
Ik denk dat 8 of 9 op de 10 Nederlanders wel een onderliggende kwaal heeft, dus allemaal leuk die utopia gedachte van 'gezond zijn is prio nummer 1', maar helaas gaat dit voor het gros van ons land niet op.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Een ingegroeide teennagel is nu niet echt een onderliggende kwaal te noemen... Je mag denken wat je wilt maar dat hoeft nog niet te kloppen.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat 8 of 9 op de 10 Nederlanders wel een onderliggende kwaal heeft, dus allemaal leuk die utopia gedachte van 'gezond zijn is prio nummer 1', maar helaas gaat dit voor het gros van ons land niet op.
9 van de 10? dat is wel erg overdreven.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat 8 of 9 op de 10 Nederlanders wel een onderliggende kwaal heeft, dus allemaal leuk die utopia gedachte van 'gezond zijn is prio nummer 1', maar helaas gaat dit voor het gros van ons land niet op.
Lijkt mij helemaal niet redelijk om te wachten tot er een vaccin is, maar aangezien die 1,5 meter al heilig is, houdt men een slag om de arm zeker qua evenementen. In dat kader dan maar afwachten hoe de situatie is op 1 januari, maar misschien wel eerder. Als de cijfers zo blijven doorsukkelen, dan is er geen enkele reden om te doen alsof we aan de vooravond staan van een tweede golf als die überhaupt ooit nog komt.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar wat is massa dan? Max 5000 mensen tot er een vaccin is? Op een gegeven moment is de pandemie natuurlijk over (vaccin en of medicijnen) en dan kunnen massa evenementen ook weer gewoon, zoals abje Osterhaus maar weer eens iedereen geruststelde op virtuele lowlands (hij verwachtte over een jaar ongeveer, vaccins begin juli toch zeker wel zouden zijn of iets eerder en dan nog paar maanden om genoeg mensen te vaccineren), dus dat is duidelijk, maar tot die tijd zal je toch moeten definiëren wat massa is. 5000 lijkt me wel redelijkDan kan ook echt bijna alles doorgaan: kermissen, theaters, concerten, beurzen, conventies,.. ik zie alleen het betaald voetbal nu al huilen in m'n hoofd :/
Maar goed wat ik eigenlijk bedoelde is: miljoenen mensen gaan graag naar een event van een of andere soort, en ze voegen super veel toe aan het leven en zijn een geweldige manier om vrienden te maken, dus wanneer zou je iun jouw consessie dat dan ook weer helemaal opengooien? WAnt niemand, ook Rutte nu niet, beweert dat het nooit meer kan, alleen wacht men nu op een vaccin. Mij lijkt dat wel redelijk. Jou ook?
En dan tot die tijd de rest al idd open, met een max aantal bezoekers van 5000 man voor evenementem, zonder achterlijke 1,5m of andere regels die toch niet te handhaven zijn en alles economisch mollen.
En dan een lowlands of zo iets met echt 60.000 man (of een vol voetbalstadium), weer als er een vaccins. Dat lijkt me redelijk
Dat mag je denken, maar dit is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus voor 9 van de 10 Nederlanders is corona technisch gezien fataal? Of zouden ze heel lang in de ziektewet belanden? Best vreemd gezien velen weer vrolijk rondhuppelen. Maar de gevolgen zien we pas over een jaar of 12, zeker?quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zijn wel de meest lichtzinnige dingen die in ziekenhuizen als "comorbiditeit" worden aangemerkt. Daar zitten ook dingen tussen waar mensen prima mee kunnen functioneren. Soms weten ze niet eens dat ze er last van hebben, zoals een hoge bloeddruk.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een ingegroeide teennagel is nu niet echt een onderliggende kwaal te noemen... Je mag denken wat je wilt maar dat hoeft nog niet te kloppen.
Jullie hebben gelijk, maar dan nog even voor de volledigheid:quote:Op donderdag 3 september 2020 14:05 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat mag je denken, maar dit is gewoon niet waar.
https://www.vtv2018.nl/aa(...)f%20drie%20of%20meer.quote:In 2015 had 50 procent van de mensen minimaal één chronische aandoening; in 2040 is dat 54 procent.
Eén op de drie Nederlanders heeft dan twee of meer chronische aandoeningen, en bijna één op de vijf drie of meer.
Ach ja, een column van Ewald van Engelen. Covid-19 is niet meer dan een stevige griep, testen zijn onbetrouwbaar, de Volkskrant is vooringenomen. Da's andere koek dan de gedegen onderzoeksjournalistiek die ik van de Groene gewend ben.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:01 schreef Rlz12 het volgende:
Zojuist weer een goed artikel gelezen over de huidige aanpak en de kwalijke rol van technologiereuzen en de media, mocht je interesse hebben: https://www.groene.nl/artikel/spreekbuis
Nee dat zeg ik helemaal niet. Maar hameren op 'we moeten gezond gaan leven' is gewoon niet zo 1,2,3 de oplossing voor al die mensen die aan een chronische aandoening lijden.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus voor 9 van de 10 Nederlanders is corona technisch gezien fataal? Of zouden ze heel lang in de ziektewet belanden? Best vreemd gezien velen weer vrolijk rondhuppelen. Maar de gevolgen zien we pas over een jaar of 12, zeker?
Bovendien is de helft van alle volwassenen in Nederland ouder dan 50. Dan kun je "gezond leven" wat je wil, maar aan je leeftijd verander je niks.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik helemaal niet. Maar hameren op 'we moeten gezond gaan leven' is gewoon niet zo 1,2,3 de oplossing voor al die mensen die aan een chronische aandoening lijden.
Is een comorbiditeit niet iets anders dan een chronische aandoening?quote:Op donderdag 3 september 2020 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jullie hebben gelijk, maar dan nog even voor de volledigheid:
[..]
https://www.vtv2018.nl/aa(...)f%20drie%20of%20meer.
We hebben het dan over zo'n 9 miljoen mensen momenteel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |