quote:Omgekomen tiener Zuiderwoude is 14-jarig meisje uit Marken
ZUIDERWOUDE - De tiener die zaterdagochtend op de Zeedijk in Zuiderwoude vermoedelijk door een verkeersongeval om het leven kwam, is een 14-jarig meisje uit Marken (Noord-Holland). Dat meldt de politie. Die denkt dat ze werd aangereden en dat de bestuurder na het ongeval is doorgereden. Het meisje werd rond 04.00 uur aangetroffen in hoog gras langs de dijk richting Marken. Reanimatie mocht niet meer baten.
Het meisje was eerder als vermist opgegeven. De politie denkt dat ze werd aangereden, omdat er in de buurt remsporen zijn gevonden. Vermoedelijk liep ze op of langs de weg. „Het onderzoek zet zich in volle breedte voort”, aldus de politie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ig-meisje-uit-marken
-------------------------quote:Heel Marken uitgekamd: vier auto’s onder loep voor dood meisje (14)
ZUIDERWOUDE - In verband met de dood van een 14-jarig meisje uit Marken heeft de politie nog eens drie auto’s in beslag genomen voor onderzoek. De tiener werd zaterdagochtend rond 04.00 uur gevonden in de berm langs de Zeedijk in Zuiderwoude. De politie denkt dat ze is aangereden en dat de bestuurder is doorgereden. Eerder werd al bekend dat er een auto uit Uitdam wordt onderzocht.
Volgens een politiewoordvoerder komen de drie andere auto’s uit Marken. In het onderzoek is gekeken naar voertuigen met „verse schade” in de omgeving. Ze zijn afgevoerd naar het politiebureau. Ook is er gesproken met de eigenaren van de auto’s, maar zij zijn nog geen verdachte.
Een motoragent heeft dit weekend alle auto’s in de omgeving, op Marken en in Uitdam, onderzocht, meldde NH Nieuws eerder.
De politie hoopt verder dat getuigen of betrokkenen zich melden om te kunnen achterhalen wat er precies is gebeurd. In de buurt van het slachtoffer zijn remsporen gevonden, waardoor het vermoeden bestaat dat ze is aangereden.
Vermoedelijk liep ze op of langs de weg. Het meisje was al eerder als vermist opgegeven.
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-dood-meisje-14
Onderzoek looptquote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:48 schreef Nober het volgende:
Duitse Mazda zeer waarschijnlijk betrokken bij aanrijding Marken
[..]
https://www.rd.nl/duitse-(...)ing-marken-1.1688603
Dit is vooruit lopen op de zaken. En ze zullen het onderste uit de kan halen. Echter is het niet zo makkelijk hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag de eigenaar dan verantwoordelijk worden gehouden en als bestuurder worden aangewezen.
Ik weet dat het juridisch niet zo makkelijk is, maar strafvervolging ontlopen door naar elkaar te wijzen of te zwijgen over de bestuurder mag dat ook niet zijn.
Als je de eigenaar verantwoordelijk stelt dan heeft die iig een reden om wel te praten.
Behalve bij economische delicten*quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:19 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is vooruit lopen op de zaken. En ze zullen het onderste uit de kan halen. Echter is het niet zo makkelijk hoor.
In ons rechtsysteem ben je onschuldig, voordat het tegendeel bewezen is
Doorgereden naar Duitsland... Kan natuurlijk ook zijn dat ze in paniek niet wisten hoe ze hier zoiets moesten melden, maar goed, dan meldt je zoiets in die Heimat.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Van schrik doorgereden, dat kan ja. Maar als je een stukje menselijkheid in je donder hebt, dan ga je de volgende dag naar het politiebureau om je te melden.
Ook daar heb je Googlequote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Doorgereden naar Duitsland... Kan natuurlijk ook zijn dat ze in paniek niet wisten hoe ze hier zoiets moesten melden, maar goed, dan meldt je zoiets in die Heimat.
Och man. In Duitsland heb je ook gewoon politie hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Doorgereden naar Duitsland... Kan natuurlijk ook zijn dat ze in paniek niet wisten hoe ze hier zoiets moesten melden, maar goed, dan meldt je zoiets in die Heimat.
Donequote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je de OP aub aanpassen en/of aanvullen met het laatste nieuws?
Ze hebben een paar uur op een parkeerplaats gestaan.....quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die gasten wisten dondersgoed wat er was gebeurd inderdaad.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze hebben een paar uur op een parkeerplaats gestaan.....
Dat stond er toch niet? Twee uur later hebben ze enige tijd bij de voorkant van de auto gestaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze hebben een paar uur op een parkeerplaats gestaan.....
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat stond er toch niet? Twee uur later hebben ze enige tijd bij de voorkant van de auto gestaan.
quote:Op camerabeelden die vorige week door heel veel mensen zijn bekeken, is te zien dat de auto in de nacht van vrijdag 24 op zaterdag 25 juli om 3.09 uur een parkeerplaats aan de Kruisbaakweg in Marken oprijdt, waar ze tot stilstand komen. Rond 5.30 uur stappen twee personen uit de auto en lopen naar de voorkant van de auto. Daarna stappen ze weer in en rijden Marken binnen.
https://www.metronieuws.n(...)a-in-beslag-genomen/
Het feit dat je iets niet merkte betekent toch niet dat je dan niet berecht kunt worden?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vraag me af of ze ze kunnen berechten.
Ja, we reden daar. Waren dronken, ja sorry niets gemerkt van een aanrijding. Nee, de muziek stond hard.
Ja na een tijdje hoorde we wat tikken bij de bumper. Ff gekeken, ja geen idee verder.
Zoiets zal het wel worden.
Aan de ene kant denk ik: die hebben 2u gediscussieerd over wat nu te doen omdat ze wel degelijk wisten dat ze iemand hadden aangereden. Maar aan de andere kant: dan zou ik eerst de schade bekijken en dan bedenken wat te doen. En dan parkeer je ook niet 2u dichtbij waar het ongeluk gebeurd is lijkt me.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank je, das wel vreemd ja. Ff de roes uitgeslapen? Of zou het een stelletje geweest zijn?
Ja dit, en dat ze niks van het nieuws hebben meegekregen omdat ze weer naar Duitsland gingen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, we reden daar. Waren dronken, ja sorry niets gemerkt van een aanrijding. Nee, de muziek stond hard.
Ja na een tijdje hoorde we wat tikken bij de bumper. Ff gekeken, ja geen idee verder.
Misschien moet je mijn reactie wat beter lezen om door te hebben dat ik hier niemand verdedig. Ik geef aan dat men zich gewoon bij de Polizei had moeten melden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Och man. In Duitsland heb je ook gewoon politie hoor.
Kunnen mensen alsjeblieft ophouden deze eikels te verdedigen. Ja je kan ik volleidge paniek doorrijden. Flabbergasted 2 uur lang op een parkeerplaats staan.
Maar zover doorgaan totdat zelf ne uto in beslag genomen is en dan nog niet het idee hebben van. Goh het is nu over. Dan ben je alles bewust aan het ontlopen zo strafbaar als wat.
Na ruzie met haar moeder van huis weggelopenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:38 schreef hoechst het volgende:
Waarom in hemelsnaam zou ze daar rondlopen
Dat is precies wat ze hebben gedaan, alleen gelukkig voor de opsporing dichtbij het ongeval op een plek waar een camera hing.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik: die hebben 2u gediscussieerd over wat nu te doen omdat ze wel degelijk wisten dat ze iemand hadden aangereden. Maar aan de andere kant: dan zou ik eerst de schade bekijken en dan bedenken wat te doen. En dan parkeer je ook niet 2u dichtbij waar het ongeluk gebeurd is lijkt me.
doorrijden na een aanrijding is wel het minstequote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Klinkt logisch.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Na ruzie met haar moeder van huis weggelopen
Ah ok, ik kon het filmpje niet zien. Dacht dat ze pas na 2u gingen kijken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is precies wat ze hebben gedaan, alleen gelukkig voor de opsporing dichtbij het ongeval op een plek waar een camera hing.
Op zich niet onaannemelijk dat het toeristen waren. Wat doet een Duits duo anders om 2 uur 's nachts rijdend naar een eiland. Dan heb je de naam wel snel achterhaald. Maar goed, dat is puur speculeren.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef Tegan het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indruk dat ze de betreffende auto hebben kunnen vinden.
Zullen ze niet gewoon dmv andere camerabeelden in de omgeving het kenteken hebben kunnen aflezen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef Tegan het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indruk dat ze de betreffende auto hebben kunnen vinden.
quote:Eigenaar grijze Mazda verhoord
Zuiderwoude - De politie Noord-Holland heeft woensdag 9 september gesproken met de eigenaar van de grijze Mazda die meer dan vermoedelijk betrokken is geweest bij het dodelijk ongeval op 25 juli in Zuiderwoude. De man, een 28-jarige inwoner van Duitsland, is door tussenkomst van een Nederlandse advocaat vrijwillig naar Noord-Holland gekomen, waar hij is verhoord.
De politie heeft vastgesteld dat de eigenaar van de auto de bestuurder was ten tijde van het ongeval. De man wordt verdacht van het verlaten van de plaats van het ongeval. Dat is een misdrijf op basis van de Wegenverkeerswet. De bestuurder is op het politiebureau aangehouden en na verhoor heengezonden. De man blijft verdachte in deze zaak, maar mag het verdere onderzoek in vrijheid afwachten.
Geen voorlopige hechtenis
De beslissing om de man niet langer vast te houden hangt samen met de aard van de verdenking: het verlaten van een plaats ongeval is geen strafbaar feit waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan. Verdachte kan dus niet langer worden vastgehouden.
Lopend onderzoek
De nabestaanden zijn op de hoogte gesteld van de verdenking, het verhoor en de voortgang van het onderzoek. Gedurende het lopend onderzoek, doet de politie geen nadere inhoudelijke mededelingen.
https://www.politie.nl/mi(...)mazda-verhoord.html?
Het had al een naar einde toen er een kind is doodgereden.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ben gewoon een beetje bang dat dit nog wel eens een naar einde gaat krijgen.
True.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het had al een naar einde toen er een kind is doodgereden.
Goede samenwerkingen tussen de EU lidstaten.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:19 schreef Za het volgende:
Eigenaar Mazda nog altijd niet verhoord.
Nederlandse agenten kunnen niet zomaar een Duits staatsburger verhoren, en hebben daarom nog steeds geen gesprek kunnen hebben met de bestuurder.
Artikel:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ijd-niet-is-verhoord
https://www.telegraaf.nl/(...)tweede-auto-scenarioquote:De verdediging van de Duitser en zijn bijrijder, advocaat Anis Boumanjal, dringt aan op meer onderzoek. Tegenover De Telegraaf zegt de raadsman dat de dood van Tamar veroorzaakt kan zijn door een andere auto dan de Mazda3 waar zijn cliënten in reden.
„Ik reageer daarmee op een eerder persbericht waarin de politie mogelijk suggereert dat de dood is veroorzaakt door de Mazda-bestuurder. Slechts ter nuancering geef ik aan dat er andere scenario’s mogelijk zijn die verklaren waarom er dna van Tamar onder de auto van mijn cliënten is gevonden. Misschien lag ze al op de weg omdat ze eerder is geschept, of door een andere oorzaak. Mijn cliënten voelden dat ze over iets heen reden, maar hebben niet geweten waarover. Verder wil ik niet uitweiden. Op dit moment is uit respect voor het opsporingsonderzoek en nabestaanden terughoudendheid geboden.”
Überhaupt wel prettig voor de rechtsstaat. Verdediging zorgt ervoor dat het OM zijn werk goed moet doen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:13 schreef Tegan het volgende:
Zo'n advocaat wil ik anders ook als ik in deze situatie zat. Hij (?) doet alleen zijn werk.
Maar als er geen bewijs is dat het anders is gegaan, dan hoort iemand ook niet op gevoelens of aannames veroordeeld te worden natuurlijk. Zou ik in ieder geval niet willen als ik van een misdaad beschuldigd werd.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:31 schreef Leandra het volgende:
Echt... dat gekut altijd van dat soort advocaten, hele scenario's verzinnen om de schuld in de schoenen van een onbekende te schuiven.
Eerst wel je auto controleren en weer verdwijnen, niet melden dat je betrokken was en nu gaan doen alsof het kind eerst door een andere auto aangereden is en vervolgens door de verdachten overreden is? Tering, had je dan gelijk gemeld bij de politie, het was niet dat ze geen schade hadden ofzo.
Al even los van het feit dat je waarschijnlijk geen hele stukken van je verlichting verliest als je over iemand heen rijdt.
En dan ook nog over respect voor de nabestaanden beginnen... als je daar werkelijk respect voor had dan zou je niet dat soort scenario's gaan lopen verzinnen.
Eens en het is verder ook totaal irrelevant. Het narratief lijkt te worden "we reden over iets heen" en daar kan je ook vrij weinig mee in een strafzaak.quote:Op vrijdag 11 september 2020 20:28 schreef Molo het volgende:
Behalve dan dat je meestal niet enorm veel Marokkanen tegen komt op campings. Serieus nog nooit een Marokkaan op een camping gezien eigenlijk
Of een voormalig zangeres/socialite.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:25 schreef nostra het volgende:
Boumanjal is wel een wat agressieve keuze.
Kans dat het een Marokkaanse Duitser is is ook weer wat groter, dus dat is voer voor NWS.
Dan is de kans dat er alcohol in het spel was, weer kleiner.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:25 schreef nostra het volgende:
Boumanjal is wel een wat agressieve keuze. Maar prima, zoals Drekkoning al aangeeft. Kans dat het een Marokkaanse Duitser is is ook weer wat groter, dus dat is voer voor NWS.
https://www.telegraaf.nl/(...)hij-op-telefoon-keekquote:MARKEN - Een 28-jarige in Duitsland woonachtige man krijgt een verkeersboete van ¤1.500 voor zijn rol bij de dood van de 14-jarige Tamar uit Marken. Er is naar oordeel van het OM geen bewijs dat de bestuurder roekeloos of aanmerkelijk onvoorzichtig zou hebben gereden. De advocaat van de nabestaanden stelt vragen bij die conclusie. Het OM verklaart: „De bestuurder keek op de navigatie van een mobiele telefoon en voelde op enig moment zijn stuur trillen, waaruit hij concludeerde dat hij door een gat in de weg reed of over iets heen. Het meisje werd overreden en overleed ter plaatse.”
Het lichaam van het meisje werd om 4 uur ’s nachts gevonden nadat de familie alarm had geslagen over haar verdwijning. Het Openbaar Ministerie laat weten: „Uit het onderzoek is vast komen te staan dat het meisje door de auto van verdachte is overreden en daardoor is komen te overlijden. Onduidelijk is gebleven hoe zij op de weg terecht is gekomen. Na uitgebreid en zorgvuldig strafrechtelijk onderzoek door de politie Noord-Holland concludeert het OM dat de bestuurder geen ernstige verkeersfouten kan worden verweten. Het meisje is door de auto van verdachte overreden en daardoor komen te overlijden. Onduidelijk is gebleven hoe zij op de weg terecht is gekomen.”
’Ambivalente gevoelens’
De ouders van Tamar zijn woensdag over de conclusies van het strafrechtelijke onderzoek naar de dood van hun dochter op de hoogste gesteld door het Openbaar Ministerie. Het OM vindt dat de bestuurder op die plek, midden in de nacht, redelijkerwijs geen persoon op de weg hoefde te verwachten.” Toch is hem aan te rekenen dat hij onvoldoende heeft opgelet: „Hij was daardoor niet in staat de auto te stoppen binnen de afstand waarover hij de weg kon overzien en waarover deze vrij was. Hiermee heeft hij een verkeersovertreding begaan en daar krijgt hij een boete voor.”
Advocaat Sébas Diekstra wil nog niet zeggen of de nabestaanden zich bij deze afdoeningsbeslissing zullen neerleggen: „Wij zullen de komende tijd het strafdossier grondig bestuderen. Dit om na te gaan hoeveel aanleiding er is om verdere vervolging rondom deze doodrijding af te dwingen.” Anis Boumanjal, de advocaat van de verdachte, zegt „ambivalente gevoelens” te hebben over de afwikkeling: „Het is iets verschrikkelijks dat elke automobilist kan overkomen. Een ongeluk. Uiteraard kan ik me volledig voorstellen dat de nabestaanden misschien hadden gehoopt dat er een duidelijk schuldige zou kunnen worden aangewezen.”
Het onderzoek sluit een eerder geopperd scenario, dat Tamar twee keer aangereden zou kunnen zijn, uit. Het meisje zou na een onenigheid thuis zijn weggelopen. Ze is waarschijnlijk richting Monnickendam gelopen en op een bepaald omgekeerd en door een auto geschept. Het OM stelt: „De bestuurder en bijrijder hebben verklaard dat ze op de navigatie van de mobiele telefoon keken en op enig moment voelden dat de auto ergens overheen reed, of door een gat in de weg reed. De bestuurder en bijrijder verklaren geen aanleiding te hebben gehad dat als alarmerend te beschouwen en zijn doorgereden.”
Dit had ik helemaal nog niet meegekregen toen de zaak nog in de aandacht was. Nou, vergeet het dan maar dat die man ooit nog die boete gaat betalen. Wat ik me dan ook afvraag, is wat voor rijbewijs had hij dan? En erkennen we in de EU bijv rijbewijzen uit Syrië, Afghanistan en dat soort shitholes?quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:54 schreef Zipportal het volgende:
Man die Tamar doodreed is onvindbaar, opgestuurde boete komt onbetaald retour
https://www.ad.nl/binnenl(...)ald-retour~ae493e1e/
quote:De situatie van de man is onduidelijk. Ten tijde van het ongeluk zat hij in de Duitse asielzoekersprocedure. Niet bekend is wat de status daarvan nu is.
Helaas wel, zij het in een beperkte vorm.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:02 schreef nixxx het volgende:
Wat ik me dan ook afvraag, is wat voor rijbewijs had hij dan? En erkennen we in de EU bijv rijbewijzen uit Syrië, Afghanistan en dat soort shitholes?
Wellicht weet de advocaat waar-ie uithangt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:54 schreef Zipportal het volgende:
Man die Tamar doodreed is onvindbaar, opgestuurde boete komt onbetaald retour
https://www.ad.nl/binnenl(...)ald-retour~ae493e1e/
Ik denk dat dit iemand is die overal schijt aan heeft .....quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:07 schreef Tegan het volgende:
Het is ook gek dat hij in Nederland was ten tijde van een asielprocedure. Is het niet zo dat je dan het land niet 'mag' verlaten?
Premium-artikel; zelf klikken.quote:In nog geen drie uur tijd traceerde zij de grijze Mazda waarmee haar nichtje in 2020 werd overreden.
Meer meer meerquote:Ten tijde van het ongeluk zat hij in de Duitse asielzoekersprocedure.
Heeft lang geduurdquote:Op donderdag 11 juni 2026 07:43 schreef nostra het volgende:
Na een artikel-12 procedure door de ouders volgt 30 juni a.s. dan toch een strafzaak tegen de bestuurder:
https://www.noordhollands(...)-zaak/151545703.html
Eh....quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat doet een meisje überhaupt om 4 uur 's nachts buiten?
Oh ja dan is het allemaal niet ergquote:Op donderdag 11 juni 2026 08:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat doet een meisje überhaupt om 4 uur 's nachts buiten?
quote:Elon Musk has attracted international attention after commenting on X about the case of a 14-year-old girl, Tamar, from Marken. Musk reacted to a post by a Dutch user on X, who shared the case of Tamar and compared it to a prominent case in the United Kingdom. In that British case, there was controversy over whether authorities had withheld details about suspects’ backgrounds.
Musk reposted the message on X, adding the comment: “Suicidal empathy becoming homicidal empathy.” Following his reaction, the post quickly went viral, accumulating over 13 million views in a short time.
...
Claims circulating online, including in the post amplified by Elon Musk, allege that police initially told Tamar’s mother the suspected driver was German to prevent a potential “Wilders effect,” a reference to anti-immigration sentiment associated with Geert Wilders.
Die schele veenmol moet ons met rust laten en lekker onrust blijven stoken in z'n eigen landquote:Op donderdag 11 juni 2026 09:23 schreef FlippingCoin het volgende:
https://nltimes.nl/2026/0(...)ath-dutch-teen-tamar
[..]
Op zich mee eens, maar tegelijk blijft dit ook weer gewoon een dubieuze rol van de politie als dit echt zo is gegaan.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die schele veenmol moet ons met rust laten en lekker onrust blijven stoken in z'n eigen land.
"Claims circulating online"quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Op zich mee eens, maar tegelijk blijft dit ook weer gewoon een dubieuze rol van de politie als dit echt zo is gegaan.
De moeder van Tamara claimt dit zelf voor zover ik weet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Claims circulating online"
Ja nee echt een goed verhaaltje dit
quote:In het interview beschrijft de moeder hoe zij direct na het ongeluk contact had met de politie. Toen ze vroeg wie haar dochter had doodgereden, kreeg ze te horen dat het om een Duitse man ging. Pas later ontdekte ze dat dit niet klopte. De bestuurder bleek een Irakees te zijn die in Duitsland asiel had aangevraagd.
“De politie heeft me verteld dat het een Duitser was,” zegt de moeder in de uitzending. “Maar later hoorde ik dat hij uit Irak kwam. Toen ik vroeg waarom ze dat niet gewoon hadden gezegd, antwoordden ze: ‘We wilden geen Wilders-effect creëren.’” Volgens haar voelde dat als een tweede klap. “Je verliest je kind, en dan blijkt ook nog dat er tegen je is gelogen.”
En dan moet je toch weer uitwijken naar dit soort media om dat terug te vinden, een-tweetje tussen de politie en de media met dezelfde belangen zijnde het enge PVV niet in de kaart te spelen of zal het een andere mindere paranoïde reden hebben?quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:41 schreef capricia het volgende:
Hier de moeder in Nieuws van de Dag. Inclusief video van het stukje interview.
https://nieuwrechts.nl/10(...)Ef91eNCiNog-Eigb7N1A
[..]
Heb AI laten zoeken en die kwam met de tweet van Wilders waar het fragment te zien is. Maar ik ben geblokkeerd door hem, dus die kon ik niet linken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En dan moet je toch weer uitwijken naar dit soort media om dat terug te vinden, een-tweetje tussen de politie en de media met dezelfde belangen zijnde het enge PVV niet in de kaart te spelen of zal het een andere mindere paranoïde reden hebben?
quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb AI laten zoeken en die kwam met de tweet van Wilders waar het fragment te zien is. Maar ik ben geblokkeerd door hem, dus die kon ik niet linken.
Transparantie is toch wel een vereiste in zaken als dit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:41 schreef capricia het volgende:
[..]
mja denk niet dat dit Musk de das om gaat doen met zijn Tesla bonus.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:59 schreef Hyperdude het volgende:
Hoog tijd dat de AI bubbel knapt en Musk zijn bek houdt.
En door er over te liegen speel je juist Wilders in de kaart.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Transparantie is toch wel een vereiste in zaken als dit.
Niet alleen dat. Maar wanneer iemand het benoemd wordt de boodschapper aangevallen (radicaal rechts etc) ipv dat er daadwerkelijk naar de inhoud wordt gekeken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En dan moet je toch weer uitwijken naar dit soort media om dat terug te vinden, een-tweetje tussen de politie en de media met dezelfde belangen zijnde het enge PVV niet in de kaart te spelen of zal het een andere mindere paranoïde reden hebben?
Eens.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Transparantie is toch wel een vereiste in zaken als dit.
Was die aandacht er ook wanneer direct bekend werd gemaakt dat het een asielzoeker is? Of is die aandacht nu er vooral omdat is gebleken dat de politie bewust informatie achterhield.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens.
En het is opvallend dat de dood van dit meisje pas echt aandacht krijgt als de bestuurder niet een Duitser is maar een asielzoeker. Het ongeluk verandert niet alleen dan vinden Wilders en online mensen haar overlijden ineens zogenaamd belangrijk
Zo'n zaak krijgt natuurlijk meer aandacht door de merkwaardige houding van de politie, door de polariserende uitspraken die zijzelf doen. Dit heeft niets van doen met het overlijden al dan niet ineens zogenaamd belangrijk vinden. Dat jij dit gelijk wil suggereren zal vermoedelijk komen om dit soort kwesties zo snel mogelijk weer monddood te maken, een dode meid meer of minder door een dronken asielzoeker is voor jou een ondergeschikt belang uiteraard.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens.
En het is opvallend dat de dood van dit meisje pas echt aandacht krijgt als de bestuurder niet een Duitser is maar een asielzoeker. Het ongeluk verandert niet alleen dan vinden Wilders en online mensen haar overlijden ineens zogenaamd belangrijk
Precies. De verontwaardiging over de afhandeling omdat het een asielzoeker bleek te zijn heeft dit groter gemaakt. Vervolging van zoiets ernstigs zou nooit af mogen hangen van of "dit Wilders in de kaart speelt".quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Was die aandacht er ook wanneer direct bekend werd gemaakt dat het een asielzoeker is? Of is die aandacht nu er vooral omdat is gebleken dat de politie bewust informatie achterhield.
Het heeft inderdaad niks te maken met de volstrekte onwilligheid van het OM om een strafbaar feit met de dood van een meid tot gevolgen de gerechtigheid te geven die het verdient. Nee, het is de schuld van Wilders dat men nu boos is. Echt waar, Wilders is de Bron Van Al Het Kwaad.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens.
Het hele topic is volgeschreven toen nog volstrekt onduidelik was dat het over een Irakees ging.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Zo'n zaak krijgt natuurlijk meer aandacht door de merkwaardige houding van de politie, door de polariserende uitspraken die zijzelf doen. Dit heeft niets van doen met het overlijden al dan niet ineens zogenaamd belangrijk vinden.
En dan is het in de laatste zin ineens wel belangrijk dat de bestuurder een asielzoeker isquote:Op donderdag 11 juni 2026 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zo'n zaak krijgt natuurlijk meer aandacht door de merkwaardige houding van de politie, door de polariserende uitspraken die zijzelf doen. Dit heeft niets van doen met het overlijden al dan niet ineens zogenaamd belangrijk vinden. Dat jij dit gelijk wil suggereren zal vermoedelijk komen om dit soort kwesties zo snel mogelijk weer monddood te maken, een dode meid meer of minder door een dronken asielzoeker is voor jou een ondergeschikt belang uiteraard.
Dat het OM een dubieuze rol speelt staat buiten kijf. Net zoals Wilders dat ook doet, structureel. Als de bestuurder Jasper zou hebben geheten dan hoor je Wilders niet. Of dEnK JiJ vAn Wel dAn WiLiAm-PaPaDIn¿quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:23 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad niks te maken met de volstrekte onwilligheid van het OM om een strafbaar feit met de dood van een meid tot gevolgen de gerechtigheid te geven die het verdient. Nee, het is de schuld van Wilders dat men nu boos is. Echt waar, Wilders is de Bron Van Al Het Kwaad.
Nogmaals, het topic gaat over een 14 jarig meisje dat overleden is na een aanrijding, en niet over Wilders. Dan had dat wel in de titel gestaan.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat het OM een dubieuze rol speelt staat buiten kijf. Net zoals Wilders dat ook doet, structureel. Als de bestuurder Jasper zou hebben geheten dan hoor je Wilders niet. Of dEnK JiJ vAn Wel dAn WiLiAm-PaPaDIn¿
Voor jou lijkt het zeker zwaar mee te wegen in je poging mensen monddood te maken met lage aanvallen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan is het in de laatste zin ineens wel belangrijk dat de bestuurder een asielzoeker is
Ja inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
Hopelijk was ze op slag dood.........
Woow..quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Die website is Russische propaganda, zou een betere bron zoeken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze is zelf op de weg gaan liggen of zitten. Er is geen DNA gevonden op het slachtoffer. Experts verschillen van mening hoe vaak ze is aangereden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:23 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad niks te maken met de volstrekte onwilligheid van het OM om een strafbaar feit met de dood van een meid tot gevolgen de gerechtigheid te geven die het verdient. Nee, het is de schuld van Wilders dat men nu boos is. Echt waar, Wilders is de Bron Van Al Het Kwaad.
Dan kijk je de clip en hoor en zie je de moeder letterlijk hetzelfde vertellen of is Nieuws van de Dag ook al Russische propaganda?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die website is Russische propaganda, zou een betere bron zoeken.
Dat is die duivelse linksche mediaquote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan kijk je de clip en hoor en zie je de moeder letterlijk hetzelfde vertellen of is Nieuws van de Dag ook al Russische propaganda?
Ik hoef ook geen kind te verwachten in de laadklep van de ondergrondse vuilcontainer hier, maar als ik het er per ongeluk in laat zakken met de vuilniszak en dan wegloop zonder hulp in te schakelen heb ik toch echt iets laakbaars gedaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:20 schreef TjjWester het volgende:
De weg waar Tamar is aangereden is alleen voor gemotoriseerd verkeer, niet voor voetgangers en fietsers. De weg was verlaten, het was midden in de nacht en pikkedonker.
,,De verdachte hoefde op dat moment geen voetganger te verwachten op die weg", zegt de officier.
We zijn al aan het afdingen.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:47 schreef TjjWester het volgende:
Zonet
Het Openbaar Ministerie eist een onvoorwaardelijke celstraf van in totaal acht weken
De strafeis is opgebouwd uit twee weken cel voor het ene feit (onvoldoende opletten) en zes weken cel voor het andere feit (doorrijden na een aanrijding)
Nou nou, het doel van de familie is niet eens bereikt, ze wilde dat hij veroordeeld zou worden voor het dood rijden.
Dit zou grappig zijn. Als het niet waar was.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:03 schreef Donna het volgende:
Iemand dood rijden. 2 weken celstraf voor onoplettendheid.
Ideaal voor een huurmoord. Blijf je er gewoon bij staan, pak je die 6 weken voor doorrijden ook niet.
WTF.
Wat mensen maar niet willen snappen is dat hij NIET verantwoordelijk is voor haar dood, zijn gevaarlijk rijgedrag is ook niet de reden van haar overlijden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:57 schreef Red_85 het volgende:
8 weken.
Niet 8 jaar, maar weken.
Wordt je stil van.
Daar heeft het OM geen bewijs voor gevonden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:30 schreef Qarrad het volgende:
Ik mis het stukje dat er aanwijzingen waren dat haar lichaam was verplaatst dat eerder wel aangestipt werd.
Er is een sleep spoor, maar geen DNA.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:30 schreef Qarrad het volgende:
Ik mis het stukje dat er aanwijzingen waren dat haar lichaam was verplaatst dat eerder wel aangestipt werd.
Ze is in iedergeval liggend aangereden, daar heeft de verdachte geen rol in gehad.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:37 schreef Sjemmert het volgende:
Maar ik lees dus dat ze zelf op de weg is gaan liggen. Op een donkere provinciale weg. Suicide ?
Suggereert? Dwr klinkt heel raar van een expertquote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ze is in iedergeval liggend aangereden, daar heeft de verdachte geen rol in gehad.
1 expert suggereert dat meermaals is aangereden.
¤ 350 geldboetequote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:03 schreef Donna het volgende:
Iemand dood rijden. 2 weken celstraf voor onoplettendheid.
Ideaal voor een huurmoord. Blijf je er gewoon bij staan, pak je die 6 weken voor doorrijden ook niet.
WTF.
Ah okay, dus geen bewijs voor. Helder, bedankt!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is een sleep spoor, maar geen DNA.
Daarnaast is de auto gefilmd bij een tankstation.
De experts hebben vastgesteld dat het verplaatsen van het lichaam onmogelijk is zonder DNA overdracht of dure beschermende kledij.
Een andere expert heeft vastgesteld dat een lijk opruimen in een korte tijd theoretisch zou kunnen maar praktisch onhaalbaar is rekening houdend met de situatie, ook hij sluit dit scenario uit.
Dan is er nog 1 expert die zegt dat ze nog geleefd heeft en is gaan kruipen.
Niks is duidelijk in deze zaak, de ene expert ziet aanwijzingen dat ze meermaals is overreden, de andere ziet daar helemaal niks in.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Suggereert? Dwr klinkt heel raar van een expert
Precies hij is niet verantwoordelijk voor haar dood, het is maar zeer de vraag of nog had geleefd als hij had opgelet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
¤ 350 geldboete
https://www.transport-onl(...)val-met-vrachtwagen/
Twee zaken, beide een taakstraf van respectievelijk 240 uur en 150 uur
https://www.advocaat-verk(...)ing-verkeersongeval/
Taakstraf 240 uur
https://www.rechtspraak.n(...)rsongeval-leeuwarden
¤ 750 geldboete
https://avcadvocaten.nl/2(...)en-dodelijke-afloop/
Dar het onduidelijk is en niks met 100% zekerheid te zeggen is begrijp ik, maar iets suggereren zonder het te benoemen lijkt me niet oké. Ik denk dat ik zijn tekst even moet teruglezen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Niks is duidelijk in deze zaak, de ene expert ziet aanwijzingen dat ze meermaals is overreden, de andere ziet daar helemaal niks in.
Het is een kwestie van interpretatie.
Daarnaast is haar vader twee keer langs haar gereden, ze hadden een slechte band, dus ook die komt voor in de scenarios, al speelt dat geen rol in deze zaak.
Het is eerste aanleg, dus er is altijd beroep mogelijk. Maar dit is de eis van het OM, dus ik zie weinig reden om in beroep te gaan als de rechter enigszins de eis volgt. De verdediging gaat echt niets riskeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Is er beroep mogelijk? En zo ja, zou dat verschil maken?
Bij aanmerkelijke schuld (de lichtste variant van schuld) 240 uur taakstraf en een jaar rijontzegging volgens de richtlijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:08 schreef RamboDirk het volgende:
Maar als je echt inzet als strafpleiter.
Wat zou dan de maximale straf kunnen zijn als je iemand onbedoeld doodrijd en plaats van het ongeval verlaat?
Weet je wie daar ook niet mocht komen?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:57 schreef probeer het volgende:
En natuurlijk zit het allochtonen-hatende deel van Fok! weer naar de bestuurder te wijzen, want migratieachtergrond.
Dat kind mocht daar überhaupt niet komen en is op de weg gaan liggen.
Zeer triest, maar volledig haar eigen schuld dat ze dood is.
quote:Jamal mocht op het moment van het ongeval eigenlijk Duitsland niet uit, vanwege zijn toenmalige status. Hij en enkele kameraden waren toch voor een uitstapje naar Nederland gegaan.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-uitspraak~aa1b9636/
Oei, user @probeer in de mud met deze opmerking. Zeer pijnlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je wie daar ook niet mocht komen?
[..]
Spoor jij wel?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:57 schreef probeer het volgende:
En natuurlijk zit het allochtonen-hatende deel van Fok! weer naar de bestuurder te wijzen, want migratieachtergrond.
Dat kind mocht daar überhaupt niet komen en is op de weg gaan liggen.
Zeer triest, maar volledig haar eigen schuld dat ze dood is.
Blijkbaar niet, zijn weggelopen tijdens de uitspraak.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik hoop wel dat de advocaat de ouders daarop heeft voorbereid.
Mee eens eigenlijk. Er wordt hier van alles bijgehaald, van zijn achtergrond tot het feit dat hij niet in Nederland mocht zijn, maar dat bewijst natuurlijk niet dat hij schuldig is aan dit ongeval. De vraag was of de bestuurder onvoldoende heeft opgelet, bijvoorbeeld door afleiding, en die verwijtbaarheid moest worden bewezen voor strafrechtelijke schuld. Dat is hier blijkbaar niet gelukt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Uitspraak lijkt me terecht, schuld kan niet bewezen worden en dan houdt het gewoon op.
Ik hoop wel dat de advocaat de ouders daarop heeft voorbereid.
Nee, hun eigen rol en die van hun dochter hebben ze nooit willen zien.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, zijn weggelopen tijdens de uitspraak.
Dat is niet waar, deze regels zijn opgelegd door het Duitse COA en de officier heeft gezegd dat deze juridische niet te handhaven zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je wie daar ook niet mocht komen?
[..]
Hij is nooit verdwenen, heeft zijn vergunning en werkt als chauffeur.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:40 schreef TAmaru het volgende:
Maar is die kerel nog in Duitsland dan? Ze wisten toch een paar jaar geleden al niet meer waar hij was?
Net zo min als vast is komen te staan dat de verdachte schuldig is, is ook dat niet vast komen te staan. On ne sait pas.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:32 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, hun eigen rol en die van hun dochter hebben ze nooit willen zien.
Hoe ga je ouders vertellen dat ze overleden is aan haar eigen handelen?
Heb wel het idee dat die ouders bezig zijn met hun eigen schuldgevoel te doven en te projecteren op de verdachte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Net zo min als vast is komen te staan dat de verdachte schuldig is, is ook dat niet vast komen te staan. On ne sait pas.
In tegenstelling tot geboden van ouders?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is niet waar, deze regels zijn opgelegd door het Duitse COA en de officier heeft gezegd dat deze juridische niet te handhaven zijn.
[..]
Hij is nooit verdwenen, heeft zijn vergunning en werkt als chauffeur.
Dat is er wel! Het OM en de ingeschakelde experts zijn het erover eens dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Er is geen enkel bewijs dat ze dit niet zelf heeft gedaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Net zo min als vast is komen te staan dat de verdachte schuldig is, is ook dat niet vast komen te staan. On ne sait pas.
Het zegt ook niks over hoe en met welke eerdere verwondingen ze daar wel terecht is gekomen. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Dat Jamal vrijuit gaat lijkt me in deze geen probleem gezien het bewijs.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:36 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is er wel! Het OM en de ingeschakelde experts zijn het erover eens dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Er is geen enkel bewijs dat ze dit niet zelf heeft gedaan.
Stel ze kruipt net de weg op. Een eend is ook niet snel met oversteken maar die ontwijk je ook niet altijd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
Even 2½ seconden niet opgelet?
Dan had hij haar voor dat al moeten zien.
Blijft dat het een bewering is van de inzittenden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:54 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Stel ze kruipt net de weg op. Een eend is ook niet snel met oversteken maar die ontwijk je ook niet altijd.
Experts achten bewezen dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Gezien de schade gaat de rechtbank uit van liggend.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:57 schreef spapaars het volgende:
[..]
Blijft dat het een bewering is van de inzittenden.
En ja, moeilijk te bewijzen mocht het niet zo zijn.
Ik ben (op basis van wat ik nu heb gelezen) ervan overtuigd dat ze niet als een slang de weg op is gekropen... daar is meer gebeurd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Experts achten bewezen dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Gezien de schade gaat de rechtbank uit van liggend.
Tijdens de rechtszaak bleek dat het meest geloofwaardige verhaal nog steeds is dat ze zelf is gaan liggen. De weg op kruipen is nooit een scenario geweest, waarom ook?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik ben (op basis van wat ik nu heb gelezen) ervan overtuigd dat ze niet als een slang de weg op is gekropen... daar is meer gebeurd.
ik zou niet weten waarom ik dat geloofwaardig moet vinden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Tijdens de rechtszaak bleek dat het meest geloofwaardige verhaal nog steeds is dat ze zelf is gaan liggen. De weg op kruipen is nooit een scenario geweest, waarom ook?
Met ruzie van huis vertrokken, vaker last gehad van mentale problemen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:15 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom ik dat geloofwaardig moet vinden.
sluit het niet uit maar, eh iets zit me niet lekker.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Met ruzie van huis vertrokken, vaker last gehad van mentale problemen.
Waarschijnlijk hoog in de emotie en dan impulsief zijn.
Als je dan toch niet gelooft in de wetenschap dan hoor ik graag de alternatieven scenarios? Fantaseer er maar op los.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:18 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
sluit het niet uit maar, eh iets zit me niet lekker.
Hoe dan ook, je moet het merken dat je niet over een eend of klein obstakel bent gereden, en dan gewoon doorrijden zonder te kijken wat je hebt geraakt?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Experts achten bewezen dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Gezien de schade gaat de rechtbank uit van liggend.
De expert zegt dat het goed mogelijk is dat het heeft aangevoeld als een stevige drempel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:29 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je moet het merken dat je niet over een eend of klein obstakel bent gereden, en dan gewoon doorrijden zonder te kijken wat je hebt geraakt?
Sorry dat kwam iets aluhoedjeriger over dan bedoeld. maar ik vind de hele uiteenzetting incluis het ooggetuigen bewijs erg summier getoetst. Maar als dat de lezing van de rechtbank is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als je dan toch niet gelooft in de wetenschap dan hoor ik graag de alternatieven scenarios? Fantaseer er maar op los.
En dan dit ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Het punt is dat die lul is doorgereden na het aanrijden van een meisje.
Alleen dat al zou min 4 jaar bak moeten zijn.
Op basis van het bewijs was een veroordeling zeer onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
doorgereden na een aanrijding,quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Gratis hert!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doorgereden na een aanrijding,
Hij dacht dat het een hert was
maar ook dan zou ik toch stopen om dat zeker te weten
Mooi gelul, dna auto, man doorgereden, geen alibi behalve dat die er reed.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Op basis van het bewijs was een veroordeling zeer onwaarschijnlijk
Welja joh, waarom niet gewoon direct executeren?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooi gelul, dna auto, man doorgereden, geen alibi behalve dat die er reed.
Dus gewoon vast zetten zodat de familie kan rouwen en afsluiten.
Ja neequote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien moet je eens naar de strafeis kijken, het OM heeft de verdachte niet beschuldigd van dood door schuld of het veroorzaken van de aanrijding omdat ze er van overtuigd zijn dat hij de aanrijding niet heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja. Een duif merk je al, laat staan een mens van …50kg?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doorgereden na een aanrijding,
Hij dacht dat het een hert was
maar ook dan zou ik toch stopen om dat zeker te weten
in het beste geval ploeg je over een kat heen. alles wat groter is merk je echt wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja. Een duif merk je al, laat staan een mens van …50kg?
Mensen hebben het steeds over een frontale aanrijding, dat is hier niet het geval.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
was ook geen hert te vindenquote:
ja dat is het bestequote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Welja joh, waarom niet gewoon direct executeren?
zal een best klap geweest zijn en schade aan de auto en dan gewoon doorrijdenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Rijd jij eens over een 25 cm hobbel met 1 wiel en vertel me dat je dan niet merkt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Mensen hebben het steeds over een frontale aanrijding, dat is hier niet het geval.
Ook als je iets van 50kg (of 40, geen idee hoe zwaar een gemiddelde puber is) ook maar schampt merk je het toch al? Of overheen rijdt als ze op de weg ligt. Zeker omdat de auto ook schade bleek te hebben.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Mensen hebben het steeds over een frontale aanrijding, dat is hier niet het geval.
Hij heeft nooit verklaard niks gemerkt te hebben! Hij heeft het beschreven als een stevige drempel. Iets waarvan de expert zegt dat het goed mogelijk is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Rijd jij eens over een 25 cm hobbel met 1 wiel en vertel me dat je dan niet merkt.
De kilos maken niks uit omdat ze waarschijnlijk plat lag. Alleen de hoogte heeft een rol gespeeldquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:06 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook als je iets van 50kg (of 40, geen idee hoe zwaar een gemiddelde puber is) ook maar schampt merk je het toch al? Of overheen rijdt als ze op de weg ligt. Zeker omdat de auto ook schade bleek te hebben.
Verder klinkt de uitspraak niet onlogisch hoor, maar dat hij niet uitgestapt is gaat er bij mij niet in. Maar bewijs maar van wel, zo is ‘t ook.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef FlippingCoin het volgende:
zeker om de pvv niet in de kaart te spelen
hij reed het kind morsdood en merkte niets ook geen schade aan de auto?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:06 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook als je iets van 50kg (of 40, geen idee hoe zwaar een gemiddelde puber is) ook maar schampt merk je het toch al? Of overheen rijdt als ze op de weg ligt. Zeker omdat de auto ook schade bleek te hebben.
Verder klinkt de uitspraak niet onlogisch hoor, maar dat hij niet uitgestapt is gaat er bij mij niet in. Maar bewijs maar van wel, zo is ‘t ook.
Het is een duitser.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef FlippingCoin het volgende:
zeker om de pvv niet in de kaart te spelen
we wéten dat er schade is. Dat weet de bestuurder, dat weet het OM en dat weet iedereen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij reed het kind morsdood en merkte niets ook geen schade aan de auto?
Ten eerste weet de rechtbank niet of hij haar heeft dood geredenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zinspeling op hoe de politie hier mee om is gegaan eerdere deze zaak, maar maakt niet uit hoor.quote:
Tuurlijk maakt dat uit. Als er plastic op de grond ligt maar toevallig steekt 1 deel 30 cm iets uit merk je er niks van.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De kilos maken niks uit omdat ze waarschijnlijk plat lag. Alleen de hoogte heeft een rol gespeeld
lolquote:
het is meer dat het niet beklijft. what's done is donequote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zinspeling op hoe de politie hier mee om is gegaan eerdere deze zaak, maar maakt niet uit hoor.
Ik val ook over het doorrijden (immoreel), maar het verlaten van een plaats van een ongeval is juridisch iets anders dan strafrechtelijke schuld aan het veroorzaken van de aanrijding en de dood. Het zijn twee afzonderlijke verwijten binnen het strafrecht die allebei apart bewezen moeten worden. Het enkel doorrijden na een ongeval, zonder bewezen schuld aan het ontstaan van het letsel of overlijden (zoals hier het geval), staat juridisch niet gelijk aan dood door schuld en kan dus ook niet op dezelfde manier worden bestraft.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
met die redenering kan je nws wel opheffen natuurlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
het is meer dat het niet beklijft. what's done is done
Het doet allemaal niet ter zake. De vraag is, kan het hem verweten worden, is daar bewijs voor? Antwoord, nee, next.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Rijd jij eens over een 25 cm hobbel met 1 wiel en vertel me dat je dan niet merkt.
Nee in de rechtbank bedoel ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
met die redenering kan je nws wel opheffen natuurlijk
Die auto had hele forse schade en dna en bloed van het meisje erop.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach de rechtbank kunnen we ook best opheffenquote:
Ik hoop dat je begrijpt dat dat voor bepaalde partijen niet echt een bevredigend antwoord is. Ik gun de ouders verder onderzoek.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het doet allemaal niet ter zake. De vraag is, kan het hem verweten worden, is daar bewijs voor? Antwoord, nee, next.
De stap van "hij reed weg" naar "hij reed weg om te vluchten" wordt hier wel heel makkelijk gemaakt; dat eerste is een feit, dat tweede is een aanname over zijn intentie.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Die auto had hele forse schade en dna en bloed van het meisje erop.
Hij is eerst gaan rijden om te vluchten.
Snap wel dat die ouders geen gerechtigheid voelen.
Toch zouden jij ik en de meesten hier niet zo reageren. Waarom is het altijd zo makkelijk om te zeggen jamaar in paniek. Terwijl ieder degelijk mens zou stoppen want je weet dat er iets mis is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:19 schreef Justinn het volgende:
[..]
De stap van "hij reed weg" naar "hij reed weg om te vluchten" wordt hier wel heel makkelijk gemaakt; dat eerste is een feit, dat tweede is een aanname over zijn intentie.
Jammer, zo werkt de rechtspraak nu eenmaal, het was al een kansloze artikel12procedure. Ja, het is vreselijk klote maar je zal toch door moeten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:18 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat dat voor bepaalde partijen niet echt een bevredigend antwoord is. Ik gun de ouders verder onderzoek.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef vul_maar_in het volgende:
als ie had gezegd een gigantisch boomwortel had het geloofwaardiger geweest.
Welk verder onderzoek? Er is al jaren aan besteed. Onderzoek zou alleen zinvol zijn als je kunt reconstructuren hoe zij op de weg terecht is gekomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:18 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat dat voor bepaalde partijen niet echt een bevredigend antwoord is. Ik gun de ouders verder onderzoek.
De asielprocedure mag natuurlijk niet in gevaar komen hé.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:57 schreef Red_85 het volgende:
8 weken.
Niet 8 jaar, maar weken.
Wordt je stil van.
En dat gaan we ook, met mijn kanttekeningquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jammer, zo werkt de rechtspraak nu eenmaal, het was al een kansloze artikel12procedure. Ja, het is vreselijk klote maar je zal toch door moeten.
Als jij na het doodrijden van een mens direct honderden km doorrijdt en je in een ander land aanmeld dan heb je wel de schijn tegen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:19 schreef Justinn het volgende:
[..]
De stap van "hij reed weg" naar "hij reed weg om te vluchten" wordt hier wel heel makkelijk gemaakt; dat eerste is een feit, dat tweede is een aanname over zijn intentie.
dat zijn weer 5 ongewassen bejaarde billetjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De asielprocedure mag natuurlijk niet in gevaar komen hé.
Iemand die wilt vluchten gaaf niet lange tijd bij het tankstation hangen. Hij had genoeg tijd om rechtsomkeer te maken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:19 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ander land aanmeld? Probeer de feiten eens te snappen voordat je reageert.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als jij na het doodrijden van een mens direct honderden km doorrijdt en je in een ander land aanmeld dan heb je wel de schijn tegen.
Klopt, daarom vind ik het 'vluchten' persoonlijk ook heel aannemelijk, maar dat is nog geen vastgestelde strafrechtelijke schuld voor haar overlijden. De intentie van vluchten moet bewezen worden en dat is blijkbaar niet gelukt. We kunnen helaas niet de gedachten van de bestuurder lezen. Sowieso is het verlaten van de plaats van het ongeval juridisch al iets anders dan dood door schuld.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:21 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Toch zouden jij ik en de meesten hier niet zo reageren. Waarom is het altijd zo makkelijk om te zeggen jamaar in paniek. Terwijl ieder degelijk mens zou stoppen want je weet dat er iets mis is.
Hij is nooit beschuldigd voor dood door schuld of het veroorzaken van een ongeval, het OM is er van overtuigd dat hij onschuldig is op die punten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:28 schreef Justinn het volgende:
[..]
Klopt, daarom vind ik het 'vluchten' persoonlijk ook heel aannemelijk, maar dat is nog geen vastgestelde strafrechtelijke schuld voor haar overlijden. De intentie van vluchten moet bewezen worden en dat is blijkbaar niet gelukt. We kunnen helaas niet de gedachten van de bestuurder lezen. Sowieso is het verlaten van de plaats van het ongeval juridisch al iets anders dan dood door schuld.
Daar in die aanname die je hier maakt zit precies de crux: er wordt aangenomen dat hij wist dat hij een mens had doodgereden. Dat kan aannemelijk (en imo ook het meest waarschijnlijk) lijken, maar aannemelijkheid is geen bewijs. Het strafrecht vraagt om bewezen feiten, niet alleen om een verdenking of een vermoeden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als jij na het doodrijden van een mens direct honderden km doorrijdt en je in een ander land aanmeld dan heb je wel de schijn tegen.
Dat beweerde ik in die post dan ook niet, maar klopt idd wel. Het ging het OM in deze zaak nog puur om de onoplettendheid volgens mij.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij is nooit beschuldigd voor dood door schuld of het veroorzaken van een ongeval, het OM is er van overtuigd dat hij onschuldig is op die punten.
8 weken niet rijden waar haal je dat vandaan? Hij is vrijgesproken op alle punten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:30 schreef vul_maar_in het volgende:
Naja er gaat hier niet veel meer veranderen. Jamal mag 8 weken niet rijden. Forensisch bewijs laat te weinig ruimte voor andere zaken. Alle zaken die tegen de zaak spreken worden niet serieus genoeg geacht om vrijspraak te voorkomen. En wat dat kind daar onder welke omstandigheden op het wegdek deed ook niet.
Niet bevredigend maar het is wat het is.
Hij is ook niet honderden km gaan rijden om zich ergens "aan te melden", hij is naar huis gegaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:32 schreef Justinn het volgende:
[..]
Daar in die aanname die je hier maakt zit precies de crux: er wordt aangenomen dat hij wist dat hij een mens had doodgereden. Dat kan aannemelijk (en imo ook het meest waarschijnlijk) lijken, maar aannemelijkheid is geen bewijs. Het strafrecht vraagt om bewezen feiten, niet alleen om een verdenking of een vermoeden.
[..]
Dat beweerde ik in die post dan ook niet.
Ik herinner me weer, na de beschuldigingen is hij gevlucht cq is jaren onvindbaar geweest.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij is ook niet honderden km gaan rijden om zich ergens "aan te melden", hij is naar huis gegaan.
Hij was mischien onvindbaar voor justitie maar niet gevlucht.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik herinner me weer, na de beschuldigingen is hij gevlucht cq is jaren onvindbaar geweest.
https://nos.nl/artikel/24(...)odreed-is-onvindbaar
Ik snap die ouders teleurstelling wel in ieder geval.
Ja ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij was mischien onvindbaar voor justitie maar niet gevlucht.
Tijdens de rechtszaak werd duidelijk dat hij verhuist was en een vergunning heeft gekregen.
Het is mij niet duidelijk of hij verhuist is binnen de asielsector of dat hij verhuist was vanwege het verkrijgen van de vergunning.
Hoe dan ook lijkt het erop dat hij in Duitsland nooit vermist is geweest.
Tijdens de rechtszaak is wel het verhaal behandeld dat de boete nooit betaald is omdat justitie deze bleef sturen naar een oud adres zonder de Duitse overheid om hulp te vragen.
Ik zou niet weten wat er "jaja" is aan een administratieve fout.quote:
Je kan ook gewoon zeggen: oh wacht ik had de feiten niet helemaal goed.quote:
Joh ik geloof je wel met vormfouten e.d. maar die ouders kopen er niks voorquote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:05 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat er "jaja" is aan een administratieve fout.
Zover ik heb begrepen, maar dat zegt ik niet met zekerheid, is hij toenertijd verplaatst binnen de asielketen naar een opvangplek voor kansrijke gevallen, justitie had contact met de BAMF maar daar is iets mis gegaan.
quote:Na rechtszaak aangereden Tamar (14): 'Blijkbaar kan je een kind doodrijden en ermee wegkomen'
In de nacht van 24 op 25 juli 2020 kwam de 14-jarige Tamar uit Marken om het leven na een aanrijding met Jamal T. samen met drie anderen was Jamal vanuit Duitsland op weg naar een vakantiepark, tot ze iets raakten.
De mannen stopten, maar keerden na een paar uur weer terug naar Duitsland.
Waarom? Dat is niet duidelijk.
Dinsdag sprak de rechtbank in Haarlem Jamal T. vrij van het doodrijden van Tamar. In deze aflevering van De Zaak Ontleed bespreekt rechtbankverslaggever Marieke de Witte hoe het kan dat Jamal T. is vrijgesproken, waarom deze tragische zaak zo lang heeft geduurd en welke impact dit heeft op de ouders van Tamar.
Maar er zijn geen vormfouten geweest.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Joh ik geloof je wel met vormfouten e.d. maar die ouders kopen er niks voor
Het is gewoon niet bewezen. Punt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Joh ik geloof je wel met vormfouten e.d. maar die ouders kopen er niks voor
Logisch. Als ik over een stevige drempel rij parkeer ik ook altijd 2 uur m'n auto, kijk daarna even naar de voorkant en rij terug naar Duitsland.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De expert zegt dat het goed mogelijk is dat het heeft aangevoeld als een stevige drempel.
Pff de zaak volgen was een beter idee geweest.quote:Op woensdag 15 juli 2026 06:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Logisch. Als ik over een stevige drempel rij parkeer ik ook altijd 2 uur m'n auto, kijk daarna even naar de voorkant en rij terug naar Duitsland.
Midden in de nacht?quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:51 schreef TjjWester het volgende:
Hij heeft in marken uren staan wachten op een vriend die hem een vakantie had aangeboden.
quote:Het Openbaar Ministerie (OM) gaat in hoger beroep tegen de vrijspraak in de zaak rond de dodelijke aanrijding van de 14-jarige Tamar uit Marken. Het meisje kwam in 2020 om het leven toen ze in Zuiderwoude werd aangereden, nadat ze van huis was weggelopen.
De rechtbank in Haarlem oordeelde eerder deze maand dat er onvoldoende overtuigend bewijs was om de 33-jarige automobilist Jamal T. te veroordelen. Het OM had acht weken cel geëist, maar de rechter ging daar niet in mee en sprak de man vrij van alle verwijten.
Centraal in de zaak stond de vraag of T. tijdens het rijden te lang op de navigatie op zijn telefoon had gekeken en daardoor te weinig op de weg had gelet. De rechtbank stelde dat hij mogelijk 2,5 seconden zijn blik afgewend had, maar vond dat niet "aanmerkelijk onvoorzichtig". Ook woog mee dat hij volgens de rechter niet hoefde te verwachten dat er een persoon op de weg zou lopen.
T. werd daarnaast vrijgesproken van doorrijden na een ongeval zonder zich om het slachtoffer te bekommeren. Hij verklaarde dat hij dacht dat hij over een dier was gereden en zich daarom niet bewust was van de ernst van de situatie.
De vrijspraak kwam hard aan bij de familie van Tamar. Haar ouders lieten na de uitspraak weten dat ze verbijsterd waren over het vonnis. Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra noemde de beslissing van de rechtbank "een bittere en moeilijk te bevatten uitspraak" voor de nabestaanden.
U was net voor, m'n excuses!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:24 schreef maily het volgende:
OM gaat in hoger beroep na vrijspraak voor doodrijders Tamar (14)
[..]
En wat vind je een passende straf dan? Jij gelooft het niet, ik vind het aannemelijk. Je kunt niet op basis van onderbuikgevoelens iemand gaan vast zetten.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:30 schreef Scjvb het volgende:
Update aangaande juridische strijd omtrent aanrijding Tamar in 2020:
https://www.telegraaf.nl/(...)al-t./159136820.html
[ afbeelding ]
Enfin, binnen onze kringen zou het terecht zijn als deze mijnheer uiteindelijk toch vervolgd zou worden n.a.v. het treurige incident in 2020. Haast niemand gelooft dat er geen handelingen verricht zijn door deze automobilist om te verdoezelen het slachtoffer geen hulp te hebben verleend en aan haar lot over te laten.
Als dat niet aannemelijk is hoe is ze dan liggend op de weg gekomen? Het staat immers 100% vast dat ze liggend is overreden.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Alprazolina het volgende:
[..]
En wat vind je een passende straf dan? Jij gelooft het niet, ik vind het aannemelijk. Je kunt niet op basis van onderbuikgevoelens iemand gaan vast zetten.
Wat absoluut niet aannemelijk is, is dat er op zo’n locatie ff een kind bepaalt om in het donker op de weg te gaan liggen. De ouders zijn verantwoordelijk i.m.o. om het überhaupt zo ver te laten komen. Een kind dat zich thuis veilig en gehoord voelt en haar ouders respecteert (iets wat niet aan komt waaien maar goed ouderschap vereist), haalt zoiets niet in het hoofd.
Het was een puber die doen rare dingen, daar kan je de ouders niet verantwoordelijk voor houden.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Alprazolina het volgende:
[..]
En wat vind je een passende straf dan? Jij gelooft het niet, ik vind het aannemelijk. Je kunt niet op basis van onderbuikgevoelens iemand gaan vast zetten.
Wat absoluut niet aannemelijk is, is dat er op zo’n locatie ff een kind bepaalt om in het donker op de weg te gaan liggen. De ouders zijn verantwoordelijk i.m.o. om het überhaupt zo ver te laten komen. Een kind dat zich thuis veilig en gehoord voelt en haar ouders respecteert (iets wat niet aan komt waaien maar goed ouderschap vereist), haalt zoiets niet in het hoofd.
Ja en moeten anderen dan verantwoordelijk gehouden worden?quote:Op zondag 26 juli 2026 21:09 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als dat niet aannemelijk is hoe is ze dan liggend op de weg gekomen? Het staat immers 100% vast dat ze liggend is overreden.
Het lijkt mij nog steeds een zelfmoord actie in een opwelling, hoog in de emotie en dat allemaal vanwege een telefoon.
Waarbij het er natuurlijk helemaal niet mee te maken heeft dat hij het niet gemeld heeft en de plaats van het ongeval verlaten heeft, en zich ook niet gemeld heeft toen ze gevonden was.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:37 schreef Alprazolina het volgende:
[..]
Ja en moeten anderen dan verantwoordelijk gehouden worden?
Ik vind er iets van. Het is heel onfortuinlijk allemaal, maar mensen willen hem zooooooooo graag iets aanrekenen waar hij zelf ook totaal niet op zat te wachten.
Als er in zijn ogen in eerste instantie geen ongeval is geweest, dan hoe precies moet hij dit melden? En is hij op de hoogte geweest van het nieuws dat ze daar überhaupt is gevonden?quote:Op zondag 26 juli 2026 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij het er natuurlijk helemaal niet mee te maken heeft dat hij het niet gemeld heeft en de plaats van het ongeval verlaten heeft, en zich ook niet gemeld heeft toen ze gevonden was.
Hij heeft zich als de dader van een misdrijf gedragen.
Ik liep ook weg van huis als puber en het gedrag van mijn ouders was daar 100% de oorzaak van. Geen van beiden heeft ooit verantwoordelijkheid genomen. Nu staat dit los van mijn situatie, maar wat ik wel weet is dat mensen die het thuis goed hadden en ik persoonlijk ken, nooit wegliepen of die neiging hebben gehad.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Het was een puber die doen rare dingen, daar kan je de ouders niet verantwoordelijk voor houden.
Ik geloof er niks van.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:45 schreef Alprazolina het volgende:
Ik hoor er nu pas van, en ik woon in Nederland.
Daarom moet de zaak volledig onderzocht worden, ook de thuissituatie.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:48 schreef Alprazolina het volgende:
[..]
Ik liep ook weg van huis als puber en het gedrag van mijn ouders was daar 100% de oorzaak van. Geen van beiden heeft ooit verantwoordelijkheid genomen. Nu staat dit los van mijn situatie, maar wat ik wel weet is dat mensen die het thuis goed hadden en ik persoonlijk ken, nooit wegliepen of die neiging hebben gehad.
Was mij dit overkomen weet ik 100% zeker dat m’n ouder niet 1 keer bij zichzelf te rade zouden zijn gegaan en mij of anderen de schuld zouden geven.
Ik zei in ieder geval alleen dat ALLES onderzocht moet worden, ivm wegstrepen.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh we zijn op het punt gekomen dat het de schuld van de ouders is?
Laten we het topic maar snel sluiten dan.
Volgens mij hoeft er helemaal niks meer onderzocht te worden.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:53 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik zei in ieder geval alleen dat ALLES onderzocht moet worden, ivm wegstrepen.
Kan daar wat tegen zijn in zo'n geval als dit?
De linksjes lopen de gekleurde importcrimineeltjes weereens te verdedigen hoorquote:Op woensdag 15 juli 2026 09:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Midden in de nacht?
Beter plannen, of was hij van slag door t tijdeverschil met Irak
Correct.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:10 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Daarom moet de zaak volledig onderzocht worden, ook de thuissituatie.
Was vanwege andere zaken vorige week ook op de Haarlemse rechtbank. En het getuigt immers van een belangrijk vervolg in deze zaak, waar ik hoogstpersoonlijk ook achter sta. Verder is het afwachten wat de uitkomst hiervan zal zijn/worden.quote:13:05 uur | 24 juli 2026
HAARLEM - Het Openbaar Ministerie gaat in hoger beroep in de zaak over het doodgereden meisje Tamar (14) uit Marken. De rechtbank sprak Jamal T. op 14 juli vrij. Volgens de rechter had T. geen schuld aan het ongeval. De ouders van Tamar reageerden vol ongeloof.
Dan nog. Ik heb er ook nauwelijks iets van meegekregen, enkel af en toe een headline terwijl ik scan naar artikelen die me interesseren.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:57 schreef maily het volgende:
[..]
Omdat het nogal in het nieuws is geweest. Wekenlang.
quote:Op maandag 27 juli 2026 12:58 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dan nog. Ik heb er ook nauwelijks iets van meegekregen, enkel af en toe een headline terwijl ik scan naar artikelen die me interesseren.
2020 toch? Toen had ik heel andere dingen aan mijn hoofd. Ik krijg hier nu pas lucht van.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:57 schreef maily het volgende:
[..]
Omdat het nogal in het nieuws is geweest. Wekenlang.
De weleloquente heer Scjvb blijkt een genadeloze crimineel!quote:Op maandag 27 juli 2026 11:14 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Was vanwege andere zaken vorige week ook op de Haarlemse rechtbank.
Lol, die is goed!quote:Op maandag 27 juli 2026 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De weleloquente heer Scjvb blijkt een genadeloze crimineel!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |