abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2020 @ 11:17:49 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194643882
quote:
Omgekomen tiener Zuiderwoude is 14-jarig meisje uit Marken

ZUIDERWOUDE - De tiener die zaterdagochtend op de Zeedijk in Zuiderwoude vermoedelijk door een verkeersongeval om het leven kwam, is een 14-jarig meisje uit Marken (Noord-Holland). Dat meldt de politie. Die denkt dat ze werd aangereden en dat de bestuurder na het ongeval is doorgereden. Het meisje werd rond 04.00 uur aangetroffen in hoog gras langs de dijk richting Marken. Reanimatie mocht niet meer baten.

Het meisje was eerder als vermist opgegeven. De politie denkt dat ze werd aangereden, omdat er in de buurt remsporen zijn gevonden. Vermoedelijk liep ze op of langs de weg. „Het onderzoek zet zich in volle breedte voort”, aldus de politie.

https://www.telegraaf.nl/(...)ig-meisje-uit-marken
quote:
Heel Marken uitgekamd: vier auto’s onder loep voor dood meisje (14)

ZUIDERWOUDE - In verband met de dood van een 14-jarig meisje uit Marken heeft de politie nog eens drie auto’s in beslag genomen voor onderzoek. De tiener werd zaterdagochtend rond 04.00 uur gevonden in de berm langs de Zeedijk in Zuiderwoude. De politie denkt dat ze is aangereden en dat de bestuurder is doorgereden. Eerder werd al bekend dat er een auto uit Uitdam wordt onderzocht.

Volgens een politiewoordvoerder komen de drie andere auto’s uit Marken. In het onderzoek is gekeken naar voertuigen met „verse schade” in de omgeving. Ze zijn afgevoerd naar het politiebureau. Ook is er gesproken met de eigenaren van de auto’s, maar zij zijn nog geen verdachte.

Een motoragent heeft dit weekend alle auto’s in de omgeving, op Marken en in Uitdam, onderzocht, meldde NH Nieuws eerder.

De politie hoopt verder dat getuigen of betrokkenen zich melden om te kunnen achterhalen wat er precies is gebeurd. In de buurt van het slachtoffer zijn remsporen gevonden, waardoor het vermoeden bestaat dat ze is aangereden.

Vermoedelijk liep ze op of langs de weg. Het meisje was al eerder als vermist opgegeven.

https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-dood-meisje-14
-------------------------

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:48 schreef Nober het volgende:
Duitse Mazda zeer waarschijnlijk betrokken bij aanrijding Marken
[..]

https://www.rd.nl/duitse-(...)ing-marken-1.1688603
Onderzoek loopt

[ Bericht 9% gewijzigd door Molo op 20-08-2020 11:58:54 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2020 @ 11:19:04 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194643905
Even TR gezet om te reeksen. Zo lijkt het net een nieuw topic.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194643915
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag de eigenaar dan verantwoordelijk worden gehouden en als bestuurder worden aangewezen.

Ik weet dat het juridisch niet zo makkelijk is, maar strafvervolging ontlopen door naar elkaar te wijzen of te zwijgen over de bestuurder mag dat ook niet zijn.
Als je de eigenaar verantwoordelijk stelt dan heeft die iig een reden om wel te praten.
Dit is vooruit lopen op de zaken. En ze zullen het onderste uit de kan halen. Echter is het niet zo makkelijk hoor.
In ons rechtsysteem ben je onschuldig, voordat het tegendeel bewezen is ;)
Love is in the air!
pi_194643931
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:19 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dit is vooruit lopen op de zaken. En ze zullen het onderste uit de kan halen. Echter is het niet zo makkelijk hoor.
In ons rechtsysteem ben je onschuldig, voordat het tegendeel bewezen is ;)
Behalve bij economische delicten*
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2020 @ 11:22:23 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194643947
quote:
84s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Van schrik doorgereden, dat kan ja. Maar als je een stukje menselijkheid in je donder hebt, dan ga je de volgende dag naar het politiebureau om je te melden.
Doorgereden naar Duitsland... Kan natuurlijk ook zijn dat ze in paniek niet wisten hoe ze hier zoiets moesten melden, maar goed, dan meldt je zoiets in die Heimat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 20 augustus 2020 @ 11:22:59 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194643954
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Doorgereden naar Duitsland... Kan natuurlijk ook zijn dat ze in paniek niet wisten hoe ze hier zoiets moesten melden, maar goed, dan meldt je zoiets in die Heimat.
Ook daar heb je Google
pi_194644012
quote:

[..]

Och man. In Duitsland heb je ook gewoon politie hoor.

Kunnen mensen alsjeblieft ophouden deze eikels te verdedigen. Ja je kan ik volleidge paniek doorrijden. Flabbergasted 2 uur lang op een parkeerplaats staan.

Maar zover doorgaan totdat zelf ne uto in beslag genomen is en dan nog niet het idee hebben van. Goh het is nu over. Dan ben je alles bewust aan het ontlopen zo strafbaar als wat.
pi_194644139
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Ook daar heb je Google
Kan je de OP aub aanpassen en/of aanvullen met het laatste nieuws?
  donderdag 20 augustus 2020 @ 11:59:02 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194644486
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kan je de OP aub aanpassen en/of aanvullen met het laatste nieuws?
Done
  donderdag 20 augustus 2020 @ 12:01:47 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194644530
quote:

[..]

Ze hebben een paar uur op een parkeerplaats gestaan.....
pi_194644588
quote:
84s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Die gasten wisten dondersgoed wat er was gebeurd inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194644628
quote:
84s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat stond er toch niet? Twee uur later hebben ze enige tijd bij de voorkant van de auto gestaan.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 12:10:45 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194644663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat stond er toch niet? Twee uur later hebben ze enige tijd bij de voorkant van de auto gestaan.
quote:
Op camerabeelden die vorige week door heel veel mensen zijn bekeken, is te zien dat de auto in de nacht van vrijdag 24 op zaterdag 25 juli om 3.09 uur een parkeerplaats aan de Kruisbaakweg in Marken oprijdt, waar ze tot stilstand komen. Rond 5.30 uur stappen twee personen uit de auto en lopen naar de voorkant van de auto. Daarna stappen ze weer in en rijden Marken binnen.

https://www.metronieuws.n(...)a-in-beslag-genomen/
pi_194644683
Ik vraag me af of ze ze kunnen berechten.

Ja, we reden daar. Waren dronken, ja sorry niets gemerkt van een aanrijding. Nee, de muziek stond hard.

Ja na een tijdje hoorde we wat tikken bij de bumper. Ff gekeken, ja geen idee verder.

Zoiets zal het wel worden.
pi_194644706
quote:
84s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:10 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

Dank je, das wel vreemd ja. Ff de roes uitgeslapen? Of zou het een stelletje geweest zijn?
pi_194644799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:

Ja, we reden daar. Waren dronken, ja sorry niets gemerkt van een aanrijding. Nee, de muziek stond hard.

Ja na een tijdje hoorde we wat tikken bij de bumper. Ff gekeken, ja geen idee verder.

Het feit dat je iets niet merkte betekent toch niet dat je dan niet berecht kunt worden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 20 augustus 2020 @ 12:23:13 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194644885
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dank je, das wel vreemd ja. Ff de roes uitgeslapen? Of zou het een stelletje geweest zijn?
Aan de ene kant denk ik: die hebben 2u gediscussieerd over wat nu te doen omdat ze wel degelijk wisten dat ze iemand hadden aangereden. Maar aan de andere kant: dan zou ik eerst de schade bekijken en dan bedenken wat te doen. En dan parkeer je ook niet 2u dichtbij waar het ongeluk gebeurd is lijkt me.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  donderdag 20 augustus 2020 @ 12:34:25 #18
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_194645055
quote:

Ja dit, en dat ze niks van het nieuws hebben meegekregen omdat ze weer naar Duitsland gingen.
Of is het daar ook in het nieuws geweest?
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 20 augustus 2020 @ 12:35:24 #19
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_194645066
quote:
84s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:10 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben dus wel lang stilgestaan. Vreemd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2020 @ 13:04:26 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194645507
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Och man. In Duitsland heb je ook gewoon politie hoor.

Kunnen mensen alsjeblieft ophouden deze eikels te verdedigen. Ja je kan ik volleidge paniek doorrijden. Flabbergasted 2 uur lang op een parkeerplaats staan.

Maar zover doorgaan totdat zelf ne uto in beslag genomen is en dan nog niet het idee hebben van. Goh het is nu over. Dan ben je alles bewust aan het ontlopen zo strafbaar als wat.
Misschien moet je mijn reactie wat beter lezen om door te hebben dat ik hier niemand verdedig. Ik geef aan dat men zich gewoon bij de Polizei had moeten melden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194646003
Waarom in hemelsnaam zou ze daar rondlopen
pi_194646067
Bewijslast wordt interessant. Ze kunnen ontkennen, zwijgen of een ander de schuld geven.

Dat die auto betrokken is zegt niets over de dader. Er is momenteel ook nog geen aanhouding verricht.

In het geval van die laaste situaties, zie zo'n zaak maar eens rond te krijgen. Wellicht geven ze aan dat ze dachten een hert geraakt te hebben. Tegendeel lastig te bewijzen. Dat ze harde muziek aan hadden en vrijwel niets hebben gehoord.

Daarna op die parkeerplaats hebben rondgehangen en naar Duitsland zijn gegaan.

Het zal lastig worden. Maar aan de zaak kleven nu wel veel vragen.

Wat deden die lui daar in de nacht?
Waarom bleven ze op de parkeerplaats wachten?
Hoezo zijn ze doorgereden na een ongeval.
Love is in the air!
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:46:41 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194646104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:38 schreef hoechst het volgende:
Waarom in hemelsnaam zou ze daar rondlopen
Na ruzie met haar moeder van huis weggelopen
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:52:47 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194646199
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Aan de ene kant denk ik: die hebben 2u gediscussieerd over wat nu te doen omdat ze wel degelijk wisten dat ze iemand hadden aangereden. Maar aan de andere kant: dan zou ik eerst de schade bekijken en dan bedenken wat te doen. En dan parkeer je ook niet 2u dichtbij waar het ongeluk gebeurd is lijkt me.
Dat is precies wat ze hebben gedaan, alleen gelukkig voor de opsporing dichtbij het ongeval op een plek waar een camera hing.
pi_194647054
Ik ben nog steeds onder de indruk dat ze de betreffende auto hebben kunnen vinden.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:52:46 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_194647123
quote:

doorrijden na een aanrijding is wel het minste
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_194647398
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Na ruzie met haar moeder van huis weggelopen
Klinkt logisch.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 15:13:42 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194647406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:13 schreef hoechst het volgende:

[..]

Klinkt logisch.
Klinkt logisch? Het is een feit.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 15:32:57 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194647711
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is precies wat ze hebben gedaan, alleen gelukkig voor de opsporing dichtbij het ongeval op een plek waar een camera hing.
Ah ok, ik kon het filmpje niet zien. Dacht dat ze pas na 2u gingen kijken.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_194648221
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef Tegan het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indruk dat ze de betreffende auto hebben kunnen vinden.
Op zich niet onaannemelijk dat het toeristen waren. Wat doet een Duits duo anders om 2 uur 's nachts rijdend naar een eiland. Dan heb je de naam wel snel achterhaald. Maar goed, dat is puur speculeren.
pi_194657041
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef Tegan het volgende:
Zullen ze niet gewoon dmv andere camerabeelden in de omgeving het kenteken hebben kunnen aflezen?
pi_194845254
Eigenaar Mazda nog altijd niet verhoord.

Nederlandse agenten kunnen niet zomaar een Duits staatsburger verhoren, en hebben daarom nog steeds geen gesprek kunnen hebben met de bestuurder.

Artikel:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ijd-niet-is-verhoord
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:59:54 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194998946
quote:
Eigenaar grijze Mazda verhoord

Zuiderwoude - De politie Noord-Holland heeft woensdag 9 september gesproken met de eigenaar van de grijze Mazda die meer dan vermoedelijk betrokken is geweest bij het dodelijk ongeval op 25 juli in Zuiderwoude. De man, een 28-jarige inwoner van Duitsland, is door tussenkomst van een Nederlandse advocaat vrijwillig naar Noord-Holland gekomen, waar hij is verhoord.

De politie heeft vastgesteld dat de eigenaar van de auto de bestuurder was ten tijde van het ongeval. De man wordt verdacht van het verlaten van de plaats van het ongeval. Dat is een misdrijf op basis van de Wegenverkeerswet. De bestuurder is op het politiebureau aangehouden en na verhoor heengezonden. De man blijft verdachte in deze zaak, maar mag het verdere onderzoek in vrijheid afwachten.

Geen voorlopige hechtenis
De beslissing om de man niet langer vast te houden hangt samen met de aard van de verdenking: het verlaten van een plaats ongeval is geen strafbaar feit waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan. Verdachte kan dus niet langer worden vastgehouden.
Lopend onderzoek

De nabestaanden zijn op de hoogte gesteld van de verdenking, het verhoor en de voortgang van het onderzoek. Gedurende het lopend onderzoek, doet de politie geen nadere inhoudelijke mededelingen.

https://www.politie.nl/mi(...)mazda-verhoord.html?
pi_194999018
Duurt mij allemaal wat angstvallig lang.

No offense naar de politie overigens. Meer dan lof voor hun.

Ben gewoon een beetje bang dat dit nog wel eens een naar einde gaat krijgen.
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:09:13 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194999058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ben gewoon een beetje bang dat dit nog wel eens een naar einde gaat krijgen.
Het had al een naar einde toen er een kind is doodgereden.
Graag op anoniem
pi_194999200
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het had al een naar einde toen er een kind is doodgereden.
True.
pi_194999499
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:19 schreef Za het volgende:
Eigenaar Mazda nog altijd niet verhoord.

Nederlandse agenten kunnen niet zomaar een Duits staatsburger verhoren, en hebben daarom nog steeds geen gesprek kunnen hebben met de bestuurder.

Artikel:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ijd-niet-is-verhoord
Goede samenwerkingen tussen de EU lidstaten. :')

In dat opzicht weet je al dat Europa never zoals de VS kunnen worden.
Hoewel je soms ook daar nog verschillen kan hebben zoals in de ene staat gezocht worden maar dat telt dan niet in een andere staat ofzoiets.

Maar goed.
We hebben een "federaal" iets nodig.
pi_194999916
Daar staat twee maanden op volgens de richtlijn en zie iets aanvullends (alcoholgebruik, veroorzaken ongeval) maar eens te bewijzen.
pi_195006990
Wir hörten ein bums, sind gestopt, haben geguckt aber nichts gesehen. Zoiets?
.
pi_195007335
quote:
De verdediging van de Duitser en zijn bijrijder, advocaat Anis Boumanjal, dringt aan op meer onderzoek. Tegenover De Telegraaf zegt de raadsman dat de dood van Tamar veroorzaakt kan zijn door een andere auto dan de Mazda3 waar zijn cliënten in reden.

„Ik reageer daarmee op een eerder persbericht waarin de politie mogelijk suggereert dat de dood is veroorzaakt door de Mazda-bestuurder. Slechts ter nuancering geef ik aan dat er andere scenario’s mogelijk zijn die verklaren waarom er dna van Tamar onder de auto van mijn cliënten is gevonden. Misschien lag ze al op de weg omdat ze eerder is geschept, of door een andere oorzaak. Mijn cliënten voelden dat ze over iets heen reden, maar hebben niet geweten waarover. Verder wil ik niet uitweiden. Op dit moment is uit respect voor het opsporingsonderzoek en nabestaanden terughoudendheid geboden.”
https://www.telegraaf.nl/(...)tweede-auto-scenario
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:31:37 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195007508
Echt... dat gekut altijd van dat soort advocaten, hele scenario's verzinnen om de schuld in de schoenen van een onbekende te schuiven.
Eerst wel je auto controleren en weer verdwijnen, niet melden dat je betrokken was en nu gaan doen alsof het kind eerst door een andere auto aangereden is en vervolgens door de verdachten overreden is? Tering, had je dan gelijk gemeld bij de politie, het was niet dat ze geen schade hadden ofzo.

Al even los van het feit dat je waarschijnlijk geen hele stukken van je verlichting verliest als je over iemand heen rijdt.

En dan ook nog over respect voor de nabestaanden beginnen... als je daar werkelijk respect voor had dan zou je niet dat soort scenario's gaan lopen verzinnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195008036
Zo'n advocaat wil ik anders ook als ik in deze situatie zat. Hij (?) doet alleen zijn werk.
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:18:35 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195008080
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:13 schreef Tegan het volgende:
Zo'n advocaat wil ik anders ook als ik in deze situatie zat. Hij (?) doet alleen zijn werk.
Überhaupt wel prettig voor de rechtsstaat. Verdediging zorgt ervoor dat het OM zijn werk goed moet doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:20:56 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195008116
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:31 schreef Leandra het volgende:
Echt... dat gekut altijd van dat soort advocaten, hele scenario's verzinnen om de schuld in de schoenen van een onbekende te schuiven.
Eerst wel je auto controleren en weer verdwijnen, niet melden dat je betrokken was en nu gaan doen alsof het kind eerst door een andere auto aangereden is en vervolgens door de verdachten overreden is? Tering, had je dan gelijk gemeld bij de politie, het was niet dat ze geen schade hadden ofzo.

Al even los van het feit dat je waarschijnlijk geen hele stukken van je verlichting verliest als je over iemand heen rijdt.

En dan ook nog over respect voor de nabestaanden beginnen... als je daar werkelijk respect voor had dan zou je niet dat soort scenario's gaan lopen verzinnen.
Maar als er geen bewijs is dat het anders is gegaan, dan hoort iemand ook niet op gevoelens of aannames veroordeeld te worden natuurlijk. Zou ik in ieder geval niet willen als ik van een misdaad beschuldigd werd.
pi_195008180
Boumanjal is wel een wat agressieve keuze. Maar prima, zoals Drekkoning al aangeeft.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lonaa op 16-09-2020 10:13:47 (nergens voor nodig) ]
pi_195009394
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:28 schreef Molo het volgende:
Behalve dan dat je meestal niet enorm veel Marokkanen tegen komt op campings. Serieus nog nooit een Marokkaan op een camping gezien eigenlijk
Eens en het is verder ook totaal irrelevant. Het narratief lijkt te worden "we reden over iets heen" en daar kan je ook vrij weinig mee in een strafzaak.
pi_195009906
"Ik reed over iets heen". Ik merk echt wel dat ik of ik over een stuk hout heen rij of een mens. En zelfs als ik over een stuk hout heen rij, stop ik zo snel mogelijk om even naar de schade te kijken. Dan ga je niet eerst een heel eind doorrijden, ergens twee uur stilstaan en daarna pas naar de schade kijken.
pi_195081797
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:25 schreef nostra het volgende:

Boumanjal is wel een wat agressieve keuze.

Kans dat het een Marokkaanse Duitser is is ook weer wat groter, dus dat is voer voor NWS.
Of een voormalig zangeres/socialite.

Bounjamal was ook de advocaat van Connie Breukhoven.
  woensdag 16 september 2020 @ 09:36:39 #49
3542 Gia
User under construction
pi_195084008
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:25 schreef nostra het volgende:
Boumanjal is wel een wat agressieve keuze. Maar prima, zoals Drekkoning al aangeeft. Kans dat het een Marokkaanse Duitser is is ook weer wat groter, dus dat is voer voor NWS.
Dan is de kans dat er alcohol in het spel was, weer kleiner.

Ik denk dat het gewoon een bezopen Duitser was, die er nu onderuit probeert te komen.
pi_199922938
quote:
MARKEN - Een 28-jarige in Duitsland woonachtige man krijgt een verkeersboete van ¤1.500 voor zijn rol bij de dood van de 14-jarige Tamar uit Marken. Er is naar oordeel van het OM geen bewijs dat de bestuurder roekeloos of aanmerkelijk onvoorzichtig zou hebben gereden. De advocaat van de nabestaanden stelt vragen bij die conclusie. Het OM verklaart: „De bestuurder keek op de navigatie van een mobiele telefoon en voelde op enig moment zijn stuur trillen, waaruit hij concludeerde dat hij door een gat in de weg reed of over iets heen. Het meisje werd overreden en overleed ter plaatse.”

Het lichaam van het meisje werd om 4 uur ’s nachts gevonden nadat de familie alarm had geslagen over haar verdwijning. Het Openbaar Ministerie laat weten: „Uit het onderzoek is vast komen te staan dat het meisje door de auto van verdachte is overreden en daardoor is komen te overlijden. Onduidelijk is gebleven hoe zij op de weg terecht is gekomen. Na uitgebreid en zorgvuldig strafrechtelijk onderzoek door de politie Noord-Holland concludeert het OM dat de bestuurder geen ernstige verkeersfouten kan worden verweten. Het meisje is door de auto van verdachte overreden en daardoor komen te overlijden. Onduidelijk is gebleven hoe zij op de weg terecht is gekomen.”

’Ambivalente gevoelens’
De ouders van Tamar zijn woensdag over de conclusies van het strafrechtelijke onderzoek naar de dood van hun dochter op de hoogste gesteld door het Openbaar Ministerie. Het OM vindt dat de bestuurder op die plek, midden in de nacht, redelijkerwijs geen persoon op de weg hoefde te verwachten.” Toch is hem aan te rekenen dat hij onvoldoende heeft opgelet: „Hij was daardoor niet in staat de auto te stoppen binnen de afstand waarover hij de weg kon overzien en waarover deze vrij was. Hiermee heeft hij een verkeersovertreding begaan en daar krijgt hij een boete voor.”

Advocaat Sébas Diekstra wil nog niet zeggen of de nabestaanden zich bij deze afdoeningsbeslissing zullen neerleggen: „Wij zullen de komende tijd het strafdossier grondig bestuderen. Dit om na te gaan hoeveel aanleiding er is om verdere vervolging rondom deze doodrijding af te dwingen.” Anis Boumanjal, de advocaat van de verdachte, zegt „ambivalente gevoelens” te hebben over de afwikkeling: „Het is iets verschrikkelijks dat elke automobilist kan overkomen. Een ongeluk. Uiteraard kan ik me volledig voorstellen dat de nabestaanden misschien hadden gehoopt dat er een duidelijk schuldige zou kunnen worden aangewezen.”

Het onderzoek sluit een eerder geopperd scenario, dat Tamar twee keer aangereden zou kunnen zijn, uit. Het meisje zou na een onenigheid thuis zijn weggelopen. Ze is waarschijnlijk richting Monnickendam gelopen en op een bepaald omgekeerd en door een auto geschept. Het OM stelt: „De bestuurder en bijrijder hebben verklaard dat ze op de navigatie van de mobiele telefoon keken en op enig moment voelden dat de auto ergens overheen reed, of door een gat in de weg reed. De bestuurder en bijrijder verklaren geen aanleiding te hebben gehad dat als alarmerend te beschouwen en zijn doorgereden.”
https://www.telegraaf.nl/(...)hij-op-telefoon-keek
pi_199924872
Heel zuur, onvoldoende bewijs om hem de dood aan te rekenen. Zij lag daar schijnbaar al...
Love is in the air!
  zondag 22 augustus 2021 @ 12:49:03 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201025389
twitter
  zondag 22 augustus 2021 @ 13:05:29 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201025760
Wat een afschuwelijk verhaal zo zeg, vreselijk voor die familie en vrienden ;(
pi_201025883
quote:
16s.gif Op zondag 22 augustus 2021 12:49 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Dat heeft het om over het hoofd gezien?
pi_201026431
Komt geen einde aan, schijnbaar moet er perse een dader worden terechtgesteld
.
pi_201029049
Zijn dit analisten van het OM of analisten ingehuurd door de advocaat?

Edit: vd advocaat dus... OM heeft geen dna gevonden op tamar dus konden slepen niet bewijzen.

Kweenie. Kan goed dat als je 20 specialisten inhuurt om een mening te geven de helft zegt dat er sprake is van verplaatsing en de andere helft zegt dat verplaatsing niet bewezen kan worden.

Gokje: de forensisch patholoog die nog met een analyse komt is frank vd goot? :D

[ Bericht 44% gewijzigd door SOG op 22-08-2021 16:35:29 ]
pi_202053760
En nog is het niet afgelopen, laat die man toch met rust.

https://www.ad.nl/binnenl(...)rechter-br~ac5fb92d/
.
pi_203166529
Man die Tamar doodreed is onvindbaar, opgestuurde boete komt onbetaald retour

https://www.ad.nl/binnenl(...)ald-retour~ae493e1e/
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:02:53 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203166674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:54 schreef Zipportal het volgende:

Dit had ik helemaal nog niet meegekregen toen de zaak nog in de aandacht was. Nou, vergeet het dan maar dat die man ooit nog die boete gaat betalen. Wat ik me dan ook afvraag, is wat voor rijbewijs had hij dan? En erkennen we in de EU bijv rijbewijzen uit Syrië, Afghanistan en dat soort shitholes?
quote:
De situatie van de man is onduidelijk. Ten tijde van het ongeluk zat hij in de Duitse asielzoekersprocedure. Niet bekend is wat de status daarvan nu is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203166749
Het is ook gek dat hij in Nederland was ten tijde van een asielprocedure. Is het niet zo dat je dan het land niet 'mag' verlaten?
pi_203166936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:02 schreef nixxx het volgende:
Wat ik me dan ook afvraag, is wat voor rijbewijs had hij dan? En erkennen we in de EU bijv rijbewijzen uit Syrië, Afghanistan en dat soort shitholes?
Helaas wel, zij het in een beperkte vorm.
Als toerist kun je gewoon zo'n rijbewijs in Nederland gebruiken, eventueel in combinatie met een Internationaal rijbewijs uit het land van herkomst.
Zelfs als je hier komt wonen, kun je nog een half jaar (185 dagen) doorrijden met zo'n rijbewijs.
Omwisselen voor een Nederlands rijbewijs van een rijbewijs uit Afghanistan of Syrie (en nog veel meer landen) is niet mogelijk. Voor een Nederlands rijbewijs moet dan examen worden gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door oldford op 13-01-2022 12:15:18 ]
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:56:36 #62
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_203167529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:54 schreef Zipportal het volgende:

Wellicht weet de advocaat waar-ie uithangt.
  Spellchecker donderdag 13 januari 2022 @ 12:47:42 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203168297
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:07 schreef Tegan het volgende:
Het is ook gek dat hij in Nederland was ten tijde van een asielprocedure. Is het niet zo dat je dan het land niet 'mag' verlaten?
Ik denk dat dit iemand is die overal schijt aan heeft .....
  Spellchecker donderdag 20 januari 2022 @ 08:52:22 #64
197773 crew  maily
pi_203279290
Speurwerk van nicht overleden Tamar bleek gouden tip
quote:
In nog geen drie uur tijd traceerde zij de grijze Mazda waarmee haar nichtje in 2020 werd overreden.
Premium-artikel; zelf klikken.
pi_204011516
OM gaat omstandigheden rond dodelijk verkeersongeval Marken opnieuw bekijken

https://www.om.nl/actueel(...)ken-opnieuw-bekijken
pi_204011547
Benieuwd of er nieuwe feiten op tafel komen of dat een van de mannen mss iets teveel zegt. Anders vrees ik weer een pijnlijk einde.
pi_204011679
quote:
Ten tijde van het ongeluk zat hij in de Duitse asielzoekersprocedure.
Meer meer meer :) Wat een schoft.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 juni 2026 @ 07:42:18 #68
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221005857
Is hij nu weer open @nostra ?
pi_221005863
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 07:42 schreef qltel het volgende:
Is hij nu weer open @:nostra ?
Tnx! Kan die ander dicht.
pi_221005869
Na een artikel-12 procedure door de ouders volgt 30 juni a.s. dan toch een strafzaak tegen de bestuurder:

https://www.noordhollands(...)-zaak/151545703.html
  Moderator / Redactie FP donderdag 11 juni 2026 @ 07:49:36 #71
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221005895
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 07:43 schreef nostra het volgende:
Na een artikel-12 procedure door de ouders volgt 30 juni a.s. dan toch een strafzaak tegen de bestuurder:

https://www.noordhollands(...)-zaak/151545703.html
Heeft lang geduurd :o
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 11 juni 2026 @ 07:50:53 #72
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221005902
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 07:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Heeft lang geduurd :o
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221006083
Wat doet een meisje überhaupt om 4 uur 's nachts buiten?
pindazakje
pi_221006299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Eh....
Ze is gevonden om 4:00.....
Toen was ze al vermist...

Lezen...
  Redactie Frontpage donderdag 11 juni 2026 @ 09:08:20 #75
510587 crew  Watmoetjenou
pi_221006319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Oh ja dan is het allemaal niet erg
pi_221006356
Kans is groot dat de rechtbank hier een onbevredigende uitspraak in gaat doen. Uit onderzoek werd niet duidelijk hoe ze aangereden is en het raadsel over hoe haar lichaam gevonden is blijft ook onopgelost
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:23:46 #77
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221006425
https://nltimes.nl/2026/0(...)ath-dutch-teen-tamar

quote:
Elon Musk has attracted international attention after commenting on X about the case of a 14-year-old girl, Tamar, from Marken. Musk reacted to a post by a Dutch user on X, who shared the case of Tamar and compared it to a prominent case in the United Kingdom. In that British case, there was controversy over whether authorities had withheld details about suspects’ backgrounds.

Musk reposted the message on X, adding the comment: “Suicidal empathy becoming homicidal empathy.” Following his reaction, the post quickly went viral, accumulating over 13 million views in a short time.

...

Claims circulating online, including in the post amplified by Elon Musk, allege that police initially told Tamar’s mother the suspected driver was German to prevent a potential “Wilders effect,” a reference to anti-immigration sentiment associated with Geert Wilders.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:30:13 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221006490
quote:
Die schele veenmol moet ons met rust laten en lekker onrust blijven stoken in z'n eigen land :{w .
Huilen dan.
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:32:38 #79
459912 FlippingCoin
pi_221006553
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die schele veenmol moet ons met rust laten en lekker onrust blijven stoken in z'n eigen land :{w .
Op zich mee eens, maar tegelijk blijft dit ook weer gewoon een dubieuze rol van de politie als dit echt zo is gegaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:35:29 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221006606
quote:
16s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Op zich mee eens, maar tegelijk blijft dit ook weer gewoon een dubieuze rol van de politie als dit echt zo is gegaan.
"Claims circulating online"

Ja nee echt een goed verhaaltje dit
Huilen dan.
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:37:50 #81
459912 FlippingCoin
pi_221006621
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
"Claims circulating online"

Ja nee echt een goed verhaaltje dit
De moeder van Tamara claimt dit zelf voor zover ik weet.
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 09:41:12 #82
236264 crew  capricia
pi_221006675
Hier de moeder in Nieuws van de Dag. Inclusief video van het stukje interview.

https://nieuwrechts.nl/10(...)Ef91eNCiNog-Eigb7N1A

quote:
In het interview beschrijft de moeder hoe zij direct na het ongeluk contact had met de politie. Toen ze vroeg wie haar dochter had doodgereden, kreeg ze te horen dat het om een Duitse man ging. Pas later ontdekte ze dat dit niet klopte. De bestuurder bleek een Irakees te zijn die in Duitsland asiel had aangevraagd.

“De politie heeft me verteld dat het een Duitser was,” zegt de moeder in de uitzending. “Maar later hoorde ik dat hij uit Irak kwam. Toen ik vroeg waarom ze dat niet gewoon hadden gezegd, antwoordden ze: ‘We wilden geen Wilders-effect creëren.’” Volgens haar voelde dat als een tweede klap. “Je verliest je kind, en dan blijkt ook nog dat er tegen je is gelogen.”
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:50:42 #83
459912 FlippingCoin
pi_221006761
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:41 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan moet je toch weer uitwijken naar dit soort media om dat terug te vinden, een-tweetje tussen de politie en de media met dezelfde belangen zijnde het enge PVV niet in de kaart te spelen of zal het een andere mindere paranoïde reden hebben?
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 09:52:12 #84
236264 crew  capricia
pi_221006783
quote:
16s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
En dan moet je toch weer uitwijken naar dit soort media om dat terug te vinden, een-tweetje tussen de politie en de media met dezelfde belangen zijnde het enge PVV niet in de kaart te spelen of zal het een andere mindere paranoïde reden hebben?
Heb AI laten zoeken en die kwam met de tweet van Wilders waar het fragment te zien is. Maar ik ben geblokkeerd door hem, dus die kon ik niet linken. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:55:33 #85
459912 FlippingCoin
pi_221006832
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb AI laten zoeken en die kwam met de tweet van Wilders waar het fragment te zien is. Maar ik ben geblokkeerd door hem, dus die kon ik niet linken. :D
_O-

Zelf kwam ik o.a. tot de dagelijkse standaard en soortgelijken.
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:59:13 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221006855
Hoog tijd dat de AI bubbel knapt en Musk zijn bek houdt. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie FP donderdag 11 juni 2026 @ 10:00:23 #87
Brabo Bastard
pi_221006863
quote:

[..]

Transparantie is toch wel een vereiste in zaken als dit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 11 juni 2026 @ 10:11:31 #88
459912 FlippingCoin
pi_221006904
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:59 schreef Hyperdude het volgende:
Hoog tijd dat de AI bubbel knapt en Musk zijn bek houdt. :)
mja denk niet dat dit Musk de das om gaat doen met zijn Tesla bonus.
pi_221006910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
En door er over te liegen speel je juist Wilders in de kaart.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221007082
quote:
16s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Niet alleen dat. Maar wanneer iemand het benoemd wordt de boodschapper aangevallen (radicaal rechts etc) ipv dat er daadwerkelijk naar de inhoud wordt gekeken.
pi_221007143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Eens.
En het is opvallend dat de dood van dit meisje pas echt aandacht krijgt als de bestuurder niet een Duitser is maar een asielzoeker. Het ongeluk verandert niet alleen dan vinden Wilders en online mensen haar overlijden ineens zogenaamd belangrijk
pi_221007169
14 jarige meisjes tegenkomen 's nachts :')
pi_221007201
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Eens.
En het is opvallend dat de dood van dit meisje pas echt aandacht krijgt als de bestuurder niet een Duitser is maar een asielzoeker. Het ongeluk verandert niet alleen dan vinden Wilders en online mensen haar overlijden ineens zogenaamd belangrijk
Was die aandacht er ook wanneer direct bekend werd gemaakt dat het een asielzoeker is? Of is die aandacht nu er vooral omdat is gebleken dat de politie bewust informatie achterhield.
  donderdag 11 juni 2026 @ 11:02:13 #94
459912 FlippingCoin
pi_221007203
quote:

[..]
Eens.
Zo'n zaak krijgt natuurlijk meer aandacht door de merkwaardige houding van de politie, door de polariserende uitspraken die zijzelf doen. Dit heeft niets van doen met het overlijden al dan niet ineens zogenaamd belangrijk vinden. Dat jij dit gelijk wil suggereren zal vermoedelijk komen om dit soort kwesties zo snel mogelijk weer monddood te maken, een dode meid meer of minder door een dronken asielzoeker is voor jou een ondergeschikt belang uiteraard.
pi_221007223
Ik hoop dat ze 'm vandaag nog hebben!
  donderdag 11 juni 2026 @ 11:08:19 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221007236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Was die aandacht er ook wanneer direct bekend werd gemaakt dat het een asielzoeker is? Of is die aandacht nu er vooral omdat is gebleken dat de politie bewust informatie achterhield.
Precies. De verontwaardiging over de afhandeling omdat het een asielzoeker bleek te zijn heeft dit groter gemaakt. Vervolging van zoiets ernstigs zou nooit af mogen hangen van of "dit Wilders in de kaart speelt".

Dus ja, als dit een Duitser was geweest, dan was dit nooit zo groot geworden maar de schuld hiervan ligt niet/minder in de al aanwezige sentimenten onder het publiek over afkomst.
pi_221007293
De uitspraak (van het OM) over een 'wilders effect' is door de moeder gedaan in het programma 'nieuws van de dag'.

Indien waar (en waarom zou ze daar over liegen) is dat een zeer zorgelijke uitspraak van het OM.

In het programma RTL Tonight van eergisteren komen de moeder, de advocaat en rechtbank verslaggeefster Saskia Belleman aan het woord en zij geven een beeld waardoor je met stomheid geslagen wordt van de houding van het OM.

Bekijk deze YouTube-video

Deze zaak stinkt, en niet zo'n beetje ook.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_221007317
quote:

[..]
Eens.
Het heeft inderdaad niks te maken met de volstrekte onwilligheid van het OM om een strafbaar feit met de dood van een meid tot gevolgen de gerechtigheid te geven die het verdient. Nee, het is de schuld van Wilders dat men nu boos is. Echt waar, Wilders is de Bron Van Al Het Kwaad.
pi_221007506
quote:
16s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Zo'n zaak krijgt natuurlijk meer aandacht door de merkwaardige houding van de politie, door de polariserende uitspraken die zijzelf doen. Dit heeft niets van doen met het overlijden al dan niet ineens zogenaamd belangrijk vinden.
Het hele topic is volgeschreven toen nog volstrekt onduidelik was dat het over een Irakees ging.
pi_221007665
quote:
16s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Zo'n zaak krijgt natuurlijk meer aandacht door de merkwaardige houding van de politie, door de polariserende uitspraken die zijzelf doen. Dit heeft niets van doen met het overlijden al dan niet ineens zogenaamd belangrijk vinden. Dat jij dit gelijk wil suggereren zal vermoedelijk komen om dit soort kwesties zo snel mogelijk weer monddood te maken, een dode meid meer of minder door een dronken asielzoeker is voor jou een ondergeschikt belang uiteraard.
En dan is het in de laatste zin ineens wel belangrijk dat de bestuurder een asielzoeker is
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:37:27 #101
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221007758
Hopelijk was ze op slag dood.........
To BG or not to BG!
pi_221007778
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:23 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het heeft inderdaad niks te maken met de volstrekte onwilligheid van het OM om een strafbaar feit met de dood van een meid tot gevolgen de gerechtigheid te geven die het verdient. Nee, het is de schuld van Wilders dat men nu boos is. Echt waar, Wilders is de Bron Van Al Het Kwaad.
Dat het OM een dubieuze rol speelt staat buiten kijf. Net zoals Wilders dat ook doet, structureel. Als de bestuurder Jasper zou hebben geheten dan hoor je Wilders niet. Of dEnK JiJ vAn Wel dAn WiLiAm-PaPaDIn¿
pi_221008121
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat het OM een dubieuze rol speelt staat buiten kijf. Net zoals Wilders dat ook doet, structureel. Als de bestuurder Jasper zou hebben geheten dan hoor je Wilders niet. Of dEnK JiJ vAn Wel dAn WiLiAm-PaPaDIn¿
Nogmaals, het topic gaat over een 14 jarig meisje dat overleden is na een aanrijding, en niet over Wilders. Dan had dat wel in de titel gestaan.
  donderdag 11 juni 2026 @ 13:52:31 #104
459912 FlippingCoin
pi_221008423
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En dan is het in de laatste zin ineens wel belangrijk dat de bestuurder een asielzoeker is
Voor jou lijkt het zeker zwaar mee te wegen in je poging mensen monddood te maken met lage aanvallen.
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:10:42 #105
459912 FlippingCoin
pi_221008565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
Hopelijk was ze op slag dood.........
Ja inderdaad. :{
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:26:18 #106
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221018204
quote:

[..]

Woow..
Dacht dat dit soort praktijken vooral in UK voorkwam.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221018398
quote:

[..]

Die website is Russische propaganda, zou een betere bron zoeken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221196478
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:23 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ze is zelf op de weg gaan liggen of zitten. Er is geen DNA gevonden op het slachtoffer. Experts verschillen van mening hoe vaak ze is aangereden.

Het is ook maar zeer de vraag of ze was opgemerkt als hij wel zijn aandacht bij het verkeer had.

Deze zaak gaat echt niet met gerechtigheid eindigen.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:02:52 #109
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221196604
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 12:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die website is Russische propaganda, zou een betere bron zoeken.
Dan kijk je de clip en hoor en zie je de moeder letterlijk hetzelfde vertellen of is Nieuws van de Dag ook al Russische propaganda? :')
pi_221196626
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 13:02 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dan kijk je de clip en hoor en zie je de moeder letterlijk hetzelfde vertellen of is Nieuws van de Dag ook al Russische propaganda? :')
Dat is die duivelse linksche media
pi_221196690
De weg waar Tamar is aangereden is alleen voor gemotoriseerd verkeer, niet voor voetgangers en fietsers. De weg was verlaten, het was midden in de nacht en pikkedonker.
,,De verdachte hoefde op dat moment geen voetganger te verwachten op die weg", zegt de officier.

We zijn al aan het afdingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TjjWester op 30-06-2026 13:29:47 ]
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:39:26 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221196865
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 13:20 schreef TjjWester het volgende:
De weg waar Tamar is aangereden is alleen voor gemotoriseerd verkeer, niet voor voetgangers en fietsers. De weg was verlaten, het was midden in de nacht en pikkedonker.
,,De verdachte hoefde op dat moment geen voetganger te verwachten op die weg", zegt de officier.

We zijn al aan het afdingen.
Ik hoef ook geen kind te verwachten in de laadklep van de ondergrondse vuilcontainer hier, maar als ik het er per ongeluk in laat zakken met de vuilniszak en dan wegloop zonder hulp in te schakelen heb ik toch echt iets laakbaars gedaan.
pi_221196887
Zonet
Het Openbaar Ministerie eist een onvoorwaardelijke celstraf van in totaal acht weken
De strafeis is opgebouwd uit twee weken cel voor het ene feit (onvoldoende opletten) en zes weken cel voor het andere feit (doorrijden na een aanrijding)

Nou nou, het doel van de familie is niet eens bereikt, ze wilde dat hij veroordeeld zou worden voor het dood rijden.

[ Bericht 52% gewijzigd door TjjWester op 30-06-2026 13:54:57 ]
  Moderator / Redactie FP dinsdag 30 juni 2026 @ 14:55:52 #114
Brabo Bastard
pi_221197439
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 13:47 schreef TjjWester het volgende:
Zonet
Het Openbaar Ministerie eist een onvoorwaardelijke celstraf van in totaal acht weken
De strafeis is opgebouwd uit twee weken cel voor het ene feit (onvoldoende opletten) en zes weken cel voor het andere feit (doorrijden na een aanrijding)

Nou nou, het doel van de familie is niet eens bereikt, ze wilde dat hij veroordeeld zou worden voor het dood rijden.
-O-
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:57:10 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221197448
8 weken.
Niet 8 jaar, maar weken.

Wordt je stil van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP dinsdag 30 juni 2026 @ 14:58:09 #116
Brabo Bastard
pi_221197454
Is er beroep mogelijk? En zo ja, zou dat verschil maken?
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker dinsdag 30 juni 2026 @ 15:00:09 #117
197773 crew  maily
pi_221197469
Te ziek voor woorden :(
  Spellchecker dinsdag 30 juni 2026 @ 15:03:32 #118
197773 crew  maily
pi_221197506
Net op t nieuws; relschopper veroordeeld tot 1,5 jaar cel voor in brand steken van een politieauto. 8)7
  Moderator / Colorchick dinsdag 30 juni 2026 @ 15:03:50 #119
382129 crew  Donna
pi_221197507
Iemand dood rijden. 2 weken celstraf voor onoplettendheid.

Ideaal voor een huurmoord. Blijf je er gewoon bij staan, pak je die 6 weken voor doorrijden ook niet. :X
WTF.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 15:08:29 #120
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221197536
Maar als je echt inzet als strafpleiter.

Wat zou dan de maximale straf kunnen zijn als je iemand onbedoeld doodrijd en plaats van het ongeval verlaat?
  dinsdag 30 juni 2026 @ 15:10:02 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221197542
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:03 schreef Donna het volgende:

Ideaal voor een huurmoord. Blijf je er gewoon bij staan, pak je die 6 weken voor doorrijden ook niet. :X
WTF.
Dit zou grappig zijn. Als het niet waar was.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221197591
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:57 schreef Red_85 het volgende:
8 weken.
Niet 8 jaar, maar weken.

Wordt je stil van.
Wat mensen maar niet willen snappen is dat hij NIET verantwoordelijk is voor haar dood, zijn gevaarlijk rijgedrag is ook niet de reden van haar overlijden.

Ze was zelf op weg waar ze niet mocht komen en is op enig moment gaan liggen. Een van de experts betwijfelt of dit anders was afgelopen als de bestuurder wel oplettend was.

Het OM verwijt hem gevaarlijk rijgedrag en doorrijden na een aanrijding maar geen dood door de schuld, haar dood is niet te wijten aan zijn rijgedrag.

Haar dood is te wijten aan haar eigen handelen.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 15:30:04 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221197648
Ik mis het stukje dat er aanwijzingen waren dat haar lichaam was verplaatst dat eerder wel aangestipt werd.
pi_221197675
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:30 schreef Qarrad het volgende:
Ik mis het stukje dat er aanwijzingen waren dat haar lichaam was verplaatst dat eerder wel aangestipt werd.
Daar heeft het OM geen bewijs voor gevonden.
pi_221197679
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:30 schreef Qarrad het volgende:
Er is een sleep spoor, maar geen DNA.

Daarnaast is de auto gefilmd bij een tankstation.

De experts hebben vastgesteld dat het verplaatsen van het lichaam onmogelijk is zonder DNA overdracht of dure beschermende kledij.

Een andere expert heeft vastgesteld dat een lijk opruimen in een korte tijd theoretisch zou kunnen maar praktisch onhaalbaar is rekening houdend met de situatie, ook hij sluit dit scenario uit.

Dan is er nog 1 expert die zegt dat ze nog geleefd heeft en is gaan kruipen.
pi_221197692
Maar ik lees dus dat ze zelf op de weg is gaan liggen. Op een donkere provinciale weg. Suicide ?
pi_221197704
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:37 schreef Sjemmert het volgende:
Maar ik lees dus dat ze zelf op de weg is gaan liggen. Op een donkere provinciale weg. Suicide ?
Ze is in iedergeval liggend aangereden, daar heeft de verdachte geen rol in gehad.

1 expert suggereert dat meermaals is aangereden.
pi_221197712
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Ze is in iedergeval liggend aangereden, daar heeft de verdachte geen rol in gehad.

1 expert suggereert dat meermaals is aangereden.
Suggereert? Dwr klinkt heel raar van een expert
pi_221197762
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:03 schreef Donna het volgende:

WTF.
¤ 350 geldboete
https://www.transport-onl(...)val-met-vrachtwagen/

Twee zaken, beide een taakstraf van respectievelijk 240 uur en 150 uur
https://www.advocaat-verk(...)ing-verkeersongeval/

Taakstraf 240 uur
https://www.rechtspraak.n(...)rsongeval-leeuwarden

¤ 750 geldboete
https://avcadvocaten.nl/2(...)en-dodelijke-afloop/
  dinsdag 30 juni 2026 @ 15:56:06 #130
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221197764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Er is een sleep spoor, maar geen DNA.

Daarnaast is de auto gefilmd bij een tankstation.

De experts hebben vastgesteld dat het verplaatsen van het lichaam onmogelijk is zonder DNA overdracht of dure beschermende kledij.

Een andere expert heeft vastgesteld dat een lijk opruimen in een korte tijd theoretisch zou kunnen maar praktisch onhaalbaar is rekening houdend met de situatie, ook hij sluit dit scenario uit.

Dan is er nog 1 expert die zegt dat ze nog geleefd heeft en is gaan kruipen.
Ah okay, dus geen bewijs voor. Helder, bedankt!
pi_221197772
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Suggereert? Dwr klinkt heel raar van een expert
Niks is duidelijk in deze zaak, de ene expert ziet aanwijzingen dat ze meermaals is overreden, de andere ziet daar helemaal niks in.

Het is een kwestie van interpretatie.

Daarnaast is haar vader twee keer langs haar gereden, ze hadden een slechte band, dus ook die komt voor in de scenarios, al speelt dat geen rol in deze zaak.
pi_221197782
quote:
Precies hij is niet verantwoordelijk voor haar dood, het is maar zeer de vraag of nog had geleefd als hij had opgelet.
pi_221197847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Niks is duidelijk in deze zaak, de ene expert ziet aanwijzingen dat ze meermaals is overreden, de andere ziet daar helemaal niks in.

Het is een kwestie van interpretatie.

Daarnaast is haar vader twee keer langs haar gereden, ze hadden een slechte band, dus ook die komt voor in de scenarios, al speelt dat geen rol in deze zaak.
Dar het onduidelijk is en niks met 100% zekerheid te zeggen is begrijp ik, maar iets suggereren zonder het te benoemen lijkt me niet oké. Ik denk dat ik zijn tekst even moet teruglezen.
pi_221327313
Vandaag de uitspraak.
pi_221327318
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Is er beroep mogelijk? En zo ja, zou dat verschil maken?
Het is eerste aanleg, dus er is altijd beroep mogelijk. Maar dit is de eis van het OM, dus ik zie weinig reden om in beroep te gaan als de rechter enigszins de eis volgt. De verdediging gaat echt niets riskeren.
pi_221327333
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:08 schreef RamboDirk het volgende:
Maar als je echt inzet als strafpleiter.

Wat zou dan de maximale straf kunnen zijn als je iemand onbedoeld doodrijd en plaats van het ongeval verlaat?
Bij aanmerkelijke schuld (de lichtste variant van schuld) 240 uur taakstraf en een jaar rijontzegging volgens de richtlijn.

https://www.om.nl/onderwe(...)songevallen-2022r004

Bij katlam iemand doodrijden (en/of doorrijden) in combinatie met zeer hoge mate van schuld 4 jaar + 5 jaar OBM.
pi_221327339
Maar is die kerel nog in Duitsland dan? Ze wisten toch een paar jaar geleden al niet meer waar hij was?
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_221330004
En natuurlijk zit het allochtonen-hatende deel van Fok! weer naar de bestuurder te wijzen, want migratieachtergrond.

Dat kind mocht daar überhaupt niet komen en is op de weg gaan liggen.

Zeer triest, maar volledig haar eigen schuld dat ze dood is.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 14 juli 2026 @ 13:09:30 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221330610
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 11:57 schreef probeer het volgende:
En natuurlijk zit het allochtonen-hatende deel van Fok! weer naar de bestuurder te wijzen, want migratieachtergrond.

Weet je wie daar ook niet mocht komen?

quote:
Jamal mocht op het moment van het ongeval eigenlijk Duitsland niet uit, vanwege zijn toenmalige status. Hij en enkele kameraden waren toch voor een uitstapje naar Nederland gegaan.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-uitspraak~aa1b9636/
pi_221330915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]

Oei, user @probeer in de mud met deze opmerking. Zeer pijnlijk :)
  dinsdag 14 juli 2026 @ 13:20:29 #141
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221330920
Ik hoop dat ze de dader vinden...

dinsdag 14 juli 2026 @ 14:13:38 #143
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221331361
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 11:57 schreef probeer het volgende:

Spoor jij wel?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:18:43 #144
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221331388
User probeer zet zichzelf flink voor schut.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:23:37 #145
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221331454
Uitspraak lijkt me terecht, schuld kan niet bewezen worden en dan houdt het gewoon op.

Ik hoop wel dat de advocaat de ouders daarop heeft voorbereid.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221331518
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Blijkbaar niet, zijn weggelopen tijdens de uitspraak.
pi_221332475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Uitspraak lijkt me terecht, schuld kan niet bewezen worden en dan houdt het gewoon op.

Mee eens eigenlijk. Er wordt hier van alles bijgehaald, van zijn achtergrond tot het feit dat hij niet in Nederland mocht zijn, maar dat bewijst natuurlijk niet dat hij schuldig is aan dit ongeval. De vraag was of de bestuurder onvoldoende heeft opgelet, bijvoorbeeld door afleiding, en die verwijtbaarheid moest worden bewezen voor strafrechtelijke schuld. Dat is hier blijkbaar niet gelukt.

Hoe tragisch het ook is: een voetganger op de weg die wordt aangereden betekent niet automatisch dat de automobilist strafbaar heeft gehandeld. Dit gebeurt op de snelweg ook regelmatig met dodelijke afloop. Zonder bewijs van schuld houdt het strafrechtelijk gezien gewoon op.

Ook zaken zoals het verplaatsen van het slachtoffer kunnen relevant zijn, maar daarvoor moet wel bewezen worden dat deze bestuurder daar verantwoordelijk voor was en dus méér heeft gedaan dan alleen de aanrijding. Hetzelfde geldt voor onoplettendheid: relevant, maar ook bij oplettend rijgedrag kan iemand die op een donkere weg ligt, zit of staat én waar deze niet wordt verwacht ook te laat worden opgemerkt.

Wat ik dan wel opvallend vind, is de verklaring dat de verdachte dacht dat hij over een dier was gereden. Dat kan natuurlijk, maar gezien de omvang van de impact lijkt het redelijk dat je stopt om te controleren wat er daadwerkelijk is gebeurd. Ongeacht wat je denkt te hebben geraakt, verlangt de wet namelijk dat een bestuurder niet zomaar de plaats van een verkeersongeval verlaat.

Verdrietig voor de ouders, maar willen we hier op grond van maatschappelijke verontwaardiging en vermoedens iemand veroordelen, met het risico op een gerechtelijke dwaling? Als een voetganger op een snelweg wordt aangereden, hoe tragisch ook, betekent dat immers ook niet automatisch dat de bestuurder strafbaar heeft gehandeld. Ik zie hier vooral een noodlottig ongeval eigenlijk, zeker geen opzet, en dood door schuld door onbewezen vermoedens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 14-07-2026 16:24:26 ]
pi_221332577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Blijkbaar niet, zijn weggelopen tijdens de uitspraak.
Nee, hun eigen rol en die van hun dochter hebben ze nooit willen zien.

Hoe ga je ouders vertellen dat ze overleden is aan haar eigen handelen?
pi_221332594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]

Dat is niet waar, deze regels zijn opgelegd door het Duitse COA en de officier heeft gezegd dat deze juridische niet te handhaven zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 07:40 schreef TAmaru het volgende:
Maar is die kerel nog in Duitsland dan? Ze wisten toch een paar jaar geleden al niet meer waar hij was?
Hij is nooit verdwenen, heeft zijn vergunning en werkt als chauffeur.
pi_221332638
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Nee, hun eigen rol en die van hun dochter hebben ze nooit willen zien.

Hoe ga je ouders vertellen dat ze overleden is aan haar eigen handelen?
Net zo min als vast is komen te staan dat de verdachte schuldig is, is ook dat niet vast komen te staan. On ne sait pas.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 16:56:50 #151
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221332856
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Net zo min als vast is komen te staan dat de verdachte schuldig is, is ook dat niet vast komen te staan. On ne sait pas.
Heb wel het idee dat die ouders bezig zijn met hun eigen schuldgevoel te doven en te projecteren op de verdachte.

Ik zou het schandalig vinden als het OM nog in hoger beroep gaat. Oordeel van de rechter is goed onderbouwd en helder.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 14 juli 2026 @ 17:04:18 #152
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221332915
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:34 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat is niet waar, deze regels zijn opgelegd door het Duitse COA en de officier heeft gezegd dat deze juridische niet te handhaven zijn.
[..]
Hij is nooit verdwenen, heeft zijn vergunning en werkt als chauffeur.
In tegenstelling tot geboden van ouders?
pi_221333251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is er wel! Het OM en de ingeschakelde experts zijn het erover eens dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Er is geen enkel bewijs dat ze dit niet zelf heeft gedaan.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 17:49:04 #154
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221333339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:36 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat is er wel! Het OM en de ingeschakelde experts zijn het erover eens dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Er is geen enkel bewijs dat ze dit niet zelf heeft gedaan.
Het zegt ook niks over hoe en met welke eerdere verwondingen ze daar wel terecht is gekomen. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Dat Jamal vrijuit gaat lijkt me in deze geen probleem gezien het bewijs.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 14 juli 2026 @ 17:53:04 #155
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221333367
Even 2½ seconden niet opgelet?
Dan had hij haar voor dat al moeten zien.

[ Bericht 41% gewijzigd door vul_maar_in op 14-07-2026 17:54:21 ]
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 17:54:26 #156
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221333378
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
Even 2½ seconden niet opgelet?
Dan had hij haar voor dat al moeten zien.

Stel ze kruipt net de weg op. Een eend is ook niet snel met oversteken maar die ontwijk je ook niet altijd.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 14 juli 2026 @ 17:57:36 #157
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221333402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:54 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Stel ze kruipt net de weg op. Een eend is ook niet snel met oversteken maar die ontwijk je ook niet altijd.
Blijft dat het een bewering is van de inzittenden.
En ja, moeilijk te bewijzen mocht het niet zo zijn.
pi_221333459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:57 schreef spapaars het volgende:

[..]
Blijft dat het een bewering is van de inzittenden.
En ja, moeilijk te bewijzen mocht het niet zo zijn.
Experts achten bewezen dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Gezien de schade gaat de rechtbank uit van liggend.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 18:10:55 #159
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221333517
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Experts achten bewezen dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Gezien de schade gaat de rechtbank uit van liggend.
Ik ben (op basis van wat ik nu heb gelezen) ervan overtuigd dat ze niet als een slang de weg op is gekropen... daar is meer gebeurd.
- vmi voor intimi -
pi_221333586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:10 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik ben (op basis van wat ik nu heb gelezen) ervan overtuigd dat ze niet als een slang de weg op is gekropen... daar is meer gebeurd.
Tijdens de rechtszaak bleek dat het meest geloofwaardige verhaal nog steeds is dat ze zelf is gaan liggen. De weg op kruipen is nooit een scenario geweest, waarom ook?
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 18:15:40 #161
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221333606
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Tijdens de rechtszaak bleek dat het meest geloofwaardige verhaal nog steeds is dat ze zelf is gaan liggen. De weg op kruipen is nooit een scenario geweest, waarom ook?
ik zou niet weten waarom ik dat geloofwaardig moet vinden.
- vmi voor intimi -
pi_221333637
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:15 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
ik zou niet weten waarom ik dat geloofwaardig moet vinden.
Met ruzie van huis vertrokken, vaker last gehad van mentale problemen.

Waarschijnlijk hoog in de emotie en dan impulsief zijn.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 18:18:40 #163
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221333650
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Met ruzie van huis vertrokken, vaker last gehad van mentale problemen.

Waarschijnlijk hoog in de emotie en dan impulsief zijn.
sluit het niet uit maar, eh iets zit me niet lekker.
- vmi voor intimi -
pi_221333718
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:18 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
sluit het niet uit maar, eh iets zit me niet lekker.
Als je dan toch niet gelooft in de wetenschap dan hoor ik graag de alternatieven scenarios? Fantaseer er maar op los.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:29:53 #165
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221333806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hoe dan ook, je moet het merken dat je niet over een eend of klein obstakel bent gereden, en dan gewoon doorrijden zonder te kijken wat je hebt geraakt?
pi_221333827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:29 schreef spapaars het volgende:

[..]
Hoe dan ook, je moet het merken dat je niet over een eend of klein obstakel bent gereden, en dan gewoon doorrijden zonder te kijken wat je hebt geraakt?
De expert zegt dat het goed mogelijk is dat het heeft aangevoeld als een stevige drempel.

Meeste ongelukken gebeuren frontaal of in iedergeval in staande positie, die komen uiteraard harder aan dan liggend.

In tegenstelling tot wat mensen denken is de verdachte niet beschuldigd van dood door schuld of het veroorzaken van een aanrijding, het OM is er van overtuigd dat hij NIET de aanrijding heeft veroorzaakt.
pi_221333831
Het punt is dat die lul is doorgereden na het aanrijden van een meisje.
Alleen dat al zou min 4 jaar bak moeten zijn.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 18:36:02 #168
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221333860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:24 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Als je dan toch niet gelooft in de wetenschap dan hoor ik graag de alternatieven scenarios? Fantaseer er maar op los.
Sorry dat kwam iets aluhoedjeriger over dan bedoeld. maar ik vind de hele uiteenzetting incluis het ooggetuigen bewijs erg summier getoetst. Maar als dat de lezing van de rechtbank is.
- vmi voor intimi -
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 18:36:16 #169
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221333864
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
En dan dit ja.
- vmi voor intimi -
pi_221333867
quote:
Op basis van het bewijs was een veroordeling zeer onwaarschijnlijk
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:38:44 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221333881
quote:
doorgereden na een aanrijding,

Hij dacht dat het een hert was

maar ook dan zou ik toch stopen om dat zeker te weten
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 18:39:27 #172
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221333883
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gratis hert!
- vmi voor intimi -
pi_221333887
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:36 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Op basis van het bewijs was een veroordeling zeer onwaarschijnlijk
Mooi gelul, dna auto, man doorgereden, geen alibi behalve dat die er reed.
Dus gewoon vast zetten zodat de familie kan rouwen en afsluiten.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:40:44 #174
477768 TweedeKlum
pi_221333889
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Welja joh, waarom niet gewoon direct executeren?

:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_221333891
quote:

[..]
Ja nee
pi_221333944
quote:

[..]
Misschien moet je eens naar de strafeis kijken, het OM heeft de verdachte niet beschuldigd van dood door schuld of het veroorzaken van de aanrijding omdat ze er van overtuigd zijn dat hij de aanrijding niet heeft veroorzaakt.
pi_221334009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook ja. Een duif merk je al, laat staan een mens van …50kg?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 18:58:15 #178
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]
in het beste geval ploeg je over een kat heen. alles wat groter is merk je echt wel.
- vmi voor intimi -
pi_221334044
quote:

[..]
Mensen hebben het steeds over een frontale aanrijding, dat is hier niet het geval.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:03:41 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221334073
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:39 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Gratis hert!
was ook geen hert te vinden

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:40 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Welja joh, waarom niet gewoon direct executeren?

ja dat is het beste

quote:

[..]
zal een best klap geweest zijn en schade aan de auto en dan gewoon doorrijden 8)7 8)7 8)7

Hij reed het kind morsdood , nee niks gemerkt
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:04:46 #181
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Mensen hebben het steeds over een frontale aanrijding, dat is hier niet het geval.
Rijd jij eens over een 25 cm hobbel met 1 wiel en vertel me dat je dan niet merkt.
- vmi voor intimi -
pi_221334099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Ook als je iets van 50kg (of 40, geen idee hoe zwaar een gemiddelde puber is) ook maar schampt merk je het toch al? Of overheen rijdt als ze op de weg ligt. Zeker omdat de auto ook schade bleek te hebben.

Verder klinkt de uitspraak niet onlogisch hoor, maar dat hij niet uitgestapt is gaat er bij mij niet in. Maar bewijs maar van wel, zo is ‘t ook.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221334103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Rijd jij eens over een 25 cm hobbel met 1 wiel en vertel me dat je dan niet merkt.
Hij heeft nooit verklaard niks gemerkt te hebben! Hij heeft het beschreven als een stevige drempel. Iets waarvan de expert zegt dat het goed mogelijk is.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:07:21 #184
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334112
Het was geen woonwijk he. als ie had gezegd een gigantisch boomwortel had het geloofwaardiger geweest.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:07:25 #185
459912 FlippingCoin
pi_221334113
zeker om de pvv niet in de kaart te spelen
pi_221334116
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:06 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ook als je iets van 50kg (of 40, geen idee hoe zwaar een gemiddelde puber is) ook maar schampt merk je het toch al? Of overheen rijdt als ze op de weg ligt. Zeker omdat de auto ook schade bleek te hebben.

Verder klinkt de uitspraak niet onlogisch hoor, maar dat hij niet uitgestapt is gaat er bij mij niet in. Maar bewijs maar van wel, zo is ‘t ook.
De kilos maken niks uit omdat ze waarschijnlijk plat lag. Alleen de hoogte heeft een rol gespeeld
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:08:49 #187
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334117
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef FlippingCoin het volgende:
- vmi voor intimi -
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:09:13 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221334118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:06 schreef kalinhos het volgende:

[..]

hij reed het kind morsdood en merkte niets ook geen schade aan de auto?
pi_221334121
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is een duitser.
pi_221334130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we wéten dat er schade is. Dat weet de bestuurder, dat weet het OM en dat weet iedereen.
:

[ Bericht 12% gewijzigd door kalinhos op 14-07-2026 19:16:05 ]
pi_221334141
quote:

[..]
Ten eerste weet de rechtbank niet of hij haar heeft dood gereden

Ten tweede word hij niet beschuldigd van haar dood gereden te hebben.

Ten derde is hij gestopt bij het tankstation in de marken en heeft daar een beschadigde flap verwijderd
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:12:00 #192
459912 FlippingCoin
pi_221334144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
zinspeling op hoe de politie hier mee om is gegaan eerdere deze zaak, maar maakt niet uit hoor.
pi_221334145
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:08 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De kilos maken niks uit omdat ze waarschijnlijk plat lag. Alleen de hoogte heeft een rol gespeeld
Tuurlijk maakt dat uit. Als er plastic op de grond ligt maar toevallig steekt 1 deel 30 cm iets uit merk je er niks van.
pi_221334146
Tja ik snap het gevoel van de ouders heel goed. Ik denk dat je in alles een schuldige wilt hebben voor het feit dat je kind niet meer leeft. Aan de andere kant zijn (de/het gebrek aan) bewijzen en de omstandigheden dusdanig, ook zorgvuldig onderbouwt door de rechtbank, dat een vrijspraak ook wel te verklaren is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:12:10 #195
459912 FlippingCoin
pi_221334147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Het is een duitser.
lol
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:12:31 #196
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334148
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
zinspeling op hoe de politie hier mee om is gegaan eerdere deze zaak, maar maakt niet uit hoor.
het is meer dat het niet beklijft. what's done is done
- vmi voor intimi -
pi_221334150
quote:
Ik val ook over het doorrijden (immoreel), maar het verlaten van een plaats van een ongeval is juridisch iets anders dan strafrechtelijke schuld aan het veroorzaken van de aanrijding en de dood. Het zijn twee afzonderlijke verwijten binnen het strafrecht die allebei apart bewezen moeten worden. Het enkel doorrijden na een ongeval, zonder bewezen schuld aan het ontstaan van het letsel of overlijden (zoals hier het geval), staat juridisch niet gelijk aan dood door schuld en kan dus ook niet op dezelfde manier worden bestraft.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:13:58 #198
459912 FlippingCoin
pi_221334157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:12 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
het is meer dat het niet beklijft. what's done is done
met die redenering kan je nws wel opheffen natuurlijk
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:14:44 #199
477768 TweedeKlum
pi_221334165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Het doet allemaal niet ter zake. De vraag is, kan het hem verweten worden, is daar bewijs voor? Antwoord, nee, next.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:15:42 #200
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334175
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
met die redenering kan je nws wel opheffen natuurlijk
Nee in de rechtbank bedoel ik.
- vmi voor intimi -
pi_221334179
quote:

[..]
Die auto had hele forse schade en dna en bloed van het meisje erop.
Hij is eerst gaan rijden om te vluchten.
Snap wel dat die ouders geen gerechtigheid voelen.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:17:17 #202
459912 FlippingCoin
pi_221334183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:15 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee in de rechtbank bedoel ik.
ach de rechtbank kunnen we ook best opheffen
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:18:16 #203
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:14 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het doet allemaal niet ter zake. De vraag is, kan het hem verweten worden, is daar bewijs voor? Antwoord, nee, next.
Ik hoop dat je begrijpt dat dat voor bepaalde partijen niet echt een bevredigend antwoord is. Ik gun de ouders verder onderzoek.
- vmi voor intimi -
pi_221334202
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Die auto had hele forse schade en dna en bloed van het meisje erop.
Hij is eerst gaan rijden om te vluchten.
Snap wel dat die ouders geen gerechtigheid voelen.
De stap van "hij reed weg" naar "hij reed weg om te vluchten" wordt hier wel heel makkelijk gemaakt; dat eerste is een feit, dat tweede is een aanname over zijn intentie.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:21:42 #205
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334216
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:19 schreef Justinn het volgende:

[..]
De stap van "hij reed weg" naar "hij reed weg om te vluchten" wordt hier wel heel makkelijk gemaakt; dat eerste is een feit, dat tweede is een aanname over zijn intentie.
Toch zouden jij ik en de meesten hier niet zo reageren. Waarom is het altijd zo makkelijk om te zeggen jamaar in paniek. Terwijl ieder degelijk mens zou stoppen want je weet dat er iets mis is.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:23:18 #206
477768 TweedeKlum
pi_221334222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:18 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat dat voor bepaalde partijen niet echt een bevredigend antwoord is. Ik gun de ouders verder onderzoek.
Jammer, zo werkt de rechtspraak nu eenmaal, het was al een kansloze artikel12procedure. Ja, het is vreselijk klote maar je zal toch door moeten.
pi_221334229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef vul_maar_in het volgende:
als ie had gezegd een gigantisch boomwortel had het geloofwaardiger geweest.

pi_221334232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:18 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Welk verder onderzoek? Er is al jaren aan besteed. Onderzoek zou alleen zinvol zijn als je kunt reconstructuren hoe zij op de weg terecht is gekomen.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:24:44 #209
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221334239
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:57 schreef Red_85 het volgende:
8 weken.
Niet 8 jaar, maar weken.

Wordt je stil van.
De asielprocedure mag natuurlijk niet in gevaar komen hé.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:24:50 #210
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Jammer, zo werkt de rechtspraak nu eenmaal, het was al een kansloze artikel12procedure. Ja, het is vreselijk klote maar je zal toch door moeten.
En dat gaan we ook, met mijn kanttekening ;)
- vmi voor intimi -
pi_221334242
quote:

[..]
Als jij na het doodrijden van een mens direct honderden km doorrijdt en je in een ander land aanmeld dan heb je wel de schijn tegen.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:25:17 #212
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De asielprocedure mag natuurlijk niet in gevaar komen hé.
dat zijn weer 5 ongewassen bejaarde billetjes.
- vmi voor intimi -
pi_221334245
quote:

[..]
Iemand die wilt vluchten gaaf niet lange tijd bij het tankstation hangen. Hij had genoeg tijd om rechtsomkeer te maken.
pi_221334253
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als jij na het doodrijden van een mens direct honderden km doorrijdt en je in een ander land aanmeld dan heb je wel de schijn tegen.
Ander land aanmeld? Probeer de feiten eens te snappen voordat je reageert.
pi_221334262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:21 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Toch zouden jij ik en de meesten hier niet zo reageren. Waarom is het altijd zo makkelijk om te zeggen jamaar in paniek. Terwijl ieder degelijk mens zou stoppen want je weet dat er iets mis is.
Klopt, daarom vind ik het 'vluchten' persoonlijk ook heel aannemelijk, maar dat is nog geen vastgestelde strafrechtelijke schuld voor haar overlijden. De intentie van vluchten moet bewezen worden en dat is blijkbaar niet gelukt. We kunnen helaas niet de gedachten van de bestuurder lezen. Sowieso is het verlaten van de plaats van het ongeval juridisch al iets anders dan dood door schuld.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:30:50 #216
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334278
Naja er gaat hier niet veel meer veranderen. Jamal mag 8 weken niet rijden. Forensisch bewijs laat te weinig ruimte voor andere zaken. Alle zaken die tegen de zaak spreken worden niet serieus genoeg geacht om vrijspraak te voorkomen. En wat dat kind daar onder welke omstandigheden op het wegdek deed ook niet.

Niet bevredigend maar het is wat het is.
- vmi voor intimi -
pi_221334279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:28 schreef Justinn het volgende:

[..]
Klopt, daarom vind ik het 'vluchten' persoonlijk ook heel aannemelijk, maar dat is nog geen vastgestelde strafrechtelijke schuld voor haar overlijden. De intentie van vluchten moet bewezen worden en dat is blijkbaar niet gelukt. We kunnen helaas niet de gedachten van de bestuurder lezen. Sowieso is het verlaten van de plaats van het ongeval juridisch al iets anders dan dood door schuld.
Hij is nooit beschuldigd voor dood door schuld of het veroorzaken van een ongeval, het OM is er van overtuigd dat hij onschuldig is op die punten.
pi_221334288
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar in die aanname die je hier maakt zit precies de crux: er wordt aangenomen dat hij wist dat hij een mens had doodgereden. Dat kan aannemelijk (en imo ook het meest waarschijnlijk) lijken, maar aannemelijkheid is geen bewijs. Het strafrecht vraagt om bewezen feiten, niet alleen om een verdenking of een vermoeden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hij is nooit beschuldigd voor dood door schuld of het veroorzaken van een ongeval, het OM is er van overtuigd dat hij onschuldig is op die punten.
Dat beweerde ik in die post dan ook niet, maar klopt idd wel. Het ging het OM in deze zaak nog puur om de onoplettendheid volgens mij.

[ Bericht 17% gewijzigd door Justinn op 14-07-2026 19:38:01 ]
pi_221334295
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:30 schreef vul_maar_in het volgende:
Naja er gaat hier niet veel meer veranderen. Jamal mag 8 weken niet rijden. Forensisch bewijs laat te weinig ruimte voor andere zaken. Alle zaken die tegen de zaak spreken worden niet serieus genoeg geacht om vrijspraak te voorkomen. En wat dat kind daar onder welke omstandigheden op het wegdek deed ook niet.

Niet bevredigend maar het is wat het is.
8 weken niet rijden waar haal je dat vandaan? Hij is vrijgesproken op alle punten.

Oh ik las dat ergens. nou dan is ie helemaal een bofkikker.

[ Bericht 3% gewijzigd door vul_maar_in op 14-07-2026 19:38:41 ]
pi_221334303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:32 schreef Justinn het volgende:

[..]
Daar in die aanname die je hier maakt zit precies de crux: er wordt aangenomen dat hij wist dat hij een mens had doodgereden. Dat kan aannemelijk (en imo ook het meest waarschijnlijk) lijken, maar aannemelijkheid is geen bewijs. Het strafrecht vraagt om bewezen feiten, niet alleen om een verdenking of een vermoeden.
[..]
Dat beweerde ik in die post dan ook niet. :)
Hij is ook niet honderden km gaan rijden om zich ergens "aan te melden", hij is naar huis gegaan.
pi_221334403
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:34 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hij is ook niet honderden km gaan rijden om zich ergens "aan te melden", hij is naar huis gegaan.
Ik herinner me weer, na de beschuldigingen is hij gevlucht cq is jaren onvindbaar geweest.
https://nos.nl/artikel/24(...)odreed-is-onvindbaar

Ik snap die ouders teleurstelling wel in ieder geval.
Vakman pur sang
pi_221334448
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik herinner me weer, na de beschuldigingen is hij gevlucht cq is jaren onvindbaar geweest.
https://nos.nl/artikel/24(...)odreed-is-onvindbaar

Ik snap die ouders teleurstelling wel in ieder geval.
Hij was mischien onvindbaar voor justitie maar niet gevlucht.

Tijdens de rechtszaak werd duidelijk dat hij verhuist was en een vergunning heeft gekregen.

Het is mij niet duidelijk of hij verhuist is binnen de asielsector of dat hij verhuist was vanwege het verkrijgen van de vergunning.

Hoe dan ook lijkt het erop dat hij in Duitsland nooit vermist is geweest.

Tijdens de rechtszaak is wel het verhaal behandeld dat de boete nooit betaald is omdat justitie deze bleef sturen naar een oud adres zonder de Duitse overheid om hulp te vragen.
pi_221334607
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hij was mischien onvindbaar voor justitie maar niet gevlucht.

Tijdens de rechtszaak werd duidelijk dat hij verhuist was en een vergunning heeft gekregen.

Het is mij niet duidelijk of hij verhuist is binnen de asielsector of dat hij verhuist was vanwege het verkrijgen van de vergunning.

Hoe dan ook lijkt het erop dat hij in Duitsland nooit vermist is geweest.

Tijdens de rechtszaak is wel het verhaal behandeld dat de boete nooit betaald is omdat justitie deze bleef sturen naar een oud adres zonder de Duitse overheid om hulp te vragen.
Ja ja.
Vakman pur sang
pi_221334652
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ja.
Ik zou niet weten wat er "jaja" is aan een administratieve fout.

Zover ik heb begrepen, maar dat zegt ik niet met zekerheid, is hij toenertijd verplaatst binnen de asielketen naar een opvangplek voor kansrijke gevallen, justitie had contact met de BAMF maar daar is iets mis gegaan.
pi_221335080
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ja.
Je kan ook gewoon zeggen: oh wacht ik had de feiten niet helemaal goed.
pi_221335148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat er "jaja" is aan een administratieve fout.

Zover ik heb begrepen, maar dat zegt ik niet met zekerheid, is hij toenertijd verplaatst binnen de asielketen naar een opvangplek voor kansrijke gevallen, justitie had contact met de BAMF maar daar is iets mis gegaan.
Joh ik geloof je wel met vormfouten e.d. maar die ouders kopen er niks voor
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juli 2026 @ 21:06:12 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221335398
https://www.telegraaf.nl/(...)komen/158722741.html

quote:
Na rechtszaak aangereden Tamar (14): 'Blijkbaar kan je een kind doodrijden en ermee wegkomen'

In de nacht van 24 op 25 juli 2020 kwam de 14-jarige Tamar uit Marken om het leven na een aanrijding met Jamal T. samen met drie anderen was Jamal vanuit Duitsland op weg naar een vakantiepark, tot ze iets raakten.

De mannen stopten, maar keerden na een paar uur weer terug naar Duitsland.

Waarom? Dat is niet duidelijk.

Dinsdag sprak de rechtbank in Haarlem Jamal T. vrij van het doodrijden van Tamar. In deze aflevering van De Zaak Ontleed bespreekt rechtbankverslaggever Marieke de Witte hoe het kan dat Jamal T. is vrijgesproken, waarom deze tragische zaak zo lang heeft geduurd en welke impact dit heeft op de ouders van Tamar.
pi_221336700
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar er zijn geen vormfouten geweest.

Dat laatste klopt idd, dat gevoel bij hen lijkt me evident.
pi_221336923
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is gewoon niet bewezen. Punt.
pi_221337514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Het is gewoon niet bewezen. Punt.
Ja ja
Vakman pur sang
pi_221337688
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ja
Ja nee
  woensdag 15 juli 2026 @ 06:46:54 #232
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221338897
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De expert zegt dat het goed mogelijk is dat het heeft aangevoeld als een stevige drempel.

Logisch. Als ik over een stevige drempel rij parkeer ik ook altijd 2 uur m'n auto, kijk daarna even naar de voorkant en rij terug naar Duitsland.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_221339261
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 06:46 schreef matthijst het volgende:

[..]
Logisch. Als ik over een stevige drempel rij parkeer ik ook altijd 2 uur m'n auto, kijk daarna even naar de voorkant en rij terug naar Duitsland.
Pff de zaak volgen was een beter idee geweest.

Hij heeft in marken uren staan wachten op een vriend die hem een vakantie had aangeboden.

Als je tot het besef komt dat er iets vreselijks is gebeurt dan blijf je niet rustig wachten, dan maak je rechtsomkeer voordat ze gevonden is. In zijn situatie.
  woensdag 15 juli 2026 @ 09:26:43 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221339484
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:51 schreef TjjWester het volgende:
Hij heeft in marken uren staan wachten op een vriend die hem een vakantie had aangeboden.
Midden in de nacht?
Beter plannen, of was hij van slag door t tijdeverschil met Irak
Haters everywhere but I don't really care.
  Spellchecker vrijdag 24 juli 2026 @ 15:24:45 #235
197773 crew  maily
pi_221420482
OM gaat in hoger beroep na vrijspraak voor doodrijders Tamar (14)

quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) gaat in hoger beroep tegen de vrijspraak in de zaak rond de dodelijke aanrijding van de 14-jarige Tamar uit Marken. Het meisje kwam in 2020 om het leven toen ze in Zuiderwoude werd aangereden, nadat ze van huis was weggelopen.

De rechtbank in Haarlem oordeelde eerder deze maand dat er onvoldoende overtuigend bewijs was om de 33-jarige automobilist Jamal T. te veroordelen. Het OM had acht weken cel geëist, maar de rechter ging daar niet in mee en sprak de man vrij van alle verwijten.

Centraal in de zaak stond de vraag of T. tijdens het rijden te lang op de navigatie op zijn telefoon had gekeken en daardoor te weinig op de weg had gelet. De rechtbank stelde dat hij mogelijk 2,5 seconden zijn blik afgewend had, maar vond dat niet "aanmerkelijk onvoorzichtig". Ook woog mee dat hij volgens de rechter niet hoefde te verwachten dat er een persoon op de weg zou lopen.

T. werd daarnaast vrijgesproken van doorrijden na een ongeval zonder zich om het slachtoffer te bekommeren. Hij verklaarde dat hij dacht dat hij over een dier was gereden en zich daarom niet bewust was van de ernst van de situatie.

De vrijspraak kwam hard aan bij de familie van Tamar. Haar ouders lieten na de uitspraak weten dat ze verbijsterd waren over het vonnis. Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra noemde de beslissing van de rechtbank "een bittere en moeilijk te bevatten uitspraak" voor de nabestaanden.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:30:51 #236
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_221420524
Update aangaande juridische strijd omtrent aanrijding Tamar in 2020:
https://www.telegraaf.nl/(...)al-t./159136820.html

Enfin, binnen onze kringen zou het terecht zijn als deze mijnheer uiteindelijk toch vervolgd zou worden n.a.v. het treurige incident in 2020. Haast niemand gelooft dat er geen handelingen verricht zijn door deze automobilist om te verdoezelen het slachtoffer geen hulp te hebben verleend en aan haar lot over te laten. :R
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 24 juli 2026 @ 15:33:31 #237
345631 Scjvb
pi_221420546
quote:
U was net voor, m'n excuses! :o
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Spellchecker vrijdag 24 juli 2026 @ 15:50:17 #238
197773 crew  maily
pi_221420618
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]
U was net voor, m'n excuses! :o
^O^ O+ _O_
pi_221440933
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 15:30 schreef Scjvb het volgende:
Update aangaande juridische strijd omtrent aanrijding Tamar in 2020:
https://www.telegraaf.nl/(...)al-t./159136820.html

[ afbeelding ]

Enfin, binnen onze kringen zou het terecht zijn als deze mijnheer uiteindelijk toch vervolgd zou worden n.a.v. het treurige incident in 2020. Haast niemand gelooft dat er geen handelingen verricht zijn door deze automobilist om te verdoezelen het slachtoffer geen hulp te hebben verleend en aan haar lot over te laten. :R
En wat vind je een passende straf dan? Jij gelooft het niet, ik vind het aannemelijk. Je kunt niet op basis van onderbuikgevoelens iemand gaan vast zetten.

Wat absoluut niet aannemelijk is, is dat er op zo’n locatie ff een kind bepaalt om in het donker op de weg te gaan liggen. De ouders zijn verantwoordelijk i.m.o. om het überhaupt zo ver te laten komen. Een kind dat zich thuis veilig en gehoord voelt en haar ouders respecteert (iets wat niet aan komt waaien maar goed ouderschap vereist), haalt zoiets niet in het hoofd.
pi_221441171
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Alprazolina het volgende:

[..]
En wat vind je een passende straf dan? Jij gelooft het niet, ik vind het aannemelijk. Je kunt niet op basis van onderbuikgevoelens iemand gaan vast zetten.

Wat absoluut niet aannemelijk is, is dat er op zo’n locatie ff een kind bepaalt om in het donker op de weg te gaan liggen. De ouders zijn verantwoordelijk i.m.o. om het überhaupt zo ver te laten komen. Een kind dat zich thuis veilig en gehoord voelt en haar ouders respecteert (iets wat niet aan komt waaien maar goed ouderschap vereist), haalt zoiets niet in het hoofd.
Als dat niet aannemelijk is hoe is ze dan liggend op de weg gekomen? Het staat immers 100% vast dat ze liggend is overreden.

Het lijkt mij nog steeds een zelfmoord actie in een opwelling, hoog in de emotie en dat allemaal vanwege een telefoon.
pi_221441181
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Alprazolina het volgende:

[..]

Het was een puber die doen rare dingen, daar kan je de ouders niet verantwoordelijk voor houden.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_221441594
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Als dat niet aannemelijk is hoe is ze dan liggend op de weg gekomen? Het staat immers 100% vast dat ze liggend is overreden.

Het lijkt mij nog steeds een zelfmoord actie in een opwelling, hoog in de emotie en dat allemaal vanwege een telefoon.
Ja en moeten anderen dan verantwoordelijk gehouden worden?

Ik vind er iets van. Het is heel onfortuinlijk allemaal, maar mensen willen hem zooooooooo graag iets aanrekenen waar hij zelf ook totaal niet op zat te wachten.

Een hert was gewoon een volslagen logische gedachtegang geweest, op die plek. Een kind dat levend op de weg ligt, niet. Het is ook geen plek waar je ff vol in de ankers kunt gaan.
  zondag 26 juli 2026 @ 21:40:08 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221441622
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:37 schreef Alprazolina het volgende:

[..]
Ja en moeten anderen dan verantwoordelijk gehouden worden?

Ik vind er iets van. Het is heel onfortuinlijk allemaal, maar mensen willen hem zooooooooo graag iets aanrekenen waar hij zelf ook totaal niet op zat te wachten.
Waarbij het er natuurlijk helemaal niet mee te maken heeft dat hij het niet gemeld heeft en de plaats van het ongeval verlaten heeft, en zich ook niet gemeld heeft toen ze gevonden was.

Hij heeft zich als de dader van een misdrijf gedragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221441687
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waarbij het er natuurlijk helemaal niet mee te maken heeft dat hij het niet gemeld heeft en de plaats van het ongeval verlaten heeft, en zich ook niet gemeld heeft toen ze gevonden was.

Hij heeft zich als de dader van een misdrijf gedragen.
Als er in zijn ogen in eerste instantie geen ongeval is geweest, dan hoe precies moet hij dit melden? En is hij op de hoogte geweest van het nieuws dat ze daar überhaupt is gevonden?

Ik hoor er nu pas van, en ik woon in Nederland.
pi_221441737
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:09 schreef Soury het volgende:

[..]
Het was een puber die doen rare dingen, daar kan je de ouders niet verantwoordelijk voor houden.
Ik liep ook weg van huis als puber en het gedrag van mijn ouders was daar 100% de oorzaak van. Geen van beiden heeft ooit verantwoordelijkheid genomen. Nu staat dit los van mijn situatie, maar wat ik wel weet is dat mensen die het thuis goed hadden en ik persoonlijk ken, nooit wegliepen of die neiging hebben gehad.

Was mij dit overkomen weet ik 100% zeker dat m’n ouder niet 1 keer bij zichzelf te rade zouden zijn gegaan en mij of anderen de schuld zouden geven.
  Spellchecker zondag 26 juli 2026 @ 21:53:53 #246
197773 crew  maily
pi_221441807
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:45 schreef Alprazolina het volgende:

Ik hoor er nu pas van, en ik woon in Nederland.
Ik geloof er niks van.
  maandag 27 juli 2026 @ 10:10:24 #247
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221444138
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:48 schreef Alprazolina het volgende:

[..]
Ik liep ook weg van huis als puber en het gedrag van mijn ouders was daar 100% de oorzaak van. Geen van beiden heeft ooit verantwoordelijkheid genomen. Nu staat dit los van mijn situatie, maar wat ik wel weet is dat mensen die het thuis goed hadden en ik persoonlijk ken, nooit wegliepen of die neiging hebben gehad.

Was mij dit overkomen weet ik 100% zeker dat m’n ouder niet 1 keer bij zichzelf te rade zouden zijn gegaan en mij of anderen de schuld zouden geven.
Daarom moet de zaak volledig onderzocht worden, ook de thuissituatie.
pi_221444235
Oh we zijn op het punt gekomen dat het de schuld van de ouders is?

Laten we het topic maar snel sluiten dan.
pi_221444243
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:53 schreef maily het volgende:

[..]
Ik geloof er niks van.
Waarom zou dat niet kunnen?
  maandag 27 juli 2026 @ 10:53:49 #250
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221444306
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh we zijn op het punt gekomen dat het de schuld van de ouders is?

Laten we het topic maar snel sluiten dan.
Ik zei in ieder geval alleen dat ALLES onderzocht moet worden, ivm wegstrepen.
Kan daar wat tegen zijn in zo'n geval als dit?
pi_221444333
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:53 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik zei in ieder geval alleen dat ALLES onderzocht moet worden, ivm wegstrepen.
Kan daar wat tegen zijn in zo'n geval als dit?
Volgens mij hoeft er helemaal niks meer onderzocht te worden.

Zo klaar als een klontje helaas.
pi_221444407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 09:26 schreef matthijst het volgende:

[..]
Midden in de nacht?
Beter plannen, of was hij van slag door t tijdeverschil met Irak
De linksjes lopen de gekleurde importcrimineeltjes weereens te verdedigen hoor :')
  maandag 27 juli 2026 @ 11:14:57 #253
345631 Scjvb
pi_221444411
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:10 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Daarom moet de zaak volledig onderzocht worden, ook de thuissituatie.
Correct.

Naar aanleiding van aanknopingspunten is nader onderzoek alsnog van belang. Vandaar de update d.d. 24 juli, waarin vermeld dat het OM in hoger beroep gaat.

quote:
13:05 uur | 24 juli 2026

HAARLEM - Het Openbaar Ministerie gaat in hoger beroep in de zaak over het doodgereden meisje Tamar (14) uit Marken. De rechtbank sprak Jamal T. op 14 juli vrij. Volgens de rechter had T. geen schuld aan het ongeval. De ouders van Tamar reageerden vol ongeloof.
Was vanwege andere zaken vorige week ook op de Haarlemse rechtbank. En het getuigt immers van een belangrijk vervolg in deze zaak, waar ik hoogstpersoonlijk ook achter sta. Verder is het afwachten wat de uitkomst hiervan zal zijn/worden.
  Spellchecker maandag 27 juli 2026 @ 12:57:14 #254
197773 crew  maily
pi_221444983
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:32 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Omdat het nogal in het nieuws is geweest. Wekenlang.
pi_221444994
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 12:57 schreef maily het volgende:

[..]
Dan nog. Ik heb er ook nauwelijks iets van meegekregen, enkel af en toe een headline terwijl ik scan naar artikelen die me interesseren.
  Spellchecker maandag 27 juli 2026 @ 12:59:04 #256
197773 crew  maily
pi_221444998
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 12:58 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dan nog. Ik heb er ook nauwelijks iets van meegekregen, enkel af en toe een headline terwijl ik scan naar artikelen die me interesseren.
^O^
pi_221445133
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 12:57 schreef maily het volgende:

[..]
2020 toch? Toen had ik heel andere dingen aan mijn hoofd. Ik krijg hier nu pas lucht van.
pi_221445273
quote:
3s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:14 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Was vanwege andere zaken vorige week ook op de Haarlemse rechtbank.
De weleloquente heer Scjvb blijkt een genadeloze crimineel! :o
  maandag 27 juli 2026 @ 14:32:52 #259
345631 Scjvb
pi_221445418
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De weleloquente heer Scjvb blijkt een genadeloze crimineel! :o
Lol, die is goed! :D Maar nope, het was om totaal andere redenen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')