Heb wel het idee dat die ouders bezig zijn met hun eigen schuldgevoel te doven en te projecteren op de verdachte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Net zo min als vast is komen te staan dat de verdachte schuldig is, is ook dat niet vast komen te staan. On ne sait pas.
In tegenstelling tot geboden van ouders?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is niet waar, deze regels zijn opgelegd door het Duitse COA en de officier heeft gezegd dat deze juridische niet te handhaven zijn.
[..]
Hij is nooit verdwenen, heeft zijn vergunning en werkt als chauffeur.
Dat is er wel! Het OM en de ingeschakelde experts zijn het erover eens dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Er is geen enkel bewijs dat ze dit niet zelf heeft gedaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Net zo min als vast is komen te staan dat de verdachte schuldig is, is ook dat niet vast komen te staan. On ne sait pas.
Het zegt ook niks over hoe en met welke eerdere verwondingen ze daar wel terecht is gekomen. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Dat Jamal vrijuit gaat lijkt me in deze geen probleem gezien het bewijs.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:36 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is er wel! Het OM en de ingeschakelde experts zijn het erover eens dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Er is geen enkel bewijs dat ze dit niet zelf heeft gedaan.
Stel ze kruipt net de weg op. Een eend is ook niet snel met oversteken maar die ontwijk je ook niet altijd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:53 schreef spapaars het volgende:
Even 2½ seconden niet opgelet?
Dan had hij haar voor dat al moeten zien.
Blijft dat het een bewering is van de inzittenden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:54 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Stel ze kruipt net de weg op. Een eend is ook niet snel met oversteken maar die ontwijk je ook niet altijd.
Experts achten bewezen dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Gezien de schade gaat de rechtbank uit van liggend.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:57 schreef spapaars het volgende:
[..]
Blijft dat het een bewering is van de inzittenden.
En ja, moeilijk te bewijzen mocht het niet zo zijn.
Ik ben (op basis van wat ik nu heb gelezen) ervan overtuigd dat ze niet als een slang de weg op is gekropen... daar is meer gebeurd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Experts achten bewezen dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Gezien de schade gaat de rechtbank uit van liggend.
Tijdens de rechtszaak bleek dat het meest geloofwaardige verhaal nog steeds is dat ze zelf is gaan liggen. De weg op kruipen is nooit een scenario geweest, waarom ook?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik ben (op basis van wat ik nu heb gelezen) ervan overtuigd dat ze niet als een slang de weg op is gekropen... daar is meer gebeurd.
ik zou niet weten waarom ik dat geloofwaardig moet vinden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Tijdens de rechtszaak bleek dat het meest geloofwaardige verhaal nog steeds is dat ze zelf is gaan liggen. De weg op kruipen is nooit een scenario geweest, waarom ook?
Met ruzie van huis vertrokken, vaker last gehad van mentale problemen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:15 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom ik dat geloofwaardig moet vinden.
sluit het niet uit maar, eh iets zit me niet lekker.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Met ruzie van huis vertrokken, vaker last gehad van mentale problemen.
Waarschijnlijk hoog in de emotie en dan impulsief zijn.
Als je dan toch niet gelooft in de wetenschap dan hoor ik graag de alternatieven scenarios? Fantaseer er maar op los.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:18 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
sluit het niet uit maar, eh iets zit me niet lekker.
Hoe dan ook, je moet het merken dat je niet over een eend of klein obstakel bent gereden, en dan gewoon doorrijden zonder te kijken wat je hebt geraakt?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Experts achten bewezen dat ze liggend of maximaal hurkend is aangereden. Gezien de schade gaat de rechtbank uit van liggend.
De expert zegt dat het goed mogelijk is dat het heeft aangevoeld als een stevige drempel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:29 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je moet het merken dat je niet over een eend of klein obstakel bent gereden, en dan gewoon doorrijden zonder te kijken wat je hebt geraakt?
Sorry dat kwam iets aluhoedjeriger over dan bedoeld. maar ik vind de hele uiteenzetting incluis het ooggetuigen bewijs erg summier getoetst. Maar als dat de lezing van de rechtbank is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als je dan toch niet gelooft in de wetenschap dan hoor ik graag de alternatieven scenarios? Fantaseer er maar op los.
En dan dit ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Het punt is dat die lul is doorgereden na het aanrijden van een meisje.
Alleen dat al zou min 4 jaar bak moeten zijn.
Op basis van het bewijs was een veroordeling zeer onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
doorgereden na een aanrijding,quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Gratis hert!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doorgereden na een aanrijding,
Hij dacht dat het een hert was
maar ook dan zou ik toch stopen om dat zeker te weten
Mooi gelul, dna auto, man doorgereden, geen alibi behalve dat die er reed.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Op basis van het bewijs was een veroordeling zeer onwaarschijnlijk
Welja joh, waarom niet gewoon direct executeren?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooi gelul, dna auto, man doorgereden, geen alibi behalve dat die er reed.
Dus gewoon vast zetten zodat de familie kan rouwen en afsluiten.
Ja neequote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien moet je eens naar de strafeis kijken, het OM heeft de verdachte niet beschuldigd van dood door schuld of het veroorzaken van de aanrijding omdat ze er van overtuigd zijn dat hij de aanrijding niet heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja. Een duif merk je al, laat staan een mens van …50kg?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doorgereden na een aanrijding,
Hij dacht dat het een hert was
maar ook dan zou ik toch stopen om dat zeker te weten
in het beste geval ploeg je over een kat heen. alles wat groter is merk je echt wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja. Een duif merk je al, laat staan een mens van …50kg?
Mensen hebben het steeds over een frontale aanrijding, dat is hier niet het geval.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
was ook geen hert te vindenquote:
ja dat is het bestequote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Welja joh, waarom niet gewoon direct executeren?
zal een best klap geweest zijn en schade aan de auto en dan gewoon doorrijdenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Rijd jij eens over een 25 cm hobbel met 1 wiel en vertel me dat je dan niet merkt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Mensen hebben het steeds over een frontale aanrijding, dat is hier niet het geval.
Ook als je iets van 50kg (of 40, geen idee hoe zwaar een gemiddelde puber is) ook maar schampt merk je het toch al? Of overheen rijdt als ze op de weg ligt. Zeker omdat de auto ook schade bleek te hebben.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Mensen hebben het steeds over een frontale aanrijding, dat is hier niet het geval.
Hij heeft nooit verklaard niks gemerkt te hebben! Hij heeft het beschreven als een stevige drempel. Iets waarvan de expert zegt dat het goed mogelijk is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Rijd jij eens over een 25 cm hobbel met 1 wiel en vertel me dat je dan niet merkt.
De kilos maken niks uit omdat ze waarschijnlijk plat lag. Alleen de hoogte heeft een rol gespeeldquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:06 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook als je iets van 50kg (of 40, geen idee hoe zwaar een gemiddelde puber is) ook maar schampt merk je het toch al? Of overheen rijdt als ze op de weg ligt. Zeker omdat de auto ook schade bleek te hebben.
Verder klinkt de uitspraak niet onlogisch hoor, maar dat hij niet uitgestapt is gaat er bij mij niet in. Maar bewijs maar van wel, zo is ‘t ook.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef FlippingCoin het volgende:
zeker om de pvv niet in de kaart te spelen
hij reed het kind morsdood en merkte niets ook geen schade aan de auto?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:06 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook als je iets van 50kg (of 40, geen idee hoe zwaar een gemiddelde puber is) ook maar schampt merk je het toch al? Of overheen rijdt als ze op de weg ligt. Zeker omdat de auto ook schade bleek te hebben.
Verder klinkt de uitspraak niet onlogisch hoor, maar dat hij niet uitgestapt is gaat er bij mij niet in. Maar bewijs maar van wel, zo is ‘t ook.
Het is een duitser.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef FlippingCoin het volgende:
zeker om de pvv niet in de kaart te spelen
we wéten dat er schade is. Dat weet de bestuurder, dat weet het OM en dat weet iedereen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij reed het kind morsdood en merkte niets ook geen schade aan de auto?
Ten eerste weet de rechtbank niet of hij haar heeft dood geredenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij reed het kind morsdood en merkte niets ook geen schade aan de auto?
zinspeling op hoe de politie hier mee om is gegaan eerdere deze zaak, maar maakt niet uit hoor.quote:
Tuurlijk maakt dat uit. Als er plastic op de grond ligt maar toevallig steekt 1 deel 30 cm iets uit merk je er niks van.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De kilos maken niks uit omdat ze waarschijnlijk plat lag. Alleen de hoogte heeft een rol gespeeld
lolquote:
het is meer dat het niet beklijft. what's done is donequote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zinspeling op hoe de politie hier mee om is gegaan eerdere deze zaak, maar maakt niet uit hoor.
Ik val ook over het doorrijden (immoreel), maar het verlaten van een plaats van een ongeval is juridisch iets anders dan strafrechtelijke schuld aan het veroorzaken van de aanrijding en de dood. Het zijn twee afzonderlijke verwijten binnen het strafrecht die allebei apart bewezen moeten worden. Het enkel doorrijden na een ongeval, zonder bewezen schuld aan het ontstaan van het letsel of overlijden (zoals hier het geval), staat juridisch niet gelijk aan dood door schuld en kan dus ook niet op dezelfde manier worden bestraft.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
met die redenering kan je nws wel opheffen natuurlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
het is meer dat het niet beklijft. what's done is done
Het doet allemaal niet ter zake. De vraag is, kan het hem verweten worden, is daar bewijs voor? Antwoord, nee, next.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Rijd jij eens over een 25 cm hobbel met 1 wiel en vertel me dat je dan niet merkt.
Nee in de rechtbank bedoel ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
met die redenering kan je nws wel opheffen natuurlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |