abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221334179
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hij reed het kind morsdood en merkte niets ook geen schade aan de auto?
Die auto had hele forse schade en dna en bloed van het meisje erop.
Hij is eerst gaan rijden om te vluchten.
Snap wel dat die ouders geen gerechtigheid voelen.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:17:17 #202
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221334183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:15 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee in de rechtbank bedoel ik.
ach de rechtbank kunnen we ook best opheffen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:18:16 #203
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:14 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het doet allemaal niet ter zake. De vraag is, kan het hem verweten worden, is daar bewijs voor? Antwoord, nee, next.
Ik hoop dat je begrijpt dat dat voor bepaalde partijen niet echt een bevredigend antwoord is. Ik gun de ouders verder onderzoek.
- vmi voor intimi -
pi_221334202
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Die auto had hele forse schade en dna en bloed van het meisje erop.
Hij is eerst gaan rijden om te vluchten.
Snap wel dat die ouders geen gerechtigheid voelen.
De stap van "hij reed weg" naar "hij reed weg om te vluchten" wordt hier wel heel makkelijk gemaakt; dat eerste is een feit, dat tweede is een aanname over zijn intentie.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:21:42 #205
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334216
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:19 schreef Justinn het volgende:

[..]
De stap van "hij reed weg" naar "hij reed weg om te vluchten" wordt hier wel heel makkelijk gemaakt; dat eerste is een feit, dat tweede is een aanname over zijn intentie.
Toch zouden jij ik en de meesten hier niet zo reageren. Waarom is het altijd zo makkelijk om te zeggen jamaar in paniek. Terwijl ieder degelijk mens zou stoppen want je weet dat er iets mis is.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:23:18 #206
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221334222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:18 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat dat voor bepaalde partijen niet echt een bevredigend antwoord is. Ik gun de ouders verder onderzoek.
Jammer, zo werkt de rechtspraak nu eenmaal, het was al een kansloze artikel12procedure. Ja, het is vreselijk klote maar je zal toch door moeten.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221334229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:07 schreef vul_maar_in het volgende:
als ie had gezegd een gigantisch boomwortel had het geloofwaardiger geweest.

pi_221334232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:18 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Welk verder onderzoek? Er is al jaren aan besteed. Onderzoek zou alleen zinvol zijn als je kunt reconstructuren hoe zij op de weg terecht is gekomen.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:24:44 #209
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221334239
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:57 schreef Red_85 het volgende:
8 weken.
Niet 8 jaar, maar weken.

Wordt je stil van.
De asielprocedure mag natuurlijk niet in gevaar komen hé.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:24:50 #210
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Jammer, zo werkt de rechtspraak nu eenmaal, het was al een kansloze artikel12procedure. Ja, het is vreselijk klote maar je zal toch door moeten.
En dat gaan we ook, met mijn kanttekening ;)
- vmi voor intimi -
pi_221334242
quote:

[..]
Als jij na het doodrijden van een mens direct honderden km doorrijdt en je in een ander land aanmeld dan heb je wel de schijn tegen.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:25:17 #212
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De asielprocedure mag natuurlijk niet in gevaar komen hé.
dat zijn weer 5 ongewassen bejaarde billetjes.
- vmi voor intimi -
pi_221334245
quote:

[..]
Iemand die wilt vluchten gaaf niet lange tijd bij het tankstation hangen. Hij had genoeg tijd om rechtsomkeer te maken.
pi_221334253
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als jij na het doodrijden van een mens direct honderden km doorrijdt en je in een ander land aanmeld dan heb je wel de schijn tegen.
Ander land aanmeld? Probeer de feiten eens te snappen voordat je reageert.
pi_221334262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:21 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Toch zouden jij ik en de meesten hier niet zo reageren. Waarom is het altijd zo makkelijk om te zeggen jamaar in paniek. Terwijl ieder degelijk mens zou stoppen want je weet dat er iets mis is.
Klopt, daarom vind ik het 'vluchten' persoonlijk ook heel aannemelijk, maar dat is nog geen vastgestelde strafrechtelijke schuld voor haar overlijden. De intentie van vluchten moet bewezen worden en dat is blijkbaar niet gelukt. We kunnen helaas niet de gedachten van de bestuurder lezen. Sowieso is het verlaten van de plaats van het ongeval juridisch al iets anders dan dood door schuld.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 19:30:50 #216
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221334278
Naja er gaat hier niet veel meer veranderen. Jamal mag 8 weken niet rijden. Forensisch bewijs laat te weinig ruimte voor andere zaken. Alle zaken die tegen de zaak spreken worden niet serieus genoeg geacht om vrijspraak te voorkomen. En wat dat kind daar onder welke omstandigheden op het wegdek deed ook niet.

Niet bevredigend maar het is wat het is.
- vmi voor intimi -
pi_221334279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:28 schreef Justinn het volgende:

[..]
Klopt, daarom vind ik het 'vluchten' persoonlijk ook heel aannemelijk, maar dat is nog geen vastgestelde strafrechtelijke schuld voor haar overlijden. De intentie van vluchten moet bewezen worden en dat is blijkbaar niet gelukt. We kunnen helaas niet de gedachten van de bestuurder lezen. Sowieso is het verlaten van de plaats van het ongeval juridisch al iets anders dan dood door schuld.
Hij is nooit beschuldigd voor dood door schuld of het veroorzaken van een ongeval, het OM is er van overtuigd dat hij onschuldig is op die punten.
pi_221334288
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar in die aanname die je hier maakt zit precies de crux: er wordt aangenomen dat hij wist dat hij een mens had doodgereden. Dat kan aannemelijk (en imo ook het meest waarschijnlijk) lijken, maar aannemelijkheid is geen bewijs. Het strafrecht vraagt om bewezen feiten, niet alleen om een verdenking of een vermoeden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hij is nooit beschuldigd voor dood door schuld of het veroorzaken van een ongeval, het OM is er van overtuigd dat hij onschuldig is op die punten.
Dat beweerde ik in die post dan ook niet, maar klopt idd wel. Het ging het OM in deze zaak nog puur om de onoplettendheid volgens mij.

[ Bericht 17% gewijzigd door Justinn op 14-07-2026 19:38:01 ]
pi_221334295
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:30 schreef vul_maar_in het volgende:
Naja er gaat hier niet veel meer veranderen. Jamal mag 8 weken niet rijden. Forensisch bewijs laat te weinig ruimte voor andere zaken. Alle zaken die tegen de zaak spreken worden niet serieus genoeg geacht om vrijspraak te voorkomen. En wat dat kind daar onder welke omstandigheden op het wegdek deed ook niet.

Niet bevredigend maar het is wat het is.
8 weken niet rijden waar haal je dat vandaan? Hij is vrijgesproken op alle punten.

Oh ik las dat ergens. nou dan is ie helemaal een bofkikker.

[ Bericht 3% gewijzigd door vul_maar_in op 14-07-2026 19:38:41 ]
pi_221334303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:32 schreef Justinn het volgende:

[..]
Daar in die aanname die je hier maakt zit precies de crux: er wordt aangenomen dat hij wist dat hij een mens had doodgereden. Dat kan aannemelijk (en imo ook het meest waarschijnlijk) lijken, maar aannemelijkheid is geen bewijs. Het strafrecht vraagt om bewezen feiten, niet alleen om een verdenking of een vermoeden.
[..]
Dat beweerde ik in die post dan ook niet. :)
Hij is ook niet honderden km gaan rijden om zich ergens "aan te melden", hij is naar huis gegaan.
pi_221334403
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:34 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hij is ook niet honderden km gaan rijden om zich ergens "aan te melden", hij is naar huis gegaan.
Ik herinner me weer, na de beschuldigingen is hij gevlucht cq is jaren onvindbaar geweest.
https://nos.nl/artikel/24(...)odreed-is-onvindbaar

Ik snap die ouders teleurstelling wel in ieder geval.
Vakman pur sang
pi_221334448
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik herinner me weer, na de beschuldigingen is hij gevlucht cq is jaren onvindbaar geweest.
https://nos.nl/artikel/24(...)odreed-is-onvindbaar

Ik snap die ouders teleurstelling wel in ieder geval.
Hij was mischien onvindbaar voor justitie maar niet gevlucht.

Tijdens de rechtszaak werd duidelijk dat hij verhuist was en een vergunning heeft gekregen.

Het is mij niet duidelijk of hij verhuist is binnen de asielsector of dat hij verhuist was vanwege het verkrijgen van de vergunning.

Hoe dan ook lijkt het erop dat hij in Duitsland nooit vermist is geweest.

Tijdens de rechtszaak is wel het verhaal behandeld dat de boete nooit betaald is omdat justitie deze bleef sturen naar een oud adres zonder de Duitse overheid om hulp te vragen.
pi_221334607
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hij was mischien onvindbaar voor justitie maar niet gevlucht.

Tijdens de rechtszaak werd duidelijk dat hij verhuist was en een vergunning heeft gekregen.

Het is mij niet duidelijk of hij verhuist is binnen de asielsector of dat hij verhuist was vanwege het verkrijgen van de vergunning.

Hoe dan ook lijkt het erop dat hij in Duitsland nooit vermist is geweest.

Tijdens de rechtszaak is wel het verhaal behandeld dat de boete nooit betaald is omdat justitie deze bleef sturen naar een oud adres zonder de Duitse overheid om hulp te vragen.
Ja ja.
Vakman pur sang
pi_221334652
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ja.
Ik zou niet weten wat er "jaja" is aan een administratieve fout.

Zover ik heb begrepen, maar dat zegt ik niet met zekerheid, is hij toenertijd verplaatst binnen de asielketen naar een opvangplek voor kansrijke gevallen, justitie had contact met de BAMF maar daar is iets mis gegaan.
pi_221335080
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ja.
Je kan ook gewoon zeggen: oh wacht ik had de feiten niet helemaal goed.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')