Dit zou grappig zijn. Als het niet waar was.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:03 schreef Donna het volgende:
Iemand dood rijden. 2 weken celstraf voor onoplettendheid.
Ideaal voor een huurmoord. Blijf je er gewoon bij staan, pak je die 6 weken voor doorrijden ook niet.
WTF.
Wat mensen maar niet willen snappen is dat hij NIET verantwoordelijk is voor haar dood, zijn gevaarlijk rijgedrag is ook niet de reden van haar overlijden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:57 schreef Red_85 het volgende:
8 weken.
Niet 8 jaar, maar weken.
Wordt je stil van.
Daar heeft het OM geen bewijs voor gevonden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:30 schreef Qarrad het volgende:
Ik mis het stukje dat er aanwijzingen waren dat haar lichaam was verplaatst dat eerder wel aangestipt werd.
Er is een sleep spoor, maar geen DNA.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:30 schreef Qarrad het volgende:
Ik mis het stukje dat er aanwijzingen waren dat haar lichaam was verplaatst dat eerder wel aangestipt werd.
Ze is in iedergeval liggend aangereden, daar heeft de verdachte geen rol in gehad.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:37 schreef Sjemmert het volgende:
Maar ik lees dus dat ze zelf op de weg is gaan liggen. Op een donkere provinciale weg. Suicide ?
Suggereert? Dwr klinkt heel raar van een expertquote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ze is in iedergeval liggend aangereden, daar heeft de verdachte geen rol in gehad.
1 expert suggereert dat meermaals is aangereden.
¤ 350 geldboetequote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:03 schreef Donna het volgende:
Iemand dood rijden. 2 weken celstraf voor onoplettendheid.
Ideaal voor een huurmoord. Blijf je er gewoon bij staan, pak je die 6 weken voor doorrijden ook niet.
WTF.
Ah okay, dus geen bewijs voor. Helder, bedankt!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is een sleep spoor, maar geen DNA.
Daarnaast is de auto gefilmd bij een tankstation.
De experts hebben vastgesteld dat het verplaatsen van het lichaam onmogelijk is zonder DNA overdracht of dure beschermende kledij.
Een andere expert heeft vastgesteld dat een lijk opruimen in een korte tijd theoretisch zou kunnen maar praktisch onhaalbaar is rekening houdend met de situatie, ook hij sluit dit scenario uit.
Dan is er nog 1 expert die zegt dat ze nog geleefd heeft en is gaan kruipen.
Niks is duidelijk in deze zaak, de ene expert ziet aanwijzingen dat ze meermaals is overreden, de andere ziet daar helemaal niks in.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Suggereert? Dwr klinkt heel raar van een expert
Precies hij is niet verantwoordelijk voor haar dood, het is maar zeer de vraag of nog had geleefd als hij had opgelet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
¤ 350 geldboete
https://www.transport-onl(...)val-met-vrachtwagen/
Twee zaken, beide een taakstraf van respectievelijk 240 uur en 150 uur
https://www.advocaat-verk(...)ing-verkeersongeval/
Taakstraf 240 uur
https://www.rechtspraak.n(...)rsongeval-leeuwarden
¤ 750 geldboete
https://avcadvocaten.nl/2(...)en-dodelijke-afloop/
Dar het onduidelijk is en niks met 100% zekerheid te zeggen is begrijp ik, maar iets suggereren zonder het te benoemen lijkt me niet oké. Ik denk dat ik zijn tekst even moet teruglezen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Niks is duidelijk in deze zaak, de ene expert ziet aanwijzingen dat ze meermaals is overreden, de andere ziet daar helemaal niks in.
Het is een kwestie van interpretatie.
Daarnaast is haar vader twee keer langs haar gereden, ze hadden een slechte band, dus ook die komt voor in de scenarios, al speelt dat geen rol in deze zaak.
Het is eerste aanleg, dus er is altijd beroep mogelijk. Maar dit is de eis van het OM, dus ik zie weinig reden om in beroep te gaan als de rechter enigszins de eis volgt. De verdediging gaat echt niets riskeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Is er beroep mogelijk? En zo ja, zou dat verschil maken?
Bij aanmerkelijke schuld (de lichtste variant van schuld) 240 uur taakstraf en een jaar rijontzegging volgens de richtlijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:08 schreef RamboDirk het volgende:
Maar als je echt inzet als strafpleiter.
Wat zou dan de maximale straf kunnen zijn als je iemand onbedoeld doodrijd en plaats van het ongeval verlaat?
Weet je wie daar ook niet mocht komen?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:57 schreef probeer het volgende:
En natuurlijk zit het allochtonen-hatende deel van Fok! weer naar de bestuurder te wijzen, want migratieachtergrond.
Dat kind mocht daar überhaupt niet komen en is op de weg gaan liggen.
Zeer triest, maar volledig haar eigen schuld dat ze dood is.
quote:Jamal mocht op het moment van het ongeval eigenlijk Duitsland niet uit, vanwege zijn toenmalige status. Hij en enkele kameraden waren toch voor een uitstapje naar Nederland gegaan.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-uitspraak~aa1b9636/
Oei, user @probeer in de mud met deze opmerking. Zeer pijnlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je wie daar ook niet mocht komen?
[..]
Spoor jij wel?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:57 schreef probeer het volgende:
En natuurlijk zit het allochtonen-hatende deel van Fok! weer naar de bestuurder te wijzen, want migratieachtergrond.
Dat kind mocht daar überhaupt niet komen en is op de weg gaan liggen.
Zeer triest, maar volledig haar eigen schuld dat ze dood is.
Blijkbaar niet, zijn weggelopen tijdens de uitspraak.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik hoop wel dat de advocaat de ouders daarop heeft voorbereid.
Mee eens eigenlijk. Er wordt hier van alles bijgehaald, van zijn achtergrond tot het feit dat hij niet in Nederland mocht zijn, maar dat bewijst natuurlijk niet dat hij schuldig is aan dit ongeval. De vraag was of de bestuurder onvoldoende heeft opgelet, bijvoorbeeld door afleiding, en die verwijtbaarheid moest worden bewezen voor strafrechtelijke schuld. Dat is hier blijkbaar niet gelukt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Uitspraak lijkt me terecht, schuld kan niet bewezen worden en dan houdt het gewoon op.
Ik hoop wel dat de advocaat de ouders daarop heeft voorbereid.
Nee, hun eigen rol en die van hun dochter hebben ze nooit willen zien.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, zijn weggelopen tijdens de uitspraak.
Dat is niet waar, deze regels zijn opgelegd door het Duitse COA en de officier heeft gezegd dat deze juridische niet te handhaven zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je wie daar ook niet mocht komen?
[..]
Hij is nooit verdwenen, heeft zijn vergunning en werkt als chauffeur.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:40 schreef TAmaru het volgende:
Maar is die kerel nog in Duitsland dan? Ze wisten toch een paar jaar geleden al niet meer waar hij was?
Net zo min als vast is komen te staan dat de verdachte schuldig is, is ook dat niet vast komen te staan. On ne sait pas.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:32 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, hun eigen rol en die van hun dochter hebben ze nooit willen zien.
Hoe ga je ouders vertellen dat ze overleden is aan haar eigen handelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |