De vraagstelling was op z'n FOK!s.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want je kunt de ministers alleen maar hier leren kennen? En nogmaals: het gaat er niet om dat je de minister niet kent (ze zit er ook pas een paar weken), het ging om de vraagstelling.
Rotterdam en Amsterdam zijn toch twee aparte landen binnen Nederland met eigen wetten, eigen regels dus dit past prima daar. Succesquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:37 schreef tesssssssss het volgende: Ik snap er niks meer van. Mondkapjes helpen niet, volgens de wetenschap, maar mischien komt er in Rotterdam en Amsterdam een mondkapjesplicht.
Tja, de scholen gingen ook dicht zonder wetenschappelijke fundering.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:37 schreef tesssssssss het volgende:
Ik snap er niks meer van. Mondkapjes helpen niet, volgens de wetenschap, maar mischien komt er in Rotterdam en Amsterdam een mondkapjesplicht.
Ja gewoon onderbuikgevoelbeleid.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, de scholen gingen ook dicht zonder wetenschappelijke fundering.
De antwoorden ook.quote:
hebben wij toch andere ideeën van vertierquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
precies vreselijk dat mensen op zoek zijn naar vertier
Ik ben dan ook een simpele boerquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:41 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hebben wij toch andere ideeën van vertier
*gebarentolkquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:42 schreef Pino112 het volgende:
Waarom is er geen tolk eigenlijk?
(Is de vraagstelling zo goed?)
Dat was in begin tijd toen wist men nog niet genoeg, met de kennis van nu zou dat niet meer zo snel gedaan wordenquote:
Ik moet af en toe zuipen in een kroeg.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:42 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik ook daarom zoek ik ook de rust van de natuur op
Daar hoef je niet snel een mondkapje op verwacht ik hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik moet af en toe zuipen in een kroeg.
als ik een tip mag geven zoek hulp voor je alcoholverslaving.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik moet af en toe zuipen in een kroeg.
Maar mondkapjes in het OV zijn verplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat Jaap voet bij stuk houdt; je kunt niet iets verplichten waarvan de werking niet is bewezen.
Ik durf niet het niet te posten, maar best wel een GOD.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat Jaap voet bij stuk houdt; je kunt niet iets verplichten waarvan de werking niet is bewezen.
wel op het Leidseplein toch. Of ben ik serieus verstandelijk beperkt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daar hoef je niet snel een mondkapje op verwacht ik hoor.
daar kan je toch ook niet altijd de 1 1/2 meter afstand handhavenquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:44 schreef Coco. het volgende:
[..]
Maar mondkapjes in het OV zijn verplicht.
Rare reactie vriend.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:44 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als ik een tip mag geven zoek hulp voor je alcoholverslaving.
Dan mag hij gewoon af als je aan het drinken bent. Dus gewoon een beetje doordrinken.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
wel op het Leidseplein toch. Of ben ik serieus verstandelijk beperkt.
Nee.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:45 schreef Michie_ het volgende:
Maar worden mondkapjes nou verplicht in heel Rotterdam? Ik kan het niet live kijken
Een gebarentolk is niet bij iedere persconferentie. En blijkbaar is deze niet belangrijk genoeg. Evenals deze dus niet live op NPO1 uitgezonden wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:42 schreef Pino112 het volgende:
Waarom is er geen tolk eigenlijk?
(Is de vraagstelling zo goed?)
Amsterdam oke, maar waarom denk je dat van Rotterdam?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:40 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Rotterdam en Amsterdam zijn toch twee aparte landen binnen Nederland met eigen wetten, eigen regels dus dit past prima daar. Succes
Mischien wel met mondkapjes-training.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:45 schreef Michie_ het volgende:
Maar worden mondkapjes nou verplicht in heel Rotterdam? Ik kan het niet live kijken
Ik mist de tijd van het wc-papier hamsteren.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:46 schreef Rlz12 het volgende:
In liveblog van het AD staat "Experimenten en lokaal maatwerk om gedrag van mensen te beïnvloeden." Misschien spijkers op laag water zoeken, maar hier gaan mijn haren recht van overeind staan.
Omdat Rotterdam inmiddels één groot buitenland binnen Nederland is.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Amsterdam oke, maar waarom denk je dat van Rotterdam?
Nou als ik die pers-conferentie zo volg, hoef je daar waarschijnlijk niet zo lang meer op te wachten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:47 schreef Coco. het volgende:
[..]
Ik mist de tijd van het wc-papier hamsteren.
quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:47 schreef Coco. het volgende:
[..]
Ik mist de tijd van het wc-papier hamsteren.
Klinkt als een goed idee.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:36 schreef Tjacka het volgende:
[..]
fa cup finale en finale van ligo NOS
ik ga lam in een sportbar!?
Iets meer dan de helft van de inwoners heeft een andere achtergrond. Dat aantal is trouwens al aan het dalen vanwege de Rotterdamwet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat Rotterdam inmiddels één groot buitenland binnen Nederland is.
Hoe durven ze duizenden levens te redden?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:48 schreef Confetti het volgende:
Een mondkapjesplicht zonder een noodwet is ongrondwettelijk, maar deze veiligheidsregio's hebben zich tot nu toe geen moment bekommerd over de rechtsstaat. Eigenlijk is het een illegaal clubje dat als een soort dictatuur bij decreet regeert. Echt absurde situatie dat ze zoveel macht hebben zonder wettelijke grondslag.
Uit het feit dat je 'we' zegt ga ik ervan uit dat je in Rotterdam woont en dus geen enkel idee hebt van het beleid en leven in Amsterdam.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We hebben een hele nuchtere burgemeester (ipv een Halsema achtige) en een heel gemengde gemeenteraad.
ik denk dat het handhaven van de 1 1/2 meter afstand meer levens zou reddenquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Hoe durven ze duizenden levens te redden?Vuile dictatuur ook!
Ik kom vaak genoeg in Amsterdam. Mijn zus woont er.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit het feit dat je 'we' zegt ga ik ervan uit dat je in Rotterdam woont en dus geen enkel idee hebt van het beleid en leven in Amsterdam.
Dit is taal wat je niet moet horen inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:46 schreef Rlz12 het volgende:
In liveblog van het AD staat "Experimenten en lokaal maatwerk om gedrag van mensen te beïnvloeden." Misschien spijkers op laag water zoeken, maar hier gaan mijn haren recht van overeind staan.
Vroeger was er meer in het leven dan covid-19. Tegenwoordig is dat nog het enige wat telt voor de volksgezondheid. Helaas zijn schadelijke gezondheidseffecten van de maatregelen op de korte, maar vooral lange termijn niet te vangen in een kek dashboard, dus niet relevant.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Hoe durven ze duizenden levens te redden?Vuile dictatuur ook!
En dan ken je de ins en outs van het Amsterdamse beleid, en dan ook nog eens in hoeverre dat te danken/wijten is aan Halsema (tip: de meeste mensen roepen maar wat).quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kom vaak genoeg in Amsterdam. Mijn zus woont er.
Maak mij niet zo druk. Je mag toch met 5k mensen op de dam staanquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan ken je de ins en outs van het Amsterdamse beleid, en dan ook nog eens in hoeverre dat te danken/wijten is aan Halsema (tip: de meeste mensen roepen maar wat).
Waarom niet? Handhaving is ook gewoon een manier om gedrag te beïnvloeden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is taal wat je niet moet horen inderdaad.
Ranzigheid ten top.
Ik weet er genoeg van om die mening te hebben. En het is subjectief he. Andere mensen vinden het geweldig zoals het gaat in 020.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan ken je de ins en outs van het Amsterdamse beleid, en dan ook nog eens in hoeverre dat te danken/wijten is aan Halsema (tip: de meeste mensen roepen maar wat).
De ziekenhuizen draaien weer zoals normaal hoor?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:54 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Vroeger was er meer in het leven dan covid-19. Tegenwoordig is dat nog het enige wat telt voor de volksgezondheid. Helaas zijn schadelijke gezondheidseffecten van de maatregelen op de korte, maar vooral lange termijn niet te vangen in een kek dashboard, dus niet relevant.
QEDquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maak mij niet zo druk. Je mag toch met 5k mensen op de dam staan
Google is je vriend.quote:
Naturlijk kun wel iets verplichten waarvan de werking en bedoeling, vaag van is. Kwestie van politiek, wetjes maken en die goedkeuren. Grote kans echter dat je bij dit soort onzin, tegen een muur van burgelijke ongehoorzaamheid aanloopt en de handhaving een gedrocht wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Gaat om het bewust kiezen van dit soort uitingen en de onderliggende boodschap die perfect aansluit op de goed uitgekiende retoriek van de beleidsbepalers. Had hij gezegd: we gaan strikter handhaven op de maatregelen en kijken naar mogelijkheden om drukte te beperken, dan is de boodschap al heel anders. Experimenteren en normaal sociaal menselijk gedrag beïnvloeden (en ja, ik weet dat dit al op tig manieren gebeurd), is op zijn minst twijfelachtig.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom niet? Handhaving is ook gewoon een manier om gedrag te beïnvloeden.
Ach dat is niet zo vreemd tochquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dus overal in Europa worden mondkapjes verplicht, behalve in Nederland, als ik het goed begrijp?
Klopt, 'dat wat bewezen moet worden [dat de meeste mensen maar wat roepen], is bewezen'.quote:
Hell yeahquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dus overal in Europa worden mondkapjes verplicht, behalve in Nederland, als ik het goed begrijp?
Welnee, dat virus stopt toch bij de Nederlandse grens.quote:
Repressie, agressie en onderdrukking ook.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom niet? Handhaving is ook gewoon een manier om gedrag te beïnvloeden.
Nee hoor, ook in Scandinavië zijn ze niet verplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Neu, dat is gewoon de kern van beleid. Accijnzen, rookverboden, snelheidsboetes, reclamespotjes en ga zo maar door zijn allemaal vrij duidelijke manieren om gedrag te sturen. Misschien dat er de laatste jaren wat meer sprake is van wat gedragseconomen "nudging" noemen, maar dat is niets anders dan een wat subtielere manier van gedragsbeïnvloeding dan handhaving.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:00 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Gaat om het bewust kiezen van dit soort uitingen en de onderliggende boodschap die perfect aansluit op de goed uitgekiende retoriek van de beleidsbepalers. Had hij gezegd: we gaan strikter handhaven op de maatregelen en kijken naar mogelijkheden om drukte te beperken, dan is de boodschap al heel anders. Experimenteren en normaal sociaal menselijk gedrag beïnvloeden (en ja, ik weet dat dit al op tig manieren gebeurd), is op zijn minst twijfelachtig.
Waarom ook?quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee hoor, ook in Scandinavië zijn ze niet verplicht.
https://www.nu.nl/coronav(...)egels-in-europa.html
Daar kunnen ze ook voor kiezen als mondkapjes wel verplicht worden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.
Ik weet eigenlijk niet of dat zo een vooruitgang is.
Ja. Klopt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:06 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Daar kunnen ze ook voor kiezen als mondkapjes wel verplicht worden.
Door ditquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Amsterdam oke, maar waarom denk je dat van Rotterdam?
Begint een beetje op Molenhoek van Brussel Noord te lijkenquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat Rotterdam inmiddels één groot buitenland binnen Nederland is.
Nee. De vrije wil van mensen beïnvloeden en jouw wil opleggen aan hun is per definitie fout.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Neu, dat is gewoon de kern van beleid. Accijnzen, rookverboden, snelheidsboetes, reclamespotjes en ga zo maar door zijn allemaal vrij duidelijke manieren om gedrag te sturen. Misschien dat er de laatste jaren wat meer sprake is van wat gedragseconomen "nudging" noemen, maar dat is niets anders dan een wat subtielere manier van gedragsbeïnvloeding dan handhaving.
Ook met mondkapjes moet je die anderhalve meter afstand strenger handhaven als het hier mis gaat. Het gevaar is juist dat mensen zich onsterfelijk voelen met een cheapass mondkapje van de Action.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.
Ik weet eigenlijk niet of dat zo een vooruitgang is.
Je kan door die strengere handhaving ook gewoon je wil aan mensen opleggen hoor?quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. De vrije wil van mensen beïnvloeden en jouw wil opleggen aan hun is per definitie fout.
Het is geen city17 of 1984 hier. Voor de rest wat in die post staat waarop je reageert.
Ja.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook met mondkapjes moet je die anderhalve meter afstand strenger handhaven als het hier mis gaat. Het gevaar is juist dat mensen zich onsterfelijk voelen met een cheapass mondkapje van de Action.
volgens mij werkt het zeker wel om verspreiding tegen te gaan. ze zeggen dat hongkong zo weinig besmettingen heeft, omdat vrijwel iedereen zich streng aan de mondkapjes houdt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:16 schreef Nober het volgende:
Niet medische mondkapjes werken niet dus die verplichting in het OV kan ook weer de prullenbak in.
Jaap is mijn Heiland.quote:
Volgens mij is het al sinds februari duidelijk dat de Chinese cijfers (dus ook die van Hongkong) niet betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens mij werkt het zeker wel om verspreiding tegen te gaan. ze zeggen dat hongkong zo weinig besmettingen heeft, omdat vrijwel iedereen zich streng aan de mondkapjes houdt.
Je bedoelt denk ik Molenbeek.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:07 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Door dit
[..]
Begint een beetje op Molenhoek van Brussel Noord te lijken
Da's generaliseren. Er is wel degeijk een effectieve methode om besmetting te voorkomen: thuisblijven wanneer je symptomen heb en afstandhouden. Voor kwetsbaren en beroepuitoefenaars kan je daar nog wel effectieve beschermingsmiddelen aan toevoegen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja.
Je kunt samenvattend eigenlijk het best zeggen dat er geen effectieve methode is.
Ik hoor de verslagen burgerhoeders iets zeggen om zo dan het gedrag te kunnen sturen. Wat je ook kunt bereiken door mensen een groen hoedje of rood sterretje te laten dragen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:16 schreef Nober het volgende:
Niet medische mondkapjes werken niet dus die verplichting in het OV kan ook weer de prullenbak in.
Mensen sterretjes laten dragen ligt politiek nogal gevoelig.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik hoor de verslagen burgerhoeders iets zeggen om zo dan het gedrag te kunnen sturen. Wat je ook kunt bereiken door mensen een groen hoedje of rood sterretje te laten dragen.
Wel weer genoeg voer voor psychologen die het zo gewenste schuldenaarsgedrag kunnen verklaren zodat de dragers zIch schuldeloos kunnen ontrekken aan beperkingen.
Ohw ja Molenbeek dat bedoel ik IPV Molenhoekquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik Molenbeek.
Molenhoek is een klein en welvarend dorpje vlakbij Nijmegen.
Vervoersbedrijven mogen natuurlijk zelf bepalen mits dit past is binnen de RIVM regels zonder onderscheid van ras, geloof etc.etc. en er wordt voldaan aan de wettelijke vervoersplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:16 schreef Nober het volgende:
In je laatste zin zit wat mij betreft ook een prachtige paradox. Mensen die die de jeugd (of overtreders van de regels in het algemeen) de maat nemen over het overtreden van regels en roepen dat ze niet onsterfelijk zijn, maar zelf alle regels klakkeloos accepteren en opvolgen, omdat ze sterfelijkheid niet kunnen accepteren.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook met mondkapjes moet je die anderhalve meter afstand strenger handhaven als het hier mis gaat. Het gevaar is juist dat mensen zich onsterfelijk voelen met een cheapass mondkapje van de Action.
Wie is 'ze'? En Hongkong gaat helemaal niet zo goed.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens mij werkt het zeker wel om verspreiding tegen te gaan. ze zeggen dat hongkong zo weinig besmettingen heeft, omdat vrijwel iedereen zich streng aan de mondkapjes houdt.
Officieel zit China nog steeds zo'n beetje op dezelfde aantallen besmettingen als eind februariquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij is het al sinds februari duidelijk dat de Chinese cijfers (dus ook die van Hongkong) niet betrouwbaar zijn.
Dat virus kan zich 8 meter verspreidien. Niet altijd maar onder de ideale omstandigheden ( voor dat virus dus) wel.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Da's generaliseren. Er is wel degeijk een effectieve methode om besmetting te voorkomen: thuisblijven wanneer je symptomen heb en afstandhouden. Voor kwetsbaren en beroepuitoefenaars kan je daar nog wel effectieve beschermingsmiddelen aan toevoegen.
Die ffp2 en ffp3 werken gewoon goed, hoor?quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:08 schreef ozzietukker het volgende:
Wat RIVM heel duidelijk zegt is dat een mondkapje 1 op 200.000 besmettingen kan voorkomen. En dan ook nog eens bij juist gebruik.
Als je dat doorrekent dan kom je erop uit dat je circa 80-90 besmettingen in Nederland kan voorkomen, met de wetenschap dat er 98% geen of milde symptomen heeft kom je dan uit op 1 of 2 ziekenhuisopnames / doden.
Om die reden is een algehele mondkapjes plicht dus schieten als een mug op een olifant.
Wat er bij de hardst gillende groep voor strengere maatregelen maar niet in wil is dat men echt niet elke besmetting kan en wil gaan voorkomen in Nederland, het beleid is op marco niveau en niet op micro niveau. minder dan 100 te voorkomen besmettingen en enkele doden is niet iets waar je beleid op maakt. En nee, niet iedere dode is er 1 teveel, het gaat uiteindelijk om de beste maatregelen voor de grootste groep.
Gelukkig wordt RIVM gestaafd door resultaten in Nederland en vooral andere Scandinavische landen dat de besmettingen plaatsvinden op feestjes zowel thuis of in zaaltjes, in horeca door groepen bij elkaar, of eventuele religieuze bijeenkomsten, allemaal plekken waar men langer samen is in besloten kring, dus nooit mondkapjes zal dragen, of op plekken waardoor het feit dat men consumpties nuttigt het mondkapje nooit verplicht zal zijn waardoor je dus maar zeer beperkt besmettingen zal voorkomen.
En voor de groep mondkapjesfundamentalisten, je mag er zelf één dragen, en je zal dan ook zelf moeite moeten doen om wel een goed werkend medisch exemplaar te bemachtigen, want uiteindelijk zal je zelf moeten zorgen voor je eigen veiligheid, het is vooral egoïstisch om te denken dat een ander dat voor jouw zal moeten doen!
Het zit in het woord je "kan" dat alles mogelijk maakt in een voorstelling.quote:Op woensdag 29 juli 2020 21:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat virus kan zich 8 meter verspreidien. Niet altijd maar onder de ideale omstandigheden ( voor dat virus dus) wel.
Dan moet je je voorstellen wat er in een volle moskee of kerk gebeurd.. Ondanks die 1,5 afstand.
https://pbs.twimg.com/med(...)mat=png&name=900x900
Hoe stel je je dat voor in Nederland ? En wie moet en kan die versies (ver)dragen ?quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die ffp2 en ffp3 werken gewoon goed, hoor?
Ja, je hebt wel gelijk.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het zit in het woord je "kan" dat alles mogelijk maakt in een voorstelling.
Natuurlijk moet je de omstandigheden in ogenschouw nemen. Verder gaat het om adviezen waarbij de 1 tot 2 meter afstand statistisch gezien doorgaans voldoende omdat druppels over die afstand voldoende ter aarde zijn gestort.
Vraag is vooral wat je als "samenleving" wilt bereiken? Het doel van niet medische mondkapjes, is hooguit om vocht/druppels tegen te kunnen houden.
Mondkapjes generiek daarom verplicht stellen getuigt van doorgeslagen idiotie om dan die (in verhouding) "paar" druppels; die mogelijk soms toch verder komen dan die 1.5m, te blokkeren.
De 1.5m is niet alleen voor de vochtdruppels maar voorkomt ook direct contact omdat je elkaar dan niet snel (of per ongeluk) zult aanraken. Daarnaast zullen aerosolen over die afstand, relatief gezien al flink verdund zijn wat de kans op een succesvolle besmetting verminderd.
Alles samen geen garantie voor het individu maar wel om over het totaal het risico van grootschalige verspreiding te beperken. Nogmaals het doel is niet om verspreiding te kunnen voorkomen maar de kans daarvan sterk te verminderen. Het is een afweging tussen alles en niets doen.
Die moet niemand van mij dragen, alleen als je zoals ik in Brabant woont, dan heb je er wel een paar in huis.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor in Nederland ? En wie moet en kan die versies (ver)dragen ?
Het is symboolpolitiek wanneer je bv kinderen of sporters dan van het dragen vrijstelt.
En dan ook weten dat je die kapjes elke 2 tot 4 uur sws moet vervangen, wil het de gecertificeerde effectiviteit behouden. Natuurlijk moet je ze dan goed gebruiken wat best nog een hele procedure is van uitpakken, gebruiken en ook op verantwoorde wijze weggooien.
En zelfs binnen die grote steden zijn er grote verschillen. Ik fietste vandaag over De Dam en daar is het wel echt druk (niet zo druk als normaal rond deze periode, maar wel druk ivm een tijdje terug). Echter zijn er tal van stukken waar ik langs fietste waar het helemaal niet zo druk is en/of waar de afstand prima bewaard werd.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:37 schreef tesssssssss het volgende:
Alleen het vervelende is dat een heel groot deel van de mensen die die 1,5 meter gewoon niet in acht neemt, en vooral als je in een grote stad woont pakt dat vaak slecht uit.
quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij is het al sinds februari duidelijk dat de Chinese cijfers (dus ook die van Hongkong) niet betrouwbaar zijn.
okee even gelezen, ze hebben inderdaad sinds een maand een enorme piek in besmettingen. het was een hele tijd opvallend laag.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie is 'ze'? En Hongkong gaat helemaal niet zo goed.
Kortom het probleem is gedrag en dat los je alleen op door duidelijke richtlijnen en onderbouwing.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk.
Alleen het vervelende is dat een heel groot deel van de mensen die die 1,5 meter gewoon niet in acht neemt, en vooral als je in een grote stad woont pakt dat vaak slecht uit.
In dat gehuchtje waar ik woon, valt dat nog wel mee. Bovendien is hier ook meer sociale controle.
Binnenshuis kan je toch niks controleren..quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:13 schreef Michie_ het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er zo veel focus legt op drukke winkel straten terwijl het merendeel van de besmettingen binnenshuis wordt opgelopen.
wij zitten al een paar dagen in De Pijp en echt wel rustig hier, ook op de albert cuypmarkt en de parken.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En zelfs binnen die grote steden zijn er grote verschillen. Ik fietste vandaag over De Dam en daar is het wel echt druk (niet zo druk als normaal rond deze periode, maar wel druk ivm een tijdje terug). Echter zijn er tal van stukken waar ik langs fietste waar het helemaal niet zo druk is en/of waar de afstand prima bewaard werd.
Overigens stonden er ook twee dozijn mensen (op 1,5 meter) te wachten om de fucking Bijenkorf in te mogen.
Exact, city17 en 1984.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan door die strengere handhaving ook gewoon je wil aan mensen opleggen hoor?
"Owh U houdt maar 1 meter afstand das dan 500 euro boete."
quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact, city17 en 1984.
Niet wat ik wil in dit land.
Al vaker proberen uit te leggen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:13 schreef Michie_ het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er zo veel focus legt op drukke winkel straten terwijl het merendeel van de besmettingen binnenshuis wordt opgelopen.
Het is wel degelijk interessant om die verhouding te kennen, daarmee kun je namelijk een beter beeld krijgen van hoeveel mensen het virus momenteel 'extern' oplopen. Dat het fijner zou zijn als het er minder zijn lijkt me evident.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Al vaker proberen uit te leggen.
Als IK het ergens oploop (cafe, bar, restaurant, supermarkt, bouwmarkt, winkelstraat etc.) dan kan ik het meenemen naar huis en daar nog eens twee personen aansteken. Dan laten de statistieken zien dat 66% (2 van de 3) binnenshuis besmet zijn geraakt, maar het komt dan nog steeds door mij ... en ik heb het dan wel buiten opgelopen. Dat hele binnenshuis statistiek slaat nergens op. Tuurlijk zijn de meeste besmettingen binnenshuis.
Besmettingen buitenshuis moeten worden teruggedrongen, zodat binnenshuis geen besmetting kan ontstaan.
Kortom, voordat je ergens binnentreedt jezelf omkleden en ontsmetten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als IK het ergens oploop (cafe, bar, restaurant, supermarkt, bouwmarkt, winkelstraat etc.) dan kan ik het meenemen naar huis en daar nog eens twee personen aansteken. Dan laten de statistieken zien dat 66% (2 van de 3) binnenshuis besmet zijn geraakt, maar het komt dan nog steeds door mij ... en ik heb het dan wel buiten opgelopen. Dat hele binnenshuis statistiek slaat nergens op. Tuurlijk zijn de meeste besmettingen binnenshuis.
Besmettingen buitenshuis moeten worden teruggedrongen, zodat binnenshuis geen besmetting kan ontstaan.
Waar valt onder als ik besmet ben (zonder het te weten) en nodig me hele vriendengroep thuis uit en die vervolgens besmet?quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Logica.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Binnenshuis kan je toch niks controleren..
Je kan binnen bij wijze van spreken met 50 mensen in je huiskamer gaan zitten.
Ow, jij wil dus in een repressionele dictatuur wonen waar iedere maand de regels veranderen.quote:
Kansloosheid ten top inderdaad.quote:Op donderdag 30 juli 2020 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Logica.
Binnen kan er niet goed genoeg gecontroleerd worden, dus dan maar buiten onnodige regeltjes gebruiken. Ook al vinden er buiten dus amper besmettingen plaats.
Echt alleen maar voor de sier op die manier.
Laat maar onderzoeken inderdaad. Komen we er gelijk achter dat buiten maskers geen waarde hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omgekeerd geldt eigenlijk hetzelfde: als binnenshuis besmettingen worden teruggedrongen, kan er buitenshuis ook minder ontstaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo wil en ga ik niet leven.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik kan alleen maar draconische maatregelen bedenken, en daar vallen mondkapjes en anderhalve meter afstand bij in het niet.quote:Op donderdag 30 juli 2020 00:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk neemt het niet weg dat feitelijk het terugdringen van besmettingen binnenshuis wel degelijk effectief kan zijn.
Ja, van die maatregelen die Italie heeft getroffen zou het enige zijn wat een beetje zou kunnen helpen vermoed ik.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:33 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik kan alleen maar draconische maatregelen bedenken, en daar vallen mondkapjes en anderhalve meter afstand bij in het niet.
Het gaat serieus echt compleet de verkeerde kant op in België..quote:
Stoer.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo wil en ga ik niet leven.
Overigens is hier in Friesland helemaal niks aan de hand en houdt eigenlijk niemand zich aan de 1,5 meter regel.
Zelfs het virus wil niet naar Friesland komen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Overigens is hier in Friesland helemaal niks aan de hand en houdt eigenlijk niemand zich aan de 1,5 meter regel.
En dat vinden wij helemaal prima. Blijf maar lekker in het westen. Inclusief de arrogante Hollandersquote:Op donderdag 30 juli 2020 07:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zelfs het virus wil niet naar Friesland komen.
Waarom zou Brabant in een regionale lockdown moeten? Het speelt met name in Zuid Holland momenteel..quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:53 schreef tesssssssss het volgende:
Als Brabantt straks in regionale lockdown gaat mogen wij dan nog op vakantie?
Omdat ik zo zat te denken dat iedereen uit Belgie nu hier komt stappen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zou Brabant in een regionale lockdown moeten? Het speelt met name in Zuid Holland momenteel..
Toendertijd, toen in België de horeca op slot was (en hier nog niet), kwamen de Belgen ook massaal naar Zeeland en Brabant.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat ik zo zat te denken dat iedereen uit Belgie nu hier komt stappen.
Vooral in Antwerpen met die klolk. Avondklok.
In Antwerpen is het tot 11 open hier tot 1, daar gaan ze echt niet voor rijden hoor.quote:Op donderdag 30 juli 2020 08:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toendertijd, toen in België de horeca op slot was (en hier nog niet), kwamen de Belgen ook massaal naar Zeeland en Brabant.
Hoe zit at nu eigenlijk?
Net als in Groningen, Drenthe.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nederland is nu code oranje voor de belgen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Iddquote:Op donderdag 30 juli 2020 08:03 schreef Remco het volgende:
[..]
In Antwerpen is het tot 11 open hier tot 1, daar gaan ze echt niet voor rijden hoor.
En stiekem wel over de grens voor internet..quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dat vinden wij helemaal prima. Blijf maar lekker in het westen. Inclusief de arrogante Hollanders
quote:Op donderdag 30 juli 2020 08:03 schreef Remco het volgende:
[..]
In Antwerpen is het tot 11 open hier tot 1, daar gaan ze echt niet voor rijden hoor.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederland is nu code oranje voor de belgen.
Dank jullie wel.quote:Op donderdag 30 juli 2020 08:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Idd![]()
Of hooguit de echte diehards
Het is je vergevenquote:Op donderdag 30 juli 2020 08:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dank jullie wel.
Ik wil niet egoistisch overkomen, maar ik heb echt zin in die vakantie.
Lijkt me wel, immers komen al die Antwerpenaren nu ook naar Brabant.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:53 schreef tesssssssss het volgende:
Als Brabantt straks in regionale lockdown gaat mogen wij dan nog op vakantie?
Hoe kom je daar dan bij? Lijkt me ook wenselijk gezien de schade die het virus aan kan richten in je lichaam.quote:Op donderdag 30 juli 2020 00:07 schreef mthecatlover het volgende:
Besmet is niet ziek. Dacht dat we zoveel mogelijk mensen zouden besmetten...
Klopt, die komen normaal altijd stappen in Breda.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Apart zeg, je zou zeggen dat ze het daar enorm onder controle hebben..quote:Op donderdag 30 juli 2020 08:18 schreef Salina het volgende:
Japan had gisteren ook 1100 gevallen opeens. Hoogste aantal van de gehele Corona-periode. Niets over gelezen hier volgens mij.
Japan meld zelfs records nu, landelijk en in Tokyo.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Australië 716 nieuwe besmettingen en 13 doden. Zo snel kan het gaan dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |