En zelfs binnen die grote steden zijn er grote verschillen. Ik fietste vandaag over De Dam en daar is het wel echt druk (niet zo druk als normaal rond deze periode, maar wel druk ivm een tijdje terug). Echter zijn er tal van stukken waar ik langs fietste waar het helemaal niet zo druk is en/of waar de afstand prima bewaard werd.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:37 schreef tesssssssss het volgende:
Alleen het vervelende is dat een heel groot deel van de mensen die die 1,5 meter gewoon niet in acht neemt, en vooral als je in een grote stad woont pakt dat vaak slecht uit.
quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij is het al sinds februari duidelijk dat de Chinese cijfers (dus ook die van Hongkong) niet betrouwbaar zijn.
okee even gelezen, ze hebben inderdaad sinds een maand een enorme piek in besmettingen. het was een hele tijd opvallend laag.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie is 'ze'? En Hongkong gaat helemaal niet zo goed.
Kortom het probleem is gedrag en dat los je alleen op door duidelijke richtlijnen en onderbouwing.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk.
Alleen het vervelende is dat een heel groot deel van de mensen die die 1,5 meter gewoon niet in acht neemt, en vooral als je in een grote stad woont pakt dat vaak slecht uit.
In dat gehuchtje waar ik woon, valt dat nog wel mee. Bovendien is hier ook meer sociale controle.
Binnenshuis kan je toch niks controleren..quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:13 schreef Michie_ het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er zo veel focus legt op drukke winkel straten terwijl het merendeel van de besmettingen binnenshuis wordt opgelopen.
wij zitten al een paar dagen in De Pijp en echt wel rustig hier, ook op de albert cuypmarkt en de parken.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En zelfs binnen die grote steden zijn er grote verschillen. Ik fietste vandaag over De Dam en daar is het wel echt druk (niet zo druk als normaal rond deze periode, maar wel druk ivm een tijdje terug). Echter zijn er tal van stukken waar ik langs fietste waar het helemaal niet zo druk is en/of waar de afstand prima bewaard werd.
Overigens stonden er ook twee dozijn mensen (op 1,5 meter) te wachten om de fucking Bijenkorf in te mogen.
Exact, city17 en 1984.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan door die strengere handhaving ook gewoon je wil aan mensen opleggen hoor?
"Owh U houdt maar 1 meter afstand das dan 500 euro boete."
quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact, city17 en 1984.
Niet wat ik wil in dit land.
Al vaker proberen uit te leggen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:13 schreef Michie_ het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er zo veel focus legt op drukke winkel straten terwijl het merendeel van de besmettingen binnenshuis wordt opgelopen.
Het is wel degelijk interessant om die verhouding te kennen, daarmee kun je namelijk een beter beeld krijgen van hoeveel mensen het virus momenteel 'extern' oplopen. Dat het fijner zou zijn als het er minder zijn lijkt me evident.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Al vaker proberen uit te leggen.
Als IK het ergens oploop (cafe, bar, restaurant, supermarkt, bouwmarkt, winkelstraat etc.) dan kan ik het meenemen naar huis en daar nog eens twee personen aansteken. Dan laten de statistieken zien dat 66% (2 van de 3) binnenshuis besmet zijn geraakt, maar het komt dan nog steeds door mij ... en ik heb het dan wel buiten opgelopen. Dat hele binnenshuis statistiek slaat nergens op. Tuurlijk zijn de meeste besmettingen binnenshuis.
Besmettingen buitenshuis moeten worden teruggedrongen, zodat binnenshuis geen besmetting kan ontstaan.
Kortom, voordat je ergens binnentreedt jezelf omkleden en ontsmetten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als IK het ergens oploop (cafe, bar, restaurant, supermarkt, bouwmarkt, winkelstraat etc.) dan kan ik het meenemen naar huis en daar nog eens twee personen aansteken. Dan laten de statistieken zien dat 66% (2 van de 3) binnenshuis besmet zijn geraakt, maar het komt dan nog steeds door mij ... en ik heb het dan wel buiten opgelopen. Dat hele binnenshuis statistiek slaat nergens op. Tuurlijk zijn de meeste besmettingen binnenshuis.
Besmettingen buitenshuis moeten worden teruggedrongen, zodat binnenshuis geen besmetting kan ontstaan.
Waar valt onder als ik besmet ben (zonder het te weten) en nodig me hele vriendengroep thuis uit en die vervolgens besmet?quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Logica.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Binnenshuis kan je toch niks controleren..
Je kan binnen bij wijze van spreken met 50 mensen in je huiskamer gaan zitten.
Ow, jij wil dus in een repressionele dictatuur wonen waar iedere maand de regels veranderen.quote:
Kansloosheid ten top inderdaad.quote:Op donderdag 30 juli 2020 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Logica.
Binnen kan er niet goed genoeg gecontroleerd worden, dus dan maar buiten onnodige regeltjes gebruiken. Ook al vinden er buiten dus amper besmettingen plaats.
Echt alleen maar voor de sier op die manier.
Laat maar onderzoeken inderdaad. Komen we er gelijk achter dat buiten maskers geen waarde hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omgekeerd geldt eigenlijk hetzelfde: als binnenshuis besmettingen worden teruggedrongen, kan er buitenshuis ook minder ontstaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo wil en ga ik niet leven.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik kan alleen maar draconische maatregelen bedenken, en daar vallen mondkapjes en anderhalve meter afstand bij in het niet.quote:Op donderdag 30 juli 2020 00:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk neemt het niet weg dat feitelijk het terugdringen van besmettingen binnenshuis wel degelijk effectief kan zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |