abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194315280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:37 schreef tesssssssss het volgende:
Alleen het vervelende is dat een heel groot deel van de mensen die die 1,5 meter gewoon niet in acht neemt, en vooral als je in een grote stad woont pakt dat vaak slecht uit.
En zelfs binnen die grote steden zijn er grote verschillen. Ik fietste vandaag over De Dam en daar is het wel echt druk (niet zo druk als normaal rond deze periode, maar wel druk ivm een tijdje terug). Echter zijn er tal van stukken waar ik langs fietste waar het helemaal niet zo druk is en/of waar de afstand prima bewaard werd.

Overigens stonden er ook twee dozijn mensen (op 1,5 meter) te wachten om de fucking Bijenkorf in te mogen. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194315552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:27 schreef Nober het volgende:

[..]

Volgens mij is het al sinds februari duidelijk dat de Chinese cijfers (dus ook die van Hongkong) niet betrouwbaar zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wie is 'ze'? En Hongkong gaat helemaal niet zo goed.
okee even gelezen, ze hebben inderdaad sinds een maand een enorme piek in besmettingen. het was een hele tijd opvallend laag.
maar nog steeds maar 23 doden.

hongkong is wel china, maar toch echt wel iets anders, voor zolang het nog duurt.
ik lees dat ze gingen versoepelen, en nu gaat het mis, met besmetting die uit china en het buitenland komen.
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-53575875
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:51:29 #103
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194315555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, je hebt wel gelijk.

Alleen het vervelende is dat een heel groot deel van de mensen die die 1,5 meter gewoon niet in acht neemt, en vooral als je in een grote stad woont pakt dat vaak slecht uit.

In dat gehuchtje waar ik woon, valt dat nog wel mee. Bovendien is hier ook meer sociale controle.
Kortom het probleem is gedrag en dat los je alleen op door duidelijke richtlijnen en onderbouwing.
Hierbij accepteren, ook als samenleving, dat dit (grootschalige) consequenties heeft en verantwoording geeft.

Wat vervolgens om de hoek komt kijken is de normale (eigen) risicoinschatting van/door het individu zelf. Je kan dan aankomen met een zg. waterdichte onderbouwing maar op moment suprème zullen individuen dat - met of zonder kapje - dat zelf moeten/gaan uitmaken.
Ik vermoed zo maar de de meeste mensen niet echt het gevoel - meer - hebben dat zij serieus a) risico lopen en b) het probleem zijn. In het "ergste" geval zal het gros van gezonde actievelingen een paar dagen ziek zijn.

Wat ook niet meehelpt is dan een halfslachtige benadering en afweging van belangen die dan snel belangrijker zijn dan het geschetste gezondsheidsprobleem. Denk aan vakantie, reizen, verblijven, werken etc.etc.. Mensen blijven niet lang in paniek want het leven gaat en moet door.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194315714
Ergens wel hilarisch dat dit besluit nu eigenlijk voor nóg meer discussie zorgt. Het klinkt logisch, maar ze mogen het nog wel wat beter uitleggen en communiceren in de komende dagen allemaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194315729
Burgemeesters die zien dat het op sommige plekken te druk wordt, mogen gaan experimenten met een lokale mondkapjesplicht of met andere maatregelen die het gedrag van mensen beïnvloeden. Dat is besloten in een overleg tussen het kabinet en de 25 veiligheidsregio's.

Maw, we krijgen er weer "virologen" bij. Het is nu al een wirwar van k*tregels!!!
pi_194316129
Ik snap niet zo goed dat er zo veel focus legt op drukke winkel straten terwijl het merendeel van de besmettingen binnenshuis wordt opgelopen.
pi_194316165
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:13 schreef Michie_ het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er zo veel focus legt op drukke winkel straten terwijl het merendeel van de besmettingen binnenshuis wordt opgelopen.
Binnenshuis kan je toch niks controleren..

Je kan binnen bij wijze van spreken met 50 mensen in je huiskamer gaan zitten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194316173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En zelfs binnen die grote steden zijn er grote verschillen. Ik fietste vandaag over De Dam en daar is het wel echt druk (niet zo druk als normaal rond deze periode, maar wel druk ivm een tijdje terug). Echter zijn er tal van stukken waar ik langs fietste waar het helemaal niet zo druk is en/of waar de afstand prima bewaard werd.

Overigens stonden er ook twee dozijn mensen (op 1,5 meter) te wachten om de fucking Bijenkorf in te mogen. :')
wij zitten al een paar dagen in De Pijp en echt wel rustig hier, ook op de albert cuypmarkt en de parken.
De Dam en het centrum hoef ik niet perse heen, vorig jaar al eens gedaan en echt TE toeristisch.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 29 juli 2020 @ 23:23:22 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194316315
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:09 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je kan door die strengere handhaving ook gewoon je wil aan mensen opleggen hoor?

"Owh U houdt maar 1 meter afstand das dan 500 euro boete."
Exact, city17 en 1984.

Niet wat we willen in dit land.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194316339
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact, city17 en 1984.

Niet wat ik wil in dit land.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 29 juli 2020 @ 23:45:08 #111
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_194316553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Gevaarlijke praat dit
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2020 @ 23:51:24 #112
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194316613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:13 schreef Michie_ het volgende:
Al vaker proberen uit te leggen.

Als IK het ergens oploop (cafe, bar, restaurant, supermarkt, bouwmarkt, winkelstraat etc.) dan kan ik het meenemen naar huis en daar nog eens twee personen aansteken. Dan laten de statistieken zien dat 66% (2 van de 3) binnenshuis besmet zijn geraakt, maar het komt dan nog steeds door mij ... en ik heb het dan wel buiten opgelopen. Dat hele binnenshuis statistiek slaat nergens op. Tuurlijk zijn de meeste besmettingen binnenshuis.

Besmettingen buitenshuis moeten worden teruggedrongen, zodat binnenshuis geen besmetting kan ontstaan.
  donderdag 30 juli 2020 @ 00:05:23 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194316707
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als IK het ergens oploop (cafe, bar, restaurant, supermarkt, bouwmarkt, winkelstraat etc.) dan kan ik het meenemen naar huis en daar nog eens twee personen aansteken. Dan laten de statistieken zien dat 66% (2 van de 3) binnenshuis besmet zijn geraakt, maar het komt dan nog steeds door mij ... en ik heb het dan wel buiten opgelopen. Dat hele binnenshuis statistiek slaat nergens op. Tuurlijk zijn de meeste besmettingen binnenshuis.

Besmettingen buitenshuis moeten worden teruggedrongen, zodat binnenshuis geen besmetting kan ontstaan.
Het is wel degelijk interessant om die verhouding te kennen, daarmee kun je namelijk een beter beeld krijgen van hoeveel mensen het virus momenteel 'extern' oplopen. Dat het fijner zou zijn als het er minder zijn lijkt me evident.
pi_194316718
Besmet is niet ziek. Dacht dat we zoveel mogelijk mensen zouden besmetten...
  donderdag 30 juli 2020 @ 00:12:45 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194316753
quote:

[..]

Kortom, voordat je ergens binnentreedt jezelf omkleden en ontsmetten.
Ik weet dat sommigen mensen (mn in de zorg dat naast) apart eten/slapen, om maar te voorkomen dat hun huisgenoten besmet worden. Omgekeerd kan je ook thuisblijven en dan word je ook niet besmet.

Maar goed, dat "binnenshuis" is vooral onderzoekstechnisch te lezen als dat men (natuurlijk) door/in de eigen omgeving wordt besmet. De kans dat je geinfecteerd raakt van/via een wildvreemde is geringer omdat je daar doorgaans geen nabij/fysiek contact hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194316764
quote:

[..]

Waar valt onder als ik besmet ben (zonder het te weten) en nodig me hele vriendengroep thuis uit en die vervolgens besmet?
pi_194316846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Binnenshuis kan je toch niks controleren..

Je kan binnen bij wijze van spreken met 50 mensen in je huiskamer gaan zitten.
Logica.

Binnen kan er niet goed genoeg gecontroleerd worden, dus dan maar buiten onnodige regeltjes gebruiken. Ook al vinden er buiten dus amper besmettingen plaats.

Echt alleen maar voor de sier op die manier.
  donderdag 30 juli 2020 @ 00:24:19 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194316853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ow, jij wil dus in een repressionele dictatuur wonen waar iedere maand de regels veranderen.

Ja prima joh, maar niet in NL.
1947-2016
  donderdag 30 juli 2020 @ 00:25:26 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194316862
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Logica.

Binnen kan er niet goed genoeg gecontroleerd worden, dus dan maar buiten onnodige regeltjes gebruiken. Ook al vinden er buiten dus amper besmettingen plaats.

Echt alleen maar voor de sier op die manier.
Kansloosheid ten top inderdaad.
1947-2016
  donderdag 30 juli 2020 @ 00:28:39 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194316882
quote:

[..]

Laat maar onderzoeken inderdaad. Komen we er gelijk achter dat buiten maskers geen waarde hebben.

Als het buiten wel een issue was geweest hadden er al veel meer besmettingen geweest rond alle protesten.
1947-2016
pi_194316941
quote:

[..]

Omgekeerd geldt eigenlijk hetzelfde: als binnenshuis besmettingen worden teruggedrongen, kan er buitenshuis ook minder ontstaan.

Het is alleen dat we de besmettingen binnenshuis al veel meer voor lief nemen omdat die lastig(er) te voorkomen zijn.
Zeker als we huishoudens als geheel als entiteiten zien, ipv als de afzonderlijke leden. We nemen dan in feite aan dat als één lid besmet is, ze eigenlijk allemaal besmet zijn. Dus valt er slechts te focussen op besmettingen buitenshuis.

Maar uiteindelijk neemt het niet weg dat feitelijk het terugdringen van besmettingen binnenshuis wel degelijk effectief kan zijn.

Dit soort dingen moet je echt doorrekenen, kwantificeren. Anders is het maar wat dom in het rond lullen, met zwart-wit redenaties.
Stel een R-waarde voor buitenshuis op, en een andere (hogere) voor binnenshuis. Begin met X aantal besmettingen, simuleer, en reken door het effect van het voorkomen van een bepaalde hoeveel besmettingen enerzijds binnenshuis anderszijds buitenhuis.
Zoiets.

[ Bericht 5% gewijzigd door galantis op 30-07-2020 00:46:58 ]
I'll give you something to do
pi_194318006
Marino van Zelst heeft gister uiteengezet dat slechts 15-30% van de besmettingen thuis plaats vind (@mzelst).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 juli 2020 @ 06:37:16 #123
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194318012
673 nieuwe gevallen in België.
  donderdag 30 juli 2020 @ 07:06:09 #124
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194318098
quote:

[..]

Zo wil en ga ik niet leven.

Overigens is hier in Friesland helemaal niks aan de hand en houdt eigenlijk niemand zich aan de 1,5 meter regel.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 30 juli 2020 @ 07:33:02 #125
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194318215
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 00:38 schreef galantis het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk neemt het niet weg dat feitelijk het terugdringen van besmettingen binnenshuis wel degelijk effectief kan zijn.
Hoe dan? Ik kan alleen maar draconische maatregelen bedenken, en daar vallen mondkapjes en anderhalve meter afstand bij in het niet.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')