Ik weet er genoeg van om die mening te hebben. En het is subjectief he. Andere mensen vinden het geweldig zoals het gaat in 020.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan ken je de ins en outs van het Amsterdamse beleid, en dan ook nog eens in hoeverre dat te danken/wijten is aan Halsema (tip: de meeste mensen roepen maar wat).
De ziekenhuizen draaien weer zoals normaal hoor?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:54 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Vroeger was er meer in het leven dan covid-19. Tegenwoordig is dat nog het enige wat telt voor de volksgezondheid. Helaas zijn schadelijke gezondheidseffecten van de maatregelen op de korte, maar vooral lange termijn niet te vangen in een kek dashboard, dus niet relevant.
QEDquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maak mij niet zo druk. Je mag toch met 5k mensen op de dam staan
Google is je vriend.quote:
Naturlijk kun wel iets verplichten waarvan de werking en bedoeling, vaag van is. Kwestie van politiek, wetjes maken en die goedkeuren. Grote kans echter dat je bij dit soort onzin, tegen een muur van burgelijke ongehoorzaamheid aanloopt en de handhaving een gedrocht wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat Jaap voet bij stuk houdt; je kunt niet iets verplichten waarvan de werking niet is bewezen.
Gaat om het bewust kiezen van dit soort uitingen en de onderliggende boodschap die perfect aansluit op de goed uitgekiende retoriek van de beleidsbepalers. Had hij gezegd: we gaan strikter handhaven op de maatregelen en kijken naar mogelijkheden om drukte te beperken, dan is de boodschap al heel anders. Experimenteren en normaal sociaal menselijk gedrag beïnvloeden (en ja, ik weet dat dit al op tig manieren gebeurd), is op zijn minst twijfelachtig.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom niet? Handhaving is ook gewoon een manier om gedrag te beïnvloeden.
Ach dat is niet zo vreemd tochquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dus overal in Europa worden mondkapjes verplicht, behalve in Nederland, als ik het goed begrijp?
Klopt, 'dat wat bewezen moet worden [dat de meeste mensen maar wat roepen], is bewezen'.quote:
Hell yeahquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dus overal in Europa worden mondkapjes verplicht, behalve in Nederland, als ik het goed begrijp?
Welnee, dat virus stopt toch bij de Nederlandse grens.quote:
Repressie, agressie en onderdrukking ook.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom niet? Handhaving is ook gewoon een manier om gedrag te beïnvloeden.
Nee hoor, ook in Scandinavië zijn ze niet verplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Neu, dat is gewoon de kern van beleid. Accijnzen, rookverboden, snelheidsboetes, reclamespotjes en ga zo maar door zijn allemaal vrij duidelijke manieren om gedrag te sturen. Misschien dat er de laatste jaren wat meer sprake is van wat gedragseconomen "nudging" noemen, maar dat is niets anders dan een wat subtielere manier van gedragsbeïnvloeding dan handhaving.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:00 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Gaat om het bewust kiezen van dit soort uitingen en de onderliggende boodschap die perfect aansluit op de goed uitgekiende retoriek van de beleidsbepalers. Had hij gezegd: we gaan strikter handhaven op de maatregelen en kijken naar mogelijkheden om drukte te beperken, dan is de boodschap al heel anders. Experimenteren en normaal sociaal menselijk gedrag beïnvloeden (en ja, ik weet dat dit al op tig manieren gebeurd), is op zijn minst twijfelachtig.
Waarom ook?quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee hoor, ook in Scandinavië zijn ze niet verplicht.
https://www.nu.nl/coronav(...)egels-in-europa.html
Daar kunnen ze ook voor kiezen als mondkapjes wel verplicht worden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.
Ik weet eigenlijk niet of dat zo een vooruitgang is.
Ja. Klopt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:06 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Daar kunnen ze ook voor kiezen als mondkapjes wel verplicht worden.
Door ditquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Amsterdam oke, maar waarom denk je dat van Rotterdam?
Begint een beetje op Molenhoek van Brussel Noord te lijkenquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat Rotterdam inmiddels één groot buitenland binnen Nederland is.
Nee. De vrije wil van mensen beïnvloeden en jouw wil opleggen aan hun is per definitie fout.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Neu, dat is gewoon de kern van beleid. Accijnzen, rookverboden, snelheidsboetes, reclamespotjes en ga zo maar door zijn allemaal vrij duidelijke manieren om gedrag te sturen. Misschien dat er de laatste jaren wat meer sprake is van wat gedragseconomen "nudging" noemen, maar dat is niets anders dan een wat subtielere manier van gedragsbeïnvloeding dan handhaving.
Ook met mondkapjes moet je die anderhalve meter afstand strenger handhaven als het hier mis gaat. Het gevaar is juist dat mensen zich onsterfelijk voelen met een cheapass mondkapje van de Action.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.
Ik weet eigenlijk niet of dat zo een vooruitgang is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |