Klopt, 'dat wat bewezen moet worden [dat de meeste mensen maar wat roepen], is bewezen'.quote:
Hell yeahquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dus overal in Europa worden mondkapjes verplicht, behalve in Nederland, als ik het goed begrijp?
Welnee, dat virus stopt toch bij de Nederlandse grens.quote:
Repressie, agressie en onderdrukking ook.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom niet? Handhaving is ook gewoon een manier om gedrag te beïnvloeden.
Nee hoor, ook in Scandinavië zijn ze niet verplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dus overal in Europa worden mondkapjes verplicht, behalve in Nederland, als ik het goed begrijp?
Neu, dat is gewoon de kern van beleid. Accijnzen, rookverboden, snelheidsboetes, reclamespotjes en ga zo maar door zijn allemaal vrij duidelijke manieren om gedrag te sturen. Misschien dat er de laatste jaren wat meer sprake is van wat gedragseconomen "nudging" noemen, maar dat is niets anders dan een wat subtielere manier van gedragsbeïnvloeding dan handhaving.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:00 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Gaat om het bewust kiezen van dit soort uitingen en de onderliggende boodschap die perfect aansluit op de goed uitgekiende retoriek van de beleidsbepalers. Had hij gezegd: we gaan strikter handhaven op de maatregelen en kijken naar mogelijkheden om drukte te beperken, dan is de boodschap al heel anders. Experimenteren en normaal sociaal menselijk gedrag beïnvloeden (en ja, ik weet dat dit al op tig manieren gebeurd), is op zijn minst twijfelachtig.
Waarom ook?quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee hoor, ook in Scandinavië zijn ze niet verplicht.
https://www.nu.nl/coronav(...)egels-in-europa.html
Daar kunnen ze ook voor kiezen als mondkapjes wel verplicht worden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.
Ik weet eigenlijk niet of dat zo een vooruitgang is.
Ja. Klopt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:06 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Daar kunnen ze ook voor kiezen als mondkapjes wel verplicht worden.
Door ditquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Amsterdam oke, maar waarom denk je dat van Rotterdam?
Begint een beetje op Molenhoek van Brussel Noord te lijkenquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat Rotterdam inmiddels één groot buitenland binnen Nederland is.
Nee. De vrije wil van mensen beïnvloeden en jouw wil opleggen aan hun is per definitie fout.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Neu, dat is gewoon de kern van beleid. Accijnzen, rookverboden, snelheidsboetes, reclamespotjes en ga zo maar door zijn allemaal vrij duidelijke manieren om gedrag te sturen. Misschien dat er de laatste jaren wat meer sprake is van wat gedragseconomen "nudging" noemen, maar dat is niets anders dan een wat subtielere manier van gedragsbeïnvloeding dan handhaving.
Ook met mondkapjes moet je die anderhalve meter afstand strenger handhaven als het hier mis gaat. Het gevaar is juist dat mensen zich onsterfelijk voelen met een cheapass mondkapje van de Action.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar als ze hier niet verplicht worden, kiezen ze dus voor strengere handhaving als dat virus zich toch blijft verspreiden.
Ik weet eigenlijk niet of dat zo een vooruitgang is.
Je kan door die strengere handhaving ook gewoon je wil aan mensen opleggen hoor?quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. De vrije wil van mensen beïnvloeden en jouw wil opleggen aan hun is per definitie fout.
Het is geen city17 of 1984 hier. Voor de rest wat in die post staat waarop je reageert.
Ja.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook met mondkapjes moet je die anderhalve meter afstand strenger handhaven als het hier mis gaat. Het gevaar is juist dat mensen zich onsterfelijk voelen met een cheapass mondkapje van de Action.
volgens mij werkt het zeker wel om verspreiding tegen te gaan. ze zeggen dat hongkong zo weinig besmettingen heeft, omdat vrijwel iedereen zich streng aan de mondkapjes houdt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:16 schreef Nober het volgende:
Niet medische mondkapjes werken niet dus die verplichting in het OV kan ook weer de prullenbak in.
Jaap is mijn Heiland.quote:
Volgens mij is het al sinds februari duidelijk dat de Chinese cijfers (dus ook die van Hongkong) niet betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens mij werkt het zeker wel om verspreiding tegen te gaan. ze zeggen dat hongkong zo weinig besmettingen heeft, omdat vrijwel iedereen zich streng aan de mondkapjes houdt.
Je bedoelt denk ik Molenbeek.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:07 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Door dit
[..]
Begint een beetje op Molenhoek van Brussel Noord te lijken
Da's generaliseren. Er is wel degeijk een effectieve methode om besmetting te voorkomen: thuisblijven wanneer je symptomen heb en afstandhouden. Voor kwetsbaren en beroepuitoefenaars kan je daar nog wel effectieve beschermingsmiddelen aan toevoegen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja.
Je kunt samenvattend eigenlijk het best zeggen dat er geen effectieve methode is.
Ik hoor de verslagen burgerhoeders iets zeggen om zo dan het gedrag te kunnen sturen. Wat je ook kunt bereiken door mensen een groen hoedje of rood sterretje te laten dragen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:16 schreef Nober het volgende:
Niet medische mondkapjes werken niet dus die verplichting in het OV kan ook weer de prullenbak in.
Mensen sterretjes laten dragen ligt politiek nogal gevoelig.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik hoor de verslagen burgerhoeders iets zeggen om zo dan het gedrag te kunnen sturen. Wat je ook kunt bereiken door mensen een groen hoedje of rood sterretje te laten dragen.
Wel weer genoeg voer voor psychologen die het zo gewenste schuldenaarsgedrag kunnen verklaren zodat de dragers zIch schuldeloos kunnen ontrekken aan beperkingen.
Ohw ja Molenbeek dat bedoel ik IPV Molenhoekquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik Molenbeek.
Molenhoek is een klein en welvarend dorpje vlakbij Nijmegen.
Vervoersbedrijven mogen natuurlijk zelf bepalen mits dit past is binnen de RIVM regels zonder onderscheid van ras, geloof etc.etc. en er wordt voldaan aan de wettelijke vervoersplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:16 schreef Nober het volgende:
In je laatste zin zit wat mij betreft ook een prachtige paradox. Mensen die die de jeugd (of overtreders van de regels in het algemeen) de maat nemen over het overtreden van regels en roepen dat ze niet onsterfelijk zijn, maar zelf alle regels klakkeloos accepteren en opvolgen, omdat ze sterfelijkheid niet kunnen accepteren.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook met mondkapjes moet je die anderhalve meter afstand strenger handhaven als het hier mis gaat. Het gevaar is juist dat mensen zich onsterfelijk voelen met een cheapass mondkapje van de Action.
Wie is 'ze'? En Hongkong gaat helemaal niet zo goed.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens mij werkt het zeker wel om verspreiding tegen te gaan. ze zeggen dat hongkong zo weinig besmettingen heeft, omdat vrijwel iedereen zich streng aan de mondkapjes houdt.
Officieel zit China nog steeds zo'n beetje op dezelfde aantallen besmettingen als eind februariquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij is het al sinds februari duidelijk dat de Chinese cijfers (dus ook die van Hongkong) niet betrouwbaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |