Dat gebeurt dus niet altijd, zoals blijkt uit dat onderzoek laatst.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer je ziek bent blijft ieder weldenkend mens thuis. En al helemaal nu.
Ik vind dat ook wel lastig:quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet altijd, zoals blijkt uit dat onderzoek laatst.
En morgen lekker naar het zwembad en het pannenkoekenhuis?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel lastig:
Mijn dochtertje van 8 heeft een loopneus gekregen. En we zitten nu net op CenterParcs.
Moeten we nu naar huis?
Ze heeft geen hogere temperatuur. Voelt zich verders prima.
Wat moet ik geloven.. Kinderen verspreiden het niet?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En morgen lekker naar het zwembad en het pannenkoekenhuis?
Waarom niet?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:40 schreef capricia het volgende:
Helaas kan ik haar niet zo eenvoudig laten testen.
Omdat er onder de 12 niet zo makkelijk getest wordt.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarom niet?
Kinderen verspreiden trouwens wel degelijk, maar ontwikkelen zelf veel minder heftige klachten.
Oke, leggen we voor die paar aso's het land plat en verkloten de economie nog verder, gewoon omdat het kan? Vertrouw gewoon op het gezonde verstand van je burgers.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet altijd, zoals blijkt uit dat onderzoek laatst.
Koorts is een belangrijke graadmeter. Als je kind dus geen koorts heeft dan kan je dus gewoon doen wat je anders ook doet. Vrijwel ieder jong kind loopt het gros van het jaar rond met een snotneus, je zou het haast niet meer denken.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel lastig:
Mijn dochtertje van 8 heeft een loopneus gekregen(zoals wel vaker). En we zitten nu net op CenterParcs.
Moeten we nu naar huis?
Ze heeft geen hogere temperatuur. Voelt zich verders prima.
Welke cijfers stijgen? Ziekenhuizen zijn stabiel. Besmettingen stijgen iets, maar er word dan ook meer getest; procentueel zelfde hoeveelheid positieve tests als periode ervoor last time I checked. Ik snap dat mensen alert zijn, maar dit is gewoon paniek om het paniek. Prima verder natuurlijk. Snap het alleen niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:40 schreef byah het volgende:
Cijfers beginnen ook in Nederland op te lopen, voor september gaan we hier weer pieken
Ja hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:40 schreef byah het volgende:
Cijfers beginnen ook in Nederland op te lopen, voor september gaan we hier weer pieken
Dat Zwembad en restaurant moet je van te voren reserveren. En je krijgt een tijdsslot. Zwemmen: 1,5 uur.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En morgen lekker naar het zwembad en het pannenkoekenhuis?
De schatting op dit moment is 10% met blijvende klachten. Vind ik niet te verwaarlozen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is echt te verwaarlozen. Rond april hadden al rond de 500.000 mensen antistoffen tegen covid-19. Die paar honderd chronisch zieken vallen in het niet. Maar dat bekt lang niet zo lekker om de angst er nog maar even goed in te houden.
Als je besmettingen oplopen dan lopen je ziekenhuisopnames vanzelf ook op na een poosje. Tenzij er aantoonbaar meer getest is. Helaas ontbreken die gegevens.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja hoorgebasseerd op lucht.
En helemaal prima toch. Ik zie alleen een stijging in het aantal besmettingen tot dusverre. Zolang die andere 2 statistiekjes niet stijgen dan boeit dat geen ruk. Iets met een muterend virus naar een milde variant.
Over dat eerste gedeelte. Ok, erg vreemd. Is misschien dieper dan op bloedwaarde niveau iets veranderd (DNA ?) Vraag me af of vitamine D waardes ook getest zijnquote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:14 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Jep. Dat is namelijk de eerste stap in de onderzoeken -> Geen afwijkingen geconstateerd.
Daarna wordt er vaak nog een longfoto gemaakt => Geen significante long schade.
En bij de meeste is de antistoffen test ook negatief.
Maar als je buiten adem bent bij 2 trappen lopen, is het best wel ernstig.
[..]
Kijk, jij laat nu precies zien, waarom helaas mensen zo dom niet zo slim zijn. Je moet namelijk iets eerst onderzoeken en bewijzen.
Het komt er eigenlijk op neer, om te denken, dat misschien bloedwaardes iets afwijken. Dat moet je onderzoeken en daarmee dingen uitsluiten, of juist iets bewijzen met een uitslag. En bij wetenschap, moet dit ook nog een reproduceerbaar/verklaarbaar zijn. Niet zomaar iets roepen over uit balans. Want zo werkt de wetenschap niet.
Medische mondkapjes werken, of de chirurgische mondkapjes ook werken, moet eerste onderzocht en bewezen worden. Met de huidige aerosolen is bijvoorbeeld nu nog steeds een flinke discussie.
En misschien een leuk voorbeeld. Hoelang bestaat AIDS nu al? We beginnen nu eindelijk wat effective meditatie te krijgen, maar nog steeds geen vaccinatie of echte medicatie. En hoeveel jaren zijn we nu wel niet verder?
Voordeel was wel, dat de effectiviteit van een condoom wel snel bewezen was.
Ik ben niet van het "PANIEK!!!111!!!! sluit ramen en deuren!" Maar dit is toch wel zorgelijk. Het zou goed zijn als de regering de komende dagen iets van zich laat horen.quote:
Die zijn met reces. In september ben je de eerste.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet van het "PANIEK!!!111!!!! sluit ramen en deuren!" Maar dit is toch wel zorgelijk. Het zou goed zijn als de regering de komende dagen iets van zich laat horen.
Het is ook gewoon een Europese trend lijkt het want het loopt (bijna) overal weer op.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet van het "PANIEK!!!111!!!! sluit ramen en deuren!" Maar dit is toch wel zorgelijk. Het zou goed zijn als de regering de komende dagen iets van zich laat horen.
De Kamer is met reces. De regering niet. Dat zou ook wel komische taferelen opleveren. Die hebben gewoon een vervangingsregeling.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die zijn met reces. In september ben je de eerste.
Ja en dat is op zichzelf niet zo heel erg. Het mag wel weer iets oplopen. Het moet alleen niet exploderen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een Europese trend lijkt het want het loopt (bijna) overal weer op.
Er is altijd een lag effect. Twee weken na stijging van besmettingen stijgen het aantal ziekenhuizen opnames. Twee weken daarna het aantal doden.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja hoorgebasseerd op lucht.
En helemaal prima toch. Ik zie alleen een stijging in het aantal besmettingen tot dusverre. Zolang die andere 2 statistiekjes niet stijgen dan boeit dat geen ruk. Iets met een muterend virus naar een milde variant.
Daar zijn mensen met milde (niet geregistreerde) klachten dus niet in meegenomen. Zou houd je die percentages dus kunstmatig hoog. We worden lekker voor de gek gehouden.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De schatting op dit moment is 10% met blijvende klachten. Vind ik niet te verwaarlozen.
Twee weken in het uiterste geval ja. Inmiddels een week verder en nog niks gezien.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is altijd een lag effect. Twee weken na stijging van besmettingen stijgen het aantal ziekenhuizen opnames. Twee weken daarna het aantal doden.
Wie zou daar in godsnaam belang bij hebben? Ik hoor deze onzin zo vaak. Maar wie zou dat doen en waarom? Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar zijn mensen met milde (niet geregistreerde) klachten dus niet in meegenomen. Zou houd je die percentages dus kunstmatig hoog. We worden lekker voor de gek gehouden.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger_effectquote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:07 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
De mensen die een beetje slim zijn, maar niet slim genoeg zijn het ergst.
Week of drie uiterlijk. Er zit ook nog tijd tussen het moment van ziek worden en de opname.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Twee weken in het uiterste geval ja. Inmiddels een week verder en nog niks gezien.
Wie zegt dat deze besmette personen in het ziekenhuis belanden? Alsof dat een zekerheid is. Dat opnamecijfer/mortaliteitscijfer ligt zo ontzettend laag.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je besmettingen oplopen dan lopen je ziekenhuisopnames vanzelf ook op na een poosje. Tenzij er aantoonbaar meer getest is. Helaas ontbreken die gegevens.
Ondertussen vooral blind blijven voor al de rest.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat deze besmette personen in het ziekenhuis belanden? Alsof dat een zekerheid is. Dat opnamecijfer/mortaliteitscijfer ligt zo ontzettend laag.
Om de angst er in te blijven houden. Zonder angst volgt niemand die regels natuurlijk op.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie zou daar in godsnaam belang bij hebben? Ik hoor deze onzin zo vaak. Maar wie zou dat doen en waarom? Ik kan het me niet voorstellen.
Ja, ze moeten zeggen, geen paniek, houd je gewoon aan de richtlijnen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, het duur gemiddeld twee weken voor iemand ernstig ziek wordt. Dag 11 - 12 is vaak het erop of eronder moment.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Twee weken in het uiterste geval ja. Inmiddels een week verder en nog niks gezien.
En wie heeft daar belang bij? Waarom zou men dat willen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Om de angst er in te blijven houden. Zonder angst volgt niemand die regels natuurlijk op.
Wat? Ik ben tenminste wakker. We worden massaal onnodig bang gemaakt en voor de gek gehouden.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Ondertussen vooral blind blijven voor al de rest.
Ik snap ook echt niet waarom mensen opeens weer in de paniekmodus schieten. Totaal geen aanleiding toe; al helemaal niet binnen NL. Opnames tijden stabiel, besmettingen procentueel ook niet hoger. En daarnaast: kleine stijgingen waren te verwachten. Alsof dat opeens een verrassing is als dat dan ook gebeurd.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:23 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, ze moeten zeggen, geen paniek, houd je gewoon aan de richtlijnen.
En ze hebben drempelwaardes in het dashboard staan. Die zijn VER uit zicht.
Intensive care opnames: 10 per dag (nu 0,3)
Ziekenhuisopnames per dag 40 (nu 0,0)
R0: 1,0 (nu 0,9)
Nu ja maar we hebben in februari gezien hoe snel het kan gaan. Van totaal niks aan de hand naar een lockdown in twee weken.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat deze besmette personen in het ziekenhuis belanden? Alsof dat een zekerheid is. Dat opnamecijfer/mortaliteitscijfer ligt zo ontzettend laag.
Hierom:quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet waarom mensen opeens weer in de paniekmodus schieten. Totaal geen aanleiding toe; al helemaal niet binnen NL. Opnames tijden stabiel, besmettingen procentueel ook niet hoger. En daarnaast: kleine stijgingen waren te verwachten. Alsof dat opeens een verrassing is als dat dan ook gebeurd.
Als het wel de verkeerde kant op gaat is je 'window of opportunity' om nog bij te kunnen sturen maar enkele dagen. Vergeet niet dat de cijfers een bepaalde vertraging hebben. Vroegtijdig ingrijpen is van levensbelangquote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu ja maar we hebben in februari gezien hoe snel het kan gaan. Van totaal niks aan de hand naar een lockdown in twee weken.
Maar dat is inclusief incubatietijd. Vanaf begin van de klachten is 6 dagen tot opname gemiddeld.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee hoor, het duur gemiddeld twee weken voor iemand ernstig ziek wordt. Dag 11 - 12 is vaak het erop of eronder moment.
Dat snap ik. Maar dan moet er wel een aanleiding zijn en die is er gewoon nog niet. Je moet niet verrast zijn dat er iets meer besmettingen plaats vinden als er meer word getest.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hierom:
[..]
Als het wel de verkeerde kant op gaat is je 'window of opportunity' om nog bij te kunnen sturen maar enkele dagen. Vergeet niet dat de cijfers een bepaalde vertraging hebben. Vroegtijdig ingrijpen is van levensbelang
Het loopt al een week op. In de rest van europa zie je dat het ook mis kan gaan. Dus er is zeker aanleiding voor extra waakzaamheid.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar dan moet er wel een aanleiding zijn en die is er gewoon nog niet.
Het virus was al veel eerder mensen aan het besmetten in Nederland ja. Hoe anders krijg je begin april resultaten uit een steekproef dat een half miljoen Nederlanders antistoffen hebben tegen corona. Jij kan mij niet vertellen dat dat binnen een maandje gebeurd is. Een half miljoen besmettingen tegenover het totale aantal doden en opnames uit die tijd. Echt peanuts. En voor Maart was er niks aan de hand en was het virus toch al mensen aan het besmetten.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu ja maar we hebben in februari gezien hoe snel het kan gaan. Van totaal niks aan de hand naar een lockdown in twee weken.
Twee weken terug waren we hier ook bang dat het weer steeg. Aantal positieve tests lag procentueel echter op hetzelfde level als die periode er voor. Opnames ook stabiel gebleven. Zal over twee weken ook weer blijken imo, maar dat is een aanname.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het loopt al een week op. In de rest van europa zie je dat het ook mis kan gaan. Dus er is zeker aanleiding voor extra waakzaamheid.
Het 1 op 1 doorvertalen van de situatie van maart is begrijpelijk, maar niet correct:quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hierom:
[..]
Als het wel de verkeerde kant op gaat is je 'window of opportunity' om nog bij te kunnen sturen maar enkele dagen. Vergeet niet dat de cijfers een bepaalde vertraging hebben. Vroegtijdig ingrijpen is van levensbelang
Is die vitamine D hype nou nog steeds niet over? De tering hee. Geef me 1 pathofysiologisch mechanisme waarom dit in vredesnaam werkzaam zou kunnen zijn. Geen vage correlatiestudie a.u.b.. Vitamine C, D en zink zijn toch wel de zieligste stokpaardjes van de kwakzalverij.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:34 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Het 1 op 1 doorvertalen van de situatie van maart is begrijpelijk, maar niet correct:
1) er wordt meer getest, dus verrast kunnen we niet zo snel worden
2) een klein deel van de populatie is immuun
3) we gedragen ons toch anders dan in feb/maart (vooral binnen in OV)
4) hogere vit D levels in bevolking
Alles bij elkaar geloof ik niet in een hoge golf. (heel klein golfje komende maand kan, maar geen reden tot paniek of maatregelen)
Vertel me eens van een griepepidemie midden in de zomer in NL ?? Nog nooit vertoond.....
Het is wetenschappelijk algemeen geaccepteerd dat vitamine D een belangrijke rol speelt in het goed functioneren van het immuumsysteem. Ook is uitvoerig vastgesteld dat aan het einde van de winter een vitamine D tekort onder grote groepen voorkomt.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Is die vitamine D hype nou nog steeds niet over? De tering hee. Geef me 1 pathofysiologisch mechanisme waarom dit in vredesnaam werkzaam zou kunnen zijn. Geen vage correlatiestudie a.u.b.. Vitamine C, D en zink zijn toch wel de zieligste stokpaardjes van de kwakzalverij.
Een vitamine D tekort heeft geen negatieve invloed op de weerstand?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Is die vitamine D hype nou nog steeds niet over? De tering hee. Geef me 1 pathofysiologisch mechanisme waarom dit in vredesnaam werkzaam zou kunnen zijn. Geen vage correlatiestudie a.u.b.. Vitamine C, D en zink zijn toch wel de zieligste stokpaardjes van de kwakzalverij.
Ja, maar dat iets statistisch significant is betekent absoluut niet dat het in deze situatie klinisch relevant is. Zo 1 op 1 werkt het niet. Daarnaast is het niet zo dat meer Vitamine D automatisch de weerstand verhoogt. De meeste mensen hebben genoeg, en suppleren is dan ook niet zinvol.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een vitamine D tekort heeft geen negatieve invloed op de weerstand?
Goed ingegrepen, misschien, maar toch blijven de besmettingsgevallen eigenlijk overal oplopen. Je komt op een gegeven moment op een kantelpunt waarop je te ver bent gegaan in je versoepelingen en dan komt het virus dus weer terug en zal je moeten ingrijpen als overheid.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Twee weken terug waren we hier ook bang dat het weer steeg. Aantal positieve tests lag procentueel echter op hetzelfde level als die periode er voor. Opnames ook stabiel gebleven. Zal over twee weken ook weer blijken imo, maar dat is een aanname.
In de rest van Europa zie ik vooral dat er lokaal goed ingegrepen word. Ook geen reden tot paniek dus.
In NL heeft 95% tekort aan VIT D, behalve die 5% die in de zonnige oorden gaat overwinteren.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:44 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja, maar dat iets statistisch significant is betekent absoluut niet dat het in deze situatie klinisch relevant is. Zo 1 op 1 werkt het niet. Daarnaast is het niet zo dat meer Vitamine D automatisch de weerstand verhoogt. De meeste mensen hebben genoeg, en suppleren is dan ook niet zinvol.
Gek. Ik laat het best vaak bepalen bij mijn patiënten en kom tot hele andere conclusies.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In NL heeft 95% tekort aan VIT D, behalve die 5% die in de zonnige oorden gaat overwinteren.
Bron?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In NL heeft 95% tekort aan VIT D, behalve die 5% die in de zonnige oorden gaat overwinteren.
ja in maart hadden veel een tekort. Toen volgende de zonnigste lente sinds heel lang. In Nl daalde Covid erg snel. (wellicht heeft die vele zon een rolletje meegespeeld hierbij). Denk dat tekorten nu vooral zitten bij de binnenblijvers/ouderen. Kan ook verklaren dat er nu meer milde case zijnquote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In feite was een groot deel van het versoepelingenbeleid ook gewoon gokwerk. Er was nog niet genoeg informatie beschikbaar om het berekend te kunnen doen, en onder druk van allerlei economische lobbys moest er haast gemaakt worden. Op basis van de huidige cijfers lijkt het erop dat de rek er nu wel uit is, zeker als mensen zich nog slechter gaan gedragen dan nu al het geval is. Hopelijk gaat de regering voor 1 september nog eens goed evalueren en rekenen, alvorens bijvoorbeeld de voetbalstadions weer open te gooien.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Goed ingegrepen, misschien, maar toch blijven de besmettingsgevallen eigenlijk overal oplopen. Je komt op een gegeven moment op een kantelpunt waarop je te ver bent gegaan in je versoepelingen en dan komt het virus dus weer terug en zal je moeten ingrijpen als overheid.
Er is wetenschappelijke onenigheid over wat een tekort is, dus daar gaan jullie beide niet uitkomen. Maar een significant deel van de bevolking heeft het in maart:quote:
Ohja geef eens een bron daar van.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Misschien is het maar goed dat jij het beleid niet bepaaltquote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In feite was een groot deel van het versoepelingenbeleid ook gewoon gokwerk. Er was nog niet genoeg informatie beschikbaar om het berekend te kunnen doen, en onder druk van allerlei economische lobbys moest er haast gemaakt worden. Op basis van de huidige cijfers lijkt het erop dat de rek er nu wel uit is, zeker als mensen zich nog slechter gaan gedragen dan nu al het geval is. Hopelijk gaat de regering voor 1 september nog eens goed evalueren en rekenen, alvorens bijvoorbeeld de voetbalstadions weer open te gooien.
Toch wel apart dat je bij Vitamine D dan de term kwakzalverij bezigtquote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gek. Ik laat het best vaak bepalen bij mijn patiënten en kom tot hele andere conclusies.
De kwakzalverij doet alsof het se oplossing voor alles is. Ik probeer nuance te leggen en geef toe dat het een probleem kán zijn, maar dat het dat lang niet zo vaak is als men doet voorkomen. Nuance, noem je dat.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 23:00 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Toch wel apart dat je bij Vitamine D dan de term kwakzalverij bezigt
We zitten minus de grote clubs en dancings open eigenlijk met de huidige versoepelingen op het niveau van de VS, en daar werkt dat ook niet nog steeds niet. Nooit gedaan ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In feite was een groot deel van het versoepelingenbeleid ook gewoon gokwerk. Er was nog niet genoeg informatie beschikbaar om het berekend te kunnen doen, en onder druk van allerlei economische lobbys moest er haast gemaakt worden. Op basis van de huidige cijfers lijkt het erop dat de rek er nu wel uit is, zeker als mensen zich nog slechter gaan gedragen dan nu al het geval is. Hopelijk gaat de regering voor 1 september nog eens goed evalueren en rekenen, alvorens bijvoorbeeld de voetbalstadions weer open te gooien.
Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen. Dan zijn we het er misschien over eens dat een tekort ook een van de vele redenen kan zijn dat het imuumsysteem niet optimaal werktquote:Op zaterdag 18 juli 2020 23:02 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De kwakzalverij doet alsof het se oplossing voor alles is. Ik probeer nuance te leggen en geef toe dat het een probleem kán zijn, maar dat het dat lang niet zo vaak is als men doet voorkomen. Nuance, noem je dat.
Volgens mij zeggen alle wetenschappelijke artikelen nog steeds dat corona verspreid kan worden door asymptomatische personen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dom gelul (van onze overheid) wat nog afstamt van de veronderstellingen dat er a-symptomatische personen konden zijn. Wanneer je ziek bent blijft ieder weldenkend mens thuis. En al helemaal nu.
Er waren heel wat bloedbuisjes afgenomen, mede omdat ik spoed was. Van schildklier, hartinfarct, infecties, suiker, cholesterol en weet ik wat nog meer.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:07 schreef DeOlifantvis het volgende:
Over dat eerste gedeelte. Ok, erg vreemd. Is misschien dieper dan op bloedwaarde niveau iets veranderd (DNA ?)
Jep. Was iets laag, maar niet te laag.quote:Vraag me af of vitamine D waardes ook getest zijn
Het is complex om tegenwoordig goed en betrouwbare resultaten te krijgen. Diverse onderzoeken worden inderdaad slecht gemaakt, wat een hoop ruis geeft. Helaas..quote:Even in het algemeen, en dat is niet naar jou persoonlijk toe bedoeld (en dan bedoel ik daar dus niet ons mee):
De mensen die een beetje slim zijn, maar niet slim genoeg zijn het ergst. Overtuigd van hun gelijk, maar zitten er makkelijk (door anderen misleid) naast.
Ik had ook bewust de nuance even uitgeschakeld (nuacne modus-uit), maar ik vraag me oprecht af of de wetenschap goed functioneert. Zoveel kennis, zoveel knappe koppen.
Als ze allemaal samenwerkten (vermoed dat sommige juist tegenwerken, met fake studies enzo) moeten die vragen echt op te lossen zijn. En wat je beschrijft klopt, maar mag daar geen excuus voor zijn.
Ben jij nou echt zo simpel, of doe je maar alsof? Ik snap nog als je je een beetje van de domme probeert te houden om je punt te maken, maar damn...quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind je eerder in een droomwereld leven. Iets wat met corona heel gevaarlijk is. Want je bent zo besmet en voordat je het doorhebt, heb je al heel wat andere mensen besmet (en herhaal de zin).quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat? Ik ben tenminste wakker. We worden massaal onnodig bang gemaakt en voor de gek gehouden.
Ik zie hier de realiteit voorbij komen. En we proberen de personen in de droomwereld wakker te schudden wat er momenteel gebeurt.quote:Ondertussen blijven users hier lekker redeneren in cirkels en sentimentele berichtjes posten met zielige verhaaltjes van slachtoffers. Veel schaapjes zijn daar gevoelig voor blijkt maar weer.
Je bedoelt de 2 weken geleden was alles stabiel.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap ook echt niet waarom mensen opeens weer in de paniekmodus schieten. Totaal geen aanleiding toe; al helemaal niet binnen NL. Opnames tijden stabiel, besmettingen procentueel ook niet hoger. En daarnaast: kleine stijgingen waren te verwachten. Alsof dat opeens een verrassing is als dat dan ook gebeurd.
Alert zijn is een ding. Er automatisch vanuit gaat dat het helemaal de verkeerde kant op gaat (wat sommigen hier doen) met de info van nu is gewoon paniek imo; er is een verschil. Als het puur alertheid is dan zouden de comments neerkomen op ‘nu gaat het goed, maar we houden het goed in de gaten (die users heb je ook en daar sta ik ook achter)’. Niet op ‘veel te snel versoepeld, toerisme en horeca zijn grootverspreiders op dit moment, gaat sowieso de verkeerde kant op, etc’. Nergens op gebaseerd, naast onderbuikgevoelens imo.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 23:45 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik vind je eerder in een droomwereld leven. Iets wat met corona heel gevaarlijk is. Want je bent zo besmet en voordat je het doorhebt, heb je al heel wat andere mensen besmet (en herhaal de zin).
[..]
Ik zie hier de realiteit voorbij komen. En we proberen de personen in de droomwereld wakker te schudden wat er momenteel gebeurt.
Er is een kans dat er straks heel veel besmettingen plaatsvinden door vakanties. Voordat je dit door hebt, ben je al weer een paar weken. En dan voordat je daar mogelijk weer enige grip op hebt, ben je heel wat weken verder. Dat zijn dan een hoop infecties.
[..]
Je bedoelt de 2 weken geleden was alles stabiel.
Paniekmodus is nu absoluut nog niet nodig. Maar alert zijn kan geen kwaad. Zeker met de vakanties en alle vakantiegangers is dit gewoon een risico wat zo fout kan gaan. Voordat je dat mogelijk weer onder controle hebt, ben je gewoon weer heel wat weken verder met waarschijnlijk behoorlijke maatregelen.
Iets waar niemand momenteel op zit te wachten.
Maar rekening met de risico's houden wil ook niemand, dat is een recept voor problemen later.
Dat er hotspots zullen zijn en blijven is niet te voorkomen. Maar met alle vakantie toeristen, kan dit heel snel gaan.
Inderdaad. Maar dat punt is nog niet behaald. Nog meer versoepelen zou ik overigens ook niet doen momenteel, maar ingrijpen al helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Goed ingegrepen, misschien, maar toch blijven de besmettingsgevallen eigenlijk overal oplopen. Je komt op een gegeven moment op een kantelpunt waarop je te ver bent gegaan in je versoepelingen en dan komt het virus dus weer terug en zal je moeten ingrijpen als overheid.
Zeker wel.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een vitamine D tekort heeft geen negatieve invloed op de weerstand?
Is er daadwerkelijk zoveel meer getest de afgelopen twee weken dan? Heb je daar een linkje van met wat info?quote:Op zondag 19 juli 2020 00:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dat punt is nog niet behaald. Nog meer versoepelen zou ik overigens ook niet doen momenteel, maar ingrijpen al helemaal niet.
Deels lopen die gevallen natuurlijk op door meer testen, dat lijkt af en toe vergeten te worden. Alleen maar goed ook, zodat lokale hotspots op tijd ontdekt worden.
Een week nu alweer die stijgende lijn dus. Hopelijk zitten we niet aan het begin van de tweede golfquote:
dat komt omdat men de drempelwaardes een aantal jaren geleden heeft verlaagd, van 70 naar 40 zodat iedereen weer veilig zat,anders kost het de verzekeringen teveel geld.In NL schijnt de zon te weinig om voldoende VIT D binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gek. Ik laat het best vaak bepalen bij mijn patiënten en kom tot hele andere conclusies.
Heb je nog een andere bron dan een ‘onderzoek’ verricht door een fabrikant van supplementen? Dat heeft een wel heel hoog WC-Eend gehalte. Met een gezond leefpatroon heeft bijna niemand voedingssupplementen nodig.quote:Op zondag 19 juli 2020 01:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat komt omdat men de drempelwaardes een aantal jaren geleden heeft verlaagd, van 70 naar 40 zodat iedereen weer veilig zat,anders kost het de verzekeringen teveel geld.In NL schijnt de zon te weinig om voldoende VIT D binnen te krijgen.
https://www.blikopnieuws.(...)aarlijks-veel-levens
Laat het veganisten, gesluierde vrouwen en donker getinten die noordelijk wonen maar niet horen.quote:Op zondag 19 juli 2020 02:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Heb je nog een andere bron dan een ‘onderzoek’ verricht door een fabrikant van supplementen? Dat heeft een wel heel hoog WC-Eend gehalte. Met een gezond leefpatroon heeft bijna niemand voedingssupplementen nodig.
https://www.kwakzalverij.(...)plementenliteratuur/
alleen mij eigen ervaring van 8 jaar terug, dat ik onder de drempelwaarde van 70 zat. en een paar jaar later was het ineens genoeg, omdat de drempelwaarde naar 40 was verlaagd, pure fuckerij in mijn beleving.quote:Op zondag 19 juli 2020 02:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Heb je nog een andere bron dan een ‘onderzoek’ verricht door een fabrikant van supplementen? Dat heeft een wel heel hoog WC-Eend gehalte. Met een gezond leefpatroon heeft bijna niemand voedingssupplementen nodig.
https://www.kwakzalverij.(...)plementenliteratuur/
Lol, de overweldigende zon in Nederlandquote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:54 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
ja in maart hadden veel een tekort. Toen volgende de zonnigste lente sinds heel lang. In Nl daalde Covid erg snel. (wellicht heeft die vele zon een rolletje meegespeeld hierbij). Denk dat tekorten nu vooral zitten bij de binnenblijvers/ouderen. Kan ook verklaren dat er nu meer milde case zijn
Als ze nou ook even zeggen wáár dat 'submitted' moet worden door de twee betrokken partners, zou dat het leven een stuk makkelijker makenquote:A handwritten declaration must be submitted by the couples, in which they declare that they indeed have such a relationship. The declaration must include the following information:
Dus ticket boeken, gaan, hier bij binnenkomst even documenten laten zien et voilaquote:The supporting documents listed in the above, such as the statements, return ticket and any sponsor declarations, must be submitted to the border authorities upon arrival in the Netherlands.
Volgens mij moet je het zelf opstellen en overleggen bij binnenkomst aan de douane beambte. Maar krijg t ook niet gevonden.quote:Op zondag 19 juli 2020 09:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ze nou ook even zeggen wáár dat 'submitted' moet worden door de twee betrokken partners, zou dat het leven een stuk makkelijker maken
Zie mijn edit!quote:Op zondag 19 juli 2020 09:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het zelf opstellen en overleggen bij binnenkomst aan de douane beambte. Maar krijg t ook niet gevonden.
Merci... ga het nog wel even nabellen want ff oppassen dat airline ze niet opeens weigert bij inchecken.quote:
Waar hoop jij een bezoeker vandaan te krijgen?quote:Op zondag 19 juli 2020 09:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Merci... ga het nog wel even nabellen want ff oppassen dat airline ze niet opeens weigert bij inchecken.
Correct hehe.quote:Op zondag 19 juli 2020 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar hoop jij een bezoeker vandaan te krijgen?
De VS zou de simpele gok zijn
Mocht je eerder dan mij gebeld hebben en nog nuttige info hebben, dan hoor ik het graagquote:
Dat zijn inderdaad de uitzonderingen. Ook als je nooit buiten komt kun je wel een tekort krijgen. Maar dagelijks 15 tot 30 minuten buiten zijn met onbedekt hoofd en handen/armen zou normaalgesproken al voldoende moeten zijn.quote:Op zondag 19 juli 2020 02:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Laat het veganisten, gesluierde vrouwen en donker getinten die noordelijk wonen maar niet horen.
Dat zijn relatief weinig mensen vergeleken met de totale bevolking. Het is nu al 5 weken geleden dat alles werd losgelaten dus dan begint het langzaam op gang te komen.quote:Op zondag 19 juli 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Spanje zorgelijk, toch het toerisme?
Recreatie in het algemeen.quote:Op zondag 19 juli 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Spanje zorgelijk, toch het toerisme?
Dat denk ik ook, maar voor grote evenementen is nog geen ruimte meer voor dit jaar om te versoepelen. Zeker dat de bioscopen of theaters zullen wel weer dicht gaan als het zo ernstig uit de hand loopt.quote:Op zondag 19 juli 2020 11:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Recreatie in het algemeen.
Daar waar mensen het idee krijgen dat de crisis onder controle is en er wel weer vanalles kan zie je binnen de kortste keren dat alle regels rondom social distancing overboord gaan en de besmettingen weer snel stijgen.
Ik denk dat we voor de komende herfst/winter blij mogen zijn dat we de noodzakelijke dingen op een normale manier kunnen blijven doen, zoals school, werk en boodschappen en familiebezoek enzo. Voor veel meer dan dat zal weinig ruimte zijn.
Ik vind gratis geld voor bepaalde landen niet de way to go, een lening onder voorwaarden wel.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat zou er uit de euro top gaan komen?
Ik vind de definitie van we helpen de landen die het hardst zijn geraakt.
Wat bepaald nu wanneer je het hardst bent geraakt? En zouden we het hier erdoorheen krijgen als we bij de zoveelste Europese/economische crisis vervolgens weer bakken geld mogen betalen als we in Nederland zelf ook in de shit zitten.
quote:Op zondag 19 juli 2020 09:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ze nou ook even zeggen wáár dat 'submitted' moet worden door de twee betrokken partners, zou dat het leven een stuk makkelijker maken
Edit
Op government.nl
[..]
Dus ticket boeken, gaan, hier bij binnenkomst even documenten laten zien et voila
Tijd om een ticket te boeken
Ik ben ook erg benieuwd, zou heel graag mijn vriendin uit Colombia weer willen zien, maar het alleen te hoeven laten zien van een handgeschreven brief lijkt me wel erg makkelijk... Haar ticket is dan ook nog niet geboekt.quote:Op zondag 19 juli 2020 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mocht je eerder dan mij gebeld hebben en nog nuttige info hebben, dan hoor ik het graag
Nou ja, de dreiging van een aanklacht wegens meineed als je de boel probeert te naaien is wel een serieuze natuurlijk. Een ondertekende brief en eventueel wat bewijs laten zien is wel precies wat er op de site van de overheid zelf staat. Extra eisen staan er verder niet bij wat het proces betreft (buiten standaardzaken als max 90 dagen).quote:Op zondag 19 juli 2020 12:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
[..]
Ik ben ook erg benieuwd, zou heel graag mijn vriendin uit Colombia weer willen zien, maar het alleen te hoeven laten zien van een handgeschreven brief lijkt me wel erg makkelijk... Haar ticket is dan ook nog niet geboekt.
Ze staan toch niet onder ede?quote:Op zondag 19 juli 2020 12:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, de dreiging van een aanklacht wegens meineed als je de boel probeert te naaien is wel een serieuze natuurlijk. Een ondertekende brief en eventueel wat bewijs laten zien is wel precies wat er op de site van de overheid zelf staat. Extra eisen staan er verder niet bij wat het proces betreft (buiten standaardzaken als max 90 dagen).
quote:
quote:Daarnaast moeten de personen in kwestie een handgeschreven verklaring ondertekenen waarin zij verklaren, op straffe van meineed, inderdaad zo’n relatie te hebben.
Zei hij handenwrijvend.quote:Op zondag 19 juli 2020 11:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Recreatie in het algemeen.
Daar waar mensen het idee krijgen dat de crisis onder controle is en er wel weer vanalles kan zie je binnen de kortste keren dat alle regels rondom social distancing overboord gaan en de besmettingen weer snel stijgen.
Ik denk dat we voor de komende herfst/winter blij mogen zijn dat we de noodzakelijke dingen op een normale manier kunnen blijven doen, zoals school, werk en boodschappen en familiebezoek enzo. Voor veel meer dan dat zal weinig ruimte zijn.
Ah apart, nooit gewetenquote:
Hopelijk is dat in België en Spanje over een paar weken nog steeds zo.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zei hij handenwrijvend.Wat een grote onzin sta jij te verkondigen zeg. Het is juist gebleken dat de versoepelingen juist NIET voor een grote stijging in het aantal besmettingen zorgen. Dat kan dus gewoon open blijven met een aantal regels in acht nemende, bij die eventuele tweede golf.
Niet gek, dit is ook minder dan drie dagen oudquote:
Dat sluiten slaat ook helemaal nergens op. Mensen zoeken elkaar toch wel op. Zie de illegale feesten etc. dat gaat alleen maar toenemen hoe langer dit voort duurt, en hoe eerder men weer beperkingen treft. Het maakt geen ruk uit of je in een loods staat te feesten of in de plaatselijke discotheek. Of dat je een drankje of een etentje bij vrienden thuis hebt of in een restaurant. Nee de mensen hebben hier over het algemeen echt geen zin meer in heb ik het idee en willen gewoon leven.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk is dat in België en Spanje over een paar weken nog steeds zo.
Kap daar eens mee joh. Niemand vindt dit leuk, maar het is een realiteit waar we voorlopig rekening mee zullen moeten houden.quote:
Ik vind het altijd mooi dat populisten zoals jij het als een aanval zien, alsof Corona een levend vijandig wezen is. Zou dat wel een interessant onderzoek vinden, waarom vooral de populisten zich zo aangevallen voelen door de (terechte) maatregelen.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zei hij handenwrijvend.Wat een grote onzin sta jij te verkondigen zeg. Het is juist gebleken dat de versoepelingen juist NIET voor een grote stijging in het aantal besmettingen zorgen. Dat kan dus gewoon open blijven met een aantal regels in acht nemende, bij die eventuele tweede golf.
Draai het eens om, jij ziet alleen maar lockdowns, doom scenario's etc, word je daar niet erg moe van?quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kap daar eens mee joh. Niemand vindt dit leuk, maar het is een realiteit waar we voorlopig rekening mee zullen moeten houden.
Ik vertrouw er toch op dat als de besmettingen weer echt toenemen en ook de ziekenhuisopnames dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking wel verstandig genoeg is en niet zo egocentrisch zoals die mensen die nu janken over mondmasker die een half uur op moeten.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat sluiten slaat ook helemaal nergens op. Mensen zoeken elkaar toch wel op. Zie de illegale feesten etc. dat gaat alleen maar toenemen hoe langer dit voort duurt, en hoe eerder men weer beperkingen treft. Het maakt geen ruk uit of je in een loods staat te feesten of in de plaatselijke discotheek. Of dat je een drankje of een etentje bij vrienden thuis hebt of in een restaurant. Nee de mensen hebben hier over het algemeen echt geen zin meer in heb ik het idee en willen gewoon leven.
Lekker manipulatief grafiekje weer, vanaf 1 mei. Geen idee of je die zelf gemaakt hebt of uit een nieuwsbericht en ik trek de data zelf niet in twijfel, maar het doel is overduidelijk angstzaaien. Als je dit plot vanaf 1 maart krijg je een totaal ander beeld. Deze datum is natuurlijk zo gekozen dat het lijkt alsof het hard oploopt en we richt de eerste piek gaan.quote:
Houd alsjeblieft op man met je realiteit. De toon van je posts zijn altijd erg pessimistisch en neigen eerder naar onderbuikgevoelens maar vooral afgunst naar mensen die plezier hebben heb ik het idee. Alsof het een zekerheid is dat we weer thuis komen te zitten.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kap daar eens mee joh. Niemand vindt dit leuk, maar het is een realiteit waar we voorlopig rekening mee zullen moeten houden.
Je bent nu ten dode opgeschreven.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat weer de juiste kant op![]()
Gisteravond rustig kunnen genieten van mooi terrasweer in een prop- en propvol groningen. Geen 1,5 meter kramp, geen reprimandes. Gewoon ouderwets gezellig
Ja dan zie een andere golf ervoor die veel groter is voor nu. Angstzaaien? gewoon de feiten toch. Laten we hopen dat België niet weer richting 1000 cases per dag gaat. Dit is gewoon alert zijn voordat je weer achter de feiten aanloopt en pas iets doet als het al weer te laat is.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Lekker manipulatief grafiekje weer, vanaf 1 mei. Geen idee of je die zelf gemaakt hebt of uit een nieuwsbericht en ik trek de data zelf niet in twijfel, maar het doel is overduidelijk angstzaaien. Als je dit plot vanaf 1 maart krijg je een totaal ander beeld. Deze datum is natuurlijk zo gekozen dat het lijkt alsof het hard oploopt en we richt de eerste piek gaan.
Zoveel bier is op lange termijn inderdaad niet zo goed. Dus je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent nu ten dode opgeschreven.
Ja, of misschien heb ik de volksgezondheid gewoon iets hoger in het vaandel staan dan sommige egoïsten in dit topic. Het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Houd alsjeblieft op man met je realiteit. De toon van je posts zijn altijd erg pessimistisch en neigen eerder naar onderbuikgevoelens maar vooral afgunst naar mensen die plezier hebben heb ik het idee. Alsof het een zekerheid is dat we weer thuis komen te zitten.
Ook je statements over handhaving en gedwongen testen zijn echt zum kotzen. Communist
Misschien omdat ik wakker ben en in zie dat het niet zo gevaarlijk is als gedacht? De mortaliteitscijfers, opnamecijfers t.o.v. het aantal besmettingen, de steekproef van Sanquin (rond de 500.000 ongeregistreerde besmettingen) spreken namelijk voor zich en zeggen genoeg.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik vind het altijd mooi dat populisten zoals jij het als een aanval zien, alsof Corona een levend vijandig wezen is. Zou dat wel een interessant onderzoek vinden, waarom vooral de populisten zich zo aangevallen voelen door de (terechte) maatregelen.
Er moeten, indien bv veel besmettingen na de vakantieperiode, gewoon wat maatregelen komen alleen voor cq gericht op ouderen.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat sluiten slaat ook helemaal nergens op. Mensen zoeken elkaar toch wel op. Zie de illegale feesten etc. dat gaat alleen maar toenemen hoe langer dit voort duurt, en hoe eerder men weer beperkingen treft. Het maakt geen ruk uit of je in een loods staat te feesten of in de plaatselijke discotheek. Of dat je een drankje of een etentje bij vrienden thuis hebt of in een restaurant. Nee de mensen hebben hier over het algemeen echt geen zin meer in heb ik het idee en willen gewoon leven.
Notoire overtreders moeten we gewoon opsluiten voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Dan schrikt asociale mensen wel af hoor.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ohja al die mensen die "wakker" zijn. Ook op twitter zijn er naast genoeg van. Eerste stap in complottheoriedenkenquote:Op zondag 19 juli 2020 12:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien omdat ik wakker ben en in zie dat het niet zo gevaarlijk is als gedacht? De mortaliteitscijfers, opnamecijfers t.o.v. het aantal besmettingen, de steekproef van Sanquin (rond de 500.000 ongeregistreerde besmettingen) spreken namelijk voor zich en zeggen genoeg.
Doe je ogen eens open is mijn advies. Dit virus is helemaal niet zo erg als gedacht. We worden onnodig bang gemaakt door de overheid en de media. Dit is namelijk echt niet het killervirus wat begin maart/april nog geschetst werd. De maatregelen zijn dus niet terecht en neigen meer naar betutteling. Dat hier veel users gevoelig zijn voor sentimentele zielige berichten over (jonge) slachtoffers en mensen met blijvende gezondheidsschade doet mij helemaal niets. Uitzonderingsgevallen heb je altijd en zulke gevallen heb je er ook tussen zitten met griep of een longontsteking. Krijgen die ook een nieuwsartikel en spotlights op zich gericht. De echte populisten zijn de doemdenkers hier met hun zielige berichten en alleen cijfers posten wanneer het slecht is en stijgt. Bij positief nieuws zie je ze niet. Ook ontzettend hypocriet dat een corona dode zo ontzettend uitgebreid bij stil gestaan word maar een normale dode daar liet niemand een traan voor en gaan ze ook niet bij stil staan.
Baby's gaan in elk geval niet vrijuit:quote:Op zondag 19 juli 2020 12:50 schreef Za het volgende:
Wanneer er een virus zou heersen dat met name babies zou treffen zou ook niet iedereen tot 100 thuis gaan zitten, maar zoek je naar gepaste oplossingen, lever je maatwerk, en laat je de niet ontvankelijken ongemoeid.
En verder lijk je weer eens te vergeten dat je jongeren en ouderen niet kunt scheiden, waar je de grens ook zou leggen. Dus de jongeren waarvan er een hoop waarschijnlijk slechts lichte klachten krijgen (maar zeker niet allemaal, weten we inmiddels) besmetten thuis, in de supermarkt of op hun werk toch weer allerlei ouderen met alle gevolgen van dien.quote:In de Amerikaanse staat Texas zijn tientallen baby's positief getest op het coronavirus. Het is niet duidelijk hoe de 85 baby's in de regio Nueces County besmet zijn geraakt. Ook is niet bekend hoe de baby's eraan toe zijn.
"Deze kinderen zijn nog geen jaar oud. Help ons alsjeblieft de verspreiding van dit virus tegen te gaan", zegt Annette Rodriguez, voorzitter van een kinderwelzijnsorgansatie. De gouverneur van de staat gaf eerder aan een nieuwe lockdown niet uit te sluiten.
In Texas zijn gisteren voor de vijfde achtereenvolgende dag meer dan 10.000 besmettingen vastgesteld. In 24 uur tijd overleden 130 mensen aan het virus. Het totale aantal besmettingen in de staat steeg naar ruim 317.000, het aantal doden naar 3865.
Heb jij wel door dat de economie ook in directe verbinding staat met je volksgezondheid? Geloof me, door de maatregelen krijgen we nog veel meer slachtoffers dan corona ooit zal kunnen gaan aanrichten. Denk aan mensen die mentaal de grond ingaan of mensen met financiële problemen. Maar dit soort gevallen worden natuurlijk niet bekend want dat is een grijs gebied. De werkloosheidcijfers spreken nu al voor zich, minstens 4% van de beroepsbevolking. Waarom sluit je je ogen daar voor en wil je koste wat kost corona bestrijden, ten koste van echt alles? Dat idee heb ik bij jou namelijk. Terwijl de totale volksgezondheid van zo veel meer facetten afhankelijk is.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, of misschien heb ik de volksgezondheid gewoon iets hoger in het vaandel staan dan sommige egoïsten in dit topic. Het is maar net hoe je het bekijkt.
De kans is wel heel klein dat baby's of kinderen er aan overlijden. Wat wel zorgelijk is hier is in de beroepsbevolking leeftijd dat toch veel mensen blijvende klachten hebben. Ik wil dit wel eens in kaart gebracht zien.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Baby's gaan in elk geval niet vrijuit:
[..]
En verder lijk je weer eens te vergeten dat je jongeren en ouderen niet kunt scheiden, waar je de grens ook zou leggen. Dus de jongeren waarvan er een hoop waarschijnlijk slechts lichte klachten krijgen (maar zeker niet allemaal, weten we inmiddels) besmetten thuis, in de supermarkt of op hun werk toch weer allerlei ouderen met alle gevolgen van dien.
Hier kan ik mij wel achter scharen. Helaas schieten we wellicht nog teveel in de paniek modus als het na de lockdown periode een beetje opleeft, terwijl er niet overal duidelijk bepaald is wat de echte grenswaardes zijn die geaccepteerd worden.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien omdat ik wakker ben en in zie dat het niet zo gevaarlijk is als gedacht? De mortaliteitscijfers, opnamecijfers t.o.v. het aantal besmettingen, de steekproef van Sanquin (rond de 500.000 ongeregistreerde besmettingen) spreken namelijk voor zich en zeggen genoeg.
Doe je ogen eens open is mijn advies. Dit virus is helemaal niet zo erg als gedacht. We worden onnodig bang gemaakt door de overheid en de media. Dit is namelijk echt niet het killervirus wat begin maart/april nog geschetst werd. De maatregelen zijn dus niet terecht en neigen meer naar betutteling. Dat hier veel users gevoelig zijn voor sentimentele zielige berichten over (jonge) slachtoffers en mensen met blijvende gezondheidsschade doet mij helemaal niets. Uitzonderingsgevallen heb je altijd en zulke gevallen heb je er ook tussen zitten met griep of een longontsteking. Krijgen die ook een nieuwsartikel en spotlights op zich gericht. De echte populisten zijn de doemdenkers hier met hun zielige berichten en alleen cijfers posten wanneer het slecht is en stijgt. Bij positief nieuws zie je ze niet. Ook ontzettend hypocriet dat een corona dode zo ontzettend uitgebreid bij stil gestaan word maar een normale dode daar liet niemand een traan voor en gaan ze ook niet bij stil staan.
Dat de zorg weer gaat overspoelen is nergens op gebasseerd, puur een sentimenteel trucje. Dat is in Zweden ook niet gebeurd, de curve vlakt daar nu zelfs uit zichzelf af. En dit zonder allerlei maatregelen. Zweden heeft door de zure appel heen gebeten.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja al die mensen die "wakker" zijn. Ook op twitter zijn er naast genoeg van. Eerste stap in complottheoriedenken![]()
De realiteit is wel dat de ziekenhuizen toen bijna overrompeld waren door de toestroom van coronapatienten. Gewone zorg ging toen bijna niet door. Daar willen we gewoon niet weer in de buurt komen. Het gaat nu nog ok, al is er een lichte toename. Ik zie niemand hier roepen dat alles weer dicht moet.
Je ontkent dat de zorg in maart bijna overspoeld was in Nederland?quote:Op zondag 19 juli 2020 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat de zorg weer gaat overspoelen is nergens op gebasseerd, puur een sentimenteel trucje. Dat is in Zweden ook niet gebeurd, de curve vlakt daar nu zelfs uit zichzelf af. En dit zonder allerlei maatregelen. Zweden heeft door de zure appel heen gebeten.
Nergens op gebaseerd? Wat een verschrikkelijke onzin.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat de zorg weer gaat overspoelen is nergens op gebasseerd, puur een sentimenteel trucje. Dat is in Zweden ook niet gebeurd, de curve vlakt daar nu zelfs uit zichzelf af. En dit zonder allerlei maatregelen. Zweden heeft door de zure appel heen gebeten.
Nee, zeker niet. Maar er word echt overal beweerd dat dat weer gaat gebeuren wanneer we weer alles los gaan laten, of wanneer er weer meer besmettingen komen. Het punt is, dat besmettingen nog geen ziekenhuisopname, of een dode betekent. Echter denken sommige mensen dat wel heb ik het idee. Zeggen dat de zorg weer dreigt te overspoelen is puur een sentimenteel trucje. Misschien heeft het virus hier ook al door het zogemaamde dorre hout gesneden en verloopt die tweede golf dus minder heftig in de ziekenhuizen. Omdat je simpelweg minder vatbare mensem hebt nu.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Je ontkent dat de zorg in maart bijna overspoeld was in Nederland?
Als je dat helemaal los laat en niks doet bij toenames zal dat uiteindelijk wel het geval zijn. Nog genoeg "dor hout" over. Misschien je moeder en je oma?quote:Op zondag 19 juli 2020 13:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar er word echt overal beweerd dat dat weer gaat gebeuren wanneer we weer alles los gaan laten, of wanneer er weer meer besmettingen komen. Het punt is, dat besmettingen nog geen ziekenhuisopname, of een dode betekent. Echter denken sommige mensen dat wel heb ik het idee. Zeggen dat de zorg weer dreigt te overspoelen is puur een sentimenteel trucje. Misschien heeft het virus hier ook al door het zogemaamde dorre hout gesneden en verloopt die tweede golf dus minder heftig in de ziekenhuizen.
quote:Op zondag 19 juli 2020 13:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je dat helemaal los laat en niks doet bij toenames zal dat uiteindelijk wel het geval zijn. Nog genoeg "dor hout" over. Misschien je moeder en je oma?
Klopt, maar jongeren moeten gewoon kunnen uitgaan op alle denkbare manieren, en dan maar een mondkapje op naar opa of oma.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef hooibaal het volgende:
En verder lijk je weer eens te vergeten dat je jongeren en ouderen niet kunt scheiden, waar je de grens ook zou leggen. Dus de jongeren waarvan er een hoop waarschijnlijk slechts lichte klachten krijgen (maar zeker niet allemaal, weten we inmiddels) besmetten thuis, in de supermarkt of op hun werk toch weer allerlei ouderen met alle gevolgen van dien.
Ik snap die overtreders wel. Waarom moeten zij rekening houden met alles en iedereen, en leven met beperkingen? Terwijl het voor hen eerder gaat resulteren in een verkoudheid. En kom alsjeblieft niet aanzetten met uitzonderingsgevallen en zielige verhalen van mensen bij wie het niet goed gevallen is, dat begint inmiddels saai en oud te wordenquote:Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Notoire overtreders moeten we gewoon opsluiten voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Dan schrikt asociale mensen wel af hoor.
Ze hebben schijt aan het welzijn van anderen, maar als we ze zeer fors bestraffen dan denken ze wel 2x na voordat de regels overtreden.
Dat noem je een samenleving.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom moeten zij rekening houden met alles en iedereen, en leven met beperkingen?
Saai, sentimenteel gelul. Ga ik dus niet op inquote:Op zondag 19 juli 2020 13:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je dat helemaal los laat en niks doet bij toenames zal dat uiteindelijk wel het geval zijn. Nog genoeg "dor hout" over. Misschien je moeder en je oma?
Goede postquote:Op zondag 19 juli 2020 12:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heb jij wel door dat de economie ook in directe verbinding staat met je volksgezondheid? Geloof me, door de maatregelen krijgen we nog veel meer slachtoffers dan corona ooit zal kunnen gaan aanrichten. Denk aan mensen die mentaal de grond ingaan of mensen met financiële problemen. Maar dit soort gevallen worden natuurlijk niet bekend want dat is een grijs gebied. De werkloosheidcijfers spreken nu al voor zich, minstens 4% van de beroepsbevolking. Waarom sluit je je ogen daar voor en wil je koste wat kost corona bestrijden, ten koste van echt alles? Dat idee heb ik bij jou namelijk. Terwijl de totale volksgezondheid van zo veel meer facetten afhankelijk is.
Gaan wij bij een babyvirus ook in een lockdown? Zoals Za zei. Lijkt me niet.quote:
Dan kunnen de risicogevallen ook binnen blijven zodat de meerderheid door kan gaan. Dat noem je een samenleving.quote:
In een samenleving worden de zwakkeren beschermd. Daarin heeft 'ikke, ikke, ikke' geen plaats.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan kunnen de risicogevallen ook binnen blijven zodat de meerderheid door kan gaan. Dat noem je een samenleving.
Als alle risicogevallen binnen blijven en hun gezinsleden dan dus ook, blijft er dan nog een meerderheid over?quote:Op zondag 19 juli 2020 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dan kunnen de risicogevallen ook binnen blijven zodat de meerderheid door kan gaan. Dat noem je een samenleving.
Blijkbaar welquote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In een samenleving worden de zwakkeren beschermd. Daarin heeft 'ikke, ikke, ikke' geen plaats.
Eens.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier kan ik mij wel achter scharen. Helaas schieten we wellicht nog teveel in de paniek modus als het na de lockdown periode een beetje opleeft, terwijl er niet overal duidelijk bepaald is wat de echte grenswaardes zijn die geaccepteerd worden.
Hier in Nederland werd er verwacht dat versoepelingen gevallen op gingen leveren, en dat is ook gebeurd, veel van die oplevingen zijn echter clusters die ook verklaarbaar zijn, ik verwacht dat in andere landen net zo is.
Stel je hebt 0 ziekenhuisopnames, 0 ic opnames, en je aantallen blijven behapbaar, waarom zou je dan weer versoepelingen terugdraaien?
Als je ziekenhuisopnames weer met 10tallen omhoog gaan mag je zorgen gaan maken, maar eerder lijkt mij dat niet heel erg nodig.
Maar er ontbreekt in heel veel zaken nog perspectief, en we kunnen ook niet eeuwig zo doorgaan als we nu doorgaan, de economische schade is enorm, en wordt alleen maar groter, net als het banenverlies.
En dit.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:10 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Goede post![]()
De grootste economische ellende moet nog komen. Ook qua faillissementen en gedwongen ontslag e.d.
Ziekenhuizen staan in of gaan richting de rode cijfers, talloze behandelingen kunnen tot op de dag van vandaag niet uitgevoerd worden.
Dan moeten alle miljarden die de overheid heeft uitgegeven terugbetaald worden. Daar komt het volgende kabinet natuurlijk mee te zitten...
Het virus zal vanaf nu lokaal geïsoleerd moeten gaan worden, bij nieuwe uitbraken. Anders zal de schade voor de economie catastrofaal zijn.
Sowieso is het argument ''het zou je moeder/oma maar zijn!!!!!'' een beetje kinderachtig. Alsof je dan opeens van gedachten veranderd. Flutargument.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Saai, sentimenteel gelul. Ga ik dus niet op in![]()
Ik heb ze niet geteld, maar mijn idee is van wel ja. En het leven bestaat nu eenmaal uit risico's joh. Laat het gaan. Blijf binnen, sluit je op, als je het risico wilt verkleinen.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als alle risicogevallen binnen blijven en hun gezinsleden dan dus ook, blijft er dan nog een meerderheid over?
Dit ja. Maar goed Fok! is qua doemdenkers gelukkig geen goede afspiegeling van de realiteit.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens.
[..]
En dit.
[..]
Sowieso is het argument ''het zou je moeder/oma maar zijn!!!!!'' een beetje kinderachtig. Alsof je dan opeens van gedachten veranderd. Flutargument.
Fok is vooral een uitvergroting van domme ongeïnformeerde meningen ongeacht de specifieke inhoud van die mening. Zie je eigenlijk op veel online platformen.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit ja. Maar goed Fok! is qua doemdenkers gelukkig geen goede afspiegeling van de realiteit.![]()
Gelukkig inderdaad. De paniek die hier soms heerst zie ik eigenlijk niet terug in de realiteit.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit ja. Maar goed Fok! is qua doemdenkers gelukkig geen goede afspiegeling van de realiteit.![]()
Weet je wat pas kinderachtig is? Alle ouderen en zieken uitmaken voor dor hout.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens.
[..]
En dit.
[..]
Sowieso is het argument ''het zou je moeder/oma maar zijn!!!!!'' een beetje kinderachtig. Alsof je dan opeens van gedachten veranderd. Flutargument.
Ja, dat is ook geen nette woordkeuze.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Weet je wat pas kinderachtig is? Alle ouderen en zieken uitmaken voor dor hout.
nee joh, integendeel zelfs. Maar mensen die nog zo voorzichtig zijn zul je buiten wel niet zien denk ikquote:Op zondag 19 juli 2020 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig inderdaad. De paniek die hier soms heerst zie ik eigenlijk niet terug in de realiteit.
Gaan wij bij een babyvirus ook in een lockdown? Zoals Za zei. Lijkt me niet.quote:
Je kunt de zwakkeren ook prima op een andere minder ingrijpende manier voor de gehele samenleving beschermen. En ga je alsjeblieft ook even in op mijn post over volksgezondheid en economie? Ontken je dit fenomeen? En kom alsjeblieft niet aan met sociale voorzieningen want dat raakt een keer op. De economie moet vanzelf weer op volle toeren gaan draaien en we kunnen dit simpelweg niet blijven opvangen door sociale voorzieningen. Want je int minder belasting.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In een samenleving worden de zwakkeren beschermd. Daarin heeft 'ikke, ikke, ikke' geen plaats.
Mijn dierbaren hebben niet het eeuwige leven. Je zou het haast niet meer denken. Ze kunnen ook om het leven komen door een auto ongeluk, en ik verbied ze niet om te gaan autorijden. Net zoals ik er mij slecht over zou voelen dat de hele samenleving op zijn gat zou liggen om mij of dierbaren te beschermen, mocht ik in een risicogroep vallen. Risico's horen eenmaal bij het leven en het mag niet ten koste van alles gaan dit tegen te gaan.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens.
[..]
En dit.
[..]
Het is toch zo? Vrijwel alle doden waren binnen een korte tijd toch komen te overlijden. Hoe spijtig dat ook is.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Weet je wat pas kinderachtig is? Alle ouderen en zieken uitmaken voor dor hout.
Het zou echt heel erg bijzonder zijn als dát argument je ineens van gedachten deed veranderen jaquote:Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens.
[..]
En dit.
[..]
Wat is volgens jou korte tijd ? Waren dat mensen die binnen een paar maanden zouden overlijden?quote:Op zondag 19 juli 2020 13:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch zo? Vrijwel alle doden waren binnen een korte tijd toch komen te overlijden. Hoe spijtig dat ook is.
Ja, maar met de logica die je hier voorbij ziet komen kan je dat laatste pas zeggen over twee weken. Wegens vertraging opnames. Maar ja, dat word elke twee weken geroepen en het blijft stabiel.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:31 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
nee joh, integendeel zelfs. Maar mensen die nog zo voorzichtig zijn zul je buiten wel niet zien denk ik
Maar daarom juist. Geen mens houdt zich aan (alle) regeltjes. Zeker in de horeca zijn de regels er op papier nog, maar in de praktijk niet. Toch overloopt er nog helemaal niets.
Zo sta ik er ook in ja. Meer risico dat je in een ongeluk terecht komt dan dat je besmet raakt en dan ook nog eens de pech hebt dat het je echt enorm hard raakt. Er zijn nu eenmaal risico's in het leven ja.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mijn dierbaren hebben niet het eeuwige leven. Je zou het haast niet meer denken. Ze kunnen ook om het leven komen door een auto ongeluk, en ik verbied ze niet om te gaan autorijden. Net zoals ik er mij slecht over zou voelen dat de hele samenleving op zijn gat zou liggen om mij of dierbaren te beschermen, mocht ik in een risicogroep vallen. Risico's horen eenmaal bij het leven en het mag niet ten koste van alles gaan dit tegen te gaan.
Ja ik snap die vertraging wel, maar het gaat al weken er op die manier aan toe in de realiteit.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar met de logica die je hier voorbij ziet komen kan je dat laatste pas zeggen over twee weken. Wegens vertraging opnames. Maar ja, dat word elke twee weken geroepen en het blijft stabiel.
In mijn omgeving zie/spreek ik vooral mensen die in zien dat we niet in lockdowns kunnen blijven gaan. Economie is verbonden met de zorg. Gaat ook levens kosten. Alert zijn is één ding en dat zie ik nog wel terug in sommigen in mijn omgeving, maar dat doemdenken en alles erbij halen om maar een nieuwe golf te voorspellen herken ik gelukkig niet; die nuance is er in de realiteit wat meer. Niet zo'n ''koste wat kost'' houding. Volksgezondheid gaat veel verder dan enkel ''redden wie we redden kunnen van de Corona patienten, no matter the cost''. In de realiteit merk ik iets meer acceptatie dat niet iedereen gered kan worden als we ook de maatschappij draaiende willen houden. Nu is dat slechts mijn wereld natuurlijk, dus dat is subjectief. 't is eigenlijk alleen op FOK waar ik het echte doemdenken zie.
[..]
Zo sta ik er ook in ja. Meer risico dat je in een ongeluk terecht komt dan dat je besmet raakt en dan ook nog eens de pech hebt dat het je echt enorm hard raakt. Er zijn nu eenmaal risico's in het leven ja.
quote:Op zondag 19 juli 2020 13:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja ik snap die vertraging wel, maar het gaat al weken er op die manier aan toe in de realiteit.
En een stijging is prima, zolang de zorg niet overspoeld is er weinig aan de hand.
De gemiddelde leeftijd van een covid-19 dode zit rond de 80 jaar hier in Nederland. Terwijl dat ook ongeveer rond de levensverwachting zit. Dan ga ik al snel denken van: hoe lang had die persoon nog geleefd? Het is echt niet zo dat een gezonde jongeman van midden 20 spontaan aan Covid-19 komt te overlijden. Dan moet er wel wat meer aan de hand zijn. Uitzonderingsgevallen houd je altijd, net zoals je ook zomaar een hartstilstand kan krijgen als gezond mens. Ik probeer absoluut het virus niet te bagatelliseren voor de zwakkeren, maar voor gezonde mensen vormt het echt nauwelijks gevaar. Dus moet je alles op alles zetten die zwakkeren te beschermen en niet je bevolking met economie verwoestende maatregelen opzadelen. Die mogen de stront uit de put gaan halen de komende jaren namelijk.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat is volgens jou korte tijd ? Waren dat mensen die binnen een paar maanden zouden overlijden?
Voor sommigen misschien wel. Maar er worden dus ook veel zestigers en zeventigers getroffen. Naast doden ook veel mensen die blijvende klachten hebben. De man van mijn nicht is fit en 40 jaar maar heeft nog steeds nu veel klachten van zijn coronavirusinfectie. Het zeker belangrijk om ook niet de economie de vernieling in te werken door alles zo maar dicht te gooien. Het is een kwestie van actie en reactie nu. Hopelijk hoeft de overheid niet in te grijpen dat we weer dichtbij een probleem komen voor de gezondheidszorg. In Spanje zie je wel weer dat in Catalonië nu mondkapjes weer buiten verplicht worden. (Wat mij trouwens redelijk nutteloos lijkt, maar dat ter zijde).quote:Op zondag 19 juli 2020 13:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van een covid-19 dode zit rond de 80 jaar hier in Nederland. Terwijl dat ook ongeveer rond de levensverwachting zit. Dan ga ik al snel denken van: hoe lang had die persoon nog geleefd? Het is echt niet zo dat een gezonde jongeman van midden 20 spontaan aan Covid-19 komt te overlijden. Dan moet er wel wat meer aan de hand zijn. Uitzonderingsgevallen houd je altijd, net zoals je ook zomaar een hartstilstand kan krijgen als gezond mens. Ik probeer absoluut het virus niet te bagatelliseren voor de zwakkeren, maar voor gezonde mensen vormt het echt nauwelijks gevaar. Dus moet je alles op alles zetten die zwakkeren te beschermen en niet je bevolking met economie verwoestende maatregelen opzadelen. Die mogen de stront uit de put gaan halen de komende jaren namelijk.
Na een longonsteking duurt het ook lang voordat je weer de oude bent, soms tot een jaar na dato nog vermoeidheidsklachten of kortademig. Wat ik veel interessanter zou vinden is om eens harde cijfers te zien van mensen met blijvende klachten of schade. Iemand had het hier gister al over 10% maar daar zijn een heleboel niet geteste personen (dus mensen die weinig klachten hebben gehad) niet in meegenomen. Dan daalt dat percentage dus aanzienlijk en kun je een range tussen de 0,00 en 1% verwachten.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor sommigen misschien wel. Maar er worden dus ook veel zestigers en zeventigers getroffen. Naast doden ook veel mensen die blijvende klachten hebben. De man van mijn nicht is fit en 40 jaar maar heeft nog steeds nu veel klachten van zijn coronavirusinfectie. Het zeker belangrijk om ook niet de economie de vernieling in te werken door alles zo maar dicht te gooien. Het is een kwestie van actie en reactie nu. Hopelijk hoeft de overheid niet in te grijpen dat we weer dichtbij een probleem komen voor de gezondheidszorg. In Spanje zie je wel weer dat in Catalonië nu mondkapjes weer buiten verplicht worden. (Wat mij trouwens redelijk nutteloos lijkt, maar dat ter zijde).
Hillegom was dat restaurant toch?quote:Op zondag 19 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Positief getest 51.725, toename: 144
Ziekenhuisopnames 11.898 (23,0% van positief getest), toename: 3
IC-opnames 2.930 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.136 (11,9% van positief getest), toename: 0
Uitschieters
+33! Amsterdam (was +1)
+22 Rotterdam (was +10)
+9 Hillegom (was +4)
+8 Utrecht
+6 Breda (was +6)
+6 Haarlemmermeer (was +6)
Niet zo mooi!quote:Op zondag 19 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Uitschieters
+33! Amsterdam (was +1)
+22 Rotterdam (was +10)
+9 Hillegom (was +4)
+8 Utrecht
+6 Breda (was +6)
Overige steden bijna allemaal +1 +2
Daar was een cluster ja.quote:
quote:Op zondag 19 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Uitschieters
+33! Amsterdam (was +1)
+22 Rotterdam (was +10)
+9 Hillegom (was +4)
+8 Utrecht
+6 Breda (was +6)
Overige steden bijna allemaal +1 +2
Dat is van het totaal, dus ook begin maart en april. Inmiddels is dit percentage 2,1%.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
23% van positief getesten die naar het ziekenhuis moet is wel schokkend, dat betekent waarschijnlijk toch dat er te weinig getest wordt.
Compleet volgens verwachting en binnen alle grenzen van 'ok'quote:
Ja, je zou eigenlijk moeten kijken naar ziekenhuisopnames sinds iedereen getest kan worden en er meer getest wordt. Dus begin juni ofzo.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
23% van positief getesten die naar het ziekenhuis moet is wel schokkend, dat betekent waarschijnlijk toch dat er te weinig getest wordt.
Je was onderdeel van de drukte en de rest heeft schuld. Goed verhaal weer.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:55 schreef speknek het volgende:
Ik was trouwens gisteren in de stad (Utrecht) en het was wel echt weer pleurisdruk, en ik deed nog een beetje mijn best afstand te houden, maar daar had de rest duidelijk geen boodschap aan. Denk eigenlijk dat we mondkapjes bij winkelen in drukke binnensteden ook verplicht moeten maken.
Dat hoeft toch niet perse? Als je weet dat al ongeveer 80% van de opnames zitten in de groep boven de 60 (waarvan alle opnames 70% onderliggende problemen hebben )quote:Op zondag 19 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
Klopt, maar met deze aantallen vind ik het overkill. Op het moment dat het hoge cijfers zijn is het wel nodig.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
23% van positief getesten die naar het ziekenhuis moet isOp zondag 19 juli 2020 14:55 schreef speknek het volgende:
Ik was trouwens gisteren in de stad (Utrecht) en het was wel echt weer pleurisdruk, en ik deed nog een beetje mijn best afstand te houden, maar daar had de rest duidelijk geen boodschap aan. Denk eigenlijk dat we mondkapjes bij winkelen in drukke binnensteden ook verplicht moeten maken.
Oh oepsquote:Op zondag 19 juli 2020 14:59 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat is van het totaal, dus ook begin maart en april. Inmiddels is dit percentage 2,1%.
Als ik zeg dat het verplicht moet worden geef ik natuurlijk ook mezelf de schuld, Henk.quote:Op zondag 19 juli 2020 15:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je was onderdeel van de drukte en de rest heeft schuld. Goed verhaal weer.
Ik ben hoe dan ook een realist, maar ik veroorzaak echt geen paniek hoor.quote:Op zondag 19 juli 2020 15:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Compleet volgens verwachting en binnen alle grenzen van 'ok'
Niet zo'n paniek zaaien
Dat klopt ook helemaal niet. De kans dat ze er aan overlijden is aanzienlijk kleiner. Maar de kans op flink ziek worden icm een ziekenhuis opname, of chronische longproblemen negeren we dan maar even. Juist in america zien ze nu een flinke spike in 20 jaren, juist met deze lang blijvende klachten.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom moeten zij rekening houden met alles en iedereen, en leven met beperkingen? Terwijl het voor hen eerder gaat resulteren in een verkoudheid.
Feiten die je niet uitkomt, zijn dus saai en oud en wil je negeren?quote:En kom alsjeblieft niet aanzetten met uitzonderingsgevallen en zielige verhalen van mensen bij wie het niet goed gevallen is, dat begint inmiddels saai en oud te worden
En medisch zwakkere personen, zoals 640.000 astmapatiënten, 1.2 miljoen diabetisch patiënten. Als ik de ouderen even niet mee reken, komen we al redelijk tegen de 2 miljoen, as toch al snel 8,5% die je even in het wegdrukt.quote:Verder eens met @:Za Maatwerk leveren inderdaad. Het is jammer voor de ouderen maar zij moeten zich maar even aanpassen tot een vaccin. Dan kan de rest gewoon doorleven, want het virus gaat nauwelijks effect op die groepen hebben. Cijfers spreken voor zich.
Zowat alles gaat weer open, en dan weten we dat de cijfers op kunnen lopenquote:Op zondag 19 juli 2020 15:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ben hoe dan ook een realist, maar ik veroorzaak echt geen paniek hoor.
Ja, typisch toch? Alles maar dichtpleuren wegens corona en even voorbijgaan aan het feit dat een ieder die van middeninkomen naar bijstandsniveau gaat X levensjaren verliest (heb dit getal niet exact paraat). En dat gaan er véél zijn. Lijkt mij ook onder de 'V' in RIVM vallen.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gaan wij bij een babyvirus ook in een lockdown? Zoals Za zei. Lijkt me niet.
[..]
Je kunt de zwakkeren ook prima op een andere minder ingrijpende manier voor de gehele samenleving beschermen. En ga je alsjeblieft ook even in op mijn post over volksgezondheid en economie? Ontken je dit fenomeen? En kom alsjeblieft niet aan met sociale voorzieningen want dat raakt een keer op. De economie moet vanzelf weer op volle toeren gaan draaien en we kunnen dit simpelweg niet blijven opvangen door sociale voorzieningen. Want je int minder belasting.
Maar als je 2 weken te laat bent, heb me zo 4-6 weken nodig om weer controle te krijgen.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, maar met de logica die je hier voorbij ziet komen kan je dat laatste pas zeggen over twee weken. Wegens vertraging opnames. Maar ja, dat word elke twee weken geroepen en het blijft stabiel.
Gemiddeld aantal doden in het verkeer is 700, ongeveer 2 per dag. Aantal zwaar gewonden is +- 20.000, even grof gerekend 55 per dag.quote:Meer risico dat je in een ongeluk terecht komt dan dat je besmet raakt en dan ook nog eens de pech hebt dat het je echt enorm hard raakt.
Corona is daar momenteel een belangrijke in, om rekening mee te houden.quote:Er zijn nu eenmaal risico's in het leven ja.
Snap ik. Haalt niet weg dat er vrijwel elke twee weken wel geroepen word dat het de foute kant op gaat en dat we ''dat twee weken later wel zullen zien''. Opnames blijven stabiel. Er zijn mensen die nu aangeven dat versoepelingen teruggedraaid moeten worden omdat het er over twee weken wellicht anders uit ziet. Dat zijn enkel onderbuikgevoelens, want met de date die we nu tot onze beschikking hebben is er geen enkele aanleiding om zo in paniek te schieten. Er moet wel een aanleiding zijn natuurlijk. Je moet natuurlijk ook niet te laat ingrijpen, maar ik vind het nu nog echt te vroeg. Kabinet heeft ook niet voor niets wat indicatoren vrijgegeven en daar zitten we ruim onder.quote:Op zondag 19 juli 2020 15:33 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Maar als je 2 weken te laat bent, heb me zo 4-6 weken nodig om weer controle te krijgen.
Ik ga het allemaal niet narekenen en ik lees een hoop aannames, maar ik geloof je. Alleen jammer dat je de noodzaak voelt om ''Je lult uit je nek'' te typen als je het ook gewoon kan houden bij je ''Je conclusie klopt niet''. Maar oké.quote:Gemiddeld aantal doden in het verkeer is 700, ongeveer 2 per dag. Aantal zwaar gewonden is +- 20.000, even grof gerekend 55 per dag.
8 juli t/m 14 juli 2020 Covid informatie:
Nieuwe Infecties: 534 in een week. Dat is 76 per dag. Geschatte aantal infecties 2500. Volgens corona dashboard trouwens 127 per dag.
Dodelijke aantallen zijn gelukkig laag momenteel. Met het verkeer is dit 2 per dag, we zitten nu op 1 covid dode ongeveer per dag. Daar zet je dus zo overheen.
En dan rekenen we nog niet het aantal chronische corona infecties er bij.
De kans is dus veel groter dat je corona krijgt, dan dat je een ongeluk krijgt. En het scheelt best een groot aantal procentjes.
Dodelijke, scheelt ook maar heel weinig.
Conclusie: Je lult uit je nek. Je conclusie klopt niet.
Ik blijf me erover verbazen dat ze zomaar weg mogen lopen. De organisatoren zoude op zijn minst moeten wordeen aangeklaagd voor het in gevaar brengen van de nationale veiligheid. Als ze er zin in hebben gaat dit optreden ze daar niet van weerhouden.quote:Op zondag 19 juli 2020 16:58 schreef Ven1972 het volgende:
Ook illegaal feest beëindigd in Zeeuwse Sint Maartensdijk
De politie heeft vanochtend aan de Gemaalweg in Sint Maartensdijk een feest beëindigd waar ongeveer honderdvijftig mensen aanwezig waren. Het feest werd ontdekt na een melding van geluidsoverlast. Een deel van de groep vertrok pas na de inzet van politiehonden, een helikopter en leden van de Koninklijke Marechaussee. De feestgangers hebben het terrein netjes achtergelaten en er is niemand aangehouden.
Bron: nu.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper
Ja, daar ben ik met jou eens. Maar ze leren echt nooit dat het ook eventjes niet kan met feesten in coronatijd, dat is niet gepast vind ik. Ik vermoed dat er ook meer illegale feesten zullen plaatsvinden komende weken waar ook veel jonge mensen en 30 of 40 plussers vakantie hebben. Ze hebben ook afgesproken met elkaar via Facebook, lijkt mij. Daar kan de politie achtervolgen wat ze aan doen zijn,quote:Op zondag 19 juli 2020 17:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik blijf me erover verbazen dat ze zomaar weg mogen lopen. De organisatoren zoude op zijn minst moeten wordeen aangeklaagd voor het in gevaar brengen van de nationale veiligheid. Als ze er zin in hebben gaat dit optreden ze daar niet van weerhouden.
Nederland in een notendop. En het dan gek vinden als mensen respect voor politie verliezen.quote:Op zondag 19 juli 2020 17:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik blijf me erover verbazen dat ze zomaar weg mogen lopen. De organisatoren zoude op zijn minst moeten wordeen aangeklaagd voor het in gevaar brengen van de nationale veiligheid. Als ze er zin in hebben gaat dit optreden ze daar niet van weerhouden.
Jongeren zitten niet op Facebook Venquote:Op zondag 19 juli 2020 17:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik met jou eens. Maar ze leren echt nooit dat het ook eventjes niet kan met feesten in coronatijd, dat is niet gepast vind ik. Ik vermoed dat er ook meer illegale feesten zullen plaatsvinden komende weken waar ook veel jonge mensen en 30 of 40 plussers vakantie hebben. Ze hebben ook afgesproken met elkaar via Facebook, lijkt mij. Daar kan de politie achtervolgen wat ze aan doen zijn,
Ja is het, maar het kan ook iets oudere mensen dat zelf organiseerden.quote:
!! Ja und?quote:Op zondag 19 juli 2020 17:10 schreef Ven1972 het volgende:
Miljoenen testen zijn ongebruikt!
Bron; Twitter/Teletekst
LInk: https://twitter.com/Teletekst/status/1284865559977512961/photo/1
Daar is echter nog geen verklaring voor waarom ze ongebruikt zijn... Ik denk name dat er nog veel te veel mensen die klachten hebben niet willen testen.quote:
Eventjes? Al een half jaar en gaat waarschijnlijk nog anderehalf jaar duren. Naast dat deze generatie geen baan/huis kan krijgen kunnen ze ook geen contact maken met leeftijdsgenoten, want dat is verboden.. Hallelujah, wat een generatie.quote:Op zondag 19 juli 2020 17:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik met jou eens. Maar ze leren echt nooit dat het ook eventjes niet kan met feesten in coronatijd, dat is niet gepast vind ik.
Als er geen klachten zijn dan hoef je niet te testen. Vanaf maart zou ik geen 1x een reden hebben gehad om me te laten testen bijvquote:Op zondag 19 juli 2020 17:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daar is echter nog geen verklaring voor waarom ze ongebruikt zijn... Ik denk name dat er nog veel te veel mensen die klachten hebben niet willen testen.
Geen contact maken met leeftijdsgenoten.. je hoeft het natuurlijk niet te overdramatiseren.quote:Op zondag 19 juli 2020 17:58 schreef groenen het volgende:
[..]
Eventjes? Al een half jaar en gaat waarschijnlijk nog anderehalf jaar duren. Naast dat deze generatie geen baan/huis kan krijgen kunnen ze ook geen contact maken met leeftijdsgenoten, want dat is verboden.. Hallelujah, wat een generatie.
Ik proef wat zelfmedelijden.quote:Op zondag 19 juli 2020 17:58 schreef groenen het volgende:
[..]
Eventjes? Al een half jaar en gaat waarschijnlijk nog anderehalf jaar duren. Naast dat deze generatie geen baan/huis kan krijgen kunnen ze ook geen contact maken met leeftijdsgenoten, want dat is verboden.. Hallelujah, wat een generatie.
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat een grotere groep zich zou moeten laten testen dan eigenlijk gebeurt. Dat heeft niets te maken met "overdreven gedoe", behalve dan wellicht dat er een groep is die zich niet laten testen, want "overdreven gedoe".quote:Op zondag 19 juli 2020 18:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Als er geen klachten zijn dan hoef je niet te testen. Vanaf maart zou ik geen 1x een reden hebben gehad om me te laten testen bijv
En jij hebt het alweer over veel te veel. Waarom altijd dat overdreven gedoe, doe eens normaal. Echt steeds die schreeuwerige Privé teksten.
Als je dom bent dan demonstreer je tegen de regels. Verder geen uitleg toch?quote:Op zondag 19 juli 2020 19:22 schreef Slayage het volgende:
Vraagje:
Tijdens demonstraties tegen de corona maatregelen zie ik regelmatig dat de Nederlandse vlag ondersteboven wordt gehouden? Waarom doen ze dit?
quote:Op zondag 19 juli 2020 19:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat een grotere groep zich zou moeten laten testen dan eigenlijk gebeurt. Dat heeft niets te maken met "overdreven gedoe", behalve dan wellicht dat er een groep is die zich niet laten testen, want "overdreven gedoe".
https://www.parool.nl/ned(...)lag-oprukt~beb37e27/quote:Op zondag 19 juli 2020 19:22 schreef Slayage het volgende:
Vraagje:
Tijdens demonstraties tegen de corona maatregelen zie ik regelmatig dat de Nederlandse vlag ondersteboven wordt gehouden? Waarom doen ze dit?
Erg sterk zoals gewoonlijk. Iets met de pot en de ketel.quote:
quote:Arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht is geen voorstander van het actief testen van andere groepen. "We hoorden deze week dat maar 12 procent van de mensen met klachten zich ook daadwerkelijk laat testen. Dat zou eigenlijk 98 procent moeten zijn. Het heeft waarschijnlijk meer zin om betere naleving van de huidige afspraken na te streven dan de criteria voor testen te verruimen."
Ik accepteer dit soort teksten alleen van Jo Bonten. Marc Bonten nemen we NIET serieus.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Erg sterk zoals gewoonlijk. Iets met de pot en de ketel.
[..]
Ben wel benieuwd hoe ze tot die percentages komen en met name hoe "iemand met klachten" gedefinieerd wordt.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Erg sterk zoals gewoonlijk. Iets met de pot en de ketel.
[..]
Leef je uit: https://www.rivm.nl/gedra(...)n-testen-quarantainequote:Op zondag 19 juli 2020 20:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe ze tot die percentages komen en met name hoe "iemand met klachten" gedefinieerd wordt.
Zelfrapportage dus. Klachten als hoesten of een loopneus zijn ook wel heel generiek en marginaal vaak.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Leef je uit: https://www.rivm.nl/gedra(...)n-testen-quarantaine
Jo bontengodquote:Op zondag 19 juli 2020 20:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik accepteer dit soort teksten alleen van Jo Bonten. Marc Bonten nemen we NIET serieus.
@:zipportal
@:tjacka
Doordat het geen moer uitmaakt. Zie jij pieken?quote:Op zondag 19 juli 2020 20:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Best veel mensen in het OV met hun masker onder hun kin of alleen over de mond en niet de neus. Wat is dat toch? Ook dames met hijab maar zonder mondkapje. En waarom dragen de chauffeurs geen masker? Ze zitten dan wel vooraan maar we delen wel allemaal dezelfde afgesloten ruimte en het is een kleine moeite zou ik zeggen...
Ik vermoed pure achterlijkheid.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Best veel mensen in het OV met hun masker onder hun kin of alleen over de mond en niet de neus. Wat is dat toch?
Betwist je dat de lente ongekend zonnig was ??quote:Op zondag 19 juli 2020 08:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, de overweldigende zon in Nederlandpraat eens niet zo raar.
Ja maar daar zijn grenzen aan. Je gaat inkomens boven de 50.000 euro ook niet afromen omdat kinderen in armoede opgroeienquote:
Dat is niet wat er staat. Sterker nog, ze plaatsen in dat stukje zelf al even deze niet onbelangrijke nuance:quote:Op zondag 19 juli 2020 20:47 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.axios.com/chi(...)a1-d72d5d7696f5.html
Pubers verspreiden corona wel degelijk even makkelijk als volwassenen. Zit de RIVM er weer naast.
Ze hadden het toch over kinderen onder de 12? Daar lijkt het rivm (gelukkig) gelijk in te krijgen.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:47 schreef Jaeger85 het volgende:
Pubers verspreiden corona wel degelijk even makkelijk als volwassenen. Zit de RIVM er weer naast.
De 1,5 meter onder de 18 is er ook al even niet meer. Die hebben ze ook niet zonder reden afgeschaft.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze hadden het toch over kinderen onder de 12? Daar lijkt het rivm (gelukkig) gelijk in te krijgen.
Middelbare school en hoger is gewoon een probleem.
Dat is toch echt de titel van het artikel. Maar goed die nuance die je stelt is wel op zijn plaats inderdaad.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat. Sterker nog, ze plaatsen in dat stukje zelf al even deze niet onbelangrijke nuance:
"Yes, but: Researchers only traced children who felt sick. The transmission rates for asymptomatic cases remains unknown, and children are less likely than adults to develop symptoms."
quote:Fors meer bellers voor coronatest
De afgelopen dagen hebben veel meer Nederlanders gebeld om een coronatest in te plannen. Dat bevestigt een woordvoerder van de GGD-GHOR Nederland na berichtgeving van de Volkskrant.
Tot 18.30 uur waren er vandaag 62 procent meer telefoongesprekken met het centrale telefoonnummer ten opzichte van vorige week zondag. Op donderdag lag het aantal telefoontjes 40 procent hoger dan op dezelfde dag vorige week. Het is onduidelijk waarom het nummer een stuk vaker wordt gebeld.
Het aantal bevestigde besmettingen in Nederland is de laatste dagen licht gestegen. De afgelopen 24 uur waren het er 144, de dag ervoor 127.
Afgelopen week werd duidelijk dat de bereidheid van mensen met klachten om zich te laten testen beperkt is. Uit onderzoek van het RIVM en de GGD's komt naar voren dat 12 procent van de groep met klachten zich heeft gemeld voor een test.
Nee, niet zonder reden. De reden is dat vrijwel geen enkele jongere zich er nog aan wilde houden, en dat er grote maatschappelijke druk was om na de zomervakantie de middelbare scholen weer volledig te openen. Niet omdat het OMT het nu direct een goed idee vond.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 1,5 meter onder de 18 is er ook al even niet meer. Die hebben ze ook niet zonder reden afgeschaft.
Dus of de toename is echt, of men is erachter gekomen dat het toch wel best belangrijk is om te laten testen in geval van klachten.quote:
Ik zie de laatste week veel communicatie in de media, dus ik hoop dat het gewoon echt doordringt om je te laten testen bij klachten. De drempel is gewoon echt laag.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus of de toename is echt, of men is erachter gekomen dat het toch wel best belangrijk is om te laten testen in geval van klachten.
Ik vind dat toch een slechte reden. Er zijn ook een hoop 20ers die harder willen rijden dan 100 km/u, dat staan we voor die leeftijd toch ook niet toe?quote:Op zondag 19 juli 2020 20:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, niet zonder reden. De reden is dat vrijwel geen enkele jongere zich er nog aan wilde houden, en dat er grote maatschappelijke druk was om na de zomervakantie de middelbare scholen weer volledig te openen. Niet omdat het OMT het nu direct een goed idee vond.
Ik zeg alleen dat er een reden was. Niet dat het een goede reden was.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind dat toch een slechte reden. Er zijn ook een hoop 20ers die harder willen rijden dan 100 km/u, dat staan we voor die leeftijd toch ook niet toe?
quote:Op zondag 19 juli 2020 21:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat er een reden was. Niet dat het een goede reden was.
Ik erger me eraan dat iedereen die dat woord gebruikt er wat anders mee bedoelt. Wanneer is het een golf ? Wanneer is het een probleem ? Wat accepteren we, en ten koste van wat ?quote:Op zondag 19 juli 2020 21:18 schreef Breekfast het volgende:
2e golf gaat eraan komen, eerder dan gedacht
Ik gok het tweede. Meer mensen die zich laten testen. Ben benieuwd naar de hoeveelheid tests die er gedaan zijn in vergelijking met 1-2 weken terug. Of het procentueel dan nog steeds evenveel positieve tests zijn.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus of de toename is echt, of men is erachter gekomen dat het toch wel best belangrijk is om te laten testen in geval van klachten.
Ik vind dat golf geroep ook irritant. Vind het pas een nieuwe ''golf'' als we echt zo hard geraakt worden als aan het begin van het jaar. Zolang het regionaal op te vangen valt en zolang de ziekenhuizen geen grote stijgingen registreren (zoals nu - alles is stabiel daar) vind ik golf geroep veel te voorbarig en paniekerig.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ik erger me eraan dat iedereen die dat woord gebruikt er wat anders mee bedoelt. Wanneer is het een golf ? Wanneer is het een probleem ? Wat accepteren we, en ten koste van wat ?
Amen, dat roep ik ook al de hele tijd.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ik erger me eraan dat iedereen die dat woord gebruikt er wat anders mee bedoelt. Wanneer is het een golf ? Wanneer is het een probleem ? Wat accepteren we, en ten koste van wat ?
In de Hornbach drie maanden geleden ook.quote:
Foto ook vanuit andere hoeken? Of is dit weer zo'n stemmingmakende foto net als van het voorjaar een paar keer gebeurde met strandfoto's.quote:
"Een 2e golf" is inderdaad een grijs gebied. Maar voor mij betekent het dat de R factor voor langere tijd boven de 1 komt te liggen. Als dat gebeurt dan moet je vroeg of laat weer ingrijpen.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Fotografen doen het er ook om met die foto's.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Foto ook vanuit andere hoeken? Of is dit weer zo'n stemmingmakende foto net als van het voorjaar een paar keer gebeurde met strandfoto's.
Ja, maar er zijn zo veel factoren in het spel. Er wordt nu veel te makkelijk gedacht dat het makkelijk zoals maart wordt. Maar er is zoveel anders nu.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
"Een 2e golf" is inderdaad een grijs gebied. Maar voor mij betekent het dat de R factor voor langere tijd boven de 1 komt te liggen. Als dat gebeurt dan moet je vroeg of laat weer ingrijpen.
ACH soooquote:Op zondag 19 juli 2020 20:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)lag-oprukt~beb37e27/
Dat hoef je mij niet te vertellen. Maar de zonnigste lente ooit in NL is natuurlijk nog steeds alles behalve zonnig, buiten dat met een zo'n die een piskracht heeft. Praat niet zo raar over de mogelijke invloed van de zon.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:39 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Betwist je dat de lente ongekend zonnig was ??
https://nos.nl/artikel/23(...)-zonnigste-ooit.html
Nee, die was echt zonnig. Ik heb even gekeken bij knmi. April en mei scheen de zon 2/3 van de tijd. Dat is echt veel.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen. Maar de zonnigste lente ooit in NL is natuurlijk nog steeds alles behalve zonnig, buiten dat met een zo'n die een piskracht heeft. Praat niet zo raar over de mogelijke invloed van de zon.
https://nos.nl/artikel/23(...)-over-een-maand.htmlquote:Het oplopende aantal vastgestelde coronabesmettingen in Nederland leidt waarschijnlijk over vier of vijf weken tot meer opnames op de intensive cares. Dat zei hoogleraar Andreas Voss in Dit is de Dag op NPO Radio 1.
Vandaag meldde het RIVM op het coronadashboard 144 positieve tests, gisteren waren het er 127. Zulke aantallen waren al een maand niet meer voorgekomen. De meeste besmettingen zijn vandaag vastgesteld in de categorie 20 tot 40 jaar (34 procent), gevolgd door 40 tot 60 jaar (32 procent), 0 tot 20 jaar (19 procent) en 60 tot 80 jaar (13 procent). In de categorie 80+ zijn drie mensen positief getest, ofwel 2 procent.
Feestjes
"Het gaat vooral om jongeren", zegt Voss. "Tieners en jonge volwassenen. Die komen te vaak dicht bij elkaar, gaan naar feestjes." Hij wijst erop dat jongeren meestal niet erg ziek worden van het coronavirus, al zijn de gevolgen voor hen op lange termijn nog niet duidelijk.
Geen golf he, dat staat er niet. Slechts meer opnames mogelijkquote:Op zondag 19 juli 2020 22:11 schreef hooibaal het volgende:
Nieuwe opnamegolf op de IC aanstaande volgens het OMT:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-over-een-maand.html
Ik denk en hoop het ook. Aan de andere kant, we zijn nu ongeveer 2 weken na de grootste versoepelingen denkbaar...quote:Op zondag 19 juli 2020 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok het tweede. Meer mensen die zich laten testen. Ben benieuwd naar de hoeveelheid tests die er gedaan zijn in vergelijking met 1-2 weken terug. Of het procentueel dan nog steeds evenveel positieve tests zijn.
[..]
'Opnamegolf'quote:Op zondag 19 juli 2020 22:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh, zijn we weer terug op dit punt. Erg teleurstellend.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Laat de jeugd toch lekker,ze zijn geen risico groep.
Iedereen kan zelf wel inschatten waar de risico's liggen, laat diegene dan ook zelf kiezen om thuis te blijven zitten of lekker te gaan feesten.
Idd. Zeg dat wel.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, zijn we weer terug op dit punt. Erg teleurstellend.
Als er de RIVM data naar voren kwam, dat er minimaal risico was, dan was dit op dat moment gewoon een goede en juiste constatering. Dat wil niet zeggen dat in de toekomst andere onderzoeken komen, die iets anders laten zien.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:47 schreef Jaeger85 het volgende:
Pubers verspreiden corona wel degelijk even makkelijk als volwassenen.
Dat hoeft niet, ssoms geven nieuwe studies nieuwe inzichten?quote:Zit de RIVM er weer naast.
Mee eens, de jeugd moet je niet gevangen houden hartje zomer. Dat is kinder/jongeren "mishandeling"quote:Op zondag 19 juli 2020 22:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Laat de jeugd toch lekker,ze zijn geen risico groep.
Iedereen kan zelf wel inschatten waar de risico's liggen, laat diegene dan ook zelf kiezen om thuis te blijven zitten of lekker te gaan feesten.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:36 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Mee eens, de jeugd moet je niet gevangen houden hartje zomer. Dat is kinder/jongeren "mishandeling"
Ja schattig verhaal. Nu even kijken naar alle landen waar de zon véél langer en vooral sterker schijnt. Hou gewoon maar op.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:09 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Nee, die was echt zonnig. Ik heb even gekeken bij knmi. April en mei scheen de zon 2/3 van de tijd. Dat is echt veel.
https://www.knmi.nl/neder(...)seizoensoverzichten/
1) Vanaf april ongeveer is zon sterk genoeg (UV 3 of meer) om serieuse vitamine D in huid mogelijk te maken > hogere weerstand
2) Daarnaast doodt UV licht virus
3) en zet mensen aan tot buiten zijn, waar virusoverdracht erg moeizaam is
Ok, daar kijk in naar, maar het sleutelwoord is Binnenleven.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja schattig verhaal. Nu even kijken naar alle landen waar de zon véél langer en vooral sterker schijnt. Hou gewoon maar op.
Lol. Oke man. Je bent dus gewoon maar wat aan het verzinnen. Whatever.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:51 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ok, daar kijk in naar, maar het sleutelwoord is Binnenleven.
India: regenseizoen > binnen, minder vit D
Zuid-Afrika: winter > binnen, minder vit D
Florida/ Midden Oosten: airco > binnenleven (buiten te warm), wellicht blijven aersolen goed hangen in airco ruimtes
Dat idee heb ik eigenlijk bij jou. Heb je erin verdiept ?quote:Op zondag 19 juli 2020 22:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol. Oke man. Je bent dus gewoon maar wat aan het verzinnen. Whatever.
Kerelquote:Op zondag 19 juli 2020 22:56 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Dat idee heb ik eigenlijk bij jou. Heb je erin verdiept ?
Er wordt een hype gemaakt.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, Kaapstad winter is een nederlandse september/oktober. Dagen met 20 +, maar ook regendagen bij 14 C. Het is wel van belang daarbij dat de meerderheid van bevolking daar 's winters (vanwege de veel donkere huid) het niet red met een UV index van 4. En tijdens slechte dagen zullen ze echt wel veel binnen zitten. Johannesburg heeft ook veel koude avonden en nachten, waarbij je echt niet buiten zit.quote:Op zondag 19 juli 2020 23:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Kerelje bent dingen aan het verzinnen om je eigen misperen nog een beetje inhoud te geven. Wel eens in Zuid - Afrika geweest? Weet je dat het daar 's winters gewoon een goede 20 graden is en men wel degelijk buiten zit? Dat Kaapstad, één van de minste steden aldaar in de winter nog steeds een uv-index van zo'n 4 a 5 heeft en niet veel minder zonnig is dan Nederland in de zomer?
Sowieso natuurlijk een bijeengeraapt prutstukje. Vier random staten noemen waarbij je volledig voorbij loopt aan het feit dat je maar een paar minuten zonlicht per dag nodig hebt om je lichaam voldoende vitamine D aan te laten maken.
En er zijn nu eenmaal weinig plekken op de wereld met minder zonlicht dan Nederland, het land dat absoluut niet bekend staat als land met een buitencultuur. Het is allemaal gewoon niet in die mate relevant. Hier gaat het momenteel harder dan ooit terwijl de zon momenteel dikwijls een uv-index van 8 tot 9 heeft en het dagelijks boven de 30 graden is.
Ok.quote:Op maandag 20 juli 2020 00:03 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, Kaapstad winter is een nederlandse september/oktober. Dagen met 20 +, maar ook regendagen bij 14 C. Het is wel van belang daarbij dat de meerderheid van bevolking daar 's winters (vanwege de veel donkere huid) het niet red met een UV index van 4. En tijdens slechte dagen zullen ze echt wel veel binnen zitten. Johannesburg heeft ook veel koude avonden en nachten, waarbij je echt niet buiten zit.
Bovendien is te zien dat in landen waar de zon veel schijnt, men de zon juist vermijdt of kleding draagt (midden-oosten), zodat vitamine D tekort best aanwezig kan zijn.
Enorm makkelijk om zo’n foto te maken ja. Helemaal als je weet wat je doet als fotograaf.quote:
Je leest wat je wil lezen. Hoop aannames ook. We gaan het zien over 4 weken.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kabinet heeft uitgesproken dat er kleine clusters kunnen komen vanwege die versoepelingen. En dat gebeurd ook. En tot nu toe lossen ze dat goed op. Beetje in dit topic kijken en je ziet ook genoeg mensen die bij elke versoepeling al het ergste voorspellen.quote:Op zondag 19 juli 2020 22:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk en hoop het ook. Aan de andere kant, we zijn nu ongeveer 2 weken na de grootste versoepelingen denkbaar...
Toen kappers opengingen riep iedereen nog moord en brand (opzich nog wat bij voor te stellen gezien de 1e golf vers in het geheugen) maar na 1 juli, toen er pas écht werd versoepeld, hoor je bar weinig over eventuele verwachte stijgingen daardoor, terwijl die nu wel eens bezig zouden kunnen zijn.
Amsterdam: van 1 naar 33 besmettingen. Daar is je dagstijging al verklaard. Meer dan in zes provincies bij elkaar.quote:Op maandag 20 juli 2020 00:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kabinet heeft uitgesproken dat er kleine clusters kunnen komen vanwege die versoepelingen. En dat gebeurd ook. En tot nu toe lossen ze dat goed op. Beetje in dit topic kijken en je ziet ook genoeg mensen die bij elke versoepeling al het ergste voorspellen.
Ja, dus?quote:Op maandag 20 juli 2020 00:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Amsterdam: van 1 naar 33 besmettingen. Daar is je dagstijging al verklaard. Meer dan in zes provincies bij elkaar.
Klopt, in de zomer hebben we niets te vrezen, want die virussen gedijen slechts goed in de koude.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:52 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn zo veel factoren in het spel. Er wordt nu veel te makkelijk gedacht dat het makkelijk zoals maart wordt. Maar er is zoveel anders nu.
een significante tweede golf midden in de zomer in NL is toch nog nooit gebeurd ?
Raar dat er redelijk wat landen op de Balkan en in het Midden-Oosten juist nu in de volle zomer hun piek beleven terwijl de temperaturen een graad of 10/15 hoger liggen dan in Nederland, de zon tweemaal zoveel schijnt en de UV-index 2 tot 5 schalen hoger ligt.quote:Op maandag 20 juli 2020 07:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Klopt, in de zomer hebben we niets te vrezen, want die virussen gedijen slechts goed in de koude.
In Brazilië en Florida is het natuurlijk ook volop winter momenteel...quote:Op maandag 20 juli 2020 07:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Raar dat er redelijk wat landen op de Balkan en in het Midden-Oosten juist nu in de volle zomer hun piek beleven terwijl de temperaturen een graad of 10/15 hoger liggen dan in Nederland, de zon tweemaal zoveel schijnt en de UV-index 2 tot 5 schalen hoger ligt.
Ergo : je kletst dus maar wat.
Brazilië onder de evenaar dus theoretisch daar wel.quote:Op maandag 20 juli 2020 07:42 schreef Elan het volgende:
[..]
In Brazilië en Florida is het natuurlijk ook volop winter momenteel...
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze daar ook een griepseizoen hebben, maar grootschalige uitbraken hebben dus geen direct causaal verband met het weer. Aangezien het er constant 27 graden is met op veel plekken een hoge luchtvochtigheid waardoor het virus in theorie niet goed zou kunnen gedijen.quote:Op maandag 20 juli 2020 07:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Brazilië onder de evenaar dus theoretisch daar wel.
Brazilië is een groot land en het is er zeker niet constant 27 graden, Sao Paulo en zuidelijker is het echt wel kouder rond deze tijdquote:Op maandag 20 juli 2020 07:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze daar ook een griepseizoen hebben, maar grootschalige uitbraken hebben dus geen direct causaal verband met het weer. Aangezien het er constant 27 graden is met op veel plekken een hoge luchtvochtigheid waardoor het virus in theorie niet goed zou kunnen gedijen.
https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a26086118/griep-winter/quote:Op maandag 20 juli 2020 07:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Raar dat er redelijk wat landen op de Balkan en in het Midden-Oosten juist nu in de volle zomer hun piek beleven terwijl de temperaturen een graad of 10/15 hoger liggen dan in Nederland, de zon tweemaal zoveel schijnt en de UV-index 2 tot 5 schalen hoger ligt.
Ergo : je kletst dus maar wat.
Griep zie je inderdaad bijna nooit in de zomer, echter Covid-19 is geen griep en daarin dus niet vergelijkbaar.quote:Op maandag 20 juli 2020 09:27 schreef torentje het volgende:
https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a26086118/griep-winter/
Dan lees het bijgevoegde artikel maar eens. Want dan kletsen veel bekende mensen ook maar wat.
Rio is het nu ongeveer op z'n koudst qua jaargemiddelde en de teller staat desalniettemin al op 12.000+ doden..quote:Op maandag 20 juli 2020 08:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Brazilië is een groot land en het is er zeker niet constant 27 graden, Sao Paulo en zuidelijker is het echt wel kouder rond deze tijd
Dit gaat over bron- en contactonderzoek. Dat is iets heel anders dan de app.quote:Op maandag 20 juli 2020 10:39 schreef RipCity het volgende:
En hierom moet je dus nooit die overheidsapp installeren
https://news.sky.com/stor(...)is-unlawful-12032136
Dit is juist een hele goede reden om wél met die app te werkenquote:Op maandag 20 juli 2020 10:39 schreef RipCity het volgende:
En hierom moet je dus nooit die overheidsapp installeren
https://news.sky.com/stor(...)is-unlawful-12032136
Mwa, vind dat het nog lang heeft geduurd daar.. het land is zo'n vuilnisbelt dat het daar wel flink mis moet gaan.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
India's curve is bijna een perfect voorbeeld van exponentiële groei. Best bizar om te zien hoe snel het daar gaat.
[ afbeelding ]
Heeft zeker lang geduurd. Maar het was me meer te doen om hoe smooth die lijn is. Vandaag zal het wel rond de 44.000 worden als de trend voorgezet wordt.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, vind dat het nog lang heeft geduurd daar.. het land is zo'n vuilnisbelt dat het daar wel flink mis moet gaan.
de leefomstandigheden zullen van grotere invloed zijn en de regering maakt er een zooitje vanquote:Op maandag 20 juli 2020 09:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Rio is het nu ongeveer op z'n koudst qua jaargemiddelde en de teller staat desalniettemin al op 12.000+ doden..
Het is daar losgebarsten zo rond carnaval dus gelijk aan hier dus in hoeverre klimaat een rol speelt kun je je twijfels over hebben.
Vergeet ook de rol van airco niet. Zou best kunnen dat het virus minder goed 'werkt' bij warm weer. Probleem is dat mensen ook niet goed werken bij warm weerquote:Op maandag 20 juli 2020 09:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Rio is het nu ongeveer op z'n koudst qua jaargemiddelde en de teller staat desalniettemin al op 12.000+ doden..
Het is daar losgebarsten zo rond carnaval dus gelijk aan hier dus in hoeverre klimaat een rol speelt kun je je twijfels over hebben.
Nadat het een paar dagen geleden was aangekondigd volgens mij. Dus niet opeens vandaag besloten.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:05 schreef hooibaal het volgende:
Mondkapjesplicht in Frankrijk in alle openbare ruimtes gaat per direct in.
Wordt ook leuk in de vs vandaag met mondkapjes plicht in grote supermarkten. Vooral walmart is een normaal een plek waar veel trump supporters shoppen.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:05 schreef hooibaal het volgende:
Mondkapjesplicht in Frankrijk in alle openbare ruimtes gaat per direct in.
Nee, maar het zou eigenlijk pas op 1 augustus ingaan. Dat heeft men nu vervroegd vanwege de fors stijgende aantallen besmettingen.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nadat het een paar dagen geleden was aangekondigd volgens mij. Dus niet opeens vandaag besloten.
Eens, vooral in echte warme landen staan airco's binnen soms loeihard aan. Dat je echt begint te rillen als je binnenkomt. En als je dan weer naar buiten moet is de hitte 3 keer zo erg voor je gevoel.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:10 schreef Simmertje het volgende:
Airco is sowieso drama wat betreft verkoudheid etc.
Na een vakantie van 3 weken met volle airco in de hotelkamer heb ik ook altijd last van hoestbuien en verkoudheid.
Ik zet de airco nooit aan als ik slaap. Gewoon zorgen dat je de boel hooguit klein beetje afkoelt, volle bak is zelden nodig, want warm heb je het toch wel buiten, en daar wen je aan.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:10 schreef Simmertje het volgende:
Airco is sowieso drama wat betreft verkoudheid etc.
Na een vakantie van 3 weken met volle airco in de hotelkamer heb ik ook altijd last van hoestbuien en verkoudheid.
Daar hebben ze al mondkapjes die bijna volledig poreus zijn. Om zodoende officieel een mondkapje te dragen.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wordt ook leuk in de vs vandaag met mondkapjes plicht in grote supermarkten. Vooral walmart is een normaal een plek waar veel trump supporters shoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |