Zei hij handenwrijvend.quote:Op zondag 19 juli 2020 11:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Recreatie in het algemeen.
Daar waar mensen het idee krijgen dat de crisis onder controle is en er wel weer vanalles kan zie je binnen de kortste keren dat alle regels rondom social distancing overboord gaan en de besmettingen weer snel stijgen.
Ik denk dat we voor de komende herfst/winter blij mogen zijn dat we de noodzakelijke dingen op een normale manier kunnen blijven doen, zoals school, werk en boodschappen en familiebezoek enzo. Voor veel meer dan dat zal weinig ruimte zijn.
Ah apart, nooit gewetenquote:
Hopelijk is dat in België en Spanje over een paar weken nog steeds zo.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zei hij handenwrijvend.Wat een grote onzin sta jij te verkondigen zeg. Het is juist gebleken dat de versoepelingen juist NIET voor een grote stijging in het aantal besmettingen zorgen. Dat kan dus gewoon open blijven met een aantal regels in acht nemende, bij die eventuele tweede golf.
Dat sluiten slaat ook helemaal nergens op. Mensen zoeken elkaar toch wel op. Zie de illegale feesten etc. dat gaat alleen maar toenemen hoe langer dit voort duurt, en hoe eerder men weer beperkingen treft. Het maakt geen ruk uit of je in een loods staat te feesten of in de plaatselijke discotheek. Of dat je een drankje of een etentje bij vrienden thuis hebt of in een restaurant. Nee de mensen hebben hier over het algemeen echt geen zin meer in heb ik het idee en willen gewoon leven.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk is dat in België en Spanje over een paar weken nog steeds zo.
Kap daar eens mee joh. Niemand vindt dit leuk, maar het is een realiteit waar we voorlopig rekening mee zullen moeten houden.quote:
Ik vind het altijd mooi dat populisten zoals jij het als een aanval zien, alsof Corona een levend vijandig wezen is. Zou dat wel een interessant onderzoek vinden, waarom vooral de populisten zich zo aangevallen voelen door de (terechte) maatregelen.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zei hij handenwrijvend.Wat een grote onzin sta jij te verkondigen zeg. Het is juist gebleken dat de versoepelingen juist NIET voor een grote stijging in het aantal besmettingen zorgen. Dat kan dus gewoon open blijven met een aantal regels in acht nemende, bij die eventuele tweede golf.
Draai het eens om, jij ziet alleen maar lockdowns, doom scenario's etc, word je daar niet erg moe van?quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kap daar eens mee joh. Niemand vindt dit leuk, maar het is een realiteit waar we voorlopig rekening mee zullen moeten houden.
Ik vertrouw er toch op dat als de besmettingen weer echt toenemen en ook de ziekenhuisopnames dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking wel verstandig genoeg is en niet zo egocentrisch zoals die mensen die nu janken over mondmasker die een half uur op moeten.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat sluiten slaat ook helemaal nergens op. Mensen zoeken elkaar toch wel op. Zie de illegale feesten etc. dat gaat alleen maar toenemen hoe langer dit voort duurt, en hoe eerder men weer beperkingen treft. Het maakt geen ruk uit of je in een loods staat te feesten of in de plaatselijke discotheek. Of dat je een drankje of een etentje bij vrienden thuis hebt of in een restaurant. Nee de mensen hebben hier over het algemeen echt geen zin meer in heb ik het idee en willen gewoon leven.
Lekker manipulatief grafiekje weer, vanaf 1 mei. Geen idee of je die zelf gemaakt hebt of uit een nieuwsbericht en ik trek de data zelf niet in twijfel, maar het doel is overduidelijk angstzaaien. Als je dit plot vanaf 1 maart krijg je een totaal ander beeld. Deze datum is natuurlijk zo gekozen dat het lijkt alsof het hard oploopt en we richt de eerste piek gaan.quote:
Houd alsjeblieft op man met je realiteit. De toon van je posts zijn altijd erg pessimistisch en neigen eerder naar onderbuikgevoelens maar vooral afgunst naar mensen die plezier hebben heb ik het idee. Alsof het een zekerheid is dat we weer thuis komen te zitten.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kap daar eens mee joh. Niemand vindt dit leuk, maar het is een realiteit waar we voorlopig rekening mee zullen moeten houden.
Je bent nu ten dode opgeschreven.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat weer de juiste kant op![]()
Gisteravond rustig kunnen genieten van mooi terrasweer in een prop- en propvol groningen. Geen 1,5 meter kramp, geen reprimandes. Gewoon ouderwets gezellig
Ja dan zie een andere golf ervoor die veel groter is voor nu. Angstzaaien? gewoon de feiten toch. Laten we hopen dat België niet weer richting 1000 cases per dag gaat. Dit is gewoon alert zijn voordat je weer achter de feiten aanloopt en pas iets doet als het al weer te laat is.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Lekker manipulatief grafiekje weer, vanaf 1 mei. Geen idee of je die zelf gemaakt hebt of uit een nieuwsbericht en ik trek de data zelf niet in twijfel, maar het doel is overduidelijk angstzaaien. Als je dit plot vanaf 1 maart krijg je een totaal ander beeld. Deze datum is natuurlijk zo gekozen dat het lijkt alsof het hard oploopt en we richt de eerste piek gaan.
Zoveel bier is op lange termijn inderdaad niet zo goed. Dus je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent nu ten dode opgeschreven.
Ja, of misschien heb ik de volksgezondheid gewoon iets hoger in het vaandel staan dan sommige egoïsten in dit topic. Het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Houd alsjeblieft op man met je realiteit. De toon van je posts zijn altijd erg pessimistisch en neigen eerder naar onderbuikgevoelens maar vooral afgunst naar mensen die plezier hebben heb ik het idee. Alsof het een zekerheid is dat we weer thuis komen te zitten.
Ook je statements over handhaving en gedwongen testen zijn echt zum kotzen. Communist
Misschien omdat ik wakker ben en in zie dat het niet zo gevaarlijk is als gedacht? De mortaliteitscijfers, opnamecijfers t.o.v. het aantal besmettingen, de steekproef van Sanquin (rond de 500.000 ongeregistreerde besmettingen) spreken namelijk voor zich en zeggen genoeg.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik vind het altijd mooi dat populisten zoals jij het als een aanval zien, alsof Corona een levend vijandig wezen is. Zou dat wel een interessant onderzoek vinden, waarom vooral de populisten zich zo aangevallen voelen door de (terechte) maatregelen.
Er moeten, indien bv veel besmettingen na de vakantieperiode, gewoon wat maatregelen komen alleen voor cq gericht op ouderen.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat sluiten slaat ook helemaal nergens op. Mensen zoeken elkaar toch wel op. Zie de illegale feesten etc. dat gaat alleen maar toenemen hoe langer dit voort duurt, en hoe eerder men weer beperkingen treft. Het maakt geen ruk uit of je in een loods staat te feesten of in de plaatselijke discotheek. Of dat je een drankje of een etentje bij vrienden thuis hebt of in een restaurant. Nee de mensen hebben hier over het algemeen echt geen zin meer in heb ik het idee en willen gewoon leven.
Notoire overtreders moeten we gewoon opsluiten voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Dan schrikt asociale mensen wel af hoor.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ohja al die mensen die "wakker" zijn. Ook op twitter zijn er naast genoeg van. Eerste stap in complottheoriedenkenquote:Op zondag 19 juli 2020 12:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien omdat ik wakker ben en in zie dat het niet zo gevaarlijk is als gedacht? De mortaliteitscijfers, opnamecijfers t.o.v. het aantal besmettingen, de steekproef van Sanquin (rond de 500.000 ongeregistreerde besmettingen) spreken namelijk voor zich en zeggen genoeg.
Doe je ogen eens open is mijn advies. Dit virus is helemaal niet zo erg als gedacht. We worden onnodig bang gemaakt door de overheid en de media. Dit is namelijk echt niet het killervirus wat begin maart/april nog geschetst werd. De maatregelen zijn dus niet terecht en neigen meer naar betutteling. Dat hier veel users gevoelig zijn voor sentimentele zielige berichten over (jonge) slachtoffers en mensen met blijvende gezondheidsschade doet mij helemaal niets. Uitzonderingsgevallen heb je altijd en zulke gevallen heb je er ook tussen zitten met griep of een longontsteking. Krijgen die ook een nieuwsartikel en spotlights op zich gericht. De echte populisten zijn de doemdenkers hier met hun zielige berichten en alleen cijfers posten wanneer het slecht is en stijgt. Bij positief nieuws zie je ze niet. Ook ontzettend hypocriet dat een corona dode zo ontzettend uitgebreid bij stil gestaan word maar een normale dode daar liet niemand een traan voor en gaan ze ook niet bij stil staan.
Baby's gaan in elk geval niet vrijuit:quote:Op zondag 19 juli 2020 12:50 schreef Za het volgende:
Wanneer er een virus zou heersen dat met name babies zou treffen zou ook niet iedereen tot 100 thuis gaan zitten, maar zoek je naar gepaste oplossingen, lever je maatwerk, en laat je de niet ontvankelijken ongemoeid.
En verder lijk je weer eens te vergeten dat je jongeren en ouderen niet kunt scheiden, waar je de grens ook zou leggen. Dus de jongeren waarvan er een hoop waarschijnlijk slechts lichte klachten krijgen (maar zeker niet allemaal, weten we inmiddels) besmetten thuis, in de supermarkt of op hun werk toch weer allerlei ouderen met alle gevolgen van dien.quote:In de Amerikaanse staat Texas zijn tientallen baby's positief getest op het coronavirus. Het is niet duidelijk hoe de 85 baby's in de regio Nueces County besmet zijn geraakt. Ook is niet bekend hoe de baby's eraan toe zijn.
"Deze kinderen zijn nog geen jaar oud. Help ons alsjeblieft de verspreiding van dit virus tegen te gaan", zegt Annette Rodriguez, voorzitter van een kinderwelzijnsorgansatie. De gouverneur van de staat gaf eerder aan een nieuwe lockdown niet uit te sluiten.
In Texas zijn gisteren voor de vijfde achtereenvolgende dag meer dan 10.000 besmettingen vastgesteld. In 24 uur tijd overleden 130 mensen aan het virus. Het totale aantal besmettingen in de staat steeg naar ruim 317.000, het aantal doden naar 3865.
Heb jij wel door dat de economie ook in directe verbinding staat met je volksgezondheid? Geloof me, door de maatregelen krijgen we nog veel meer slachtoffers dan corona ooit zal kunnen gaan aanrichten. Denk aan mensen die mentaal de grond ingaan of mensen met financiële problemen. Maar dit soort gevallen worden natuurlijk niet bekend want dat is een grijs gebied. De werkloosheidcijfers spreken nu al voor zich, minstens 4% van de beroepsbevolking. Waarom sluit je je ogen daar voor en wil je koste wat kost corona bestrijden, ten koste van echt alles? Dat idee heb ik bij jou namelijk. Terwijl de totale volksgezondheid van zo veel meer facetten afhankelijk is.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, of misschien heb ik de volksgezondheid gewoon iets hoger in het vaandel staan dan sommige egoïsten in dit topic. Het is maar net hoe je het bekijkt.
De kans is wel heel klein dat baby's of kinderen er aan overlijden. Wat wel zorgelijk is hier is in de beroepsbevolking leeftijd dat toch veel mensen blijvende klachten hebben. Ik wil dit wel eens in kaart gebracht zien.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Baby's gaan in elk geval niet vrijuit:
[..]
En verder lijk je weer eens te vergeten dat je jongeren en ouderen niet kunt scheiden, waar je de grens ook zou leggen. Dus de jongeren waarvan er een hoop waarschijnlijk slechts lichte klachten krijgen (maar zeker niet allemaal, weten we inmiddels) besmetten thuis, in de supermarkt of op hun werk toch weer allerlei ouderen met alle gevolgen van dien.
Hier kan ik mij wel achter scharen. Helaas schieten we wellicht nog teveel in de paniek modus als het na de lockdown periode een beetje opleeft, terwijl er niet overal duidelijk bepaald is wat de echte grenswaardes zijn die geaccepteerd worden.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien omdat ik wakker ben en in zie dat het niet zo gevaarlijk is als gedacht? De mortaliteitscijfers, opnamecijfers t.o.v. het aantal besmettingen, de steekproef van Sanquin (rond de 500.000 ongeregistreerde besmettingen) spreken namelijk voor zich en zeggen genoeg.
Doe je ogen eens open is mijn advies. Dit virus is helemaal niet zo erg als gedacht. We worden onnodig bang gemaakt door de overheid en de media. Dit is namelijk echt niet het killervirus wat begin maart/april nog geschetst werd. De maatregelen zijn dus niet terecht en neigen meer naar betutteling. Dat hier veel users gevoelig zijn voor sentimentele zielige berichten over (jonge) slachtoffers en mensen met blijvende gezondheidsschade doet mij helemaal niets. Uitzonderingsgevallen heb je altijd en zulke gevallen heb je er ook tussen zitten met griep of een longontsteking. Krijgen die ook een nieuwsartikel en spotlights op zich gericht. De echte populisten zijn de doemdenkers hier met hun zielige berichten en alleen cijfers posten wanneer het slecht is en stijgt. Bij positief nieuws zie je ze niet. Ook ontzettend hypocriet dat een corona dode zo ontzettend uitgebreid bij stil gestaan word maar een normale dode daar liet niemand een traan voor en gaan ze ook niet bij stil staan.
Dat de zorg weer gaat overspoelen is nergens op gebasseerd, puur een sentimenteel trucje. Dat is in Zweden ook niet gebeurd, de curve vlakt daar nu zelfs uit zichzelf af. En dit zonder allerlei maatregelen. Zweden heeft door de zure appel heen gebeten.quote:Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja al die mensen die "wakker" zijn. Ook op twitter zijn er naast genoeg van. Eerste stap in complottheoriedenken![]()
De realiteit is wel dat de ziekenhuizen toen bijna overrompeld waren door de toestroom van coronapatienten. Gewone zorg ging toen bijna niet door. Daar willen we gewoon niet weer in de buurt komen. Het gaat nu nog ok, al is er een lichte toename. Ik zie niemand hier roepen dat alles weer dicht moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |