quote:Fors meer bellers voor coronatest
De afgelopen dagen hebben veel meer Nederlanders gebeld om een coronatest in te plannen. Dat bevestigt een woordvoerder van de GGD-GHOR Nederland na berichtgeving van de Volkskrant.
Tot 18.30 uur waren er vandaag 62 procent meer telefoongesprekken met het centrale telefoonnummer ten opzichte van vorige week zondag. Op donderdag lag het aantal telefoontjes 40 procent hoger dan op dezelfde dag vorige week. Het is onduidelijk waarom het nummer een stuk vaker wordt gebeld.
Het aantal bevestigde besmettingen in Nederland is de laatste dagen licht gestegen. De afgelopen 24 uur waren het er 144, de dag ervoor 127.
Afgelopen week werd duidelijk dat de bereidheid van mensen met klachten om zich te laten testen beperkt is. Uit onderzoek van het RIVM en de GGD's komt naar voren dat 12 procent van de groep met klachten zich heeft gemeld voor een test.
Nee, niet zonder reden. De reden is dat vrijwel geen enkele jongere zich er nog aan wilde houden, en dat er grote maatschappelijke druk was om na de zomervakantie de middelbare scholen weer volledig te openen. Niet omdat het OMT het nu direct een goed idee vond.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 1,5 meter onder de 18 is er ook al even niet meer. Die hebben ze ook niet zonder reden afgeschaft.
Dus of de toename is echt, of men is erachter gekomen dat het toch wel best belangrijk is om te laten testen in geval van klachten.quote:
Ik zie de laatste week veel communicatie in de media, dus ik hoop dat het gewoon echt doordringt om je te laten testen bij klachten. De drempel is gewoon echt laag.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus of de toename is echt, of men is erachter gekomen dat het toch wel best belangrijk is om te laten testen in geval van klachten.
Ik vind dat toch een slechte reden. Er zijn ook een hoop 20ers die harder willen rijden dan 100 km/u, dat staan we voor die leeftijd toch ook niet toe?quote:Op zondag 19 juli 2020 20:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, niet zonder reden. De reden is dat vrijwel geen enkele jongere zich er nog aan wilde houden, en dat er grote maatschappelijke druk was om na de zomervakantie de middelbare scholen weer volledig te openen. Niet omdat het OMT het nu direct een goed idee vond.
Ik zeg alleen dat er een reden was. Niet dat het een goede reden was.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind dat toch een slechte reden. Er zijn ook een hoop 20ers die harder willen rijden dan 100 km/u, dat staan we voor die leeftijd toch ook niet toe?
quote:Op zondag 19 juli 2020 21:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat er een reden was. Niet dat het een goede reden was.
Ik erger me eraan dat iedereen die dat woord gebruikt er wat anders mee bedoelt. Wanneer is het een golf ? Wanneer is het een probleem ? Wat accepteren we, en ten koste van wat ?quote:Op zondag 19 juli 2020 21:18 schreef Breekfast het volgende:
2e golf gaat eraan komen, eerder dan gedacht
Ik gok het tweede. Meer mensen die zich laten testen. Ben benieuwd naar de hoeveelheid tests die er gedaan zijn in vergelijking met 1-2 weken terug. Of het procentueel dan nog steeds evenveel positieve tests zijn.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus of de toename is echt, of men is erachter gekomen dat het toch wel best belangrijk is om te laten testen in geval van klachten.
Ik vind dat golf geroep ook irritant. Vind het pas een nieuwe ''golf'' als we echt zo hard geraakt worden als aan het begin van het jaar. Zolang het regionaal op te vangen valt en zolang de ziekenhuizen geen grote stijgingen registreren (zoals nu - alles is stabiel daar) vind ik golf geroep veel te voorbarig en paniekerig.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ik erger me eraan dat iedereen die dat woord gebruikt er wat anders mee bedoelt. Wanneer is het een golf ? Wanneer is het een probleem ? Wat accepteren we, en ten koste van wat ?
Amen, dat roep ik ook al de hele tijd.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ik erger me eraan dat iedereen die dat woord gebruikt er wat anders mee bedoelt. Wanneer is het een golf ? Wanneer is het een probleem ? Wat accepteren we, en ten koste van wat ?
In de Hornbach drie maanden geleden ook.quote:
Foto ook vanuit andere hoeken? Of is dit weer zo'n stemmingmakende foto net als van het voorjaar een paar keer gebeurde met strandfoto's.quote:
"Een 2e golf" is inderdaad een grijs gebied. Maar voor mij betekent het dat de R factor voor langere tijd boven de 1 komt te liggen. Als dat gebeurt dan moet je vroeg of laat weer ingrijpen.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Fotografen doen het er ook om met die foto's.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Foto ook vanuit andere hoeken? Of is dit weer zo'n stemmingmakende foto net als van het voorjaar een paar keer gebeurde met strandfoto's.
Ja, maar er zijn zo veel factoren in het spel. Er wordt nu veel te makkelijk gedacht dat het makkelijk zoals maart wordt. Maar er is zoveel anders nu.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
"Een 2e golf" is inderdaad een grijs gebied. Maar voor mij betekent het dat de R factor voor langere tijd boven de 1 komt te liggen. Als dat gebeurt dan moet je vroeg of laat weer ingrijpen.
ACH soooquote:Op zondag 19 juli 2020 20:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)lag-oprukt~beb37e27/
Dat hoef je mij niet te vertellen. Maar de zonnigste lente ooit in NL is natuurlijk nog steeds alles behalve zonnig, buiten dat met een zo'n die een piskracht heeft. Praat niet zo raar over de mogelijke invloed van de zon.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:39 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Betwist je dat de lente ongekend zonnig was ??
https://nos.nl/artikel/23(...)-zonnigste-ooit.html
Nee, die was echt zonnig. Ik heb even gekeken bij knmi. April en mei scheen de zon 2/3 van de tijd. Dat is echt veel.quote:Op zondag 19 juli 2020 21:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen. Maar de zonnigste lente ooit in NL is natuurlijk nog steeds alles behalve zonnig, buiten dat met een zo'n die een piskracht heeft. Praat niet zo raar over de mogelijke invloed van de zon.
https://nos.nl/artikel/23(...)-over-een-maand.htmlquote:Het oplopende aantal vastgestelde coronabesmettingen in Nederland leidt waarschijnlijk over vier of vijf weken tot meer opnames op de intensive cares. Dat zei hoogleraar Andreas Voss in Dit is de Dag op NPO Radio 1.
Vandaag meldde het RIVM op het coronadashboard 144 positieve tests, gisteren waren het er 127. Zulke aantallen waren al een maand niet meer voorgekomen. De meeste besmettingen zijn vandaag vastgesteld in de categorie 20 tot 40 jaar (34 procent), gevolgd door 40 tot 60 jaar (32 procent), 0 tot 20 jaar (19 procent) en 60 tot 80 jaar (13 procent). In de categorie 80+ zijn drie mensen positief getest, ofwel 2 procent.
Feestjes
"Het gaat vooral om jongeren", zegt Voss. "Tieners en jonge volwassenen. Die komen te vaak dicht bij elkaar, gaan naar feestjes." Hij wijst erop dat jongeren meestal niet erg ziek worden van het coronavirus, al zijn de gevolgen voor hen op lange termijn nog niet duidelijk.
Geen golf he, dat staat er niet. Slechts meer opnames mogelijkquote:Op zondag 19 juli 2020 22:11 schreef hooibaal het volgende:
Nieuwe opnamegolf op de IC aanstaande volgens het OMT:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-over-een-maand.html
Ik denk en hoop het ook. Aan de andere kant, we zijn nu ongeveer 2 weken na de grootste versoepelingen denkbaar...quote:Op zondag 19 juli 2020 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok het tweede. Meer mensen die zich laten testen. Ben benieuwd naar de hoeveelheid tests die er gedaan zijn in vergelijking met 1-2 weken terug. Of het procentueel dan nog steeds evenveel positieve tests zijn.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |