N vergeet de immuniteit niet, als die inderdaad maar tijdelijk is, en veel van die 20% chronische corona patienten krijgen het weer, dan lopen ze ook meteen veel grotere kans bij een tweede besmetting wel op de IC terecht te komen of dood te gaan. En van degene di lichte symptomen of geheel asymptomatisch zijn, is het ook nog niet bekend of ze bij een eventuele herbesmetting later het ook weer zullen zijn. Maar denk dat degene waar je hier mee argumenteert erover, in mijn opinie daar ook geen fluit om zullen geven en gewoon door zullen argumenteren dat het "allemaal wel mee valt"quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er staat inderdaad in het artikel dat het ruwweg 20% vd gevallen is, dus 1 op 5
Maar wil jij er maar op "gokken" bij een eventuele besmetting dat je bij die groep zal horen die zonder al teveel problemen hersteld? Is jouw gezondheid en welzijn iets wat je zo klakkeloos op het spel wilt zetten?
Ik niet iig.
Ze hebben het volgens mij over 20 procent van het totaal, dus niet alleen maar jonge mensen. In de lagere leeftijden zal het percentage een stuk lager liggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er staat inderdaad in het artikel dat het ruwweg 20% vd gevallen is, dus 1 op 5
Maar wil jij er maar op "gokken" bij een eventuele besmetting dat je bij die groep zal horen die zonder al teveel problemen hersteld? Is jouw gezondheid en welzijn iets wat je zo klakkeloos op het spel wilt zetten?
Ik niet iig.
Afgezien de longartsen en huisartsen dit ook bevestigen. Het is een nieuw fenomeen vanuit dit virus, en men heeft nog geen idee over de impact.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:33 schreef ozzietukker het volgende:
En dit soort berichten doen het natuurlijk goed in de media dat je ze zonder enige nuance gaat nablaaten.
Zijn er ondertussen al 16.000, en tijdens het bericht waren het er 6000. Wachttijden bij de longartsen is ondertussen ook al weken.quote:Want zelfs de NOS probeerde dit, dat op een speciale feestboek groep 1000 mensen hadden gereageerd die ook klachten hadden.
Het virus is pas eigenlijk 6 maanden actief en we weten nog gewoon heel weinig van dit virus. Op lange termijn weten we nog helemaal niets van dit virus.quote:De nuance die gelukkig gemaakt werd is dat een feestboek groep met als onderwerp klachten natuurlijk vooral juist de groep laat reageren die klachten heeft, de personen die geen klachten hebben zullen natuurlijk niet op zoek zijn naar lotgenoten.
Mooie is, dat die langdurige klachten, onder de 98% viel van milde symptomen. Allemaal milde klachten, maanden geleden, en kunnen soms niet eens naar zolder lopen zonder totaal buitenadem te zijn. (gewoon volkomen normale gezonde personen).quote:Dus er zullen ongetwijfeld wat mensen nog wat klachten hebben, en af en toe komt er een huilie huilie verhaal in de media, (dat is overigens ook gewoon beleid, juist om Corona als gevaar te doen blijven zien, maar het overgrote deel, 98% heeft geen of milde klachten, en die nuance moet je natuurlijk wel blijven zien
Het nu geen killer virus, maar nu al wel een heel gevaarlijk virus. Het kan de zorg zo overladen in een paar maanden, zoals ook gebleken. En ik hou mijn hart vast, als de vakanties afgelopen zijn. Men gaat zo onvoorzichtig om, recept voor een volgende uitbraak, met alle ellende.En als de zorg overladen is, is het gewoon heel simpel, zonder beadming, Oud of jong, je heb dan een groot probleem. Nog afgezien de permanente schade die het kan opleveren.quote:het is geen killervirus en het zal geen killervirus worden.
Ja, ik ben daar vrij nuchter in ja.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:37 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Maar je kunt helaas ook heel lang ellende houden van Corona. En men heeft nog geen idee, waaraan dit ligt, of dat je er een keer vanaf komt. Chronische Corona verschijnselen, daar lees je juist steeds meer van. En dat zijn wel degene die het milde verschijnselen hadden.
En trouwens als jij moeder zou besmetten, die er aan overlijd. Zo is het leven nu eenmaal?
Artikel spreekt over 20%, dus das best een flink aantal.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
En hoe groot is dit percentage? Of ben je nu zelf ook aan het kersen plukken?
Ja, ik ben daar vrij nuchter in ja.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:37 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Maar je kunt helaas ook heel lang ellende houden van Corona. En men heeft nog geen idee, waaraan dit ligt, of dat je er een keer vanaf komt. Chronische Corona verschijnselen, daar lees je juist steeds meer van. En dat zijn wel degene die het milde verschijnselen hadden.
En trouwens als jij moeder zou besmetten, die er aan overlijd. Zo is het leven nu eenmaal?
Jawel hoor. Maar dan is dat nog steeds mijn mening en houding daarin.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het gaat niet jou als individu. Het gaat de personen die jij vervolgens aansteekt. Dat kwartje is bij velen na een half jaar nog steeds niet gevallen kennelijk.
Daar is nog niets van bekend. Of deze milde patiënten ook immuun zijn weten ze nog niet. Vaak is het wel zo dat de antistoffen heel snel weg zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:35 schreef Dreassic het volgende:
N vergeet de immuniteit niet, als die inderdaad maar tijdelijk is, en veel van die 20% chronische corona patienten krijgen het weer, dan lopen ze ook meteen veel grotere kans bij een tweede besmetting wel op de IC terecht te komen of dood te gaan.
Helaas onderschatten vele mensen dit virus. Je ziet en hoort dit helaas dagelijks. Zonder dat ze eigenlijk weten hoe gevaarlijk dit virus is.quote:En van degene di lichte symptomen of geheel asymptomatisch zijn, is het ook nog niet bekend of ze bij een eventuele herbesmetting later het ook weer zullen zijn. Maar denk dat degene waar je hier mee argumenteert erover, in mijn opinie daar ook geen fluit om zullen geven en gewoon door zullen argumenteren dat het "allemaal wel mee valt"
Heel vervelend voor degene die nog klachten hebben. Wat ik me afvraag of ze al hun bloedwaardes testen. Kan mij voorstellen dat lichaam uit balans is.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:46 schreef Rolfieo het volgende:
Het virus is pas eigenlijk 6 maanden actief en we weten nog gewoon heel weinig van dit virus. Op lange termijn weten we nog helemaal niets van dit virus.
Je beseft toch dat die ene persoon die, for the sake of argument, zich zelf laat besmetten, leeft toch niet in een vacuüm. Hij heeft huisgenoten, collega's, vrienden. In theorie heb je gelijk wanneer je stelt dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen quarantaine,maar in de praktijk is dat toch echt anders en kan niet iedereen die keuze maken. Neem ouderen, zieken, kinderen of onze GZ werkers.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dan geldt toch opnieuw exact hetzelfde?
Als die personen die dán weer worden aangestoken, óók niet in de risicogroep vallen, is er weer niet zoveel aan de hand.
Dus als alle risicogroepen zich afschermen, dan worden die vrijwel niet aangestoken. Of dat eerlijk en acceptabel is, is een ander verhaal.
Fijn voor eventueel ouders,collega's en vrienden je jij mogelijk besmet met je houding. En hopelijk krijgen hun dan ook maar milde symptomen en chronische klachten, of misschien nog wel ernstiger. Of dat hun het verder verspreiding met die gevolgen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:53 schreef F.Sinatra het volgende:
Jawel hoor. Maar dan is dat nog steeds mijn mening en houding daarin.
Mijn omgeving denkt er net zo over. Collega's ook, maar werk 100% vanuit huis.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:01 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Fijn voor eventueel ouders,collega's en vrienden je jij mogelijk besmet met je houding. En hopelijk krijgen hun dan ook maar milde symptomen en chronische klachten, of misschien nog wel ernstiger. Of dat hun het verder verspreiding met die gevolgen.
Door dit soort houdingen blijft het virus juist actief, met alle effecten en maatregelen die daarom noodzakelijk zijn.
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:01 schreef Rolfieo het volgende:
Door dit soort houdingen blijft het virus juist actief, met alle effecten en maatregelen die daarom noodzakelijk zijn.
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
Uitslag test binnen na ik poos geleden ziek terug gekomen ben uit Azië... nog beetje anti stoffen in het bloed maar niet veel... En na ruim 2 maanden ook weer 100% ok. Kan weer voluit fietsen zonder over mijn nek te gaan
Gelukkig heb je er bijna geen last meer van. Het is wel weer bijna zoals vanouds.quote:
Ik ken die mensen ook, in een seniorencomplex naast mijn ouders zit een oudere alleenstaande vrouw zichzelf helemaal afgezonderd in huis opgesloten te zitten.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mensen in een risicogroep gaan vaak sowieso al niet naar buiten. Ik ken mensen die al sinds februari het huis niet uit zijn geweest en alleen de thuiszorg zien en soms komen zelfs die niet meer en worden ze geholpen door een ouder die op diens beurt ook zoveel mogelijk thuisblijft om het niet te krijgen en dus ook niet door te geven.
Die dingen die jij aangeeft "dat moeten ze dan maar niet doen", die dingen moet je nu sowieso niet willen doen.
Precies. Mijn eigen opa en oma (beide in de 80) hebben vanaf week 1 gezegd: blijf maar gewoon komen, ook met onze kleinkinderen. Liever nu eerder dood dan deze ellende. Bewust risico.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ken die mensen ook, in een seniorencomplex naast mijn ouders zit een oudere alleenstaande vrouw zichzelf helemaal afgezonderd in huis opgesloten te zitten.
Bezorging moet via protocol op afstand en dan moet de bezorger weg en gaat ze met desinfectie in de weer en ze durft niet eens op het balkon.
Die is compleet en helemaal doorgeslagen in paniek. En het wrange zal zijn, ze gaat binnenkort nog overlijden ook, lekkere laatste periode heb je dan als je zo moet leven.
Je ziet de rest van het seniorencomplex lekker naar buiten gaan, praatje maken, naar supermarkt en wat al niet meer, en deze mensen genieten gewoon van het leven. Die maken toch ook iets meer de nuance terwijl een gedeelte wel degelijk in de risicogroep valt.
Het is dus toch ook vooral hoe je zelf in het leven staat en hoe je ermee om wilt gaan.
Jep. Dat is namelijk de eerste stap in de onderzoeken -> Geen afwijkingen geconstateerd.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:00 schreef DeOlifantvis het volgende:
Heel vervelend voor degene die nog klachten hebben. Wat ik me afvraag of ze al hun bloedwaardes testen. Kan mij voorstellen dat lichaam uit balans is.
Kijk, jij laat nu precies zien, waarom helaas mensen zo dom niet zo slim zijn. Je moet namelijk iets eerst onderzoeken en bewijzen.quote:[nuance uit-modus]
Wat zijn al die wetenschappers dan allemaal aan het doen ? Waarom weten ze dat niet ? Ik heb het idee dat de wetenschap episch aan het falen is.........
-ze weten niet of mondkapjes werken
-ze weten niet in hoeverre het airborne is
-ze weten niet of mensen immuum worden
WETENschap
Als je je punt wilt maken door andere dom te noemen, is dat niet heel sterk natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:14 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Jep. Dat is namelijk de eerste stap in de onderzoeken -> Geen afwijkingen geconstateerd.
Daarna wordt er vaak nog een longfoto gemaakt => Geen significante long schade.
En bij de meeste is de antistoffen test ook negatief.
Maar als je buiten adem bent bij 2 trappen lopen, is het best wel ernstig.
[..]
Kijk, jij laat nu precies zien, waarom helaas mensen zo dom niet zo slim zijn. Je moet namelijk iets eerst onderzoeken en bewijzen.
Het komt er eigenlijk op neer, om te denken, dat misschien bloedwaardes iets afwijken. Dat moet je onderzoeken en daarmee dingen uitsluiten, of juist iets bewijzen met een uitslag. En bij wetenschap, moet dit ook nog een reproduceerbaar/verklaarbaar zijn. Niet zomaar iets roepen over uit balans. Want zo werkt de wetenschap niet.
Medische mondkapjes werken, of de chirurgische mondkapjes ook werken, moet eerste onderzocht en bewezen worden. Met de huidige aerosolen is bijvoorbeeld nu nog steeds een flinke discussie.
En misschien een leuk voorbeeld. Hoelang bestaat AIDS nu al? We beginnen nu eindelijk wat effective meditatie te krijgen, maar nog steeds geen vaccinatie of echte medicatie. En hoeveel jaren zijn we nu wel niet verder?
Voordeel was wel, dat de effectiviteit van een condoom wel snel bewezen was.
Jouw quotes staan nog steeds bol van aannames. Je bent nog vergeten de ziekte van Kawasaki te noemen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:46 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Afgezien de longartsen en huisartsen dit ook bevestigen. Het is een nieuw fenomeen vanuit dit virus, en men heeft nog geen idee over de impact.
[..]
Zijn er ondertussen al 16.000, en tijdens het bericht waren het er 6000. Wachttijden bij de longartsen is ondertussen ook al weken.
[..]
Het virus is pas eigenlijk 6 maanden actief en we weten nog gewoon heel weinig van dit virus. Op lange termijn weten we nog helemaal niets van dit virus.
Waarom worden sommige licht en sommige zwaar ziek? Er zijn bepaald risico groepen maar dat maakt niet uit voor de besmettingen. Deze chronische klachten komt voor bij iedereen.
Maar praat eens met een huisarts, die staan namelijk ook versteld van deze aantallen met vage klachten.
Ik mag 4 weken wachten totdat er tijd was bij de longarts, wegens deze klachten. Gelukkig had een ander ziekenhuis eerder tijd. Was daar "maar" 3 weken wachten, wegens een flinke toename van deze ex-corona patiënten.
[..]
Mooie is, dat die langdurige klachten, onder de 98% viel van milde symptomen. Allemaal milde klachten, maanden geleden, en kunnen soms niet eens naar zolder lopen zonder totaal buitenadem te zijn. (gewoon volkomen normale gezonde personen).
Er zit dus al een paar maanden vertraging tussen de infectie en deze klachten. Zonder duidelijke redenen hebben deze personen, gewoon zware terugvallen, soms nog erger zijn dan de oorspronkelijke infectie klachten, want die waren mild.
Nuance is...Er is geen logica waarom dit zo is, en men heeft nog geen idee hoe dit echt behandelt moet worden. Of hoeveel mensen dit gaat treffen, aangezien er vaak maanden tussen zit. 3-4 maanden tussen de infectie en deze klachten zijn redelijk normaal.
[..]
Het nu geen killer virus, maar nu al wel een heel gevaarlijk virus. Het kan de zorg zo overladen in een paar maanden, zoals ook gebleken. En ik hou mijn hart vast, als de vakanties afgelopen zijn. Men gaat zo onvoorzichtig om, recept voor een volgende uitbraak, met alle ellende.En als de zorg overladen is, is het gewoon heel simpel, zonder beadming, Oud of jong, je heb dan een groot probleem. Nog afgezien de permanente schade die het kan opleveren.
Eigenlijk, is het gewoon een prachtig killer virus en volkomen willekeurig hoe zwaar je het krijgt.
Longschade komt ook gewoon vol, nog gezien de chronische longklachten die daarna kunnen komen.
Maar er is maar 1 verantwoordelijk voor.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:04 schreef F.Sinatra het volgende:
Waar iemand besmet wordt zijn er ook 2 'schuld'.
Miljoenen besmettingen in Nederland 😂😂quote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Jouw quotes staan nog steeds bol van aannames. Je bent nog vergeten de ziekte van Kawasaki te noemen.
Nuance is wel op zijn plaats het overgrote deel van de besmettingen heeft geen gevolgen. Want jij begrijpt ook wel dat er in Nederland inmiddels miljoenen besmettingen zijn geweest. Niet de cijfers die het RIVM aangeeft, het bloedonderzoek geeft dat al aan, en dat men nu weet dat de hoeveelheid antistoffen afneemt in plaats van toeneemt zal het aantal nog hoger zijn dan gedacht.
En dan hebben we het over percentages achter de komma.
Want feestboek is allemaal leuk, niet alle 16.000 leden met klachten hebben daadwerkelijk positief op Corona getest, men herkent zich in klachten en meldt daarom zijn of haar verhaal.
Nou dat weten ze inmiddels wel, dat is namelijk niet aangetoond. In Korea heeft men al toegegeven dat het relapses waren en dat geen van die gevallen men nog zware klachten kreeg.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 19:57 schreef Rolfieo het volgende:
Daar is nog niets van bekend. Of deze milde patiënten ook immuun zijn weten ze nog niet. Vaak is het wel zo dat de antistoffen heel snel weg zijn.
Of men een 2de keer geïnfecteerd kan worden, is ook nog niet bekend. Of men dus mogelijk bij een 2de infectie, het zwaarder kan krijgen, weten ze ook niet.
Waarom? Diegene die besmet hoeft het geeneens door te hebben dat 'ie het heeft. In mijn ogen ben je dan niet bewust verantwoordelijk ervoor.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:18 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Maar er is maar 1 verantwoordelijk voor.
En de gene die geinfecteerd is/wordt, hoeft er niets aan te kunnen doen. Die kon gewoon even in de winkel rond lopen.
Het is grappig dat jij daarom lacht, maar als je weet dat uit een bloedbank onderzoek waar men een groep van 18-70 jarigen die niet chronisch ziek zijn en geen klachten mogen hebben als 5-6% antistoffen naar voren kan halen, zit je dus al op die miljoen mensen die besmet zijn geweest.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |