abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194145543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat zijn ook al geen bejaarden met overgewicht.
Er is dan ook niemand die roept dat het enkel bejaarden met overgewicht treft, maar blijf het vooral roepen :D
  zaterdag 18 juli 2020 @ 16:47:36 #227
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194145588
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is dan ook niemand die roept dat het enkel bejaarden met overgewicht treft, maar blijf het vooral roepen :D
Nou
@Landgeld
  zaterdag 18 juli 2020 @ 16:52:10 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194145670
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven. Het schommelt gewoon, alles wijst op een stabiele situatie.
Er is nu gewoon een uitbraakje in Goes en dat is bekend, zie je ook terug in de cijfers. Net zoals Rotterdam even een clustertje had.
pi_194145720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:40 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het lijkt helaas weer te stijgen na schommelingen van daling en stijging, je ziet overal in bepaalde landen het ook weer gaat stijgen...
Een stijging van 1. Het luchtalarm mag wel afgaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194145741
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als ik deze redenering doortrek kunnen we net zo goed helemaal geen maatregelen nemen tegen het virus. Immers "we gaan toch allemaal een keer dood, alleen wat eerder nu door corona"
Ik zou het prima vinden joh. Blijven mensen die minder risico willen nemen maar lekker thuis.

Nu is het ook vooral op papier een regel. Of zie jij om je heen iedereen zich eraan houden?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2020 16:56:39 ]
  zaterdag 18 juli 2020 @ 16:57:45 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194145767
Hoe zat het met de opnamen deze week?

Zolang de ziekenhuizen geen alarm slaan over disproportionele stijgingen zou ik me niet zo druk maken.
pi_194145814
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:55 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik zou het prima vinden joh. Blijven mensen die minder risico willen nemen maar lekker thuis.

Nu is het ook vooral op papier een regel. Of zie jij om je heen iedereen zich eraan houden?
Dit. Ben je een risicogeval blijf je maar thuis. Daar hoeft een hele samenleving niet voor op te draaien, als je ziet hoeveel gevolgen het met zich mee brengt. De echte crisis moet nog komen.
En er is nooit een 1.5 meter samenleving geweest. Die regel was sowieso een beetje voor de buhne. Net zoals het handjes wassen als je ergens naar binnen wilt. Puur symboolpolitiek. Alsof je iemand besmet bij het passeren, ja dag.

De enige 1.5 meter samenleving die er is, is de afbraak van het horeca en toerisme met onnodige maatregelen. Meten met twee maten doen we aan.
pi_194145878
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zat het met de opnamen deze week?

Zolang de ziekenhuizen geen alarm slaan over disproportionele stijgingen zou ik me niet zo druk maken.
Die zijn nog altijd stabiel laag gebleven, volgens de dagelijkse cijfers. Niet zo gek ook, want een besmetting is 9 van de 10 keer een kuchje en een niesje.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 17:09:40 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194145966
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die zijn nog altijd stabiel laag gebleven, volgens de dagelijkse cijfers. Niet zo gek ook, want een besmetting is 9 van de 10 keer een kuchje en een niesje.
Het lijkt er wel op dat onder de huidige besmettingen veel meer jongeren zitten inderdaad.
pi_194146282
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit. Ben je een risicogeval blijf je maar thuis.
Nadeel is, dat dit niet zoveel hoeft uit te maken. Dat begrijpt niet iedereen. Wie denk je dat de risicogevallen bijvoorbeeld in een ziekenhuis,bejaardenhuis of bij bezoek bij opa/oma langs komt?

quote:
Daar hoeft een hele samenleving niet voor op te draaien, als je ziet hoeveel gevolgen het met zich mee brengt.
Klopt, daarom hebben we kleine maatregelen bedacht, waarmee we toch redelijk normaal kunnen leven.
En die zullen we langzaam hopelijk afbouwen. Maar het virus is nog steeds aanwezig, en kan heel snel weer terug komen, met grote aantallen. Dat vergeten de meeste helaas. Korte termijn geheugen is helaas geen corona verschijnsel, maar daar hebben vele wel last van.

Ik verwacht dat mondkapjes, ook vrij snel normaal gaan worden, omdat ze verplicht worden.

quote:
De echte crisis moet nog komen.
Klopt, want corona is voorlopig nog niet wel, en gaat regelmatig terug komen.

quote:
En er is nooit een 1.5 meter samenleving geweest.
Er is in de afgelopen 100 jaar ook niet zo'n wereldwijde pandemie geweest.

quote:
Die regel was sowieso een beetje voor de buhne. Net zoals het handjes wassen als je ergens naar binnen wilt. Puur symboolpolitiek. Alsof je iemand besmet bij het passeren, ja dag.
Waren wel maatregelen die helpen. Onderschat niet hoe vaak men even aan hun neus of ogen zit met je handen. Een simple maatregel, die voor sommige helaas al te complex is, blijkt.

quote:
De enige 1.5 meter samenleving die er is, is de afbraak van het horeca en toerisme met onnodige maatregelen. Meten met twee maten doen we aan.
De vraag is ook of als stop je met die maatregelen, of de horeca / toerisme wel terug krijgt. Bij zie je niet zo snel in een vol restaurant. Ik ga ook niet zomaar even een volle kermis bezoeken.
En zo zullen er vele zijn. Helemaal als de aantallen weer gaan stijgen.

En juist de uitgaansgelegenheden blijken nu de grote risico's te zijn.
pi_194146360
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:35 schreef F.Sinatra het volgende:
En inderdaad, ik doe er zelf prima aan mee. Ik mag het ook best krijgen. Als ik er aan dan aan sterf; het zij zo. En in mijn directe familie zijn er 2 overleden aan Corona. Dat zouden ze anders ook zijn, maar wat later. Zo is het leven nu eenmaal.
Maar je kunt helaas ook heel lang ellende houden van Corona. En men heeft nog geen idee, waaraan dit ligt, of dat je er een keer vanaf komt. Chronische Corona verschijnselen, daar lees je juist steeds meer van. En dat zijn wel degene die het milde verschijnselen hadden.

En trouwens als jij moeder zou besmetten, die er aan overlijd. Zo is het leven nu eenmaal :X ?
pi_194146388
quote:

[..]

Dit. Ben je een risicogeval blijf je maar thuis. Daar hoeft een hele samenleving niet voor op te draaien, als je ziet hoeveel gevolgen het met zich mee brengt. De echte crisis moet nog komen.
En er is nooit een 1.5 meter samenleving geweest. Die regel was sowieso een beetje voor de buhne. Net zoals het handjes wassen als je ergens naar binnen wilt. Puur symboolpolitiek. Alsof je iemand besmet bij het passeren, ja dag.

Wat versta je onder risico geval? Risico op sterfte? Want iedereen loopt risico op chronische longschade. Dat gebeurt bij jong en oud.
pi_194146574
Ik moest vanmiddag even de binnenstad van Den Bosch in, laat ik zeggen dat bij het wandelen en in winkels echt vrijwel niemand nog zijn best doet om op afstand te blijven. De looprichtingen worden ook volop geschonden, vooral door onze 60+ categorie die overal maar doorheen banjeren... ik werd er echt chagrijnig van :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194146588
quote:

[..]

Dit. Ben je een risicogeval blijf je maar thuis.
Het gaat niet jou als individu. Het gaat de personen die jij vervolgens aansteekt. Dat kwartje is bij velen na een half jaar nog steeds niet gevallen kennelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194146595
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Nou
@:landgeld
Ook die zie ik vooral roepen dat het vooral ouderen harder treft. Wel wat anders dan dat het echt alleen maar ouderen met overgewicht treft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er is nu gewoon een uitbraakje in Goes en dat is bekend, zie je ook terug in de cijfers. Net zoals Rotterdam even een clustertje had.
Weet ik. Reageerde op Ven omdat die in paniek leek te zijn na een stijging van 1 in het ziekenhuis. Situatie binnen de ziekenhuizen is stabiel gelukkig.
pi_194146609
quote:

[..]

Los van of je nou gelijk hebt in je beweringen. Als men wil bereiken dat in de praktijk maatregelen op een schaal van 5 op 10 daadwerkelijk worden gevolgd / uitgevoerd dan is het niet verkeerd maatregelen op een schaal van 8 op 10 in te voeren.

Er zijn teveel mensen die schijt hebben en zich maar deels aan maatregelen houden, dan moet je het wel zo doen.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:28:36 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194147179
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het gaat niet jou als individu. Het gaat de personen die jij vervolgens aansteekt. Dat kwartje is bij velen na een half jaar nog steeds niet gevallen kennelijk.
Het kwartje is wel degelijk gevallen, men ziet namelijk de cijfers en ziet direct waar de risico categorie zich bevind.

Je kan spastisch blijven wensen dat IEDEREEN zich maar moet aanpassen, en dat is best haalbaar voor een korte termijn, maar op lange termijn zal de RISICOGROEP dus zelf maatregelen moeten nemen om niet besmet te worden.
En ja dat zal dus betekenen dat men niet op zaterdag naar de winkel kan, niet in een vol restaurant uit eten moet gaan, niet de drukte in de binnenstad moet opzoeken, en ook geen grote familiefeesten bezoeken en dus maatregelen (mogelijk persoonlijke beschermingsmiddelen) nemen dat je als RISICOGROEP beschermd bent.
Want het geroep om mondkapjes omdat omliggende landen, ik ben alweer 3 x in Turkije geweest de afgelopen 4 weken, daar heeft men ook zo'n maatregel dat deze altijd op moet, ook buiten, met als gevolg dat je bij steeds meer mensen deze op de kin ziet hangen, juist ook in binnen ruimten omdat men er niet in gelooft. Dat zie je ook in Duitsland waar het alleen in winkels moet, zodra men de winkel uit is gaat deze naar beneden of in de zak. Ga maar na hoeveel nut dit heeft. (En nee bekeuren is echt onmogelijk, want doordat het draagvlak afbrokkelt zijn er zoveel overtredingen dat je daaraan simpelweg niet kunt beginnen).
De mondkapjesfundamentalisten zijn de enige die er goed mee om kunnen gaan omdat ze erin geloven, en dat zal dan ook het uitgangspunt moeten zijn, laat mensen zelf kiezen, en laat men dan ook de mondkapjes kiezen die henzelf beschermd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:33:22 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194147236
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:37 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar je kunt helaas ook heel lang ellende houden van Corona. En men heeft nog geen idee, waaraan dit ligt, of dat je er een keer vanaf komt. Chronische Corona verschijnselen, daar lees je juist steeds meer van. En dat zijn wel degene die het milde verschijnselen hadden.

En trouwens als jij moeder zou besmetten, die er aan overlijd. Zo is het leven nu eenmaal :X ?
En dit soort berichten doen het natuurlijk goed in de media dat je ze zonder enige nuance gaat nablaaten.
Want zelfs de NOS probeerde dit, dat op een speciale feestboek groep 1000 mensen hadden gereageerd die ook klachten hadden.
De nuance die gelukkig gemaakt werd is dat een feestboek groep met als onderwerp klachten natuurlijk vooral juist de groep laat reageren die klachten heeft, de personen die geen klachten hebben zullen natuurlijk niet op zoek zijn naar lotgenoten.

Dus er zullen ongetwijfeld wat mensen nog wat klachten hebben, en af en toe komt er een huilie huilie verhaal in de media, (dat is overigens ook gewoon beleid, juist om Corona als gevaar te doen blijven zien, maar het overgrote deel, 98% heeft geen of milde klachten, en die nuance moet je natuurlijk wel blijven zien, het is geen killervirus en het zal geen killervirus worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:34:20 #244
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194147252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:30 schreef Momo het volgende:
https://www.ad.nl/binnenland/leven-na-corona-hoe-gaat-het-met-deze-acht-ex-patienten-ik-was-doodsbang~ace7bcc5/

Hier verhalen van ex-patienten vanuit alle demografische hoeken van de samenleving.
Dezelfde verhalen kun je horen van slachtoffers van de griepgolf 2018.
AD doet weer eens cherry picking.
pi_194147345
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:40 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het lijkt helaas weer te stijgen na schommelingen van daling en stijging, je ziet overal in bepaalde landen het ook weer gaat stijgen...
Huh? Dit is de eerste dag met stijging na 6 dagen (4x daling, 2x stabiel). Vorige stijging was ook op zaterdag dus is gewoon hetzelfde patroon...
pi_194147509
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Maar dan geldt toch opnieuw exact hetzelfde?
Als die personen die dán weer worden aangestoken, óók niet in de risicogroep vallen, is er weer niet zoveel aan de hand.
Dus als alle risicogroepen zich afschermen, dan worden die vrijwel niet aangestoken. Of dat eerlijk en acceptabel is, is een ander verhaal.

Mijn punt is dat waar twee elkaar besmetten, hebben er twee 'schuld' (tenzij opzettelijke coronahoesters ofzo). Kom jij te dicht bij mij? Dan kom ik te dicht bij jou. Zolang daar één vanuit de risicogroep bij wordt aangestoken, ligt het echt niet alleen aan degene die de ander besmet. Dus 'blijf thuis als je in de risicogroep valt' kan nog wel eens rete-effectief zijn.
Waar het denkik wel wringt is dat veel mensen die in die groep vallen, niet beseffen dat ze in die groep vallen.
I'll give you something to do
pi_194147863
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het kwartje is wel degelijk gevallen, men ziet namelijk de cijfers en ziet direct waar de risico categorie zich bevind.

Je kan spastisch blijven wensen dat IEDEREEN zich maar moet aanpassen, en dat is best haalbaar voor een korte termijn, maar op lange termijn zal de RISICOGROEP dus zelf maatregelen moeten nemen om niet besmet te worden.
En ja dat zal dus betekenen dat men niet op zaterdag naar de winkel kan, niet in een vol restaurant uit eten moet gaan, niet de drukte in de binnenstad moet opzoeken, en ook geen grote familiefeesten bezoeken en dus maatregelen (mogelijk persoonlijke beschermingsmiddelen) nemen dat je als RISICOGROEP beschermd bent.
Want het geroep om mondkapjes omdat omliggende landen, ik ben alweer 3 x in Turkije geweest de afgelopen 4 weken, daar heeft men ook zo'n maatregel dat deze altijd op moet, ook buiten, met als gevolg dat je bij steeds meer mensen deze op de kin ziet hangen, juist ook in binnen ruimten omdat men er niet in gelooft. Dat zie je ook in Duitsland waar het alleen in winkels moet, zodra men de winkel uit is gaat deze naar beneden of in de zak. Ga maar na hoeveel nut dit heeft. (En nee bekeuren is echt onmogelijk, want doordat het draagvlak afbrokkelt zijn er zoveel overtredingen dat je daaraan simpelweg niet kunt beginnen).
De mondkapjesfundamentalisten zijn de enige die er goed mee om kunnen gaan omdat ze erin geloven, en dat zal dan ook het uitgangspunt moeten zijn, laat mensen zelf kiezen, en laat men dan ook de mondkapjes kiezen die henzelf beschermd.
Mensen in een risicogroep gaan vaak sowieso al niet naar buiten. Ik ken mensen die al sinds februari het huis niet uit zijn geweest en alleen de thuiszorg zien en soms komen zelfs die niet meer en worden ze geholpen door een ouder die op diens beurt ook zoveel mogelijk thuisblijft om het niet te krijgen en dus ook niet door te geven.
Die dingen die jij aangeeft "dat moeten ze dan maar niet doen", die dingen moet je nu sowieso niet willen doen.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 19:17:59 #248
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194148035
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:34 schreef kibo het volgende:

[..]

Dezelfde verhalen kun je horen van slachtoffers van de griepgolf 2018.
AD doet weer eens cherry picking.
Er zijn internationaal inmiddels talloze artikelen en verhalen van twintigers en dertigers die gewoon met zware klachten blijven lopen, maanden na een covid besmetting. Dus nee, geen cherry picking.
Op CNN nu ook weer: https://edition.cnn.com/2(...)-wellness/index.html

Je wilt deze shit gewoon écht niet oplopen, ook al ben je een gezonde twintiger.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 19:19:58 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194148075
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Er zijn internationaal inmiddels talloze artikelen en verhalen van twintigers en dertigers die gewoon met zware klachten blijven lopen, maanden na een covid besmetting. Dus nee, geen cherry picking.
Op CNN nu ook weer: https://edition.cnn.com/2(...)-wellness/index.html

Je wilt deze shit gewoon écht niet oplopen, ook al ben je een gezonde twintiger.
En hoe groot is dit percentage? Of ben je nu zelf ook aan het kersen plukken?
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 19:26:57 #250
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194148193
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En hoe groot is dit percentage? Of ben je nu zelf ook aan het kersen plukken?
Er staat inderdaad in het artikel dat het ruwweg 20% vd gevallen is, dus 1 op 5

Maar wil jij er maar op "gokken" bij een eventuele besmetting dat je bij die groep zal horen die zonder al teveel problemen hersteld? Is jouw gezondheid en welzijn iets wat je zo klakkeloos op het spel wilt zetten?

Ik niet iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')