abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2020 @ 12:58:59 #126
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194158321
De politie heeft vanochtend een illegaal feest met zo’n 150 aanwezigen in het buitengebied bij Oosterhout beëindigd. Vanuit het natuurgebied was een melding gekomen over harde muziek, meldt de politie.

Bij de Statendamweg bleken rond 07.30 uur zo’n dertig voertuigen en ongeveer 150 feestgangers te zijn en klonk inderdaad harde muziek. Agenten gingen in gesprek met iemand die zei de organisator te zijn. De aanwezigen kregen een kwartier de tijd om weg te gaan, wat ze deden. Een kleine groep bleef achter om op te ruimen.

Omdat de feestgangers zonder problemen vertrokken, zijn geen boetes uitgedeeld, aldus de politie, die wel benadrukt dat dergelijke feesten niet zijn toegestaan. ,,Bezoekers en organisatoren riskeren hoge boetes. Bovendien gaat het in dit geval om een natuurgebied waarin een dergelijke verstoring zeer ongewenst is."
Bron; AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)ziekenhuis~a4151142/
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 19 juli 2020 @ 12:59:00 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194158322
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat de zorg weer gaat overspoelen is nergens op gebasseerd, puur een sentimenteel trucje. Dat is in Zweden ook niet gebeurd, de curve vlakt daar nu zelfs uit zichzelf af. En dit zonder allerlei maatregelen. Zweden heeft door de zure appel heen gebeten.
Je ontkent dat de zorg in maart bijna overspoeld was in Nederland?
  zondag 19 juli 2020 @ 13:02:37 #128
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194158363
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat de zorg weer gaat overspoelen is nergens op gebasseerd, puur een sentimenteel trucje. Dat is in Zweden ook niet gebeurd, de curve vlakt daar nu zelfs uit zichzelf af. En dit zonder allerlei maatregelen. Zweden heeft door de zure appel heen gebeten.
Nergens op gebaseerd? Wat een verschrikkelijke onzin.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194158364
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:59 schreef Momo het volgende:

[..]

Je ontkent dat de zorg in maart bijna overspoeld was in Nederland?
Nee, zeker niet. Maar er word echt overal beweerd dat dat weer gaat gebeuren wanneer we weer alles los gaan laten, of wanneer er weer meer besmettingen komen. Het punt is, dat besmettingen nog geen ziekenhuisopname, of een dode betekent. Echter denken sommige mensen dat wel heb ik het idee. Zeggen dat de zorg weer dreigt te overspoelen is puur een sentimenteel trucje. Misschien heeft het virus hier ook al door het zogemaamde dorre hout gesneden en verloopt die tweede golf dus minder heftig in de ziekenhuizen. Omdat je simpelweg minder vatbare mensem hebt nu.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 19 juli 2020 @ 13:05:21 #130
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194158385
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Maar er word echt overal beweerd dat dat weer gaat gebeuren wanneer we weer alles los gaan laten, of wanneer er weer meer besmettingen komen. Het punt is, dat besmettingen nog geen ziekenhuisopname, of een dode betekent. Echter denken sommige mensen dat wel heb ik het idee. Zeggen dat de zorg weer dreigt te overspoelen is puur een sentimenteel trucje. Misschien heeft het virus hier ook al door het zogemaamde dorre hout gesneden en verloopt die tweede golf dus minder heftig in de ziekenhuizen.
Als je dat helemaal los laat en niks doet bij toenames zal dat uiteindelijk wel het geval zijn. Nog genoeg "dor hout" over. Misschien je moeder en je oma?
  zondag 19 juli 2020 @ 13:05:59 #131
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194158394
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Als je dat helemaal los laat en niks doet bij toenames zal dat uiteindelijk wel het geval zijn. Nog genoeg "dor hout" over. Misschien je moeder en je oma?
:D Jij schrijft het, ik dacht het _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194158395
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef hooibaal het volgende:

En verder lijk je weer eens te vergeten dat je jongeren en ouderen niet kunt scheiden, waar je de grens ook zou leggen. Dus de jongeren waarvan er een hoop waarschijnlijk slechts lichte klachten krijgen (maar zeker niet allemaal, weten we inmiddels) besmetten thuis, in de supermarkt of op hun werk toch weer allerlei ouderen met alle gevolgen van dien.
Klopt, maar jongeren moeten gewoon kunnen uitgaan op alle denkbare manieren, en dan maar een mondkapje op naar opa of oma.

Waarom zou restaurant na restaurant failliet moeten gaan wanneer iedereen <65 daar gewoon moet kunnen vertoeven?

Goede ventilatie in verpleeghuizen en woningen van ouderen, mondkapjes voor personeel en bezoek, boodschappen worden gebracht, niet voor eeuwig maar gewoon totdat de zaak ter plekke weer onder controle is, de rest leeft normaal door.
pi_194158416
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Notoire overtreders moeten we gewoon opsluiten voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Dan schrikt asociale mensen wel af hoor.

Ze hebben schijt aan het welzijn van anderen, maar als we ze zeer fors bestraffen dan denken ze wel 2x na voordat de regels overtreden.
Ik snap die overtreders wel. Waarom moeten zij rekening houden met alles en iedereen, en leven met beperkingen? Terwijl het voor hen eerder gaat resulteren in een verkoudheid. En kom alsjeblieft niet aanzetten met uitzonderingsgevallen en zielige verhalen van mensen bij wie het niet goed gevallen is, dat begint inmiddels saai en oud te worden :O

Verder eens met @Za Maatwerk leveren inderdaad. Het is jammer voor de ouderen maar zij moeten zich maar even aanpassen tot een vaccin. Dan kan de rest gewoon doorleven, want het virus gaat nauwelijks effect op die groepen hebben. Cijfers spreken voor zich.
  zondag 19 juli 2020 @ 13:09:34 #134
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194158423
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom moeten zij rekening houden met alles en iedereen, en leven met beperkingen?
Dat noem je een samenleving.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194158426
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Saai, sentimenteel gelul. Ga ik dus niet op in :') :O
pi_194158436
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Heb jij wel door dat de economie ook in directe verbinding staat met je volksgezondheid? Geloof me, door de maatregelen krijgen we nog veel meer slachtoffers dan corona ooit zal kunnen gaan aanrichten. Denk aan mensen die mentaal de grond ingaan of mensen met financiële problemen. Maar dit soort gevallen worden natuurlijk niet bekend want dat is een grijs gebied. De werkloosheidcijfers spreken nu al voor zich, minstens 4% van de beroepsbevolking. Waarom sluit je je ogen daar voor en wil je koste wat kost corona bestrijden, ten koste van echt alles? Dat idee heb ik bij jou namelijk. Terwijl de totale volksgezondheid van zo veel meer facetten afhankelijk is.
Goede post :)

De grootste economische ellende moet nog komen. Ook qua faillissementen en gedwongen ontslag e.d.
Ziekenhuizen staan in of gaan richting de rode cijfers, talloze behandelingen kunnen tot op de dag van vandaag niet uitgevoerd worden.

Dan moeten alle miljarden die de overheid heeft uitgegeven terugbetaald worden. Daar komt het volgende kabinet natuurlijk mee te zitten...

Het virus zal vanaf nu lokaal geïsoleerd moeten gaan worden, bij nieuwe uitbraken. Anders zal de schade voor de economie catastrofaal zijn.
pi_194158442
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gaan wij bij een babyvirus ook in een lockdown? Zoals Za zei. Lijkt me niet.
pi_194158491
Ah, nu worden de baby's ingezet. Nog even een dode tiener erbij en we gaan eckt allemaal dood.
Oh nee, wacht. :')
Go hard or go home
pi_194158526
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dan kunnen de risicogevallen ook binnen blijven zodat de meerderheid door kan gaan. Dat noem je een samenleving.
  zondag 19 juli 2020 @ 13:19:34 #140
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194158558
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dan kunnen de risicogevallen ook binnen blijven zodat de meerderheid door kan gaan. Dat noem je een samenleving.
In een samenleving worden de zwakkeren beschermd. Daarin heeft 'ikke, ikke, ikke' geen plaats.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194158573
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als alle risicogevallen binnen blijven en hun gezinsleden dan dus ook, blijft er dan nog een meerderheid over?
pi_194158581
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

In een samenleving worden de zwakkeren beschermd. Daarin heeft 'ikke, ikke, ikke' geen plaats.
Blijkbaar wel 8-)
Ik zou eens wat verder kijken dan je eigen voordeur. Het is je overigens al vaker uitgelegd dus ik voel de behoefte niet om het nog eens te doen.
Het ga je goed joh ^O^ :W

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2020 13:25:40 ]
pi_194158600
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier kan ik mij wel achter scharen. Helaas schieten we wellicht nog teveel in de paniek modus als het na de lockdown periode een beetje opleeft, terwijl er niet overal duidelijk bepaald is wat de echte grenswaardes zijn die geaccepteerd worden.

Hier in Nederland werd er verwacht dat versoepelingen gevallen op gingen leveren, en dat is ook gebeurd, veel van die oplevingen zijn echter clusters die ook verklaarbaar zijn, ik verwacht dat in andere landen net zo is.

Stel je hebt 0 ziekenhuisopnames, 0 ic opnames, en je aantallen blijven behapbaar, waarom zou je dan weer versoepelingen terugdraaien?

Als je ziekenhuisopnames weer met 10tallen omhoog gaan mag je zorgen gaan maken, maar eerder lijkt mij dat niet heel erg nodig.

Maar er ontbreekt in heel veel zaken nog perspectief, en we kunnen ook niet eeuwig zo doorgaan als we nu doorgaan, de economische schade is enorm, en wordt alleen maar groter, net als het banenverlies.
Eens.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:10 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Goede post :)

De grootste economische ellende moet nog komen. Ook qua faillissementen en gedwongen ontslag e.d.
Ziekenhuizen staan in of gaan richting de rode cijfers, talloze behandelingen kunnen tot op de dag van vandaag niet uitgevoerd worden.

Dan moeten alle miljarden die de overheid heeft uitgegeven terugbetaald worden. Daar komt het volgende kabinet natuurlijk mee te zitten...

Het virus zal vanaf nu lokaal geïsoleerd moeten gaan worden, bij nieuwe uitbraken. Anders zal de schade voor de economie catastrofaal zijn.
En dit.

quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Saai, sentimenteel gelul. Ga ik dus niet op in :') :O
Sowieso is het argument ''het zou je moeder/oma maar zijn!!!!!'' een beetje kinderachtig. Alsof je dan opeens van gedachten veranderd. Flutargument.
pi_194158604
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als alle risicogevallen binnen blijven en hun gezinsleden dan dus ook, blijft er dan nog een meerderheid over?
Ik heb ze niet geteld, maar mijn idee is van wel ja. En het leven bestaat nu eenmaal uit risico's joh. Laat het gaan. Blijf binnen, sluit je op, als je het risico wilt verkleinen.
pi_194158611
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens.
[..]

En dit.
[..]

Sowieso is het argument ''het zou je moeder/oma maar zijn!!!!!'' een beetje kinderachtig. Alsof je dan opeens van gedachten veranderd. Flutargument.
Dit ja. Maar goed Fok! is qua doemdenkers gelukkig geen goede afspiegeling van de realiteit. w/

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2020 13:24:14 ]
pi_194158645
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dit ja. Maar goed Fok! is qua doemdenkers gelukkig geen goede afspiegeling van de realiteit. w/
Fok is vooral een uitvergroting van domme ongeïnformeerde meningen ongeacht de specifieke inhoud van die mening. Zie je eigenlijk op veel online platformen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194158663
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Gelukkig inderdaad. De paniek die hier soms heerst zie ik eigenlijk niet terug in de realiteit.
  zondag 19 juli 2020 @ 13:29:55 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194158685
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens.
[..]

En dit.
[..]

Weet je wat pas kinderachtig is? Alle ouderen en zieken uitmaken voor dor hout.
pi_194158696
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:29 schreef Momo het volgende:

[..]

Weet je wat pas kinderachtig is? Alle ouderen en zieken uitmaken voor dor hout.
Ja, dat is ook geen nette woordkeuze.
pi_194158702
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gelukkig inderdaad. De paniek die hier soms heerst zie ik eigenlijk niet terug in de realiteit.
nee joh, integendeel zelfs. Maar mensen die nog zo voorzichtig zijn zul je buiten wel niet zien denk ik :P

Maar daarom juist. Geen mens houdt zich aan (alle) regeltjes. Zeker in de horeca zijn de regels er op papier nog, maar in de praktijk niet. Toch overloopt er nog helemaal niets.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2020 13:33:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')