abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194160349
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
23% van positief getesten die naar het ziekenhuis moet is 0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:55 schreef speknek het volgende:
Ik was trouwens gisteren in de stad (Utrecht) en het was wel echt weer pleurisdruk, en ik deed nog een beetje mijn best afstand te houden, maar daar had de rest duidelijk geen boodschap aan. Denk eigenlijk dat we mondkapjes bij winkelen in drukke binnensteden ook verplicht moeten maken.
Klopt, maar met deze aantallen vind ik het overkill. Op het moment dat het hoge cijfers zijn is het wel nodig.
Wanneer er in gemiddeld 2 besmette mensen per 100.000 rondlopen is het te om iedereen overal mondkapjes te laten dragen imo.
  zondag 19 juli 2020 @ 15:07:37 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_194160488
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:59 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat is van het totaal, dus ook begin maart en april. Inmiddels is dit percentage 2,1%.
Oh oeps 8)7.

Nog steeds wel hoog trouwens. We zeggen nu bij de VS 30% positief aantoont dat het helemaal misgaat, maar bij ons was het dus veel hoger. Altijd wel weer verhelderend om het in perspectief te zien. (Natuurlijk testten wij toen ook gewoon abominabel).

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 15:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je was onderdeel van de drukte en de rest heeft schuld. Goed verhaal weer.
Als ik zeg dat het verplicht moet worden geef ik natuurlijk ook mezelf de schuld, Henk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 juli 2020 @ 15:09:31 #178
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194160548
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 15:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Compleet volgens verwachting en binnen alle grenzen van 'ok'

Niet zo'n paniek zaaien
Ik ben hoe dan ook een realist, maar ik veroorzaak echt geen paniek hoor.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194160649
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom moeten zij rekening houden met alles en iedereen, en leven met beperkingen? Terwijl het voor hen eerder gaat resulteren in een verkoudheid.
Dat klopt ook helemaal niet. De kans dat ze er aan overlijden is aanzienlijk kleiner. Maar de kans op flink ziek worden icm een ziekenhuis opname, of chronische longproblemen negeren we dan maar even. Juist in america zien ze nu een flinke spike in 20 jaren, juist met deze lang blijvende klachten.

quote:
En kom alsjeblieft niet aanzetten met uitzonderingsgevallen en zielige verhalen van mensen bij wie het niet goed gevallen is, dat begint inmiddels saai en oud te worden :O
Feiten die je niet uitkomt, zijn dus saai en oud en wil je negeren?

quote:
Verder eens met @:Za Maatwerk leveren inderdaad. Het is jammer voor de ouderen maar zij moeten zich maar even aanpassen tot een vaccin. Dan kan de rest gewoon doorleven, want het virus gaat nauwelijks effect op die groepen hebben. Cijfers spreken voor zich.
En medisch zwakkere personen, zoals 640.000 astmapatiënten, 1.2 miljoen diabetisch patiënten. Als ik de ouderen even niet mee reken, komen we al redelijk tegen de 2 miljoen, as toch al snel 8,5% die je even in het wegdrukt.
Laten we de rokende jongeren dan nog maar niet mee tellen.

Maar juist in America, zie je nu flinke pieken in personen die tussen 20-40/45 jaar zijn. Meer als de helft van de besmettingen. Nu is dit natuurlijk gelukkig america, en dus ver weg en dus saai en oud. Maar zijn wel de feiten
  zondag 19 juli 2020 @ 15:13:57 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194160687
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 15:09 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik ben hoe dan ook een realist, maar ik veroorzaak echt geen paniek hoor.
Zowat alles gaat weer open, en dan weten we dat de cijfers op kunnen lopen

Dat doen ze nu ook, heel heel langzaam overigens

En dan roep jij 'niet zo mooi!'

Waar slaat dat dan op?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194161020
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gaan wij bij een babyvirus ook in een lockdown? Zoals Za zei. Lijkt me niet.
[..]

Je kunt de zwakkeren ook prima op een andere minder ingrijpende manier voor de gehele samenleving beschermen. En ga je alsjeblieft ook even in op mijn post over volksgezondheid en economie? Ontken je dit fenomeen? En kom alsjeblieft niet aan met sociale voorzieningen want dat raakt een keer op. De economie moet vanzelf weer op volle toeren gaan draaien en we kunnen dit simpelweg niet blijven opvangen door sociale voorzieningen. Want je int minder belasting.
Ja, typisch toch? Alles maar dichtpleuren wegens corona en even voorbijgaan aan het feit dat een ieder die van middeninkomen naar bijstandsniveau gaat X levensjaren verliest (heb dit getal niet exact paraat). En dat gaan er véél zijn. Lijkt mij ook onder de 'V' in RIVM vallen.
Ik zeg niet dat je geen maatregelen moet hebben maar neem dit alsjeblieft mee in de balans.
I'll give you something to do
pi_194161184
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, maar met de logica die je hier voorbij ziet komen kan je dat laatste pas zeggen over twee weken. Wegens vertraging opnames. Maar ja, dat word elke twee weken geroepen en het blijft stabiel.
Maar als je 2 weken te laat bent, heb me zo 4-6 weken nodig om weer controle te krijgen.

quote:
Meer risico dat je in een ongeluk terecht komt dan dat je besmet raakt en dan ook nog eens de pech hebt dat het je echt enorm hard raakt.
Gemiddeld aantal doden in het verkeer is 700, ongeveer 2 per dag. Aantal zwaar gewonden is +- 20.000, even grof gerekend 55 per dag.
8 juli t/m 14 juli 2020 Covid informatie:
Nieuwe Infecties: 534 in een week. Dat is 76 per dag. Geschatte aantal infecties 2500. Volgens corona dashboard trouwens 127 per dag.
Dodelijke aantallen zijn gelukkig laag momenteel. Met het verkeer is dit 2 per dag, we zitten nu op 1 covid dode ongeveer per dag. Daar zet je dus zo overheen.
En dan rekenen we nog niet het aantal chronische corona infecties er bij.

De kans is dus veel groter dat je corona krijgt, dan dat je een ongeluk krijgt. En het scheelt best een groot aantal procentjes.
Dodelijke, scheelt ook maar heel weinig.

Conclusie: Je lult uit je nek. Je conclusie klopt niet.

quote:
Er zijn nu eenmaal risico's in het leven ja.
Corona is daar momenteel een belangrijke in, om rekening mee te houden.
Maar dat wil niet zeggen, dat we niets meer kunnen doen. We moeten alleen heel goed opletten, want het kan heel snel goed fout gaan. Kwestie van tijd, met alle huidige vakantiegangers.
  zondag 19 juli 2020 @ 16:31:29 #183
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194162215
Op de intensive cares liggen 17 mensen met het coronavirus. Dat is er 1 meer dan zaterdag. Buiten de ic’s worden nu 76 mensen met het coronavirus verpleegd, 1 meer vergeleken met zaterdag, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Intensivisten behandelen momenteel in totaal 585 mensen op de intensive cares, 15 minder dan een dag eerder. Dat zijn dus hoofdzakelijk mensen met andere aandoeningen dan corona.

„Het aantal Covid-patiënten in het ziekenhuis blijft beperkt. Lokale uitbraken, evenals de toename van het aantal infecties bij onze zuiderburen, onderschrijven het belang van alertheid en laagdrempelig testen”, aldus voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Kuipers verwijst naar de situatie in België waar het aantal coronabesmettingen fors toeneemt en afgelopen week dagelijks gemiddeld 143 nieuwe besmettingen zijn geregistreerd.
Bron: de Telegraaf
Link: https://www.telegraaf.nl/(...)en-op-intensive-care
pi_194162496
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 15:33 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar als je 2 weken te laat bent, heb me zo 4-6 weken nodig om weer controle te krijgen.

Snap ik. Haalt niet weg dat er vrijwel elke twee weken wel geroepen word dat het de foute kant op gaat en dat we ''dat twee weken later wel zullen zien''. Opnames blijven stabiel. Er zijn mensen die nu aangeven dat versoepelingen teruggedraaid moeten worden omdat het er over twee weken wellicht anders uit ziet. Dat zijn enkel onderbuikgevoelens, want met de date die we nu tot onze beschikking hebben is er geen enkele aanleiding om zo in paniek te schieten. Er moet wel een aanleiding zijn natuurlijk. Je moet natuurlijk ook niet te laat ingrijpen, maar ik vind het nu nog echt te vroeg. Kabinet heeft ook niet voor niets wat indicatoren vrijgegeven en daar zitten we ruim onder.

quote:
Gemiddeld aantal doden in het verkeer is 700, ongeveer 2 per dag. Aantal zwaar gewonden is +- 20.000, even grof gerekend 55 per dag.
8 juli t/m 14 juli 2020 Covid informatie:
Nieuwe Infecties: 534 in een week. Dat is 76 per dag. Geschatte aantal infecties 2500. Volgens corona dashboard trouwens 127 per dag.
Dodelijke aantallen zijn gelukkig laag momenteel. Met het verkeer is dit 2 per dag, we zitten nu op 1 covid dode ongeveer per dag. Daar zet je dus zo overheen.
En dan rekenen we nog niet het aantal chronische corona infecties er bij.

De kans is dus veel groter dat je corona krijgt, dan dat je een ongeluk krijgt. En het scheelt best een groot aantal procentjes.
Dodelijke, scheelt ook maar heel weinig.

Conclusie: Je lult uit je nek. Je conclusie klopt niet.
Ik ga het allemaal niet narekenen en ik lees een hoop aannames, maar ik geloof je. Alleen jammer dat je de noodzaak voelt om ''Je lult uit je nek'' te typen als je het ook gewoon kan houden bij je ''Je conclusie klopt niet''. Maar oké.
  zondag 19 juli 2020 @ 16:58:25 #185
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194162841
Ook illegaal feest beëindigd in Zeeuwse Sint Maartensdijk
De politie heeft vanochtend aan de Gemaalweg in Sint Maartensdijk een feest beëindigd waar ongeveer honderdvijftig mensen aanwezig waren. Het feest werd ontdekt na een melding van geluidsoverlast. Een deel van de groep vertrok pas na de inzet van politiehonden, een helikopter en leden van de Koninklijke Marechaussee. De feestgangers hebben het terrein netjes achtergelaten en er is niemand aangehouden.
Bron: nu.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper
pi_194162862

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 19-07-2020 18:48:43 (Niet doen) ]
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_194162883
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 16:58 schreef Ven1972 het volgende:
Ook illegaal feest beëindigd in Zeeuwse Sint Maartensdijk
De politie heeft vanochtend aan de Gemaalweg in Sint Maartensdijk een feest beëindigd waar ongeveer honderdvijftig mensen aanwezig waren. Het feest werd ontdekt na een melding van geluidsoverlast. Een deel van de groep vertrok pas na de inzet van politiehonden, een helikopter en leden van de Koninklijke Marechaussee. De feestgangers hebben het terrein netjes achtergelaten en er is niemand aangehouden.
Bron: nu.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper
Ik blijf me erover verbazen dat ze zomaar weg mogen lopen. De organisatoren zoude op zijn minst moeten wordeen aangeklaagd voor het in gevaar brengen van de nationale veiligheid. Als ze er zin in hebben gaat dit optreden ze daar niet van weerhouden.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:08:00 #188
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194163005
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik blijf me erover verbazen dat ze zomaar weg mogen lopen. De organisatoren zoude op zijn minst moeten wordeen aangeklaagd voor het in gevaar brengen van de nationale veiligheid. Als ze er zin in hebben gaat dit optreden ze daar niet van weerhouden.
Ja, daar ben ik met jou eens. Maar ze leren echt nooit dat het ook eventjes niet kan met feesten in coronatijd, dat is niet gepast vind ik. Ik vermoed dat er ook meer illegale feesten zullen plaatsvinden komende weken waar ook veel jonge mensen en 30 of 40 plussers vakantie hebben. Ze hebben ook afgesproken met elkaar via Facebook, lijkt mij. Daar kan de politie achtervolgen wat ze aan doen zijn,
pi_194163031
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nederland in een notendop. En het dan gek vinden als mensen respect voor politie verliezen.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:09:37 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194163040
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik met jou eens. Maar ze leren echt nooit dat het ook eventjes niet kan met feesten in coronatijd, dat is niet gepast vind ik. Ik vermoed dat er ook meer illegale feesten zullen plaatsvinden komende weken waar ook veel jonge mensen en 30 of 40 plussers vakantie hebben. Ze hebben ook afgesproken met elkaar via Facebook, lijkt mij. Daar kan de politie achtervolgen wat ze aan doen zijn,
Jongeren zitten niet op Facebook Ven
  zondag 19 juli 2020 @ 17:10:04 #191
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194163049
Miljoenen testen zijn ongebruikt!

Bron; Twitter/Teletekst
LInk: https://twitter.com/Teletekst/status/1284865559977512961/photo/1
  zondag 19 juli 2020 @ 17:10:47 #192
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194163058
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Jongeren zitten niet op Facebook Ven
Ja is het, maar het kan ook iets oudere mensen dat zelf organiseerden.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:18:40 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194163164
Zijn de soorten onderzoek die nu gedaan worden in Nederland/Europa naar besmettingsroutes eigenlijk beetje gebundeld en in te zien?
Dus wat er nu qua onderzoek allemaal loopt?

Inmiddels zou er toch wat informatie moeten zijn over hoe winkelen en zorgverlenen enzo zo optimaal mogelijk te maken is enzo.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:23:43 #194
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_194163241
Wat wel weer leuk is aan Corona, dat zowat iedereen op de hele Wereld er nu wel doordrongen is dat er naast Corona ook wel allerhande andere potentieel dodelijke ziekten overgedragen kunnen worden met gezellige contacten...
  zondag 19 juli 2020 @ 17:24:46 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194163253
Gaat lekker in Amsterdam en Rotterdam, 55 totaal. Locaties Hillegom en Goes zijn al in t nieuws geweest.
pi_194163598
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:10 schreef Ven1972 het volgende:
Miljoenen testen zijn ongebruikt!

Bron; Twitter/Teletekst
LInk: https://twitter.com/Teletekst/status/1284865559977512961/photo/1
!! Ja und?
Go hard or go home
  zondag 19 juli 2020 @ 17:54:01 #197
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194163653
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:48 schreef Noek het volgende:

[..]

!! Ja und?
Daar is echter nog geen verklaring voor waarom ze ongebruikt zijn... Ik denk name dat er nog veel te veel mensen die klachten hebben niet willen testen.
pi_194163711
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik met jou eens. Maar ze leren echt nooit dat het ook eventjes niet kan met feesten in coronatijd, dat is niet gepast vind ik.
Eventjes? Al een half jaar en gaat waarschijnlijk nog anderehalf jaar duren. Naast dat deze generatie geen baan/huis kan krijgen kunnen ze ook geen contact maken met leeftijdsgenoten, want dat is verboden.. Hallelujah, wat een generatie.
- verwijderd door admin -
pi_194163811
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:54 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Daar is echter nog geen verklaring voor waarom ze ongebruikt zijn... Ik denk name dat er nog veel te veel mensen die klachten hebben niet willen testen.
Als er geen klachten zijn dan hoef je niet te testen. Vanaf maart zou ik geen 1x een reden hebben gehad om me te laten testen bijv
En jij hebt het alweer over veel te veel. Waarom altijd dat overdreven gedoe, doe eens normaal. Echt steeds die schreeuwerige Privé teksten. :'(
Go hard or go home
  zondag 19 juli 2020 @ 18:35:51 #200
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194164142

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 19-07-2020 18:46:06 (Doe normaal) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')