Gaan wij bij een babyvirus ook in een lockdown? Zoals Za zei. Lijkt me niet.quote:
Je kunt de zwakkeren ook prima op een andere minder ingrijpende manier voor de gehele samenleving beschermen. En ga je alsjeblieft ook even in op mijn post over volksgezondheid en economie? Ontken je dit fenomeen? En kom alsjeblieft niet aan met sociale voorzieningen want dat raakt een keer op. De economie moet vanzelf weer op volle toeren gaan draaien en we kunnen dit simpelweg niet blijven opvangen door sociale voorzieningen. Want je int minder belasting.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In een samenleving worden de zwakkeren beschermd. Daarin heeft 'ikke, ikke, ikke' geen plaats.
Mijn dierbaren hebben niet het eeuwige leven. Je zou het haast niet meer denken. Ze kunnen ook om het leven komen door een auto ongeluk, en ik verbied ze niet om te gaan autorijden. Net zoals ik er mij slecht over zou voelen dat de hele samenleving op zijn gat zou liggen om mij of dierbaren te beschermen, mocht ik in een risicogroep vallen. Risico's horen eenmaal bij het leven en het mag niet ten koste van alles gaan dit tegen te gaan.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens.
[..]
En dit.
[..]
Sowieso is het argument ''het zou je moeder/oma maar zijn!!!!!'' een beetje kinderachtig. Alsof je dan opeens van gedachten veranderd. Flutargument.
Het is toch zo? Vrijwel alle doden waren binnen een korte tijd toch komen te overlijden. Hoe spijtig dat ook is.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Weet je wat pas kinderachtig is? Alle ouderen en zieken uitmaken voor dor hout.
Het zou echt heel erg bijzonder zijn als dát argument je ineens van gedachten deed veranderen jaquote:Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens.
[..]
En dit.
[..]
Sowieso is het argument ''het zou je moeder/oma maar zijn!!!!!'' een beetje kinderachtig. Alsof je dan opeens van gedachten veranderd. Flutargument.
Wat is volgens jou korte tijd ? Waren dat mensen die binnen een paar maanden zouden overlijden?quote:Op zondag 19 juli 2020 13:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch zo? Vrijwel alle doden waren binnen een korte tijd toch komen te overlijden. Hoe spijtig dat ook is.
Ja, maar met de logica die je hier voorbij ziet komen kan je dat laatste pas zeggen over twee weken. Wegens vertraging opnames. Maar ja, dat word elke twee weken geroepen en het blijft stabiel.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:31 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
nee joh, integendeel zelfs. Maar mensen die nog zo voorzichtig zijn zul je buiten wel niet zien denk ik
Maar daarom juist. Geen mens houdt zich aan (alle) regeltjes. Zeker in de horeca zijn de regels er op papier nog, maar in de praktijk niet. Toch overloopt er nog helemaal niets.
Zo sta ik er ook in ja. Meer risico dat je in een ongeluk terecht komt dan dat je besmet raakt en dan ook nog eens de pech hebt dat het je echt enorm hard raakt. Er zijn nu eenmaal risico's in het leven ja.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mijn dierbaren hebben niet het eeuwige leven. Je zou het haast niet meer denken. Ze kunnen ook om het leven komen door een auto ongeluk, en ik verbied ze niet om te gaan autorijden. Net zoals ik er mij slecht over zou voelen dat de hele samenleving op zijn gat zou liggen om mij of dierbaren te beschermen, mocht ik in een risicogroep vallen. Risico's horen eenmaal bij het leven en het mag niet ten koste van alles gaan dit tegen te gaan.
Ja ik snap die vertraging wel, maar het gaat al weken er op die manier aan toe in de realiteit.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar met de logica die je hier voorbij ziet komen kan je dat laatste pas zeggen over twee weken. Wegens vertraging opnames. Maar ja, dat word elke twee weken geroepen en het blijft stabiel.
In mijn omgeving zie/spreek ik vooral mensen die in zien dat we niet in lockdowns kunnen blijven gaan. Economie is verbonden met de zorg. Gaat ook levens kosten. Alert zijn is één ding en dat zie ik nog wel terug in sommigen in mijn omgeving, maar dat doemdenken en alles erbij halen om maar een nieuwe golf te voorspellen herken ik gelukkig niet; die nuance is er in de realiteit wat meer. Niet zo'n ''koste wat kost'' houding. Volksgezondheid gaat veel verder dan enkel ''redden wie we redden kunnen van de Corona patienten, no matter the cost''. In de realiteit merk ik iets meer acceptatie dat niet iedereen gered kan worden als we ook de maatschappij draaiende willen houden. Nu is dat slechts mijn wereld natuurlijk, dus dat is subjectief. 't is eigenlijk alleen op FOK waar ik het echte doemdenken zie.
[..]
Zo sta ik er ook in ja. Meer risico dat je in een ongeluk terecht komt dan dat je besmet raakt en dan ook nog eens de pech hebt dat het je echt enorm hard raakt. Er zijn nu eenmaal risico's in het leven ja.
quote:Op zondag 19 juli 2020 13:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja ik snap die vertraging wel, maar het gaat al weken er op die manier aan toe in de realiteit.
En een stijging is prima, zolang de zorg niet overspoeld is er weinig aan de hand.
De gemiddelde leeftijd van een covid-19 dode zit rond de 80 jaar hier in Nederland. Terwijl dat ook ongeveer rond de levensverwachting zit. Dan ga ik al snel denken van: hoe lang had die persoon nog geleefd? Het is echt niet zo dat een gezonde jongeman van midden 20 spontaan aan Covid-19 komt te overlijden. Dan moet er wel wat meer aan de hand zijn. Uitzonderingsgevallen houd je altijd, net zoals je ook zomaar een hartstilstand kan krijgen als gezond mens. Ik probeer absoluut het virus niet te bagatelliseren voor de zwakkeren, maar voor gezonde mensen vormt het echt nauwelijks gevaar. Dus moet je alles op alles zetten die zwakkeren te beschermen en niet je bevolking met economie verwoestende maatregelen opzadelen. Die mogen de stront uit de put gaan halen de komende jaren namelijk.quote:Op zondag 19 juli 2020 13:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat is volgens jou korte tijd ? Waren dat mensen die binnen een paar maanden zouden overlijden?
Voor sommigen misschien wel. Maar er worden dus ook veel zestigers en zeventigers getroffen. Naast doden ook veel mensen die blijvende klachten hebben. De man van mijn nicht is fit en 40 jaar maar heeft nog steeds nu veel klachten van zijn coronavirusinfectie. Het zeker belangrijk om ook niet de economie de vernieling in te werken door alles zo maar dicht te gooien. Het is een kwestie van actie en reactie nu. Hopelijk hoeft de overheid niet in te grijpen dat we weer dichtbij een probleem komen voor de gezondheidszorg. In Spanje zie je wel weer dat in Catalonië nu mondkapjes weer buiten verplicht worden. (Wat mij trouwens redelijk nutteloos lijkt, maar dat ter zijde).quote:Op zondag 19 juli 2020 13:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van een covid-19 dode zit rond de 80 jaar hier in Nederland. Terwijl dat ook ongeveer rond de levensverwachting zit. Dan ga ik al snel denken van: hoe lang had die persoon nog geleefd? Het is echt niet zo dat een gezonde jongeman van midden 20 spontaan aan Covid-19 komt te overlijden. Dan moet er wel wat meer aan de hand zijn. Uitzonderingsgevallen houd je altijd, net zoals je ook zomaar een hartstilstand kan krijgen als gezond mens. Ik probeer absoluut het virus niet te bagatelliseren voor de zwakkeren, maar voor gezonde mensen vormt het echt nauwelijks gevaar. Dus moet je alles op alles zetten die zwakkeren te beschermen en niet je bevolking met economie verwoestende maatregelen opzadelen. Die mogen de stront uit de put gaan halen de komende jaren namelijk.
Na een longonsteking duurt het ook lang voordat je weer de oude bent, soms tot een jaar na dato nog vermoeidheidsklachten of kortademig. Wat ik veel interessanter zou vinden is om eens harde cijfers te zien van mensen met blijvende klachten of schade. Iemand had het hier gister al over 10% maar daar zijn een heleboel niet geteste personen (dus mensen die weinig klachten hebben gehad) niet in meegenomen. Dan daalt dat percentage dus aanzienlijk en kun je een range tussen de 0,00 en 1% verwachten.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor sommigen misschien wel. Maar er worden dus ook veel zestigers en zeventigers getroffen. Naast doden ook veel mensen die blijvende klachten hebben. De man van mijn nicht is fit en 40 jaar maar heeft nog steeds nu veel klachten van zijn coronavirusinfectie. Het zeker belangrijk om ook niet de economie de vernieling in te werken door alles zo maar dicht te gooien. Het is een kwestie van actie en reactie nu. Hopelijk hoeft de overheid niet in te grijpen dat we weer dichtbij een probleem komen voor de gezondheidszorg. In Spanje zie je wel weer dat in Catalonië nu mondkapjes weer buiten verplicht worden. (Wat mij trouwens redelijk nutteloos lijkt, maar dat ter zijde).
Hillegom was dat restaurant toch?quote:Op zondag 19 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Positief getest 51.725, toename: 144
Ziekenhuisopnames 11.898 (23,0% van positief getest), toename: 3
IC-opnames 2.930 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.136 (11,9% van positief getest), toename: 0
Uitschieters
+33! Amsterdam (was +1)
+22 Rotterdam (was +10)
+9 Hillegom (was +4)
+8 Utrecht
+6 Breda (was +6)
+6 Haarlemmermeer (was +6)
Niet zo mooi!quote:Op zondag 19 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Uitschieters
+33! Amsterdam (was +1)
+22 Rotterdam (was +10)
+9 Hillegom (was +4)
+8 Utrecht
+6 Breda (was +6)
Overige steden bijna allemaal +1 +2
Daar was een cluster ja.quote:
quote:Op zondag 19 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Uitschieters
+33! Amsterdam (was +1)
+22 Rotterdam (was +10)
+9 Hillegom (was +4)
+8 Utrecht
+6 Breda (was +6)
Overige steden bijna allemaal +1 +2
Dat is van het totaal, dus ook begin maart en april. Inmiddels is dit percentage 2,1%.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
23% van positief getesten die naar het ziekenhuis moet is wel schokkend, dat betekent waarschijnlijk toch dat er te weinig getest wordt.
Compleet volgens verwachting en binnen alle grenzen van 'ok'quote:
Ja, je zou eigenlijk moeten kijken naar ziekenhuisopnames sinds iedereen getest kan worden en er meer getest wordt. Dus begin juni ofzo.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
23% van positief getesten die naar het ziekenhuis moet is wel schokkend, dat betekent waarschijnlijk toch dat er te weinig getest wordt.
Je was onderdeel van de drukte en de rest heeft schuld. Goed verhaal weer.quote:Op zondag 19 juli 2020 14:55 schreef speknek het volgende:
Ik was trouwens gisteren in de stad (Utrecht) en het was wel echt weer pleurisdruk, en ik deed nog een beetje mijn best afstand te houden, maar daar had de rest duidelijk geen boodschap aan. Denk eigenlijk dat we mondkapjes bij winkelen in drukke binnensteden ook verplicht moeten maken.
Dat hoeft toch niet perse? Als je weet dat al ongeveer 80% van de opnames zitten in de groep boven de 60 (waarvan alle opnames 70% onderliggende problemen hebben )quote:Op zondag 19 juli 2020 14:53 schreef speknek het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |