abonnement Unibet Coolblue
pi_194111526


Crowdfunding is hot!! In 2019 is in Nederland 424 miljoen europ opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 329 miljoen euro (2017: 223 miljoen euro). Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 10.000 projecten en ondernemingsplannen mogelijk (2019: > 8.700). En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Aygo!Dutch (AGD), investeren vanaf E 500.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_194111552
Nieuw GvE project met een 1e hypotheek op een bedrijfspand.

Voor eventueel geïnteresseerde gelijk met een inner circle linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De taxatiewaarde neem ik weer met een korreltje zout aangezien de aankoopprijs voor het pand 240k bedraagt. LTV is m.i. dus 100%. Wel gaat er gedurende de looptijd van 5 jaar 25% van afgelost worden.
pi_194113001
Dank Jaco voor de link naar de viswinkel.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_194113932
Jacco. Dank voor de link meegenomen. De nieuwe autozaak van GVE, laat ik aan mij voorbij gaan te weinig eigen inleg of andere zekerheden. Daarnaast bedrijfstak die eerste klappen krijgt in deze crisis. Meer thuiswerken, hogere werkloosheid. Hierdoor zullen best wel wat mensen hun tweede auto gaan inleveren.
pi_194114234
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:53 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met een 1e hypotheek op een bedrijfspand.

Voor eventueel geïnteresseerde gelijk met een inner circle linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De taxatiewaarde neem ik weer met een korreltje zout aangezien de aankoopprijs voor het pand 240k bedraagt. LTV is m.i. dus 100%. Wel gaat er gedurende de looptijd van 5 jaar 25% van afgelost worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:45 schreef Hanzul2 het volgende:
Jacco. Dank voor de link meegenomen. De nieuwe autozaak van GVE, laat ik aan mij voorbij gaan te weinig eigen inleg of andere zekerheden. Daarnaast bedrijfstak die eerste klappen krijgt in deze crisis. Meer thuiswerken, hogere werkloosheid. Hierdoor zullen best wel wat mensen hun tweede auto gaan inleveren.
Dank voor het investeringslinkje.

Ik overweeg wel om hem beperkt mee te nemen. Ik kan het pand niet helemaal goed beoordelen maar voor een occasion dealer ziet de showroom er netjes uit. Het blijft toch altijd raar als de taxatiewaarde een stuk hoger uitpakt als de aankoopprijs. Wel weinig eigen inbreng inderdaad. De LTV ziet er na 5 jaar bij een eventuele herfinanciering vermoedelijk wel een stuk beter uit.
De mening van Hanzul2 over het krijgen van de eerste klappen in deze bedrijfstak deel ik niet. De afgelopen periode verkopen juist de occasion autobedrijven aanmerkelijk meer auto’s omdat mensen niet met het openbaar vervoer willen reizen. Dat zie ik zo snel nog niet veranderen. De te verwachte hogere werkloosheid zal vermoedelijk wel enige negatieve invloed hebben. Mijn inschatting is dat de omzet dus wel vrij stabiel zal blijven. Verder is het een bestaande ondernemer die precies weet wat hij koopt.

Ik wacht nog even de beoordeling van mijn mede fokkers af.
pi_194114571
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:58 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22405

Ik mag toch hopen dat deze niet volkomt. Even vergelijken met de Geldrop pitch van GVE:
- allebei vastgoedbeleggers
- allebei GVE klasse 2
- allebei BKR hoog risico (H)
- Geldrop 6% 72mnd, deze 5.5% 120mnd
- Geldrop hypotheek woon/winkelpand 70%LTV, deze geen zekerheden
Hij zat in no-time vol
pi_194114602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:45 schreef Hanzul2 het volgende:
Hierdoor zullen best wel wat mensen hun tweede auto gaan inleveren.
Wij hebben inderdaad een week geleden de tweede auto verkocht. Niet meer nodig met het thuiswerken.
pi_194114825
Wat heerlijk snel zijn de direct leningen rentedragend. 13-7 betaald 16-7 lopend ^O^
pi_194114877
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:53 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met een 1e hypotheek op een bedrijfspand.

Voor eventueel geïnteresseerde gelijk met een inner circle linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De taxatiewaarde neem ik weer met een korreltje zout aangezien de aankoopprijs voor het pand 240k bedraagt. LTV is m.i. dus 100%. Wel gaat er gedurende de looptijd van 5 jaar 25% van afgelost worden.
Dank. Klein meegenomen
pi_194115037
Prof Poelslaan R'dam SiG
https://investeren.sameni(...)-prof-poelslaan-64-a
2 juristen als geldnemer

Weer E 8.355 overschot.... IPV E 3.855
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:01 schreef tnhb het volgende:

[..]

Heeft iemand de financiële analyse download nagerekend?
SIG komt uit op een overschot van eur 8255,-- en mijn berekening komt uit op eur 3855,00. Een slordig rekenfoutje van eur 4500,00..., of maak ik ergens een (denk)een fout?


[ Bericht 9% gewijzigd door djh77 op 16-07-2020 16:24:00 ]
pi_194115043
Hier de Bruna link op Collin:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194115085
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:03 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de Bruna link op Collin:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top Jacco!
pi_194115205
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:03 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de Bruna link op Collin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en wederom bedankt
pi_194115329
Niemand die iets vindt van het vastgoed op NLI dat morgen open gaat?
pi_194115360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:07 schreef Crowd001 het volgende:

[..]


[..]

Dank voor het investeringslinkje.

Ik overweeg wel om hem beperkt mee te nemen. Ik kan het pand niet helemaal goed beoordelen maar voor een occasion dealer ziet de showroom er netjes uit. Het blijft toch altijd raar als de taxatiewaarde een stuk hoger uitpakt als de aankoopprijs. Wel weinig eigen inbreng inderdaad. De LTV ziet er na 5 jaar bij een eventuele herfinanciering vermoedelijk wel een stuk beter uit.
De mening van Hanzul2 over het krijgen van de eerste klappen in deze bedrijfstak deel ik niet. De afgelopen periode verkopen juist de occasion autobedrijven aanmerkelijk meer auto’s omdat mensen niet met het openbaar vervoer willen reizen. Dat zie ik zo snel nog niet veranderen. De te verwachte hogere werkloosheid zal vermoedelijk wel enige negatieve invloed hebben. Mijn inschatting is dat de omzet dus wel vrij stabiel zal blijven. Verder is het een bestaande ondernemer die precies weet wat hij koopt.

Ik wacht nog even de beoordeling van mijn mede fokkers af.
Wat betreft openbaar vervoer snap ik hem idd. Al denk ik idd dat dit tijdelijk is en vooral in de stad speelt. Zelf had ik daar niet aangedacht. Bij ons in het dorp gaat dan ook niemand met het openbaarvervoer en hebben de meeste meerpersoonshuishoudens twee auto's. Wat ook mijn vriend die dorps garage runt aangeeft. Hij krijgt sinds corona dagelijks verzoeken voor inruil, terwijl dat eerst zelden was.
pi_194115374


[ Bericht 100% gewijzigd door Hanzul2 op 16-07-2020 16:35:42 ]
pi_194115659
Opvallend bij GvE is dat van de 15 laatste projecten er 9 White labels zijn.
Neemt GvE langzaam afscheid van Crowdfunding en wordt hun verdienmodel nu White Label.
Zelfs Apoc project Z is via White label gefinancierd.
pi_194115840
Bakker Bart met 1e hypotheek bij Collin

https://www.collincrowdfund.nl/bakker-bart/

Deze lust ik ook wel :P

In de begin periode zit er wel wat risico in dit project maar dat zal snel gaan afnemen. Ook de solvabiliteit is slecht overigens.

Dit is is trouwens als ik het goed heb ook een nieuwe ontwikkeling bij Collin:

quote:
Men heeft de mogelijkheid om in de laatste zes maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de lening volledig vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente, als de ondernemer zijn lening via Collin Crowdfund gaat herfinancieren. De investeerders in deze lening krijgen een eerste investeringskans in de nieuwe lening.
Als er een linkje is hou ik mij zeker aanbevolen.

[ Bericht 44% gewijzigd door Horsemen op 16-07-2020 17:37:19 ]
pi_194115870
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:03 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de Bruna link op Collin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merci!
pi_194115908
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hij zat in no-time vol
Lekker voor hem maar voor 5.5% zonder zekerheden loop ik niet warm. Ik pak wel een schijf 1a bij SIG voor netto een half procentje minder.
pi_194115931
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:58 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Merci!
Deze komt vol vóór livegang
pi_194115968
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:04 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Deze komt vol vóór livegang
Nog maar 2300 euri dus deze is voor 18.00 uur vol denk ik.
pi_194115971
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:44 schreef ML45 het volgende:
White label
Voor zover ik weet is APOC project Z door Geldvoorelkaar en APOC gewoon gegund aan de crowdfunders die reeds risico hebben genomen bij de voorgaande leningen van APOC. En zat lening Z al vol voordat deze voor iedereen zou worden opengesteld.
pi_194116166
Bakker Bart met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/bakker-bart/

Dubbel

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 16-07-2020 18:39:09 ]
pi_194116357
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:04 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Deze komt vol vóór livegang
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nog maar 2300 euri dus deze is voor 18.00 uur vol denk ik.
Gefeliciteerd Jaco, deze is volledig door jou toedoen binnen 2 uurtjes vol gekomen.
pi_194116794
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:08 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is APOC project Z door Geldvoorelkaar en APOC gewoon gegund aan de crowdfunders die reeds risico hebben genomen bij de voorgaande leningen van APOC. En zat lening Z al vol voordat deze voor iedereen zou worden opengesteld.
Wanneer je naar de projecten gaat staat er inderdaad dat het een White label project is geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 16-07-2020 18:30:03 ]
pi_194116829
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:56 schreef Horsemen het volgende:
Bakker Bart met 1e hypotheek bij Collin

https://www.collincrowdfund.nl/bakker-bart/

Deze lust ik ook wel :P

In de begin periode zit er wel wat risico in dit project maar dat zal snel gaan afnemen. Ook de solvabiliteit is slecht overigens.

Dit is is trouwens als ik het goed heb ook een nieuwe ontwikkeling bij Collin:
[..]

Als er een linkje is hou ik mij zeker aanbevolen.
Voor de Bruna was ik te laat. Moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet super enthousiast was voor deze lening.
Bakker Bart wil ik wel graag opnemen dus als er een link beschikbaar is dan gaarne..
pi_194117056
Heel veel projecten fnc met dezelfde status
quote:
De onderneming heeft vanwege de corona-crisis te maken gehad met een grote omzetdaling. Wij hebben maandelijks contact met de ondernemer om de situatie te bespreken en vervolgafspraken te maken. Het uitgangspunt is dat de achterstand, die is opgelopen door de corona-crisis, weer ingehaald wordt. Per onderneming kan het verschillen in welk tijdsbestek dit gebeurd, wij streven er naar dat dit binnen maximaal 12 maanden gebeurd, tenzij de lening eerder afgelost dient te worden. De looptijd van de lening wordt dus niet verlengd. Voor bepaalde branches, waaronder de evenementenbranche verlenen wij langer uitstel.
pi_194117479
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:03 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de Bruna link op Collin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cheers :)
pi_194117575
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 18:29 schreef djh77 het volgende:
Heel veel projecten fnc met dezelfde status
[..]

Iig hebben ze de tekst weer eens aangepast. Want de teksten die er bij mij stonden waren al een tijdje niet meer dekkend.
pi_194118159
quote:
Men heeft de mogelijkheid om in de laatste zes maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de lening volledig vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente, als de ondernemer zijn lening via Collin Crowdfund gaat herfinancieren. De investeerders in deze lening krijgen een eerste investeringskans in de nieuwe lening.

Dit is inderdaad fijn @Horsemen, dat scheelt veel zoekwerk naar linkjes t.z.t. Die 6 maanden eerder is dan niet erg, want je nieuwe inschrijving wordt weer snel rentedragend.
pi_194118598
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 19:37 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad fijn @:horsemen, dat scheelt veel zoekwerk naar linkjes t.z.t. Die 6 maanden eerder is dan niet erg, want je nieuwe inschrijving wordt weer snel rentedragend.
En ook voor Collin een goede zaak. Het vergroot de kans voor Collin dat de geldnemer bij hun gaat herfinancieren. Tevens een goede zaak dat de eerdere investeerders in het project voorrang krijgen. Op deze manier is het een win win situatie. Het zou ook een goed idee zijn voor bijvoorbeeld SiG projecten.
pi_194122869
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:21 schreef Jaco078 het volgende:
Niemand die iets vindt van het vastgoed op NLI dat morgen open gaat?
In de eerste plaats vind ik projecten korten dan 1 jaar te kort om daar veel tijd aan te besteden. Daarnaast is de doorlooptijd bij NLI doorgaans erg lang, wat wel erg hard in het rendement hakt bij zo'n kort project.
Voor mij genoeg reden om me verder niet in de details te gaan verdiepen.
pi_194125897
Tussenpersoon hypotheken heeft ook last van Corona
quote:
De ondernemer heeft ons conform het mandaat voor uitstel van de aflossingen, geldend voor maximaal 6 maanden, verzocht om de aflossingen van de lening nogmaals met drie maanden, voor de maanden juli, augustus en september, op te schorten in verband met de economische gevolgen van het Coronavirus.

De heer ***** geeft het volgende aan:

Door alle extra maatregelen die banken nemen voor het verstrekken van hypotheken duurt alles langer dan normaal. Daarnaast sluiten wij veel hypotheken maar zijn de akte passeringen vaak doorgeschoven naar de laatste kwartaal.​

banken doen er langer over ( vragen allemaal aanvullende gegevens op )
hebben te maken met veel scheidende mensen en ook bij de rechtbank duurt het allemaal veel langer dan normaal.
mensen kopen nu wel maar passeren later omdat hun eigen woning ook verkocht moet worden.
Zo worden onderling ook afspraken tussen de verkopende partijen verzet omdat het bij de ene verkopende partij dan weer langer duurt.
Dit soort zaken hebben wij helaas niet zelf in de hand, zeker niet als we te maken hebben met verschillende verkopende partijen.

Op basis van de aangeleverde informatie en de zekerheidspositie middels hoofdelijkheid in privé en een tweede hypothecaire inschrijving, achten wij opschorting van de aflossingen met nogmaals drie maanden verantwoord. Wij hebben dit verzoek van de ondernemer dan ook gehonoreerd.​

Concreet betekent dit voor u dat:

De aflossingen worden opgeschort vanaf juli 2020 tot en met september 2020;
De looptijd van de lening wordt verlengd met 3 maanden;
De rente wordt maandelijks voldaan.
pi_194126034
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:21 schreef Jaco078 het volgende:
Niemand die iets vindt van het vastgoed op NLI dat morgen open gaat?
Ik heb het project redelijk groot meegepakt. Korte doorlooptijd en hoge rente is makkelijk verdienen.
-
pi_194126481
Hier is de link van de Bakker op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194126630
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:36 schreef Jaco078 het volgende:
Hier is de link van de Bakker op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TY!
pi_194126774
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:36 schreef Jaco078 het volgende:
Hier is de link van de Bakker op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontzettend bedankt! Heel erg fijn deze linkjes!
pi_194126785
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:36 schreef Jaco078 het volgende:
Hier is de link van de Bakker op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je krijgt het toch maar weer iedere keer voor elkaar.
Bedankt
pi_194126790
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:36 schreef Jaco078 het volgende:
Hier is de link van de Bakker op collin
Dank!
pi_194126831
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:36 schreef Jaco078 het volgende:
Hier is de link van de Bakker op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super !
pi_194127140
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:36 schreef Jaco078 het volgende:
Hier is de link van de Bakker op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt weer!

Het enthousiasme volg ik nog niet helemaal zo. Zijn solvabiliteit is bijzonder slecht en de cashflow loopt ook niet echt over. Zo'n winkelpand is in economische moeilijke tijden lastig te verkopen en wordt nu gefinancierd met 90% LTV wat ik voor een bedrijfspand erg hoog vind.

Misschien een basisinleg, ik twijfel nog.
Pecunia non olet
pi_194127272
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 12:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bedankt weer!

Het enthousiasme volg ik nog niet helemaal zo. Zijn solvabiliteit is bijzonder slecht en de cashflow loopt ook niet echt over. Zo'n winkelpand is in economische moeilijke tijden lastig te verkopen en wordt nu gefinancierd met 90% LTV wat ik voor een bedrijfspand erg hoog vind.

Misschien een basisinleg, ik twijfel nog.
Ook ik deel het enthousiasme niet om de genoemde redenen.
Er hoeft maar iets te gebeuren en dan is de cashflow negatief en moeten we maar afwachten wat de werkelijke waarde is van het pand.
Ik laat deze schieten.
pi_194127411
Bij SiG zit het tempo, net als bij Collin er ook weer flink in.

Een nieuwe SiG: Eindhoven Genneperweg 4 LIVE 19 JULI om 12.30 uur

https://investeren.sameningeld.nl/project/eindhoven-genneperweg-4
pi_194127685
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 12:44 schreef Horsemen het volgende:
Bij SiG zit het tempo, net als bij Collin er ook weer flink in.

Een nieuwe SiG: Eindhoven Genneperweg 4 LIVE 19 JULI om 12.30 uur

https://investeren.sameningeld.nl/project/eindhoven-genneperweg-4
nr 2A staat op funda, met...wat leuk.... enkele dezelfde foto's als in de pitch.. let op de balkon scene
225k is een courante waarde dat dan weer wel. Buurt is niet alles, maar op zich geen verkeerd OG. Vraag blijft waarom hij financiering op dit OG vraagt waarvan hij al eigenaar is? Staat niets in de pitch over andere doelen
pi_194127750
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 00:35 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

In de eerste plaats vind ik projecten korten dan 1 jaar te kort om daar veel tijd aan te besteden. Daarnaast is de doorlooptijd bij NLI doorgaans erg lang, wat wel erg hard in het rendement hakt bij zo'n kort project.
Voor mij genoeg reden om me verder niet in de details te gaan verdiepen.
Hij zit inmiddels vol, maar zo zit ik er ook in.
Het lijkt me best een aardig project, maar je hebt sowieso maar een paar procent rendement (in totaal) door de korte looptijd. Dat is de tijdsinvestering niet waard.
pi_194127808
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:36 schreef Jaco078 het volgende:
Hier is de link van de Bakker op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wederom mijn hartelijke dank.

Basis meegenomen.
pi_194128036
Nieuw project van SIG, in EHV voldoet aan mijn voorwaarde. Enige vraag, die ik heb er waar in de pitch geen antwoord op is. Waarom wil hij (her)financieren.

Zo appartement moet echter altijd minimaal1,5 ton opbrengen en een huur van ¤1200 is in die buurt ook te halen voor apt van 85m2. Was vroeger niet de allerbeste buurt, ma zeker ook niet de slechtste wijk van EHV en is de laatste 5 jaar ook opgeknapt. Ik ga hem dan ook weer meepakken.

@jaco. Dank voor alle linkjes voor de Bruna was ik net te laat, had ik anders graag meegenomen. Bakker Bart, laat ik bij dit rentepercetage en deze zekerheden in relatie tot solvabiliteit aan mij voorbij gaan.
pi_194128271
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:28 schreef Hanzul2 het volgende:
Enige vraag, die ik heb er waar in de pitch geen antwoord op is. Waarom wil hij (her)financieren.
Als deze vraag belangrijk voor je is zou je hem kunnen stellen aan SiG.
pi_194128299
Vreemd dat de vishandel nog steeds niet online is gegaan bij ccf.
pi_194128429
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:41 schreef djh77 het volgende:
Vreemd dat de vishandel nog steeds niet online is gegaan bij ccf.
De groentewinkel van weken geleden zie je ook niet meer
pi_194128460
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:49 schreef crowder07 het volgende:

[..]

De groentewinkel van weken geleden zie je ook niet meer
Daar is ook geen link van gekomen toch?
pi_194128484
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:49 schreef crowder07 het volgende:

[..]

De groentewinkel van weken geleden zie je ook niet meer
Het is komkommertijd.
De rapen zijn gaar, ik zie er groen(te) en geel van.

Linkje idd nooit gelukt.
pi_194128843
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:36 schreef Jaco078 het volgende:
Hier is de link van de Bakker op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt!
Ik heb hem meegenomen.
Voor het eerste sinds een lange tijd op CCF.
pi_194129411
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:24 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik heb hem meegenomen.
Voor het eerste sinds een lange tijd op CCF.
Ik snap niet dat mensen hier enthousiast over zijn.
Teveel rode vlaggen.
Incourant onderpand, net gescheiden waarmee hij de ondernemingen dreef (kan zomaar een staartje krijgen), negatief EV, negatieve cashflow in het verleden.

Er zijn wel betere projecten mi
pi_194129566
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:12 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen hier enthousiast over zijn.
Teveel rode vlaggen.
Incourant onderpand, net gescheiden waarmee hij de ondernemingen dreef (kan zomaar een staartje krijgen), negatief EV, negatieve cashflow in het verleden.

Er zijn wel betere projecten mi
Dat is zeker waar. Als al bovenstaande punten een voldoende zouden hebben zou de rente ook 5,5% zijn geweest. Dit is ook zeker geen project wat risicoloos is. Ik denk wel dat de rendement/risico verhouding voldoende is voor een basis inleg.
pi_194129759
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:49 schreef crowder07 het volgende:

[..]

De groentewinkel van weken geleden zie je ook niet meer
Die heeft ook nooit de 48 uurs termijn gehaald en heeft nooit officieel op de site gestaan. Dat is een ander verhaal dan de vishandel

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 17-07-2020 16:24:09 ]
pi_194130291
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Als al bovenstaande punten een voldoende zouden hebben zou de rente ook 5,5% zijn geweest. Dit is ook zeker geen project wat risicoloos is. Ik denk wel dat de rendement/risico verhouding voldoende is voor een basis inleg.
Ik denk dat het met Bakker Bart NL prima loopt maar dat de franchisenemers hard moeten werken voor weinig winst 🙄
Was er niet ooit een oproer vanwege afknijp praktijken door het hoofdkantoor?
Pecunia non olet
pi_194130515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat het met Bakker Bart NL prima loopt maar dat de franchisenemers hard moeten werken voor weinig winst 🙄
Was er niet ooit een oproer vanwege afknijp praktijken door het hoofdkantoor?
Klopt, dat is al jaren aan de gang. Als je zoekt op onrust Bakker Bart dan heb je voor de rest van de dag leesvoer.

Hier een aardige samenvatting: https://www.snackkoerier.(...)36644878.1594996366-

Geen idee of dit inmiddels allemaal opgelost is.
pi_194130762
Psychotherapie op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22459

Werkkapitaal voor tweede vestiging in Den Haag
pi_194131023
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als deze vraag belangrijk voor je is zou je hem kunnen stellen aan SiG.
Heb zojuist mailtje gehad van SIG. over Genneperweg Eindhoven.
Hij wil zijn lopende financiering aflossen.
De geldverstrekker waar hij nu zit wil graag af van de lopende hypotheek i.v.m. herpositionering van dat bedrijf.
pi_194131078
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:11 schreef Slijker het volgende:

[..]

Heb zojuist mailtje gehad van SIG. over Genneperweg Eindhoven.
Hij wil zijn lopende financiering aflossen.
De geldverstrekker waar hij nu zit wil graag af van de lopende hypotheek i.v.m. herpositionering van dat bedrijf.
^O^ Bedankt voor het delen.
pi_194131378
Beste investeerder,
Op 7 juni 2016 zijn wij via www.geldvoorelkaar.nl een crowdfunding campagne gestart.
En met succes! Binnen een uur was het gevraagde bedrag van ¤ 150.000 door 272 investeerders bij
elkaar gebracht.

Nu 48 maanden later hebben wij de laatste termijn van deze lening voldaan. Zo fijn als het in 2016
was om dit geld te lenen, is het nu net fijn dat de lening volledig is terugbetaald!

U bent één van de 272 investeerders en wij willen u nogmaals hartelijk bedanken voor uw lening!
Dit hebben wij met uw lening kunnen doen

In ons investeringsvoorstel van 2016 kon u lezen dat we graag in wilden springen op de transitie van
offline hypotheekadvies naar online hypotheekadvies.

De geldlening heeft ons o.a. in staat gesteld om een uitgebreide hypotheekadvies module te
schrijven op onze website en om een professioneel hypotheekteam neer te zetten. Daarnaast zijn we
continue bezig met het verbeteren van de processen die komen kijken bij het aanvragen van een
hypotheek.

Volledig online hypotheekadvies
Ondanks alle innovaties in de branche is volledig geautomatiseerd online hypotheek advies nog een
utopie. De AFM stelt hoge eisen aan hypotheekadvies en 99% van de klanten spreekt nog steeds
liever iemand van vlees en bloed.
De afgelopen 4 jaar hebben we geleerd hoe we de offline en online wereld goed kunnen combineren.
Door het automatiseren van de administratieve processen kan de adviseur van vlees en bloed zich
bezighouden met het advies. Zo werken we efficiënter en worden er minder fouten gemaakt.

Bedankt en daarom…
Omdat wij uw lening enorm waarderen geven wij u ¤ 150,- korting op onze dienstverlening.
Heeft u een hypotheek nodig? Of kent u iemand die een hypotheek nodig heeft? Verwijs ze dan naar
Moneywise.nl. De korting geldt ook voor uw kennissen.

Nogmaals bedankt!
pi_194132404
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:40 schreef djh77 het volgende:
Beste investeerder,
Op 7 juni 2016 zijn wij via www.geldvoorelkaar.nl een crowdfunding campagne gestart.
En met succes! Binnen een uur was het gevraagde bedrag van ¤ 150.000 door 272 investeerders bij
elkaar gebracht.

Nu 48 maanden later hebben wij de laatste termijn van deze lening voldaan. Zo fijn als het in 2016
was om dit geld te lenen, is het nu net fijn dat de lening volledig is terugbetaald!

U bent één van de 272 investeerders en wij willen u nogmaals hartelijk bedanken voor uw lening!
Dit hebben wij met uw lening kunnen doen

In ons investeringsvoorstel van 2016 kon u lezen dat we graag in wilden springen op de transitie van
offline hypotheekadvies naar online hypotheekadvies.

De geldlening heeft ons o.a. in staat gesteld om een uitgebreide hypotheekadvies module te
schrijven op onze website en om een professioneel hypotheekteam neer te zetten. Daarnaast zijn we
continue bezig met het verbeteren van de processen die komen kijken bij het aanvragen van een
hypotheek.

Volledig online hypotheekadvies
Ondanks alle innovaties in de branche is volledig geautomatiseerd online hypotheek advies nog een
utopie. De AFM stelt hoge eisen aan hypotheekadvies en 99% van de klanten spreekt nog steeds
liever iemand van vlees en bloed.
De afgelopen 4 jaar hebben we geleerd hoe we de offline en online wereld goed kunnen combineren.
Door het automatiseren van de administratieve processen kan de adviseur van vlees en bloed zich
bezighouden met het advies. Zo werken we efficiënter en worden er minder fouten gemaakt.

Bedankt en daarom…
Omdat wij uw lening enorm waarderen geven wij u ¤ 150,- korting op onze dienstverlening.
Heeft u een hypotheek nodig? Of kent u iemand die een hypotheek nodig heeft? Verwijs ze dan naar
Moneywise.nl. De korting geldt ook voor uw kennissen.

Nogmaals bedankt!
Kreeg dit bericht ook net binnen. Leuk en slim. 👍Prima manier om wat extra klanten te krijgen.
pi_194134335
Naast een verwacht corona probleem heb ik ook een schilder met betalingsproblemen bij FNC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194134615
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt, dat is al jaren aan de gang. Als je zoekt op onrust Bakker Bart dan heb je voor de rest van de dag leesvoer.

Hier een aardige samenvatting: https://www.snackkoerier.(...)36644878.1594996366-

Geen idee of dit inmiddels allemaal opgelost is.
Ik heb er even over getwijfeld maar sla over.. Bakker Bart is een red flag, en een omzet van 1 miljoen plus met max 25k na privé onttrekkingen houdt ook niet over. Een tegenvallend jaar en er is geen geld meer voor prive onttrekkingen. En die tegenvallers kunnen door de franchiseformule zomaar gecreëerd worden.
-
pi_194139512
Kom gaat proberen 8/9ton op te halen voor een feestzalen centrum en hotel voor arbeidsmigranten
https://www.kapitaalopmaa(...)Licela-Management-BV

Minimum inleg = 1000 euro

Edit: het betreft een project van een van de aandeelhouders van KoM
quote:
Kapitaal op Maat wordt, vijf jaar na de oprichting, overgenomen. Het Nederlandse crowdfundingplatform wordt officieel overgenomen door het zittende management en een aantal investeerders on leiding van Lambert Kassing.
Edit2: zit ook in stichting zekerheden, dus als het fout loopt ....
quote:
Vanuit mijn directe betrokkenheid bij Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat heb ik geregeld contact met verschillende investeerders en ondernemers van dit platform.
quote:
Gewezen is op het feit dat Lambert deeltijd werkzaamheden verricht voor de Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat.


[ Bericht 22% gewijzigd door djh77 op 18-07-2020 07:09:31 ]
pi_194139872
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 06:52 schreef djh77 het volgende:
Kom gaat proberen 8/9ton op te halen voor een feestzalen centrum en hotel voor arbeidsmigranten
https://www.kapitaalopmaa(...)Licela-Management-BV

Minimum inleg = 1000 euro

Edit: het betreft een project van een van de aandeelhouders van KoM
[..]

Edit2: zit ook in stichting zekerheden, dus als het fout loopt ....
[..]


[..]

KOM, de mogelijke (nu of in de toekomst) aanwezige belangenverstrengeling tussen leningnemer en Stichting én de minimale inleg zijn voor mij redenen dat ik de pitch niet lees.
pi_194140048
Nieuwe VDG met 2e hypothecaire inschrijving op HUBO.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194140840
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:04 schreef Jaco078 het volgende:
Nieuwe VDG met 2e hypothecaire inschrijving op HUBO.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er wel redelijk uit. In 5 jaar wordt er iets meer dan ¤100.000 afgelost (¤50.000 per tranche).
Herfinancieringsrisico dus, en de verkoopbaarheid van dit pand is niet makkelijk denk ik. De business lijkt daarentegen wel recessie-proof.
pi_194141284
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:28 schreef Camogli het volgende:

[..]

Ziet er wel redelijk uit. In 5 jaar wordt er iets meer dan ¤100.000 afgelost (¤50.000 per tranche).
Herfinancieringsrisico dus, en de verkoopbaarheid van dit pand is niet makkelijk denk ik. De business lijkt daarentegen wel recessie-proof.
Ietsje minder rente dan de Bakker Bart, maar wel veel beter verhaal en cijfers dus idd aantrekkelijk.
Pecunia non olet
pi_194141305
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ietsje minder rente dan de Bakker Bart, maar wel veel beter verhaal en cijfers dus idd aantrekkelijk.
Bij de Bakker krijg je wel een 1e hypotheekrecht. Geeft toch meer zekerheid dan een 2e recht zoals bij HUBO
pi_194141342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij de Bakker krijg je wel een 1e hypotheekrecht. Geeft toch meer zekerheid dan een 2e recht zoals bij HUBO
Klopt maar hij koopt het ding scherp in dus is er al gelijk overwaarde. Kijk eens naar de resultaten/ebitda: zijn salaris is er al van af (want B.V.), dus heeft veel meer aflossingscapaciteit dan de bakker.
Pecunia non olet
pi_194141393
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens te meer: investeer nooit in families met faillissementsverleden, die streken verleren ze nooit :(

Wat is dat trouwens voor BS }) : asbestsanering is toch altijd voor rekening verhuurder want zijnde groot onderhoud?
Pecunia non olet
pi_194141476
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:16 schreef obligataire het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens te meer: investeer nooit in families met faillissementsverleden, die streken verleren ze nooit :(

Wat is dat trouwens voor BS }) : asbestsanering is toch altijd voor rekening verhuurder want zijnde groot onderhoud?
Asbest lijkt wel te kloppen gezien de vergunning
quote:
Pampuslaan 118
Burgemeester en wethouders van Weesp maken bekend dat de volgende aanvraag om een omgevingsvergunning is binnengekomen voor:

Pampuslaan 118

·Het verwijderen van asbesthoudende materialen

datum verzending 4 januari 2019

Ter inzage:

Om de hiervoor genoemde aanvraag in te zien kan een afspraak gemaakt worden bij het team vergunningen op telefoonnummer (0294) 491 391
Pand is sinds 3 weken ook weer verhuurd. Als ze enkel huurder waren is de sanering wel vreemd
pi_194141751
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt maar hij koopt het ding scherp in dus is er al gelijk overwaarde. Kijk eens naar de resultaten/ebitda: zijn salaris is er al van af (want B.V.), dus heeft veel meer aflossingscapaciteit dan de bakker.
Precies: bij de bakker is er ook eigenlijk geen overwaarde bij het begin, want de kosten zijn ¤45000 hoger dan de taxatiewaarde.
pi_194142300
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:50 schreef Camogli het volgende:

[..]

Precies: bij de bakker is er ook eigenlijk geen overwaarde bij het begin, want de kosten zijn ¤45000 hoger dan de taxatiewaarde.
Door de achtergestelde lening wel toch voor de 1e hypotheekhouder?
pi_194142419
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Door de achtergestelde lening wel toch voor de 1e hypotheekhouder?
dat is waar. Maar in totaal niet, terwijl dat bij VDG wel zo is, afgaande op de taxatiewaardes.
pi_194143122
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:12 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen hier enthousiast over zijn.
Teveel rode vlaggen.
Incourant onderpand, net gescheiden waarmee hij de ondernemingen dreef (kan zomaar een staartje krijgen), negatief EV, negatieve cashflow in het verleden.

Er zijn wel betere projecten mi
Ik ben er dan ook niet enthousiast over.
7% rente, 1e hypotheek met ltv aflopend naar 55%.
Met een 1e hypotheek zul je nooit heel veel verliezen, en als hij het minstens twee jaar volhoudt is de ltv laag genoeg om in ieder geval het grootste deel van mijn geld terug te krijgen.
Althans, zo zie ik het en daarom heb ik een matig bedrag geïnvesteerd.
pi_194144217
https://www.funda.nl/koop(...)ssor-poelslaan-64-a/

De SIG prof Poelslaan gaat straks open

Op de website vd gratis makelaar is bod nu 192,5k

[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 18-07-2020 15:37:42 ]
pi_194147571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 14:00 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik ben er dan ook niet enthousiast over.
7% rente, 1e hypotheek met ltv aflopend naar 55%.
Met een 1e hypotheek zul je nooit heel veel verliezen, en als hij het minstens twee jaar volhoudt is de ltv laag genoeg om in ieder geval het grootste deel van mijn geld terug te krijgen.
Althans, zo zie ik het en daarom heb ik een matig bedrag geïnvesteerd.
Dat is het sterke van Collin. De informatie is ruim voorhanden. Het is maar net hoe scherp je zelf leest; welke zaken in de pitch je het zwaarst laat wegen, en vanuit die mix uiteindelijk je keuze maakt. Je ziet ook dat ze steeds meer anticiperen op de te verwachten commentaren vanuit deze hoek :)
Pecunia non olet
pi_194150950
Na een eerste kennismaking met CCF voor de StrongViking lening momenteel 29 projecten verder. Ik lees hier voornamelijk mee. Leuk om te zien hoe de projecten hier besproken worden. En veel thx voor de mannen/vrouwen die de links weten te regelen :-)
pi_194155284
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:53 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met een 1e hypotheek op een bedrijfspand.

Voor eventueel geïnteresseerde gelijk met een inner circle linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De taxatiewaarde neem ik weer met een korreltje zout aangezien de aankoopprijs voor het pand 240k bedraagt. LTV is m.i. dus 100%. Wel gaat er gedurende de looptijd van 5 jaar 25% van afgelost worden.
Wordt nog niet veel ingelegd door inner crowd. Autogarages lijken lastig te funden bij gve.
pi_194155379
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 06:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wordt nog niet veel ingelegd door inner crowd. Autogarages lijken lastig te funden bij gve.
Inderdaad, zowel qua aantal (9 investeerders) als hoogte van de inleg is het minimaal. Nu doet de autobranche het altijd wel wat moeizamer maar dit is niet veel.
Zo slecht project is het overigens in mijn ogen nou ook weer niet.
pi_194158058
SIG Eindhoven open, de hoge schijven 2 & 3 zitten al vol
pi_194158135
quote:
12s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:40 schreef peterc het volgende:
SIG Eindhoven open, de hoge schijven 2 & 3 zitten al vol
Rotterdam, Sneek en Den Haag loopt schijf 2 en 3 het minst. In Eindhoven precies andersom
pi_194158320
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Rotterdam, Sneek en Den Haag loopt schijf 2 en 3 het minst. In Eindhoven precies andersom
In Eindhoven liggen de schijven 2 en 3 onder de WOZ waarde, in Rotterdam deels en in Sneek er geheel boven dit is voor mij een verklaring.
In Den Haag liggen de schijven 2 en 3 ook onder de WOZ waarde, mi wel redelijk veilig. Ligt hier een verklaring dat dit het derde huis van dezelfde persoon is?
pi_194159355
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:58 schreef ML45 het volgende:

[..]

In Eindhoven liggen de schijven 2 en 3 onder de WOZ waarde, in Rotterdam deels en in Sneek er geheel boven dit is voor mij een verklaring.
In Den Haag liggen de schijven 2 en 3 ook onder de WOZ waarde, mi wel redelijk veilig. Ligt hier een verklaring dat dit het derde huis van dezelfde persoon is?
I think so, plus Eindhoven is gewoon recht toe recht aan verhuur, Geen gedoe met kamers en splitsingen
pi_194172200
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194172930
Ik zou opschieten als je interesse hebt in Oostveen op VDG :)
Pecunia non olet
pi_194173018
Apoc stapt over van gve naar nlinvesteert?
https://www.dcfa.nl/nlinv(...)-voor-apoc-aviation/
pi_194173175
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:03 schreef obligataire het volgende:
Ik zou opschieten als je interesse hebt in Oostveen op VDG :)
Dank. Meegenomen.
pi_194173258
Weer een groot project van 2 miljoen op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/carpenter-investments-b-v/
Met 12x 1e hypotheek
pi_194173347
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:03 schreef obligataire het volgende:
Ik zou opschieten als je interesse hebt in Oostveen op VDG :)
Heb een hoop ellende meegemaakt als een woonhuis en zakelijk bezigheid gecombineerd worden, ook al wordt het kadastraal gesplist. Bij gedwongen verkoop zit je met de gebakken peren. En bovendien is het maar een 2e zekerheid.
pi_194173535
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:35 schreef djh77 het volgende:
Weer een groot project van 2 miljoen op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/carpenter-investments-b-v/
Met 12x 1e hypotheek
Hadden die lui niet een fitness center via GvE? # 17663. Na problemen uiteindelijk afgelost?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door obligataire op 20-07-2020 11:05:24 ]
Pecunia non olet
pi_194174032
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:11 schreef djh77 het volgende:
Apoc stapt over van gve naar nlinvesteert?
https://www.dcfa.nl/nlinv(...)-voor-apoc-aviation/
Dat zal GvE niet leuk vinden en dan druk ik me genuanceerd uit. Hoeveel % van de omzet zou APOC binnen hebben gebracht bij GvE de afgelopen tijd?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-07-2020 11:45:03 ]
pi_194174378
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zal GvE niet leuk vinden en dan druk ik me genuanceerd uit. Hoeveel van de omzet zou APOC binnen hebben gebracht bij GvE de afgelopen tijd?
Zeker 15-20 miljoen gefinancieerd

Vrijdag 2e project op nli: https://www.nlinvesteert.(...)ompany%20europe%20bv

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 20-07-2020 11:55:26 ]
pi_194174720
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:57 schreef obligataire het volgende:
Hadden die lui niet een fitness center via GvE? # 17663. Na problemen uiteindelijk afgelost?
Klopt, ze zijn destijds in mijn beleving zonder enig overleg gewoon hun eigen gang gegaan (o.a. verlaten franchise organisatie waar financiering voor bedoeld was, herstructurering bv's en daarmee ook verplaatsen van de zekerheden, vervolgens nooit antwoord gekregen van gve op een explicite vraag over de zekerheden!). Toen de gve incasso's vastliepen en gve ging informeren was alles al lang en breed aangepast, maar het zou allemaal goedkomen was de boodschap. Ze hebben daarmee de investeerders bijna een jaar aan het lijntje gehouden en uiteindelijk vervroegd afgelost met 10 maanden rente. Al met al ga ik er met een grote boog omheen.
pi_194174824
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:10 schreef tnhb het volgende:

[..]

Klopt, ze zijn destijds in mijn beleving zonder enig overleg gewoon hun eigen gang gegaan (o.a. verlaten franchise organisatie waar financiering voor bedoeld was, herstructurering bv's en daarmee ook verplaatsen van de zekerheden, vervolgens nooit antwoord gekregen van gve op een explicite vraag over de zekerheden!). Toen de gve incasso's vastliepen en gve ging informeren was alles al lang en breed aangepast, maar het zou allemaal goedkomen was de boodschap. Ze hebben daarmee de investeerders bijna een jaar aan het lijntje gehouden en uiteindelijk vervroegd afgelost met 10 maanden rente. Al met al ga ik er met een grote boog omheen.
Met alle zekerheden nu (o.a. 2x eigen woning), is het toch wel een heel ander verhaal dan met een project zonder harde zekerheden
pi_194174997
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

Met alle zekerheden nu (o.a. 2x eigen woning), is het toch wel een heel ander verhaal dan met een project zonder harde zekerheden
Ik denk dat Obli het hier heeft over mentaliteit. Ik heb redelijk wat gecommuniceerd over dit project destijds. Het was een zooitje. Geld ophalen voor het 1 en gebruiken voor het ander is wat mij betreft not done... Hoeveel onderpanden er ook zijn.

Er is overigens ook een hele periode geen cent betaald... zonder duidelijke uitleg..

[ Bericht 5% gewijzigd door kopersneek op 20-07-2020 12:40:37 ]
pi_194175309
De baas van APOC staat met zijn holding garant lees ik. Dat was bij GVE nooit. Denk wel dat het met de leverage van de club wat hard gaat. Zolang de groei doorzet en winstgevendheid blijft, geen probleem. Als het even tegenzit.....
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_194175743
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zal GvE niet leuk vinden en dan druk ik me genuanceerd uit. Hoeveel % van de omzet zou APOC binnen hebben gebracht bij GvE de afgelopen tijd?
Het zal mij niks verbazen als GVE gewoon heeft gezegd dat ze er mee stoppen en dat APOC eerst maar eens moet gaan aflossen. Ze sluiten drie nieuwe miljoenenleningen af en lossen er eentje af. Dan hoef je niet heel erg economisch onderlegd te zijn om te zien dat dit vroeg of laat gegarandeerd fout gaat.
pi_194175746
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:18 schreef djh77 het volgende:
Met alle zekerheden nu (o.a. 2x eigen woning), is het toch wel een heel ander verhaal dan met een project zonder harde zekerheden
Het gaat mij vooral over het gedrag / mentaliteit / non-communicatie die tijdens dat project naar voren is gekomen, dat gaat niet zomaar veranderen. Welke rol het platform (gve) daarin heeft gespeeld weet ik niet, maar ik betwijfel of dat nu wel zoveel anders zal zijn.
pi_194176222
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:35 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Het zal mij niks verbazen als GVE gewoon heeft gezegd dat ze er mee stoppen en dat APOC eerst maar eens moet gaan aflossen. Ze sluiten drie nieuwe miljoenenleningen af en lossen er eentje af. Dan hoef je niet heel erg economisch onderlegd te zijn om te zien dat dit vroeg of laat gegarandeerd fout gaat.
Dat vermoed ik ook, eigenlijk.
pi_194176859
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:35 schreef djh77 het volgende:
Weer een groot project van 2 miljoen op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/carpenter-investments-b-v/
Met 12x 1e hypotheek
Zo op het eerste gezicht wel een leuk project

Positief zijn de eerste hypotheken en de H.A. Ook een mooie spreiding van diverse panden waarop een 1e hypotheek zal worden afgegeven. Wel lijkt de taxatie iets aan de hoge kant. Daar waar een woz controle mogelijk was ligt de woz waarde ongeveer 25% onder de taxatiewaarde.
Aan de andere kant bestaat een belangrijk deel van de onderpanden uit bedrijfsmatig onroerend goed en de aflossing op de lening is maar 1% per jaar (5% over de totale looptijd) wat natuurlijk wel erg weinig is. Ook de problemen die er kennelijk geweest zijn met een eerder project via GvE en het niet soepel meewerken en communiceren toen er achterstanden ontstonden is natuurlijk een zeer kwalijke zaak.

Ondanks dat het pakket zekerheden er netjes uit ziet twijfel ik dus een beetje… Vooral de problemen uit het verleden zijn hier debet aan.
pi_194177090
Budgetuitvaarten op kom
https://www.kapitaalopmaa(...)oven-Wensen-uitvaart
quote:
Financieringsbehoefte:
Er is in totaal ¤ 30.000 benodigd. Naast ¤2.500 eigen inbreng van de vennoten is een lening van ¤30.000 benodigd via Kapitaal op Maat.
Want 30.000 min 2.500 = 30.000
pi_194177267
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook, eigenlijk.
En het zorgwekkende is dat er geen enkel noemenswaardig onderpand is anders dan wat balpennen. Ze hebben in tijden toen bij iedereen het geld tegen de plinten klotste, waar bij elke investeringskans waar rendement voorgespiegeld werd, men er op af dook om te kunnen investeren, een aantal leningen weten te slijten. Door een paar snelle aflossingen en successen in het begin rook vrijwel iedereen gratis geld en na dat moment is iedereen er ingetrapt. Volgens mij is de laatste miljoenen lening niet eens meer online gekomen en is op voorhand al volgeschreven. Zo absurd is het geworden. Ik denk dat dit wel eens een Radar-onderwerpje in wording kan zijn.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:29:47 #108
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_194177301
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:16 schreef djh77 het volgende:
Budgetuitvaarten op kom
https://www.kapitaalopmaa(...)oven-Wensen-uitvaart
[..]

Want 30.000 min 2.500 = 30.000
2500 is ook een flinke duit uit eigen zaken hoor poeh poeh
pi_194177351
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht wel een leuk project

Positief zijn de eerste hypotheken en de H.A. Ook een mooie spreiding van diverse panden waarop een 1e hypotheek zal worden afgegeven. Wel lijkt de taxatie iets aan de hoge kant. Daar waar een woz controle mogelijk was ligt de woz waarde ongeveer 25% onder de taxatiewaarde.
Aan de andere kant bestaat een belangrijk deel van de onderpanden uit bedrijfsmatig onroerend goed en de aflossing op de lening is maar 1% per jaar (5% over de totale looptijd) wat natuurlijk wel erg weinig is. Ook de problemen die er kennelijk geweest zijn met een eerder project via GvE en het niet soepel meewerken en communiceren toen er achterstanden ontstonden is natuurlijk een zeer kwalijke zaak.

Ondanks dat het pakket zekerheden er netjes uit ziet twijfel ik dus een beetje… Vooral de problemen uit het verleden zijn hier debet aan.
Mocht de beslissing positief uitvallen https://www.collincrowdfu(...)fb8b91a613dfdc2241f1

Ik moet er ook nog even over denken.
pi_194177379
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:16 schreef djh77 het volgende:
Budgetuitvaarten op kom
https://www.kapitaalopmaa(...)oven-Wensen-uitvaart
[..]

Want 30.000 min 2.500 = 30.000
Wat ik vooral geestig vind, is het pleonasme dat KOM gebruikt bij de risicoklasse: "Deze aanvraag is geklassificeerd als een zeer hoog risico (klasse C)".

Élke lening die KOM probeert te slijten, kun je classificeren als eentje met een uiterst extreem exorbitant groot risico.
pi_194177645
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:33 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Mocht de beslissing positief uitvallen https://www.collincrowdfu(...)fb8b91a613dfdc2241f1

Ik moet er ook nog even over denken.
Alvast bedankt voor het linkje ^O^
pi_194178083
Zie dat Sauerland bij CRE inmiddels weer op 100% staat, en er is weer een nieuwe aankondiging verschenen (huurappartementen in Gribow).
pi_194178341
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:33 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Mocht de beslissing positief uitvallen https://www.collincrowdfu(...)fb8b91a613dfdc2241f1

Ik moet er ook nog even over denken.
Dank we hebben nog tijd genoeg om na te denken. Deze komt op zijn vroegst donderdag online. Hij staat op dit moment nog niet bij de aankondigingen. De 48 periode moet dus nog starten.
pi_194178411
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Alvast bedankt voor het linkje ^O^
2000k ophalen dus we kunnen nog wel even nadenken.
De problemen die er zijn geweest bij GvE met een eerdere lening vind ik ook wel een dingetje. Heeft iemand al een vraag gesteld bij Collin over dit akkefietje met GvE en of Collin daar van op de hoogte is, cq wat de uileg is van de de nieuwe leningnemer? Ik weet niet van de hoed en de rand van het issue dus het is voor mij wat lastig om in detail door te vragen.
pi_194178631
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:35 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Het zal mij niks verbazen als GVE gewoon heeft gezegd dat ze er mee stoppen en dat APOC eerst maar eens moet gaan aflossen. Ze sluiten drie nieuwe miljoenenleningen af en lossen er eentje af. Dan hoef je niet heel erg economisch onderlegd te zijn om te zien dat dit vroeg of laat gegarandeerd fout gaat.
Zojuist even snel door de pitch of NLI gescand. Deze zin viel me op:

"APOC ervaart dat de impact van Corona nieuwe kansen biedt, mits er voldoende toegang blijft tot kapitaal."

Vrij vertaald: "onze opslag ligt vol met onderdelen, en we hopen dat we ze ooit een keer gaan verkopen als er weer normaal gevlogen gaat worden. Ondertussen maken we een paar extra stellingen in onze opslag."

Ik denk dat in dit geval de impact van de corona crisis, specifiek op deze sector, onderschat wordt: kijk naar de malaise rond 2000, en 2008.
pi_194179255
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:56 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Zojuist even snel door de pitch of NLI gescand. Deze zin viel me op:

"APOC ervaart dat de impact van Corona nieuwe kansen biedt, mits er voldoende toegang blijft tot kapitaal."

Vrij vertaald: "onze opslag ligt vol met onderdelen, en we hopen dat we ze ooit een keer gaan verkopen als er weer normaal gevlogen gaat worden. Ondertussen maken we een paar extra stellingen in onze opslag."

Ik denk dat in dit geval de impact van de corona crisis, specifiek op deze sector, onderschat wordt: kijk naar de malaise rond 2000, en 2008.
Het is gewoon een variant van een piramidespel, niets minder. Iedereen wil meelopen met vroegere successen en ik denk dat GVE inmiddels wakker is geworden en de volgende lening(en) heeft afgewezen en APOC, die zeker niet bij een bank terecht kan óf kon, moet op zoek naar iets anders om het spel in de lucht te houden.
pi_194180181
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:33 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Mocht de beslissing positief uitvallen https://www.collincrowdfu(...)fb8b91a613dfdc2241f1

Ik moet er ook nog even over denken.
Tsja. De kwestie met het fitness centrum zegt veel over de mentaliteit van dit clubje. Aan de andere kant: het huidige project is dusdanig ingekleed dat het wel erg gek moet lopen wil je daar geld aan verliezen. Na 5 jaar heb je sowieso al 30% aan rente in de pocket. Die laatste 70% zie ik dan ook nog wel komen met deze zekerheden. Plus het rendement.

Dus ik benader het toch maar zakelijk, laat antipathie even geen rol spelen, aan de fitness centrum lening is door mij uiteindelijk toch redelijk verdiend. Ze hebben het drama wat ze zelf hebben gecreëerd ook zelf op weten te lossen via die aflossing.


Collin en de coach doen ieder 5K.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 20-07-2020 18:47:25 ]
Pecunia non olet
pi_194180193
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:40 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Het is gewoon een variant van een piramidespel, niets minder. Iedereen wil meelopen met vroegere successen en ik denk dat GVE inmiddels wakker is geworden en de volgende lening(en) heeft afgewezen en APOC, die zeker niet bij een bank terecht kan óf kon, moet op zoek naar iets anders om het spel in de lucht te houden.
Overdrijven is ook een kunst. Wat jij schetst is één van vele varianten van wat zou kunnen spelen.
Pecunia non olet
pi_194180540
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. Wat jij schetst is één van vele varianten van wat zou kunnen spelen.
Precies, het kan ook gewoon om betere voorwaarden gaan.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_194181163
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. Wat jij schetst is één van vele varianten van wat zou kunnen spelen.
Dat klopt, maar ik denk dat mijn scenario helaas ieder kwartaal een stapje dichterbij komt (ik zit nu nog in drie APOC-leningen). De vervroegde aflossingen zijn er al niet meer en de luchtvaartindustrie ligt op zijn gat en aan het staatsinfuus. Vrijwel iedere dag sneuvelt er een droevig coronarecord waardoor enig herstel niet snel dichterbij komt. De vraag naar onderdelen zakt, omdat ze niet of minder nodig zijn.

Daarbij is het natuurlijk uiterst opmerkelijk dat APOC weggaat bij GVE. Ze gingen in elke pitch pontificaal achter de geweldige samenwerking met GVE staan. Ik denk dat GVE de stekker er uit heeft getrokken en dat een ander platform maar wat graag ook even een slag wil slaan. Het gaat immers om miljoenen. Al moet ik toegeven dat dit mijn vermoedens zijn en zeker niet de waarheid hoeft te zijn. We gaan het zien de komende tijd. En hou mij ten goede, ik hoop dat APOC nog in lengte van jaren blijft bestaan, ook in mijn eigen belang.
pi_194181682
Ik wens de timmerman veel plezier met zijn miljoen cash. Ik doe niet mee. Teveel risico voor te weinig rendement.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_194182350
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:33 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Mocht de beslissing positief uitvallen https://www.collincrowdfu(...)fb8b91a613dfdc2241f1

Ik moet er ook nog even over denken.
Bedankt!
Ik weet nog niet of ik meedoe.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:57:05 #124
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194182444
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:40 schreef mike79_n het volgende:
Het is gewoon een variant van een piramidespel, niets minder. Iedereen wil meelopen met vroegere successen en ik denk dat GVE inmiddels wakker is geworden en de volgende lening(en) heeft afgewezen en APOC, die zeker niet bij een bank terecht kan óf kon, moet op zoek naar iets anders om het spel in de lucht te houden.
Dit is inderdaad slechts een vermoeden van jou, maar ik heb hetzelfde onderbuikgevoel.
Opvallend dat ze altijd zo ontzettend "klef" met hun financiers zijn. Eerder al met GVE en ABN Amro, nu dus weer met NLI.
pi_194183605
En vandaag ook een tweede aankondiging op NLI: bouwkamp, agrarisch loonwerk.
Ik vind het op zich wel een aardig project:
• Ondernemer heeft vermogen weten op te bouwen (3 appartementen vrij van hypotheek in bezit)
• Neemt een bestaande business over, waar hij gezien zijn achtergrond de ins en outs van kent

Wat mij nog even laat twijfelen (heb hier nog bijna 2 dagen voor): de ondernemer aanvaardt HA, maar vestigt slechts een pos/neg verklaring op zijn appartementen: waarom geen hypotheek, en hiermee gecombineerd een lagere rente?
Ik zit hierover te prakkeseren, en kom tot de conclusie dat de ondernemer zijn handen vrij wil houden om deze appartementen te verkopen. Dat bevalt me niet zo.
pi_194184071
quote:
„Er is sprake van systematische overwaardering bij woningtaxaties”, constateerde DNB.

Niet dat we dit nog niet wisten maar bizar is het wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 20-07-2020 22:42:12 ]
pi_194184758
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

„Er is sprake van systematische overwaardering bij woningtaxaties”, constateerde DNB.

Niet dat we dit nog niet wisten maar bizar is het wel.
Misschien ben (inmiddels was?) ik naïef, maar het is nog erger dan ik al dacht.
pi_194184948
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:54 schreef ETphonehome het volgende:
En vandaag ook een tweede aankondiging op NLI: bouwkamp, agrarisch loonwerk.
Ik vind het op zich wel een aardig project:
• Ondernemer heeft vermogen weten op te bouwen (3 appartementen vrij van hypotheek in bezit)
• Neemt een bestaande business over, waar hij gezien zijn achtergrond de ins en outs van kent

Wat mij nog even laat twijfelen (heb hier nog bijna 2 dagen voor): de ondernemer aanvaardt HA, maar vestigt slechts een pos/neg verklaring op zijn appartementen: waarom geen hypotheek, en hiermee gecombineerd een lagere rente?
Ik zit hierover te prakkeseren, en kom tot de conclusie dat de ondernemer zijn handen vrij wil houden om deze appartementen te verkopen. Dat bevalt me niet zo.
Ik heb deze ook gelezen, en ziet er m.i. wel goed uit. Als de appartementen op WOZ waarde staan, is van hoge taxaties in ieder geval niet zo snel sprake :+ . Ik lees overigens ook dat de leningnemer de eenmanszaak is, maar dat de lening uiteindelijk naar de nog op te richten BVs gaat. Maar er staat dan ook 'als de BVs op moment van uitboeken nog niet zijn opgericht...'. Dat klinkt dan weer dat als ze wel opgericht zijn het geld direct naar de BVs uitgeboekt wordt. Dan is dus wel van belang dat alsnog de eenmanszaak de leningnemer is, ook al gaat het geld rechtstreeks. Zou dat nog een issue kunnen zijn later?

Verder wordt er niet gesproken over senioriteit van de verschillende leningdelen. Dat zou betekenen dat deze allemaal concurrent zijn. Dan is ook van belang dat de andere leningdelen niet ook 'hoofdelijk' gaan, want dan kunnen de apartementen ook weer verder opgedeeld worden met andere schuldeisers.

Pitch klinkt dus goed, maar misschien een paar haakjes en oogjes toch. Overigens zie ik ook hier weer na inloggen niet de genoemde knop om vragen te stellen. Anderen wel? Vorige keer kwam de knop uiteindelijk wel, maar ik vermoed pas nadat de pitch open gaat. Vragen naar het info@ adres bleven redelijk lang onbeantwoord (je hebt ook maar 2 dagen als het project snel vol loopt), dus weet niet of dat zin heeft nu toch weer te proberen...
pi_194185462
Telefonisch word je ook wel correct te woord gestaan bij NLI. Hoewel het niet echt een goed bereikbare organisatie is. Bellen wel vaak terug, ben wel tevreden over hun uitleg bij vragen.
pi_194187504
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

„Er is sprake van systematische overwaardering bij woningtaxaties”, constateerde DNB.

Niet dat we dit nog niet wisten maar bizar is het wel.
Wat een zinnig onderzoek...
Wat is een taxatie? Wat is de woning waard in de woning markt? Ja toch?
Er is net 10.000.000 euro betaald voor een vergelijkbaar 40 m2 appartement in dezelfde plaats als dit 40 m2 appartement! Sterkere nog.... zelfs in dezelfde straat ! namelijk hetzelfde appartement.
Ook al neem je wel echt vergelijkbare woningen in de buurt, deze maken dezelfde waarde stijging door als het object dat je hier probeert aan te schaffen.

De markt wil dat blijkbaar betalen, dus is de woning het waard.

Deze self fullfilling proficy (spelling?) zit al jaren lang in de definitie van "taxatie", waarom doet men hier zo raar over? Een taxatie is een van de mooiste en nog vaak verplichte vormen van oplichting en voor een NWWI gevalideerde taxatie ben je zomaar 500 euro kwijt...
pi_194188377
Sneek SiG= vol
pi_194188388
SamenInGeld het pandje aan de Mathenesserweg 7a van Ilyas stropt nu echt na een "terechte" valse start via SIG & CCF.
Deze pitch is voor Ilyas waarschijnlijk een brug te ver.
pi_194188464
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:56 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld het pandje aan de Mathenesserweg 7a van Ilyas stropt nu echt na een "terechte" valse start via SIG & CCF.
Deze pitch is voor Ilyas waarschijnlijk een brug te ver.
Ik zou de fundingzekerheid nog niet afschrijven. Hij moet vanaf deze maand 20.000 per maand extra aflossen op de ccf lening. Ik weet niet of dit een probleem wordt
pi_194188728
Aankoop bedrijfsverzamelgebouw op ccf
https://www.collincrowdfu(...)m-j-van-der-heijden/
Obv 1e hypotheek
pi_194189842
Heel verrassend (Not). GVE. Fietsenverkoper R*pub*c D*tch is zijn verplichtingen weer niet nagekomen. Deurwaarder is ingeschakeld. Pand zal inmiddels wel leeg zijn gehaald.Toch knap dat hij keer op keer GVE om de tuin leidt. Investeerders kunnen van hem een grote mond krijgen, heb ik in het verleden ervaren.
pi_194190424
quote:
https://www.funda.nl/koop(...)095-de-heuvelaar-13/ SIG Venray Funda, 2e project van Hanan bij SIG

Zou het deze Hanan misschien zijn?
Artikel uit 2018

http://hallo-venray.nl/Article/Details/775

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 21-07-2020 13:14:55 ]
pi_194190605
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:50 schreef peterc het volgende:

[..]

https://www.funda.nl/koop(...)095-de-heuvelaar-13/ SIG Venray Funda, 2e project van Hanan bij SIG
Best een stevige prijs voor die regio. Voor dat geld heb je er ook een eengezinswoning. ¤1000,00 per maand is daarnaast ook best wel aan de prijs. Voor een regio waar middenhuur een stuk minder gebruikelijk is.
pi_194194416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:07 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Best een stevige prijs voor die regio. Voor dat geld heb je er ook een eengezinswoning. ¤1000,00 per maand is daarnaast ook best wel aan de prijs. Voor een regio waar middenhuur een stuk minder gebruikelijk is.
Ik denk dat de WOZ toch een aardige afspiegeling is. Noord Limburg is geen Randstad maar geen beroerde plek om te wonen. Dichtbij Duitsland/NRW heeft aantrekkelijke kanten, ook qua werk.
Pecunia non olet
pi_194197304
Ik zat net even de hypotheekakte van SiG Beelstraat Amsterdam te bekijken (https://investeren.sameni(...)-l-j-m-beelstraat-30)
Er staat o.a. in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is de eerste keer dat ik zoiets in een hypotheekakte zie.
In hoofdstuk Voorbelasting staat dat er geen andere hypotheek is.
In hoofdstuk Rangwissel staat dat er wel een is en dat deze nu achter de nieuwe hypotheken komt.
Waarom zou Nationale Nederlanden dit toelaten?

Iemand die snapt hoe dit allemaal zit?
pi_194199580
Update van Scorito, met donderdag een stemming. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat ze bedoelen, maar ik ga ervan uit dat de mail van CCF meer duidelijkheid biedt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194200018
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:19 schreef TisIk het volgende:
Ik zat net even de hypotheekakte van SiG Beelstraat Amsterdam te bekijken (https://investeren.sameni(...)-l-j-m-beelstraat-30)
Er staat o.a. in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is de eerste keer dat ik zoiets in een hypotheekakte zie.
In hoofdstuk Voorbelasting staat dat er geen andere hypotheek is.
In hoofdstuk Rangwissel staat dat er wel een is en dat deze nu achter de nieuwe hypotheken komt.
Waarom zou Nationale Nederlanden dit toelaten?

Iemand die snapt hoe dit allemaal zit?
Misschien was de hypotheek bij NN al afgelost, maar nog niet doorgehaald bij het kadaster ?
pi_194200334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:19 schreef TisIk het volgende:
Ik zat net even de hypotheekakte van SiG Beelstraat Amsterdam te bekijken (https://investeren.sameni(...)-l-j-m-beelstraat-30)
Er staat o.a. in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is de eerste keer dat ik zoiets in een hypotheekakte zie.
In hoofdstuk Voorbelasting staat dat er geen andere hypotheek is.
In hoofdstuk Rangwissel staat dat er wel een is en dat deze nu achter de nieuwe hypotheken komt.
Waarom zou Nationale Nederlanden dit toelaten?

Iemand die snapt hoe dit allemaal zOit?
Of zal N.N. deze 4e hypotheek (na de SIG lening) eisen als aanvulling op de hypotheek van zijn privé woning? Misschien is dit wel zo ontstaan omdat dit hun voormalige privé woning betreft.
Iets anders kan ik ook niet bedenken. SIG zou hier eigenlijk een toelichting op moeten geven aangezien deze akte afwijkt van de gebruikelijke akten.
pi_194201748
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:13 schreef Rikkert het volgende:
Update van Scorito, met donderdag een stemming. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat ze bedoelen, maar ik ga ervan uit dat de mail van CCF meer duidelijkheid biedt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een jaar alleen rente tegen een hogere rente. Daarna versnelde aflossing waardoor oorspronkelijke leentermijn gelijk blijft.
pi_194204931
quote:
0s.gif
Weer een groot project van 2 miljoen op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/carpenter-investments-b-v/
Met 12x 1e hypotheek
quote:
0s.gif
Mocht de beslissing positief uitvallen https://www.collincrowdfu(...)fb8b91a613dfdc2241f1

Ik moet er ook nog even over denken.
quote:
0s.gif
Aankoop bedrijfsverzamelgebouw op ccf
https://www.collincrowdfu(...)m-j-van-der-heijden/
Obv 1e hypotheek
Deze projecten komen deze week niet meer online. Ze zijn nog niet aangekondigd op de website

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 22-07-2020 13:55:19 ]
pi_194205331
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:44 schreef ML45 het volgende:
Opvallend bij GvE is dat van de 15 laatste projecten er 9 White labels zijn.
Neemt GvE langzaam afscheid van Crowdfunding en wordt hun verdienmodel nu White Label.
Zelfs Apoc project Z is via White label gefinancierd.
Hierbij het linkje van het white label project wat momenteel bij GvE op de site staat. (bij projecten even naar beneden scrollen en niet op het white label project klikken maar op het project wat er onder staat ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het betreft een bedrijfspand met een 1e hypotheek wat langdurig verhuurd is aan de Kw@ntum.

Rente 6%
Looptijd 30 mnd.
Een doelbedrag van ¤ 650.000,-. Dit doelbedrag wordt stapsgewijs verhoogd tot een maximum van ¤ 1,3 miljoen.

Klaarblijkelijk is het pand sinds afgelopen jaar kortlopend gefinancierd via Achme@ real estate & finance. Deze heeft aangegeven dat dergelijke locaties niet langer in hun beleid passen.
Zo op het eerste gezicht volgens mij wel een leuk project. Wel met een vrij korte looptijd van 2,5 jaar. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://www.google.com/ma(...)wmDpIQoiowCnoECA8QBg
pi_194205610
Ik vind het project er goed zien, mede icm de privé aansprakelijkheid van materiële waarde.

Kunnen en mogen wij als particulieren investeren in deze white label leningen?
pi_194205655
Er komen wat projecten bij horeca crowdfunding aan voor de liefhebber
pi_194205663
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef Jaco078 het volgende:
Ik vind het project er goed zien, mede icm de privé aansprakelijkheid van materiële waarde.

Kunnen en mogen wij als particulieren investeren in deze white label leningen?
Met het linkje kun je gewoon investeren.
pi_194205706
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hierbij het linkje van het white label project wat momenteel bij GvE op de site staat. (bij projecten even naar beneden scrollen en niet op het white label project klikken maar op het project wat er onder staat ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het betreft een bedrijfspand met een 1e hypotheek wat langdurig verhuurd is aan de Kw@ntum.

Rente 6%
Looptijd 30 mnd.
Een doelbedrag van ¤ 650.000,-. Dit doelbedrag wordt stapsgewijs verhoogd tot een maximum van ¤ 1,3 miljoen.

Klaarblijkelijk is het pand sinds afgelopen jaar kortlopend gefinancierd via Achme@ real estate & finance. Deze heeft aangegeven dat dergelijke locaties niet langer in hun beleid passen.
Zo op het eerste gezicht volgens mij wel een leuk project. Wel met een vrij korte looptijd van 2,5 jaar. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://www.google.com/ma(...)wmDpIQoiowCnoECA8QBg
Ik mis een beetje wat de ondernemer gaat doen aan het gebouw. Als ik het zo lees is dat wel nodig. Hij heeft de huur ook al met 30% verlaagd in 2018 en 2019. Die taxatie is natuurlijk op basis van de huidige huurprijs, maar als Kwantum weggaat is het maar de vraag wat het opbrengt.

"De meeste winkels hebben aangegeven te willen blijven, met deels gewijzigde oppervlakten, op voorwaarde van een herontwikkeling en uitbreiding. De ondernemers Leen Bakker en Kwantum hebben aangegeven deze locatie te verlaten als herontwikkeling achterwege blijft."

"BLOKKENDOZEN De gebouwen van NedCargo en die van Kwantum c.s. ernaast langs de Amersfoortsestraat (de historische Wegh der Weegen) en de Richelleweg zijn veel Soesterbergers allang een doorn in het oog. Ze uitten er kritiek op tijdens een inloopochtend in buurthuis De Linde. Ze spraken uit dat de gebouwen zouden moeten worden gesloopt of anders gecamoufleerd, bijvoorbeeld met hoog openbaar groen (bomen, hek met klimop) of uitvoering van een ander creatief idee: projectie van de naam Ons Belang op de gevels. De voorkeur had echter nieuwbouw. Aan die wens lijkt nu op termijn te kunnen worden voldaan."

[ Bericht 0% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 22-07-2020 12:15:30 ]
pi_194205737
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Er komen wat projecten bij horeca crowdfunding aan voor de liefhebber
[ afbeelding ]
Waaronder deze:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/hotel-1900-bergen-w6p3yq94
(met een 2e hypotheek, maar zonder informatie over het onderpand en de 1e hypotheek. Bijzonder).
pi_194205912
Ik heb het nog even bij GVE nagevraagd. In het niet-whitelabel deel kunnen wij gewoon investeren zoals @Horsemen ook zegt.
Gelijk even gevraagd waarom APOC naar NLI gaat: dit heeft met 'spreiding' te maken. Het is - aldus GVE - geen financieringsstop vanuit GVE.
pi_194205959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:11 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Waaronder deze:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/hotel-1900-bergen-w6p3yq94
(met een 2e hypotheek, maar zonder informatie over het onderpand en de 1e hypotheek. Bijzonder).
Laat ik om die reden ook aan me voorbij gaan, al is Bergen volgens mij een perfecte regio voor een hotel. Tijdje terug regelmatig moeten blijven voor het werk en bezetting bij meeste hotels was toch goed. Ook wat details ivm de huidige kortlopende lening waren welkom geweest.
pi_194206278
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:23 schreef Jaco078 het volgende:
Gelijk even gevraagd waarom APOC naar NLI gaat: dit heeft met 'spreiding' te maken. Het is - aldus GVE - geen financieringsstop vanuit GVE.
Wel jammer dat ze (ook) naar NLI gaan, want een ticketgrootte van ¤1000 is mij te hoog.
pi_194207084
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:11 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Waaronder deze:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/hotel-1900-bergen-w6p3yq94
(met een 2e hypotheek, maar zonder informatie over het onderpand en de 1e hypotheek. Bijzonder).
De financiele info bij de pitches van HCN is altijd al heel beknopt dus wat dat betreft hier geen uitzondering en ook geen reden om hier niet te investeren, wat mij betreft. HCN heeft een heel laag uitvalpercentage. Ook de corona aanpak lijkt goed te verlopen.

Bij mijn weten heb ik nooit eerder een hypotheek gezien bij HCN dus is het hoe dan ook iets extra's.....
Met een hoge solvabiliteit op de balans, vermoed ik dat die 1e hypotheek al wat ouder en dus niet spectaculair is.

Ik heb ooit een paar nachtjes in dat hotel overnacht, was toen nog allemaal van hout binnen. Heel luxueus was het ook niet, zacht gezegd. Wel knus. Prachtige omgeving.

Pak deze wel weer gewoon mee op de auto piloot.
Pecunia non olet
pi_194207130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:37 schreef obligataire het volgende:
Bij mijn weten heb ik nooit eerder een hypotheek gezien bij HCN dus is het hoe dan ook iets extra's.....
Appartement sumo Arnhem is obv hypotheek gefinancieerd door horeca crowdfunding
pi_194207168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Appartement sumo Arnhem is obv hypotheek gefinancieerd door horeca crowdfunding
Ah ja, die was ik vergeten :@ :@ Nou ja dan hebben ze daar ook ervaring mee.
Pecunia non olet
pi_194207356
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:23 schreef Jaco078 het volgende:
Ik heb het nog even bij GVE nagevraagd. In het niet-whitelabel deel kunnen wij gewoon investeren zoals @:Horsemen ook zegt.
Is er dan sprake van een niet-whitelabel deel?
pi_194207392
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Is er dan sprake van een niet-whitelabel deel?
Ja, de lening is in tweeën gesplitst tot een totaal bedrag van max 1.300k Voor beide leningdelen gelden de zelfde zekerheden.
pi_194209578
FD artikel over BMKB-C regeling die GVE nu ook gaat gebruiken. Benieuwd naar de reden van de extra eisen en 40%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_194211321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:26 schreef VDF het volgende:
FD artikel over BMKB-C regeling die GVE nu ook gaat gebruiken. Benieuwd naar de reden van de extra eisen en 40%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reden is vrij simpel.
De Haute finance heeft onze overheid volledig in de zak en bepaalt de regels en maakt de wetten.
Nu kunnen ze vrijwel zonder risico leningen uitzetten en er geld aan verdienen terwijl zij de risico's van defailt bij de belastingbetaler neer kunnen leggen.
Een eenvoudig uit te voeren optie was ook geweest om bv via de CF platformen de particuliere spaarders de mogelijkheid te geven om hun spaargelden met staatssteun voor Coronaleningen beschikbaar te stellen.
pi_194217191
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hierbij het linkje van het white label project wat momenteel bij GvE op de site staat. (bij projecten even naar beneden scrollen en niet op het white label project klikken maar op het project wat er onder staat ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het betreft een bedrijfspand met een 1e hypotheek wat langdurig verhuurd is aan de Kw@ntum.

Rente 6%
Looptijd 30 mnd.
Een doelbedrag van ¤ 650.000,-. Dit doelbedrag wordt stapsgewijs verhoogd tot een maximum van ¤ 1,3 miljoen.

Klaarblijkelijk is het pand sinds afgelopen jaar kortlopend gefinancierd via Achme@ real estate & finance. Deze heeft aangegeven dat dergelijke locaties niet langer in hun beleid passen.
Zo op het eerste gezicht volgens mij wel een leuk project. Wel met een vrij korte looptijd van 2,5 jaar. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://www.google.com/ma(...)wmDpIQoiowCnoECA8QBg
Bedankt weer voor het linkje 👍🏻

Project ook meegenomen.
Een redelijke zekerheid door middel van de eerste hypotheek met als bonus de hoofdelijke aansprakelijkheid die in dit geval zeer materieel moet zijn.
pi_194217700
In de laatste nieuwsbrief kondigt GVE ook weer een nieuw APOC part out project aan.
pi_194218396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

De financiele info bij de pitches van HCN is altijd al heel beknopt dus wat dat betreft hier geen uitzondering en ook geen reden om hier niet te investeren, wat mij betreft. HCN heeft een heel laag uitvalpercentage. Ook de corona aanpak lijkt goed te verlopen.

Bij mijn weten heb ik nooit eerder een hypotheek gezien bij HCN dus is het hoe dan ook iets extra's.....
Met een hoge solvabiliteit op de balans, vermoed ik dat die 1e hypotheek al wat ouder en dus niet spectaculair is.

Ik heb ooit een paar nachtjes in dat hotel overnacht, was toen nog allemaal van hout binnen. Heel luxueus was het ook niet, zacht gezegd. Wel knus. Prachtige omgeving.

Pak deze wel weer gewoon mee op de auto piloot.
Kan zijn, waarschijnlijk is het omdat mn belegginsspaarpotje tijdelijk wat klein wordt dat ik op een gouden ei zit te wachten of een prject waar je een direct goed gevoel bij hebt.
Tot nu toe heb ik nog geen uitval bij HCN en 2 projecten zijn blijven doorbetalen tijdens de Corona-opschorting.
pi_194219229
quote:
Leuke en informatieve wijze hoe WvjG, Johan van Buuren, de informatie rond de zekerheid toelicht mbt de zonnepanelen van het project van de Kaasboerderij.
PS jammer van het slechte geluid
pi_194219344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:52 schreef ML45 het volgende:

[..]

Leuke en informatieve wijze hoe WvjG, Johan van Buuren, de informatie rond de zekerheid toelicht mbt de zonnepanelen van het project van de Kaasboerderij.
PS jammer van het slechte geluid
En hij heeft als nieuwste (?) maar ook eerste (?) platform de 2 factor authenticator via Google Authenticator geïmplementeerd. Netjes.
pi_194219658
quote:
Op zich inderdaad prima om het op deze manier te doen, al zou ik het liever allemaal zwart op wit hebben. Jammer dat er wederom geen uitleg komt op de in mijn ogen belangrijkste vragen. Ik herhaal ze nog maar eens.

quote:
Ik blijf mij bij dit project zorgen maken over de uiteindelijke effectuering van de SDE beschikking. Deze verloop al over twee weken één week dus als de panelen er over twee weken één week niet werkend op liggen zal formeel de subsidie komen te vervallen en daarmee de zekerheden voor de investeerders (zie hiervoor de beschikking). Is er al een bevestiging dat de termijnen zonder gevolgen overschreden mogen worden?

Daarnaast is het nog helemaal niet zeker of de rijksdienst wil meewerken aan de wijziging van de tenaamstelling. Hiervoor moet vooraf toestemming gevraagd worden aan de Rijksdienst voor ondernemend Nederland. Is dit inmiddels gedaan?

Als laatste is het maar de vraag of deze jaarlijkse subsidie blijft bestaan als door welke reden dan ook het pand (met daarop de zonnepanelen) verkocht zal moeten worden.
Al met al is het maar de vraag of de geboden zekerheden in de praktijk enige waarde hebben.
Laten we maar hopen dat het zover niet komt want dit zijn in mijn ogen wel de leuke projecten waarin ik graag zou willen investeren.
pi_194219759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:50 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Bedankt weer voor het linkje 👍🏻

Project ook meegenomen.
Een redelijke zekerheid door middel van de eerste hypotheek met als bonus de hoofdelijke aansprakelijkheid die in dit geval zeer materieel moet zijn.
Er worden leuke bedragen ingelegd van 10.000, 20.000 en 30.000
pi_194220988
SIG Venray Heuvelaar open
pi_194223117
quote:
Nou die in Groningen lekker laten schieten. WOZ waarde 195000.
pi_194223294
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:09 schreef quepos het volgende:

[..]

Nou die in Groningen lekker laten schieten. WOZ waarde 195000.
Als ik naar de wijk kijk dan vind ik de woz waarde zelfs hoog(maar goed ook in deze wijk zijn duurdere huizen). De wijk heeft nou niet echt een goede naam hoewel het wel verbeterd is de laatste jaren.
pi_194223323
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:09 schreef quepos het volgende:

[..]

Nou die in Groningen lekker laten schieten. WOZ waarde 195000.
Ik laat ze allebij schieten, maar dat komt ook dat ik op voorhand niet (meer) investeer in vertimerde hokken of panden waar een belagelijke huur voor gevraagd moet worden.naast het feit dat ik dit een hogere risico vind, vind ik het ook moreel niet verantwoord om mee te werken in de splitsing van eensgezingswoningen.

Wanneer het gaat om het transformeren van winkel of kantoorpanden na studio's, sta ik er wel.positiever in.
pi_194223459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:09 schreef quepos het volgende:

[..]

Nou die in Groningen lekker laten schieten. WOZ waarde 195000.
Blijkbaar heeft de RNHB (de vroegere FGH bank) die de andere panden van deze leningnemer heeft gefinancierd geen zin om dit astronomische hypotheekbedrag voor zo'n pand op te hoesten. Dus dan maar naar SIG...............
Kan me herinneren dat de FGH bijna failliet is gegaan in het verleden aan over de top leningen aan onder anderen beleggers als het beroemde Amsterdamse duo Fagel en van der Sluis. Klaarblijkelijk heeft RNHB zijn lesje geleerd............


Het Amsterdamse object aan de Kempenlaan lijkt me een betere propositie. Heeft op dit moment al twee aparte ingangen. Neem deze vermoedelijk wel mee in 1A. https://www.funda.nl/koop(...)nlaan-82-84/#foto-21

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-07-2020 15:51:53 ]
pi_194224794
Deze is nu aangekondigd op collin. Wat zijn de meningen?
quote:
Aankoop bedrijfsverzamelgebouw
https://www.collincrowdfu(...)m-j-van-der-heijden/
Obv 1e hypotheek
Het lijkt mij geen standaard bedrijfsverzamelgebouw
pi_194224889
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:00 schreef KrekelJapie het volgende:
Deze is nu aangekondigd op collin. Wat zijn de meningen?
[..]

Het lijkt mij geen standaard bedrijfsverzamelgebouw
Allemaal bedrijfsmatig onroerend goed en oude troep. Verder maar hopen dat er (gezien de vorige bestemming) geen bodemverontreiniging aanwezig is. Wel mooi dat er 1/3 afgelost gaat worden tijdens de looptijd.

Ik neem deze niet mee.
pi_194226272
Na Geldvoorelkaar en crowdrealestate nu ook een Berlage project op Collin
https://www.collincrowdfund.nl/berlage-c-v/
pi_194226760
Het webinar bij NLI voor de nieuwe APOC was trouwens best interessant. Wat IT probleempjes en audiokwaliteit was niet al te best, maar uiteindelijk dus wel informatief. Denk dat ik er zelf van af blijf - heb niet zo veel met vliegtuigen (milieu) en ondanks dat er nu vast koopjes te vinden zijn is de vraag of de industrie weer voldoende terug omhoog krabbelt en de part-out prijzen niet ook crashen. Ze hadden er wel een goed verhaal bij, dus heb eigenlijk toch wel een beetje vertrouwen. Heb de pitch zelf niet verder gelezen. Vragen uit de webinar worden nog aan de pitch toegevoegd als het goed is.
pi_194228910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Na Geldvoorelkaar en crowdrealestate nu ook een Berlage project op Collin
https://www.collincrowdfund.nl/berlage-c-v/
Looptijd maar 18 maanden en naar verwachting zal de lening boetevrij vervroegd worden afgelost.
Mij een te korte looptijd dus laat deze aan mij voorbij gaan.
pi_194231707
Wie kan eenvoudig uitleggen wat hier staat:

quote:
B*rl*ge C.V. is de centrale vennootschap. Hierin storten de stille vennoten het te beleggen vermogen. De C.V. is wel economisch, maar niet juridisch eigenaar van verworven registergoederen waarin belegd gaat worden.

De Stichting B*rl*ge Beheer is de beherend vennoot die de C.V. als enige rechtsgeldig kan en mag vertegenwoordigen in het maatschappelijk verkeer.

De Stichting B*rl*ge Bewaarder heeft een overeenkomst van bewaring met de C.V. en is houdster van het juridisch eigendom van de verworven registergoederen waarin wordt belegd.


pi_194233527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Looptijd maar 18 maanden en naar verwachting zal de lening boetevrij vervroegd worden afgelost.
Mij een te korte looptijd dus laat deze aan mij voorbij gaan.
Er staat wel dat het project hierna wordt hergefinancieerd via Collin en dat de huidige investeerders dan de keuze hebben om de lening te verlengen.
quote:
Na verbouwing en oplevering zal de lening via Collin Crowdfund geherfinancierd worden.
pi_194233951
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 07:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Er staat wel dat het project hierna wordt hergefinancieerd via Collin en dat de huidige investeerders dan de keuze hebben om de lening te verlengen.
[..]

Ik doe geen lening waarbij ik op voorhand al weet dat de looptijd maar omstreeks 1 jaar is. Zonde van mijn tijd. Als er al een herfinanciering komt zal die weer voor een aanzienlijk hoger leenbedrag zijn. Ik zie tegen die tijd wel of ik aan deze wedloop mee wil doen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 10:51:42 #184
454405 escortmk2
petrolhead
pi_194235909
Ik heb HCN gemaild over het hotel. Snel en uitgebreid antwoord gehad.

- het project is in 2 delen geknipt omdat de verbouwing in termijnen gaat gebeuren en HCN in het Corona herstel weer behoedzaam wil groeien in de grootte van projecten.
- er is ruime overwaarde in taxatiewaarde vs hypotheek, banken hebben hotels echter nu allemaal op “on hold” staan.

(Korte vrije vertaling/samenvatting door mij)
pi_194237002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:51 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb HCN gemaild over het hotel. Snel en uitgebreid antwoord gehad.

- het project is in 2 delen geknipt omdat de verbouwing in termijnen gaat gebeuren en HCN in het Corona herstel weer behoedzaam wil groeien in de grootte van projecten.
- er is ruime overwaarde in taxatiewaarde vs hypotheek, banken hebben hotels echter nu allemaal op “on hold” staan.

(Korte vrije vertaling/samenvatting door mij)
Hij gaat alleszins snel vol :)
pi_194237003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:51 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb HCN gemaild over het hotel. Snel en uitgebreid antwoord gehad.

- het project is in 2 delen geknipt omdat de verbouwing in termijnen gaat gebeuren en HCN in het Corona herstel weer behoedzaam wil groeien in de grootte van projecten.
- er is ruime overwaarde in taxatiewaarde vs hypotheek, banken hebben hotels echter nu allemaal op “on hold” staan.

(Korte vrije vertaling/samenvatting door mij)
Staat open

Edit: en vol. 6-7 minuten

[ Bericht 2% gewijzigd door Camogli op 24-07-2020 12:08:05 ]
pi_194237094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:01 schreef Camogli het volgende:

[..]

Staat open
en vol de Bergense "Fawlty Towers" , *O* prima toch, zelf te laat
pi_194238072
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Looptijd maar 18 maanden en naar verwachting zal de lening boetevrij vervroegd worden afgelost.
Mij een te korte looptijd dus laat deze aan mij voorbij gaan.
En hoe je hier 8 mensen in wil proppen is mij een raadsel ondanks de 147 m2 dan moet je wel heel erg verhokken. Co wonen wil zeggen dacht ik dat er een gezamenlijke huiskamer, keuken en badkamer aanwezig moet blijven. Dan blijft er niet veel ruimte over voor de 8 hokken. https://www.funda.nl/koop(...)derstraat-1/#foto-29


quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:24 schreef Jaco078 het volgende:
Wie kan eenvoudig uitleggen wat hier staat:
[..]

Dat de verantwoordelijkheid voor de projecten zodanig weggestopt is dat niemand in persoon aansprakelijk is als het echt mis gaat! Bij dit soort constructies waar alle verantwoordelijkheid weggestopt wordt krijg ik altijd een naar gevoel! -O- en denk ik :W

[ Bericht 11% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-07-2020 13:29:46 ]
pi_194238740
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:07 schreef peterc het volgende:

[..]

en vol de Bergense "Fawlty Towers" , *O* prima toch, zelf te laat
Leuk project, geloofwaardig verhaal en financieel ook wel safe lijkt het.
Investeren in een hotelletje waar je zelf ooit gelogeerd hebt is toch wel apart, net zoals je ook met iets meer interesse naar projecten in de eigen woonplaats kijkt c_/

John Cleese heb ik trouwens toen niet gezien maar het is wel een knus hotelletje, niet luxe maar toch net even anders dan een gewone VdValk :)
Pecunia non olet
pi_194239124
Automatiseringdienst zonder zekerheden Collin
https://www.collincrowdfu(...)seringsdiensten-b-v/
pi_194240799
Via GvE een nieuwe APOC Aviation: APOC AB

Bedrag ¤ 1.800.000
Rente 7%
Looptijd 24 mnd.
Classificatie n.v.t.
Projectnummer 22485
ProductFlexlening
Leendoel Voorfinanciering voorraden
Zekerheden PR, BS, NO
G-PD percentage 0,5
Creditsafe score 55

Voor geïnteresseerde met investeringlinkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194241406
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:39 schreef Horsemen het volgende:
Via GvE een nieuwe APOC Aviation: APOC AB

Bedrag ¤ 1.800.000
Rente 7%
Looptijd 24 mnd.
Classificatie n.v.t.
Projectnummer 22485
ProductFlexlening
Leendoel Voorfinanciering voorraden
Zekerheden PR, BS, NO
G-PD percentage 0,5
Creditsafe score 55

Voor geïnteresseerde met investeringlinkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wonderlijk hoe snel deze leningen altijd vol lopen zonder sterke zekerheden.
pi_194242641
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:18 schreef lykkefund het volgende:
Zie dat Sauerland bij CRE inmiddels weer op 100% staat, en er is weer een nieuwe aankondiging verschenen (huurappartementen in Gribow).
Gribow staat inmiddels open voor voorinschrijving.
pi_194243504
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 17:31 schreef plesner het volgende:

[..]

Toch wonderlijk hoe snel deze leningen altijd vol lopen zonder sterke zekerheden.
Voelt meer als een gokje dan een berekenbaar risico. Ik sla over voor dit rente percentage...
-
pi_194243888
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:39 schreef Horsemen het volgende:
Via GvE een nieuwe APOC Aviation: APOC AB

Ben benieuwd hoe hard deze nu zal lopen (ik sla in elk geval over). Het project bij NLinvesteert staat op bij 88% gefund (van de 5 ton, tot 1 miljoen) met een bruto rente van 8% en 0,9% kosten en borgstelling via de BV boven APOC Europe en looptijd 36 maanden. Bij gve komt het neer op bruto 7% en 0.4% kosten en borgstelling door APOC Europe (niveautje lager lijkt het) en looptijd 24 maanden. Heb even niet gekeken naar vervroegde aflossingsvoorwaarden, maar m'n eerste gevoel zegt dat het nli project op dit moment iets interessanter lijkt, of mis ik ergens iets belangrijks?
pi_194243914
Net op het 8 uur journaal. Quote "De Boeings komen terecht bij dit bedrijfje". Zouden ze daarmee Apoc Aviation bedoelen?
pi_194243978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:25 schreef Raymond-711 het volgende:
Net op het 8 uur journaal. Quote "De Boeings komen terecht bij dit bedrijfje". Zouden ze daarmee Apoc Aviation bedoelen?
Dat is hoogstwaarschijnlijk de concurrent AELS uit Enschede.
pi_194244159
Attitude of Life (kapitaalopmaat) past doelbedrag aan en verhoogt het rentepercentage naar 10%.
Oprichters Brian en Jasper willen zo snel mogelijk een grote groep mensen helpen om meer geluk in hun leven te integreren. Brian en Jasper willen het​ project een boost geven en hebben nog eens goed naar hun financieringsbehoefte gekeken. Om de online trainingen te produceren en te promoten is op korte termijn een bedrag van ¤35.000,- nodig en kan een volgende tranche later in het jaar gedaan worden. Dit betekent dat het doelbedrag verlaagd wordt. Daarnaast is ook besloten om het rentepercentage te verhogen naar 10%.
pi_194244175
Oprichter van Mebuma (kapitaalopmaat) vindt een investeerder die gehele financiering wil doen.
Wij feliciteren ondernemer Meindert van Buuren met deze financiering en zijn blij dat hij nu op voortvarende wijze zijn plannen kan gaan uitvoeren. Dit betekent dat dit project geen doorgang kan vinden omdat het projectvoorstel van Kavellening III geen gestand gedaan kan worden. Er kan immers geen 1e hypotheek gevestigd worden ten gunste van de Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat. Reeds toegezegde investeringen worden geannuleerd en indien de investering reeds is voldaan wordt uiteraard het investeringsbedrag geretourneerd.

Meindert van Buuren bedankt alle investeerders voor het in hem gestelde vertrouwen.
pi_194249676
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:24 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe hard deze nu zal lopen
Ook deze APOC Aviation gaat weer als een speer. In 12 uur tijd al 90% opgehaald.
pi_194252410
Er is een nieuw project bij HcN in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Vincenzo's Den Haag. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

https://horecacrowdfundin(...)os-den-haag-z49yrep6

Ik blijf bij dergelijke projecten het ontbreken van een incentive een gemiste kans vinden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Horsemen op 25-07-2020 12:53:30 ]
pi_194252675
Vastgoed met 2x 2e hypotheek op NLI.

quote:
pi_194254223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 04:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook deze APOC Aviation gaat weer als een speer. In 12 uur tijd al 90% opgehaald.
En vol.
Pecunia non olet
pi_194254631
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:00 schreef Jaco078 het volgende:
Vastgoed met 2x 2e hypotheek op NLI.
[..]

Ik heb (nog) geen ervaring met NLI, wat betekent "Risico: 4 op een schaal van 5" ?
Normaal zou ik denken hoog risico, maar aan de beschrijving in de veelgestelde vragen en de bandbreedte denk ik af te lezen laag risico.Klopt dat ?
pi_194255315
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

En vol.
Prima, dan houden we voorlopig het 'pyramidespel' gaande.
pi_194255661
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 16:39 schreef zeeland6 het volgende:
Prima, dan houden we voorlopig het 'pyramidespel' gaande.
Kan iemand me uitleggen waarom GVE 'zomaar' 1.8 miljoen ophaalt terwijl gelijktijdig bij NLInvesteert er nu nog geen 450.000 is toegezegd? (ok, het pyramide spel moet in stand gehouden worden :N)
pi_194255726
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:06 schreef tnhb het volgende:

[..]

Kan iemand me uitleggen waarom GVE 'zomaar' 1.8 miljoen ophaalt terwijl gelijktijdig bij NLInvesteert er nu nog geen 450.000 is toegezegd? (ok, het pyramide spel moet in stand gehouden worden :N)
Misschien andere investeerders bij de platformen. APOC is bekend onder Geldvoorelkaar investeerders en ze hebben daar een goede trackrecord met terugbetalen
pi_194255851
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:06 schreef tnhb het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom GVE 'zomaar' 1.8 miljoen ophaalt terwijl gelijktijdig bij NLInvesteert er nu nog geen 450.000 is toegezegd? (ok, het pyramide spel moet in stand gehouden worden :N)
Vergeet niet dat het minimum bij NLI 1000 euro is. Denk dat er voldoende 'kleine' investeerders zijn die dat niet willen/kunnen bijdragen.

Zoals KrekelJapie al ongeveer aangeeft zal GvE ook wel bekender zijn, wellicht met meer investeerders als achterban.
pi_194257048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:50 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Bedankt weer voor het linkje 👍🏻

Project ook meegenomen.
Een redelijke zekerheid door middel van de eerste hypotheek met als bonus de hoofdelijke aansprakelijkheid die in dit geval zeer materieel moet zijn.
DENK GVE CORRECTIE ;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FF REPAIR
pi_194257083
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:56 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ik heb (nog) geen ervaring met NLI, wat betekent "Risico: 4 op een schaal van 5" ?
Normaal zou ik denken hoog risico, maar aan de beschrijving in de veelgestelde vragen en de bandbreedte denk ik af te lezen laag risico.Klopt dat ?
In deze casus snap ik dat ook niet. Hij is wel op LTV vol gefinancierd. Na Mogelijk is er niet zoveel ruimte meer voor de NLI-lening. Er is blijkbaar grond om te kwalificeren als bovengemiddeld risico.
Anderzijds zien we bij Bovengemiddeld vaak een rente van 9, nu van 7,5%.

Misschien dat het de combi is van hoge LTV en liquiditeit die uitgaat van volledige verhuurbaarheid. Of de mogelijkheid dat dhr vlucht naar Aruba. w/
pi_194257098
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:11 schreef peterc het volgende:

[..]

DENK GVE CORRECTIE ;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FF REPAIR
Misschien te ver gezocht maar is het niet vreemd dat iemand met 15mio aan panden op Linkedin maar 1 connectie heeft?
pi_194258138
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:14 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

In deze casus snap ik dat ook niet. Hij is wel op LTV vol gefinancierd. Na Mogelijk is er niet zoveel ruimte meer voor de NLI-lening. Er is blijkbaar grond om te kwalificeren als bovengemiddeld risico.
Anderzijds zien we bij Bovengemiddeld vaak een rente van 9, nu van 7,5%.

Misschien dat het de combi is van hoge LTV en liquiditeit die uitgaat van volledige verhuurbaarheid. Of de mogelijkheid dat dhr vlucht naar Aruba. w/
Het lijkt me dat de hyp. dekking van de 2 panden (Wandelpad Hilversum en Puntenburgerstraat Amersfoort) geen bovengemiddeld risico geeft, zelfs in 2e rang. WOZ waarde = 266k+168k = 434k, voorbelast met 410k maar pro resto 228k. Daar zit best wat ruimte voor een lening van 125k.

De exploitatie van de 2 nieuwe panden levert trouwens weinig op. 26k huurinkomsten op een investering van 550k vind ik magertjes.
Edit: bij nader inzien is dat natuurlijk een klein half jaar huurinkomsten, dat kan beter kloppen.
pi_194258659
Zie dat GVE gisteren een bedragje over heeft gemaakt (geen email over ontvangen), waarvan ik vermoed dat het een betaling betreft van Y*rArt (uit het lange nummer dat in de referentie staat, haal ik de 5 cijfers van het project). Iemand hier toevallig wel een mail oid van GVE ontvangen?
pi_194258769
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:16 schreef lykkefund het volgende:
Zie dat GVE gisteren een bedragje over heeft gemaakt (geen email over ontvangen), waarvan ik vermoed dat het een betaling betreft van Y*rArt (uit het lange nummer dat in de referentie staat, haal ik de 5 cijfers van het project). Iemand hier toevallig wel een mail oid van GVE ontvangen?
Kijk anders eens in je investeerders omgeving en dan het betaalschema van het betreffende project. Daar zou t wel in moeten staan.
pi_194258903
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:22 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Kijk anders eens in je investeerders omgeving en dan het betaalschema van het betreffende project. Daar zou t wel in moeten staan.
Ja ik zie het, betreft inderdaad de nagekomen betaling van eind juni.
pi_194259581
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Misschien andere investeerders bij de platformen.
Dat zal zeker het geval zijn, maar ik zie daar ook miljoenen projecten vollopen. Ik denk eerder dat deze andere investeerders mogelijk het "spel" eerder doorzien?

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:23 schreef TechLight het volgende:
Vergeet niet dat het minimum bij NLI 1000 euro is
Klopt, echter bij GVE was in dit project de gemiddelde inleg door de ca. 820 investeerders ca. eur 2200 waarbij zo'n 470 keer eur 1000 of meer werd ingelegd. Die groep vertegenwoordigd totaal ca eur 1.650.000. Dus als we de investeerders die bij gve onder de eur 1000 hebben ingelegd even weglaten, dan houden we alsnog ruim 1.6 van de 1.8 miljoen over. Dus die eur 1000 zou niet de drempel kunnen zijn om een substantieel bedrag binnen te halen. Daar funden ze ook projecten van enkele miljoenen dus zou 0,5 tot 1 miljoen geen issue mogen zijn. Blijft alleen nog over de pitch zelf, misschien zijn de investeerders daar wel wat kritischer dan bij gve?
pi_194261029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:22 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Kijk anders eens in je investeerders omgeving en dan het betaalschema van het betreffende project. Daar zou t wel in moeten staan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:16 schreef lykkefund het volgende:
Zie dat GVE gisteren een bedragje over heeft gemaakt (geen email over ontvangen), waarvan ik vermoed dat het een betaling betreft van Y*rArt (uit het lange nummer dat in de referentie staat, haal ik de 5 cijfers van het project). Iemand hier toevallig wel een mail oid van GVE ontvangen?
regelmatig nabetalingen zonder emailtje. ik haal het projectnummer inderdaad altijd uit de cijferreeks.
pi_194263152
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:29 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Ja ik zie het, betreft inderdaad de nagekomen betaling van eind juni.
Dinsdag nog een betaling van Y**r *rt DN*

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 26-07-2020 07:45:14 ]
pi_194263562
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:16 schreef lykkefund het volgende:
Zie dat GVE gisteren een bedragje over heeft gemaakt (geen email over ontvangen), waarvan ik vermoed dat het een betaling betreft van Y*rArt (uit het lange nummer dat in de referentie staat, haal ik de 5 cijfers van het project). Iemand hier toevallig wel een mail oid van GVE ontvangen?
Zie ook "Mijn updates" van 21-7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194263603
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:49 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Kringloop ook vol. Forse projecten, toch redelijk snel vol.
Kringloop staat weer een klein gedeelte open
pi_194264199
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 04:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dinsdag nog een betaling van Y**r *rt DN*
Bij updates staat ook dat het depot weer is aangevuld (en geen melding dat er uit depot is betaald voor dinsdag)
Zou nog 2 betalingen betekenen die er sowieso aankomen
pi_194264661
Duiding NRC artikel over taxaties door J. Koets op IEX. https://www.iex.nl/Column(...)rect-afschaffen.aspx
pi_194264849
Mensquare (GVE) inmiddels helemaal afgelost zonder haperingen, bloemen voor deze ondernemer *O*

Wie geen bloemen verdient is Orizab* . Al weer maanden niets over gehoord, terwijl er een pand zou worden verkocht. Het zou nu dus bij de deurwaarder moeten liggen.......

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_194266998
Net als crowdfund platformen hebben de grootbanken ook wel eens te maken met leningfraude
https://www.nu.nl/economi(...)-euro-opgelicht.html
pi_194267004
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:51 schreef obligataire het volgende:
Mensquare (GVE) inmiddels helemaal afgelost zonder haperingen, bloemen voor deze ondernemer *O*

Bij mij moet Mensquare de bloemen delen met Zoo Foodwear intn. b.v. die net als Mensquaure keurig binnen de gestelde tijd alles heeft afgelost. De laarzen boer kende onderweg wel en hick-up maar heeft alles weer keurig ingehaald en afgelost. Bij Mensquare ben ik ooit eens op een zaterdag langs de winkel gelopen, kreeg toen geen goed gevoel over de omzet in de winkel, gelukkig inderdaad zonder een hapering alles afgelost. Deze nvesteringen stammen nog uit een tijd dat ik nog niet zo goed mijn spreiding voor elkaar had, dus ben dan altijd extra blij als de laatste termijn weer in de tas zit. *O*
pi_194267043
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Net als crowdfund platformen hebben de grootbanken ook wel eens te maken met leningfraude
https://www.nu.nl/economi(...)-euro-opgelicht.html
Ja wel een beetje dom van de bank. Als ik het verhaal zo lees was het meer een KOM project dan een project voor de Rabo. :)
pi_194267084
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:51 schreef obligataire het volgende:
Mensquare (GVE) inmiddels helemaal afgelost zonder haperingen, bloemen voor deze ondernemer *O*

Wie geen bloemen verdient is Orizab* . Al weer maanden niets over gehoord, terwijl er een pand zou worden verkocht. Het zou nu dus bij de deurwaarder moeten liggen.......

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een klein boeketje voor Zoo, de laarzenwinkel. Project bij GvE is a.s. dinsdag volledig afgelost.
Oriz. zit ik ook in, het is inderdaad al verdacht lang stil vanuit de kant van geldnemer en GvE.
pi_194267715
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 07:54 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Zie ook "Mijn updates" van 21-7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, dat zie ik nu ook. Vreemd dat je geen alert krijgt na inloggen als er nieuwe updates zijn; ik zal mezelf maar aanleren om bij iedere keer aanloggen óók maar even bij updates te checken...
pi_194267965
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:46 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ook een klein boeketje voor Zoo, de laarzenwinkel. Project bij GvE is a.s. dinsdag volledig afgelost.
Oriz. zit ik ook in, het is inderdaad al verdacht lang stil vanuit de kant van geldnemer en GvE.
GVE 14757 Hotelkamerveiling & 14832 Moneywise ook zonder problems the finish gehaald, primadelux van de ondernemers *O* w/
pi_194268309
Er lijkt nog wat geld terug te komen van het hier veel besproken maatpakken project uit Eindhoven
quote:
Update: betaalregeling wordt correct nagekomen
Project: DiMarco Maatkleding en Advies (9948)
Laatste betaling was oktober 2016! Voorlopig zullen de betalingen wel naar Flanderijn gaan

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 26-07-2020 17:43:24 ]
pi_194268325
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:51 schreef obligataire het volgende:
Mensquare (GVE) inmiddels helemaal afgelost zonder haperingen, bloemen voor deze ondernemer *O*

Ook Heegt Installatietechniek (GVE) haalt dinsdag de eindstreep zonder haperingen :)
pi_194268657
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:16 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Misschien te ver gezocht maar is het niet vreemd dat iemand met 15mio aan panden op Linkedin maar 1 connectie heeft?
Dat is niet vreemd. Er zijn meer grotere vastgoedbeleggers die niet actief zijn op Linkedin. Die hebben al voldoende netwerk.
pi_194272321
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

2000k ophalen dus we kunnen nog wel even nadenken.
De problemen die er zijn geweest bij GvE met een eerdere lening vind ik ook wel een dingetje. Heeft iemand al een vraag gesteld bij Collin over dit akkefietje met GvE en of Collin daar van op de hoogte is, cq wat de uileg is van de de nieuwe leningnemer? Ik weet niet van de hoed en de rand van het issue dus het is voor mij wat lastig om in detail door te vragen.
Ik heb hierover (betreft: https://www.collincrowdfu(...)fb8b91a613dfdc2241f1 een mailtje naar Collin gestuurd en antwoord gekregen: "Wij zijn op de hoogte van het project bij Geldvoorelkaar. Klant heeft aangegeven steeds in overleg te zijn gebleven. Er is nooit sprake van geweest dat de openstaande vordering niet zou worden voldaan. De vertraging kond helaas niet worden voorkomen, maar uiteindelijk is het openstaande bedrag met extra vergoeding betaald. Je zou kunnen zeggen dat het ontstane probleem is opgelost. Het blijft desalniettemin een terechte vraag.".
pi_194274304
CrowdRealestate /// ook aflossing Zorgappartementen Steyl zou een deze dagen moeten komen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194275568
quote:
12s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:58 schreef peterc het volgende:
CrowdRealestate /// ook aflossing Zorgappartementen Steyl zou een deze dagen moeten komen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, of er komt weer een berichtje over uitstel ;)
In elk geval rustig afwachten en rente ontvangen maandelijks.
pi_194275618
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:44 schreef rechtsbackje het volgende:
een mailtje naar Collin gestuurd en antwoord gekregen
Bedankt voor het delen, mijn inzicht is niet veranderd. Dat uiteindelijk het openstaande bedrag (incl. contractuele boete) is betaald, is het enige wat ik herken in het antwoord.
pi_194276928
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 08:37 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Ja, of er komt weer een berichtje over uitstel ;)
In elk geval rustig afwachten en rente ontvangen maandelijks.
idem, maar dan had het berichtje er nu toch al wel kunnen zijn, wel zo netjes bij evt uitstel. Wachten af
pi_194278087
quote:
12s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:41 schreef peterc het volgende:

[..]

idem, maar dan had het berichtje er nu toch al wel kunnen zijn, wel zo netjes bij evt uitstel. Wachten af
De vorige keer kwam het bericht ook op de laatste dag, met het project Beilen was dat eveneens het geval.
Toen ik begin met investereren via CRE heb ik vragen gesteld over de verlengingsbepaling van 6 maanden die in de voorwaarden staat. Er is mij toen aangegeven dat dit alleen bij hoge uitzondering en in zeer uitzonderlijke gevallen van toepassing zou zijn.
pi_194278191
NW HCN WokToGo Mariaplaats Utrecht 29jul20
pi_194278992
Zundert & vdHeijden staat open op CCF.

Driekwart vol nu.

Na lang wikken en wegen toch meegenomen; grote voordeel hier is de spreiding. Veel verschillende ruimten/huurders waarvan het merendeel reeds verhuurd en daarnaast zijn bedrijf en inkomen partner. De inkomsten zullen niet gauw massaal wegvallen dus vrij stabiele cashflow. Hopelijk lukt het die te verbouwen bovenverdieping vlot te verhuren.

Van corona blijkbaar weinig last.

Wel hele hoge LTV maar hij lost vrij veel af dus na 5 jaar 68% (230/340). Zal wel weer een nieuwe collin pitch worden :)
Pecunia non olet
pi_194279950
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:46 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Oriz. zit ik ook in, het is inderdaad al verdacht lang stil vanuit de kant van geldnemer en GvE.
Ik heb inmiddels contact gehad met GvE. Het project ligt inderdaad bij de deurwaarder en deze zal er binnenkort op reageren.
Pecunia non olet
  maandag 27 juli 2020 @ 14:59:17 #242
454405 escortmk2
petrolhead
pi_194280092
Heeft iemand nog wel eens iets gehoord van IVM-project "L*kker enzo"?

Ligt nu anderhalf jaar stil, op mijn laatste vragen hierover heb ik geen reactie meer gehad. Gezien het leenbedrag en het restant dat nog open staat moet het wel heel vreemd zijn wil de ondernemer hier niets meer van af kunnen lossen.
pi_194280196
quote:
12s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:59 schreef escortmk2 het volgende:
Heeft iemand nog wel eens iets gehoord van IVM-project "L*kker enzo"?

Ligt nu anderhalf jaar stil, op mijn laatste vragen hierover heb ik geen reactie meer gehad. Gezien het leenbedrag en het restant dat nog open staat moet het wel heel vreemd zijn wil de ondernemer hier niets meer van af kunnen lossen.
Eens, maar ik heb ook niks meer gehoord. Mail gestuurd....
pi_194280211
De maandelijkse betaling van FnC is ook weer binnen. Het is een hoger bedrag dan wat ik mag verwachten dus er is vermoedelijk vervroegt afgelost of er zijn achterstanden ingelopen.
pi_194280282
aankoop bedrijfspand 5%

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21416

(Deze leningaanvraag is voor 18 mei 2020 ingediend en daarom zijn de oude voorwaarden nog van toepassing.)
pi_194280313
Bedrijfspand timmerman Geldvoorelkaar
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21416
pi_194280423
quote:
12s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:12 schreef peterc het volgende:
NW HCN WokToGo Mariaplaats Utrecht 29jul20
Ik snap niet zo goed wat hier nou het plan is.
quote:
De financiering is bestemd voor de overname en volledige verbouwing en nieuwe inrichting van de bestaande Wok To Go vestiging naar de nieuwe huisstijl
Overname van wat? En van wie wordt er overgenomen?
Ik kan bovenstaande zin na 10x lezen nog steeds niet volgen.

Deze tent zit al zeer lang in Utrecht. Sinds 2004. Het lijkt er nu op dat de franchise de ondernemer verplicht om zijn inrichting te vernieuwen en in lijn te brengen met de rest van de nieuwe vestigingen. Alleen heeft deze meneer daar blijkbaar geen geld voor en moet hij dus nu verplicht lenen om dit mogelijk te maken (speculatie van mijn kant).
Wat dat betreft zou ik de rating wat meer risicovoller inschatten.

Daarnaast zijn trouwens de foto's misleidend. Geen enkele foto is genomen op locatie van deze vestiging.

Aangezien deze tent al lang hier zit, zou ik ook wel cijfers over de afgelopen 5 jaar willen zien. Ik gok dat de verkopen van de afgelopen jaren (met de huidige inrichting) echt niet zo anders zullen zijn dan met een nieuwe inrichting.
pi_194280542
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:09 schreef Camogli het volgende:

[..]

Eens, maar ik heb ook niks meer gehoord. Mail gestuurd....
In januari kreeg ik te horen dat de betalingsregeling van 200 euro p/m werd nagekomen en dat er in totaal zo'n 1.000 euro was ontvangen (door incassokosten was er nog niets uitgekeerd aan IVM).
pi_194280550
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:17 schreef fok321 het volgende:
aankoop bedrijfspand 5%

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21416

(Deze leningaanvraag is voor 18 mei 2020 ingediend en daarom zijn de oude voorwaarden nog van toepassing.)
Het boetevrij aflossen is zo langzamerhand een belachelijke zaak. GvE zou de ondernemer, al was het maar om te voorkomen dat het project op voorhand met de nodige scepsis zou worden bekeken, ook kunnen vragen om met de nieuwe voorwaarden akkoord te gaan.

Verder, een bedrijfspand tegen een netto rente van maar 4,6% terwijl er maar 1500 euro per jaar afgelost gaat worden. Veel meer zit er ook niet in aangezien de cijfers ook maar krapjes zijn. Het enige redelijke jaar was 2019. Wel positief dat hij een belangrijk deel uit eigen middelen kan financieren en dat het zo te zien een vakman is.

Ik denk niet dat ik hem ga meenemen.
pi_194280584
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:17 schreef fok321 het volgende:
aankoop bedrijfspand 5%

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21416

(Deze leningaanvraag is voor 18 mei 2020 ingediend en daarom zijn de oude voorwaarden nog van toepassing.)
Onder de nieuwe voorwaarde mogelijk meegenomen, ondanks de bescheiden rente van 4,6% netto en de looptijd in relatie tot de aflossing.

Nu weet je bijna zeker dat er vervroegt afgelost gaat worden wanneer het goed gaat en wanneer het niet goed gaar, word er slechte beperkt afgelost. Daarom sla ik deze over.
pi_194280742
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:42 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Onder de nieuwe voorwaarde mogelijk meegenomen, ondanks de bescheiden rente van 4,6% netto en de looptijd in relatie tot de aflossing.

Nu weet je bijna zeker dat er vervroegt afgelost gaat worden wanneer het goed gaat en wanneer het niet goed gaar, word er slechte beperkt afgelost. Daarom sla ik deze over.
Dan moet hij wel de Postcodeloterij straatprijs winnen, wil hij vervroegd kunnen aflossen. Zie niet zo snel in hoe anders.
pi_194280835
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:42 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Onder de nieuwe voorwaarde mogelijk meegenomen, ondanks de bescheiden rente van 4,6% netto en de looptijd in relatie tot de aflossing.

Nu weet je bijna zeker dat er vervroegt afgelost gaat worden wanneer het goed gaat en wanneer het niet goed gaar, word er slechte beperkt afgelost. Daarom sla ik deze over.
Eens.
pi_194281125
quote:
12s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:25 schreef peterc het volgende:

[..]

GVE 14757 Hotelkamerveiling & 14832 Moneywise ook zonder problems the finish gehaald, primadelux van de ondernemers *O* w/
En een hoeraatje voor GVE 10748 (JDKT Trucking), met wat kleine hikjes in de laatste betalingen de rit volbracht.
pi_194281208
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:11 schreef Horsemen het volgende:
De maandelijkse betaling van FnC is ook weer binnen. Het is een hoger bedrag dan wat ik mag verwachten dus er is vermoedelijk vervroegt afgelost of er zijn achterstanden ingelopen.
Ja hier ook weer binnen. Het bedrag is bij mij ook (fors) hoger, ruim 35% meer. Morgen maar eens kijken waar de verschillen zitten.
pi_194281521
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op zich inderdaad prima om het op deze manier te doen, al zou ik het liever allemaal zwart op wit hebben. Jammer dat er wederom geen uitleg komt op de in mijn ogen belangrijkste vragen. Ik herhaal ze nog maar eens.
[..]

Al met al is het maar de vraag of de geboden zekerheden in de praktijk enige waarde hebben.
Laten we maar hopen dat het zover niet komt want dit zijn in mijn ogen wel de leuke projecten waarin ik graag zou willen investeren.
Ik zag net het nieuwe weekbericht van Waarde voor je geld voorbij komen. Klaarblijkelijk heeft #Horsman gelijk met zijn kritiek op het project van de kaasboer anders had Waarde voor je geld hierop wel gereageerd. Ze hebben mij in het verleden vertelt dat ze hier meelezen en daar waar nodig reageren. Ook voor mij reden genoeg om het project definitief maar te laten lopen. Wel erg zwak van deze club :G
pi_194282048
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:47 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ja hier ook weer binnen. Het bedrag is bij mij ook (fors) hoger, ruim 35% meer. Morgen maar eens kijken waar de verschillen zitten.
Ik kreeg afgelopen week een mail mbt dit project:"Projectbouw Debiteurenfinanciering" - 79846575". Deze wordt vervroegd afgelost. Ook bij mij dus fors meer als het normale maandbedrag, echter het openstaande saldo van bovengenoemd project verklaart nog niet het hele verschil. Er zit dus meer bij, inloop achterstanden, of nog een vervroegde aflossing.
We zullen zien.
pi_194283260
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:17 schreef fok321 het volgende:
aankoop bedrijfspand 5%

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21416

(Deze leningaanvraag is voor 18 mei 2020 ingediend en daarom zijn de oude voorwaarden nog van toepassing.)
Overigens is heel vervroegd aflossen wel deels afgedekt. Bij een volledige vervroegde aflossing is er wel sprake van boeterente. Bij gedeeltelijke aflossing niet
pi_194283423
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:38 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

In januari kreeg ik te horen dat de betalingsregeling van 200 euro p/m werd nagekomen en dat er in totaal zo'n 1.000 euro was ontvangen (door incassokosten was er nog niets uitgekeerd aan IVM).
Dank! Als alles normaal is doorgelopen zou er nu nog zo’n bedrag zijn binnengekomen. Die incassokosten zullen toch niet zó hoog zijn?

Het vakantiepark van a4f zou twee weken geleden zijn teruggestort. Niets gezien op mijn rekening, en ook niets gehoord. IVM en a4f lijken inderdaad aan het afbouwen.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:53:26 #259
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194283546
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:46 schreef Camogli het volgende:
Het vakantiepark van a4f zou twee weken geleden zijn teruggestort. Niets gezien op mijn rekening, en ook niets gehoord. IVM en a4f lijken inderdaad aan het afbouwen.
Op 18 juli heb ik een mail gestuurd naar heer Reintke (a4f). Geen enkele reactie gehad en dat is niet wat ik gewend ben. Hopelijk geniet hij even van een welverdiende vakantie...
pi_194283690
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:53 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Op 18 juli heb ik een mail gestuurd naar heer Reintke (a4f). Geen enkele reactie gehad en dat is niet wat ik gewend ben. Hopelijk geniet hij even van een welverdiende vakantie...
Dat gun ik hem van harte, maar een berichtje dat het wat langer duurt was op zijn plaats geweest. Of geef een maand geleden niet aan dat het transport naar verwachting over twee weken gepiept is.
Maar eens: qua communicatie is de heer Reintke normaal gesproken heel stipt. We wachten het gewoon even af.
  maandag 27 juli 2020 @ 20:12:47 #261
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194283893
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 20:02 schreef Camogli het volgende:
Maar eens: qua communicatie is de heer Reintke normaal gesproken heel stipt. We wachten het gewoon even af.
De man heeft een zeer beroerd half jaar achter de rug dus van mij krijgt hij clementie.
pi_194284562
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Overigens is heel vervroegd aflossen wel deels afgedekt. Bij een volledige vervroegde aflossing is er wel sprake van boeterente. Bij gedeeltelijke aflossing niet
Die snap ik niet helemaal...
quote:
Voorwaarden voor vervroegde aflossing: (deel)aflossingen van minimaal 20% van de oorspronkelijke hoofdsom per keer zijn 1x per jaar looptijd boetevrij toegestaan.
pi_194284721
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 20:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Die snap ik niet helemaal...
[..]

Op 31 maart 2020 is de boeterente bij volledige aflossing opgenomen in de algemene voorwaarden
quote:
Algehele vervroegde aflossing is mogelijk met bijbetaling van 6 maanden compensatierente en administratiekosten. De rente is ten gunste van de investeerders.
Op 18 mei 2020 is pas de boeterente bij gedeeltelijke aflossing opgenomen in de algemene voorwaarden
quote:
Deelaflossingen van meer dan 20% of algehele aflossing is mogelijk met bijbetaling van 6 maanden compensatierente en administratiekosten.
Voor het project van de timmerman zijn dus de voorwaarden van 31 maart wel van toepassing (boete bij volledige aflossing) en de voorwaarden van 18 mei (boete bij gedeeltelijke aflossing) niet

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 27-07-2020 21:16:18 ]
pi_194284943
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:03 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Op 31 maart 2020 is de boeterente bij volledige aflossing opgenomen in de algemene voorwaarden
[..]

Op 18 mei 2020 is de boeterente bij gedeeltelijke aflossing opgenomen in de algemene voorwaarden
[..]

Voor het project van de timmerman zijn dus de voorwaarden van 31 maart wel van toepassing (boete bij volledige aflossing) en de voorwaarden van 18 mei (boete bij gedeeltelijke aflossing) niet
Precies. Dus dan lost hij met de door jou genoemde "Postcodeloterij straatprijs" 99% boetevrij af en de investeerders hebben het nakijken.

Oké, geen 100% maar 99% boetevrij afgelost.
pi_194284987
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Precies. Dus dan lost hij met de door jou genoemde "Postcodeloterij straatprijs" 99% boetevrij af en de investeerders hebben het nakijken.

Oké, geen 100% maar 99% boetevrij afgelost.
Dan kan inderdaad. Moet hij nog wel even die loterij winnen.

In geval van een hypothecaire herfinanciering of verkoop van de bedrijfsruimte zien de investeerders wel een boeterente terug. Dat is dan nog wat.

De algemene voorwaarden zijn wat laat dichtgetimmerd op dit punt.

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 28-07-2020 06:49:42 ]
pi_194289879
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:17 schreef obligataire het volgende:
Zundert & vdHeijden staat open op CCF.

Driekwart vol nu.

Na lang wikken en wegen toch meegenomen; grote voordeel hier is de spreiding. Veel verschillende ruimten/huurders waarvan het merendeel reeds verhuurd en daarnaast zijn bedrijf en inkomen partner. De inkomsten zullen niet gauw massaal wegvallen dus vrij stabiele cashflow. Hopelijk lukt het die te verbouwen bovenverdieping vlot te verhuren.

Van corona blijkbaar weinig last.

Wel hele hoge LTV maar hij lost vrij veel af dus na 5 jaar 68% (230/340). Zal wel weer een nieuwe collin pitch worden :)
https://www.looopings.nl/(...)tractie-zelf-op.html
pi_194292533
quote:
Ik twijfel en dat heeft vooral te maken met het moment dat het bouwdepot vrijgegeven wordt. Er staat dat dit na verkrijgen vergunning is en niet na onherroepelijk worden van de omgevingsvergunning en bij indiening bouwtermijn. Daar zit potentieel een risico als er bezwaar ingediend wordt tegen de vergunning.
pi_194293810
Helaas gaat GvE project 22080 Aankoop beleggingspand Venlo niet door.

quote:
U ontvangt deze mail omdat u een investering heeft toegezegd in project 22080 | Aankoop beleggingspand Venlo.

Zoals u wellicht heeft gezien is de inschrijftermijn van dit project verlopen. Het is niet gelukt om de benodigde gelden bijeen te brengen. Om die reden zullen we dan ook niet verder gaan met de afronding van het project.

Het project zal de status ‘teruggetrokken krijgen’. U ontvangt geen verzoek tot overmaken van de investering. Eventueel vooruit betaalde investeringen zullen door ons teruggestort worden.
pi_194294536
quote:
Bedankt
pi_194294938
Dam St**te van Ily*s vandaag volledig afgelost op Collin.
pi_194295598
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:04 schreef Horsemen het volgende:
Helaas gaat GvE project 22080 Aankoop beleggingspand Venlo niet door.
[..]

ik zat eigenlijk te wachten tot hij zoals heerlen ook 7% zou geven leek mij vergelijkbaar.
pi_194295901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:06 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

ik zat eigenlijk te wachten tot hij zoals heerlen ook 7% zou geven leek mij vergelijkbaar.
Dit soort tussentijdse herzieningen heeft meestal te weinig effect. Je zou dan gelijk moeten starten met 7%. De garage die er nu op staat gaat eigenlijk ook veel te langzaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 28-07-2020 16:39:01 ]
pi_194295924
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:19 schreef Jaco078 het volgende:
Dam St**te van Ily*s vandaag volledig afgelost op Collin.
3e financieerder na Collin en sameningeld?
pi_194296159
Nieuw project Rotterdam sameningeld
https://investeren.sameni(...)s-bekkerstraat-65-ab
pi_194297591
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:11 schreef Horsemen het volgende:
De maandelijkse betaling van FnC is ook weer binnen. Het is een hoger bedrag dan wat ik mag verwachten dus er is vermoedelijk vervroegt afgelost of er zijn achterstanden ingelopen.
Net toverzicht even kort doorgenomen Wel twee kleine vervoegde aflossingen, maar ook veel maandbetalingen van bedrijven die al maanden niet hadden betaald, Verder kleine betalingen voor afgeboekte bedragen en zelfs verschillende dubbele maandbetalingen.
Al met al een puike prestatie met het uitgedunde personeelsbestand en coronatijd. Dik tevreden deze maand en dat er nog vele zo mogen volgen.
pi_194298614
Appartementen Schwanbeck
Investeren in 32 huurwoningen
Aangekondigd op crowdrealestate
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:00:51 #279
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194299028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Appartementen Schwanbeck
Investeren in 32 huurwoningen
Aangekondigd op crowdrealestate
Hopelijk dit keer eens een andere club dan HPI Grundbesitz uit Breda. Een beetje spreiding is immers wenselijk.
pi_194299211
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 08:37 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Ja, of er komt weer een berichtje over uitstel ;)
In elk geval rustig afwachten en rente ontvangen maandelijks.
Bij navraag CRE kreeg ik het antwoord dat dit project waarschijnlijk volgende week wordt afgewikkeld. Er volgt een speciale nieuwsbrief hiervoor.
pi_194299212
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:00 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Hopelijk dit keer eens een andere club dan HPI Grundbesitz uit Breda. Een beetje spreiding is immers wenselijk.
Precies!
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_194299537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:00 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Hopelijk dit keer eens een andere club dan HPI Grundbesitz uit Breda. Een beetje spreiding is immers wenselijk.
Zowel CRE als al die vastgoed b.v.'s zijn allemaal op hetzelfde adres
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gevestigd, wat is eigenlijk de relatie tussen al deze entiteiten ?
pi_194299636
Voor degenen die te maken met met project V*rwij*n V**h*nd*l te ,maken hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dnek dat ook CCF hier wel wat uit te leggen heeft...
pi_194299752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:20 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Net toverzicht even kort doorgenomen Wel twee kleine vervoegde aflossingen, maar ook veel maandbetalingen van bedrijven die al maanden niet hadden betaald, Verder kleine betalingen voor afgeboekte bedragen en zelfs verschillende dubbele maandbetalingen.
Al met al een puike prestatie met het uitgedunde personeelsbestand en coronatijd. Dik tevreden deze maand en dat er nog vele zo mogen volgen.
Bij mij hetzelfde beeld. 3 projecten helemaal afgelost nu (Omi's Apfelstrudel, Troje en Apart Kledingrep.).
3 projecten die weer betaalden, maar ook 3 nieuwe gevallen van niet-betaling. Dat laatste kan zomaar bijlopen komende week, dus nog even geen zorgen.
Pecunia non olet
pi_194299814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:41 schreef tnhb het volgende:
Voor degenen die te maken met met project V*rwij*n V**h*nd*l te ,maken hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dnek dat ook CCF hier wel wat uit te leggen heeft...
Toevallig had ik net een mail gestuurd met de vraag wat hier aan de hand is, er viel een droevige omstandigheid in de familie te betreuren, maar dat verklaart denk ik niet dat er 5 maanden niet betaald zou kunnen worden.
Pecunia non olet
pi_194299998
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:41 schreef tnhb het volgende:
Voor degenen die te maken met met project V*rwij*n V**h*nd*l te ,maken hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dnek dat ook CCF hier wel wat uit te leggen heeft...
De politie deed, naar aanleiding van een aantal tips, in maart een inval in de woning. In een mestkelder vonden ze twee ruimtes die waren ingericht als kwekerij, met daarin zo’n 3000 henneppotten. Hierin groeiden op dat moment geen planten, maar ze zaten wel vol met potgrond en voedingsmiddelen.

De burgemeester besloot de woning en het perceel voor 3 maanden te sluiten. De eigenaar en zijn vader maakten hiertegen bezwaar en beweerden dat de burgemeester niet is bevoegd de woning te sluiten. Er zou vanuit de woning geen hennep zijn verhandeld en zij zouden niets van de aanwezigheid van de kwekerij afweten.

De voorzieningenrechter vond dit niet aannemelijk, gezien de omvang van de kwekerij en de daarmee gepaarde gaande activiteiten die kennelijk door anderen wel zijn gezien.
pi_194300160
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:41 schreef tnhb het volgende:
Voor degenen die te maken met met project V*rwij*n V**h*nd*l te ,maken hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dnek dat ook CCF hier wel wat uit te leggen heeft...
Trouwens zelfde intermediair als het Belhamels project van kapitaalopmaat. Volgende keer rode vlaggen als we deze intermediair tegenkomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194300283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Trouwens zelfde intermediair als het Belhamels project van kapitaalopmaat. Volgende keer rode vlaggen als we deze intermediair tegenkomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier zit gelukkig een eerste hypotheek op
pi_194300580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:52 schreef obligataire het volgende:
Toevallig had ik net een mail gestuurd met de vraag wat hier aan de hand is, er viel een droevige omstandigheid in de familie te betreuren, maar dat verklaart denk ik niet dat er 5 maanden niet betaald zou kunnen worden.
Wat mij het meest stoort, is het gedrag van ccf. Toen de droevige omstandigheid werd gecommuniceerd was blijkbaar ruim twee weken daarvoor de kwekerij al ontdekt door de politie. Als ik dan vervolgens op 30 juni een bericht van ccf krijg dat ze de ondernemer enkele keren hebben gesproken (en rente betalingen hebben ontvangen, waar zijn die gebleven, in elk geval niet doorbetaald zover ik kan zien) maar dan nog steeds niets hierover melden wordt ik wel wat teleurgesteld. Op 22/6 is door een rechter uitspraak gedaan nav het verzoek tot voorlopige voorziening door ondernemer tegen de sluiting van (o.a.) het onderpand van de lening wat dus inmiddels onderdeel was geworden van het probleem. Ik vraag me (opnieuw!) serieus af welke problemen er binnen ccf spelen dat dit niet gemeld wordt en de rente niet aan de investeerders doorbetaald wordt.
pi_194300612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:16 schreef Faraday01 het volgende:
hier zit gelukkig een eerste hypotheek op
Maar tot eind september kan er in elk geval niets gebeuren wegens sluiting op grond van de Opiumwet!
pi_194301240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:35 schreef fok321 het volgende:

[..]

Zowel CRE als al die vastgoed b.v.'s zijn allemaal op hetzelfde adres
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gevestigd, wat is eigenlijk de relatie tussen al deze entiteiten ?
Eerder is de vraag al gesteld, maar ik kon mn eigen antwoord niet meer vinden. Volgens mij zit het zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_194302092
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Eerder is de vraag al gesteld, maar ik kon mn eigen antwoord niet meer vinden. Volgens mij zit het zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
https://drimble.nl/bedrij(...)operty-group-bv.html

zie structuur
pi_194302584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:41 schreef tnhb het volgende:
Voor degenen die te maken met met project V*rwij*n V**h*nd*l te ,maken hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dnek dat ook CCF hier wel wat uit te leggen heeft...
Hier hebben de investeerders via Kapitaal op maat geluk gehad: het KOM project voor dit bedrijf is afgerond ondertussen zie ik net op de KoM website.
Wat me ook opviel bij het overzicht van alle lopende projecten bij KoM dat het project special trees (welke al jaren in default is) totaal niet meer genoemd wordt op de website.
Goochelen met platform performance....
pi_194304154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:00 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Hopelijk dit keer eens een andere club dan HPI Grundbesitz uit Breda. Een beetje spreiding is immers wenselijk.
Reken daar maar niet op, in het vorige project staat:

quote:
Naast het object in Gribow wordt begin volgende maand een nieuw vergelijkbaar object aan deze propositie toegevoegd. Het adres hiervan is Friedländer Strasse 11 te Schwanbeck. Op beide objecten krijgt u als investeerder een eerste recht van hypotheek.
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:09:28 #295
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_194304518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 02:20 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Hier hebben de investeerders via Kapitaal op maat geluk gehad: het KOM project voor dit bedrijf is afgerond ondertussen zie ik net op de KoM website.
Wat me ook opviel bij het overzicht van alle lopende projecten bij KoM dat het project special trees (welke al jaren in default is) totaal niet meer genoemd wordt op de website.
Goochelen met platform performance....
Verhullend wollig taalgebruik is geen enkel platform vreemd. KOM zegt het , maar toch ook weer net niet. Er staat: "349 projecten succesvol gefinancierd!" En daaronder: "bekijk hier de 290 lopende projecten".
Bij nadere beschouwing zie ik, dat de afgeronde projecten (projecten die helemaal terugbetaald zijn) nog altijd genoemd worden. Conclusie kan dan alleen maar zijn: de 59 projecten die tussen "lopende" en "succesvol gefinancierd" zitten zijn in default.
pi_194304589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:40 schreef tnhb het volgende:

[..]

Wat mij het meest stoort, is het gedrag van ccf. Toen de droevige omstandigheid werd gecommuniceerd was blijkbaar ruim twee weken daarvoor de kwekerij al ontdekt door de politie. Als ik dan vervolgens op 30 juni een bericht van ccf krijg dat ze de ondernemer enkele keren hebben gesproken (en rente betalingen hebben ontvangen, waar zijn die gebleven, in elk geval niet doorbetaald zover ik kan zien) maar dan nog steeds niets hierover melden wordt ik wel wat teleurgesteld. Op 22/6 is door een rechter uitspraak gedaan nav het verzoek tot voorlopige voorziening door ondernemer tegen de sluiting van (o.a.) het onderpand van de lening wat dus inmiddels onderdeel was geworden van het probleem. Ik vraag me (opnieuw!) serieus af welke problemen er binnen ccf spelen dat dit niet gemeld wordt en de rente niet aan de investeerders doorbetaald wordt.
Zoals ik begrijp uit de diverse stukken draait het boeren(veeteelt)bedrijf gewoon door. Pa zal inmiddels elders onderdak hebben gevonden dan wel bij de zoon op de bank moeten pitten. De verzorging van het vee wordt hierdoor niet belemmerd anders dan dat hij nu wat meer woon/werk verkeer heeft :D

Kortom ik zie geen redenen om niet te betalen. Die lucratieve neveninkomsten waren toch al niet in de prognose meegenomen neem ik aan :r
Pecunia non olet
pi_194304624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:09 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Verhullend wollig taalgebruik is geen enkel platform vreemd. KOM zegt het , maar toch ook weer net niet. Er staat: "349 projecten succesvol gefinancierd!" En daaronder: "bekijk hier de 290 lopende projecten".
Bij nadere beschouwing zie ik, dat de afgeronde projecten (projecten die helemaal terugbetaald zijn) nog altijd genoemd worden. Conclusie kan dan alleen maar zijn: de 59 projecten die tussen "lopende" en "succesvol gefinancierd" zitten zijn in default.
Als je uit gaat van gemiddeld 3 jaar looptijd levert dat een credit rating op van B- Dat is 1 stap verwijderd van junk rating en dat klopt wel ongeveer met de praktijk bij KoM _O-
pi_194305257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zoals ik begrijp uit de diverse stukken draait het boeren(veeteelt)bedrijf gewoon door. Pa zal inmiddels elders onderdak hebben gevonden dan wel bij de zoon op de bank moeten pitten. De verzorging van het vee wordt hierdoor niet belemmerd anders dan dat hij nu wat meer woon/werk verkeer heeft :D

Kortom ik zie geen redenen om niet te betalen. Die lucratieve neveninkomsten waren toch al niet in de prognose meegenomen neem ik aan :r
Of ze kunnen betalen is zeer de vraag, de fiscus zal achter ze aankomen met een navordering op de wiet winst en uit het verslag dat hier eerder gepost is blijkt dat ze ruim 10k naheffing krijgen voor illegaal afgetapte stroom. Ik hoop voor de heren dat ze hun huis niet kwijt raken maar als er niet snel tenminste de rente betaald gaat worden, heeft Collin ook weinig andere keuze dan het hypotheekrecht uit te winnen.

Collin krijgt een :G voor de gebrekkige en onjuiste communicatie naar de investeerders. Er was eerder veel begrip voor de problemen door de privé situatie maar dat is nu wel weg en daarbij komt dat Collin de investeerders dus compleet verkeerd geïnformeerd heeft in juni :N
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:56:21 #299
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_194305588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als je uit gaat van gemiddeld 3 jaar looptijd levert dat een credit rating op van B- Dat is 1 stap verwijderd van junk rating en dat klopt wel ongeveer met de praktijk bij KoM _O-
Gaat daar overheen. Alle 55 geel gemerkte leningen (betalingsachterstanden 90+ dagen, voorzieningen, faillissementen) horen nog altijd bij de 349 "succesvol gefinancierde" projecten.
pi_194306331
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:09 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Verhullend wollig taalgebruik is geen enkel platform vreemd. KOM zegt het , maar toch ook weer net niet. Er staat: "349 projecten succesvol gefinancierd!" En daaronder: "bekijk hier de 290 lopende projecten".
Bij nadere beschouwing zie ik, dat de afgeronde projecten (projecten die helemaal terugbetaald zijn) nog altijd genoemd worden. Conclusie kan dan alleen maar zijn: de 59 projecten die tussen "lopende" en "succesvol gefinancierd" zitten zijn in default.
Klopt, verhullend taalgebruik maakt ongeveer elk platform zich schuldig aan. Wat me opviel was dat sommige default- of voorziene projecten vermeld worden, en sommige anderen blijkbaar spoorloos verdwenen zijn van het publieke deel van de site.
pi_194306911
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:23 schreef Faraday01 het volgende:
Collin krijgt een voor de gebrekkige en onjuiste communicatie naar de investeerders. Er was eerder veel begrip voor de problemen door de privé situatie maar dat is nu wel weg en daarbij komt dat Collin de investeerders dus compleet verkeerd geïnformeerd heeft in juni
Mooi samengevat, ik ben nu in afwachting van de reactie van Collin op mijn mail van gisteravond, ben er benieuwd wanneer ik welke reactie daarop ga krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')