abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193745167
Adverteerders trekken zich terug of willen gesprek na uitspraken Johan Derksen.
quote:
Meerdere bedrijven die adverteerden in de reclameblokken rond het televisieprogramma Veronica Inside stoppen daarmee of willen in gesprek met de zender. Dat gebeurt naar aanleiding van uitspraken van vaste analist Johan Derksen over de anti-racismedemonstraties in Nederland.

quote:
Mediabedrijf Talpa, eigenaar van Veronica, wilde niet reageren op de besluiten van de adverteerders, maar laat weten dat uitspraken in het programma voor rekening zijn van de mensen aan tafel. "Veronica is voor vrijheid van meningsuiting en tegen het opzettelijk kwetsen van medemensen of bevolkingsgroepen", herhaalde een woordvoerder een eerdere verklaring.

Derksen zei afgelopen maandag in Veronica Inside dat het wel meevalt met het racisme in Nederland en maakte een opmerking over een tegendemonstrant die bij een Black Lives Matter-protest in Leeuwarden als Zwarte Piet verkleed was. "Weten we wel zeker dat dat niet Akwasi is", vroeg hij over de man, die een bordje droeg met daarop de tekst 'Zwarte Piet Lives Matter'. Rapper Akwasi is een bekende anti-racisme-activist.

Albert Heijn stopt voorlopig met reclame
Supermarktketen Albert Heijn zegt vooralsnog geen reclametijd meer te willen rondom het programma. Het bedrijf benadrukt geen sponsor te zijn van Veronica Inside en zegt dus niet te gaan over de indeling van de reclameblokken. Wel is er naar aanleiding van de uitspraken van Derksen contact geweest met Talpa. Daarbij heeft Albert Heijn te kennen gegeven voorlopig geen reclame te willen maken rond de show. "Er is bij Albert Heijn geen plaats voor discriminatie", schrijft het bedrijf.

Bierbrouwer Bavaria, een van de hoofdsponsoren van het programma, distantieert zich eveneens van de uitspraken van Derksen. "Wij zijn een familiebedrijf en we willen mensen samenbrengen. Bavaria is het biermerk met een knipoog. Echter zijn wij van mening dat de uitspraak van Johan Derksen geen grap is en te ver gaat", zegt een woordvoerder tegen de NOS.

Het bierbedrijf laat weten dat het sponsorcontract met VI deze maand afloopt en niet wordt verlengd. "Dit was al besloten en heeft verder niets te maken met de uitspraken van Johan Derksen."

Toto en KPN gaan in gesprek
Bookmaker Toto, ook een van de hoofdsponsoren, is niet bereikt door de NOS, maar het bedrijf zegt tegen het AD dat het afstand neemt van de uitspraken en dat er gesprekken gaande zijn met de zender. En ook KPN zegt zich te distantiëren van elke vorm van racisme, maar geeft aan dat het als adverteerder niet over de inhoud van het programma gaat. Wel volgt er een gesprek met Talpa.

Verder maakte fruitbedrijf Zespri vanavond bekend dat het per direct geen reclametijd meer inkoopt rond VI. "Deze uitspraken zijn verkeerd en in strijd met onze waarden. Zespri is als merk gericht op mensen, verbinding en inclusiviteit en we streven naar een betere wereld."

Ook scheermessenmerk Gillette stopt met de inkoop van reclame. Eerder was het bedrijf nog een van de vaste sponsoren van het voetbalprogramma, maar daar was Gillette al mee gestopt nadat René van der Gijp twee jaar geleden transgenders belachelijk had gemaakt. Toen heette het programma nog Voetbal Inside en werd het door RTL uitgezonden.

Gamma en SNS Bank
Bouwmarktketen Gamma en SNS Bank hebben ook gereageerd op de uitspraken van afgelopen maandag. De bedrijven willen met Veronica in gesprek over de uitlatingen van Derksen. SNS Bank laat weten alle vormen van racisme en discriminatie te veroordelen en benadrukt alleen reclameblokken in te kopen en geen vaste sponsor te zijn van het programma.
Bron:NOS
===========================================
B:)B Zo!

Deel 3
Facts don't care about your feelings
pi_193745224
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef NoPicNic het volgende:
Stuitende televisie deze avond. Derksen wil het maar niet begrijpen. "ik geef alleen maar mijn mening" :N
Dat is waarvoor hij al sinds 2001 in dat programma zit....voor het geven van z'n mening. Als je het langere tijd zou volgen zou je dat begrijpen en hoef je niet achter de meute aan te lopen o.b.v. een fragmentje van een uitzending.

Als er iemand geen onderscheid maakt in het geven van z'n mening dan is het Derksen wel. Of je nou blank, zwart, homo, hetero, groot, klein, dik, dun, jong of oud bent. Hij heeft gewoon z'n mening en daar kan je het mee eens zijn of niet (wat overigens totaal niet relevant is). Wees blij dat we in een land leven waar je de vrijheid hebt om een mening te geven.

Wat vooral stuitend was aan deze uitzending was de aanwezigheid van Dries Boussatta.
pi_193745302
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat is waarvoor hij al sinds 2001 in dat programma zit....voor het geven van z'n mening. Als je het langere tijd zou volgen zou je dat begrijpen en hoef je niet achter de meute aan te lopen o.b.v. een fragmentje van een uitzending.

Als er iemand geen onderscheid maakt in het geven van z'n mening dan is het Derksen wel. Of je nou blank, zwart, homo, hetero, groot, klein, dik, dun, jong of oud bent. Hij heeft gewoon z'n mening en daar kan je het mee eens zijn of niet (wat overigens totaal niet relevant is). Wees blij dat we in een land leven waar je de vrijheid hebt om een mening te geven.

Wat vooral stuitend was aan deze uitzending was de aanwezigheid van Dries Boussatta.
ik weet niet of we dit nog kunnen stellen
pi_193745317
Derksen _O_

'kijk-mij-eens-de-goed-deugende-moraalridder-zijn' mensen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193745334
Kijkcijfers gaan door het dak. Blijkbaar nogal veel mensen die nu hun mening op een andere manier jaren blijken.
Whatever...
pi_193745363
Het ging vooral over gevoel/empathie/emotie. Vond de argumenten van die vrouw niet echt sterk.
pi_193745378
Waarom mag je geen grapje maken over iemands huiskleur?
pindazakje
pi_193745420
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:32 schreef Spanky78 het volgende:
Kijkcijfers gaan door het dak. Blijkbaar nogal veel mensen die nu hun mening op een andere manier jaren blijken.
Is dat al bekend dan?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193745478
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:33 schreef Tmarus het volgende:
Het ging vooral over gevoel/empathie. Vond de argumenten van die vrouw niet echt sterk.
Dat vond ik wel. Een prima verhaal. Alleen praktisch bijna onmogelijk uit te voeren. Want je moet compleet rechten gestudeerd hebben om de juiste woorden te gebruiken. Maw je zult 10x moeten nadenken alvorens je iets zegt. Die mensen in een zin gebruiken is schijnbaar al kwetsend. Om kort te zijn, je loopt op eieren zelfs al heb je empathie. En of het dan allemaal met huidskleur te maken heeft vraag ik mij af. Het word zo wel erg complex.
pi_193745480
meneer Arkazan had ook al een tweet voorbereid
F_azarkan twitterde op maandag 22-06-2020 om 11:33:53 Ben benieuwd of @veronicainside vanavond excuses gaat maken voor racistische grap. @wilfredgenee geef jij weer een voorzet? (Kun je daarna je handen weer in onschuld wassen? reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193745490
quote:

[..]

rullevant
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 22 juni 2020 @ 22:40:45 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193745502
VI niet gezien maar goed dat Derksen voet bij stuk houdt. Dat emotionele kuddegedrag waar 'we' als maatschappij mee bezig zijn de laatste paar weken moet maar eens afgelopen zijn.
  maandag 22 juni 2020 @ 22:41:09 #13
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193745509
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 22 juni 2020 @ 22:42:08 #14
117098 Hathor
Effe niet
pi_193745530
quote:
:Y
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_193745531
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom mag je geen grapje maken over iemands huiskleur?
Dat mag wel, dat zei die advocate zelfs. Het gaat om de intentie. Waarom ze dan langs moet komen voor zo'n verschrikkelijke tentoonstelling snap ik niet. Iedereen snapt namelijk wat de intentie van JD was.
pi_193745553
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:31 schreef TLC het volgende:
Derksen _O_

'kijk-mij-eens-de-goed-deugende-moraalridder-zijn' mensen :')
Derksen is de pijpsnor van John de Mol geworden.
  maandag 22 juni 2020 @ 22:43:31 #17
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193745562
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

:Y
Leuk!
pi_193745634
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:40 schreef KennyPowers het volgende:
rullevant
Vaste kijker... ^O^
  maandag 22 juni 2020 @ 22:48:07 #19
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193745662
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:39 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat vond ik wel. Een prima verhaal. Alleen praktisch bijna onmogelijk uit te voeren. Want je moet compleet rechten gestudeerd hebben om de juiste woorden te gebruiken. Maw je zult 10x moeten nadenken alvorens je iets zegt. Die mensen in een zin gebruiken is schijnbaar al kwetsend. Om kort te zijn, je loopt op eieren zelfs al heb je empathie. En of het dan allemaal met huidskleur te maken heeft vraag ik mij af. Het word zo wel erg complex.
Niet complex, simpelweg onuitvoerbaar. Er is namelijk geen maatstaf voor 'gekwetst zijn'.
  maandag 22 juni 2020 @ 22:55:13 #20
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193745779
Mensen die 'trots als een aapje' verbinden aan de huidskleur van Sylvana zijn toch zelf gewoon fout bezig. Net als dat donkere jongetje met dat t-shirt toen. Ze vullen het zelf in.
pi_193745817
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:55 schreef Tyr80 het volgende:
Mensen die 'trots als een aapje' verbinden aan de huidskleur van Sylvana zijn toch zelf gewoon fout bezig.
Marketing was made for you. *D
pi_193745842
Mensen kunnen nog niet omgaan met social media. Dat bestaat voor een groot gedeelte uit beroepsklagers die in hun bubbeltje zitten of hun eigen bubbeltje willen doordrukken.

Dat moet je dat niet als de maatstaaf nemen zoals Nederland zou denken.
pi_193745848
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom ze dan langs moet komen voor zo'n verschrikkelijke tentoonstelling snap ik niet. Iedereen snapt namelijk wat de intentie van JD was.
Inderdaad...iedereen die het programma een beetje volgt en de uitzending heeft gezien snapt dat die grap tegen die naar mijn mening (ik zal het er even bij zetten) droeftoeter van een Akwasi gericht was en niet tegen z'n huidskleur. Zijn huidskleur is namelijk niet de reden dat Akwasi op de hak genomen werd, maar zijn gedrag. Misschien moet hij daar eens over nadenken.

Jammer dat hier een uitzending van VI aan "verkloot" is....ga voortaan lekker bij Beau of Op 1 zitten.
pi_193745920
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:33 schreef Tmarus het volgende:
Het ging vooral over gevoel/empathie/emotie. Vond de argumenten van die vrouw niet echt sterk.
Nope.. een mierenneuker en iemand bij wie je het nooit goed kan doen. Erg belerend ook. Maar ze had tenminste lef om er te gaan zitten.
pi_193746064
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nope.. een mierenneuker en iemand bij wie je het nooit goed kan doen. Erg belerend ook. Maar ze had tenminste lef om er te gaan zitten.
Jammer dat ze niet aangaf dat empathie van 2 kanten komt. Dan had ze bij mij extra punten gescoord
pi_193746098
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat mag wel, dat zei die advocate zelfs. Het gaat om de intentie. Waarom ze dan langs moet komen voor zo'n verschrikkelijke tentoonstelling snap ik niet. Iedereen snapt namelijk wat de intentie van JD was.
Die advocate jokt. Bij deze hele rel is overduidelijk dat het helemaal niet gaat om de intentie, maar om de persoon van de klager. Niemand die aan Johan Derksen vroeg: joh wat bedoel je nu eigenlijk? Zijn intentie was niet van belang, hij moest gewoon hangen. Dat zag je ook bij die Marokkaan.. die zag zijn kans schoon om wat oude koeien uit de sloot te halen. Dacht dat we het over racisme hadden maar de agenda van Dries stond vol met andere zaken.
  maandag 22 juni 2020 @ 23:16:35 #27
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193746130
Dat een huid zo goed tegen zon kan beschermen en tegelijkertijd toch zoooo dun kan zijn.
pi_193746206
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:59 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Inderdaad...iedereen die het programma een beetje volgt en de uitzending heeft gezien snapt dat die grap tegen die naar mijn mening (ik zal het er even bij zetten) droeftoeter van een Akwasi gericht was en niet tegen z'n huidskleur. Zijn huidskleur is namelijk niet de reden dat Akwasi op de hak genomen werd, maar zijn gedrag. Misschien moet hij daar eens over nadenken.
Precíes dit inderdaad.
pi_193746235
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:12 schreef descon het volgende:

[..]

Jammer dat ze niet aangaf dat empathie van 2 kanten komt. Dan had ze bij mij extra punten gescoord
Het gaat teveel over empathie en te weinig over incasseringsvermogen. Ergens heb ik een vermoeden dat het gezeur ook een generatiedingetje is.. Snowflakes die sinds de geboorte wordt wijsgemaakt dat zij Jezus zijn en worden gepamperd. Daar krijg je niet echt leuke mensen van, zoals figuren die blaten of white privilege of over dat blank erger is dan wit.
  maandag 22 juni 2020 @ 23:25:14 #30
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193746283
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
F_azarkan twitterde op maandag 22-06-2020 om 11:33:53 Ben benieuwd of @:veronicainside vanavond excuses gaat maken voor racistische grap. @:wilfredgenee geef jij weer een voorzet? (Kun je daarna je handen weer in onschuld wassen? reageer retweet
Dries leek wel het nog debielere broertje van dit stuk verdriet
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  maandag 22 juni 2020 @ 23:25:32 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193746287
Op het voetbalforum ging het heel hard. De consensus was vooral dat Genee een enorme schijnheilige backstabber is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 22 juni 2020 @ 23:32:23 #32
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193746401
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het gaat teveel over empathie en te weinig over incasseringsvermogen. Ergens heb ik een vermoeden dat het gezeur ook een generatiedingetje is.. Snowflakes die sinds de geboorte wordt wijsgemaakt dat zij Jezus zijn en worden gepamperd. Daar krijg je niet echt leuke mensen van, zoals figuren die blaten of white privilege of over dat blank erger is dan wit.
Jackpot, het gaat allemaal weer over au au au lange tenen.

Je kunt niet verantwoordelijk gehouden worden voor hoe je woorden bij iemand aankomen. In dat opzicht heeft dat intentie-mens wel gelijk, zolang je intenties goed zijn is de rest voor rekening van de toehoorder.

Is toch geen leven, als je steeds maar pijn hebt van woorden...
pi_193746495
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:32 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Jackpot, het gaat allemaal weer over au au au lange tenen.

Je kunt niet verantwoordelijk gehouden worden voor hoe je woorden bij iemand aankomen. In dat opzicht heeft dat intentie-mens wel gelijk, zolang je intenties goed zijn is de rest voor rekening van de toehoorder.

Is toch geen leven, als je steeds maar pijn hebt van woorden...
Natuurlijk heeft zij gelijk dat het om de intentie gaat, maar dat is het hypocriete / achterlijke van die hele BLM beweging.. die zien dat niet of zij willen het niet zien. Ze stellen allemaal zichzelf als norm: ik vind het stom wat je zegt dus je bent een racist.
  maandag 22 juni 2020 @ 23:41:30 #34
182233 thedeedster
pi_193746534
Genee is de Femke Halsema van de tv. :Y

Iedereen wacht nu tot ‘ie weg gaat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 22 juni 2020 @ 23:44:24 #35
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193746580
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
F_azarkan twitterde op maandag 22-06-2020 om 11:33:53 Ben benieuwd of @:veronicainside vanavond excuses gaat maken voor racistische grap. @:wilfredgenee geef jij weer een voorzet? (Kun je daarna je handen weer in onschuld wassen? reageer retweet
Racistisch ? , eerder beledigend , maar beledigen moet gewoon kunnen vind ik.
Ik ben inmiddels overleden
pi_193746663
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Het gaat teveel over empathie
Ook is het altijd eenrichtingsverkeer. Nooit hoor je over het inleven in Nederlanders die zich aangevallen voelen wanneer ze hun tradities en taalgebruik moeten veranderen en hun voorouders (hoe fout dan ook) van de sokkel zien worden getrokken.

Ook weer niet in het programma vanavond.
  maandag 22 juni 2020 @ 23:53:11 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193746666
#TeamDerksen

Zo makkelijk gaan ze voorbij aan wat Derksen zei: "Iedereen met fatsoen is tegen racisme"...

Dat de rest van Nederland niet 24/7 bezig is met racisme en schuldig dan wel gekwetst voelen, is het probleem van BLM Nederland en aanverwanten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193746683
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:25 schreef thedeedster het volgende:
Op het voetbalforum ging het heel hard. De consensus was vooral dat Genee een enorme schijnheilige backstabber is.
Mensen kijken teveel naar de personen die er zitten en te weinig naar het grote geheel en waar zo'n programma vandaan komt. Genee speelt een vorm van zichzelf en zo heeft iedereen een rolletje in een vorm van zichzelf. Genee zit er voor het te stichten brandje zo nu en dan. Kraaij heb ik veel serieuzer en minder irritant gehoord. Maar die speelt de rol van verzuurde kleuter maar al te graag daar.
pi_193746771
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
#TeamDerksen

Zo makkelijk gaan ze voorbij aan wat Derksen zei: "Iedereen met fatsoen is tegen racisme"...

Dat de rest van Nederland niet 24/7 bezig is met racisme en schuldig dan wel gekwetst voelen, is het probleem van BLM Nederland en aanverwanten.
Is het racisme, discriminatie of gekwest voelen? Als het om gekwest voelen gaat dan is daar geen oplossing voor. Dat heeft niets met huidskleur te maken.
pi_193746790
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Is het racisme, discriminatie of gekwest voelen? Als het om gekwest voelen gaat dan is daar geen oplossing voor. Dat heeft niets met huidskleur te maken.
er is wel een oplossing voor
gewoon het woord juist opschrijven ;)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193746800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

er is wel een oplossing voor
gewoon het woord juist opschrijven ;)
Och mobiel en snel iets intikken gaat wel vaker fout. Bij deze: gekwetst. Ben vrij ongeduldig om mobiel iets in te kloppen. Geef mij maar pen en papier, werkt veel rustgevender. :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 00:14:15 #42
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193746827
Mooi dat hij geen excuses heeft gemaakt iig. Derksen is een lul en dat mag gelukkig nog steeds.
pi_193746844
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:55 schreef Tyr80 het volgende:
Mensen die 'trots als een aapje' verbinden aan de huidskleur van Sylvana zijn toch zelf gewoon fout bezig. Net als dat donkere jongetje met dat t-shirt toen. Ze vullen het zelf in.
Dat gesprek ging nog even verder hč. De mensen hoeven het niet voor Johan in te vullen, dat kan hij veel beter zelf door toen Genee hem erop wees dat de uitdrukking zo trots als een pauw is te reageren met: "Ze lijkt helemaal niet op een pauw."
pi_193746884
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:44 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Racistisch ? , eerder beledigend , maar beledigen moet gewoon kunnen vind ik.
De wet zegt wat anders

Artikel 266: eenvoudige belediging

1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, wordt als 'eenvoudige belediging' gezien. Straf: ten hoogste drie maanden cel of een geldboete van de tweede categorie (met een maximum van 4.050 euro).

2. Gedragingen die niet als 'eenvoudige belediging' bestempeld kunnen worden zijn beledigingen die een oordeel geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 00:25:04 #45
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193746902
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De wet zegt wat anders
Ongetwijfeld , maar wie bepaalt of iets beledigend is ?
pi_193746914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:25 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Jij. Daar komt het op neer.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 00:30:49 #47
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193746953
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Gaat gezellig worden dan :{
  dinsdag 23 juni 2020 @ 00:31:20 #48
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193746965
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

En als ik me elk jaar als een Zwarte Piet uitdos voor de kinderen op de school waar ze zitten, mag ik dan Akwasi aanklagen dat hij mij bedreigt? Zijn letterlijke woorden, hij gaat mij in mijn gezicht schoppen.

En een grapje mag niet 8)7
pi_193747008
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:31 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En als ik me elk jaar als een Zwarte Pet uitdos voor de kinderen op de school waar ze zitten, mag ik dan Akwasi aanklagen dat hij mij bedreigt? Zijn letterlijke woorden, hij gaat mij in mijn gezicht schoppen.

En een grapje mag niet 8)7
Waarom niet? Ik zou het niet doen. Dat zijn dan van die kinderachtige acties. Ik zou mij niet verlagen tot dat soort toestanden.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 00:39:47 #50
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193747025
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zou het niet doen. Dat zijn dan van die kinderachtige acties. Ik zou mij niet verlagen tot dat soort toestanden.
Wat voor toestanden? Dat ik niet voor mijn bek getrapt wens te worden als ik me als clown verkleed?
pi_193747062
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:30 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Gaat gezellig worden dan :{
Ik ben ook geen heilige. Ik zal ooit wel iemand onbedoeld gekwetst hebben zoals dat bij mij ook heeft plaats gevonden. Het leven is niet altijd makkelijk. Helaas merk ik dat je nu op eieren moet gaan lopen. En dat beperkt je toch op een of andere manier.

Het word een ander verhaal als je mensen gaat uitsluiten van de maatschappij als het om afkomst en huidskleur gaat.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 00:45:56 #52
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193747071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het word een ander verhaal als je mensen gaat uitsluiten van de maatschappij als het om afkomst en huidskleur gaat.
Dan hebben we het weer over racisme denk ik
pi_193747120
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:45 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dan hebben we het weer over racisme denk ik
Precies. En dat zijn ernstige zaken. Overigens is dat in de VS nog wel het geval op grote schaal.

Hier gaat het juist zorgen voor polarisatie. Je moet bijna partij gaan kiezen en juist dat wil ik niet.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 00:55:49 #54
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193747144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. En dat zijn ernstige zaken. Overigens is dat in de VS nog wel het geval op grote schaal.

Hier gaat het juist zorgen voor polarisatie. Je moet bijna partij gaan kiezen en juist dat wil ik niet.
Dat wil niemand. Merendeel van de mensen hebben niks met extremen.
pi_193747192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:55 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat wil niemand. Merendeel van de mensen hebben niks met extremen.
Precies, daarom moet je op lokaal gebied gewoon je ding doen. Aangezien beide extremen niet groot zijn maar door de sociale media een groot platform hebben merk je dat het in RL allemaal wel meevalt.

Maar zodra je op de sociale media zit dan krijg je met die extremen te maken. Blijf je neutraal doe je het toch voor beide extremen niet goed. Daarom ook dat ik zelden in dit soort draden reageer(zwart-wit)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 01:14:07 #56
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193747203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies, daarom moet je op lokaal gebied gewoon je ding doen. Aangezien beide extremen niet groot zijn maar door de sociale media een groot platform hebben merk je dat het in RL allemaal wel meevalt.

Maar zodra je op de sociale media zit dan krijg je met die extremen te maken. Blijf je neutraal doe je het toch voor beide extremen niet goed. Daarom ook dat ik zelden in dit soort draden reageer(zwart-wit)
Ik zit nauwelijks op SM en ik ben het met je eens dat je op lokaal gebied meer kan doen. Maar geld heh, alles wordt afgeschoven naar de gemeentes. DH harkt binnen.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 02:04:28 #57
182233 thedeedster
pi_193747358
quote:

[..]

Dat zijn dan vooral tenen.
pi_193747363
Ik heb VI vanavond gekeken en wat ik me afvraag. Wat voor soort humor houden de zwarte mensen van? Ik hou blijkbaar van ouwe lullen humor maar dat mag niet meer is kwetsend. We hebben zoveel soorten en rassen mensen in ons land, dus welke humor mag dan nog?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 23 juni 2020 @ 02:22:14 #59
117098 Hathor
Effe niet
pi_193747388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 02:08 schreef maryen65 het volgende:
Ik heb VI vanavond gekeken en wat ik me afvraag. Wat voor soort humor houden de zwarte mensen van? Ik hou blijkbaar van ouwe lullen humor maar dat mag niet meer is kwetsend. We hebben zoveel soorten en rassen mensen in ons land, dus welke humor mag dan nog?
Afgaande op bekende zwarte Amerikaanse komieken, dan zou ik zeggen een beetje hetzelfde als waar blanken van houden, als het maar flink plat en grofgebekt is. Comedians als Eddie Murphy, Dave Chapelle en Chris Rock nemen alles en iedereen op de korrel, stereotype blanken bv...Als Eddie Murphy een blank typetje neerzet, veranderd hij zijn stemgeluid en knijpt hij heel overdreven zijn billen samen (blanken hebben platte konten), Italiaanse typetjes gaan gepaard met overdreven gebaren en geschreeuw, en zwarten lopen een beetje met een swing in hun pas omdat het gewicht van hun penis ze uit balans brengt als ie van links naar rechts bungelt. :') Verder komen bij hen alles en iedereen aan de beurt....joden, homo's, politici, Aziaten, Afrikanen, celebrities, noem het maar op. Verder word vrij vaak gesproken over hun sexuele escapades, de relatie met hun ouders, en het gebruiken van wiet. In principe dus zo racistisch als de pest, maar het is gewoon grappig dus niemand geeft een neuk, en zo hoort het ook.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 02:28:50 #60
117098 Hathor
Effe niet
pi_193747397
pi_193747447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 02:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Afgaande op bekende zwarte Amerikaanse komieken, dan zou ik zeggen een beetje hetzelfde als waar blanken van houden, als het maar flink plat en grofgebekt is. Comedians als Eddie Murphy, Dave Chapelle en Chris Rock nemen alles en iedereen op de korrel, stereotype blanken bv...Als Eddie Murphy een blank typetje neerzet, veranderd hij zijn stemgeluid en knijpt hij heel overdreven zijn billen samen (blanken hebben platte konten), Italiaanse typetjes gaan gepaard met overdreven gebaren en geschreeuw, en zwarten lopen een beetje met een swing in hun pas omdat het gewicht van hun penis ze uit balans brengt als ie van links naar rechts bungelt. :') Verder komen bij hen alles en iedereen aan de beurt....joden, homo's, politici, Aziaten, Afrikanen, celebrities, noem het maar op. Verder word vrij vaak gesproken over hun sexuele escapades, de relatie met hun ouders, en het gebruiken van wiet. In principe dus zo racistisch als de pest, maar het is gewoon grappig dus niemand geeft een neuk, en zo hoort het ook.
Ja Chris Rock vond ik ook altijd grappig, Eddy Murphy ook. Jammer van de lange tenen, humor hoort bij het leven
pi_193747459
quote:
Jandino Asporaat. Serieus. Zwarten vinden hem helemaal geweldig. Ik heb er nog nooit om kunnen glimlachen.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 03:20:29 #63
117098 Hathor
Effe niet
pi_193747485
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 02:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Jandino Asporaat. Serieus. Zwarten vinden hem helemaal geweldig. Ik heb er nog nooit om kunnen glimlachen.
Die ook ook gewoon niet grappig, het enige wat ie doet is herrie maken, een hele hoop onverstaanbare onzin uitkramen.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 06:21:04 #64
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193747617
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat gesprek ging nog even verder hč. De mensen hoeven het niet voor Johan in te vullen, dat kan hij veel beter zelf door toen Genee hem erop wees dat de uitdrukking zo trots als een pauw is te reageren met: "Ze lijkt helemaal niet op een pauw."
Och ja, je hebt gelijk inderdaad! Ja da’s wel erg lullig van ‘m ja...
  dinsdag 23 juni 2020 @ 07:26:45 #65
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193747719
quote:

[..]

Er was zelfmedelijden: “Je kunt het toch nooit goed doen in dit land”, er was de vermoorde onschuld: “Er zitten heus geen kwade bedoelingen achter” en er was agressie: “Ik zit hier met een eigenwijze in zichzelf gekeerde Marokkaan te lullen!” Maar er was verdomd weinig zelfreflectie bij Derksen.

“Jullie zijn ook wel erg overgevoelig,” zei hij verwijtend tegen Harlequin, die met engelengeduld bleef uitleggen dat het minste wat Derksen kon doen was een beetje empathie opbrengen.“

Derksen wilde het niet begrijpen, deed alsof hij het niet begreep of het daadwerkelijk niet vatte.

Boussatta sloeg de spijker op zijn kop en gaf feilloos aan hoe racistisch Derksen is.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_193747739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:25 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Uiteindelijk de rechter
pi_193747796
Zijn er al kijkcijfers bekend?
pi_193747806
https://kijkonderzoek.nl/

VERONICA INSIDEVeronica 1.704.000
pi_193747832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 07:45 schreef NoPicNic het volgende:
Een mening is voor Derksen een grap maken over een ander met als doel te kleineren en te trappen. Het liefst over een zwart persoon, homo, transgender of vrouw want hij weet dat zijn tokkiepubliek dat waardeert.
En als het tokkiepubliek het waardeert dan is John de Mol gepleased.

Over laatstgenoemde met zoon Junior erbij is Derksen overigens op zn hardst erg mild geweest. Daar hoor je nooit een harde "verspreking" over.
pi_193747848
quote:
Een mening is voor Derksen een grap maken over een ander met als doel te kleineren en te trappen. Het liefst over een zwart persoon, homo, transgender of vrouw want hij weet dat zijn tokkiepubliek dat waardeert.
Dat kleineren maak jij ervan, hij geeft zelf aan dat het gewoon om het grappig zijn te doen is. Maar enige vorm van inleven (waar die vrouw continu voor pleitte) is er voor jou niet bij.

Heel lief om op te komen voor de groepen die je benoemt (lekker hip), om vervolgens een andere groep (700.000 vaste kijkers) rucksichlos weg te zetten als tokkies, tja... Goed ingeleefd weer!
pi_193747989
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 07:56 schreef DikDikkie het volgende:
https://kijkonderzoek.nl/

VERONICA INSIDEVeronica 1.704.000
:) Thanx
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:45:26 #72
182233 thedeedster
pi_193748057
quote:
Beetje open deur, maar;
pi_193748102
quote:

[..]

Ook zwarten vinden hem niet grappig hoor.... vermoeiende gast. Alhoewel dat anderhallef meter liedje nog wel grappig was :')

Chris Rock of Kevin Hart vind ik echt niks, maar Dave Chappelle is geniaal. En als je de humor vergelijkt met blanke stand-ups dan verschilt het helemaal niet veel. Ze maken beide grappen over andere huidskleuren. Zoals het zou moeten.

quote:
Hoe kom je erbij dat het doel kleineren of trappen is? Dat maak je er zelf van omdat je een blijkbaar een gekwetst zieltje bent. En als we het toch over discriminatie hebben, dan is VI kijkers tokkies noemen niet echt netjes hé.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:52:35 #74
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193748115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:09 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Dat kleineren maak jij ervan, hij geeft zelf aan dat het gewoon om het grappig zijn te doen is.
Het grappige doen van Derksen = structureel kwetsen. Dat jij dat fantastisch vindt, zegt een heleboel over jou.

Gisterenavond bleek dat Derksen totaal niet spoort. Oprotten met die idioot.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_193748130
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:52 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het grappige doen van Derksen = structureel kwetsen. Dat jij dat fantastisch vindt, zegt een heleboel over jou.
Dat jij je door een grap uit een komisch praatprogramma gekwetst voelt zegt ook heel veel over jou. Blijkbaar is je leven zo goed dat je je daar druk om kan maken. Good for you.
pi_193748139
quote:

[..]

_O-
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:54:50 #77
182233 thedeedster
pi_193748146
quote:

[..]

Hoe vaak kijk je?

Als je nooit kijkt, dan is je mening ongefundeerd.

Als je altijd kijkt, dan kun je - als je er zoveel moeite mee hebt - misschien beter iets kijken wat je wél leuk vindt.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:55:31 #78
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_193748154
quote:
Dat zijn juist de groepen die niet kunnen incasseren en geen ruggengraat hebben. De meesten iig.

Jij hoort daar ook bij trouwens.

Groepen die meteen in de verdediging schieten, of gaan lopen janken over racisme en discriminatie.

Noem het makkelijk scoren, maar natuurlijk worden deze mensen op de korrel genomen.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:56:02 #79
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193748158
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat jij je door een grap uit een komisch praatprogramma gekwetst voelt zegt ook heel veel over jou. Blijkbaar is je leven zo goed dat je je daar druk om kan maken. Good for you.
Ik voel mij helemaal niet gekwetst door die gek. Geen rare aannames doen over mij, joh! Maar ik heb wel het inlevingsvermogen om te beseffen dat veel mensen dat wel doen. Dat jij dat niet begrijpt zegt ook heel veel over jou.
pi_193748178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:56 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik voel mij helemaal niet gekwetst door die gek. Geen rare aannames doen over mij, joh! Maar ik heb wel het inlevingsvermogen om te beseffen dat veel mensen dat wel doen. Dat jij dat niet begrijpt zegt ook heel veel over jou.
Wanneer Johan wat stoms zegt=superslecht
Wanneer NoPicNic in iedere post Johan uitscheld=goed?
pi_193748180
Nou als een jurist enkel over empathie en kwetsen begint, weet je iig dat niemand je wat kan maken en dat het simpelweg vrijheid van meningsuiting is. Die vrijheid staat bijna gelijk aan kwetsen, het is namelijk niet bedoelt om mensen te beschermen die zeggen wat iedereen wil horen.

Gekwetst worden voelt kut, maar is deel van het leven. Iedereen gaat wel gekwetst worden, van de juf op de basisschool die je de klas uitstuurt, de voetbaltrainer die zegt dat je volgend jaar in de D2 moet voetballen en niet in de D1, de HR manager die je vertelt dat je contract niet wordt verlengd.. Het is een aaneenschakeling van teleurstelling waar je je overheen moet zetten en waar je vaak pas achteraf begrip voor kan hebben. In hoeverre je met kwetsingen om kan gaan laat zien hoe je in staat bent om op te boksen tegen de mindere kanten van de samenleving.

Iemand die zich in bepaalde mate over kwetsingen heen kan zetten kan vooruit. Uiteraard, bij vrijheid van meningsuiting horen ook de consequenties: je mag net zo goed worden aangesproken op die mening, zoals gisteravond nog wel gebeurde. Ik vond Natascha sowieso wel de beste toevoeging aan tafel, ze probeerde juist duidelijk te maken in wat de woorden van Derksen teweeg kunnen brengen zonder 1x te roepen dat het niet mocht. Dát vind ik een goede dialoog want soms heb ik wel het idee dat Derksen daar niet altijd bij stil staat (dat hij doelbewust mensen loopt te kwetsen ben ik het mee oneens btw). Maar anderzijds heb ik niet het idee dat een Akwasi dat wel doet: hij plaatst zijn gekwetste gevoelens boven andermans gevoelens met zn polariserende teksten.

Maar te vaak merk ik dat sommige mensen een maatschappij willen creeëren waar niemand gekwetst mag worden, want gekwetst worden is maar iets slechts en daar wordt niemand beter van. Ik vind dat maar een laffe ontwikkeling. Het gaat echt veel te ver dat je gaat oproepen tot boycots van adverteerders enzo. De dialoog aangaan is stuk beter, maar weet ook wanneer je moet stoppen.

Dat heel Nederland zich nu richt tegen Johan en het programma is kansloos, als Johan er ooit mee stopt is het niet opeens afgelopen. Er lopen nog duizenden Johans rond. Wanneer gaan we mensen weer eens leren hoe om te gaan met gekwetste gevoelens? Dat er helemaal niks gebeurd als je gekwetst bent? Zo maak je een samenleving veel sterker dan jaar in jaar uit maar steeds alle meningen die kwetsend zouden kunnen zijn proberen uit de samenleving te verwijderen. Dat is een neverending story, de enige manier dat dat kan stoppen is als niemand meer iets durft te zeggen wat kwetsend kan zijn. Dat lijkt me echt een verschrikkelijke maatschappij.
pi_193748196
quote:

[..]

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193748198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het doel kleineren of trappen is?
Dat zei hij toch zelf gisteravond tegen die advocate, hij vond dat Akwasi wel een tikje verdiende na zijn uitspraken op de Dam.
pi_193748204
quote:

[..]

Het kenmerk van extrmistische gelovigen is het totale gebrek aan humor en zelfspot. Gefeliciteerd, je bent er een.

Met je absolute waarheid en 'righteous cause'. Je bent zelf een idioot en ik wens je een goede spiegel toe.
Whatever...
pi_193748212
quote:

Dat is juist het probleem, dat veel mensen blijkbaar gekwetst zijn door zo'n grap. Ik begrijp dat inderdaad niet, maar het is wel iets wat de laatste jaren steeds vaker voorkomt. Iedere minderheid voelt zich wel gekwetst door iets. Een huilmaatschappij noem ik dat. Het grappige is dat de maatschappij steeds beter wordt qua gelijkheid in de laatste 100 jaar en dat er juist alleen maar meer gezeurd wordt, maar misschien is dat ook wel het logische gevolg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:00 schreef Kansenjongere het volgende:

Dat zei hij toch zelf gisteravond tegen die advocate, hij vond dat Akwasi wel een tikje verdiende na zijn uitspraken op de Dam.
Dat vind ik wel wat anders dan zwarten kleineren.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:03:17 #86
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193748223
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nou als een jurist enkel over empathie en kwetsen begint, weet je iig dat niemand je wat kan maken en dat het simpelweg vrijheid van meningsuiting is. Die vrijheid staat bijna gelijk aan kwetsen, het is namelijk niet bedoelt om mensen te beschermen die zeggen wat iedereen wil horen.

Gekwetst worden voelt kut, maar is deel van het leven. Iedereen gaat wel gekwetst worden, van de juf op de basisschool die je de klas uitstuurt, de voetbaltrainer die zegt dat je volgend jaar in de D2 moet voetballen en niet in de D1, de HR manager die je vertelt dat je contract niet wordt verlengd.. Het is een aaneenschakeling van teleurstelling waar je je overheen moet zetten en waar je vaak pas achteraf begrip voor kan hebben. In hoeverre je met kwetsingen om kan gaan laat zien hoe je in staat bent om op te boksen tegen de mindere kanten van de samenleving.

Iemand die zich in bepaalde mate over kwetsingen heen kan zetten kan vooruit. Uiteraard, bij vrijheid van meningsuiting horen ook de consequenties: je mag net zo goed worden aangesproken op die mening, zoals gisteravond nog wel gebeurde. Ik vond Natascha sowieso wel de beste toevoeging aan tafel, ze probeerde juist duidelijk te maken in wat de woorden van Derksen teweeg kunnen brengen zonder 1x te roepen dat het niet mocht. Dát vind ik een goede dialoog want soms heb ik wel het idee dat Derksen daar niet altijd bij stil staat (dat hij doelbewust mensen loopt te kwetsen ben ik het mee oneens btw). Maar anderzijds heb ik niet het idee dat een Akwasi dat wel doet: hij plaatst zijn gekwetste gevoelens boven andermans gevoelens met zn polariserende teksten.

Maar te vaak merk ik dat sommige mensen een maatschappij willen creeëren waar niemand gekwetst mag worden, want gekwetst worden is maar iets slechts en daar wordt niemand beter van. Ik vind dat maar een laffe ontwikkeling. Het gaat echt veel te ver dat je gaat oproepen tot boycots van adverteerders enzo. De dialoog aangaan is stuk beter, maar weet ook wanneer je moet stoppen.

Dat heel Nederland zich nu richt tegen Johan en het programma is kansloos, als Johan er ooit mee stopt is het niet opeens afgelopen. Er lopen nog duizenden Johans rond. Wanneer gaan we mensen weer eens leren hoe om te gaan met gekwetste gevoelens? Dat er helemaal niks gebeurd als je gekwetst bent? Zo maak je een samenleving veel sterker dan jaar in jaar uit maar steeds alle meningen die kwetsend zouden kunnen zijn proberen uit de samenleving te verwijderen. Dat is een neverending story, de enige manier dat dat kan stoppen is als niemand meer iets durft te zeggen wat kwetsend kan zijn. Dat lijkt me echt een verschrikkelijke maatschappij.
_O_ ^O^
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:07:13 #87
182233 thedeedster
pi_193748245
quote:
Opname is alweer uit 2009. Ben oprecht benieuwd of Paul Haenen nog steeds achter deze - desalniettemin- ware woorden staat.
pi_193748247
quote:

[..]

Grappig hoe jij totaal overtuigd bent van jezelf. Als je hem irritant vind kijk je toch gewoon niet? Ik vind Akwasi ook een debiel, heb me erover opgewonden, maar negeer hem nu gewoon. Nu is het zelfs zo dat er onderzoek wordt gedaan naar de uitspraken van die debiel, dus dat gaat nog een aantal stapjes verder dan wat Johan zegt.

Ik heb nog een paar kijktip qua genre voor je overigens, gezien iets simpelweg niet kijken geen oplossing voor je is blijkbaar. Ik zou zeggen, ga maar eens de voorstellingen van cabaretiers kijken, zowel zwarte als witte, zowel Nederlands als niet Nederlands. IEDEREEN wordt door ze op de hak genomen, waarschijnlijk vind je dat ook structureel kwetsen. Toch zijn ze mateloos populair, maar dat zegt meer over de mensen die ze volgen toch?

Hou toch op en grow a pair. Wat een huilgedrag.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:08:45 #89
182233 thedeedster
pi_193748257
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De man verdient wel meer. Dit is pure opruiing. Maar ja, het zal wel niet voor de rechter komen...
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:08:56 #90
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193748261
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

Maar te vaak merk ik dat sommige mensen een maatschappij willen creeëren waar niemand gekwetst mag worden, want gekwetst worden is maar iets slechts en daar wordt niemand beter van. Ik vind dat maar een laffe ontwikkeling.
Dus jij pleit er voor dat een zwarte voetballer maar voor k@nkeraap mag worden uitgescholden omdat dat nu eenmaal de mens eigen is?

Schei toch uit met je zalvende flauwekul man.
pi_193748269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:08 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Dus jij pleit er voor dat een zwarte voetballer maar voor k@nkeraap mag worden uitgescholden omdat dat nu eenmaal de mens eigen is?

Als dat is wat jij erin leest dan is discussiëren met jou echt niet mogelijk. Je bent toch niet achterlijk?
pi_193748274
quote:

[..]

Nee daar pleit ik niet voor :)
Dát is de racisme waar tegenop moet worden getreden.

Wat nu als ik zeg dat ik gekwetst ben door je laatste zinnetje? Ga je dan je excuses aanbieden? Hoop het toch niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door ThePlaneteer op 23-06-2020 09:22:24 ]
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:31:51 #93
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193748483
Blank = rein! Hoe komen ze d'r gvd op!?

Wit = rein!!!

Oh en Wilfred :r
pi_193748484
quote:

[..]

Niemand pleit daarvoor. Maar ik kan wel begrijpen dat wanneer twee individuen ruzie hebben of zoals bij schelden op voetballers gebeurt er altijd gescholden zal worden op makkelijke kenmerken van het andere individu, Dat is gewoon het gemakkelijkse. Daar hoeven geen eens racistische motieven voor te zijn, maar als je iemand pijn wil doen dan zijn uiterlijke kenmerken het gemakkelijkst en snelst te maken
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:56:59 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193748693
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:31 schreef Tyr80 het volgende:
Blank = rein! Hoe komen ze d'r gvd op!?

Wit = rein!!!

Oh en Wilfred :r
Wilfred deed gewoon zo als hij deed omdat hij de discussie moest uitlokken.

Voor de rest dat blank en wit verhaal. Flikker een eind heen als dat je associatie is. Hoe racistisch ben je dan?
Ik ben niet wit. Ik ben blank. Met wit heb je de associatie trouwjurk, maagdelijk, schoon, papier en plafondverf. Met blank de huidskleur.

Voor de rest had JD gewoon gelijk. Op alles.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:58:17 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193748709
quote:

[..]

Waar zegt hij dat exact?
'Dus jij zegt dat'-gehalte viert weer hoogtij.. Misschien moet je gewoon even normaal vragen.
1947-2016
pi_193749162
quote:

[..]

Je kent me niet en je weet niet eens of ik zijn grappen wel leuk vind, dat laat ik in het midden en doet ook helemaal niet ter zake.

Je eerste stelling is slechts jouw mening, niet een voldongen feit. Waar ik het overigens compleet mee oneens ben. Het is niet zo dat elke opmerking/mening/grap/enz. van een persoon naar een andere kleur/religie/geslacht/doelgroep/enz. kwetsend is. Dat wordt er nu helaas wel vaak van gemaakt. Wat natuurlijk wel zo is is dat er altijd wel iemand gekwetst kan zijn van werkelijk alles wat er gezegd wordt, maar het is onmogelijk om daar te allen tijde rekening mee te houden. Pak de laatste songtekst van Akwasi erbij en je haalt er zo meerdere "kwetsende" aanduidingen/zinsneden uit, nog even los van dat ook daar indirecte bedreigingen in verwerkt zijn.

En dat is het jammere van dit alles. Door nu op elke slak bakken zout te leggen vind je werkelijk in alles wel iets dat niet deugd, maar dat gaat alle kanten op. Echt niet alleen wit --> zwart. Hierdoor wordt een daadwerkelijk bestaand probleem alleen maar ondergesneeuwd.
pi_193749217
quote:

[..]

Ik voel mij helemaal niet gekwetst door die gek.
Je panty zit anders behoorlijk strak.
pi_193749235
quote:

[..]

Mensen worden natuurlijk tegenwoordig continue bijna aangemoedigd om achter álles een persoonlijke aanval te zoeken. Dat in combinatie met de gedachte dat er "structuren" in de maatschappij zijn die tegen je werken als minderheidsgroep zorgt er ook daadwerkelijk voor dat bij de minste opmerking alle alarmbellen rinkelen :).
pi_193749242
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

precies..

Hoe het werkt is dat Johan bloedserieus is als hij zich gekwetst voelt in kwesties waarin hij beticht wordt van hypocrisie (door Genee bijvoorbeeld) en de satirekaart alleen getrokken wordt als er problemen ontstaan na bewuste ongevraagde uitspraken naar anderen toe.
pi_193749266
quote:

[..]

O die gek, nee die is niet grappig
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:55:51 #102
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193749269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee daar pleit ik niet voor :)
Dát is de racisme waar tegenop moet worden getreden.

Wat nu als ik zeg dat ik gekwetst ben door je laatste zinnetje? Ga je dan je excuses aanbieden? Hoop het toch niet.
Sorry man, ik heb het bedoeld als grapje.

8-)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:13:06 #103
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_193749470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:55 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Nee dat is een strontvervelend mannetje.

Voor de donkere mens een soort negergod. Ik ken leukere humor iig.
pi_193749496
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:55 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Sorry man, ik heb het bedoeld als grapje.

8-)
Ok prima :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:33:16 #105
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193749711
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:55 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Jandino is een totale verschrikking. Wat gebruikt die gozer eigenlijk?
pi_193749745
"Words matter"

Echt hoor, we hebben weer een goeie wereldoorlog nodig, zodat we met zijn allen wat ballen kweken.
pi_193749853
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:36 schreef Scorpie het volgende:
"Words matter"

Echt hoor, we hebben weer een goeie wereldoorlog nodig, zodat we met zijn allen wat ballen kweken.
Vraag me af of een beetje grote ruimte steen niet beter is. Dan kan de aarde opnieuw beginnen en komt er voor de mens hopelijk iets in de plaats dat minder destructief is (naar zijn omgeving en elkaar toe)
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:55:24 #108
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_193749986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vraag me af of een beetje grote ruimte steen niet beter is. Dan kan de aarde opnieuw beginnen en komt er voor de mens hopelijk iets in de plaats dat minder destructief is (naar zijn omgeving en elkaar toe)
Wat boeit het wat er met de aarde gebeurt als er dan niemand meer is die daar wat van kan vinden.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_193750297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem, dat veel mensen blijkbaar gekwetst zijn door zo'n grap. Ik begrijp dat inderdaad niet, maar het is wel iets wat de laatste jaren steeds vaker voorkomt. Iedere minderheid voelt zich wel gekwetst door iets. Een huilmaatschappij noem ik dat. Het grappige is dat de maatschappij steeds beter wordt qua gelijkheid in de laatste 100 jaar en dat er juist alleen maar meer gezeurd wordt, maar misschien is dat ook wel het logische gevolg.
Ik denk dat de Nederlandse maatschappij er qua gelijkheid niet op vooruit is gegaan de laatste 15-20 jaar, integendeel.

Daarom is het juist zo ironisch dat generatie die elkaar als kinderen uitschold voor Zwarte Piet, kankerkaas, kutmarokkaan, kankerneger en aan kliekjesvorming op basis van ethniciteit of huidskleur deed de oudere generatie wel eens eventjes zal vertellen hoe we met huidskleur om moeten gaan. En dat dan ook nog eens gebaseerd op ideeen uit de VS, een land wat daarin een jaar of honderd achterloopt op Nederland en er maar een puinhoop van blijft maken.

En al die ouwe lullen buigen deemoedig het hoofd en durven de jongeren met hun gebrek aan kennis en inzicht niet eens tegen te spreken als die doodleuk beweren dat zwarte mensen vroeger achterin de bus moesten zitten en tweederangs burger waren. Ik kan mij uit mijn hele jeugd niet één geval herinneren waarin iemand op of met zijn huidskleur werd aangesproken, ik kan mij ook niet een keer herinneren dat ik ergens iets van heb moeten zeggen of iemand heb moeten corrigeren of zelfs maar gecorrigeerd zien worden. Dat liet je er gewoon buiten, ook als je ruzie had.
pi_193750847
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:55 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Wat boeit het wat er met de aarde gebeurt als er dan niemand meer is die daar wat van kan vinden.
Lol die is diep
pi_193751308
https://www.ad.nl/nederla(...)n-gedragen~a51418f4/

quote:
Bijvoorbeeld over de toon van het huidige racismedebat, dat hij na zijn ziekbed nadrukkelijk volgde. ,,Weet je wat het is?”, zegt Fraser. ,,Discriminatie mag niet. Ik denk dat ieder normaal denkend mens zo redeneert. Alleen: je kunt ook te ver doorslaan. Ik zie mensen op televisie verschijnen die zich werkelijk overal gekwetst over voelen. Ze zijn slachtoffer van dit, van dat, van zus en zo. Ik kan niet tegen dat gejank. Tegen die extremelingen aan de andere kant van het racismedebat evenmin, trouwens. Juist ook omdat het averechts werkt, dat gebrek aan nuance. In plaats van begrip, kweken ze ergernis. Die kleine groep idioten verpest het voor de rest.

,,Begrijp me niet verkeerd, hč. Ook ik heb meegemaakt dat ik als tiener voor een nachttent stond en dat de portier me weigerde, terwijl mijn blanke rijgenoot wel binnenkwam. Maar denk je dat ik mijn trots op zo’n moment liet krenken door zulke zielige types? Je moet je nooit als slachtoffer willen gedragen. Ik probeerde altijd boven domheid te staan. Ik dacht altijd: ik kom er tóch wel in dit leven.
Frasergod
pi_193751589
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik denk dat de Nederlandse maatschappij er qua gelijkheid niet op vooruit is gegaan de laatste 15-20 jaar, integendeel.

Daarom is het juist zo ironisch dat generatie die elkaar als kinderen uitschold voor Zwarte Piet, kankerkaas, kutmarokkaan, kankerneger en aan kliekjesvorming op basis van ethniciteit of huidskleur deed de oudere generatie wel eens eventjes zal vertellen hoe we met huidskleur om moeten gaan. En dat dan ook nog eens gebaseerd op ideeen uit de VS, een land wat daarin een jaar of honderd achterloopt op Nederland en er maar een puinhoop van blijft maken.

En al die ouwe lullen buigen deemoedig het hoofd en durven de jongeren met hun gebrek aan kennis en inzicht niet eens tegen te spreken als die doodleuk beweren dat zwarte mensen vroeger achterin de bus moesten zitten en tweederangs burger waren. Ik kan mij uit mijn hele jeugd niet één geval herinneren waarin iemand op of met zijn huidskleur werd aangesproken, ik kan mij ook niet een keer herinneren dat ik ergens iets van heb moeten zeggen of iemand heb moeten corrigeren of zelfs maar gecorrigeerd zien worden. Dat liet je er gewoon buiten, ook als je ruzie had.
De laatste 15-20 jaar is wel een ander verhaal ja. Ik denk dat er weinig veranderd is, behalve dat er vroeger niet zoveel over gejankt werd. Ik heb in bijna iedere klas dat ik als kind zat ook wel donkere mensen in de klas gehad en kan me ook niet herinneren dat er iets racistisch gezegd is. Misschien omdat het mij niet interesseert heb ik het niet onthouden, maar ik kan het me echt niet herinneren.

Mijn vader is donker en ik heb in mijn hele leven hem nog nooit over discriminatie of racisme horen praten of momenten gemerkt dat mensen discriminerend zouden zijn. Alhoewel bij voetbalwedstrijden hij wel vaker gefouilleerd werd dan ik :P maar ik zie er dan ook heel betrouwbaar uit.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:10:47 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_193751989
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De laatste 15-20 jaar is wel een ander verhaal ja. Ik denk dat er weinig veranderd is, behalve dat er vroeger niet zoveel over gejankt werd. Ik heb in bijna iedere klas dat ik als kind zat ook wel donkere mensen in de klas gehad en kan me ook niet herinneren dat er iets racistisch gezegd is. Misschien omdat het mij niet interesseert heb ik het niet onthouden, maar ik kan het me echt niet herinneren.

Mijn vader is donker en ik heb in mijn hele leven hem nog nooit over discriminatie of racisme horen praten of momenten gemerkt dat mensen discriminerend zouden zijn. Alhoewel bij voetbalwedstrijden hij wel vaker gefouilleerd werd dan ik :P maar ik zie er dan ook heel betrouwbaar uit.
Hetzelfde hier, ik kan me ook geen enkel geval herinneren, behalve dat roodharigen nog wel eens gepest werden met vragen zoals "had jouw ouwe roest in zijn pijp?". Gewoon een beetje flauw dus, en ik geloof ook niet dat er ooit iemand echt kwaad om is geworden.
pi_193752279
quote:

[..]

Ik vond het 100% vanzelfsprekend dat het er niet was, ik kende racisme als iets wat voor de oorlog had bestaan en dat terugkwam in Kuifje en Sjors en Jimmie, en die laatste vond ik sowieso een domme strip terwijl Kuifje zijn leven had gebeterd. Het was me wel opgevallen neem ik aan, mijn beste vriend uit de brugklas had een kleurtje, en daarvoor en daarna waren er in ieder geval klasgenootjes met een kleurtje waar ik vrij veel contact mee had. Dan zou je dat echt wel meekrijgen als ze voortdurden daarom werden uitgescholden. Sociale klasse was wel eens een lastig dingetje, en je had straten, een flat met daarbij behorende etnische achtergrond, en de Molukkers. De Molukkers waren degenen die me niet in elkaar wilden slaan, de rest eigenlijk allemaal wel.

Later op de middelbare school was er nog een jongen uit Z-Afrika in de klas gekomen, een blanke, die werd daar weleens mee gepest/geplaagd.

quote:
Dat had ik ook, ik was gewoon heel jong voor mijn leeftijd. Ik kon alle winkels leegroven en drank kopen met een nep boodschappenbriefje van mijn ouders, zolang ik mijn vrienden maar niet meenam. Dat had vast niet gewerkt met een kleurtje, maar ook niet met een ander blank uiterlijk en mindere acteerprestaties. Laat zijn met fysieke ontwikkeling, zoals de gekleurden eigenlijk nooit hebben, ervoer ik nochtans helemaal niet als privilege maar zeer vervelend, en dan waren die jongens en meisjes uit mindere buurten altijd wat vroeger wijs.

Maar als je bij een ruzie of zo iemand met zijn huidskleur had uitgescholden dan was je zuur geweest. Bij ouders, leraren maar ook bij andere kinderen. Ik denk dat dat de laatste 15 jaar wel een beetje verdwenen is. Ook omdat het nu meer kliekjes zijn, toen was een andere huidskleur een individuele eigenschap.
pi_193752692
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:13 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Nee dat is een strontvervelend mannetje.

Voor de donkere mens een soort negergod. Ik ken leukere humor iig.
Op de een of andere manier vinden negers het ook humor om zich te verkleden als vrouw. Jandino en Raymann deden het allebei, maar ik vind mannen die zich als vrouwen verkleden altijd tenenkrommend. Welke normale man verkleedt zich als vrouw? Niemand toch. Maar Surinamers lachen zich suf
pi_193752726
quote:

[..]

Dat er vroeger niet werd gejankt en nu wel kan je denk ik verklaren met 1 woord:

Snowflake
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:08:35 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193752743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat er vroeger niet werd gejankt en nu wel kan je denk ik verklaren met 1 woord:

Snowflake
Twee woorden: social media
pi_193752747
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ah dat ook natuurlijk
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:18:13 #119
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193752890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ah dat ook natuurlijk
Mensen kunnen tegenwoordig een echokamer van heb ik jou daar construeren. Dan krijgen ze fijn en veilig alleen nog maar dingen te zien/horen waar ze het zelf 100% mee eens zijn. Wanneer ze dan eens wat tegenkomen dat niet volledig overeenkomt met hun wereldbeeld dan ontstaat er kortsluiting in hun hoofdje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 23-06-2020 15:39:31 ]
pi_193753204
quote:

[..]

Dit ja, dat soort mensen worden in hun omgeving voor gek verklaard, en hebben op fb/ twitter een klankbord
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:40:49 #121
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193753236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hetzelfde hier, ik kan me ook geen enkel geval herinneren, behalve dat roodharigen nog wel eens gepest werden met vragen zoals "had jouw ouwe roest in zijn pijp?". Gewoon een beetje flauw dus, en ik geloof ook niet dat er ooit iemand echt kwaad om is geworden.
En waar leg je de grens nu als meester/juffrouw op school, of als ouders?

Kinderen pesten elkaar gewoonlijk vaak met de meest primitieve associaties op uiterlijk. Iemand met rood haar is een vuurtoren, kinderen met overgewicht zijn vetlappen, kleintjes worden lilliputters genoemd en donkere kinderen zwarte piet. Allemaal dingen die niet leuk zijn voor het 'slachtoffer', maar het zou niet zo erg moeten zijn als het niet structureel voorkomt. Misschien word je er ook wel een beetje weerbaar door.

Moeten ze/we daar vanaf nu gradaties in aanbrengen? "Jongens luister eens. Het is waar dat Angelo Dirk 'vieze vetklep' heeft genoemd, wat natuurlijk niet leuk is voor Dirk, maar ja, dan moet hij maar niet zoveel vreten. Maar dat Dirk Angelo Zwarte Piet heeft genoemd is vele, vele ,vele malen erger, dat is een misdaad waar je in de gevangenis van kan komen"?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_193763216
Gewoon sigarettenfabrikanten vragen of zij deze blokken willen opvullen en dan tegen de reclamecommissie zeggen: Als de andere bedrijven deze reclameblokken niet willen opvullen vanwege Johan zijn uitspraken, dan is het hun verantwoordelijkheid dat deze blokken worden opgevuld door sigarettenfabrikanten. :P
pi_193763291
quote:

[..]

Dit dus. Elke debiele mening gaat ongefilterd het internet op.
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:21:50 #124
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193763378
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik kan mij uit mijn hele jeugd niet één geval herinneren waarin iemand op of met zijn huidskleur werd aangesproken, ....
Ik wel. Genoeg herinneringen ....

Even terug op die achterlijke Derksen die nu de handdoek in de ring gooit. Hij heeft dus geen ruggengraat, hij is een slappeling, een vieze oude man. Derksen vindt dat hij alles mag zeggen, alles moet kunnen, zeker als het 'grappig' bedoeld is. De vraag is wat humor is, zeker als hele groepen zich gediscrimineerd, geminacht of gegriefd voelen. Derksen en zijn enge vriendjes beledigen homo's, donkere mensen, Nederlanders van Marokkaanse afkomst, transgenders en ga maar zo door. Genee, Derksen en Gijp zijn de laatste der mohikanen, een ras dat gedoemd is uit te sterven onder het grote applaus van het weldenkende deel der natie.

Godzijdank verdwijnt dit kutprogramma van de buis om voor iets anders, positievers plaats te maken.
pi_193763422
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:21 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Even terug op die achterlijke Derksen die nu de handdoek in de ring gooit. Hij heeft dus geen ruggengraat, hij is een slappeling, een vieze oude man. Derksen vindt dat hij alles mag zeggen, alles moet kunnen, zeker als het 'grappig' bedoeld is. De vraag is wat humor is, zeker als hele groepen zich gediscrimineerd, geminacht of gegriefd voelen. Derksen en zijn enge vriendjes beledigen homo's, donkere mensen, Nederlanders van Marokkaanse afkomst, transgenders en ga maar zo door. Genee, Derksen en Gijp zijn de laatste der mohikanen, een ras dat gedoemd is uit te sterven onder het grote applaus van het weldenkende deel der natie.

Godzijdank verdwijnt dit kutprogramma van de buis om voor iets anders, positievers plaats te maken.
Oh mensen voelen zich beledigd 😪😪🤧
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193763426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Op de een of andere manier vinden negers het ook humor om zich te verkleden als vrouw. Jandino en Raymann deden het allebei, maar ik vind mannen die zich als vrouwen verkleden altijd tenenkrommend. Welke normale man verkleedt zich als vrouw? Niemand toch. Maar Surinamers lachen zich suf
Ja, dit vroeg ik me ook eens af.
Is het een Surinaams ding?
Vakman pur sang
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:31:14 #127
117098 Hathor
Effe niet
pi_193763435
quote:

[..]

het programma verdwijnt helemaal niet, het gaat gewoon nog een jaar of twee door. denk je dat je dat kan overleven, of knalt je hart uit je borstkas uit pure frustratie? Enorme gefrustreerde stumpert dat je der zit.
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:48:18 #128
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193763571
quote:
99s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oh mensen voelen zich beledigd 😪😪🤧
Nee, gediscrimineerd, geminacht of gegriefd.
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:49:34 #129
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193763584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

het programma verdwijnt helemaal niet, het gaat gewoon nog een jaar of twee door. denk je dat je dat kan overleven, of knalt je hart uit je borstkas uit pure frustratie? Enorme gefrustreerde stumpert dat je der zit.
Het zit je wel dwars dat er mensen zijn die geen fan zijn van dit walgelijke programma hč? :)
pi_193763600
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:48 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

En dat alles door een grapje van een man die ze haten. Dacht je alles gehoord te hebben. Ik vind het echt een ramp hoor, die Derksen. Hoe durft hij. :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:51:46 #131
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193763608
quote:
Wat een held. Spijker op zijn kop, niet zo janken allemaal. Echte problemen oplossen maar stop alsjeblieft met dat gejank.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:52:57 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_193763619
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:49 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het zit je wel dwars dat er mensen zijn die geen fan zijn van dit walgelijke programma hč? :)
Dat je geen fan bent was me wel duidelijk, dat je desondanks een van de mensen bent die het vaakst post in een topic over dat programma wijst op een ongezonde dosis frustratie. Stiekem zit je elke week te kijken om je honger te stillen, niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 24-06-2020 07:59:25 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:58:50 #133
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193763675
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat je geen fan bent was me wel duidelijk, dat je desondanks een van de mensen bent die het vaak post in een topic over dat programma wijst op een ongezonde dosis frustratie. Stiekem zit je elke week te kijken om je honger te stillen, niet?
Is een man van 62. Hoop dat ik tegen die leeftijd niet zo frusti ben...
pi_193763819
quote:

[..]

Het verdwijnt helemaal niet van de buis, en er zit een knop op je tv, je bent niet verplicht om te kijken als je het programma zo haat
pi_193763850
NoPicNic is denk ik een zwarte transgender met een homo als vader, vandaar die haat
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:33:01 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193763906
quote:
Adverteerders trekken zich terug of willen gesprek na uitspraken Johan Derksen.

Als de kijkcijfers hoog blijven, komen ze vanzelf terug. En zo niet, dan springen anderen in de opengelaten ruimte.

En door!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:34:50 #137
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193763917
quote:
99s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En dat alles door een grapje van een man die ze haten. Dacht je alles gehoord te hebben. Ik vind het echt een ramp hoor, die Derksen. Hoe durft hij. :(
Ik vind Derksen een domme, eigenwijze man die zich er niet van bewust is dat zijn uitlatingen munitie zijn voor mensen die wél racistisch zijn.
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:36:21 #138
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193763927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:20 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Het verdwijnt helemaal niet van de buis, en er zit een knop op je tv, je bent niet verplicht om te kijken als je het programma zo haat
Het verdwijnt wel want jullie TV-vriendjes zijn boos op elkaar. Ze vechten elkaar de tent uit en ik ga dat allemaal volgen en toosten op de goede afloop.
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:36:58 #139
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193763938
Ah, racisme is nu dus aan perceptie onderhevig.
Dus als je maar lang genoeg gilt dat iets racisme is, ongeacht of het waar is, moet de rest van de wereld het maar voor waar aannemen. Waarom? Omdat de roeper een kleurtje heeft?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:38:59 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_193763959
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:36 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het verdwijnt wel want jullie TV-vriendjes zijn boos op elkaar. Ze vechten elkaar de tent uit en ik ga dat allemaal volgen en toosten op de goede afloop.
Gijp heeft in een emotionele bui laten weten dat het nooit meer goed komt, om die keutel na enkele uren alweer in te trekken. Jammer joh, ze dienen gewoon hun contract uit, nog twee jaar ellende voor je. :W
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:40:38 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193763968
quote:

[..]

Derksen maakt een persoonlijke opmerking over ene Quasie. Hoe ben jij gediscrimineerd, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193763981
quote:

[..]

Dan is het tijd om een psychiater te bezoeken denk ik.
pi_193763987
quote:

[..]

Serieuze vraag: heb je dit programma echt gevolgd de laatste jaren, of toevallig wat fragmentjes op facebook?

Ik denk dat laatste, anders had je geweten dat de heren over iedereen grappen maken, vooral ook over zichzelf.

Dus je tirade raakt echt kant noch wal.
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:44:53 #144
182233 thedeedster
pi_193764000
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:34 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik vind Derksen een domme, eigenwijze man die zich er niet van bewust is dat zijn uitlatingen munitie zijn voor mensen die wél racistisch zijn.
Benieuwd wat je dan vindt van Simons, of Akwasi. Die twee zijn de grootste munitieproducenten sinds Dresden.

Gloria Wekker niet te vergeten; die vrouw is puur racisme. (En komt er gewoon mee weg)
pi_193764031
quote:

[..]

Nee jij komt over als een helder licht wil je zeggen. Khadaffi had nog meer respect voor andere meningen dan jij.
pi_193764092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:36 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

OK, nou succes met je zielige leven
pi_193764172
quote:

[..]

Dan zijn het de mensen die vinden dat dit munitie is dom. En de mensen die er in mee gaan zoals jij zijn nog dommer. Hoe kan je nou zo'n groot probleem maken van een grap in een komisch praatprogramma? Hoe treurig is je leventje dan?
pi_193764176
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Benieuwd wat je dan vindt van Simons, of Akwasi. Die twee zijn de grootste munitieproducenten sinds Dresden.

Gloria Wekker niet te vergeten; die vrouw is puur racisme. (En komt er gewoon mee weg)
Gloria Wekker krijgt gewoon een goed pensioen van Universiteit Utrecht.
pi_193764195
quote:

[..]

Ok je bent dus of een trol, of achterlijk. Weten we dat ook weer, hoef ik geen tijd meer aan jou te besteden in ieder geval.
  woensdag 24 juni 2020 @ 09:11:36 #150
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193764242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:07 schreef wpor het volgende:

[..]

Ok je bent dus of een trol, of achterlijk. Weten we dat ook weer, hoef ik geen tijd meer aan jou te besteden in ieder geval.
Waarom solliciteer jij niet om de vacante positie van Derksen in te nemen? Kan jij de blijde boodschap van haat, minachting en discriminatie jegens minderheden voortzetten.

Of durf je niet met je grote bek?
pi_193764255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:11 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Waarom solliciteer jij niet om de vacante positie van Derksen in te nemen? Kan jij de blijde boodschap van haat, minachting en discriminatie jegens minderheden voortzetten.

:')
pi_193764264
quote:

[..]

Met jouw houding kan ik best begrijpen dat anderen je negatief benaderen.
pi_193764328
quote:

[..]
Kan jij de blijde boodschap van haat
quote:
Lol
pi_193764486
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:19 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]

[..]

Lol
_O- wat een figuur. Hilarische is waarschijnlijk ook nog dat het gewoon een blanke is. Ondertussen praat ik hier met een hindoestaan en surinamer en die interesseert het geen fuck.
pi_193764492
Mensen zoals die PicNic kneus die zich erg druk maken en vooral altijd maar met zijn vingertje wijzen :') Calimero gedrag.
pi_193764754
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:51 schreef Kamover het volgende:

[..]

Wat een held. Spijker op zijn kop, niet zo janken allemaal. Echte problemen oplossen maar stop alsjeblieft met dat gejank.
Wat hij schrijft klopt.

Je zegt allemaal.
Daar zit m de cru, gewoon stoppen allemaal met überhaupt over praten en aandacht aanbesteden.
Dan blijft er een heel klein jankend clupje over waar niemand naar luistert.
Vakman pur sang
  woensdag 24 juni 2020 @ 09:50:55 #157
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193764761
quote:

[..]

Stoere boy hoor
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:21:05 #158
311938 Kopiko
We were so happy...
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:21:30 #159
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193765115
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja, dit vroeg ik me ook eens af.
Is het een Surinaams ding?
Jandino is geen Surinamer.
pi_193765889
quote:

[..]

Kun jij misschien wat minder op de man spelen en inhoudelijk op zaken in gaan? Of mis je het niveau om dat te doen?
pi_193765909
en dat misselijke mannetje van Boomsma is er na lang wikken en wegen achter dat hij weer veel te snel conclusies trok en die moet dus rectificeren

https://www.telegraaf.nl/(...)rksen-is-geen-racist

wat een misselijk mannetje (mijn mening)
pi_193765939
quote:

[..]

Die Akwatsi is behorlijk kleinzerig bezig. Hij roept op om verklede zwate pieten in het gezicht te trappen. Hier hoor je verder niks over. Dereksen maakt een standaard grapje hihi. Heel de media en advertisers op hun kop..... tjongejonge.

Als die zwarte mensen zo kleinzerig kunnen zijn waarom willen we die mensen nog binnen de grenzen hebben. Een kleine opmerking en ze kunnen al gaan rellen. En ze zijn best wel gevaarlijk en agressief weetjewel.
pi_193765940
Zouden mensen als NoPicNic het extra zwaar hebben in het leven of heb ik een privilege dat ik me niet om alles druk maak wat ik hoor en zie?
pi_193765975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
en dat misselijke mannetje van Boomsma is er na lang wikken en wegen achter dat hij weer veel te snel conclusies trok en die moet dus rectificeren

Toch mooi dat hij tot nieuwe inzichten komt?
pi_193766002
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:27 schreef BigWhiteCock het volgende:

[..]

Die Akwatsi is behorlijk kleinzerig bezig. Hij roept op om verklede zwate pieten in het gezicht te trappen. Hier hoor je verder niks over. Dereksen maakt een standaard grapje hihi. Heel de media en advertisers op hun kop..... tjongejonge.

Als die zwarte mensen zo kleinzerig kunnen zijn waarom willen we die mensen nog binnen de grenzen hebben. Een kleine opmerking en ze kunnen al gaan rellen. En ze zijn best wel gevaarlijk en agressief weetjewel.
Wat mij blijft verbazen is dat Europa volgens hen zo'n ontzettend racistisch hell hole is, maar dat ze toch met duizenden bereid zijn de oversteek te maken vanuit Afrika om hier zo ontzettend slecht behandeld te worden. Echt evrschrikkelijk en toch blijven ze komen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 11:32:38 #167
182233 thedeedster
pi_193766003
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zouden mensen als NoPicNic het extra zwaar hebben in het leven of heb ik een privilege dat ik me niet om alles druk maak wat ik hoor en zie?
Misschien is het afreageren van coronastress?

Het is in ieder geval allemaal wel erg emotioneel. Nergens voor nodig op een forum.
pi_193766013
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:32 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Misschien is het afreageren van coronastress?

Het is in ieder geval allemaal wel erg emotioneel. Nergens voor nodig op een forum.
Mensen zouden meer van zich af moeten laten glijden.

https://www.bol.com/nl/f/(...)ck/9200000056625922/

Kan dit boekje wel aanraden.
  woensdag 24 juni 2020 @ 11:34:50 #169
182233 thedeedster
pi_193766030
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat mij blijft verbazen is dat Europa volgens hen zo'n ontzettend racistisch hell hole is, maar dat ze toch met duizenden bereid zijn de oversteek te maken vanuit Afrika om hier zo ontzettend slecht behandeld te worden. Echt evrschrikkelijk en toch blijven ze komen.
Ik heb het al vaker gezegd; geef Airfryer en Akwasi een miljoen euro per jaar, en het enige wat ze daarvoor moeten doen is hun gejank verplaatsen naar alle buitengrenzen.

Ze zullen hun geld waard zijn. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 24-06-2020 12:06:55 ]
pi_193766037
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

quote:
„Ik ben ervan overtuigd dat hij ongelukkige woorden kiest, ouderwets is en in een programma beweegt waar racisme wel degelijk de toon is en waar ze het nog steeds over ‘negers’ en ‘Marokkaantjes’ hebben. Dat programma doet dat wel, maar ik ben ervan overtuigd dat Johan niet een racist is. Dat zag ik maandag heel duidelijk.”
Gijp maakt van alles een verkleinwoord. En heeft het dus over Antilliaantjes en Marokkaantjes.

Over 'negers' hebben ze het helemaal niet.
  woensdag 24 juni 2020 @ 11:37:10 #171
182233 thedeedster
pi_193766067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Gijp maakt van alles een verkleinwoord. En heeft het dus over Antilliaantjes en Marokkaantjes.

Sneijdertje. :Y
pi_193766075
quote:

[..]

[..]

quote:
We hebben alles met dat programmaatje gewonnen wat er te winnen viel.
Smerig neerkijkend op het programma VI. Met z'n programmatje :r
pi_193766134
quote:

[..]

[..]

Maandag zei hij steeds 'lieverd' tegen die advocate. Heb gek genoeg niemand daarover gehoord.
  woensdag 24 juni 2020 @ 12:18:43 #175
117098 Hathor
Effe niet
pi_193766652
quote:

[..]

[..]

Belgjes heb ik hem ook regelmatig horen zeggen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 12:32:36 #176
3647 B.R.Oekhoest
pi_193766875
quote:

[..]

[..]

Je moet een gereformeerde korfballer als Arie Boomsma ook helemaal niet laten proberen om de setting van VI te interpreteren.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_193766943
quote:

[..]

Wellicht is Ali B een goede vervanger.

Die kan er ook wat van; negers wegzetten als zwarte piet (oei oei oei);

dannyboyd_ twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 00:13:46 "Als ik wist dat hier zoveel negers waren had ik mijn schoen gezet." Ik zie een heleboel donkere mensen in de zaal en op de bank lachen. Waarom kan en mag @AliBouali wel een ZP-"grapje" maken en Johan Derksen niet? #voetbalinside #teamJohanDerksen https://t.co/kGHlgATSgw reageer retweet
pi_193766953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd; geef Airfryer en Akwasi een miljoen euro per jaar, en het enige wat ze daarvoor moeten doen is hun gejank verplaatsen naar alle buitengrenzen.

Ze zullen hun geld waard zijn. :Y
Jah..en dan staan de volgende in de rij om te cashen :+

Maakt niet uit wat je doet of zegt. Er zullen altijd mensen gekwetst zijn. Je kan nooit 100% tevredenheid krijgen.

Als we nu eens beter om zouden gaan om feiten van emotie te scheiden en minder door schreeuwers te laten leiden zou het al een stuk beter gaan.

Overigens moeten we dan die schreeuwers wel eens goed de feiten uitleggen. Iets wat tegenwoordig ook niet echt gebeurd.
  woensdag 24 juni 2020 @ 12:58:08 #179
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193767184
quote:

[..]

_O-

De tering wat een kutleven moet jij hebben zeg _O-
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:02:09 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193767220
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

dannyboyd_ twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 00:13:46 "Als ik wist dat hier zoveel negers waren had ik mijn schoen gezet." Ik zie een heleboel donkere mensen in de zaal en op de bank lachen. Waarom kan en mag @:AliBouali wel een ZP-"grapje" maken en Johan Derksen niet? #voetbalinside #teamJohanDerksen https://t.co/kGHlgATSgw reageer retweet
ooooOOOOOPHEEEEEF incoming!

O nee, wacht.
1947-2016
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:02:44 #181
65846 Bocaj
47th President.
pi_193767226
Theo Maassen: "Je moet alles kunnen zeggen maar wees empathisch en heb incasseringsvermogen!"

[ Bericht 3% gewijzigd door Bocaj op 24-06-2020 13:08:02 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:05:24 #182
65846 Bocaj
47th President.
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:16:45 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_193767372
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

dannyboyd_ twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 00:13:46 "Als ik wist dat hier zoveel negers waren had ik mijn schoen gezet." Ik zie een heleboel donkere mensen in de zaal en op de bank lachen. Waarom kan en mag @:AliBouali wel een ZP-"grapje" maken en Johan Derksen niet? #voetbalinside #teamJohanDerksen https://t.co/kGHlgATSgw reageer retweet
1. Nogal een andere venue of je op een Roast staat (doel is zoveel mogelijk supergrove grappen te maken, men weet waarom ze daar zitten) of in een praatshow over voetbal.
2. De opmerking van Johan Derksen was enigszins grappig en niemand zegt dat het per se niet gemaakt kan worden, maar het is ook een racistische grap (net zoals die van Ali B). Op het moment dat je daarop gewezen wordt kun je ook gewoon zeggen ja sorry had ik niet moeten doen, en niet vol gaan ontkennen en en trouwens als het wel zo was heb ik dat volste recht en jij moet het maar incasseren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193767378
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

ooooOOOOOPHEEEEEF incoming!

O nee, wacht.
Nee inderdaad.

Oplossing; vervang Derksen en zet er iemand met een getinte huidkleur neer.

Dan komt er geen ophef als er eens een huidskleur gerelateerd grapje gemaakt.

En als we dan toch bezig zijn, vervang vd Gijp door een bekende homo. Mocht er eens een foute homo grap gemaakt worden, is er ook niets aan de hand.
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:19:09 #185
3647 B.R.Oekhoest
pi_193767400
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Derksen maakt een persoonlijke opmerking over ene Quasie. Hoe ben jij gediscrimineerd, dan?
Deze vraag is wat te moeilijk voor hem denk ik.
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:20:15 #186
3647 B.R.Oekhoest
pi_193767413
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee inderdaad.

Dan komt er geen ophef als er eens een huidskleur gerelateerd grapje gemaakt.

En als we dan toch bezig zijn, vervang vd Gijp door een bekende homo. Mocht er eens een foute homo grap gemaakt worden, is er ook niets aan de hand.
Geer en Goor grossieren idd in de foute homo-grappen.
Maar ja, die mňgen dat.
pi_193767453
quote:
Lol hele andere toon.
Ook niet echt een schuldbekentenis en de Veronica sidekicks zijn zo lekker kritisch :D
pi_193767458
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:16 schreef speknek het volgende:

1. Nogal een andere venue of je op een Roast staat (doel is zoveel mogelijk supergrove grappen te maken, men weet waarom ze daar zitten) of in een praatshow over voetbal.
2. De opmerking van Johan Derksen was enigszins grappig en niemand zegt dat het per se niet gemaakt kan worden, maar het is ook een racistische grap (net zoals die van Ali B). Op het moment dat je daarop gewezen wordt kun je ook gewoon zeggen ja sorry had ik niet moeten doen, en niet vol gaan ontkennen en en trouwens als het wel zo was heb ik dat volste recht en jij moet het maar incasseren.
Hij gaf toe dat het geen gepaste grap was, hij heeft geen excuses gemaakt over dat het racistisch zou zijn want dat is het niet. Je hoeft echt niet iedere keer excuses aan te bieden als je wat mensen kwetst. Er is in 2020 namelijk altijd wel iemand gekwetst.
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:24:06 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193767463
quote:

[..]

Fout. Bekijk de intro anders even die er was maandag bij VI.
VI is net zo onzinnig als het gaat om humor als CC roast. VI is vaak nog grappiger ook vanwege het kleedkamer gehalte
.
Alleen omdat JD geen kleur heeft, mag hij dat grapje niet maken.
Daarbij is ali b de vijand niet in het kozp/blm kamp en JD wel als oudere blanke man.
1947-2016
pi_193767469
quote:

[..]

Beide formats hebben satirische kenmerken. Het één heeft niet meer recht om over méér dingen grappen te maken.

Doe je nu net alsof je dat niet wist, ben je een troll.

Wist je dat echt niet (onder welke fokking steen heb jij gezeten), dan heb je dus geen idee waar het over gaat.

Hoe dan ook, bij beide van mijn kant zinloos om hier verder aandacht aan te besteden.
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:28:45 #191
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193767522
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Maandag zei hij steeds 'lieverd' tegen die advocate. Heb gek genoeg niemand daarover gehoord.
Klopt, Gijp had weer eens behoefte om een gekleurde en succesvolle vrouw kleinerend toe te spreken. En dat voor een man met een ernstig psychisch verleden. _O-
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:33:23 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_193767588
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:24 schreef Red_85 het volgende:
Fout. Bekijk de intro anders even die er was maandag bij VI.
Maandag is al iets later dan de ophef natuurlijk. VI is ook zo goed als weer geuncanceled.

quote:
Alleen omdat JD geen kleur heeft, mag hij dat grapje niet maken.
Daarbij is ali b de vijand niet in het kozp/blm kamp en JD wel als oudere blanke man.
En zo is het natuurlijk ook gewoon.

(kijk het hele filmpje, je lacht terwijl je nog wat leert ook)

"Hey man listen up there, you can say whatever you want, you can say nigger"
"Yeah.. when I last checked that was the only advantage I had for being black. You want to switch places? You scream nigger, and I raise interest rates."

[ Bericht 8% gewijzigd door speknek op 24-06-2020 13:38:29 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193767702
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:28 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Klopt, Gijp had weer eens behoefte om een gekleurde en succesvolle vrouw kleinerend toe te spreken. En dat voor een man met een ernstig psychisch verleden. _O-
Zo praat Gijp altijd hoor. Hij is gewoon van de vrouwtjes. Viel me alleen op dat deugend Nederland niks heeft gezegd over dit vreselijke SEKSIME
pi_193767840
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:33 schreef speknek het volgende:

"Hey man listen up there, you can say whatever you want, you can say nigger"
"Yeah.. when I last checked that was the only advantage I had for being black. You want to switch places? You scream nigger, and I raise interest rates."

Wat een racistische opmerking zeg.
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:55:47 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_193767858
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat een racistische opmerking zeg.
#boycottchrisrock
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:58:49 #196
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_193767889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:28 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Want iemand "lieverd" noemen is kleinerend?
Of komt het door haar kleurtje?
pi_193767919
Ik las dat Harlequin een eigen talkshow wil. Daar komt de aap dus uit de mouw. Lijkt mij overigens geen aanwinst voor de kijkbuis.
pi_193767970
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee inderdaad.

Of verf Johan z'n gezicht zwart uit solidariteit met BLM.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:06:59 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193767976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las dat Harlequin een eigen talkshow wil. Daar komt de aap dus uit de mouw. Lijkt mij overigens geen aanwinst voor de kijkbuis.
aap :')
pi_193767977
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Want iemand "lieverd" noemen is kleinerend?
Of komt het door haar kleurtje?
Hij noemt Genee en Boskamp ook vaak lieverd.
pi_193768004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

aap :')
Een hele normale uitdrukking die van toepassing is op de situatie.
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:09:22 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193768009
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Hij noemt Genee en Boskamp ook vaak lieverd.
En dáárom moet je dit programma gewoon minimaal een paar weken achter elkaar kijken en dán je mening vormen. Al die sukkels die op basis van een filmpje op youtube denken te weten hoe het zit :') _O-
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:09:45 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193768014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Tegenwoordig is niets meer normaal.
pi_193768027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zo trots als een aapje.

_O-
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:26:37 #205
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193768256

quote:
Dezelfde man die eerder een oproep deed aan adverteerders om van Veronica Inside afstand te nemen, heeft dinsdagavond in RTL Boulevard gezegd dat hij denkt dat Johan Derksen geen racist is. Dit zei hij naar aanleiding van de meest recente aflevering van het programma.

„Het gesprek van Johan met Natacha, zette me aan het denken. Ik dacht toen ineens: ik geloof hem eigenlijk wel. Ik geloof niet dat Johan Derksen echt een racist is, zoals je racisten hebt in de extreemrechtse en fascistische hoek. Dat is Johan Derksen zelf niet”, laat Arie weten.

Volgens de presentator en sportschoolhouder is Derksen naar zijn mening eerder onhandig. „Ik ben ervan overtuigd dat hij ongelukkige woorden kiest, ouderwets is en in een programma beweegt waar racisme wel degelijk de toon is en waar ze het nog steeds over ‘negers’ en ‘Marokkaantjes’ hebben. Dat programma doet dat wel, maar ik ben ervan overtuigd dat Johan niet een racist is. Dat zag ik maandag heel duidelijk.”

Naast complimenten voor Natacha Harlequin, die te gast was in het programma, had hij ook een compliment voor Veronica Inside. Hij legt uit: „Het is daar natuurlijk zelden inhoudelijk. Er zit zelden iemand aan tafel die goed kan verwoorden en scherp is. Daarom vond ik dit zo interessant. Het was ineens een heel relevant gesprek. Het ging over wat er nu speelt in ons land.”

Marcel van Roosmalen
Overigens kreeg diezelfde Boomsma er flink van langs van ‘vriend van de show’, Marcel van Roosmalen. In zijn column op NPO Radio 1 laat de auteur, die in het verleden nog regelmatig bij Veronica Inside aanschoof, niets van hem over.

Zo zei hij onder andere: „Veronica Inside hoefde van hem niet van televisie. Maar hij deed wel zijn best om het programma acuut om zeep te helpen. ’Adverteer daar niet’. Wat hij daar eigenlijk zei was: ’Stenig hen’. En hij begon zelf meteen als een gek te gooien. Arie Boomsma is de ziekte van deze tijd. Hij is het hoofd van de gedachtenpolitie.”
Wat een eikel die Arie Boomsma :r Hij besluit dus een actie te beginnen om lekker te deugen en een programma naar de kloten te helpen. Dat lukt ook vrij aardig met al die klote deugbedrijven andere BN deugers.

Daarná begint hij eens met nadenken:

„Het gesprek van Johan met Natacha, zette me aan het denken. Ik dacht toen ineens: ik geloof hem eigenlijk wel. Ik geloof niet dat Johan Derksen echt een racist is"

Vieze teringhond }:| :r Ik heb nog nooit zo'n gore gluiperd gezien als onze Arie. Bahbah wat een misbaksel :r
pi_193768312
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]

Wat een eikel die Arie Boomsma :r Hij besluit dus een actie te beginnen om lekker te deugen en een programma naar de kloten te helpen. Dat lukt ook vrij aardig met al die klote deugbedrijven andere BN deugers.

„Het gesprek van Johan met Natacha, zette me aan het denken. Ik dacht toen ineens: ik geloof hem eigenlijk wel. Ik geloof niet dat Johan Derksen echt een racist is"

Vieze teringhond }:| :r Ik heb nog nooit zo'n gore gluiperd gezien als onze Arie. Bahbah wat een misbaksel :r
Zijn boekhouder zal wel gebeld hebben.
pi_193768356
Is Arie nou een vaste kijker of niet?!
-nee-
pi_193768479
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Of verf Johan z'n gezicht zwart uit solidariteit met BLM.
Och dat mag heus niet.

Geboden alternatief; zet er een zwarte neer, verf het gezicht wit + grijze plak snor en grijze pruik.

Helemaal goed. ^O^
pi_193768702
quote:
8s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:35 schreef Marsenal het volgende:
Is Arie nou een vaste kijker of niet?!
Arie is een vriend van de show.
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:47:09 #210
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193774604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Zo trots als een aapje.

_O-
Tja, dat bedoel ik nou. Derksen maakt een 'grapje' en de racisten lachen zich kapot.
pi_193774654
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]

Hij zegt ook dat het programma 'zelden inhoudelijk is' Dat is natuurlijk flauwekul. Derksen en Gijp hebben meer inhoud dan langnek Boomsma, die zoals de meeste BN'ers nogal overtuigd is van zijn eigen goddelijkheid. Ben zelf gelovig opgevoed en vind christenen doorgaans prima mensen, maar als Arie een enkeltje naar de hel krijgt zou ik er niet om treuren.
pi_193775873
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij zegt ook dat het programma 'zelden inhoudelijk is' Dat is natuurlijk flauwekul. Derksen en Gijp hebben meer inhoud dan langnek Boomsma, die zoals de meeste BN'ers nogal overtuigd is van zijn eigen goddelijkheid. Ben zelf gelovig opgevoed en vind christenen doorgaans prima mensen, maar als Arie een enkeltje naar de hel krijgt zou ik er niet om treuren.
- VI is inhoudelijk
- VI is satire

kies een van de twee.

Volgens Derksen is het satire als hij kritiek geeft en het valt verkeerd en serieus als hij kritiek krijgt en het valt verkeerd.

Dus uitgaand van hoe Derksen het programma zelf naar beneden haalt als het pijnlijk voor 'm wordt sluit Boomsma zich alleen maar bij die mening aan.
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:07:04 #213
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193775974
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

- VI is inhoudelijk
- VI is satire

kies een van de twee.

Volgens Derksen is het satire als hij kritiek geeft en het valt verkeerd en serieus als hij kritiek krijgt en het valt verkeerd.

Dus uitgaand van hoe Derksen het programma zelf naar beneden haalt als het pijnlijk voor 'm wordt sluit Boomsma zich alleen maar bij die mening aan.
Dat vind ik een vreemd binaire benadering. Kan inhoudelijke kritiek niet verpakt worden als satire?
pi_193776099
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

- VI is inhoudelijk
- VI is satire

kies een van de twee.

Satire kan toch ook inhoudelijk zijn? Ik ben er geen liefhebber van, maar conferences van cabaretiers waar wij allemaal zo hard om lachen zijn toch in feite gewoon spiegels die brave burgermannetjes worden voorgehouden? En ook al is het om te lachen, dat wil niet zeggen dat het geen inhoud heeft.
pi_193776181

De beste cabaret is cabaret met een boodschap.
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:27:51 #216
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193776319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Satire kan toch ook inhoudelijk zijn? Ik ben er geen liefhebber van, maar conferences van cabaretiers waar wij allemaal zo hard om lachen zijn toch in feite gewoon spiegels die brave burgermannetjes worden voorgehouden? En ook al is het om te lachen, dat wil niet zeggen dat het geen inhoud heeft.
Bij youp van 't hek, die zelf een gigantische sukkel is, misschien.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193776329
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:

De beste cabaret is cabaret met een boodschap.
👍
pi_193776359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:07 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat vind ik een vreemd binaire benadering. Kan inhoudelijke kritiek niet verpakt worden als satire?
Satire laat zich vaak wel duidelijk omlijsten.

Johan vertolkte nooit de rol van clown en kon vroeger als VI directeur al voetballers in de media breken of hypen met zuur gebagger.

Als onze oud hoofdredacteur van VI bij iedere begane misstap en weerwoord de sarirekaart speelt geeft hem dat bij iedere keer minder krediet als serieus analist en vice versa.

Toegegeven, het was wel vermakelijk om Johan in het ene fragment in euforische stemming te zien om zijn vooraf geplande plan die grap te maken en in een ander te zien wegkwijnen en te doen alsof het allemaal diep verankerd was in een achterliggende betekenis.

Toen kwam Genee nog even met Johan zn eigen woorden dat donkere mensen met zwarte piet vergelijken niet kon en Johan deed daarop nog een poging om er een uitzondering op zn eigen gemaakte regel op te maken.

Hij moest lullen als brugman en kwam er niet lekker uit.
pi_193776439
Ja Johan zag er echt zielig uit. Vd Gijp is nu al helemaal ongeloofwaardig. In de uitzending kon het hem allemaal geen reet schelen en nou is ie ineens woest op Genee. Wat een dramaqueens die Johan en Gijp. Vroeger waren ze nog leuk, nu zijn het net twee ouwe zuurpruimen.
West-Melanesia
pi_193776503
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Satire is een vorm van kunst. Je weet wat je krijgt en het is vaak gescript. Soms past iets in een tijdsbeeld.

Johan lult zonder opbouw over dagelijkse beslommeringen rondom het voetbal en houdt er van zo nu en dan even een sneer naar iemand uit te delen. Iemand in de kroeg doet dit ook weleens, dat is ook geen satire.
pi_193776547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:35 schreef Oceanier het volgende:
Ja Johan zag er echt zielig uit. Vd Gijp is nu al helemaal ongeloofwaardig. In de uitzending kon het hem allemaal geen reet schelen en nou is ie ineens woest op Genee. Wat een dramaqueens die Johan en Gijp. Vroeger waren ze nog leuk, nu zijn het net twee ouwe zuurpruimen.
Die move naar De Mol heeft ze als makers van een leuk programma gebroken. Men verwachte daar nog even een uitsmijter van een 'buzz' en kijkcijferboost met een schandaal en deze lag zorgvuldig gepland klaar.
pi_193776560
Gewoon een cliffhanger voor na de zomerstop.
pi_193776574
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Die move naar De Mol heeft ze als makers van een leuk programma gebroken. Men verwachte daar nog even een uitsmijter van een 'buzz' en kijkcijferboost met een schandaal en deze lag zorgvuldig gepland klaar.
Het is blijkbaar een beetje naar hun bol gestegen.
West-Melanesia
pi_193776887
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:44 schreef indiaantje89 het volgende:
Gewoon een cliffhanger voor na de zomerstop.
Klopt, zo werkt dat bij grote formats onder commerciele vlag. Bij de publieken hadden ze t waarschijnlijk al lang gepulled.

Maar wat beschreven werd is dat t programma z'n losheid en onbevangenheid zoals dat er in t begin was al helemaal kwijt was.
  donderdag 25 juni 2020 @ 00:41:42 #225
117098 Hathor
Effe niet
pi_193777014
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

BNW is een deur verderop .
pi_193777472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:35 schreef Oceanier het volgende:
Gijp gaf Genee nog een kans om normaal te doen. Wat hadden ze moeten doen dan ? Als je wegloopt, wordt je gelijk weer weggezet als racist.

Dries luisterde niet eens en advocaat zat alles op te schrijven.
pi_193777483
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 02:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gijp gaf Genee nog een kans om normaal te doen. Wat hadden ze moeten doen dan ? Als je wegloopt, wordt je gelijk weer weggezet als racist.
Gijp kon Genee effe aanpakke tijdens de uitzending
West-Melanesia
pi_193777487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 02:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Gijp kon Genee effe aanpakke tijdens de uitzending
Ja Genee kon Akwasi ook aanpakken of Dries.
Hebben ze niet gedaan.

dan hadden ze Gijp als racist weggezet, als hij tegen Genee had geageerd.
pi_193777495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 02:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja Genee kon Akwasi ook aanpakken of Dries.
Hebben ze niet gedaan.

dan hadden ze Gijp als racist weggezet, als hij tegen Genee had geageerd.
Genee is toch niet boos op Dries. Gijp toch wel op Genee.
West-Melanesia
pi_193777498
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 02:14 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Genee is toch niet boos op Dries. Gijp toch wel op Genee.
Dries zat onzin te verkopen en luisterde niet.
Ik had hem gewoon links laten liggen na de 10de onderbreking.
pi_193777508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 02:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gene ging gewoon tegen Dries in toen Dries zei dat Nederlandse coaches ook in het buitenland coachen. Genee kwam weliswaar met een flauwekul argument maar doet er verder niet toe..

Gijp is na afloop tekeer gegaan en woest over Genee. Als ie ergens mee zat, had ie dat tijdens de uitzending moeten zeggen en niet roepe dat het hem niets kan schelen en vervolgens herrie schoppen achteraf.
West-Melanesia
pi_193777514
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 02:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dries was uitgenodigd als excuusallochtoon om de naam van het programma te zuiveren. Als je hem dan links laat liggen, mislukt dat doel jammerlijk.
  donderdag 25 juni 2020 @ 06:36:06 #233
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193777853
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Derksen en Gijp hebben meer inhoud dan langnek Boomsma, die zoals de meeste BN'ers nogal overtuigd is van zijn eigen goddelijkheid.
En Derksen & Gijp zijn geen BN'ers? Zij zijn niet overtuigd van hun gelijk .... dat zij niet racistisch zijn? :')
pi_193777959
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

BNW is een deur verderop .
Maatschappelijke processen kun je niet tot nauwelijks dirigeren, een TV programma wel.
pi_193777971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 06:36 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

En Derksen & Gijp zijn geen BN'ers? Zij zijn niet overtuigd van hun gelijk .... dat zij niet racistisch zijn? :')
Zijn ze niet, ieder weldenkend mens weet dat, echter jij bent dat niet dus jank je in elke post over racisme :')
pi_193778267

Genee stond op punt in huilen uit te barsten anders had hij echt wel op Dennis gereageerd :P
pi_193778557
Oproepen tot geweld tijdens een demonstratie tegen zwarte piet en dus tegen slavernij (qua verleden) door een afstammeling van een slavenhandelaar familie, die nog trots op zijn oproep is ook.. nee dat is natuurlijk niet erger dan een wat foute grap. :')

Genee is geniepig, dat is wel duidelijk, alles voor de kijkcijfers en om zelf vooral niet in een bepaalde spotlight terecht willen komen.
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:00:51 #238
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193778579
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Genee is geniepig ..
Klopt, een hele erge hypocriete Judas die zijn even enge vriendjes heeft verraden.
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:03:33 #239
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193778599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 02:18 schreef Oceanier het volgende:

Gijp is na afloop tekeer gegaan en woest over Genee. Als ie ergens mee zat, had ie dat tijdens de uitzending moeten zeggen en niet roepe dat het hem niets kan schelen en vervolgens herrie schoppen achteraf.
Gijp is een labiel figuur, hij heeft tijdenlang met behoorlijke psychische problemen rond gelopen.

En toch vinden zijn fans hem een analist met geweldig veel voetbalkennis. :')
pi_193778603
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:00 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Klopt, een hele erge hypocriete Judas die zijn even enge vriendjes heeft verraden.
Hou toch op, das een goed toneelstukje om de aandacht te verleggen.

De judas is dit verhaal is Sint Arie en George Verbaan.
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:05:35 #241
117098 Hathor
Effe niet
pi_193778614
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hou toch op, das een goed toneelstukje om de aandacht te verleggen.

De judas is dit verhaal is Sint Arie en George Verbaan.
George Verbaan?
pi_193778627
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:03 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Gijp is een labiel figuur, hij heeft tijdenlang met behoorlijke psychische problemen rond gelopen.

Hij is toch ook een goede analist met veel voetbalkennis?

Heel begrijpelijk dat ze er niet meer willen zitten, Genee zat opzichtig te vissen naar een baantje als talkshowhost en heeft een dolk gestoken in de rug van Derksen. Gijp heeft gelijk het, programma is kapot nu het valt niet meer te redden.
pi_193778759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hij is toch ook een goede analist met veel voetbalkennis?

Heel begrijpelijk dat ze er niet meer willen zitten, Genee zat opzichtig te vissen naar een baantje als talkshowhost en heeft een dolk gestoken in de rug van Derksen. Gijp heeft gelijk het, programma is kapot nu het valt niet meer te redden.
Natuurlijk heeft Gijp gelijk.
Genee doet alsof het programma (en dit speelt denk ik al langer en vaker) om hem draait als host met 2 vaste gasten aan tafel.

De werkelijkheid is natuurlijk dat geen hond kijkt naar het programma voor Genee, maar naar de grappen en grollen van Gijp en Derksen.
Genee is juist de vaste gast aan tafel die af en toe wat denkt te zeggen te hebben.
pi_193779055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft Gijp gelijk.
Genee doet alsof het programma (en dit speelt denk ik al langer en vaker) om hem draait als host met 2 vaste gasten aan tafel.

De werkelijkheid is natuurlijk dat geen hond kijkt naar het programma voor Genee, maar naar de grappen en grollen van Gijp en Derksen.
Genee is juist de vaste gast aan tafel die af en toe wat denkt te zeggen te hebben.
Ach, hij gaat er nu achter komen wat hij waard is zonder Derksen en Gijp. Ik schat niet erg veel.
pi_193779063
Piet Bambergen is de hoofdact, Rene van Vooren de aangever.
Andre van Duin is de hoofdact, Frans van Dusschoten de aangever.
etc.

Gijp en Derksen zijn de hoofdact, Genee mag nog niet eens de schoenen poetsen van Rene van Vooren en Frans van Dusschoten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:51:55 #246
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193779068
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ach, hij gaat er nu achter komen wat hij waard is zonder Derksen en Gijp. Ik schat niet erg veel.
Och, Genee heeft zich aardig ingelikt bij de juiste personen. En hij is goed aan in virtue signalling. Die krijgt gewoon weer een paar baantjes her en der waarin hij faalt, omdat hij eigenlijk maar weinig kan. Maar hij zal niet thuis hoeven te zitten.
pi_193779359
https://www.ad.nl/show/ta(...)g-niet-uit~a19ed354/

Wat is dit? Kan iemand mij de noodzaak uitleggen dat de redactie de woonplaatsen van de presentatoren benoemd?

Das toch weer vragen om bedreigingen bij de heren thuis?
pi_193779419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hij heeft naar mijn idee al langer het gevoel dat zijn carričre in een slop zit. Zonder Derksen en Gijp is er geen VI en het is geen geheim dat Genee liever een eigen talkshow heeft. Als je ineens Derksen ter verantwoording gaat roepen op de meest foute manier dan ben je gewoon openlijk aan het solliciteren voor een baantje bij een van de deugshows. Helaas voor hem heeft het totaal verkeerd uitgepakt en nu zit hij zonder show, zonder team, zonder fanbase en sta je bekend als matennaaier.
Het is einde oefening voor Genee, Derksen en Gijp zouden nog eventueel nog een programma met zijn tweeën kunnen maken ik denk alleen niet dat beide heren daar nog zoveel zin in hebben.
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:28:27 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_193779423
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/show/ta(...)g-niet-uit~a19ed354/

Wat is dit? Kan iemand mij de noodzaak uitleggen dat de redactie de woonplaatsen van de presentatoren benoemd?

Das toch weer vragen om bedreigingen bij de heren thuis?
Dat maakt niks uit, ze roepen zelf om de haverklap waar ze wonen.
pi_193779479
quote:

[..]

Hoezo zou een labiel figuur geen analist met voetbalkennis kunnen zijn? Wat een onzin verkondig jij zeg.
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:33:09 #251
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193779482
Ze durven niet meer met hun grote bek want Talpa zendt de laatste aflevering van het seizoen niet meer uit.
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:34:08 #252
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193779496
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:33 schreef roninho het volgende:

[..]

Hoezo zou een labiel figuur geen analist met voetbalkennis kunnen zijn? Wat een onzin verkondig jij zeg.
Dus jij gelooft een persoon die waanbeelden heeft?
pi_193779530
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat maakt niks uit, ze roepen zelf om de haverklap waar ze wonen.
Maar dat weten die gekken niet, die kijken dat programma niet. Het lijkt me niet handig en totaal overbodig voor het artikel om dat te benoemen.
pi_193779541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:34 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Geloof jij Thijs H?
pi_193779558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:33 schreef NoPicNic het volgende:
Ze durven niet meer met hun grote bek want Talpa zendt de laatste aflevering van het seizoen niet meer uit.
Nee, goed lezen. Ze hebben onderling woorden dus dat heeft geen zin.

Er is namelijk genoeg over voetbal te lullen nu om die 45 minuten te vullen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 25 juni 2020 @ 10:42:11 #256
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193779609
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar dat weten die gekken niet, die kijken dat programma niet. Het lijkt me niet handig en totaal overbodig voor het artikel om dat te benoemen.
Als die gekken iets willen, dan zoeken ze op 'woonplaats Johan Derksen' en dan vinden ze woonplaats, omschrijving van waar het huis staat (door Johan zelf) en zelfs nog een foto.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_193779713
quote:
Durven niet meer :')
pi_193779745
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:42 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Als die gekken iets willen, dan zoeken ze op 'woonplaats Johan Derksen' en dan vinden ze woonplaats, omschrijving van waar het huis staat (door Johan zelf) en zelfs nog een foto.
Dus dan is die extra info van het ad helemaal overbodig.
pi_193779749
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:48 schreef wpor het volgende:

[..]

Durven niet meer :')
Heeft niets met durven te maken. Men kan nu gewoon even niet met elkaar door 1 deur.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 25 juni 2020 @ 10:51:41 #260
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193779759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus dan is die extra info van het ad helemaal overbodig.
Tja, je kunt ook overal iets achter zoeken, :'). Maar nee, het AD heeft een vooropgezet plan om Derksen expres bedreigingen en bezoekjes te laten ontvangen van 'gekken'.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_193779785
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:51 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Tja, je kunt ook overal iets achter zoeken, :'). Maar nee, het AD heeft een vooropgezet plan om Derksen expres bedreigingen en bezoekjes te laten ontvangen van 'gekken'.
Hoe? Ik heb niet alle posts gelezen.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:02:05 #262
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_193779914
quote:
Je bent er maar druk mee.
pi_193779957
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:51 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Nee, de vraag was waarom de redactie het belangrijk vond om het toe te voegen aan het artikel.
pi_193780031
quote:
Boze witte man is al meer dan een week bezig over dit onderwerp.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 25 juni 2020 @ 11:12:54 #265
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193780068
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, de vraag was waarom de redactie het belangrijk vond om het toe te voegen aan het artikel.
Omdat dat wel vaker gebeurd bij artikelen over mensen. Zeker als de info uit een quote komt en de redactie simpelweg verduidelijkt wat er speelt. Jij doet alsof het een groot drama is dat het überhaupt is gechreven en men daardoor ineens bij Derksen op de stoep gaan verschijnen. Ik zeg simpelweg dat als zij dit willen, ze maar één zoekterm verwijderd zijn van deze info.
pi_193780117
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:12 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Omdat dat wel vaker gebeurd bij artikelen over mensen. Zeker als de info uit een quote komt en de redactie simpelweg verduidelijkt wat er speelt. Jij doet alsof het een groot drama is dat het überhaupt is gechreven en men daardoor ineens bij Derksen op de stoep gaan verschijnen. Ik zeg simpelweg dat als zij dit willen, ze maar één zoekterm verwijderd zijn van deze info.
Dus wat is de meerwaarde van het benoemen van de woonplaatsen?

Die directie zegt met die mannen in gesprek te gaan. Dat was toch voldoende?
pi_193780166
Die empathie vraag (Empathie is inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen) elke keer naar Johan werd ik een beetje moe van. Moeten we nou elke keer als we iets zeggen of een grap (goed of fout) ons eerst inleven in de gevoelens over wie de grap of opmerking wordt gemaakt, dan kun je geen normaal gesprek meer voeren of grap maken.

De grap was misschien fout maar de persoon om wie het ging is helemaal een foute gozer.

Het programma draaide om voetbal en af en toe een foute grap en twee keer in de week kon ik weer eens lekker lachen en dat is nu voorbij want verder is er op tv geen programma om lekker te lachen.

Het waren mooie jaren en helaas is dat dankzij Genee ten einde en zijn carriere heeft een flinke knauw gekregen, van mij komt ie nooit meer aan de bak.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 25 juni 2020 @ 11:21:33 #268
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193780197
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Omdat er nog een deel bij die quote hoort. De directe heeft e.e.a. vermeldt, waaronder dat ze langsgaan bij die gasten en zegt dat op een bepaalde manier, en dat is dus de nieuwswaarde. Zij geven aan over enkele weken bij de mannen thuis langs te komen. Hierin neemt het AD gewoon letterlijk de uitleg over, een citaat. Voor verduidelijking heeft de redactie erbij gezet dat de plaatsen die worden benoemd, de woonplaatsen zijn van de VI-heren. Nogal wiedes, want anders is het niet voor iedereen duidelijk waarom ze bijv. naar Dordrecht zouden gaan. De noot van de redactie is echt meer dan logisch.

edit; wat jij zegt is eigenlijk dat het AD níet de directie moet citeren om Derksen & co te beschermen. Want het is gewoon een citaat.
pi_193780203
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:19 schreef aveenhuijsen het volgende:
Die empathie vraag (Empathie is inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen) elke keer naar Johan werd ik een beetje moe van. Moeten we nou elke keer als we iets zeggen of een grap (goed of fout) ons eerst inleven in de gevoelens over wie de grap of opmerking wordt gemaakt, dan kun je geen normaal gesprek meer voeren of grap maken.

De grap was misschien fout maar de persoon om wie het ging is helemaal een foute gozer.

Het programma draaide om voetbal en af en toe een foute grap en twee keer in de week kon ik weer eens lekker lachen en dat is nu voorbij want verder is er op tv geen programma om lekker te lachen.

Het waren mooie jaren en helaas is dat dankzij Genee ten einde en zijn carriere heeft een flinke knauw gekregen, van mij komt ie nooit meer aan de bak.
Dat heb ik dus met Sint Arie
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2020 @ 11:22:32 #270
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193780210
quote:
Get off your fucking high horse.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_193780268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar is hij zelf ook heel open over. Blijkbaar maakt hij zich niet druk over evt. mensen aan de deur.
pi_193780284
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar is hij zelf ook heel open over. Blijkbaar maakt hij zich niet druk over evt. mensen aan de deur.
is of was, Gijp is in maart aangevallen door drie laffe honden.
pi_193780304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

is of was, Gijp is in maart aangevallen door drie laffe honden.
Gijp is ook duidelijk over in welke plaats hij leeft. Niet met adres erbij natuurlijk.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:29:38 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193780318
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193780388
quote:

[..]

Hij komt inderdaad erg labiel over met z’n gejank een dag later na de uitzending.
West-Melanesia
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:42:52 #276
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193780522
quote:
Mooi, Genee er uit en een andere presentator erin. Uiteindelijk gaat het programma om de voetbalanalisten die er aan tafel zitten, niet om het bijrolletje van Wilfred.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193780523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hij komt inderdaad erg labiel over met z’n gejank een dag later na de uitzending.
O.a. Omdat hij ook werd overvallen door twee gasten waar hij niets over wist begrijp ik
pi_193780683
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:34 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Heb je het over jezelf? 62 jaar en dan zo'n totaalmongool, best wel treurig. Begrijp niet waarom je je zo druk zit te maken over een tv-programma, net of die gasten je persoonlijk iets hebben aangedaan.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:57:20 #279
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193780813
Wat is Derksen toch een slappeling. Jarenlang beledigt hij alles en iedereen en nu het grootste deel van Nederland over hem heen valt, vertrekt hij met de staart tussen benen. Gadverdamme wat een raar, gek mannetje. Ik ben blij dat ik die rotkop van hem nooit meer zie.

Kees Jansma denkt niet dat Johan Derksen terug gaat naar VI: 'Het zit heel diep'

https://www.nporadio1.nl/(...)vi-het-zit-heel-diep
pi_193780862
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:57 schreef NoPicNic het volgende:
Wat is Derksen toch een slappeling. Jarenlang beledigt hij alles en iedereen en nu het grootste deel van Nederland over hem heen valt, vertrekt hij met de staart tussen benen. Gadverdamme wat een raar, gek mannetje. Ik ben blij dat ik die rotkop van hem nooit meer zie.

Kees Jansma denkt niet dat Johan Derksen terug gaat naar VI: 'Het zit heel diep'

Wijs op de pop maar even aan waar Johan je aangeraakt heeft, enorme jankbal.
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:00:13 #281
335133 MichaelScott
pi_193780870
quote:

Wie is Kees Jansma en waarom is zijn mening over deze affaire belangrijker/geloofwaardiger dan die van de drie mensen die er wel bij betrokken zijn?
pi_193780878
quote:

Klopt, een echte jankerd is het die niet tegen een stootje kan. Zielepoot.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

O.a. Omdat hij ook werd overvallen door twee gasten waar hij niets over wist begrijp ik
Ja echt een zielepoot dus.
West-Melanesia
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:01:29 #283
182233 thedeedster
pi_193780906
quote:

Dacht je? Serieus?

Trouwens, gewoon niet meer kijken. Dat doe ik ook als ik iemand niet kan uitstaan. Er zit een knop op je tv.
pi_193780912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt, een echte jankerd is het die niet tegen een stootje kan. Zielepoot.
[..]

Ja echt een zielepoot dus.
Nee. Dat heet gewoon je tafelgenoten naaien.
pi_193780932
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Dat heet gewoon je tafelgenoten naaien.
Net goed voor ze
West-Melanesia
pi_193780943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Net goed voor ze
En waarschijnlijk gaat men volgend jaar gewoon door met het programma.
pi_193780972
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ohja? Waarom denk je dat?
West-Melanesia
pi_193781002
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ohja? Waarom denk je dat?
Omdat Talpa dat aangeeft.
pi_193781009
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En anders wippen ze Genee toch gewoon. Niemand kijkt speciaal voor hem.
pi_193781018
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:06 schreef Questular het volgende:

[..]

En anders wippen ze Genee toch gewoon. Niemand kijkt speciaal voor hem.
Kan.
pi_193781058
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Mooi, Genee er uit en een andere presentator erin. Uiteindelijk gaat het programma om de voetbalanalisten die er aan tafel zitten, niet om het bijrolletje van Wilfred.
Die Dennis is ook niet de slimste.
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:10:15 #292
335133 MichaelScott
pi_193781065
Misschien kan Genee straks dat knikkerprogramma gaan presenteren, qua voetbal is hij wel klaar.
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:22:02 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193781262
Nee, een VI zonder Wilfred Genee is ook geen VI meer, een andere presentator brengt een heel andere dynamiek met zich mee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:28:41 #294
117098 Hathor
Effe niet
pi_193781390
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:22 schreef -XOR- het volgende:
Nee, een VI zonder Wilfred Genee is ook geen VI meer, een andere presentator brengt een heel andere dynamiek met zich mee.
Van alle personen aan tafel zal hij nog het minst gemist worden.
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:29:02 #295
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193781398
quote:
Genee de deur wijzen zou vanuit Talpa de beste statement zijn. Hij torpedeert expres de grote geldmachine van ze.

Vanuit Johan en Gijp (en misschien ook de Mol, geen idee hoe hij hierin staat) zou het toegeven zijn aan de jankzakken als ze zouden stoppen. Ik denk ook dat dit een verlies zou zijn voor de Nederlandse samenleving, al kan ik me voorstellen dat de heren in kwestie dit niet hun topprioriteit maken.
De vraag is natuurlijk ook een commerciele. Is het programma nog winstgevend als bedrijven wegblijven?
pi_193781549
quote:

Zit wel diep bij je he?
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:51:47 #298
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193781686
quote:
Waar maken jullie je nou eigenlijk druk om? Wilfred Genee heeft volgens zijn collega's plots het licht als deugrakker gezien. Dat kan natuurlijk. De presentator vindt op zijn beurt dat zijn mede-programmamakers René van der Gijp en Johan Derksen wellicht eens beter moeten nadenken voordat ze bepaalde grappen in de uitzending maken. Daar is niks mis mee.

Maar ik vind het fantastisch dat dit door velen gehate trio elkaar de tent uitvecht.
pi_193781699
quote:

Voor een boze witte man van 62 ben je ook nog eens slecht ingelezen op het onderwerp waar je al een week over schreeuwt.
pi_193781704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:51 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Waar maken jullie je nou eigenlijk druk om? Wilfred Genee heeft volgens zijn collega's plots het licht als deugrakker gezien. Dat kan natuurlijk. De presentator vindt op zijn beurt dat zijn mede-programmamakers René van der Gijp en Johan Derksen wellicht eens beter moeten nadenken voordat ze bepaalde grappen in de uitzending maken. Daar is niks mis mee.

Maar ik vind het fantastisch dat dit door velen gehate trio elkaar de tent uitvecht.
Wel triest dat mensen die drie haten. Zegt ook wel iets over de groep die zo denkt.
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:53:43 #301
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193781707
quote:
Wat een jankert is die Derksen toch. Hij snapt de moderne tijd niet meer .... net als zijn fans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')