O die gek, nee die is niet grappigquote:Op dinsdag 23 juni 2020 02:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jandino Asporaat. Serieus. Zwarten vinden hem helemaal geweldig. Ik heb er nog nooit om kunnen glimlachen.
Sorry man, ik heb het bedoeld als grapje.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee daar pleit ik niet voor
Dát is de racisme waar tegenop moet worden getreden.
Wat nu als ik zeg dat ik gekwetst ben door je laatste zinnetje? Ga je dan je excuses aanbieden? Hoop het toch niet.
Nee dat is een strontvervelend mannetje.quote:
Ok primaquote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:55 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Sorry man, ik heb het bedoeld als grapje.
Jandino is een totale verschrikking. Wat gebruikt die gozer eigenlijk?quote:
Vraag me af of een beetje grote ruimte steen niet beter is. Dan kan de aarde opnieuw beginnen en komt er voor de mens hopelijk iets in de plaats dat minder destructief is (naar zijn omgeving en elkaar toe)quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:36 schreef Scorpie het volgende:
"Words matter"
Echt hoor, we hebben weer een goeie wereldoorlog nodig, zodat we met zijn allen wat ballen kweken.
Wat boeit het wat er met de aarde gebeurt als er dan niemand meer is die daar wat van kan vinden.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vraag me af of een beetje grote ruimte steen niet beter is. Dan kan de aarde opnieuw beginnen en komt er voor de mens hopelijk iets in de plaats dat minder destructief is (naar zijn omgeving en elkaar toe)
Ik denk dat de Nederlandse maatschappij er qua gelijkheid niet op vooruit is gegaan de laatste 15-20 jaar, integendeel.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, dat veel mensen blijkbaar gekwetst zijn door zo'n grap. Ik begrijp dat inderdaad niet, maar het is wel iets wat de laatste jaren steeds vaker voorkomt. Iedere minderheid voelt zich wel gekwetst door iets. Een huilmaatschappij noem ik dat. Het grappige is dat de maatschappij steeds beter wordt qua gelijkheid in de laatste 100 jaar en dat er juist alleen maar meer gezeurd wordt, maar misschien is dat ook wel het logische gevolg.
Lol die is diepquote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:55 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Wat boeit het wat er met de aarde gebeurt als er dan niemand meer is die daar wat van kan vinden.
Frasergodquote:Bijvoorbeeld over de toon van het huidige racismedebat, dat hij na zijn ziekbed nadrukkelijk volgde. ,,Weet je wat het is?”, zegt Fraser. ,,Discriminatie mag niet. Ik denk dat ieder normaal denkend mens zo redeneert. Alleen: je kunt ook te ver doorslaan. Ik zie mensen op televisie verschijnen die zich werkelijk overal gekwetst over voelen. Ze zijn slachtoffer van dit, van dat, van zus en zo. Ik kan niet tegen dat gejank. Tegen die extremelingen aan de andere kant van het racismedebat evenmin, trouwens. Juist ook omdat het averechts werkt, dat gebrek aan nuance. In plaats van begrip, kweken ze ergernis. Die kleine groep idioten verpest het voor de rest.
,,Begrijp me niet verkeerd, hè. Ook ik heb meegemaakt dat ik als tiener voor een nachttent stond en dat de portier me weigerde, terwijl mijn blanke rijgenoot wel binnenkwam. Maar denk je dat ik mijn trots op zo’n moment liet krenken door zulke zielige types? Je moet je nooit als slachtoffer willen gedragen. Ik probeerde altijd boven domheid te staan. Ik dacht altijd: ik kom er tóch wel in dit leven.
De laatste 15-20 jaar is wel een ander verhaal ja. Ik denk dat er weinig veranderd is, behalve dat er vroeger niet zoveel over gejankt werd. Ik heb in bijna iedere klas dat ik als kind zat ook wel donkere mensen in de klas gehad en kan me ook niet herinneren dat er iets racistisch gezegd is. Misschien omdat het mij niet interesseert heb ik het niet onthouden, maar ik kan het me echt niet herinneren.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat de Nederlandse maatschappij er qua gelijkheid niet op vooruit is gegaan de laatste 15-20 jaar, integendeel.
Daarom is het juist zo ironisch dat generatie die elkaar als kinderen uitschold voor Zwarte Piet, kankerkaas, kutmarokkaan, kankerneger en aan kliekjesvorming op basis van ethniciteit of huidskleur deed de oudere generatie wel eens eventjes zal vertellen hoe we met huidskleur om moeten gaan. En dat dan ook nog eens gebaseerd op ideeen uit de VS, een land wat daarin een jaar of honderd achterloopt op Nederland en er maar een puinhoop van blijft maken.
En al die ouwe lullen buigen deemoedig het hoofd en durven de jongeren met hun gebrek aan kennis en inzicht niet eens tegen te spreken als die doodleuk beweren dat zwarte mensen vroeger achterin de bus moesten zitten en tweederangs burger waren. Ik kan mij uit mijn hele jeugd niet één geval herinneren waarin iemand op of met zijn huidskleur werd aangesproken, ik kan mij ook niet een keer herinneren dat ik ergens iets van heb moeten zeggen of iemand heb moeten corrigeren of zelfs maar gecorrigeerd zien worden. Dat liet je er gewoon buiten, ook als je ruzie had.
Hetzelfde hier, ik kan me ook geen enkel geval herinneren, behalve dat roodharigen nog wel eens gepest werden met vragen zoals "had jouw ouwe roest in zijn pijp?". Gewoon een beetje flauw dus, en ik geloof ook niet dat er ooit iemand echt kwaad om is geworden.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De laatste 15-20 jaar is wel een ander verhaal ja. Ik denk dat er weinig veranderd is, behalve dat er vroeger niet zoveel over gejankt werd. Ik heb in bijna iedere klas dat ik als kind zat ook wel donkere mensen in de klas gehad en kan me ook niet herinneren dat er iets racistisch gezegd is. Misschien omdat het mij niet interesseert heb ik het niet onthouden, maar ik kan het me echt niet herinneren.
Mijn vader is donker en ik heb in mijn hele leven hem nog nooit over discriminatie of racisme horen praten of momenten gemerkt dat mensen discriminerend zouden zijn. Alhoewel bij voetbalwedstrijden hij wel vaker gefouilleerd werd dan ikmaar ik zie er dan ook heel betrouwbaar uit.
Ik vond het 100% vanzelfsprekend dat het er niet was, ik kende racisme als iets wat voor de oorlog had bestaan en dat terugkwam in Kuifje en Sjors en Jimmie, en die laatste vond ik sowieso een domme strip terwijl Kuifje zijn leven had gebeterd. Het was me wel opgevallen neem ik aan, mijn beste vriend uit de brugklas had een kleurtje, en daarvoor en daarna waren er in ieder geval klasgenootjes met een kleurtje waar ik vrij veel contact mee had. Dan zou je dat echt wel meekrijgen als ze voortdurden daarom werden uitgescholden. Sociale klasse was wel eens een lastig dingetje, en je had straten, een flat met daarbij behorende etnische achtergrond, en de Molukkers. De Molukkers waren degenen die me niet in elkaar wilden slaan, de rest eigenlijk allemaal wel.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De laatste 15-20 jaar is wel een ander verhaal ja. Ik denk dat er weinig veranderd is, behalve dat er vroeger niet zoveel over gejankt werd. Ik heb in bijna iedere klas dat ik als kind zat ook wel donkere mensen in de klas gehad en kan me ook niet herinneren dat er iets racistisch gezegd is. Misschien omdat het mij niet interesseert heb ik het niet onthouden, maar ik kan het me echt niet herinneren.
Dat had ik ook, ik was gewoon heel jong voor mijn leeftijd. Ik kon alle winkels leegroven en drank kopen met een nep boodschappenbriefje van mijn ouders, zolang ik mijn vrienden maar niet meenam. Dat had vast niet gewerkt met een kleurtje, maar ook niet met een ander blank uiterlijk en mindere acteerprestaties. Laat zijn met fysieke ontwikkeling, zoals de gekleurden eigenlijk nooit hebben, ervoer ik nochtans helemaal niet als privilege maar zeer vervelend, en dan waren die jongens en meisjes uit mindere buurten altijd wat vroeger wijs.quote:Mijn vader is donker en ik heb in mijn hele leven hem nog nooit over discriminatie of racisme horen praten of momenten gemerkt dat mensen discriminerend zouden zijn. Alhoewel bij voetbalwedstrijden hij wel vaker gefouilleerd werd dan ikmaar ik zie er dan ook heel betrouwbaar uit.
Op de een of andere manier vinden negers het ook humor om zich te verkleden als vrouw. Jandino en Raymann deden het allebei, maar ik vind mannen die zich als vrouwen verkleden altijd tenenkrommend. Welke normale man verkleedt zich als vrouw? Niemand toch. Maar Surinamers lachen zich sufquote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nee dat is een strontvervelend mannetje.
Voor de donkere mens een soort negergod. Ik ken leukere humor iig.
Dat er vroeger niet werd gejankt en nu wel kan je denk ik verklaren met 1 woord:quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn vader is donker en ik heb in mijn hele leven hem nog nooit over discriminatie of racisme horen praten of momenten gemerkt dat mensen discriminerend zouden zijn. Alhoewel bij voetbalwedstrijden hij wel vaker gefouilleerd werd dan ikmaar ik zie er dan ook heel betrouwbaar uit.
Twee woorden: social mediaquote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat er vroeger niet werd gejankt en nu wel kan je denk ik verklaren met 1 woord:
Snowflake
Mensen kunnen tegenwoordig een echokamer van heb ik jou daar construeren. Dan krijgen ze fijn en veilig alleen nog maar dingen te zien/horen waar ze het zelf 100% mee eens zijn. Wanneer ze dan eens wat tegenkomen dat niet volledig overeenkomt met hun wereldbeeld dan ontstaat er kortsluiting in hun hoofdje.quote:
Dit ja, dat soort mensen worden in hun omgeving voor gek verklaard, en hebben op fb/ twitter een klankbordquote:
En waar leg je de grens nu als meester/juffrouw op school, of als ouders?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hetzelfde hier, ik kan me ook geen enkel geval herinneren, behalve dat roodharigen nog wel eens gepest werden met vragen zoals "had jouw ouwe roest in zijn pijp?". Gewoon een beetje flauw dus, en ik geloof ook niet dat er ooit iemand echt kwaad om is geworden.
Ik wel. Genoeg herinneringen ....quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan mij uit mijn hele jeugd niet één geval herinneren waarin iemand op of met zijn huidskleur werd aangesproken, ....
Oh mensen voelen zich beledigd 😪😪🤧quote:Op woensdag 24 juni 2020 07:21 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik wel. Genoeg herinneringen ....
Even terug op die achterlijke Derksen die nu de handdoek in de ring gooit. Hij heeft dus geen ruggengraat, hij is een slappeling, een vieze oude man. Derksen vindt dat hij alles mag zeggen, alles moet kunnen, zeker als het 'grappig' bedoeld is. De vraag is wat humor is, zeker als hele groepen zich gediscrimineerd, geminacht of gegriefd voelen. Derksen en zijn enge vriendjes beledigen homo's, donkere mensen, Nederlanders van Marokkaanse afkomst, transgenders en ga maar zo door. Genee, Derksen en Gijp zijn de laatste der mohikanen, een ras dat gedoemd is uit te sterven onder het grote applaus van het weldenkende deel der natie.
Godzijdank verdwijnt dit kutprogramma van de buis om voor iets anders, positievers plaats te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |