Ik ben ook geen heilige. Ik zal ooit wel iemand onbedoeld gekwetst hebben zoals dat bij mij ook heeft plaats gevonden. Het leven is niet altijd makkelijk. Helaas merk ik dat je nu op eieren moet gaan lopen. En dat beperkt je toch op een of andere manier.quote:
Dan hebben we het weer over racisme denk ikquote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het word een ander verhaal als je mensen gaat uitsluiten van de maatschappij als het om afkomst en huidskleur gaat.
Precies. En dat zijn ernstige zaken. Overigens is dat in de VS nog wel het geval op grote schaal.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:45 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dan hebben we het weer over racisme denk ik
Dat wil niemand. Merendeel van de mensen hebben niks met extremen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. En dat zijn ernstige zaken. Overigens is dat in de VS nog wel het geval op grote schaal.
Hier gaat het juist zorgen voor polarisatie. Je moet bijna partij gaan kiezen en juist dat wil ik niet.
Precies, daarom moet je op lokaal gebied gewoon je ding doen. Aangezien beide extremen niet groot zijn maar door de sociale media een groot platform hebben merk je dat het in RL allemaal wel meevalt.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:55 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat wil niemand. Merendeel van de mensen hebben niks met extremen.
Ik zit nauwelijks op SM en ik ben het met je eens dat je op lokaal gebied meer kan doen. Maar geld heh, alles wordt afgeschoven naar de gemeentes. DH harkt binnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 01:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies, daarom moet je op lokaal gebied gewoon je ding doen. Aangezien beide extremen niet groot zijn maar door de sociale media een groot platform hebben merk je dat het in RL allemaal wel meevalt.
Maar zodra je op de sociale media zit dan krijg je met die extremen te maken. Blijf je neutraal doe je het toch voor beide extremen niet goed. Daarom ook dat ik zelden in dit soort draden reageer(zwart-wit)
Dat zijn dan vooral tenen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Is het racisme, discriminatie of gekwest voelen? Als het om gekwest voelen gaat dan is daar geen oplossing voor. Dat heeft niets met huidskleur te maken.
Afgaande op bekende zwarte Amerikaanse komieken, dan zou ik zeggen een beetje hetzelfde als waar blanken van houden, als het maar flink plat en grofgebekt is. Comedians als Eddie Murphy, Dave Chapelle en Chris Rock nemen alles en iedereen op de korrel, stereotype blanken bv...Als Eddie Murphy een blank typetje neerzet, veranderd hij zijn stemgeluid en knijpt hij heel overdreven zijn billen samen (blanken hebben platte konten), Italiaanse typetjes gaan gepaard met overdreven gebaren en geschreeuw, en zwarten lopen een beetje met een swing in hun pas omdat het gewicht van hun penis ze uit balans brengt als ie van links naar rechts bungelt.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 02:08 schreef maryen65 het volgende:
Ik heb VI vanavond gekeken en wat ik me afvraag. Wat voor soort humor houden de zwarte mensen van? Ik hou blijkbaar van ouwe lullen humor maar dat mag niet meer is kwetsend. We hebben zoveel soorten en rassen mensen in ons land, dus welke humor mag dan nog?
Ja Chris Rock vond ik ook altijd grappig, Eddy Murphy ook. Jammer van de lange tenen, humor hoort bij het levenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 02:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Afgaande op bekende zwarte Amerikaanse komieken, dan zou ik zeggen een beetje hetzelfde als waar blanken van houden, als het maar flink plat en grofgebekt is. Comedians als Eddie Murphy, Dave Chapelle en Chris Rock nemen alles en iedereen op de korrel, stereotype blanken bv...Als Eddie Murphy een blank typetje neerzet, veranderd hij zijn stemgeluid en knijpt hij heel overdreven zijn billen samen (blanken hebben platte konten), Italiaanse typetjes gaan gepaard met overdreven gebaren en geschreeuw, en zwarten lopen een beetje met een swing in hun pas omdat het gewicht van hun penis ze uit balans brengt als ie van links naar rechts bungelt.Verder komen bij hen alles en iedereen aan de beurt....joden, homo's, politici, Aziaten, Afrikanen, celebrities, noem het maar op. Verder word vrij vaak gesproken over hun sexuele escapades, de relatie met hun ouders, en het gebruiken van wiet. In principe dus zo racistisch als de pest, maar het is gewoon grappig dus niemand geeft een neuk, en zo hoort het ook.
Jandino Asporaat. Serieus. Zwarten vinden hem helemaal geweldig. Ik heb er nog nooit om kunnen glimlachen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 02:08 schreef maryen65 het volgende:
Ik heb VI vanavond gekeken en wat ik me afvraag. Wat voor soort humor houden de zwarte mensen van? Ik hou blijkbaar van ouwe lullen humor maar dat mag niet meer is kwetsend. We hebben zoveel soorten en rassen mensen in ons land, dus welke humor mag dan nog?
Die ook ook gewoon niet grappig, het enige wat ie doet is herrie maken, een hele hoop onverstaanbare onzin uitkramen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 02:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jandino Asporaat. Serieus. Zwarten vinden hem helemaal geweldig. Ik heb er nog nooit om kunnen glimlachen.
Och ja, je hebt gelijk inderdaad! Ja da’s wel erg lullig van ‘m ja...quote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat gesprek ging nog even verder hè. De mensen hoeven het niet voor Johan in te vullen, dat kan hij veel beter zelf door toen Genee hem erop wees dat de uitdrukking zo trots als een pauw is te reageren met: "Ze lijkt helemaal niet op een pauw."
Er was zelfmedelijden: “Je kunt het toch nooit goed doen in dit land”, er was de vermoorde onschuld: “Er zitten heus geen kwade bedoelingen achter” en er was agressie: “Ik zit hier met een eigenwijze in zichzelf gekeerde Marokkaan te lullen!” Maar er was verdomd weinig zelfreflectie bij Derksen.quote:Op maandag 22 juni 2020 22:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is waarvoor hij al sinds 2001 in dat programma zit....voor het geven van z'n mening. Als je het langere tijd zou volgen zou je dat begrijpen en hoef je niet achter de meute aan te lopen o.b.v. een fragmentje van een uitzending.
Als er iemand geen onderscheid maakt in het geven van z'n mening dan is het Derksen wel. Of je nou blank, zwart, homo, hetero, groot, klein, dik, dun, jong of oud bent. Hij heeft gewoon z'n mening en daar kan je het mee eens zijn of niet (wat overigens totaal niet relevant is). Wees blij dat we in een land leven waar je de vrijheid hebt om een mening te geven.
Wat vooral stuitend was aan deze uitzending was de aanwezigheid van Dries Boussatta.
Uiteindelijk de rechterquote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:25 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ongetwijfeld , maar wie bepaalt of iets beledigend is ?
En als het tokkiepubliek het waardeert dan is John de Mol gepleased.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:45 schreef NoPicNic het volgende:
Een mening is voor Derksen een grap maken over een ander met als doel te kleineren en te trappen. Het liefst over een zwart persoon, homo, transgender of vrouw want hij weet dat zijn tokkiepubliek dat waardeert.
Dat kleineren maak jij ervan, hij geeft zelf aan dat het gewoon om het grappig zijn te doen is. Maar enige vorm van inleven (waar die vrouw continu voor pleitte) is er voor jou niet bij.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:45 schreef NoPicNic het volgende:
Een mening is voor Derksen een grap maken over een ander met als doel te kleineren en te trappen. Het liefst over een zwart persoon, homo, transgender of vrouw want hij weet dat zijn tokkiepubliek dat waardeert.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:56 schreef DikDikkie het volgende:
https://kijkonderzoek.nl/
VERONICA INSIDEVeronica 1.704.000
Beetje open deur, maar;quote:Op dinsdag 23 juni 2020 02:08 schreef maryen65 het volgende:
Ook zwarten vinden hem niet grappig hoor.... vermoeiende gast. Alhoewel dat anderhallef meter liedje nog wel grappig wasquote:Op dinsdag 23 juni 2020 02:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jandino Asporaat. Serieus. Zwarten vinden hem helemaal geweldig. Ik heb er nog nooit om kunnen glimlachen.
Hoe kom je erbij dat het doel kleineren of trappen is? Dat maak je er zelf van omdat je een blijkbaar een gekwetst zieltje bent. En als we het toch over discriminatie hebben, dan is VI kijkers tokkies noemen niet echt netjes hé.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:45 schreef NoPicNic het volgende:
Het grappige doen van Derksen = structureel kwetsen. Dat jij dat fantastisch vindt, zegt een heleboel over jou.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:09 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dat kleineren maak jij ervan, hij geeft zelf aan dat het gewoon om het grappig zijn te doen is.
Dat jij je door een grap uit een komisch praatprogramma gekwetst voelt zegt ook heel veel over jou. Blijkbaar is je leven zo goed dat je je daar druk om kan maken. Good for you.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het grappige doen van Derksen = structureel kwetsen. Dat jij dat fantastisch vindt, zegt een heleboel over jou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |