quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het grappige doen van Derksen = structureel kwetsen. Dat jij dat fantastisch vindt, zegt een heleboel over jou.
Gisterenavond bleek dat Derksen totaal niet spoort. Oprotten met die idioot.
Hoe vaak kijk je?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het grappige doen van Derksen = structureel kwetsen. Dat jij dat fantastisch vindt, zegt een heleboel over jou.
Dat zijn juist de groepen die niet kunnen incasseren en geen ruggengraat hebben. De meesten iig.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:45 schreef NoPicNic het volgende:
Een mening is voor Derksen een grap maken over een ander met als doel te kleineren en te trappen. Het liefst over een zwart persoon, homo, transgender of vrouw want hij weet dat zijn tokkiepubliek dat waardeert.
Ik voel mij helemaal niet gekwetst door die gek. Geen rare aannames doen over mij, joh! Maar ik heb wel het inlevingsvermogen om te beseffen dat veel mensen dat wel doen. Dat jij dat niet begrijpt zegt ook heel veel over jou.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat jij je door een grap uit een komisch praatprogramma gekwetst voelt zegt ook heel veel over jou. Blijkbaar is je leven zo goed dat je je daar druk om kan maken. Good for you.
Wanneer Johan wat stoms zegt=superslechtquote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:56 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik voel mij helemaal niet gekwetst door die gek. Geen rare aannames doen over mij, joh! Maar ik heb wel het inlevingsvermogen om te beseffen dat veel mensen dat wel doen. Dat jij dat niet begrijpt zegt ook heel veel over jou.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:56 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik voel mij helemaal niet gekwetst door die gek. Geen rare aannames doen over mij, joh! Maar ik heb wel het inlevingsvermogen om te beseffen dat veel mensen dat wel doen. Dat jij dat niet begrijpt zegt ook heel veel over jou.
Dat zei hij toch zelf gisteravond tegen die advocate, hij vond dat Akwasi wel een tikje verdiende na zijn uitspraken op de Dam.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het doel kleineren of trappen is?
Het kenmerk van extrmistische gelovigen is het totale gebrek aan humor en zelfspot. Gefeliciteerd, je bent er een.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, dat veel mensen blijkbaar gekwetst zijn door zo'n grap. Ik begrijp dat inderdaad niet, maar het is wel iets wat de laatste jaren steeds vaker voorkomt. Iedere minderheid voelt zich wel gekwetst door iets. Een huilmaatschappij noem ik dat. Het grappige is dat de maatschappij steeds beter wordt qua gelijkheid in de laatste 100 jaar en dat er juist alleen maar meer gezeurd wordt, maar misschien is dat ook wel het logische gevolg.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:56 schreef NoPicNic het volgende:
Dat vind ik wel wat anders dan zwarten kleineren.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:00 schreef Kansenjongere het volgende:
Dat zei hij toch zelf gisteravond tegen die advocate, hij vond dat Akwasi wel een tikje verdiende na zijn uitspraken op de Dam.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nou als een jurist enkel over empathie en kwetsen begint, weet je iig dat niemand je wat kan maken en dat het simpelweg vrijheid van meningsuiting is. Die vrijheid staat bijna gelijk aan kwetsen, het is namelijk niet bedoelt om mensen te beschermen die zeggen wat iedereen wil horen.
Gekwetst worden voelt kut, maar is deel van het leven. Iedereen gaat wel gekwetst worden, van de juf op de basisschool die je de klas uitstuurt, de voetbaltrainer die zegt dat je volgend jaar in de D2 moet voetballen en niet in de D1, de HR manager die je vertelt dat je contract niet wordt verlengd.. Het is een aaneenschakeling van teleurstelling waar je je overheen moet zetten en waar je vaak pas achteraf begrip voor kan hebben. In hoeverre je met kwetsingen om kan gaan laat zien hoe je in staat bent om op te boksen tegen de mindere kanten van de samenleving.
Iemand die zich in bepaalde mate over kwetsingen heen kan zetten kan vooruit. Uiteraard, bij vrijheid van meningsuiting horen ook de consequenties: je mag net zo goed worden aangesproken op die mening, zoals gisteravond nog wel gebeurde. Ik vond Natascha sowieso wel de beste toevoeging aan tafel, ze probeerde juist duidelijk te maken in wat de woorden van Derksen teweeg kunnen brengen zonder 1x te roepen dat het niet mocht. Dát vind ik een goede dialoog want soms heb ik wel het idee dat Derksen daar niet altijd bij stil staat (dat hij doelbewust mensen loopt te kwetsen ben ik het mee oneens btw). Maar anderzijds heb ik niet het idee dat een Akwasi dat wel doet: hij plaatst zijn gekwetste gevoelens boven andermans gevoelens met zn polariserende teksten.
Maar te vaak merk ik dat sommige mensen een maatschappij willen creeëren waar niemand gekwetst mag worden, want gekwetst worden is maar iets slechts en daar wordt niemand beter van. Ik vind dat maar een laffe ontwikkeling. Het gaat echt veel te ver dat je gaat oproepen tot boycots van adverteerders enzo. De dialoog aangaan is stuk beter, maar weet ook wanneer je moet stoppen.
Dat heel Nederland zich nu richt tegen Johan en het programma is kansloos, als Johan er ooit mee stopt is het niet opeens afgelopen. Er lopen nog duizenden Johans rond. Wanneer gaan we mensen weer eens leren hoe om te gaan met gekwetste gevoelens? Dat er helemaal niks gebeurd als je gekwetst bent? Zo maak je een samenleving veel sterker dan jaar in jaar uit maar steeds alle meningen die kwetsend zouden kunnen zijn proberen uit de samenleving te verwijderen. Dat is een neverending story, de enige manier dat dat kan stoppen is als niemand meer iets durft te zeggen wat kwetsend kan zijn. Dat lijkt me echt een verschrikkelijke maatschappij.
Opname is alweer uit 2009. Ben oprecht benieuwd of Paul Haenen nog steeds achter deze - desalniettemin- ware woorden staat.quote:
Grappig hoe jij totaal overtuigd bent van jezelf. Als je hem irritant vind kijk je toch gewoon niet? Ik vind Akwasi ook een debiel, heb me erover opgewonden, maar negeer hem nu gewoon. Nu is het zelfs zo dat er onderzoek wordt gedaan naar de uitspraken van die debiel, dus dat gaat nog een aantal stapjes verder dan wat Johan zegt.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
De man verdient wel meer. Dit is pure opruiing. Maar ja, het zal wel niet voor de rechter komen...quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat zei hij toch zelf gisteravond tegen die advocate, hij vond dat Akwasi wel een tikje verdiende na zijn uitspraken op de Dam.
Dus jij pleit er voor dat een zwarte voetballer maar voor k@nkeraap mag worden uitgescholden omdat dat nu eenmaal de mens eigen is?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar te vaak merk ik dat sommige mensen een maatschappij willen creeëren waar niemand gekwetst mag worden, want gekwetst worden is maar iets slechts en daar wordt niemand beter van. Ik vind dat maar een laffe ontwikkeling.
Als dat is wat jij erin leest dan is discussiëren met jou echt niet mogelijk. Je bent toch niet achterlijk?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:08 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dus jij pleit er voor dat een zwarte voetballer maar voor k@nkeraap mag worden uitgescholden omdat dat nu eenmaal de mens eigen is?
Schei toch uit met je zalvende flauwekul man.
Nee daar pleit ik niet voorquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:08 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dus jij pleit er voor dat een zwarte voetballer maar voor k@nkeraap mag worden uitgescholden omdat dat nu eenmaal de mens eigen is?
Niemand pleit daarvoor. Maar ik kan wel begrijpen dat wanneer twee individuen ruzie hebben of zoals bij schelden op voetballers gebeurt er altijd gescholden zal worden op makkelijke kenmerken van het andere individu, Dat is gewoon het gemakkelijkse. Daar hoeven geen eens racistische motieven voor te zijn, maar als je iemand pijn wil doen dan zijn uiterlijke kenmerken het gemakkelijkst en snelst te makenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:08 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Wilfred deed gewoon zo als hij deed omdat hij de discussie moest uitlokken.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:31 schreef Tyr80 het volgende:
Blank = rein! Hoe komen ze d'r gvd op!?
Wit = rein!!!
Oh en Wilfred
Waar zegt hij dat exact?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:08 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je kent me niet en je weet niet eens of ik zijn grappen wel leuk vind, dat laat ik in het midden en doet ook helemaal niet ter zake.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je panty zit anders behoorlijk strak.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:56 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik voel mij helemaal niet gekwetst door die gek.
Mensen worden natuurlijk tegenwoordig continue bijna aangemoedigd om achter álles een persoonlijke aanval te zoeken. Dat in combinatie met de gedachte dat er "structuren" in de maatschappij zijn die tegen je werken als minderheidsgroep zorgt er ook daadwerkelijk voor dat bij de minste opmerking alle alarmbellen rinkelenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Is het racisme, discriminatie of gekwest voelen? Als het om gekwest voelen gaat dan is daar geen oplossing voor. Dat heeft niets met huidskleur te maken.
precies..quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat jij je door een grap uit een komisch praatprogramma gekwetst voelt zegt ook heel veel over jou. Blijkbaar is je leven zo goed dat je je daar druk om kan maken. Good for you.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |