abonnement Unibet Coolblue
pi_193564671
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen) in de Verenigde staten die massaal ontstaan zijn naar aanleiding van de dood van George Floyd. Er is hier ook ruimte om achterliggende oorzaken van de Amerikaanse demonstraties te bespreken.

Voor de demonstraties in Nederland kan je terecht in deze topicreeks. En racisme in Nederland kan in deze topicreeks besproken worden.



Enkele relevante nieuwsberichten (grotendeels in spoilers met oog op de lengte van deze OP):
quote:
New York Times: 8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
May 31, 2020. Updated June 9, 2020

[RECONSTRUCTIE VIDEO IN DE LINK]

The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.

On May 25, Minneapolis police officers arrested George Floyd, a 46-year-old black man, after a convenience store employee called 911 and told the police that Mr. Floyd had bought cigarettes with a counterfeit $20 bill. Seventeen minutes after the first squad car arrived at the scene, Mr. Floyd was unconscious and pinned beneath three police officers, showing no signs of life.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transcript van de video
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Traangas, rubberen kogels en vuurwerk bij rellen in Minneapolis
31 mei 2020 07:59

Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



quote:
The Guardian: Protests about police brutality are met with wave of police brutality across US
Sat 6 Jun 2020. Last modified on Mon 8 Jun 2020 14.58 BST

Use of teargas, batons, pepper spray, fists, feet and vehicles against protesters sparks lawsuits and international condemnation

The nationwide anti-police brutality protests sparked by the killing of George Floyd in the US have been marked by widespread incidents of police violence, including punching, kicking, gassing, pepper-spraying and driving vehicles at often peaceful protesters in states across the country.

The actions have left thousands of protesters in jail and injured many others, leaving some with life-threatening injuries.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Protesten VS houden aan: 'Het gaat om iets groters'
06 juni 2020 20:09

De Amerikaanse hoofdstad Washington maakt zich op voor de grootste protesten tegen racisme die er zijn gehouden. Nooit eerder is op zo'n grote schaal gedemonstreerd tegen politiegeweld. Maar de protesten begonnen niet bij George Floyd. De burgerrechtenbeweging in Amerika kent een lange voorgeschiedenis van onderdrukking en politiegeweld.

Een kantelpunt in de geschiedenis is de March on Washington. In augustus van 1963 trokken een kwart miljoen zwarte Amerikanen naar de hoofdstad, om te demonstreren tegen de onderdrukking. De mars kwam honderd jaar na de afschaffing van de slavernij, maar in de VS waren - en zijn - zwarte Amerikanen nog steeds economisch achtergesteld.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




-------------------------

Nu is het in NWS gebruikelijk dat de OP een persoonlijke noot toevoegt waarmee hij of zij een eigen visie op de gebeurtenissen weergeeft. In dit geval zou ik die ruimte graag overdragen aan mevrouw Kimberly Jones. Ik wil jullie dan ook graag verzoeken deze 6 minuten durende video te kijken.


Met ter ondersteuning van haar uitspraken, hieronder zowel een definitie van institutioneel racisme, als ook een bijdrage van onze gewaardeerde user Isdatzo met verscheidene wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS:

quote:
Wikipedia: Institutional racism

Institutional racism (also known as systemic racism) is a form of racism expressed in the practice of social and political institutions. It is reflected in disparities regarding wealth, income, criminal justice, employment, housing, health care, political power and education, among other factors.

SPOILER: achtergrond van de term plus een voorbeeld door diens schrijvers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze bron bevat daarnaast ook een gedetailleerde beschrijving van institutioneel racisme in de VS in diens geschiedenis en hedendaagse praktijk. Inclusief verifieerbare referenties.
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
SPOILER: zeer veel wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met droge ogen beweren dat institutioneel racisme niet bestaat is onmogelijk.
-------------------------

Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.


[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 10-06-2020 10:38:48 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 10 juni 2020 @ 10:35:52 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193564681
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende: [..] Alleen is het niet zo, zeker niet buiten proportioneel zoals beweerd word. Dat ze vaker crimineel zijn en daardoor dus ook vaker te maken krijgen met justitie, tja.. Daarvoor moeten ze intern goed de boel aanpakken.
Jij ontkent dat er sprake is van institutioneel rascisme in de VS?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193564685

Hoe verklaar je anders dat de burgermeester belooft om de police department te reformen maar vervolgens wordt uitgejouwd en weggejaagd?

"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193564706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah Koos kijk en luister gewoon naar dat protest in Minneapolis. Kijk en luister wat Lisa Bender zegt. Het is echt niet zo dat een enkeling roept tot dismantling
Zelfs als een menigte in Minneapolis dat roept, zegt dat nog weinig. Maar wellicht dat je kunt aantonen dat het opdoeken van de politie onderdeel is van de wensenlijst van een breed gedragen beweging.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193564722
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

Hoe verklaar je anders dat de burgermeester belooft om de police department te reformen maar vervolgens wordt uitgejouwd en weggejaagd?

Dergelijke beloftes zijn vaker gedaan en draaiden telkens op niets uit. Ik snap dus wel dat demonstranten zich niet met een kluitje het riet in laten sturen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193564737
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs als een menigte in Minneapolis dat roept, zegt dat nog weinig.
Het zegt niks, maar de bewering dat men enkel de PD wil defunden en niet wil abolishen lijkt niet te kloppen.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar wellicht dat je kunt aantonen dat het opdoeken van de politie onderdeel is van de wensenlijst van een breed gedragen beweging.
Nu wordt het omgedraaid. Er werd beweerd dat het breed gedragen werd dat de politie enkel werd gedefund en niet werd geabolished. Dat lijkt mij niet het geval als ik dit protest zie en de city council aanhoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dergelijke beloftes zijn vaker gedaan en draaiden telkens op niets uit. Ik snap dus wel dat demonstranten zich niet met een kluitje het riet in laten sturen.
Ik wilde ook enkel aantonen wat de meningen daar zijn en dat sommigen een verkeerde inschatting daar van lijken te hebben.

Ik zeg nergens iets over de kans dat de politie daadwerkelijk wordt afgeschaft :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 10 juni 2020 @ 10:41:46 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193564755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs als een menigte in Minneapolis dat roept, zegt dat nog weinig. Maar wellicht dat je kunt aantonen dat het opdoeken van de politie onderdeel is van de wensenlijst van een breed gedragen beweging.
Ontmanteling betekent ook niet dat men een politievrije staat voorstelt, maar dat hervormen van het huidig apparaat niet zinvol is gebleken. Als je een bouwval hebt, ga je het pand opknappen of gooi je het plat om iets nieuws op te bouwen?

Dat is op zich een discussie die je kan voeren.
Huilen dan.
pi_193564788
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ontmanteling betekent ook niet dat men een politievrije staat voorstelt, maar dat hervormen van het huidig apparaat niet zinvol is gebleken. Als je een bouwval hebt, ga je het pand opknappen of gooi je het plat om iets nieuws op te bouwen?

Dat is op zich een discussie die je kan voeren.
Als je je bouwval sloopt zorg je er iig voor dat je die tijd nog wel ergens onderdak hebt.
Nu zijn er ook mensen die een community-based police systeem willen, ben wel benieuwd hoe dat gaat uitvouwen dan hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 10 juni 2020 @ 10:45:58 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193564796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:44 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als je je bouwval sloopt zorg je er iig voor dat je die tijd nog wel ergens onderdak hebt.
Ja, logisch. Niemand die anarchie propageert, is het wel?
Huilen dan.
pi_193564824
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, logisch. Niemand die anarchie propageert, is het wel?
Maar hoe wil je eerst het politiesysteem platgooien om dan iets nieuws op te bouwen zonder enige overgansperiode? Dan is dat toch alsnog een hervorming maar anders ingericht?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193564885
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij ontkent dat er sprake is van institutioneel rascisme in de VS?
Ja, dat ontken ik.
ALS er al sprake van is, is het op basis van constateren dat criminaliteit vaker voor komt onder bepaalde minderheden groepen in Amerika.

Zeg maar wat hier al heel snel "etnisch profileren" genoemd word.

Alleen vind ik dat er een verschil zit tussen het een en het ander.
pi_193564889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:48 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar hoe wil je eerst het politiesysteem platgooien om dan iets nieuws op te bouwen zonder enige overgansperiode? Dan is dat toch alsnog een hervorming maar anders ingericht?
Wellicht is het handig om je te verdiepen in wat er daadwerkelijk gebeurt.

Het gemeentebestuur van Minneapolis heeft eerder deze week besloten om de politie op te heffen. Dat betekent niet dat alle agenten volgende maand op straat staan. Nee, de gemeente gaat nu aan de slag met een plan om te kijken hoe het opdoeken en opnieuw inrichten van de politiemacht vorm moet worden gegeven.

Wat denk je? Dat alle agenten de laan uit worden gestuurd en dat je een paar maandag Purge-achtige omstandigheden krijgt totdat er een nieuwe politie aan is gesteld?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193564903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht is het handig om je te verdiepen in wat er daadwerkelijk gebeurt.

Het gemeentebestuur van Minneapolis heeft eerder deze week besloten om de politie op te heffen. Dat betekent niet dat alle agenten volgende maand op straat staan. Nee, de gemeente gaat nu aan de slag met een plan om te kijken hoe het opdoeken en opnieuw inrichten van de politiemacht vorm moet worden gegeven.

Wat denk je? Dat alle agenten de laan uit worden gestuurd en dat je een paar maandag Purge-achtige omstandigheden krijgt totdat er een nieuwe politie aan is gesteld?
Nee je hebt helemaal gelijk.
Die purge-achtige omstandigheden gebeurde ook met de politie op de been.
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 10:56:59 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193564935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

volgens sommige demonstraten vast, daarom vallen ze alles wat blank is aan zelfs als ze hun steun betuigen maar met name als ze een ander geluidje laten horen.
ja sommige mensen zijn ook gewoon idioten natuurlijk

dat is met demonstraties niet anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 10 juni 2020 @ 10:57:24 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193564941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja, dat ontken ik.

Op basis van welke gegevens?
Huilen dan.
pi_193564956
Het niveau van (sommige) demonstranten :D :P _O-

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
pi_193564961
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gemeentebestuur van Minneapolis heeft eerder deze week besloten om de politie op te heffen. Dat betekent niet dat alle agenten volgende maand op straat staan. Nee, de gemeente gaat nu aan de slag met een plan om te kijken hoe het opdoeken en opnieuw inrichten van de politiemacht vorm moet worden gegeven.
Het is natuurlijk beetje semantisch discussiëren als je de politiemacht zodanig 'reformed' dat je de hele afdeling afschaft en een alternatief er voor in de plaats zet.

Daarnaast reageerde ik op het feit dat jij zei dat er een enkele gekkie hier en daar toe opriep en dat is gewoon niet waar.
Ik zie meer in een reform zoals in Camden NJ, wat een succes is gebleven. Die is ook niet dismantled maar veel agenten zijn daar nog steeds in dienst.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:04:14 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193565008
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja, dat ontken ik.
ALS er al sprake van is, is het op basis van constateren dat criminaliteit vaker voor komt onder bepaalde minderheden groepen in Amerika.

Zeg maar wat hier al heel snel "etnisch profileren" genoemd word.

Alleen vind ik dat er een verschil zit tussen het een en het ander.
Instituitioneel rascisme is iets anders dan wat jij schijnt te denken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:05:04 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_193565016
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is natuurlijk beetje semantisch discussiëren als je de politiemacht zodanig 'reformed' dat je de hele afdeling afschaft en een alternatief er voor in de plaats zet.
Ik denk dat de angst van veel demonstranten is dat er heel vaak politiereforms zijn geweest waar door de sterke politiebonden, de politie de volledige zeggenschap over die reform kregen, uiteindelijk leidend tot nog meer geld en verantwoordelijkheden die naar de politie gingen. Op een gegeven moment moet je het gewoon nuken en van de grond opbouwen. Natuurlijk zonder dat er anarchie ontstaat.
quote:
Daarnaast reageerde ik op het feit dat jij zei dat er een enkele gekkie hier en daar toe opriep en dat is gewoon niet waar.
Ik zie meer in een reform zoals in Camden NJ, wat een succes is gebleven. Die is ook niet dismantled maar veel agenten zijn daar nog steeds in dienst.
? Die is juist wel dismantled. De agenten zijn er niet nog steeds in dienst, ze zijn er opnieuw in dienst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193565038
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het is natuurlijk beetje semantisch discussiëren als je de politiemacht zodanig 'reformed' dat je de hele afdeling afschaft en een alternatief er voor in de plaats zet.

Daarnaast reageerde ik op het feit dat jij zei dat er een enkele gekkie hier en daar toe opriep en dat is gewoon niet waar.
Ik zie meer in een reform zoals in Camden NJ, wat een succes is gebleven. Die is ook niet dismantled maar veel agenten zijn daar nog steeds in dienst.
Nogmaals, de gemeente is nu dus aan het kijken hoe het 'defunden' van de politie vorm moet krijgen. Het is niet ondenkbaar dat uiteindelijk wordt gekozen voor de aanpak die ook is gehanteerd in Camden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:08:58 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193565053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, de gemeente is nu dus aan het kijken hoe het 'defunden' van de politie vorm moet krijgen. Het is niet ondenkbaar dat uiteindelijk wordt gekozen voor de aanpak die ook is gehanteerd in Camden.
Ze kunnen beter meer geld in de politie stoppen en dat besteden aan goede opleidingen. Volgens mij schort het vooral daar aan in Amerika.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:09:00 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565054
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, de gemeente is nu dus aan het kijken hoe het 'defunden' van de politie vorm moet krijgen. Het is niet ondenkbaar dat uiteindelijk wordt gekozen voor de aanpak die ook is gehanteerd in Camden.
Ja maar ja maar het is veel leuker om te zeggen dat die domme demonstranten de politie integraal willen afschaffen en dan vervolgens heel hard tegen die stropop aan te schoppen.
Huilen dan.
pi_193565065
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja maar ja maar het is veel leuker om te zeggen dat die domme demonstranten de politie integraal willen afschaffen en dan vervolgens heel hard tegen die stropop aan te schoppen.
Waar slaat dit op?

Er is letterlijk een discussie over wat de meerderheid van de bevolking in Minneapolis wil wat er gebeurt met de politie.

En dan kom jij even lekker makkelijk scoren tussendoor, prachtig hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193565076
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja maar ja maar het is veel leuker om te zeggen dat die domme demonstranten de politie integraal willen afschaffen en dan vervolgens heel hard tegen die stropop aan te schoppen.
Ze zeggen het nota bene zelf _O-
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:14:09 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_193565117
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze kunnen beter meer geld in de politie stoppen en dat besteden aan goede opleidingen. Volgens mij schort het vooral daar aan in Amerika.
Nog een keer mijn post uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:34 schreef speknek het volgende:


Los Angeles populatie: 4M
Nederland 17M
Budget landelijke politie: 5 miljard.
Ze krijgen ook bijzonder veel trainingen. Zoals zulkes:


(start op 11:36).

Het probleem is natuurlijk dat de politie in de VS alle gemeenschapstaken heeft. Letterlijk alle. Dus de predator die mensen vermoord is ook degene die op scholen de kindjes instrueert, of langsgaat bij mensen met psychische problemen voor counseling. En dan gaat die predator dus ook onnodig (zwarte) kindjes of mensen met psychische nood doodschieten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193565135
Ah, John Oliver, het was wachten tot dat filmpje hier een keer voorbij kwam. Vol met halve waarheden, maar joh, dat doet er niet toe.
pi_193565143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het is natuurlijk beetje semantisch discussiëren als je de politiemacht zodanig 'reformed' dat je de hele afdeling afschaft en een alternatief er voor in de plaats zet.

Daarnaast reageerde ik op het feit dat jij zei dat er een enkele gekkie hier en daar toe opriep en dat is gewoon niet waar.
Ik zie meer in een reform zoals in Camden NJ, wat een succes is gebleven. Die is ook niet dismantled maar veel agenten zijn daar nog steeds in dienst.
Er is echter een reden waarom er op geroepen wordt om te dismantlen. De politiebonden hebben nu een enorme vinger in de pap en blokkeren praktisch alle hervormingen. Het idee van dismantlen is een volledig nieuwe politiemacht op te zetten zodat de bonden de hervormingen niet kan blokkeren.

En wat defuninding betreft: Er is blijkbaar in de VS al een lang proces aan de gang waarbij de politie steeds meer geld krijgt en tegelijkertijd allerlei andere diensten gekort worden (zoals geestelijke gezondheidszorg, verslavingszorg, etc.). Het idee is dus weer geld weghalen van de politie om dergelijke diensten weer te verbeteren.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:16:12 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_193565145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ah, John Oliver, het was wachten tot dat filmpje hier een keer voorbij kwam. Vol met halve waarheden, maar joh, dat doet er niet toe.
Doet er wel toe lijkt me. Zoals?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193565152
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Doet er wel toe lijkt me. Zoals?
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:17:35 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193565168
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Nog een keer mijn post uit het vorige topic:
[..]

Ze krijgen ook bijzonder veel trainingen. Zoals zulkes:


(start op 11:36).

Het probleem is natuurlijk dat de politie in de VS alle gemeenschapstaken heeft. Letterlijk alle. Dus de predator die mensen vermoord is ook degene die op scholen de kindjes instrueert, of langsgaat bij mensen met psychische problemen voor counseling. En dan gaat die predator dus ook onnodig (zwarte) kindjes of mensen met psychische nood doodschieten.
Predator die mensen vermoord? Wat een rare gemeenschapstaak is dat! En dat de politie meerdere taken heeft wil natuurlijk niet zeggen dat iedere agent individueel overal van moet zijn. En hoe realistisch is het dat een 'predator' langs scholen gaat om daar nodeloos zwarte kindjes dood te schieten? Is dat ooit wel eens gebeurt? Gewoon, ooit, in de hele VS in de hele geschiedenis van de VS? Dat een 'predator'-politieagent instructie kwam geven op school en daar eerst de zwarte kindjes doodschoot voordat hij met zijn les begon? Of is dat weer een Antifa-verzinsel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193565195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze kunnen beter meer geld in de politie stoppen en dat besteden aan goede opleidingen. Volgens mij schort het vooral daar aan in Amerika.
Nog meer geld om meer militaire aanvals wapens te kopen. Obama had het juist gestopt maar de bully president vond het toch weer noodzakelijk om de politie met aanvalswapens te bewapenen.

Waarom hebben we nog geen enkel waterkanon in de vs rellen gezien wat juist in Europa vaak gebruikt wordt om maar niet teveel onnodig geweld te hoeven gaan gebruiken en verdere escalatie te voorkomen.

https://eu.usatoday.com/s(...)new-jersey/27521793/

https://policingequity.or(...)e-by-law-enforcement
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:23:58 #32
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193565261
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze kunnen beter meer geld in de politie stoppen en dat besteden aan goede opleidingen. Volgens mij schort het vooral daar aan in Amerika.
De steden waar men de politie het meest veroordeelt, zijn steden die al decennialang in handen zijn van Democratische burgemeesters en de verantwoordelijke ambtenaren zijn doorgaans bijna allemaal DNC-aanhangers. Zelfde geldt voor de Amerikaanse politiek; 8 jaar lang een zwarte DNC-president. Nu roepen de politiek correcte lokale en landelijke politici dat er verandering moet komen, terwijl ze zelf verantwoordelijk waren of zelfs zijn. Viespeuken als Biden en Clinton die 15 jaar geleden jonge zwarte mannen massaal lieten opsluiten en ze 'predators' noemden, worden nu gepresenteert als de reddende engel. Biden ook die over de rug van George Floyd zijn verkiezing probeert te boosten.

Ik denk dat 'the resistance' lang heeft gewacht totdat er een incident plaats zou vinden om dit tot racistische moord te hoaxen zodat hun knechten in de media dit kon roeptoeteren. Zouden er bij de DNC en de media al draaiboeken hebben klaar gelegen tot het moment dat men het groene licht kreeg tot de nieuwe politiek correcte opstand kon beginnen? Het draait immers allemaal om te voorkomen dat Donald Trump herkozen wordt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:24:13 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565264
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Predator die mensen vermoord? Wat een rare gemeenschapstaak is dat! En dat de politie meerdere taken heeft wil natuurlijk niet zeggen dat iedere agent individueel overal van moet zijn. En hoe realistisch is het dat een 'predator' langs scholen gaat om daar nodeloos zwarte kindjes dood te schieten? Is dat ooit wel eens gebeurt? Gewoon, ooit, in de hele VS in de hele geschiedenis van de VS? Dat een 'predator'-politieagent instructie kwam geven op school en daar eerst de zwarte kindjes doodschoot voordat hij met zijn les begon? Of is dat weer een Antifa-verzinsel?
Je kan natuurlijk het sterk aangezette punt van speknek in het belachelijke trekken en daar tegen ageren. Je snapt toch ook wel dat het erom gaat dat heel veel agenten in de VS niet geschikt zijn voor de taken die ze moeten uitvoeren?
Huilen dan.
pi_193565282
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:16 schreef kipknots het volgende:

[..]

Er is echter een reden waarom er op geroepen wordt om te dismantlen. De politiebonden hebben nu een enorme vinger in de pap en blokkeren praktisch alle hervormingen. Het idee van dismantlen is een volledig nieuwe politiemacht op te zetten zodat de bonden de hervormingen niet kan blokkeren.

En wat defuninding betreft: Er is blijkbaar in de VS al een lang proces aan de gang waarbij de politie steeds meer geld krijgt en tegelijkertijd allerlei andere diensten gekort worden (zoals geestelijke gezondheidszorg, verslavingszorg, etc.). Het idee is dus weer geld weghalen van de politie om dergelijke diensten weer te verbeteren.
Precies, en de discussie was oorspronkelijk wat ik denk dat het volk bedoelde met hun woorden en wat daar het draagvlak voor is.
Een nieuwe politiemacht wat jij voorstelt is dus bv al wat anders dan wat MPD150 wil:
https://www.mpd150.com/

Zij pleiten ervoor om criminaliteit uit te roeien met funding voor sociale projecten bijv.

Maar goed als je die discussie wilt voeren vindt Isdatzo het wel weer makkelijk om te doen alsof ik de 'domme' demonstrantjes gebruik om een discussie om zeep te helpen terwijl de discussie juist over de demonstranten ging :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193565297
Weet niet hoor, maar de politiemacht in de VS beschikt over de mankracht en materieel om een klein land binnen te vallen. Lijkt mij geen gezonde situatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193565298
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk het sterk aangezette punt van speknek in het belachelijke trekken en daar tegen ageren. Je snapt toch ook wel dat het erom gaat dat heel veel agenten in de VS niet geschikt zijn voor de taken die ze moeten uitvoeren?
Stek aangezet :D

Nee, gewoon complete nonsens.

En dat 'heel veel agenten niet geschikt zijn voor de taken die ze moeten uitvoeren' blijkt nergens uit.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:30:38 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Stek aangezet :D

Nee, gewoon complete nonsens.

En dat 'heel veel agenten niet geschikt zijn voor de taken die ze moeten uitvoeren' blijkt nergens uit.
Ze zijn er in elk geval niet voor opgeleid. Wat dat impliceert mag je zelf verzinnen.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 11:34:55 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193565423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet hoor, maar de politiemacht in de VS beschikt over de mankracht en materieel om een klein land binnen te vallen. Lijkt mij geen gezonde situatie.
dat zegt helemaal niets natuurlijk

de Nederlandse politie kan Luxemburg ook wel hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193565437
Even als antwoord op die stalkende mod hier:

Uren later heb ik geen zin meer om te reageren. Bovendien gebruik ik FOK! niet als discussieplatform, dus gewoon wat korte reacties geven kan prima. Als daar verder een discussie uitrolt mooi hoor, maar dat verplicht mij toch helemaal niet om daar vervolgens actief aan deel te nemen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193565467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Stek aangezet :D

Nee, gewoon complete nonsens.

En dat 'heel veel agenten niet geschikt zijn voor de taken die ze moeten uitvoeren' blijkt nergens uit.
Nou uit 300 gedocumenteerde beelden van de afgelopen weken dat ze journalisten aangevallen hebben blijkt nu niet echt dat ze wel geschikt zijn om aan gewelds descalatie te doen en journalisten beschermen om veilig verslag te kunnen doen.
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 11:39:02 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193565473
lekker duidelijk weer vosss
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:41:40 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565497
quote:
3s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
Even als antwoord op die stalkende mod hier:

Uren later heb ik geen zin meer om te reageren. Bovendien gebruik ik FOK! niet als discussieplatform, dus gewoon wat korte reacties geven kan prima. Als daar verder een discussie uitrolt mooi hoor, maar dat verplicht mij toch helemaal niet om daar vervolgens actief aan deel te nemen? :)
Nee, oké. Helder.

Dan weet iedereen nu dat het behoorlijk zinloos is om moeite te steken in het jou voorzien van een gedegen reactie.
Huilen dan.
pi_193565514
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:39 schreef sp3c het volgende:
lekker duidelijk weer vosss
Geen dank. Duidelijker kon ik het niet verwoorden. Dus niet dat je denkt dat ik mijn best niet gedaan heb, want dat had ik dus wel. :)

Dat heb ik gewoon vaker dan post ik iets wat in mij op komt en dan uuuuren later krijg ik een quotealert en dan weet ik amper meer waar het over ging en dan komt er een heel verhaal en dan denk ik ja doei, daar ga ik geen tijd en energie meer insteken, ik ben nu lekker aan het baggeren in ONZ. Bijvoorbeeld.

Dus het is niet dat ik dat met opzet doe; die dingen overkomen mij gewoon. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193565516
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:39 schreef sp3c het volgende:
lekker duidelijk weer vosss
Ik snap hem ergens wel, ben wel eens geband omdat ik ergens te vaak over had qua onderwerp.
Geen regel overtreden, geen gescheld, geen whatever, toch kreeg ik een ban.

Ik ga soms hier ook expres niet op reacties in puur uit angst weer een ban om niks te krijgen.

Zelfs als ik dit typ zit er al in mijn achterhoofd dat ik moet oppassen dat dit niet onder “bans bespreken” valt.

Paar quotes van mij laat ik dan ook links liggen, ook omdat ik niet in herhaling wil vallen.
pi_193565527
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zegt helemaal niets natuurlijk

de Nederlandse politie kan Luxemburg ook wel hebben
Laat ze eens klein beginnen met de Rotterdamse haven.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:44:50 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565538
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Geen dank. Duidelijker kon ik het niet verwoorden. Dus niet dat je denkt dat ik mijn best niet gedaan heb, want dat had ik dus wel. :)

Dat heb ik gewoon vaker dan post ik iets wat in mij op komt en dan uuuuren later krijg ik een quotealert en dan weet ik amper meer waar het over ging en dan komt er een heel verhaal en dan denk ik ja doei, daar ga ik geen tijd en energie meer insteken, ik ben nu lekker aan het baggeren in ONZ. Bijvoorbeeld.

Dus het is niet dat ik dat met opzet doe; die dingen overkomen mij gewoon. :)
Nee joh, je wil gewoon lekker verontwaardigd kunnen doen zonder inhoudelijk iets bij te dragen aan een topic. Maar je hebt wel je best gedaan hoor!

Prima, ik vind 't mooi zo. Ik weet waar ik aan toe ben.
Huilen dan.
pi_193565542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik snap hem ergens wel, ben wel eens geband omdat ik ergens te vaak over had qua onderwerp.Geen regel overtreden, geen gescheld, geen whatever, toch kreeg ik een ban.
Nouja als ik heel eerlijk ben reageer ik vaak ook gewoon niet meer omdat ik weet dat ik dan met mijn reactie, waarschijnlijk terecht ( :@ ! ), tegen een ban aanloop, dus dan hou ik er maar over op.

Maargoed, genoeg over mij, de meeste mensen kennen mij en mijn manier van posten wel, dus als men er voor kiest om daar niet op te reageren vind ik dat prima hoor. Als men er wel op reageert dan bestaat de kans dat er geen tegenreactie meer van mij komt. Dat is toch ook prima?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193565549
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
Prima, ik vind 't mooi zo. Ik weet waar ik aan toe ben.
Blij dat ik een en ander kon verduidelijken.

Terug ontopic! :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:48:25 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_193565577
quote:
God 57 minuten right wing radio, wat een hel, maar okay.

Punt 1: Het is cynisch dat een vreedzame demonstratie tegen politiegeweld beantwoordt door politie die Military style tactics gebruikt op de vreedzame demonstranten.
Antwoord talkshowhost: Ieeeeeuw military style tactics, moet je vriendelijk zijn tegen de Bloods en de Crips?! Ze moeten de burgers beschermen tegen criminelen met military style weapons.

Eh, wat hebben de bloods en de crips met een vreemdzame demonstratie of uberhaupt het punt van John Oliver te maken? Dat is geen rebuttal.

"the majority if not all of the protests once the lights go out have devolved into violence"
Complete nonsens.

"Let me give you the numbers, 13 people were killed during the riots"
-> Ja een aantal waarvan door politieoptreden. Goed argument haha.

"Several dozen people being killed by looters and rioters"
Hoe komt ie bij several dozen van de 13 die hij net noemde?

John Oliver die liegt over dat George Floyd blij is met de job numbers
Ja dat klopt wel, dat is knip en plakwerk om het nog erger te maken. Maakt de oorspronkelijke quote niet goed overigens. Je moet niet zeggen dat een vermoord iemand die nog niet eens begraven is blij in de hemel is met jouw beleid, come on.

Nummers over politeoptreden.
Nummers zijn correct, zegt Crowder ook. Neemt niet in overweging dat zwarte Amerikanen crimineler zijn. Prima. Als je dat doet worden zwarte Amerikanen nog steeds disproportioneel aangepakt. Wie vertelt er precies halve waarheden?

Knielen is racistisch.
Okay bedankt. Was geen onderdeel van het programma.

John Oliver zegt dat de Amerikaanse politie is opgericht om slaven eronder te houden.
Crowder begint heel druk te gesticuleren en theatraal te praten, zonder op een moment op het punt in te gaan en eindigt dan met "Name me one racist law that still exists, just one", en kijkt veelzeggend in de camera wetend dat niemand in zijn studio antwoord gaat geven.

In tussen heeft Virginia alleen al laatst nog 100 racistische wetten ge-earmarkt die verwijderd moeten worden.
https://www.washingtonpos(...)4ce1d92b1_story.html

Maar goed eh.

Ik ben op dit moment al een half uur van mijn dag kwijt aan right wing radio, en dat zijn allemaal hersencellen die ik niet terugkrijg, dus misschien kun je voortaan gewoon de punten opschrijven in plaats van dat ik naar youtube pundits moet kijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193565667
edit: blijf aub weg uit dit soort topic als je dit soort dingen gaat doen.. ongelofelijk zeg

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 10-06-2020 12:03:55 ]
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2020 @ 11:56:45 #51
842 Zorro
Z
pi_193565677
quote:
3s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
Even als antwoord op die stalkende mod hier:

Uren later heb ik geen zin meer om te reageren. Bovendien gebruik ik FOK! niet als discussieplatform, dus gewoon wat korte reacties geven kan prima. Als daar verder een discussie uitrolt mooi hoor, maar dat verplicht mij toch helemaal niet om daar vervolgens actief aan deel te nemen? :)
JA! Jeweettoch bij dit Black lives gedoe dat niks zeggen = racist? Dus je bent VERPLICHT!

:')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:59:37 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193565710
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk het sterk aangezette punt van speknek in het belachelijke trekken en daar tegen ageren. Je snapt toch ook wel dat het erom gaat dat heel veel agenten in de VS niet geschikt zijn voor de taken die ze moeten uitvoeren?
Hij heeft het zelf over predators die op scholen de zwarte kindjes doodschieten. Ik hoef daar verder niks van in het belachelijke te trekken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193565889
Ow die 2 zijn collega's geweest lees ik net :o

Dat wist ik nog niet :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193565923
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij heeft het zelf over predators die op scholen de zwarte kindjes doodschieten. Ik hoef daar verder niks van in het belachelijke te trekken.
Maar heb je ook dat filmpje gekeken dat je weet waarom het over predators gaat. Agenten die gebrainwashed worden dat ze er niet voor de mensen te beschermen zijn maar juist altijd in de aanval moeten gaan en anders niet geschikt voor het korps zijn. 8)7
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:34:08 #55
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193566203
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar heb je ook dat filmpje gekeken dat je weet waarom het over predators gaat. Agenten die gebrainwashed worden dat ze er niet voor de mensen te beschermen zijn maar juist altijd in de aanval moeten gaan en anders niet geschikt voor het korps zijn. 8)7
Beetje amerikaanse cultuur, iedereen heeft daar een wapen dus iedereen moet gezien worden als potentieel militant.
Resultaat is dan wel weer dat ook de politie er als leger eenheden bij gaan lopen en reageren.
pi_193566313
DavidBegnaud twitterde op woensdag 10-06-2020 om 00:31:52 BREAKING: The L.A. District Attorney has charged veteran LAPD cop Frank Hernandez with 1 felony count of assault under color of authority. Video shows him beating a 28yo man, back in April, in the head, neck & body. The DA says it was “neither legally necessary nor reasonable.” https://t.co/rhaB8fs0LL reageer retweet
Filmpje in tweet.
pi_193566818
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
DavidBegnaud twitterde op woensdag 10-06-2020 om 00:31:52 BREAKING: The L.A. District Attorney has charged veteran LAPD cop Frank Hernandez with 1 felony count of assault under color of authority. Video shows him beating a 28yo man, back in April, in the head, neck & body. The DA says it was “neither legally necessary nor reasonable.” https://t.co/rhaB8fs0LL reageer retweet
Filmpje in tweet.
Wat een gare aap :r

Totaal ongeschikt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 13:33:44 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193567008
gare aap vind ik nog wat mild hier hoor _O-

slaat die gast helemaal verrot :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193567090
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:33 schreef sp3c het volgende:
gare aap vind ik nog wat mild hier hoor _O-

slaat die gast helemaal verrot :')
En dat groene ding door het beeld is dat een taser waarmee zijn collega klaar staat? Opname vanaf de bodycam van collega?

Elke agent daar maar uitrusten met een cam en bij een klacht over geweld wordt door een onafhankelijke instantie onderzoek gedaan ipv die in zichzelf gekeerde onderzoeken van wceendagenten die pas opgepakt worden als er weer een filmpje lekt.
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 14:25:25 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193567890
lijkt een taser idd, die mogen niet zwart omdat ze minder dodelijk zijn ofzo _O-

bodycam is wel een goed idee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193568029
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
DavidBegnaud twitterde op woensdag 10-06-2020 om 00:31:52 BREAKING: The L.A. District Attorney has charged veteran LAPD cop Frank Hernandez with 1 felony count of assault under color of authority. Video shows him beating a 28yo man, back in April, in the head, neck & body. The DA says it was “neither legally necessary nor reasonable.” https://t.co/rhaB8fs0LL reageer retweet
Filmpje in tweet.
Die 'legal analyst' die het recht probeert te lullen :')

De verdachte deed bijdehand, dus is het niet meer dan normaal dat de agent hem helemaal verrot slaat.

:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193571449
Zag het eerder al voorbij komen via andere kanalen, en nu is ook iemand wat verder ingedoken. Klaarblijkelijk zit in bepaalde kleinere gemeenschappen de schrik er goed in voor ... jawel, antifa. Een longread:

quote:
How The Antifa Fantasy Spread In Small Towns Across The U.S.
Rumors of roving bands of Antifa have followed small protests all over the United States. Why are people so ready to believe them?

The rumor that shadowy leftists planned to start trouble in Great Falls, Montana, first appeared on the Facebook group of the Montana Liberty Coalition late last Wednesday afternoon.

“Heads up,” a man named Wayne Ebersole, who owns a local cover crop business, wrote. “Rumor has it that Antifa has scheduled a protest in Great Falls Friday evening at 5 p.m. in front of the Civic Center.” He asked the group if anyone had any more information, or if anyone was available to “protect businesses.”

“It has been confirmed through the police department,” one commenter replied. “They have a permit for tomorrow night and are in town now.”

They weren’t. Police later said they had been “working to quell the rumor.” But that didn’t stop it from sweeping across various right-wing groups. Within 24 hours, a screenshot of Ebersole’s post had been posted to the Facebook Group for the Montana Militia, whose members have recently dedicated themselves to tracking the perceived threat of antifa all over the state, including coordinating armed responses to “protect” their towns. (Ebersole did not respond to a request for comment.)

And by Friday at 5 p.m., as about 500 protesters gathered to protest systemic racism and police brutality, a handful of armed men had massed at the edge of the demonstration.“We heard that a little group called Antifa wanted to show up and not in our town,” one man, who declined to be named, told the Great Falls Tribune. “All it takes is a word and a whisper.”

As protests against police brutality and in support of Black Lives Matter continue to proliferate across the small towns and rural communities, so, too, have rumors of white vans of masked antifa driving from town to town, reportedly intent on destruction. In Hood River, Oregon, antifa were, according to screenshot of a fake Instagram story, calling on followers to “root loot do anything in your power.” In Spring Hill, Tennessee, there was a “busload” staying at the Holiday Inn, prepping to loot Walgreens at noon. In Wenatchee, Washington, bands of men dressed in black were surveilling potential targets. In Payette, Idaho, a plane full of protesters was circling overhead. In Honolulu, antifa had been flown in from the mainland. In Billings, Montana, some claimed agitators had been spotted by the National Guard. In Nebraska, they were creating Craigslist ads offering to pay people $25 a day to “cause as much chaos and destruction as possible.” In Sisters, Oregon, they were planning to show up at the local Bi-Mart.

To be clear: All of these rumors were false. They were all, as the Deschutes County Sheriff’s Office put it, “fourth-hand information.” To combat them, police departments in dozens of towns are holding press conferences, posting announcements on social media, and telling anyone who calls the station that there has been no indication of a planned presence from antifa or any other outside agitators, whether “from Chicago” (code, in many parts of the Midwest, for black people) or “from Seattle” (code for liberals).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193581420
De 37-jarige Thomas Lane, een ex-barmedewerker die een strafblad heeft, liep gistermiddag rond 16.00 uur lokale tijd de gevangenis van Hennepin Counpety uit, melden diverse Amerikaanse media. Wil dit zeggen dat de dertiger het enorme bedrag van de borgsom zelf heeft betaald? Nee, dat hoeft niet per se. In de Verenigde Staten is een hele industrie van private borgtochtgeldschieters (‘bail bonds’) actief.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-redden~a060dffd/

Dit stukje gaat over één van de poltie mannen. Waar ik verbaasd over ben is het woord strafblad. Mogen agenten in Amerika een strafblad hebben?
pi_193582347
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mogen agenten in Amerika een strafblad hebben?
Een snelle google search leert dat op sommige plekken uitsluitend agenten met strafblad rondlopen. Damn. 8)7

https://www.propublica.or(...)ds-domestic-violence
pi_193586757
Het weghalen van bepaalde standbeelden blijft een lastig ding. Enerzijds zouden we de geschiedenis niet met onze huidige morele normen moeten beoordelen, maar anderzijds zijn sommige figuren zelfs voor hun tijd tè verwerpelijk.

Dit is bijvoorbeeld echt absurd: Een beeld van een van de oprichters van de Ku Klux Klan prominent in je state capitol hebben anno 2020. 8)7

TNDemocrats twitterde op donderdag 11-06-2020 om 03:29:28 We say get rid of the Nathan Bedford Forrest bust NOW. Who’s with us? https://t.co/IJPPjteT0A reageer retweet
pi_193587797
_juliannemoore twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:54:25 Today, #ITakeResponsibility for my role in eradicating racism in America. Unless white America acknowledges its privilege, systemic racism will persist. Act Now. What will you commit to? https://t.co/OjSR23y7lp. @NAACP @itakeresponsibility #itakeresponsibility #blacklivesmatter https://t.co/NYH2WQyiKP reageer retweet
Deze al gepost?
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:19:51 #68
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193587835
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:18 schreef Dutchguy het volgende:
_juliannemoore twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:54:25 Today, #ITakeResponsibility for my role in eradicating racism in America. Unless white America acknowledges its privilege, systemic racism will persist. Act Now. What will you commit to? https://t.co/OjSR23y7lp. @:NAACP @:itakeresponsibility #itakeresponsibility #blacklivesmatter https://t.co/NYH2WQyiKP reageer retweet
Deze al gepost?
Nu moet ik mijn Julianne Moore poster van de muur halen...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193587849
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:19 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Nu moet ik mijn Julianne Moore poster van de muur halen...
Sja, ik hoop dat je geen witte muur hebt.
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:32:22 #70
3542 Gia
User under construction
pi_193588040
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Sja, ik hoop dat je geen witte muur hebt.
Hoezo, mag een zwarte muur, dan?
pi_193588120
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo, mag een zwarte muur, dan?
Ik denk dat het het veiligste het is om je muur in witte en zwarte banen te behangen. Wel met zwart beginnen uiteraard.
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:40:30 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193588133
PouldenDavid twitterde op woensdag 10-06-2020 om 17:28:59 Yesterday's protest at Oxford for the removal of the Rhodes statue...
" To be honest I don't even know who he is" - BLM protester https://t.co/dkz7rOfUL0 reageer retweet
Zegt wel genoeg dit over het niveau van blm'ers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:46:16 #73
3542 Gia
User under construction
pi_193588225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk dat het het veiligste het is om je muur in witte en zwarte banen te behangen. Wel met zwart beginnen uiteraard.
Of een zwarte vloer! 😲
  Beste debater 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 20:38:11 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193590238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:15 schreef irishspring het volgende:
Het weghalen van bepaalde standbeelden blijft een lastig ding. Enerzijds zouden we de geschiedenis niet met onze huidige morele normen moeten beoordelen, maar anderzijds zijn sommige figuren zelfs voor hun tijd tè verwerpelijk.

Dit is bijvoorbeeld echt absurd: Een beeld van een van de oprichters van de Ku Klux Klan prominent in je state capitol hebben anno 2020. 8)7

TNDemocrats twitterde op donderdag 11-06-2020 om 03:29:28 We say get rid of the Nathan Bedford Forrest bust NOW. Who’s with us? https://t.co/IJPPjteT0A reageer retweet
Forrest heeft de KKK niet opgericht.

Lees anders even wat Bedford Forrest erna heeft gedaan...

http://historyengine.richmond.edu/episodes/view/6866

"On July 5, 1875, Lou Lewis, a former slave, approached former Confederate General Nathan Bedford Forrest with a bouquet of flowers while on stage at the Independent Order of Pole-Bearers Association's fair in Memphis, Tennessee. The Pole-Bearers Association consisted of formerly enslaved people and in some ways preceded the National Association for the Advancement of Colored People. The bouquet served as a peace offering from the freed people to an iconic southern planter and Confederate officer. Forrest took the bouquet saying, "I accept the flowers as a memento of reconciliation between the white and colored races of the southern states." Forrest became the first white man to speak to the Association and was invited to the podium with genuine anticipation. During Forrest's short speech, he advocated for African Americans' right to vote, promoted cooperation between the two races, and pledged his allegiance to the African American cause. "We were born on the same soil, breathe the same air, and live on the same land," Forrest exclaimed, "Why then can we not be brothers?" Forrest thanked Lewis for the bouquet, gave her a kiss on the cheek, and exited the stage."

Letterlijke speech:

"Ladies and Gentlemen I accept the flowers as a memento of reconciliation between the white and colored races of the southern states. I accept it more particularly as it comes from a colored lady, for if there is any one on God's earth who loves the ladies I believe it is myself. ( Immense applause and laughter.) I came here with the jeers of some white people, who think that I am doing wrong. I believe I can exert some influence, and do much to assist the people in strengthening fraternal relations, and shall do all in my power to elevate every man to depress none. (Applause.) I want to elevate you to take positions in law offices, in stores, on farms, and wherever you are capable of going. I have not said anything about politics today. I don't propose to say anything about politics. You have a right to elect whom you please; vote for the man you think best, and I think, when that is done, you and I are freemen. Do as you consider right and honest in electing men for office. I did not come here to make you a long speech, although invited to do so by you. I am not much of a speaker, and my business prevented me from preparing myself. I came to meet you as friends, and welcome you to the white people. I want you to come nearer to us. When I can serve you I will do so. We have but one flag, one country; let us stand together. We may differ in color, but not in sentiment Many things have been said about me which are wrong, and which white and black persons here, who stood by me through the war, can contradict. Go to work, be industrious, live honestly and act truly, and when you are oppressed I'll come to your relief. I thank you, ladies and gentlemen, for this opportunity you have afforded me to be with you, and to assure you that I am with you in heart and in hand."

Dat stukje hoor je dan weer nooit. Natuurlijk niet. Ook niet dat Forrest in 1874 zijn diensten aanbood aan de gouverneur van Tennessee, Brown, om 'white scoundrels' die weerloze zwarten bleven terroriseren een les te leren... ze zelfs te 'vernietigen':

"After the lynch mob murder of four blacks who had been arrested for defending themselves in a brawl at a barbecue, Forrest wrote to Tennessee Governor John C. Brown in August 1874 and "volunteered to help 'exterminate' those men responsible for the continued violence against the blacks", offering "to exterminate the white marauders who disgrace their race by this cowardly murder of Negroes". (Eddy W. Davison (2016). Nathan Bedford Forrest: In Search of the Enigma. Pelican Publishing, p. 474-475).

Je hoort dat Forrest de KKK heeft opgericht, want waarom ook niet...

Altijd dat gemakkelijke gedoe, doe eerst eens onderzoek.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 11-06-2020 20:46:49 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193591187
Had Yuri Bezmenov het dan altijd bij het rechte eind?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193592515
Het is bizar dat dit zo groot is. Black life matters ja. Maar lees dit eens. Meer nuance dan al die demonstratie tokkies hij elkaar

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ies-tegen-de-misdaad

Ps.

Op een slechte dag in 2007 wordt er in een zwarte wijk van Houston aangebeld bij een hoogzwangere vrouw. De man die voor de deur staat roept dat hij van de waterleiding is. Als de vrouw de voordeur open doet vermoedt zij dat de man iets anders wil. Zij probeert de voordeur dicht te gooien, maar de man verhindert dat.

Er stopt een auto voor het huis waar nog vijf mannen uitspringen, die zich met de man van de 'waterleiding' toegang verschaffen tot de woning van de vrouw. De mannen zijn gewapend en halen haar huis overhoop op zoek naar drugs en geld. Dat vinden ze niet. Uiteindelijk zullen ze vertrekken met haar telefoon en wat persoonlijke bezittingen.

Gedurende de overval is de hoogzwangere vrouw in grote paniek. Zij staat doodsangsten uit over haar eigen leven en dat van haar ongeboren kind. Een van de mannen probeert de vrouw onder controle te houden door een pistool op haar buik te richten. Zijn naam is George Floyd.
Love is in the air!
pi_193592702
Op de dag van zijn arrestatie en zijn dramatische dood in Minneapolis was hij volgens het autopsierapport onder invloed van fentanyl (50 keer sterker dan heroïne) en methamphetamine (crystal meth) en betaalde hij in een winkel met vals geld.
Love is in the air!
  donderdag 11 juni 2020 @ 23:23:07 #78
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193594004
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:34 schreef Landgeld het volgende:
Het is bizar dat dit zo groot is. Black life matters ja. Maar lees dit eens. Meer nuance dan al die demonstratie tokkies hij elkaar

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ies-tegen-de-misdaad

Ps.

Op een slechte dag in 2007 wordt er in een zwarte wijk van Houston aangebeld bij een hoogzwangere vrouw. De man die voor de deur staat roept dat hij van de waterleiding is. Als de vrouw de voordeur open doet vermoedt zij dat de man iets anders wil. Zij probeert de voordeur dicht te gooien, maar de man verhindert dat.

Er stopt een auto voor het huis waar nog vijf mannen uitspringen, die zich met de man van de 'waterleiding' toegang verschaffen tot de woning van de vrouw. De mannen zijn gewapend en halen haar huis overhoop op zoek naar drugs en geld. Dat vinden ze niet. Uiteindelijk zullen ze vertrekken met haar telefoon en wat persoonlijke bezittingen.

Gedurende de overval is de hoogzwangere vrouw in grote paniek. Zij staat doodsangsten uit over haar eigen leven en dat van haar ongeboren kind. Een van de mannen probeert de vrouw onder controle te houden door een pistool op haar buik te richten. Zijn naam is George Floyd.

Dit wil men niet horen/weten. Van de betreffende politie agent duikelt men gevallen van jaren terug op om toch maar aan te tonen watvoor een verschrikkelijk mens het is maar de geschiedenis van George Floyd wordt met de mantel der liefde bedekt
pi_193594157
MarlowNYC twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:15:57 regret to inform you the celebs are at it again https://t.co/pfORBiqvrX reageer retweet
Jezus wat een triestigheid
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193594318
pi_193594341
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:19 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Nu moet ik mijn Julianne Moore poster van de muur halen...
Don't be fatuous, Jeffrey.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 11 juni 2020 @ 23:46:23 #82
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193594367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Don't be fatuous, Jeffrey.
Daar is ze wel geweldig in ja ^O^
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 11 juni 2020 @ 23:47:28 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193594383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:18 schreef Dutchguy het volgende:
_juliannemoore twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:54:25 Today, #ITakeResponsibility for my role in eradicating racism in America. Unless white America acknowledges its privilege, systemic racism will persist. Act Now. What will you commit to? https://t.co/OjSR23y7lp. @:NAACP @:itakeresponsibility #itakeresponsibility #blacklivesmatter https://t.co/NYH2WQyiKP reageer retweet
Deze al gepost?
“Blacked people are slaughtered in the streets”

Braaaaak
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 11 juni 2020 @ 23:51:15 #84
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193594422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:30 schreef RipCity het volgende:
MarlowNYC twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:15:57 regret to inform you the celebs are at it again https://t.co/pfORBiqvrX reageer retweet
Jezus wat een triestigheid
Actors overacting, verrassend.
quote:
13s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

“Blacked people are slaughtered in the streets”

Braaaaak
Lol, serieus blacked ja? _O-

Nee joh, ze zegt duidelijk black.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 11 juni 2020 @ 23:59:48 #85
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193594500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:30 schreef RipCity het volgende:
MarlowNYC twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:15:57 regret to inform you the celebs are at it again https://t.co/pfORBiqvrX reageer retweet
Jezus wat een triestigheid
Jessie -O-
  vrijdag 12 juni 2020 @ 00:01:52 #86
117098 Hathor
Effe niet
pi_193594516
quote:
:')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193594613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:41 schreef Montagui het volgende:
Had Yuri Bezmenov het dan altijd bij het rechte eind?
Daar lijkt het wel op ja :/
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193596695
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dit wil men niet horen/weten. Van de betreffende politie agent duikelt men gevallen van jaren terug op om toch maar aan te tonen watvoor een verschrikkelijk mens het is maar de geschiedenis van George Floyd wordt met de mantel der liefde bedekt
Verschrikkelijk ja.. Bah.
Love is in the air!
pi_193596771
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ies-tegen-de-misdaad

Eigenlijk zou je dit artikel aan elke demonstrant moeten overhandigen. maar ze zullen het toch niet lezen, niet accepteren.

verder als iemand met een medische achtergrond kan uitleggen wat de combinatie fentanyl (50 keer sterker dan heroïne) en methamphetamine (crystal meth) met het menselijk lichaam doet, graag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193599577
Een test in Tsjechië door politieagenten met de arrestatietechniek die George Floyd ten deel viel.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193599622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ies-tegen-de-misdaad

Eigenlijk zou je dit artikel aan elke demonstrant moeten overhandigen. maar ze zullen het toch niet lezen, niet accepteren.

verder als iemand met een medische achtergrond kan uitleggen wat de combinatie fentanyl (50 keer sterker dan heroïne) en methamphetamine (crystal meth) met het menselijk lichaam doet, graag.
Net of dit alleen gaat om die Floyd. Zijn dood is slechts de vonk die de boel deed ontvlammen.

Ik raad je aan de docu 13th te kijken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:44:29 #92
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193599645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:40 schreef Oostwoud het volgende:
Een test in Tsjechië door politieagenten met de arrestatietechniek die George Floyd ten deel viel.
Jij wil per se blijven aantonen dat het allemaal zo erg niet was met de arrestatie van en de moord op George Floyd. Waarom?
pi_193599663
dan is dat een vreemde vonk.
als je 't mij vraagt dan kan er beter gedemonstreerd worden tegen drugsgebruik en drugshandel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:45:43 #94
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193599667
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ies-tegen-de-misdaad

Eigenlijk zou je dit artikel aan elke demonstrant moeten overhandigen. maar ze zullen het toch niet lezen, niet accepteren.

verder als iemand met een medische achtergrond kan uitleggen wat de combinatie fentanyl (50 keer sterker dan heroïne) en methamphetamine (crystal meth) met het menselijk lichaam doet, graag.
En jij wil geen enkel wetenschappelijk onderzoek lezen dat aantoont dat systemisch/instututioneel racisme echt voorkomt in NL. Al in meerdere topics ontwijk jij die posts.
pi_193599682
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
dan is dat een vreemde vonk.
als je 't mij vraagt dan kan er beter gedemonstreerd worden tegen drugsgebruik en drugshandel.
Misschien raadzaam om je eens te verdiepen in de beweegredenen van deze beweging.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193599688
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:45 schreef Briqq het volgende:

[..]

En jij wil geen enkel wetenschappelijk onderzoek lezen dat aantoont dat systemisch/instututioneel racisme echt voorkomt in NL. Al in meerdere topics ontwijk jij die posts.
niemand wil zeggen waar ze voor protesteren. het gaat in Nederland louter om Zwarte piet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193599712
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:44 schreef Briqq het volgende:

[..]

Jij wil per se blijven aantonen dat het allemaal zo erg niet was met de arrestatie van en de moord op George Floyd. Waarom?
Het is niet volledig juist wat je zegt. Ik heb al meermaals aangegeven dat een knie-op-nek een primitieve immobilisatietechniek is waarvoor betere alternatieven zijn. Desondanks is de techniek in gebruik en legaal.

In Floyd zelf zie ik iemand die onterecht tot heilige is verklaard terwijl het aantoonbaar een draaideurcrimineel en drugsgebruiker was, die zich ook nog eens verzette tegen zijn arrestatie. Dat eerste is een moreel punt: Ik maal niet om de dood van criminelen. Het tweede draagt mogelijk (we moeten het onderzoek nog afwachten) bij aan een zwakke gezondheid waardoor hij wellicht overleed aan een techniek waar gezonde mensen ongemak bij ervaren maar niet aan overlijden.

In breder opzicht wordt de dood van Floyd misbruikt als lont in het vat om te rellen, te plunderen, geweld te plegen en anti-blanke haat te uiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oostwoud op 12-06-2020 14:55:22 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193599713
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien raadzaam om je eens te verdiepen in de beweegredenen van deze beweging.
dat smikkelen van de drugs, weet jij wat dat doet met je lichaam.
Floyd hield van twee verschillende smaken. eentje was 50 keer krachtiger dan cocaïne?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:49:18 #99
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193599733
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

niemand wil zeggen waar ze voor protesteren. het gaat in Nederland louter om Zwarte piet.
Dikke doei. IsDatZo heeft al minimaal 5x een lange lap tekst met onderzoeken gepost en met maatregelen. Die negeer je omdat je dan de discussie verliest. Vervolgens roep je dat 'niemand wil zeggen waar ze voor protesteren'.

Ga dan eens de onderzoeken lezen en praten met mensen die demonstreren.
Durf nieuwsgierig te zijn ipv in je bubbel te blijven.
pi_193599734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:48 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat smikkelen van de drugs, weet jij wat dat doet met je lichaam.
Floyd hield van twee verschillende smaken. eentje was 50 keer krachtiger dan cocaïne?
Daar heb je dus geen behoefte aan. Prima, dan heeft een discussie ook weinig zin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193599750
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:44 schreef Briqq het volgende:

[..]

Jij wil per se blijven aantonen dat het allemaal zo erg niet was met de arrestatie van en de moord op George Floyd. Waarom?
Het is wel typerend dat D66 nu ineens de nekklem wilt verbieden.
De nekklem is een middel om verdachte rustig mee te houden.

https://www.trouw.nl/nieu(...)uitgevoerd~b8d50f1e/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193601157
als 't nou echt om Floyd en Taylor ging..... ga dan demonstreren tegen drugs.

zoveel bijzonderheden die al verloren gegaan zijn. Whitney Houston, Michael Jackson. Jimi Hendrix, Prince
en de mogelijke pornoster George Floyd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:33:43 #103
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193601207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Het is wel typerend dat D66 nu ineens de nekklem wilt verbieden.
De nekklem is een middel om verdachte rustig mee te houden.

https://www.trouw.nl/nieu(...)uitgevoerd~b8d50f1e/
En in sommige gevallen om te leggen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193601281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En in sommige gevallen om te leggen.
quote:
Hoe gevaarlijk zijn zulke grepen?
Niet, zegt Van der Geest. "Liever een wurggreep dan een slag op iemands hoofd. Een klap is veel lastiger om te reguleren en dus risicovoller." Maar, zegt hij, "wanneer de politie vraagt om weg te gaan, hoor je dit op te volgen. Vervelend gedrag heeft ook vervelende gevolgen."
wat wellicht meespeelt is dat Floyd drugs had gesmikkeld, waar Prince zelfs zonder nekklem aan is overleden. ik bedoel daar verder niets mee, ik weet dat niet. ik ben niet zo thuis in de drugs.

bron: https://en.wikipedia.org/(...)ied_of_drug_overdose
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:54:12 #105
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193601439
Dit is voor mij een opmerkelijke insteek van deze kwestie dat ik wil delen. In deze reeks heb ik eerder ingebracht dat raciale kwesties voor de Democrats een terugkerend thema zijn rondom de verkiezingencylcus. De in sommige gevallen meerdere generaties volledig Democrat gerunde steden en staten hebben niets opgeleverd voor de zwarte gemeenschap. Alleen rondom verkiezingen wordt het thema van stal gehaald, omdat daaruit politiek gewin gehaald kan worden. heel cynische politiek dat weerzinwekkend is.
Zo op het eerste gezicht lijkt het artikel gestaafd.

EXCLUSIVE: Black Lives Matter Website, ‘Defund The Police’ Donations Go to ‘Act Blue’, The ‘Biden For President’ Campaign’s Top Source of Donations
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:54:15 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193601440
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

[..]

wat wellicht meespeelt is dat Floyd drugs had gesmikkeld, waar Prince zelfs zonder nekklem aan is overleden. ik bedoel daar verder niets mee, ik weet dat niet. ik ben niet zo thuis in de drugs.

bron: https://en.wikipedia.org/(...)ied_of_drug_overdose
Het gevolg 'de dood' is te extreem voor de vermeende misdaad.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 15:11:19 #107
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193602412


_O-

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2020 16:09:55 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 12 juni 2020 @ 16:10:20 #109
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193602433
quote:
. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:16:05 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193602492
Ik vraag me trouwens af of films zoals Django Unchained verplicht gaan worden?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193602873
Over CHAZ


Shapiro _O_

Hard gelachen _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2020 16:48:14 ]
pi_193603123
madisongesiotto twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 15:51:11 Unlike what we’re seeing in Seattle, the @MiamiPD aren’t messing around! https://t.co/CvTPpJRh1i reageer retweet
Zo kan het ook.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  vrijdag 12 juni 2020 @ 17:19:48 #113
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193603345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:01 schreef Selqae het volgende:
madisongesiotto twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 15:51:11 Unlike what we’re seeing in Seattle, the @:MiamiPD aren’t messing around! https://t.co/CvTPpJRh1i reageer retweet
Zo kan het ook.
Die schreeuwmongool die het filmt verdient ook wat flinke petsen met de knuppel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193603875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Forrest heeft de KKK niet opgericht.

Lees anders even wat Bedford Forrest erna heeft gedaan...

http://historyengine.richmond.edu/episodes/view/6866

"On July 5, 1875, Lou Lewis, a former slave, approached former Confederate General Nathan Bedford Forrest with a bouquet of flowers while on stage at the Independent Order of Pole-Bearers Association's fair in Memphis, Tennessee. The Pole-Bearers Association consisted of formerly enslaved people and in some ways preceded the National Association for the Advancement of Colored People. The bouquet served as a peace offering from the freed people to an iconic southern planter and Confederate officer. Forrest took the bouquet saying, "I accept the flowers as a memento of reconciliation between the white and colored races of the southern states." Forrest became the first white man to speak to the Association and was invited to the podium with genuine anticipation. During Forrest's short speech, he advocated for African Americans' right to vote, promoted cooperation between the two races, and pledged his allegiance to the African American cause. "We were born on the same soil, breathe the same air, and live on the same land," Forrest exclaimed, "Why then can we not be brothers?" Forrest thanked Lewis for the bouquet, gave her a kiss on the cheek, and exited the stage."

Letterlijke speech:

"Ladies and Gentlemen I accept the flowers as a memento of reconciliation between the white and colored races of the southern states. I accept it more particularly as it comes from a colored lady, for if there is any one on God's earth who loves the ladies I believe it is myself. ( Immense applause and laughter.) I came here with the jeers of some white people, who think that I am doing wrong. I believe I can exert some influence, and do much to assist the people in strengthening fraternal relations, and shall do all in my power to elevate every man to depress none. (Applause.) I want to elevate you to take positions in law offices, in stores, on farms, and wherever you are capable of going. I have not said anything about politics today. I don't propose to say anything about politics. You have a right to elect whom you please; vote for the man you think best, and I think, when that is done, you and I are freemen. Do as you consider right and honest in electing men for office. I did not come here to make you a long speech, although invited to do so by you. I am not much of a speaker, and my business prevented me from preparing myself. I came to meet you as friends, and welcome you to the white people. I want you to come nearer to us. When I can serve you I will do so. We have but one flag, one country; let us stand together. We may differ in color, but not in sentiment Many things have been said about me which are wrong, and which white and black persons here, who stood by me through the war, can contradict. Go to work, be industrious, live honestly and act truly, and when you are oppressed I'll come to your relief. I thank you, ladies and gentlemen, for this opportunity you have afforded me to be with you, and to assure you that I am with you in heart and in hand."

Dat stukje hoor je dan weer nooit. Natuurlijk niet. Ook niet dat Forrest in 1874 zijn diensten aanbood aan de gouverneur van Tennessee, Brown, om 'white scoundrels' die weerloze zwarten bleven terroriseren een les te leren... ze zelfs te 'vernietigen':

"After the lynch mob murder of four blacks who had been arrested for defending themselves in a brawl at a barbecue, Forrest wrote to Tennessee Governor John C. Brown in August 1874 and "volunteered to help 'exterminate' those men responsible for the continued violence against the blacks", offering "to exterminate the white marauders who disgrace their race by this cowardly murder of Negroes". (Eddy W. Davison (2016). Nathan Bedford Forrest: In Search of the Enigma. Pelican Publishing, p. 474-475).

Je hoort dat Forrest de KKK heeft opgericht, want waarom ook niet...

Altijd dat gemakkelijke gedoe, doe eerst eens onderzoek.
Ik ben het met je eens dat ik misschien wat kort door de bocht ga. Hoewel ik feitelijk niets onjuist zei toen ik schreef dat hij een van de oprichters van de KKK was. Maar het is bijvoorbeeld wel zo dat de KKK destijds meer een politiek clubje was en kwamen zaken als brandende kruizen pas in de 20e eeuw (A birth of a nation)

Tegelijkertijd, beste vriend, doe jij nu hetzelfde door selectief twee bronnen te selecteren en te beweren dat Forrest eigenlijk een prima kerel was. Ik heb ook je gebruikte literatuur van Davison opgezocht, maar ook dat boek ligt onder vuur in het historisch debat (Court Carney: defensief, negeren moderne historische debat, selectieve citaten).

Feit blijft dat dit gewoon een erg controversieel figuur is. Je hebt er historici als Foote er tussen zitten die Forrest een vrij chille slavenhandelaar vond omdat hij in ieder geval de families intact liet. Maar hoe je het ook went of keert, het blijft het een slavenhandelaar, er onder zijn bevel alle zwarte soldaten tijdens de slachting van fort pillow vermoord en heeft hij een grote rol gespeeld bij de oprichting van de KKK. Om Carney te citeren: "The real enigma of Forrest is how his own admirers have been able to craft such a hero who was always in command and yet never quite in command enough to be held responsible for any particular action".

Uiteindelijk zijn dit soort beelden gewoon politiek en propaganda. Ook veel van de beelden die we in Nederland hebben zijn grotendeels in de 19e eeuw heel bewust neergezet om bepaalde deugdzaamheden en vaderlandsliefde te bevorderen. En ik denk dat je beelden van bepaalde figuren die tè controversieel zijn, en zeker in hun eigen tijd al controversieel waren, beter afstand kan doen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 17:57:51 #115
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193603886


Deel 5 zal wel verwijderd zijn door YT ( :r )
Ik ben inmiddels overleden
  Beste debater 2022 vrijdag 12 juni 2020 @ 18:37:19 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193604485
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:56 schreef irishspring het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat ik misschien wat kort door de bocht ga. Hoewel ik feitelijk niets onjuist zei toen ik schreef dat hij een van de oprichters van de KKK was. Maar het is bijvoorbeeld wel zo dat de KKK destijds meer een politiek clubje was en kwamen zaken als brandende kruizen pas in de 20e eeuw (A birth of a nation)

Tegelijkertijd, beste vriend, doe jij nu hetzelfde door selectief twee bronnen te selecteren en te beweren dat Forrest eigenlijk een prima kerel was. Ik heb ook je gebruikte literatuur van Davison opgezocht, maar ook dat boek ligt onder vuur in het historisch debat (Court Carney: defensief, negeren moderne historische debat, selectieve citaten).

Feit blijft dat dit gewoon een erg controversieel figuur is. Je hebt er historici als Foote er tussen zitten die Forrest een vrij chille slavenhandelaar vond omdat hij in ieder geval de families intact liet. Maar hoe je het ook went of keert, het blijft het een slavenhandelaar, er onder zijn bevel alle zwarte soldaten tijdens de slachting van fort pillow vermoord en heeft hij een grote rol gespeeld bij de oprichting van de KKK. Om Carney te citeren: "The real enigma of Forrest is how his own admirers have been able to craft such a hero who was always in command and yet never quite in command enough to be held responsible for any particular action".

Uiteindelijk zijn dit soort beelden gewoon politiek en propaganda. Ook veel van de beelden die we in Nederland hebben zijn grotendeels in de 19e eeuw heel bewust neergezet om bepaalde deugdzaamheden en vaderlandsliefde te bevorderen. En ik denk dat je beelden van bepaalde figuren die tè controversieel zijn, en zeker in hun eigen tijd al controversieel waren, beter afstand kan doen.
Het ging er mij vooral om dat je met een uiterst zwart/witte aftekening kwam van Forrest; en nee, hij was nog steeds geen mede-oprichter, dat waren enkele ex-Confederale soldaten die in Pulaski, Tenn. de KKK oprichtten in 1866. Forrest werd wel gevraagd als Grand Wizard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193604646
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk het sterk aangezette punt van speknek in het belachelijke trekken en daar tegen ageren. Je snapt toch ook wel dat het erom gaat dat heel veel agenten in de VS niet geschikt zijn voor de taken die ze moeten uitvoeren?
Dat vind ik nu met die hele floyd......de hele wereld op zijn kop omdat een crimineel, onnodig dat wel, overlijd. Waanzin.

Een idiote actie aangrijpen om alle blanken weg te zetten als racisten.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_193604828
https://www.bbc.com/news/technology-53025305

quote:
Riot Games executive resigns after 'abhorrent' George Floyd post:

A gaming firm executive has resigned over a meme he posted about George Floyd, who died while being arrested.

Ron Johnson, who was head of consumer products at Riot Games, shared an image detailing Mr Floyd's criminal record.

He wrote that it was "no reason to condone his killing" but added: "This type of criminal lifestyle never results in good things."

Riot Games said the Facebook post was "abhorrent" and told staff Mr Johnson had exercised "poor judgment".

The Los Angeles-based firm produces the hugely popular League Of Legends video game and the newly released shooter Valorant.
Nou nou, verschrikkelijk hoor :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:09:45 #119
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193604948
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:09:52 #120
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193604951
De marxistische inquisitie draait overuren. Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk deze linksextremistische onzin geloven, en hoeveel er bang zijn voor deze terroristen.

Zij kunnen nog wat leren van opperalpha Trump.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:18:07 #121
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193605060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 19:09 schreef Ensiferum het volgende:
De marxistische inquisitie draait overuren. Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk deze linksextremistische onzin geloven, en hoeveel er bang zijn voor deze terroristen.

Zij kunnen nog wat leren van opperalpha Trump.
Minderheid.

Die Trump krijgt door dit soort gezeik gewoon weer een aanzienlijke kans op nog eens 4 jaar. Hoe langer dit aanhoud, des te groter de kans. Hangt ook af van zijn eigen narcistische trekjes natuurlijk..
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:30:16 #122
3542 Gia
User under construction
pi_193605214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:49 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dikke doei. IsDatZo heeft al minimaal 5x een lange lap tekst met onderzoeken gepost en met maatregelen. Die negeer je omdat je dan de discussie verliest. Vervolgens roep je dat 'niemand wil zeggen waar ze voor protesteren'.

Ga dan eens de onderzoeken lezen en praten met mensen die demonstreren.
Durf nieuwsgierig te zijn ipv in je bubbel te blijven.
Die onderzoeken geven aan WAAROM ze demonstreren.
De vraag is WAARVOOR ze demonstreren.

En dan komt men niet verder dan vage klanken als onderwijs, aow-gat, en MKB, WO en HBO. Wat daar dan concreet gedaan moet worden, volgens BLM, kan schijnbaar niemand uitleggen. Zelfs die Gideon mafklapper niet.

Enige concrete wat wel naar voren komt is dat ZP moet verdwijnen. Zelfs de roetveegvariant.
Alsof dat wat oplost. Worden de zwarte kindjes gewoon zwarte aap genoemd.
Hoort niet, nee, natuurlijk niet. Dat moeten ze afleren.
Maar je kunt ze ook afleren dat ze mensen met een donkere huid geen ZP mogen noemen.
ZP weg=symptoombestrijding en lost niets op.

Verder wil ik graag van iemand een antwoord op de dikgedrukte kreten.
Wat moet daarmee, volgens BLM?
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:32:11 #123
3542 Gia
User under construction
pi_193605231
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:01 schreef Selqae het volgende:
madisongesiotto twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 15:51:11 Unlike what we’re seeing in Seattle, the @:MiamiPD aren’t messing around! https://t.co/CvTPpJRh1i reageer retweet
Zo kan het ook.
Zo moet dat.

Wordt echt tijd dat het leger ingezet wordt. Die agenten zijn hun leven niet zeker. Die demonstranten zijn gestoord!
pi_193605288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:01 schreef Selqae het volgende:
madisongesiotto twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 15:51:11 Unlike what we’re seeing in Seattle, the @:MiamiPD aren’t messing around! https://t.co/CvTPpJRh1i reageer retweet
Zo kan het ook.
Wat een genot dit weer eens te zien _O_

Aanpakken dat tuig.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:14:31 #125
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193609699
De Oscars gaan zichzelf diversiteitsdoelen opstellen.
https://eu.usatoday.com/s(...)gibility/3174801001/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193610349
FrankFigliuzzi1 twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 21:18:48 The times they are a- changin’: Boston Mayor Marty Walsh declares racism a public health crisis, diverts police overtime money to community programs #GeorgeFloyd https://t.co/vOciwtc5hj reageer retweet
Niet eens om racisme een "public health crisis" te betitelen ... dat is immers iets wat al de gehele tijd speelde. Verder doorgaans wel eens om geld te gebruiken voor sociale programma's... beter om te voorkomen, levert veel meer geluk op.
pi_193612035
BLM in Minneapolis: DEFUND THE POLICE!
Inwoners: Hold my beer;

comparethemedia twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 21:45:15 18.6% of Minneapolis’ total real estate listings have popped up for sale in just the last 7 days https://t.co/ktgXXeIl1H reageer retweet
pi_193612087
Far left revolutionairen aan het werk. Hopelijk is de gemiddelde amerikaan wel wat slimmer / niet zo makkelijk voor de gek te houden.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 13:34:59 #130
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193614026

Ben benieuwd wat zijn fanbase hier van vindt.
Schijnt vrij populair te zijn , ik ken hem eerlijk gezegd niet :@
Ik ben inmiddels overleden
pi_193614997
Zwarte man in Atlanta overlijdt na worsteling met agenten

https://www.ad.nl/buitenl(...)et-agenten~a3fc8b76/
pi_193615025
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 15:18 schreef Zipportal het volgende:
Zwarte man in Atlanta overlijdt na worsteling met agenten

https://www.ad.nl/buitenl(...)et-agenten~a3fc8b76/
er was een tijd dat etniciteit totaal niet genoemd werd in nieuwsberichten. Nu begint de huidskleur nota bene in de kop van elk artikel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 13 juni 2020 @ 15:51:58 #133
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193615308
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 15:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

er was een tijd dat etniciteit totaal niet genoemd werd in nieuwsberichten. Nu begint de huidskleur nota bene in de kop van elk artikel.
Je bedoelt zoals hier in elk topic met reacties zoals 'afkomst dader?' 'lichtgetint vermoeden' en 'Floris en Henk-Jan weer!'.

Hypocriete opvatting. Grappig dat je deze mening pas hebt gekregen nu de etniciteit van het slachtoffer anders is. Daarom zie je ook zo veel mensen die proberen om de dood van George Floyd in zijn schoenen te schuiven. Want dan kun je nog een beetje daderschap toeschuiven richting de groep waar je normaal op afgeeft.
pi_193615386
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 15:51 schreef Briqq het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals hier in elk topic met reacties zoals 'afkomst dader?' 'lichtgetint vermoeden' en 'Floris en Henk-Jan weer!'.

Hypocriete opvatting. Grappig dat je deze mening pas hebt gekregen nu de etniciteit van het slachtoffer anders is. Daarom zie je ook zo veel mensen die proberen om de dood van George Floyd in zijn schoenen te schuiven. Want dan kun je nog een beetje daderschap toeschuiven richting de groep waar je normaal op afgeeft.
ik vind er niets grappigs aan. het ophitsen en nog verder uiteen zetten van mensen lokt alleen maar extreme reacties uit.
de ware toedracht staat volgens jou al lang vast.
er is niemand die ontkent dat de agent een rol gespeeld heeft bij zijn dood. maar wil je Floyd als mascotte? kranten die schrijven over hoe Floyd zo'n 'lieve' man was.

weet jij wat fentanyl bij een mens doet?
wat was de relatie dan tussen die agent en Floyd?

de agent zal geen eerlijk proces gaan krijgen nu de gemoederen zo verhit blijven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 13 juni 2020 @ 17:13:50 #135
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193616224
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 16:01 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik vind er niets grappigs aan. het ophitsen en nog verder uiteen zetten van mensen lokt alleen maar extreme reacties uit.
de ware toedracht staat volgens jou al lang vast.
er is niemand die ontkent dat de agent een rol gespeeld heeft bij zijn dood. maar wil je Floyd als mascotte? kranten die schrijven over hoe Floyd zo'n 'lieve' man was.

weet jij wat fentanyl bij een mens doet?
wat was de relatie dan tussen die agent en Floyd?

de agent zal geen eerlijk proces gaan krijgen nu de gemoederen zo verhit blijven.
Ik weet dat fentanyl geen knie in je nek legt terwijl je boeien om hebt. Das hetzelfde als claimen dat een longpatiënt is overleden aan astma als je zijn longen lekschiet.
Ik zie genoeg mensen hier (noem geen namen) die de drugs als verzachtende omstandigheden zien.
Diezelfde mensen zie ik echter schande spreken als een advocaat claimt dat een slachtoffer bloedverdunners heeft gebruikt op het moment dat hij door een straatschoft fataal werd neergehoekt tegen de stoeprand. Beetje inconsistent. Hoewel: het is heel consistent, maar op een andere manier.
pi_193616641
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 17:13 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ik weet dat fentanyl geen knie in je nek legt terwijl je boeien om hebt. Das hetzelfde als claimen dat een longpatiënt is overleden aan astma als je zijn longen lekschiet.
Ik zie genoeg mensen hier (noem geen namen) die de drugs als verzachtende omstandigheden zien.
Diezelfde mensen zie ik echter schande spreken als een advocaat claimt dat een slachtoffer bloedverdunners heeft gebruikt op het moment dat hij door een straatschoft fataal werd neergehoekt tegen de stoeprand. Beetje inconsistent. Hoewel: het is heel consistent, maar op een andere manier.
Maar kom jij ook nog eens met argumenten ipv steeds te jij/bakken. Dat is een drogreden en maakt het andere nog steeds niet oké.
Whatever...
pi_193616681
Over ophitsen gesproken.

mjs_DC twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 17:13:47 Fox News, a totally normal and respectable media outlet, digitally manipulated photos of Seattle’s “autonomous zone” by photoshopping in a gunman. https://t.co/VHHLkdr3LX https://t.co/CIh3Xh6njQ reageer retweet
  zaterdag 13 juni 2020 @ 18:15:32 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193616827
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
Over ophitsen gesproken.

mjs_DC twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 17:13:47 Fox News, a totally normal and respectable media outlet, digitally manipulated photos of Seattle’s “autonomous zone” by photoshopping in a gunman. https://t.co/VHHLkdr3LX https://t.co/CIh3Xh6njQ reageer retweet
Laten we ons met zijn allen, blanken en negers hand-in-hand, tegen de media keren. Daar zit onze gemeenschappelijke vijand!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193616837
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
Over ophitsen gesproken.

mjs_DC twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 17:13:47 Fox News, a totally normal and respectable media outlet, digitally manipulated photos of Seattle’s “autonomous zone” by photoshopping in a gunman. https://t.co/VHHLkdr3LX https://t.co/CIh3Xh6njQ reageer retweet
Photoshop is kut, maar ze lopen daar wel degelijk met geweren rond.
pi_193616843


Het werd tijd dat blanken weer gingen bepalen hoe zwarten moesten denken :')

quote:
The Black community has a special relationship with its stars. We're constantly rooting for everybody Black loudly and proudly, especially knowing that Black celebs are often robbed of the flowers and recognition that they deserve. Black people aren't a monolith, so we can and will have differing opinions. But when your words don't align with the fight for the same lives who've helped build your career, we don't care to see you cry when you're canceled.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 13 juni 2020 @ 19:01:59 #141
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193617227
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:18 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

Het werd tijd dat blanken weer gingen bepalen hoe zwarten moesten denken :')
[..]

Ah Democraten, nooit zijn zij gestopt de partij te zijn voor de racisten. Slavernij, de KKK, BLM gebruiken/misbruiken... Nooit zullen ze een zwarte als meer dan 3/5 van een blanke zien.
pi_193617477
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:18 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

Het werd tijd dat blanken weer gingen bepalen hoe zwarten moesten denken :')
[..]

Geloof het of niet, maar niet iedereen die voor een krant en opiniestuk schrijft is blank.
pi_193617526
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Photoshop is kut, maar ze lopen daar wel degelijk met geweren rond.
Volgens mij valt zo een photoshop onder fake news. Of stemmingmakerij. Of beiden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193617551
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:18 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

Het werd tijd dat blanken weer gingen bepalen hoe zwarten moesten denken :')
[..]

Auteur van dat stuk is een donkere dame.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193617597
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 19:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Auteur van dat stuk is een donkere dame.
Kwam ik ook net achter, sorry! :o
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193617700
Discriminatie onder zwarten (bijv uitgemaakt worden voor race traitor) is niet ongewoon.

Je bent pas zwart als je democraat stemt en alles gelooft wat Al Sharpton en T.I zeggen..
  Moderator zaterdag 13 juni 2020 @ 19:51:52 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193617738
race traitor?

_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193617764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 19:51 schreef sp3c het volgende:
race traitor?

_O-
Race traitor is a pejorative reference to a person who is perceived as supporting attitudes or positions thought to be against the supposed interests or well-being of that person's own race.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Race_traitor
pi_193617791
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 19:01 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ah Democraten, nooit zijn zij gestopt de partij te zijn voor de racisten. Slavernij, de KKK, BLM gebruiken/misbruiken... Nooit zullen ze een zwarte als meer dan 3/5 van een blanke zien.
Toch frappant dat ze onlangs iemand die ze als niet meer dan 3/5 van een blanke zien als hun presidentskandidaat voordroegen.
pi_193617829
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen.
Maar een aantal ''blocks' in Seattle zijn ingenomen en omgedoopt tot Autonomous Zone.


You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_193618431
achja. weetje, er is in de VS gisteren een man met blanke huidskleur gedood door twee mensen met donkere huidskleur. het haalt het nieuws niet eens.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 13 juni 2020 @ 20:57:07 #152
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193618510
Andere boeg: vergeet die huidskleur.

Lucky people en unlucky people. Vervolgens met socialistische maatregelen geld van de top (0,)1% naar de onderste lagen pompen tot we het allemaal een stuk minder kut hebben.

Verder eens met Morgan Freeman, enige mogelijkheid is onszelf dwingen om er geen relevant label meer van te maken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193619720
Protester in Seattle's CHAZ demands white demonstrators give out cash

"If you have a hard time giving $10 you got to think are you really down with this struggle, are you really down with the movement," he said. "If that is a challenge for you, I'm not sure you are in the right place." :{ :')

https://nypost.com/2020/0(...)eople-give-out-cash/
pi_193619969
Begint er meteen eentje met belastingheffen. Zo doe je dat!
pi_193621766
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 20:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
achja. weetje, er is in de VS gisteren een man met blanke huidskleur gedood door twee mensen met donkere huidskleur. het haalt het nieuws niet eens.
- Hoe weet je er dan van?
- Het gros van de gedoden haalt het nieuws niet, ongeacht huidskleur van de gedode of dader.
- Wat is je punt?
pi_193622481
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
Begint er meteen eentje met belastingheffen. Zo doe je dat!
stillgray twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 18:18:23 All white people are required to give $10 to one black person in the CHAZ autonomous zone. https://t.co/LRETSvOzci reageer retweet
met bedreiging erbij. I will remember your face! :)

tijd om er een standje bij te openen;
pr0ndvd van George Floyd 10 dollar.
1 gram Fentanyl 10 dollar.
zelf uitgeprinte 20-dollarbankbiljetten 10 dollar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193622541
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

stillgray twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 18:18:23 All white people are required to give $10 to one black person in the CHAZ autonomous zone. https://t.co/LRETSvOzci reageer retweet
met bedreiging erbij. I will remember your face! :)

tijd om er een standje bij te openen;
pr0ndvd van George Floyd 10 dollar.
1 gram Fentanyl 10 dollar.
zelf uitgeprinte 20-dollarbankbiljetten 10 dollar.
Zo gaat dat met belastingheffen. Ik betaal ook niet vrijwillig. Jij wel? Verder was het een garpje natuurlijk. Er stonden trouwens nog wat andere vragen voor je open.
pi_193622598
Hier heb je een echt garpje en nu is het wel weer mooi geweest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193622634
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 01:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hier heb je een echt garpje en nu is het wel weer mooi geweest.
_O-

Nou ja, ik lees je antwoorden morgen wel anders.
  zondag 14 juni 2020 @ 04:04:23 #160
323401 Kijkertje
met filter
pi_193623323
Weer een zwarte man doodgeschoten door de politie. De politiechef is opgestapt:

Atlanta police chief steps down after black man shot and killed by an officer

Je zou toch denken dat met al die protesten agenten wel twee keer nadenken voor ze dodelijk geweld gebruiken maar nee hoor deze man wordt in zijn rug geschoten terwijl hij op dat moment wegrent. :')

Tja dan worden weer heel veel mensen boos, gaan de straat op en daar reageert de politie dan weer op ....




[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 14-06-2020 04:29:31 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193623624
quote:
9s.gif Op zondag 14 juni 2020 04:04 schreef Kijkertje het volgende:
Weer een zwarte man doodgeschoten door de politie. De politiechef is opgestapt:

Atlanta police chief steps down after black man shot and killed by an officer

Je zou toch denken dat met al die protesten agenten wel twee keer nadenken voor ze dodelijk geweld gebruiken maar nee hoor deze man wordt in zijn rug geschoten terwijl hij op dat moment wegrent. :')

Tja dan worden weer heel veel mensen boos, gaan de straat op en daar reageert de politie dan weer op ....


Op andere beelden is te zien dat hij achtervolgt wordt en zich al rennend deels draait om met de taser op de agent te richten (en schieten, lastig te zien?). In mijn ogen vraag je er dan ook om. Was bij een blank persoon ook 100% gebeurd.

Wel natuurlijk een ongelukkig moment politiek gezien.
pi_193623852
quote:
9s.gif Op zondag 14 juni 2020 04:04 schreef Kijkertje het volgende:
Weer een zwarte man doodgeschoten door de politie. De politiechef is opgestapt:

Atlanta police chief steps down after black man shot and killed by an officer

Je zou toch denken dat met al die protesten agenten wel twee keer nadenken voor ze dodelijk geweld gebruiken maar nee hoor deze man wordt in zijn rug geschoten terwijl hij op dat moment wegrent. :')

Tja dan worden weer heel veel mensen boos, gaan de straat op en daar reageert de politie dan weer op ....


Ren dan verdomme niet weg voor de politie?! Daar begint het mee, maar wordt nooit benoemd.

Aan de andere kant wordt je er wel op afgerekend als je protesten op de Dam afkeurt zonder erbij te zeggen dat je het wel eens bent met de boodschap hoor!
  zondag 14 juni 2020 @ 09:24:27 #163
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193624119
Wat een like/dislike ratio ook, zou het volk eindelijk de juiste dader herkennen, de kutmedia die ons tegen elkaar opstookt?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193624175
quote:
9s.gif Op zondag 14 juni 2020 04:04 schreef Kijkertje het volgende:
Weer een zwarte man doodgeschoten door de politie. De politiechef is opgestapt:

Atlanta police chief steps down after black man shot and killed by an officer

Je zou toch denken dat met al die protesten agenten wel twee keer nadenken voor ze dodelijk geweld gebruiken maar nee hoor deze man wordt in zijn rug geschoten terwijl hij op dat moment wegrent. :')

Tja dan worden weer heel veel mensen boos, gaan de straat op en daar reageert de politie dan weer op ....


Volkomen terecht.
  zondag 14 juni 2020 @ 11:42:45 #165
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193625259
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:57 schreef Enchanter het volgende:


Deel 5 zal wel verwijderd zijn door YT ( :r )
'Peaceful protests' _O-
  zondag 14 juni 2020 @ 11:55:23 #166
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193625379
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:57 schreef Enchanter het volgende:


Deel 5 zal wel verwijderd zijn door YT ( :r )
Dit gaat echt veel te ver...een oudere dame in een gehandicaptenvoertuig van achter d'r harses inslaan...wat een beesten :N

Ok, mijn begrip voor dit tuig is nu definitief naar 0 gezakt. Zoek het maar uit allemaal.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 14 juni 2020 @ 12:07:38 #167
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193625536
quote:
Nu gaat @Isdatzo weer zijn lijstje met 20 onderzoeken plaatsen.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:13:35 #169
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193625580
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nu gaat @:IsDatZo weer zijn lijstje met 20 onderzoeken plaatsen.
Heeft die jongen ook wat te doen
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 14 juni 2020 @ 12:40:02 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193625895
Gewoon 10 Dollar de blanke neus betalen aan de afro americans ja.

stillgray twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 18:18:23 All white people are required to give $10 to one black person in the CHAZ autonomous zone. https://t.co/LRETSvOzci reageer retweet
Edit: Was al eerder gepost zie ik... :@
  zondag 14 juni 2020 @ 13:12:59 #171
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_193626244
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef AchJa het volgende:
Gewoon 10 Dollar de blanke neus betalen aan de afro americans ja.

stillgray twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 18:18:23 All white people are required to give $10 to one black person in the CHAZ autonomous zone. https://t.co/LRETSvOzci reageer retweet
Edit: Was al eerder gepost zie ik... :@
Volgende stap is om je vriendin een nachtje beschikbaar te stellen
Dit is gewoon raar :l
pi_193626276
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:12 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Volgende stap is om je vriendin een nachtje beschikbaar te stellen
Als je dat er niet voor over hebt moet je jezelf afvragen of je wel aan de juiste kant staat.
pi_193626354
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:12 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Volgende stap is om je vriendin een nachtje beschikbaar te stellen
Altijd fijn partnerruil om een nachtje met (vooroordeelmodus aan) een bubble but dame te spenderen. :D
  FOK!fotograaf zondag 14 juni 2020 @ 13:29:51 #174
842 Zorro
Z
pi_193626380
"Autonomous zone"

We zien aan de ghetto's wat voor een welvaart er plotseling ontstaat als de zwarten vrij spel krijgen.
Dit gaat helemaal goed komen voor ze!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_193626474
Wanneer halen ze het merk Schwarzkopf uit de drogisterijen?
Vind ik ook niet kunnen dat merk.
  zondag 14 juni 2020 @ 13:49:31 #176
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_193626525
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:45 schreef quirina het volgende:
Wanneer halen ze het merk Schwarzkopf uit de drogisterijen?
Vind ik ook niet kunnen dat merk.
Sowieso alles waar zwart in zit of zwart is, uit de handel halen!
Dit is gewoon raar :l
pi_193626577
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 07:21 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Op andere beelden is te zien dat hij achtervolgt wordt en zich al rennend deels draait om met de taser op de agent te richten (en schieten, lastig te zien?). In mijn ogen vraag je er dan ook om. Was bij een blank persoon ook 100% gebeurd.

Wel natuurlijk een ongelukkig moment politiek gezien.
Op basis van de beelden van de NOS zou ik ook denken dat het wapen tegen wapen is en dat schieten daarom terecht is, die andere beelden heb ik niet gezien.

https://nos.nl/artikel/23(...)iechef-stapt-op.html
pi_193626581
Arme Wendy :(
  zondag 14 juni 2020 @ 14:30:58 #179
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193626901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:06 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Protester in Seattle's CHAZ demands white demonstrators give out cash

"If you have a hard time giving $10 you got to think are you really down with this struggle, are you really down with the movement," he said. "If that is a challenge for you, I'm not sure you are in the right place." :{ :')

https://nypost.com/2020/0(...)eople-give-out-cash/
:') :') :') :') :') :') :')
Sjezus wat een mongolen.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 14 juni 2020 @ 14:32:58 #180
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193626932
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Op basis van de beelden van de NOS zou ik ook denken dat het wapen tegen wapen is en dat schieten daarom terecht is, die andere beelden heb ik niet gezien.

https://nos.nl/artikel/23(...)iechef-stapt-op.html
Taser lijkt het?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193626981
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Taser lijkt het?
Is een taser die die afgepakt had van de agent waarna hij tijden het wegrennen zich omdraaide en richte en vuurde op de agent.

NWS / Zwarte man in Atlanta doodgeschoten na worsteling met agenten
  zondag 14 juni 2020 @ 14:38:14 #182
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193626991
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Is een taser die die afgepakt had van de agent waarna hij tijden het wegrennen zich omdraaide en richte en vuurde op de agent.
Ik snap niet hoe je denkt dat het slim is met een taser op een agent te richten :')
pi_193626999
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Taser lijkt het?
Een taser is geen wapen?
  zondag 14 juni 2020 @ 14:40:34 #184
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193627015
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Is een taser die die afgepakt had van de agent waarna hij tijden het wegrennen zich omdraaide en richte en vuurde op de agent.

NWS / Zwarte man in Atlanta doodgeschoten na worsteling met agenten
Als die gast vanaf het begin af aan gewoon meegewerkt had, op een gegeven moment is het natuurlijk ook een keer klaar helemaal als de kans bestaat dat een agent zelf geraakt kan worden met iets.

Of gaan er hiervoor nu ook weer hele rellen komen?
pi_193627043
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:40 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Als die gast vanaf het begin af aan gewoon meegewerkt had, op een gegeven moment is het natuurlijk ook een keer klaar helemaal als de kans bestaat dat een agent zelf geraakt kan worden met iets.

Of gaan er hiervoor nu ook weer hele rellen komen?
De fastfood toko waar het gebeurd is en waarvan de verdachte de drive trough van blokkeerde is iig al plat gebrand vannacht.

Geen idee wat ze daarmee willen bewerkstelligen maarja blm enzo he.
  zondag 14 juni 2020 @ 14:44:31 #186
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193627056
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De fastfood toko waar het gebeurd is en waarvan de verdachte de drive trough van blokkeerde is iig al plat gebrand vannacht
Wat :')

En dan vraag men zich af waarom iedereen dat hele BLM zat is.
  zondag 14 juni 2020 @ 14:47:44 #187
3542 Gia
User under construction
pi_193627088
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:55 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dit gaat echt veel te ver...een oudere dame in een gehandicaptenvoertuig van achter d'r harses inslaan...wat een beesten :N

Ok, mijn begrip voor dit tuig is nu definitief naar 0 gezakt. Zoek het maar uit allemaal.
Jezus, die zijn echt genetisch niet in orde. Ratten zijn het. Minder dan ratten, zelfs. Gatver!
  zondag 14 juni 2020 @ 15:07:09 #188
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_193627264
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Jezus, die zijn echt genetisch niet in orde. Ratten zijn het. Minder dan ratten, zelfs. Gatver!
Ja heb op meerdere video's gezien dat blanke 'looters' werden aangevallen door andere dieven, omdat zij niet het recht hadden om te stelen :D
Dit is gewoon raar :l
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 15:11:33 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193627323
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:07 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Ja heb op meerdere video's gezien dat blanke 'looters' werden aangevallen door andere dieven, omdat zij niet het recht hadden om te stelen :D
lol

lekker voor ze _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 14 juni 2020 @ 15:12:03 #190
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_193627326
Ik vroeg mezelf af; dit hele gebeuren is gestart na het incident met George Floyd. Wat die politie agent daar gedaan heeft is natuurlijk nooit goed te praten, maar is er al enig bewijs dat hij het gedaan heeft met een racistisch motief?

Had hij geen slechte dag, kende hij Floyd niet ergens van, was hij niet incompetent, etc.
Ik heb nergens iets over hem gezien dat gelinkt kan worden aan een racistisch motief?
Dit is gewoon raar :l
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 15:13:33 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193627348
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:12 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ik vroeg mezelf af; dit hele gebeuren is gestart na het incident met George Floyd. Wat die politie agent daar gedaan heeft is natuurlijk nooit goed te praten, maar is er al enig bewijs dat hij het gedaan heeft met een racistisch motief?

Had hij geen slechte dag, kende hij Floyd niet ergens van, was hij niet incompetent, etc.
Ik heb nergens iets over hem gezien dat gelinkt kan worden aan een racistisch motief?
was het wel fout?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193627389
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

was het wel fout?
Tuurlijk was het fout, maar was het racistisch zoals nogal gesuggereerd word door blm en co.?

Of gaat het om politiegeweld in zijn algemeen? Volgens mij niet gezien all lives matters al gecensureerd word of je wordt er om aangevallen door de meute of eventueel online erover lastig gevallen.

Zoals ik het zie gaat het om het racistische gedeelte, dat wil zeggen, men is overtuigd dat zwarte Amerikanen vaker en expres meer worden “mishandeld” aka opgepakt, aangehouden, doodgeschoten etc dan blanken.

Als dat niet klopt en de basis is politie geweld in zijn algemeen, mogen die gasten van blm mij vertellen wie Tony Timpa was.
  zondag 14 juni 2020 @ 15:25:52 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193627497
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Een taser is geen wapen?
Ah, Las je reactie verkeerd :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193627660
Interessant verhaal van een voormalig BLM lid:

https://www.facebook.com/watch/?v=375600930064414
  zondag 14 juni 2020 @ 18:28:05 #197
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193629629
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Tuurlijk was het fout, maar was het racistisch zoals nogal gesuggereerd word door blm en co.?

Of gaat het om politiegeweld in zijn algemeen? Volgens mij niet gezien all lives matters al gecensureerd word of je wordt er om aangevallen door de meute of eventueel online erover lastig gevallen.

Zoals ik het zie gaat het om het racistische gedeelte, dat wil zeggen, men is overtuigd dat zwarte Amerikanen vaker en expres meer worden “mishandeld” aka opgepakt, aangehouden, doodgeschoten etc dan blanken.

Als dat niet klopt en de basis is politie geweld in zijn algemeen, mogen die gasten van blm mij vertellen wie Tony Timpa was.
Tja, dit zal je nooit weten. En racisme kaarten worden sowieso te snel getrokken ja.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:31:19 #199
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
  Beste debater 2022 zondag 14 juni 2020 @ 18:33:16 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193629665
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:')

:')_!
Weinig om over te lachen me dunkt; afschuwelijk levenseinde voor deze man, uiteraard door een van die barbaren vastgelegd zodat ook dat laatste greintje waardigheid kapot kan. En dat onder het geroep van allerlei straattaal.

Voor een TV.

Het zijn barbaren.

RIP David Dorn
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 juni 2020 @ 18:33:57 #201
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193629674
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Weinig om over te lachen me dunkt; afschuwelijk levenseinde voor deze man, uiteraard door een van die barbaren vastgelegd zodat ook dat laatste greintje waardigheid kapot kan. En dat onder het geroep van allerlei straattaal.

Voor een TV.

Het zijn barbaren.

RIP David Dorn
Het heeft alleen maar weinig met BLM van doen.
  Beste debater 2022 zondag 14 juni 2020 @ 18:35:51 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193629693
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het heeft alleen maar weinig met BLM van doen.
Dat begin ik me steeds meer af te vragen.

Kennelijk deed het Zwarte Leven van Dorn er niet zo toe.

Free TV, yo...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193629696
quote:


De dader kijkt helder uit zijn ogen wel :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 14 juni 2020 @ 18:40:06 #204
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193629746
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat begin ik me steeds meer af te vragen.
Ik kan me niet heugen dat BLM opriep om mensen te vermoorden. Het gerumoer wordt alleen wel eens aangegrepen door idiote figuren om er eens vrolijk op los te plunderen, vechten of zelfs moorden. Beetje makkelijk om dat op conto van BLM te schuiven.
  Beste debater 2022 zondag 14 juni 2020 @ 18:41:23 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193629767
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik kan me niet heugen dat BLM opriep om mensen te vermoorden. Het gerumoer wordt alleen wel eens aangegrepen door idiote figuren om er eens vrolijk op los te plunderen, vechten of zelfs moorden. Beetje makkelijk om dat op conto van BLM te schuiven.
Ik zie bar weinig BLM'ers rouwen over Dorn...

Vervelend natuurlijk ook aangezien deze moedige man ex-politieofficier was én ook nog eens met een whitey getrouwd...

Past niet helemaal in het narratief waarschijnlijk.

10 dollars, yo...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 juni 2020 @ 18:47:26 #206
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193629842
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zie bar weinig BLM'ers rouwen over Dorn...
Ik zie sowieso weinig mensen rouwen over Dorn, hier wordt het ook vooral weer aangegrepen als stok om iemand mee te slaan.

quote:
Vervelend natuurlijk ook aangezien deze moedige man ex-politieofficier was én ook nog eens met een whitey getrouwd...
Dat lijkt me een onzinnige stropop en maakt duidelijk dat je niet helemaal bekend lijkt te zijn met de motivatie van de BLM-movement.
  Beste debater 2022 zondag 14 juni 2020 @ 18:48:19 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193629850
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik zie sowieso weinig mensen rouwen over Dorn, hier wordt het ook vooral weer aangegrepen als stok om iemand mee te slaan.
[..]

Dat lijkt me een onzinnige stropop en maakt duidelijk dat je niet helemaal bekend lijkt te zijn met de motivatie van de BLM-movement.
Integendeel. Ik begin die 'movement' steeds beter te duiden, zeker de Nederlandse variant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193629857
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Weinig om over te lachen me dunkt; afschuwelijk levenseinde voor deze man, uiteraard door een van die barbaren vastgelegd zodat ook dat laatste greintje waardigheid kapot kan. En dat onder het geroep van allerlei straattaal.

Voor een TV.

Het zijn barbaren.

RIP David Dorn
Wtf hebben die smerige honden het opgenomen op video? Ik wilde videos over David Dorn expres niet bekijken heb ik dus goed aan gedaan. Blm zijn misdadigers.
  Beste debater 2022 zondag 14 juni 2020 @ 18:49:53 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193629874
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:48 schreef oheng het volgende:

[..]

Wtf hebben die smerige honden het opgenomen op video? Ik wilde videos over David Dorn niet bekijken heb ik dus goed aan gedaan. Blm zijn misdadigers.
Zijn laatste ademtochten ja. Onder geschreeuw en gelal.

Barbaren zijn het.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193629909
Chaz:

_O-

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2020 18:52:40 ]
pi_193629920
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zijn laatste ademtochten ja. Onder geschreeuw en gelal.

Barbaren zijn het.
Ik passeer ff. Sorry, maar dat kan ik echt niet aanzien.
  Beste debater 2022 zondag 14 juni 2020 @ 18:54:06 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193629931
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:53 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik passeer ff. Sorry, maar dat kan ik echt niet aanzien.
Moet je ook niet doen; ik viel erin tijdens kijken van een compilatie.

Moet je sowieso volgens mij niet doen: vertrouwen in mensheid daalt dan enorm snel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 juni 2020 @ 19:09:38 #213
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193630154
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Chaz:

_O-
Dat Chaz moeten ze gewoon hermetisch afsluiten , als de sojamelk en de weed op is , willen ze weer naar buiten
Ik ben inmiddels overleden
pi_193630281
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:09 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat Chaz moeten ze gewoon hermetisch afsluiten , als de sojamelk en de weed op is , willen ze weer naar buiten
Er was gister al een vuilnisbakbrandje. Uiteraard moest daar gewoon de normale brandweer voor komen :).
pi_193630747
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Integendeel. Ik begin die 'movement' steeds beter te duiden, zeker de Nederlandse variant.
Zou je daar over willen uitweiden? Ik ben nieuwsgierig naar jouw kijk erop.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 14 juni 2020 @ 19:56:28 #216
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193630788
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Integendeel. Ik begin die 'movement' steeds beter te duiden, zeker de Nederlandse variant.
M.b.t. de Nederlandse variant kan ik ook niet zoveel sympathie opbrengen, maar het ging over de Amerikaanse variant.
  PR/Manusje van alles zondag 14 juni 2020 @ 19:59:39 #217
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193630820
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Chaz:

_O-
Wat is dit voor speeltuin bij het gesticht?!?!

Ik ben niet snel sprakeloos maar dit komt aardig in de richting. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193631190
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat is dit voor speeltuin bij het gesticht?!?!

Ik ben niet snel sprakeloos maar dit komt aardig in de richting. _O-
Dat account is zo goed _O_







JackPosobiec twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 04:32:24 They were trying to expand the Antifastan farm but a homeless guy has taken over it https://t.co/msrhcdGed2 reageer retweet


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2020 20:27:27 ]
  maandag 15 juni 2020 @ 01:13:41 #219
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193635009
Dit vind ik dan wel weer een mooi gebaar
Een hotel gebruiken voor mensen die al dakloos waren of zijn geworden door de rellen in Minneapolis. _O_


Oh nee toch niet :r :r :r wat een tuig :r :r :r

Ik ben inmiddels overleden
  Beste debater 2022 maandag 15 juni 2020 @ 01:23:04 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193635054
quote:
5s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:53 schreef OllieA het volgende:

[..]

Zou je daar over willen uitweiden? Ik ben nieuwsgierig naar jouw kijk erop.
Komt er in feite op neer dat je het als blanke sowieso nooit goed kunt doen voor die club (een kenmerk van racisme: je baseren op een onveranderlijke eigenschap van iemands identiteit, in dit geval huidskleur).

Er bestaan in het BLM-universum maar twee soorten blanken: expliciete en impliciete racisten, maar sowieso racisten. Die ook allebei geprofiteerd hebben van 'witte privilege'.

Ik ken die riedel onderhand wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 15 juni 2020 @ 01:24:33 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193635061
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 01:13 schreef Enchanter het volgende:
Dit vind ik dan wel weer een mooi gebaar
Een hotel gebruiken voor mensen die al dakloos waren of zijn geworden door de rellen in Minneapolis. _O_


Oh nee toch niet :r :r :r wat een tuig :r :r :r

Dat volk bouwt nooit iets op, breekt alleen af. Anarchisten in een notendop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193635082
Chaz, weer iets geleerd vandaag. Iets dat ik snel moet loslaten. Gelukkig in RL krijg je dit allemaal niet snel mee. Eens te meer blijkt dat het soms gezond kan zijn niet alles te volgen.
pi_193635208
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[ afbeelding ]

Doet me denken aan dit;


Waar Eastwood een film over maakte, wat als gevolg had;

Spike Lee controversy

quote:
At the 2008 Cannes Film Festival, director Spike Lee, who was making Miracle at St. Anna, about an all-black U.S. division fighting in Italy during World War II, criticized director Clint Eastwood for not depicting black Marines in Flags of Our Fathers. Citing historical accuracy, Eastwood responded that his film was specifically about the Marines who raised the flag on Mount Suribachi at Iwo Jima, pointing out that while black Marines did fight at Iwo Jima, the U.S. military was segregated during World War II, and none of the men who raised the flag were black. Eastwood believed Lee was using the comments to promote Miracle at St. Anna and angrily said that Lee should "shut his face". Lee responded that Eastwood was acting like an "angry old man", and argued that despite making two Iwo Jima films back to back, Letters from Iwo Jima and Flags of Our Fathers, "there was not one black Marine in both of those films".

Contrary to Lee's claims, however, black Marines (including an all-black unit) are seen in several scenes during which the mission is outlined, as well as during the initial landings, when a wounded black Marine is carried away. During the end credits, historical photographs taken during the Battle of Iwo Jima show black Marines. Although black Marines fought in the battle, they were restricted to auxiliary roles, such as ammunition supply, and were not involved in the battle's major assaults; they did, however, take part in defensive actions. According to Alexander M. Bielakowski and Raffaele Ruggeri, "Half a million African Americans served overseas during World War II, almost all in segregated second-line units."The number of African Americans killed in action was 708.

Spielberg later intervened between the two directors, after which Lee sent a copy of a film on which he was working to Eastwood for a private screening as a seeming token of apology.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193640517
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 01:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Komt er in feite op neer dat je het als blanke sowieso nooit goed kunt doen voor die club (een kenmerk van racisme: je baseren op een onveranderlijke eigenschap van iemands identiteit, in dit geval huidskleur).

Er bestaan in het BLM-universum maar twee soorten blanken: expliciete en impliciete racisten, maar sowieso racisten. Die ook allebei geprofiteerd hebben van 'witte privilege'.

Ik ken die riedel onderhand wel.
Dank voor je toelichting. Komt wel ongeveer overeen met mijn indrukken. Het feitenvrije geklets van de postmoderne identiteitspolitiek.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 15 juni 2020 @ 15:51:36 #225
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193641519
https://uncletom.com/

ff in de gaten houden , 'film/docu' gaat 19 juni in première
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 15 juni 2020 @ 21:32:40 #226
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193646791
quote:
Achterlijk mens die Candace.
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 maandag 15 juni 2020 @ 21:39:56 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193646818
quote:
Candace Owens :')

Oh, je kunt ook gewoon tegen BLM-hysterie protesteren zonder de boel bij elkaar te moeten liegen, bijvoorbeeld dat Floyd onder de drugs zat en een zwangere vrouw onder schot gehouden zou hebben.

Hou het gewoon bij de feiten.

Maar goed, Owens :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 juni 2020 @ 21:41:47 #229
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193646844
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh, je kunt ook gewoon tegen BLM-hysterie protesteren zonder de boel bij elkaar te moeten liegen, bijvoorbeeld dat Floyd onder de drugs zat en een zwangere vrouw onder schot gehouden zou hebben.
Lekker relevant, ja.
  maandag 15 juni 2020 @ 21:45:27 #230
117098 Hathor
Effe niet
pi_193646903
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Candace Owens :')

Oh, je kunt ook gewoon tegen BLM-hysterie protesteren zonder de boel bij elkaar te moeten liegen, bijvoorbeeld dat Floyd onder de drugs zat en een zwangere vrouw onder schot gehouden zou hebben.

Hou het gewoon bij de feiten.

Maar goed, Owens :') :') :')
Waarom is dat een leugen van die zwangere vrouw? Daar is hij notabene voor veroordeeld en heeft daar een straf van 5 jaar voor uitgezeten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193646962
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Candace Owens :')

Oh, je kunt ook gewoon tegen BLM-hysterie protesteren zonder de boel bij elkaar te moeten liegen, bijvoorbeeld dat Floyd onder de drugs zat en een zwangere vrouw onder schot gehouden zou hebben.

Hou het gewoon bij de feiten.

Maar goed, Owens :') :') :')
Persoonlijk vind ik BLM in de VS weinig hysterisch. De zwarte gemeenschap in dat land heeft ook daadwerkelijk recht van klagen. Iets meer dan vijftig jaar geleden moesten Afro-Amerikanen nog op een andere pot pissen dan hun blanke medeburgers. Denk je dat er na honderden jaren onderdrukking in een klap sprake was van gelijkheid toen LBJ de Civil Rights Act ondertekende?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Beste debater 2022 maandag 15 juni 2020 @ 21:49:47 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193646977
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom is dat een leugen van die zwangere vrouw? Daar is hij notabene voor veroordeeld en heeft daar een straf van 5 jaar voor uitgezeten.
Omdat dat is wat het is.

Dat Floyd geen engel was en die hele BLM-meuk in NL erom heen mij irriteert betekent niet dat je maar gebruik moet maken van zwarte-legende-propaganda:

https://www.snopes.com/ne(...)oyd-criminal-record/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 15 juni 2020 @ 21:50:11 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193646989
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik BLM in de VS weinig hysterisch. De zwarte gemeenschap in dat land heeft ook daadwerkelijk recht van klagen. Iets meer dan vijftig jaar geleden moesten Afro-Amerikanen nog op een andere pot pissen dan hun blanke medeburgers. Denk je dat er na honderden jaren onderdrukking in een klap sprake was van gelijkheid toen LBJ de Civil Rights Act ondertekende?
Oh ik bedoel de Nederlandse variant.

In de VS is het nog te duiden, ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193647093
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat dat is wat het is.

Dat Floyd geen engel was en die hele BLM-meuk in NL erom heen mij irriteert betekent niet dat je maar gebruik moet maken van zwarte-legende-propaganda:

https://www.snopes.com/ne(...)oyd-criminal-record/
Te veel tekst, gaat nooit gelezen worden. Binnen nu en 20 posts zal dezelfde leugen wel weer terugkeren. Alles om de Amerikaanse BLM-beweging te invalideren.
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 maandag 15 juni 2020 @ 22:02:58 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193647206
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Weinig om over te lachen me dunkt; afschuwelijk levenseinde voor deze man, uiteraard door een van die barbaren vastgelegd zodat ook dat laatste greintje waardigheid kapot kan. En dat onder het geroep van allerlei straattaal.

Voor een TV.

Het zijn barbaren.

RIP David Dorn
Moet iets herstellen hier... in mijn eigen emotie te veel gevangen denk ik.

De mensen die het filmden, hoewel straattaal bezigend, waren juist verbijsterd en probeerden de man te helpen, schreeuwend dat het iemands 'granddaddy' was en "I hate this city", waarna de filmer nog meer passanten terecht wijst.

De barbaren zijn uiteraard die lieden die die zaak beroofden en Dorn doodschoten.

De filmers waren, nu ik het geheel heb gezien, net zo verafschuwd en boos.

Excuses voor eventueel fake news aldus. De filmers waren begaan met Dorn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193648950
Er zijn in Amerika 2 BLM activisten vermoord, ik denk dat het nu helemaal mis gaat daar...
pi_193649047
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:47 schreef oheng het volgende:
Er zijn in Amerika 2 BLM activisten vermoord, ik denk dat het nu helemaal mis gaat daar...
Die moord hoeft niks met het activisme te maken te hebben. Meeste moorden zijn tussen zwarten onderling
  dinsdag 16 juni 2020 @ 07:19:27 #238
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193650631
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Te veel tekst, gaat nooit gelezen worden. Binnen nu en 20 posts zal dezelfde leugen wel weer terugkeren. Alles om de Amerikaanse BLM-beweging te invalideren.
Niet zwanger. Maar verder: "The largest of these suspects forced his way into the residence, placed a pistol against the complainant’s abdomen, and forced her into the living room area of the residence."

Wat een engeltje. :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193651191
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat dat is wat het is.

Dat Floyd geen engel was en die hele BLM-meuk in NL erom heen mij irriteert betekent niet dat je maar gebruik moet maken van zwarte-legende-propaganda:

https://www.snopes.com/ne(...)oyd-criminal-record/
Het meest problematische is in mijn ogen dat de situatie bewijst hoe weinig mensen iets op hebben met de basisbeginselen van de democratische rechtsstaat. De wereld wordt verdeeld in de 'deugers' en de 'niet deugers' en als je in het tweede groepje hoort, dan is elke vorm van geweld tegen je kennelijk geoorloofd. Er zijn prima redenen voor een agent om uiteindelijk naar een vuurwapen te grijpen, maar die hebben betrekking op de acute situatie en bedreiging van de eigen veiligheid op dat moment. Eventuele criminele voorgeschiedenis is absoluut geen reden om dan maar dodelijk geweld te mogen gebruiken.

Het Snopes artikel laat ook wel weer mooi zien hoe je in de VS voor relatieve pietluttigheden omtrent drugs zwaar in de problemen kunt komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193651240
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het meest problematische is in mijn ogen dat de situatie bewijst hoe weinig mensen iets op hebben met de basisbeginselen van de democratische rechtsstaat. De wereld wordt verdeeld in de 'deugers' en de 'niet deugers' en als je in het tweede groepje hoort, dan is elke vorm van geweld tegen je kennelijk geoorloofd. Er zijn prima redenen voor een agent om uiteindelijk naar een vuurwapen te grijpen, maar die hebben betrekking op de acute situatie en bedreiging van de eigen veiligheid op dat moment. Eventuele criminele voorgeschiedenis is absoluut geen reden om dan maar dodelijk geweld te mogen gebruiken.

Het Snopes artikel laat ook wel weer mooi zien hoe je in de VS voor relatieve pietluttigheden omtrent drugs zwaar in de problemen kunt komen.
Dit inderdaad. Floyd is meerdere malen opgesloten wegens het bezit van minder dan een gram cocaïne. Dat gaat nergens over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193651421
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Floyd is meerdere malen opgesloten wegens het bezit van minder dan een gram cocaïne. Dat gaat nergens over.
Volgens mij voor het verstrekken van minder dan een gram aan iemand anders. Maar dan nog, stel je voor dat dit zou gebeuren bij bezoekers van dancefeesten, dan zouden onze gevangenissen ook uitpuilen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193651569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij voor het verstrekken van minder dan een gram aan iemand anders. Maar dan nog, stel je voor dat dit zou gebeuren bij bezoekers van dancefeesten, dan zouden onze gevangenissen ook uitpuilen.
Wist niet goed wat ik mij voor moet stellen bij het 'verstrekken van minder dan een gram cocaïne', zoals wordt vermeld in het stuk van Snopes. Gaat dat om dealen? Want dan is het hoogst opmerkelijk dat Floyd met minder dan een grammetje is betrapt.

Afijn, inderdaad krankzinnig. Ik ken talloze recreatieve gebruikers. Het zou inderdaad gezellig druk worden in de bak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:44:10 #243
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193651957
Aan de andere kant: als je wéét wat de straffen daar zijn, dan ben je ook wel een extra grote knuppel als je je eraan waagt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193652879
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:44 schreef matthijst het volgende:
Aan de andere kant: als je wéét wat de straffen daar zijn, dan ben je ook wel een extra grote knuppel als je je eraan waagt.
Als jouw land 2,5 miljoenen gevangenen telt, dan is er misschien iets mis de wijze waarop je overtreders straft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:33:32 #245
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193653321
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jouw land 2,5 miljoenen gevangenen telt, dan is er misschien iets mis de wijze waarop je overtreders straft.
Klopt, maar dat is een ander verhaal.
En dat ga je niet oplossen door gewoon elke paar jaar te proberen of je met je gram coke al dan niet wordt opgesloten :7
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193653378
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is een ander verhaal.
En dat ga je niet oplossen door gewoon elke paar jaar te proberen of je met je gram coke al dan niet wordt opgesloten :7
Het bezit van een grammetje coke moet gewoon geen gevangenisstraf oplevert. Punt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193653501
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:44 schreef matthijst het volgende:
Aan de andere kant: als je wéét wat de straffen daar zijn, dan ben je ook wel een extra grote knuppel als je je eraan waagt.
Als je dan ook weet dat een blanke een gemiddeld 5X lagere straf krijgt als een donker persoon zou blm niet eens moeten gaan protesteren. :'(

https://www.sentencingpro(...)-racial-disparities/
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:48:12 #248
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193653559
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je dan ook weet dat een blanke een gemiddeld 5X lagere straf krijgt als een donker persoon zou blm niet eens moeten gaan protesteren. :'(

https://www.sentencingpro(...)-racial-disparities/
T is een zooitje daar. Maakt Floyd natuurlijk niet minder crimineel.
Verrassend dat nog niemand 't slachtoffer van die overval heeft geïnterviewd.

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 16-06-2020 12:39:21 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 12:38:43 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_193654234
Wat betekent Chaz eigenlijk?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193654552
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:38 schreef Hathor het volgende:
Wat betekent Chaz eigenlijk?
Capitol Hill Autonomous Zone.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 13:47:55 #251
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193655251

PJW God _O_ , goed filmpje weer
Ik ben inmiddels overleden
pi_193655581
John Hamilton McWhorter V is an American academic and associate professor of English and comparative literature at Columbia University, where he teaches linguistics, American studies, philosophy, and music history. He is the author of a number of books on language and on race relations, and his writing has appeared in many prominent magazines. His research specializes on how creole languages form, and how language grammars change as the result of sociohistorical phenomena.

McWhorter characterizes himself as "a cranky liberal Democrat." In support of this description, he states that while he "disagree[s] sustainedly with many of the tenets of the Civil Rights orthodoxy," he also "supports Barack Obama, reviles the War on Drugs, supports gay marriage, never voted for George Bush and writes of Black English as coherent speech"

Interessant filmpje van de beste man.

pi_193655790
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is een ander verhaal.
En dat ga je niet oplossen door gewoon elke paar jaar te proberen of je met je gram coke al dan niet wordt opgesloten :7
Nee hoor, is deel van hetzelfde verhaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193655817
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 07:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

Niet zwanger. Maar verder: "The largest of these suspects forced his way into the residence, placed a pistol against the complainant’s abdomen, and forced her into the living room area of the residence."

Wat een engeltje. :')
Dat beweert niemand hier. Maar dat het slachtoffer zwanger was, is een verzinsel van Candace Owens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193655894
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat beweert niemand hier. Maar dat het slachtoffer zwanger was, is een verzinsel van Candace Owens.
Volgens mij ging dat al eerder rond dan toen zij zich ermee ging bemoeien, maar goed.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 14:44:57 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193656020
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:12 schreef JANdeDERDE het volgende:
John Hamilton McWhorter V is an American academic and associate professor of English and comparative literature at Columbia University, where he teaches linguistics, American studies, philosophy, and music history. He is the author of a number of books on language and on race relations, and his writing has appeared in many prominent magazines. His research specializes on how creole languages form, and how language grammars change as the result of sociohistorical phenomena.

McWhorter characterizes himself as "a cranky liberal Democrat." In support of this description, he states that while he "disagree[s] sustainedly with many of the tenets of the Civil Rights orthodoxy," he also "supports Barack Obama, reviles the War on Drugs, supports gay marriage, never voted for George Bush and writes of Black English as coherent speech"

Interessant filmpje van de beste man.

goed verhaal, hij raakt me een beetje kwijt bij als hij over religie begint maar op zich vind ik het een goed verhaal

hij stelt alleen de verkeerde vraag, de vraag zou niet moeten zijn of de politie racistisch is want dat is het niet ... althans sommige agenten wel, de meesten waarschijnlijk niet maar is de Amerikaanse politie heavy handed of zelfs triggerhappy?

en waarom boeit het alleen negers als iemand een kind kapotschiet vanwege een speelgoedpistool?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193656705
quote:
Wtf.

Echt heel bizar.
pi_193657369
Die Afrikanen zouden veel meer angst voor Chinezen moeten hebben die infrastructuur in hun landen aanleggen, hun met chinese schulden opzadelen, maar ondertussen onverbloemd racistisch zijn. :D

https://www.cnn.com/2020/(...)-hnk-intl/index.html
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:21:27 #260
117098 Hathor
Effe niet
pi_193657398
quote:
Wil Zimbabwe dat ook? :X :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193657421
quote:
Man man man.
Vergeet niet dat deze hele heisa is begonnen met een moord op een zwarte burger door een blanke agent. Racisme is nog steeds niet bewezen, de macht van de media zorgt ervoor dat mensen compleet hysterisch worden.

Fake news is the enemy of the people.
pi_193657445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:44 schreef sp3c het volgende:


en waarom boeit het alleen negers als iemand een kind kapotschiet vanwege een speelgoedpistool?
Omdat de slachtofferrol een goede basis is voor bepaalde lieden in de politiek om stemmen te winnen.
Vergroot incidenten uit en je hebt een trouwe groep stemmers die constant op je stemmen zolang ze denken dat de tegenstander de vijand is.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:35:22 #263
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193657583
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
heisa is begonnen met een moord op een zwarte burger door een blanke agent. Racisme is nog steeds niet bewezen
Sterker, moord is nog niet bewezen :7
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193657602
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Fake news is the enemy of the people.
Ik ga toch voor social media.

Zou een goed experiment zijn, een jaar geen social media meer wereldwijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2020 16:45:57 ]
pi_193658704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik ga toch voor social media.

Zou een goed experiment zijn, een jaar geen social media meer wereldwijd.
En dan afhankelijk zijn van de media die duidelijk een agenda hebben? Mij niet gezien, laatst nog een hoofdredacteur van een grote krant hier in Nederland die doodleuk verklaard dat journalistiek in tijden van nood ondergeschikt is aan het “landsbelang”. Ik wist niet wat ik hoorde.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:51:51 #266
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193658716
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En dan afhankelijk zijn van de media die duidelijk een agenda hebben? Mij niet gezien, laatst nog een hoofdredacteur van een grote krant hier in Nederland die doodleuk verklaard dat journalistiek in tijden van nood ondergeschikt is aan het “landsbelang”. Ik wist niet wat ik hoorde.
Bron?
pi_193658977
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Bron?
ContainmentNu twitterde op zondag 14-06-2020 om 14:37:02 Dit is waarom de Volkskrant alle opiniestukken en lezersbrieven met kritiek op de coronastrategie weigert, en waarom kritische deskundigen niet geïnterviewd worden. Hoofdredacteur Pieter Klok legt 19-03 uit dat overheid, wetenschap én journalistiek met één mond moeten spreken: https://t.co/OHHGY3M4pi reageer retweet
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:12:00 #268
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193659029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

ContainmentNu twitterde op zondag 14-06-2020 om 14:37:02 Dit is waarom de Volkskrant alle opiniestukken en lezersbrieven met kritiek op de coronastrategie weigert, en waarom kritische deskundigen niet geïnterviewd worden. Hoofdredacteur Pieter Klok legt 19-03 uit dat overheid, wetenschap én journalistiek met één mond moeten spreken: https://t.co/OHHGY3M4pi reageer retweet
Valt wel wat voor te zeggen, ja. Mafklappers die beweren dat vaccinaties niet goed voor je zijn of het virus klinisch dood is moet je geen podium geven.
pi_193659163
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:12 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Valt wel wat voor te zeggen, ja. Mafklappers die beweren dat vaccinaties niet goed voor je zijn of het virus klinisch dood is moet je geen podium geven.
Dat is ook niet het voorbeeld wat de interviewer gebruikte.
Ze had het over wetenschappers die met een feiten onderbouwd verhaal komen.
Deze hoofdredacteur volgt liever de lijn van de regering, hij vind dat alle neuzen dezelfde kant op moeten staan. Ik vind dat best wel een statement van iemand uit de journalistiek.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:25:04 #270
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193659232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is ook niet het voorbeeld wat de interviewer gebruikte.
Ze had het over wetenschappers die met een feiten onderbouwd verhaal komen.
Deze hoofdredacteur volgt liever de lijn van de regering, hij vind dat alle neuzen dezelfde kant op moeten staan. Ik vind dat best wel een statement van iemand uit de journalistiek.
Tijdens een crisis als deze lijken me daar prima argumenten voor te bedenken, die hij dan ook gewoon netjes noemt. Als er elke dag kritische verhalen van klaplopers in de media verschijnen doe je daarmee afbreuk aan het plan en zorg je ook voor gevaarlijke situaties omdat je daarmee in de hand werkt dat mensen schijt hebben aan voorschriften en maatregelen. Ik zie niet zo snel wat er mis mee is om die verantwoordelijkheid op je te nemen.
pi_193659235
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

ContainmentNu twitterde op zondag 14-06-2020 om 14:37:02 Dit is waarom de Volkskrant alle opiniestukken en lezersbrieven met kritiek op de coronastrategie weigert, en waarom kritische deskundigen niet geïnterviewd worden. Hoofdredacteur Pieter Klok legt 19-03 uit dat overheid, wetenschap én journalistiek met één mond moeten spreken: https://t.co/OHHGY3M4pi reageer retweet
Tot op zekere hoogte kan ik zijn redenering wel volgen. Zeker op het moment dat het interview met Klok werd opgenomen (19 maart), was er nog heel veel onbekend over het coronavirus. Moet je dan elke roeptoeter een podium bieden? De rijen sluiten gaat wellicht wat ver, maar ik snap wel dat je als nieuwsmedium de voorkeur geeft aan erkende, mainstream bronnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193659258
quote:
Ik denk dat Afrika zelf eens moet onderzoeken hoe ze met minderheden omgaan.

Koekkoek 8)7
pi_193659322
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Tijdens een crisis als deze lijken me daar prima argumenten voor te bedenken, die hij dan ook gewoon netjes noemt. Als er elke dag kritische verhalen van klaplopers in de media verschijnen doe je daarmee afbreuk aan het plan en zorg je ook voor gevaarlijke situaties omdat je daarmee in de hand werkt dat mensen schijt hebben aan voorschriften en maatregelen. Ik zie niet zo snel wat er mis mee is om die verantwoordelijkheid op je te nemen.
Zeker als je kijkt naar iemand naar de hond, hij bombardeert zichzelf tot expert omdat hij wat onderzoekjes/papers heeft gelezen. Mensen die er jaren voor geleerd hebben worden aan de kant geschoven.
speak only if it improves the silence.
pi_193660478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En dan afhankelijk zijn van de media die duidelijk een agenda hebben? Mij niet gezien, laatst nog een hoofdredacteur van een grote krant hier in Nederland die doodleuk verklaard dat journalistiek in tijden van nood ondergeschikt is aan het “landsbelang”. Ik wist niet wat ik hoorde.
Liever afhankelijk van diverse media die allemaal hun eigen platform hebben dan een medium waarin iedereen maar wat roept, alles tegenover elkaar lijkt te staan, iedereen zijn eigen bubbeltje heeft. Ik heb sterk de indruk dat het niet erg is wanneer mensen wat moeite moeten doen voor hun informatievoorziening.
pi_193663759
https://www.facebook.com/1653264428/posts/10220444793263888/?d=n

Nu krijgen we 100x per jaar dit soort filmpjes.. respect
Voor de politie. Die krijgen nu jarenlang mobieltjes in hun gezicht gedrukt en elke arrestatie is ‘racisme’.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193664313
quote:
Dit is koren op de molen van zulke landen, die willen hier ook even hun slaatje uit slaan. Misschien kan dit nog een of andere financiële tegemoetkoming opleveren bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Omdat de slachtofferrol een goede basis is voor bepaalde lieden in de politiek om stemmen te winnen.Vergroot incidenten uit en je hebt een trouwe groep stemmers die constant op je stemmen zolang ze denken dat de tegenstander de vijand is.
Dat klopt in elk geval wel als het om de African American community in de VS gaat. De Democrats zullen álles doen om die stemmen te ronselen. We hebben het al gehoord van Joe Biden, "If you don't vote for me, you ain't black". Dat zijn natuurlijk krachtige uitspraken.

Als je trouwens geld zou doneren aan BLM via hun officiële site gaat dat ook in samenwerking met een organisatie genaamd ActBlue. Dat is dan weer gelinkt aan de Democrats, tja :s).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2020 23:47:13 ]
  Beste debater 2022 woensdag 17 juni 2020 @ 00:22:45 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193664702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:46 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is koren op de molen van zulke landen, die willen hier ook even hun slaatje uit slaan. Misschien kan dit nog een of andere financiële tegemoetkoming opleveren bijvoorbeeld.
[..]

Dat klopt in elk geval wel als het om de African American community in de VS gaat. De Democrats zullen álles doen om die stemmen te ronselen. We hebben het al gehoord van Joe Biden, "If you don't vote for me, you ain't black". Dat zijn natuurlijk krachtige uitspraken.

Als je trouwens geld zou doneren aan BLM via hun officiële site gaat dat ook in samenwerking met een organisatie genaamd ActBlue. Dat is dan weer gelinkt aan de Democrats, tja :s).
Republikeinen hebben dan ook sinds Goldwater de zwarte kiezer weinig te bieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193667907
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Republikeinen hebben dan ook sinds Goldwater de zwarte kiezer weinig te bieden.
Ik ben verder totaal geen fan van Trump, maar als je kijkt naar wat hij heeft weten te bewerkstelligen voor ethnische minderheden (vooral qua werkgelegenheid) is dat best redelijk. Er zijn in het verleden zelfs een aantal wetten geïmplementeerd door de Democrats die in het nadeel werken van de zwarte kiezer. Een voorbeeld hiervan is het issue omtrent scholen, nu zijn ouders kinderen gebonden aan een beperkte keuze omdat je naar moet in jouw district. Kortom, woon je in een arme buurt? Dan moet je kind daar naar een school. Trump wil nu 'school vouchers' invoeren, dat zou de mogelijkheid bieden om voor armere (zwarte) kinderen naar private schools te gaan. Wie zijn tegen? De Democrats.

Als je dan ook nog even de geschiedenis in ogenschouw neemt: Republicans wisten slavernij af te schaffen (Democrats waren tegen), de KKK is zo ongeveer ontstaan binnen de Democrat party en ook de Jim Crow laws waren geïmplementeerd door de Democrats. De eerste zwarte senator kwam van de Republican party en zo zijn er nog wel wat meer dingen op te noemen. In principe waren de meeste zwarten in de VS ook altijd op de hand van de Republicans. Dit veranderde pas doordat de Democrats in de jaren 60 het Civil Rights act implementeerden, toen gingen ineens alle stemmen naar die partij. Daarna is het een beetje een cultuur geworden voor zwarte Amerikanen om voor de Democrats te stemmen: "Supporting the Democratic Party has come to be understood as just something you do as a black person, an expectation of behavior meant to empower the racial group.". Daarom krijgen zwarte Amerikanen ook behoorlijk wat kritiek als ze voor de Republican party stemmen, ze worden dan zelfs "race traitors" genoemd.

De Democrats spelen hier énorm op in, kijk eens op hun site bijvoorbeeld, waar allemaal donkere (en ook Hispanic) burgers lachend pronken met een blauw t-shirt of een vlaggetje. En laten we de linkse media niet vergeten die er álles aan doen om de Republicans en nu vooral Trump natuurlijk af te schilderen als racisten. Maar hebben de Democrats ook echt het beste voor met de zwarte bevolking of gaat het ze voornamelijk om de so-called "Black vote"? "If you don't vote for me, you ain't black" zei Biden recent. Het spreekt boekdelen denk ik :).

Ook het hele narratief van systemic racisme is koren op de molen van de Democrats. Bij zwarte Republicans zie je een hele andere houding, die voelen zich niet onderdrukt, zijn vaak vrij religieus, hechten zeer aan familiewaarden en geloven in hard werken en niet in een hoekje gaan zitten janken, het handje ophouden en willen dat de witte mens zich verontschuldigd.
  woensdag 17 juni 2020 @ 12:37:59 #279
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193669306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Man man man.
Vergeet niet dat deze hele heisa is begonnen met een moord op een zwarte burger door een blanke agent. Racisme is nog steeds niet bewezen, de macht van de media zorgt ervoor dat mensen compleet hysterisch worden.

Fake news is the enemy of the people.
De media hebben de hele heisa niet in gang gezet, zij zijn slechts de gewillige uitvoerders van deze propaganda. De werkelijke aanstichters zijn de politieke vijanden van Trump, die lang gewacht hebben tot ze weer een dergelijk godsgeschenk kregen in de moord op George Floyd om de maatschappij op zijn kop te zetten en de bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193669345
quote:
13s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De media hebben de hele heisa niet in gang gezet, zij zijn slechts de gewillige uitvoerders van deze propaganda. De werkelijke aanstichters zijn de politieke vijanden van Trump, die lang gewacht hebben tot ze weer een dergelijk godsgeschenk kregen in de moord op George Floyd om de maatschappij op zijn kop te zetten en de bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Dit gebeurde ook al onder Obama. Is het ooit bij je opgekomen dat er geen sprake is van een complot, maar dat een grote groep (zwarte) Amerikanen het gewoon spuugzat is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193669368
Dus de democraten zijn schuldig aan het gedrag van trump welke in zijn presidentiële rol niets anders doet dan het benadrukken van maatschsappelijke tegenstellingen en zijn aanhangers oproept om nog meer mensen zwart te maken. 8)7
  woensdag 17 juni 2020 @ 12:49:16 #282
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193669423
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Republikeinen hebben dan ook sinds Goldwater de zwarte kiezer weinig te bieden.
Wat hebben de Democraten dan de zwarte kiezer te bieden? Steeds meer afro-amerikanen zullen zien dat steden die decennialang geleid worden door de DNC, zeer slecht worden bestuurd (met name door afro-amerikaanse burgemeesters). De DNC is er helemaal niet op uit om de zwarte amerikaan vooruit te helpen, want ongelukkige zielige minderheden is een belangrijke achterban voor de DNC.

Trump, die eigenlijk helemaal geen Republikein is, heeft de GOP een belangrijke vernieuwing geleverd; veel jongeren en minderheden trekken naar de Republikeinen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193669521
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:49 schreef EdvandeBerg het volgende:

Trump, die eigenlijk helemaal geen Republikein is, heeft de GOP een belangrijke vernieuwing geleverd; veel jongeren en minderheden trekken naar de Republikeinen.
Werkelijk? Op welke cijfers baseer je die claim?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 juni 2020 @ 13:00:44 #284
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193669537
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit gebeurde ook al onder Obama. Is het ooit bij je opgekomen dat er geen sprake is van een complot, maar dat een grote groep (zwarte) Amerikanen het gewoon spuugzat is?
Wat waren ze zat? Dat afro-amerikaanse mannen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en daardoor ook vaker door de politie worden gedood?

Waren trouwens diezelfde groep afro-amerikanen dan niet het zwart-zwart geweld zat? Laatste weekend van mei werden in Chicago alleen al 85 mensen neergeschoten, waarvan 24 het niet overleefden. Zo goed als allemaal slachtoffer van zwarte criminelen en niet alleen mede-criminelen, maar ook onschuldigen.

https://chicago.suntimes.(...)d-2020-may-29-june-1

Nee Koossie, de moord op Floyd wordt door bepaalde krachten uitgebuit om de maatschappij te ontwrichten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 17 juni 2020 @ 13:01:38 #285
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193669552
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werkelijk? Op welke cijfers baseer je die claim?
Dat zal jou in november duidelijk worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193669625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:00 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat waren ze zat? Dat afro-amerikaanse mannen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en daardoor ook vaker door de politie worden gedood?

Waren trouwens diezelfde groep afro-amerikanen dan niet het zwart-zwart geweld zat? Laatste weekend van mei werden in Chicago alleen al 85 mensen neergeschoten, waarvan 24 het niet overleefden. Zo goed als allemaal slachtoffer van zwarte criminelen en niet alleen mede-criminelen, maar ook onschuldigen.

https://chicago.suntimes.(...)d-2020-may-29-june-1

Nee Koossie, de moord op Floyd wordt door bepaalde krachten uitgebuit om de maatschappij te ontwrichten.
BLM is geen nieuw fenomeen en in 2014 braken er ook rellen uit nadat een zwarte jongen slachtoffer was geworden van politiegeweld. Floyd is dit keer de druppel die de emmer deed overlopen. Het is geen complot tegen Trump, maar simpelweg een maatschappelijke ontwikkeling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193669639
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:01 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat zal jou in november duidelijk worden.
Je kunt je claim dus nergens mee staven?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 juni 2020 @ 13:13:03 #288
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193669666
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

BLM is geen nieuw fenomeen en in 2014 braken er ook rellen uit nadat een zwarte jongen slachtoffer was geworden van politiegeweld. Floyd is dit keer de druppel die de emmer deed overlopen. Het is geen complot tegen Trump, maar simpelweg een maatschappelijke ontwikkeling.
Hoe naïef :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193669672
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoe naïef :')
Die eerdere onlusten waren een complot tegen Obama?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193670194
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

BLM is geen nieuw fenomeen en in 2014 braken er ook rellen uit nadat een zwarte jongen slachtoffer was geworden van politiegeweld. Floyd is dit keer de druppel die de emmer deed overlopen. Het is geen complot tegen Trump, maar simpelweg een maatschappelijke ontwikkeling.
Een maatschappelijke ontwikkeling gebaseerd op de onderbuik en gefaciliteerd door de media en gebruikt door de politiek.
EdvandeBerg merkt terecht op dat er talloze doden vallen in de zwarte gemeenschap door geweld waar ook de nodige onschuldigen het moeten ontgelden. BLM zwijgt daar over en hetzelfde geld voor de politiek. Een ieder die daar over begint die word gekwalificeerd als een racist.
pi_193670236
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:46 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is koren op de molen van zulke landen, die willen hier ook even hun slaatje uit slaan. Misschien kan dit nog een of andere financiële tegemoetkoming opleveren bijvoorbeeld.
[..]

Dat klopt in elk geval wel als het om de African American community in de VS gaat. De Democrats zullen álles doen om die stemmen te ronselen. We hebben het al gehoord van Joe Biden, "If you don't vote for me, you ain't black". Dat zijn natuurlijk krachtige uitspraken.

Als je trouwens geld zou doneren aan BLM via hun officiële site gaat dat ook in samenwerking met een organisatie genaamd ActBlue. Dat is dan weer gelinkt aan de Democrats, tja :s).
Het geld wat bedoelt is voor de borg van rellend tuig is mogelijk ook weggesluisd naar de Democrats. Miljoenen zijn er opgehaald en er is maar rond de 200.000 besteed aan de borg van rellend tuig.
pi_193670508
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

BLM is geen nieuw fenomeen en in 2014 braken er ook rellen uit nadat een zwarte jongen slachtoffer was geworden van politiegeweld. Floyd is dit keer de druppel die de emmer deed overlopen. Het is geen complot tegen Trump, maar simpelweg een maatschappelijke ontwikkeling.
Zwarten die in de BLM zaten denken daar anders over:
en

Dit alles is net zo natuurlijk als de tieten van Dolly Parton. Op Reddit zie je ook de hele tijd nieuwe accounts pro BLM spam plaatsen in letterlijk iedere sub.
pi_193670867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een maatschappelijke ontwikkeling gebaseerd op de onderbuik en gefaciliteerd door de media en gebruikt door de politiek.
EdvandeBerg merkt terecht op dat er talloze doden vallen in de zwarte gemeenschap door geweld waar ook de nodige onschuldigen het moeten ontgelden. BLM zwijgt daar over en hetzelfde geld voor de politiek. Een ieder die daar over begint die word gekwalificeerd als een racist.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Dat er binnen de zwarte gemeenschap een hoop onschuldige slachtoffers vallen als gevolg van 'onderling' geweld, is evident. Maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn met de wijze waarop de politie omgaat met Afro-Amerikanen.

En blijkbaar vindt de meerderheid van de Amerikanen dat inmiddels ook, zo blijkt uit recente opiniepeilingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193670953
Dit krijg je als je BLM maar blijft scanderen, en mee blijft gaan in het monster wat het nu is geworden;

RealBFolks twitterde op woensdag 17-06-2020 om 02:36:09 Young girls decide to knock the #whiteprivelege right outta this white little girl. The things we teach our children. . . https://t.co/0DWZg0u1Az reageer retweet
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193671045
quote:
4s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:57 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit krijg je als je BLM maar blijft scanderen, en mee blijft gaan in het monster wat het nu is geworden;

RealBFolks twitterde op woensdag 17-06-2020 om 02:36:09 Young girls decide to knock the #whiteprivelege right outta this white little girl. The things we teach our children. . . https://t.co/0DWZg0u1Az reageer retweet
Kom op man.

Ik heb vroeger ook wel eens klappen gekregen van oudere buurtkinderen. Dat had toch ook geen reet te maken met racisme? Sommige kinderen zijn nou eenmaal kut.

En door wie is die video trouwens gemaakt? Diegene grijpt dus niet in en verspreidt het filmpje daarna op sociale media. Beetje gek, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193671068
En dan duiken er dit soort gezellige reacties op onder het bericht:

Pog3ko1 twitterde op woensdag 17-06-2020 om 11:19:11 @RealBFolks Hoe zou het toch komen dat steeds meer blanken 'n hekel aan zwarten krijgen??? https://t.co/LsjjVgqshd reageer retweet
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193671382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op man.

Ik heb vroeger ook wel eens klappen gekregen van oudere buurtkinderen. Dat had toch ook geen reet te maken met racisme? Sommige kinderen zijn nou eenmaal kut.

En door wie is die video trouwens gemaakt? Diegene grijpt dus niet in en verspreidt het filmpje daarna op sociale media. Beetje gek, nietwaar?
Dr moeder zo te zien.

Of dit dan;
RealBFolks twitterde op donderdag 11-06-2020 om 15:59:51 🚨 White privilege strikes again! If roles were reversed CNN/MSNBC would have this on repeat 24/7 and more cities would burn. https://t.co/NmrOZVulct reageer retweet
Beestachtig geweld en dan als een aap er bij gaan dansen.

Of dit dan, nog meer gekleurde haat, met een terechte vraag door Van Rooy;
SamvanRooy1 twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 22:48:25 Zijn er al rellen, brandstichtingen en plunderingen losgebarsten? #dtv 👇🏻 https://t.co/omAKFEUIBp reageer retweet
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193671503
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Dat er binnen de zwarte gemeenschap een hoop onschuldige slachtoffers vallen als gevolg van 'onderling' geweld, is evident. Maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn met de wijze waarop de politie omgaat met Afro-Amerikanen.

En blijkbaar vindt de meerderheid van de Amerikanen dat inmiddels ook, zo blijkt uit recente opiniepeilingen.
Opinie gevormd door de media, als het echt om zwarte levens zou gaan dan zou men het echte probleem benoemen ipv afgeven op de politie die meer levens redden dan dat ze verwoesten.
pi_193671553
quote:
4s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dr moeder zo te zien.

Of dit dan;
RealBFolks twitterde op donderdag 11-06-2020 om 15:59:51 🚨 White privilege strikes again! If roles were reversed CNN/MSNBC would have this on repeat 24/7 and more cities would burn. https://t.co/NmrOZVulct reageer retweet
Beestachtig geweld en dan als een aap er bij gaan dansen.

Of dit dan, nog meer gekleurde haat, met een terechte vraag door Van Rooy;
SamvanRooy1 twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 22:48:25 Zijn er al rellen, brandstichtingen en plunderingen losgebarsten? #dtv 👇🏻 https://t.co/omAKFEUIBp reageer retweet
Dus nu is elke knokpartij tussen kinderen en tieners plots het gevolg van een raciale strijd, waarbij zwarten uiteraard de kwaadaardige partij zijn?

Je beseft dat de heer RealBFolks dit soort filmpjes (waarvan we niet weten wanneer ze zijn gemaakt of door wie) plaatst met een reden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193671596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus nu is elke knokpartij tussen kinderen en tieners plots het gevolg van een raciale strijd, waarbij zwarten uiteraard de kwaadaardige partij zijn?

Je beseft dat de heer RealBFolks dit soort filmpjes (waarvan we niet weten wanneer ze zijn gemaakt of door wie) plaatst met een reden?
Dit is gewoon rassenhaat, het laat zien hoe het word aangeleerd en laat zien hoe erg het kan zijn.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 17 juni 2020 @ 16:01:00 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193671685
:'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')