abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:44 #201
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193567494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog nooit een 500 meter voluit gedaan, wel 2x een 1500 meter. Daar komt wel bij dat dat met de adrenaline is van een baanwedstrijd en een echt startschot. Dan ren je de eerste 2 rondjes ineens harder dan je ooit gedaan hebt terwijl je denkt 'dit voelt echt heel makkelijk'. Na 700 meter komt ongeveer de klap, dan staan je benen en longen ineens keihard in de brand. De truc is om die 3e ronde niet teveel in te zakken, want als je dat wel doet, denk je de laatste ronde ineens: verhip, nog maar 300 meter! Eindsprinten! En dan blijf je soms achter met het gevoel dat je meer had kunnen geven omdat het zo snel voorbij is. En inderdaad een lekker kuchje met bloedsmaak achteraf.
Gelukkig loop ik niet op een baan, dan kan dat derde rondje me ook niet dwars gaan zitten! :7

Nee maar dit klinkt wel als iets waar ik weer enorm veel zin in heb :) ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 10 juni 2020 @ 14:01:12 #202
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193567518
Zeg we kunnen wel allemaal zo dramatisch doen, maar uiteindelijk doen we dit toch allemaal vrijwillig en vinden we het nog leuk ook.

Behalve Zwabberhark dan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193567530
Ik denk dat je de 1500 meter net zo vol in moet gaan als de 500 meter, maar dan na 300 meter als het zwaar wordt, gaan denken aan je techniek/ontspannen loopstijl ipv aan forceren tot de streep. Hoge pasfrequentie, armen meenemen, goede knie-inzet. En dan kun je hopelijk een heel stuk vlak doortrekken en nog een mooie eindsprint hebben.

Iets met rondjes, als je dat in de buurt hebt, is denk ik wel handig. Hier in de buurt is bijvoorbeeld een skatebaan van 300 meter.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 14:03:11 #204
284411 crew  heywoodu
pi_193567546
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:01 schreef DeLuna het volgende:
Zeg we kunnen wel allemaal zo dramatisch doen, maar uiteindelijk doen we dit toch allemaal vrijwillig en vinden we het nog leuk ook.

Behalve Zwabberhark dan.
Achteraf vinden we het leuk ja, ik ga er niet vanuit dat veel mensen vooraf zin hebben om kneiterhard naar de touwtyfus te gaan :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_193567588
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:01 schreef DeLuna het volgende:

Behalve Zwabberhark dan.
Zwabberhark vindt het ook leuk, zoals al een paar keer gezegd. Alleen wordt mijn klaagzang altijd met veel plezier geframed.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 14:06:19 #206
284411 crew  heywoodu
pi_193567590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je de 1500 meter net zo vol in moet gaan als de 500 meter, maar dan na 300 meter als het zwaar wordt, gaan denken aan je techniek/ontspannen loopstijl ipv aan forceren tot de streep. Hoge pasfrequentie, armen meenemen, goede knie-inzet. En dan kun je hopelijk een heel stuk vlak doortrekken en nog een mooie eindsprint hebben.

Iets met rondjes, als je dat in de buurt hebt, is denk ik wel handig. Hier in de buurt is bijvoorbeeld een skatebaan van 300 meter.
Dat heb ik hier alleen in de buurt door rotondes als keerpunt te nemen. Nou kan dat wel, maar ivm het voorkomen van gedoe met verkeer loop ik dan liever rechtdoor zodat ik eigenlijk maar één keer op moet letten. De route die ik gepland heb is gewoon de eerste 1,5km van vandaag, dat is maar één moment waarop auto's potentieel in de weg kunnen zitten (maar die gaan 95% van de tijd gewoon rechtdoor daar ipv dat ze het fietspad kruisen).

Rood (de 2 die daar staat is van de terugweg):

De indeling ga ik in gedachten houden ^O^
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:12:33 #207
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193567687
Ik heb zelf eenmaal een 1500 meter op de baan gelopen. Dat was compleet de hel.Ook een reminder dat het niveau tijdens baanwedstrijden echt veel hoger ligt. Ik werd die werdstrijd 13e van de 15.

Ben heel erg benieuwd hoe ik dicht ik bij die tijd van toen (5:00,90) ga komen. Ik kijk er nog niet naar uit, want het is echt heel zwaar. Het 1500m-kuchje hoort kwa duur meer bij een afstand tussen de 500m en 1000m in de atletiek.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_193567882
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat heb ik hier alleen in de buurt door rotondes als keerpunt te nemen. Nou kan dat wel, maar ivm het voorkomen van gedoe met verkeer loop ik dan liever rechtdoor zodat ik eigenlijk maar één keer op moet letten. De route die ik gepland heb is gewoon de eerste 1,5km van vandaag, dat is maar één moment waarop auto's potentieel in de weg kunnen zitten (maar die gaan 95% van de tijd gewoon rechtdoor daar ipv dat ze het fietspad kruisen).

Rood (de 2 die daar staat is van de terugweg):

[ afbeelding ]

De indeling ga ik in gedachten houden ^O^
Ik zie vlakbij een BMX parcours bij 'De Volharding', kan je daar niet heenfietsen en hem daar fietsen? :D Dat zou echt lachen zijn, Zwabber heeft niks gezegd over het verbieden van heuvelaf starten..

Of iets meer naar het Noorden zie ik een vierkantje wat je kan lopen op de 'Bovenweg'. Maar dat is waarschijnlijk al iets van 1000 meter per rondje, dus dan heb je ook niet heel veel toegevoegde waarde aan een rondje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193567897
Ik heb 1x een 1500 gelopen, en daarna gewoon nooit meer. Dus veel plezier allemaal :P

Ik vind het wel echt knap dat mensen zonder startschot en directe competitie zo diep kunnen gaan. Ik kan dat al niet met alle wedstrijdelementen.
pi_193567955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zie vlakbij een BMX parcours bij 'De Volharding', kan je daar niet heenfietsen en hem daar fietsen? :D Dat zou echt lachen zijn, Zwabber heeft niks gezegd over het verbieden van heuvelaf starten..

Of iets meer naar het Noorden zie ik een vierkantje wat je kan lopen op de 'Bovenweg'. Maar dat is waarschijnlijk al iets van 1000 meter per rondje, dus dan heb je ook niet heel veel toegevoegde waarde aan een rondje.
Wie stemt er voor dat heywoodu hier gaat lopen? :D

Deze is precies 1km, was een mooie geweest voor je 3000

pi_193567978
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb 1x een 1500 gelopen, en daarna gewoon nooit meer. Dus veel plezier allemaal :P

Ik vind het wel echt knap dat mensen zonder startschot en directe competitie zo diep kunnen gaan. Ik kan dat al niet met alle wedstrijdelementen.
Op een korte afstand vind ik het ook wel knap. Bij de 10/11km laatst merkte ik dat dat juist heel goed ging zonder wedstrijdadrenaline, start je een keer niet als een debieltje en loop je gewoon vlak.
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:36:05 #212
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193568093
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:53 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik verheug me op het aantal keren dat "het 1500-kuchje" genoemd zal gaan worden.
Ik heb altijd zo'n inspanningskuchje bij hard gaan. Tijdens/na de 500, tijdens/na de 3000 (vandaar ook die tractor) en bij intervallen op de baan ook altijd (vanavond weer :) )
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193568100
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op een korte afstand vind ik het ook wel knap. Bij de 10/11km laatst merkte ik dat dat juist heel goed ging zonder wedstrijdadrenaline, start je een keer niet als een debieltje en loop je gewoon vlak.
Bij de Ekiden viel me dat ook wel mee ja! Ik denk niet dat ik op dat moment bij een wedstrijd harder had gelopen.

Nu ik weer met de groep train merk ik wel dat het een stuk makkelijker is om de tempo’s weer te halen. Gewoon achter mensen aan blijven rennen :P
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:39:34 #214
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193568156
quote:

[..]

Dan pak ik hier op de Sallandse heuvelrug de Sprengenberg wel :) Het is broedseizoen dus het mag niet, maar alles voor de punten _O-

Nee, ik doe 'm wel gewoon vlak op saai asfalt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193568441
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog nooit een 500 meter voluit gedaan, wel 2x een 1500 meter. Daar komt wel bij dat dat met de adrenaline is van een baanwedstrijd en een echt startschot. Dan ren je de eerste 2 rondjes ineens harder dan je ooit gedaan hebt terwijl je denkt 'dit voelt echt heel makkelijk'. Na 700 meter komt ongeveer de klap, dan staan je benen en longen ineens keihard in de brand. De truc is om die 3e ronde niet teveel in te zakken, want als je dat wel doet, denk je de laatste ronde ineens: verhip, nog maar 300 meter! Eindsprinten! En dan blijf je soms achter met het gevoel dat je meer had kunnen geven omdat het zo snel voorbij is. En inderdaad een lekker kuchje met bloedsmaak achteraf.
Hm, als je het zo omschrijft heb ik er ineens veel minder zin in...
Ben ook blij dat ik de laatste km van de 3000m zelf niet kon zien, want ik kon gewoon voelen dat het er niet meer goed uitzag. :D Voor zover ik iets van looptechniek heb, dan op dat moment sowieso niet meer...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 14:59:16 #216
284411 crew  heywoodu
pi_193568478
quote:

[..]

Je weet hoe veel heuvels een BMX-baan heeft? :D Ik heb daar een paar jaar aan fietscross gedaan, dat zijn kleine maar echt wel steile heuvels _O-

De Bovenweg kan inderdaad, maar op op een fors deel daarvan rijden auto's echt lomp hard en heb je geen fietspad of iets dergelijks, dat is als je volle bak gaat gewoon niet veilig.

Die anderhalve kilometer grotendeels rechtdoor vind ik overigens prima, lekker overzichtelijk :9
pi_193568710
Mag ik de 500 meter dan ook over doen? Rij ik wel naar de Gulbergen hier en werp ik me naar beneden :P
Wel interessant rondjes ipv een lang recht stuk voor de 1500. Is hier vlakbij een openbaar atletiek baan ding Op Noord in Eindhoven heet dat voor @Bos81 misschien interessant die woont vlakbij mij als ik zijn rondjes voorbij zie komen :)

[ Bericht 8% gewijzigd door ser op 10-06-2020 15:20:47 (bas is bos ;-)) ]
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  woensdag 10 juni 2020 @ 15:38:15 #218
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193568970
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:01 schreef Bos81 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

maakt 18:01 als eindtijd...
Kijk, dat had ik ook in gedachten als mijn eindtijd, 18 minuten. Dat had ook makkelijk moeten kunnen. En dan was het nog spannend voor de laatste plek. Maar door mijn mislukte 3k, waar ik de man met de hamer tegenkwam, is dat ook niet spannend meer. Ik verwacht niet dat ik op de 1500 een halve minuut goed ga maken. Ik ga voor een tijd tussen de 8 en 8:30 minuten. Wat ook volgens de tool van Corniel haalbaar moet zijn, zowel op basis van de 500m als mijn 5k tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Starflyer op 10-06-2020 15:54:41 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 10 juni 2020 @ 15:49:06 #219
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_193569125
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 15:19 schreef ser het volgende:
Mag ik de 500 meter dan ook over doen? Rij ik wel naar de Gulbergen hier en werp ik me naar beneden :P
Wel interessant rondjes ipv een lang recht stuk voor de 1500. Is hier vlakbij een openbaar atletiek baan ding Op Noord in Eindhoven heet dat voor @:Bos81 misschien interessant die woont vlakbij mij als ik zijn rondjes voorbij zie komen :)
Ja, ken ik, is idd dichtbij. Zoals je hebt kunnen zien liep ik mijn 500m op dat hardloop fietspad door de Achtse Barrier waar je kan zien hoeveel je gelopen hebt per 100m.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:09:49 #220
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193569420
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 15:19 schreef ser het volgende:
Wel interessant rondjes ipv een lang recht stuk voor de 1500. Is hier vlakbij een openbaar atletiek baan ding Op Noord in Eindhoven heet dat voor @:Bos81 misschien interessant die woont vlakbij mij als ik zijn rondjes voorbij zie komen :)
Ik weet niet welke helling die heeft, op een gegeven moment wordt het ook wel "eng".
Ben wel eens zo hard omlaag gegaan in de Ardennen dat ik op een gegeven moment begon te denken "oh oooh m'n tanden en gezicht". Afremmen is dan best lastig als je steeds meer daalt.
pi_193569451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wie stemt er voor dat heywoodu hier gaat lopen? :D
:Y
pi_193569595
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:47 schreef wyccie het volgende:
In het weekend een 10 mile en een HM gelopen en ik voelde me prima! Zelfs nog gewandeld in Meijendel. Maar gisteren noodgedwongen een rustdag gepakt, want ik was heel erg moe. Ook dutjes gedaan.
Aangezien ik morgen een intervaltraining heb met de club en donderdag een andere afspraak ging ik vandaag de 3000 meter lopen, voor ik naar de bootcamp zou gaan. Dus hopen dat het eten goed gezakt is en ik genoeg gerust heb.

Op de fiets gesprongen naar de Oopijolder, maar dat was al zwaar voor de bovenbenen en tijdens het inlopen voelde ik mijn kuit en beetje. Ook mijn hamstring voelde ik, terwijl die helemaal niet pijnlijk was of gespannen was.
Haha, waren dat nou die pre-wedstrijdpijntjes die iedereen voelt? Ach, aangezien ik gisteren dus zo erg moe was en best wel weer eens een ijzertekort kon hebben, besloot ik dat het jammer de bammer is, maar dat ik dan maar waarschijnlijk een matige race zou lopen.

De eerste kilometer ging prima, halverwege dacht ik dat ik op 2/3e zat. Daarna werd het duidelijk zwaarder. Op Afstandmeten een route uitgezet, en ergens bij een bocht zou de finish zijn. Ik hoopte zo erg dat het de eerste bocht was na het kruispunt, maar helaas.
Daar bleek ik nog 700 meter te moeten. Het was ook nog eens na een lichte helling (in realiteit stelde het echt niks voor).
Gewoon doorbijten en doorgaan, al kakte het tempo in. Na wat ik dacht nog 350 meter te gaan, bleek ik nog maar 150 meter te hebben gelopen. ;( Ik heb me toen op het volgende punt gericht en dacht 'daar moet het zijn, en anders stop ik daar gewoon, ze bekijken het maar'. Maar ja, als je daar eenmaal bent en het horloge zoemt nog niet, dan ga je tóch door, hè. :P
Het lopen leek niet meer op lopen; ik harkte, zwaaide en stampte en maakte rare geluiden. De laatste 10 meter leken wel 100 meter te zijn. En dat was het waarschijnlijk ook, ik keek niet goed op mijn horloge, want ik kon toen echt niet meer normaal nadenken.

Na 3,01 km horloge gestopt. Tijd voor 3000 meter is 13:45 (in Garmin en Strava in de grafiek opgezocht).

Ik moest zo hard bijkomen dat ik dacht dat ik zou overgeven, maar gelukkig heb ik de andijvie, taugé en notenburger binnen gehouden. En mijn longen waren kapot (vergeten doping te puffen!).
Dit is echt zo ontzettend naar. Wanneer mag ik weer gewoon ontspannen een marathon lopen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna nog snel naar de bootcamp gefietst.
We hadden een trappentraining! Sprintjes omhoog en omlaag, squats, jumping jacks. En dat ging allemaal hartstikke goed. :') Mijn benen zijn dus het probleem niet.
Klaag, klaag, klaag.. super strakke tijd! *O*
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:24:29 #223
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193569609
Ik ben fier op u
F means you're fucked
pi_193570180
@Bos81 ja gezien die had ik ff moeten doen voor mijn 500 meter, is zo'n 1200 meter dus ff doortrekken tot na de fransebaan en hopen dat de auto's stoppen is ook een optie ;)

@Daywalk3r er zit een heel steil stuk (13% zegt men) in maar dat is eerder 150 meter richting een sloot....
en de andere is 300 meter (11%) maar wel met losse stenen etc dus dat ga ik niet doen mijn enkels en tanden zijn me te dierbaar :P
Is wel een mooie hoogtetraining voor NL begrippen. Ook meteen een mentale training want echt heel bijzonder is het er niet
pi_193570407
Niet te doen om op iedereen te reageren mobiel, maar wat wordt er goed gelopen zeg!!
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 17:22:31 #226
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193570471
Vanavond nog even een groepstraining en dan ergens morgen die 3000 zien te doen. Heb er al wel een mooi parcourtje voor gevonden.

En wat wordt er hier allemaal hard gelopen zeg. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193570562
Moeten we hierna echt gaan sprinten ofzo dan?
@hatsaflats had daar laatst volgens mij nog een suggestie voor
It has to mean something
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 17:30:05 #228
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193570576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:29 schreef Cynic het volgende:
@:hatsaflats had daar laatst volgens mij nog een suggestie voor
*Ben nu al voor *O* :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:48:38 #229
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_193570903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:02 schreef ser het volgende:
@:Bos81 ja gezien die had ik ff moeten doen voor mijn 500 meter, is zo'n 1200 meter dus ff doortrekken tot na de fransebaan en hopen dat de auto's stoppen is ook een optie ;)

Dat was idd mijn plan voor de 1500 ja :) :)
pi_193571046
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:29 schreef Cynic het volgende:
@:hatsaflats had daar laatst volgens mij nog een suggestie voor
60, 80, 100, 200, 400?

Kom maar op! Al heb ik wel extreem veel baat bij een vliegende start. Gisteren aan het einde van de training 30 metertjes met vliegende start in 3,80. Al begint op die tempo’s wel wat duidelijker te worden dat ik wat ruimer in m’n vel kom te zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:02:23 #231
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193571125
60 meter met vliegende start? :9
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 18:04:04 #232
284411 crew  heywoodu
pi_193571146
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:57 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

60, 80, 100, 200, 400?

Kom maar op! Al heb ik wel extreem veel baat bij een vliegende start. Gisteren aan het einde van de training 30 metertjes met vliegende start in 3,80. Al begint op die tempo’s wel wat duidelijker te worden dat ik wat ruimer in m’n vel kom te zitten.

SPOILER
In principe heeft iedereen op korte afstanden vrij veel baat bij een vliegende start, toch? :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 18:04:46 #233
284411 crew  heywoodu
pi_193571163
Overigens lijkt dat me wel leuk, maar dat lijkt me ook niet echt goed te doen met GPS :P
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:06:24 #234
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193571199
Misschien maar eens een baanmeeting organiseren in een postcorona tijdperk?
pi_193571255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:04 schreef heywoodu het volgende:
Overigens lijkt dat me wel leuk, maar dat lijkt me ook niet echt goed te doen met GPS :P
Dat bedacht ik me ook ja, tijdwaarneming wordt wel ingewikkeld.
Ik zou best wel een keer zo'n ouderwetse sportdag willen doen, met ver- en hoogspringen. Gewoon om te kijken hoe dat is. :)
It has to mean something
pi_193571431
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:57 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

60, 80, 100, 200, 400?

SPOILER
Oei, ook 60 en 80? Da's echt superkort. Meende iets van 100, 200, 400 en 800 ofzo. Maar ik wil alles wel proberen.
Die aftakeling moet je koesteren. Ofzo... :{
It has to mean something
pi_193571433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In principe heeft iedereen op korte afstanden vrij veel baat bij een vliegende start, toch? :P
Je hebt mij nog niet zien staand, of nog erger: uit een startblok, zien starten ;)
pi_193571989
Ik zie wel op tegen die 1500. Die zou in principe op een sneller tempo moeten dan de 3000, maar ik denk niet dat ik een sneller tempo heb die ik meer dan 500 meter kan volhouden.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je de 1500 meter net zo vol in moet gaan als de 500 meter
Whahaha, jij bent grappig.
Als ik er net zo vol in ga dan mag ik de laatste 1100 meter wandelen.
pi_193572037
Poeh, 3000m is verder dan je denkt. Tactiek was dood of de gladiolen. Resultaat net iets boven de 12 minuten.

Tijd is dus 12:01,5
afbeelding

Uh, kan iemand mij vertellen wat ik fout doe bij toevoegen afbeelding?

[ Bericht 26% gewijzigd door Voccar op 10-06-2020 19:57:34 ]
pi_193572516
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:59 schreef Voccar het volgende:
Poeh, 3000m is verder dan je denkt. Tactiek was dood of de gladiolen. Resultaat net iets boven de 12 minuten.

[ afbeelding ]

Ehm, moet je niet [img] gebruiken?
It has to mean something
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 19:39:54 #241
284411 crew  heywoodu
pi_193572695
Oei, daar gaat weer een plekje :(
pi_193572875
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Achteraf vinden we het leuk ja, ik ga er niet vanuit dat veel mensen vooraf zin hebben om kneiterhard naar de touwtyfus te gaan :+
Dit vooral.

Vandaag voorzichtig 5km gelopen en twee dagen gefoamrolled. Ik durfde niet harder dan 5:15, toen voelde het niet zo goed en ben ik omlaag gegaan in tempo. Als het lukt doe ik vrijdag de 3k. Maar bij pijn dan ga ik afhaken.
Whatever...
pi_193572897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 19:30 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ehm, moet je niet [img] gebruiken?
Dat gebruikte ik ook in m'n post, maar er gaat toch iets fout blijkbaar.
  woensdag 10 juni 2020 @ 20:04:27 #244
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_193573122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:59 schreef Voccar het volgende:

afbeelding

Bij imgur, moet je als je de link ziet staan (als je met de muis over de foto gaat) en rechts daarvan copy, moet je klikken op dat pijltje naar beneden en dan kiezen voor shared links. en dan kiezen voor de code bij forums.. dan zet imgur de img code er automatisch bij.
pi_193573356
Ik zie wel weer knappe tijden voorbij komen. Heb 12.00 in mijn hoofd zitten als ‘stretched goal ‘ en 14:00 als doel om onder te blijven, maar vraag me af of ik dat ga redden ( er van uitgaande dat ik kan lopen vrijdag).

Volgens mijn snelste 5km (22:56 20 mei) zou ik sowieso onder de 13:30 moeten kunnen blijven. Ben benieuwd of ik dat kan.
Whatever...
pi_193573717
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:55 schreef wyccie het volgende:
Ik zie wel op tegen die 1500. Die zou in principe op een sneller tempo moeten dan de 3000, maar ik denk niet dat ik een sneller tempo heb die ik meer dan 500 meter kan volhouden.
[..]

Whahaha, jij bent grappig.
Als ik er net zo vol in ga dan mag ik de laatste 1100 meter wandelen.
Dit gevoel herken ik wel. Loop af en toe een 6minuten assesment voor mijn trainasone schema, dan loop ik niet bijster veel sneller dan bij mijn 3km deze week.

Edit: Volgens Riegel zou ik van 3:59 maar 3:49 moeten, misschien is dat nog wel te doen trouwens.

[ Bericht 5% gewijzigd door RunnerAdd op 10-06-2020 20:52:23 ]
pi_193574387
Ik heb trouwens helemaal geen gevoel bij die puntentelling, en hoe de verhouding tussen de verschillende afstanden is. Waar is het nu bijvoorbeeld nog spannend?
It has to mean something
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 21:31:26 #248
284411 crew  heywoodu
pi_193574429
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:29 schreef Cynic het volgende:
Ik heb trouwens helemaal geen gevoel bij die puntentelling, en hoe de verhouding tussen de verschillende afstanden is. Waar is het nu bijvoorbeeld nog spannend?
De onderlinge verschillen (uiterst rechts) zijn als ik het goed begrijp de verschillen omgerekend naar de 1500m, dus waar het spannend is hangt een beetje af van de tijden die men daar gaat lopen. Geen idee hoe ik mijn voornaamste concurrenten in moet schatten, of mijzelf.
pi_193575108
Doe mij de volgende keer de sprints maar inderdaad :+ .

De duurconditie is bij mij nog niet wat het is geweest, al ben ik wel tevreden met mijn tijd die ik heb gelopen. Ging weg met de hoop op 3'30 gemiddeld, natuurlijk te hard gestart, wat me na 1500m alweer de wil gaf om het op te geven en dan zit je net op de helft... :'( Maar gewoon de souplesse proberen te blijven vinden, al had ik het idee dat mijn hele gezicht uitgezakt was, doorgaan! Toen ik nog 700m moest gaan kon ik me het eindpunt al wat voorstellen en kon ik toch het tempo nog iets aanhouden.
Over de finish in 10.37 en daarna moest ik echt even 5 minuten bijkomen. Proefde ook nog eens bloed, lekker :9 . Was goed afzien dit! :D

pi_193575317
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 22:07 schreef Jero_nimo het volgende:
Doe mij de volgende keer de sprints maar inderdaad :+ .

De duurconditie is bij mij nog niet wat het is geweest, al ben ik wel tevreden met mijn tijd die ik heb gelopen. Ging weg met de hoop op 3'30 gemiddeld, natuurlijk te hard gestart, wat me na 1500m alweer de wil gaf om het op te geven en dan zit je net op de helft... :'( Maar gewoon de souplesse proberen te blijven vinden, al had ik het idee dat mijn hele gezicht uitgezakt was, doorgaan! Toen ik nog 700m moest gaan kon ik me het eindpunt al wat voorstellen en kon ik toch het tempo nog iets aanhouden.
Over de finish in 10.37 en daarna moest ik echt even 5 minuten bijkomen. Proefde ook nog eens bloed, lekker :9 . Was goed afzien dit! :D

[ afbeelding ]
@Zwabberhark, ik denk dat je nu wel op zoek mag naar dat mp3’tje van “Hoe schoon ons Ermelo is”.
  Redactie Sport woensdag 10 juni 2020 @ 22:54:38 #251
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193575958
Ik vind het echt weer genot om al die verslagen te lezen.

Iedereen _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 11 juni 2020 @ 00:49:50 #252
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_193577344
Noem nij een ouwe zure man, maar als ik nu de posts van de laatste week lees denk ik heimelijk terug aan de goede oude tijd dat er hier nog posters waren met marathon en zelfs ultra ambities...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_193578028
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 00:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
Noem nij een ouwe zure man, maar als ik nu de posts van de laatste week lees denk ik heimelijk terug aan de goede oude tijd dat er hier nog posters waren met marathon en zelfs ultra ambities...
:W
Volgende week een training van 60+ op de agenda staan. Maar ja, ik durf dat niet zo goed te posten hier, met al dat korte geweld.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_193578148
Ik vind het juist wel eens leuk :P
pi_193578154
Ik vind het juist wel leuk dat het een keer over wat korter werk gaat.
It has to mean something
pi_193578172
Ik las eens een interview met een nationaal kampioene op de 5 km uit de VS. Die zat in het vliegtuig en haar buurman zag dat ze hardloopschoenen meehad.
'Wat leuk, loop je ook hard? Wat voor afstanden loop je?'
Ze antwoorde dat ze 5km loopster was.
Waarop die man op neerbuigende toon zei: 'oh, maar ík loop marathons!'
It has to mean something
pi_193578186
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 05:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Volgende week een training van 60+ op de agenda staan. Maar ja, ik durf dat niet zo goed te posten hier, met al dat korte geweld.
Gewoon doen toch? Ik vind het ook gaaf om te zien hoe je op de een of andere manier 4000 hoogtemeters weet te lopen in Nederland en daar dan 6 uur mee bezig bent :D
It has to mean something
  Forum Admin donderdag 11 juni 2020 @ 07:02:02 #258
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193578196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 00:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
Over een maandje weer beginnen met opbouwen voor een najaarsmarathon. Nu beetje een plateau aan het vasthouden met om de week een hm. Nog geen ultra's op de agenda, eerst maar eens de marathon fatsoenlijk lopen.

Het sprintwerk is leuk om te volgen, zeker zo met het gebrek aan loopjes in het vizier.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 juni 2020 @ 07:06:06 #259
284411 crew  heywoodu
pi_193578203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 05:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik vind dat veel te lange werk juist leuk om over te lezen ook, doen! :D
  donderdag 11 juni 2020 @ 07:49:54 #260
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193578417
Ik loop gewoon van alles door elkaar *) Niks geen gerichte opbouw, doen wat leuk is
pi_193579017
Puntentelling snap ik wel maar ook weer niet want weet niet hoe hard de andere kunnen lopen en ik kan me er ook niet zo druk om maken :D
Vind het gewoon grappig om eens een keer korter en feller te lopen met een soort doel dat doe ik normaal niet. Dat echte korte sprinten is niks voor mij tenzij er een bal op het veld ligt dan wil het nog wel lukken ;)
En @Guard gewoon die maffe plannen van je posten hoor geeft me ook weer moed om door te trainen voor die 35+ trails......
Gisteravond mooi excuus om de 3km uit de benen te lopen. Er was een social run vlakbij huis van met eigen gebrouwen bier van een paar medelopers na afloop. Lekker bier B:)B En een goede 13 km uitgelopen.
pi_193579079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 06:48 schreef Cynic het volgende:
Ik las eens een interview met een nationaal kampioene op de 5 km uit de VS. Die zat in het vliegtuig en haar buurman zag dat ze hardloopschoenen meehad.
'Wat leuk, loop je ook hard? Wat voor afstanden loop je?'
Ze antwoorde dat ze 5km loopster was.
Waarop die man op neerbuigende toon zei: 'oh, maar ík loop marathons!'
Tsja, is het neerbuigend, of is hij gewoon trots aan het vertellen?
Ik denk dat er altijd een stukje miscommunicatie schuil gaat in dit soort aannames.

Indien 't echt neerbuigend was, dan ben je gewoon een lul en heb je geen idee van andere takken binnen de sport.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_193579088
Ik merk dat ik die korte afstanden qua herstel vrij goed verteer. Geen spierpijn ofzo de volgende dag, en de teennagels blijven ook beter intact.
Merkte gisteren toen ik naar het werk fietste de dag na de 3km wel dat de benen minder fris waren dan anders, maar dat mag :)
It has to mean something
  donderdag 11 juni 2020 @ 09:18:46 #264
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193579224
Ik durf te stellen dat de top-3 nu al wel bepaald is. De meest spannende strijd die ik nu zie is die om plek vier: @Voccar en @RunnerAdd, succes!

Ik heb de volgorde van de kolommen aangepast, ik denk dat het helpt.

@rechtsedirecte Ik snap je opmerking, zeker gezien je eigen voorliefde. Maar als we hier een solo-kies-je-eigen-50-km+-trail organiseren wordt het denk ik toch een heel klein klassementje.

Nog even volhouden reserve-kiwi!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Fok! 4us-Kamp       | punten |  diff.  |    500 m   | 3000 m  |1500|5000
====================o========o=========o============o=========o====o====
01. Jero_nimo       | 177,17 |         | 01. 1:11,0 | 10:37,0 |    |    
02. Cynic           | 192,67 | +0:46,5 | 02. 1:25,0 | 10:46,0 |    |    
03. Corniel         | 200,87 | +1:11,1 | 04. 1:29,3 | 11:09,4 |    |    
04. Voccar          | 213,85 | +1:50,0 | 06. 1:33,6 | 12:01,5 |    |    
05. RunnerAdd       | 218,33 | +2:03,5 | 08. 1:39,0 | 11:56,0 |    |    
06. heywoodu        | 224,58 | +2:22,2 | 05. 1:32,5 | 13:12,5 |    |    
07. Frozen-Assassin | 229,67 | +2:37,5 | 03. 1:27,0 | 14:16,0 |    |    
08. Daywalk3r       | 236,27 | +2:57,3 | 12. 1:43,1 | 13:19,0 |    |    
09. Zwabberhark     | 241,97 | +3:14,4 | 13. 1:46,0 | 13:35,8 |    |    
10. wyccie          | 247,50 | +3:31,0 | 14. 1:50,0 | 13:45,0 |    |    
11. ser             | 248,67 | +3:34,5 | 16. 1:59,0 | 12:58,0 |    |    
12. DeLuna          | 265,08 | +4:23,7 | 15. 1:54,0 | 15:06,5 |    |    
13. Bos81           | 321,17 | +7:12,0 | 18. 2:21,0 | 18:01,0 |    |    
14. Starflyer       | 332,17 | +7:45,0 | 17. 2:17,5 | 19:28,0 |    |    
--------------------+--------+---------+------------+---------+----+----
15. Sdivad          |  96,00 | 08:07,0 | 07. 1:36,0 |         |    |    
16. ijs_beer        |  99,00 | 07:49,0 | 09. 1:39,0 |         |    |    
17. Spanky78        | 100,00 | 07:43,0 | 10. 1:40,0 |         |    |    
18. Vork            | 100,40 | 07:40,6 | 11. 1:40,4 |         |    |    
pi_193579664
Afgelopen week even op mijn vaste routes gekeken naar een geschikt stuk voor de 3 kilometer, en die dacht ik te hebben gevonden. Bleek slechts 2,5 kilometer te zijn, dus toch nog een stuk door een woonwijk vanochtend met één plek waar ik moest oversteken. Gelukkig zonder problemen door kunnen lopen.

Ik ging weg met het idee om 4:30/4:20/4:10 te lopen, omdat mijn snelste kilometer 'ooit' (loop sinds half februari een stuk serieuzer dan de afgelopen jaren) een maand geleden op 3:59 uitkwam.

Eerste 500 meter ging in 2:03, dat ging ik nooit volhouden leek me, dus het tempo iets teruggeschroefd naar een snelheid die ik langer vast kon houden. Gezien de eerste 2 kilometertijden aardig gelukt. Daarna langzaamaan geprobeerd nog een beetje te versnellen, wat ook prima ging. Al met al noteer ik tevreden een 12:37 :)

SPOILER
  Forum Admin donderdag 11 juni 2020 @ 09:55:29 #266
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193579704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:18 schreef Corniel het volgende:
@:rechtsedirecte Ik snap je opmerking, zeker gezien je eigen voorliefde. Maar als we hier een solo-kies-je-eigen-50-km+-trail organiseren wordt het denk ik toch een heel klein klassementje.
Als mijn najaarsmarathon(nen) niet doorgaan ben ik hier wel voor te porren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:11:22 #267
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193579885
@Svivad: Netjes hoor. Al denk ik dat je sneller gelopen had, als je die 4:06/km van je eerste 500 meter zolang mogelijk had proberen vol te houden.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
06. Sdivad          | 222,17 | +2:15,0 | 07. 1:36,0 | 12:37,0 |    |    
07. heywoodu        | 224,58 | +2:22,2 | 05. 1:32,5 | 13:12,5 |    |    
08. Frozen-Assassin | 229,67 | +2:37,5 | 03. 1:27,0 | 14:16,0 |    |    
09. Daywalk3r       | 236,27 | +2:57,3 | 12. 1:43,1 | 13:19,0 |    |    
10. Zwabberhark     | 241,97 | +3:14,4 | 13. 1:46,0 | 13:35,8 |    |    
11. wyccie          | 247,50 | +3:31,0 | 14. 1:50,0 | 13:45,0 |    |    
12. ser             | 248,67 | +3:34,5 | 16. 1:59,0 | 12:58,0 |    |    
13. DeLuna          | 265,08 | +4:23,7 | 15. 1:54,0 | 15:06,5 |    |    
14. Bos81           | 321,17 | +7:12,0 | 18. 2:21,0 | 18:01,0 |    |    
15. Starflyer       | 332,17 | +7:45,0 | 17. 2:17,5 | 19:28,0 |    |    
16. ijs_beer        |  99,00 | 07:49,0 | 09. 1:39,0 |         |    |    
17. Spanky78        | 100,00 | 07:43,0 | 10. 1:40,0 |         |    |    
pi_193581891
Kolere, ik ben even uithijgen. 12:46. Logje en verslag volgt.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 juni 2020 @ 12:33:53 #269
284411 crew  heywoodu
pi_193581918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:32 schreef Spanky78 het volgende:
Kolere, ik ben even uithijgen. 12:46. Logje en verslag volgt.
Netjes! Dat wordt een spannende strijd tussen ons zo te zien :o
pi_193582459
Ok, dat was afzien. Maar met 12:46 volgens strava ben ik tevreden. Kan eerlijk zeggen dat ik nu (en zeker vandaag) echt niet sneller kon.

Maandag schoot het er tijdens een snel rondje van 6km in. ITB, ofwel runnersknee. Ik kwam soort van hinkelend thuis en kwam nauwelijks de trap af. Omhoog ging dan wel weer. Balen en natuurlijk ook enige schrik voor langduriger blessureleed.

Ik met spoed een foamrol besteld en die kwam dinsdag binnen. Tegelijkertijd voelde ik de pijn vrij snel wegzakken en met foamrollen voelde de 'strakte' in mijn hamstring, heup en buitenkant quad snel minder worden. Gisteren een rondje van 5km gelopen en dat ging redelijk, maar harder dan 5:20 ongeveer voelde ik wel. De echte pijn bleef gelukkig weg.

Nog meer foamrollen en hopen dat eea snel herstelt dan maar, ben duidelijk geen 28 meer. En vanochtend ging het echt een stuk beter, zonder pijn de trap af was verbazingwekkend. Dus rond 11 uur besloot ik dat ik het op moest wagen. Snel een banaan erin, thuiswerk even dichtgeklapt.... omkleden en naar het park. Wel een beetje benauwd, maar nog niet erg warm.

Het is ongeveer 600 meter lopen naar de start, dus die gebruikte ik als warming-up. Dat voelde niet verkeerd. Aan de andere kant kwamen de herinneringen aan de gevreesde coopertesten op de middelbare school weer terug. Waar ik, zonder enig idee altijd veel te hard vertrok en dan na een minuut of 8-9 volledig in elkaar stortte. Mijn beste prestatie was 3100 meter, op karakter en conditie die ik met heel andere sporten had opgebouwd.

Enfin. Ik kwam diverse mensen met honden tegen en ik was toch wel een beetje jaloers op het relaxte rondje dat zij deden. Ik wist inmiddels al dat het pijn zou gaan doen. Aan de start twijfelde ik nog even... doe ik het echt? Maar kon al niet meer terug natuurlijk, de pijn was weg dus no excuses. Ik had voor mezelf een maximale tijd van 14:00, een absolute wereldtijd van 12:00 en 13:00 als haalbaar maar moeilijk in gedachte.

Dus 3,2,1, go! vertrekken en mijn doel in mijn hoofd: probeer op 4:00 weg te gaan, na 300 meter kwam ik er achter dat echt te is, maar even volhouden. Fuck, wind tegen en een meter of twee omhoog....maar ik loop straks dit zelfde stuk terug, dan ben ik er blij mee... Ik kijk op mijn horloge en zie dat ik op 1km zit, 3:58, wtf.... dit is te zwaar, ga dit niet nog 2 kilometer volhouden. Mijn powermeter geeft meer dan 400watt aan. Te veel, ik zou op 370 moeten lopen.... ietsje rustiger aan anders stort ik in. Weer een paar honden, jeetje wat is die vrouw dik.... keerpunt. Spijt dat ik dit aan het doen ben. Nog een keer langs de dikke vrouw met dito hond. Ik proef het bloed waar anderen het over hadden.

Twee kilometer, jawel, nog maar een stukje. 4:19, dat is het tempo dat ik eigenlijk zou lopen. Prima dus, maar of ik dat volhoud? Nu wordt het echt zwaar, karakter tonen dus. Maar nu merk ik dat ik net te snel weg ben gegaan, ik probeer, terwijl ik met gevaar voor iegen leven de weg oversteek ipv langs de weg te blijven het tempo aan te houden. Nadenken gaat niet echt meer. De volgende keer als ik op mijn horloge kijk moet ik nog 300 meter en eigenlijk kan ik niet meer. Kom op, sprinten....

Als ik 3.00 zie staan druk ik op stop en probeer niet om te vallen. De langslopende hondenuitlaters kijken meewarig naar me, alsof ik gek ben geworden (kan ze geen ongelijk geven). 12:46, ik ben er best blij mee. Maar vooral ook dat het afgelopen is. iemand zei het is vooral achteraf leuk, daar ben ik het hartgrondig mee eens.

Ik probeer op een rustig tempo wat uit te lopen en doe een extra rondje om het huis om straks niet knetterstijf te worden. Bak een lekker eitje voor mezelf en schrijf dit verslag.

Bewijs:

Whatever...
pi_193582480
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Netjes! Dat wordt een spannende strijd tussen ons zo te zien :o
Blijkbaar, ik loop zo hard mogelijk, maar eerlijk - mijn plek tussen de mensen hier (waarvan de meesten veel beter en meer lopen dan ik) maakt me niet zo heel veel uit. Als ik mijn best heb gedaan is het goed genoeg :)

Jij zult de 1500 wel sneller doen dan ik vermoed ik... voor de 5 wordt het dan de vraag... mijn beste tijd is 22:56...
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 juni 2020 @ 13:12:17 #272
284411 crew  heywoodu
pi_193582602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Blijkbaar, ik loop zo hard mogelijk, maar eerlijk - mijn plek tussen de mensen hier (waarvan de meesten veel beter en meer lopen dan ik) maakt me niet zo heel veel uit. Als ik mijn best heb gedaan is het goed genoeg :)

Jij zult de 1500 wel sneller doen dan ik vermoed ik... voor de 5 wordt het dan de vraag... mijn beste tijd is 22:56...
Ja, ik vermoed dat ik op de 1500m iets kan winnen (maar niet veel), terwijl ik op de 5km iets verlies. Leuke motivatie wel :9
pi_193582802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:52 schreef Sdivad het volgende:
Afgelopen week even op mijn vaste routes gekeken naar een geschikt stuk voor de 3 kilometer, en die dacht ik te hebben gevonden. Bleek slechts 2,5 kilometer te zijn, dus toch nog een stuk door een woonwijk vanochtend met één plek waar ik moest oversteken. Gelukkig zonder problemen door kunnen lopen.

Ik ging weg met het idee om 4:30/4:20/4:10 te lopen, omdat mijn snelste kilometer 'ooit' (loop sinds half februari een stuk serieuzer dan de afgelopen jaren) een maand geleden op 3:59 uitkwam.

Eerste 500 meter ging in 2:03, dat ging ik nooit volhouden leek me, dus het tempo iets teruggeschroefd naar een snelheid die ik langer vast kon houden. Gezien de eerste 2 kilometertijden aardig gelukt. Daarna langzaamaan geprobeerd nog een beetje te versnellen, wat ook prima ging. Al met al noteer ik tevreden een 12:37 :)

SPOILER
Slim gedaan, achteraf gezien had ik ook zo moeten weggaan. Denk je dat je eventueel nog een snellere 2e km zou kunnen doen?
Whatever...
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:26:23 #274
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193582911
M'n Garmin 945 is eindelijk aangemeld bij DPD *O* Mocht ff duren terwijl dat niet zo op de site stond maar toch
pi_193583154
Ik kom me hier even melden. Ik heb me door 2 vrienden laten overhalen om over een week of 5 een trail van 20 kilometer met 1000 hoogtemeters door de Ardennen te doen.

Ik voetbal, doe aan krachttraining en doe af en toe een WOD / circuittraining. Echt hardlopen is al wat jaren geleden. Ik geloof niet dat ik in de laatste 5 jaar meer dan 10 kilometer aan een stuk heb gelopen.
Ik heb mezelf dus opgelegd om tweemaal per week te gaan trainen: een rustige duurloop en een stuk op een wat hoger tempo. Vanmorgen zo'n 6,7 kilometer in 35,5 minuten gelopen, tempo lag precies op 5:20. Al met al best tevreden.
Deze zondag ga ik voor een rustiger duurloopje, tempo rond de 6:00 of zelfs iets langzamer voor zo'n 11 a 12 kilometer. Dit probeer ik een paar weken vol te houden, probeer hier nog eens een loopje met wat hoogtemeters te zien en dan zien we wel hoe we er over 5 weken staan, haha.

Aan de goede voornemens zal het niet liggen. Ik laat 1 krachttraining per week schieten, heb nog 1 weekendje weg gepland staan waar ik ga alcohol ga drinken (de overige weekenden offer ik op om te kunnen trainen) en we gaan die dag (en het hele weekend weg, met een club) vooral genieten van de loop en de natuur.

Wie weet ga ik het nog leuk vinden. ;)
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:04:12 #276
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193583587
Dan zal ik ook wat hoogtemeters trainen als je de mogelijkheid hebt
pi_193583593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:04 schreef Spanky78 het volgende:
Ok, dat was afzien. Maar met 12:46 volgens strava ben ik tevreden. Kan eerlijk zeggen dat ik nu (en zeker vandaag) echt niet sneller kon.

Maandag schoot het er tijdens een snel rondje van 6km in. ITB, ofwel runnersknee. Ik kwam soort van hinkelend thuis en kwam nauwelijks de trap af. Omhoog ging dan wel weer. Balen en natuurlijk ook enige schrik voor langduriger blessureleed.

Ik met spoed een foamrol besteld en die kwam dinsdag binnen. Tegelijkertijd voelde ik de pijn vrij snel wegzakken en met foamrollen voelde de 'strakte' in mijn hamstring, heup en buitenkant quad snel minder worden. Gisteren een rondje van 5km gelopen en dat ging redelijk, maar harder dan 5:20 ongeveer voelde ik wel. De echte pijn bleef gelukkig weg.

Nog meer foamrollen en hopen dat eea snel herstelt dan maar, ben duidelijk geen 28 meer. En vanochtend ging het echt een stuk beter, zonder pijn de trap af was verbazingwekkend. Dus rond 11 uur besloot ik dat ik het op moest wagen. Snel een banaan erin, thuiswerk even dichtgeklapt.... omkleden en naar het park. Wel een beetje benauwd, maar nog niet erg warm.

Het is ongeveer 600 meter lopen naar de start, dus die gebruikte ik als warming-up. Dat voelde niet verkeerd. Aan de andere kant kwamen de herinneringen aan de gevreesde coopertesten op de middelbare school weer terug. Waar ik, zonder enig idee altijd veel te hard vertrok en dan na een minuut of 8-9 volledig in elkaar stortte. Mijn beste prestatie was 3100 meter, op karakter en conditie die ik met heel andere sporten had opgebouwd.

Enfin. Ik kwam diverse mensen met honden tegen en ik was toch wel een beetje jaloers op het relaxte rondje dat zij deden. Ik wist inmiddels al dat het pijn zou gaan doen. Aan de start twijfelde ik nog even... doe ik het echt? Maar kon al niet meer terug natuurlijk, de pijn was weg dus no excuses. Ik had voor mezelf een maximale tijd van 14:00, een absolute wereldtijd van 12:00 en 13:00 als haalbaar maar moeilijk in gedachte.

Dus 3,2,1, go! vertrekken en mijn doel in mijn hoofd: probeer op 4:00 weg te gaan, na 300 meter kwam ik er achter dat echt te is, maar even volhouden. Fuck, wind tegen en een meter of twee omhoog....maar ik loop straks dit zelfde stuk terug, dan ben ik er blij mee... Ik kijk op mijn horloge en zie dat ik op 1km zit, 3:58, wtf.... dit is te zwaar, ga dit niet nog 2 kilometer volhouden. Mijn powermeter geeft meer dan 400watt aan. Te veel, ik zou op 370 moeten lopen.... ietsje rustiger aan anders stort ik in. Weer een paar honden, jeetje wat is die vrouw dik.... keerpunt. Spijt dat ik dit aan het doen ben. Nog een keer langs de dikke vrouw met dito hond. Ik proef het bloed waar anderen het over hadden.

Twee kilometer, jawel, nog maar een stukje. 4:19, dat is het tempo dat ik eigenlijk zou lopen. Prima dus, maar of ik dat volhoud? Nu wordt het echt zwaar, karakter tonen dus. Maar nu merk ik dat ik net te snel weg ben gegaan, ik probeer, terwijl ik met gevaar voor iegen leven de weg oversteek ipv langs de weg te blijven het tempo aan te houden. Nadenken gaat niet echt meer. De volgende keer als ik op mijn horloge kijk moet ik nog 300 meter en eigenlijk kan ik niet meer. Kom op, sprinten....

Als ik 3.00 zie staan druk ik op stop en probeer niet om te vallen. De langslopende hondenuitlaters kijken meewarig naar me, alsof ik gek ben geworden (kan ze geen ongelijk geven). 12:46, ik ben er best blij mee. Maar vooral ook dat het afgelopen is. iemand zei het is vooral achteraf leuk, daar ben ik het hartgrondig mee eens.

Ik probeer op een rustig tempo wat uit te lopen en doe een extra rondje om het huis om straks niet knetterstijf te worden. Bak een lekker eitje voor mezelf en schrijf dit verslag.

Bewijs:

[ afbeelding ]
Mooi verslag! Hoe verhoudt de watt die je met lopen kunt leveren op de fiets? Het lijkt me dat er met lopen misschien meer verlies is door efficientieverlies/spiervermoeidheid..
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:12:26 #278
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193583715
@Spanky78 en @heywoodu, het betreft 9 seconde verschil op de 1500 meter. Gezien Spanky78's snellere 3000 zal heywoodu wel flink wat tijd moeten pakken op de 1500 meter (en aan moeten klampen op de 5000). We gaan het zien!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
06. Sdivad          | 222,17 | +2:15,0 | 07. 1:36,0 | 12:37,0 |    |    
07. heywoodu        | 224,58 | +2:22,2 | 05. 1:32,5 | 13:12,5 |    |    
08. Spanky78        | 227,67 | +2:31,5 | 10. 1:40,0 | 12:46,0 |    |    
09. Frozen-Assassin | 229,67 | +2:37,5 | 03. 1:27,0 | 14:16,0 |    |    
10. Daywalk3r       | 236,27 | +2:57,3 | 12. 1:43,1 | 13:19,0 |    |    
11. Zwabberhark     | 241,97 | +3:14,4 | 13. 1:46,0 | 13:35,8 |    |    
12. wyccie          | 247,50 | +3:31,0 | 14. 1:50,0 | 13:45,0 |    |    
13. ser             | 248,67 | +3:34,5 | 16. 1:59,0 | 12:58,0 |    |    
14. DeLuna          | 265,08 | +4:23,7 | 15. 1:54,0 | 15:06,5 |    |    
15. Bos81           | 321,17 | +7:12,0 | 18. 2:21,0 | 18:01,0 |    |    
16. Starflyer       | 332,17 | +7:45,0 | 17. 2:17,5 | 19:28,0 |    |    
17. ijs_beer        |  99,00 | 07:49,0 | 09. 1:39,0 |         |    |    
pi_193583764
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Mijn PR op de 5 is 22:57, dus ik denk dat je véél sneller moet kunnen dan die 1 s.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 22:16 schreef pijll het volgende:

[..]

@:Zwabberhark, ik denk dat je nu wel op zoek mag naar dat mp3’tje van “Hoe schoon ons Ermelo is”.
Is dat het officiële lied van Ermelo?

De Coronacrisis heeft er in ieder geval voor gezorgd dat dit topic weer leeft en dat er zelfs veel "nieuwe" mensen bijgekomen zijn. Gezellig en leuk :)
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:20:37 #280
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193583865
@La_Tramposa & @Spanky78 volgens corniel.nl/runs heb je met een tijd van 12:46 3,9 Watt/kg. Ik ben benieuwd hoe ver die schatting zit van de meting.

Zelf haal ik al een poosje hogere wattages lopend dan fietsend.
pi_193583896
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:20 schreef Corniel het volgende:
@:La_Tramposa & @:Spanky78 volgens corniel.nl/runs heb je met een tijd van 12:46 3,9 Watt/kg. Ik ben benieuwd hoe ver die schatting zit van de meting.

Hangt toch ook van je gewicht af lijkt me? Oh wacht per kg staat er :P

Even rekenen..

Ik denk dat ik nu ongeveer 11.40 zou moeten kunnen lopen, volgens de formule
Power=running economy * weight * speed (km/h)/3,6 en bij een running economy van 0.98 is dat ongeveer 3,8 watt/kg bij mij.

Maar met fietsen houd ik dat wattage wel bijna een uur vol.
pi_193584105
Fietsen is een zittend beroep :P
pi_193584170
Ik denk dat je als recreant hardloper uiteindelijk veel meer watt moet leveren dan die tools zeggen, omdat er ook energie gaat naar zaken waar je niet sneller van gaat (zwabberende benen en zo). Daarnaast kun je inderdaad met fietsen wat meer input leveren omdat je zit.
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:57:19 #284
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193584472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Mijn PR op de 5 is 22:57, dus ik denk dat je véél sneller moet kunnen dan die 1 s.
[..]

De Coronacrisis heeft er in ieder geval voor gezorgd dat dit topic weer leeft en dat er zelfs veel "nieuwe" mensen bijgekomen zijn. Gezellig en leuk :)
Dan is er ook nog hoop voor mij, of was dat 40 jaar terug al? :o
pi_193584552
quote:
99s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:57 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dan is er ook nog hoop voor mij, of was dat 40 jaar terug al? :o
1/1/2017
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:04:13 #286
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193584598
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:01 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

1/1/2017
Valt nog mee :)
pi_193584670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mooi verslag! Hoe verhoudt de watt die je met lopen kunt leveren op de fiets? Het lijkt me dat er met lopen misschien meer verlies is door efficientieverlies/spiervermoeidheid..
Bedankt, ik weet niet hoeveel watt ik op de fiets kan leveren. heb geen powermeter op de fiets. Maar ik vermoed dat je met lopen meer watts kunt leveren, maar ook meer kwijtraakt door vorm en techniek (tenminste, zo voelt het). Uiteindelijk kan ik best Ok fietsen, maar ben geen echt snelheidsmonster of kilometervreter. Meest gereden snelheden zitten zo rond of net boven de dertig gemiddeld. Ik fiets zo tussen de 30-70 kilometer 3x per week. Als ik tijd heb ga ik wat verder, 90-100km, dan vind ik het echt wel genoeg.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:12 schreef Corniel het volgende:
@:Spanky78 en @:heywoodu, het betreft 9 seconde verschil op de 1500 meter. Gezien Spanky78's snellere 3000 zal heywoodu wel flink wat tijd moeten pakken op de 1500 meter (en aan moeten klampen op de 5000). We gaan het zien!
[ code verwijderd ]

Inderdaad, wordt spannend. Ik moet zeggen dat die 22:57 nu voor mij een tijd is waar ik ook een beetje tegenop zie, weet niet of ik die ga verbeteren volgende week. Zal het zeker proberen! En zo niet is @heywoodu gewoon de snelste. Geen probleem voor mij.

Heb vandaag wel aangevoeld wat ik met de 1500 zou moeten kunnen. Ik mik op 6 minuten, eigenlijk wil ik net nog iets eronder (maar weet niet of dat haalbaar is)

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen idee als ik eerlijk ben. Ik loop pas sinds 11 maart oid. maar was afgelopen jaar wel aardig fit. Maar waarom denk je dat ik veel sneller kan dan jij? Ik ben beginnend loper en loop lang niet optimaal denk ik,.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:20 schreef Corniel het volgende:
@:La_Tramposa & @:Spanky78 volgens corniel.nl/runs heb je met een tijd van 12:46 3,9 Watt/kg. Ik ben benieuwd hoe ver die schatting zit van de meting.

Voor mij is de CP-60 (run ftp) 3,97 per kilo voor een uur, dat is dichtbij jouw schatting. Wattage tijden de run zelf was dus wat hoger, beginnend vlak onder de 500, langzaam dalend naar 400 op het einde. Mijn CP is nog niet helemaal netjes en goed berekend, want ik heb de pod nog maar een paar weken. Hij is vandaag aardig gestegen.

Jawel, ik ben dus 98 kilo schoon aan de haak. 1,94 lang. Ik heb afgelopen twee jaar voor de lockdown met name in de sportschool getraind.
Whatever...
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:10:07 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193584696
Hmm, dat wordt enorm kapotgaan op 1500m voor mij om seconden in te halen
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:18:35 #289
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193584824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hmm, dat wordt enorm kapotgaan op 1500m voor mij om seconden in te halen
Aangepast :) man man man nooit weer _O-
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:24:26 #290
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193584934
Ik zal 't kort houden. Ik ben er klaar mee. Het plan was om te knallen in het Vondelpark tot de teller op 3 staat, naar tijdens het inlopen merkte ik al dat m'n voet vandaag niet mee wilde werken, ook niet na goed en wel warm te zijn gedraaid. Toch ben ik gestart, maar na een paar 100 meter merkte ik al dat het 'm niet ging worden. Het is een herkenbare pijn en de ervaring leert dat kappen veel verstandiger is dan doorlopen. Dus helaas, geen tijd en ik doe de komende tijd ook maar even rustig aan, want dat snellere werk trekt m'n lijf nog even niet zo goed.
pi_193584961
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:24 schreef Vork het volgende:
Ik zal 't kort houden. Ik ben er klaar mee. Het plan was om te knallen in het Vondelpark tot de teller op 3 staat, naar tijdens het inlopen merkte ik al dat m'n voet vandaag niet mee wilde werken, ook niet na goed en wel warm te zijn gedraaid. Toch ben ik gestart, maar na een paar 100 meter merkte ik al dat het 'm niet ging worden. Het is een herkenbare pijn en de ervaring leert dat kappen veel verstandiger is dan doorlopen. Dus helaas, geen tijd en ik doe de komende tijd ook maar even rustig aan, want dat snellere werk trekt m'n lijf nog even niet zo goed.
Jammer, maar verstandig. Uiteindelijk gaat het ook nergens over. Hopen dat je goed herstelt!
It has to mean something
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:30:08 #292
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193585010
Daarom, ik heb daar wel vertrouwen in. Ik heb de laatste weken even net iets teveel stukjes aangezet en het aantal km's liep ook omhoog en dat is gewoon net iets teveel.
pi_193585174
quote:
Blessures zijn echt klote, weet je wat je hebt? Hielspoor of zo'n nare zenuwontsteking tussen je voetbotjes? (dat heb ik ooit gehad, was echt vies pijnlijk, heel naar).
Whatever...
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:02:38 #294
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193585472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Blessures zijn echt klote, weet je wat je hebt? Hielspoor of zo'n nare zenuwontsteking tussen je voetbotjes? (dat heb ik ooit gehad, was echt vies pijnlijk, heel naar).
Fasciitis plantaris, ofwel een (nu nog lichte) ontsteking aan de peesplaat. De klachten waren een stuk erger, maar het gaat heel wat beter sinds ik daar gericht oefeningen voor doe en ook zooltjes heb. Helaas heb ik zo nu en dan wat meer last van irritatie en ik weet dat als ik dat negeer, de problemen verergeren of zich verplaatsen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:12:55 #295
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193585661
Terecht om te stoppen! Dit vierkampje is het niet waard natuurlijk
pi_193585675
Mijn laatste training was 5 april.. toen echt lang niet hardlopen omdat er zoveel tussendoor kwam. Toen zat ik op week 6 van de eerste 5KM. Vandaag dag 1 van week 3 geprobeerd, maar zelfs dat was nog iets te ambitieus :')

Conditie krijg je snel maar je bent t ook zo weer kwijt
pi_193585881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:08 schreef Spanky78 het volgende:
Maar waarom denk je dat ik veel sneller kan dan jij? Ik ben beginnend loper en loop lang niet optimaal denk ik,.
Omdat ik PR's liep op zowel de 500 als de 3000, maar jij nog veel sneller liep. Beginnend loper of niet. Aanleg of een verleden in een andere sport helpen een hoop, ik heb geen van beide.

quote:
Jammer, maar de enige juiste beslissing. Kortere afstanden zijn explosiever en blessures liggen dan sneller op de loer.
pi_193586066
quote:
99s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Dan zal ik ook wat hoogtemeters trainen als je de mogelijkheid hebt
Jup, dat zijn we inderdaad van plan, ja. Gelukkig wonen we in de buurt van duinen en bossen dus dat kunnen we wel oppakken. Ik ben benieuwd. Ik heb nu een soort 'doel' waar ik voor kan trainen, waar ik dat voorheen met krachttraining o.i.d. niet echt had.

Ik zal hier af en toe wel eens komen buurten.
pi_193586182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:02 schreef Vork het volgende:

[..]

Fasciitis plantaris, ofwel een (nu nog lichte) ontsteking aan de peesplaat. De klachten waren een stuk erger, maar het gaat heel wat beter sinds ik daar gericht oefeningen voor doe en ook zooltjes heb. Helaas heb ik zo nu en dan wat meer last van irritatie en ik weet dat als ik dat negeer, de problemen verergeren of zich verplaatsen.
Vervelend. Hopelijk krijg je het opgelost, peesontstekingen zijn vervelend en kunnen erg lang duren, echt letterlijk heel irritant.
Whatever...
pi_193586273
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:24 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Omdat ik PR's liep op zowel de 500 als de 3000, maar jij nog veel sneller liep. Beginnend loper of niet. Aanleg of een verleden in een andere sport helpen een hoop, ik heb geen van beide.

Ah, i see. Nou, ik zal mijn best doen.

Denk dat je vergelijken sowieso het beste met jezelf doet, in ieder geval is dat wel zoals ik naar sport kijk inmiddels. Vroeger wilde ik winnen. Nu wil ik zelf wat beter worden en progressie zien, ongeacht hoe goed anderen zijn. Overigens heb ik me er allang bij neergelegd dat ik nooit bij de toppers zal horen (ik bedoel, er zijn zoveel mensen sneller op elke afstand, lopend, fietsend en in mijn andere sport - fitness, zal ik nooit de sterkste zijn). Overigens ren ik wel snel voor een bodybuilder, of ik squat ziek veel kilo's voor een hardloper en voor een wielrenner heb ik flinke armen ;(.

Uiteindelijk is het om het plezier en het fit zijn, waardoor je je gewoon goed voelt wat het hem doet. Gewoon lekker een stukje rennen geeft me een goed gevoel, of fietsen, of (als het eindelijk weer eens mag) naar de sportschool.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')