abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:44 #201
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193567494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog nooit een 500 meter voluit gedaan, wel 2x een 1500 meter. Daar komt wel bij dat dat met de adrenaline is van een baanwedstrijd en een echt startschot. Dan ren je de eerste 2 rondjes ineens harder dan je ooit gedaan hebt terwijl je denkt 'dit voelt echt heel makkelijk'. Na 700 meter komt ongeveer de klap, dan staan je benen en longen ineens keihard in de brand. De truc is om die 3e ronde niet teveel in te zakken, want als je dat wel doet, denk je de laatste ronde ineens: verhip, nog maar 300 meter! Eindsprinten! En dan blijf je soms achter met het gevoel dat je meer had kunnen geven omdat het zo snel voorbij is. En inderdaad een lekker kuchje met bloedsmaak achteraf.
Gelukkig loop ik niet op een baan, dan kan dat derde rondje me ook niet dwars gaan zitten! :7

Nee maar dit klinkt wel als iets waar ik weer enorm veel zin in heb :) ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 10 juni 2020 @ 14:01:12 #202
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193567518
Zeg we kunnen wel allemaal zo dramatisch doen, maar uiteindelijk doen we dit toch allemaal vrijwillig en vinden we het nog leuk ook.

Behalve Zwabberhark dan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193567530
Ik denk dat je de 1500 meter net zo vol in moet gaan als de 500 meter, maar dan na 300 meter als het zwaar wordt, gaan denken aan je techniek/ontspannen loopstijl ipv aan forceren tot de streep. Hoge pasfrequentie, armen meenemen, goede knie-inzet. En dan kun je hopelijk een heel stuk vlak doortrekken en nog een mooie eindsprint hebben.

Iets met rondjes, als je dat in de buurt hebt, is denk ik wel handig. Hier in de buurt is bijvoorbeeld een skatebaan van 300 meter.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 14:03:11 #204
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193567546
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:01 schreef DeLuna het volgende:
Zeg we kunnen wel allemaal zo dramatisch doen, maar uiteindelijk doen we dit toch allemaal vrijwillig en vinden we het nog leuk ook.

Behalve Zwabberhark dan.
Achteraf vinden we het leuk ja, ik ga er niet vanuit dat veel mensen vooraf zin hebben om kneiterhard naar de touwtyfus te gaan :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193567588
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:01 schreef DeLuna het volgende:
Zeg we kunnen wel allemaal zo dramatisch doen, maar uiteindelijk doen we dit toch allemaal vrijwillig en vinden we het nog leuk ook.

Behalve Zwabberhark dan.
Zwabberhark vindt het ook leuk, zoals al een paar keer gezegd. Alleen wordt mijn klaagzang altijd met veel plezier geframed.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 14:06:19 #206
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193567590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je de 1500 meter net zo vol in moet gaan als de 500 meter, maar dan na 300 meter als het zwaar wordt, gaan denken aan je techniek/ontspannen loopstijl ipv aan forceren tot de streep. Hoge pasfrequentie, armen meenemen, goede knie-inzet. En dan kun je hopelijk een heel stuk vlak doortrekken en nog een mooie eindsprint hebben.

Iets met rondjes, als je dat in de buurt hebt, is denk ik wel handig. Hier in de buurt is bijvoorbeeld een skatebaan van 300 meter.
Dat heb ik hier alleen in de buurt door rotondes als keerpunt te nemen. Nou kan dat wel, maar ivm het voorkomen van gedoe met verkeer loop ik dan liever rechtdoor zodat ik eigenlijk maar één keer op moet letten. De route die ik gepland heb is gewoon de eerste 1,5km van vandaag, dat is maar één moment waarop auto's potentieel in de weg kunnen zitten (maar die gaan 95% van de tijd gewoon rechtdoor daar ipv dat ze het fietspad kruisen).

Rood (de 2 die daar staat is van de terugweg):



De indeling ga ik in gedachten houden ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:12:33 #207
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193567687
Ik heb zelf eenmaal een 1500 meter op de baan gelopen. Dat was compleet de hel.Ook een reminder dat het niveau tijdens baanwedstrijden echt veel hoger ligt. Ik werd die werdstrijd 13e van de 15.

Ben heel erg benieuwd hoe ik dicht ik bij die tijd van toen (5:00,90) ga komen. Ik kijk er nog niet naar uit, want het is echt heel zwaar. Het 1500m-kuchje hoort kwa duur meer bij een afstand tussen de 500m en 1000m in de atletiek.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_193567882
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat heb ik hier alleen in de buurt door rotondes als keerpunt te nemen. Nou kan dat wel, maar ivm het voorkomen van gedoe met verkeer loop ik dan liever rechtdoor zodat ik eigenlijk maar één keer op moet letten. De route die ik gepland heb is gewoon de eerste 1,5km van vandaag, dat is maar één moment waarop auto's potentieel in de weg kunnen zitten (maar die gaan 95% van de tijd gewoon rechtdoor daar ipv dat ze het fietspad kruisen).

Rood (de 2 die daar staat is van de terugweg):

[ afbeelding ]

De indeling ga ik in gedachten houden ^O^
Ik zie vlakbij een BMX parcours bij 'De Volharding', kan je daar niet heenfietsen en hem daar fietsen? :D Dat zou echt lachen zijn, Zwabber heeft niks gezegd over het verbieden van heuvelaf starten..

Of iets meer naar het Noorden zie ik een vierkantje wat je kan lopen op de 'Bovenweg'. Maar dat is waarschijnlijk al iets van 1000 meter per rondje, dus dan heb je ook niet heel veel toegevoegde waarde aan een rondje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193567897
Ik heb 1x een 1500 gelopen, en daarna gewoon nooit meer. Dus veel plezier allemaal :P

Ik vind het wel echt knap dat mensen zonder startschot en directe competitie zo diep kunnen gaan. Ik kan dat al niet met alle wedstrijdelementen.
pi_193567955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zie vlakbij een BMX parcours bij 'De Volharding', kan je daar niet heenfietsen en hem daar fietsen? :D Dat zou echt lachen zijn, Zwabber heeft niks gezegd over het verbieden van heuvelaf starten..

Of iets meer naar het Noorden zie ik een vierkantje wat je kan lopen op de 'Bovenweg'. Maar dat is waarschijnlijk al iets van 1000 meter per rondje, dus dan heb je ook niet heel veel toegevoegde waarde aan een rondje.
Wie stemt er voor dat heywoodu hier gaat lopen? :D



Deze is precies 1km, was een mooie geweest voor je 3000

Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193567978
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb 1x een 1500 gelopen, en daarna gewoon nooit meer. Dus veel plezier allemaal :P

Ik vind het wel echt knap dat mensen zonder startschot en directe competitie zo diep kunnen gaan. Ik kan dat al niet met alle wedstrijdelementen.
Op een korte afstand vind ik het ook wel knap. Bij de 10/11km laatst merkte ik dat dat juist heel goed ging zonder wedstrijdadrenaline, start je een keer niet als een debieltje en loop je gewoon vlak.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:36:05 #212
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193568093
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:53 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik verheug me op het aantal keren dat "het 1500-kuchje" genoemd zal gaan worden.
Ik heb altijd zo'n inspanningskuchje bij hard gaan. Tijdens/na de 500, tijdens/na de 3000 (vandaar ook die tractor) en bij intervallen op de baan ook altijd (vanavond weer :) )
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193568100
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op een korte afstand vind ik het ook wel knap. Bij de 10/11km laatst merkte ik dat dat juist heel goed ging zonder wedstrijdadrenaline, start je een keer niet als een debieltje en loop je gewoon vlak.
Bij de Ekiden viel me dat ook wel mee ja! Ik denk niet dat ik op dat moment bij een wedstrijd harder had gelopen.

Nu ik weer met de groep train merk ik wel dat het een stuk makkelijker is om de tempo’s weer te halen. Gewoon achter mensen aan blijven rennen :P
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:39:34 #214
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193568156
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zie vlakbij een BMX parcours bij 'De Volharding', kan je daar niet heenfietsen en hem daar fietsen? :D Dat zou echt lachen zijn, Zwabber heeft niks gezegd over het verbieden van heuvelaf starten..

Of iets meer naar het Noorden zie ik een vierkantje wat je kan lopen op de 'Bovenweg'. Maar dat is waarschijnlijk al iets van 1000 meter per rondje, dus dan heb je ook niet heel veel toegevoegde waarde aan een rondje.
Dan pak ik hier op de Sallandse heuvelrug de Sprengenberg wel :) Het is broedseizoen dus het mag niet, maar alles voor de punten _O-

Nee, ik doe 'm wel gewoon vlak op saai asfalt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193568441
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog nooit een 500 meter voluit gedaan, wel 2x een 1500 meter. Daar komt wel bij dat dat met de adrenaline is van een baanwedstrijd en een echt startschot. Dan ren je de eerste 2 rondjes ineens harder dan je ooit gedaan hebt terwijl je denkt 'dit voelt echt heel makkelijk'. Na 700 meter komt ongeveer de klap, dan staan je benen en longen ineens keihard in de brand. De truc is om die 3e ronde niet teveel in te zakken, want als je dat wel doet, denk je de laatste ronde ineens: verhip, nog maar 300 meter! Eindsprinten! En dan blijf je soms achter met het gevoel dat je meer had kunnen geven omdat het zo snel voorbij is. En inderdaad een lekker kuchje met bloedsmaak achteraf.
Hm, als je het zo omschrijft heb ik er ineens veel minder zin in...
Ben ook blij dat ik de laatste km van de 3000m zelf niet kon zien, want ik kon gewoon voelen dat het er niet meer goed uitzag. :D Voor zover ik iets van looptechniek heb, dan op dat moment sowieso niet meer...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2020 @ 14:59:16 #216
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193568478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zie vlakbij een BMX parcours bij 'De Volharding', kan je daar niet heenfietsen en hem daar fietsen? :D Dat zou echt lachen zijn, Zwabber heeft niks gezegd over het verbieden van heuvelaf starten..

Of iets meer naar het Noorden zie ik een vierkantje wat je kan lopen op de 'Bovenweg'. Maar dat is waarschijnlijk al iets van 1000 meter per rondje, dus dan heb je ook niet heel veel toegevoegde waarde aan een rondje.
Je weet hoe veel heuvels een BMX-baan heeft? :D Ik heb daar een paar jaar aan fietscross gedaan, dat zijn kleine maar echt wel steile heuvels _O-

De Bovenweg kan inderdaad, maar op op een fors deel daarvan rijden auto's echt lomp hard en heb je geen fietspad of iets dergelijks, dat is als je volle bak gaat gewoon niet veilig.

Die anderhalve kilometer grotendeels rechtdoor vind ik overigens prima, lekker overzichtelijk :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193568710
Mag ik de 500 meter dan ook over doen? Rij ik wel naar de Gulbergen hier en werp ik me naar beneden :P
Wel interessant rondjes ipv een lang recht stuk voor de 1500. Is hier vlakbij een openbaar atletiek baan ding Op Noord in Eindhoven heet dat voor @Bos81 misschien interessant die woont vlakbij mij als ik zijn rondjes voorbij zie komen :)

[ Bericht 8% gewijzigd door ser op 10-06-2020 15:20:47 (bas is bos ;-)) ]
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  woensdag 10 juni 2020 @ 15:38:15 #218
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193568970
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:01 schreef Bos81 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

maakt 18:01 als eindtijd...
Kijk, dat had ik ook in gedachten als mijn eindtijd, 18 minuten. Dat had ook makkelijk moeten kunnen. En dan was het nog spannend voor de laatste plek. Maar door mijn mislukte 3k, waar ik de man met de hamer tegenkwam, is dat ook niet spannend meer. Ik verwacht niet dat ik op de 1500 een halve minuut goed ga maken. Ik ga voor een tijd tussen de 8 en 8:30 minuten. Wat ook volgens de tool van Corniel haalbaar moet zijn, zowel op basis van de 500m als mijn 5k tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Starflyer op 10-06-2020 15:54:41 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 10 juni 2020 @ 15:49:06 #219
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_193569125
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 15:19 schreef ser het volgende:
Mag ik de 500 meter dan ook over doen? Rij ik wel naar de Gulbergen hier en werp ik me naar beneden :P
Wel interessant rondjes ipv een lang recht stuk voor de 1500. Is hier vlakbij een openbaar atletiek baan ding Op Noord in Eindhoven heet dat voor @:Bos81 misschien interessant die woont vlakbij mij als ik zijn rondjes voorbij zie komen :)
Ja, ken ik, is idd dichtbij. Zoals je hebt kunnen zien liep ik mijn 500m op dat hardloop fietspad door de Achtse Barrier waar je kan zien hoeveel je gelopen hebt per 100m.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:09:49 #220
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193569420
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 15:19 schreef ser het volgende:
Mag ik de 500 meter dan ook over doen? Rij ik wel naar de Gulbergen hier en werp ik me naar beneden :P
Wel interessant rondjes ipv een lang recht stuk voor de 1500. Is hier vlakbij een openbaar atletiek baan ding Op Noord in Eindhoven heet dat voor @:Bos81 misschien interessant die woont vlakbij mij als ik zijn rondjes voorbij zie komen :)
Ik weet niet welke helling die heeft, op een gegeven moment wordt het ook wel "eng".
Ben wel eens zo hard omlaag gegaan in de Ardennen dat ik op een gegeven moment begon te denken "oh oooh m'n tanden en gezicht". Afremmen is dan best lastig als je steeds meer daalt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193569451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wie stemt er voor dat heywoodu hier gaat lopen? :D
:Y
pi_193569595
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:47 schreef wyccie het volgende:
In het weekend een 10 mile en een HM gelopen en ik voelde me prima! Zelfs nog gewandeld in Meijendel. Maar gisteren noodgedwongen een rustdag gepakt, want ik was heel erg moe. Ook dutjes gedaan.
Aangezien ik morgen een intervaltraining heb met de club en donderdag een andere afspraak ging ik vandaag de 3000 meter lopen, voor ik naar de bootcamp zou gaan. Dus hopen dat het eten goed gezakt is en ik genoeg gerust heb.

Op de fiets gesprongen naar de Oopijolder, maar dat was al zwaar voor de bovenbenen en tijdens het inlopen voelde ik mijn kuit en beetje. Ook mijn hamstring voelde ik, terwijl die helemaal niet pijnlijk was of gespannen was.
Haha, waren dat nou die pre-wedstrijdpijntjes die iedereen voelt? Ach, aangezien ik gisteren dus zo erg moe was en best wel weer eens een ijzertekort kon hebben, besloot ik dat het jammer de bammer is, maar dat ik dan maar waarschijnlijk een matige race zou lopen.

De eerste kilometer ging prima, halverwege dacht ik dat ik op 2/3e zat. Daarna werd het duidelijk zwaarder. Op Afstandmeten een route uitgezet, en ergens bij een bocht zou de finish zijn. Ik hoopte zo erg dat het de eerste bocht was na het kruispunt, maar helaas.
Daar bleek ik nog 700 meter te moeten. Het was ook nog eens na een lichte helling (in realiteit stelde het echt niks voor).
Gewoon doorbijten en doorgaan, al kakte het tempo in. Na wat ik dacht nog 350 meter te gaan, bleek ik nog maar 150 meter te hebben gelopen. ;( Ik heb me toen op het volgende punt gericht en dacht 'daar moet het zijn, en anders stop ik daar gewoon, ze bekijken het maar'. Maar ja, als je daar eenmaal bent en het horloge zoemt nog niet, dan ga je tóch door, hè. :P
Het lopen leek niet meer op lopen; ik harkte, zwaaide en stampte en maakte rare geluiden. De laatste 10 meter leken wel 100 meter te zijn. En dat was het waarschijnlijk ook, ik keek niet goed op mijn horloge, want ik kon toen echt niet meer normaal nadenken.

Na 3,01 km horloge gestopt. Tijd voor 3000 meter is 13:45 (in Garmin en Strava in de grafiek opgezocht).

Ik moest zo hard bijkomen dat ik dacht dat ik zou overgeven, maar gelukkig heb ik de andijvie, taugé en notenburger binnen gehouden. En mijn longen waren kapot (vergeten doping te puffen!).
Dit is echt zo ontzettend naar. Wanneer mag ik weer gewoon ontspannen een marathon lopen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna nog snel naar de bootcamp gefietst.
We hadden een trappentraining! Sprintjes omhoog en omlaag, squats, jumping jacks. En dat ging allemaal hartstikke goed. :') Mijn benen zijn dus het probleem niet.
Klaag, klaag, klaag.. super strakke tijd! *O*
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:24:29 #223
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193569609
Ik ben fier op u
F means you're fucked
pi_193570180
@Bos81 ja gezien die had ik ff moeten doen voor mijn 500 meter, is zo'n 1200 meter dus ff doortrekken tot na de fransebaan en hopen dat de auto's stoppen is ook een optie ;)

@Daywalk3r er zit een heel steil stuk (13% zegt men) in maar dat is eerder 150 meter richting een sloot....
en de andere is 300 meter (11%) maar wel met losse stenen etc dus dat ga ik niet doen mijn enkels en tanden zijn me te dierbaar :P
Is wel een mooie hoogtetraining voor NL begrippen. Ook meteen een mentale training want echt heel bijzonder is het er niet
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_193570407
Niet te doen om op iedereen te reageren mobiel, maar wat wordt er goed gelopen zeg!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')