Dat begrijp ik. Maar als daar serieus op wordt ingezet, lijkt het me niet onhaalbaar. Wellicht realistischer dan wachten tot er een vaccin is. Misschien duurt dat nog een jaar, misschien twee, misschien drie, wie zal het zeggen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo lang we geen vaccin hebben is dat ook de enige strategie met een kans van slagen. Maar dan moet het aantal besmettingen eerst veel verder omlaag ten opzichte van nu, en het aantal testen hard omhoog, want anders is zo'n contactonderzoek vrijwel onmogelijk.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
150.000 op omvallen, 350.000 in de gevarenzone. Dat jij nou niet werkt en denkt dat je geld vanzelf ontstaat.
https://www.telegraaf.nl/(...)-looninfuus-overheidquote:2 miljoen werkenden aan looninfuus overheid
Dat zegt minister Koolmees (Sociale Zaken) vrijdagmiddag. Er hebben zich volgens hem meer dan 100.000 bedrijven gemeld bij de UWV voor looncompensatie via de zogenoemde NOW-regeling. Die hebben voor in totaal 1,7 miljoen werknemers loonsteun aangevraagd.
Is die NOS clown van de vorige keer er ook, dat we gestraft werden na al dat binnen zittenen blablabla?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:33 schreef Craptacular het volgende:
Persco met Rutte.
Wie zijn toch die journalistjes met die stemmingmakkerij vragen? Echt niveautje schoolkrant dit.
Die vrouw met de vraag over het onderzoek in China, wie was dat?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:33 schreef Craptacular het volgende:
Persco met Rutte.
Wie zijn toch die journalistjes met die stemmingmakkerij vragen? Echt niveautje schoolkrant dit.
Heeft het wel zin in veel gevallen? Soms lijkt het de equivalent van een 80 jarige op de ic leggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-looninfuus-overheid
Wat voor populistische mongolen zijn dit? Lijken echt figuren die proberen wat "scherpe" vragen te stellen om "naam" te maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is die NOS clown van de vorige keer er ook, dat we gestraft werden na al dat binnen zittenen blablabla?
Er zitten waardeloze vragen bij maar ook goede. Waarom als het parlement een week met het reces is het OMT ook een week niets doet. Dat is een verloren week. Of dat een mondkapje bij verkeerd gebruik juist een risico opleveren, ligt daar dan geen taak voor het RIVM qua voorlichting.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:33 schreef Craptacular het volgende:
Persco met Rutte.
Die gast vertegenwoordigde de mening van menig fokker toen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is die NOS clown van de vorige keer er ook, dat we gestraft werden na al dat binnen zittenen blablabla?
Maar spreekt zichzelf wel tegen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:36 schreef MichaelScott het volgende:
Rutte staat niet per se afwijzend tegen een leeftijdsgrens.
wat ben je stoer....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:37 schreef Craptacular het volgende:
De volgevreten horeca ondernemers moeten hun muil overigens houden. Die hebben jarenlang hun zakken gevuld en lopen nu huilie te doen.
Looninfuus ? dat noemden ze vroeger een uitkering .quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Nogal kort door de bocht dit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:37 schreef Craptacular het volgende:
De volgevreten horeca ondernemers moeten hun muil overigens houden. Die hebben jarenlang hun zakken gevuld en lopen nu huilie te doen.
Bijna net zo stoer als die horeca baas die dreigt de boel open te gooien op 1 juni als hij zijn zin niet krijgt.quote:
Dat was wel een hele goede vraagquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:35 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Die vrouw met de vraag over het onderzoek in China, wie was dat?
als hij de enige is dan is hij stoer, als er honderden of duizenden zijn dan staat de overheid met een bek vol tanden....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Bijna net zo stoer als die horeca baas die dreigt de boel open te gooien op 1 juni als hij zijn zin niet krijgt.
Echt te sneu voor woorden dat soort ondernemersquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Bijna net zo stoer als die horeca baas die dreigt de boel open te gooien op 1 juni als hij zijn zin niet krijgt.
ik geef hem groot gelijkquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt te sneu voor woorden dat soort ondernemers
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als hij de enige is dan is hij stoer, als er honderden of duizenden zijn dan staat de overheid met een bek vol tanden....
400 zaken, dat is gewoon de overheid uitdagen.quote:We? U spreekt namens meer restaurants en kroegen?
,,Wij, als initiatiefnemers van deze actie, bezitten bij elkaar zo’n 400 horecabedrijven en wij zullen andere horecaondernemers oproepen hetzelfde te doen. Ik verwacht dat veel ondernemers meedoen. We krijgen nu al steunreacties uit het hele land op onze actie. Voor veel ondernemers zal opengaan het laatste redmiddel zijn.’’
Was dat niet deze vetklep?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
@Da_Sandmanquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:37 schreef Craptacular het volgende:
niet bij 400 of meer horeca....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
400 zaken, dat is gewoon de overheid uitdagen.
Dan wordt gewoon zijn vergunning ingetrokken en is het helemaal huilen.
Juist. Dicht is dicht. Dan mogen ze die tenten gewoon sluiten. Regels gelden voor iedereen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Link: https://www.ad.nl/koken-e(...)-juni-open~ae0398f9/quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:42 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Was dat niet deze vetklep?
Rober Willemsen - Voorzitter horeca nederland
[ afbeelding ]
Alleen al aan zijn kop kun je zien dat zo'n vent al jarenlang bakken vol geld verdiend met z'n toko(s).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:42 schreef Craptacular het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Precies intrekken die vergunningen van al die zaken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:37 schreef Craptacular het volgende:
Oja, en zulke flessen water zoals daar op tafel worden ook ontzettend duur betaald.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:42 schreef Craptacular het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
41 miljoen waard.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Link: https://www.ad.nl/koken-e(...)-juni-open~ae0398f9/
Haha yes daar is er eentje. Maar goed, zijn repetoire bestaat uit foeteren zie ik net.quote:
Klopt, zo lopen hier wel wat meer chronische foeteraars rond.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha yes daar is er eentje. Maar goed, zijn repetoire bestaat uit foeteren zie ik net.
Welnee, die kopen gewoon het vriesschap van de supermarkt leeg. Dat ze niet op café kunnen betekent niet dat ze opeens beschikken over zelfbeheersing.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Met de horeca nu dicht, komen ze minder aan qua gewicht.
Ah, daarom was het schap met de hamburgers leeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welnee, die kopen gewoon het vriesschap van de supermarkt leeg. Dat ze niet op café kunnen betekent niet dat ze opeens beschikken over zelfbeheersing.
Niets aan het handje!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Denk dat hij een veelvoud aan gezinnen van inkomsten voorziet dan jijquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:42 schreef Craptacular het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heel goed dat zijn duizenden medewerkers niet meer betaald worden! Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alleen al aan zijn kop kun je zien dat zo'n vent al jarenlang bakken vol geld verdiend met z'n toko(s).
Nee joh, dat zijn alleen maar de mensen in de bediening op terrasjes, die moeten gewoon wat creatiever zijn en zich aanpassen aan de 1.5 meter economie. Als dat niet lukt, moeten ze maar geld uit hun ruime buffer halen wat ze hebben aangelegd voor deze voorziene omstandigheid.quote:
Die krijgen toch gewoon een uitkering.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Heel goed dat zijn duizenden medewerkers niet meer betaald worden! Dat zal ze leren!
Uiteraard. Alle horeca-medewerkers hebben jarenlang hun zakken gevuld!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee joh, dat zijn alleen maar de mensen in de bediening op terrasjes, die moeten gewoon wat creativer zijn en zich aanpassen aan de 1.5 meter economie. Als dat niet lukt, moeten ze maar geld uit hun ruime buffer halen wat ze hebben aangelegd voor deze voorziene omstandigheid.
Prima joh, ff uitkerinkie pakken, niks mis mee.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef Cargamelk het volgende:
[..]
Die krijgen toch gewoon een uitkering.
Waar is al dat zwarte geld gebleven dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Heel goed dat zijn duizenden medewerkers niet meer betaald worden! Dat zal ze leren!
Ga ik denk ik ook gewoon even doen, lekker zo'n uitkerinkie!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima joh, ff uitkerinkie pakken, niks mis mee.
Nee die bedoeld hij niet. Want die maken maar een klein percentage uit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je bedoelt al die dikzakken op de IC/'s?
Krijgt gewoon overheidssteun (deels) en voor het overgrote deel zullen het onderbetaalde uitzendkrachten zijn. Niet denken dat dit soort 'horecabazen' enige connectie hebben met hun personeel..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima joh, ff uitkerinkie pakken, niks mis mee.
Dat is moeilijk uit te geven nu je overal moet pinnenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:02 schreef Document1 het volgende:
[..]
Waar is al dat zwarte geld gebleven dan?
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is moeilijk uit te geven nu je overal moet pinnen
Des te harder moeten we beseffen dat als we nog even (langer) volhouden, het veel eenvoudiger is om te versoepelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:05 schreef koemleit het volgende:
[..]
We gaan dit weekend door de "magische" 700 grens.
Ja, en als de 500 in zicht is kunnen we nog wat langer volhouden want dan komt de 300 in zicht. Kunnen we nog eenvoudiger versoepelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Des te harder moeten we beseffen dat als we nog even (langer) volhouden, het veel eenvoudiger is om te versoepelen.
Je kan er wel lacherig over doen, maar het is natuurlijk wel zo. Hoe kleiner we deze virusuitbraak maken, hoe meer er mogelijk is om het in de hand te houden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, en als de 500 in zicht is kunnen we nog wat langer volhouden want dan komt de 300 in zicht. Kunnen we nog eenvoudiger versoepelen.
In principe wel ja - laat die zorg nou eens in rustig vaarwater komen zodat personeel ook een keer een adempauze krijgt na wekenlang op hun tenen lopen. Vergeten we dat massaal ofzo?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, en als de 500 in zicht is kunnen we nog wat langer volhouden want dan komt de 300 in zicht. Kunnen we nog eenvoudiger versoepelen.
Eens. Het hoeft namelijk maar even "mis" te gaan en er komen er 130 per dag bij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Des te harder moeten we beseffen dat als we nog even (langer) volhouden, het veel eenvoudiger is om te versoepelen.
Daarom stel ik ook voor om deze maatregelen nooit meer op te heffen, meest veilige optie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan er wel lacherig over doen, maar het is natuurlijk wel zo. Hoe kleiner we deze virusuitbraak maken, hoe meer er mogelijk is om het in de hand te houden.
Nou inderdaad ....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In principe wel ja - laat die zorg nou eens in rustig vaarwater komen zodat personeel ook een keer een adempauze krijgt na wekenlang op hun tenen lopen. Vergeten we dat massaal ofzo?
130 per dag erbij, dus als we dan naar 500 gaan in plaats van de "magische" 700 kopen we daar anderhalve dag voor.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:11 schreef koemleit het volgende:
[..]
Eens. Het hoeft namelijk maar even "mis" te gaan en er komen er 130 per dag bij.
Dus nog even volhouden tot 20 mei en dan met lucht versoepelen.
Zeg ik zonder verder enige kennis.
Wat ik zeg is dat hoe kleiner we de uitbraak weten te maken, hoe eerder en breder er maatregelen opgeheven kunnen worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daarom stel ik ook voor om deze maatregelen nooit meer op te heffen, meest veilige optie.
Je kunt je gewonnen terrein bij wijze van binnen enkele dagen of een week inderdaad teniet doen - snap je zelf het dilemma waar ze mee worstelen nu?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
130 per dag erbij, dus als we dan naar 500 gaan in plaats van de "magische" 700 kopen we daar anderhalve dag voor.
En daarna? "Laten we nog maar even wachten tot er 300 nieuwe IC plekken zijn gerealiseerd, Nederland heeft er relatief weining vergeten we dat massaal ofzo?".quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In principe wel ja - laat die zorg nou eens in rustig vaarwater komen zodat personeel ook een keer een adempauze krijgt na wekenlang op hun tenen lopen. Vergeten we dat massaal ofzo?
De bedoeling was toch de IC niet te laten overstromen? Ik krijg nu het gevoel dat de bedoeling opeens is 0 patiënten op de IC te hebben ten koste van alles?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan er wel lacherig over doen, maar het is natuurlijk wel zo. Hoe kleiner we deze virusuitbraak maken, hoe meer er mogelijk is om het in de hand te houden.
Vergeet niet dat het aan bekende besmettingen een vertekend beeld is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt je gewonnen terrein bij wijze van binnen enkele dagen of een week inderdaad teniet doen - snap je zelf het dilemma waar ze mee worstelen nu?
Ja dat snap ik maar al te goed, vandaar dat ik denk dat je weinig verschil hebt in dalen naar 700, wat eerder een soort magische grens was, of dalen naar 500.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt je gewonnen terrein bij wijze van binnen enkele dagen of een week inderdaad teniet doen - snap je zelf het dilemma waar ze mee worstelen nu?
Die verdienen geen flikker inderdaad. Andere kant ze hebben nooit ambitie laten zien, meer dan biertjes te tappen. Dan moet je geen top salaris verwachtenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Uiteraard. Alle horeca-medewerkers hebben jarenlang hun zakken gevuld!
Ik heb geen idee wat het plan op dit moment is. Ik bepaal het beleid ook verder niet. Maar het lijkt me logisch dat hoe kleiner de uitbraak is, hoe eerder er dingen weer mogelijk worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De bedoeling was toch de IC niet te laten overstromen? Ik krijg nu het gevoel dat de bedoeling opeens is 0 patiënten op de IC te hebben ten koste van alles?
Zo lang dat nodig is ja.. we zijn nu 9 weken na de eerste officiële uitbraak van het virus hier in Nederland. Het is pak 'm beet 3 weken enorm kritiek geweest qua IC capaciteit. Tel er vanaf vandaag nog eens 4 tot 8 weken bij.. dan kun je logischerwijs redeneren dat je IC's eind Mei - half Juni zowat leeg beginnen te lopen en heb je gewoon veel meer gegronde redenen om te zeggen "nu durven we verdere versoepeling aan".quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En daarna? "Laten we nog maar even wachten tot er 300 nieuwe IC plekken zijn gerealiseerd, Nederland heeft er relatief weining vergeten we dat massaal ofzo?".
Besmettingen maken niets uit, IC opnames wel. Als er meer getest wordt, stijgt het aantal geregistreerde besmettingen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat het plan op dit moment is. Ik bepaal het beleid ook verder niet. Maar het lijkt me logisch dat hoe kleiner de uitbraak is, hoe eerder er dingen weer mogelijk worden.
Als we met een relatief hoog aantal besmettingen blijven zitten, duurt deze ellende alleen maar voort zonder dat er veel versoepeling in zit.
Dan moeten ze eens kritisch naar Brabant gaan kijken, waarom mensen daar zo ziek worden. Is het de veeteelt? Is het de lucht? Gaan ze naar kerk, weet ik veel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:16 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik begrijp jullie heel goed, Versoepeling hangt ook niet alleen van dalingen op IC's, maar ook van aantal besmettingen en overlijden. We zien allemaal wel dat alles gaat dalen, op zich is nog in Brabant helaas wel ietsjes aan het stijgen. We zijn nog lang niet... er is een lange weg te gaan, dus licht aan de tunnel is nog niet in zicht...
En na 4-8 weken kun je dan weer zeggen, als we nu nog 4 weken wachten is het nog veiliger.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo lang dat nodig is ja.. we zijn nu 9 weken na de eerste officiële uitbraak van het virus hier in Nederland. Het is pak 'm beet 3 weken enorm kritiek geweest qua IC capaciteit. Tel er vanaf vandaag nog eens 4 tot 8 weken bij.. dan kun je logischerwijs redeneren dat je IC's eind Mei - half Juni zowat leeg beginnen te lopen en heb je gewoon veel meer gegronde redenen om te zeggen "nu durven we verdere versoepeling aan".
Ja maar dat is nou net het punt. Er wordt op dit moment totaal niets bij gehouden van de besmetten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Besmettingen maken niets uit, IC opnames wel. Als er meer getest wordt, stijgt het aantal geregistreerde besmettingen.
(En ja ik weet dat je eerst besmet moet zijn voordat je met Corona op de IC belandt)
Besmettingen maken met het huidige beleid niet uit, omdat het toch allemaal uit de hand is gelopen en dat virus min of meer vrij rondwaart door de maatschappij. Daarom zit iedereen nu binnen. Maar als we het aantal besmettingen echt ver naar beneden weten te krijgen en we bovendien veel zouden testen, dan zou het misschien ingedamt kunnen worden en kan de rest van de samenleving veilig open.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Besmettingen maken niets uit, IC opnames wel. Als er meer getest wordt, stijgt het aantal geregistreerde besmettingen.
(En ja ik weet dat je eerst besmet moet zijn voordat je met Corona op de IC belandt)
Rond Uden is de meeste ellende toch? Tijdens de griepuitbraak van 2018 was Uden ook het epicentrum. Zit er daar kwik in de grond of zo?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan moeten ze eens kritisch naar Brabant gaan kijken, waarom mensen daar zo ziek worden. Is het de veeteelt? Is het de lucht? Gaan ze naar kerk, weet ik veel.
Dingen lokaal aanpakken, is ook nog een optie.
Ja.. maar dat is misschien wel niet nodig als we nog even geduld hebbenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En na 4-8 weken kun je dan weer zeggen, als we nu nog 4 weken wachten is het nog veiliger.
En dus moet je kijken naar ziekenhuisopnames en IC opnames, dat zijn de zaken die je wel zeker weet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:21 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ja maar dat is nou net het punt. Er wordt op dit moment totaal niets bij gehouden van de besmetten.
Die worden niet gevolgd.
Lokaal aanpakken is zeker een optie, maar dat werkt ook wel averechts in bestrijding van het virus, dan gaan er veel mensen toch naar een lokale plaats waar het veel versoepeld is. Dat zou ik echt niet doen hoor, want dan heeft het virus meer vrij spel om meer mensen slachtoffers te maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan moeten ze eens kritisch naar Brabant gaan kijken, waarom mensen daar zo ziek worden. Is het de veeteelt? Is het de lucht? Gaan ze naar kerk, weet ik veel.
Dingen lokaal aanpakken, is ook nog een optie.
Het probleem is dat als er nog veel mensen besmet zijn en er allerlei maatregelen worden versoepeld, de IC in no time weer vol ligt. Dan kun je weer van voren af aan beginnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dus moet je kijken naar ziekenhuisopnames en IC opnames, dat zijn de zaken die je wel zeker weet.
En ondertussen lopen buiten de ic en ziekenhuizen weer mensen anderen te besmetten zonder dat ze het weten. Of wel en ze houden zich niet aan de quarantainequote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dus moet je kijken naar ziekenhuisopnames en IC opnames, dat zijn de zaken die je wel zeker weet.
De lucht en intensieve veeteeltquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:21 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Rond Uden is de meeste ellende toch? Tijdens de griepuitbraak van 2018 was Uden ook het epicentrum. Zit er daar kwik in de grond of zo?
quote:De ziekenhuizen rapporteren 152 nieuwe opgenomen patiënten, dat zijn er 26 minder dan gisteren. In totaal verblijven nu 3.386 mensen met een bevestigde coronabesmetting in het ziekenhuis, waarvan 740 op intensive care. Dat is een verdere daling met 29 patiënten in de voorbije 24 uur.
Er werden de afgelopen 24 uur 513 nieuwe bevestigde gevallen gerapporteerd, waarvan 329 in Vlaanderen, 146 in Wallonië, en 36 in Brussel. Over 2 gevallen zijn geen gegevens bekend over de woonplaats. Het totaal aantal bevestigde gevallen voor ons land komt daarmee op 49.032. 'Het aantal nieuwe hospitalisaties stabiliseert verder, maar blijft vrij hoog', schrijft het Nationaal Crisiscentrum in een persbericht. 'Hou dus vol en volg de maatregelen op.' Er mochten 316 patiënten het ziekenhuis verlaten, ook de capaciteit op intensive care evolueert positief. Daar kwamen opnieuw 29 bedden vrij.
In totaal lieten 7.703 Belgen het leven door covid-19, dat is een stijging met 130 in de voorbije 24 uur. 47 sterfgevallen vielen in het ziekenhuis, 83 in een woonzorgcentrum. In de ziekenhuizen viel 46 procent van de doden, 53 procent van de doden viel in woonzorgcentra, 0,3 procent thuis en 0,4 procent op een andere plaats. De sterfgevallen in het ziekenhuis zijn allemaal bevestigde gevallen. De sterfgevallen in de woonzorgcentra zijn zowel bevestigde (16 procent) als vermoede (84 procent) gevallen.
"De lucht"quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:24 schreef Noek het volgende:
[..]
De lucht en intensieve veeteelt
Zo ook in Baarle Nassau
Maar dat weet je dus niet... hoeveel er besmet zijn. Blijkbaar valt dat wel mee gezien de afnames van ziekenhuisopnames en IC bezetting.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat als er nog veel mensen besmet zijn en er allerlei maatregelen worden versoepeld, de IC in no time weer vol ligt. Dan kun je weer van voren af aan beginnen.
Maar als jij in een dorp woont waar veel besmettingen zijn, neem Uden, zou jij dan naar Groningen gaan om te winkelen? In besmet gebied zou ik me niet snel verplaatsen als dat de regels zijn of wanneer je veel ziekte ziet om je heen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Lokaal aanpakken is zeker een optie, maar dat werkt ook wel averechts in bestrijding van het virus, dan gaan er veel mensen toch naar een lokale plaats waar het veel versoepeld is. Dat zou ik echt niet doen hoor, want dan heeft het virus meer vrij spel om meer mensen slachtoffers te maken.
Uden is geen dorp.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar als jij in een dorp woont waar veel besmettingen zijn, neem Uden, zou jij dan naar Groningen gaan om te winkelen? In besmet gebied zou ik me niet snel verplaatsen als dat de regels zijn of wanneer je veel ziekte ziet om je heen.
Nee, dat zou ik me ook niet verplaatsen hoor. Maar we zien ook dat meer mensen laks hebben aan 1,5 meter afstandsregel...dat zegt ook veel. Echter zijn meer dingen afhankelijk hoe we het virus beste kunnen bestrijden: drukte van veel mensen tegelijk in een straat of in de supermarkt. Ik ga van uit dat er veel mensen ongeduldig zijn geworden zodat ze lang thuis moeten blijven en werkt zich door in dat ze hunkeren naar gewone leven van voor corona.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar als jij in een dorp woont waar veel besmettingen zijn, neem Uden, zou jij dan naar Groningen gaan om te winkelen? In besmet gebied zou ik me niet snel verplaatsen als dat de regels zijn of wanneer je veel ziekte ziet om je heen.
De afnames in ziekenhuisopnames en IC zeggen niets over het aantal besmettingen in ons land. Zou zo maar kunnen dat inmiddels zo'n 5-10% van ons land besmet is geweest - het gaat om het risico dat mensen met geen/milde krachten vormen tov risicogroepen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar dat weet je dus niet... hoeveel er besmet zijn. Blijkbaar valt dat wel mee gezien de afnames van ziekenhuisopnames en IC bezetting.
Klopt, en dat gaan we zien, 2 weken na 11 mei als de scholen gedeeltelijk weer zijn opgestart.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De afnames in ziekenhuisopnames en IC zeggen niets over het aantal besmettingen in ons land. Zou zo maar kunnen dat inmiddels zo'n 5-10% van ons land besmet is geweest - het gaat om het risico dat mensen met geen/milde krachten vormen tov risicogroepen.
Niets vind ik heel stellig. Ik durf te beweren dat er wel een causaal verband is tussen Corona-besmettingen en mensen met Corona op de IC.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De afnames in ziekenhuisopnames en IC zeggen niets over het aantal besmettingen in ons land. Zou zo maar kunnen dat inmiddels zo'n 5-10% van ons land besmet is geweest - het gaat om het risico dat mensen met geen/milde krachten vormen tov risicogroepen.
Dat wordt bij UK studies ook al over gesproken dat daar inmiddels 4% besmet is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt - maar voor het overgrote percentage zegt het niets vanwege het geringe percentage dat op de IC beland.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niets vind ik heel stellig. Ik durf te beweren dat er wel een causaal verband is tussen Corona-besmettingen en mensen met Corona op de IC.
Op welk moment?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:36 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat wordt bij UK studies ook al over gesproken dat daar inmiddels 4% besmet is.
Grote evenementen waar iedereen van heinde en verre op afkomt zijn de grote boosdoeners geweest qua besmettingen. Een lokale uitbraak is veel makkelijker te managen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Die trappen we er over 2 jaar (transitie vergoeding have fun!) uit daar er fors bezuinigd moet worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat alleen maar goed. Als je dus van die 5-10% uit gaat. Zou dat dus beteken bij 10%quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan toch.. over een paar dagen onder de 700 IC patiënten. Zorgmedewerkers even op adem komen. Kunnen we dingen versoepelen, incubatietijd is 2/3 weken. Mogen ze daarna weer aan de bak.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zouden zich inmiddels al 1.500 horeca zaken hebben aangesloten bij het collectief om hoe dan ook op 1 juni open te gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als hij de enige is dan is hij stoer, als er honderden of duizenden zijn dan staat de overheid met een bek vol tanden....
Het lijkt me voor een sector die toch al in zwaar weer zit eigenlijk niet zo verstandig om de publieke opinie tegen je te krijgen. Nog los van de juridische consequenties natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er zouden zich inmiddels al 1.500 horeca zaken hebben aangesloten bij het collectief om hoe dan ook op 1 juni open te gaan.
Als ze dat écht massaal gaan doen ben ik wel eens benieuwd naar de reactie. We zullen het zien.
Ik kan me hun frustratie goed voorstellen; ze verdienen heel wat meer duidelijkheid en een betere tegemoetkoming.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er zouden zich inmiddels al 1.500 horeca zaken hebben aangesloten bij het collectief om hoe dan ook op 1 juni open te gaan.
Als ze dat écht massaal gaan doen ben ik wel eens benieuwd naar de reactie. We zullen het zien.
Zouden hebben aangesloten. Bron?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Op adem komen? Het normale werk stijgt ook weer, en er is nog een berg aan uitgestelde zorg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:50 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Kan toch.. over een paar dagen onder de 700 IC patiënten. Zorgmedewerkers even op adem komen. Kunnen we dingen versoepelen, incubatietijd is 2/3 weken. Mogen ze daarna weer aan de bak.
https://www.icthealth.nl/(...)n-naar-ziekenhuizen/quote:Nieuwe data van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) laat zien dat de reguliere ziekenhuis- en huisartsenzorg enigszins normaliseert. De verwijzingen door huisartsen naar medisch specialisten nemen weer toe. Het aantal spoedverwijzingen is, met uitzondering van de kindergeneeskunde, bijna terug op het niveau van voor de coronacrisis.
1150 dacht ikquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat is de normale capaciteit van de IC? Ik zou zeggen dat als we dat punt hebben aangetikt we nog 2/3 weken afwachten om de zorg wat rust te gunnen en om dan verder te versoepelen.
Eigenaar 4000 euro boete, klanten en personeel 400 euro.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Inderdaad - het is dat duizenden gepensioneerden en collega's van andere afdelingen zich flexibel hebben opgesteld, anders hadden ze het helemaal niet aangekund.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Op adem komen? Het normale werk stijgt ook weer, en er is nog een berg aan uitgestelde zorg.
[..]
Horeca open is staatsschuld slopen!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenaar 4000 euro boete, klanten en personeel 400 euro.
Katjing!
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Katjing!
https://www.nu.nl/coronav(...)om-fors-gedaald.htmlquote:Eerder meldde Kuipers al dat het erop lijkt dat steeds meer reguliere zorg wordt opgepakt. "Maar dat proces kan de komende tijd versnellen", aldus Kuipers vrijdag.
Als het aantal niet-coronapatiënten op intensivecareafdelingen weer op het niveau van vóór de coronacrisis komt, dan moet de capaciteit op de ic wel structureel uitgebreid worden.
Volgens Kuipers moet de zorg opnieuw worden vormgegeven. "We gaan ervan uit dat we voor een langere periode de normale zorg moeten combineren met de zorg voor mensen met een corona-infectie."
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), meldde eerder dat er structureel vijfhonderd tot zeshonderd ic-bedden bij moeten komen. Die uitbreiding is nodig, omdat het coronavirus de komende jaren zonder een vaccin niet zal verdwijnen.
Eind mei zijn er geen corona patiënten meer op de ICquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat is de normale capaciteit van de IC? Ik zou zeggen dat als we dat punt hebben aangetikt we nog 2/3 weken afwachten om de zorg wat rust te gunnen en om dan verder te versoepelen.
Gewoon een wilde gok?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:24 schreef Noek het volgende:
De lucht en intensieve veeteelt
Zo ook in Baarle Nassau
Zo ver zal het toch niet gaan? Je zal altijd wel wat houden totdat er een vaccin is gok ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Eind mei zijn er geen corona patiënten meer op de IC
Het lijkt of ze er vanuit gaan dat er geen vaccin komtquote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)om-fors-gedaald.html
O jawel hoor, daar zijn we echt nog niet van af. Maar hopelijk zullen het er niet zoveel zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Eind mei zijn er geen corona patiënten meer op de IC
Voorlopig nog niet. Dat duurt nog wel even, en dan duurt het ook nog een behoorlijke tijd voordat iedereen gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:05 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het lijkt of ze er vanuit gaan dat er geen vaccin komt
De cijfers liegen nietquote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zo ver zal het toch niet gaan? Je zal altijd wel wat houden totdat er een vaccin is gok ik.
Nee, dat is zo. Oost Brabant en Noord Limburg hebben samen met de regio Rijnmond de grootste fijnstof concentraties van Nederland. Rijnmond door verkeer en Limboland en Brabant door intensieve veeteelt.quote:
is het ook al aangetoond in andere landen dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:09 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nee, dat is zo. Oost Brabant en Noord Limburg hebben samen met de regio Rijnmond de grootste fijnstof concentraties van Nederland. Rijnmond door verkeer en Limboland en Brabant door intensieve veeteelt.
Juist. Er zullen veldslagen volgen wie het eerst een vaccin bemachtigd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:07 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. Dat duurt nog wel even, en dan duurt het ook nog een behoorlijke tijd voordat iedereen gevaccineerd is.
Dat weet ik maar het moet allemaal nog onderzocht worden...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:06 schreef Markesh het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)l/topic/2550627/7/25
Ik acht de kans groot dat het daarom in Lombardije en Brabant zo uit de hand is gelopen. Daar zijn de meeste megastallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:09 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nee, dat is zo. Oost Brabant en Noord Limburg hebben samen met de regio Rijnmond de grootste fijnstof concentraties van Nederland. Rijnmond door verkeer en Limboland en Brabant door intensieve veeteelt.
Oh God.. ik zie dit inderdaad zomaar gebeurenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:12 schreef HPoi het volgende:
[..]
Juist. Er zullen veldslagen volgen wie het eerst een vaccin bemachtigd.
Gezien het feit dat we niet eens mondkapjes kunnen inkopen, staan wij waarschijnlijk niet vooraan. (tenzij het vaccin hier wordt gevonden op Nederlandse bodem. En dan nog, dan moeten we het waarschijnlijk afstaan aan Spanje en Italië)
Maarja, zolang dat virus er is zal je niet teruggaan naar 0.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De cijfers liegen niet
[ afbeelding ] gemaakt door @:jancees
Het is nog niet aangetoond dat dat een van de oorzaken is van een hoog aantal besmettingen, maar het kan goed dat er een link is. Ik dacht dat je meer vroeg of Baarle-Nassau inderdaad veel luchtverontreiniging heeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
is het ook al aangetoond in andere landen dan?
Het is 0 geweest terwijl het virus er was dus dit kan prima.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:16 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Maarja, zolang dat virus er is zal je niet teruggaan naar 0.
Jahaaaa... COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #644 Iedereen een terrasjequote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:18 schreef Noek het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eehouderij~a21d0df6/
vd week ook nog een artikel over geitenboerderijen. Ten tijde vd Q koorts was dat gebied ook zwaar getroffen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik maar het moet allemaal nog onderzocht worden...
In Friesland en Overijssel bv barst het van de koeien maar bijna geen besmettingen terwijl Friesland absolute koploper is in het aantal koeien... Dus vee in het algemeen zal het niet zijn.
[ afbeelding ]
Het gaat mooi omlaag omdat er zoveel mensen eindelijk van de ic afkunnen. Maar er is toch nog wel nieuwe aanwas en die blijft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De cijfers liegen niet
[ afbeelding ] gemaakt door @:jancees
Ja, dat zijn koeien. Daar zit de angel volgens mij niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jahaaaa... COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #644 Iedereen een terrasje
Varkens en geiten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
In Friesland en Overijssel bv barst het van de koeien maar bijna geen besmettingen terwijl Friesland absolute koploper is in het aantal koeien... Dus vee in het algemeen zal het niet zijn.
[ afbeelding ]
Prima dat er verder onderzoek naar gedaan wordt maar nu zegt het nog helemaal niks.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:21 schreef Noek het volgende:
Bd
vd week ook nog een artikel over geitenboerderijen. Ten tijde vd Q koorts was dat gebied ook zwaar getroffen.
Iemand heeft ook ooit kaartjes gepost van Wuhan en Noord Italië. Echt al weken geleden en dat was meer uit een:” Hm, wel toevallig allemaal.”
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:25 schreef Noek het volgende:
Ja, dat zijn koeien. Daar zit de angel volgens mij niet.
Dan moet dat benoemd worden ipv van "vee" in het algemeen....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:25 schreef maily het volgende:
Varkens en geiten.
O en sinds kort ook nertsen.
Wow, check dat gemiddelde bij Flevoland.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:37 schreef Lange_Lans het volgende:
Wow, check dat gemiddelde bij Flevoland.
Sowieso een provincie die voor mij niet per se hoeft.
Lekker passief agressief maat.quote:
Kijk hoe verbeten!quote:
Iemand verklaart een provincie overbodig en dan reageer ik passief agressief... Juist ja...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:43 schreef Lange_Lans het volgende:
Lekker passief agressief maat.![]()
Niet echt een punt overigens. Meer een constatering dat het gemiddelde aantal koeien in Flevoland per bedrijf hoog ligt en mijn mening over de - wat mij betreft - overbodige provincie Flevoland.
Ik wist niet dat je kwaad werd. Zeker niet mijn bedoeling ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iemand verklaart een provincie overbodig en dan reageer ik passief agressief... Juist ja...
Dan gaat het nieuws snel de ronde.....en doen de anderen kroegjes de luiken snel weer dicht. En krijgen evengoed via de burgemeester nog een prent of de vergunning wordt ingetrokken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Katjing!
Het is allemaal erg arbitrair. Was vanmiddag in de slijterij om zuip te halen. Allemaal - voor mijn gevoel - dronken Polen, die de anderhalve meter niet respecteren. Schelden op de dame achter de kassa. (ik spreek een aardig woordje Pools)quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:52 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Dan gaat het nieuws snel de ronde.....en doen de anderen kroegjes de luiken snel weer dicht. En krijgen evengoed via de burgemeester nog een prent of de vergunning wordt ingetrokken.
We hebben ze wel nodig voor de vieze klusjes.... Rijk worden over de rugjes van een ander......vele handen verdienen veel geld.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:55 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Het is allemaal erg arbitrair. Was vanmiddag in de slijterij om zuip te halen. Allemaal - voor mijn gevoel - dronken Polen, die de anderhalve meter niet respecteren. Schelden op de dame achter de kassa. (ik spreek een aardig woordje Pools)
Is in meer ziekenhuizen al zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:06 schreef DarkY.NL het volgende:
Blijkbaar mag je nu een corona patient, onder begeleiding dan, bezoeken in het UMCG.
Ik zoek nog even de bron
Definieer "beschermende middelen". Mondkapjes kleven nadelen aan, aldus onze MP.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Is in meer ziekenhuizen al zo.
Met beschermende middelen en 1 persoon per dag. Dus ook niet wisselen met iemand op de gang.
In varkens en kippenstallen zitten heel wat meer dieren ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:49 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je kwaad werd. Zeker niet mijn bedoeling ook.
Ik zal hier verder niets meer melden over het extreem lelijke Flevoland.
Laten we het hebben over het gemiddelde aantal koeien in Flevoland. Redelijk hoog lijkt me. Zouden er veel in een stal zitten of zijn de stallen daar gewoon enorm groot.
Bron:quote:A recent Harvard analysis led by Professor Francesca Dominici along with Doctoral student Xiao Wu and Assistant Professor Rachel Nethery is the first nationwide study to show a statistical link between COVID-19 deaths and other diseases associated with long-term exposure to fine particulate matter. The paper has been submitted for peer review and publication in the New England Journal of Medicine.
In an analysis of 3,080 counties in the United States, researchers at the Harvard University T.H. Chan School of Public Health found that higher levels of the tiny, dangerous particles in air known as PM 2.5 were associated with higher death rates from the disease.
The paper goes on to suggest that just a slight increase in long-term pollution exposure could have serious coronavirus-related consequences, even accounting for other factors like smoking rates and population density. For example, the if Manhattan had lowered its average particulate matter level by just a single unit, or one microgram per cubic meter, over the past 20 years, the borough would most likely have seen 248 fewer COVID-19 deaths by this point in the outbreak.
Dacht ergens gezien of gelezen te hebben, zo'n plastic kap en handschoenen, plus afstand houden, geen contact.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:13 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Definieer "beschermende middelen". Mondkapjes kleven nadelen aan, aldus onze MP.
Fijnstof staat los van varkens, kippen, geiten, schapen, koeien etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:17 schreef highender het volgende:
Voor de discussie betreffende fijnstof wellicht interessant:
hetgeen een verpleger ook aanheeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:13 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Definieer "beschermende middelen". Mondkapjes kleven nadelen aan, aldus onze MP.
https://nos.nl/liveblog/2(...)wereld-verlengd.htmlquote:Premier Rutte zegt dat hij de 'noodkreet' van kroegmagnaat Laurens Meyer snapt. Meyer dreigde gisteren in het AD dat hij de deuren van zijn vijftig café's op 1 juni zal openzetten als het kabinet niet meer geld beschikbaar stelt voor de noodlijdende horecasector. Hij riep ook andere kroegen op om de deuren weer te openen. Tegen persbureau ANP zegt hij dat inmiddels duizend tenten zich bij hem hebben aangesloten.
"Ik snap dit signaal natuurlijk", zei Rutte in de persconferentie na de ministerraad. "Maar het is nu 1 mei en hij heeft het over 1 juni. Ik beschouw het als een noodkreet en heb het niet letterlijk genomen."
Ook minister De Jonge van Volksgezondheid reageerde op de oproep van Meyer. Hij zegt te begrijpen dat mensen in de horeca zich zorgen maken. "Maar zo kun je natuurlijk niet samenwerken. We hebben een gezondheidscrisis te bestrijden. Het virus is niet per 1 juni weg."
Zegt nog niet direct iets over de grootte van de stallen in Flevoland t.o.v. die elders in het land hè.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:17 schreef Markesh het volgende:
[..]
In varkens en kippenstallen zitten heel wat meer dieren ja.
De 20 grootste melkveebedrijven hebben gemiddeld 834 koeien.
n Nederland zijn 4.508 bedrijven met varkens. Van dat totaal zijn er 736 bedrijven die meer dan 5.000 varkens hebben.
Plastic kap, lasser of hazmat? Day eerste helpt toch geen fuck als het ook aerosol verspreid wordt in zo'n kamer door een hoestende benauwde patient(en)?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dacht ergens gezien of gelezen te hebben, zo'n plastic kap en handschoenen, plus afstand houden, geen contact.
Oké. Ja lijkt me wel logisch ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dacht ergens gezien of gelezen te hebben, zo'n plastic kap en handschoenen, plus afstand houden, geen contact.
Hij relateert toch nergens fijnstof aan de veestapel?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Fijnstof staat los van varkens, kippen, geiten, schapen, koeien etc.
Zal wel over de IC gaan. Weet niet meer waar ik dit opgepikt heb.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Plastic kap, lasser of hazmat? Day eerste helpt toch geen fuck als het ook aerosol verspreid wordt in zo'n kamer door een hoestende benauwde patient(en)?
Wie weet is dat binnenkort gemeengoed op straat. Allemaal in de plastieke niqaab.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:26 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Oké. Ja lijkt me wel logisch ja.
Al moet ik zeggen dat zo een plastic kap er wel erg komisch uit ziet.
Nee, dat zal nog wel in de loop van deze zomer zijn waarschijnlijk. Buiten aan een tafeltje is afstand houden natuurlijk relatief goed te doen. Meest ingewikkelde vraag is nog wie bij wie aan een tafeltje mag zitten.quote:
Ik merk aan je taalgebruik dat je in de regio Brabant/Limburg woont. Dat is natuurlijk de brandhaard. In hoeverre denk je dat carnaval mee heeft gespeeld in de verspreiding? En denk je dat er - voor de patient zero - in Nederland al tijdens carnaval gevalletjes Corona waren?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie weet is dat binnenkort gemeengoed op straat. Allemaal in de plastieke niqaab.
Dat stel ik dan ook niet?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef AchJa het volgende:
Fijnstof staat los van varkens, kippen, geiten, schapen, koeien etc.
Bron:quote:Samenvatting
Rondom pluimveehouderijen hebben mensen een grotere kans op een longontsteking. Dit verband is tussen 2009 en 2013 elk jaar te zien. Dit is in 2016 in het hoofdrapport Veehouderij en Gezondheid van Omwonenden (VGO) ook al geconcludeerd, maar een nadere analyse van de gegevens met krachtige statistische technieken bevestigt deze conclusies en onderbouwt ze steviger. Het gaat gemiddeld om ongeveer 119 extra patiënten met longontsteking per jaar per 100.000 mensen in het onderzoeksgebied. Dat komt neer op ongeveer 7,2% extra patiënten. Er zijn sterke aanwijzingen dat fijnstof en componenten ervan mensen gevoeliger maken voor luchtweginfecties. Specifieke ziekteverwekkers afkomstig van dieren kunnen echter niet worden uitgesloten.
Dat begon een paar posts eerder waar fijnstof en veeteelt even aan elkaar gekoppeld werden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:27 schreef Lange_Lans het volgende:
Hij relateert toch nergens fijnstof aan de veestapel?
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:09 schreef HPoi het volgende:
Nee, maar die kant was het eerder al opgegaan.quote:
Ik lees alleen nergens dat de kippen fijnstof uitstoten. Er staat alleen dat fijnstof mensen gevoeliger maakt voor luchtweginfecties.quote:Maar nu je het er toch over hebt:
Ik denk dat er wellicht al veel eerder gevallen waren in Nederland, maar mild genoeg dat ze voor de griep zijn aangezien.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:32 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik merk aan je taalgebruik dat je in de regio Brabant/Limburg woont. Dat is natuurlijk de brandhaard. In hoeverre denk je dat carnaval mee heeft gespeeld in de verspreiding? En denk je dat er - voor de patient zero - in Nederland al tijdens carnaval gevalletjes Corona waren?
(ik wel)
Oké. Al vind ik Limboland wel wat kleinerend overkomen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat begon een paar posts eerder waar fijnstof en veeteelt even aan elkaar gekoppeld werden.
[..]
Hier ook al eens geopperd, om en om werken. Weer eens wat anders.quote:Most infected people are non-infectious for the first three days after infection and are at peak infectiousness at days 4-7. So a 14-day cycle, that sees people go to work for four days and then be locked down for 10, would minimise the spread of the disease. Most of those infected during work days would reach maximum infectiousness during lockdown, reducing the spread.
While those with severe symptoms can be infectious for longer, they can also be detected by their symptoms, allowing their households to self-quarantine and minimise secondary infections. Asymptomatic cases infected on workdays would spend the majority of their peak infectious period under lockdown. Family-level and work-level rapid testing and quarantine, when symptoms arise, can help shorten infection chains.
We could also go a step further and divide the population into two sets of households that work on alternating weeks, each with a four-day work and 10-day lockdown schedule. That would spread productive activity across the period, and reduce population density, and therefore infection rates, on the workdays. The downside would be that this would be harder to enforce.
FT
Wat begrijp je niet aan het feit dat varkensstallen groter zijn dan koeienstallen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:25 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zegt nog niet direct iets over de grootte van de stallen in Flevoland t.o.v. die elders in het land hè.
Zoiets zal voor veel kantoren de toekomst wel kunnen worden inderdaad. Roulerend naar het werk en thuis. Om en om. Zoveel mogelijkheden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:45 schreef _I het volgende:
[..]
Hier ook al eens geopperd, om en om werken. Weer eens wat anders.
Ja. Dat is niet de bedoeling. We kunnen elkaar wel met respect behandelen. Waar we ook vandaan komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:42 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Oké. Al vind ik Limboland wel wat kleinerend overkomen.
Dat, en je hebt steeds 10 dagen tussendoor voor het geval dat er symptomen ontwikkelen. Denk idd dat het voor sommige bedrijven best zou kunnen werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Zoiets zal voor veel kantoren de toekomst wel kunnen worden inderdaad. Roulerend naar het werk en thuis. Om en om. Zoveel mogelijkheden.
Scheelt uiteraard ook kantoortuinen en flexplekken.
Voor mijn werkgever/organisatie zonder problemen. Zeker voor de gewone medewerkers die maar een keer in de maand of iets dergelijks vergaderen (teamoverleg). Alleen voor management en staf zou het gewenst of nodig zijn om nog vaker naar kantoor te komen, maar ook niet elke dag.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:51 schreef _I het volgende:
[..]
Dat, en je hebt steeds 10 dagen tussendoor voor het geval dat er symptomen ontwikkelen. Denk idd dat het voor sommige bedrijven best zou kunnen werken.
Jij vindt een hele provincie overbodig...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:42 schreef Lange_Lans het volgende:
Oké. Al vind ik Limboland wel wat kleinerend overkomen.
Bij mijn man gaat het mogelijk zo ver dat hij 2 dagen of dagdelen, naar kantoor komt en de rest thuis werken. Omdat hij een uur met de trein moet en een risicogeval thuis heeft zitten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:50 schreef Salina het volgende:
Zoiets zal voor veel kantoren de toekomst wel kunnen worden inderdaad. Roulerend naar het werk en thuis. Om en om. Zoveel mogelijkheden.
Scheelt uiteraard ook kantoortuinen en flexplekken.
Ow ja, er is zoveel onontdekt potentieel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Voor mijn werkgever/organisatie zonder problemen. Zeker voor de gewone medewerkers die maar een keer in de maand of iets dergelijks vergaderen (teamoverleg). Alleen voor management en staf zou het gewenst of nodig zijn om nog vaker naar kantoor te komen, maar ook niet elke dag.
Voor commerciële bedrijven werkt dit misschien lastiger (ik val onder de Rijksoverheid). Veel kantoorpersoneel in die sector werkt nog gewoon op kantoor. Onbegrijpelijk. Zoveel meer mensen kunnen gewoon thuiswerken met een klein beetje extra moeite (en geldbesteding vanuit de werkgever).
Wellicht kan er iets geregeld worden om werkgevers te stimuleren om thuiswerken meer toe te laten, b.v. in de vorm van subsidies of korting op belasting of iets dergelijks. Net als dat er subsidie is om bepaald personeel in dienst te nemen (loonkostensubsidie).
Genoeg mogelijk in de "nieuwe toekomst".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jake_Skywalker op 01-05-2020 19:23:04 ]
Heb je ook meer kans op darmkanker in de toekomst.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:33 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/wetens(...)infecteren~a648b767/
Nederlandse onderzoekers stellen vast dat coronavirus ook cellen in darmwand kan infecteren
Het coronavirus kan behalve de longen ook rechtstreeks de cellen van de darmwand infecteren en zich daar tevens vermenigvuldigen. Dat schrijven onderzoekers van onder meer de Universiteit Maastricht, het Hubrecht Institute in Utrecht en Erasmus MC Universitair Medisch Centrum Rotterdam in het wetenschappelijk blad Science.
De onderzoekers baseren zich op een studie die ze met behulp van menselijke mini-darmpjes hebben uitgevoerd. Ze hebben die darmpjes in het laboratorium gekweekt en daarna met het virus besmet. Volgens de onderzoekers verklaren de resultaten van het onderzoek waarom een derde van de coronapatiënten maag-darmklachten zoals diarree krijgt.
De wetenschappers hopen dat door hun onderzoek snel nieuwe medicijnen kunnen worden gevonden voor patiënten die ziek zijn geworden door Covid-19. Volgens de Maastrichtse hoogleraar Peter Peters kunnen in het lab gekweekte menselijke mini-orgaantjes die met het virus zijn besmet, worden blootgesteld aan een groot aantal verschillende geneesmiddelen. De onderzoekers gaan na met welke middelen of een combinatie hiervan de gevolgen van de virusinfectie effectief kunnen worden bestreden.
============
Dus naast dat het voor longontsteking zorgt, bloedproppen, diabetes activeert valt het ook de darmen aan. Pfff...
Waar zie je dat staan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heb je ook meer kans op darmkanker in de toekomst.
Er komt steeds meer bij wat ze vinden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:33 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/wetens(...)infecteren~a648b767/
Nederlandse onderzoekers stellen vast dat coronavirus ook cellen in darmwand kan infecteren
Het coronavirus kan behalve de longen ook rechtstreeks de cellen van de darmwand infecteren en zich daar tevens vermenigvuldigen. Dat schrijven onderzoekers van onder meer de Universiteit Maastricht, het Hubrecht Institute in Utrecht en Erasmus MC Universitair Medisch Centrum Rotterdam in het wetenschappelijk blad Science.
De onderzoekers baseren zich op een studie die ze met behulp van menselijke mini-darmpjes hebben uitgevoerd. Ze hebben die darmpjes in het laboratorium gekweekt en daarna met het virus besmet. Volgens de onderzoekers verklaren de resultaten van het onderzoek waarom een derde van de coronapatiënten maag-darmklachten zoals diarree krijgt.
De wetenschappers hopen dat door hun onderzoek snel nieuwe medicijnen kunnen worden gevonden voor patiënten die ziek zijn geworden door Covid-19. Volgens de Maastrichtse hoogleraar Peter Peters kunnen in het lab gekweekte menselijke mini-orgaantjes die met het virus zijn besmet, worden blootgesteld aan een groot aantal verschillende geneesmiddelen. De onderzoekers gaan na met welke middelen of een combinatie hiervan de gevolgen van de virusinfectie effectief kunnen worden bestreden.
============
Dus naast dat het voor longontsteking zorgt, bloedproppen, diabetes activeert valt het ook de darmen aan. Pfff...
Nou ik zie dat niet staan, maar ik heb gevoel dat het ook tot kanker kan komen, echter is dat nog niet bewezen of zo is.quote:
Precies. Spelen met dagdelen, uren, werken buiten 8-17...er is veel mogelijk. Die dagdelen zoals jij beschrijft zijn uitstekend om het OV te ontlasten en zo risico's zoveel mogelijk te vermijden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij mijn man gaat het mogelijk zo ver dat hij 2 dagen of dagdelen, naar kantoor komt en de rest thuis werken. Omdat hij een uur met de trein moet en een risicogeval thuis heeft zitten.
Als hij die 2 dagdelen om 11 uur begint, kan hij om 10 uur de trein pakken en nog voor de avondspits terug. Bijvoorbeeld.
Waar zie je dat staan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hou je dan bij de feiten ipv bangmakerij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ik zie dat niet staan, maar ik heb gevoel dat het ook tot kanker kan komen, echter is dat nog niet bewezen of zo is.
Tuurlijk. Maar begin maar eens bij kantoorpersoneel. Rijksoverheid zal wel vooraan lopen. Althans, mijn werkgever zie ik dat wel doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:03 schreef _I het volgende:
[..]
Ow ja, er is zoveel onontdekt potentieel.
Alhoewel het voor sommige branches praktisch onmogelijk lijkt om er toch iets van te maken met de huidige beperkingen.
Laten we alsjeblieft niet op de zaken vooruit lopen. Het heeft geen zin en men wordt er alleen maar angstig(er) van. De feiten zijn op zich al naar genoeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ik zie dat niet staan, maar ik heb gevoel dat het ook tot kanker kan komen, echter is dat nog niet bewezen of zo is.
Ja, je hebt zeker gelijk in.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we alsjeblieft niet op de zaken vooruit lopen. Het heeft geen zin en men wordt er alleen maar angstig(er) van. De feiten zijn op zich al naar genoeg.
Redelijk kort door de bocht dit. Ik had het louter over Flevoland.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij vindt een hele provincie overbodig...
Hier gaat niemand op reageren want dit past niet in de "corona is afgrijselijk" visie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
Misschien is dit al miljoen keer gepost maar.
https://www.parool.nl/ned(...)met-corona~b568519e/
Dan heb ik het bij deze nog een keer gepost.
Het virus is zeer besmettelijk, maar tegelijkertijd hebben ook zeer veel mensen het virus zonder het zelf te wetenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die Chinezen hebben goed hun best gedaan
Verwijder dan ook dat soort onzin paniekpostsquote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we alsjeblieft niet op de zaken vooruit lopen. Het heeft geen zin en men wordt er alleen maar angstig(er) van. De feiten zijn op zich al naar genoeg.
Ja baas. Goed baas.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:04 schreef falling_away het volgende:
[..]
Verwijder dan ook dat soort onzin paniekposts
Ze weten nog niet wat voor ziekete het is, het lijkt op de "Ziiekte van Kawasaki"quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier gaat niemand op reageren want dit past niet in de "corona is afgrijselijk" visie.
Dit pik je toch niet Lav?quote:
Waarom 50 euro?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:42 schreef kilon het volgende:
Het zou ergens wel balen zijn als straks mondkapjes verplicht worden in het ov. Dat is toch al gauw zeker zo'n 50 euro per maand extra aan kosten voor mij. En dat gaat niet worden vergoed.
En dat gespreid met de trein gaan als er straks weer meer open is gaat hem natuurlijk ook niet worden bij bepaalde beroepsgroepen.
Kan gebeuren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry dat kwam inderdaad een beetje lomp over
Helaas zijn er veel mensen die overgevoelig zijn en voor ieder ditje of datje naar de huisarts gaan. Die gaan in dit geval ook testen, terwijl dat niet nodig gaat zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:10 schreef Gehrman het volgende:
Bijzonder irritant dat er nog steeds geen fatsoenlijke testmogelijkheid is voor iedereen. Zou best een hoop stress kunnen schelen als je symptomen hebt en je even naar een drive-thru kunt.
Nee, dit artikel is nieuw. Dankquote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
Misschien is dit al miljoen keer gepost maar.
https://www.parool.nl/ned(...)met-corona~b568519e/
Dan heb ik het bij deze nog een keer gepost.
Daarom ook drive-thrus zoals ze dat in de VS ook al wekenlang doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:11 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Helaas zijn er veel mensen die overgevoelig zijn en voor ieder ditje of datje naar de huisarts gaan. Die gaan in dit geval ook testen, terwijl dat niet nodig gaat zijn.
(aanmatigende UI heb je trouwens, TR gezet)
Gaat altijd ten koste van de mensen die het wel nodig hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daarom ook drive-thrus zoals ze dat in de VS ook al wekenlang doen.
Als je symptomen hebt moet je gewoon lekker thuis blijven. Met een 1 op 3 foutnegatief ratio gaat dit alleen schijnveiligheid en besmetting in de hand werkenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:10 schreef Gehrman het volgende:
Bijzonder irritant dat er nog steeds geen fatsoenlijke testmogelijkheid is voor iedereen. Zou best een hoop stress kunnen schelen als je symptomen hebt en je even naar een drive-thru kunt.
Niet als je voldoende testcapaciteit hebt, maar dat is het hele probleem. We lopen gewoon hopeloos achter. Net als met mondkapjes.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:14 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Gaat altijd ten koste van de mensen die het wel nodig hebben.
Hm ik dacht dat die tests wel wat nauwkeuriger warenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:14 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Als je symptomen hebt moet je gewoon lekker thuis blijven. Met een 1 op 3 foutnegatief ratio gaat dit alleen schijnveiligheid en besmetting in de hand werken
Gewoon 4 testen per persoon. Probleem opgelostquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:14 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Als je symptomen hebt moet je gewoon lekker thuis blijven. Met een 1 op 3 foutnegatief ratio gaat dit alleen schijnveiligheid en besmetting in de hand werken
Netjes dat je min of meer je excuses aanbiedt. De mods hebben het hier best zwaar af en toe dus dit soort berichten doet zeker goed!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry dat kwam inderdaad een beetje lomp over
Meer dan genoeg werk is vanuit huis prima te doen inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar begin maar eens bij kantoorpersoneel. Rijksoverheid zal wel vooraan lopen. Althans, mijn werkgever zie ik dat wel doen.
Verzekeraars, banken, accountants, payroll...kan prima vanaf huis.
Uiteraard is dat niet voor elke sector mogelijk. Maar misschien hoeft dat ook wel helemaal niet. Om de grootste verschillen te maken.
Mondmaskers zijn nog niet zo makkelijk in gebruiktwitter:BasToemen twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 11:26:01Dames en heren, de vicepremier van België! https://t.co/WyFqg2e8hY reageer retweet
Een organisatie die een totalitaire Staat als China zoveel veren in de kont steekt is niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:25 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)waarschuwden-op-tijd
WHO slaat terug na kritiek: we waarschuwden op tijd
Heb je bij elke infectie zowat. Een keertje verkouden zijn verhoogd als het risico op kanker. Echt minimaal weliswaar, maar toch.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Post dit soort rotzooi dan ook niet. Met je "ik heb het gevoel" dat en "ik denk dat".quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daarom. Dus laten we hier niet verder op ingaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb je bij elke infectie zowat. Een keertje verkouden zijn verhoogd als het risico op kanker. Echt minimaal weliswaar, maar toch.
Ja, ik dacht " laten we maar heel hard hopen dat er geen verband is als ze straks de scholen weer open gaan gooien.:"quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:16 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Netjes dat je min of meer je excuses aanbiedt. De mods hebben het hier best zwaar af en toe dus dit soort berichten doet zeker goed!
Jij komt op mijn vriendenlijst! Of je nu wil of niet.
Ja, hopelijk snel uitsluitsel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik dacht " laten we maar heel hard hopen dat er geen verband is als ze straks de scholen weer open gaan gooien.:"
Graag gedaan![]()
Dat ex coved-19 patiënten er iets aan over houden of kunnen houden is al langer bekend. Ook dat men er verschillen ziektes bij kan krijgen omdat bepaalde organen zijn aangetast. Is ook al langer bekend.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom. Dus laten we hier niet verder op ingaan.
Omdat mondkapjes nu zo rond de 1 euro per stuk kosten (tenzij je meuk van Aliexpress wil halen misschien) en ik er wel gauw 25*2 nodig heb in een maand.quote:
quote:Rijlessen voor motoren en scooters kunnen weer beginnen, heeft brancheorganisatie Bovag te horen gekregen van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Wel blijft de anderhalvemeterregel van kracht.
Sinds 25 maart waren alle rijlessen verboden vanwege de uitbraak van het coronavirus. De Bovag vroeg al enige tijd om de versoepeling en is blij dat nu in elk geval een deel van de sector kan herstarten.
Je kan toch gewoon telkens hetzelfde kapje dragen? Ja ik weet zo hoort het niet en helpt het niks maar niemand die dat door heeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:54 schreef kilon het volgende:
[..]
Omdat mondkapjes nu zo rond de 1 euro per stuk kosten (tenzij je meuk van Aliexpress wil halen misschien) en ik er wel gauw 25*2 nodig heb in een maand.
Als er ooit een voorraad komt zal de prijs wel zakken, maar als je volgende week iets nodig hebt, zit je aan die prijzen vast.
Dit is in Duitsland https://twitter.com/COMPACTMagazin/status/1256261038200233984quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:56 schreef hooibaal het volgende:
Ondertussen wordt er waar het kan wel degelijk versoepeld:
[..]
Over Duitsers gesproken, die stonden vandaag weer massaal aan de Nederlandse grens begreep ikquote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit is in Duitsland https://twitter.com/COMPACTMagazin/status/1256261038200233984
Daar loopt het nog niet helemaal soepeltjes.
Ja, en in Duitsland is het nu al zo druk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Over Duitsers gesproken, die stonden vandaag weer massaal aan de Nederlandse grens begreep ik
Labor day duhquote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en in Duitsland is het nu al zo druk.
https://twitter.com/hfeldwisch/status/1256277793077440512
Je geeft de mensen 1 vinger en ze nemen de hele hand.
En veel van hen gingen richting de Nederlandse kust....Vanuit Rotterdam naar de grens richting Antwerpen was het erg druk op de wegen tot aan de grens. In België en Frankrijk zijn de wegen leeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Over Duitsers gesproken, die stonden vandaag weer massaal aan de Nederlandse grens begreep ik
Pure wanhoopquote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:16 schreef _I het volgende:
Was net bij Eva een arts van het UMC Groningen en die gaf aan dat ze denken dat resveratrol zou kunnen helpen als je ziek bent.
Gewoon een supplement te verkrijgen bij de drogist. 2 minuten later. Het ene na het andere potje is uitverkocht bij Bol en online drogisterijen.
Peter van der Voort heeft onderzoek gedaan naar waarom er mensen met overgewicht op de IC liggen. En blijkbaar gaat het lichaam in een leptide-overdrive, die de temperen is met dat middel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:26 schreef Kyran het volgende:
Hoeveelste wondermiddel is dit al die even genoemd wordt waardoor er een run ontstaat? Even iemand met een titel vragen of ze je product willen promoten en taaadaaaaa.
Kunt het altijd nog zelf winnen uit de wortels van de Japanse duizendknoop, dat is een onkruid dat je tegenwoordig overal tegenkomt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:16 schreef _I het volgende:
Was net bij Eva een arts van het UMC Groningen en die gaf aan dat ze denken dat resveratrol zou kunnen helpen als je ziek bent.
Gewoon een supplement te verkrijgen bij de drogist. 2 minuten later. Het ene na het andere potje is uitverkocht bij Bol en online drogisterijen.
Wie heeft hem niet in de tuin staan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kunt het altijd nog zelf winnen uit de wortels van de Japanse duizendknoop, dat is een onkruid dat je tegenwoordig overal tegenkomt.
Ik weet wel een leukere bron van resveratrol anders, heb nog een neuf-du-pape liggen ergens...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:16 schreef _I het volgende:
"We bewaren hem voor een speciaal moment".quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:32 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ik weet wel een leukere bron van resveratrol anders, heb nog een neuf-du-pape liggen ergens...
Een verschrikkelijk invasieve soort, nog erger dan zevenblad. Gemeenten zijn 'm overal met hand en tand aan het verwijderen.quote:
Klopt, nauwelijks weg te krijgen en geen insect of schimmel of wat dan ook lust m hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:35 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Een verschrikkelijk invasieve soort, nog erger dan zevenblad. Gemeenten zijn 'm overal met hand en tand aan het verwijderen.
Misschien wat minder fruit boompjes aanplanten ? Ipv ons opzadelen met polen en roemenen campings.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:05 schreef Oekelele het volgende:
[..]
We hebben ze wel nodig voor de vieze klusjes.... Rijk worden over de rugjes van een ander......vele handen verdienen veel geld.
Pikken Polen Britse banen in? Bijna geen enkele Brit komt opdagen bij fruitpluk
https://www.msn.com/nl-nl(...)sDC6?ocid=spartanntp
Het is toch gewoon het vaststellen van een verschijnsel, verhoogde leptide gehalte?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:30 schreef _I het volgende:
[..]
Peter van der Voort heeft onderzoek gedaan naar waarom er mensen met overgewicht op de IC liggen. En blijkbaar gaat het lichaam in een leptide-overdrive, die de temperen is met dat middel.
(In 1 zin. Onderzoeken naar de werking van het middel moet nog gedaan worden.)
Snappen mensen....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon het vaststellen van een verschijnsel, verhoogde leptide gehalte?
Zo zullen er nog veel anderen verschijnselen zijn bij mensen met Corona.
Snappen mensen de definitie van een hypothese niet meer?
Nou Jinek bijvoorbeeld, die als een haai iets wil horen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:49 schreef _I het volgende:
[..]
Wie is die men?
Hij zegt iets, men reageert. Is toch niemand bezig met hypotheses.
mekuBoniquote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou Jinek bijvoorbeeld, die als een haai iets wil horen.
Terwijl de beste man zegt dat er eerst nog onderzoek plaats moet vinden voordat men conclusies kan trekken.
Er zijn veel mensen die zeggen dat we dit allemaal later wel een keer zien. Er je hier zorgen over maken is omdat je dan egoist bent die alleen maar naar de kroeg wil ofzo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:56 schreef JANdeDERDE het volgende:
Schijnbaar iets van voor corona. Al zal het probleem alleen maar groter worden.
De gemeentes hebben al jaren moeite met de zorgkosten, eigenlijk al vanaf het begin van de WMO. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met het Covid virus te maken. Off topic dus en paniekzaaierij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:56 schreef JANdeDERDE het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)re-keuzes-nodig.html
BREDER PROBLEEMDe Bilt is niet de enige gemeente die worstelt met de zorgkosten, bleek eerder al uit een rondgang van RTV Utrecht. In november gaven zestien gemeenten in de provincie Utrecht aan een fors tekort te hebben. Wat het lastig voor de gemeenten maakt is dat ze ondanks dat ze niet genoeg budget hebben, ze wel wettelijk verplicht zijn de zorg te leveren.
Schijnbaar iets van voor corona. Al zal het probleem alleen maar groter worden.
Als rutte en de jonge zo doorgaan, valt er weinig meer te openen als het virus weg is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:24 schreef hooibaal het volgende:
Rutte en de Jonge maken nog relatief subtiel duidelijk dat die horeca-ondernemer die op 1 juni zijn café's open wil gooien uit protest misschien nog even goed over zijn actie moet nadenken:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)wereld-verlengd.html
Klopt, vanuit de overheid als vanuit het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 00:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als rutte en de jonge zo doorgaan, valt er weinig meer te openen als het virus weg is.
Vanwaar de continue verwijzing naar 'als het virus weg is'? Denk beter dat we maar moeten accepteren dat het er is. Of wil hij iedereen huisarrest blijven geven?
Denk dat je verder komt met een routemap zoals alle andere landen om ons heen inmiddels.
Kneuzencircus dit.
Een exit bedoel je, dat zal gaan in kleine stapjes.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 00:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als rutte en de jonge zo doorgaan, valt er weinig meer te openen als het virus weg is.
Vanwaar de continue verwijzing naar 'als het virus weg is'? Denk beter dat we maar moeten accepteren dat het er is. Of wil hij iedereen huisarrest blijven geven?
Denk dat je verder komt met een routemap zoals alle andere landen om ons heen inmiddels.
Kneuzencircus dit.
Dat zal zo gaan idd, in andere landen. Hier in NL blijft het kabinet wachten tot het virus weg is, zo blijkt uit rutte's woorden iedere keer.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Een exit bedoel je, dat zal gaan in kleine stapjes.
Enige wat de covid er aan bijdraagt is een extra smoes om moeilijk te gaan doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 00:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
De gemeentes hebben al jaren moeite met de zorgkosten, eigenlijk al vanaf het begin van de WMO. Heeft niks, maar dan ook helemaal niks met het Covid virus te maken. Off topic dus en paniekzaaierij.
Bedrijfsleven moet harder zijn naar de overheid, zeker nu de omringende landen losser komen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 00:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt, vanuit de overheid als vanuit het bedrijfsleven.
Ben benieuwd, denk het niet anders kunnen ze het staatsinfuus vergeten.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 01:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bedrijfsleven moet harder zijn naar de overheid, zeker nu de omringende landen losser komen.
Ik denk dat 20 Mei een goede richtlijn is. alsof Rutte ooit tegen de stroom ingaat. Even geduld nog.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 01:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zal zo gaan idd, in andere landen. Hier in NL blijft het kabinet wachten tot het virus weg is, zo blijkt uit rutte's woorden iedere keer.
Ik vraag mij oprecht af hoe hij het land dan ziet tegen, pak weg, december?
Ik vraag me ook oprecht af hoe alle lockdowners hier het zien. Wat is hun visie op de nabije toekomst?
Datgene wat met leugens aan elkaar zit en waarvan veruit het grootste deel absoluut niet bij het mkb terecht komt?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 01:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ben benieuwd, denk het niet anders kunnen ze het staatsinfuus vergeten.
13e komt er een nieuwe persconferentie, week voor de versoepeling (denk ik).quote:Op zaterdag 2 mei 2020 01:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Datgene wat met leugens aan elkaar zit en waarvan veruit het grootste deel absoluut niet bij het mkb terecht komt?
Mjah, ik geef het tot mei dit...
Hoe zie je dat precies voor je? Dan staat er gewoon een handhaver in je zaak. Gelijk 4000 euro strafbeschikking.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 01:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bedrijfsleven moet harder zijn naar de overheid, zeker nu de omringende landen losser komen.
en dat zou ook verklaren waarom er in bepaalde gebieden veel meer Corona patienten zijn..quote:Op zaterdag 2 mei 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Nieuwe dag,weer iets met mogelijk nieuws.
Omdat de ouderen geen bmr-vaccinaties hebben gehad, verloopt hun beeld niet mild. Dat lijkt me vrij mild uitgedrukt ook.
https://nos.nl/artikel/23(...)vid-19-infectie.html
Goed verhaal! Fijn dat er veel meer opties zijn dan die vaccinatie.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Omdat de ouderen geen bmr-vaccinaties hebben gehad, verloopt hun beeld niet mild. Dat lijkt me vrij mild uitgedrukt ook.
Of juist meer corona doden?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 08:07 schreef just me het volgende:
[..]
en dat zou ook verklaren waarom er in bepaalde gebieden veel meer Corona patienten zijn..
Nederlanders lijken wel zo te zijn. Als het echter puntje bij paaltje komt breekt vrijwel nooit de pleuris uit.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 01:31 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik denk dat 20 Mei een goede richtlijn is. alsof Rutte ooit tegen de stroom ingaat. Even geduld nog.
En anders breekt de pleuris uit in de horeca en dat weet hij.
Dat weet je en waarom gaat die drol er dan zitten, al die wetenschappers geilen op de aandacht. En daarom roepen ze maar wat, dat is het hele verrotte aan het academische stelsel er is een foute prikkel om te scoren. Niet iedereen doet dat maar velen laten ethiek en de fundamenten van de wetenschap volledig varen voor het eigen ego.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou Jinek bijvoorbeeld, die als een haai iets wil horen.
Terwijl de beste man zegt dat er eerst nog onderzoek plaats moet vinden voordat men conclusies kan trekken.
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Dat verklaart alvast niet de verschillen tussen de landen. Ik zie trouwens niet hoe vaccinatie tegen mazelen verschil zou maken, mazelen is zo besmettelijk dat haast iedereen het kreeg toen er nog geen vaccin was. Je zou verwachten dat dat evenveel bescherming biedt.quote:De kinderen die destijds als eersten een bmr-vaccinatie kregen, zijn in Duitsland tussen de 40 en 49 jaar, in Spanje tussen de 30 en 39 jaar en in Italië tussen de 20 en 29 jaar. Jongere leeftijdscategorieën dan de genoemde hebben de bmr-prik aangeboden gekregen, oudere niet.
Dat treft, die heb ik 2 of 3 keer gehad...quote:Op zaterdag 2 mei 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |