Heb je ook meer kans op darmkanker in de toekomst.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:33 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/wetens(...)infecteren~a648b767/
Nederlandse onderzoekers stellen vast dat coronavirus ook cellen in darmwand kan infecteren
Het coronavirus kan behalve de longen ook rechtstreeks de cellen van de darmwand infecteren en zich daar tevens vermenigvuldigen. Dat schrijven onderzoekers van onder meer de Universiteit Maastricht, het Hubrecht Institute in Utrecht en Erasmus MC Universitair Medisch Centrum Rotterdam in het wetenschappelijk blad Science.
De onderzoekers baseren zich op een studie die ze met behulp van menselijke mini-darmpjes hebben uitgevoerd. Ze hebben die darmpjes in het laboratorium gekweekt en daarna met het virus besmet. Volgens de onderzoekers verklaren de resultaten van het onderzoek waarom een derde van de coronapatiënten maag-darmklachten zoals diarree krijgt.
De wetenschappers hopen dat door hun onderzoek snel nieuwe medicijnen kunnen worden gevonden voor patiënten die ziek zijn geworden door Covid-19. Volgens de Maastrichtse hoogleraar Peter Peters kunnen in het lab gekweekte menselijke mini-orgaantjes die met het virus zijn besmet, worden blootgesteld aan een groot aantal verschillende geneesmiddelen. De onderzoekers gaan na met welke middelen of een combinatie hiervan de gevolgen van de virusinfectie effectief kunnen worden bestreden.
============
Dus naast dat het voor longontsteking zorgt, bloedproppen, diabetes activeert valt het ook de darmen aan. Pfff...
Waar zie je dat staan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heb je ook meer kans op darmkanker in de toekomst.
Er komt steeds meer bij wat ze vinden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:33 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/wetens(...)infecteren~a648b767/
Nederlandse onderzoekers stellen vast dat coronavirus ook cellen in darmwand kan infecteren
Het coronavirus kan behalve de longen ook rechtstreeks de cellen van de darmwand infecteren en zich daar tevens vermenigvuldigen. Dat schrijven onderzoekers van onder meer de Universiteit Maastricht, het Hubrecht Institute in Utrecht en Erasmus MC Universitair Medisch Centrum Rotterdam in het wetenschappelijk blad Science.
De onderzoekers baseren zich op een studie die ze met behulp van menselijke mini-darmpjes hebben uitgevoerd. Ze hebben die darmpjes in het laboratorium gekweekt en daarna met het virus besmet. Volgens de onderzoekers verklaren de resultaten van het onderzoek waarom een derde van de coronapatiënten maag-darmklachten zoals diarree krijgt.
De wetenschappers hopen dat door hun onderzoek snel nieuwe medicijnen kunnen worden gevonden voor patiënten die ziek zijn geworden door Covid-19. Volgens de Maastrichtse hoogleraar Peter Peters kunnen in het lab gekweekte menselijke mini-orgaantjes die met het virus zijn besmet, worden blootgesteld aan een groot aantal verschillende geneesmiddelen. De onderzoekers gaan na met welke middelen of een combinatie hiervan de gevolgen van de virusinfectie effectief kunnen worden bestreden.
============
Dus naast dat het voor longontsteking zorgt, bloedproppen, diabetes activeert valt het ook de darmen aan. Pfff...
Nou ik zie dat niet staan, maar ik heb gevoel dat het ook tot kanker kan komen, echter is dat nog niet bewezen of zo is.quote:
Precies. Spelen met dagdelen, uren, werken buiten 8-17...er is veel mogelijk. Die dagdelen zoals jij beschrijft zijn uitstekend om het OV te ontlasten en zo risico's zoveel mogelijk te vermijden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij mijn man gaat het mogelijk zo ver dat hij 2 dagen of dagdelen, naar kantoor komt en de rest thuis werken. Omdat hij een uur met de trein moet en een risicogeval thuis heeft zitten.
Als hij die 2 dagdelen om 11 uur begint, kan hij om 10 uur de trein pakken en nog voor de avondspits terug. Bijvoorbeeld.
Waar zie je dat staan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hou je dan bij de feiten ipv bangmakerij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ik zie dat niet staan, maar ik heb gevoel dat het ook tot kanker kan komen, echter is dat nog niet bewezen of zo is.
Tuurlijk. Maar begin maar eens bij kantoorpersoneel. Rijksoverheid zal wel vooraan lopen. Althans, mijn werkgever zie ik dat wel doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:03 schreef _I het volgende:
[..]
Ow ja, er is zoveel onontdekt potentieel.
Alhoewel het voor sommige branches praktisch onmogelijk lijkt om er toch iets van te maken met de huidige beperkingen.
Laten we alsjeblieft niet op de zaken vooruit lopen. Het heeft geen zin en men wordt er alleen maar angstig(er) van. De feiten zijn op zich al naar genoeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ik zie dat niet staan, maar ik heb gevoel dat het ook tot kanker kan komen, echter is dat nog niet bewezen of zo is.
Ja, je hebt zeker gelijk in.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we alsjeblieft niet op de zaken vooruit lopen. Het heeft geen zin en men wordt er alleen maar angstig(er) van. De feiten zijn op zich al naar genoeg.
Redelijk kort door de bocht dit. Ik had het louter over Flevoland.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij vindt een hele provincie overbodig...
Hier gaat niemand op reageren want dit past niet in de "corona is afgrijselijk" visie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
Misschien is dit al miljoen keer gepost maar.
https://www.parool.nl/ned(...)met-corona~b568519e/
Dan heb ik het bij deze nog een keer gepost.
Het virus is zeer besmettelijk, maar tegelijkertijd hebben ook zeer veel mensen het virus zonder het zelf te wetenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die Chinezen hebben goed hun best gedaan
Verwijder dan ook dat soort onzin paniekpostsquote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we alsjeblieft niet op de zaken vooruit lopen. Het heeft geen zin en men wordt er alleen maar angstig(er) van. De feiten zijn op zich al naar genoeg.
Ja baas. Goed baas.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:04 schreef falling_away het volgende:
[..]
Verwijder dan ook dat soort onzin paniekposts
Ze weten nog niet wat voor ziekete het is, het lijkt op de "Ziiekte van Kawasaki"quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier gaat niemand op reageren want dit past niet in de "corona is afgrijselijk" visie.
Dit pik je toch niet Lav?quote:
Waarom 50 euro?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:42 schreef kilon het volgende:
Het zou ergens wel balen zijn als straks mondkapjes verplicht worden in het ov. Dat is toch al gauw zeker zo'n 50 euro per maand extra aan kosten voor mij. En dat gaat niet worden vergoed.
En dat gespreid met de trein gaan als er straks weer meer open is gaat hem natuurlijk ook niet worden bij bepaalde beroepsgroepen.
Kan gebeuren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry dat kwam inderdaad een beetje lomp over
Helaas zijn er veel mensen die overgevoelig zijn en voor ieder ditje of datje naar de huisarts gaan. Die gaan in dit geval ook testen, terwijl dat niet nodig gaat zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:10 schreef Gehrman het volgende:
Bijzonder irritant dat er nog steeds geen fatsoenlijke testmogelijkheid is voor iedereen. Zou best een hoop stress kunnen schelen als je symptomen hebt en je even naar een drive-thru kunt.
Nee, dit artikel is nieuw. Dankquote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
Misschien is dit al miljoen keer gepost maar.
https://www.parool.nl/ned(...)met-corona~b568519e/
Dan heb ik het bij deze nog een keer gepost.
Daarom ook drive-thrus zoals ze dat in de VS ook al wekenlang doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:11 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Helaas zijn er veel mensen die overgevoelig zijn en voor ieder ditje of datje naar de huisarts gaan. Die gaan in dit geval ook testen, terwijl dat niet nodig gaat zijn.
(aanmatigende UI heb je trouwens, TR gezet)
Gaat altijd ten koste van de mensen die het wel nodig hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daarom ook drive-thrus zoals ze dat in de VS ook al wekenlang doen.
Als je symptomen hebt moet je gewoon lekker thuis blijven. Met een 1 op 3 foutnegatief ratio gaat dit alleen schijnveiligheid en besmetting in de hand werkenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:10 schreef Gehrman het volgende:
Bijzonder irritant dat er nog steeds geen fatsoenlijke testmogelijkheid is voor iedereen. Zou best een hoop stress kunnen schelen als je symptomen hebt en je even naar een drive-thru kunt.
Niet als je voldoende testcapaciteit hebt, maar dat is het hele probleem. We lopen gewoon hopeloos achter. Net als met mondkapjes.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:14 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Gaat altijd ten koste van de mensen die het wel nodig hebben.
Hm ik dacht dat die tests wel wat nauwkeuriger warenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:14 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Als je symptomen hebt moet je gewoon lekker thuis blijven. Met een 1 op 3 foutnegatief ratio gaat dit alleen schijnveiligheid en besmetting in de hand werken
Gewoon 4 testen per persoon. Probleem opgelostquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:14 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Als je symptomen hebt moet je gewoon lekker thuis blijven. Met een 1 op 3 foutnegatief ratio gaat dit alleen schijnveiligheid en besmetting in de hand werken
Netjes dat je min of meer je excuses aanbiedt. De mods hebben het hier best zwaar af en toe dus dit soort berichten doet zeker goed!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry dat kwam inderdaad een beetje lomp over
Meer dan genoeg werk is vanuit huis prima te doen inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar begin maar eens bij kantoorpersoneel. Rijksoverheid zal wel vooraan lopen. Althans, mijn werkgever zie ik dat wel doen.
Verzekeraars, banken, accountants, payroll...kan prima vanaf huis.
Uiteraard is dat niet voor elke sector mogelijk. Maar misschien hoeft dat ook wel helemaal niet. Om de grootste verschillen te maken.
Mondmaskers zijn nog niet zo makkelijk in gebruiktwitter:BasToemen twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 11:26:01Dames en heren, de vicepremier van België! https://t.co/WyFqg2e8hY reageer retweet
Een organisatie die een totalitaire Staat als China zoveel veren in de kont steekt is niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:25 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)waarschuwden-op-tijd
WHO slaat terug na kritiek: we waarschuwden op tijd
Heb je bij elke infectie zowat. Een keertje verkouden zijn verhoogd als het risico op kanker. Echt minimaal weliswaar, maar toch.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Post dit soort rotzooi dan ook niet. Met je "ik heb het gevoel" dat en "ik denk dat".quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daarom. Dus laten we hier niet verder op ingaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb je bij elke infectie zowat. Een keertje verkouden zijn verhoogd als het risico op kanker. Echt minimaal weliswaar, maar toch.
Ja, ik dacht " laten we maar heel hard hopen dat er geen verband is als ze straks de scholen weer open gaan gooien.:"quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:16 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Netjes dat je min of meer je excuses aanbiedt. De mods hebben het hier best zwaar af en toe dus dit soort berichten doet zeker goed!
Jij komt op mijn vriendenlijst! Of je nu wil of niet.
Ja, hopelijk snel uitsluitsel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik dacht " laten we maar heel hard hopen dat er geen verband is als ze straks de scholen weer open gaan gooien.:"
Graag gedaan![]()
Dat ex coved-19 patiënten er iets aan over houden of kunnen houden is al langer bekend. Ook dat men er verschillen ziektes bij kan krijgen omdat bepaalde organen zijn aangetast. Is ook al langer bekend.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom. Dus laten we hier niet verder op ingaan.
Omdat mondkapjes nu zo rond de 1 euro per stuk kosten (tenzij je meuk van Aliexpress wil halen misschien) en ik er wel gauw 25*2 nodig heb in een maand.quote:
quote:Rijlessen voor motoren en scooters kunnen weer beginnen, heeft brancheorganisatie Bovag te horen gekregen van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Wel blijft de anderhalvemeterregel van kracht.
Sinds 25 maart waren alle rijlessen verboden vanwege de uitbraak van het coronavirus. De Bovag vroeg al enige tijd om de versoepeling en is blij dat nu in elk geval een deel van de sector kan herstarten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |