abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192895307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:17 schreef Markesh het volgende:

[..]

In varkens en kippenstallen zitten heel wat meer dieren ja.

De 20 grootste melkveebedrijven hebben gemiddeld 834 koeien.

n Nederland zijn 4.508 bedrijven met varkens. Van dat totaal zijn er 736 bedrijven die meer dan 5.000 varkens hebben.
Zegt nog niet direct iets over de grootte van de stallen in Flevoland t.o.v. die elders in het land hè.
pi_192895317
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dacht ergens gezien of gelezen te hebben, zo'n plastic kap en handschoenen, plus afstand houden, geen contact.
Plastic kap, lasser of hazmat? Day eerste helpt toch geen fuck als het ook aerosol verspreid wordt in zo'n kamer door een hoestende benauwde patient(en)?
pi_192895321
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dacht ergens gezien of gelezen te hebben, zo'n plastic kap en handschoenen, plus afstand houden, geen contact.
Oké. Ja lijkt me wel logisch ja.

Al moet ik zeggen dat zo een plastic kap er wel erg komisch uit ziet. :D
pi_192895330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Fijnstof staat los van varkens, kippen, geiten, schapen, koeien etc.
Hij relateert toch nergens fijnstof aan de veestapel?
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:27:47 #180
3542 Gia
User under construction
pi_192895336
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Plastic kap, lasser of hazmat? Day eerste helpt toch geen fuck als het ook aerosol verspreid wordt in zo'n kamer door een hoestende benauwde patient(en)?
Zal wel over de IC gaan. Weet niet meer waar ik dit opgepikt heb.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:29:18 #181
3542 Gia
User under construction
pi_192895368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:26 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Oké. Ja lijkt me wel logisch ja.

Al moet ik zeggen dat zo een plastic kap er wel erg komisch uit ziet. :D
Wie weet is dat binnenkort gemeengoed op straat. Allemaal in de plastieke niqaab.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:31:38 #182
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192895404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Zomer 2021
Nee, dat zal nog wel in de loop van deze zomer zijn waarschijnlijk. Buiten aan een tafeltje is afstand houden natuurlijk relatief goed te doen. Meest ingewikkelde vraag is nog wie bij wie aan een tafeltje mag zitten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192895415
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie weet is dat binnenkort gemeengoed op straat. Allemaal in de plastieke niqaab.
Ik merk aan je taalgebruik dat je in de regio Brabant/Limburg woont. Dat is natuurlijk de brandhaard. In hoeverre denk je dat carnaval mee heeft gespeeld in de verspreiding? En denk je dat er - voor de patient zero - in Nederland al tijdens carnaval gevalletjes Corona waren?

(ik wel)
pi_192895435
Ah het terras, was vandaag nog niet aan bod gekomen.
Prioriteit#1 want uh economie über alles enzo.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:35:28 #185
224960 highender
Travellin' Light
pi_192895447
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef AchJa het volgende:
Fijnstof staat los van varkens, kippen, geiten, schapen, koeien etc.
Dat stel ik dan ook niet?

Maar nu je het er toch over hebt:

quote:
Samenvatting

Rondom pluimveehouderijen hebben mensen een grotere kans op een longontsteking. Dit verband is tussen 2009 en 2013 elk jaar te zien. Dit is in 2016 in het hoofdrapport Veehouderij en Gezondheid van Omwonenden (VGO) ook al geconcludeerd, maar een nadere analyse van de gegevens met krachtige statistische technieken bevestigt deze conclusies en onderbouwt ze steviger. Het gaat gemiddeld om ongeveer 119 extra patiënten met longontsteking per jaar per 100.000 mensen in het onderzoeksgebied. Dat komt neer op ongeveer 7,2% extra patiënten. Er zijn sterke aanwijzingen dat fijnstof en componenten ervan mensen gevoeliger maken voor luchtweginfecties. Specifieke ziekteverwekkers afkomstig van dieren kunnen echter niet worden uitgesloten.
Bron:
https://www.rivm.nl/publi(...)-studies-analyse-van
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:35:34 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192895453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:27 schreef Lange_Lans het volgende:
Hij relateert toch nergens fijnstof aan de veestapel?
Dat begon een paar posts eerder waar fijnstof en veeteelt even aan elkaar gekoppeld werden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:09 schreef HPoi het volgende:
Nee, dat is zo. Oost Brabant en Noord Limburg hebben samen met de regio Rijnmond de grootste fijnstof concentraties van Nederland. Rijnmond door verkeer en Limboland en Brabant door intensieve veeteelt.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:35:35 #187
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192895454
Het duurt wel jaren voor dat we onze economie op orde hebben, nadat het crisis heel veel leed en verlies hebben gemaakt.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:39:29 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192895518
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:35 schreef highender het volgende:
Dat stel ik dan ook niet?
Nee, maar die kant was het eerder al opgegaan. ;)

quote:
Maar nu je het er toch over hebt:
Ik lees alleen nergens dat de kippen fijnstof uitstoten. Er staat alleen dat fijnstof mensen gevoeliger maakt voor luchtweginfecties.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:40:46 #189
3542 Gia
User under construction
pi_192895536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:32 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik merk aan je taalgebruik dat je in de regio Brabant/Limburg woont. Dat is natuurlijk de brandhaard. In hoeverre denk je dat carnaval mee heeft gespeeld in de verspreiding? En denk je dat er - voor de patient zero - in Nederland al tijdens carnaval gevalletjes Corona waren?

(ik wel)
Ik denk dat er wellicht al veel eerder gevallen waren in Nederland, maar mild genoeg dat ze voor de griep zijn aangezien.
pi_192895555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat begon een paar posts eerder waar fijnstof en veeteelt even aan elkaar gekoppeld werden.
[..]

Oké. Al vind ik Limboland wel wat kleinerend overkomen. :{
pi_192895588
quote:
Most infected people are non-infectious for the first three days after infection and are at peak infectiousness at days 4-7. So a 14-day cycle, that sees people go to work for four days and then be locked down for 10, would minimise the spread of the disease. Most of those infected during work days would reach maximum infectiousness during lockdown, reducing the spread.

While those with severe symptoms can be infectious for longer, they can also be detected by their symptoms, allowing their households to self-quarantine and minimise secondary infections. Asymptomatic cases infected on workdays would spend the majority of their peak infectious period under lockdown. Family-level and work-level rapid testing and quarantine, when symptoms arise, can help shorten infection chains.

We could also go a step further and divide the population into two sets of households that work on alternating weeks, each with a four-day work and 10-day lockdown schedule. That would spread productive activity across the period, and reduce population density, and therefore infection rates, on the workdays. The downside would be that this would be harder to enforce.

FT
Hier ook al eens geopperd, om en om werken. Weer eens wat anders.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:48:09 #192
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192895634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:25 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Zegt nog niet direct iets over de grootte van de stallen in Flevoland t.o.v. die elders in het land hè.
Wat begrijp je niet aan het feit dat varkensstallen groter zijn dan koeienstallen?
pi_192895678
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:45 schreef _I het volgende:

[..]

Hier ook al eens geopperd, om en om werken. Weer eens wat anders.
Zoiets zal voor veel kantoren de toekomst wel kunnen worden inderdaad. Roulerend naar het werk en thuis. Om en om. Zoveel mogelijkheden.

Scheelt uiteraard ook kantoortuinen en flexplekken.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 18:50:40 #194
249559 crew  Lavenderr
pi_192895686
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:42 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Oké. Al vind ik Limboland wel wat kleinerend overkomen. :{
Ja. Dat is niet de bedoeling. We kunnen elkaar wel met respect behandelen. Waar we ook vandaan komen.
pi_192895706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:50 schreef Salina het volgende:

[..]

Zoiets zal voor veel kantoren de toekomst wel kunnen worden inderdaad. Roulerend naar het werk en thuis. Om en om. Zoveel mogelijkheden.

Dat, en je hebt steeds 10 dagen tussendoor voor het geval dat er symptomen ontwikkelen. Denk idd dat het voor sommige bedrijven best zou kunnen werken.
pi_192895794
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:51 schreef _I het volgende:

[..]

Dat, en je hebt steeds 10 dagen tussendoor voor het geval dat er symptomen ontwikkelen. Denk idd dat het voor sommige bedrijven best zou kunnen werken.
Voor mijn werkgever/organisatie zonder problemen. Zeker voor de gewone medewerkers die maar een keer in de maand of iets dergelijks vergaderen (teamoverleg). Alleen voor management en staf zou het gewenst of nodig zijn om nog vaker naar kantoor te komen, maar ook niet elke dag.

Voor commerciële bedrijven werkt dit misschien lastiger (ik val onder de Rijksoverheid). Veel kantoorpersoneel in die sector werkt nog gewoon op kantoor. Onbegrijpelijk. Zoveel meer mensen kunnen gewoon thuiswerken met een klein beetje extra moeite (en geldbesteding vanuit de werkgever).
Wellicht kan er iets geregeld worden om werkgevers te stimuleren om thuiswerken meer toe te laten, b.v. in de vorm van subsidies of korting op belasting of iets dergelijks. Net als dat er subsidie is om bepaald personeel in dienst te nemen (loonkostensubsidie).

Genoeg mogelijk in de "nieuwe toekomst".
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:01:48 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:02:31 #198
3542 Gia
User under construction
pi_192895863
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:50 schreef Salina het volgende:

Bij mijn man gaat het mogelijk zo ver dat hij 2 dagen of dagdelen, naar kantoor komt en de rest thuis werken. Omdat hij een uur met de trein moet en een risicogeval thuis heeft zitten.

Als hij die 2 dagdelen om 11 uur begint, kan hij om 10 uur de trein pakken en nog voor de avondspits terug. Bijvoorbeeld.
pi_192895885
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:58 schreef Salina het volgende:

[..]

Voor mijn werkgever/organisatie zonder problemen. Zeker voor de gewone medewerkers die maar een keer in de maand of iets dergelijks vergaderen (teamoverleg). Alleen voor management en staf zou het gewenst of nodig zijn om nog vaker naar kantoor te komen, maar ook niet elke dag.

Voor commerciële bedrijven werkt dit misschien lastiger (ik val onder de Rijksoverheid). Veel kantoorpersoneel in die sector werkt nog gewoon op kantoor. Onbegrijpelijk. Zoveel meer mensen kunnen gewoon thuiswerken met een klein beetje extra moeite (en geldbesteding vanuit de werkgever).
Wellicht kan er iets geregeld worden om werkgevers te stimuleren om thuiswerken meer toe te laten, b.v. in de vorm van subsidies of korting op belasting of iets dergelijks. Net als dat er subsidie is om bepaald personeel in dienst te nemen (loonkostensubsidie).

Genoeg mogelijk in de "nieuwe toekomst".
Ow ja, er is zoveel onontdekt potentieel.

Alhoewel het voor sommige branches praktisch onmogelijk lijkt om er toch iets van te maken met de huidige beperkingen.
pi_192895959
Even een losse gedachte tussendoor.

Er gaat in Nederland jaarlijks ontzettend veel geld naar het onderhoud van dijken, kustbescherming, de Deltawerken etc. Kunnen we al dat geld niet veel beter in onze economie steken?

Zou een welkome boost zijn, zeker nu!

Ja, ik snap heel goed dat die er Deltawerken er zijn om mensen te beschermen tegen overstromingen en zo. Ik vind het ook echt niet fijn om mensen te zien verdrinken. Maar hoe ver willen we daar in gaan? Hoeveel moet dat kosten? Het gaat echt om heel veel geld! Geld dat we ook voor onze ondernemers en banen kunnen gebruiken.

Bedenk wel: Een kwakkelende economie kost ook levens, op termijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jake_Skywalker op 01-05-2020 19:23:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')