Ja, dat zijn koeien. Daar zit de angel volgens mij niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jahaaaa... COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #644 Iedereen een terrasje
Varkens en geiten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik maar het moet allemaal nog onderzocht worden...
In Friesland en Overijssel bv barst het van de koeien maar bijna geen besmettingen terwijl Friesland absolute koploper is in het aantal koeien... Dus vee in het algemeen zal het niet zijn.
[ afbeelding ]
Prima dat er verder onderzoek naar gedaan wordt maar nu zegt het nog helemaal niks.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:21 schreef Noek het volgende:
Bd
vd week ook nog een artikel over geitenboerderijen. Ten tijde vd Q koorts was dat gebied ook zwaar getroffen.
Iemand heeft ook ooit kaartjes gepost van Wuhan en Noord Italië. Echt al weken geleden en dat was meer uit een:” Hm, wel toevallig allemaal.”
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:25 schreef Noek het volgende:
Ja, dat zijn koeien. Daar zit de angel volgens mij niet.
Dan moet dat benoemd worden ipv van "vee" in het algemeen....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:25 schreef maily het volgende:
Varkens en geiten.
O en sinds kort ook nertsen.
Wow, check dat gemiddelde bij Flevoland.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik maar het moet allemaal nog onderzocht worden...
In Friesland en Overijssel bv barst het van de koeien maar bijna geen besmettingen terwijl Friesland absolute koploper is in het aantal koeien... Dus vee in het algemeen zal het niet zijn.
[ afbeelding ]
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:37 schreef Lange_Lans het volgende:
Wow, check dat gemiddelde bij Flevoland.
Sowieso een provincie die voor mij niet per se hoeft.
Lekker passief agressief maat.quote:
Kijk hoe verbeten!quote:
Iemand verklaart een provincie overbodig en dan reageer ik passief agressief... Juist ja...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:43 schreef Lange_Lans het volgende:
Lekker passief agressief maat.![]()
Niet echt een punt overigens. Meer een constatering dat het gemiddelde aantal koeien in Flevoland per bedrijf hoog ligt en mijn mening over de - wat mij betreft - overbodige provincie Flevoland.
Ik wist niet dat je kwaad werd. Zeker niet mijn bedoeling ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iemand verklaart een provincie overbodig en dan reageer ik passief agressief... Juist ja...
Dan gaat het nieuws snel de ronde.....en doen de anderen kroegjes de luiken snel weer dicht. En krijgen evengoed via de burgemeester nog een prent of de vergunning wordt ingetrokken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenaar 4000 euro boete, klanten en personeel 400 euro.
Katjing!
Het is allemaal erg arbitrair. Was vanmiddag in de slijterij om zuip te halen. Allemaal - voor mijn gevoel - dronken Polen, die de anderhalve meter niet respecteren. Schelden op de dame achter de kassa. (ik spreek een aardig woordje Pools)quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:52 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Dan gaat het nieuws snel de ronde.....en doen de anderen kroegjes de luiken snel weer dicht. En krijgen evengoed via de burgemeester nog een prent of de vergunning wordt ingetrokken.
We hebben ze wel nodig voor de vieze klusjes.... Rijk worden over de rugjes van een ander......vele handen verdienen veel geld.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:55 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Het is allemaal erg arbitrair. Was vanmiddag in de slijterij om zuip te halen. Allemaal - voor mijn gevoel - dronken Polen, die de anderhalve meter niet respecteren. Schelden op de dame achter de kassa. (ik spreek een aardig woordje Pools)
Is in meer ziekenhuizen al zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:06 schreef DarkY.NL het volgende:
Blijkbaar mag je nu een corona patient, onder begeleiding dan, bezoeken in het UMCG.
Ik zoek nog even de bron
Definieer "beschermende middelen". Mondkapjes kleven nadelen aan, aldus onze MP.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Is in meer ziekenhuizen al zo.
Met beschermende middelen en 1 persoon per dag. Dus ook niet wisselen met iemand op de gang.
In varkens en kippenstallen zitten heel wat meer dieren ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:49 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je kwaad werd. Zeker niet mijn bedoeling ook.
Ik zal hier verder niets meer melden over het extreem lelijke Flevoland.
Laten we het hebben over het gemiddelde aantal koeien in Flevoland. Redelijk hoog lijkt me. Zouden er veel in een stal zitten of zijn de stallen daar gewoon enorm groot.
Bron:quote:A recent Harvard analysis led by Professor Francesca Dominici along with Doctoral student Xiao Wu and Assistant Professor Rachel Nethery is the first nationwide study to show a statistical link between COVID-19 deaths and other diseases associated with long-term exposure to fine particulate matter. The paper has been submitted for peer review and publication in the New England Journal of Medicine.
In an analysis of 3,080 counties in the United States, researchers at the Harvard University T.H. Chan School of Public Health found that higher levels of the tiny, dangerous particles in air known as PM 2.5 were associated with higher death rates from the disease.
The paper goes on to suggest that just a slight increase in long-term pollution exposure could have serious coronavirus-related consequences, even accounting for other factors like smoking rates and population density. For example, the if Manhattan had lowered its average particulate matter level by just a single unit, or one microgram per cubic meter, over the past 20 years, the borough would most likely have seen 248 fewer COVID-19 deaths by this point in the outbreak.
Dacht ergens gezien of gelezen te hebben, zo'n plastic kap en handschoenen, plus afstand houden, geen contact.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:13 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Definieer "beschermende middelen". Mondkapjes kleven nadelen aan, aldus onze MP.
Fijnstof staat los van varkens, kippen, geiten, schapen, koeien etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:17 schreef highender het volgende:
Voor de discussie betreffende fijnstof wellicht interessant:
hetgeen een verpleger ook aanheeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:13 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Definieer "beschermende middelen". Mondkapjes kleven nadelen aan, aldus onze MP.
https://nos.nl/liveblog/2(...)wereld-verlengd.htmlquote:Premier Rutte zegt dat hij de 'noodkreet' van kroegmagnaat Laurens Meyer snapt. Meyer dreigde gisteren in het AD dat hij de deuren van zijn vijftig café's op 1 juni zal openzetten als het kabinet niet meer geld beschikbaar stelt voor de noodlijdende horecasector. Hij riep ook andere kroegen op om de deuren weer te openen. Tegen persbureau ANP zegt hij dat inmiddels duizend tenten zich bij hem hebben aangesloten.
"Ik snap dit signaal natuurlijk", zei Rutte in de persconferentie na de ministerraad. "Maar het is nu 1 mei en hij heeft het over 1 juni. Ik beschouw het als een noodkreet en heb het niet letterlijk genomen."
Ook minister De Jonge van Volksgezondheid reageerde op de oproep van Meyer. Hij zegt te begrijpen dat mensen in de horeca zich zorgen maken. "Maar zo kun je natuurlijk niet samenwerken. We hebben een gezondheidscrisis te bestrijden. Het virus is niet per 1 juni weg."
Zegt nog niet direct iets over de grootte van de stallen in Flevoland t.o.v. die elders in het land hè.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:17 schreef Markesh het volgende:
[..]
In varkens en kippenstallen zitten heel wat meer dieren ja.
De 20 grootste melkveebedrijven hebben gemiddeld 834 koeien.
n Nederland zijn 4.508 bedrijven met varkens. Van dat totaal zijn er 736 bedrijven die meer dan 5.000 varkens hebben.
Plastic kap, lasser of hazmat? Day eerste helpt toch geen fuck als het ook aerosol verspreid wordt in zo'n kamer door een hoestende benauwde patient(en)?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dacht ergens gezien of gelezen te hebben, zo'n plastic kap en handschoenen, plus afstand houden, geen contact.
Oké. Ja lijkt me wel logisch ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dacht ergens gezien of gelezen te hebben, zo'n plastic kap en handschoenen, plus afstand houden, geen contact.
Hij relateert toch nergens fijnstof aan de veestapel?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Fijnstof staat los van varkens, kippen, geiten, schapen, koeien etc.
Zal wel over de IC gaan. Weet niet meer waar ik dit opgepikt heb.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Plastic kap, lasser of hazmat? Day eerste helpt toch geen fuck als het ook aerosol verspreid wordt in zo'n kamer door een hoestende benauwde patient(en)?
Wie weet is dat binnenkort gemeengoed op straat. Allemaal in de plastieke niqaab.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:26 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Oké. Ja lijkt me wel logisch ja.
Al moet ik zeggen dat zo een plastic kap er wel erg komisch uit ziet.
Nee, dat zal nog wel in de loop van deze zomer zijn waarschijnlijk. Buiten aan een tafeltje is afstand houden natuurlijk relatief goed te doen. Meest ingewikkelde vraag is nog wie bij wie aan een tafeltje mag zitten.quote:
Ik merk aan je taalgebruik dat je in de regio Brabant/Limburg woont. Dat is natuurlijk de brandhaard. In hoeverre denk je dat carnaval mee heeft gespeeld in de verspreiding? En denk je dat er - voor de patient zero - in Nederland al tijdens carnaval gevalletjes Corona waren?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie weet is dat binnenkort gemeengoed op straat. Allemaal in de plastieke niqaab.
Dat stel ik dan ook niet?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef AchJa het volgende:
Fijnstof staat los van varkens, kippen, geiten, schapen, koeien etc.
Bron:quote:Samenvatting
Rondom pluimveehouderijen hebben mensen een grotere kans op een longontsteking. Dit verband is tussen 2009 en 2013 elk jaar te zien. Dit is in 2016 in het hoofdrapport Veehouderij en Gezondheid van Omwonenden (VGO) ook al geconcludeerd, maar een nadere analyse van de gegevens met krachtige statistische technieken bevestigt deze conclusies en onderbouwt ze steviger. Het gaat gemiddeld om ongeveer 119 extra patiënten met longontsteking per jaar per 100.000 mensen in het onderzoeksgebied. Dat komt neer op ongeveer 7,2% extra patiënten. Er zijn sterke aanwijzingen dat fijnstof en componenten ervan mensen gevoeliger maken voor luchtweginfecties. Specifieke ziekteverwekkers afkomstig van dieren kunnen echter niet worden uitgesloten.
Dat begon een paar posts eerder waar fijnstof en veeteelt even aan elkaar gekoppeld werden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:27 schreef Lange_Lans het volgende:
Hij relateert toch nergens fijnstof aan de veestapel?
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:09 schreef HPoi het volgende:
Nee, dat is zo. Oost Brabant en Noord Limburg hebben samen met de regio Rijnmond de grootste fijnstof concentraties van Nederland. Rijnmond door verkeer en Limboland en Brabant door intensieve veeteelt.
Nee, maar die kant was het eerder al opgegaan.quote:
Ik lees alleen nergens dat de kippen fijnstof uitstoten. Er staat alleen dat fijnstof mensen gevoeliger maakt voor luchtweginfecties.quote:Maar nu je het er toch over hebt:
Ik denk dat er wellicht al veel eerder gevallen waren in Nederland, maar mild genoeg dat ze voor de griep zijn aangezien.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:32 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik merk aan je taalgebruik dat je in de regio Brabant/Limburg woont. Dat is natuurlijk de brandhaard. In hoeverre denk je dat carnaval mee heeft gespeeld in de verspreiding? En denk je dat er - voor de patient zero - in Nederland al tijdens carnaval gevalletjes Corona waren?
(ik wel)
Oké. Al vind ik Limboland wel wat kleinerend overkomen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat begon een paar posts eerder waar fijnstof en veeteelt even aan elkaar gekoppeld werden.
[..]
Hier ook al eens geopperd, om en om werken. Weer eens wat anders.quote:Most infected people are non-infectious for the first three days after infection and are at peak infectiousness at days 4-7. So a 14-day cycle, that sees people go to work for four days and then be locked down for 10, would minimise the spread of the disease. Most of those infected during work days would reach maximum infectiousness during lockdown, reducing the spread.
While those with severe symptoms can be infectious for longer, they can also be detected by their symptoms, allowing their households to self-quarantine and minimise secondary infections. Asymptomatic cases infected on workdays would spend the majority of their peak infectious period under lockdown. Family-level and work-level rapid testing and quarantine, when symptoms arise, can help shorten infection chains.
We could also go a step further and divide the population into two sets of households that work on alternating weeks, each with a four-day work and 10-day lockdown schedule. That would spread productive activity across the period, and reduce population density, and therefore infection rates, on the workdays. The downside would be that this would be harder to enforce.
FT
Wat begrijp je niet aan het feit dat varkensstallen groter zijn dan koeienstallen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:25 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zegt nog niet direct iets over de grootte van de stallen in Flevoland t.o.v. die elders in het land hè.
Zoiets zal voor veel kantoren de toekomst wel kunnen worden inderdaad. Roulerend naar het werk en thuis. Om en om. Zoveel mogelijkheden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:45 schreef _I het volgende:
[..]
Hier ook al eens geopperd, om en om werken. Weer eens wat anders.
Ja. Dat is niet de bedoeling. We kunnen elkaar wel met respect behandelen. Waar we ook vandaan komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:42 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Oké. Al vind ik Limboland wel wat kleinerend overkomen.
Dat, en je hebt steeds 10 dagen tussendoor voor het geval dat er symptomen ontwikkelen. Denk idd dat het voor sommige bedrijven best zou kunnen werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Zoiets zal voor veel kantoren de toekomst wel kunnen worden inderdaad. Roulerend naar het werk en thuis. Om en om. Zoveel mogelijkheden.
Scheelt uiteraard ook kantoortuinen en flexplekken.
Voor mijn werkgever/organisatie zonder problemen. Zeker voor de gewone medewerkers die maar een keer in de maand of iets dergelijks vergaderen (teamoverleg). Alleen voor management en staf zou het gewenst of nodig zijn om nog vaker naar kantoor te komen, maar ook niet elke dag.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:51 schreef _I het volgende:
[..]
Dat, en je hebt steeds 10 dagen tussendoor voor het geval dat er symptomen ontwikkelen. Denk idd dat het voor sommige bedrijven best zou kunnen werken.
Jij vindt een hele provincie overbodig...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:42 schreef Lange_Lans het volgende:
Oké. Al vind ik Limboland wel wat kleinerend overkomen.
Bij mijn man gaat het mogelijk zo ver dat hij 2 dagen of dagdelen, naar kantoor komt en de rest thuis werken. Omdat hij een uur met de trein moet en een risicogeval thuis heeft zitten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:50 schreef Salina het volgende:
Zoiets zal voor veel kantoren de toekomst wel kunnen worden inderdaad. Roulerend naar het werk en thuis. Om en om. Zoveel mogelijkheden.
Scheelt uiteraard ook kantoortuinen en flexplekken.
Ow ja, er is zoveel onontdekt potentieel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Voor mijn werkgever/organisatie zonder problemen. Zeker voor de gewone medewerkers die maar een keer in de maand of iets dergelijks vergaderen (teamoverleg). Alleen voor management en staf zou het gewenst of nodig zijn om nog vaker naar kantoor te komen, maar ook niet elke dag.
Voor commerciële bedrijven werkt dit misschien lastiger (ik val onder de Rijksoverheid). Veel kantoorpersoneel in die sector werkt nog gewoon op kantoor. Onbegrijpelijk. Zoveel meer mensen kunnen gewoon thuiswerken met een klein beetje extra moeite (en geldbesteding vanuit de werkgever).
Wellicht kan er iets geregeld worden om werkgevers te stimuleren om thuiswerken meer toe te laten, b.v. in de vorm van subsidies of korting op belasting of iets dergelijks. Net als dat er subsidie is om bepaald personeel in dienst te nemen (loonkostensubsidie).
Genoeg mogelijk in de "nieuwe toekomst".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jake_Skywalker op 01-05-2020 19:23:04 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |