abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192819318

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_192819506
Diederik Gommers vandaag: "We zien duidelijke verschillen tussen de Covid-19-druk per regio. Van gelijke spreiding is absoluut geen sprake en dat frustreert. Het benadrukt het belang van samenwerken binnen de regio, maar ook daarbuiten."

https://nvic.nl/sites/nvi(...)20voorzitter%209.pdf

Bezettingspercentage in het Noorden is 90%. In Brabant is het bezettingspercentage 238%:

https://nvic.nl/sites/nvi(...)%20per%20regio_0.pdf

Reactie directeur Martini Ziekenhuis:

h_feenstra twitterde op zondag 26-04-2020 om 16:40:53 Kan iemand Diederik Gommers een keer laten ophouden steeds af te geven op het Noorden? Vanmiddag opnieuw! Wij bieden al weken plekken aan die niet worden ingevuld! @diederik gommers @AteZee reageer retweet
h_feenstra twitterde op zondag 26-04-2020 om 18:37:50 @BakkumErica @navesbarra @Diederik @AteZee @Peter_vd_Voort @jankluytmans @rivm @ArvidMunz @sietskerozie @ErnstKuipers @AlexWFriedrich1 @rogier_crolla @ArmandGirbes @michaelakuiper Natuurlijk is dat zo Erica, maar als er continu stemming wordt gemaakt, moet je wel een keer iets terugzeggen. En ik snap heel goed dat jij dat lid RvT Erasmus MCniet zo makkelijk kunt doen! reageer retweet
Peter van der Voort:

Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 april 2020 @ 21:16:02 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192819540
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:03 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ja via Whatsapp van een vriend die ervaring heeft met het land.
Raar, ik hoorde zelf dat Kim gewoon nog leeft en Om Yun-chol is mijn favoriete gewichtheffer, dus je zou wel kunnen stellen dat ik de nodig kennis heb over het land en dus de gezondheidstoestand van de geïsoleerde leider.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 26 april 2020 @ 21:17:28 #4
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192819577
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:03 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ja via Whatsapp van een vriend die ervaring heeft met het land.
Dat hij er erg slecht aan toe/overleden is hoorde ik ook al van Koreadeskundige @KingRoland
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_192819593
Het is wel zo ja. Ik merk het hier ook dat veel meer mensen makkelijker worden en de regels een beetje aan hun laars lappen. In de supermarkten ging het ook een tijd wel goed, maar sinds dit weekend is het weer veel drukker en hangt iedereen maar weer over elkaar om dingen te kunnen pakken. Ook veel drukker weer op straat en bouw/tuincentra. Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn zeker met het nog lekkere weer.

Het lijkt nu goed te gaan wat betreft de aantallen., maar ben bang als dit zo langer doorgaat dat het weer snel achteruit kan gaan en we nog langer die verlengingen krijgen.
pi_192819650
Ben ik de enige die het van weinig professionaliteit vind getuigen dat een directeur openlijk af zit te geven op mensen?

Hou dat lekker binnenkamers.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192819784
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:18 schreef Vault-Boy het volgende:
Het is wel zo ja. Ik merk het hier ook dat veel meer mensen makkelijker worden en de regels een beetje aan hun laars lappen. In de supermarkten ging het ook een tijd wel goed, maar sinds dit weekend is het weer veel drukker en hangt iedereen maar weer over elkaar om dingen te kunnen pakken. Ook veel drukker weer op straat en bouw/tuincentra. Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn zeker met het nog lekkere weer.

Het lijkt nu goed te gaan wat betreft de aantallen., maar ben bang als dit zo langer doorgaat dat het weer snel achteruit kan gaan en we nog langer die verlengingen krijgen.
Genoeg idioten hier die dit toejuichen hoor.
Zijn we weer sneller bij een biertje op het terras doen. Scheelt ook weer een verjaardag van oma waar je geen zin in hebt.
pi_192819869
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:18 schreef Vault-Boy het volgende:

Of toch maar wel even bij die vrienden op bezoek. En die gaan dan ook weer bij anderen op bezoek.
pi_192819945
'Goedemiddag jongens, jullie zijn met z'n drieën he?'

Filmpje hier:

https://nos.nl/artikel/23(...)en-vakantiepark.html

De boa's doen alsof samenkomsten van drie personen verboden zijn, maar dat is helemaal niet zo... Zolang men anderhalve meter afstand houdt, is er niks aan de hand.

Best ernstig dat die boa's na zoveel weken de regels nog steeds niet kennen? |:(
pi_192820075
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:35 schreef houdafstand het volgende:
'Goedemiddag jongens, jullie zijn met z'n drieën he?'

Filmpje hier:

https://nos.nl/artikel/23(...)en-vakantiepark.html

De boa's doen alsof samenkomsten van drie personen verboden zijn, maar dat is helemaal niet zo... Zolang men anderhalve meter afstand houdt, is er niks aan de hand.

Best ernstig dat die boa's na zoveel weken de regels nog steeds niet kennen? |:(
Het slaat ook helemaal nergens op. Ben je met je partner op pad en kom je een vriend/vriendin of wie dan ook tegen. Mag je niet eens een praatje maken? :')
pi_192820082
Christian Drosten (Duitsland)

quote:
(...)

Q: If the lockdown were kept in place longer, could the disease be eradicated?
A: There is a group of modellers in Germany who suggest that by prolonging lockdown here for another few weeks, we could really suppress virus circulation to a considerable degree – bringing the reproduction number below 0.2. I tend to support them but I haven’t completely made up my mind. The reproduction number is just an average, an indication. It doesn’t tell you about pockets of high prevalence such as senior citizens’ homes, where it will take longer to eradicate the disease, and from where we could see a rapid resurgence even if lockdown were extended.

Q: If there were such a resurgence, could it be contained?
A: Yes, but it can’t happen based on human contact-tracing alone. We now have evidence that almost half of infection events happen before the person passing on the infection develops symptoms – and people are infectious starting two days prior to that. That means that human contact-tracers working with patients to identify those they’ve been exposed to are in a race against time. They need help to catch all those potentially exposed as quickly as possible – and that will require electronic contact-tracing.

Q: How close we are to achieving herd immunity?
A: To achieve herd immunity we need 60-70% of the population to carry antibodies to the virus. The results of antibody tests suggest that in Europe and the US, in general, we are in the low single digits, but the tests are not reliable - all of them have problems with false positives - and herd immunity is also not the whole story. It assumes complete mixing of the population, but there are reasons - in part to do with the social networks people form - why the whole population may not be available for infection at any given time. Networks shift, and new people are exposed to the virus. Such effects can drive waves of infection. Another factor that could impact herd immunity is whether other coronaviruses - those that cause the common cold, for example - offer protection to this one. We don't know, but it's possible.

Q: Should all countries be testing everybody?
A: I’m not sure. Even in Germany, with our huge testing capacity, and most of it directed to people reporting symptoms, we have not had a positivity rate above 8%. So I think targeted testing might be best, for people who are really vulnerable – staff in hospitals and care homes, for example. This is not fully in place even in Germany, though we’re moving towards it. The other target should be patients in the first week of symptoms, especially elderly patients who tend to come to hospital too late at the moment – when their lips are already blue and they need intubation. And we need some kind of sentinel surveillance system, to sample the population regularly and follow the development of the reproduction number.

Q: What is known about the seasonality of the virus?

A: Not a lot. The Harvard modelling group led by Marc Lipsitch has suggested that transmission might slow over the summer, but that it will be a small effect. I don’t have better data.

Q: Can we say for sure that the pandemic started in China?

I think so. On the other hand, I don’t assume that it started at the food market in Wuhan. It is more likely to have started where the animal – the intermediate host – was bred.

Q: What do we know about that intermediate host – is it the “poor pangolin”, as it’s come to be known?
A: I don’t see any reason to assume that the virus passed through pangolins on its way to humans. There is an interesting piece of information from the old Sars literature. That virus was found in civet cats, but also in raccoon dogs – something the media overlooked. Raccoon dogs are a massive industry in China, where they are bred on farms and caught in the wild for their fur. If somebody gave me a few hundred thousand bucks and free access to China to find the source of the virus, I would look in places where raccoon dogs are bred.

(...)
https://www.theguardian.c(...)rus-expert-interview
pi_192820158
Heerlijk genoten buiten. Prachtig weer de hele dag. Nu kan het nog, vanaf dinsdag slecht weer ;)

[ Bericht 65% gewijzigd door Evenstar op 27-04-2020 01:10:11 ]
pi_192820161
Ik ben blij dat mensen wat meer ruimte nemen en naar buiten gaan. Ruimte nemen en niet meer zo angstig zijn. Inclusief ik zelf.

Kreeg vandaag zelfs een mandje in plaats van een winkelwagentje bij de Albert Heijn. Hulde.

Het is serieus echt ongelooflijk die Corona Lockdown. De angst en paniek bij mensen. 'blijf thuis'. Rot toch op. De kans dat je buiten iets oploopt is gewoon zooo klein. Ik zou zeggen uitgesloten.

Als we geen maatregelen hadden genomen waren er 20.000 mensen op de IC gekomen - aldus het RIVM. Waarvan 90% ouderen en mensen in slechte gezondheidstoestand. Heel erg, begrijp me niet verkeerd.

Maar hoeveel mensen plegen er momenteel zelfmoord, worden misbruikt. zijn depressief, kunnen hun ouders niet zien, gaat hun zaak kapot. Ondernemers die alles hebben opgebouwd en nu hopeloos verloren zijn. De hele wereldeconomie kapot. Om 0.2% ouderenzorg re redden.

Het is schrijnend. Zeer schrijnend.

Open gooien die samenleving, wellicht zonder evenementen.

Om me heen merk ik in iedergeval steeds meer deze discussie. En gaan mensenrechten gelukkig op pad, spreken af met familie en gaan weer leven...
Love is in the air!
pi_192820194
op1npo twitterde op zondag 26-04-2020 om 17:32:00 We gaan de goede kant op met onze corona-aanpak, vindt arts-microbioloog @jankluytmans. Toch sluit hij een piek tijdens of na de zomer niet uit. Vanavond bij #Op1 vertelt hij hoe hij verwacht dat de verspreiding van het virus voort zal gaan.

Meer info: https://t.co/bHNy9tjbtf https://t.co/NTnyIPbOvv reageer retweet
Ik ben benieuwd of hij nog iets gaat zeggen over de Nieuwsuur-uitzending van gisteren.
pi_192820205
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:45 schreef Landgeld het volgende:
Ik ben blij dat mensen wat meer ruimte nemen en naar buiten gaan. Ruimte nemen en niet meer zo angstig zijn.

Ongelooflijk die Corona Lockdown.

Als we geen maatregelen hadden genomen waren er 20.000 mensen op de IC gekomen. Waarvan 90% ouderen en mensen in slechte gezondheidstoestand. Heel erg, begrijp me niet verkeerd.

Maar hoeveel mensen plegen er momenteel zelfmoord, worden misbruikt. zijn depressief, kunnen hun ouders niet zien, gaat hun zaak kapot. Ondernemers die alles hebben opgebouwd en nu hopeloos verloren zijn.

Het is schrijnend. Zeer schrijnend. Open gooien die samenleving, wellicht zonder evenementen.

Om me heen merk ik in iedergeval steeds meer deze discussie
Gelukkig wel, mensen worden wakker. Zelfs Italië gaat nog soepeler om dadelijk met de lockdown.
Bars en café’s gaan daar over 5 weken gewoon weer open.

Italië gaat de huidige lockdown waarin het land nu verkeert vanwege de coronacrisis, vanaf 4 mei versoepelen. Dat heeft de Italiaanse premier Giuseppe Conte zondag bekendgemaakt tijdens een persconferentie.

In de toespraak kondigde Conte onder andere aan dat inwoners van Italië vanaf 4 mei weer de deur uit mogen om familieleden op te zoeken. Het te bezoeken familielid moet echter wel in dezelfde regio wonen.

Winkels kunnen hun deuren vanaf 18 mei weer openen. Parken gaan ook weer open en alleen sporten is vanaf 4 mei tevens toegestaan. Vanaf 1 juni volgen uiteindelijk de bedrijven waarin contactberoepen centraal staan, zoals kapperszaken. Ten slotte mogen ook op diezelfde datum bars en restaurants open.

Begrafenisceremonies met maximaal 15 personen zijn ook vanaf 4 mei weer toegestaan. Conte gaf in zijn toespraak aan dat deze ceremonies wel bij voorkeur buiten plaats zouden moeten vinden. Ook roept hij mensen op om dan mondkapjes te dragen.

Ondanks dat Italianen vanaf 4 mei familieleden die in dezelfde regio wonen mogen bezoeken, mogen mensen de regio waar ze wonen niet verlaten tot eind 2020.

Bron/ nu.nl

En NL? Wanneer gaan hier de bars en café’s weer open?

Of kappers enz?? Totaal geen perspectief.
pi_192820261
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:47 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Gelukkig wel, mensen worden wakker. Zelfs Italië gaat nog soepeler om dadelijk met de lockdown.
Wij houden teveel vast aan die zorg capaciteit. Laten ze iets uitzoomen en ook economen etc. In de adviesgroep zetten. Meer maatwerk doen.

Een kernbom onder de economie en onze levensvrojheid dit...
Love is in the air!
  zondag 26 april 2020 @ 21:50:20 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192820266
quote:
Het is zeker niet nodig om baard of snor te scheren om een mondmasker te dragen. Dat zegt de overheid op haar website info-coronavirus.be. 'Aangezien een mondmasker dient om anderen te beschermen, is het niet heel belangrijk dat het masker perfect op je gezicht past.'

Mondmaskers worden vanaf 4 mei verplicht voor wie het openbaar vervoer wil gebruiken in België. Als de scholen op 15 mei zouden open gaan, zal het ook daar verplicht worden voor wie ouder is dan 12. Ook in bedrijven waar 1,5 meter afstand tussen mensen onmogelijk is, wordt mondmaskergebruik verplicht. Bebaarde Belgen kunnen dat dus respecteren zonder scheerbeurt.
are we infinite or am I alone
pi_192820314
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:49 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wij houden teveel vast aan die zorg capaciteit. Laten ze iets uitzoomen en ook economen etc. In de adviesgroep zetten. Meer maatwerk doen.

Het is toch triest dat een land wat het zwaarst is getroffen ( Italie) dadelijk een soepeler beleid heeft dan wij ( NL). Om je kapot te schamen.
  zondag 26 april 2020 @ 21:52:33 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192820320
Wel vreemd dat de TweedeKamer nu op reces is......
Meireces 2020: vrijdag 24 april t/m maandag 11 mei 2020 bron

Net of dat er helemaal niets aan de hand is en het overgrote merendeel was sws al niet meer in de Kamerbankjes zat of minstens heel erg ergens onzichtbaar zal zijn opgehokt.
Juist nu zou de Kamer boven op zaken moeten zitten en zich vooral landelijk informeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192820478
Ik kan erg slecht tegen maatregelen vanuit instanties die niet kloppen en zichzelf weerspreken.

Het allereerste signaal was zes weken geleden.

" Schudt elkaar geen handen meer" en op tv de blunder van Rutte dat ie automatisch ging handen schudden.

Daarna de anderhalve maatregel (haha, mooie woordspeling) neem afstand van elkaar op minimaal anderhalve meter.

Daarna het gezeur om bescherming via mondkapjes voor zorgmensen buiten de IC's.

Vervolgens allerlei theorieen hoe het virus zich verspreidt, lucht aerosolen, deurknoppen, plastic etc etc. Kan zelfs via de zolen van je schoenen..

Het punt is dat werkelijk niemand het weet, zelfs de virologen. Ik heb drie katten, moet ik die nondedju ook binnenhouden?
  zondag 26 april 2020 @ 22:02:49 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192820522
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Precies het maak ook niet uit hoe je het kapje draagt. Zelfs maakt het niet uit wat het voor materiaal is. Je kunt zelfs een masker op je gezicht tekenen en dan uit ademen in je kraag.
Als het maar kan helpen dan is het kennelijk genoeg.

Bij Decathlon waren deze niet aan te slepen, koolstoffiltertje in de pijp en klaar.

Hartstikke veilig :') . Als je iets doet, dan graag wel goed als mijn leven u lief is.

Het blijft ludiek hoe men allerlei zaken die toch van groot belang zijn zo weet weg te schoffelen...
"ma'ar allée chefke zolang de nietspaoper ut zegt, zullen wij die and're toch veilug motte moaken"

En dat alles om de strekking van een maatregel maar braafjes te kunnen omzeilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 26-04-2020 22:09:05 ]
  zondag 26 april 2020 @ 22:04:32 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192820558
quote:

[..]

Het zou wel fijn zijn als ze op korte termijn eens met wat concrete zaken komen m.b.t. heropenen van b.v. diensten/zaken/beroepen. Ik snap dat dit in eerste instantie onder bepaalde voorwaarden zal zijn, maar geef mensen eens duidelijkheid hoe ze dit voor zich zien. Mag hopen dat ze daar achter de schermen wel al aan werken.
pi_192820600
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als ze op korte termijn eens met wat concrete zaken komen m.b.t. heropenen van b.v. diensten/zaken/beroepen. Ik snap dat dit in eerste instantie onder bepaalde voorwaarden zal zijn, maar geef mensen eens duidelijkheid hoe ze dit voor zich zien. Mag hopen dat ze daar achter de schermen wel al aan werken.
Zeker nu blijkt dat het in Zweden gewoon kan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192820686
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

+1.

quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:45 schreef Landgeld het volgende:
Ik ben blij dat mensen wat meer ruimte nemen en naar buiten gaan. Ruimte nemen en niet meer zo angstig zijn. Inclusief ik zelf.

Kreeg vandaag zelfs een mandje in plaats van een winkelwagentje bij de Albert Heijn. Hulde.

Het is serieus echt ongelooflijk die Corona Lockdown. De angst en paniek bij mensen. 'blijf thuis'. Rot toch op. De kans dat je buiten iets oploopt is gewoon zooo klein. Ik zou zeggen uitgesloten.

Als we geen maatregelen hadden genomen waren er 20.000 mensen op de IC gekomen - aldus het RIVM. Waarvan 90% ouderen en mensen in slechte gezondheidstoestand. Heel erg, begrijp me niet verkeerd.

Maar hoeveel mensen plegen er momenteel zelfmoord, worden misbruikt. zijn depressief, kunnen hun ouders niet zien, gaat hun zaak kapot. Ondernemers die alles hebben opgebouwd en nu hopeloos verloren zijn. De hele wereldeconomie kapot. Om 0.2% ouderenzorg re redden.

Het is schrijnend. Zeer schrijnend.

Open gooien die samenleving, wellicht zonder evenementen.

Om me heen merk ik in iedergeval steeds meer deze discussie. En gaan mensenrechten gelukkig op pad, spreken af met familie en gaan weer leven...
En dit ja. We gaan veel grotere problemen krijgen als dit te lang duurt zo.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2020 22:11:21 ]
pi_192820691
https://www.ad.nl/binnenl(...)rdraagbaar~a3c0322c/

Wat bijna iedereen al wist. Kan die 1,5 meter is 100% veilig ook de prullenbak in.

Ik zie niet in hoe je in de periode van nu tot een oplossing onder mondkapjes uit komt wil je veel dingen draaiende houden.
pi_192820698
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 22:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zeker nu blijkt dat het in Zweden gewoon kan
In Madagaskar kan het ook :Y
pi_192820755
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Wat bijna iedereen al wist. Kan die 1,5 meter is 100% veilig ook de prullenbak in.

Ik zie niet in hoe je in de periode van nu tot een oplossing onder mondkapjes uit komt wil je veel dingen draaiende houden.
Heb ik echt nergens gehoord of gelezen, maar met mondkapjes heb je ook geen 100% veiligheid. Dus dat plan ook maar cancellen?
pi_192820800
Maarja we weten hoe Rutte is. Die is gewoon veel te bang om alles weer open te gooien en zeker als we met z'n alle nu schijt hebben en gewoon ons gang gaan. Dan ben ik bang dat die dit nog lang zal gaan volhouden hoor.
  zondag 26 april 2020 @ 22:19:05 #29
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192820865
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Precies het maak ook niet uit hoe je het kapje draagt. Zelfs maak het niet uit wat het voor materiaal is. Je kunt zelfs een masker op je gezicht tekenen en dan uit ademen in je kraag.
Als het maart kan helpen dan is het kennelijk genoeg.

Bij Decathlon waren deze niet aan te slepen, koolstoffiltertje in de pijp en klaar.
[ afbeelding ]
Hartstikke veilig :') . Als je iets doet, dan graag wel goed als mijn leven u lief is.

De maskers zijn dan ook vooral bedoeld om de ruimtelijke verspreiding van het virus te beperken door de uitgeademde lucht af te remmen, niet om het virus tegen te houden. Dat is basic fluid dynamics.
pi_192820872
Trouwens wel een interessant grafiekje in de NRC:

Het aandeel van de verpleeghuizen in het aantal sterfgevallen wordt steeds groter. Wellicht dat de situatie buiten de verpleeghuizen dus al veel meer onder controle is dan uit de totale cijfers blijkt, en dat het met name de verpleeghuizen maar niet lijkt te lukken om de verspreiding te voorkomen.

Dan vraag ik mij ook af hoe lang het complete pakket van maatregelen wat we hebben nog zin heeft, en of we onze maatregelen niet veel beter specifiek op de verpleeghuizen kunnen richten.

Zoals: Massaal en snel testen van personeel en bewoners, meer beschermende kleding/materiaal voor personeel, strikte hygiëne maatregelen, verlenging van de geen bezoek maatregel (hoe triest dat ook is), bewoners gescheiden houden, aparte afdelingen voor besmette bewoners, enzovoort.
pi_192820873
quote:

Hoe groot de statistische kans is om het via de lucht over te dragen vertellen ze nooit in zo'n AD artikel, want dat maakt het minder eng.

Net als dat het virus nog 14 dagen overleefd op oppervlak, maar niet kan besmetten, enkel in een perfect theoretische situatie.

Ze vertellen alleen het begin, einde laten ze weg. :')
pi_192820893
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:15 schreef Vault-Boy het volgende:
Maarja we weten hoe Rutte is. Die is gewoon veel te bang om alles weer open te gooien en zeker als we met z'n alle nu schijt hebben en gewoon ons gang gaan. Dan ben ik bang dat die dit nog lang zal gaan volhouden hoor.
Ik denk dat we in ieder geval blij mogen zijn dat we geen linkse premier hebben. Die zou denk ik nog langer het land op slot houden.
pi_192820895
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:15 schreef Vault-Boy het volgende:
Bang?
Als die bang was, had hij direct alles opengegooid want dat wil het stemvolk.
pi_192820896
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De maskers zijn dan ook vooral bedoeld om de ruimtelijke verspreiding van het virus te beperken door de uitgeademde lucht af te remmen, niet om het virus tegen te houden. Dat is basic fluid dynamics.
Klopt, maar dan ook voor diegene die het virus denkt te dragen, niet als bescherming tegen.
  zondag 26 april 2020 @ 22:21:06 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192820906
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En dan vraag ik om een onderbouwd onderzoek t.a.v. het virus....... basic epidemics....
De WHO adviseert niets voor niets alleen aan zorgprofessionals en zieken.. basic health...
pi_192820930
quote:
16s.gif Op zondag 26 april 2020 22:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dan vraag ik om een onderbouwd onderzoek t.a.v. het virus....... basic epidemics....
De WHO adviseert niets voor niets alleen aan zorgprofessionals en patienten.. basic health,
Patienten dragen het niet.
  zondag 26 april 2020 @ 22:23:49 #37
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192820982
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik denk dat we in ieder geval blij mogen zijn dat we geen linkse premier hebben. Die zou denk ik nog langer het land op slot houden.
_O-
.
  zondag 26 april 2020 @ 22:24:46 #38
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192820994
quote:

Of je draait het om: hoe besmettelijk is het wérkelijk? Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames daalt terwijl onze hoofdmaatregel, 1,5 meter afstand, klaarblijkelijk nutteloos is ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_192821009
Toen wij adviseerden dat Nederland in een volledig lockdown moest, deden ze niks en pas weken later een beetje lockdown. En nu we zeggen dat we maanden carnaval moeten voeren, blijft de lockdown.

Tijd voor een referendum.

[ Bericht 26% gewijzigd door Evenstar op 27-04-2020 01:13:50 ]
  zondag 26 april 2020 @ 22:25:20 #40
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192821010
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Klopt, maar dan ook voor diegene die het virus denkt te dragen, niet als bescherming tegen.
Daarom ook de verplichting. Want niemand denkt dat hij het virus heeft.
pi_192821134
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:27 schreef Anton91 het volgende:

Blij dat we niet zo'n president/premier hebben _O- _O- _O- _O-
leuk, net zo een domme actie als Rutte deed 6 weken geleden met zijn handschuddenverbod en dan lacherig dom vergeten was dat dat zijn eigen maatregel was.
pi_192821199
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

leuk, net zo een domme actie als Rutte deed 6 weken geleden met zijn handschuddenverbod en dan lacherig dom vergeten was dat dat zijn eigen maatregel was.
Die actie van Rutte verbleekt hierbij...
pi_192821226
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Die actie van Rutte verbleekt hierbij...
Vind ik niet.
pi_192821234
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen om dit soort opmerkingen.
Maar hoe zie jij dan de oplossing, maar accepteren dat corona onder ons is en altijd zal blijven, terwijl virologen, wetenschappers en medici deze ziekte zo lang mogelijk kunnen uitmelken terwijl we met zijn allen geen kant uit kunnen. Het verbaasd mij enorm hoe makkelijk wij rampzalige consequenties accepteren terwijl corona maar zijn gang kan gaan.

Ik vind het onacceptabel dat het minstens een jaar moet duren voor er überhaupt een vaccin is,
Ik mis bij medici de daadkracht om het probleem te tackelen. Immers hun loon wordt toch wel betaald of er nu 1000 mensen doodgaan of 10 mensen doodgaan. Daar zit ook het cynisme van die wereld. Dokters kijken vaak heel anders naar problemen, dan ondernemers doen.

Ik heb dat ook meegemaakt toen ik ziek was. Ben je ziek, dan blijf je toch thuis zegt de dokter. Hij begrijpt overigens niet dat er ook geld verdiend moet worden. En dat ziek thuis zijn soms geen optie is.
  zondag 26 april 2020 @ 22:37:09 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192821247
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 22:19 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hoe groot de statistische kans is om het via de lucht over te dragen vertellen ze nooit in zo'n AD artikel, want dat maakt het minder eng.

Net als dat het virus nog 14 dagen overleefd op oppervlak, maar niet kan besmetten, enkel in een perfect theoretische situatie.

Ze vertellen alleen het begin, einde laten ze weg. :')
Het is geen nieuws noch informatie maar leesvoer wat haar achterban prettig vindt om zich mee te identificeren. Kan mij dat ook wel voorstellen wanneer je op zaterdagochtend met een kopje latte en voeten in het nog wat natte gras ontspannen wil genieten van je croissantje.

Ik ben absoluut geen aanbidder van organisaties, behalve wanneer het gaat om veiligheid en gezondheid. je kunt dan best in de diepte kritisch zijn mits zich dat uitstrekt in de context van de breedte. Cherrypicking en één dingetje uitvergroten is dan goedkoop scoren.

Intriest hoe weinig onze media zich inhoudelijk becommentarieert en vooral bezig is om onrust te zaaien door zich af te zetten tegen informatie. Zelfs als ze wetenschappers interviewen gaat het meer om de (anti)mening van die wetenschapper dan wat die zou kunnen weten.

Er zou een soort gradatie aanduiding moeten zijn dat kranten en bladen bij een artikel de volledigheid aangeven tussen 0 en 5 of zo. En niet alles spinnen willen om maar een vette headline te laten blinken zodat er minder tekst hoeft te worden gegeven.
pi_192821284
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik vind het onacceptabel dat het minstens een jaar moet duren voor er überhaupt een vaccin is,
Ik mis bij medici de daadkracht om het probleem te tackelen. Immers hun loon wordt toch wel betaald of er nu 1000 mensen doodgaan of 10 mensen doodgaan. Daar zit ook het cynisme van die wereld. Dokters kijken vaak heel anders naar problemen, dan ondernemers doen.

Jij kan het onacceptabel noemen, maar het kan simpelweg niet sneller zonder enorme risico's te nemen.

Stel dat er een vaccin komt, er worden miljarden mensen mee gevaccineerd, en dan blijkt een paar jaar later dat het vaccin kanker veroorzaakt (bij verschillende medicijnen is dit al gebeurd).
pi_192821298
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 22:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is geen nieuws noch informatie maar leesvoer wat haar achterban prettig vindt om zich mee te identificeren. Kan mij dat ook wel voorstellen wanneer je op zaterdagochtend met een kopje latte en voeten in het nog wat natte gras ontspannen wil genieten van je croissantje.

Ik ben absoluut geen aanbidder van organisaties, behalve wanneer het gaat om veiligheid en gezondheid. je kunt dan best in de diepte kritisch zijn mits zich dat uitstrekt in de context van de breedte. Cherrypicking en één dingetje uitvergroten is dan goedkoop scoren.

Intriest hoe weinig onze media zich inhoudelijk becommentarieert en vooral bezig is om onrust te zaaien door zich af te zetten tegen informatie. Zelfs als ze wetenschappers interviewen gaat het meer om de (anti)mening van die wetenschapper dan wat die zou kunnen weten.

Er zou een soort gradatie aanduiding moeten zijn dat kranten en bladen bij een artikel de volledigheid aangeven tussen 0 en 5 of zo. En niet alles spinnen willen om maar een vette headline te laten blinken zodat er minder tekst hoeft te worden gegeven.
Okee, wat stel jij dan voor?
  zondag 26 april 2020 @ 22:41:39 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192821316
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:39 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Jij kan het onacceptabel noemen, maar het kan simpelweg niet sneller zonder enorme risico's te nemen.

Stel dat er een vaccin komt, er worden miljarden mensen mee gevaccineerd, en dan blijkt een paar jaar later dat het vaccin kanker veroorzaakt (bij verschillende medicijnen is dit al gebeurd).
Er zit natuurlijk wel een kern in. Wanneer je weet dat het nog 1 jaar (en ws heel veel langer zal duren) zal je ook een scenario moeten uitwerken dat niet uitgaat van een vaccin.
Het ongewisse is dodelijk voor de moraal en geeft alleen maar voeding aan cynisme zoals we ook hier kunnen waarnemen.
  zondag 26 april 2020 @ 22:42:21 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192821324
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:40 schreef Firuze60 het volgende:
Okee, wat stel jij dan voor?
"Er zou een soort gradatie aanduiding moeten zijn dat kranten en bladen bij een artikel de volledigheid aangeven tussen 0 en 5 of zo."
pi_192821343
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

"Er zou een soort gradatie aanduiding moeten zijn dat kranten en bladen bij een artikel de volledigheid aangeven tussen 0 en 5 of zo."
Doe eens specifiek, met meer bronaanduiding?
pi_192821383
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:27 schreef Anton91 het volgende:

Blij dat we niet zo'n president/premier hebben _O- _O- _O- _O-
Whahahaha. Wat een figuur zeg. Ik hoop dat hij in elk geval niet zo door en door corrupt is als die oude dief Zuma.
pi_192821454
quote:

[..]

Maar hoe zie jij dan de oplossing, maar accepteren dat corona onder ons is en altijd zal blijven, terwijl virologen, wetenschappers en medici deze ziekte zo lang mogelijk kunnen uitmelken terwijl we met zijn allen geen kant uit kunnen. Het verbaasd mij enorm hoe makkelijk wij rampzalige consequenties accepteren terwijl corona maar zijn gang kan gaan.

Ik heb dat ook meegemaakt toen ik ziek was. Ben je ziek, dan blijf je toch thuis zegt de dokter. Hij begrijpt overigens niet dat er ook geld verdiend moet worden. En dat ziek thuis zijn soms geen optie is.
Drie uur na bekendmaking van het genoom was er een eerste kandidaatsvaccin. En jij denkt biomedici nu lekker 36u per week werken en om 17 uur de deur achter zich dichttrekken?

Je hebt het nu over een sector waarin het voor de wetenschappers niet om het geld gaat, maar om het redden van mensenlevens. Die zijn hard aan het werk, ga daar maar van uit.
pi_192821506
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:24 schreef Arizona het volgende:

[..]

Of je draait het om: hoe besmettelijk is het wérkelijk? Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames daalt terwijl onze hoofdmaatregel, 1,5 meter afstand, klaarblijkelijk nutteloos is ;)
Oversterftecijfers schetsen een ander beeld.

Maar je hebt ook wel gelijk hoor. Het zou fijn zijn on alles duidelijk op tafel te hebben over hoe besmettelijk het is en in welke situaties.

Dan dragen we mondkapjes buiten en binnen op sommige plekken om de eventuele uitstoot te verminderen en de economie te redden, het leefbaar te houden en zwakkeren beschermen en dan hopekijk binnen een jaar een oplossing.

Dat is wel te overzien. Maar dan graag wel alle feiten op tafel.
  zondag 26 april 2020 @ 22:54:03 #55
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192821512
Een vaccin heeft altijd bijwerkingen zoals ziekte veroorzaken, maar het is niet zo dat het bij alle mensen kanker kan veroorzaken. Het is precies het zelfde als bij een medicijn.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192821519
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:50 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Drie uur na bekendmaking van het genoom was er een eerste kandidaatsvaccin. En jij denkt biomedici nu lekker 36u per week werken en om 17 uur de deur achter zich dichttrekken?

Je hebt het nu over een sector waarin het voor de wetenschappers niet om het geld gaat, maar om het redden van mensenlevens. Die zijn hard aan het werk, ga daar maar van uit.
Ook in die sector speelt altruisme niet, ook geld.
pi_192821551
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ook in die sector speelt altruisme niet, ook geld.
En het meeste geld is te verdienen door als eerste het vaccin te hebben. Niet door het zo lang mogelijk uit te stellen.
pi_192821560
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:56 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

En het meeste geld is te verdienen door als eerste het vaccin te hebben. Niet door het zo lang mogelijk uit te stellen.
Ten koste van desnoods.
  zondag 26 april 2020 @ 22:59:53 #59
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192821628
quote:
Van Gucht: ‘Hopen op minder dan 10.000 overlijdens tegen de zomer’

Viroloog Steven Van Gucht waarschuwt in het VTM-nieuws dat het aantal overlijdens de komende maanden zal blijven toenemen. Volgens de jongste cijfers heeft België inmiddels meer dan 7.000 coronadoden te betreuren. ‘Laat ons hopen op minder dan 10.000 overlijdens tegen de zomer’
Hij wijst er ook op dat het nog veel te druk is op de intensieve zorg om nu al ‘andere departementen en zorgen in de ziekenhuizen opnieuw op te starten’. Momenteel liggen nog altijd zo’n 900 covid-cpatiënten op intensieve. Dat aantal zou volgens hem moeten gehalveerd worden vooraleer opnieuw niet dringende medische zorgen kunnen gegeven worden.
pi_192821663
quote:

[..]

Het gaat gewoon niet sneller. Je kan een zwangerschap ook niet succesvol in 3 maanden voltooien toch?
Van wat je leest is een jaar zelf gehaast. Dat heeft in potentie ook veel risico.

De kans is groter op het sneller hebben van een medicijn/behandelmethode en betere beschikbare testen. dan zijn we er al uit voor een vaccin.

Maar daar wordt vast keihard aan gewerkt.
Wij moeten onze eigen plicht doen als burgers. Solidair zijn en zo anderen beschermen, werken en overeind blijven, kinderen goed opvoeden hierin, gezond blijven en anderen helpen.
Althans streven hiernaar.
  zondag 26 april 2020 @ 23:02:18 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192821684
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:54 schreef Ven1972 het volgende:
Een vaccin heeft altijd bijwerkingen zoals ziekte veroorzaken, maar het is niet zo dat het bij alle mensen kanker kan veroorzaken. Het is precies het zelfde als bij een medicijn.
Nee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192821710
quote:
Nou, een vaccin hoort geen ziekte te veroorzaken. Vaccins kunnen wel heftige reacties op het immuunsysteem veroorzaken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192821732
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het gaat gewoon niet sneller. Je kan een zwangerschap ook niet succesvol in 3 maanden voltooien toch?
Van wat je leest is een jaar zelf gehaast. Dat heeft in potentie ook veel risico.

De kans is groter op het sneller hebben van een medicijn/behandelmethode en betere beschikbare testen. dan zijn we er al uit voor een vaccin.

Maar daar wordt vast keihard aan gewerkt.
Wij moeten onze eigen plicht doen als burgers. Solidair zijn en zo anderen beschermen, werken en overeind blijven, kinderen goed opvoeden hierin, gezond blijven en anderen helpen.
Althans streven hiernaar.
Helemaal mee eens, ik neem het risico om binnen te lopen bij mijn demente moeder van 89 jaar, want zij snapt de ballen er niet van, dus buiten boodschappen neerzetten werkt niet, daarom probeer ik zelf zoveel mogelijk geen contacten te hebben. Maar daarmee zeg ik niet dat anderen dat hoeven te doen.
pi_192821754
quote:
Ik las dat in Finland een gerusht vaccin voor de mexicaanse griep heeft geleid tot narcolepsie als gevolg ervan.

Daarom ben ik niet zo happig op een gehaast vaccin maar hoop ik eerder op stappen met medicatie/behandelmethode en/ of testen voor die tijd.
pi_192821814
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik las dat in Finland een gerusht vaccin voor de mexicaanse griep heeft geleid tot narcolepsie als gevolg ervan.

Daarom ben ik niet zo happig op een gehaast vaccin maar hoop ik eerder op stappen met medicatie/behandelmethode en/ of testen voor die tijd.
Heb liever dat toch uiteindelijk wel blijkt dat mensen met anti stoffen immuun zijn. De WHO zegt dat daar nog geen aanwijzingen voor zijn, maar ze hebben wel vaker naast dingen gezeten.
pi_192821835
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik neem het risico om binnen te lopen bij mijn demente moeder van 89 jaar, want zij snapt de ballen er niet van, dus buiten boodschappen neerzetten werkt niet, daarom probeer ik zelf zoveel mogelijk geen contacten te hebben. Maar daarmee zeg ik niet dat anderen dat hoeven te doen.
Klopt, dat is ook goed van je imo. Nadeel is dat wanneer jan en alleman er met de per naar gooit het risico voor jou en je moeder ook stijgt helaas.

Daarom is het jammer dat veel mensen de adviezen naast zich neerleggen nu al.
  zondag 26 april 2020 @ 23:09:10 #67
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192821837
quote:

[..]

Zeker moet het wel zorgvuldig gaan met alle testen en werking van een vaccin. Maar er zal wel langer duren voor dat het in werking wordt gesteld.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192821847
quote:

[..]

Ik ook niet, de meeste succesvolle vaccins zijn toch tegen bacterieen?
pi_192821883
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Heb liever dat toch uiteindelijk wel blijkt dat mensen met anti stoffen immuun zijn. De WHO zegt dat daar nog geen aanwijzingen voor zijn, maar ze hebben wel vaker naast dingen gezeten.
Dat hoop ik ook. En dan liefst dat blijkt dat meerderheid asymptomatisch besmet is geweest. Veel vraagtekens nog helaas. De tijd zal het leren.
pi_192821956
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ik ook niet, de meeste succesvolle vaccins zijn toch tegen bacterieen?
Nee, de meeste vaccins zijn tegen virussen. Voor bacteriën hebben we antibiotica.
pi_192821967
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook. En dan liefst dat blijkt dat meerderheid asymptomatisch besmet is geweest. Veel vraagtekens nog helaas. De tijd zal het leren.
Daar lijkt het voorlopig in ieder geval nog wel op, dat een relatief groot gedeelte asymptomatisch is of in ieder geval milde symptomen.
  zondag 26 april 2020 @ 23:14:47 #72
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192821983
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, een vaccin hoort geen ziekte te veroorzaken. Vaccins kunnen wel heftige reacties op het immuunsysteem veroorzaken.
Dat hangt af van het type vaccin. Vaccins tegen mazelen, bof, rodehond, waterpokken bevatten "levende" maar verzwakte virussen (levend in de zin van: ze kunnen cellen besmetten en zich vermenigvuldigen).

Het oraal poliovaccin bevat ook verzwakt polio virus, en mensen die het krijgen kunnen anderen besmetten (wat een voordeel is als je niet iedereen kan vaccineren). Nadeel is dat het af en toe muteert naar een vorm die toch verlamming veroorzaakt.
pi_192822010
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

WHO twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 23:30:43 Earlier today we tweeted about a new WHO scientific brief on "immunity passports". The thread caused some concern & we would like to clarify:

We expect that most people who are infected with #COVID19 will develop an antibody response that will provide some level of protection. https://t.co/AmxvQQLTjM reageer retweet
WHO twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 23:30:43 What we don't yet know is the level of protection or how long it will last. We are working with scientists around the world to better understand the body's response to #COVID19 infection. So far, no studies have answered these important questions. https://t.co/DisLjWCa4U reageer retweet
WHO twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 23:30:44 As new evidence becomes available, WHO will update this scientific brief 👉 https://t.co/ETIdwelyy1

WHO recommends that all individuals follow public health guidelines. https://t.co/aaZjvG3rtl reageer retweet
pi_192822017
Het enige echte lastige aan de boel opengooien vind ik dat je dan definitief accepteert dat je oversterfte in de 65+-categorie accepteert...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192822031
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:13 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Nee, de meeste vaccins zijn tegen virussen. Voor bacteriën hebben we antibiotica.
Sorry, ik dacht dat. De pokken is een virus, difterie ook, kinkhoest ook, tetanus ook.
pi_192822038
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Sorry, ik dacht dat. De pokken is een virus, difterie ook, kinkhoest ook, tetanus ook.
Nu haal je ze weer door elkaar.
pi_192822071
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:16 schreef TheVulture het volgende:
Het enige echte lastige aan de boel opengooien vind ik dat je dan definitief accepteert dat je oversterfte in de 65+-categorie accepteert...
Of je moet ze goed beschermen.
pi_192822081
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:18 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Nu haal je ze weer door elkaar.
Ok, ben een domme burger, maar wel gevaccineerd. DKTP, leg uit dan?
  zondag 26 april 2020 @ 23:20:41 #79
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192822094
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

pokken is een virus, de 3 andere zijn bacterieën.
De P in DKTP staat voor polio, niet pokken.
pi_192822137
De gemiddelde levensverwachting in
een bejaardentehuis is 1.5 jaar.

Helft van de doden vallen in bejaardentehuizen, en die mensen komen al bijna 2 maanden niet buiten, ze komen eigenlijk normaal al nauwelijks buiten. Virus wandelt daar wel naar binnen.

Zoveel dat we doen is enkel voor t beeld, een shisha lounge invallen, groepje dit dat verbieden, een paar jongeren die een bal trappen een waarschuwing geven. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 26-04-2020 23:28:25 ]
  zondag 26 april 2020 @ 23:22:35 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192822145
quote:
18s.gif Op zondag 26 april 2020 21:52 schreef Vallon het volgende:

Net of dat er helemaal niets aan de hand is en het overgrote merendeel was sws al niet meer in de Kamerbankjes zat of minstens heel erg ergens onzichtbaar zal zijn opgehokt.
Juist nu zou de Kamer boven op zaken moeten zitten en zich vooral landelijk informeren.
ze geven geen fuck, alleen om hun eigen paycheck
pi_192822173
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Of je moet ze goed beschermen.
Ik heb wat dat betreft echt totaal geen vertrouwen in de zelfdiscipline van de mensen zelf, zowel buiten of binnen de risicogroep. We zijn een ongedisciplineerd en stronteigenwijs volk. Toch lekker bij opa en oma op bezoek of lekker, maar dan wel janken als die ziek worden...
pi_192822221
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:47 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Italië gaat de huidige lockdown waarin het land nu verkeert vanwege de coronacrisis, vanaf 4 mei versoepelen. Dat heeft de Italiaanse premier Giuseppe Conte zondag bekendgemaakt tijdens een persconferentie.

In de toespraak kondigde Conte onder andere aan dat inwoners van Italië vanaf 4 mei weer de deur uit mogen om familieleden op te zoeken. Het te bezoeken familielid moet echter wel in dezelfde regio wonen.

Winkels kunnen hun deuren vanaf 18 mei weer openen. Parken gaan ook weer open en alleen sporten is vanaf 4 mei tevens toegestaan. Vanaf 1 juni volgen uiteindelijk de bedrijven waarin contactberoepen centraal staan, zoals kapperszaken. Ten slotte mogen ook op diezelfde datum bars en restaurants open.

Begrafenisceremonies met maximaal 15 personen zijn ook vanaf 4 mei weer toegestaan. Conte gaf in zijn toespraak aan dat deze ceremonies wel bij voorkeur buiten plaats zouden moeten vinden. Ook roept hij mensen op om dan mondkapjes te dragen.

Ondanks dat Italianen vanaf 4 mei familieleden die in dezelfde regio wonen mogen bezoeken, mogen mensen de regio waar ze wonen niet verlaten tot eind 2020.

Bron/ nu.nl

En NL? Wanneer gaan hier de bars en café’s weer open?

Of kappers enz?? Totaal geen perspectief.
Ja laten we Italië gaan volgen qua beleid, want die hebben het goed aangepakt? :')
pi_192822229
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

pokken is een virus, de 3 andere zijn bacterieën.
De P in DKTP staat voor polio, niet pokken.
Geen idee, maar waar staat de DKT dan voor?
pi_192822234
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik heb wat dat betreft echt totaal geen vertrouwen in de zelfdiscipline van de mensen zelf, zowel buiten of binnen de risicogroep. We zijn een ongedisciplineerd en stronteigenwijs volk. Toch lekker bij opa en oma op bezoek of lekker, maar dan wel janken als die ziek worden...
Dat ligt dan aan de mensen zelf. Ik heb van de week met iemand afgesproken en vind het helemaal geen issue om binnen de 1.5 meter te komen van iemand. Maar ik ga naar mijn ouders en oma toe en dan kom ik gewoon niet binnen de 1.5 meter. Zij zijn 50+/80+ en hebben een veel groter risico dat corona heftig zal zijn.
pi_192822253
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Geen idee, maar waar staat de DKT dan voor?
Difterie, kinkhoest, tetanus.
pi_192822263
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:27 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Difterie, kinkhoest, tetanus.
bacterieen dus, ok, dank je
  zondag 26 april 2020 @ 23:29:35 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192822278
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:56 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat is gelijk iets dat mij heel erg veel zorgen baart. Dat men bereid is, en hun dat de sector wordt toegestaan, om protocollaire stappen over te slaan. Alles voor de zege.

Elders maakte ik al een "Mengele" gedachte kenbaar toen Trump onder goedkeurend gemompel van zijn medisch-topexperts serieus overwoog om proeven te laten doen door patiënten te laten injecteren met desinfectie middelen of sterk UV-licht door de huid heen.... "ik ben geen dokter", is toch iets dat "we" kunnen proberen zij hij zg. "sarcastisch".

Ik ril bij de gedachte dat nu mega-miljarden bedrijven bezig zijn om de kip met de gouden kalveren binnen te slepen. Jij weet vast beter dan ik dat een vaccin ontwikkeling minimaal 5 tot 15 jaar kan duren. Een lucky shot kan je beter bij een coke-dealer halen.
pi_192822285
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

bacterieen dus, ok, dank je
Graag gedaan. Wat heb je nu bereikt?
pi_192822291
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Noem eens iets "rechts" aan Rutte dan? _O-
pi_192822303
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 22:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja en wat weten zij er nou vanaf he.

Toen wij adviseerden dat Nederland in een volledig lockdown moest, deden ze niks en pas weken later een beetje lockdown. En nu we zeggen dat we maanden carnaval moeten voeren, blijft de lockdown.

Tijd voor een referendum.
Die heeft de D66 minister afgeschaft omdat de eerdere uitkomsten niet gunstig waren voor de regering.
pi_192822334
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die heeft de D66 minister afgeschaft omdat de eerdere uitkomsten niet gunstig waren voor de regering.
Ja, D66 werd eindelijk verstandig en begreep dat een referendum geen goed idee is.
Maar dat is een andere discussie.
pi_192822378
quote:
18s.gif Op zondag 26 april 2020 21:52 schreef Vallon het volgende:

Videovergaderingen
quote:
Omdat het parlementaire werk de afgelopen weken door de coronacrisis grotendeels is stil komen te vallen, werkt de Tweede Kamer ook het komende meireces door. In die week worden de vergaderzalen open gehouden voor debatten over de aanpak van de crisis.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oor-in-meireces.html
pi_192822384
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:30 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Graag gedaan. Wat heb je nu bereikt?
Hetzelfde als jij, mijn bewering was dat er vaccins zijn ontwikkeld om bacteriele uitbraken te voorkomen, virussen doen wat moeilijk.
pi_192822433
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2020 23:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij weet vast beter dan ik dat een vaccin ontwikkeling minimaal 5 tot 15 jaar kan duren. Een lucky shot kan je beter bij een coke-dealer halen.
Nee ze waren al eerder bezig met de ontwikkeling van een vaccin tegen bijv het Sars virus dat op een laag pitje werd gezet. Dit covid virus is nauw verwant daarmee, en de vaccins werken op een soortgelijke wijze. Daarbij is er nu veel meer focus en resources beschikbaar voor de ontwikkeling van dit vaccin waardoor het in een stroomversnelling terecht komt.
Alpha kenny one
  zondag 26 april 2020 @ 23:45:02 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192822482
quote:
Jammer dat we dan niet mee kunnen gluren...
quote:
Maar om technische redenen kunnen videovergaderingen niet openbaar worden gestreamd. En dat is wel een probleem, stipt PvdD-Kamerlid Esther Ouwehand aan.
Wel raar hoor dat kan ik zelfs regelen. Wat er moeilijk is om een hdmi/dvi videosplitter te zetten op het scherm van Arib.. snap ik dan weer niet. Mja, ben ook wat te technisch.. denk ik dan. :')
pi_192822488
Hier wat meer interessante info over de ontwikkelingen mbt vaccins, wat ze geleerd hebben van SARS, en het verschil met 'vroeger'

https://www.med.ubc.ca/ne(...)m-covid-19-response/
Alpha kenny one
pi_192822525
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, D66 werd eindelijk verstandig en begreep dat een referendum geen goed idee is.
Maar dat is een andere discussie.
Aldus bot Jetten op FOK! _O-
pi_192822556
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jammer dat we dan niet mee kunnen gluren...
[..]

Wel raar hoor dat kan ik zelfs regelen. Wat er moeilijk is om een hdmi/dvi videosplitter te zetten op het scherm van Arib.. snap ik dan weer niet. Mja, ben ook wat te technisch.. denk ik dan. :')
Om "technische redenen" , ja dat zal.

Overheid met miljarden te besteden kan dit niet goed laten inrichten? Kan niet is wil niet..
  zondag 26 april 2020 @ 23:59:28 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192822701
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 23:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee ze waren al eerder bezig met de ontwikkeling van een vaccin tegen bijv het Sars virus dat op een laag pitje werd gezet. Dit covid virus is nauw verwant daarmee, en de vaccins werken op een soortgelijke wijze. Daarbij is er nu veel meer focus en resources beschikbaar voor de ontwikkeling van dit vaccin waardoor het in een stroomversnelling terecht komt.
Appels, Peren en een totaal nieuwe Virusvariant uit de Corona familie. Meer is hier niet een garantie voor sneller, laat staan beter. Al helemaal niet wanneer bedrijven in hun eigen tunnelkoker werken.

Heel wat series terug konden we al concluderen dat er voorlopig niets is.... wat er wel is, zijn de stappenplannen, methoden, afspraken etc.etc... die geldig zijn ongeacht virus of vaccin.

Die ontwikkelingsperiode van "jaren" is niet eens om - als dat al lukt - het vaccin te "ontdekken" maar om het te testen, controleren en bewijzen met allerlei nuttige effectiviteitsstudies op bijwerkingen.
Probleempje met SARS is o.a. dat het fdingetje fijntjes goed past op het membraan van de longcel dat het uitermate lastig zal gaan blijken om er een vaccin te maken dat het virus bestrijd zonder dat het immuunsysteem dan de eigen longcellen gaat zien als het virus.

En dan laat ik nog in het midden hoe men denkt dat testen te gaan doen met controle groepen en wie daar toestemming voor geeft terwijl die in coma aan de beademing ligt.
Wat nu gebeurd is laten we wat proberen met wat we toevallig hebben liggen.

Met SARS/MERS zijn ze op wat probeersels daarom ook destijds geen centimeter ver gekomen en moesten stoppen omdat er geen patiënten waren om in brouwsels op uit te testen.
  maandag 27 april 2020 @ 00:03:33 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192822778
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:45 schreef falling_away het volgende:
Hier wat meer interessante info over de ontwikkelingen mbt vaccins, wat ze geleerd hebben van SARS, en het verschil met 'vroeger'

https://www.med.ubc.ca/ne(...)m-covid-19-response/
Ik citeer maar van deze ongewijfeld briljante expert:
quote:
uw bron: ... "So who knows? They’re trying RNA vaccines now – there’s no approved RNA vaccine out there but they’re trying that strategy. Unfortunately you just can’t pick a winner in terms of gut feelings. The best thing is, you try them all in parallel, you compare and contrast, and pick the best one."
rest my case.
  maandag 27 april 2020 @ 00:03:58 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192822781
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2020 23:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Appels, Peren en een totaal nieuwe Virusvariant uit de Corona familie. Meer is hier niet een garantie voor sneller, laat staan beter. Al helemaal niet wanneer bedrijven in hun eigen tunnelkoker werken.

Heel wat series terug konden we al concluderen dat er voorlopig niets is.... wat er wel is, zijn de stappenplannen, methoden, afspraken etc.etc... die geldig zijn ongeacht virus of vaccin.

Die ontwikkelingsperiode van "jaren" is niet eens om - als dat al lukt - het vaccin te "ontdekken" maar om het te testen, controleren en bewijzen met allerlei nuttige effectiviteitsstudies op bijwerkingen.
Probleempje met SARS is o.a. dat het fdingetje fijntjes goed past op het membraan van de longcel dat het uitermate lastig zal gaan blijken om er een vaccin te maken dat het virus bestrijd zonder dat het immuunsysteem dan de eigen longcellen gaat zien als het virus.

En dan laat ik nog in het midden hoe men denkt dat testen te gaan doen met controle groepen en wie daar toestemming voor geeft terwijl die in coma aan de beademing ligt.

Met SARS/MERS zijn ze op wat probeersels daarom ook destijds geen centimeter ver gekomen en moesten stoppen omdat er geen patiënten waren om in brouwsels op uit te testen.
de pharma industrie heeft al lang gezegd dat ze er redelijk dichtbij zijn en het geen 15 jaar gaat duren.

Waar baseer jij dat op? Laten we het eens omdraaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evenstar op 27-04-2020 01:16:43 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192822899
quote:
an die zorg capaciteit. Laten ze iets uitzoomen en ook economen etc. In de adviesgroep zetten. Meer maatwerk doen.
Wat een gejank hier zeg. Doe gewoon allemaal wat toegestaan is en maak er het beste van. Van jezelf zielig vinden, wordt je echt niet blijer.
  maandag 27 april 2020 @ 00:13:26 #104
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192822912
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

de pharma industrie heeft al lang gezegd dat ze er redelijk dichtbij zijn en het geen 15 jaar gaat duren.

Waar baseer jij dat op? Laten we het eens omdraaien.
:{w Graag niet persoonlijk worden en de emotionele diskwalificaties binnenboord houden.

tons of links die je ook zelf kunt vinden wanneer je wilt.....
quote:
https://www.historyofvacc(...)sting-and-regulation
"Vaccine development is a long, complex process, often lasting 10-15 years and involving a combination of public and private involvement."
Niet boos op mij worden om dat ik iemands geloof in de pharma voor een Covid19 mirakel, de bodem inboor. Ik neem niet eens de moeite om te vragen naar bewijs omdat ik weet dat je niet kunt aantonen dat je iets heb dat er niet is.

De periode van 12 tot 18 maanden is het absolute minimum als alles meezit voor een kanshebber die ik daarna graag getest zie worden voordat ik mijzelf daarmee injecteer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evenstar op 27-04-2020 01:16:58 ]
  maandag 27 april 2020 @ 00:14:07 #105
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192822921
quote:

[..]

Wat? Dat is als zeggen dat als een sleutel goed op een slot past, de sleutel erg op het slot lijkt..
quote:
Een vaccin is bedoeld voor mensen die niet besmet zijn, waarom zou je dat testen op patienten die in coma liggen?
quote:

Nee, moest men stoppen omdat er geen besmettingen meer waren. Zonder een populatie waar het virus zich verspreidt kan je niet testen of het vaccin tegen besmetting beschermt.
pi_192822945
quote:
18s.gif Op maandag 27 april 2020 00:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik citeer maar van deze ongewijfeld briljante expert:
[..]

rest my case.
Het snelst mogelijke voor nu is dan ook een medicijn te vinden die effect heeft,

Zie het onderzoek in Leuven, daar zouden de eerste resultaten binnenkort moeten komen.

Hopelijk is er een bestaand middel die kan helpen het virus te behandelen.

https://www.hln.be/video/(...)t-bill-gates~p133010
pi_192822973
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:51 schreef Noek het volgende:
Sommige mensen zouden hier wel graag een China zien. Dichtgelaste deuren, dit, dat, alles.
Zouden ze best bij een paar mensen kunnen doen, zien we ze ook niet elke dag op televisie. :')
  maandag 27 april 2020 @ 00:23:08 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192822995
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat? Dat is als zeggen dat als een sleutel goed op een slot past, de sleutel erg op het slot lijkt..
[..]

Een vaccin is bedoeld voor mensen die niet besmet zijn, waarom zou je dat testen op patienten die in coma liggen?
[..]

Nee, moest men stoppen omdat er geen besmettingen meer waren. Zonder een populatie waar het virus zich verspreidt kan je niet testen of het vaccin tegen besmetting beschermt.
Laten we het maar rusten voordat we een ingewikkelde discussie gaan voeren die dan vooral neerkomt we eens worden over dat we het oneens zijn over de uitgangspunten.

Concreet is er nu niets, dat kan mogelijk ooit komen net zoals het morgen of wie weet overmorgen toch gaat regenen.
Dan publiekelijk zwaaien met wat er nu niet is, is voodoo van luchtfietserij en moet je niet hanteren om daarmee het sentiment "we gonna do it" aanwakkeren.

Ik snap dat er hoop moet zijn maar niet als beleid. Geneeskunde is sws geen kwestie van FF het wiel uitvinden, wat trouwens ook meer geluk dan wijsheid was.
Net zoals de basale voortbrengsels van onze medische wetenschap geluk ontdekt waren en met hard werken zijn verbeterd,

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 27-04-2020 00:42:50 ]
pi_192822997
quote:

[..]

Appels, Peren en een totaal nieuwe Virusvariant uit de Corona familie. Meer is hier niet een garantie voor sneller, laat staan beter.

.... Nog meer bla bla van een pure paniekzaaier
Ik heb een paar weken geleden meerdere links geplaatst van mensen die bezig zijn met een vaccin waarin werd gemeld dat dit coronavirus waarschijnlijk op dezelfde manier 'bestreden' kan worden als het sars virus. Ik kan die links niet meer vinden want die waren nog beter maar hier wordt iets soortgelijks gemeld

https://www.google.com/am(...)otein-structure.html

Maar goed, blijf maar lekker in je paniekmodus. Als het vaccin er is neem jij het toch lekker niet?
Alpha kenny one
  maandag 27 april 2020 @ 00:31:21 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192823069
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het snelst mogelijke voor nu is dan ook een medicijn te vinden die effect heeft,

Zie het onderzoek in Leuven, daar zouden de eerste resultaten binnenkort moeten komen.

Hopelijk is er een bestaand middel die kan helpen het virus te behandelen.

https://www.hln.be/video/(...)t-bill-gates~p133010
Daar zet ik op de korte termijn en voor ons liggende periode dan ook mijn kaarten op.
Een behandeling uitvlooien die in combinatie met medicijnen, de gevolgen van een Covid19 besmetting kan beperken daarmee tijd schept zodat het lichaam zelf immuniteit kan verwerven.

Er is dan ook vast een bereidwillige "proefkonijnen" groep die evt. in hevige ademnood getroffen, vast alles wil tekenen dat ze maar kunnen inhaleren of injecteren.
Hoe een nieuw vaccin getest moet gaan worden op een gezonde, laat staan veronderstelde kwetsbare groep is een uitermate lastig uit te voeren zaak.
pi_192823071
Weinig doden wereldwijd gemeld vandaag. Oké weekend effect maar lager dan andere zaterdagen volgens mij.
  maandag 27 april 2020 @ 00:32:11 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823076
Coronavirus Diagnoses In Staff Drop By Half After Boston Hospital Requires Masks For AllCoronavirus Diagnoses In Staff Drop By Half After Boston Hospital Requires Masks For All

https://www.wbur.org/comm(...)ens-masks-infections
  maandag 27 april 2020 @ 00:36:49 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192823103
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:23 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik heb een paar weken geleden meerdere links geplaatst van mensen die bezig zijn met een vaccin waarin werd gemeld dat dit coronavirus waarschijnlijk op dezelfde manier 'bestreden' kan worden als het sars virus. Ik kan die links niet meer vinden want die waren nog beter maar hier wordt iets soortgelijks gemeld

https://www.google.com/am(...)otein-structure.html

Maar goed, blijf maar lekker in je paniekmodus. Als het vaccin er is neem jij het toch lekker niet?
Ik ben totaal niet in paniek en ik zit niet in die modus. Je reactie diskwalificeert zichzelf al.

Sws zal ik nooit een experimenteel, laat staan onbewezen vaccin (en zelfs medicijn) nemen zonder dat ik overtuigd ben van het nut. Ik laat anderen graag de kans op hun eeuwige roem en geluk.

* Vallon zit wel in de Oranje-kleur modus ^O^ w/ *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Vallon op 27-04-2020 00:46:15 ]
pi_192823159
quote:

[..]

Gewoon een vraagje maar ben jij een moleculair bioloog en heb je enige idee van dna profielen? Want je doet best veel claims maar ik lees en luister toch liever naar mensen die er echt voor geleerd hebben.
pi_192823210
Wow interessant om te lezen wat voor procedures er allemaal gaan komen als casino/ hotel weer openen:

https://uploads.tapatalk-(...)alth-Plan2028129.pdf

Als je opeens halverwege je verblijf verhoging krijgt wordt je er gewoon uitgeschopt. Wat een regels allemaal verder zeg.. hele andere wereld gaan we tegemoet. En denk niet dat al die regels verdwijnen als het virus toch weg gaat op een of andere manier.

Mondkapjes-samenleving komende tien jaar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192823214
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 00:53 schreef RipCity het volgende:
Wow interessant om te lezen wat voor procedures er allemaal gaan komen als casino/ hotel weer openen:

https://uploads.tapatalk-(...)alth-Plan2028129.pdf

Als je opeens halverwege je verblijf verhoging krijgt wordt je er gewoon uitgeschopt. Wat een regels allemaal verder zeg.. hele andere wereld gaan we tegemoet. En denk niet dat al die regels verdwijnen als het virus toch weg gaat op een of andere manier.

Mondkapjes-samenleving komende tien jaar.
Amerika, daar denken ze altijd in extremen
zie email 27 oktober
  maandag 27 april 2020 @ 01:02:27 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192823257
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 00:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje maar ben jij een moleculair bioloog en heb je enige idee van dna profielen? Want je doet best veel claims maar ik lees en luister toch liever naar mensen die er echt voor geleerd hebben.
Kwalificaties doen sws niet terzake op Fok.

Mocht je een niet onderbouwde claim zien, hoor ik dat graag mits je daar dan interesse bij hebt.
In dat geval zal je zelf ook moeite moeten doen. Kijken of "iets" kan worden bewezen om het gelijk aan te tonen, is anders bezigheidstherapie.

.... en ja ik heb ooit wat kennis opgedaan om zaken redelijk te snappen en vooral op waarde te schatten.
pi_192823261
quote:

[..]

Wat een enorme hoop bij elkaar gefantaseerde onzin zeg. Ga eerst eens je biologieexamen maken voordat je hier weer post.
pi_192823290
Die econome/VTW van werkgevers die op TV altijd pleiten om de boel weer open te gooien.

Ze beginnen altijd met "ik ben geen viroloog" vervolgens een verhaaltje van eigenbelang met als afsluiter "hoe dat zou moeten weet ook niet want ik ben expert, maar het moet wel". :')

Gisteravond bij Op1 ook weer.
  maandag 27 april 2020 @ 01:22:11 #120
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823360
Is dit waarom voormalig minister Bruins onwel werd?

‘Farmaceutische industrie chanteerde minister Bruins’ (NRC)

quote:
De industrie drong op 12 maart in een brief aan op uitstel van aangescherpte wetgeving voor medicijnprijzen. Twee weken later meldde minister Van Rijn (Zorg, PvdA), de opvolger van Bruins, dat de nieuwe wet die 1 april zou ingaan, een half jaar werd uitgesteld.
2019: The Great Awakening
  maandag 27 april 2020 @ 01:25:47 #121
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823379
wat vinden we hier van??, wordt gehouden in Florida USA en hebben gewoon keihard contact met elkaar, zonder publiek.

.
pi_192823387
quote:
15s.gif Op maandag 27 april 2020 01:09 schreef Smack10 het volgende:
Die econome/VTW van werkgevers die op TV altijd pleiten om de boel weer open te gooien.

Ze beginnen altijd met "ik ben geen viroloog" vervolgens een verhaaltje van eigenbelang met als afsluiter "hoe dat zou moeten weet ook niet want ik ben expert, maar het moet wel". :')

Gisteravond bij Op1 ook weer.
Ik vind het ook telkens maar weer een wanstaltige vertoning van dat soort figuren waarbij Jort Kelder en Marianne Zwagerman de kroon spannen. Sowieso vergeten ze er telkens bij te vermelden dat enkel de horeca en de contactberoepen niet meer mogen. Alle andere winkels zijn gewoon open dus wat janken ze nou.
pi_192823401
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik vind het ook telkens maar weer een wanstaltige vertoning van dat soort figuren waarbij Jort Kelder en Marianne Zwagerman de kroon spannen. Sowieso vergeten ze er telkens bij te vermelden dat enkel de horeca en de contactberoepen niet meer mogen. Alle andere winkels zijn gewoon open dus wat janken ze nou.
Dat iemand die Zwagerman nog serieus neemt, die zou haar kind nog zelfmoord laten plegen om te gast te zijn in een talkshow. :')

Aandachtshoer. :r
  maandag 27 april 2020 @ 01:29:43 #124
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192823406
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Je weet dat er een hele keten achter zit en niet zoals jij denkt alleen wat restaurants en de plaatselijk bar ?

Daarbij dat 1.5 gejank waardoor mensen minder zin hebben in te winkelen dus minder omzet.
En dan heb je nog bange poeperts die nu maanden thuis blijven
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 27 april 2020 @ 01:33:00 #125
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823429
Spoedwet voor noodmaatregelen (NRC)

quote:
Het kabinet werkt aan een spoedwet om de maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus een steviger juridische basis te geven. Binnen enkele weken moet deze wet de noodverordeningen vervangen waarin de maatregelen nu zijn vastgelegd. Dat bevestigen bronnen in Den Haag aan NRC.

De nieuwe wet moet een einde maken aan de, volgens juristen, ‘onhoudbare’, ‘ondemocratische’ en ‘ongrondwettelijke’ noodverordeningen. De daarin vastgelegde maatregelen als het verbod op groepsvorming zonder anderhalve meter afstand te houden, raken de grondwettelijk vastgelegde vrijheid van vereniging, godsdienst en onderwijs. En dat de politie te volle huizen binnengaat, schendt het recht op de persoonlijke levenssfeer.

Ingaan tegen de Grondwet is alleen toegestaan als het wettelijk is vastgelegd - dat is bij de noodverordeningen niet het geval. De nieuwe wet moet dat beter regelen, waardoor burgerrechten (tijdelijk) ingeperkt kunnen worden. Dat kan betekenen dat burgers makkelijker gestraft kunnen worden als ze maatregelen niet opvolgen.
En dat voor een griepvirus! En ook nog gefeliciteerd allemaal vandaag met het Koningshuis :*
pi_192823484
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 01:29 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Je weet dat er een hele keten achter zit en niet zoals jij denkt alleen wat restaurants en de plaatselijk bar ?

Daarbij dat 1.5 gejank waardoor mensen minder zin hebben in te winkelen dus minder omzet.
Mensen bestellen nu gewoon alles online dus dat is allemaal niet zo'n probleem. Het zijn vooral de graaiende horecabaasjes en de ZZP'ers die nu zo lopen te janken terwijl ze in de goede tijd altijd liepen te patsen hoe goed ze het wel niet voor elkaar hebben ten opzichte van de loonslaven. Dat ze nu even geen inkomsten meer hebben is nou eenmaal het risico van ondernemen.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 01:44:10 ]
pi_192823491
quote:
Marokkanen wagen oversteek: terug naar Afrika

De coronacrisis zet veel op z’n kop, zo ook de migrantenstroom van Noord-Afrika naar Spanje. Gestrande Marokkanen gaan merkwaardig genoeg ineens voor astronomische bedragen precies de andere kant op. Terug naar Afrika.

Mensenhandelaren weten handig een graantje mee te pikken van de wereldwijde coronaperikelen. Marokkanen zouden tot wel vijfduizend euro betalen om de oversteek van het zwaar getroffen Spanje naar hun eveneens afgesloten thuisland te maken. Dat schrijft The Telegraph. De migrantenstroom vanuit Noord-Afrika gaat volgens de Britse krant overigens ook gewoon door. Jaarlijks maken duizenden migranten in rubberbootjes de levensgevaarlijke oversteek op de Straat van Gibraltar.
5000 Euro om weer terug te keren na ook al de heenreis te hebben betaald? :')

https://www.telegraaf.nl/(...)ek-terug-naar-afrika
  maandag 27 april 2020 @ 01:47:44 #128
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823500
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:33 schreef MangoTree het volgende:
[..]

En dat voor een griepvirus! En ook nog gefeliciteerd allemaal vandaag met het Koningshuis :*
die gasten houden zich bezig met de verkeerde dingen, echt he, de Stasi zou jaloers zijn op zulke wetten en maatregelen.
  maandag 27 april 2020 @ 01:48:42 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823506
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:43 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Mensen bestellen nu gewoon alles online dus dat is allemaal niet zo'n probleem. Het zijn vooral de graaiende horecabaasjes en de ZZP'ers die nu zo lopen te janken terwijl ze in de goede tijd altijd liepen te patsen hoe goed ze het wel niet voor elkaar hebben ten opzichte van de loonslaven. Dat ze nu even geen inkomsten meer hebben is nou eenmaal het risico van ondernemen.
klopt, ondernemersrisico, je wist waar je aan begon, het goud of het zuur
  maandag 27 april 2020 @ 01:48:47 #130
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192823508
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 01:29 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

En dat zal nog lang duren, want de regering wil zo snel mogelijk de maatregelen versoepelen, ipv de uitbraak onder controle krijgen.
Waardoor veel mensen thuis zullen blijven, en het niet duidelijk zal zijn wanneer ze weer veilig op restaurant of café kunnen gaan. De lange-termijn effecten voor de horeca zullen uiteindelijk groter zijn, omdat mensen het gewoon zullen worden.
  maandag 27 april 2020 @ 01:50:11 #131
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823519
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En dat zal nog lang duren, want de regering wil zo snel mogelijk de maatregelen versoepelen, ipv de uitbraak onder controle krijgen.
Waardoor veel mensen thuis zullen blijven, en het niet duidelijk zal zijn wanneer ze weer veilig op restaurant of café kunnen gaan. De lange-termijn effecten voor de horeca zullen uiteindelijk groter zijn, omdat mensen het gewoon zullen worden.
gewoon thuistap huren/kopen en feestjes organiseren
pi_192823532
quote:
[..]

Uitstekend.
zie email 27 oktober
  maandag 27 april 2020 @ 01:54:18 #133
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823539
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Uitstekend.
Voor een griepvirus, uitstekend :')

maandag 27 april 2020 @ 01:58:31 #134
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823554
BRAINSTEM DYSFUNCTION IN SARS-COV-2 INFECTION CAN BE A POTENTIAL CAUSE OF RESPIRATORY DISTRESS

.
https://www.researchgate.(...)TRESS_Review_article
pi_192823558
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:54 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik heb geen oordeel over de inhoud van die maatregelen, of althans die heb ik wel maar die doet nu niet ter zake. Het is uitstekend dat de maatregelen in een wet worden gegoten. Het was juridisch allemaal nogal dubieus.
zie email 27 oktober
  maandag 27 april 2020 @ 02:04:41 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823570
Life After Ventilators Can Be Hell for Coronavirus Survivors

Some never fully recover, and those who do often must relearn basic skills such as walking and swallowing.

.
https://www.bloomberg.com(...)oronavirus-survivors
  maandag 27 april 2020 @ 02:05:10 #137
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823571
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:58 schreef THEFXR het volgende:
BRAINSTEM DYSFUNCTION IN SARS-COV-2 INFECTION CAN BE A POTENTIAL CAUSE OF RESPIRATORY DISTRESS

.
https://www.researchgate.(...)TRESS_Review_article
Beter blijft u binnen en bouwt u nul immuniteit op, good thinking.
  maandag 27 april 2020 @ 02:12:57 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192823594
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:54 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Die man claimt dat de kans om er aan te sterven in Californië 0.03% bedraagt. Waar haalt hij dat vandaan?
In Nederland was de oversterfte in weken 11 tot 16 2x het aantal bevestigde doden. Dus zijn er momenteel waarschijnlijk 9000 doden gevallen. Dat is 0.053% van de bevolking. En de meeste mensen zijn nog niet besmet geweest.
  maandag 27 april 2020 @ 02:20:49 #139
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192823624
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:25 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden we hier van??, wordt gehouden in Florida USA en hebben gewoon keihard contact met elkaar, zonder publiek.

.
Ach ja.. Amerika. Neemt iemand dat land nog serieus na de afgelopen weken?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 april 2020 @ 02:42:25 #140
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823687
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 02:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ach ja.. Amerika. Neemt iemand dat land nog serieus na de afgelopen weken?
je bedoelt omdat de modellen niet uitgekomen zijn?
  maandag 27 april 2020 @ 02:55:35 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 27 april 2020 @ 03:01:09 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823718
quote:
[..]

weet je nog? die BNW gekkies, die voorspelde dit al jaren., terugdraaien doen ze toch niet.
  maandag 27 april 2020 @ 03:04:37 #143
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192823721
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 02:42 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Oh, is het virus al verdwenen?
pi_192823722
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

weet je nog? die BNW gekkies, die voorspelde dit al jaren., terugdraaien doen ze toch niet.
Die wet loopt automagisch af.
zie email 27 oktober
  maandag 27 april 2020 @ 03:07:25 #145
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823726
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh, is het virus al verdwenen?
Sorry ik doe niet mee aan domme vragen, get informed.
  maandag 27 april 2020 @ 03:07:41 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823728
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

dat zeggen ze nu, als het zo ver is, kan het gewoon verlengd worden
  maandag 27 april 2020 @ 03:10:47 #147
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192823736
quote:
[..]

Wel schattig hoe 'tijdelijk' tussen haakjes staat O+
Even 'tijdelijk' je rechten inperken, whoei! ...
Mai pben rai~!
  maandag 27 april 2020 @ 03:11:59 #148
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823738
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want het virus verdwijnt ook automagisch?
  maandag 27 april 2020 @ 03:13:26 #149
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823741
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:10 schreef KNAK het volgende:

[..]

Wel schattig hoe 'tijdelijk' tussen haakjes staat O+
Even 'tijdelijk' je rechten inperken, whoei! ...
Precies, tijdelijk. Misschien daarna alleen nog voor de ongezonde mensjes O+
  maandag 27 april 2020 @ 03:14:43 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823746
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:11 schreef MangoTree het volgende:

[..]

quote:

[..]

_O-
  maandag 27 april 2020 @ 03:16:19 #151
445514 DonDruiper
pi_192823751
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 02:42 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Omdat Trump.

Omdat riots.

Omdat 25 miljoen werklozen

Omdat 3e wereld land

Omdat gebrek aan sociaal vangnet

Omdat niet te betalen gezondheidszorg.

USA! USA! USA! USA!

Meh..
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 april 2020 @ 03:18:42 #152
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823758
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Omdat Trump.

Omdat riots.

Omdat 25 miljoen werklozen

Omdat 3e wereld land

Omdat gebrek aan sociaal vangnet

Omdat niet te betalen gezondheidszorg.

USA! USA! USA! USA!

[ afbeelding ]

Meh..
Daar gaan ze de boel weer opbouwen in tegenstelling tot de laffe maatregelen in NL.
  maandag 27 april 2020 @ 03:19:36 #153
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192823762
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:07 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Sorry ik doe niet mee aan domme vragen, get informed.
Maar je beweert wel dat voorspellingen over het totaal aantal doden niet uitgekomen zijn, terwijl we nog niet weten hoeveel doden er zullen vallen.
  maandag 27 april 2020 @ 03:21:03 #154
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192823765
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar je beweert wel dat voorspellingen over het totaal aantal doden niet uitgekomen zijn, terwijl we nog niet weten hoeveel doden er zullen vallen.
Het is een griepvirus. Slaap lekker en gezond op morgen allen *;
  maandag 27 april 2020 @ 03:22:02 #155
445514 DonDruiper
pi_192823768
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:21 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij gelegen eigenlijk?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 april 2020 @ 03:24:10 #156
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192823772
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:13 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Precies, tijdelijk. Misschien daarna alleen nog voor de ongezonde mensjes O+
noodverordeningen niet eens meer nodig zo :D
Ben al benieuwd wanneer de eerste willekeurige demonstratie al met tasers en knuppels uit elkaar geslagen wordt als Corona voorbij is. Of de eerste avondklok om zgn inbraken in steden tegen te gaan wordt ingevoerd. Lekker joh, alle burgerrechten opzij schuiven als dat goed uitkomt c_/

30 september loopt de noodwet af? 1 october verlenging! Gaat helemaal goed komen hier!

Lik op stuk-beleid meets Judge Dredd
Mai pben rai~!
  maandag 27 april 2020 @ 03:24:34 #157
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823773
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:21 schreef MangoTree het volgende:

[..]

pi_192823832
quote:

[..]

Nee. Maar terugdraaien vereist geen actieve handeling. Verlengen wel. Dat kan dus niet zomaar.

Bovendien gaat op enig moment het EVRM ook een rol spelen als die wet langer in leven wordt gehouden dan noodzakelijk. Dan draait de rechter hem wel de nek om.
zie email 27 oktober
pi_192823876
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:24 schreef KNAK het volgende:

:7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 april 2020 @ 04:51:30 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192823879
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 04:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Maar terugdraaien vereist geen actieve handeling. Verlengen wel. Dat kan dus niet zomaar.

Bovendien gaat op enig moment het EVRM ook een rol spelen als die wet langer in leven wordt gehouden dan noodzakelijk. Dan draait de rechter hem wel de nek om.
wat een aannames, ze drukken het nu er door in het weekend? tijdens het reces van de 2de kamer.
dat vind ik erg verdacht, zullen we hier eerst eens een referendum over houden.
pi_192823890
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 04:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat een aannames, ze drukken het nu er door in het weekend? tijdens het reces van de 2de kamer.
dat vind ik erg verdacht, zullen we hier eerst eens een referendum over houden.
De NRC is er achter gekomen in het weekend. Bovendien kun je helemaal geen wet aannemen tijdens een reces. Of nou ja dat kan uiteraard wel maar dan moet je de kamer terugroepen van reces.

Het referendum is hier nou niet echt geschikt voor. Iets met spoed en niet teveel mensen bij elkaar ;)
zie email 27 oktober
pi_192823941
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 05:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De NRC is er achter gekomen in het weekend. Bovendien kun je helemaal geen wet aannemen tijdens een reces. Of nou ja dat kan uiteraard wel maar dan moet je de kamer terugroepen van reces.

Het referendum is hier nou niet echt geschikt voor. Iets met spoed en niet teveel mensen bij elkaar ;)
Toen ik het nieuwsbericht las was mijn eerste gedachte :{ Maar aangezien jij (ben het over het algemeen vaak eens met je posts en je hebt kennis over het recht) er op deze manier op reageert weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 06:55:33 ]
pi_192823973
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:43 schreef Gehrman het volgende:
. Het zijn vooral de graaiende horecabaasjes en de ZZP'ers die nu zo lopen te janken terwijl ze in de goede tijd altijd liepen te patsen hoe goed ze het wel niet voor elkaar hebben ten opzichte van de loonslaven. Dat ze nu even geen inkomsten meer hebben is nou eenmaal het risico van ondernemen.
Precies dit, ik snap niet waarom iedereen daar zo makkelijk aan voorbij gaat.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, gedwongen zzp-constructies e.d., maar op het gros is dit statement prima van toepassing.
pi_192823984
Weinig nieuws uit China?
Vorige week pikte ik nog ergens op dat Peking aan het versoepelen was maar dat is ook weer snel teruggedraaid omdat het weer oplaaide.
Go hard or go home
pi_192823995
Singapore doet het nog steeds goed, zelfs met de aantal besmettingen opeens. Zelfs Indonesië valt me mee. Het is daar wel een drama qua inkomsten in de toeristische gebieden. Ik heb wat contact met wat mensen daar en dat gaat me echt aan mijn hart.
Go hard or go home
pi_192824025
quote:

[..]

Ben al benieuwd wanneer de eerste willekeurige demonstratie al met tasers en knuppels uit elkaar geslagen wordt als Corona voorbij is. Of de eerste avondklok om zgn inbraken in steden tegen te gaan wordt ingevoerd. Lekker joh, alle burgerrechten opzij schuiven als dat goed uitkomt c_/

30 september loopt de noodwet af? 1 october verlenging! Gaat helemaal goed komen hier!

Ik heb niks met helderziendheid (behalve mijn contactlenzen 8-) ) en paragnosten.
Maar er schiet me opeens iets te binnen wat vorig jaar op tv kwam.
Een of andere paragnost had voorspeld dat dit najaar de politie buitensporig veel politiegeweld zou gebruiken tegen een groep mensen op een bijeenkomst.
Dit geweld zou dusdanig ernstig zijn dat er zelfs Kamervragen over zouden komen.

Genverbranders *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 april 2020 @ 07:46:15 #167
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192824034
quote:
Ardern: New Zealand has 'won battle' against community transmission of Covid-19

New Zealand’s prime minister, Jacinda Ardern, has said the country has stopped the “widespread, undetected community transmission” of Covid-19, as tough lockdown restrictions are scheduled to ease on Monday night.

Ardern said New Zealand had “avoided the worst” in the pandemic, but must continue to fight the virus.

“There is no widespread undetected community transmission in New Zealand. We have won that battle. But we must remain vigilant if we are to keep it that way,” she said.

At 11.59pm on Monday, New Zealand will lift its level-4 lockdown which has been in place for more than four weeks. During that time, almost all businesses have been closed, along with schools while the population has been asked to remain in their homes for all but supermarket visits and short walks.

Ardern said there was no way of knowing what may have happened without the level-4 lockdown.

But she warned that in level-3 there were new risks – namely people coming into more contact with others.

Level 3 will see retailers, restaurants and schools allowed to reopen on a smaller scale. Schools will reopen on Wednesday for children up to Year 10 who cannot study from home, or whose parents need to return to work.

[..]

The director general of health, Ashley Bloomfield, said that the transmission of the virus had been “eliminated”. This did not mean zero cases, but that health officials knew where all new cases were coming from.

Ardern was also optimistic – asked if New Zealand had eliminated Covid-19, she replied “currently”.

New Zealand’s transmission rate – the number of people each infected person can pass the virus to – was now under 0.4, compared to the average overseas transmission rate of 2.5.

Bloomfield said Covid-19 was a “tricky virus” and New Zealanders needed to remain vigilant. He reported one more Covid-19 related death on Monday. The nation’s 19th victim was a woman in her 90s. There was one new confirmed case and four probably cases, he said.

Ardern said the country would remain at level 3 for two weeks before cabinet decided on whether to move to level 2.

“We can only do this if we continue to pull together. If we need to stay at level 3 [for longer] we will.”
https://www.theguardian.c(...)minating-coronavirus
pi_192824035
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 02:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die man claimt dat de kans om er aan te sterven in Californië 0.03% bedraagt. Waar haalt hij dat vandaan?
In Nederland was de oversterfte in weken 11 tot 16 2x het aantal bevestigde doden. Dus zijn er momenteel waarschijnlijk 9000 doden gevallen. Dat is 0.053% van de bevolking. En de meeste mensen zijn nog niet besmet geweest.
Sowieso rammelt zijn verhaal aan alle kanten.
pi_192824043
quote:
11s.gif Op maandag 27 april 2020 07:43 schreef StateOfMind het volgende:

Genverbranders *O*
:D
Go hard or go home
  maandag 27 april 2020 @ 07:55:37 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192824069
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 05:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In hoeverre is die noodwet een noodwet?
En in hoeverre kan je een noodwet maken die haaks is op de grondwet?

Repressie. Dictatuur. Staats spionage. Doei democratie.

Straks worden de verkiezingen ook 'uitgesteld'. Wij hebben helemaal niets meer hier na.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192824097
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 07:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Straks worden de verkiezingen ook 'uitgesteld'. Wij hebben helemaal niets meer hier na.
quote:
Fundamenteel recht op privacy
Volgens zijn collega Schilder staat in de gemeentewet expliciet dat noodverordeningen in tijden van crisis alle rechten mogen beperken, behálve de rechten die in de Grondwet verankerd zijn.

“Dat is nadrukkelijk benoemd. Wat in deze crisis gebeurt, is dus illegaal”, zegt Schilder. “Met het binnentreden van woningen en bedrijfsgebouwen worden het fundamentele recht op privacy en het huisrecht geschonden. Mocht je willen dat dit wél mogelijk moet zijn, dan moet het parlement de wet aanpassen.”

Trouw
quote:
De wet moet óók de democratische legitimiteit van de maatregelen versterken. Over de verordeningen is niet gedebatteerd en gestemd door volksvertegenwoordigers: ze zijn door de voorzitters van veiligheidsregio’s opgesteld en ingevoerd. Daardoor vindt geen democratische controle plaats. Dat kan met de spoedwet, die naar verwachting tot 30 september geldt, wel. Zo moet de Tweede Kamer instemmen met de wet en met eventuele verlenging.

De noodverordeningen die zulke maatregelen in de eerste, acute fase van de crisis regelden, voldoen niet meer, nu blijkt dat sociale afstand langere tijd nodig is. Noodverordeningen zijn bedoeld voor tijdelijke, lokale crises, bijvoorbeeld om rellen bij voetbalwedstrijden of demonstraties te voorkomen. Niet om het ‘nieuwe normaal’ van de anderhalvemetersamenleving juridisch vast te leggen, zegt Jan Brouwer, hoogleraar en directeur van het Centrum voor Openbare Orde en Veiligheid aan de Rijksuniversiteit Groningen. „Na drie à vier weken is het tijd om de noodverordeningen terug te schroeven.”

‘Superburgemeesters’ die de veiligheidsregio’s voorzitten, eigenen zich steeds meer vrijheden toe en overtreden daarbij vaak de Grondwet, aldus Brouwer. Lokaal zijn steeds meer juridische spanningen over de verordeningen ontstaan. Zo verbood de burgemeester van Zwolle een demonstratie omdat die tegen de regels in zou gaan. Maar dat is niet zo: de noodverordening gaat over samenkomsten van groepen die géén anderhalve meter afstand houden. Demonstreren kan, zolang die afstand in acht wordt genomen.

NRC
Als de "Superburgemeesters" en politie zich nu al veel te veel rechten toe-eigenen, dan lijkt het mij zeer onverstandig om ze nog meer rechten te geven.

Wie wordt er nu beschermt met deze extra wet, de burger of de handhaver?
pi_192824099
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 02:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

8% die het krijgt gaat dood. Zegt hij. 0.03% kans dat je van Corona sterft. Zijn aanname is dus dat slechts 1/300 het virus krijgt OF, noemt je geen Corona dode als je toevallig ook kanker had. Waar wat voor valt te zeggen. Want dat zijn ook een hoop mensen. Als 95% onderliggend lijden heeft.

Wij komen allemaal uit op 0.5% ofzo. En 60% zou het krijgen. Dan zit je op 85k*60%= 51k doden. Zonder onderliggende kwalen wss 0.03% ofzo. Kan prima.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192824149
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 01:22 schreef MangoTree het volgende:
Is dit waarom voormalig minister Bruins onwel werd?

‘Farmaceutische industrie chanteerde minister Bruins’ (NRC)
[..]

En daarom moet dus alles open en bloot zijn. Ministers mogen niet gechanteerd worden en lobbyisten zouden nu geen rol mogen spelen.

We zitten niet in een oorlog en er is geen crisissituatie, er heerst een virus, zoals er zoveel virussen heersen. Dit vereist een bepaalde aanpak die nieuw is, waar iedereen fiducie mee in heeft, volgens mij. Maar juist vanwege alles wat er speelt, zou de informatie (geanonimiseerd) inzichtelijk moeten zijn voor de kamer en journalisten.

Wij hebben niet gestemd om het OMT en ook niet op een partijprogramma die deze situatie had voorzien. Om dan maar blind macht naar je toe te trekken en de grondwet te omzeilen, vind ik dan ook best buitensporig.

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 27-04-2020 08:21:09 ]
pi_192824175
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 08:12 schreef _I het volgende:
waar iedereen fiducie mee heeft
Wat heeft iedereen hier mee?? :@
vosss is de naam,
pi_192824210
quote:
5s.gif Op maandag 27 april 2020 08:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat heeft iedereen hier mee?? :@
Er vertrouwen in hebben. In de aanpak van het virus. Vaccin zoeken, maatregelen en adviezen geven en zuks.

Verkeerd gebruik? :@
pi_192824226
quote:
11s.gif Op maandag 27 april 2020 08:18 schreef _I het volgende:
Verkeerd gebruik?
Geen enkel idee; ik heb nog nooit van "fiducie" gehoord :)
vosss is de naam,
pi_192824277
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 08:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Geen enkel idee; ik heb nog nooit van "fiducie" gehoord :)
Had. :7

Weet niet wat dat is. Merk wel vaker dat mijn taalgebruik zeer officieel en afwijkend is. Doe het niet bewust.
pi_192824296
Volgens mij hebben we een soort van bewuste organische versoepeling in Nederland, zonder dat Rutte dat echt formeel heeft aangekondigd. Zo kan het kabinet zien wat het effect is als de teugels iets losser worden gelaten zonder dat heel Nederland dit weekend in een park zit.
pi_192824341
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:33 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij hebben we een soort van bewuste organische versoepeling in Nederland, zonder dat Rutte dat echt formeel heeft aangekondigd. Zo kan het kabinet zien wat het effect is als de teugels iets losser worden gelaten zonder dat heel Nederland dit weekend in een park zit.
Ik denk dat vandaag de teugels niet iets losser gaan, maar veel losser.

Iedereen vrij, goed weer, laatste dag zon en dan 10 dagen regen, veel mensen die klaar zijn met het binnen zitten....
pi_192824343
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:33 schreef Nielsch het volgende:
Dat denk ik ook.

De kamer heeft reces, dus zal er niets volgen deze week vanuit de officiële planning. Beetje lossere teugels, straks weer wat extra besmettingen. Kinderen alsnog naar school, maar de rest met strakke regels. Hagelnieuwe noodwet en die app is straks "noodzakelijk", want kijk, elk beetje vrijheid zijn gelijk extra besmettingen.

Niemand die echt real-time inzage in de cijfers heeft, niemand die de stukken in kan kijken en wob verzoeken die voorlopig stilliggen. Alles is een experiment op dit moment, ter voorbereiding op een hele lange tijd met een aangepast leven.
pi_192824348
quote:
9s.gif Op maandag 27 april 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Iedereen vrij, goed weer, laatste dag zon en dan 10 dagen regen, veel mensen die klaar zijn met het binnen zitten....
Dat laatste is niet best. Als alle ramen weer dichtgaan en verwarmingen aan, zou het wel weer eens kunnen gaan stijgen.

Hoop dan wel dat het advies wordt om ramen te openen en niet dat men gaat zeggen dat de maatregelen niet gevolgd zijn.
pi_192824367
quote:

[..]

Met teugels bedoel ik vooral minder politie en minder oproepen om binnen te blijven vanuit politiek. Daar zit een idee achter.
  maandag 27 april 2020 @ 08:54:04 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192824453
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:43 schreef Nielsch het volgende:
Daar zit een idee achter.
dat betwijfel ik toch wel
  maandag 27 april 2020 @ 08:54:45 #184
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192824458
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

8% die het krijgt gaat dood. Zegt hij. 0.03% kans dat je van Corona sterft. Zijn aanname is dus dat slechts 1/300 het virus krijgt OF, noemt je geen Corona dode als je toevallig ook kanker had. Waar wat voor valt te zeggen. Want dat zijn ook een hoop mensen. Als 95% onderliggend lijden heeft.

Wij komen allemaal uit op 0.5% ofzo. En 60% zou het krijgen. Dan zit je op 85k*60%= 51k doden. Zonder onderliggende kwalen wss 0.03% ofzo. Kan prima.
Ah, de video was enkel gericht op jonge mensen zonder onderliggende kwalen.

quote:
When Dr. Erickson explained why he believes the data supports his statements about reopening he also said that the Kern County Public Health Department agrees with him,"I've talked to our local head of the health department and he's waiting for that, even though they are in agreement with me, their waiting for the powers that need to lift.."

However, in a press briefing Thursday Public Health said Director Matt Constantine was not in agreement with Dr. Erickson on that issue, "Our director has not concurred with the statements that were made yesterday about the need to reopen," Kern County Public Health Department Public Information Officer Michelle Corson said.
https://www.turnto23.com/(...)ctor-about-reopening
  maandag 27 april 2020 @ 09:03:56 #185
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192824525
quote:

[..]

10 dagen regen? _O-

We krijgen de komende dagen wel wat regen ja, maar ook de komende 10 dagen krijgen we genoeg kans om naar buiten te gaan.
  maandag 27 april 2020 @ 09:11:13 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_192824568
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 07:33 schreef Noek het volgende:
Singapore doet het nog steeds goed, zelfs met de aantal besmettingen opeens. Zelfs Indonesië valt me mee. Het is daar wel een drama qua inkomsten in de toeristische gebieden. Ik heb wat contact met wat mensen daar en dat gaat me echt aan mijn hart.
Ik zou eigenlijk nu op Bali zitten :(
pi_192824596
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk nu op Bali zitten :(
KUT! Kut voor je ook.
Ik over een maand.

En dan kan iedereen zeuren over solidair zijn en het janken vinden, ik vind het kut. Dit was mijn derde vakantie in 6 jaar en had er vies veel zin in. Heb geen lesje nederigheid nodig en het leert me ook niks dat ik niet heen kan, thank you. Al dat morele gelul, kan er niks mee.
Go hard or go home
pi_192824624
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:14 schreef Noek het volgende:

[..]

KUT! Kut voor je ook.
Ik over een maand.

En dan kan iedereen zeuren over solidair zijn en het janken vinden, ik vind het kut. Dit was mijn derde vakantie in 6 jaar en had er vies veel zin in. Heb geen lesje nederigheid nodig en het leert me ook niks dat ik niet heen kan, thank you. Al dat morele gelul, kan er niks mee.
Poe zeg, je derde vakantie in 6 jaar! Wat heb je het toch slecht :').
pi_192824629
quote:

[..]

Is precies het moment dat er verwacht wordt dat het weer een beetje gaat stijgen met die corona cases, najaar.
pi_192824634
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]

10 dagen regen? _O-

We krijgen de komende dagen wel wat regen ja, maar ook de komende 10 dagen krijgen we genoeg kans om naar buiten te gaan.
Weet niet waar jij woont maar hier is de voorspelling dat het de komende 10 dagen gaat regenen. Dat het dan niet 24/7 lijkt me logisch maar doet er niets aan af.

Over het algemeen gaan mensen liever naar buiten als het droog en zonnig is.
pi_192824643
Krijg net een waarschuwingsmail. Bij ons in de gemeente willen mensen toch spontane buurtborrels, feestjes en vrijmarkten op de eigen oprit organiseren. :')

Er gaat streng gehandhaafd worden. Ik ben heel benieuwd hoe eigenwijs Nederland vandaag is.
  maandag 27 april 2020 @ 09:20:25 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192824648
quote:

[..]

KUT! Kut voor je ook.
Ik over een maand.

heb je wel je geld terug gekregen?
pi_192824659
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja mooi, dit morele gelul.
Kan er niks mee. *O*
Go hard or go home
pi_192824677
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

heb je wel je geld terug gekregen?
Nee, maar het gaat me ook niet om het geld. Het gaat gewoon om even weg te zijn.
Dat is fan-fucking-tastisch. O+ Maar in deze tijden dit zeggen is not done want lijden moeten we. Lijden zonder klagen.
Go hard or go home
pi_192824692
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 08:39 schreef _I het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

De kamer heeft reces, dus zal er niets volgen deze week vanuit de officiële planning. Beetje lossere teugels, straks weer wat extra besmettingen. Kinderen alsnog naar school, maar de rest met strakke regels. Hagelnieuwe noodwet en die app is straks "noodzakelijk", want kijk, elk beetje vrijheid zijn gelijk extra besmettingen.

Niemand die echt real-time inzage in de cijfers heeft, niemand die de stukken in kan kijken en wob verzoeken die voorlopig stilliggen. Alles is een experiment op dit moment, ter voorbereiding op een hele lange tijd met een aangepast leven.
Als je dat een week geleden gepost had werd je nog doorverwezen naar BNW.
pi_192824711
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, maar het gaat me ook niet om het geld. Het gaat gewoon om even weg te zijn.
Dat is fan-fucking-tastisch. O+ Maar in deze tijden dit zeggen is not done want lijden moeten we. Lijden zonder klagen.
Je mag zeggen wat je wil, alleen jij wil er geen reactie op krijgen want 'daar kan je niets mee'.
  maandag 27 april 2020 @ 09:26:50 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192824734
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:22 schreef Noek het volgende:

[..]

uiteraard maar het compenseert wel wat, geld uitgeven voor een vakantie die je niet krijgt is nog wat zuurder.

Toch wel benieuwd naar de prijsontwikkeling na deze crisis, gaan ze elkaar kapot concurreren en kan je nog voor relatief weinig naar Bali of wordt het door alle maatregelen 3 keer zo duur als voorheen.
pi_192824748
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je mag zeggen wat je wil, alleen jij wil er geen reactie op krijgen want 'daar kan je niets mee'.
Je mag alles zeggen.
Ik zeg enkel dat ik er niks mee kan en niks mee doe ook want ik voel me niet opeens anders omdat jij vindt dat ik niet mag klagen.

Me: "Ik vind het kut"
Scrummie2.0: "Stel je niet aan want je hebt het heel goed!"
Me: "Oh ok, dat is ook." *voelt zich een ander mens *O*

Opgelost
Slotje
Go hard or go home
pi_192824772
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteraard maar het compenseert wel wat, geld uitgeven voor een vakantie die je niet krijgt is nog wat zuurder.

Toch wel benieuwd naar de prijsontwikkeling na deze crisis, gaan ze elkaar kapot concurreren en kan je nog voor relatief weinig naar Bali of wordt het door alle maatregelen 3 keer zo duur als voorheen.
Misschien dat er nog een voucher uit te slepen is maar dan gaan de prijzen fiks omhoog, denk ik en dan is het alsnog een hele dure vakantie.
Daarbij moet zo'n maatschappij maar overeind zien te blijven. Zie het somber in.
Go hard or go home
pi_192824782
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2020 09:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Je mag alles zeggen.
Ik zeg enkel dat ik er niks mee kan en niks mee doe ook want ik voel me niet opeens anders omdat jij vindt dat ik niet mag klagen.

Me: "Ik vind het kut"
Scrummie2.0: "Stel je niet aan want je hebt het heel goed!"
Me: "Oh ok, dat is ook." *voelt zich een ander mens *O*

Opgelost
Slotje
Ik zeg nergens dat je niet mag klagen he :).
pi_192824786
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als je dat een week geleden gepost had werd je nog doorverwezen naar BNW.
Kluytmans (lid OMT) ze het zelf gisteren in Op1; dat de hele wereld op dit moment wordt blootgesteld aan groot experiment.

Geef er geen waardeoordeel over, kan ook niet anders.
pi_192824791
quote:
Ik hou van Nieuw-Zeeland, maar zij hebben twee voordelen. Het is er niet heel erg dichtbevolkt en het is een eiland waardoor je de invloeden van buitenaf ook daadwerkelijk buiten kan houden aan de grens. Het kan daar dus daadwerkelijk uitdoven.
pi_192824792
quote:
5s.gif Op maandag 27 april 2020 08:02 schreef _I het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als de "Superburgemeesters" en politie zich nu al veel te veel rechten toe-eigenen, dan lijkt het mij zeer onverstandig om ze nog meer rechten te geven.

Een kritisch artikel in het NRC over het kabinet.

Het moet niet gekker worden. :D
pi_192824807
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:31 schreef Smack10 het volgende:

Een kritisch artikel in het NRC over het kabinet.

Het moet niet gekker worden. :D
Ik vind het NRC een enorm fijne krant, maar eerlijk is eerlijk, hier keek ik ook van op :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192824822
Gelukkig is Anouk weer thuis he.

Wel mooi hoe ze haar man verraste in een filmpje en die man vervolgens eerst naast 'm keek of het niet toevallig gister was toen ie met een ander lag te neuken.
  maandag 27 april 2020 @ 09:34:14 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192824831
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:30 schreef Noek het volgende:

[..]

Misschien dat er nog een voucher uit te slepen is maar dan gaan de prijzen fiks omhoog, denk ik en dan is het alsnog een hele dure vakantie.
Daarbij moet zo'n maatschappij maar overeind zien te blijven. Zie het somber in.
op de bestemmingen zelf zal het wel meevallen met de prijzen omdat er veel aanbod is maar ben wel een beetje bang voor de vliegtickets ook omdat veel budgetairlines het loodje gaan leggen en alleen de traditionele maatschappijen overblijven met behulp van staatsteun
pi_192824852
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

op de bestemmingen zelf zal het wel meevallen met de prijzen omdat er veel aanbod is maar ben wel een beetje bang voor de vliegtickets ook omdat veel budgetairlines het loodje gaan leggen en alleen de traditionele maatschappijen overblijven met behulp van staatsteun
Lost wel een klein deel van de klimaatzooi op :D
pi_192824927
Zou dit een mogelijkheid zijn om de competitie hier ook weer op te starten? Ballen en velden desinfecteren....

https://www.telegraaf.nl/(...)velden-desinfecteren
  maandag 27 april 2020 @ 09:42:36 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192824952
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Lost wel een klein deel van de klimaatzooi op :D
tijdelijk zeker
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 09:43:38 #210
284411 crew  heywoodu
pi_192824963
quote:
19s.gif Op maandag 27 april 2020 09:41 schreef Nadelspiel het volgende:
Zou dit een mogelijkheid zijn om de competitie hier ook weer op te starten? Ballen en velden desinfecteren....

Nee, want evenementen zijn tot 1 september niet toegestaan. Mogelijkheden zoeken heeft dus geen zin: ook al zou het kunnen, het mag niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  maandag 27 april 2020 @ 09:44:49 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192824975
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, want evenementen zijn tot 1 september niet toegestaan. Mogelijkheden zoeken heeft dus geen zin: ook al zou het kunnen, het mag niet.
maar ballen en velden desinfecteren is toch ook geen oplossing
pi_192825006
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vraag me eerdere af hoe gras gaat reageren op desinfectie middelen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 09:49:03 #213
284411 crew  heywoodu
pi_192825035
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet, maar het ging me erom dat het sowieso niet mag, oplossing of niet :+
  maandag 27 april 2020 @ 09:52:52 #214
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192825107
quote:

Huidige aanpak lijkt me toch wat veiliger.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192825172
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef TheVulture het volgende:
Krijg net een waarschuwingsmail. Bij ons in de gemeente willen mensen toch spontane buurtborrels, feestjes en vrijmarkten op de eigen oprit organiseren. :')

Er gaat streng gehandhaafd worden. Ik ben heel benieuwd hoe eigenwijs Nederland vandaag is.
Krijg jij mail van je gemeente?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192825213
Hier in de buurt hebben ze gewoon rommelmarkt voor de deur.
Moet kunnen, kinderen verspreiden toch geen Corona.
Ze gaan ook naar school dus ach.
pi_192825233
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:58 schreef quirina het volgende:
Moet kunnen, kinderen verspreiden toch geen Corona.
Dan moeten het ook alleen kinderen zijn die op koopjesjacht gaan.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2020 @ 09:59:39 #218
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192825239
quote:

En na elk balcontact de bal opnieuw desinfecteren?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_192825252
Toch zou er ergens verspreid wel iets moeten kunnen tijdens koningsdag.
pi_192825266

Ook bizar, benieuwd naar de magnitude. Ze spreken over een veehouderij niet een individueel dier dat besmet zou zijn.
blablablabla
pi_192825281
StearnsLab twitterde op zondag 26-04-2020 om 00:10:36 In 1720 Marseille allowed a ship from plague-ridden Cyprus into port, under pressure from merchants who wanted the goods and didn’t want to wait for the usual quarantine. More than half the population of Marseille died in the next two years. https://t.co/IDapJhFhzM https://t.co/vovtuQ1s7o reageer retweet
pi_192825324
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:01 schreef Elan het volgende:

Ook bizar, benieuwd naar de magnitude. Ze spreken over een veehouderij niet een individueel dier dat besmet zou zijn.
Let ook op het advies om 400 meter afstand te houden. Best veel opeens.
Los van dat get bizar is dat een nertsenfokkerij überhaupt bestaat in 2020 is sluiten afstand houden geen goed idee. Zo snel mogelijk afmaken en sluiten nt als bij varkens.

Het is nu wel duidelijk dat mensen het overdragen op dieren.
Dat wordt nog wat als het andersom ook weer kan in huisdierland Nederland.
pi_192825330
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:02 schreef Aurelius het volgende:
StearnsLab twitterde op zondag 26-04-2020 om 00:10:36 In 1720 Marseille allowed a ship from plague-ridden Cyprus into port, under pressure from merchants who wanted the goods and didn’t want to wait for the usual quarantine. More than half the population of Marseille died in the next two years. https://t.co/IDapJhFhzM https://t.co/vovtuQ1s7o reageer retweet
quote:
Despite the large number of deaths, Marseille recovered quickly from the plague outbreak. Economic activity took only a few years to recover, as trade expanded to the West Indies and Latin America. By 1765, the growing population was back at its pre-1720 level.

blablablabla
pi_192825331
Boris houdt zo een toespraak, wss erg enthousiast. Volgens Telegraph zou er ook al een kleine versoepeling komen (of eerder aanpassing van de regels).
pi_192825373
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet, maar het ging me erom dat het sowieso niet mag, oplossing of niet :+
Dat is ook zo, ja. Nou, mochten ze in Spanje toch het seizoen hervatten onder die voorwaarden (veld en bal desinfecteren én spelen zonder publiek) kunnen we mooi zien welke uitwerking de maatregelen hebben. Mooie testcase :)
pi_192825430
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Let ook op het advies om 400 meter afstand te houden. Best veel opeens.
Los van dat get bizar is dat een nertsenfokkerij überhaupt bestaat in 2020 is sluiten afstand houden geen goed idee. Zo snel mogelijk afmaken en sluiten nt als bij varkens.

Het is nu wel duidelijk dat mensen het overdragen op dieren.
Dat wordt nog wat als het andersom ook weer kan in huisdierland Nederland.
Zijn vast wel meer bedrijven in die regio besmet.
pi_192825458
Nu op het nieuws dat verzekeringen niet langer een pandemie willen dekken, waardoor veel evenementen ook voor volgend jaar weinig kunnen/durven te doen.
pi_192825471
quote:

[..]

KUT! Kut voor je ook.
Ik over een maand.

Flink balen ook :* Hier ook twee vakanties moeten annuleren. Nog de mazzel dat we ons geld terug gekregen hebben, maar reizen is tof; is gewoon vervelend als dat niet kan. Maakt niet uit wat anderen ervan vinden, er zijn altijd mensen die de noodzaak voelen om te benoemen dat er andere mensen zijn met grotere problemen. Hun probleem verder.
pi_192825484
quote:
Ja daar kunnen ze dat wel.
  maandag 27 april 2020 @ 10:16:39 #231
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192825514
quote:
Die journalisten staan niet op 1,5 meter afstand.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192825534
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:11 schreef quirina het volgende:

[..]

Zijn vast wel meer bedrijven in die regio besmet.
Het is behoorlijk donkerblauw gebied.
En we weten nu ook dat de verspreiding via de lucht gaat.

We geven terecht af op de Chinezen met hun wet markets maar hebben zelf megastallen en nertsenfokkerijen.
pi_192825574
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:05 schreef zipcon het volgende:
Boris houdt zo een toespraak, wss erg enthousiast. Volgens Telegraph zou er ook al een kleine versoepeling komen (of eerder aanpassing van de regels).
Helemaal niks dus :(. In Nederland hebben jullie geluk. In Engeland winkels niet eens open. Geen Nandos en maCD ook :D
pi_192825575
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En na elk balcontact de bal opnieuw desinfecteren?
Ramos heeft de voorwaarden waarop gevoetbald zou kunnen worden, in stadions zonder publiek, op een rijtje gezet. „Alle materialen, zelfs de velden, moeten voor de wedstrijden, in de rust en na afloop worden gedesinfecteerd”, zei hij in El País. „Je kunt door een bal besmet raken, maar als die gedesinfecteerd is op een veld dat diezelfde behandeling heeft ondergaan is de kans zeer klein.”

Aldus het artikel. Dus niet na elk balcontact, nee. Jij woont toch in Duitsland? Wat is de Duitse voetbalwereld van plan? Heb dat niet zo gevolgd.
  maandag 27 april 2020 @ 10:21:37 #235
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192825576
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:14 schreef quirina het volgende:
Ze zijn ook met veel meer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 27 april 2020 @ 10:21:47 #236
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192825579
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 10:12 schreef _I het volgende:
Nu op het nieuws dat verzekeringen niet langer een pandemie willen dekken, waardoor veel evenementen ook voor volgend jaar weinig kunnen/durven te doen.
De vraag is ook of je dat überhaupt wilt laten dekken en om hoeveel verzekeringen het gaat. De meeste hebben dit volgens mij al als uitzondering opgenomen in de voorwaarden.

Desalniettemin is het voor evenementen wel flink kut ja, die zitten nog langer in onzekerheid..
pi_192825593
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:14 schreef quirina het volgende:

[..]

Het feit dat ze hier een livestream van maken geeft wel aan hoe hoog de nood daar (ook) is.
  maandag 27 april 2020 @ 10:23:11 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192825601
quote:
3s.gif Op maandag 27 april 2020 10:21 schreef Zeroku het volgende:
De vraag is ook of je dat überhaupt wilt laten dekken en om hoeveel verzekeringen het gaat. De meeste hebben dit volgens mij al als uitzondering opgenomen in de voorwaarden.

Desalniettemin is het voor evenementen wel flink kut ja, die zitten nog langer in onzekerheid..
Al die festivals van de afgelopen jaren :'). Dat was op zichzelf een ziekte.
  maandag 27 april 2020 @ 10:23:47 #239
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192825610
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Al die festivals van de afgelopen jaren :'). Dat was op zichzelf een ziekte.
Als ik om me heen hoor wat een dagje festival kost, verbaast het me niets dat steeds meer bedrijven daar inspringen.
pi_192825612
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:21 schreef RipCity het volgende:
Helemaal niks dus :(.
Het was idd een "hou nog even vol jongens" speech. In de komende dagen zou er wel perspectief komen, 7 mei zou een soort van "deadline" zijn.
  maandag 27 april 2020 @ 10:24:40 #241
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192825623
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Het feit dat ze hier een livestream van maken geeft wel aan hoe hoog de nood daar (ook) is.
Ja hoor, in Duitsland is dezelfde mondkapjesschaarste als in NL. En nu die prullen daar verplicht gaan zijn, wordt dat probleem alleen maar groter.
pi_192825633
quote:

[..]

Helemaal niks dus :(. In Nederland hebben jullie geluk. In Engeland winkels niet eens open. Geen Nandos en maCD ook :D
Drive in ook niet?
Boris heeft natuurlijk het licht van de tunnel gezien. Hij zal er anders in staan als 2 maanden terug.
pi_192825638
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 10:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja hoor, in Duitsland is dezelfde mondkapjesschaarste als in NL. En nu die prullen daar verplicht gaan zijn, wordt dat probleem alleen maar groter.
25 miljoen klinkt veel, maar als er hier ook al miljoenen per week doorheen gaan.
pi_192825655
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Drive in ook niet?
Boris heeft natuurlijk het licht van de tunnel gezien. Hij zal er anders in staan als 2 maanden terug.
Nee... al weken gesloten. Vreemd genoeg sommige restaurants wel open voor bezorging maar bijna alle bakkers, slagers etc gewoon dicht.
Alleen supermarkten open (meestal rij van 30-50 personen) en kranten winkeltjes en de pharmacy.
  maandag 27 april 2020 @ 10:26:43 #245
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192825657
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

25 miljoen klinkt veel, maar als er hier ook al miljoenen per week doorheen gaan.
Daarom is een beperking op het gebruik ook heel logisch. Als je het iedereen continu gaat verplichten heb je altijd een tekort. Zeker in deze tijden.
  maandag 27 april 2020 @ 10:28:36 #246
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192825680
quote:
Daarom, stoffen mondkapjes. Eventueel met een stuk keukenpapier erachter, dat je regelmatig vervangt.
pi_192825686
Nederland had toch 130 miljoen mondkapjes overal en nergens besteld?
pi_192825693
quote:

[..]

Ja lekkere business (+afvalstroom), elke week heb je een nieuwe nodig, die dingen zijn trouwens voor eenmalig gebruik ontworpen.

Ik kwam er laatst al een paar tegen, weggegooid in de struiken/bos.
pi_192825710
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:21 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ramos heeft de voorwaarden waarop gevoetbald zou kunnen worden, in stadions zonder publiek, op een rijtje gezet. „Alle materialen, zelfs de velden, moeten voor de wedstrijden, in de rust en na afloop worden gedesinfecteerd”, zei hij in El País. „Je kunt door een bal besmet raken, maar als die gedesinfecteerd is op een veld dat diezelfde behandeling heeft ondergaan is de kans zeer klein.”

Aldus het artikel. Dus niet na elk balcontact, nee. Jij woont toch in Duitsland? Wat is de Duitse voetbalwereld van plan? Heb dat niet zo gevolgd.
Hoe kan je nou door de bal besmet raken?
Doe dan iets van een sport mondkapje zodat ze niet aan hun gezicht zitten.

Test waarbij je op de dag zelf kan zien of je het hebt is de oplossing voor veel sporten.

Voetballers zelf zijn gezonde jonge mensen. Die lopen amper risico om echt ziek te worden.
pi_192825732
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 10:12 schreef _I het volgende:
Dat is wel makkelijk hè. Jarenlang incasseren en als je dan een keer moet uitbetalen is het van oké dat doen we niet meer. _O-
pi_192825734
leroyvanlimbeek twitterde op maandag 27-04-2020 om 09:58:08 Haha, check deze rij. Nederland viert dan vandaag wel Woningsdag, een oranje tompouce van de HEMA mag niet ontbreken 😂 #Utrecht https://t.co/k4HIOxVmNr reageer retweet
Nederland in de rij voor de tompoucen _O_
pi_192825746
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Nee... al weken gesloten. Vreemd genoeg sommige restaurants wel open voor bezorging maar bijna alle bakkers, slagers etc gewoon dicht.
Alleen supermarkten open (meestal rij van 30-50 personen) en kranten winkeltjes en de pharmacy.
Ok dat wist ik niet ik vond het al gek toen me familie mailde (wonen ook in Engeland) of het in Nederland ook zo druk was in de supermarkt. Maar na 3 dagen chaos was dat ook weer over.
pi_192825760
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:32 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dat is wel makkelijk hè. Jarenlang incasseren en als je dan een keer moet uitbetalen is het van oké dat doen we niet meer. _O-
Hetzelfde is gebeurd met terroristische dreigingen, op het moment dat die dreiging reëel werd hebben verzekeraars dat snel uitgesloten.

Probleem is dat dit natuurlijk de outriggers zijn die organisaties juist willen verzekeren.
  maandag 27 april 2020 @ 10:34:45 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192825762
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:33 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ok dat wist ik niet ik vond het al gek toen me familie mailde (wonen ook in Engeland) of het in Nederland ook zo druk was in de supermarkt. Maar na 3 dagen chaos was dat ook weer over.
Hier stond het toiletpapier van de week gewoon weer zo'n beetje tot het plafond gestapeld in de supermarkt.

Die crazy run daarop lijkt alweer zo lang geleden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 april 2020 @ 10:35:43 #255
426493 crew  PippenScottie
pi_192825777
Ik werd dus wakker omdat de buren op straat het Wilhelmus gingen zingen
My friends all drive horses
pi_192825791
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef PippenScottie het volgende:
Dan woon je ook in een kut stad/dorp. Denk dat er bijna nergens gezongen is.
  maandag 27 april 2020 @ 10:36:33 #257
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192825793
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2020 10:32 schreef tompsv18 het volgende:
leroyvanlimbeek twitterde op maandag 27-04-2020 om 09:58:08 Haha, check deze rij. Nederland viert dan vandaag wel Woningsdag, een oranje tompouce van de HEMA mag niet ontbreken 😂 #Utrecht https://t.co/k4HIOxVmNr reageer retweet
Mooi ook die kinderwagen halverwege de rij zonder ouder.
pi_192825798
quote:

[..]

In Ned. Gebruiken ze er 4.5 mljn per week alleen al in de zorg.
Die 25 mljn in Duitsland is ook maar een druppel op een gloeiende plaat.
Beter zou zijn dat Nederland zich richt op testen.
Iedereen die positief getest word in quarantaine. Maar dan ook verplicht met controle en verplichte afmelding na 14 dagen. Dat is de enige juiste oplossing.
Maar daar hoor je het RIVM niet over. Net als met die mondkapje in het begin. Die waren er niet. En nu zijn die testen er nog niet. Nederland staat bij de leveranciers achteraan.
pi_192825800
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Dat is wel zonde. In veel gevallen zouden ze best open kunnen.

De bankbetbakker hier om de hoek geeft korting bij online bestellen en afhalen via het raam aan de zijkant.
Zo heb ik een aantal oranje tompoucen gehaald vanochtend.

Er stond voor de rest een rij buiten met 1,5 meter ertussen en max 1 persoon de winkel in voor andere klanten.

Zoiets zou bij veel zaken als slagers en bakkers ook moeten kunnen.

Drive in/trough zou in veel gevallen ook moeten kunnen toch?
Personeel mondkapjes op, alleen pinnen en het is relatief veilig.
Die mensen gaan anders ook failliet.
pi_192825823
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:35 schreef PippenScottie het volgende:
Woon jij in een straat met een snackbar toevallig?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 april 2020 @ 10:39:23 #261
426493 crew  PippenScottie
pi_192825831
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:36 schreef StephanL het volgende:

[..]

Dan woon je ook in een kut stad/dorp. Denk dat er bijna nergens gezongen is.
Er wonen twee mariniers.
Ze zijn bijzonder chauvistisch.
My friends all drive horses
  maandag 27 april 2020 @ 10:39:24 #262
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192825832
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:38 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Woon jij in een straat met een snackbar toevallig?
Opslagwijk.
pi_192825837
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 07:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een noodwet is gewoon een wet. Je kunt een noodwet maken die haaks staat op de grondwet. Zie artikel 120 van de grondwet. Maar in de praktijk zal dat lastig zijn. De waarborgen in de grondwet zijn vooral procedureel van aard. Voor materiële bescherming van grondrechten moet je toch vooral naar de verdragen kijken.
zie email 27 oktober
  maandag 27 april 2020 @ 10:46:50 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192825937
quote:
5s.gif Op maandag 27 april 2020 08:02 schreef _I het volgende:

[..]

[..]

[..]

die gasten die de wet moet uitvoeren misbruiken hem erg vaak, dat heeft het verleden wel uitgewezen
pi_192825993
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 06:54 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Toen ik het nieuwsbericht las was mijn eerste gedachte :{ Maar aangezien jij (ben het over het algemeen vaak eens met je posts en je hebt kennis over het recht) er op deze manier op reageert weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk.
De situatie zoals hij nu is vind ik veel bezwaarlijker. De noodverordening is bedoeld als middel om voor korte tijd iets te regelen. Niet voor lange termijn. En ook niet voor zoiets wat zo heftig ingrijpt als dit. Nu zou je nog kunnen betogen dat gezien de situatie dat best eventjes geoorloofd was. Maar ik had het chiquer gevonden als het kabinet gelijk een wet had ingediend bij de Kamer of het wettelijk kader wat hier voor op zichzelf wel bestaat had ingezet, de coördinatiewet uitzonderingstoestanden en de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. (Waarbij er overigens alsnog een wet naar de kamer moet)

Het was immers vanaf het begin duidelijk dat dit een zaak van de lange adem zou worden.

Daarnaast kun je je vraagtekens zetten over het democratisch gehalte van deze constructie.
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2020 @ 10:51:19 #266
13151 crew  Rewimo
pi_192826007
quote:

Voorzover ik weet is er nog geen beslissing genomen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_192826012
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die gasten die de wet moet uitvoeren misbruiken hem erg vaak, dat heeft het verleden wel uitgewezen
Hele noodzaak is er op het moment ook niet.

Laten we eerst de zorg volledig bedienen van bescherming en dan nog eens kijken wat er dan nog over blijft van alle besmettingen.
pi_192826016
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De situatie zoals hij nu is vind ik veel bezwaarlijker. De noodverordening is bedoeld als middel om voor korte tijd iets te regelen. Niet voor lange termijn. En ook niet voor zoiets wat zo heftig ingrijpt als dit. Nu zou je nog kunnen betogen dat gezien de situatie dat best eventjes geoorloofd was. Maar ik had het chiquer gevonden als het kabinet gelijk een wet had ingediend bij de Kamer of het wettelijk kader wat hier voor op zichzelf wel bestaat had ingezet, de coördinatiewet uitzonderingstoestanden en de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. (Waarbij er overigens alsnog een wet naar de kamer moet)

Het was immers vanaf het begin duidelijk dat dit een zaak van de lange adem zou worden.

Daarnaast kun je je vraagtekens zetten over het democratisch gehalte van deze constructie.
Maar wat is het essentiële verschil tussen deze eventuele (nood)wet en een noodverordening? Qua uitvoering en handhaving?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2020 @ 10:53:44 #269
13151 crew  Rewimo
pi_192826036
quote:
Ziet er keurig uit! Wij maken ze vandaag zelf :9
  maandag 27 april 2020 @ 10:54:48 #270
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826047
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

In mei zou ik voor de 10de keer in de laatste 5 jaar gaan maar mag toch hopen dat deze onzin snel voorbij is want ik ga toch echt nog wel dit jaar
pi_192826067
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar wat is het essentiële verschil tussen deze eventuele (nood)wet en een noodverordening? Qua uitvoering en handhaving?
Vooral een juridisch verschil hoor. Overigens is het goed om te weten dat de grondwet niet zoiets als een noodwet kent. Een noodwet is in staatsrechtelijke zin gewoon een wet.

Maar de (grond)wet eist dat bepaalde zaken bij wet worden geregeld. Zodat het parlement altijd in moet stemmen bij beperking van grondrechten. Is een waarborg tegen al te machtsbeluste regeringen en burgemeesters ;)

Daarnaast loop je in theorie de kans dat een rechter gaat zeggen dat die noodverordening onrechtmatig is. Juist omdat hij zo verregaande is en omdat hij zo lang duurt. Je wil immers niet dat er via een soort zelfuitgeroepen noodtoestand geregeerd wordt. Zijn nogal dubieuze landen waar dat gebeurt.
zie email 27 oktober
pi_192826095
quote:

[..]

Aanstelleritus dit. Die voetballer gewoon laten spelen. Geen gezeik. En gewoon aankaarten dat ze potentieel besmettingsbron zijn voor de mensen om zich heen en gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 27 april 2020 @ 10:59:44 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192826098
ik wil er vandaag op uit, welke winkels zijn open?
pi_192826130
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
ik wil er vandaag op uit, welke winkels zijn open?
Volgens mij gewoon alles, ten minste hier in Amsterdam zelfs nog ruimer open dan op Zondag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192826173
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe kan je nou door de bal besmet raken?
Doe dan iets van een sport mondkapje zodat ze niet aan hun gezicht zitten.

Dat lijkt mij niet te doen, 90 minuten lang met enorm tempo van ene kant naar andere kant van het veld met een mondkapje op.
pi_192826197
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vooral een juridisch verschil hoor. Overigens is het goed om te weten dat de grondwet niet zoiets als een noodwet kent. Een noodwet is in staatsrechtelijke zin gewoon een wet.

Maar de (grond)wet eist dat bepaalde zaken bij wet worden geregeld. Zodat het parlement altijd in moet stemmen bij beperking van grondrechten. Is een waarborg tegen al te machtsbeluste regeringen en burgemeesters ;)

Daarnaast loop je in theorie de kans dat een rechter gaat zeggen dat die noodverordening onrechtmatig is. Juist omdat hij zo verregaande is en omdat hij zo lang duurt. Je wil immers niet dat er via een soort zelfuitgeroepen noodtoestand geregeerd wordt. Zijn nogal dubieuze landen waar dat gebeurt.
Maar is die wet dan eigenlijk niet verstrekkender? In ieder geval qua duur?
Dan wordt het als het ware als 'vast' opgenomen?!
Wie doet die toetsing of dit en de inhoud wenselijk is?
pi_192826212
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet te doen, 90 minuten lang met enorm tempo van ene kant naar andere kant van het veld met een mondkapje op.
Iets van een doek anders om de uitstoot te verminderen? Hoeft geen n95 masker te zijn.
pi_192826279
Op m'n insta zie ik allemaal mensen die 't in grote groepen in 't centrum aan 't vieren zijn.
pi_192826281
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar is die wet dan eigenlijk niet verstrekkender? In ieder geval qua duur?
Het parlement. De Grondwet eist ook dat afwijkingen van de grondwet bij wet geregeld worden, juist om te voorkomen dat een lokale burgemeester met een verordening allerlei grondrechten kan inperken. Bij een wet is democratische controle ook gewaarborgd.

Ik denk dat in een rechtszaak die noodverordeningen zullen sneuvelen. Het is ongekend dat men dit zo heeft gedaan terwijl de wet juist voor dit soort situaties een uitzonderingstoestand heeft geregeld. Maarja, Rutte zei op een persconferentie niet eens te weten of Nederland zo'n wet kent. De onbenul.
pi_192826284
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ziet er keurig uit! Wij maken ze vandaag zelf :9
Lekker :Y) Goed idee,trouwens. Denk dat ik een hartige variant maak, met gehakt of kip met satesaus. Heb helaas geen slagroom.
pi_192826297
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Op m'n insta zie ik allemaal mensen die 't in grote groepen in 't centrum aan 't vieren zijn.
Waar is dat?
pi_192826330
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar is dat?
Utrecht
pi_192826341
quote:
Oh wacht is van vorig jaar denk ik, lucht is donker en mensen hebben jassen aan. Nevermind.
pi_192826343
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar is die wet dan eigenlijk niet verstrekkender?
Dat zou kunnen, maar ik heb nog geen tekst gezien.
quote:
In ieder geval qua duur?
1 september las ik ergens? Maar je kunt hem uiteraard eerder intrekken.
quote:
Er zal een einddatum opgenomen worden.
quote:
In eerst instantie het parlement. De rechter kan in concrete gevallen de wet wel toetsen aan verdragen. Dat zal nu wel goed gaan, immers noodsituatie maar stel dat die wet maar wordt verlengd en verlengd omdat het lekker makkelijk is terwijl de Corona allang voorbij is gaat de rechter dat echt wel een keer doen en op die manier een einde maken aan die wet.
zie email 27 oktober
pi_192826351
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Utrecht
Ik ben vandaag nog niet buiten geweest, maar Amsterdam word ook snel drukker, vooral weer jongeren die in groepen gaan hangen. Word wel veel rondgereden door politie, maar gaan daarom juist op plekken zitten waar politie niet makkelijk langs kan komen.
pi_192826354
quote:

[..]

Wij hebben geluk? Wat mij betreft ruilen we al onze McD's in voor half zoveel Nando's.
Nando _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192826365
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ah, de video was enkel gericht op jonge mensen zonder onderliggende kwalen.
[..]

https://www.turnto23.com/(...)ctor-about-reopening
Dat klopt niet hij zegt 8% fatal ofzo als je het krijgt.

Dus geen idee wat die dokter zegt.
Gewoon bleek injecteren.
pi_192826367
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik heb nog geen tekst gezien.
[..]

1 september las ik ergens? Maar je kunt hem uiteraard eerder intrekken.
[..]

Er zal een einddatum opgenomen worden.
[..]

In eerst instantie het parlement. De rechter kan in concrete gevallen de wet wel toetsen aan verdragen. Dat zal nu wel goed gaan, immers noodsituatie maar stel dat die wet maar wordt verlengd en verlengd omdat het lekker makkelijk is terwijl de Corona allang voorbij is gaat de rechter dat echt wel een keer doen en op die manier een einde maken aan die wet.
Helder, thanks, ook @Confetti ! Nuanceert het behoorlijk imo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 11:20:45 ]
pi_192826400
Ik zou willen dat er een speciaal uurtje kwam in de supermarkt waarin vieze rokende laagopgeleide tokkies die continu in het rond hoesten en kuchen niet naar binnen mogen. Wat bezielt die mensen toch?
pi_192826405
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het parlement. De Grondwet eist ook dat afwijkingen van de grondwet bij wet geregeld worden, juist om te voorkomen dat een lokale burgemeester met een verordening allerlei grondrechten kan inperken. Bij een wet is democratische controle ook gewaarborgd.

Ik denk dat in een rechtszaak die noodverordeningen zullen sneuvelen. Het is ongekend dat men dit zo heeft gedaan terwijl de wet juist voor dit soort situaties een uitzonderingstoestand heeft geregeld. Maarja, Rutte zei op een persconferentie niet eens te weten of Nederland zo'n wet kent. De onbenul.
Ik zat vorige week eens te bladeren door al die noodwetten. Dat is best leuk, je kunt het zo gek niet verzinnen of er is wel een noodwet voor. Dat besef je je helemaal niet.
zie email 27 oktober
  maandag 27 april 2020 @ 11:26:02 #291
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826435
quote:
Waarom zou je überhaupt vieren het de koning een oud sprookje als je in de juiste wieg geboren bent blabla.
Tijd voor republiek Nederland
  maandag 27 april 2020 @ 11:28:59 #292
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826465
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh wacht is van vorig jaar denk ik, lucht is donker en mensen hebben jassen aan. Nevermind.
Fake nieuws verspreider
pi_192826483
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:26 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt vieren het de koning een oud sprookje als je in de juiste wieg geboren bent blabla.
Tijd voor republiek Nederland
Revolutie w/
Guillotines w/
Hertog Jan w/
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 11:33:24 #294
5428 crew  miss_sly
pi_192826520
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192826546
quote:
6s.gif Op maandag 27 april 2020 11:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Revolutie w/
Guillotines w/
Hertog Jan w/
Willem w/

Feest w/

Oranjeboom w/
pi_192826562
quote:
6s.gif Op maandag 27 april 2020 11:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Revolutie w/
Guillotines w/
Hertog Jan w/
_O_
pi_192826595
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou willen dat er een speciaal uurtje kwam in de supermarkt waarin vieze rokende laagopgeleide tokkies die continu in het rond hoesten en kuchen niet naar binnen mogen. Wat bezielt die mensen toch?
die mogen zowiezo al niet naar binnen omdat ze hoesten en kuchen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 27 april 2020 @ 11:40:13 #298
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826606
quote:
Ik zou omdraaien ga toch niet in zo'n achterlijke rij staan
  maandag 27 april 2020 @ 11:41:46 #299
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192826622
België:
quote:
Er werden de afgelopen 24 uur 127 nieuwe patiënten opgenomen in het ziekenhuis na besmetting met het coronavirus. Er mochten 93 mensen het ziekenhuis verlaten, maar er zijn wel 553 nieuwe besmettingen gemeld. In VLaanderen waren dat er 281, in Wallonië 189 en Brussel 77. Dat maakt dat het totaal aantal bevestigde besmettingen in ons land op 46.687 staat. Er vielen de afgelopen 24 uur 113 doden, waarvan 62 in Vlaanderen, 39 in Wallonië en 12 in Brussel. Er vielen 60 doden in de ziekenhuizen en 53 in de woonzorgcentra. In totaal eiste het virus al 7.207 doden in ons land. Sinds 10 april werden 72.923 testen uitgevoerd in de woonzorgcentra.
  maandag 27 april 2020 @ 11:42:45 #300
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826633
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Ah goshie bang dat je besmet raakt dat je dood gaat ah... t is wat
pi_192826687
quote:
Nee, volgens mij niet. Dank ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')