Jaren later na het onbekende HIV-virus is er pas ontdekt dat de verspreiding kwam door bloed-contact. Vroeger (nog geen halve eeuw geleden) dacht men minder kans op griep te krijgen door een wollen boezeroen te dragen.quote:Op zondag 26 april 2020 19:45 schreef Gehrman het volgende:
Terechte opmerking wat je ook vindt van de Hont.twitter:mauricedehond twitterde op zondag 26-04-2020 om 18:24:08Zolang we niet weten in welke mate nieuwe ziekenhuisopnames uit zorginstellingen komen, kunnen we niets zeggen over hoe de verspreiding van #COVID-19 in de samenleving in NL verloopt.
Basisdata die al lang dagelijks verzameld had moeten worden bij alle nieuwe besmettingsgevallen reageer retweet
Ik zou het serieus op een lopen zetten als zo'n bezem mij een bon wil uitschrijven hoor. Echt niet. Politie is een ander verhaal. Ook niet altijd rechtvaardig, maar die schieten je gewoon in je been (of erger, mikken kunnen ze schijnbaar niet echtquote:Op zondag 26 april 2020 19:47 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Amen. Sorry, maar die kan ik echt niet serieus nemen. Verkeersregelaars krijgen ook vaak een harde l*l als ze het hesje aantrekken.
Maar niet als het louter gaat om de corona maatregelen.quote:Op zondag 26 april 2020 19:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naja als je weet dat mensen in een garagebox zitten en ze luisteren niet dan vind ik het ergens wel weer terecht worden.
BOA's volgen een opleiding van 3 weken op MBO3 niveau... Zegt genoeg lijkt me. Is dus niet eens een volwaardig MBO3 diploma...quote:Op zondag 26 april 2020 19:48 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik heb moet Boa's altijd een beetje het gevoel dat ze graag politie hadden willen zijn maar dat ze niet 'geschikt' zijn voor de opleiding tot politie.
Te simpel. Dat is nooit goed.quote:Op zondag 26 april 2020 14:45 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Oudere mensen isoleren, niet gezonde mensen.
Het leven kan zo simpel zijn
Wie zegt dat er geen cijfers uit verzorgingstehuizen komen. Dat Maurice ze niet ziet, betekent niet dat ze niet bestaan. Wat een ontzettende droeftoeter.quote:Op zondag 26 april 2020 19:45 schreef Gehrman het volgende:
Terechte opmerking wat je ook vindt van de Hont.twitter:mauricedehond twitterde op zondag 26-04-2020 om 18:24:08Zolang we niet weten in welke mate nieuwe ziekenhuisopnames uit zorginstellingen komen, kunnen we niets zeggen over hoe de verspreiding van #COVID-19 in de samenleving in NL verloopt.
Basisdata die al lang dagelijks verzameld had moeten worden bij alle nieuwe besmettingsgevallen reageer retweet
De burgemeester van Nijmegen meen ik, die ergens afgelopen week een oproep deed om het vooral te melden als je het zag of ergens vermoedde. Hij bleef het woord melden maar herhalen.quote:Op zondag 26 april 2020 19:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar niet als het louter gaat om de corona maatregelen.
Komop zeg, we gaan het toch zeker niet toelaten dat de politie huizen binnen gaat vallen omdat mensen zich niet aan de regels houden?
Ik snap de huidige maatregelen en ik ben ook van mening dat je niet teveel tegelijk moet loslaten.quote:Op zondag 26 april 2020 19:51 schreef Noek het volgende:
Sommige mensen zouden hier wel graag een China zien. Dichtgelaste deuren, dit, dat, alles.
Ja, het is ook niet mijn manier van leven gelukkig.quote:Op zondag 26 april 2020 19:53 schreef Tris het volgende:
[..]
De burgemeester van Nijmegen meen ik, die ergens afgelopen week een oproep deed om het vooral te melden als je het zag over ergens vermoedde. Hij bleef het woord melden maar herhalen.
Het klonk bijna eng.
Handhaven achter de voordeur is wel heel vergaand ja.quote:Op zondag 26 april 2020 19:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap de huidige maatregelen en ik ben ook van mening dat je niet teveel tegelijk moet loslaten.
Echter als de politie huizen gaat binnenvallen omdat mensen zich niet aan de corona regels zouden houden gaat dat véél te ver. Daarnaast zorgen dit soort berichten er ook voor dat mensen een soort van burgerlijke ongehoorzaamheid tentoon gaan spreiden als ik de reacties op die artikelen lees.
Dit is prima on-topic toch? Het gaat om handhaving en hoe mensen met de maatregelen omgaan.quote:Op zondag 26 april 2020 19:52 schreef Stoorzendert het volgende:
En die mensen moeten wapens krijgen als wapenstokken, peppersprayLiever niet! Die spuiten dat spul de hele menigte in omdat ze geen idee hebben hoever dat spul komt. Chinese toestanden.
Sorry nu weer ontopic…
Tja, de Nederlander is niet zo gehoorzaam als de Chinees. Wij pikken het simpelweg niet als de overheid met onze 'privé' rotzooit. Of dat iets slechts is, laat ik in het midden.quote:Op zondag 26 april 2020 19:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap de huidige maatregelen en ik ben ook van mening dat je niet teveel tegelijk moet loslaten.
Echter als de politie huizen gaat binnenvallen omdat mensen zich niet aan de corona regels zouden houden gaat dat véél te ver. Daarnaast zorgen dit soort berichten er ook voor dat mensen een soort van burgerlijke ongehoorzaamheid tentoon gaan spreiden als ik de reacties op die artikelen lees.
Dat je aanbelt en iets probeert duidelijk te maken, zeker, waarom niet.quote:Op zondag 26 april 2020 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Handhaven achter de voordeur is wel heel vergaand ja.
Bron dat er wordt ingevallen?quote:Op zondag 26 april 2020 19:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat je aanbelt en iets probeert duidelijk te maken, zeker, waarom niet.
Dat je op deze manier gaat binnenvallen....
Ik vind eerlijk gezegd dat wij best nog veel pikken. Even in het algemeen, niet specifiek op Corona maatregelen.quote:Op zondag 26 april 2020 19:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, de Nederlander is niet zo gehoorzaam als de Chinees. Wij pikken het simpelweg niet als de overheid met onze 'privé' rotzooit. Of dat iets slechts is, laat ik in het midden.
Dat filmpje een paar post terug.quote:
Hij hoeft ook niets te zeggen over hoe de verspreiding verloopt.quote:Op zondag 26 april 2020 19:45 schreef Gehrman het volgende:
Nee. Tegen een Chinees vertellen ze wat hij moet doen, en daar houdt hij zich aan. Hier krijg je protesten. Compleet andere wereld daar.quote:Op zondag 26 april 2020 19:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat wij best nog veel pikken. Even in het algemeen, niet specifiek op Corona maatregelen.
Wat een flauwekul! Afgelopen vrijdagavond klein feestje in huis en de achtertuin van mijn buurman, hooguit 10 jongeren tussen de 18 en 20 jaar. Buurman zelf is vader en ambulance-verpleegkundige, dus het feestje zal vast niet illegaal zijn geweest. Moet ik dan als een soort nsb-er gaan functioneren? Belachelijk, laat ze!quote:Op zondag 26 april 2020 19:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat je aanbelt en iets probeert duidelijk te maken, zeker, waarom niet.
Dat je op deze manier gaat binnenvallen....
Ik ben regelmatig in China. Ik weet hoe het eraan toegaat. Echter hier nemen Henk en Ingrid ook alles voor zoete koek hoor.quote:Op zondag 26 april 2020 20:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee. Tegen een Chinees vertellen ze wat hij moet doen, en daar houdt hij zich aan. Hier krijg je protesten. Compleet andere wereld daar.
Rustig kerel.quote:Op zondag 26 april 2020 20:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul! Afgelopen vrijdagavond klein feestje in huis en de achtertuin van mijn buurman, hooguit 10 jongeren tussen de 18 en 20 jaar. Buurman zelf is vader en ambulance-verpleegkundige, dus het feestje zal vast niet illegaal zijn geweest. Moet ik dan als een soort nsb-er gaan functioneren? Belachelijk, laat ze!
Ik denk als Ping en Ting dat doen dat er wel even de lange lat overheen gaat hoor.quote:Op zondag 26 april 2020 20:01 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik ben regelmatig in China. Ik weet hoe het eraan toegaat. Echter hier nemen Henk en Ingrid ook alles voor zoete koek hoor.
Zelfde verhalen met de Pest, maar nu zijn we de slimste mens op aarde. Slimmer dan de natuur, we bepalen zelf die curve wel even.quote:Op zondag 26 april 2020 19:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jaren later na het onbekende HIV-virus is er pas ontdekt dat de verspreiding kwam door bloed-contact. Vroeger (nog geen halve eeuw geleden) dacht men minder kans op griep te krijgen door een wollen boezeroen te dragen.
Nu door anderhalve meter afstand.
Ja vergelijkt natuurlijk ook 2 uitersten. Frankrijk en Nederland lijken veel meer op elkaar. De Fransen staken om alles. Hier is dat vrij beperkt, zeker in grote getale.quote:Op zondag 26 april 2020 20:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk als Ping en Ting dat doen dat er wel even de lange lat overheen gaat hoor.
Okee vrouw.quote:Op zondag 26 april 2020 20:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Rustig kerel.
Ik heb het erover ALS de politie al een melding heeft gekregen van een verklikker. Dit in plaats van een inval zoals op dat filmpje.
Als je mijn post hebt gelezen, kun je juist zien dat ik je mening deel.
Ik heb het idee dat er veel meer cijfers zijn dan dat er op dit moment publiekelijk beschikbaar zijn.quote:Op zondag 26 april 2020 19:53 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen cijfers uit verzorgingstehuizen komen. Dat Maurice ze niet ziet, betekent niet dat ze niet bestaan. Wat een ontzettende droeftoeter.
Nee dan niet inderdaad, dikke lul, hebben ze niks over te vinden.quote:Op zondag 26 april 2020 19:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar niet als het louter gaat om de corona maatregelen.
Komop zeg, we gaan het toch zeker niet toelaten dat de politie huizen binnen gaat vallen omdat mensen zich niet aan de corona regels houden?
quote:Op zondag 26 april 2020 19:53 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen cijfers uit verzorgingstehuizen komen. Dat Maurice ze niet ziet, betekent niet dat ze niet bestaan. Wat een ontzettende droeftoeter.
Ik ben zelf heel erg benieuwd wat er tijdens en na de vakantie gebeurt.quote:Op zondag 26 april 2020 19:53 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb het idee dat de anderhalve meter maatregelen wel een beetje voorbij zijn. Mensen lijken minder voorzichtig, ik zie ook meer groepjes.
Het zal me niets verbazen als we over twee weken de prijs gaan betalen voor dit weekend en we weer een stijging in positieve tests en IC opnames gaan zien.
Preciesquote:Op zondag 26 april 2020 19:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als al die protesterende mensen dan ook tekenen om af te zien van IC opname vind ik het prima
Die 0,45% is te hoog gerekend, dat is als ouderen niet goed zichzelf isoleren, de samenleving gaat meer open voor niet risicogroepen waardoor dit percentage zal dalen.quote:Op zondag 26 april 2020 20:11 schreef houdafstand het volgende:
UITGANGSPUNTEN
Geen (werkend) vaccin, of ziekte bij herinfectie
1,8% van besmettingen met COVID krijgt opname in ziekenhuis (RIVM), 26% hiervan opgenomen op IC (NICE). Kans op IC bij besmetting is 0,45%
Bij 8 weken 4% immuun, betekent 120 weken 60% immuun. Uitgangspunt is lagere R0 factor dan tijdens start pandemie. Geschatte tijdspanne 156 weken, 3 jaar
Uit de eerste hand kan ik vertellen dat die cijfers pas dagen later worden geopenbaard, afgelopen donderdag 4 doden in het covid-huis in Friesland. GGD meldt al dagen 0 doden.quote:Op zondag 26 april 2020 20:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er veel meer cijfers zijn dan dat er op dit moment publiekelijk beschikbaar zijn.
Stel je nou voor dat blijkt dat 50% van de nieuwe besmettingen in het verzorgingshuis plaats vindt, dan is dat weer koren op de molen voor mensen die de corona regels te streng vinden / verlicht moeten worden.
Ja (illegaal) bedrijf. Dat is iets anders dan een woning.quote:Op zondag 26 april 2020 19:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat filmpje een paar post terug.
https://www.at5.nl/artike(...)-filmt-inval-politie
Beetje onzin argument dit. Je mag het prima ergens niet mee eens zijn zonder dat je dan maar dood mag vallen.quote:Op zondag 26 april 2020 19:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als al die protesterende mensen dan ook tekenen om af te zien van IC opname vind ik het prima
quote:Op zondag 26 april 2020 20:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja (illegaal) bedrijf. Dat is iets anders dan een woning.
quote:
Ik denk dat het volhouden van de maatregelen voor veel mensen makkelijker zou zijn als we ook echt ergens naartoe zouden werken met z'n allen. In plaats daarvan is het kabinet het de laatste weken voornamelijk aan het rekken (uit angst - zorgen - wat deels logisch is). De enige versoepeling die ze hebben aangekondigd begint pas over enkele weken. Zijn we weer een maand verder. De mensen die ik in mijn omgeving spreek begrijpen de noodzaak van de maatregelen, maar ze verwachten ergens ook wel dat het kabinet meer doet en meer vooruit kijkt dan enkel verlenging na verlenging. Vrij korte termijn. Eindeloos gedraai rondom apps en vrij continue benoemen dat we echt niet te veel hoop moeten hebben op versoepelingen....tja, geeft niet bepaald hoop.quote:Op zondag 26 april 2020 19:57 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik begrijp jullie heel goed dat jullie vrijheid weer terug willen.... echter is het ook niet verboden om buiten te zitten of een ommetje maken. Boodschappen kan altijd ook.... 1,5 meter afstand houden is nu nog erg belangrijk om aan te houden om meer besmettingen te voorkomen.. Sterker nog hebben jullie steeds meer moeite met intelligente lockdown in Nederland... Nog belangrijker is dat we met zijn allen nog moeten volhouden om aan de regels te houden...
Aan andere kant snap ik dat jullie het zat zijn om zo lang mogelijk thuis te blijven, wat de overheid ook aan ons vraagt. Echter is de situatie nog steeds kritiek in omvang, zodat we ook vele dalende trends zien van besmettingen, overlijden en opnames. Zeker willen jullie ook echt genieten van mooie weer met veel zon, dat is op zich wel logisch. Dus... we moeten ook denken aan zorgmedewerkers die veel uren moeten draaien om voor coronapatient moeten zorgen en behandelen. Maar als je aan jezelf denkt ben je zelf verkeerd bezig in deze tijd.... we moeten echt met het virus moeten meeleven. Het is niet anders, maar is wel de realiteit.
Was al min of meer bekend, maar nu ook bewezenquote:Onderzoek Erasmus MC bevestigt: corona via lucht overdraagbaar
Ja, hoor.quote:Op zondag 26 april 2020 20:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zelfde verhalen met de Pest, maar nu zijn we de slimste mens op aarde. Slimmer dan de natuur, we bepalen zelf die curve wel even.
Bron?quote:Op zondag 26 april 2020 21:00 schreef Daarnaast het volgende:
Ik hoor net dat kim jong un aan corona zou zijn overleden.
Klinkt wel als goede bron! Ga even op facebook kijken of het echt waar is.quote:Op zondag 26 april 2020 21:03 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ja via Whatsapp van een vriend die ervaring heeft met het land.
Dat is helemaal niet zeker. Check deze video van Remco Breukersgod maar: https://prezi.com/v/ogyul(...)f-niets-aan-de-hand/quote:Op zondag 26 april 2020 21:00 schreef Daarnaast het volgende:
Ik hoor net dat kim jong un aan corona zou zijn overleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |